Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ebru Umar - De eeuwige kut-Mocro

Ons Oebroe is weer in 020 & meteen gezeik

Social

En dan nu nog één keer die kut-Mocro’s uit Amsterdam.
En nee, ik weet niet of het criminele Mocro’s zijn maar kut zijn ze wel.
En trots dat ze erop zijn.
Dat ik ze kut vind.
Dat ze op GeenStijl staan.

Het is zo simpel: je bent een kut-Mocro als je míj erop aanspreekt dat ik je een kut-Mocro noem in plaats van dat je die kut-Mocro’s die jou je reputatie van kut-Mocro bezorgen erop aanspreekt kut-Mocro te zijn. 

Je bent niet stoer als je vrouwen uitscheldt.
Je bent niet stoer als je je kut-geloof door mijn strot duwt.
Je bent niet stoer als je mij en anderen bedreigt.
Je bent niet stoer als je Joden uit hun buurt en winkels pest.
Je bent niet stoer als je homo’s uit hun huis pest.
Je bent niet stoer omdat je lid bent van de Mocro-maffia.
Je bent niet stoer als je juweliers en omaatjes berooft.
Je bent niet stoer als je anderen dan juweliers en omaatjes berooft.

En je bent al helemaal niet stoer als je mij vanuit je auto naroept, uitscheldt voor kankerhoer en vervolgens besluit de auto te parkeren en me de Etos in te volgen om het IRL nog ‘ns over te doen.

Je bent gewoon niet stoer.
Je bent een kut-Mocro.
Always was, always will be.

Ook al beweert de Amsterdamse burgemeester iets anders.
Ook al beweert 90% van de Amsterdamse gemeenteraad iets anders.
Ook al beweert 90% van het Amsterdamse college iets anders.
Ook al beweert de Amsterdamse politie iets anders.
Je bent gewoon een kut-Mocro. Van het soort dat iedereen overal de schuld van geeft, behalve je eigen kut-Mocro soort.

IK zit niet bij de Mocro-maffia.
IK beroof geen juweliers, omaatjes of anderszins onschuldigen.
IK bedreig geen Joden of andere Nederlanders.
IK eis niet dat heel Nederland respect toont voor jouw islam.
IK pest homo’s hun huis niet uit.
IK minacht en mishandel geen vrouwen – al helemaal niet uit naam van het geloof.

Dus voordat je mij achtervolgt de fokking Etos in om verhaal te halen omdat ik je ‘beledig’ of whatever, mij ‘bedreigt’ dat je mij ‘in het vizier hebt’ (WHAHAHA) kun je beter volgende keer je moskeemakkers op het matje roepen en ze vragen waarom ze JOU een slechte reputatie bezorgen waardoor IK gedwongen word om hier op elk medium dat  tot mij beschikking staat, melding van gewelddadig gedrag door kut-Mocros te maken.

Want DAT is niet alleen mijn vrijheid, maar ook mijn plicht als columnist.

En nou optiefen, kut-Mocro. 

Reaguursels

Inloggen

Ebru, lieve schat, wordt asjeblieft minister-president. Je bent mijn heldin!

Hans Teeuwen | 24-05-18 | 23:05

'Verwarde jongeren' is denk ik een betere term

RockyIII | 24-05-18 | 08:02

Ebru is de ideale bugemeesters kandidaat voor Amsterdam, ,migratie achtergrond.. oh wacht... nee gaat hem niet worden want groen Slinks en denk bijeen... Willen allemaal een vrouw met migratie achtergrond behalve Ebru.

Danny2005 | 24-05-18 | 04:48
-weggejorist-
DannyM | 24-05-18 | 00:57

Beste Ebru,
Je doet je Turkse achtergrond weer helemaal eer aan.
Je zet de vlammenwerper op waarover je je vreselijk ergert.
Inhoudelijk heb je van niemand applaus nodig; je weet allang dat je gelijk hebt.
Maar technisch-biologisch bekeken, qua energie-tankjes-beheer raak je zo wel heel erg snel door je voorraad brandstof heen.
Door *die mocro-absurdo's blijven maar bestaan*
Door *don Quichot en z'n windmolens was ook al tegen de bierkaai aan 't vechten*
Tip.
Voor als je je in deze dagen ná je schoonmakende-affakkelen weer 'n beetje wil bijkomen.
De reden waarom de Turken veel beschaafder zijn dan de Arabieren en de Berbers (dit moét je aanspreken, ergens), is, omdat iedereen met Turks bloed wéét, dat je je vijanden goed moet selecteren (nog meer selecteren dan je vrienden).
Ofwel, je houdt 't alleen maar lekker lang uit, als je niet alleen maar afgeeft op dat Mocro-straatvolk, maar af en toe ook wat leuke Turkte dingetjes promoot.
Wat ik me bijvoorbeeld heel leuk nog herinner, dat je zei, 'dat niet alleen al die Turken graag in 'n dikke Mercedes rijden (!), maar ook, dat je jezelf de koningin van 't inparkeren noemde met jouw kar.'
Kijk, dan leef je veel langer, en besta je over honderd jaar nog. (in theorie)

Der Paulie | 24-05-18 | 00:44

Ebru, maak je ook wel eens leuke dingen mee in je leven?

Eshek | 23-05-18 | 23:45 | 2

Gevat hoor, grapjurkemans. Hoe vaak hebt u al onder arrest gestaan in Turkije terwijl je woonhuis gesloopt wordt door Islamofascisten? Hoe vaak bent u in uw leven al ernstig bedreigd? En zullen wij het er eens over hebben hoeveel serieuze bedreigingen Mw. Umar al aan haar fiets heeft hangen? 'Gratuit' is de enig juiste omschrijving voor wat u hier flikt.

bisbisbis | 24-05-18 | 03:21

Ik geloof niet dat eshek helemaal de extentie begrijpt van deze mocro nekklem. Hoe het is om bedreigd te worden, structureel. Door structureel dezelfde groep. Waar het land een structureel probleem aan heeft. Ben niet altijd dol op Ebru maar vind haar een heldin. Go Ebru, je werk is niet voor niks

letopuwzaak | 24-05-18 | 09:50

Twee jaar geleden ook weggetrokken uit de regio Amsterdam. Na het zoeken naar een crèche voor onze een-jarige dochter zijn we ons rot geschrokken. Nergens werd nog goed Nederlands gesproken. Agressieve kleuters van niet-Nederlandse afkomst indoctrineerden de hele klas. Het westen van NL heeft een serieus probleem. Wij besloten er één minder. te hebben en zitten nu in het zuiden. Geen seconde spijt van gehad. Dochter zit nu tussen de Nolletjes, de Miekes, de Greetjes, de Jantjes en Pietjes. Dat ze nu een zachte G meekrijgt zien we als bonus. De Randstad: daar mag van mij een hek om.

Bellifluficus | 23-05-18 | 14:32 | reageer | favorietblock
Proef uit uw tegel dat u de Fatima's en Mo's een beetje mist in uw durpke. Ik kan u hierbij een hart onder de riep steken. De Fatima's en Mo's komen ook naar u toe! Misschien niet deze zomer. Maar ze zijn al present in de kleinere provinciesteden, en met het huidige beleid om vooral meer meer meer Mo's te importeren, komen ze uw durpke ook verrijken over een aantal jaar! Boft u even dat uw kroost toch nog wordt verrijkt...

Graaf_van_Hogendorp | 23-05-18 | 22:17 | 2

Nou, gister werden er hier (friesland) nog een paar de straat hardhandig uitgebonjourd.

Gomezlopez | 24-05-18 | 08:51

Goeie tegel!

letopuwzaak | 24-05-18 | 09:52

Oftewel: Kut-mocro's gonna kut-mocro.

ScumbaggusMaximus | 23-05-18 | 22:09

Gezellig hoor, in Holland, in 2018

Ramsesz | 23-05-18 | 22:00

Door links gaat er toch niets veranderen in nederland, t zal alleen maar erger worden, die riffers zullen zelfs de kleinste dorpjes overnemen. Als je wat centen hebt, kun je gewoon beter NL verlaten.

Henk de Vries2074 | 23-05-18 | 21:49

Maarreh, burgemeester van Amsterdam met Annabel als loco, dat zou de stad heel veel goed kunnen doen Ebru.

Jemoesteensweten | 23-05-18 | 21:07

Wat in het verleden van het Rif naar Europa c,q Nederland kwam/is waren nou niet bepaald de slimste personen.Veelal Analfabeet en Dom en Achterlijk gehouden door de Staat en Imams.Hadden toen ook al te lijden onder Inteelt. En zie het gevolg/resultaat,de 2e &3e Generatie zijn daar Flink door besmet en gaan echt niet ander worden in de 4e,5e,6e enz generaties,zeker niet met een Dubbele Nationale tijd hoor!!!!!! Ook de volgende Generaties blijven zicht geen Nederlanders maar Mocro's noemen/voelen.

BroncoII | 23-05-18 | 20:57 | 1

Vergeet de inteelt niet als één van de hoofdoorzaken van hun verstandelijke beperkingen.

Nelis SplitBloes | 23-05-18 | 21:22

Geen last van, zowel? dan koop ik dikke gun.simpel.

blank-dus-racist | 23-05-18 | 20:30

Ja, als je verder niets kan en niets wil, dan ga je blijkbaar het leven van anderen die wel wat kunnen en wel wat willen lopen zieken.

kloopindeslootjijook | 23-05-18 | 20:02

Ebru is boos en dat roept niet bepaald het beste in haar boven. Beetje ordinair dit. Jammer ook.

Paulus de Bk | 23-05-18 | 19:48

Ik ben het ermee eens, maar ik vind dit inhoudelijk geen goede column.

Waar blijf je de laatste tijd Ebru?

HypoPseudo | 23-05-18 | 19:39

Ebru, dank je wel! Je bent een topper en fantastisch. Je zegt wat ik denk als ik uitgescholden wordt.

MoonBeebe | 23-05-18 | 19:06

Ebru... je bent fantastisch...

Rene046 | 23-05-18 | 18:58

Van geboorte tot overlijden en zelfs de begrafenis zelf betaald worden uit pure diepe medelijden door werkende Nederlanders heeft ook iets erg triest.. helemaal als meeste micro’s zich tegen werkenden en Nederlandse verzetten .

De meeste beesten weten , trouwens dat je niet in een hand moet bijten die je te vreten geeft .

sparrow | 23-05-18 | 18:34

Hear hear ebru! Hoe kan de schijnbare meerderheid hierover zijn jope in t zand steken, verschrikkelijk. Minder minder minder is gerechtvaardigd idd.

nl_burger | 23-05-18 | 17:49 | 1

Minder, minder, minder,
Zo zouden de eerste regels van ons nieuwe volkslied moeten luiden.

rijk | 23-05-18 | 17:53

Islam is totalitair.
Totalitair hebben we ons al eens op moeten laten leggen in het verleden.
Dat werkte toen ook niet fijn.
Doe dus geen islam.
Tot zo ver de lessen uit het verleden, hardleersen!

CynicalBastard | 23-05-18 | 17:44 | 1

Islam is inteelt.

Nelis SplitBloes | 23-05-18 | 21:23

Felicitaties voor mijzelf.
Weggejorist.
Omdat ik minder, minder, minder zei.
Nou ja een paar keer vaker dan.
Maar je kan het toch niet vaak genoeg zeggen?

rijk | 23-05-18 | 17:39

Probleem is dat gemiddeld lijdend voorwerp dit niet begrijpend kan lezen.

oorwormpie | 23-05-18 | 17:34

Als Bayer nou eens Mocrokorrels uit zou vinden.....

Hellooder | 23-05-18 | 17:25
-weggejorist-
rijk | 23-05-18 | 17:24 | 1

Der Ewige Marokkaner. Het schijnt dat Paul Verhoeven een groot bewonderaar is van het cineastich vernuft van Leni Riefensthal (die overigens niet Der Ewige Jude heeft gemaakt). Wellicht dat de maestro zich geroepen voelt om een film te maken over het salonfascisme dat zich neoconservatief (dan wel alt-right, de salonkaalkopjesvariant) noemt te maken.

Maar de vraag stellen is 'm eigenlijk al beantwoorden.

Hetkanverkeren | 23-05-18 | 17:18

Niet de macro's zijn het grootste probleem, maar onze regerende linkse drap met eens sausje van Gereformeerde hypocriete schijnheiligheid. Vooral het laatste soort haalt alles uit de kast om een plaatsje naast God te verkrijgen, eigenlijk ontbreekt het bij deze semi hoogopgeleiden christenen aan enkele noodzakelijke hersencellen en wel die van het vermogen om werkelijkheid en fictie te kunnen onderscheiden.

von Amsberg | 23-05-18 | 17:11 | 1

Volgens mij ben je flink verwart als je Grefo's de schuld geeft van het achterlijk gedrag van die kutmacro's. Als je een beetje realiteitszin zou hebben, zou je realiseren dat het vooral die pvda-ers en d'66-ers vooral meer macro's willen hebben en al hun achterlijk gedrag weten goed te praten. En de schuld vooral bij de maatschappij te leggen. En hun achterlijke gedachtegoed te accepteren dat zij gediscrimineerd zouden worden vanwege hun afkomst. Maar die kutmacro's worden uitgekost vanwege hun gedrag en minachting voor alles wat niet in hun straatje past. Maar ja: je vindt het als een kutmacro het heel stoer om te schelden om op mensen die zich houden aan de wet en er bezig zijn om er het beste van te maken.

loser | 23-05-18 | 17:43

Zo, dat is nu wel volkoooooomen duidelijk !

Wekkertje | 23-05-18 | 17:10

Weet ineens een goede burgemeester voor 020.

komtdatschot | 23-05-18 | 16:49

Ik zag gisteren een stukje de " Rechtbank " op tv , ging over iemand met andere kleur werd opgepakt met doorgeladen pistool en voor de tweede maal voor het zelfde incident opgepakt , deze kreeg uiteindelijk 9 maanden opgelegd dringt het tot u door 9 maanden , voor dit vergrijp is de straf 8 jaar gezien voor de tweede keer de zelfde overtreding , dus over 9 maanden loopt meneer weer met een doorgeladen pistool op zak ze hebben schijt aan de wet en ze hebben verder niets te verliezen leeft toch op uitkering en drugs verkoop , kxt rechters .

Jetstream | 23-05-18 | 16:48

Geert had ze ook gewoon kut-mocro’s moeten noemen ipv minder, minder, minder. Hihihi want dat mag lekker WEL!

Accident_Prone | 23-05-18 | 16:43

Amsterdam al lang verlaten. We moesten helemaal de oceaan over voor een kopvode vrije samenleving. Geen dag spijt van. Gaat ook alleen maar meer, meer, meer worden. Zeker met het nieuwe A'dam Marx aan de Amstel bestuur...

LasVegasTheGuy | 23-05-18 | 16:39 | 1

Ik ga voor een kopvoddenvrije samenleving.

Nelis SplitBloes | 23-05-18 | 21:25

Nederland gaat de geschiedenis in als het land waar een klein groepje Marokkanen met <80 IQ-punten de gang van zaken gaat bepalen. Ik denk dat alleen Zweden nog laffer is dan Nederland. Die bieden zich vrijwillig als slaaf aan, zodat ze Moslims kunnen pleasen.

Bharata | 23-05-18 | 16:26

Pas stonden er 1 bij mijn appartement in een hoekje te piesen (nette vinexwijk met tuig dat uit heel rotterdam komt om op een mooie zomerdag aan het strand te zitten), Ik sprak hem aan en vroeg te stoppen. Immers, 15 jaar dan kan je je blaas best ff dichtknijpen. Maar nee, ik kon terstond kanker krijgen. Natuurlijk ging hij ook mijn moeder keihard neuken. Ik adviseerde hem dat toch vooral te laten voor wat het is gezien de leeftijd van het mensje. Hij zou een condom XXL gebruiken. Nou mannetjes met een grote bek hebben altijd een kleine piemel. Kansloos tuig is het. Maar het zijn net zo goed de autochtone blanke bontkraagjes.

Terpetijnzeikert | 23-05-18 | 15:51 | 1

mooie disclaimer die laatste zin, maar daar geloof ik niks van. En jij zelf denk ik eerlijk gezegd ook niet.

merel veld | 23-05-18 | 16:43

Mocro maffia zit onderhand door heel NL, geen overheid/politietop die het ziet.
wie er iets van zegt is een racist en een islamofoob.
verdachte giften aan moskeeën wordt niets aan gedaan.
haatpredikers wordt niets aan gedaan.(of ze moeten de vrije meningsuiting aanpakken, kunnen ze lekker een wilders achter de tralies gooien en niet de haatimams)
blijf het zeggen : de "top" van de "samenleving", zij die het voor het zeggen hebben, zijn al bekeerd tot de islam, en wij het voetvolk mag uitgemoord worden, maar niet voordat we al ond geld hebben ingeleverd.

isotope 465 | 23-05-18 | 15:46

Wat een kutwoord, mocro. Kutmarrokaan klinkt en leest veel lekkerder.

Ries13 | 23-05-18 | 15:45

Naar mijn mening is Ebru al lang niet meer bezig een discussie op gang te brengen. Het enige wat ze goed kan is een beetje populistisch schelden. Mevrouw is door begrijpelijke omstandigheden geradicaliseerd en er komt eigenlijk alleen nog maar rancune uit haar mond. Ik heb er niets mee...

SuqMadiq | 23-05-18 | 15:40 | 6

Begrijp haar frustratie omtrent turken en marokkannen wel. En dan is het gewoon lekker om van je af te schreeuwen. Niet dat het wat helpt maar het lucht in elk geval op.

loser | 23-05-18 | 17:47

Haar frustratie heeft niet zoveel te maken met mocros, meer met een droge stinkende stoppel poes geloof ik.

Balgesjaakt | 23-05-18 | 19:50

Kun je nagaan wat er gebeurt als de Joden straks (eindelijk eens) terug gaan schelden.

Dat Ebru zo acteert is begrijpelijk als je weet wat zij allemaal te verduren heeft gehad van die Kut-Marokkanen.

Nelis SplitBloes | 23-05-18 | 21:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik blijf het zeggen, ebru for president! Wat een durf en scherpe pen! Ga zo door ebru!

Schepvogel | 23-05-18 | 15:29

Er is iets fundamenteel mis met het volk uit de Rif.
Ik was er ooit een maand lang, doorkruiste Marokko van Tetouan in het noorden tot Zagora in de Sahara. In geen enkel ander land ben ik zó vaak belaagd, bedrogen, afgezet, en zelfs bedreigd als in dat kudtland. Tunesië van hetzelfde laken een pak. Ik heb het helemaal & voorgoed gehad met die regio. Heb er nooit meer een stap gezet. In geen enkel moslimland, trouwens.

Peter Emile | 23-05-18 | 15:28 | 5

en hier mochten/mogen ze naar binnen stromen........

AnnaJL | 23-05-18 | 17:10

Niets is laffer dan een Naffer

rijk | 23-05-18 | 17:26

Ach in Dubai vind ik het altijd wel aangenaam. Nergens last van

small_town_dude | 23-05-18 | 20:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is dat ik al getrouwd ben Ebru...

PremierKutte | 23-05-18 | 15:20 | 1

Ik houd van haar gedachtegang en hersenspinsels maar echt mooi is zij nu ook niet.

loser | 23-05-18 | 17:48

Mijn (ex) schoonfamilie is van Marokkaanse afkomst, mijn kinders voor de helft. Maar de ex-schoonmoeder heeft in de jaren 70 een keuze gemaakt om tussen de kaaskoppen te gaan wonen. Zij zijn geïntegreerd, doen mee met onze feesten, nodigen mensen uit op hun feesten, miepen niet dat ze honger hebben, dwongen mij niet om moslim te worden, sterker, "als ik had gewild dat mijn dochter met een Marokkaan thuis was gekomen, had ik in Marokko moeten blijven" zegt de ex-schoonmoeder.

Ze werkt hard (ondanks dat ze ziek is geweest) haar man heeft altijd hard gewerkt. Zij zouden HET voorbeeld moeten zijn voor al die kut-mocro's die hier zijn.

Maar helaas gaan zij op in de anonimiteit.

PrakkerT | 23-05-18 | 15:16 | 2

Mooi betoog en jammer genoeg is het een groot deel van de 3e generatie die het gruwelijk verneukt voor iedereen.

Schepvogel | 23-05-18 | 15:30

Tsja, daar wordt door de NPO geen aandacht aan besteed. Die miepen liever zielig mee met de klagende islamieten.

Nelis SplitBloes | 23-05-18 | 21:32

AMEN!! Alleen jammer dat er nooit meer iets zal veranderen....

retba | 23-05-18 | 15:16

Een moslim op het matje roepen, dat is dan wel weer leuk gevonden van Ebru.

Pilgrim2001 | 23-05-18 | 15:16

Helemaal juist Ebru, maar we willen wel dat je dit schorremorrie overleeft. Dus ga weg uit mijn geboortestad waar te veel afstammelingen van debiele inwijkelingen wonen. Want we weten de toekomst al : na jouw begrafenis worden er een paar van die apen opgepakt en die lopen een paar jaar later met een uitkering in marokko. Dus het volgende voorstel : laat je bewaken en vraag een wapenvergunning aan. En ten slotte : als eerste schieten en zo mogelijk heel erg raak. Een paar uitkeringen minder is dan het fraaie resultaat.

Wim van Ingen | 23-05-18 | 15:07

Het is weer makkelijk scoren tijd op Geenstijl voor Ebru. Marokkanen kut noemen, en hopsa, iedereen weer blij. Het probleem wordt er niet mee opgelost. Niemand heeft de oplossing. Van links mag je zaken niet benoemen, zaken als het grote verschil in IQ, culturele en religieuze achtergronden etc. En rechts heeft eigenlijk geen oplossing, behalve roepen dat ze kut zijn en weg moeten. Intussen worden de jochies maar bozer en bozer, en dommer en dommer, en daarmee weer meer onbegrepen en bozer. Laten we inzetten op de kansen die deze situatie biedt: de marokkaanse vrouwen. Deze zijn goed vertegenwoordigd in het hoger onderwijs. Daar ligt de sleutel. Hetgeen zich niet voortplant, streft uit.

Sir Nastian | 23-05-18 | 15:07 | 5

Die vrouwen waar U het over heeft liepen vroeger bij ons op de havo zonder hoofddoek deden niet mee aan de ramadan vierden gewoon kerst en sinterklaas met ons. Dat was de goede oude tijd. Nu dragen ze kopvodden gaan niet meer met Nederlanders om en komen iedere vrijdag in de moskee.
De moeders van nu voeden hun dochters op onder druk.

Trumme | 23-05-18 | 15:35

Je vergeet erbij te zeggen dat het overgrote deel van de Nederlanders laf is en liever wegvlucht naar een buurt zonder Marokkanen. Ondertussen gaan ze wel Islamitische verrijking promoten, omdat dat goed is voor hun reputatie. Hier hebben ze zelf uiteraard geen last van, omdat ze in een buurt zitten waar Marokkanen niet kunnen/willen wonen.

Bharata | 23-05-18 | 16:44

Er zijn zat oplossingen denkbaar, die juridisch prima mogelijk zijn, en oa door Hiddema zijn aangedragen. Het dubbele paspoort wat de meesten hebben is in dit opzicht een godsgeschenk, aangezien je alleen maar een wet hoeft in te voeren dat je bij criminele activiteiten je Nederlandse paspoort kwijtraakt en alle rechten die erbij horen. En vervolgens uitgezet worden naar het land van je 2e paspoort. Werkt het land niet mee? Elke euro die erheen wordt gestuurd ivm kinderbijslag/aow/etc/subsidie/ontwikkelingsgeld stoppen. Werkt het land nog niet mee? Dan ga je in de EU alles veto'en wat enigszins positief kan uitpakken voor dat betreffende land. Hoe lang denk je dat een Marokko/Turkije/Somalie/Eritrea dat vol kan houden als internationale geldstromen opdrogen?

Heel kort kan ik je verzekeren.

OPGELOST

Nu nog dappere politici die dit in een wet durven te gieten

DMaN | 23-05-18 | 20:06
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Itsmyparty | 23-05-18 | 14:52

Net bezoek uit Den Hagistan gehad. De eerste opmerking was “ wat zijn hier veel blonde kinderen”.

Gomezlopez | 23-05-18 | 14:40

Kijk: dat dat spul marokkaan is daar kunnen ze niets aan doen. Maar dat ze zich er naar gedragen.....

Mazoeza | 23-05-18 | 14:32

Twee jaar geleden ook weggetrokken uit de regio Amsterdam. Na het zoeken naar een crèche voor onze een-jarige dochter zijn we ons rot geschrokken. Nergens werd nog goed Nederlands gesproken. Agressieve kleuters van niet-Nederlandse afkomst indoctrineerden de hele klas. Het westen van NL heeft een serieus probleem. Wij besloten er één minder. te hebben en zitten nu in het zuiden. Geen seconde spijt van gehad. Dochter zit nu tussen de Nolletjes, de Miekes, de Greetjes, de Jantjes en Pietjes. Dat ze nu een zachte G meekrijgt zien we als bonus. De Randstad: daar mag van mij een hek om.

Bellifluficus | 23-05-18 | 14:32 | 2

Liever een zachte G dan een Marokkaanse K.

Rest In Privacy | 23-05-18 | 14:53

50 jaar geleden vertrokken uit Amsterdam. Nooit spijt van gehad, integendeel woon al vele jaren tevreden in Oost-Brabant, ver van het gespuis en de genetisch ontspoorde inwijkelingen.

Wim van Ingen | 23-05-18 | 15:14

Hoi Ebru
Sterkte sterkte sterkte, jij spreekt voor ons. Ga door en laat je niet tegenhouden.

JeannedArc | 23-05-18 | 14:29

Natuurlijk hielp niemand van die kut-Amsterdammers Ebru even met dat kut-Mocro vuilnis.

watergeus | 23-05-18 | 14:29

Ebru for president!

Rest In Privacy | 23-05-18 | 14:28

+veel

spekpater | 23-05-18 | 14:24

Bruin
op de brommer
De hele dag
nergens naar toe
Met je bro'
knus op de buddy
Kanker roepen
naar homos

korsakoff | 23-05-18 | 14:24

De verwijzing van 'De eeuwige' is wat vreemd in dit verhaal... De laatste keer dat die zinspeling gebruikt werd was het door nazi's.

Fiasco | 23-05-18 | 14:20

Ben zelf al een paar jaar weg uit am*dam & NL. Mede door Disney en moslim taferelen.
Denk dat Ebru's "gewone" volks- werk, Schrijven is. Waardoor jouw "schreeuw" verwoord, wordt. Wat Ebru schrijft, denk ik, maar ik kan geen colums schrijven. (Doe andere dingen heel goed). Bedankt voor alle aandacht die je opvangt <3 Ebru

am*dam | 23-05-18 | 14:14 | 1

Ik vind dat ene woord waar jouw nick uit bestaat toch echt al *ker dan heel Umar's oeuvre. Ze heeft wel lef om het te publiceren, daarvoor san weer alle respect.

OverdaanDerOnderheid | 23-05-18 | 15:41

Kut-Mocro gaat over mannetjes. Übertokkies. Extreemrechtse, Antifeministische, Ultranationalistische, conservatieve, gelovige, traditionalistische, trainingspakkende strijders/gangsters... etc.. etc.
Weet je wie ook last hebben van die mannetjes? Nee, niet Hitler, Henk en Hans. Marokkaanse meisjes dus. Het zijn meisjes die dol zijn op Kim Kardashian(?), en dagelijks naar YouTube-vlogs kijken van Selma, Meriam, Myriam, Saar, Nur en Salima... over fitness, mode,make-up en eten. Dat leven hebben ze of willen ze ook.. En de grootste rem, de grootste tegenwerking, bedreiging voor 'living the good life' zijn de met het geloof schermende supertokkies, (check de comments onder die YouTube-filmpjes) en de linkse mensen die zo dol zijn op zandtokkies.
Mijn bron: Marokkaanse meisjes.

RickTheDick | 23-05-18 | 14:13 | 1

Nu maar hopen dat "jouw" meisjes hun kinderen islam-vrij opvoeden

am*dam | 23-05-18 | 14:16

Ebru en ik zijn niet gelijke gevallen.
Wat booswitmans niet kan: Ebru toont ballen.

hallevvezool | 23-05-18 | 14:12

goddank hebben we een regering die van aanpakken weet ..........

witchmaster | 23-05-18 | 14:06

Zoals Ebru laat zien, maakt je afkomst niet uit om een echte Nederlander te zijn die de zelfde principes heeft als waar men in Nederland voor zegt te staan (he Mark).
Zo zijn er ook een paar marokkanen die Nederlander zijn.
Maar het gros is het niet.
Zolang die alle ruimte krijgen op alle vlakken (met subsidie), wordt dat gevaar voor Nederland alleen maar groter.

Nuchternederland | 23-05-18 | 14:04

Ik vind mevrouw Umar lief en ze heeft bállen

nee_toch? | 23-05-18 | 13:56

i love Ebru..

ttype | 23-05-18 | 13:54

Had laatst een soort van gesprek met een lieve, vriendelijke turkse restaurant eigenaar. Hard werkende man, eetbaar eten. We zaten wat na te tafelen, er werd thee gebracht. Ik vroeg aan em wattie van Ebru Umar vond. Dat had ie toch in enkele woorden kunnen samenvatten, maar nee. Er volgde een soort van monoloog van een half uur, waarin het woordje respect minstens een keer of tien voorbijkwam. Dat Ebru daar opgesloten werd vond ie volstrekt normaal.
Doodenge man.

hotnot | 23-05-18 | 13:53 | 5

Wat had je dan verwacht.

Panos88 | 23-05-18 | 17:42

Dit is het probleem in Nederland, en kan dit alleen maar bevestigen. Zelfs de Mocro's/Turken die goed lijken te zijn geïntegreerd, vallen stuk voor stuk door de mand als je ze doorvraagt over Joden/Homo's/vrouwenrechten etc. Alleen 'journalisten' en politici in Nederland vragen niet verder.

Beroepshalve kom ik veel van deze figuren tegen, goed geïntegreerd, slecht geïntegreerd, en stuk voor stuk denken ze hetzelfde. Ik ben letterlijk 1 (!!!) uitzondering tegengekomen in de 15 jaar dat ik hiermee bezig ben/bij houd. En dan heb ik het over duizenden mensen inmiddels. Dus verwacht niet dat het ooit nog goedkomt zonder stevige maatregelen.

DMaN | 23-05-18 | 19:59

Peter Emile | 23-05-18 | 15:18

Geef mij dan toch maar de humor van een volk dat zichzelf weet te relativeren en te bespotten.

Nelis SplitBloes | 23-05-18 | 21:38
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
kunstliefhebber | 23-05-18 | 13:51 | 1

Nederland heeft Mocro's zoals een hond vlooien.
Heel irritant en je kunt hooguit krabben, maar dat lost niets op.

Eppo | 23-05-18 | 13:50 | 5

Zowel Spot On, Frontline e.a. helpen echt. Bij een ouderwetse vlooienkam moet je ze alleen nog zelf pletten. Het resultaat is hetzelfde.

Een vrije paling | 23-05-18 | 14:07

Als je de uitkering stopt en de kinderbijslag afkapt op 2, springen die vlooien als van een dooie hond.

Rest In Privacy | 23-05-18 | 14:56

Een vlooienbandje werkt prima bij Mocro's je moet het alleen heel strak aantrekken.

Gulliver | 23-05-18 | 14:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Ebru is stoer!

Rest In Privacy | 23-05-18 | 13:45

Tja lullig voor die paar wel functionerende mocro's maar het overgrote merendeel ouder dan 12 jaar is tuig van de richel. Kom vaak jonge Marokkaanse jongens en meisjes tegen die nog wel beleefd en vriendelijk zijn maar meestal gaat dat hard achteruit na de 12. Het is een lastig volk, moeilijk om daar iets aan te veranderen als buitenstaander. Dat zullen ze toch echt zelf moeten doen. En dus ja, tot die tijd zal deze bevolkingsgroep voornamelijk als KUT-mocro worden gezien.

WatZalIkErvanZeggen | 23-05-18 | 13:43 | 2

zeer goed gezegd!

Rene7559 | 23-05-18 | 15:22

Zelfs die omhoog gevallen mocro-acteurtjes, mocro-rappertjes etc. ontbreekt het ernstig aan zelfreflectie.

Nelis SplitBloes | 23-05-18 | 21:40

Ik vind het een prachtstuk Ebru, complimenten. Maar moet toch zeggen dat macho-cultuur ook lastig is om iets mee te doen... Latijns/Zuid Amerika en Afrika heb je precies zelfde soort mannetjes rondlopen aan wie het nooit zal liggen. Mocro's hebben dan ook nog eens het islam-virus, dus het zal altijd wel een hopeloze situatie blijven... als je een plaat voor je kop hebt, dan blijf je meestal ook heel lang een plaat voor je kop houden...

mortgage_freeman | 23-05-18 | 13:39 | 1

Kijk maar naar links op dit vlak.... Ben ervaringsdeskundige, kostte mij ook 10 jaar ongeloof.

ger1306 | 23-05-18 | 15:58

Ebru : " ik weet niet of het criminele Mocro’s zijn.........". Nou, nu dus wel.

Baron Clappique | 23-05-18 | 13:38

De meeste mocro's die ik in het wild tegenkom gedragen zich niet echt fatsoenlijk. Asociaal rijden, hard praten, schelden en altijd moeilijk doen. Mocro's die ik persoonlijk ken zijn overigens wel netjes. Jammer dat die 98% het verknalt voor de rest.....

BozePaarseMan | 23-05-18 | 13:38 | 1

99.99 %

Baron Clappique | 23-05-18 | 13:39

Waren er maar meer vrouwen zoals Ebru <3

borus | 23-05-18 | 13:38

Sterkte Ebru. Doodziek wordt je van dat ongeïntegreerde kutvolk. Ik vind je dapper.

osolemio | 23-05-18 | 13:36

Het lijkt wel een 'minder, minder, minder' uitspraak.
Zouden de weggestuurde rechters bij het Hof al warm worden van binnen, dat hier misschien wel de herkansing ligt, het de volgende keer beter te doen?
Want 'deep-down' in mij verwacht ik niet, dat de Nederlandse rechtspraak al tot inkeer is gekomen over de gedachte, dat ze zich niet voor 't karretje van vuile politici moeten laten spannen. Dat rechters er niet zijn om politieke tegenstanders (van VVD, CDA, GL, D'66 en PvdA), met 'n desnoods symbolische veroordeling monddood te maken.
Het zijn uiteindelijk de rechters zelf die de rechtstaat ondermijnen (!), want ze houden zich niet meer (sinds 1919 met 't Lindebaum/Cohen arrest) aan de bezwering van Napoleon Bonaparte, waarmee de corrupte rechters (nog net) mochten blijven bestaan (in plaats van gewoon vervangen door strafuitvoerende ambtenaren, die veel minder corrupt zouden zijn); maar dat rechters zich 'slechts en alléén' mochten bezighouden met toetsen aan bestaande wetten (door 't parlement vastgesteld); en dat rechters dus ten strengste verboden werd (!), zich bezig te houden met ongeschreven recht (!), danwel ruime rekkelijke begripsuitlegging. (over vermenging van het begrip ras met nationaliteit bijvoorbeeld). De rechters gaan zich als onafhankelijk gemaakte macht te buiten aan machtsmisbruik. Dat gaat 'n tijdje goed, tot 't onhoudbaar wordt natuurlijk. We hebben in Nederland behoefte aan 'n nieuwe Napoleon, die de rechters weer terug in het gareel van hun oorspronkelijke taakomvang drijft. Want het gevoel bij de rechters, dat zij als onaantastbaren, de politiek in de door hen gewenste richting kunnen manipuleren, loopt de spuigaten uit.
(misschien krijgt Nederland 'hulp' uit Polen, waarover discussie binnen de EU is ontstaan, omdat de Poolse rechters zijn gewipt wegens oud-communistische kongsi-kliek-rechtspraak. De nieuwe Poolse rechters zijn niet-meer-zo-onaantastbaar; lees, niet meer voor het leven benoemd; maar na vijf tot tien jaar volgt er kritische evaluatie. Eh, als daar goede ervaringen in Polen mee worden opgedaan, is dat dringende reden, om in Nederland ook de rechters aan zo'n vijf- tot tienjarige Apk-keuring te onderwerpen)

Der Paulie | 23-05-18 | 13:34 | 1

Het is hier de omgekeerde wereld. De wetgever (Kamerleden) stelt opzettelijk vage wetten op, omdat ze niet op de stoel van de rechter willen gaan zitten...

obominotie | 23-05-18 | 13:48

Niet veel gekker dan DWDD dat toegangsgeld vraagt om die horrormeuk te mogen bijwonen

LuckyGirl | 23-05-18 | 16:03

Pff word niet goed van dit soort mensen,deze Turk heeft dus een probleem met Marokkanen, maar kan dat natuurlijk niet zelf oplossen want vrouw. Als je er wat aan wilt doen beste ebru zou je dat schijnheilig zooitje waar je mee omgaat,eens moeten zeggen dat ze moeten stoppen met dit soort mensen ook te helpen dan.. Want wie is diegene die hun niet kort op hun uitkering? Welke rechter straft hun niet zoals het hoort? Wie geeft hun die sociale woningen?En stopt alles in 1 buurt.. Dat zijn juist diegene wat zichzelf alleen maar willen verrijken. Maar wij als "gewoon"volk werken en leven wel met elkaar. En tis dan wel echt typisch dat jij iedere keer word belaagd.. Je denkt alleen maar aan jezelf ebru.. Aandachtstrekker..

simonsniep | 23-05-18 | 13:31 | 2

hun/hen... maar verder een goede conclusie - sans capitale.

einStina | 23-05-18 | 13:52

"gewoon"volk heeft allang, indien mogelijk, de kuierlatten genomen en heeft besloten er niet tussen te gaan wonen. Half Amsterdam is weggetreiterd door dat kutvolk. Goed dat er iemand, Ebru, is die het benoemd.

osolemio | 23-05-18 | 13:52

Ebru, je hebt toch wel gesolliciteerd he?

JackStick | 23-05-18 | 13:31

Zolang we dit allemaal vanachter onze beeldschermen blijven veroordelen, gaat er niets veranderen. Ik zie nu eens graag dat er zich een team ontpopt, die dit soort gastjes even hardhandig de les leest. Wel onder de radar blijven aub, zodat Iedere keer dat zoiets plaats vindt, even deze vrijheidsstrijders erop af sturen. Over een jaar is het dan opgelost! Ze weten namelijk dat ze overal mee wegkomen, dat de linkse knuffelaars dit gedrag bagataliseren. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn!

mood | 23-05-18 | 13:30 | 4

Tja... als je er iets aan wilt doen krijg je een politiek proces aan je reet.

Sinclair | 23-05-18 | 14:00

Ik moet dan altijd denken aan de film the boondock saints, en heb de (ijdele?) hoop dat hier in Nederland ook zoiets mogelijk is. Als ik mijn maat moet geloven die al 10 jaar bij de politie zit, zou het gros van de politie-agenten er absoluut geen probleem mee hebben. Ze kotsen allemaal op hun (extreem-linkse) korpschef/leiding.

Mocht het echt uit de hand lopen in Nederland, dan hoef je in elk geval niet bang te zijn dat de politie de kant van de overheid kiest. (zouden de dames en heren politici dit zich beseffen? Ik denk het niet)

DMaN | 23-05-18 | 19:53

Dirty Harry en Leatherface hadden wel raad geweten met die Kut-Marokkanen.

Nelis SplitBloes | 23-05-18 | 21:46
▼ 1 antwoord verborgen

Het zijn de grote geweldsdelicten die soms eens de oude media halen, maar het is het door Ebru beschreven type 'alledaagse' bedreiging dat Nederland in de kern, en in een steeds hoger tempo, verandert. Hoe minder er wordt gehandhaafd, hoe 'normaler' dit gedrag wordt.
Opeenvolgende Nederlandse kabinetten zijn direct verantwoordelijk voor deze rotzooi, voor het verslechterende leefklimaat achter de dijken.
Allereerst moet er aan de idioterie van de dubbele paspoorten een einde komen, want voor Mocro-tuig is niets zo kostbaar als dat vrijgeleide van een EU-land. Dan heb je als overheid pas een stok achter de deur.

De Vrijlansier | 23-05-18 | 13:28 | 2

En dan nemen ze massaal een Nederlands paspoort. En dan?

Fiasco | 23-05-18 | 13:49

Ziet u de Mocro voor een NL-paspoort kiezen?

De Vrijlansier | 23-05-18 | 17:22

Een groot deel van die 90 % zou zijn bestaansrecht -in eigen ogen- verliezen als ze zouden bekennen dat ze het vreselijk mis hebben (gehad).
Denken jullie nu werkelijk dat een figuur als Pechthold niet ziet hoe de zaken werkelijk zijn gelopen? Zo achterlijk kan hij niet zijn. Maar dat bekennen zou zijn hele politieke carrière en zijn personae wegvagen. Hij zou in rook opgaan. En dat wil hij niet.

Jahowiseffe | 23-05-18 | 13:26 | 1

In Nederland wordt het sowieso niet gewaardeerd als je je mening bijstelt.
"Het drama van de wereld is dat degenen die nooit twijfelen idioten zijn en degenen die twijfelen moeilijk beslissingen kunnen nemen".
-Stephen Fry-

LuckyGirl | 23-05-18 | 15:46

In Marokko handhaven ze het al eeuwen lang met de harde hand, dat komt vast voort uit ervaring met het ras en type. Dan zou de softe aanpak die we in Nederland toepassen de oplossing zijn?! Whahaha zoveel ongeschikte ambtenaren in dit land

Rest In Privacy | 23-05-18 | 13:24 | 1

Zijn NL ambtenaren ongeschikt voor Mocro's of zijn Mocro's ongeschikt voor NL ambtenaren?

verguld | 23-05-18 | 13:26

Het grootste probleem is dat Ebru gelijk heeft, de vraag is hoe houden we het in Nederland Gezellig. Kortom: Verbinding zoeken en Buitensluiten maar aan wie laten wij dat over..... ik heb het antwoord wel en niet

hetgingperongeluk | 23-05-18 | 13:18 | 1

Wie moet verbinden zoeken. Ik denk de Nederlander pas zich genoeg aan. Uitsluiten en grens sluiten. Geen dubbele paspoorten meer.

speed48 | 23-05-18 | 13:27

Wel jammer dat zoiets heerlijks als "kut" geassocieerd wordt met zo iets walgelijks als irritant mocro-gedrag.

J. Jarig | 23-05-18 | 13:18

Tja, ik kan niets anders zeggen dat ze gelijk heeft. Alle mocro"s zijn gewoon kut, echt allemaal. Dat is geen rocketscience. Dat is gewoon een feit.

PijlVader | 23-05-18 | 13:16

Ebru een fantastisch stuk. Voor hen die het nog niet helemaal duidelijk was moet dit toch een "eye opener zijn". Maar wat is erger, zij die het doen, de kut-mocro, of degene die het tolereert, de volksverlakker/landverrader? De laatste misschien?

Een vrije paling | 23-05-18 | 13:14 | 1

"je bent het met me eens of je bent een verrader"

verguld | 23-05-18 | 13:27

tja wat verwacht ze nou... 020

glaaf | 23-05-18 | 13:14

Iedereen blijft maar via sociaal media klagen , maar zo gebeurt er niets.
Jaren 70 Rotterdam parelstraat en wapenstraat dat waren oplossing.
Maar nu Thierry Baudet krijgt gelijk over 20 jaar bestaat NL niet meer.
Behalve marokkanen heb erdocan en de turken of andere moslims het overgenomen. En maar blijven klagen hier of ander medium

speed48 | 23-05-18 | 13:13 | 4

"in de bajes terecht komen en mijn baan kwijt te raken"
Oja, want klagen of gewelddadige oplossingen zijn de enige twee, natuurlijk.

einStina | 23-05-18 | 13:46

einStina - als je werkt bij de overheid, in het onderwijs of als ondernemer dan sta je machteloos. Zelfs op een beschaafde manier je mening uiten kan je baan of je klanten kosten terwijl stenen door je ramen en gemolesteerd worden helaas niet denkbeeldig is. Dus zwijg je want de carrièrekansen van je kinderen wil je ook niet in de waagschaal zetten. En dat is het dan.

Maris v.d Hof5393 | 23-05-18 | 14:48

Daarvoor heb je bivakmutsen net zoals dat tuig .

Jetstream | 23-05-18 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

Het zou de overheid sieren zich af te vragen of zij meer of minder kut-Mocro's in dit land wil hebben en bij het verlangen deze groep te decimeren ook tot handhaving van over te gaan en deze groep in aantal te verminderen tot maximaal nul. Rob Oudkerk en Job Cohen vonden het al kut-marokkanen =, helaas zijn het er alleen maar meer geworden. Het went nooit. Triest tuig!

Een vrije paling | 23-05-18 | 13:09

Rob Oudkerk zal trots op jou zijn.

Luchtbakfietser | 23-05-18 | 13:09

Ubru heeft gelijk, maar wel vaak gelijk over steeds het zelfde. Ubru is de Arjen Robben onder de columnisten: een one-trick pony. Van rechts je tegenstander voorbij en met links onhoudbaar inschieten.

Theo Reet | 23-05-18 | 13:08 | 2

Ebru natuurlijk

Theo Reet | 23-05-18 | 13:08

Yep

Jahowiseffe | 23-05-18 | 13:33

Duinwandeling-als de kids voor het voetballen moeten worden gereden-Rieux op het Vrijthof – Sneekweek -Nieuwjaarsduik – Kinderboekenweek -schoolzwemmen –schoolreisje – Concertgebouw – Uitmarkt – Veluwe – collecteren Hartstichting – overblijfouder-slimste mens – inspraakavonden – boot naar Terschelling – Jip&Janneke spullen – opeengepakt in de trein -de kroeg-naakt op het strand-de Chinees – Zuiderzeemuseum-haringkraam -Elfstedentocht-oliebollenkraam -camping-caravan door de Dordogne sleuren-voorleesouder -afremmen bij zebra's -schaatsbaan -Rotary-bloemenstal-klapstoelen over het strand zeulen-reformwinkel – dodenherdenking-Prinsengrachtconcerten-straat versieren met voetbal- het mannetje van de Staatsloterij-verzamelaarsbeurs -anti-slipcursus – Sinterklaasintocht -in bikini-beschuit met muisjes-bootjes op het water-promoveren-kermis-leasebak van de zaak-polonaise-boekwinkel-van der Valk-harmonie-biljartvereniging-manege -paasvuur-Lego-monumentendag -Vierdaagse-vrienden van Amstel Live-jachthaven-wintersport-snackbar-nieuwe auto's-carbidschieten-fietsen-gymnasium.
-
Je ziet ze niet. Ze zijn er niet.
-
EEN HALVE EEUW in Nederland – en nog steeds niet gewoon gezellig mee doen.
-
Om te jánken.

bisbisbis | 23-05-18 | 13:06 | 6

kermis vervuilen ze helaas maar al te vaak. Dan durven ze het wel als hyena's in een groepje kinderen lastig te vallen of de boel te slopen.

F5-toets | 23-05-18 | 14:05

In mijn vrije tijd kom ik ze dan ook zelden tegen. Behalve in het centrum van een NL stad dan.

Nuchternederland | 23-05-18 | 14:09

Nee, mee doen ze niet, echt nooit. Integendeel, voor hen worden alle gezellige dingen die Nederland tot Nederland maakte, in het kader van respect afgeschaft of aangepast. Inderdaad, om te janken.

Maris v.d Hof5393 | 23-05-18 | 14:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben eerlijk gezegd wel verheugd dat GS niet achter Ebru Umar, maar achter Onno Hoes staat, want zodra men er lucht van krijgt dat die rechts extremistische raddraaiers van GS Ebru Umar als favoriet hebben, dan is de kans kleiner dat ze het ook daadwerkelijk wordt.

JackStick | 23-05-18 | 13:06

Drumpiet en DKS hebben hier hun langste tijd toch wel gehad? Toch? Please? Je krijgt er geen frisse/andere kijk op zaken door, het is alleen jennen of bewust de boel in de war schoppen. Huppetee, weg ermee. Zelfs als er een dame wordt gemolesteerd nemen ze het nog op voor riftuig. Bah.

Normpje | 23-05-18 | 13:05 | 5

@hetgingperongeluk: U doelt op mij? Toch eens wat tegels lezen dan, voordat u gaat roeptoeteren....

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 13:25

Helemaal mee eens. Een discussie op het scherpst van de snede is heerlijk, vooral met mensen met een tegengestelde mening, maar dan wel met een beetje niveau.

Maris v.d Hof5393 | 23-05-18 | 14:34

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 13:13 |
Ik vind Berbaar en DKS niet vergelijkbaar, verder eens met je guursel.

LuckyGirl | 23-05-18 | 15:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Beste Ebru, weet je gesteund!

guile | 23-05-18 | 13:00

Wat Ebru in het kwadraat meemaakt gebeurt in Nederland duizenden keren op een dag. Het zuigende, sissende, vals kijkende, bedreigende, spugende, criminele, kansloze luiaard zijnde, het lage iq, het foute geloof dat niet tegen vri.jheid en individuen kan, de lelijke koppen etc. etc. Het negatieve wat aan veel Mocro's kleeft is zo klein maar ook zo veel voorkomend dat hele wijken leeg zijn gestroomd. Niemand wil graag bij hen zijn. En dat weten ze. Maar ze kunnen niet anders en beter, daarom pesten ze anderen en leven ze als parasieten. Het zijn veelal weinig-kunners en slechts weinig collega's en werkgevers denken dat ze ooit wat worden. Gelukkig zijn we met meer zegt Rutte.

Graaier | 23-05-18 | 13:00

De gemiddelde kutmocro kan amper lezen, laat staan dit stukje begrijpen en iets aan zelfreflectie doen.

Hommel | 23-05-18 | 13:00 | 1

De typische kenmerken van inteelt.

Nelis SplitBloes | 23-05-18 | 21:48

als dit stukje kots was geschreven door een random blanke man/geert wilders, dan was deze nu opgepakt

TDB | 23-05-18 | 12:59 | 1

Waarschijnlijk wel. Des te meer moeten we blij zijn met een dappere vrouw als Ebru want deze ellende moet van de daken geschreeuwd worden. Tot de overheid eindelijk optreedt..!

Maris v.d Hof5393 | 23-05-18 | 14:28

Wat wil die mocro dan in de Ethos doen dat op straat niet kan ? Ik heb zo een vermoeden dat hij dan met zijn inteelt bek vol tanden dwaas gaat staan kijken.

Ze zijn het doorgaans niet gewend van ook maar enige vorm van negatieve feedback te krijgen.

Lt-Kol Kilgore | 23-05-18 | 12:58

Wie zegt dat t geen algerijnen waren??

schoon-schip-maken | 23-05-18 | 12:57

Jammer dat er op het begrip inteelt zo een taboe rust, anders zou er een wereld voor ons open gaan.

Ko Ranzig | 23-05-18 | 12:52 | 1

Over 5 jaar hebben we allemaal een DNA-paspoort, dan gaan de neven en nichtjes tot in de 4e graad zich allemaal kapotschamen, want als computers iets goed kunnen... is bijeenschrapen van alle zooi, kwestie van seconden en wij zijn hier van veel ellende af komende eeuw. Jammer dat het moet maar nu komen ze allemaal weg met alles, kost maatschappij/verzekeringen/uitkeringen al 3 decennia miljarden.(lees onze dure belastingafdracht)

hagelkruis | 23-05-18 | 13:04

Kuststad??? Amsterdam aan Zee...

Acar_ketimun | 23-05-18 | 12:49
-weggejorist-
miko | 23-05-18 | 12:48 | 1

Linkse sneuneuzen, de gehele softe-sector, geschiedenis vergetende en wereldvreemde sneeuwvlokjes en al jaren een niet functioneren parlement en justitie hebben Nederland veranderd in een rot land. Politici mogen nog zo met woorden en cijfers goochelen, dat tovert het probleem niet weg. Een kankergezwel verwijder je ook om de rest van het lichaam levensvatbaar te houden. Zo ook dient het Marokkaanse gezwel uit de samenleving gesneden te worden. Helaas kiest de regering voor het opbrengen van een zalfje en een feest-pleister. Die doorgeslagen multi-cul moet gewoon afgelopen zijn. Daar is gewoon terecht geen draagvlak meer voor onder de bevolking die in normale steden en wijken woont en dagelijks de ellende van mocro-tuig ondervindt.

Ruikbaard | 23-05-18 | 12:48

Totaal mensonterende ervaring, je zal staan te trillen van de adrenaline die je oren uitkomt. In Dld een taser kopen en volgende keer dat zo'n loser achter je aan komt het knopje indrukken. Héél rustgevend. Wanneer stellen we dat hele A'dam eindelijk onder bestuurlijke curatele?! Daarna de straten schoonvegen. Doet Ome Erdo toch ook? Goed voorbeeld doet volgen!

Du-u-u-h | 23-05-18 | 12:46

Dit noemen ze in de politiek een incident, er is helemaal geen Mocro probleem en foei, kut-Mocro mag je al helemaal niet zeggen want daarmee beledig je een ras.

Sinclair | 23-05-18 | 12:46 | 2

Ik kan me zelfs nog een politicus die onwetend van draaiende camera in een onderonsje beweerde dat echt toch echt "onze" kutmarokkanen zijn.... Zelfs links weet het, maar het kost ze stemmen om dat hardop te zeggen.

peterdh | 23-05-18 | 12:55

een Marokkaan is geen ras... toch?

Rene7559 | 23-05-18 | 15:28

Ik neem aan dat Erdogan, gezien zijn recentelijke uitlatingen over het politiek actief zijn van Turken in het buitenland, verheugt zal zijn als Ebru burgemeester van Amsterdam wordt. Toch? TOCH?

JackStick | 23-05-18 | 12:45 | 4

Maak er maar verheugd van.

Lupuslupus | 23-05-18 | 12:55

@ Lupuslupus
Ik was u al voor (of u moet werkelijk menen dat ik een voltooidt deelwoordt met dt zou schrijven).

JackStick | 23-05-18 | 13:02

Verdammt noch mal, so eine Schweinerei; es soll doch verhöchdt sein, du Blöder!

Nelis SplitBloes | 23-05-18 | 21:58
▼ 1 antwoord verborgen

Zo'n actueel dijk van een artikel leest men alleen hier. In alle abri's ophangen komende maanden.

Jorisendedraak | 23-05-18 | 12:44

Als ik dit bericht lees, heb ik toch een onbestemtgevoel dat Ebru zich enigermate licht geërgerd heeft over deze (vrouwelijk geslachtsorgaan) marokkaan. Misschien was hij verward of had lage suiker, zijn moeder zegt in ieder geval " Dat doet hij ( thuis) anders nooit, mijn lieve prins.

jan huppeldepup | 23-05-18 | 12:44 | 2

Zal wel aan het niet eten liggen ofzo... Dan mag alles, het is immers de heilige maand.... Ofzo...

peterdh | 23-05-18 | 12:56

Z'n moeder zegt helemaal niks. Die moet haar bek houden. Regels.

fail | 23-05-18 | 13:02

Wanneer je uit die grafstad hebt moeten vluchten kom je er toch helemaal nóóit meer?
Ik heb er familie wonen maar die komen naar mij toe om hun verjaardag te vieren. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om ook maar één stap in dat hellhole te zetten. Gewoon boycotten die shit.

Lupuslupus | 23-05-18 | 12:43 | 1

Mmmm twijfelgevalletje. Ik laat me niet wegjagen door uitschot. Zowel op straat als uitschot in de gemeenteraad. Maargoed, ik snap je punt ook wel. Maar toegeven vind ik hetzelfde als wegkijken. Dat moet ieder voor zich bepalen, tot hoever je wilt gaan.

peterdh | 23-05-18 | 12:58

Zou iedere willekeurige Mocro Ebru herkennen tussen alles wat door de A'damse straten heen zooit? Dit stukje wijst daar wel op. Ze raakt kennelijk een gevoelige snaar bij dit klootjesvolk . Nu is het de vraag, of deze heftige reactie van Mocro-zijde komt: a) omdat zij vrouw is, en vrouwen zijn gemakkelijk te bedreigen, b) omdat zij niet buigt voor de religie van het buigen, of c) omdat zij van Turkse herkomst is, en Mocro's wel op alle Turken kunnen schieten.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-05-18 | 12:42 | 1

Omdat ze publiekelijk dmv columns haar afkeer van allochs ventileert.
Dat roept reacties op.
Kun je daar niet tegen: Stay out of the kitchen!

Carmelita | 23-05-18 | 13:02

Kut Mocro is een pleonasme.
Of om met Alexander Pevchthold te spreken; Ik moet de eerste Mocro nog tegenkomen die niet kut is.

Rest In Privacy | 23-05-18 | 12:39 | 13

@Sjefke7807
Dank voor je tegel, het illustreert nog mooi even de doorzichtigheid van lieden als de koreaanse slet... Ik probeer niet eens tegen *hem* in te gaan, maar in ieder geval een wederwoord te bieden tegen iedereen die ook zijn tegels leest. Een hoop geblaat zonder nadenken en te oplossingen te opteren. Dat moet je aangaan met discussie en aantoonbare terechtstelling op niet onderbouwde (of slecht onderbouwde) roeptoeters. In de hoop dat andere lezers die bullshit zien voor wat het is: Stierenstront. Het stinkt, het is smerig, en als je het niet opruimt loop je kans op allerlei problemen.

peterdh | 23-05-18 | 15:04

@peterdh | 23-05-18 | 15:04 |
Ook ik ben er al een tijd geleden mee gestopt, hoewel mijn toetsenbord soms jeukt als er weer eens een tegel vol enorme Stierenpe0p langs drijft. En dan doe ik eigenlijk hetzelfde als u; proberen de boel met feiten en valide onderbouwingen te debunken. Maar zelfs mét onderbouwde feiten krijg je nog het verwijt "dom", "niet ter zake kundig" of "racistisch" te zijn. Het is als tegen de wind in pissen. Je komt geen meter vooruit en bent ook nog zeiknat op de koop toe (om eens op uw Stierenpe0p door te borduren^^).

Sjefke7807 | 23-05-18 | 15:43

@Sjefke7807

Ik snap uw frustratie. Gelukkig worden de termen als "dom", "niet ter zake kundig" of "racistisch" vakkundig gesloopt door lieden zoals u die de moeite nemen om er te ageren. Dus doe dat vooral! Mensen die de wereld "snappen" vanuit Volkskrant en joop.nl perspectief mag een tegenwicht krijgen. Ook al is het herhaaldelijk. Als er alleen nog maar utopische denkbeelden te horen zijn gaat het mis. Wij zijn er ook. En we hebben gelijk. Dat mag je best laten horen. Desnoods herhaaldelijk zodat de "niewe joopers" eerst eens gaan denken voor ze bezinnen.

peterdh | 23-05-18 | 17:41
▼ 10 antwoorden verborgen

Kut -mocro,s het is ook helemaal niet stoer om oudere ex Amsterdammers ( weggejaagd) die een gezellig tochtje met een bootje langs de Jozef Israël kade varen ,luid lachend met stenen te bekogelen.

blauwe zander | 23-05-18 | 12:39

Ik weet het niet Ebru... kunnen ze lezen, denk je? Het buskruit hebben ze in ieder geval niet uitgevonden, dat staat vast. En ze zijn te stom om te poepen, ook dat staat vast.
Ook als ongedierte stelt het niets voor, maar jeuk is irritant. Dat dan weer wel....

Pierre Lebon | 23-05-18 | 12:38

Typisch geval van 'Paarlen voor de zwijnen'. Maar wel broodnodig om de mensen zich niet in slap te laten sukkelen door dat extreem linkse bestuur in wat je vroeger nog met enige trots de hoofdstad kon noemen.

BlowingBubbles | 23-05-18 | 12:38

Voor de Marokkaanse mannen is dit een spelletje dat ze nooit kunnen verliezen. Het enige wat ze hoeven te doen is zieken, zuigen, bedreigen, beledigen, intimideren, mishandelen, beroven, spugen, inbreken, opblazen en laat dat nou net 24/7 hun geliefde hobby zijn. Om erna te klagen over het gebrek aan respect. Ook de MSM doet lekker mee door te beweren dat juist de Nederlander en de maatschappij het leven voor de kansenparels zo moeilijk maakt. Door te klagen over "de toon" van het debat of het nieuws zo te brengen dat het eigenlijk wel logisch is dat de Marokkaanse mannen zo boos zijn. Alles mag en moet uit de kast gehaald worden om te voorkomen dat de marokkaanse gemeenschap in de spiegel kijkt. Dus, wordt Ebru maar weer eens aan de tand gevoeld of ze haar TOON niet zou kunnen matigen, zonder op het onderwerp zelf in te gaan.

dysdiadochokinese | 23-05-18 | 12:35 | 3

Inderdaad dat gezeik over de toon van het debat. Ze komen zo weinig uit hun ivoren toren, dat ze niet weten dat dit een afspiegeling is van de toon op straat.

Rest In Privacy | 23-05-18 | 12:42

Prima verwoord !

Jahowiseffe | 23-05-18 | 13:35

Respect voor je reactie, diepe buiging.

Maris v.d Hof5393 | 23-05-18 | 14:13

Overigens ben ik het wel eens dat Ebru burgemeester van Amsterdam zou moeten worden

digibeest | 23-05-18 | 12:35 | 2

Men roept continu om diversiteit en meer vrouwen aan de top. Met Ebru sla je 2 vliegen in 1 klap.

JackStick | 23-05-18 | 12:41

Dan hoop ik dat ze tevreden is met Marokkaanse beveiligers.

LuckyGirl | 23-05-18 | 13:50

De titel? Niemand?

De Koreaanse Slet | 23-05-18 | 12:33 | 4

Ja eigenlijk wel.

De Koreaanse Slet | 23-05-18 | 12:41

Duits typen doe je maar in Duitsland.

TeeJee | 23-05-18 | 12:44

@TeeJee Wat is duits typen? Alleen typen met je rechterhand?

F5-toets | 23-05-18 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn de camera-beelden van de Etos al opgevraagd? Dit vraagt om schandpaalwerk.

obominotie | 23-05-18 | 12:32

Alle kutmocro’s terug naar kutmocronië.

Stormageddon | 23-05-18 | 12:32

Zo, die is boos. En terecht. Ik hoop alleen wel dat ze je fysiek met rust laten.

KlunsJohannus | 23-05-18 | 12:30

Triest en vervelend voor Ebru, maar is dat een topic waardig? Neen.

Carmelita | 23-05-18 | 12:29 | 11
-weggejorist-
Carmelita | 23-05-18 | 12:49

Vind ik ook, Carmelita. Umars columns zijn vooral persoonlijk getier, het levert niets op dan een beetje schoppen.

orange pekoe | 23-05-18 | 13:02

Echt wel en Ebru heeft groot gelijk! Dit moet van de daken geschreeuwd worden, in ieder geval net zolang tot het bij iedereen doordringt dat er wel degelijk grote problemen zijn.

Maris v.d Hof5393 | 23-05-18 | 14:11
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik vind dit gewoon een vette sollicitatiebrief voor het hoogste ambt van de stad Amsterdam.

markokahn | 23-05-18 | 12:25 | 1

Dat lijkt me meer iets voor Sjakie van Flodder. Die belichaamt de Amsterdamse meerderheid.

obominotie | 23-05-18 | 12:33

Lekker weer dan, en in Rotterdam kan je wel gewoon over straat?
Neem aan dat daar ook zo'n sneukees als Aalbersberg het blauw aanstuurt en een iftarretje met gemeenschapsgeld organiseert en het pappen en nathouden prioriteit heeft in de openbare ruimte.

bwanabanjo | 23-05-18 | 12:25

Aardig kut?

Mr.PvanderAart | 23-05-18 | 12:24

Toen ik 14 was vocht ik met marokkanen bijna weekelijks. Dit had te maken met een soort turf recht in onze eigen wijk. We kregen klappen maar deelde ze ook uit. Met dit gedrag liet je gewoon weten dat er niet te sollen viel met ons en dat we niet over ons heenliepen. Tegenwoordig komen kickbox scholen op iedere hoek, en zeker in amsterdam. De meeste nederlanders zijn niet opgewassen tegen marokkanen om te gaan vechten op straat. Nederlanders zijn in dat opzicht gewoon zwak. Mensen; prop je kinderen op een vechtschool. Vuur bestrijd je met vuur. Marokkanen zijn in groepjes net hyena's; in hun eentje is het andere koek.

Klutskwijt | 23-05-18 | 12:24 | 10

Van waar ik vandaan kwam was het wel wekelijks raak tussen marokkanen, gabbers, nederlanders etc. Iedere week wel ergens vechten. En het ging van kwaad naar erger. Maar de nederlanders die vochten vochten teminste terug. En dat is de essentie van mijn boodschap. laat niet over je heenlopen. geef de straatratten gewoon geen handvat aan waaraan ze hun 'succes' kunnen danken zoals intimidatie, spugen, sissen en shit. Ze zoeken gewoon de grenzen op en bij een hoop hollanders weten dat ze ermee wegkomen.

Wees ook niet bang om te vechten. Dat je klappen krijgt is een feit. Dat je klappen uit kunt delen is goud waard.

Klutskwijt | 23-05-18 | 12:53

Zelfverdediging is altijd goed. Daar word je weerbaar van. Je leert je kinderen toch ook zwemmen? Nou dan.

atheïstisch stemvee | 23-05-18 | 12:56

@Promedia: Ja, dat moet u. U bent ouder, u bent de baas. Ik moest op pianoles vroeger, ik moest op Judo, ik moest op hockey en ik moest op tennis. Gewoon, om m'n energie kwijt te raken, om weerbaarder te worden en om te leren om in teamverband met mensen om te gaan. Niet alles was een onverdeeld succes maar het is - vind ik - je plicht als ouder om je kinderen zo goed mogelijk voor te bereiden op het echte leven,. als ze volwassen zijn. En ja, daar horen ook dingen bij "waar ze geen zin in hebben". Je wil toch geen lulletjes lampekatoen de wijde wereld inschoppen als ze 18 zijn?

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 13:01
▼ 7 antwoorden verborgen

Ebru moet burgemeester van A'dam worden!

JackStick | 23-05-18 | 12:23

Ik heb hier een speld maar kan er niets mee.

Einde van de Domheid | 23-05-18 | 12:23 | 1

Tip: zoek een hooiberg.

bisbisbis | 23-05-18 | 13:10

Weinig verheffend stukje over een weinig verheffend incident.
Hopelijk lucht het op.

Berbaar | 23-05-18 | 12:22 | 8

Ant-Warp | 23-05-18 | 12:35

Van mij mogen die maroks van alle linkse/deugmensen islam knuffelaars hun ouders beroven en vrouwelijke familie verkrachten of achter het raam zetten.

vinzDH | 23-05-18 | 13:06

Mark_D_NL | 23-05-18 | 12:34
En haring eten met zijn onderdanen, dan komt alles goed.

Cobalt bomb | 23-05-18 | 14:16

De Koreaanse Slet | 23-05-18 | 12:41
We mogen weer eens helemaal niks van jou, wat ben je toch saaajjj.

Cobalt bomb | 23-05-18 | 14:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Precies. Optiefen.

Bat-Adam | 23-05-18 | 12:22

Koffie dan maar?

Chemokar | 23-05-18 | 12:22

Een minpuntje
Kut-Mocro impliceert dat Mocro niet kut is. Qua ronde cirkel enzo.

Premier Trutte | 23-05-18 | 12:21

Inmiddels al weer 18 jaar(!) geleden, dat ik beroofd en in elkaar geslagen ben door 4 kut-mocros op het spui in Amsterdam. Nadat ik 100 gulden had gepind, pakte 4 kut-mocros - die achter mij stonden- dit doodleuk van mij af. Bij het proberen terug te pakken van mijn eigendom, daalden er 8 vuisten op mij neer. Omstanders liepen gewooon door uiteraard, behalve één 'reddende engel' die de kut-mocros wist te stoppen. En tegen mij de legendarische woorden zei : 'Het heeft geen zin om hier verder achteraan te gaan. Dit zijn notoire drugdealertjes, de politie doet er niets aan' . Nu 18 jaar later, het is alleen maar erger geworden! Hulde aan Ebru en alle andere dappere waarheidsstrijders!

truthwarrior | 23-05-18 | 12:21
-weggejorist-
Keefje | 23-05-18 | 12:19 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Minder, minder, minder kut-Mocro's!

Dr_Johnson | 23-05-18 | 12:19

Bam! En hulde!

ratelaar | 23-05-18 | 12:19

Gister in de Starbucks bij Sloterdijk: mocro jongeren rennen schreeuwend door de zaak en gooien water naar elkaar. Bezoekers kijken elkaar vragend aan. Die jongeren hebben serieus een laag IQ of zo.

Rambo John J | 23-05-18 | 12:19 | 6

Nou ja oud-Osdorper. Ik heb er een maandje of wat gewoond ruim 30 jaar geleden. Wolbrantskerkweg als ik me niet vergis. Ik was nog heel jong. De rest van mijn jonge leven in zuid Amsterdam. Beviel toch beter.

De Koreaanse Slet | 23-05-18 | 13:00

Haha dat kan ik me voorstellen, hoewel ik zelf nooit problemen heb gehad in Osdorp. Wel een incidentele schietpartij om de hoek, maar dat heb ik helaas op meerdere plekken in het land meegemaakt.

E-Burke | 23-05-18 | 13:12

E-Burke | 23-05-18 | 13:12

Nee Osdorp was niet zo slecht. Maar achteraf gezien snap ik wel waarom al die Marokkaanse jochies van brutale knaapjes veranderde in straattuig en vaak later kleine criminelen of zelfs keiharde criminelen.

De Koreaanse Slet | 23-05-18 | 13:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Ebu, an sich heb jij gelijk met je column, Daar zit niet je inschattingsfout.
Jouw inschattingsfout zit in het punt waarop dit incident begon. Dat begon niet op het moment dat jij de Etos in Islamsterdam inging, maar op het moment dat je besloot naar Islamsterdam te gaan.
Welk weldenkend mens wil dan ook naar die kutstad gaan ?

Wijze uit het Oosten | 23-05-18 | 12:19 | 1

Nee toegeven, wegkijken en het onderspit delven door uit je eigen stad weg te gaan is stukken beter?

peterdh | 23-05-18 | 13:06

Heldere taal, daarvan hebben we meer nodig, zeker bij de betreffende kutmocro's. Gezellig, begrijpend en toegeeflijk met ze babbelen werkt averechts, want daarmee sterk je ze in hun idee dat we het verdienen om geminacht en beroofd te worden. En ik wou iets zeggen over 'beroofd' en 'berooft', maar het gras is voor m'n voeten weg gemaaid zie ik. Da's mooi rap.

Dr. Snoepjes | 23-05-18 | 12:18

Helemaal goed, Ebru... Waar zijn die linkse misbaksels uit de gemeenteraad als je ze nodig hebt? Wie trekt er zijn bek open als een Nederlandse vrouwtje keer op keer wordt bedreigd en beledigd door Marokkaans tuig? Waar is 'onze' hoofdcommissaris Pieter Jaap Aaalbersberg? Is hij weer bezig met de plaatselijke iftar of zit hij weer met zijn reet in de moskee? Waar zijn al die dappere Nederlanders als een journaliste beschermd moet worden die wel geïntegreerd is en geen blad voor de mond neemt? Het zijn gewoon een zooitje policor lafaards..... de afstammelingen van de zogenaamde 40-er jaren collaborateurs....

dickg | 23-05-18 | 12:18 | 2

Een Nederlandse vrouwtje? Let op u saeck.

drastic | 23-05-18 | 13:13

drastic | 23-05-18 | 13:13
uW zaak, Die Nederlandse vrouwtje let er steeds minder op.

Cobalt bomb | 23-05-18 | 14:14

Mag het een beetje minder minder minder?

Isnogaanhettype..... | 23-05-18 | 12:17

Ze zijn wel stoer, want er is niemand van gezag die het tegendeel -op enige manier die ze voelen- laat merken.
Dit land is hun eigendom voorlopig.
Daar verandert een dame, een rozeweplog en wat outlaws helemaal niets aan helaas.
Beetje geschreeuw in de marge.

't is triest, maar het is de waarheid

IkWilOokWatZeggen | 23-05-18 | 12:17

Tsja Ebru als je na al die jaren geen onderdeel van de oplossing bent, ben je onderdeel van het probleem geworden.

Het is niets nieuws hoor. Straattuig is tuig. En Marokkanen hebben de dubieuze eer het ergste te zijn. En nu?

De Koreaanse Slet | 23-05-18 | 12:17 | 5

DKS is ook maar onderdeel van het probleem. Misschien wel méér dan Ebru, Ebru meldt het. DKS praat goed.

MarcS | 23-05-18 | 12:28

Zo waren 6 miljoen joden onderdeel van een oplossing. De rest is nog een probleem.
Aldus de olijke wereld van de Slet.

obominotie | 23-05-18 | 12:42

@De Koreaanse Slet | 23-05-18 | 12:17
Ja en nu? Stel eens iets voor. Ik ben oprecht benieuwd wat iemand die alleen maar steken uitdeelt aan wat anderen vinden nu als oplossing zou voordragen.

ZegMaar | 23-05-18 | 14:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Fijn dat een Turkse het zegt want als het een blanke Nederlander was geweest dan was de wereld te klein geweest.

Hoe zuidelijker je komt in de wereld hoe minder werk ethos, minder respect voor gelijkheid, minder respect voor doordachte ethiek, impuls gedreven, gestoord van de hitte. Het is altijd zo geweest.

Tenzij gekolonialiseerd, maar dat kan ik niet goedkeuren want te veel leed.

Trek de economische en rechterlijke factoren er maar eens op na en verdeel de landen dan maar eens in noorderlijk/zuiderlijk halfrond, noord/zuid Europa, noord/zuid Amerika, Canada/Amerika etc.

Noltie | 23-05-18 | 12:17 | 4

Ik vraag mij dit ook vaak af. Kan dit te maken hebben met de vruchtbaarheid van de grond? En dus indirect de voeding die hieruit gehaald kan worden?

ProFail | 23-05-18 | 12:20

Het komt allemaal door het klimaat. De klimaatvluchteling is dan ook sterk in opkomst.

PearlJamie | 23-05-18 | 15:54

ProFail | 23-05-18 | 12:20 |

Zou kunnen, je ziet het verschillen zelfs tussen Noord en Zuid Italië. Al vermoed ik dat daar andere, menselijk factoren de basis van zijn.

Noltie | 23-05-18 | 15:54
▼ 1 antwoord verborgen

Rustig, rustig neem even een valiumpje

zaaddodende pasta | 23-05-18 | 12:16 | 1

Ahja, jezelf volstoppen met downers helpt idd stukken beter bij het wegkijken en toegeven... Vind je het vreemd dat de Nederlandse bevolking apatisch reageert op dit soort onrecht?

peterdh | 23-05-18 | 13:08

Een beetje grof, maar verder weer een mooi pareltje, go Ebru!

geen_kwijl | 23-05-18 | 12:16

Klasse meid laat je niet "kutten"!

roybean | 23-05-18 | 12:16

Waarom ga je dan ook naar de Etos in dat shithole.
In Rotjeknor hebben we ook een Etos hoor.

Yperiet | 23-05-18 | 12:16 | 3

Omdat wegkijken en toegeven geen goed idee is?

peterdh | 23-05-18 | 13:08

Wat is dat nou voor een ethos?

LuckyGirl | 23-05-18 | 13:38

Hier in Sint Willebrord is wel geen Etos maar wel een kruidvat of trekpleister en daar komen echt geen Kutmocro's (nog niet)

berg545 | 23-05-18 | 23:19

Steden zijn openbare gevangenissen. Mensen die 100% afhankelijk zijn van de stad zijn slaven. En worden alleen maar grotere slaven. De overheden en powers that be, kunnen een stad binnen een uur in ellende leggen. Stroom eraf, watertoevoer stoppen en daar zit je dna in je mooie dure apartment.... Vluchten? Overvolle wegen want iedereen wilt vluchten.. En de toegangswegen worden afgesloten door Militairen.

Mark_D_NL | 23-05-18 | 12:15 | 3

Kan me der wel iets bij voorstellen. Zo blij dat ik in "den buiten" woon...

(Nog wel).

Paaldanseres | 23-05-18 | 12:43

Is dat je verkiezingsprogramma of je sollicitatie naar burgemeester, Mark?

LuckyGirl | 23-05-18 | 13:36

Mark_D_NL | 23-05-18 | 12:15 Jamaar, jamaar in de steden is zoveel te beleven. En hoe kan je je nou opgesloten voelen in je 40 vierkante meter appartement met gedeelde toilet en douche voor 300000 pleuro?
LuckyGirl | 23-05-18 | 13:36
Is veel te veel tekst voor achterop een bierviltje. Ik stem voor.

Cobalt bomb | 23-05-18 | 14:10

Nou nou, moet dat met zoveel ku...?

Kudtkip | 23-05-18 | 12:14 | 1

LOL!

LuckyGirl | 23-05-18 | 13:35

Mocro's zijn vooral kut voor moslims die afstand willen nemen van de religie van de verwarde mannen. Daar staat de doodstraf op, ook in Nederland uiteraard.

Jan Passant mk2 | 23-05-18 | 12:14

Spannende strijd: de lieve turk vs de kut-mocro's.
Ik heb geen moeite partij te kiezen hoor.

keestelpro | 23-05-18 | 12:14
-weggejorist-
Billy24 | 23-05-18 | 12:13
-weggejorist-
gebakkenegel | 23-05-18 | 12:13 | 3

De EU houdt uitverkoop en wie komen er af op uitverkoop? De volgelingen van geesteszieke nep profeet Mo.
Dank EU.

oplichter | 23-05-18 | 12:11

Probleem is dat er bijna geen wortel is voor dit tuig. Als je zonder opleiding, met een laag IQ en een laag niveau van integratie de arbeidsmarkt opgaat zul je niet voldoende verdienen om een Stone Island jas te kunnen betalen.
Als dan ook de stok ontbreekt en wij straffen voor rehabilitatie ipv straffen om de maatschappij zo lang mogelijk van dit soort tuig te ontzien dan is het niet zo gek dat de mocromaffia feest viert.

JWZ_JMK | 23-05-18 | 12:11 | 2

Stone Island, zijn dat die 3/4 jassen met zo'n aandoenlijk "bont" kraagje? Waar je al die laagopgeleide Mocro's tot in Juli mee ziet rondlopen?

Mark_D_NL | 23-05-18 | 12:17

Sla ze keihard met de wortel zeg ik.

ChatBot | 23-05-18 | 12:22

Camera beelden Etos opvragen voor dat ze weg zijn om deze kut gasten te kunnen identificeren.

Zwizalletju | 23-05-18 | 12:11

Amsterdam. Het zelfverklaarde brandpunt van Nederland waar niet hét gebeurt, maar schijnbaar álles gebeurt. Gewoon de zoveelste stinkende kudtstad, ramvol gepropt met auto's, fietsen. zakkenrollende oostblokkers, toeristen en allochtonen. Vind het niet gek dat iedereen zich daar aan elkaar de tiefus ergert. Zou ik ook doen als ik dag in dag uit was veroordeeld tot die stinkende hel van op elkaar gepropte mensen. Het is meer een dampend, afgeladen stadion dan een stad. Zelfs je eigen huis is niet meer veilig in Amsterdam. Als er iemand wil douchen trappen ze gewoon je voordeur in. Mijd die klote stad gewoon, dan is er niks aan de hand Ebru.

Dutchbeaurouge | 23-05-18 | 12:10

gelukkig hebben we die hier niet. Niet één!

small_town_dude | 23-05-18 | 12:10

Overheid. Zorg voor Ebru en voor haar veiligheid. Met Pim zijn jullie nog goed weggekomen, maar als er iets met Ebru gebeurt zullen jullie echt problemen krijgen.
Als die dikke prins dan toch een Willemsorde moet uitreiken , geef er dan eentje aan onze heldin Ebru. Die hem werkelijk verdient.

beau van rtl | 23-05-18 | 12:10 | 1

Dat is helaas niet mogelijk want geen tijd. Als bierwillem niet zit te zuipen dan is hij wel in de schilderswijk aan het wandelen om te laten zien dat dat islam vrede is. Ook al hebben ze net 10 nederlanders vermoord.

jan huppeldepup | 23-05-18 | 13:00

Willen jullie meer of minder Ebru? Meer... meer... meer!
en (ehhhhh...) meer of minder Marokkanen...

kibambam | 23-05-18 | 12:10 | 1

Wat denk je zelf? ;)

Paaldanseres | 23-05-18 | 12:39

Denk je dat dit constructief werkt Ebru? Ook al heb je nog zoveel gelijk, je moet gelijk krijgen. Als je zo tekeer gaat krijg je dat niet ben ik bang.

Fiasco | 23-05-18 | 12:09 | 14

"Hier missen beide." einStina | 23-05-18 | 13:32
Gelukkig wel, tis hier wel GS.

Cobalt bomb | 23-05-18 | 14:05

@Bugblatter U draait de bewijslast om. Bewijs maar dat dit effectief is voor het beoogde doel. Als u kan bewijzen dat dit effectief is dan zijn we klaar.

Fiasco | 23-05-18 | 14:25

@ Bugblatter | 23-05-18 | 12:15 Lang niet gezien. ik zit nog steeds vaak aan de Riversideboulevard op de zelfde plek. Kom eens langs! Of bij W.S.

Danny2005 | 24-05-18 | 04:56
▼ 11 antwoorden verborgen

Yep, hij doet ut.

IJzervreter | 23-05-18 | 12:09 | 1

Staat u goed. Mooi zo, op dat ijzeren bolleke.

Paaldanseres | 23-05-18 | 12:37

Ik kan dat niet zeggen want ik ben een blanke man van middelbare leeftijd met een hypotheek en een baan.

Als ik dat zeg word ik door links kaltgestelt!

Was ik ook maar een Turk en Marokkaan, kan ik ook op ze schelden enzo.

Kaas de Vies | 23-05-18 | 12:09 | 1

Kijk, en dat is dus precies de reden waarom ze er mee weg kunnen komen. Dat is bijna 80 jaar geleden zo'n 100,000 mensen of zo fataal geworden. Tot de April/Meistaking 1943. Toen kwam het te dichtbij.

Litsehimmel | 23-05-18 | 12:16

FF mijn kroontje testen

IJzervreter | 23-05-18 | 12:09 | 4

Zit ie goed?

Mark_D_NL | 23-05-18 | 12:30

Ik blijf het een necroontje noemen.

LuckyGirl | 23-05-18 | 13:09

Mooie, LG.

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 13:23
▼ 1 antwoord verborgen

Kutmocro's zijn kut, we know. Gaan we ook nog een stukje oplossingsgericht denken of alleen ouderwets verzuchtingen de ether in slingeren? Dat eerste schiet op, dat tweede weten we nou wel.

VeelTeSteil | 23-05-18 | 12:09 | 6

@Graaisnaaiert
Er is nooit oplossingsgericht gewerkt. Alles moest worden aangepast vanwege een irreële angst om fascist te zijn. In mijn jeugd had je geen keuze of je wel of niet ging douchen na het sporten, geen keuze voor lunch die voldeed aan spijswetten, geen gebedsruimtes op openbare scholen, kreeg je serieus een draai om je oren als je een grote mond had, et cetera enzoverder.

De oplossing lag en ligt in handhaving en dat kan prima binnen onze huidige wetten. Het is een gecreëerde sociale druk die handhaving in de weg stond. De huidige polarisatie maakt de afstand onoverbrugbaar. Bovendien moeten we weer opnieuw gaan bepalen waar "we" staan. Wat "onze" normen en waarden zijn. Is er door die polarisatie nog wel een "ons"?

atheïstisch stemvee | 23-05-18 | 12:33

@atheistisch stemvee: helemaal met u eens.

@einStina: ik doelde op de oplossing voor het Marokkanenprobleem. Er zijn er 2 in mijn optiek: Ze - de criminelen en opvreters - uitzetten of van overheidswege een migratiestop voor Marokkanen invoeren. Beiden vallen inderdaad onder de bevoegdheid van onze overheid, niet die van mij of u. En ja, kan ik doen wat ik wil maar er gaat echt niets aan veranderen. Heeft niets met passief zijn en wijzen naar.... Ik kan toch niet elke Marokkaan die ik tegenkom oppakken, in de kofferbak stoppen en hoogstpersoonlijk naar Marokko brengen? Beetje realiteitszin graag...

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 13:22

@Graaisnaaiert: toen ik zei dat mensen een eigen verantwoordelijkheid hebben in maatschappelijke veranderingen/problemen, bedoelde ik natuurlijk niet, wat u nu aanhaalt, mensen in een kofferbak proppen en over de grens brengen. Alhoewel uw denkwijze mij doet glimlachen (roeping als scenarioschrijver gemist? ghehe). Ik heb een aantal invloeden genoemd die een burger wel heeft, met elkaar, en Stemvee heeft daar concrete huidige drempels en mogelijkheden aan toegevoegd.
Daarnaast: ik word tegenwoordig nooit uitgescholden op straat, terwijl ik jong en minimaal ben wb afmetingen en er schattig uit zie en eigenlijk altijd alleen reis, en vroegah werd ik dat wel; dit soort incidenten heeft dus ook zeker een bepaalde interne locus of control.
Ik snap dat ff schelden lekker is, maar ten eerste haalt dat het concept column nogal naar beneden en ten tweede brengt het conflictpartijen nooit dichter naar elkaar, zeker niet als het gegeneraliseerd is.

einStina | 23-05-18 | 13:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Ebru je bent echt een heldin!

tata1981 | 23-05-18 | 12:08 | 1

helemaal waar!!!!

Ant-Warp | 23-05-18 | 12:45

in de goede tijd nog wel eens in Amsterdam geweest maar blijf er nu ver vandaan. Alleen Schiphol is misschien binnenkort een noodzakelijk kwaad

Fedde71 | 23-05-18 | 12:07 | 1

Stel je niet aan. Je kunt ze ook gewoon negeren hoor, doe ik ook. Laat me in mijn eigen land niet door nare mannetjes tegenhouden, niet door ISlamschorem, niet door linksfacisten en niet door rechtsfacisten. Ze kunnen me allemaal de kolere krijgen.

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 12:18

Mocro's be like Mocro's. Allemaal terug te voeren op de opvoeding en het ontbreken van binding met NL. Na overlijden worden ze de volgende dag begraven in Marokko. Maar wel outkering hier, terwijl niemand ook maar ergens toe verplicht wordt. (Nederlands spreken, werken voor je geld enzovoort). Onze overheid heeft dit veelkoppige monster zelf gecreëerd. Gelukkig woon ik niet in een hele grote stad en word ik er dus niet dagelijks mee geconfronteerd.

pibasso | 23-05-18 | 12:06 | 1

Gelukkig hebben we GS voor onze dagelijkse opwinding.

ja,diedus! | 23-05-18 | 12:35

Daar had Vondel nog een puntje aan kunnen zuigen.

namensmijnhond | 23-05-18 | 12:05

Duidelijk verhaal Ebru, je bent een dappere columniste.

Goedzo | 23-05-18 | 12:05

Die kut-mocro's hebben nu eenmaal een IQ van twee keer hun schoenmaat want vader is broer en moeder is ook tante en door zogenaamd stoer te doen denken ze respect af te kunnen dwingen. NOT!

eerstneukendanpraten | 23-05-18 | 12:05 | 4

@GuusHetSchaapje
Da's inderdaad teveel van het goede. Deel die schoenmaat maar gerust door 4.

Paaldanseres | 23-05-18 | 12:29

Ze hebben nogal langen tenen.

Croxifoxio | 23-05-18 | 12:47

Croxifoxio | 23-05-18 | 12:47
Dan is die schoenmaat helemaal niet van toepassing.

watmagjenogwel | 23-05-18 | 13:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ebru.. mijn heldin. Go girl.

Poppo van Ulvinga | 23-05-18 | 12:04

Chapeau ........ die gedachte heb ik ook als ik 'de Mocro prinsjes' zie rondslenteren: Low Scum !!

Ervaringsdeskundige | 23-05-18 | 12:04

Als ik zie hoe tactisch deze sujetten omgaan met mevrouw Umar, dan vraag ik me serieus af hoe ze dan als loverboy al die stomme meisjes zo ver krijgen.

Rico Tampeloerus | 23-05-18 | 12:04 | 4

@CamaroHans
Dit wist ik nog niet. Schokkend.

atheïstisch stemvee | 23-05-18 | 12:44

Camaro: helaas? We kunnen ze identificeren, we kunnen hun staatsburgerschap afnemen en dan terugsturen. Dat doen we (nog) niet, en het zou mij niet verbazen dat er eerst paar door vigilantes worden omgelegd, maar ik denk dat (zwaar)criminele Marokkanen nog wel eens (veel te laat) hun Nederlanderschap afgepakt gaat worden. Hoe eerder hoe beter. Weg ermee. Ze konden hierheen komen, ze kunnen ook terug. Ook in Tsjechoslowakije waren opeens geen bijna geen Sudetenduitsers meer.

Hemmenaar7 | 23-05-18 | 19:39
▼ 1 antwoord verborgen

Vervelende mennekes die niks bijdragen. Maar ja, je hoeft maar naar een Boef te kijken om te weten wat er speelt al komt dat vervelend menneke uit een buurland. Zelfde laken een pak.

Slough | 23-05-18 | 12:04

Je hebt toch wel aangifte gedaan ? . Krijgen ze misschien een tientje minder en gaan ze kijken wie die auto heeft betaald.

newray | 23-05-18 | 12:04 | 1

Aangifte doen? Zeker bij een kut-mocro politieagentje.

beau van rtl | 23-05-18 | 12:24

Ik lees een kutcolumn die bestaat uit precies hetzelfde wat ze de kutmocro's verwijt.

DrumPiet | 23-05-18 | 12:03 | 4

Dan heeft u de column niet goed gelezen, DrumPiet. Lees hem nou nog eens rustig over en haal de reden dat zij deze column schreef voor de geest.
Hint: iets met zonder aanleiding vanuit een auto worden uitgescholden en achtervolgd worden tot in een winkel.
Maar goed, u bent nu eenmaal niet het helderste licht in de lampenwinkel, was me al langer duidelijk.

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 12:15

DrumPiet | 23-05-18 | 12:03 | reageer
Jij kan toch helemaal niet lezen?

Cobalt bomb | 23-05-18 | 13:58

Drumpiet, wat ben jij een enorme droeftoeter. Elk aangedragen feit wat niet in jouw krankzinnige wereldbeeld past probeer je weg te poetsen met achterlijke redenaties.

Randall3.0 | 23-05-18 | 14:32
▼ 1 antwoord verborgen

spam melding:
Topics lezen op GeenStijl. Weet je wat nog fijner is? Topics lezen als Premium Lid. Je krijgt allemaal toffe extra's en helpt ons open, onafhankelijk & onverveerd doorrr te bloggen. Zo blijven we jouw knalroze kruitvat vol verzuchtingen, zendingsdrang, wanstaltige woordgrappen en foute fotosjops.

drastic | 23-05-18 | 12:03 | 5

Lid worden van GS op dit moment, betekent dat je indirect je steun uitspreekt voor de eu club. Dat is wel een dingetje hoor....

Mark_D_NL | 23-05-18 | 12:11

@JWZ_JMK: hoe dan?

B. Randnetel | 23-05-18 | 12:18

Via het dashboard kan je het kroontje aan/uit zetten.

dreistein34 | 23-05-18 | 12:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Verder alles goed Ebru?

RenHoek | 23-05-18 | 12:02

Een dikke kus voor Ebru

kibambam | 23-05-18 | 12:02

Oud nieuws, stond al uren geleden op de twitter

Weerduivel | 23-05-18 | 12:01 | 2

Maar het probleem meneer, dat blijft... Dit land is het zat, c'est ca!

Acar_ketimun | 23-05-18 | 12:56

Wiens twitter? Die van ebru? Ja nou en, kijk ik daar dagelijks dan? Nee dus. Ik zit niet eens op twitter.

owikzegmaarwat | 24-05-18 | 09:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken