Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Advocaten willen tbs voor Panhuis. Nederland wil Panhuis levenslang aan een stevige ketting

faces of death

De advocaten van Michael Panhuis, de moordenaar van Anne Faber, willen tbs voor hun cliënt lul. Dat is kennelijk bijzonder, "maar voor P. is dit wellicht de enige manier om nog een beetje perspectief te zien", zo zegt een hoogleraar. Per. Spec. Tief.

Perspec tief maar lekker op met je Panhuis. Hij is af. Mag niet meer meedoen. Nooit meer. Hij ging af toen hij zijn pa mishandelde in Zeewolde, toen hij zijn vriendin bewerkte met een bierglas, toen hij twee meisjes op brute wijze verkrachtte, toen hij een reeks overvallen pleegde in Nijkerk en Harderwijk, toen hij opschepte over zijn verkrachtingen, toen hij Anne Faber op gruwelijke wijze vermoordde en toen hij medewerkers van het Pieter Baan Centrum-mishandelde. 

Michael Panhuis is knettergek en reddeloos verloren. Daar kan geen tbs tegenop.

Reaguursels

Inloggen

Er zijn een aantal dingen in de zaak Anne Faber die niet kloppen : NFI stuurt lichamen voor sectie naar België 14 okt. 2017 in BINNENLAND archive.fo/hxm5c “[ … ] De twee onafhankelijke forensisch pathologen die Nederland telt, worden niet ingeschakeld. Met een van hen heeft het NFI gepraat, maar zij zouden er niet uit zijn gekomen. De ander bood zelf zijn hulp aan, maar het instituut besloot geen gebruik te maken van zijn diensten.” Zoals Martin Vrijland vorig jaar al schreef : www.martinvrijland.nl/nieuws-analyses/... "[ ... ] Michael Panhuis had al op 3 oktober aangehouden kunnen zijn, omdat het NFI over technische middelen beschikt om een eerste DNA match binnen 6 uur te doen. Michael stond als zedendelinquent zeker in de database."

rmstock | 10-06-18 | 12:17

Langdurige elektroschockteraphy totdat zijn hersenen gaan roken en
chemische castratie natuurlijk.

Kanarie_Geil | 10-06-18 | 11:48

Een beetje als in one flew over the cuckoos nest

Kanarie_Geil | 10-06-18 | 11:51

Gewoon een flinke steen om z'n nek knopen en het IJsselmeer in flikkeren. Het vraagstuk van wel of geen TBS in 1 klap opgelost!

Klabanus1983 | 10-06-18 | 11:25

Ja, dit bedoelde ik, dank.
Dit dan maar, omdat we een spuitje niet chique vinden in NL.

hotmint | 10-06-18 | 13:58

"Nee, het was alleen maar stress": www.telegraaf.nl/nieuws/2149301/op-da...
Om te kotsen. Gore propaganda, van alle kanten. Om misdadigers te humaniseren en straffen (lees:kosten) zo laag mogelijk te houden.
Vreselijk voor de families van alle slachtoffers moet dit soort berichtgeving zijn.

A.U.EnLeven | 10-06-18 | 08:57

Het artikel is inderdaad bagataliserend geschreven, terwijl er natuurlijk geen goed excuus voor zo’n walgelijke daad bestaat.

Dat gezegd hebbende mag er best meer onderzoek naar Ritalin gedaan worden, dat spul wordt aan jongere kinderen gegeven en haalt al ‘t menselijke eruit. Tegenwoordig wordt het steeds sneller voorgeschreven (sinds de invoering van DSM-5). Zo kan elk kind in een hokje geanalyseerd worden met de daarbij “passende medicatie”

Bij de meeste school-shootings in de USA is er ook Ritalin in het spel

P-eat-her | 10-06-18 | 10:18

Je bent als ouder zelf verantwoordelijk voor een kutkind, met of zonder medicatie.
Zoals elke volwassene zelf verantwoordelijk is voor gedrag, zowel voor moord als het snuiven van Ritalin.
Dit land heeft geen politiek probleem, dit hele land heeft een 'verantwoordelijkheidsprobleem'.
Zelfs nergens verantwoordelijkheid voor nemen, maar eisen dat anderen dat wel doen. En dat gaat niet werken, want dat heet voor-oorlog.

A.U.EnLeven | 10-06-18 | 11:12

Dit slag figuren loopt na TBS of fopstraf over een paar jaar weer over straat of raust uw dochter in elke lichaamsholte. En dan...? Lekker een proces aanspannen omdat ie wil emigreren oid. Geholpen door links rotvolk en dito rechters, hatsikidee!

Alfred1977 | 10-06-18 | 08:12

Vanaf de Domtoren laten bungee-jumpen, met een iets te lang elastiek.
En hoppa, hem beneden zo op wat punthekken terecht laten komen.

"Is dat niet een beetje wreed, meneer de Glijdende Rechter"
"Eigenlijk wel een beetje ja"

De-Glijdende-Rechter | 10-06-18 | 04:08

kleine correctie;Domtoren,pianosnaar,scrotem.

wiedergutmachsnikkel | 10-06-18 | 09:35

scrotum vanzelf.

wiedergutmachsnikkel | 10-06-18 | 09:37

Wat is er mis met de elektrische stoel???
Moet ik er naar kijken?, ik ben m`n hele
leven al monteur...

wiener mit pommes | 10-06-18 | 01:54

De samenleving wil helemaal niet samenleven met dit soort misbaksels.
Als de door de samenleving aangestelde rechterlijke macht meent van wel, dan mag dat smaldeel "mijnheer' Panhuis zelf huisvesten. Wir schaffen das!

PresidenteDeConjovia | 10-06-18 | 00:30

De rest van zijn leven fixeren in een zweedse band en met dwangmedicatie in zijn reet. Moet wettelijk mogelijk zijn binnen het TBS regime. Ik zeg doen.

Titaantje | 09-06-18 | 23:28

Panhuis in een instituut opbergen met het strengste regime, hij is voor elk "normaal" mens knettergek en levensgevaarlijk. Zijn enige perspectief zou een vrijwillig levenseinde mogen zijn. Mensen die een andere mening hebben en hem op termijn weer in de samenleving willen loslaten zouden eens als therapie samen met hun vrouw en kinderen een bloemlezing moeten krijgen met alle gruwelijke details uit het repertoir van Panhuis. Ben er van overtuigd dat ze dan de mening herzien en niet weten hoe ze de vragen van het thuisfront met ftsoen kunnen beantwoorden, dan past slechts schaamte.

bwanabanjo | 09-06-18 | 23:12

Helemaal met je eens. Ook van dat vrijwillige levenseinde. Wellicht wel pas nadat hij alle stadia van wanhoop heeft doorlopen, misschien een touw geven om het zelf te doen.
Nou ja dat is even mijn woede..

letopuwzaak | 09-06-18 | 23:54

Chemisch castreren, isoleercel, alleen mannelijke bewakers met stokken die hem op zijn harses slaan als hij praat zonder dat er tegen hem wordt gesproken. Zijn familie op strafexpeditie naar Rottumeroog om daar te blijven. Jonge jonge wat hebben die gefaald zeg.

Boerkablaffer | 09-06-18 | 22:56
-weggejorist-
MrPolska | 09-06-18 | 22:52

Hij is niet goed in z'n pan, mag nooit meer naar huis.

BozePaarseMan | 09-06-18 | 22:42

Gister was er een docu waar ik inviel, ja op de npo.. het ging over het gevangenisleven in Amerika.
Enorme, uitzichtloze straffen voor mensen die voor hun twintigste een ernstig misdrijf hebben begaan, en die nooit!! meer vrijkomen.
Die oud gaan worden en sterven in het gevang.
Bij sommige zaken kreeg ik enig mededogen, al was de misdaad afschuwelijk. Een labiele moeder die haar kind shaken baby syndrome had gegeven. Een vrouw die als 16 jarige mishandeld werd, en een huis in brand stak om te vluchten. Hierbij kwamen zes mensen om het leven.
Dat had ze niet overzien.
Ik weet niet of ik het terecht vind, dat deze mensen he le maal geen perspectief meer hebben. Nooit meer. Er bekroop mij een bepaald gevoel bij sommige zaken.
Maar in Nederland, leggen we zelfs bij de meest duidelijke klinkklare zaken de laagste straffen op en 'moet er perspectief zijn'.
De ethische discussie die in Amerika gevoerd zou kunnen worden, zou hier andersom gevoerd moeten worden.
Het is van de gekke dat je niet mag zeggen; jij wordt nooit meer beter, je mag nooit meer vrij.

letopuwzaak | 09-06-18 | 22:37

5 jaar max van de d666 rechters en meneer speelt weer buiten

De luis | 09-06-18 | 21:48

Waarom niet gewoon de doodstraf voor dit vullis? En ook zijn hele familie steriliseren a.u.b., verrottere genen zijn immers niet vindbaar.

Taggart | 09-06-18 | 21:46

Was het niet jouw oom die toentertijd dat meisje invalide reed met een flinke slok op? Het zal wel in de familie zitten. Zag je zuster ook nog in haar vw-polo door de wijk scheuren met haar gsm aan het oor..... We zullen preventief maar uw rijbewijs innemen.... SUKKEL.

beter-laat-dan-nooit | 10-06-18 | 00:25

Best een lekker ding! Ik zou hem doen.

magikeenklinkerhans | 09-06-18 | 21:26

Niet grappig.

duh! | 09-06-18 | 21:58

wel een klein beetje.

MinAsPoppestront | 09-06-18 | 23:42

Voor dit soort gevallen is levenslang uitgevonden. En dat had ie al veel eerder moeten krijgen. Fijn idee ook dat deze idioot zich heeft voortgeplant in die kut-kliniek. Kan die ook meteen voor eeuwig en altijd dichtgegooid worden?

medusa324 | 09-06-18 | 21:05

@ letopuwzaak | 09-06-18 | 22:27
Tis al moeilijk genoeg voor de moeder van zijn kind.

MinAsPoppestront | 09-06-18 | 23:45

er zijn vrouwen die hierop geylen. In USA heb je vrouwen die moordenaars schrijven in gevangenis en als ze ooit vrijkomen ermee trouwen. www.google.com/amp/s/www.independent....

TilburgDeGekste | 10-06-18 | 04:57

dat is nu het punt. Levenslang krijg je pas als je moord met voorbedachte rade tenlaste wordt gelegd. Panhuis advocaten willen daarom dat het als doodslag wordt berecht, dat hij in een 'vlaag van verstandverbijstering', niet vantevoren beraamt??. in een 'ópwelling' en de laatste berichten ónder invloed van heeft gehandeld. En dan zou volgens die advocaten ( en Psychopaat Panhuis uiteraard) een behandeling op zijn plaats zijn oftwel TBS. Met doodslag krijgen we wederom een Panhuis die een straf krijgt van 16 jaar en TBS. 16 jaar gaat hij in hoger beroep weer lager gestraft worden en over 8 jaar loopt deze man mogelijk weer te rehabiliteren .. hopenlijk houden rechters dit keer wel rekening met recidive en vreselijke misdrijven tentijde van detentie ( hij zat nl nog in detentie in Den Dolder)en houden ze dit keer in hun oordeel mee dat hij zelfs de gruwelijke moord op Anne heeft gepleegd TERWIJL hij behandeld werd.
Deze man is een psychopaat zonder geweten.. een roofdier. die moet je opsluiten om tegen zichzelf te beschermen. Een roofdier werkt vanuit instinct en niet vanuit geweten. Panhuis heeft ook geen enkel geweten.. zijn advocaten voeren enkel een procedure uit die voor hun client de meest gunstige straf gaat op leveren.. Het OM en officier van justitie verdedigt de toekomstige Anne's ..

fikkieblijf! | 10-06-18 | 06:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Hey hoogleraar, als je je alleen maar focussed op het perspectief voor de dader, omdat hij anders bewakers gaat aanvallen, medegevangen bezwangert, andere bewakers aan gaat vallen en... Ow wacht! Dat deed hij al natuurlijk. Dan hoef je toch niet gestudeerd te hebben om het perspectief op levenslange, eenzame opsluiting niet onmiddelijk te omarmen? Natte tosti.

Sliptong | 09-06-18 | 20:59

Wat is het perspectief voor de samenleving? Over een jaar of 8 mag hij zijn hovenierscursus afmaken? Over 8 jaar moet hij ook wel weer eens een keertje op verlof? En dan zal je net zien dat hij, onder druk van stress en een medicijn, per ongeluk wéér een meisje verkracht en vermoord. Dát perspectief moeten wij niet meer willen met ons allen. GeenStijl heeft gelijk: je bent af walgelijk monster. Levenslang in 't gevang is des lands belang!

Sliptong | 09-06-18 | 20:52

Eerst castreren.

oab | 09-06-18 | 20:59

@oab | 09-06-18 | 20:59
Lijkt op een oplossing. Het verkrachten lukt niet meer. Alleen dat vermoorden. Handjes eraf?

Standvastig | 09-06-18 | 21:09

Why can’t he be used for medical experiments?
Those with apes are forbidden nowadays...

wezen | 09-06-18 | 20:44
-weggejorist-
Ring sting | 09-06-18 | 20:44

MarcS | 09-06-18 | 17:19
"Advocaat heeft in strafprocessen maar 1 taak, zorgen dat zijn cliënt een eerlijk proces krijgt..."
En waar haal je die wijsheid vandaan?
De advocaat heeft ook de taak om de belangen van de client te behartigen en is daarbij onafhankelijk van zijn client of derden. verder schrijven de gedragsregels het volgende voor :
"Het belang van de cliënt, geen enkel ander belang, bepaalt de wijze waarop de advocaat zijn zaken behandelt."
Dus alleen het belang van Michael is voor de advocaat van belang. En zeker in dit soort zaken waar de rest van de samenleving het liefst tot een ouderwetse lynchpartij, zal een advocaat alles moeten doen om zijn belangen te behartigen, of, als hij dat moreel of om andere redenen niet kan/wil, de zaak overdragen aan iemand die dat wel wil/kan.

Flatulent | 09-06-18 | 20:38

Aangezien een spuitje wellicht nog een stap te ver is, stel ik een alternatief voor: we huren een eilandje ergens bij IJsland, Groenland of Spitsbergen, of Nova Zembla (nog beter), en richten daar twee kampen in: een voor de Michaels, en een voor uitgeprocedeerde asieleisers. Waarbij de laatsten er alleen wegkomen naar een zandbak naar keuze, en de eersten nooit.

Guido | 09-06-18 | 20:10

Man, een speeddate met lood heeft meer rendement. Kost weinig en levert een hoop op.

Standvastig | 09-06-18 | 20:51

Volgens mij was TBS in het leven geroepen met als doel om te behandelen. Behandelen heeft echter toch alleen maar zin als er zicht is op herstel? Als er geen zicht is op herstel, dan is TBS dus de verkeerde straf. Opsluiten en sleutel weggooien, anders loopt hij straks weer gewoon over straat omdat een D66 rechter dat wel een goed idee vindt.

richardsp1 | 09-06-18 | 20:01

Juist. Bij geen zicht op herstel ook geen tbs!

letopuwzaak | 09-06-18 | 22:29

vandaar dat TBS ook verlenging kent.. maar ja, recent is er een TBSer vrijgekomen omdat de minister vond dat hij dit wel kon toekennen. Terwijl een paar maanden daarvoor diverse psychiaters en psychologen en behandelaars en uiteindelijk een rechter vonden dat die man levensgevaarlijk nog was en de kans op recidive heel hoog is.

Dus niet alleen rechters en advocaten vinden dat monsters de samenleving snel in mogen vanwege rechten op perspectief en recht op leven.. ook de minister blijkt de samenleving niet te willen beschermen tegen dit soort idioten.

fikkieblijf! | 10-06-18 | 06:57

Een baan in het Pieter Centrum zit er ook niet in. De test ‘zitten m’n handjes los’ heeft hij met succes doorstaan. De vijf testers konden krom naar huis, om bij het ontbijt de volgende dag te horen: “wat ga je nu doen?”

koperbij | 09-06-18 | 19:49

Dit soort monsters moeten worden beschermd tegen zichzelf en in casus van Michael Panhuis zou een advocaat moeten aanvoeren, levenslange bescherming tegen de samenleving.. Dus levenslang. Geen lang proces aan besteden meteen voor zijn eigen bestwil. Levenslang zonder behandeling want dat gaat echt niet helpen bij deze man.

Komt deze man ooit vrij dan is zijn naam over 40 jaar nog steeds een die rillingen oproept en wellicht mogelijk ook iets anders..

fikkieblijf! | 09-06-18 | 19:41

Helaas leven we hier nog steeds in een land wat zich aan de wet dient te houden en levenslang kan alleen opgelegd worden bij o.a. moord. En zoals we weten van andere zaken, is moord vrij moeilijk te bewijzen met het gevolg dat hij over 15 jaar weer buiten staat.
Mocht je het nog niet weten btw, een advocaat staat daar ter verdediging van zijn client en niet ter verdediging van de samenleving.
Sterker nog, een advocaat die zich bewijsbaar niet inzet voor zijn cliënt, kan al vrij snel zijn baantje vergeten.

Flatulent | 09-06-18 | 19:50

Flatulent.. 15 jaar zeg maar gerust over 8 jaar. Overigens dient een land zich aan de wet te houden.. wil dat zeggen dat dan de wet juist is en deugt? Moord is moeilijk te bewijzen ( vanwege de regels erbij, hij pleegde niet met opzet moord op Anne, mogelijk om haar de mond te snoeren na verkrachting, maar hij verstopte haar wel, en heeft 2 weken zijn mond gehouden terwijl heel Nederland op zoek was) DAT doe je toch echt heeeeeeel erg bewust! Dit soort monsters heeft meer rechten dan zijn slachtoffers en krijgt alle medewerking om toekomstige slachtoffers te maken.. zeker zal een advocaat gaan voor het 'verdedigen' van zijn client. Dat kan ook inhouden dat hij optimale bescherming gaat procederen voor zijn client... namelijk dat hij niet weer impulsief de kans krijgt om te verkrachten en te moorden.. dat bedoel ik met hem in bescherming nemen. Deze man is gestoord, zo gestoord dat behandelen geen enkel perspectief biedt op herstel. Of er moet een donor gevonden worden om een zuiver geweten te kunnen verkrijgen via transplantatie.

fikkieblijf! | 10-06-18 | 07:04

Ongebluste kalk kan die krijgen, dit vuil stuk vreten.

westcoast | 09-06-18 | 19:35

Gebluste kalk kan ook hoor.
Kijken of hij een litertje of 5 binnen kan klokken.

De-Glijdende-Rechter | 10-06-18 | 04:12

ik denk ook dat, naast een lange gevangenisstraf, TBS het meest veilige is voor de samenleving. Om levenslang te krijgen moet hij nl veroordeeld worden voor moord en moet voorbedachte rade bewezen worden, iets wat niet zo eenvoudig is als het lijkt. Dat heeft het verleden wel bewezen. Zonder moord, wordt het doodslag. En daarop staat, zonder verzwarende omstandigheden, "maar" 15 jaar op.
De kans is groot dat hij bij TBS 'onbehandelbaar" wordt verklaard en de rest van zijn leven op een long-stay mag slijten. Win-win dus.

Flatulent | 09-06-18 | 19:28

Die komt nooit meer vrij vanwege te gestoord.

brutus68 | 09-06-18 | 19:42

@brutus68 | 09-06-18 | 19:42
Ene leipo genaamd Volkert huppelt momenteel ook weer vrij rond zonder toezicht. Kan allemaal. Dus deze verkrachtende moordenaar zal dat ook wel doen. Binnenkort uw nieuwe buurman.

Standvastig | 09-06-18 | 20:28

@Flatulent
Als het ze bij Baybasin op basis van flinterdun bewijs ook gelukt is, moet een veroordeling tot levenslang bij deze psychopaat een makkie zijn. Zoniet, moet het strafrecht op de schop. Dit is niet meer van deze tijd.

medusa324 | 09-06-18 | 21:09

Over een paar jaar heeft ie TBS. En krijgt ie verlof. En gaat ie weer de fout in. En zijn we met z'n allen weer verdrietig, boos en teleurgesteld in de Nederlandse rechtsgang. Mark my words.

SerTheFun | 09-06-18 | 19:23

Aan een ketting om zijn nek ja! Gewoon ophangen aan een lantaarnpaal langs de A2. Kunnen we hem allemaal de lange vinger geven als we langsrijden. Ik hou er verder maar over op anders krijg ik bezoek van Joris.

Standvastig | 09-06-18 | 19:19

+180!

De Briemusketier | 10-06-18 | 01:02

Voor dit soort figuren weer op de maatschappij worden losgelaten moeten ze eerst twee weken doorbrengen met de 16-jarige dochter van de rechter die hem vrij wil laten.

Wekkertje | 09-06-18 | 19:16

misschien dat ie wel ontsnapt.. laten we hopen dat meteen het nieuws dit meldt..

fikkieblijf! | 09-06-18 | 19:10

Ik som even wat dingen op die hier voorbij komen: spuitje, chloor, folteren, prikkeldraad, stroomklok, gaskamer, amputaties, leven in de oven.
Ik ga bijna denken dat hier allemaal IS aanhangers zitten die de sharia willen invoeren. Mensen, wat ons land onderscheidt van woestijnleipo's is dat we ze juist niet nadoen. Hij moet gestraft worden en ik snap de emoties. Die vent is compleet gestoord en mag niet meer meedoen, nooit meer. Maar dan wel op een beschaafde manier. Ik ben dus voor levenslang = levenslang, maar dan ook verplicht in de bajes werk doen, levenslang (geen pensioenleeftijd, want dat recht is hij ook kwijt), maar netjes elke dag drie maaltijden, geen internet. Niet willen werken?= privileges kwijtraken die hij weer moet verdienen. Zo niet, dan eenzaam wegkwijnen, want eigen keuze. Beschaaft toch, want respecteren van eigen keuze.

witZebrazwart | 09-06-18 | 19:10

Lul je nou slap? Weet je wie dat stuk stront is? Hij is praktisch IS. Net zo gestoord. En JIJ! Vindt het vreemd dat we hem liever dood hebben? Want dan zijn we zoals IS? Knettergek jij. En doe niet alsof het een onschuldige stakker is. Zal je dochter maar zijn die hij te grazen neemt. Kan mij heel erg goed inleven in de woede en frustratie van de nabestaanden. Deze kakkerlak had gewoon opgesloten moeten worden in een isoleercel. Waarbij we toevallig naderhand de sleutel van kwijtgeraakt zijn. Rot op man. Met je gezemel.

Standvastig | 09-06-18 | 19:28

Met het verschil dat IS dat bij homo's en oschuldigen doet. Oftewel een kut argument.

KamikazeKut | 09-06-18 | 19:54

Het is beschaafd , zwitsal. En het is niet beschaafd om overduidelijke zieke moordenaars in leven te laten want levenslang is geen levenslang in dit land.

Zwizalletju | 09-06-18 | 20:35

Alsof je Frankenstein verdedigt.. die psychopaat van hoe oud is hij, 22 jaar, heeft al meer bewezen geen mens te zijn maar een monster en dient ook als monster te worden berecht. Daar is geen advocaat voor nodig.

Nu wil M. wel een TBS op zijn hoofd geplakt omdat hij dan over 10 jaar zijn volgende natte droom kan waarmaken.

Op voorwaarde dat hij naast de rechter en naast die advocaten gaat wonen en alleen advocaten hem mogen verdedigen die zelf jonge dochters hebben die over 10 jaar de prooileeftijd van M hebben.. tussen de 15 en 25 jaar oud.

fikkieblijf! | 09-06-18 | 19:07

Deze moet je net als een dolle hond, mee achter het schuurtje nemen en een kopschot geven.

rammelbakje1 | 09-06-18 | 18:58

Prima dat hij onder behandeling komt en blijft. Maar hij mag nooit meer vrij rondlopen. Niet op verlof, niet reintegreren. Hij mag voor de rest van zijn leven zeer tevreden zijn met gratis kost en onderdak, een tv en ongetwijfeld een oneindige bibliotheek. Dat is eigenlijk te goed voor hem, maar we hebben nu eenmaal een minimum vastgesteld met zijn allen.

Myrkie | 09-06-18 | 18:47

hoho, de nieuwe TBS eindigt op den duur en die duur is niet echt lang.. pakumbeet 10 jaar max.. en dan gaat M. weer jagen op nieuwe prooi voor zijn natte dromen.

fikkieblijf! | 09-06-18 | 19:09
-weggejorist-
Air van Boven Dorens | 09-06-18 | 18:32

In de jaren '70 heerste het linkse waanbeeld dat een crimineel tot zijn (of haar) daden komt door een onrechtvaardige samenleving. Het gevolg daarvan is dat je het die crimineel net eens echt kwalijk kunt nemen en dat iets als een "straf" vooral moet dienen om die persoon te helpen in de samenleving te functioneren.
Dat maakt dat vandaag de dag rechters zich inspannen om het resocialiseren van de crimineel te bevorderen, zelfs als ze kunnen aanvoelen dat die crimineel nooit zal deugen en dat niemand in de samenleving op de terugkeer van die persoon zit te wachten. Onschuldige slachtoffers zijn het gevolg.,

JoopRe | 09-06-18 | 18:27

Ik vind het heel simpel. Wij zijn mensen, en hebben mensenrechten. Het verschil tussen mens en dier zit in het cognitief vermogen wat zich uit in ander gedrag . Kies je ervoor je als een dier te gedragen, heb je geen mensenrechten meer , en mag je dus als een hondsdolle hond gewoon afgeknald worden. Geen rechtszaak, niet lang vastzitten. Gewoon 2x9mm in het hart en 1x in het hoofd. Tevens een stuk goedkoper.

Kim-Jung-Un | 09-06-18 | 18:08

Levenslang is een prima behandeling

Jacktheflipper | 09-06-18 | 18:02

precies, liefst 2x levenslang.. voor het geval dat de EU weer begint over recht op perspectief ook voor levenslang behind bars monsters.

fikkieblijf! | 09-06-18 | 19:09

Ach die loopt nog wel een keer ergens buiten rond. Dit is immers Nederland.

MichelDenHaag | 09-06-18 | 18:02

Ik ben ook bang dat justitie eens weer een experimentje gaat doen

Jacktheflipper | 09-06-18 | 18:04

Naar Bres: Als mijn lief mij voortijdig verlaat, en ik toch niets meer heb om nog voor te leven, dan staan er een paar op het lijstje om voor eeuwig van deze aardbodem te verdwijnen. En ik vind dat een mooie eindwens, als ik in de herfst/winter van mijn eigen leven zit. Ook ik heb mijn lijstje. En ik beloof plechtig dat ik mijn woord bij daad zal voegen.

JoyCee | 09-06-18 | 17:52

Daad bij woord natuurlijk

JoyCee | 09-06-18 | 17:55

Ik heb me altijd afgevraagd waarom Nederland geen vigilantes heeft, Boondock Saints. Of houdt de politie dat in de doofpot om ze ongestoord verder te laten werken? Daar hoop ik dan maar op.

hustler01 | 09-06-18 | 18:06

Voor iemand die zo bewezen onmenselijk is hoeven we geen plaats vrij te houden op deze aardbodem. Doodstraf met een spuitje en de samenleving is weer een beetje veiliger.

GroetenVanUrk | 09-06-18 | 17:46

Een dolle hond geef je een spuitje. Dat is humaan. Niks geen poespas verder. Vastgebonden op een metalen tray. De dokter komt binnen, mondkapje op. Zegt niets. Stroopt je mouw op. Een klein prikje. Daar ga je. Kuthond.

LiniaalRectaal | 09-06-18 | 17:45

Interessert me geen reet. Zijn perspectief eindigt voor mij zo snel mogelijk.

menage | 09-06-18 | 17:43

In zekere zin ben ik blij dat Pannekoek zich alweer misdragen heeft in het PBC. Vervelend voor de mishandelde medewerkers, maar hoe meer van dit soort ongein hij uitvreet, hoe langer de kans op levenslang. Wat mij betreft mag hij die in alle comfort uitzitten, ik ben niet zo wraakzuchtig. Zolang de samenleving maar tegen deze man beschermd wordt.

Doldwaas | 09-06-18 | 17:42

Zoek nog even op het web naar de Coornhert-Liga. Die wilden straf afschaffen, en een verbeterproces hanteren. Dateert nog uit de tijd dat men nog niet begreep dat sommigen mensen gewoon genetisch (verkeerd) in elkaar zitten. Die voorbestemd zijn een strafblad te krijgen wat nog net op een rol behang past. Maar ja, volgens links (dom) en een legertje psychologen (geld verdienen) is alles maakbaar.

Jahowiseffe | 09-06-18 | 17:35

Bestaat waarschijnlijk niet meer, in ieder geval een stelletje linkse wensdenkers die de naam van een grote 16e eeuwse rechtsgeleerde misbruikten. Een van de oprichters was Dries van A.

Zwizalletju | 09-06-18 | 17:55

Inderdaad ja, een volslagen misbaksel. Dus gaat een bepaalde type mensen het nóg meer voor hem opnemen. Want als je je voor zo´n vuilnisbak sterk maakt, dat moet je zelf wel een héééél goed en edel mens zijn. Tot je handsfree klaarkomt van je eigen goedheid.

Jahowiseffe | 09-06-18 | 17:27

Precies, zo werkt het bij die idioten. Vaak compensatie voor gebreken op ander vlak.

hustler01 | 09-06-18 | 18:10

TBB - Ter Beschikking Bubba, wat nou opsluiten in een inrichting en proberen te fixen. Nooit meer vrij laten komen.

Hiesjes | 09-06-18 | 17:23

Dit soort gestoorden moet je in een cel laten wegrotten en verder geen aandacht aan besteden. Nu zijn er op kosten van de belastingbetalers al minimaal één miljoen door heen gejaagd aan justitie, pro deo advocaten, bewaring in het gekkenhuis en dat gaat maar door. Nu ook weer. Het hele circus begint weer opnieuw , terwijl je hem eigenlijk normaal gesproken moet omleggen.

Zwizalletju | 09-06-18 | 17:20

spuit erin

Keerf II | 09-06-18 | 17:16

Gewoon levenslang geven en dan kijken we, volgens de nieuwe wet, over 25 jaar wel weer en dan gewoon niet vrij laten. Laat het niet over aan die softe zgn. deskundigen in tbs-klinieken en zo. Hij kreeg extra vrijheid van zo'n soort instantie.

Mariolo | 09-06-18 | 17:15

Weg dermee

Omebert | 09-06-18 | 17:12

Doodstraf, enige oplossing voor dit gevaar

timmey | 09-06-18 | 17:05

Afschieten die klootzak!

joepiedepeopie | 09-06-18 | 17:02

Voorlopig maar even niet meer met onbegeleid verlof, zou ik zeggen.

Dr_Johnson | 09-06-18 | 16:56

Is tbs niet weer zo'n typisch nederlands iets dat eigenlijk niet werkt?
Een kuil ergens naast een vuilnisbelt vind ik een prima alternatief.

noerg | 09-06-18 | 16:51

Zware straffen zijn inhumaan voor mensen. Door zijn eigen daden heeft hij zijn menselijkheid opgegeven en mag hij verder als beest.

ScumbaggusMaximus | 09-06-18 | 16:49

TBS met dwangverpleging is het dichts bij echt levenslang toch?
En tja, hij blijft gewaarlijk, dus eerst maar eens 15 jaar
Aan het einde van een gang solo tot ‘rust’ laten komen...
.
Het blijft toch een stuk duurder dan het alternatief.

hotmint | 09-06-18 | 16:44

Panhuis is een voorbeeld waarom je als staat nooit de doodstraf moet afschaffen, sommige individuen zijn niet te rehabiliteren of hebben te veel verachtelijke zaken verricht waar een “normale” straf of behandeling niet toereikend of wendbaar is. Opknopen en klaar.

HaatAth3ist | 09-06-18 | 16:35

HaatAth3ist | 09-06-18 | 16:35,

Toch zijn er ook wat voorbeelden tegen de doodstraf te bedenken;
- Zaanse paskamermoord;
- Puttense moordzaak;
- Schiedammer parkmoord;
- zaak Lucia de Berk.
Dat zijn zo even gauw 4 voorbeelden waar onschuldige mensen jarenlang hebben vastgezeten voor misdrijven die zij niet gepleegd hebben. In de zaak Lucia de Berk werd zij zelfs veroordeeld voor misdrijven die helemaal nooit gepleegd zijn. Google eens op die zaak, want dat stinkt erger dan je je voor kunt stellen; zoveel fouten en leugens dat je zou denken dat het in Cuba of Iran speelde. Maar nee, was gewoon hier.

Jarenlang ten onrechte vastzitten is naar, maar deels te herstellen.
De doodstraf is onherroepelijk.

En natuurlijk is Michael P. niet onschuldig; daarvoor is zijn strafblad te lang. Maar als P. de doodstraf kan krijgen, kan iedereen de doodstraf krijgen. Zo werkt dat, een rechter gaat er bij een veroordeling altijd vanuit dat iemand 100% schuldig is. En dat blijkt dus soms onjuist.
Voor iemand als P. moet levenslang gewoon levenslang zijn. Mocht hij toch onschuldig zijn dan kan hij los gelaten worden, maar dat zal in zijn geval niet gebeuren.

Dandruff | 09-06-18 | 17:14

Dandruff | 09-06-18 | 17:14
The Life of David Gale, als je die film bekeken hebt dan ........

JI-HAAT | 09-06-18 | 18:26

Tsja, de doodstraf is 'inhumaan' hè? Dus mag meneer op kosten van de samenleving de rest van zijn leven onderhouden worden. Iemand die werkelijk zo duidelijk heeft gemaakt dat 'ie niet wil meedoen in een normale maatschappij geef je een injectie, klaar.

Goldfinger | 09-06-18 | 16:34

ik vind het geen probleem, cel 2 vierkante meter, hard bed dun matras, spiegel boven de plee, iedere dag 3x een maaltijd en verder deur dicht en laten nadenken 24 uur per dag/nacht

fikkieblijf! | 09-06-18 | 19:14

In zuid Amerika was een volkje waar ze deugnieten insmeerden met honing. En daarna een paar dagen vakantie gaven (vastgebonden, dat wel) naast een mierennest. Ik mag dat soort humor wel.

artie | 09-06-18 | 16:32

Welnee, niks levenslang aan een stevige ketting. Een weekje in een kalkput, dat is voldoende...

Rhenium | 09-06-18 | 16:24

Er is vast nog wel een vrouw die van hem houdt.

koperbij | 09-06-18 | 16:23

Er kikken altijd vrouwen op zulke mafkezen let maar op.

DerkArie-ut-de-Achte | 09-06-18 | 16:38

Ja, daar twijfel ik niet aan. Zulke vrouwen achter je aan krijgen is ook een soort straf denk ik.

Mazzelstof | 09-06-18 | 17:08

Haha goeie, Mazzelstof , er zijn nog natuurwetten. :)

Jahowiseffe | 09-06-18 | 17:29
▼ 1 antwoord verborgen

Hij doet niet meer mee. Spuitje chloor in de adertjes doet wonderen. Michael Pisbuis is af.

Eparchus | 09-06-18 | 16:23

lucht werkt ook en kost minder

ScumbaggusMaximus | 09-06-18 | 16:45

Een psychiatrisch onderzoek weigeren moet automatisch levenslang betekenen, en ja er is kans op vervroegde vrijlating zodra hij wel meewerkt.
Dat moet toch in een wet te vatten zijn.

botbot | 09-06-18 | 16:23

Sorry dat ik even verdrietig en woedend werd toen ik dat las. Mijn verdriet heb ik al weggerelativeerd maar mijn woede wil niet weggaan. En het ergste is dat het idee voor TBS niet van hemzelf lijkt te komen, maar van zijn advocaten. Panhuis wilde haar niet vermoorden. Hij deed het in een opwelling. Per ongeluk dus, zeg maar. Dat maakt hem slachtoffer, geen moordenaar. Kots.

Nivelleermarionet | 09-06-18 | 16:22

Het maximale er uit halen voor de cliënt dat is de plicht van iedere raadsman.
Zou U ook willen als U onverhoopt voor het hekje komt te staan.
Ik geef het ze te doen bij een type als Panhuis, ik zou het niet kunnen denk ik.

Berbaar | 09-06-18 | 16:28

@Berbaar | 09-06-18 | 16:28

U liegt, waarschijnlijk uit onkunde maar het is liegen.
Advocaat heeft in strafprocessen maar 1 taak, zorgen dat zijn cliënt een eerlijk proces krijgt.

MarcS | 09-06-18 | 17:19

MarcS | 09-06-18 | 17:19 |
Laat ik nu menen dat een advocaat een pleiter is.

botbot | 09-06-18 | 17:30

Had iemand dan wat anders verwacht, het zijn ook net mensen zo als u en ik, maar dan veel slimmer en duurder.

FreeVogelaar | 09-06-18 | 16:17

Hoe zit het met de opsporing EN vervolging van de strafbare feiten die gepleegd zijn en/of ontheffing uit functie van desbetreffende personen of aftreden van ministers die toegestaan hebben dat zo'n maniak gewoon los mag lopen? Waarom mag je als dader van een levensdelict er voor kiezen niet mee te werken aan onderzoek voorafgaande aan een TBS, zodat automatisch (niet-levenslange) gevangenisstraf wordt opgelegd, en geen TBS meer? Waar blijft de three-strikes-out-wetgeving? Waarom mag Volkert van der Graaf gewoon vrij rondlopen, en heeft Mohammed Bouyeri levenslang, terwijl het best zou kunnen zijn dat Volkert van der Graaf ook milieu-ambtenaar Chris van der Werken vermoord zou kunnen hebben, en dus misschien wel twee moorden op zijn geweten heeft? Waarom verandert er politiek gezien niets, en laat minister Dekker bijvoorbeeld de levensgevaarlijke TBS-er Pascal F. opnieuw los in de maatschappij, terwijl de rechter en de betrokken instanties het recidive-gevaar te hoog vonden voor invrijheidstelling? Ik hoor daar maar weinig over, deze mensen hebben dit soort excessen mede mogelijk gemaakt en zijn daardoor mede-verantwoordelijk voor het aangedane leed van de nabestaanden.

onesizefitsall | 09-06-18 | 16:13

Man man man en hier kunnen wij weer lekker voor betalen. Het wordt tijd dat we harder worden de nos zegt ook dat de maatschappij verhard, dus is het waar! Trap die hondenlul eerst kapot en tief hem in een verbrandingsoven.

Overtwar | 09-06-18 | 16:11

Hoe laat gaat dat feest beginnen, breng ik mijn broer mee, hij is fotograaf.

FreeVogelaar | 09-06-18 | 16:19

trappen overslaan, levend in de oven.

Rico den Hollander | 09-06-18 | 16:26

En zijn advocaten willen van een aanklacht voor moord de boel wat milder maken door te vragen om een aanklacht voor doodslag, want ,,Hij heeft dit in een opwelling gedaan.’’ - Goed idee heren advocaten, want iemand die spontaan op elk willekeurig moment kan besluiten om willekeurig iemand te doden is minder gevaarlijk dan iemand die van te voren eerst een planning maakt om één persoon om te brengen.

Dezenaamhier | 09-06-18 | 16:08

Hang 'm

Knoopsgat | 09-06-18 | 16:08

Er zijn vast nog wel wat medische testen die uitgevoerd moeten worden en die gevaarlijk zijn. Kunnen we dit soort genetisch afval beter voor gebruiken in plaats van dieren. Gaan ze er aan dood dan hebben we niets verloren en geleerd dat het nog niet werkt.

KamikazeKut | 09-06-18 | 16:08

.. het is een kwestie van tijd dat een of andere links-politieke lul met sociale academie besluit dat meneer Panhuis wel weer een wandelingetje mag maken door de samenleving. Of de deur van het gesticht op een kier laat staan.

Ik wens voor de ouders van het slachtoffer alvast een stoep vol teddybeertjes en waxinelichtjes en een respectvolle stille tocht.
Cynisch passant? Welnee, niet half zo cynisch als de gemiddelde multiKulturele linkse politicus/linkse rechter/advocaat.

Jan Passant mk2 | 09-06-18 | 16:06

Waarom een valse hond die bijt wel laten inslapen en deze hond niet?

Halal gehaktbal | 09-06-18 | 16:05

De doodstraf is inhumaan, Levenslang is inhumaan, TBS-longstay is inhumaan, de isoleercel is inhumaan. Celstraf is inhumaan. Je hoort het die advocaten zo zeggen.

Weet u wat nog meer inhumaan is? Bestralen, chemo, amputaties.

Michel Panhuis is fysiek gezond. Hij zou zijn zegeningen moeten tellen. Blij zijn dat hij de rest van zijn leven goed verzorgd wordt. Gratis kost en inwoning. Die muren zijn er niet om hem binnen te houden, maar zijn slachtoffers en nabestaanden buiten.

Feynman | 09-06-18 | 16:01

Oh gewoon als donor gebruiken, nieren eruit, lever, et cetera.

Is dit nog nieuws? | 09-06-18 | 16:50

Inhumaan?
Verkrachten en vermoorden ook. Waarom zou dader meer rechten moeten hebben dan slachtoffer (in ogen dader)?

MarcS | 09-06-18 | 17:17

@ Feynman. Ik ga veelal korter door de bocht en zeg het geweaun. Hij moet niks tellen. Verzorging in een kerker, water en brood tot de dood.

Halal gehaktbal | 09-06-18 | 18:14
▼ 3 antwoorden verborgen

#geefpanhuiseenkans toch?

Slough | 09-06-18 | 15:59

#geefpanhuiseenspuitje.

Halal gehaktbal | 09-06-18 | 16:18

En dan komt er in NieuwsUur van de week een item voorbij, dat ze nu het ei van Columbus hebben gevonden, voor de klootzakken die, al dan niet ingefluisterd door hun advocaten, niet willen meewerken aan een psychologisch onderzoek. Een aparte afdeling, waar ze alle vrijheden genieten, maar wel met weinigen zijn, zodat ze goed kunnen worden ge-observeerd. Door een paar halve zolen, die zich uitgeven voor psychiater en ondertussen zich niet realiseren dat hun wetenschap een hele vage is, die gemakkelijk te misleiden is en dat er gewoon nogal wat idioten rondlopen, die ongeneeslijk zijn. Dat woord ongeneeslijk geloven ze niet; ze denken dat er wat aan te doen is. Niet dus.

Wobbelplatte | 09-06-18 | 15:58

Als deze gast niet per omgaande de longstay in verdwijnt met de duidelijke insteek dat dat levenslang gebeurt zie ik met veel belangstelling de gofundme page voor het definitieve alternatief tegemoet

F#ckingAwesome | 09-06-18 | 15:55

Flikkert die vent op de schietbaan als rompschijf. Waarom moet mijn belastinggeld aan die vent gespendeerd worden.

Poppo van Ulvinga | 09-06-18 | 15:54

Lijkt me een gevalletje longstay. Die gast is zo verknipt dat er geen redden meer aan is. Beste zou zijn dat hij er zelf een einde aanmaakt.

brutus68 | 09-06-18 | 15:54

Als je logisch redeneert is het niet zo moeilijk. De man is een herhaalderlijk gevaar voor de maatschappij en zou nooit meer vrij mogen komen.
Maar dat willen de boven ons gestelden niet, het moet weer fout gaan zodat zij weer
“ geschokt, verslagen en verbijsterd” kunnen reageren.
Terwijl dit dan het nieuws van de week domineert wordt er snel op slinkse wijze weer een één of andere wet/maatregel/belasting doorheen gefietst.....

RRussel32 | 09-06-18 | 15:53

Zal wel iets van 20 jaar + TBS worden.
Prima dan maakt hij een kans op de titel langstzittende gedetineerde in Nederland.
Dat is ook perspectief bieden nietwaar.

Berbaar | 09-06-18 | 15:50

Dat zal niet. Frenky Peters doet ook mee in die competitie en al vanaf 1996 en dan nog deze
nieuws.tpo.nl/2016/08/10/strafrecht-n...
Levenslang is prima maar we zouden er een iets betere oplossing voor moeten vinden. Geef ze een durpke ergens op een eilandje in de zuiderzee. Stukje grond er bij en lekker allemaal bij elkaar. Niks inhumaan,hoeft geen martelkamp te worden geen reaguurders fantasie. Dan kunnen we het ook wat makkelijker opleggen en de totaal malloten weghalen uit onze maatschappij en in laten stromen in die van hun zelf.

miko | 09-06-18 | 16:05

miko | 09-06-18 | 16:05
Die 'Ted de Turk' had ook levenslang....

JI-HAAT | 09-06-18 | 16:15

JI-HAAT | 09-06-18 | 16:15
Tja,en waarom? Omdat de staat alsnog behandeling eiste. Een levenslang gestrafte hoeft geen behandeling. Komt toch niet vrij.

miko | 09-06-18 | 16:24
▼ 1 antwoord verborgen

De rechterlijke macht heeft al geruime tijd geleden de samenleving de rug toegekeerd. Dat wordt geïllustreerd door vele van hun vonnissen, en dat is tevens een trend die je in de politiek 1 op 1, zeker in de EU tijd, hebt zien ontwikkelen.
Daar waar de rechterlijke macht juist de samenleving moet dienen en volgen, door ervoor te zorgen dat de mensheid nog in hogere waarden kan worden gehouden, zie je keer op keer dat rechters daar blijkbaar volmaakt dikke schijt aan hebben. En die dikke schijt lijkt wel heel veel op de arrogantie van D66, alsmede CDA/VVD en hun kompanen. Tel daarbij de softe linkse kliek bij op en het toneel is aangekleed. Ik kan niet anders dan er flink schande van spreken en stel vast dat het vertrouwen van velen gigantisch is geschaad

Memek | 09-06-18 | 15:44

En toch zijn er nog lieden die menen dat je zo'n soort geestelijk gedrocht beter kunt maken.
Hoe achterlijk moet je dan zelf zijn?

ZZP-er | 09-06-18 | 15:57

Opsluiten en de sleutel afbreken, de natuur doet de rest. Of in een bak met hongerige Piranhas mag ook.

Balletje Mayo | 09-06-18 | 15:44

Natuurlijk willen ze TBS, daarbij heb je meer vrijheden en veiligheid dan in een cel, vooral als je bekend staat als verkrachter. Normaal is een gewone straf kort dus te prefereren over TBS ondanks voorgenoemde, maar door alle media-aandacht zullen ze er wel vanuit gaan dat de straf lang zal zijn. Niks moreel inzicht, gewoon geniepige berekening.

einStina | 09-06-18 | 15:42

@dezenaamhier: klopt, rete gelikt en eng allemaal. Ik vrees alleen dat de psychiater in de kliniek van schuldbesef en verbetering uit zal gaan... en toestemming geeft voor vrijheid ivm kleinere kans op recidive. Shit shit shit. Kutland. Waarom ruimte geven aan deze strategie? En het wegzetten als moreel verheven?

einStina | 09-06-18 | 16:11

@einStina | 09-06-18 | 16:00
Excuus dat was een reactie op is dit nog nieuws.

Berbaar | 09-06-18 | 16:24

@Berbaar: aha, dan snap ik het weer. No apologies needed!

einStina | 09-06-18 | 16:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Nope. Micheal is af.

Een verspilling van zuurstof en algemene middelen.

Mahatma | 09-06-18 | 15:42

in zulke gevallen spijt het mij zeer dat de doodstraf is afgeschaft in Nederland

Fedde71 | 09-06-18 | 15:41

Er bestaat een goed alternatief, verplichte castratie. Dat heeft trouwen vele jaren geleden echt bestaan in Nederland.

FreeVogelaar | 09-06-18 | 16:39

Peniskokertje | 09-06-18 | 16:03
In Europa? Breivik. Of in Nederland?

Is dit nog nieuws? | 09-06-18 | 16:48

@penis,
Die 2 idioten die zo tekeer gingen in Drenthe? Admiralson o.i.d. hebben nu levenslang.
En verder iedereen na 1e veroordeling moord, verkrachting en doodslag die in herhaling valt

MarcS | 09-06-18 | 17:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik gun die gozer best een perpectief. Een perspectief van 1,1 x 2,2 x 2,5 meter.

Vesta | 09-06-18 | 15:40

Als moord bewezen kan worden zou hij misschien levenslang kunnen krijgen. Ik denk dat de advocaten van Panhuis het slim spelen door TBS te voor te stellen. Enerzijds omdat het dan lijkt alsof ze zich inzetten voor hun cliënt en anderzijds omdat moord heel moeilijk te bewijzen is (willekeurig slachtoffer) en TBS dan het enige alternatief is om iemand levenslang van de straat te houden.

TBS is in tegenstelling tot wat veel mensen denken ingrijpender dan een normale gevangenisstraf. Gedetineerden moeten meewerken aan hun behandeling, zo niet dan kan dit onder omstandigheden aanleiding zijn tot het toedienen van dwangmedicatie en verlenging van TBS indien de behandelaren denken dat hij/zij nog steeds een gevaar voor de samenleving is. Wanneer de straf er op zit wordt beoordeeld of de gedetineerde terug kan keren in de samenleving. Is dit niet het geval dan kan de TBS-maatregel periodiek tot in de oneindigheid worden verlengd.

Piet Politiek | 09-06-18 | 15:33

"Is dit niet het geval dan kan de TBS-maatregel periodiek tot in de oneindigheid worden verlengd."
Doodstraf is oneindig. Goedkoper. Geen kans op recidive. Geen kans op inschattingsfouten door Tbs kliniek. Geen kans op ontsnappen. Enzovoort.

Is dit nog nieuws? | 09-06-18 | 15:39

Wanneer de straf er op zit wordt beoordeeld of de gedetineerde terug kan keren in de samenleving. Is dit niet het geval dan kan de TBS-maatregel periodiek tot in de oneindigheid worden verlengd.
@Piet Politiek

Daar zit m nou net het probleem .In die beoordeling.Daarom lopen die gekken in NL op straat om een moord te plegen.
Men roept juist opsluiting uit frustratie ,omdat die beoordeling iets te vaak niet klopt en iemand weer eens naar buiten mag en meteen weer in de fout gaat.
Oneindige TBS oplegging vindt nou net iets te weinig frequent plaats ,vandaar de maatschappelijke ophef/frustratie.

pga | 09-06-18 | 15:53

Ik verwacht dat,gezien de voorgaande daden die al 12 jaar opleverde dat hij nu wel eens tegen levenslang aanloopt. Zou terecht zijn. TBS is dan niet meer van toepassing.

miko | 09-06-18 | 15:57

Ik begrijp mensen die niet die oprecht vinden dat dit soort beesten nog perspectief zou moeten hebben. Wat bezielt dat soort malloten?

TheBigKirth | 09-06-18 | 15:33

Hij mag een verzoek tot euthanasie doen.

Genoeg kansen gehad en verspeeld. Het is op. Je doet niet meer mee.

frickY | 09-06-18 | 15:33

Gaarne dit topic voorlezen op elke D66-inspraakavond. Net zo lang als Panhuis vastzit.

de Voorzittert | 09-06-18 | 15:32

In ieder normaal beschaafd land leefde Anne Faber nog want dan zat deze gek al levenslang vast.
En in ieder normaal beschaafd land is het vrouwen toegestaan om middelen voor zelfverdediging bij zich te hebben.

TheBigKirth | 09-06-18 | 15:31

Helemaal mee eens @Mosterd. Geen woorden meer aan vuil maken en voor altijd opbergen.

BozePaarseMan | 09-06-18 | 15:28

Wel, ik weet wel wat ik zou willen voor een dergelijk sujet dat bij herhaling bewezen heeft onverbeterlijk te zijn. Maar ik weet 100% zeker dat dit niet jorisproof is. *iets mompelt over Pers 5 (880 metric tonnes) bij de Extrusie van een voormalig werkgever* Echt, waar hàlen dergelijke dwaallichten het vandaan. Perspectief... Je moet het maar uit je strot durven krijgen. Dat perspectief kregen zijn slachtoffers óók niet! Me dunkt dat 'meneer' perspectief genoeg gehad heeft ten koste van anderen.

Sjefke7807 | 09-06-18 | 15:28

Nederland moet van de deugstraffen af en herinvoering van de doodstraf,
Gaskamer of spuiten, dader bewust laten meemaken en kijkvolk, familie eerste rang.

Plorkface | 09-06-18 | 15:28

Familie is niet schuldig he...

Is dit nog nieuws? | 09-06-18 | 15:56

Familie is medeschuldig, die hadden 'm als kleuter al aan een boom in het bos moeten vastbinden tot vraat van de tijger of schietschijf voor de buurt.

Breinbrouwsels | 09-06-18 | 16:18

Punt is dat in dit land allerlei figuren zo'n vent de straat weer op willen hebben...........

Longhorn | 09-06-18 | 15:27

Yupp. Want zielug en 2e kans. En 3e kans. Et cetera.

Is dit nog nieuws? | 09-06-18 | 15:55

Persoonlijk ben ik volledig voor tweede kansen, maar die heeft Pannekoek al gehad (en een paar jaar te vroeg). Wat mij betreft houdt het dan een keer op. Levenslang lijkt me de enige nog passende straf.

Doldwaas | 09-06-18 | 17:34

Word het gewoon niet eens tijd om TBS gewoon af te schaffen? Kost een hoop geld en je hebt er geen ene drol aan.

Wasbakplasser | 09-06-18 | 15:25

Het doet me denken aan van die christelijke organisaties die homoseksuelen willen 'genezen'.

orange pekoe | 09-06-18 | 15:53

Gewoon een media offensief van Panhuis en zijn advocaten om levenslang te voorkomen en dat iedereen het oppikt maakt dat ze hun doel bereiken. Gewoon negeren en er nu toch wel vanuit mogen gaan dat ie levenslang krijgt.

Capt. Iglo | 09-06-18 | 15:23

hangend aan een stevige ketting om z'n nek

meneerjan | 09-06-18 | 15:23

Prikkeldraad, maar niet aantrekken. Gewoon laten bungelen met voetjes in water en dan een stroomklok erop.

Mazzelstof | 09-06-18 | 16:08

Hij had allang vrij moeten zijn... In de hel that is. Samen met al die andere griezels. Niks levenslang, kogel in de pan.

VeelTeSteil | 09-06-18 | 15:22

Panhuis is een zeer stevig argument voor de doodstraf. Hij moet nooit meer in de samenleving komen natuurlijk. En is opsluiten tot zijn dood beter? Humaner, beschaafder?

Sitting_targets | 09-06-18 | 15:20

Regels voor humaniteit en beschaving vervallen (mijn mening) onmiddellijk wanneer een individu, zoals Pannelap, maar ook voor de moordenaars van Fortuyn en van Gogh, hun respectievelijke daad/daden heeft/hebben gepleegd.
Ik ben in dit soort gevallen 100% voor doodstraf met een jury uit de samenleving. Ik denk dat de rechterlijke macht nog wel wat kan leren van hoe de samenleving als collectief, in meerderheid tegen dit soort monsters aankijkt.
Laat ik ter illustratie eraan toevoegen dat in Japan, waar de doodstraf nog bestaat, sinds kort een jury aan het proces is toegevoegd. Het aantal doodstraffen is sindsdien gestegen.

Memek | 09-06-18 | 15:27

Memek | 09-06-18 | 15:27
Dàt dus, en laat niemand beweren dat Japan geen beschaafd land is. In tegenstelling tot west Europa ruimen ze daar hun ongedierte wèl op.

der_feldwebel | 09-06-18 | 15:49

Laat m vrij en geef m een kaartje feijenoord-Ajax.
Laat de rest aan de jongens over.
Problem solved

Ruimedenker | 09-06-18 | 15:20

-aan de ketting ? , ik zie hem liever aan een stuk touw bengelen .

pontius | 09-06-18 | 15:19

Ik ben tegen de doodstraf. Ik ben voor folteren tot de dood erop volgt.

keestelpro | 09-06-18 | 15:19

Vrijwilliger hier.

Mazzelstof | 09-06-18 | 16:07

Gewoon voor de trein duwen... is voor iedereen het beste.

Oepsie1234 | 09-06-18 | 15:19

Behalve voor de machinist

JamesMurphy | 09-06-18 | 15:25

En de machinist met een trauma opzadelen?

Argwanus | 09-06-18 | 15:26

Ik denk dat de machinist voor deze gast nog een keer terug rijdt.

ik.zou.haar.doen | 09-06-18 | 15:46

Als honden zo agressief zijn worden ze preventief geruimd. Al is preventief in dit geval al te laat voor de slachtoffers. Wat onze rechtspraak betreft zal hij binnenkort wel weer vrij rondlopen.

Therapietje | 09-06-18 | 15:17

Zoek preventief eens op zou ik zeggen.

miko | 09-06-18 | 15:43

Zal je zien dat hij dat nog gaat krijgen ook. Met man en macht werkt Justitie aan het dienstrooster om de Volkert rechter die zaak te laten doen... of hij krijgt een doorknipbaar enkelbandje.

Acar_ketimun | 09-06-18 | 15:16

Stel dat hij Tbs krijgt, kan hij in de kliniek ook weer doorgaan met medewerkers mishandelen.....

Is dit nog nieuws? | 09-06-18 | 15:16

Of lekker sex met de medewerkers!

J-van-de-Bontekoe | 09-06-18 | 17:25

Zo, dat is nogal wat. Ik ken die Panhuis niet maar lijkt me zelfs erger dan Peter R de Vries, of overdrijf ik nu?

skoftig | 09-06-18 | 15:15

En wat krijgen we voor die investering terug? In Amerikaanse films zie je gevangenen weleens met een sleepkogel aan hun been aan spooorwegbanen werken, vandaar dat ik me afvraag hoe dit soort figuren bijdragen, wat überhaupt nog iets oplevert, ter compensatie voor alle TBS-belastingscenten die in hem gestoken worden.

JackStick | 09-06-18 | 15:14

Reken je maar niet rijk. Over 10 jaar staat ie weer buiten met een enkelbandje en een lege batterij. Oh ja, en een mooi jachtmes van de tbs directeur... nog voor zijn verjaardag.

ZureJoop | 09-06-18 | 15:12

En zegt hij dat hij wil emigreren en dus onder de meldplicht uit wil komen.

Is dit nog nieuws? | 09-06-18 | 15:48

Precies. Ik hoorde via de cvbuizen dat hij met ene Volkert en een zekere Norman dan graag een B&B wil doen. Bates Motel of zoiets....

ZureJoop | 09-06-18 | 16:16

Helemaal eens. Laten zij die advocaatjes en behandelaars ook dan meteen maar levenslang geven. Zij, hebben dit allemaal mogelijk gemaakt. De slachtoffers achterlatend in verdriet en ellende. Zij niet. Zij nippen aan een glaasje whiskey 's avonds, nemen een glas, doen een plas en voor hen blijft alles zoals het was.

De Evangelist | 09-06-18 | 15:11

Kijk kijk een waarlijk liefhebber van de rechtsstaat.
praat eens geen onzin. Iedereen wil dat zijn advocaat zijn best voor hem doet.Ik weet niet voor wie de maatschappij banger moet zijn. Panhuis of zo een pannekoek als jij.

miko | 09-06-18 | 15:42

Als ik zo lees wat die knaap op zijn kerfstok heeft en als ik dan bedenk hoe onze Nederlandse rechters daarop reageren, denk ik zomaar dat hij binnen een week weer op straat staat!

kommabijmebinnen | 09-06-18 | 15:10

Hij had TBS geweigerd toch> betekent dat de beste man volledig bij zinnen was en dus een zelfverklaard gevaar voor de maatschappij is. levenslang. Samen met Bouyeri en Jan Stoffers.

miko | 09-06-18 | 15:10

Miko; geen speld tussen te krijgen. M.a.w. zo helder als glas. Misschien gezellig met zijn drieën in 1 cel?

Dewarepurist | 10-06-18 | 14:03

Doel van TBS is dat de cliënt uiteindelijk terugkeert in de samenleving.
Dat wil de samenleving niet.
Maar ja, niks aan te doen.
Hastag kutregering hastag kut d666 rechters.

Is dit nog nieuws? | 09-06-18 | 15:08

@Miko
U heeft volkomen gelijk. Echter, in dit geval is het een handig foefje. Bij levenslang is de minimum tijd naar ik meen 25 jaar. En zelfs echt levenslang is tegenwoordig mogelijk. In ieder geval gaat Panhuis in het geval van gevangenisstraf, lang voor schut. Reken op minimaal 20 jaar. Meteen met Tbs beginnen, ipv gevangenisstraf levert in dat geval een grotere kans op dat hij met een jaar of tien wel weer mag resocialiseren etc, is de inschatting.

Dr_Prepper | 09-06-18 | 15:20

Die is binnen 5 jaar weer op onbegeleid verlof met een schop in de weer een zwaar verminkt lijk te begraven.

Mazzelstof | 09-06-18 | 16:06

Is dit nog nieuws? | 09-06-18 | 15:17
Iemand die waanbeelden heeft en daardoor bijvoorbeeld windmolens te lijf zou gaan krijgt ook TBS. Het is niet bij voorbaat alleen gewelddadige moordenaars en verkrachters.In mijn geboorte dorpje kreeg een man het ook ooit opgelegd. Werd gek van rode lichtjes. Zag er Russen in,ruimte wezens en noem maar op.
Dr_Prepper | 09-06-18 | 15:20
Waar, persoonlijk denk ik dat je zeker de gewelddadige pedoseksuelen,verkrachters en lustmoordenaars niet moet willen behandelen. Je maakt van een kat geen hond. Maar mijn punt was dat er door TBS ook personen juist langer van straat zijn gehouden dan de straf die ze in de eerste instantie kregen. Het is niet perse een vrijbrief.

miko | 09-06-18 | 16:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Een spuitje is voor iedereen de beste oplossing lijkt mij.

BlowingBubbles | 09-06-18 | 15:08

Een baksteen past beter. Misschien meppen ze die schele tyfuskop dan ook meteen weer normaal.

mr.money | 09-06-18 | 16:36

Ik voorzie een praktisch probleem: wie gaat het vóórlaatste spuitje geven?

spinselsinjehoofd | 09-06-18 | 17:08

Degene die het voorlaatste spuitje geeft, geeft ook het laatste spuitje.

Gravin v Kippenbouth | 09-06-18 | 20:00
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken