Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Omvolkskrant: registreer criminelenrassen

Tja, herkenbare jassies hebben ze toch al. Moncler broer! 

Opsporing verzocht is al jaren een shitshow waarin de RAL-kleurtjes aan de zandkant van de waaier de boventoon voeren en er gaat geen dag voorbij zonder dat we als samenleving geconfronteerd worden met het domme besluit om hier ooit de poorten open te zetten voor de Rif en de West. Hoe erg is het? Nouja, letterlijk tien keer zo erg. Leest u mee in de Omvolkskrant: Van de 20 duizend jongens tussen de 12 en 17 jaar die in Marokko geboren zijn (dan wel een ouder hebben wiens wieg daar staat), is meer dan één op de tien in de periode tussen 2008 en 2012 ooit aangehouden als verdachte. In vergelijking: bij autochtone jongens was dat één op de vijftig. De kans dat een jongen van Marokkaanse of Antilliaanse komaf in de cel belandt, is – met één op de honderd – meer dan tien keer zo groot als voor een autochtone Nederlandse jongen, zo laat het onderzoek zien.

Nu moeten we dus volgens de geïnterviewde onderzoekers beter gaan registreren om beter "gericht beleid" te kunnen voeren. Jaja! Daar begint het natuurlijk mee. Hoort u het conducteursfluitje al in de verte? Registreren is natuurlijk de eerste stap naar deporteren, zou je zeggen, maar zo bedoelen de onderzoekers het niet: ze willen kijken of het siesteem rassisties is tegen deze groepen, waardoor ze meer opduiken in de statistieken. Zucht, zucht en dubbelzucht. Het openbare leven is langzamerhand steeds onleefbaarder door het schaamteloze trainingspakkentuigh, maar het moet en zal liggen aan de timide blanke burgers en overgesocialiseerde D66-rechters dat de importprofiteurs zich misdragen. 

Enfin, de conclusies zullen wel weer zijn: alle trainingspakkies een eigen buurthuis en ze zijn vooral zo omdat onze toeschietelijke subsidiemaatschappij eigenlijk stiekem net zo racistisch is als Alabama in 1920. Bonk, bonk, bonk. 

Reaguursels

Inloggen

Apart. In de gemeentelijke basisadministratie mocht dan weer juist niet vermeld worden dat iemand meerdere nationaliteiten had....

Braboblanke | 13-09-18 | 21:00

Ik ben echt zo superbenieuwd naar hoe goed onze nieuwe Syrische en Afghaanse medelanders gaan scoren. Zet hem op jongens!

Rest In Privacy | 13-09-18 | 20:11 | 1

Weet het antwoord al. Jij ook.

Pislinq | 13-09-18 | 20:43

"Gericht beleid"

Mwoehahaha!

knutsel_ | 13-09-18 | 18:39

Vreemd, niks over gelezen op de Joop.

Titaantje | 13-09-18 | 17:53

Het duurt niet lang meer dan is 'lichtgetint' ook alweer stigmatiserend. Dan wordt het 'crèmekleurig' of zoiets.

Reaganmania | 13-09-18 | 15:38 | 1

Komt wel dicht bij 'blank'. Dan hebben die het toch weer gedaan.

NPOlitiekgekleurd | 13-09-18 | 15:57

'Ze' registreren allang alles... het mag alleen niet in de CBS statistieken naar voren komen
De dreiging die uit Pakistan kwam over de cartoon-wedstrijd?
AIVD weet precies in welke huizen kwaad schuilt

Joost2B | 13-09-18 | 14:01

Je haalt twee zaken door elkaar. Dit betreft registratie tbc statistiek. Waar jij op doelt is het vergaren van inlichtingen. Dit betreft het minen van gegevens die WIJ registreren ;) .

INTP | 13-09-18 | 14:15

Extra registreren prima, ondertussen niets ontkennen en met werkelijkheid aan de slag gaan en effectief handhaven, controleren en opsporen. Zal wel racistisch zijn maar dat is alles inmiddels dus daar zou ik mijn schouders maar voor ophalen.
Lichtgetint op een scooter gezocht betekent dus geen studentikoze Jan-Albert op een fiets controleren voor degene die het nog niet begrijpen.
Gisterenavond ook weer 10 verdachten inzake de mislukte bevrijdingsactie met een helikopter. Dat het hier de Mocromaffia betreft wordt deskundig verzwegen, je zou er eens wat van gaan denken.
Doe ik nu dus ook, maar ja weten de deugers veel.

bwanabanjo | 13-09-18 | 13:44 | 1

Die Mocro's stonden zelfs op FP van Nu.nl
Ik heb het ze daar voorgerekend
Kost ons minstens € 5.124.600,-

Joost2B | 13-09-18 | 13:54

Je loopt hiermee natuurlijk wel het risico dat je Wilders in de kaart speelt.

SergeantPierlala | 13-09-18 | 13:26 | 1

kijk hem lachen dan!

Joost2B | 13-09-18 | 13:34

In alle tijden loopt er tuig rond en worden mensen door tuig afgetuigd. Maar sinds het idealisme (Hegel, 19e eeuw) zich bij mensen tussen de oren heeft vastgezet, mag er niet meer gekeken worden naar tuig als tuig. Nee, het tuig moet idealistisch aangezien worden, ze moeten alle ruimte krijgen en ook een boel geld, want dan zullen ze volgens het idealistische profetiemodel vanzelf onttuigen. Dan gaan ze vanzelf als herboren GroenLInksers netjes burgerlijk alleen nog maar voor de schone schijn als schuinmarcheerder optreden. Maar diep in hun wezen zijn ze immers idealistisch omgekat tot spitsburgers. Herschapen in het beeld en de gelijkenis van de grote leider Yasser Ferras K.

Eeuwig..Op..Vakantie | 13-09-18 | 13:12 | 4

JackStick | 13-09-18 | 13:23
Uw stellingname is kras. Hegel's absolute Geist is echter precies de beweegreden, waardoor idealisten menen dat boze geesten zichzelf spontaan daarvan gaan verlossen. De politieke vertaling van Hegel's Phänomenologie des Geistes schiep en schept naïvelingen, bubbelbewoners.

Eeuwig..Op..Vakantie | 13-09-18 | 13:46

@ Eeuwig.. Op.. Vakantie
Als u naar Hegel’s interpretatie verwijst moet ik u inderdaad gelijk geven, maar Kant (die per slot van rekening het startschot gaf voor Duits idealisme) gebruikte natuurlijk wel een totaal andere terminologie (hetgeen Hegel zelf ook toegeeft). U verwees dus naar de interpretatie van Hegel, niet die van Kant. De ideeën van Kant maakten meer indruk op mij dan die van Hegel.

JackStick | 13-09-18 | 14:22

JackStick | 13-09-18 | 14:22
Dank voor de verheldering.

Eeuwig..Op..Vakantie | 13-09-18 | 19:01
▼ 1 antwoord verborgen

… het houdt niet op, niet vanzelf...

En dan te bedenken dat er straks een nieuwe generatie aan de macht komt die het "oude Holland" nooit gekend hebben, en die de allochtone ellende volledig ingekapseld hebben en normaal vinden.

Jahowiseffe | 13-09-18 | 13:10 | 1

is al in progressie
Luister naar de taal die ze uitkramen?, zie hoe ze zo'n totale jostie als rapper Boef rijk maken?

