LIVE. F1 GP van Hongarije
Al rijdt een Max een Hungaroring, de Red Bull is en blijft een lelijk ding.
De Hungaroring, dat klinkt toch een beetje als een shady voorbehoedsmiddel. "Shit Patricia, ik ben de condooms vergeten - Maakt niet uit Wojciech, ik draag een Hungaro-Ring." Of een stomme beltoon. "Zeg Alfons, heb jij de Marimba als ringtone? - Nee Evelien, dit is de Hungaroring." Een goedkope oplossing als de financiën van de bruiloft uit de klauwen gieren. "Ralf dacht aan een joekel van een diamant, maar uiteindelijk moest Marie-José het doen met een lousy Hungaroring." Enfin, in Nederland lulden we Max Verstappen al naar pole-position en de overwinning, vanwege de structuur van de Hungaroring, maar de Red Bull blijkt best wel een matige kar in vergelijking met Mercedes en Ferrari. Desondanks gaan we er weer eens goed voor zitten, de Grand Prix van Hongarije, lekker een bord goulash op schoot en kijken bij Jack Plooij of hierrr. Starten vanaf P7, maar een Max in het nauw maakt rare sprongen. En als die race je nou niets kan boeien kun je altijd nog alleen de voorbeschouwing kijken, want Sylvana (niet die Sylvana) zit op een boot. TOET.
UPDATE: Dat was het weer voor Max. Panne in ronde 6.
Boordradio Max: "!@#$%^&*(!@#$%^&*!!!!"
Social
SocialTweets by AutobahnEU
Reaguursels
InloggenKan me voorstellen dat Sylvana niet nat wordt van hem
Het wordt tijd dat Max wat Franse woorden leert.
Als je zulke woorden in het Frans doet - dan komt dit duidelijker over bij Renault.
Hier alvast twee woorden om mee te beginnen:
... merde....!!!! en .... non de ju.....
Koop dus NOOIT een Reneault!
Geen grotere masochist dan een Verstappen fan. Heel veel pijn lijden om af en toe een hoogtepunt te mogen beleven.
Ff zonder synische bedoelingen hoor. Maar wanneer kegelt men Renault niet gewoon van de baan om een punt te maken? Blijkbaar doen zij het zelfde. Hoe vaak is Renault uitgevallen? Blijkbaar is dit het enige wat ze wel begrijpen? De afstand is er toch al en de 2 topteams haal je nu toch al niet meer. Investeer dan in de toekomst. Je hebt iig het voordeel dat het geen EU is en je er beter mee weg komt dan de Nederlandse staat, of bijvoorbeeld als klm binnen AF group. Jaja weet echt wel dat dit niet handig is, maar er is toch potverdikke een punt dat je je als niet Fransman laat gelden en een lijn trek? Omdat wij niet de ecol de zuigmanagement gedaan hebben? Krijg de dikke vinger, we hebben ze met 10x minder al eens het moeras in getrokken. Waarom niet nog eens?
Gewoon geen kwaliteitsbesef. Niet alle onderdelen vervangen terwijl dat gewoon kan want "het zal nog wel goed genoeg zijn". Dit is gevolg van een houding zonder kwaliteitsbewustzijn.
Nee dat is het gevolg van zeer strenge limieten voordat ze grid penalty's krijgen. Dankzij Ferrari, die hadden gestemd dat het nog verder ingekort moest worden.
Mijn eerste auto was in 1965 een tweedehands Austin seven Cooper. Puur minimalisme met karakter, maar wel vaak met technische probleemjes naar de monteur. Twee jaar in gereden, waarvan het eerste half jaar zonder rijbewijs, vanwege twee keer gezakt voor praktijkexamen.
Daarna 1967 Mustang en in 1969 Camaro. Chickenmagneten, zelfs voor iemand met beperkte natuurlijke aantrekkingskracht op vrouwen, zoals ik. ’s Nachts thuis werken en overdag royaal terrasjesleven in witte costuums, zwarte handschoenen en ooglapje versterkten dat gekunstelde sexappeal nog.
Logge beesten, vooral voor iemand met weinig chauffeurstalent. Maar die wel toen nog voor zo’n 20 gulden kon voltanken en makkelijk opzichtig voor de disco parkeren. Een keer het differentieel van de Mustang voor 200 gulden laten vervangen. Voor de rest probleemloos. Snap nog steeds niet dat ik die dingen ooit mooi vond.
Vanwege toenemende affiniteit met esthetica overgestapt op Alfa Berlina, daarna Alfa Spider. Fantastisch rijgevoel, technisch probleemloos maar veel roestneiging. Bij de “lelijke Eend” van mijn vroeuw verliep dat roesten nog een slag sneller.
Daarna vier keer Saab. Eerste merk waar ik iets als een familierelatie mee had.
Vorig jaar mijn knuffelige Daihatsu Copen verkocht. Nog steeds spijt van.
Nu een Audi TT Roadster 2.0 quattro als plezierauto. Technisch en qua comfort perfect, maar op het steriele af.
Heb trouwens nu nauwelijks nog belangstelling voor auto’s. Jammer dat ik het wandelen en genieten van de natuur pas zo laat ondekt heb.
Het is niet helemaal voor niets dat je in Noord-Amerika geen énkele Franse auto ziet rijden en dat ze daar dus helemaal niet verkocht worden. Daar houden ze van áuto's namelijk.
Uitgezonderd Quebec.
Nee, ook niet in Quebec.
Max ging flink te keer. Ik vrees dat hij een Blokje gaat doen en zijn excuses gaat (moet) aanbieden. De FIA accepteert dit soort gescheld niet.
De FIA moet even gezellig chronische jeuk aan de binnenzijde van de oogballen krijgen en een coureur laten schelden als hij alle recht van schelden heeft.
De FIA heeft dit ingecalculeerd en piept het weg.
RENAULT - Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd
En toch vind ik 20 schildpadden die van a naar b lopen spannender...
Waarom gaat iedereen altijd van a naar b, en niet van g naar m.
Nou. Afijn.
Bottas gooit echt Riccardio eraf. Er komt een onderzoek.
Bottas geeft plaats terug aan Riccardio, want hamilton is binnen.
Snotverdepotver!!!!!
Kom op Dan grijp em!
Flikt Raikonen nu weer hetzelfde kunstje als vorige keer, Bottas weer de klos met een raar incidentje in voordeel van Vettel.
Zo vreemd wat Raikonen nu al twee keer deed.
Moest wel lachen toen ik dit nog tegenkwam: zou er iets van waar zijn?
www.grandprix247.com/2017/12/15/2017-...
Raer, RIC~RIAeerder van 4.6 sec achterstand naar 2.7 en daarna weer op 4.8
Nu, 3.3
2.2 tussen RAI en RIC
Driver of the day: Gasly
Vroeger, toen ik nog in Nederland woonde, reed ik een Renault Espace.
Superwagen, nooit problemen mee. Die Max is gewoon een kudtcoureur.
Dus omdat uw Frans voituurtje erg fijn reed is Max een kudtcoureur. Ik wist dat mensen steeds minder logica bezitten maar dit wordt wel erg gortig.
@Gele Beer | 29-07-18 | 15:57
De andere wagens met Renault motoren rijden gewoon door doorgaans.
Vrees dat Red Bull en/of Max iets doen or trachten te doen dat de boel naar de knoppen helpt.
Sinds Red Bull heeft besloten over te stappen naar Honda lijkt de betrouwbaarheid van de Franse spullen in de Red Bulls opeens minder geworden.
Dat is het hem juist, goede onderdelen gaan naar andere autos en ook mercede en ferrari geven onderdelen, alleen niet aan Red Bull.
Ik had ooit een Twingo voor 1 dag nadat er in mijn Alfa 33 was ingebroken. Ik was blij dat ik mijn Alfaatje terughad.
En om de dag nog erger te maken .
Max krijgt ook nog 10 gridstraffen in Spa, want hij heeft 3 motoren gebruikt, dus in Spa zal er toch een motor in moeten, of gaan de Nederlanders de red Bull trekken, neem dan touw mee.
Nou hoop ik al helemaal dat ze Renault het faillissement in suen. Niet realistisch, maar " 'n man mag hoop".
Kan ook 'gewoon' weer software zijn. Dus gridstraf nog voorbarig en ik meen dat hij nog 1 reguliere motor heeft.
Eerst even aankijken wat ze vervangen. Als het de MGU-x is dan zal hij waarschijnlijk een penalty pakken ja. Jammer, had ie beter z'n motor op kunnen blazen..
Wellicht kan Renault een fusie overwegen met de Action. Kwaliteit komt redelijk overeen.
Action is booming, Renault is boeming
Tja, daar sta je dan. In Boedapest. In je oranje leeuwenpak.
LOL inderdaad.
Ik gun Maxje het beste maar aan dat soort verklede idioten heb ik een pesthekel.
Groupies, geen fans van de sport. bah!
Berbaar | 29-07-18 | 15:48
U bent jaloers dat u geen fans heeft. Misschien eens uit je nest kruipen en op een tamboerijn rammelen in de plaatselijke bejaardentehuis. Krijg je tenminste weer eens wat actie in bed.
Waar ik de zei bedoel ik het. Stop de tijd. Ik wil graag een berbaartje inzetten, Kees.
Berbaar
Zie dit legioen als invasieven. Vooruitdenken is een must heden ten dage wanneeer jelui uit BRX denken dat een maakbare samenleving kan worden geïnstutionaliseerd. Dat wel, natuurlijk.
@. Berber: jouw rotte kadaver is hier ook alleen maar voor het graties geld. Nog veul ranziger.
Hebbes!
Tijd voor een Spyker
Daar zitten Audi motoren in.
Ah Duitse degelijkheid!
Nee hoor, zijn vorig jaar al van Audi afgestapt:
automotive-management.nl/nieuws/laats...
Wel mooi nog om Ricciardo bezig te zien.
P6 momenteel
P7 toch? Wat mooi is tot nu.
Optimistisch blijven, komt goed met de P6.
Ghehe ennn, kwam goed.
Yep, P6
Okeej.... klaar alweer. Hoe laat begint de Tour?
Volgend jaar. Ergens in july.
Eerder vanorgen leek het dat regen(buin)de organisatie parten zou spelen, vooralsnog ist droog aldaar. Oja, 16:15 via [zelf invullen]
Franse auto’s staken altijd.
Met een Renault parkeer je nem zault.
Hoezo overkomt dit alleen Renault steeds?
Goede vraag, nooit antwoord gekregen, gewoon een rot fabrikant en nu helemaal, omdat Red Bull naar Honda gaat, dus ze krijgen niks meer van renault., trouwens, kregen ze toch al niet.
Omdat bij Renault duurzame techniek en performance niet het uitgangspunt is. Kijk maar wat er op de snelweg rijdt en luister naar de commercials van dat merk. Ze trekken kopers over de streep met dagjes weg bonnen en ifoons.
De bijde Renaults rijden gewoon hoor.
Is een Fransozenmerk he? Die zijn toch vooral bezig met het goede leven, stokbrood, wijntje, lekker rustig aan, morgen is weer een dag.
Omdat het bij Renault slecht geregeld is. Logistiek bijvoorbeeld. Soms werden onderdelen zo slecht verpakt dat ze bij aankomst op het circuit al beschadigd waren. Dat zegt echt wel wat over de organisatie daaro.
Franse auto.
Is altijd al een pruts auto geweest
Jak, Renault. Altijd ellende.
Max falen tijdens de kwalificatie en nu langs de kant.
Weer niks dus, hup Ricciardo en kijken of het nog spannend kan worden tussen Merc en Ferrari.
Je vergeet wel even te vermelden dat ie bij de start 2 plekken naar voren pakte. En nu langs de kant door die k*tframbozen.
Crusher | 29-07-18 | 15:37
Weet hij veel. Berbaar heeft een ongekende hekel aan alles wat Nederlands is. Dus bij tegenspoed zit meneer te fappen voor z'n leven.
@Crusher | 29-07-18 | 15:37
Was een prima start inderdaad.
Max falen bij kwallie.... Ricci ging inderdaad veeeeel beter. Kolere wat ben jij dom.
Als je voor een Franse motor kiest, dan vraag je er natuurlijk ook een beetje om....
Word ziek van renault, dan maar Honda.Van de twaalf wedstrijden , 8 keer uitgevallen, Max en Riccardio.
Sja. *hondaat opdrinkbier richting gato en daat verder met leven*
Schuld van Balkenende. Altijd.
Ik ga me er niet meer aan ergeren, dus kijk ik niet.
Doei max, ik ga wat anders doen
Ja godver. Dat was het dan alweer.
Groeten aan gato.
Dank je, daar gaat onze middag.
Tot over drie weken maar weer.
Rly? Hamilton breekt alle records die Schumacher ooit neerzette maar nu Max eruit ligt "was dat het dan alweer"?
Kan en mag allemaal hoor. Vind het zelf alleen een beetje jammer
@gato 4 weken.
@Hem | 29-07-18 | 15:26
Logisch, het zijn F1 fans maar Max groupies.
gato | 29-07-18 | 15:25
Yes. Zie je dan. Veel plezier in Spanje. :)
Hem | 29-07-18 | 15:26
Ik ga niet naar een fake ass Engelsmietje lopen gluren. Dat eiland hadden we met een Europese alliantie allang binnen moeten vallen toen onze Afrikanerbroeders werden gegenocideerd.
Berbaar | 29-07-18 | 15:27
Als er een geen recht van spreken heeft ben jij 't wel. He ouwe mocrogroupie.
@berbaar ik kan daar maar moeilijk aan wennen.
@vts Dat kan ook een reden zijn.
@Hem | 29-07-18 | 15:33
Ik vind het wel prima, hoe meer er af haken hoe beter.
Je zal in je oranje mafkezenoutfit helemaal naar Hongarije gegaan zijn om je idooltje binnen een paar rondjes weer eens aan de kant te zien staan lol
Er valt hopelijk nog genoeg te genieten vanmiddag voor de fans van de sport.
Ricciardo!!!
Nice.
Berbaar | 29-07-18 | 15:42
inderdaad geen gezicht:
tse3.mm.bing.net/th?id=OIP.T3_DY61Eq8...
@berbaar Ik had niet gedacht dit ooit te zeggen, maar in dit geval ben ik het voor de volle 100% met je eens.
Max geen power, gaan we weer, g.v.d Oh wat is hij boos, ik ook.
Wat is dat een gaar tyfusmerk zeg, dat Renault. Kolere.
Lekker luchtig rokje, Syl
En dan doe je er een wielrenbroek onder aan...
Ricciardo P16 , had botsing. Meer toucheetje links.
Leclerc eruit met nieuwe ferrari motor.
Max P5.
Rondjes autorijden Is geen sport maar een proletencircus.
En door alle regeltjes ook nog strakker georganiseerd dan de dinsdagochtend file op de A2
En hun fysiek is aanzienlijk beter dan die van alle reaguurders bij elkaar.
@ Hem | 29-07-18 | 15:24
En?
@2voor12 daarmee probeerde ik Van Zessen Klaar. uit te leggen dat het wel degelijk een sportief aspect bevat.
Iedereen start bijna op de soft , ook Vettel.
Hamilton en de rest op ultra soft.
Ze mogen vandaag zelf banden kiezen.
Hoi, zijn we weer.
Hoorde dat Nick de Vries P! was.
Balkenende heeft in Austin een brief naar de steward geschreven over de straf van max
Hij krreg een mail terug, maar heeft weer een mail gestuurd dat als jurist hij het er niet mee eens was
Wel Max 7 wordt dus P5 hopenlijk.
Neem er nog1
Jan Peter Balkenende aan tafel. *zucht*
Gato,
Kom er maar in !
Uitslag (podium):
1. HAM
2. BOT
3. VET
Vermoed een saaie race, weinig actie en vooral strategisch boeiend ivm bandenkeuzes.
REAGEER OOK