Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindhoven onthoofdt Witte de Withstraat

Zeventiende-eeuwse NL zeeheld = nazi. Links college 040 heeft liever straat naar Turkse dobberottomaan, invasiër, plunderaar, mensenrechtenschender

Social

We gaan beginnen! Lag in DeugEnclave Randstad onze nationale geschiedenis al onder vuur door genderneutrale intersectionele tofu-happende white guilt wappies met het histories besef van een pinda - nu zijn ook in de regionale tech-hub Eindhoven de rapen gaar. De Witte de Withstraat in 040 gaat verdwijnen. Want kwetsend voor Personen van Kleur en verder iedereen die de VOC-tijd nog meegemaakt heeft als geboren met het geslacht man. Het OerHollandse buurtje in Eindje wordt nu omgevolkt naar een Turks-Ottomaanse slager met DENK-sympathieën. En iedereen leefde nog lang en ongelukkig. Later meer.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Feroces | 14-06-18 | 13:07

Ah. Dus een omstreden PvdA Turks raadslid heeft alle Turken in de omgeving opgeroepen om binnen een ietwat vage procedure op een Ottomaanse griezel te stemmen, en is er mee weg gekomen.
-
De ware griezels zijn helaas echter de inwoners van Eindhoven, die toestaan dat dit kan gebeuren.

bisbisbis | 13-06-18 | 21:39

Dus de naam van een moordenaar en verkrachter mag wel? Als hij maar niet wit is.

Patatter | 13-06-18 | 21:00

Je moet wel een heul zwakke persoonlijkheid hebben om je door zo'n naam van je stuk te laten brengen, was dus al niks en zal dus ook nooit en te nimmer niks worden, want na iedere hindernis volgt er een andere

Umberto die trotzoni | 13-06-18 | 20:17

GVD, het volgende WTF moment, hoe is het mogelijk

Generaalspruit | 13-06-18 | 17:08

Joop auteur en haat-opa Han van der Horst heeft er voor de verandering eens een aardig stukje over.
Feitelijk mag nu geen enkele Nederlandse 'foute' held meer weggepoetst worden want de allochtonen hebben nu zelf ook een foute held.
joop.bnnvara.nl/opinies/operatie-barb...

Abject | 13-06-18 | 17:04

Stelletje kneuzen daar in Eindhoven. Laffe mannetjes en vrouwtjes met een dwang tot deugen. Bah.

Ruikbaard | 13-06-18 | 16:58

Ik ben een West-Fries. Die klootzak van een De Witt heeft west-friezen GEVIERENDEELD! Hij moet weg uit het straatbeeld!!! Hij heeft voor zover ik kan ontdekken echter nooit iets met slavernij te doen gehad. Ja hij probeerde de slavenhandel van de Portugezen te stoppen. Die meneer Barbaros daarin tegen, die maakte volop slaven! Europese slaven, dat wel, maar die tellen zeker niet in het hoofd van die Eindhovense bestuurder.

Argesus | 13-06-18 | 15:58

Hun verdiende loon. West-Friezen hebben Floris V vermoord.

Elessir | 13-06-18 | 18:00

De moord op Floris V is wel verjaard hoor.

peterdepeter | 13-06-18 | 18:53

Heel triest dat je dit allemaal kan in ons land. Verkiezingen gewoon buitenspel zetten en doorgaan met dit weggeven. Gek geworden in Eindhoven. Of Eindhoven de gekste. Dit is in ieder geval, helemaal niks in Eindhoven.

foxhunter | 13-06-18 | 15:06

De door bestuurders ingeslagen weg naar vriendschap met Turkije, Marokko etc. is op het masochistische af. Hoe harder ze pamperen des te harder hun afwijzing van de westerse waarden. Heerlijk. .... De stem van de KNVB ging overigens naar Marokko; "omdat de bond zich verbonden voelt met het land en met Afrika".

A.S. Perien | 13-06-18 | 15:32

""Wat je ziet is een laconiek en onverschillig land, tegenover een klein maar wel zeer activitisch clubje van extreem-links/islamisten/blacklivesmatter die erop gebrand zijn de huidige orde omver te schoppen.
Daar zit veel energie en funding achter, dus onderschat ze niet. Straatnamen veranderen betreffen kleine overwinningen in het pad der islamisering.""
@ martymcfly | 13-06-18 | 12:11
+1

telelezer | 13-06-18 | 14:01

Hoe kleiner het clubje, hoe groter de relatieve invloed.

Mijn klomp breekt | 13-06-18 | 16:57

Barbaros is een ideale keuze om de Europeanen onderdanigheid te leren. Barbaros was een gelovige moslim die de noordelijke kusten van het Middellandse zeegebied afstroopte naar christenslaven. Vrouwen voor de harems en mannen voor roeiers van de boten.

Avin | 13-06-18 | 13:55

Wat ’n droeftoeters daar in Eindhoven... dit doen ze enkel om de LP te sarren, want dat is pas echt Politieke meters maken voor het volk. Eindhovense Politiek = opponenten dwarszitten, goed dat we nu weten wat die gasten daar de hele dag uitvoeren van Burgergelden. Maar niet getreurd, gewoon doen als de Welshmen, die breken ook alle bordjes met Engelse (bemoeienis) teksten af.

Ik voorzie echt gezeik in dit Land als dit niet ergens stopt...

Veluwse-Eikel | 13-06-18 | 13:34

Afbreken hoeft niet eens, een kwastje verf, graffiti vinden ze toch geweldig daar. Het wordt steeds gekker met die 'politici'. Referendum eindhoveeee.

SlimmeBelg | 14-06-18 | 16:48

'Naam 1 moet weg, want kwetsend (boehoe+drama).'
*naam 2 invoegt, die nog veel meer associeert met het kwetsende*
Een echte, oorverdovende slowclap richting Eindje.

Kouwe Kees | 13-06-18 | 13:29

En het enge is dat het een democratisch genomen besluit is. Is de overname een feit geworden?

Retour | 13-06-18 | 13:20

Slavenhandelaar. Dat was Barbarossa ook.

"vestigde Barbarossa .. in Toulon, .. Franse dorpen in de omgeving werden overvallen om boeren gevangen te nemen voor dienst op de galeien, en in de stad werden openlijk slavenmarkten gehouden waar christelijke slaven werden verkocht."(bron: link van GS in het artikel, voor andere bronnen google op 'Barbarossa slave trade')

De naam Witte de With moet weg omdat die man 'fout' zou zijn, en vervolgens kiezen voor de naam van een ottomaanse kaper en slavenhandelaar die nog fouter is!

Wie is op dit idee is gekomen? Ik heb geprobeerd erop te zoeken.

Via de Raadsinformatie van de gemeente Eindhoven kwam ik niet verder dan dat deze naam voorkwam in een selectie van 10 namen die waren geselecteerd door een straatnamencommissie. Deze namen waren: Zeeheldenlaan, Ruprecht van de Palls, Robert Blak, Jan van Speijk, Jan van Galen, Jacob van Heemskerk, Barbaros, Horatio Nelson, Arend Dickman en Karel Doorman.
Vervolgens konden toekomstige bewoners (van de wijk) stemmen. De vijf namen met de meeste stemmen zijn daarna door de straatnamencommissie voorgedragen als nieuwe straatnaam.

Wie verantwoordelijk is voor de keuze uit die laatste vijf namen, en hoe die keuze verder procedureel stond stand kwam, kon ik nergens vinden. Uit de weinige informatie die ik kon vinden kan geconcludeerd worden dat alle overige inwoners van Eindhoven niet om hun mening gevraagd is.

Verder zoeken op het internet leert dat de bestuurlijk verantwoordelijke voor die straatnamencommissie ene Yasin Toronuglu is. Een PvdA lid, wethouder in Eindhoven, en een tijd geleden in opspraak geraakt omdat hij geweigerd zou hebben afstand te nemen van het Erdogan-regime en informatie achter zou hebben gehouden.

Dan weet u dat ook weer.

gaffelbaard | 13-06-18 | 12:33

@Braboblanke | 13-06-18 | 13:31
Geen slecht idee.

Rest In Privacy | 13-06-18 | 14:57

@toetssteen
-
Eeehhh.... als u dan tóch aan het toetsen bent: keizer Friedrich 1, hertog van Zwaben, bijgenaamd: ‘ Barbarossa’ was een Hohenstaufen.

bisbisbis | 13-06-18 | 21:33
▼ 7 antwoorden verborgen

Prima, maar dan ook een Michiel de Ruyter plantsoen in Istanboel.

JackStick | 13-06-18 | 12:32

En dan ook gelijk maar een Geert Wildersplein in Ankara.

peterdepeter | 13-06-18 | 18:55

Falend beleid heet dat. Links maakt meer kapot dan je lief is.

BozePaarseMan | 13-06-18 | 12:28

Weg met ons... enige manier om dit te stoppen is ervoor te zorgen dat we bij dit soort besluiten een meerderheid hebben. Linksgekkies zijn veel beter georganiseerd en krijgen twijfelaars mee door diverse deugkaarten te trekken. Tijd voor nieuwe kaarten!

Cpl_C | 13-06-18 | 12:25

Er zijn meer kapers op de kust!!!

franck7020 | 13-06-18 | 12:21

Noem het dan Hitler strasse ofzo

boerk | 13-06-18 | 12:07

Hitlergasse

Greisaart | 13-06-18 | 12:13

Schickelgruber Gasse dus

telelezer | 13-06-18 | 13:59

Wie zijn geschiedenis niet kent.... enfin je weet het.

12pints | 13-06-18 | 11:59

Witte de With kan niet want slavernij.... dus we vervangen hem door een slavenjagende piraat.

trottle | 13-06-18 | 11:59

Met een met henna roodgeverfde baard die alles en iedereen die die kon vinden wilde islamiseren, verkopen als slaaf of anders in de lokale kerk opsluiten en aansteken.
Hoe meer je over die gast leest hoe van de pot gerukter dit hele idee wordt.

elfenstein | 13-06-18 | 12:56

Het Nederlandse stemvee krijgt waar ze zelf om gevraagd hebben.

digibeest | 13-06-18 | 11:53

Helaas waar... Ik heb mijn best nog gedaan met een mijn stem op de lokale Terry-adepten, maar ook in 040 hebben de "progressieven" (D666, GL) uiteindelijk een meerderheidsclubje weten te smeden

eekeek | 13-06-18 | 11:59

Wat je ziet is een laconiek en onverschillig land, tegenover een klein maar wel zeer activitisch clubje van extreem-links/islamisten/blacklivesmatter die erop gebrand zijn de huidige orde omver te schoppen. Daar zit veel energie en funding achter, dus onderschat ze niet. Straatnamen veranderen betreffen kleine overwinningen in het pad der islamisering.

martymcfly | 13-06-18 | 12:11

Dt een oer hollandse naam als Witte de With wordt "ausradiert" is op zich al niet alleen schandelijk maar vooral ook beangstigend. In Nederland krijgen we nu dus al namen van bestaande stadswijken uit Turkije! De islamisering zet zich gestaag (maar systematisch) voort.
Barbaros is namelijk een gemeente in de Turkse provincie Tekirdağ
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_gemee...

telelezer | 13-06-18 | 11:29

Terecht, 040 verdient de Witte de Withstraat niet. Graag direct alle straten omnoemen naar Turkse en Marokkaanse helden, Bouyeriplein, etc. Als er daarna NOG links gestemd wordt dan gaat denk ik het record van de inname van Nederland in mei 1940, 4 dagen gesimuleerd heldhaftig verzet, er aan.

skoftig | 13-06-18 | 11:26

Sommigen zullen denken, ach, het is maar een straatnaam, boeien. Maar ik voorspel: het is het begin van daadwerkelijk claimen van territorium op het grondgebied van wat we ooit nog vol trots het Koninkrijk der Nederlanden noemden. Van Heutz draait zich vast om in zijn graf.

BlowingBubbles | 13-06-18 | 11:22

Juist. Het gaat centimeter voor centimeter, maar deze salamitactiek werkt. Over 20 jaar hebben de Turken alles overgenomen in dit land. Daarom moeten we tegen elke stap terugvechten. Straatnamen wijzigen naar Turkse behoefte kan niet!!!

peterdepeter | 13-06-18 | 18:58

Dit is een grapje? Toch?

Statler en Waldorf | 13-06-18 | 11:22

Heel Nederland is gedegradeerd tot een grap.

einStina | 13-06-18 | 11:34

Ik ken de Turken alleen maar vanwege de Armeense genocide, zat Barbaros daar ook bij? En Barbarossa was destijds de codenaam van ome Adolf, voor de inval in Rusland... verwarrend allemaal

Pierre Lebon | 13-06-18 | 11:19

Nee, daar deden dan weer veel Koerden uit volle overgave aan mee.....

BlowingBubbles | 13-06-18 | 11:20

Nee, die Barbarossa was genoemd naar Keizer Frederik I Barbarossa uit de 12e eeuw. Andere eeuw, andere nationaliteit.

Stormageddon | 13-06-18 | 11:44

"Het is slechts afwachten wanneer Jan-Peter, Pieter-Paul en Klaas-Jan met witte verfbommen de Barbarosstraat gaan bekogelen."
@ TP 1984 | 13-06-18 | 10:29
Dat zullen de jeugdige hang-jongeren uit die straat zelf wel doen (ies koeltoerrr)
Overigens ben ik van mening: Fuck Robert de Niro
.

telelezer | 13-06-18 | 11:14

"Barbarossa verwoestte in dat jaar een groot gebied rondom Otranto en viel vervolgens de kolonies van Venetië aan. De bevolking van talloze kuststreken en havenstadjes in de Ionische en Egeïsche zee werd uitgeroeid of in slavernij afgevoerd[1]. " [bron wikipedia]

Gewoon een ontvolker van Christelijke gebieden. En daar gaan we straatnamen naar noemen. Wat hebben wij in NL daarmee te maken?

du Roi Soleil | 13-06-18 | 11:11

"Gewoon een ontvolker van Christelijke gebieden"
@ du Roi Soleil | 13-06-18 | 11:11
laat het een waarschuwing zijn !

telelezer | 13-06-18 | 11:18

De Gerard Reve straat kan ook op de schop. De Grootste Neerlandse Volksschrijver van de 20ste eeuw wilde niets liever dan alle Surinamers met een zak vol spiegeltjes en kralen op de tjoeki tjoeki stoomboot zetten, enkele reis Takki Takki Oerwoud.
www.vn.nl/gerard-reve-ironie/

K. Westergaard | 13-06-18 | 11:09

Haha, de ironie van Reve waardoor je nooit weet of hij het meende. Maar wel mocht hij graag de politiek correcten flink stangen.

marjen | 13-06-18 | 11:48

Dat meende hij zeker.

Carmelita | 13-06-18 | 14:06

Als ik in die straat zou wonen zou ik komende nacht alle straatnaambordjes jatten en zodra die nieuwe onzin er hangt ze weer terug hangen... uit protest...

Ad Hominem Tu Quoque | 13-06-18 | 11:07

Jezus christus wat zou ik graag mogen bepalen hoe die straat heet en er iets als vieze zandturkenstraat van maken

Ziekeconstipatie | 13-06-18 | 11:07

de jezus christus straat doet 't 'm ook al wel hoor. Moet jij maar eens opletten, komen de mossels nog in verzet ofzo dat ze niet in zo'n haramme straat willen wonen.

elfenstein | 13-06-18 | 12:58

Barbarossa is een buitenlandse zeeheld, Mohammed een profeet en de grooming gangs "Asian". Toet toet linkse trollen.

liggend_streepje | 13-06-18 | 11:03

En waar zijn bij dit soort beslissingen referenda, of anderszins democratische volksraadplegingen die duidelijk indiceren dat er inderdaad een meerderheid vóór is?

JackStick | 13-06-18 | 11:01

Mja, wie moet er allemaal over mee kunnen praten dan? De wijk, of Eindhoven? Hopelijk toch niet landelijk ... dan pas ik echt.

liggend_streepje | 13-06-18 | 11:07

Gelukkig woon ik in een schrijverswijk, die zijn vast nog wel eventjes veilig, een paar jaar, nu arabisch sprekenden nog niet in de meerderheid zijn. Daarna wordt het vast ook verandert in de al-Djāhiz-straat ofzo. Ik ga er vast op studeren, of zou migreren minder werk zijn?

einStina | 13-06-18 | 10:57

Gated Community! Met een getrapte slotgracht en goede beveiligers en die noemen we dan Ivoren Toren of Piratenschip De Blanke Zijlen. Gezellig. lol.

einStina | 13-06-18 | 14:56

Ik dacht meer aan 'La Rochelle' en de beveiligingsdienst De Tempelorde :-)

BlowingBubbles | 13-06-18 | 15:39

Ik hoor het al, jij bent wat beschaafder en ik wat opstandiger wb humor. Ghehe... Ik stem voor jouw voorstel!

einStina | 13-06-18 | 16:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Check-in voor roll-call. Ik woon in de buurt om wel een keertje of wat de boel te saboteren hoor. Zeg maar de nieuwe straatnaam eer aan doen door hem te jatten, besmeuren, vernietigen - wat u wenst. Alles behalve fier wapperend ons straatbeeld ontsieren.

liggend_streepje | 13-06-18 | 10:56

Op zich zijn we hier in de panelen altijd tegen vandalisme, jaagt de gemeenschap alleen maar op kosten etc. Maar wellicht valt dit wel een beetje onder burgerlijke ongehoorzaamheid. Met een blikje RAL9010 en een rolletje kom je al een heel eind. Niet dat ik iemand op een idee wil brengen dan wel het goedkeur.

K. Letskoek | 13-06-18 | 11:06

Cultuuroorlogen kunnen nu eenmaal niet gewonnen worden zonder zo nu en dan een (licht) vergrijp. Ik vrees dat dit iets is wat links al wel een tijdje doorheeft en accepteert.

Overigens was Barbarossa dus een kaper, en geen zeerover. Verschil daarmee is dat een kaper uit opdracht en met expliciete toestemming van zijn/haar staat handelt.

En kijk: landverraad was toen ook al een dingetje "Tot aan het midden van de 16e eeuw waren de meeste piraten van islamitische origine. Na die tijd versterkten steeds meer Europeanen hun gelederen. Dit waren vaak renegaten, fortuinzoekers die zich vestigden aan de Barbarijse kust en overgingen tot het islamitische geloof. "

liggend_streepje | 13-06-18 | 11:17

Als u in de buurt woont, teken dan bezwaar aan. Volgens mij is dat mogelijk en als u omwonende bent helemaal (dan ben je belanghebbende). Houd de website van de gemeente in de gaten of ga op het gemeentehuis zelf kijken of het (voornemen tot) het besluit ter inzage ligt en teken bezwaar aan. Argumenten genoeg. En als het werkt, effectiever dan vandalisme.

Braboblanke | 13-06-18 | 13:36

Verander de naam in: KGEVS straat.
kut Gemeente Eindhoven Veranderd Straatnamen
Wat een stelletje gutmenschen daar zeg, vreselijk, bah! Slappe lullen die toegeven aan een klein groepje activisten, de niets-bijdragende opvreters in Nederland

Rdock | 13-06-18 | 10:53

Het Churchillplein is pas een schande. Deze dronken gek heeft miljoenen mensen de dood ingejaagd, en voor wat? ...

K. Westergaard | 13-06-18 | 10:50

om jou VvMU te geven (voor zo lang het nog duurt)

telelezer | 13-06-18 | 10:52

Bararos is een grieks woord, en ook niet hetzelfde als Barbarosssa. Net als neuken iets anders is als verneuken. Wederom een verkrachtte discussie om een punt te maken,

If anything bedoelde de Grieken dat Turken barbaren waren. Misschien worden sommige hier daar gelukkiger van.

menage | 13-06-18 | 10:49

Barbaros is een gemeente in de Turkse provincie Tekirdağ
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_gemee...
Geen wonder dat de wijkbewoners van de Eindhovense Turkenwijk daarvoor stemmen.
Ik denk niet dat Nederlanders in Turkije zouden mogen stemmen op een wijk in bijv. Ankara, om die te herdopen in "Eindhoven-wijk"
Maar ach ja, dit is immers Nederland waar alles wordt aangepast aan de wensen van buitenlanders.
Ik ben Nederlander; ik ben gek

telelezer | 13-06-18 | 10:59

Het is een zeeheldenbuurt, en Barbarossa heet in het Turks wel degelijk Barbaros, voluit Barbaros Hayreddin Paşa. Er vaart ook een Turks schip rond waar die naam opgeschilderd staat. De Turken weten hun boeven te eren, precies zoals wij onze boeven eren.
De straat Barbaros noemen en niet Barbarossa is een vuige linkse streek om verwarring te zaaien in een 'discussie' die belachelijke vormen aan begint te nemen.
en.wikipedia.org/wiki/Hayreddin_Barba...

Schoorsteenveger | 13-06-18 | 11:02

telelezer | 13-06-18 | 10:59 |
Dit is het begin van een nieuwe ronde inclusiviteits-denken, welke zal leiden tot nóg meer segregatie: elke groep waarvan de leden in bepaalde wijken in voldoende mate bij elkaar hokken heeft recht op zijn eigen straatnamen. In een volgende ronde zal ook de voertaal op de straatnaambordjes wel worden aangepast.

Schoorsteenveger | 13-06-18 | 11:06

Je zal toch vluchten voor de islam als Pakistaanse Christen en dan in zo'n kutstraat geplaatst worden.

BlowingBubbles | 13-06-18 | 10:47

Alle Pakistaanse hindoes (meer dan tien miljoen), de oorspronkelijke bewoners, zijn al uit dat land weggevlucht.
Met Europa kan hetzelfde gebeuren.

Avin | 13-06-18 | 13:32

Christenen zijn ook 'de oorspronkelijke bewoners'. En worden zwaar gediscrimmineerd en moeten vaak leidzaam ondergaan hoe dochters door groepen moslims worden ontvoerd en verkracht. Dat gebeuren in Engeland staat niet op zich. Ies koeltoer.

BlowingBubbles | 13-06-18 | 14:14

Einhoven 2022: Erdoganboulevard, Grijze Wolvenstraat, Dönerkwartier, Suleimanpark, crematorium Armenië, Istanboel Shoppng, Alles goedgekeurd door de Gümüunterad

batvoca2 | 13-06-18 | 10:45

""Ik woon in straat nr. 18. Jij in 88 toch?""
@ atheïstisch stemvee | 13-06-18 | 09:53
Nee toch?
In WO2 was het numer 88 een afkorting van HH (de achtste alfabet letter), en betekende Heil H...." Het nummer 88 stond toen ook voor "Acht und acht" betekenende: "opgepast (voor de vijand)"
Ergo: misschien de Witte de Withstraat dan maar noemen "23-23-straat"

telelezer | 13-06-18 | 10:44

Kan iemand mij vertellen wat er precies helemaal fout is aan Witte de With (of is het echt slechts zijn naam, die 'wit' is) Wat ik over de man terug kan vinden is dat hij vooral met Engelsen en Portugezen in de weer is geweest. Maar geen slavenhandel, en voor zover ik zie ook geen bestuurder van een kolonie. Dus oprecht de vraag: vanwaar de plotselinge antipathie?

Dr_Prepper | 13-06-18 | 10:43

Het was een Hollander.

In een allochtonenwijk horen allochtone straatnamen, vindt men blijkbaar.

Carmelita | 13-06-18 | 10:56

Er is niks mis mee, maar we worden in de bek gespuugd. Gewoon, omdat het kan.

BlowingBubbles | 13-06-18 | 11:20

Zoek maar op in wikipedia, kan me niet voorstellen dat iemand er iets over geleerd heeft. Gewoon een van de vele Hollandse zeehelden. Een moedige vechtersbaas. In die tijd was moed nog een goede eigenschap.

Mijn klomp breekt | 13-06-18 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

En wat zo erg is, hij gelooft er zelf nog in. Iets voor het Pieter Baan Centrum.

Een vrije paling | 13-06-18 | 10:43

Wanneer mogen we nu eindelijk aan de burgeroorlog? Ik ben het beu!

Abject | 13-06-18 | 10:40

Nou wat let je?

Een vrije paling | 13-06-18 | 10:44

Ik doe mee, hooivork is al geslepen.

JackStick | 13-06-18 | 10:52

@Abject
Je weet dat dat niet gaat gebeuren. Het echte gevoel van machteloosheid gaat echter nog komen.

Lafayette | 13-06-18 | 11:01

Zou de ellende ook niet begonnen zijn toen we zo nodig een Canon van de Nederlandse Geschiedenis moesten maken? Het verleden komt nooit meer terug, dat moet je een beetje met rust laten, anders krijg je allemaal onzinnige discussies.

Mijn klomp breekt | 13-06-18 | 10:38

Waarom geen straten nummers geven zoals in de VS. Tot dat iemand op staat en dat die zich gekwetst voelt door oneven nummers want dat is rascisme/homofoob of weet ik veel.

EmilioEsteves | 13-06-18 | 10:38

@watergeus Arabische mannen, dus deugt.

Cen Bramer | 13-06-18 | 10:53

Omdat een groot deel van de getallen tussen 50 en 80 het gemiddelde IQ van sommige bevolkingsgroepen vertegenwoordigt, en dat kan dan kwetsend overkomen.

JackStick | 13-06-18 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Hitlerstraat (bekende antisemitische vrijheidsstrijder)

Peniskokertje | 13-06-18 | 10:35

Tevens hebben we de Goebbelssraat (communicatie deskundige)

EmilioEsteves | 13-06-18 | 11:07

Amsterdam het verloren links bolwerk. Daarna kwam Rotterdam nu Eindhoven.
Maar maak je niet druk niet in mijn dorp/stad. Mensen die dit zeggen, of zo denken zijn een groter gevaar voor Nederland dan al die linkse rakkers bij elkaar- omdat zij alleen aan zich zelf denken en niet aan hun medelanders. Die linkse kliek steunen elkaar tenminste nog, hier alleen maar losse flodders.

barrypaffert | 13-06-18 | 10:35

Elke keer een "plakje" ipv de hele worst in één keer pakken, want zou verzet geven.
En bovenal Fuck trebor ed orin

Hallalieheliaal | 13-06-18 | 10:31

*Grappig dat elke grote "turk" geen turkse bloed had maar Grieks/Albanees of van de Balkan. (als baby veroverd of de vrouw)

Barbarossa was Half Grieks en Albanees. Kemal was half Grieks Macedonisch /Joods

Turken hebben weinig echte geschiedenis

spitsslet | 13-06-18 | 10:31

Behalve dan dat ze afstammen van de Mongolen, een fijn volk dat naast overheersen en territoriumdrift geen enkel plan had om een cultuur op te bouwen.

JackStick | 13-06-18 | 11:05

Het is slechts afwachten wanneer Jan-Peter, Pieter-Paul en Klaas-Jan met witte verfbommen de Barbarosstraat gaan bekogelen.

TP 1984 | 13-06-18 | 10:29

Nog wat suggesties: Baron Van Neemweggenlaan, Chinese Boef Ping Poen pleintje en Slotenkraker Vlugge Japie straat.

paartjehop | 13-06-18 | 10:25

Drie keer gelezen, laatste keer traantjes in de ogen... Even een quote: ,,Dat zegt 'ie niet! Of wel?"

Tjajaja | 13-06-18 | 10:21

Die linkse NSBers worden de ondergang van wat ooit Nederland was. Ze geven alles weg.

Bari Oomsma | 13-06-18 | 10:19

Juist omdat deze trend steeds zichtbaarder wordt, en juist ook omdat het via onze eigen wetten en processen verloopt, moet je onder ogen zien dat het ´tipping point´ al lang is gepasseerd. We zitten op een hellend vlak en de verandering gaat dadelijk zo snel dat we dadelijk niet anders kunnen constateren dat Nederland niet meer bestaat. Het is onomkeerbaar.

Lafayette | 13-06-18 | 10:17

Daar zat vroeger het Turkenkamp. In de tijd dat de scheepswerven nog deel uitmaakten van Amsterdam en er te weinig menskracht was om het werk uit te voeren werden er Turken naar Amsterdam gehaald om tot hun knieën in de stookolie te ploeteren. Eten kwam destijds uit de gaarkeukens en slapen gebeurde in stapelbedden. Het kamp werd Atatürk genoemd. Vader der Turken. De leider die van de puinhopen van het Otttomaanse rijk een moderne staat probeerde te maken door het te seculariseren, het Arabische schrift te vervangen door het Latijnse, basisonderwijs toegankelijk maakte voor iedereen en de boeren een draaglijk bestaan te gunnen. Dat was de tijd dat men hier oprecht geloofde dat het ooit nog eens iets zou worden met de Turken, die hier tenslotte tijdelijk in Nederland zouden verblijven om een vak te leren, wat geld te sparen en terug zouden keren naar hun land om daar de boel op te bouwen.

Dat waren de tijden.

Arnold Layne | 13-06-18 | 10:41

Erdogalgstraat lijkt me wel aardig. Tevens een link naar Armeense genocide

kakketoe | 13-06-18 | 10:16

Maak er gewoon Captain Barbossa-straat van! Iedereen blij.

B*tchmeister | 13-06-18 | 10:11

Zolang de Nederlanders niet in verzet gaan, walst de islamiseer sneltrein in dendervaart door ons land.

FreeVogelaar | 13-06-18 | 10:09

Ach, een straatnaam...

Langshetrandje | 13-06-18 | 10:15

@Langshetrandje | 13-06-18 | 10:15
Yep. Enkel een naam. Maar kijk achter de naamswijziging, de wijk dus, en je ziet het 'nieuwe' Nederland.

Lafayette | 13-06-18 | 10:20

Met salamitaktiek, maar nu wel steeds sneller, worden we geislamiseerd. Dit met gretige collaboratie van onze lokale trawanten van Den Haag en Brussel.
En het maffende kiesvolkje zag dat het goed was

telelezer | 13-06-18 | 10:27

Mag PostNL ook op adres Barbaros papier in de gleuf stoppen.
NL is klaar met zoveel stompzinnigheid bedacht door boven ons gestelde managers met hersens zo groot als een postzegel.
Kijk en huivert: www.telegraaf.nl/video/2146295/bezorg...

Ernst Oosters8389 | 13-06-18 | 10:08

Poen is voor post.nl belangrijker dan de bezorging.

FreeVogelaar | 13-06-18 | 10:12

Een politieke partij heb je maar een aantal jaren last van, die linksche partijen plaatsen met een noodtempo echter bv staatssecretarissen/wethouders op bestuurlijke plaatsen en die zitten er tot hun pensioen en blijven de lijnen uitgezet door hun voorland volgen.
Wegmetons.

Slurfje | 13-06-18 | 10:21

Bedankt voor de tip, vanavond dan maar eens langs fietsen bewapend met een schroevendraaier en dan maar eens kijken of er wat te scoren valt.
Trouwens geen idee waarom Eindhoven een regionale tech-hub wordt genoemd. Omdat het in de regio Brabant-ZO ligt? "Alles is regio."
Uiteraard niet als je in de regio Amsterdam woont.

KeesRoeiboot | 13-06-18 | 10:08

Nou je dat zegt gaat er een lampje branden, is Philips eigenlijk wel een naam goedgekeurd door de Huisvrouwenbond?

Slurfje | 13-06-18 | 10:22

Slurfje | 13-06-18 | 10:22

Een lampje van Philips?

Bijtendehond | 13-06-18 | 10:33

Zo zie je maar weer,
Een vrouw die barbaren wel ziet zitten:
______

Zijn vermoeden dat ook in Eindhoven sprake was van politieke bemoeienis, blijkt terecht. Den Brok: ,,voormalige wethouder Mary Fiers wilde burgerparticipatie, en daar begon de ellende. Toen er in 2008 straatnamen moesten komen voor Strijp-S mocht iedereen meedenken. De gekste ideeën kregen we binnen: bijvoorbeeld 'hondenhok', omdat de eerste radio daar op leek. Door goed te selecteren hebben we dat uiteindelijk weten te redden.'' Toen kwam Hemelrijken, dat na sloop en nieuwbouw een ander stratenpatroon krijgt. ,,De directeur van woningcorporatie Domein wilde net als Fiers 'iets met bewoners' doen. Kennelijk kwam een van de bewoners met het idee voor Barbaros." Niet logisch in een buurt met verder Nederlandse helden. ,,En in onze verordening staat dat iemand van 'onbesproken gedrag' moet zijn. Nou kun je daar bij Nederlandse zeehelden ook vraagtekens bij zetten. Maar Barbarossa, ofwel Roodbaard, dat was gewoon een bandiet. We vroegen onze voorzitter om tegen Fiers te zeggen dat dit echt niet kon. Maar het ging gewoon door. Het zou een multiculturele wijk worden, en daar hoorde ook een buitenlandse zeeheld bij. Wij konden er nog wel voor zorgen dat het kleinste straatje naar hem is vernoemd."
.
Fiers verwijst naar het huidige college. Dat laat weten vast te houden aan Barbaros, omdat de naam via burgerparticipatie tot stand is gekomen. Hoeveel toekomstige bewoners destijds via de site van Domein (nu Thuis) hun stem uitbrachten, valt niet meer te achterhalen. Witte de With stond niet op het keuzelijstje, Barbaros wel. Omdat het een multiculturele wijk werd? ,,Dat kunnen we zo niet bevestigen", aldus Thuis.
.
www.ed.nl/eindhoven/turkse-piraat-in-...

Kijkeensaan | 13-06-18 | 10:07

In the end vindt elke vrouw barbaren helemaal het einde.

VeelTeSteil | 13-06-18 | 10:11

@Realisties
Dank u, dank u.
Inderdaad beetje ingewikkeld. Volksinitiatieven kunnen raar uitpakken....

Amsterdamsko | 13-06-18 | 10:25

Barbarossa Mc. Barbarossaface?
Komaan, bij sommige dingen kan je beter even ingrijpen voordat de shit echt misgaat.

elfenstein | 13-06-18 | 10:29

Als je denkt dat het niet gekker kan..

Bat-Adam | 13-06-18 | 10:05

Oh jawel. Binnenkort Islamitische winkels 'slegs vir Moslems'. Kom je binnen, eindig je als gehakt in de toonbank.

VeelTeSteil | 13-06-18 | 10:10

In Den Haag hebben wij al hele wijken die bijna 'slegs vir Moslems' zijn. Een vrouw die overdag 'verkeerd' gekleed loopt kan aangesproken of aangevallen worden. Na zonsondergang is het voor vrouwen van alle soorten 'no go' op straat.

VreemdEend | 13-06-18 | 11:01

Maar toch he, dit is het resultaat van een volks initiatief. Gaan we nu zeggen dat de overheid deze moet negeren als het resultaat ons niet aanstaat. Is dit zoiets als Geenstijl66?

Grote Smurf | 13-06-18 | 10:04

@Realisties
Dank u, dank u.

Amsterdamsko | 13-06-18 | 10:30

Elfenstein: het initiatief mag dan wel stom zijn, uiteidelijk is er een buurtstemming geweest waarin het volk heeft beslist. Dan is het standpunt van Geenstijl meestal dat de meeste stemmen gelden.

Grote Smurf | 13-06-18 | 10:33

Het standpunt hier is doorgaans dat mensen met twee paspoorten geen stemrecht moeten hebben. Deze idiote actie bewijst alweer hoe juist die stelling is.

VreemdEend | 13-06-18 | 10:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Weet je wat leuk zou zijn? Een Henk en Ingrid straat. Of een stekkerdoosstraat. Of een 'doe effe normaalstraat' .

Bauchschmertzen | 13-06-18 | 10:01

De gemeente Terneuzen heeft al een Stekkerweg (alleen maar land en loopt precies langs de lands(natie)grens. Telt dat ook?

Bijtendehond | 13-06-18 | 10:30

Geschiedenis,
Laten we alles maar afschaffen, heel Nederland,

gato | 13-06-18 | 09:57

DrumPiet | 13-06-18 | 09:59
Altijd nog beter dan een landverraderlijke trol als jij.

VeelTeSteil | 13-06-18 | 10:04

Het gaat jou geen zak aan waar ik op reageer, snap dat even, stop het maar tussen je oren.

gato | 13-06-18 | 10:19

gato | 13-06-18 | 10:19
Je hebt ook een schotel zeker? Om de nederlandse tv te blijven volgen, en dan zeiken dat er niets op tv is.

DrumPiet | 13-06-18 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ok. Compromis. We maken er een turkse straatnaam van maar dan wordt het de Gulenstraat. Met puntjes op de u natuurlijk.

Ofzo2 | 13-06-18 | 09:56

Straten nummers geven ipv namen. Ben je van een hoop gezeur verlost.

HoerieHarry | 13-06-18 | 09:51

Racist

atheïstisch stemvee | 13-06-18 | 09:55

Penthous 666

Slurfje | 13-06-18 | 09:57

Best, maar mag ik m'n huisnummer dan veranderen in een naam?

Knisperende_Tissue | 13-06-18 | 10:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Groenlinks en D66 wilde toch een luchtbrug maken om alles hierheen te halen. Vind het een goed idee. Van die luchtbrug dan. Maar wel de andere kant op!

Mart6037 | 13-06-18 | 09:50

Nu nog een Bin Laden plein (bij die hoge toren) en een Abu Bakr boulevard (toegankelijk voor vrachtverkeer). En dat allemaal in de buurt van het Himmlerhofje.

atheïstisch stemvee | 13-06-18 | 09:49

Het begint met één straatnaam veranderen. Daarna is er geen houden meer aan en zijn we van binnenuit veroverd door de islamieten. Die zijn slimmer en geven nooit op. Die Hollanders vinden alles goed, beetje reaguren en ze gaan weer verder met GeenStijl lezen.

Twee Jeetjes | 13-06-18 | 09:47

Nou, hup, vort. Wegwezen jij, de barricaden op!

elfenstein | 13-06-18 | 10:07

We zijn verloren. De NSB, van weleer, heet (S)Links. Zijn verkopen liever hun ziel aan de duivel dan te strijden voor het goede en het licht.

De Evangelist | 13-06-18 | 09:47

De volgende naamsverandering: Stadhuisplein wordt Erdoganplein.

knutsel_ | 13-06-18 | 09:45
-weggejorist-
DrumPiet | 13-06-18 | 09:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Kijk zo zit het dus:(2 minuten internet)
Op 20 augustus dat jaar werd hij schipper (hoogste onderofficier) op de Gelderland onder kapitein Schapenham. In december deed hij mee aan een expeditie door Willem de Zoete tegen de Barbarijse zeerovers, in dienst van de Admiraliteit van de Maze. In augustus 1621 keerde hij weer thuis. In het voorjaar van 1622 werd hij benoemd tot luitenant van het schip van Schapenham. Toen deze ziek werd commandeerde De With als luitenant-commandeur het schip tijdens een konvooitocht op de Oostzee. Na diens herstel voer De With als luitenant op de Maurits ter bescherming van de haringvloot.

En hier komt de aap uit de mouw:

Jump to search

Gevecht tussen het Britse fregat HMS Mary Rose en zeven Maghrebijnse piraatschepen in 1669
De Barbarijse zeerovers waren Noord-Afrikaanse zeerovers en stonden vooral in de zeventiende eeuw bekend als de schrik van de Middellandse Zee. Ze opereerden vanuit Tunis, Tripoli, Algiers, Salè (Rabat) en andere havens in Marokko. Hun belangrijkste doelwitten waren zowel de rijke koopvaardijschepen die de Middellandse Zee bevoeren alsook de Atlantische route naar Azië rond Kaap de Goede Hoop.
En zo rollen ze in Ons Nederland.
Fuck Robert de Niro

Hallalieheliaal | 13-06-18 | 09:43

Weinig veranderd dus op die plas. Alleen nu zijn het Somaliërs...

Bijtendehond | 13-06-18 | 10:27

Wet je wie pas racistisch was? Einstein.

www.nu.nl/opmerkelijk/5310365/racisti...

Valt wel mee hoor, waren voornamelijk observaties van Chinezen tijdens zijn reizen door China.

Gaat niet over dat ene geloof.

_washier | 13-06-18 | 09:43

Het rurale china was, en is, dan ook een tamelijk boerse, lompe bende. Ik moest lachen om het stukje van Albert dat hij zich niet kon voorstellen dat de chinese man geil kon worden van de chinese dames. Brrrrrr...... kan ik me weinig bij voorstellen gelukkig.

elfenstein | 13-06-18 | 10:16

Waarom noemt u dit racistisch? Noch feiten, noch het benoemen van feiten, noch het benoemen van hoe iets bij je overkomt zijn/is racistisch. Racistisch is het zien dat een mens een goed karakter / hoog IQ / andere goede kwaliteiten heeft, en hem toch als min behandelen alleen vanwege huidskleur.

Ik ga dus niet mee in de huidige definitie van 'racisme' die aan ons wordt opgedrongen door SJWs en anderen van in de objectieve werkelijkheid minderwaardige culturen -- te weten de culturen die nog altijd aan slavenhandel doen (al is het via gedwongen huwelijken, wat wil zeggen de letterlijke verkoop van dochters in sexslavernij), de culturen die in geweld en censuur geloven (SJWs, AFAs ed), en nog wat voordehandliggende voorbeelden.

Einstein was niet racistisch. Hij omschreef gewoon de werkelijkheid die hij zag.

VreemdEend | 13-06-18 | 10:52

Racistisch had tussen aanhalingstekens moeten staan, wat ze er bij nu.nl van maken moeten ze zelf weten.

Zoals gezegd hij obseveerde gewoon, en schreef zijn bevindingen in een "persoonlijk" dagboek.

_washier | 13-06-18 | 12:22

in 030 had men de mogelijkheid voor het ' Erik Hazelhoff Roelfzemaplein ' maar men heeft toch maar gekozen voor Moskeeplein'

www.google.nl/maps/place/Moskeeplein,...

Ervaringsdeskundige | 13-06-18 | 09:40

Zouden er in Islamitische landen straten heten die vertaald refereren aan kerken? Nee, precies dat denk ik dus ook niet. Schrappen die handel. In Utrecht zijn ze ook al zo gek als een deur.

VeelTeSteil | 13-06-18 | 10:06

ach zoals je weet zit 030 vol met linksche studentjes die GL-stemmen. Zodra ze afgestudeerd zijn, een baan hebben, verandert hun stemgedrag. Hun plaats wordt weer ingenomen door nieuwe studentjes met maakbare ideaal wereldbeeld fantasieen.

www.youtube.com/watch?v=w1oWrZiyFPM

Ervaringsdeskundige | 13-06-18 | 12:33

Hoe heten die mensen precies die dit voorstellen en die hier in meegaan ? Graag naam en rugnummers aub.

van Oeffelen | 13-06-18 | 09:39

Realisties | 13-06-18 | 09:44
Een HAVO dametje dat nu inmiddels in de Eerste Kamer zit namens de PvdA.

NV_2017 | 13-06-18 | 09:56

PvdA. Altijd weer PvdA...

quantumcollider | 13-06-18 | 09:58

Walgelijk, en weer de pvda.

van Oeffelen | 13-06-18 | 10:59
▼ 1 antwoord verborgen

In Eindhoven hoeft dus niet geintegreerd te worden.
Duidelijk!

Carmelita | 13-06-18 | 09:39

Verdere suggesties :
halalallee
Nie wieder zuruckstrasse

2CVOcean | 13-06-18 | 09:37

De Adolf Gasse

elfenstein | 13-06-18 | 10:16

Prima , We moesten de geschiedenis niet uitwissen.
Dus laat middels straatnamen de mensen maar weten over de daden van Coen , Stalin en Barbarossa.
Alles beter dan kerkstraat of moskeesteeg.

nemeton | 13-06-18 | 09:35

Haha ja en jij denkt zeker dat men gaat reflecteren over de geschiedenis van barbarossa. Nee dit is juist het witwassen van de geschiedenis en gebeurt enkel en alleen om ons een soort schuldgevoel aan te praten.

In Amerika gebeurt dit al veel langer met het weghalen van standbeelden. Het lijkt wel de wraak van de ongelukkige minderheden.

Sceptische_autist | 13-06-18 | 09:42

En weer vanmorgen in de Televaag, Princes mabel niet tevreden over hotekamer, uitzicht is niet goed.
Princes, ze is geen princes, misschien in haar sprookjeswereld, maar heeft geen toestemming gehad voor haar huwelijk met Friso, beiden geen titel meer.
Hou er eens mee op haar princes te noemen.

gato | 13-06-18 | 10:03

Sceptische_autist | 13-06-18 | 09:42
Nee dat denk ik niet.
Maar wat gaat de reactie worden van de 'ware moslim' op barbarosa ? Niet echt een vrome man met een vredesboodschap toch ?
Overigens wereldwijd zijn wij de minderheid edoch een gelukkige minderheid.

nemeton | 13-06-18 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Er wordt al volop geGowind ziet ik al, jullie leren het wel.

Maar weten jullie wie ook graag straten hernoemde?

Eierbal-is-fijn | 13-06-18 | 09:35

Ik weet het niet zeker, maar is het Nelson Mandela?

beau van rtl | 13-06-18 | 09:37

Hebben de bewoners van deze straat eigenlijk ook inspraak gehad over deze kwestie? Waarschijnlijk niet.

XverderNix | 13-06-18 | 09:33

Helemaal een verkapte hint voor ons dan over onze toekomst. Lekker bezig daar in Eindhoven. De druiven.

Mart6037 | 13-06-18 | 09:41

Die bewoners hebben het zelf geregeld. Zo maak je van je wijk een enclave.

Mesmer | 13-06-18 | 09:42

Marjen

Was Yamamoto al toebedeeld dan ?

KlauwnBassie | 13-06-18 | 09:54
▼ 3 antwoorden verborgen

"Barbarossa verwoestte in dat jaar een groot gebied rondom Otranto en viel vervolgens de kolonies van Venetië aan. De bevolking van talloze kuststreken en havenstadjes in de Ionische en Egeïsche zee werd uitgeroeid of in slavernij afgevoerd" van de ene naar de andere. Ik ga er maar even vanuit dat dit een grap is.

reddeloos verloren | 13-06-18 | 09:33

Als het waar is van die naamsverandering, is dat dan een hint voor ons over de toekomst?

Mart6037 | 13-06-18 | 09:34

De gebroeders laten de hedendaagse maatschappij een uitgestoken tong en een opgeheven middelvinger na. Hoe symbolisch !

ja,diedus! | 13-06-18 | 09:31

DrumPiet , kent uw klassiekers !

ja,diedus! | 13-06-18 | 09:49

De gebroeders Drumpiet, Botbot, Berbaar ( Barbos ) Bakito en DKS.
The Brotherhood of Trolls.

ristretto | 13-06-18 | 09:55

DrumPiet | 13-06-18 | 09:38
Kan jij als bautenlander ook niet weten natuurlijk. Kom, gaan we samen een kleurplaat uitzoeken en als je hem af hebt krijg je een lollie.

VeelTeSteil | 13-06-18 | 10:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ze hebben het nabijgelegen Vredesplein (tje) ook al vernietigd.

Bluebook | 13-06-18 | 09:30

Dit is een "grap". Erg doorzichtig, want iedereen weet dat "Barbaros" verwijst naar operatie Barbarossa, de aanval van Nazi-Duitsland op de Sovjet-Unie in 1941.
Slechte poging, jongens. Arnold Layne trapt hier niet in en vindt dit ook niet grappig.

Arnold Layne | 13-06-18 | 09:29

Distorted view, see through baby blue
He dug it
Oh, Arnold Layne
It's not the same, takes two to know

Enrique C | 13-06-18 | 09:36

Operatie Barbarossa verwijst naar de Duitse Keizer Frederik I (1122-1190) die de bijnaam Barbarossa had gekregen in Italië.

mirvink3478 | 13-06-18 | 10:31

Wie zijn verleden niet kent, zal zijn toekomst niet herkennen.
Elk tijdsgewricht heeft z'n goede en slechte kanten, zodra je weer een paar eeuwen verder bent. Een beschaving kun je beschaafd noemen als die z'n wandaden uit het verleden weet toe te geven en ervan leert voor de toekomst. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
De Turken negeren nog steeds de Armeense genocide, daar hoeven geen twee eeuwen overheen te gaan, mag ik toch hopen? En zo zie je dat de barbaarse gemeenschappen (ik vermijd het woord "beschavingen") niet op hun daden terugkomen en er niet van leren en aldus barbaars blijven.
Intussen wordt Nederland knettergek met dit soort fratsen. Als ik in die buurt woonde, liet ik gewoon borden maken bij een firma en ging ik 's nachts alle straatnaamborden weer vervangen door de oude naam. Daarna iedereen oude adres stug volhouden, media opzoeken en dan is deze gekkigheid nog sneller ongedaangemaakt dan een fietspad van 2 meter.

Bakkeleures | 13-06-18 | 09:28

W... T... F...!?!?!

Arm Eindhoven :- (

Enrique C | 13-06-18 | 09:27

Zoals Douglas Murray treffend zei: Zolang islam in de minderheid is zullen ze constant aandacht vragen voor minderheden.
Indien islam eenmaal in de meerderheid is kunnen alle overige minderheden de tyfus krijgen.
Kijk maar eens rond.

Petrus Poortwachter | 13-06-18 | 09:27

Wat DENK propageert is een strategie. Hun oproep voor diversiteit is codetaal voor islamisering. Let maar op, zodra hele wijken een mono-cultuur van islam zijn, verstomt de oproep van diversiteit meteen.

martymcfly | 13-06-18 | 12:46

Noem het dan meteen 'Operatie Barbarossastraat' naar de Duitse aanval op Rusland.

Van Zessen Klaar. | 13-06-18 | 09:27

Mijn idee, gaat alle eer en aandenken naar ome Adolf. Maar goed , de scherpe randjes gaan zo wel van de vaderlandse geschiedenis af. De aan stukken getrokken en gesneden gebroeders kunnen zich niet omdraaien in hun graf. Zelfs dat is ze afgenomen.

ja,diedus! | 13-06-18 | 09:29

Je laat een buurt met Turken hun eigen straatnaam kiezen, dan kun je dit verwachten.
Positieve noot: De naam Witte de With is nu beschikbaar om op een andere plek weer als straatnaam ingezet te worden. Wellicht iets voor het witte dorp in Eindhoven? Daar moet men lijden onder namen als 1e Wilakkerstraat en 2e Wilakkerstraat.

JanVergoor | 13-06-18 | 09:26

Wilakkerstraat. Dat klinkt als een of ander groen voosplein in de buitenlucht: wil-akker.

Bijtendehond | 13-06-18 | 10:22

"Het historisch besef van een pinda", dat is best wel een racistische uitspraak !

KlauwnBassie | 13-06-18 | 09:26

Obsi | 13-06-18 | 09:33
Maar dan nog.
Je kunt niet alle aardnoten over één kam scheren.

jemagookniksmeer | 13-06-18 | 09:39

En dan te bedenken dat landmachtpersoneel de instructie krijgt om pinda te roepen bij gebrek aan oefenmunitie. Niet kies gezien het verleden van de koninklijke weermacht in 'ons' Indië.

KlauwnBassie | 13-06-18 | 09:45

@Obsi
Mijn associatie is dat een pinda een peulvrucht is, geen noot.

Flightless bird | 13-06-18 | 09:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind het prima, maar dan ook alles wat met koloniën te maken heeft ons land en continent uit

Genoegelijk | 13-06-18 | 09:25

Ja want stel je voor dat je kwetsbare en tere minderheidshartjes kwetst.

Sceptische_autist | 13-06-18 | 09:48

Autist, leer lézén

MarcS | 13-06-18 | 09:58

Wat een ultieme domheid maar nu weten de slimme jongens van ASML hoe ze hun chipmachines spoedig verplicht moeten gaan noemen om geen ruzie te krijgen met die politieke losers daar.

hagelkruis | 13-06-18 | 09:24

I.p.v. de zeeheldenbuurt nu de turkenbuurt? Blij dat ik er niet weaun.

knutsel_ | 13-06-18 | 09:24

Ik wordt te vaak gejorist, maar voor de grap had ik eens wat turkse namen in Ons Nederland opgezocht, ook ivm het WegmetOns front, nou dan kan je hier een pagina vullen. Op zich logisch dat dit weggejorist werd. Kan je hier ergens nog protest tegen aantekenen en hoe?

Hallalieheliaal | 13-06-18 | 09:28

Je bedoelt protest tegen het wegjorissen? Raad ik af.

knutsel_ | 13-06-18 | 09:37

Soms denk je, ach leefde die oostenrijkse schilder nog maar.

zimmerschwanz | 13-06-18 | 09:24

Sigmund Walter Hampel?

Croxifoxio | 13-06-18 | 09:36

Had die ook een joodse grootmoeder?

zimmerschwanz | 13-06-18 | 09:39

Wegens het exclusieve karakter worden in 2019 alle kerkpleinen in Nederland "omgedoopt in moskeeplein.

Langshetrandje | 13-06-18 | 09:23

Die ligt toch aan de onthoofdstraat?

Ce ca! | 13-06-18 | 09:31

En die domme Linkse Nederlanders maar afvragen waarom de PVV en een FvD zo populair zijn en blijven. Een troost, wanneer er een meer rechts college komt kan de naam ook terug gewijzigd worden. Al zegt me dat de ophef over de nieuw verkozen naam nog een staartje gaat krijgen. Voor de rest f*ck al die gevoelige Linkse SJW huilbabies met en zonder kleurtje! Emigreren was nog nooit zo aantrekkelijk geweest.

Indoneesje | 13-06-18 | 09:22

Briljant dit!

John McClane | 13-06-18 | 09:22

Dit is toch een grap mag ik hopen? Of zijn ze echt knettergek daar? Wat zou die zogenaamde Barbaros met zulke gekken gedaan hebben? Nou laten wij dat dan ook eens eindelijk gaan doen! Want dat is dan toch aan de goede kant van de geschiedenis. Ik zeg stop met belasting betalen. Laat ze eerst maar weer eens normaal gaan doen voordat we die halve zolen blijven financieren.

Mart6037 | 13-06-18 | 09:22

Bullshit.

CornelisUmmerhell | 13-06-18 | 09:22

Dat van die Barbaros is een grap toch?

Makro777 | 13-06-18 | 09:22

Ik geloof het niet. Dit moet een grap zijn. In geen enkele Nederlandse gemeenteraad zal nu een meerderheid te vinden zijn om een belangrijke iemand uit onze vaderlandse geschiedenis te vervangen door een Turkse 15/16e eeuwse dobbercrimineel.

Menno Splijtzwam | 13-06-18 | 09:21

Nou, eindhoven dus wel. En zo zijn er nog een heleboel meer waar wel zo'n domme kudt te vinden zal zijn die heur vagijn met graagte uitlevert aan een barbaarse zeerovert.

elfenstein | 13-06-18 | 10:34

Het was de later afgezette PvdA wethouder Mary Fiers die dit besluit een aantal jaar geleden doordrukte. Toen al veel heisa over. Zie www.ed.nl/eindhoven/turkse-piraat-in-...

Realisties | 13-06-18 | 09:21

Het commentaar onder dat artikel spreekt ook voorzich.

HipsterBrood | 13-06-18 | 16:40

Hebben ze al een naam voor het hele opnoemingsproject? Suggestie: Operatie Barbarossa

Aveecee | 13-06-18 | 09:20

Niet passend. Deze operatie loopt niet binnen 2 jaar stuk op inheemse onverzettelijkheid.

PresidenteDeConjovia | 13-06-18 | 09:59

Je hebt gelijk PresidenteDeConjovia

Aveecee | 13-06-18 | 15:32

Heerlijke boosmaker weer zo op de vroege ochtend.

robert1 | 13-06-18 | 09:20

Nederland is mors en mors dood

Oromis | 13-06-18 | 09:20

Ipv een middeleeuwse turk pleit ik voor kapitein Rob. Of Piet Hein, of hebben ze die al. Wat ben ik blij dat ik al jaren niet meer in in die linksche gutmensch enclave Ehv woon.

De_Nette_Kater | 13-06-18 | 09:19

Eindhoven de gekste. Theo Maassen.

Normpje | 13-06-18 | 09:18

En zo laten de Nederlanders zich hun land afpakken door Turken, Marokkanen, Syriërs, Somaliërs en schreeuwnegers. Zonder slag of stoot, door te buigen en het cadeau te doen. Er is weinig veranderd sinds 1940 - 1945.

KlunsJohannus | 13-06-18 | 09:17

en de Groen-Linkse onnozele wauwelvrouwtjes

K. Westergaard | 13-06-18 | 10:24

Wonen er veel Turken in die straat die de straatnaam beledigend vinden. Ik vraag het maar want alle gekte is mogelijk in deze dagen.

marjen | 13-06-18 | 09:17

Linkse idioten die daar de boel besturen in Eindhoven, wethouders en de rest van het policore circus die daar de dienst uitmaakt, ga jullie diep schamen.
En de burger van Eindhoven, pikken jullie dit zomaar? Onbestaanbaar dat deze nep bestuurders dit gaan uitvoeren zonder "oorlog"!

lanexx | 13-06-18 | 09:16

Dat vroeg ik mij ook al af. Is er werkelijk NIEMAND in Eindhoven die hiertegen in verzet komt?

KlunsJohannus | 13-06-18 | 09:19

Dit is een "burgerparticipatieproject" in een buurt waar veel Turken wonen. Een soort GS pollfuck maar dan Ottomaans. Een echte afgang voor Nederland. Sad.

Ramsesz | 13-06-18 | 09:16

GS pollfucks worden doorgaans op het laatste moment verijdeld doordat de jury de regels tussentijds verandert of de poll gewoon schrapt wegens 'vals spelen'.

KlunsJohannus | 13-06-18 | 09:20

KlunsJohannus - Was dat hier ook maar gebeurd.

Ramsesz | 13-06-18 | 09:23

Pffff.... we hebben ook nog een beroemd voormalige Philips-gebouw, De Witte Dame. Wat is haar toekomst dan? En tegenover De Witte Dame staat de Admirant, maar de meeste inwoners kennen haar onder de bijnaam De Bruine Heer.

Weg met dat vuilnis | 13-06-18 | 09:16

Vind ik helemaal niet erg, zelfs leuk.
*paar spuitbussen zwarte verf kopen gaat*

kokenrel | 13-06-18 | 09:14

*witte verf

_washier | 13-06-18 | 09:31

Deden ze hier ook, zwarte spuitbussen.
Als je het dorp binnenkomt staat er een bord.. el P...
Hadden ze eronder gezet Republica Catalunya.
Eerst spuitbus, nu bord helemaal weg.

gato | 13-06-18 | 10:37

Ik zou een dergelijke actie niet meteen willen afkeuren.

KlunsJohannus | 13-06-18 | 11:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Er is een Barbapapa, Barbamama, Barbabenno, Barbabella, Barbabientje, Barbaborre, Barbabob, Barbabee, Barbarossa ..

Beefbus | 13-06-18 | 09:14

Roodbaard in gewoon Nederlands. Hij kwam wel eens voor in oude piratenfilms. Hij bracht islam in vrijwel alle aan de Middellandse Zee grenzende kustplaatsen, middels kromzwaard. En nu dus ook in ons Nederland. Posthuum. Gefeliciteerd allemaal.

Foolonthehill | 13-06-18 | 09:20

Het komt wel erg dichtbij nu.

BlowingBubbles | 13-06-18 | 09:14

Hoax, toch?

DebraCadabra | 13-06-18 | 09:13

Bij dit soort berichten denk ik ook altijd aan een verlate 1 april grap, maar het feit dat er een links college zit maakt dit soort potsierlijke vertoningen wel weer aannemelijk.

kunstliefhebber | 13-06-18 | 09:22

Als 040 voortaan alles gaat na-apen van Amsterdam worden ze nooit meer landskampioen.

keestelpro | 13-06-18 | 09:13

Witte de With heeft in opdracht van ons land vele oorlogen en veldslagen gevoerd. Daar wordt hij voor geeerd en terecht. Barbaros was een schurk die ons land veel schade heeft aangericht. Deze actie van mijn gemeente is totaal waanzinnig.

Realisties | 13-06-18 | 09:13

Van alle namen die ze hadden kunnen kiezen is wel ongeveer de slechtste uitgekozen. Dat zal iemand toch wel moeten uitleggen, toch? (dit los van het feit dat uberhaupt de naam aanpassen al totaal idioot is)

Mesmer | 13-06-18 | 09:22

Vraagje reaguurders, wat vinden jullie kinderen hiervan ? Zij zijn de toekomst, valt hun deze sluipende omvolking wel op ?

Acidbrain | 13-06-18 | 09:13

De jongste ziet helemaal geen verschil tussen mensen met en zonder kleur. Die zit op een lagere school waar alles door elkaar loopt. Hij vindt mensen met een kleurtje dus ook niet zieliger en snapt dus ook niet waarom er voor hun andere dingen geregeld moeten worden. Dat geeft hoop. De oudste zit op een gymnasium dat overwegend blank en links is. Daar ehm... nouja ze gaat gelukkig niet aan de VU studeren.

Mesmer | 13-06-18 | 09:20

Weg met ons! Weg met ons! Weg met ons!

Jan Slot | 13-06-18 | 09:13

De ene zijde streeft wereldvrede na en de andere kant maakt zich druk om straatnamen. Het bevestigt dat wij aan de goede kant staan.

Repetitive Beats | 13-06-18 | 09:13

Hoho.... de 'goede' slavenhandel zal je bedoelen, alleen de Hollanders hielden zich bezig met 'slechte' slavenhandel...... je weet toch

Fatwabuster | 13-06-18 | 09:16

stom van me. ik moet het verschil tussen goede en slechte slechterikken nog leren vrees ik.

Mesmer | 13-06-18 | 09:18

We moeten dit land teruggeven aan de Neanderthalers.

keestelpro | 13-06-18 | 09:11

Ik denk dat het eerder tijd is, het terug te geven aan de zee.
Het was een mooi experiment, maar er is een tijd van komen, en een tijd van gaan.

PresidenteDeConjovia | 13-06-18 | 09:57

Ik zeg: spuitbusje !

Wekkertje | 13-06-18 | 09:10

Is dit echt??

Ramsesz | 13-06-18 | 09:10

Heb er ook nog geen persbericht over kunnen vinden. Op zich prima als je een straat naar Barbaros noemt, maar ga niet hernoemen, pak dan gewoon een nieuwe straat.

Graaisnaaiert | 13-06-18 | 12:35

De 21-eeuw - de Eeuw van het Deugen.
In 2100 hebben ze geen idee meer van geschiedenis. Is compleet herschreven of gejorist. Vol trots door deugambtenaren anno 2018. Om. Te. Janken.

de Voorzittert | 13-06-18 | 09:08

gelukkig wordt voor next best secret meer vrouw en minder vleesch gepromoot/ geeist door de volkskrant. we gaan vooruit in NL!! drie werf Hoezee..

dorstig! | 13-06-18 | 09:07

gatverdamme, zum kotzen.

smirmoff | 13-06-18 | 09:06

Barbaros kan verwijzen naar:

Het Griekse woord voor barbaar
Barbaros, een voetbalclub uit Hengelo
Barbaros, een gemeente in de Turkse provincie Tekirdağ

Einde van de Domheid | 13-06-18 | 09:05

Betekenis van Barbaros
Barbaros is een Griekse naam voor jongens.
De betekenis is `exotisch, mysterieuze, vreemdeling`
De naam Barbaros wordt -voor zover bekend- alleen gegeven aan Nederlandse jongens.

Halven Haen | 13-06-18 | 09:28

Of naar nutteloze trol Berbaar?

Bijtendehond | 13-06-18 | 10:14

De Witte de Withstraat in Eindhoven is in een buurt waarin de straten consequent naar Nederlandse zeehelden zijn genoemd. Als je een van die straten omkat naar Barbaros, dan ligt het er dik bovenop dat je een Nederlandse zeeheld vervangt door een Turkse zeeheld, dat Barbaros dus meneer Barbarossa, Turkse piraat, in hoogsteigen persoon is, en niet een barbaar, een voetbalclub of Turkse gemeente.
Het is bezopen om te veronderstellen dat Barbaros hier niet naar die piraat verwijst, en dat die ambiguïteit louter toeval zou zijn. Maar wellicht wil men in Eindhoven dit soort ridicule spelletjes spelen en met uitgestreken linkse smoel glashard beweren dat Barbaros niet naar die enge Turk verwijst.

Schoorsteenveger | 13-06-18 | 10:27
▼ 1 antwoord verborgen

Witte de With moet plaats maken voor Barbarossa.....???
Ziet men de inconsequentie en daarmee de ultieme zinloosheid niet in van dit besluit?

Schoorsteenveger | 13-06-18 | 09:04

Ik begrijp dat dit besluit door linkse figuren is genomen. Dus, nee dat ziet men niet in!

kunstliefhebber | 13-06-18 | 09:09

Feitelijk waren Piet Hein en Witte de With ook piraten net zoals Barbarossa.
Maar wel ónze piraten.

keestelpro | 13-06-18 | 09:09

keestelpro | 13-06-18 | 09:09
Dat bedoel ik dus. Het is dus politiek correct om een nationale boef te vervangen door een boef met een migratieachtergrond? Het gaat er méér om dat we onze eigen boeven niet mogen bewonderen, maar die van een ander wel? Of dat wij onze boeven niet mogen eren, maar anderen hún boeven wél mogen eren?
Waar eindigt deze "weg met ons"-gekte?

Schoorsteenveger | 13-06-18 | 09:24

Bah ... eindje, het silicon valley van me reet als ze zo doorgaan... nou is de witte de with straat ook al jarenlang bevolkt door berbaaren en barbarossen, ligt overigens vlakbij die terreurmoskee ....

WaltherP99 | 13-06-18 | 09:04

Linkse deug en symboolpolitiek slaat genadeloos toe in Eindhoven.... weg met die Witte de With, dat zal ze leren

Fatwabuster | 13-06-18 | 09:03

"Het begon in endje"

hallevvezool | 13-06-18 | 09:03

040 is dan ook twee maal 020.
Wie volgt

Openbaar Mysterie | 13-06-18 | 09:03

Zo, alle idioten die denken dat dit soort shit alleen in de Randstad kan gebeuren mogen zich nu achter de oren krabben. Binnenkort in het theater bij u in de Buurt.

ristretto | 13-06-18 | 09:02

Lol elfenstein, in Rotjeknor ook nog. Wij hebben gewoon illegale vergiskrakers. En mooie policor namen in Zuidoost.

ristretto | 13-06-18 | 09:37

In Terneuzen bestaat de Witte de Withstraat ook nog.

Bijtendehond | 13-06-18 | 10:12

ristretto:
Een mooie vind ik nog wel de Atatürk in Noord-A*dam. Die herinnert de turkjes er iedere dag aan dat wat ze hadden qua vrijheid en aansluiting bij het westen met de komst van erdogan volledigg teniet gedaan is. Atatürk was ook zeker geen lieverdje maar hij probeerde Turkije wel los te krijgen van de extreme islam zoals die in landen om hem heen geldt. Zal als het aan de grijze wolfjes ligt binnenkort ook wel vervangen worden door Reetkever Erdogan avenue.

elfenstein | 13-06-18 | 10:25
▼ 1 antwoord verborgen

Dit soort acties van bovenaf eenzijdig besloten lijkt mij uiteindelijk niet veel meer dan zand in de ogen om af te leiden waar het allemaal echt om draait.
Knaken, en het blijvend de verkeerde kant op laten rollen van zoveel mogelijk ervan.

NiCeY | 13-06-18 | 10:14

Johan de Witt en Witte de With, échte Jongens van Jan de Witt.

Alquest | 13-06-18 | 09:01

Pardon?

Alquest | 13-06-18 | 09:36

Kijk onze Drumpiet de trom wéér eens vreselijk misslaan. Man wat moet jij een kut leven hebben.

MarcS | 13-06-18 | 09:54

Dat er maar een hoop shoarma tentjes mogen openen.

Fiasco | 13-06-18 | 09:01

Wat de fuk? Eigen slachter eerst!

Trekhaas | 13-06-18 | 09:00

Als je het in zijn tijd plaats waren de daden van Witte de With "normaal.
In het licht van zijn tijd gezien was Barbaros nog steeds een "zeerover".

Osdorpertje | 13-06-18 | 09:00

Witte de With was een zeeheld. De hele buurt heeft zeeheldennamen.
Maak er dan een piratenbuurt van.

keestelpro | 13-06-18 | 08:59

"Jack Sparrow Steeg" heeft dan wel weer wat.

Maytheforcebewithyou | 13-06-18 | 09:05

De "Efraïm Langkous straat". Je weet wel, die negerkoning.

knutsel_ | 13-06-18 | 09:28

De Barbarijsestraat

E-Burke | 13-06-18 | 09:58

“He who controls the past controls the future. He who controls the present controls the past.” George Orwell, 1984. George Orwell's most famous work, Nineteen Eighty-Four, published in 1949

Feynman | 13-06-18 | 08:59

Is het alweer 1 april?

Croxifoxio | 13-06-18 | 08:56

Zijn ze nou helemaal gek geworden bij de Eindhovense gemeenteraad.
Wij zijn Amsterdam toch niet!

keestelpro | 13-06-18 | 08:56

Nee,in Amsterdam is de WittedeWithstraat er nog gewoon. Gaat ook zo snel niet veranderen, moeten ze al die lonelyplanetgidsjes gaan herschrijven.....

elfenstein | 13-06-18 | 09:26

Waargebeurd verhaal: twee Eindhovense vrouwen rijden in de Baarsjes op zoek naar een adresje in die buurt, en vragen een voorbijganger om richtingaanwijzingen. Deze wijst met zijn hand welke kant zij op moeten rijden en noemt daarbij de straatnaam: Witte de Withstraat. Daarop onderbreekt één der vrouwen hem abrupt met de opmerking: "Nee, die wit ik nie..." Alleen zulke spraakverwarringen zijn al reden genoeg om dergelijke straatnamen te handhaven. Om eenzelfde reden mag ook de Van Limburg Stirumstraat in Amsterdam wat mij betreft lang blijven bestaan: prachtig toch als een taxichauffeur zijn laveloze klant midden in de nacht op de grens van Limburg wakker maakt om iets te vragen in de trant van: "Waar ergens moet je precies zijn in Limburg dan?"

OverdaanDerOnderheid | 13-06-18 | 22:57

REAGEER OOK