Joost2B | 13-09-18 | 13:56

.."Een rechter kijkt natuurlijk ook naar zaken als scholing, gezinssituatie, woonomgeving, de zwaarte van het delict en of er sprake is van recidive. Om vast te stellen of er sprake is van ongelijke behandeling, moet je zulke details kennen"

Want? (help even?)

Dus als enig-kind Floris-Joris met (gymnasium-diploma) uit Laren een meisje op haar bek slaat moet dat zwaarder bestraft worden??

Joost2B | 13-09-18 | 13:02

Cliché's, vooroordelen en generalisaties zijn zo hardnekkig omdat ze meestal goed weergeven wat je merkt van bepaalde groepen. Als je steeds weer overlast hebt van een bepaalde groep bontkraagjes, maakt het je weinig uit dat een nuancerende academicus of naieve politicus vanuit zijn comfortabele huis in Amsterdam Zuid of in de grachtengordel zegt dat het niet causaal is, maar slechts een correlatie.

Doctor Honoris Causa | 13-09-18 | 12:51 | 1

Plus veel!

JackStick | 13-09-18 | 16:05

Inderdaad was de laffe academische pavlovreactie op het onderzoek; we moeten nu uitzoeken hoe deze etnische groepen gediscrimineerd worden, waardoor ze zo hoog scoren in de criminaliteitsstatistieken, want eigenlijk zijn ze heel lievvvvv

batvoca2 | 13-09-18 | 12:45

Het falen zit ingebakken in het dna van die mensen.

chrisjuh | 13-09-18 | 12:41 | 2

het structureel klein houden van de genenpoel (trouwen met je nicht) en daarmee het IQ van een zwakbegaafde niet overstijgen is een garantie tot falen

Joost2B | 13-09-18 | 12:56

Onderzoeken en ontwikkelen ook...

Jahowiseffe | 13-09-18 | 13:14

Volgens criminoloog De Jong moet de nadruk meer worden gelegd op cultuursensitief werken. Is dat niet hetzelfde als op een creatieve manier omgaan met respect voor andere culturen of zoiets?

van der g | 13-09-18 | 12:38 | 3

zoiets
wederkerig zouden dat stokslagen zijn

Joost2B | 13-09-18 | 12:40

Maar ook De Jong heeft wel een idee hoe de vork echt in de steel zit, al zegt hij dat wat omfloerst:

"Deze jongeren komen naar verhouding uit gezinnen met problemen, hebben zelf gedragsproblemen of een lichte cognitieve beperking"

Een lichte cognitieve beperking, ja........ Hierboven noem ik het "inteelt problematiek", maar iemand die dat zou zeggen in de publieke discussie, kan zijn boeltje wel meteen inpakken, want het mag natuurlijk niet waar zijn dat Marokkanen, grosso modo (en echt lang niet allemaal hoor, haast ik me erbij te zeggen, er zijn er genoeg die het goed doen in het MBO, HBO, en universiteit, dus laat ik dan maar liever zeggen: probleem-Marokkanen) dommer zijn dan autochtonen.

Maar wat verwacht men nu eigenlijk? Hun grootvaders werden in de tweede helft jaren 60, begin jaren 70 actief in de Rif geworven en geselecteerd op "domheid" om hier simpel en vies werk te doen waarvan Nederlanders vonden dat het te slecht betaalde. Als Marokkanen diploma's hadden, kwamen ze niet eens in aanmerking voor "gastarbeid". Dus als je al het minst intelligente deel van een volk selecteert, verwacht je dan dat hun kleinkinderen hier (de zg 3e generatie) meteen maatschappelijk succesvol zullen zijn? Die zullen over het algemeen ook simpel werk gaan doen wat ze met een "lichte cognitieve beperking" aankunnen: simpele fabrieksarbeid, werk bij de Mac en de Burger King, werk in de schoonmaak, vakken vullen bij de Appie en de Jumbo. En die jongens en meisjes verrichten dan tenminste eerlijk werk, maar heel veel ontsporen er en worden crimineel en/of radicaliseren. Dat zijn de "probleem-Marokkanen, en dat zijn goddank niet alle Marokkanen, maar het zijn er ook niet "maar een paar".

Dr_Johnson | 13-09-18 | 14:25

Dr_Johnson | 13-09-18| 14:25

Lynn en Vanhanen hebben daar onderzoek naar gedaan

iq-research.info/nl/average-iq-by-cou...

In de moderne psychiatrie wordt iemand met een IQ lager dan 86 aangemerkt als 'zwakbegaafd'

Joost2B | 13-09-18 | 15:25

D66 heeft een goed systeem bedacht bij de donorwet.
Iedereen is donor-plichtig of hij moet een formulier invullen dat hij/zij dit niet wil.

Zo kunnen we het ook gaan doen met Marokkanen, Antillianen en moslims - iedere Nederlander die nu geboren wordt is Marokkaan, Antilliaan of moslim... of hij/zij moet een formulier invullen---> de rest regelt D66.

sociaal_econoom | 13-09-18 | 12:33

@Hemmenaar7 | 13-09-18 | 10:24

Daar willen ze ze ook niet hoor !

A333aan | 13-09-18 | 12:25

Jamaar die andere 99 zijn heel lievvv hoorrrr!!

Drunken_Pumpkins | 13-09-18 | 12:24

Al die professors kunnen maar niet bedenken dat religie een verklarende factor zou kunnen zijn.

Henk Zult | 13-09-18 | 12:21 | 1

Die conclusie wordt door de sponsor van het rapport (de overheid) op voorhand verboden en ze moeten toch ergens van eten..

Beefbus | 13-09-18 | 13:01
-weggejorist-
Joost2B | 13-09-18 | 12:19

De eerste maand is 1ct. Dus een maand kopen, afzeggen, maandje wachten en dan weer 1ct betalen. Dan betaal je dus in een jaar 6ct. Lekker goeiekoop...

Mark_D_NL | 13-09-18 | 12:54

Jij wordt toch in roebels betaald, Mark.

Rest In Privacy | 13-09-18 | 14:18

@Kuifje-in-Afrika Dollars. Laat je nooit in Roebels betalen. Is te makkelijk te traceren.

Mark_D_NL | 13-09-18 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

Daar komt bij dat slachtoffers altijd niet-moslim zijn. Dat is halal.
Als je dit feit weergeeft ben je ' islamofoob'.
Ik kan dat woord niet meer horen.

NPOlitiekgekleurd | 13-09-18 | 12:02 | 2

islamofoob is dan ook een dom woord
Fobie ( zo heb ik mij laten vertellen) is een 'niet-reële angst'
Zo de handel en wandel van de globale moslim beschouwende, is die angst gegrond

Joost2B | 13-09-18 | 12:30

Klopt. En een fobie betreft ook nog eens een disproportionele angst. Ook daar is hier geen sprake van. Het woord islamofobie is volledig misplaatst en wordt misbruikt om niet op de inhoud in te hoeven gaan. Tenenkrommend is ook de resolutir hierover door de Raad van Europa.

NPOlitiekgekleurd | 13-09-18 | 13:38

Bedenk wel dat die mensen hier natuurlijk nauwelijks kansen hebben om zich te ontplooien en worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt.
Jaja, half Afrika wil hiernaartoe voor een beter leven en deze 'jongeren' lopen te miepen dat er hier geen kansen zijn en dat ze gediscrimineerd worden. Ik zou zeggen, jongens, doe iets nuttigs en ga tegen die hordes die klaar staan om de Middellandse Zee over te steken zeggen dat ze hier geen kansen hebben. Willen jullie hier ooit nog kansen hebben, is het best belangrijk dat zij er niet ook nog bij komen.

zwarte_weduwe | 13-09-18 | 12:01 | 1

Tuuk
Al vier generaties lang weigeren de Nederlandse taal te spreken ( thuis en binnen de gemeenschap) .. en dan roepen dat je niet de kans hebt gekregen je te ontwikkelen...
'Ik neuq je de moeder'
Self inflicted wounds doesn't make you a victim Mo!

Joost2B | 13-09-18 | 12:35

Jawel.
Statistisch duiden van problemen is *uitstekend* om problemen aan te pakken.
En het doet er niet toe of de uitkomst toevalling ook bevolkinggroepen duidt.
Dit geeft focus aan de oplossing.
.
Oplossingen in dit geval zijn duidelijk:
.
1 - Handhaving van wettelijke normen en waarden op straat (hangjongeren).
2 - Scholing volgens westerse normen en waarden. Scholen die de *wettelijke* kaders van onze samenleving structureel overschrijden moeten gesloten / verboden worden.
3 - Active campagne om de ouders er op te wijzen dat ze er wettelijk verantwoordlijk voor zijn om hun kinderen zo *op te voeden* zodat ze binnen de *gehele* NL wet blijven. Geen reli-uitzonderingen dus.

hotmint | 13-09-18 | 11:58 | 1

Gewoon om even te drammen
Spreek godverfuckallah Nederlands!!
Als ik in China was geboren, uit NL'se ouders die in China zijn geboren uit NL'se ouders die naar China zijn verhuist.....
... dan zou ik nu (GVFA) vloeiend mandarijn spreken!!

Joost2B | 13-09-18 | 12:39

Hahaha, muhahaha. OT maar vanwege etniciteitsdingetje toch On:
www.telegraaf.nl/nieuws/2550936/laffe...
Ik vond het al zo eigenaardig op die videobeelden: een blanke man van tegen de zestig die een scootmobiel jat. Niet het gebruikelijke dadersprofiel uit Noord-Afrika of de Balkan. Alle wegmetonsers natuurlijk denken: he he, eindelijk een roomblanke Hollandsche dief in beeld. En nu blijkt dat het ging om een onschuldige monteur die een kapotte scootmobiel moest ophalen. Muhahaha.

Road to serfdom | 13-09-18 | 11:50 | 2

whataboutism is a biach
Op de FB pagina van dat fiets-vrouwtje ging het ineens over Joram v/d Sloot , zelfs over Jos Brech (30 jaar na dato)

.. dat er ELK JAAR zo'n 400 NL'se meisjes van 12-14 jaar op vakantie gaan en getrouwd terug komen.....

Joost2B | 13-09-18 | 13:43

Proest....... Daar gaat mijn koffie...... TFTL.

MistaRazista | 13-09-18 | 13:55

Één op de tien aangehouden als verdachte ?
Terwijl ze nog geen 20% van de zaken oplossen ?
Dat percentage is dus beduidend hoger, toch ?
Ga meer voor 4 op de 10..... die crimineel zijn...imho...

A333aan | 13-09-18 | 11:46 | 1

opletten
dit zijn in Maroc geborenen... de 2e, 3e en 4e generatie "NL-ers" tellen niet eens mee

Joost2B | 13-09-18 | 13:45

Je zou kunnen beargumenteren dat niet-mocro's net zoveel misdaden begaan als mocro's, maar dat niet-mocro's kennelijk slimmer zijn bij het uit handen blijven van de popo.

Oh wacht, dan krijg je de IQ clan weer over je heen.

Ingewikkeld allemaal.

marcoplarco | 13-09-18 | 11:46

En dan hebben we hebben we het nog over het *percentage van deze groep* dat is aangehouden (5x zo vaak) en/of in de cel is beland (10x zo vaak), niet eens over het aantal incidenten. 1 Persoon uit deze groep kan namelijk meerdere malen de fout ingaan en het verkeerde pad kiezen met alle gevolgen voor de samenleving.

kornexz | 13-09-18 | 11:40

Marokkanen en Antilianen. Maar het lag toch aan dat achterlijke geloof? Ik ben vaak op de antillen geweest maar heb er alleen veel vrouwen op de knieën zien bukken.

Ravissant | 13-09-18 | 11:38

Zucht.

Domme domme reaguurders. Luister. Antillianen staan nog hoger dan Marokkanen in de misdaadcijfers. Antillianen zijn doorgaans en vrijwel uitsluitend christelijk. Weerhoud ze niet van enorm crimineel te zijn.

Oh en ze staan onder Surinamers qua maatschappelijke status. Zelfde met Marokkanen. Die hangen ook ergens onder de Turken.

En ja. Autochtone bevolking hebben een hogere status. Zelfs Kampers staan hoger in de pikorde.

De Koreaanse Slet | 13-09-18 | 11:33 | 3

Lekkere trollebol van me: weerdhoudT en komma's tussen domme, domme for a start. Maar zojuist was het nog een sociaal-economisch dingetje en nu is het weer 'maatschappelijke status'. Nu ken ik mensen in lage sociaal-economische kringen die toch een zeer behoorlijke maatschappelijke status hebben, dus wat is het nou? Met dat onzorgvuldige taalgebruik komen we nooit achter de waarheid.

Hetze Haatstra | 13-09-18 | 11:44

Zo is een kakkerlak in Thailand beter als een toerist. Het is tenslotte en Thai. Maar welk punt wil je brengen? Die rifapen zijn met meer dus komen vaker voor dan Antillianen als het gaat om misdaden. Neemt niet weg dat ze qua percentage ook lekker scoren..

dorstig! | 13-09-18 | 11:45

En van wie is deze statuspyramide?
Van jouw zeker niet, want daar komt de domme reaguurder aan de basis.

MistaRazista | 13-09-18 | 14:03

Maar, is de pakkans ook gelijk? Ik denk het niet, want de gemiddelde blanke verdachte is denk ik makkelijker te vinden (geen 83 beschermende ooms en neven in de straat)

Hadena | 13-09-18 | 11:29 | 1

en tientallen nicknames

swassannuf | 13-09-18 | 11:54

Ik ken dus persoonlijk een pikzwarte neger (mag dat nog gezegd worden?) die vlot en accentloos 5 talen spreekt. Werkt keihard als koerier, maakt nooit fouten, is beleefd en heeft altijd een grapje klaar. Is bezig om een internationaal bedrijfje op te starten in natuurvoeding.
O, voor ik het vergeet: het is een overtuigd atheïst.
Om maar te zeggen: bij sommigen is etnisch profileren moeilijk, bij mocro's is dat zeer makkelijk.
Is dit raar? Neen.

Notenkraker | 13-09-18 | 11:24

En weer niets hiervan in de MSM. Dat doet de FakeVD goed, dat moet ik pRutte nageven. Benieuwd of Judith Sargentini, na Hongarije ook Nederland gaat aanpakken vanwege de bedreigde persvrijheid?

benjeallanggek | 13-09-18 | 11:23 | 1

Alleen persvrijheid? Wat about sponseren van multinationals? Onze volksvertegenwoordigers Waar komen ze eigenlijk vandaan shell/Unilever/bankje hier bankje daar etc. Nevenfuncties van onze senatoren... vrindjes politiek? Bevolking in gevaar brengen door massa immigratie etc... politieke vervolging etc.. Doe NL ook maar even onderzoeken..

David000000007 | 13-09-18 | 12:23

Bijft natuurlijk ook een objectief getal, als je onderzoeksresultaat beperkt met een leeftijdscategorie tussen de 12 en 17 jaar. Na je 17e ga je óf een studie volgen of aan het werk. Juist bij opsporingverzocht zie je de studie die voornamelijk wordt gevold door bontkraagjes. Juist die leeftijdsgroep inspireert de nieuwe studie-aanwas. Ik zou graag eens een totaaloverzicht willen zien van herkomst & 'bekende van de poitie'. Ik verwacht dat die cijfers nog veel schrikbarender zijn.

salsaparilla | 13-09-18 | 11:21 | 2

Wat is de definitie van een Marokkaan, is 1ste, 2de, 3de generatie een Nederlander of Marokkaan? Van de mannelijke Marokkanen die ik in m'n jeugd het ontmoet (Gouda) was letterlijk 9 van de 10 crimineel.

Ook de oplossingspercentage 26% en aangiftebeleid in Nederland is zeer laag, tevens vrouwlijke Marokkanen worden ook in de percentages meegenomen. Indien je deze factoren meeneemt zal het me niet verbazen als 8-9 van de 10 Marokkanen (jongens) criminele activiteiten pleegt.

allesofniks | 13-09-18 | 11:40

Met statistieken kun je idd alles ondersteunen, afhankelijk van je politieke voorkeur. In de meeste gevallen wordt geprobeerd het probleem met Marokkaaanse jongeren te verzachten door creatief met cijfers om te gaan. Uit eerder onderzoek bleek al dat de helft van de Marokkaanse jongens in Nederland ooit verdacht is geweest van een misdrijf. Let wel: dit gaat om jongens van de eerste en tweede generatie. En gelden als jongens met een migratieachtergrond / allochtonen. De boefjes die nu in de grote steden criminele overlast bezorgen zijn veelal derde en soms zelfs al vierde generatie Marokkanen. Maar die tellen niet mee in de statistieken als allochtoon. Die worden opgeteld bij de autochtonen en vertroebelen daarmee de statistieken. Immers: ze voelen zich geen Nederlander maar Marokkaan. Als je de derde en vierde generatie Marokkanen op zou tellen bij de eerste en tweede zou het nog wel eens tot veel schokkender cijfers kunnen komen. Want meer criminele Marokkanen en minder criminele autochtonen. Daarom zit er zo'n kloof tussen enerzijds wat de mensen zien op straat en bij Opsporing Verzocht en anderzijds de officiële cijfers van het CBS.

Road to serfdom | 13-09-18 | 12:37

Wat zullen veel mensen die nu zo'n grote mond hebben over Wilders, zich over een aantal jaren de ogen uit de kop schamen. Maar ja, dan is het te laat, net als met Fortuyn. Sommige mensen leren het nooit.

beau van rtl | 13-09-18 | 11:21

Voor elke aangehouden marokkaanse crimineel direct een willekeurige autochtone blanke man uit zijn huis slepen en ook opsluiten voor maakt niet uit wat.
Zo houden wij de cijfers zoals we ze hebben willen.

2voor12 | 13-09-18 | 11:12

Optellen is racistisch!

Dirk III | 13-09-18 | 11:10

Zolang de enige juiste conclusie taboe blijft, kun je onderzoeken wat je wilt.

De oorzaak van al het hufterige gedrag komt voort uit een complete minachting/haat ten opzichte van de autochtone/blanke bevolking.

Bij moslims ingegeven door het idee dat alles wat niet islamitisch, minderwaardig is. Met name joden/christenen homo's en vrouwen
En bij Antillianen uit slavernijkolonialisme slachtoffer gejank.

Daarom maakt het ook niets uit als je deug-factoren als "sociaal economische achtergrond" of " discriminatie" aan gaat pakken, waar links zich al jaren blind op staart.

Rest In Privacy | 13-09-18 | 11:09

"De kans dat een jongen van Marokkaanse of Antilliaanse komaf in de cel belandt, is – met één op de honderd – meer dan tien keer zo groot als voor een autochtone Nederlandse jongen"

Allemaal de schuld van het "etnisch profileren", en hun lagere sociaal-economische positie. Problemen zullen allemaal als sneeuw voor de zon verdwijnen, als we er maar meer geld voor over hebben; geld om jeugdhonken te bouwen, geld voor karatelesjes, geld voor survival weekendjes in de Ardennen, geld voor vlinderreisjes naar Auschwitz en Marokko, geld om dure merkkleding te kunnen kopen, geld voor een BMW, etc etc.

"De kans dat de officier er een zaak van maakt is groter, in de wijk waarin ze wonen lopen meer agenten rond, noem maar op. Het kan zijn dat ons systeem, ongewild wellicht, een stuk minder eerlijk is dan we willen.’

Typisch. In mijn eigen wijk zie ik zelden politie; hier gebeurt ook nooit wat; maar hier wonen ook geen Marokkanen en Antillianen. Je kunt het blijven ontkennen of nuanceren tot je pijn hebt in je nek van het wegkijken, maar die vele agenten in de "prachtwijken", de opkomst van Fortuyn begin deze eeuw, de PVV van Wilders, zijn gevolgen van het gedrag van bepaalde allochtonen, niet de oorzaak.

"Zijn het cultuurverschillen die tot de keuze voor een criminele carrière leiden, of opleidingsverschillen? En welke rol speelt onbehandelde psychische problematiek bij deze kinderen en jongeren?"

Kijk, daar komen we eindelijk in de buurt van de echte "oorzaken". De mentaliteit (tribalisme, islam, haat tegen "kazen"), in combinatie met niet afgemaakte scholen/opleidingen, in combinatie met inteelt problematiek, die maakt dat ze alle verkeerde lijstjes aanvoeren. Dat ga je uiteindelijk niet oplossen met een "gerichte aanpak, toegesneden op hun specifieke problematiek". Dat ga je uiteindelijk aanpakken door de grenzen dicht te timmeren voor verdere instroom uit dat soort landen, en door wetgeving die het mogelijk maakt criminelen hun Nederlanderschap af te nemen en terug te schoppen naar hun eigen landen, waar ze zich met hun mentaliteit veel meer op hun plaats zullen voelen.

Dr_Johnson | 13-09-18 | 11:09 | 3

Zoals zo vaak fraaie tegel Dr_Johnson.
Inderdaad, het omdraaien van oorzaak en gevolg is iets dat je vaak ziet in de Linkse Kerk.

Vanuit mijn werk heb ik regelmatig te maken met 'probleemgezinnen'. Eén opvallend verschijnsel dat je ziet bij zowel de autochtone als de allochtone tokkies: hun situatie is altijd de schuld van De Anderen.

Nooit van 'koeltoer', luiheid, neiging tot verkwisting aan 'status'-spullen, geldproblemen (grotendeels weer het gevolg van de al genoemde factoren), nee, het is altijd Die Ander die het gedaan heeft.
Tsja, met zo'n instelling ga je niet veel verder komen.

We hebben al genoeg te makken met onze eigen tokkies, laten we er dus inderdaad voor zorgen dat de instroom van laagbegaafden van overal elders eindelijk eens ophoudt.
Oh, en ophouden met fokpremies na het tweede (of derde) kind!

EefjeWentelteefje | 13-09-18 | 11:39

Wat uit Marokko komt is vaak heel arm en conservatief. Een negatieve selectie, zullen we maar zeggen. En die mensen verdrinken in Nederland in de vrijheid die ze krijgen. Nauwelijks (sociale) controle en veel te weinig politie op straat. Nederland is veel te naïef en optimistisch over de motieven van dergelijke migranten.

Rest In Privacy | 13-09-18 | 11:48

@Johnson & Kuifje
Hear, hear!

benjeallanggek | 13-09-18 | 12:09

Alles is racisme
Alles is racisme
Voor iemand zoals jij
Voor hem, voor haar, voor mij
Alles is racisme
Alles is racisme
Alles is racisme

Croxifoxio | 13-09-18 | 11:09

Er zullen nog tig naïeve, dure en natuurlijk zeer noodzakelijk "onderzoeken" volgen. Stomme nitwits, maar ja de linker schoorsteen moet blijven roken.

De Griek | 13-09-18 | 11:01

Het uitvoeren van onderzoek heeft in Nederland meer de vorm van bezigheidstherapie. Totaal zinloos, met de uitkomsten wordt helemaal niets gedaan. Het is schering en inslag dat als er iets gebeurd er 10 jaar geleden al een rapport over is verschenen. Met de uitkomsten wordt niets gedaan en eventuele toezichthoudende diensten bestaan niet of doen hun werk niet. De overheid manipuleert cijfers zodanig dat de door hun gewenste uitkomsten verschijnen. Door een enorme bak aan uitzonderingen te creëren die buiten de statistieken worden gehouden is het geen enkel probleem de gewenste uitkomst naar voren te halen en dan heel hard roepen "zie je wel". We hebben echt geen statistiekjes van de overheid nodig om te zien dat bepaald licht-getint tuig de samenleving definitief hebben verpest.

Ruikbaard | 13-09-18 | 10:58 | 3

hear hear.

Lupuslupus | 13-09-18 | 11:08

Onderzoeken om te verhullen, dat je al lang weet, wat de niet policor oorzaak is.

Rest In Privacy | 13-09-18 | 11:14

Gelijk heb je, maar het plempen van tegels heeft ook weinig nut toch blijven we het doen. Leuke is wel van dit soort onderzoekjes dat je lekker op een verjaardagfeesje tegen zo'n deuger kan zeggen; ik zei het toch! zie je wel!

allesofniks | 13-09-18 | 11:45

EU-blauw past bij jou. Ik mis alleen de gele sterren op Wilders' stropdas...

Antigoog | 13-09-18 | 10:55

Zolang ik nog nergens vreemd fruit zie valt het wel mee met dat blanke racisme.

Hetze Haatstra | 13-09-18 | 10:55

Blijkbaar registreren ze alleen 1e en 2e generatie allochtonen ("zelf, of ouders, in niet-westers land geboren). Helaas moeten we constateren dat ook bij de 3e en 4e generatie Marokkanen de criminaliteit nog steeds vele malen groter is dan bij 3e, 4e, 5e of 6e generatie "autochtone" Nederlanders.

R van Perzie | 13-09-18 | 10:54 | 1

En dat de 4e/5e/etc generatie zichzelf nog steeds Turks/Marokkaans vinden.
Wat het ook zijn.
De enigen die dat niet vinden zijn blanke wegkijkers/onderzoekers

Rest In Privacy | 13-09-18 | 11:17

De conclusie is dat mensen die laag op de sociaal-economische ladder staan vaker crimineel zijn. Zo moeilijk is dat niet.

De Koreaanse Slet | 13-09-18 | 10:52 | 15

De opvatting van arme Nederlandse Turken/Marokkanen over joden/christenen homo's en vrouwen is exact hetzelfde als die van steenrijke Arabieren in Saudi Arabië (die daar niet gediscrimineerd worden)
Sociaal economische factoren en discriminatie hebben dus helemaal niets te maken met hun minachting en daaruit voortvloeiend hufterige gedrag.

Rest In Privacy | 13-09-18 | 11:23

@Nivelleermarionet: is gewoon een kwestie van de ladder omdraaien!

BaldEagle | 13-09-18 | 11:23

@DKS
En laten we het IQ niet vergeten. Dat zou iemand eens moeten onderzoeken. Oh, wacht!

benjeallanggek | 13-09-18 | 11:28
▼ 12 antwoorden verborgen

Het heeft weinig zin om met die autisten in discussie te gaan, ze blijven op het zelfde drampunt terugkomen. Het is een machtsspelletje geworden, en voorlopig trekt Wilders en Co aan het kortste eind.

van Oeffelen | 13-09-18 | 10:50 | 2

Zal toch niet meer zo lang duren hoor.

beau van rtl | 13-09-18 | 11:17

Kijk, daar kan ik wat mee. Behalve het woordje "geworden". Het IS een machtsstrijd.

ristretto | 13-09-18 | 11:18

Deze registratie is er overigens allang maar dat gaat V&J niet aan de grote klok hangen natuurlijk.

Een tijdje geleden was er eens een Item over het registratiesysteem voor in bewaring gestelden (na aanhouding) op het nieuws.

Als ik het me goed herinner dan worden naast mug-shot en vingerafdrukken ook paspoorten en id kaarten gescand. Wat dus inhoud dat nationaliteit bekend is in een digitaal systeem.

Als ze een dergelijk systeem hanteren voor het in bewaring stellen (na aanhouding) dan hebben ze een dergelijk systeem ook in de gevangenissen.

normanius | 13-09-18 | 10:49

Overigens wel apart dat ze niet de etniciteit mogen vastleggen maar kennelijk wel de geboorteplaats van de ouders.

Ben Hetzat | 13-09-18 | 10:48

De volgorde is simpel: eerst een NEXIT en dan een EXIT!

BaldEagle | 13-09-18 | 10:48 | 3

Eerst uitleggen hoe "we" dat gaan doen. Tot die tijd je bek houden.

De Koreaanse Slet | 13-09-18 | 10:53

@De Koreaanse Slet: hebben ze jou nooit manieren bijgebracht of zo?

BaldEagle | 13-09-18 | 11:25

De Koreaanse Slet | 13-09-18 | 10:53
dat 'we' geldt ook helemaal niet voor jou. Waar woon je dit keer? Maakt verder niet uit, het is geen Nederland. Toch slet? En nu gewoon je bek houden.

rokertje | 13-09-18 | 11:25

Hier in Utrecht hebben we Bureau Hengeveld op de lokale TV. Soort van Opsporing Verzocht, maar dan regionaal. De meerderheid van de cliëntèle behoort tot het mocroïde ras. Toch zie ik langzaam ook andere couleurtjes in de berichten verschijnen. Maar die mag je natuurlijk niet benoemen. Laten we zeggen dat het uitmuntende atleten zijn, en dat je onder verminderde lichtcondities infraroodcamera’s nodig hebt om ze te zien.

Nivelleermarionet | 13-09-18 | 10:47

Eerst denk je dat ze het licht hebben gezien. Maar helaas de onderzoekers zijn kennelijk niet op zoek naar feiten maar naar nog meer excuses . zucht & teleurstelling

GormSuil | 13-09-18 | 10:46

Cijfers en feiten zijn de grootste racisten die er zijn. En xenofoob ook!

Repetitive Beats | 13-09-18 | 10:46

Dit is wel weer een mooi voorbeeld hoe de hele maatschappij, van links tot rechts, langzamerhand wegschuift van de maakbaarheidsgedachte en conservatiever wordt. Je ziet het bij de verkiezingen in Zweden, je ziet hij bij zo een artikel. 5 jaar geleden ondenkbaar; nu geen commentaar.
Altijd op de lange-termijn trend letten!

ole guapa | 13-09-18 | 10:45

In een aantal dagen tijd neemt het complete propaganda circus een serieuze wending; Nieuwsuur/EenVandaag/Volkskrant.
Vraag jezelf af waarom, waarom deze razend snelle omslag?

INTP | 13-09-18 | 10:43 | 1

Ze hebben de pest in dat de regering geen 80 miljoen subsidie geeft en gooien nu de kont tegen de krib door met (een beetje) objectiever nieuws te komen !

A333aan | 13-09-18 | 12:02

En dan rekenen ze alleen eerste en tweede generatie bij de allochtonen. Het grootste gespuis zit bij derde en vierde en die worden bij de autochtonen geteld

Ben Hetzat | 13-09-18 | 10:43

Tegenwoordig heeft de wieg van de grootouders van dat tuigh in Marokko gestaan.
Dus deze criminaliteit wordt de autochtonen aangerekend in de cijfers, niet de allochtonen.
Kortom het is nog slechter,dan die nepnieuws krant vermeld.
Dit doen ze natuurlijk opzettelijk.

watergeus | 13-09-18 | 10:39 | 1

Dat zal dan helaas betekenen dat de toekomstige zuivering op basis van etniciteit gaat en niet meer op basis van nationaliteit of religie.

skoftig | 13-09-18 | 10:46

Deze cijfers kloppen absoluut niet met de laatst bekende cijfers van het CBS, toen deze allochtonen nog apart registreerde: in 2014 werd duidelijk dat 62% van alle Marokkaanse mannen tussen 15-35jaar verdacht werden van een misdrijf.

Dat klopt dus absoluut niet met de 1 op 10 verhouding uit dit onderzoek.

Dus OF de Marokkaanse mannen zijn in 4 jaar tijd een stuk braver geworden, OF de pakkans is een stuk kleiner geworden. Wat denkt u zelf?

libertat | 13-09-18 | 10:37 | 3

Men heeft het over zelf of ouders in Marokko geboren. Bij de meeste betreft het inmiddels grootouders in Marokko geboren en die telt men dan bij de autochtonen.
Ga er maar vanuit dat het percentage van 62 dichter bij de waarheid zit.

Franker | 13-09-18 | 14:41

Waarom niet volgend het CBS daald de misdaad.
En het CBS registreert alles hahaha

Jacktheflipper | 13-09-18 | 18:46

En nu ga ik eens iets lekker politiek incorrects zeggen. Let op! Alle Marokkanen, Turken, Somaliërs, ... die zich misdragen moet direct de Nederlandse nationaliteit worden afgepakt en daarna dienen ze te worden uitgezet naar het stamland.
Zo, dat lucht op!

MAD1950 | 13-09-18 | 10:37 | 2

En mocht dat niet lukken dan treedt de volgende stelling in werking: Het zelfreigend vermogen van de Marokkaanse, Turkse, Somalische etc gemeenschap wordt gefrustreerd door blanke deugmensen, die blijven zeggen dat ze slachtoffer zijn en hen als stemvee binnenhaalt. DIE mensen zijn het echte gevaar voor Nederland.

skoftig | 13-09-18 | 10:44

Dit is niet politiek incorrect, dit is gewoon wat 3/4 van Nederland heel graag zou willen! En die resterende 1/4 sturen we gewoon mee! Wordt het tenminste weer eens ouderwets gezellig in Nederland! Ik kan niet wachten!

BaldEagle | 13-09-18 | 10:54

en als Thierry of Geert dit zeggen zijn ze af!!

Fedde71 | 13-09-18 | 10:36

Dat men dan ook gelijk de etniciteit va de slachtoffers optekent. Gaan we meteen dat bewijs krijgen dat anti-blank racisme wel degelijk meeweegt in de drijfveren van deze groep criminelen. En dan dient er vele malen harder gestraft te worden, want racisme.

Abject | 13-09-18 | 10:36 | 1

Wordt inderdaad tijd dat de echte racisten herkend worden.

Petrus Poortwachter | 13-09-18 | 10:37

Niet te snel conclusies trekken.
Van de week heel mijn wereldbeeld in de war.
Ruit van mijn auto opengebroken door een blanke en gerepareerd door een marokkaan...

Petrus Poortwachter | 13-09-18 | 10:35 | 3

Sorry, moet even, als het mag van Jorsi:
Een Antilliaan is voor zijn huis de banden van zijn auto aan het vervangen.
Komt er een Marokkaan langs, die direct een stoeptegel door de zijruit van zijn auto gooit:
Antilliaan: "He man, wat doe je nou?"
Marokkaan: "Nou, ik dacht, jij de wielen , ik de autoradio"

skoftig | 13-09-18 | 10:41

Laat me raden: je had de hond in de auto laten zitten en de politie heeft je raampje ingeslagen. Daarna heb je het raampje laten repareren en kwam je er later achter dat je veel te veel betaalt hebt.

Glasgow Argus | 13-09-18 | 10:42

Statistiek, mijn beste. De percentages gaan over de populatie, jouw ervaring is met een individu. De kans is niet gelijk verdeeld over alle individuen in de populatie; immers niet elke Maroc heeft voor 10% een strafblad, maar 10% van alle Maroc's hebben een 100% strafblad. Lies, damn lies and statistics...

ole guapa | 13-09-18 | 10:49

Sterker nog, Pim Fortuyn merkte al eens op dat een groot deel van de buitenlanders niet eens opduikt in de statistieken als zijnde buitenlander omdat ze officieel """Nederlander""" zijn.

JackStick | 13-09-18 | 10:34 | 3

Klopt, dat is beleid tegenwoordig.

Mr_Pikibelly | 13-09-18 | 10:44

Hetzelfde doen ze met criminelen, die noemen ze tegenwoordig 'verward' zodat ze niet meer in de criminaliteitsstatistieken voorkomen; dan lijkt het alsof de criminaliteit daalt!

BaldEagle | 13-09-18 | 11:01

Lees Dinesh d'Souza: links heeft een urban plantage nodig van afhankelijk te houden (etnische) groepen, om stemmen op links te behouden. Illegale migranten zijn om diezelfde reden van harte welkom. Het "wit = racisme" deken over deze moderne slavenhouderspraktijk is puur projectie van de eigen van racisme doordrenkte diversiteitspolitiek.

Non_Smoking_Gun | 13-09-18 | 10:34 | 3

Illegale migranten welkom vanwege de stemmen?... Hoe dan?

normanius | 13-09-18 | 10:39

klopt. In Amerika hebben zij veel en veel minder politieke partijen dan hier in het grote Nederland, criminele buitenlanders krijgen daar niet de steun om hun Eigen Criminele Buitenlanderpartijen op te richten en verhandelen daarom hun stem met de linkse "democratische" plantagehouders, in ruil voor fooi.

Jan Passant mk2 | 13-09-18 | 10:53

@normanlus - nee, illegale migranten stemmen niet, maar zij vullen de plantage van afhankelijken waarover macht uitgeoefend kan worden en deugsignalen afgegeven kunnen worden ("wearehere" groep is een zichtbaar voorbeeld). Dát zorgt voor (behoud) van linkse stemmen.

Non_Smoking_Gun | 13-09-18 | 11:02

Gelukkig dat we in Nederland dankzij Geert en Thierry de mogelijkheid hebben om op een rechtsstatelijke en democratische wijze uiting te geven aan de onvrede en overtuigingen, waar Zentgraaff in zijn artikelen blijk van geeft. Tenzij Zentgraaff anarchist is, moet hij dus wel een PVV'er of FvD'er zijn. Wanneer komt hij eindelijk eens uit de kast?

Astimar Teutis | 13-09-18 | 10:31

Alleen gratis kickbokslessen brengt ze net niet op het rechte pad, misschien een idee om hier gratis schietles aan toe te voegen?

hijger | 13-09-18 | 10:30 | 2

In Islamsterdam gaan ze met enige regelmatig tekeer met hun AK's. Al doende leren ze inmiddels.

Ommezwaai | 13-09-18 | 10:47

Hoewel dat schieten een rotzooi geeft, ruimt het uiteindelijk wel mooi op. Ben ervan overtuigd dat de politie het ook niet heel erg erg vindt.

ole guapa | 13-09-18 | 10:50

Hé, wat hoor ik daar in de verte? Het komt steeds dichterbij...'Jamaarjamaarjamaar'... Is dat niet... Ja, het is de Deugvogel met zijn baltsroep!!

Zenzeo | 13-09-18 | 10:29

OT: leuke foto van Greet met het echtpaar Knoops.

EefjeWentelteefje | 13-09-18 | 10:28

Bij de weg, heeft die mongool snolvana al iets gekotst?

WayneGretzky*99* | 13-09-18 | 10:27

Van alle marokkanen die ik ken (en ja, dat zijn er meer dan genoeg) is zeker 75% op enig moment in zijn leven, in meer of mindere mate, crimineel geweest.

Lood om oud ijzer | 13-09-18 | 10:26 | 4

Maar jij bent dan ook bekend met lood uit ijzer.

Astimar Teutis | 13-09-18 | 10:33

Mocro's laten niet toe dat je ze leert kennen! Nooit !
Wanneer je denkt ze te kénnen, ben je in de maling genomen.

demaup | 13-09-18 | 10:34

Klopt demaup. Ik dacht ooit een Marokkaan echt goed te kennen. Bleek het uiteindelijk een Tunesiër te zijn.

keestelpro | 13-09-18 | 10:41
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen die Arjan Blokland schiet in de deugmodes, de overige "deskundigen" geven toe dat de cijfers op zich niets verklaren. Uiteraard roepen ze allemaal in koor dat er meer (geld voor) verder onderzoek moet komen. Het wetenschappelijke artikel zelf ga ik niet lezen (zonde van de tijd) maar eventueel vermelde absolute aantallen laten zich direct vertalen naar percentage t.o.v. de hele populatie.

Uiteraard hebben we het hier alleen over opgepakte criminelen (misschien zijn autochtone criminelen gewoon veel slimmer) en dat is zoals bekend maar een klein gedeelte van de criminele populatie. Als smoes om te gaan raciaal profileren vind ik dit onderzoek dan wel weer geslaagd.

Hetkanverkeren | 13-09-18 | 10:25 | 2

Excuses, nu is deugmode best een leuk woord maar bedoeld is uiteraard deugmodus.

Hetkanverkeren | 13-09-18 | 10:30

Deugmode. Deugen in je broekje!

atheïstisch stemvee | 13-09-18 | 10:48

It talks like a duck, it walks like a duck, it looks like a duck. Laten we even goed onderzoeken wat voor dier het is, grote kans dat het een witte zwaan is die alle lelijke eendjes discrimineert.. kwak,

deministerpresident | 13-09-18 | 10:24

Wellicht was minder, minder, minder toch nog niet zo´n slecht idee van GW?

Dutch_Viscount | 13-09-18 | 10:23 | 2

Elk weldenkend mens wist dat het een goed idee was maar verN(SB)ederland is vergeven van dom linksch.

WayneGretzky*99* | 13-09-18 | 10:33

Greet riep in diezelfde speech ook om minder minder minder PvdA.
Daar was geen ophef over en zie daar: de PvdA is bijna weggevaagd.

keestelpro | 13-09-18 | 10:39

Nog meer open deuren? Tocht een beetje.

WayneGretzky*99* | 13-09-18 | 10:23

Zolang de elites - zoals bv. overgesocialiseerde D66-rechters of Volkskrantjournalisten - er direct of indirect geen last van hebben gaat er niets veranderen. Windmolens. Laat het gaan.

atheïstisch stemvee | 13-09-18 | 10:21

Volkskrant is nu ineenkeer een extreem rechtse krant geworden? Verder is er wel degelijk een makkelijke verklaring te vinden voor het feit dat Marokkanen en Antilianen vaker in aanraking komen met politie en justitie. Eerst natuurlijk vanwege de inteelt, wat zorgt voor een lagere IQ en EQ. Daarnaast hebben Marokkanen een misplaatst eergevoel en dat samen met een islamitsche macho cultuur is natuurlijk een ideale mix voor trigger happy mocro's die snel geld willen verdienen. Bij Antilianen is het vooral het ontbreken van enige stabiliteit of een vader figuur, laag IQ en een geweld verheelijke ghetto cultuur bij negers. Zo moeilijk is het niet, alleen dom Links blijft dit soort waarheden maar als rascisme benoemen. Idealisme is echt het betonrot in de samenleving. Ik wil meer criminaliteit onder allochtone jongeren, zodat bij dom Links eindelijk de oogkleppen open gaan. De maakbare ideale samenleving bestaat niet!

Indoneesje | 13-09-18 | 10:21 | 6

@president: dit is nou typisch een gevalletje NMP: niet mijn probleem.

ole guapa | 13-09-18 | 10:51

@deministerpresident: Zeker nog nooit in Marokko geweest.

Lohengrin | 13-09-18 | 10:57

@Lohengrin: moet dat dan?

BaldEagle | 13-09-18 | 11:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Registreren gaat de deugpolitici (D66, Groenlinks) toch niet accepteren. Daar zijn ze te laf voor. Ach hadden wij hier maar een Orban. Hij laat zien hoe eenvoudig je dingen kunt aanpakken die iedereen niet wil, behalve deugpolitici.

zorgeloos-type | 13-09-18 | 10:20 | 1

Subsidieren en (positieve, ahum, dat kan niet) discriminatie bij sollicitaties, dat lukt dan wel weer met afkomst er duidelijk bij vermeld. Best wel gek eigenlijk.

TheseDays00 | 13-09-18 | 10:28

Twee jongens komen in aanraking met Justitie. Beiden hebben een leerachterstand. Verder verschillen ze niets. Maar de ene is een blanke Hollander, de ander een Marokkaanse medelander. Krijgt "de Marokkaan" dan een speciale (veelal strengere) aanpak dan de blanke Nederlander, enkel en alleen omdat hij geregistreerd staat als ethnisch geval? Lijkt me oneerlijk. En wat doen we met halfbloedjes? Of kwartbloedjes? Of moeten we huidskleur gaan beoordelen met een kleurstalenkaart zoal bij de schilder?

Melchett | 13-09-18 | 10:19 | 6

@mad: zijn genoeg domme blanke snollen die dat gedaan hebben.

WayneGretzky*99* | 13-09-18 | 10:35


keestelpro | 13-09-18 | 10:32
Beter aan Jesse Klaver vragen

R van Perzie | 13-09-18 | 10:58

"Krijgt "de Marokkaan" dan een speciale (veelal strengere) aanpak dan de blanke Nederlander, enkel en alleen omdat hij geregistreerd staat als ethnisch geval?"
Tuurlijk niet malle jongen. Hij krijgt juist een lagere straf want sielug.

copywriter | 13-09-18 | 11:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Er worden elke dag nieuw soorten ontdekt. Nu weer de Criminilius Mocronius. Natuur is Gaaf! Vorige hadden ze ook weer een nieuw vissoort ontdekt op 3000 meter diepte.

Mark_D_NL | 13-09-18 | 10:18 | 3

Oke de leefomgeving van die nieuwe vissoort is de zeebodem. Daar gaan we geen last van krijgen. Maar wat is de natuurlijke habitat van de Criminilius Mocronius? Ik vraag dit voor een bevriend natuurwetenschapper.

keestelpro | 13-09-18 | 10:26

@ Kees: een nomade achtig bestaan. Ze zijn daar waar wat te roven valt.

WayneGretzky*99* | 13-09-18 | 10:43


keestelpro | 13-09-18 | 10:26

Tijdens de fourage: Op uw erf in binnen uw woning, in de buurt van uw waardevolle elektronica, erfstukken en contanten; meestal tussen zonsondergang en zonsopgang, na zorgvuldige observatie op afwezigheid van bewoners. Tijdens de "spijs"vertering: Meestal op straat, voorzien van een outfit die door EefjeWentelteefje | 13-09-18 | 10:26 en anderen in dat draadje treffend is beschreven. Recentelijk schijnt de habitat uitgebreid te zijn naar sisha lounges e.d. Opvallend is de fysieke rustperiode, die ligt meestal tussen ±06:00 en 13:00. E.e.a. verklaart waarom deze soort meestal alleen in de middag zichtbaar is.

AchterlangsIsBezet | 13-09-18 | 11:03

Als zelfbenoemd links-wegkijk-goedmensch vind ik het helemaal prima. Op voorwaarden dat we bij oplossingen nooit individuen behandelen op basis van het gedrag van de etnische groep waar ze bij horen. Dan duw je namelijk de 9-van-de-10 goeie in het hokje van die ene foute.
Overigens geloof ik er geen bal van dat dit bijdraagt aan de oplossing, aan het omlaag brengen van 1-op-10.
In de US houden ze toch ook al decennia bij wie welk kleurtje heeft en dat is nou ook niet bepaald een veilig land. (wie mij kan laten zien hoe het bijhouden van kleur daar tot resultaat heeft geleid krijgt een sticker).
maargoed. Meten is weten en blijkbaar gratis. Baadt het niet dan schaadt het niet, toch?

two ball cane | 13-09-18 | 10:18

Ik ga in een kickbox-school investeren. Lijkt me goeie business. Ik loop natuurlijk voortuit op de resultaten, maar he: no guts no glory, no balls no story.

Alexis de T. | 13-09-18 | 10:17 | 1

Hopelijk toch wel voor Nederlanders die zichzelf willen leren verdedigen tegen dat schorem? Of begrijp ik het nu verkeerd?

BaldEagle | 13-09-18 | 11:15

Hoernalisten zijn Deugnazi's en de Volkische Bobachter is al helemaal niet te vertrouwen.

The2Amendment | 13-09-18 | 10:16

"criminele rassen", wow dat is een gratis feestmaaltijd voor de bloeddorstig in groepen opererende Gutmenschen.
Aan tafel, zou ik zo zeggen.

Jan Passant mk2 | 13-09-18 | 10:15 | 2

Volgens de gutmensch is alleen het blanke ras een crimineel ras.

keestelpro | 13-09-18 | 10:17

Gutmenschen kunnen heel goed spoorboekjes schrijven

Jan Passant mk2 | 13-09-18 | 10:18

Misschien Asscher vragen om lijsten te maken. Zijn Opa had ook dat talent.

Mark_D_NL | 13-09-18 | 10:14 | 5

Mooi ja, samen met Robbie Oudkerk. En zelf als laatste op de trein stappen. Het plebs mocht eerst. Je wilt niet weten hoeveel joden in NL zelfmoord hebben gepleegd of een poging tot gewaagd hebben, vlak na de inval of vlak voor deportatie. De cynische joden wisten al lang hoe laat het was. Een beetje zoals nu. En wederom zal een telg uit de familie Asscher er net iets anders tegen aankijken, puur uit hang om te willen besturen.

Nanker Phelge | 13-09-18 | 10:19

Nanker Phelge | 13-09-18
Het is toch zo dat Rob Oudkerk en Lodewijk Asscher dezelfde grootvader delen?

demaup | 13-09-18 | 10:44

Ja klopt, zelfde grootvader.

gato | 13-09-18 | 11:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus we hebben met zijn allen last van 1% van die "gasten". Terwijl de andere 99% onschuldige jongens lijdzaam toekijkt hoe zij worden gedemoniseerd door de samenleving. Waarom trekken die 99% welwillenden niet eens hun bek eens open tegen die 1% die hun reputatie in de maatschappij verneukt?

Hiesjes | 13-09-18 | 10:14 | 10

Aanhouden betekent niet ‘schuldig’. Een marokkaan of antiliaan in een prijzige auto wordt meerdere keren per jaar aangehouden.

Ravissant | 13-09-18 | 11:36

@Ravissant | 13-09-18 | 11:36
En terecht, omdat het meer dan redelijk is om te veronderstellen dat ze die auto hebben gejat of betaald met geld uit onfrisse zaakjes. Een murk heeft namelijk niet direct de intelligentie om EUR 4000 netto/maand op een legitieme wijze te verdienen.

Beefbus | 13-09-18 | 12:58

@Ravissant | 13-09-18 | 11:36
Aangehouden worden is niet hetzelfde als een stopteken krijgen.

Majoor Pikindewind | 13-09-18 | 16:39
▼ 7 antwoorden verborgen

Waarom registreren? Je kan ze toch ook allemaal verplichten om een insigne van een moslimmaantje te dragen?

keestelpro | 13-09-18 | 10:11 | 7

EefjeWentelteefje | 13-09-18 | 10:26
Gewoon checken op de aanwezigheid van een voorhuid.

Ommezwaai | 13-09-18 | 10:44

Wohooo Kees ...... deze Godwin gaat gegarandeerd opgepikt en uitvergroot worden door msm. GS reaguurders zijn allemaal superekstreemrechtse naziballen en de site moet door de EU verwijderd worden .... per direkt en als voorbeeld voor andere eh.... mensen met een afwijkende mening.

Koning BongoBongo | 13-09-18 | 10:58

@kees
Dat gaat wat ver, maar jij hebt vandaag wel al weer je Godwin-badge te pakken. #lekkerdeugen

benjeallanggek | 13-09-18 | 11:11
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken