Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Media met poten in klei: maken zich boos om gebrek aan vrouwelijke wethouders

En dan niet gewoon casual natuurlijk, maar full VICE-verontwaardigd. AD kopt: "Heeft jouw gemeente wél een vrouw als wethouder?" De NOS evenzo op de gender-rancune: "Aantal wethouders gestegen, nog altijd is 70 procent man". En natuurlijk de NRC: "Nog altijd zijn zeven op de tien wethouders mannen". Het échte nieuws is natuurlijk dat het aantal wethouders an sich gestegen is. Het zijn er nu namelijk 1144, en dat zijn er "98 meer dan in 2010 en 39 meer dan in 2014", hetgeen weer tientallen miljoenen euro's extra kost. Maar goed, gender-identiteitspolitiek is blijkbaar hip en belangrijk genoeg om het narratief te beheersen, en dat terwijl het percentage heus gewoon gestaag stijgt. "Van de ruim driehonderd colleges die tot nu toe gevormd zijn, bestaan er bijna honderd volledig uit mannen. Dat zijn zeker niet alleen maar gemeenten in de bijbelbelt. Van alle wethouders is zo’n 27 procent vrouw. Het aantal vrouwelijke wethouders stijgt wel. In 2010 was in dezelfde gemeenten 18 procent van de wethouders vrouw, in 2014 ging het om 21 procent." Kortom, weer een stapje dichter bij de eeuwige wereldvrede want die volgt zodra vrouwen het voor het zeggen hebben.

Reaguursels

Inloggen

Zweden WEL eerlijk fifty fifty.... en we weten allemaal dat de welvaarststaat Zweden (een van de veiligste landen ter wereld de laatste 200 a 300 jaren) JUIST door (linkse feministentrash) vrouwen, dat land binnen 5 jaren totaal hebben kunnen vernietigen, Malmø naar de staus rapecity nr.1 van Europa hebben kunnen “besturen”!

Vrouwen moeten wat met kinderen, moeten wat met aanrechten, wat vuurwerk in de sponde, willen wat met partime baantjes mits deze wel LEUK zijn. Koffieleuten, tennisclupje met oude vriendinnen.
Dat is eigenlijk ook waar hun mannelijke tegenknie zich toe zouden moeten beperken in beroepspolitieke beroepen.
Die zien nl OOK kans om een natiestaat binnen een aantal jaren naar de mallemiezen te “besturen”.
Nee, ECHT besturen moet je HIER overlaten aan witte, blanke, christelijk/joodse Nederlandse mannelijke Nederlanders die in hun vakken in beroepskennis outstanding zijn, hun sporen met de voeten in de echte modder in de echte economie in de echte wereld hebben verdiend en bewezen, die weten waar ze over praten, en die de broddelende beroeps-carriere-politici ALLEMAAL kunnen vervangen op landelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau...... Een soort Trump-Poetin-Orban-Thatcher-Franz Jozef Strauss van Beieren, Farage, Churchill, Adenauer.
Ijzervreters met allemaal korte berichten.
GEEN vrouwen..... plz. want de Margaret Thatchers, die hele vakbonden volkomen terecht oprolde als natte kranten, zijn TE zeldzaam.....

Katoentje | 15-06-18 | 17:54

Je kan toch ook gewoon zeggen dat het geen vrouwenwerk is? Dan ben je van alle gezeur af. Gewoon duidelijke richtlijnen, dat geeft houvast.

Mark van Leeuwen | 15-06-18 | 16:09

En voorkomt ongelukken bovendien.

Papa Jones | 15-06-18 | 16:22

Waarom gaat het alleen om wethouders? Bij onze kinderopvang is het aantal vrouwen 90% . Bij ons op het dorp heb ik nog nooit een pakketje ontvangen van een vrouwelijke bezorger. Bij ijzerhandel 'Adrie de Lange' werken ook alleen maar mannen. In het de bloemenwinkel alleen maar vrouwen .
En trouwens, wat is daar mis mee?

small_town_dude | 15-06-18 | 15:42

Wat is mijn gemeente dan weer politiek correct in dit opzicht: van 6 naar 7 wethouders: 3 mannen en 4 vrouwen.

Brulboei_61SB | 15-06-18 | 15:28

Alexis Texas. Niccccce.

JackStick | 15-06-18 | 15:08

Als alles een 'afspiegeling van de maatschappij' moet zijn, waar blijven dan die 13% (tk2017) PVV- burgemeesters? Zouden er een stuk of 43 moeten zijn...

Lonestarr | 15-06-18 | 14:54

Wethouders vangen de gemeenste kritiek. Een hondenbaan waar de meeste vrouwen geen trek in hebben. Die gaan liever shoppen en plat liggen op het strand. Alleen op tv doen ze iets.

Twee Jeetjes | 15-06-18 | 13:22

en op social media...(lees Facecunt)

litebyte | 15-06-18 | 13:48

En hier heeft anoniem solliciteren juist wel weer nut, als het eerlijk gebeurt zouden echt de beste mensen op de juiste plek komen. Moet natuurlijk wel het partijkartel meewerken, dus dat gaat niet gebeuren.

Defman | 15-06-18 | 12:55

Moet de vraag niet zijn; 'Heeft jouw gemeente wél een geschikte kandidaat als wethouder'? In mijn beleving moet het gaan om geschiktheid, niet om gendergedram.

BozePaarseMan | 15-06-18 | 12:51

Tjeerd Herrema, die van het broekzakgesprek, is vandaag afgetreden. Welke vrouw neemt zijn plaats in als wethouder in Almere?

Amsterdamsko | 15-06-18 | 12:38

Maakt tegenwoordig niet meer uit, als er maar op korte afstand een fietsenhok is.

Jezusaapje | 15-06-18 | 12:57

Vrouwen kunnen solliciteren naar eenburgemeesterschap. Bij sluiting van de termijn wordt altijd gepubliceerd hoeveel vrouwen er hebben gesolliciteerd. Dat aantal komt vrijwel nooit boven de 30% uit.
Hetzelfde geldt voor de gemeenteraad. Vrouwen kunnen zich gewoon kandidaat stellen, toch doen ze dat veel minder dan mannen met als resultaat dat minder dan 30% van de raadsleden vrouw is.
Vrouwen kunnen ook zelf een politieke partij oprichten. Toch zijn bijna alle nieuwe politieke partijen (ook de lokale) opgericht door mannen.
Vrouwen kunnen een bedrijf beginnen, maar raadpleging van het handelsregister laat zien dat het toch voornamelijk de mannen zijn die bedrijven oprichten.
Als wij op kantoor (bouwsector) een stagiaire aannemen is dat bijna altijd een vrouw. Maar als er een reguliere vacature is, solliciteren alleen mannen.
De conclusie is dat mannen heel graag vrouwelijke politici, bestuurders, collega's en ondernemers willen, maar dat de vrouwen het simpelweg laten afweten. er is geen glazen plafond, er zijn geen belemmeringen, alle mogelijkheden liggen open. Maar het zijn de vrouwen zelf die het moeten willen. En die willen dus niet.

Stijlicoon | 15-06-18 | 12:31

Dat twerken doen jullie helemaal goed. Plus veel. Verder is het natuurlijk waar dat er veel meer wethouders in Korea moeten komen. Goed onderwerp verder....

Pedronegro | 15-06-18 | 12:20

ik ben heel geemancipeerd al het op wethouders aankomt. Bij aanvang vertrouw ik zowel de mannen als de vrouwen niet, maar dat kunnen ze winnen.

skoftig | 15-06-18 | 12:05

Maar wat nou als vrouwen niet kunnen of niet willen? En waarom hoor ik nooit eisen 50% van de vuilnismannen vrouw moet zijn?

Boeser_Onkel | 15-06-18 | 12:02

Het enige plafond dat de Nederlands media doorbroken heeft, is het aantal lezers, kijkers en betalende abonnees.

Al-Dente | 15-06-18 | 12:02

Het zal mij om het even zijn van welk geslacht onze wethouders zijn, zolang zij hun werk maar goed doen.

devil13 | 15-06-18 | 11:54

Kijk naar de cijfers en concludeer dat het hard gaat. In 2010 18%, 2in 2014 21%, een stijging van 3%, in 2018 27%, een stijging van 6%. Trek dat door en in 2022 zit je al rond de 40%. Zo rond 2025 breekt dan de wereldvrede uit.

Schoorsteenveger | 15-06-18 | 11:51

Toch nog een hoop reaguursels waarin vrouwen als tweederangs worden beschouwd.
Net als in de islam.

DrumPiet | 15-06-18 | 11:49

Wanneer gaan jullie trouwen?

TeeJee | 15-06-18 | 12:04
-weggejorist-
Langshetrandje | 15-06-18 | 12:05

Zeurpiet!

vluchtelingallergie | 15-06-18 | 13:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een gezeik aldoor. Oeverloos gekauw! Net of de maatschappij, maakbaar is.
Dat werkt gewoon niet! Alles wat je op een kunstmatige wijze in elkaar flanst, gaat niet werken.

vluchtelingallergie | 15-06-18 | 11:47

Er zitten ook bijna geen vrouwen in de resterende frontlijneenheden van de krijgsmacht.
.
Er staan ook bijna geen vrouwen op de vuilniswagen.
.
Zie zelden vrouwen op grote constructie sites, fabrieken en magazijnen werken.
.
Gek dat daar zo weinig over te horen is.
.
Je zou bijna denken dat de dames te goed zijn voor dat soort dingen.
.
Those who can’t, claim.

Parel van het Zuiden | 15-06-18 | 11:42

@Watunbidanwenu | 15-06-18 | 12:02
Onzin. Die zijn er gewoon.

TeeJee | 15-06-18 | 12:10

Ja natuurlijk zijn die er, maar het zijn er bepaald niet veel!! Net zoals er bepaald niet veel vrouwen op vuilniswagens zitten.

Maar waar hebben we het over, de genoemde jobs zijn toch functies die flink wat fysieke kracht vergen. En ja daar hebben vrouwen minder van. Maar zij kunnen weer kinderen baren.
Het zou niet bepaald rationeel zijn om dat soort banen door vrouwen te laten vervullen.

Watunbidanwenu | 15-06-18 | 12:26

Bij defensie zijn ze dit al aan het oplossen van bovenaf: zowel de minister als de staatssecretaris zijn vrouw.

Brulboei_61SB | 15-06-18 | 15:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukkig kunnen we door AI/robotisering binnen 10 jaar de meeste bestuursfuncties opheffen. Dan wordt de balans man/vrouw van die paar wethouders die nog iets moeten doen vanzelf beter...

Nathal | 15-06-18 | 11:40

Venlo had tijdens de vorige periode 1 vrouwelijke wethouder. Die haalde de eindstreep niet wegens giga tekorten op sociaal domein (jeugdzorg). Deze dame is sinds kort directeur van... tromroffel.. een jeugdzorg bureau. Mag u raden van welke terreurorganisatie zij lid is.

H. Caulfield | 15-06-18 | 11:36

Zwaluwen Vooruit "78

Mark_D_NL | 15-06-18 | 11:40

PvdA. Wat win ik?

de visser | 15-06-18 | 11:41

@de visser | 15-06-18 | 11:41: U wint het internet.

H. Caulfield | 15-06-18 | 11:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Het probleem met vrouwelijke wethouders is dat ze elke maand een paar dagen volslagen onhandelbaar zijn en de gekste dingen in hun hoofd halen. En dat gaat de inwoners normaal gesproken alleen maar meer geld kosten.

2voor12 | 15-06-18 | 11:33

En dan ronde 50ste zijn ze helemaal onhandelbaar door opvliegers en het besef dat ze teena ladies moeten gaan gebruiken..

Mark_D_NL | 15-06-18 | 11:35

Lahlah is universitair docent 'slachtofferwetenschap'...... Proest, alsof dat die lui nog onderwezen moet worden.

trottle | 15-06-18 | 11:59

Er zitten ook meer mannen als vrouwen in de gevangenis. Ook oneerlijk.

Mark_D_NL | 15-06-18 | 11:30

@Bakito | 15-06-18 | 11:34
Die moslima's zijn zelfs te lui om crimineel te worden?

MarcS | 15-06-18 | 11:39

MarcS | 15-06-18 | 11:39
Geen idee. Maar denk wel dat vrijwel alle ellende wereldwijd wordt veroorzaakt door seksueel gefrustreerde heteromannen. Behalve Berbaar, daar heb ik persoonlijk niet zoveel last van.

Bakito | 15-06-18 | 11:50

Er zitten meer relatief meer Nederlandse mannen in de nor dan moslimvrouwen.

Conclusie?
Bakito | 15-06-18 | 11:34 | favorietblock
Die mogen niet naar buiten?

zwartzondersuiker | 15-06-18 | 12:39
▼ 4 antwoorden verborgen

De kwaliteit en kennis van een persoon is nog altijd belangijker dan de afkomst of het geslacht.

XverderNix | 15-06-18 | 11:30

Niet in Nederland anno 2018....

Parel van het Zuiden | 15-06-18 | 11:42

Roep dat maar niet te hard.

Fedde71 | 15-06-18 | 11:43

Nee hoor, niet meer. Die gelijkheids onzin gaat nog eens zo groot worden dat je vrouw of man zijn je kansen bepalen. Althans in NL, en nog wat treurige landen die zichzelf de ellende en armoede instorten.
--
De rest van de wereld zorgt er gewoon voor dat iedereen te vreten heeft en in veiligheid kan leven..., daar zou NL zich eens om bekommeren. Maar ja een meisje van 9 uitgewoond door en man van 40 in een vinex woning in de Meern is nooit zo belangrijk als de ego van een Nederlandse mavo politicus en eu club slaaf.

Mark_D_NL | 15-06-18 | 11:49

Wanneer komen die quota's voor stratenmaaksters en vuilnisvrouwen er nu eens?

Foolonthehill | 15-06-18 | 11:30

Juist! Linkse gekkies zijn alleen geïnteresseerd in de “mooie” baantjes het vuile werk hoor je ze niet over zeuren. Ook hier weer de dubbele standaard zoals we gewend zijn van links...

LiveLongAndProsper | 15-06-18 | 11:36

Hoe zit het eigenlijk met de verhouding man/vrouw reaguurders?

Leptob | 15-06-18 | 11:28

Weinig mannen, maar wel heel veel mietjes en oude gefrustreerde lullen met een prostaatprobleem zoals berbaar.

Mark_D_NL | 15-06-18 | 11:38

Mark_D_NL | 15-06-18 | 11:38
Heeft u al een fanclub? *bulderen van het lachen doet*

VeelTeSteil | 15-06-18 | 11:49

@Mark_D_NL | 15-06-18 | 11:38
En die NOS-schapen waar je het altijd over hebt. Of valt dat onder de mietjes?

TeeJee | 15-06-18 | 12:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Wethouder, zonde van je tijd en het betaalt zeer slecht. Dus waarom zou je als vrouw of man dat uberhaupt gaan doen.
--
Tevens ben je gewoon een uitvoerder van de regels opgelegd door de eu club. Je mag mischien je licht laten schijnen over een verkeerslicht of de jaarlijkse braderie, maar meer is het niet.

Mark_D_NL | 15-06-18 | 11:27

Precies. Voor bijvoorbeeld een minister is het elke dag braderie. Stukken beter.

Bakito | 15-06-18 | 11:30

Goede zaak, Free Tommy

Fedde71 | 15-06-18 | 11:28

We gaan ook niet langer doktoren en chirurgen selecteren op skill en educatie maar gebaseerd op hun afkomst en persoonlijkheid!

Rest In Privacy | 15-06-18 | 11:25

Is in Amerika onder Obama letterlijk gebeurd bij luchtverkeersleiders, te zot voor woorden maar waar..

LiveLongAndProsper | 15-06-18 | 11:37

Reden: met vrouwen is het moeilijker samenwerken, vrouwen laten te vaak hun emoties meespelen in een beslissing/discussie waardoor een rationele beslissing niet meer aan de orde is.

Fedde71 | 15-06-18 | 11:23

Bedrijfsbreed gaat het om een goede balans. Daar ben ik wel van overtuigd, alleen met kerels werken lijkt me niets eerlijk gezegd. Alles zover het fysiek werkt, een barbiepopje moet je niet als agent op straat willen denk ik.
Voor meer specifieke functies hoger op de bestuurlijke ladder (profit of non-profit) gaan andere zaken een rol spelen. Jordan Peterson legde dat al netjes uit in zijn interview bij Channel 4.

BlowingBubbles | 15-06-18 | 12:20

Wij hebben de megalomane wethoudster Van Lotje Getikt (Lot van Hooijdonk). Zij mag liegen, bedriegen en haar persoonlijke hetze tegen de lokale economie en de auto uitvoeren. Rekenen met verkeerde cijfers en onafhankelijk onderzoek dat haar niet uitkomt negeren of afdoen als niet waar.

Waardeloze prutswethouder, die als werkervaring meenam beleidsmedewerker op een ministerie en bij een of ander boomknuffelgroepje. Totaal ongeschikte muts.

Screwdriver | 15-06-18 | 11:23

Vrouwen willen dus schijnbaar geen wethouder worden, die kiezen voor andere dingen. Tering, moet nu overal iemand met een KUT werken omdat het moet? Of mogen vrouwen nog altijd eff zelf beslissen in welke sector ze liever werken. Positieve discriminatie is de doodsteek voor de ontwikkelde samenleving. Zum kotsen.

Indoneesje | 15-06-18 | 11:22

Wat ben je boos de laatste tijd. En let een beetje op je spelling.

Bakito | 15-06-18 | 11:29

Daar heeft bakito een punt.. en dat gebeurt niet vaak.

Mark_D_NL | 15-06-18 | 11:39

In Zaanstad zijn 4 van de 7 wethouders vrouw. Da's nou ook weer overdreven.

Papa Jones | 15-06-18 | 11:22

Echt een prehisterische discussie. Hoeveel van die mannen waren vroeger vrouw of willen nu vrouw worden? Hoeveel van die vrouwen zijn eigenlijk geen vrouw, maar zijn wisselend? Hoeveel geslachtslozen zitten er onder de wethouders? Hoeveel PvdAers? Krijgen we een veganistische bitterbal na de raadsvergadering? Is het fietsenhok wel verwarmd na afloops? Dat zijn de echte vragen van deze tijd.

Langshetrandje | 15-06-18 | 11:21

gezocht: probleem m/v

Bokito ergo sum | 15-06-18 | 11:21

streep m maar door

Papa Jones | 15-06-18 | 11:22

Bureaucratie blijft bureaucratie,
bij mannen en vrouwen gelijk,
het zijn er nu alleen dus meer geworden,
meer ambtenaren die nog langer nodig hebben
om iets te beslissen in hun eigen belang
en dat voor tientallen miljoenen belastinggeld meer,
Nederland=bananenrepubliek

Plorkface | 15-06-18 | 11:20

Huhhhh??? Dat clipje......
Waar hebben we het eigenlijk over??

J-van-de-Bontekoe | 15-06-18 | 11:19

Ik herhaal: (meer) vrouwen aan het werk. Dikke prima. Niks meer en niks minder!
Maar hou nou eens op met daaraan allerlei romantische en idealistische vergezichten te koppelen. Vrouwen zijn ook maar gewone mensen. Velen zullen het goed doen maar velen zullen ook falen. Niks mis mee, hoort erbij.
Maar die vergezichten, hè. Die hooggespannen verwachtingen. Daar klopt niks van en het ergste van alles: we doen die vrouwen daar ook geen plezier mee. Ze kunnen en moeten ook niet aan dat ideale beeld voldoen.
Meer vrouwen aan de macht maakt de wereld dus echt niet per definitie beter en die wereldvrede kunnen we helemaal vergeten. Stop. Daar. Mee.

Amsterdamsko | 15-06-18 | 11:18

Die Juliette Rot was prima. Meer van dat soort vrouwen.

ZoekEenVrijeNick | 15-06-18 | 11:17

Raadslid. Klein detail

H. Caulfield | 15-06-18 | 11:31

Kunnen we gewoon niet even massaal, als man zijnde, een maand het werk neerleggen? Vrouwen lossen het wel op.

Coachman | 15-06-18 | 11:16

Na 3 dagen is het janken en smeken ze of we weer aan 't werk gaan. Douchen zonder water gaat zo lastig. Je sociale validatie uit je smartphone halen zonder stroom is bijzonder knap.

VeelTeSteil | 15-06-18 | 11:46

Zo is dat! Eerst goed leren twerken en dan pas wethouder worden.
En ja, deze zin zou kunnen rijmen. En je kunt ook iets met een nieuw werkwoord doen. Doei.

Poesmobiel | 15-06-18 | 11:16

Ik wil meer analfabeten in de gemeenteraden.

kwark001 | 15-06-18 | 11:16

Zitten er meet dan jij denkt

MarcS | 15-06-18 | 11:18

In de 2e mep kamer zitten er al 3, die van dat extreem islamistische clubje.

Mark_D_NL | 15-06-18 | 11:29

Ik mis mevr Hertzberger in dat filmpje.

Chemokar | 15-06-18 | 11:16

Maniakale neuzentellerij... En hoeveel linkshandigen, groenogigen, omnivoren en kleurenblinden zitten er nu onder de wethouders?

knerf | 15-06-18 | 11:15

En rechtsextremisten? Of populisten (100%)

MarcS | 15-06-18 | 11:17

En hoeveel genderneutrale wethouders zijn er? Nou?
En wethouders die zich identificeren als helikopters?
Dat ze zich daar maar eens druk om maken.

Croxifoxio | 15-06-18 | 11:13

Op 6min 35sec Annemarie Jorritsma: Briljant!

zwemverbrander | 15-06-18 | 11:12

Waht de fukc is een bijbelbelt? Doet pijn aan mijn ogen dit. Bible belt. Streek met hoge concentratie streng-christelijke kerken.

Call on the attacker | 15-06-18 | 11:10

BijbelBelt is een organisatie van Jehova's die niet langs de deur trekken maar vanuit een callcenter werken.

Muxje | 15-06-18 | 11:16

Bijbelstrook dan. Beter?

koeberg | 15-06-18 | 11:17

Als je bible belt wilt vertalen, dan is bijbelgordel m.i. het best, bijbelriem of bijbelstrook kan ook, maar een journalist die bijbelbelt schrijft, moet op staande voet ontslagen worden.

bintang | 15-06-18 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Het moet toch geruststellend, rustgevend werken zo bij de MSM; altijd over de vorm en percentages, nooit over de inhoud. Lalalalalala en weer 100k.

A.U.EnLeven | 15-06-18 | 11:09

Dankzij deze drammerige activistische drek houden ze geen lezer meer over.

Al-Dente | 15-06-18 | 12:18

Het is toch ook een gotspe dat traditionele vrouwelijke onderwerpen als cultuur, zorg, diversiteit en defensie ondergebracht zijn bij een of andere 50-jarige Klaas of Remon, die zonder te twijfelen bruine schoenen aantrekt onder welk pak hij ook gaat aantrekken.

Sjors W. | 15-06-18 | 11:07

M.b.t.defensie heb ik mijn twijfels met vrouwen richting vrede en de strijd vooraf, voor typmiep Hennis en kartelmeisje Bijleveld wil niet iedereen sneuvelen denk ik.

hagelkruis | 15-06-18 | 11:13

“Kortom, weer een stapje dichter bij de eeuwige wereldvrede want die volgt zodra vrouwen het voor het zeggen hebben.”

Zet een paar vrouwen bij elkaar en binnen een week hebben ze gezeik en dat gezeik duurt ook nog eens eeuwig. Want vergeven dat doen we niet.

Dutch_Holland | 15-06-18 | 11:07

Merkel is het allerbeste voorbeeld dat een vrouw als Grote Leider wellicht niet het meest verstandige is, wat de mensheid kan overkomen.

de Voorzittert | 15-06-18 | 11:06

Schulz had veel beter geweest?

Sjors W. | 15-06-18 | 11:08

Ik vind dat ze dit verder moeten diversiviseren. Zijn er wel genoeg blonde vrouwen en zijn er genoeg brunettes?

Knufter | 15-06-18 | 11:05

Nederland schuift steeds meer op naar rechts, dus ik vrees dat deze jaren 50 mores nog wel ff zal duren

Bakito | 15-06-18 | 11:04

MarcS | 15-06-18 | 11:36
De EU is een neoliberaal project, een lobby-machine voor multinationals en zeer in het nadeel van het milieu, dus rechts.
Die asielzoekers komen niet vanwege ons beleid, maar vanwege oorlogen om olie en andere grondstoffen. Dus ook rechts.
Overheidsuitgaven stijgen nauwelijks nog, maar dat kan zo maar veranderen als populisten als Wilders of Baudet hun irrationele standpunten kunnen gaan realiseren.

Bakito | 15-06-18 | 11:42

VeelTeSteil | 15-06-18 | 11:41
Populisme is niet luisteren naar het volk.

Het is wijsmaken dat complexe problemen simpel kunnen worden opgelost. Volksverlakkerij dus.

Bakito | 15-06-18 | 11:44

Bakito | 15-06-18 | 11:44
Je kan ook iedereen wijsmaken dat elk probleem 'complex' is zodat je de simpelste oplossingen kan afschuiven op 'populisme'.
Of je pakt 'complexe' problemen gewoon aan.

A.U.EnLeven | 15-06-18 | 12:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Zodra ze beginnen over gelijkheid bij de vuilnismannen ga ik ze serieus nemen.

zwartzondersuiker | 15-06-18 | 11:04

Of bouwvakkers.

knerf | 15-06-18 | 11:19

Bij ons worden de bakken regelmatig geleegd door een vuilnisvrouw.
Toegegeven, je moet goed kijken voor je ziet dat het een vrouw is, maar ze is het wel.

Majoor Pikindewind | 16-06-18 | 09:57

Het feit dat de gemeente Urk in de jaren '90 al een vrouwelijke wethouder had, vertelt mij dat het niet aan wet een regelgeving maar aan de vrouwen zelf ligt.

klaaaaz | 15-06-18 | 11:03

Ik vermoed inderdaad dat het laatste de oorzaak is. Die hebben daar helemaal geen zin in en geef ze eens ongelijk

Therapietje | 15-06-18 | 11:10

Een van de meest zinloze baantjes die er zijn: wethouder.
Sowieso is de politiek en de ambtenarij veuls te groot in Nederland.

keestelpro | 15-06-18 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken