Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Niet chill. Brussel gaat Netflix dwingen matig Nederlands toneel te programmeren

Godsamme de EU is wel echt de ergste overheid ooit he? Nu hebben we Netflix dat de pubieke omroep kapotmaakt qua kijk & luister omdat het bedrijf kijkdingen aanbiedt waar de mensen op zitten te wachten ipv Peter de Vries, Freek de Jonge en andere moraalfappende haatdominees, schieten de mandarijnen in BXL meteen weer in de controlereflex. Netflix moet nu 30% Europees aanbod hebben en anders worden ze gejorist door de Commissie. 

The new law extends the European Union’s broadcasting rules to online video services and includes a quota of 30 percent for European works on video-on-demand platforms, the European Parliament said. 

Video-sharing platforms like Google’s YouTube and Facebook will also have to take measures against content “inciting violence, hatred and terrorism.”

Ja, u hoort het goed. Middelmatige Kemna-crap vol disfunctioneel naakt en patronaatstoneel moet en zal gepushed worden, want de vrije markt < overgesubsidieerde circlejerkbobo's. Zo gaat dat dan in Europa waar duistere bureaucraten het niet aan kunnen zien dat commerciële makers wel wat kunnen. Als toegift komt dat nog bovenop maatregelen tegen "haatzaaien" (dat is commissiespeak voor het ontmaskeren van de multiculturele leugens van de EU). NEXFLIXIT NU! 

Reaguursels

Inloggen

Gatverdamme! Betaal ik straka alsnog mee aan zo'n Nederlandse kutserie met Jeroen van Koningsbrugge en Wendy van Dijk. Censuur uit Brussel

PenelopeCruz | 28-04-18 | 23:38

Ik hoop dat Netflix zich helemaal niks aantrekt van deze onzin, tenzij we echt naar een vorm van Chinees internet willen valt er helemaal niets te verbieden.
Mb minder beschikbaar maken, maar dat lijkt meer op Europese inwoners pesten dan iets anders.

Flappie83 | 28-04-18 | 20:45

Merkwaardig dat dit kan. Netflix is namelijk geen TV zender, maar gewoon een website (die toevallig ook via handige TV-Apps te zien is). Je kunt een website toch niet verbieden omdat ze niet genoeg Europese content hebben? Waarom zij wel, en Youporn of Wikipedia niet? Gaan we die twee dan ook verbieden?

subsidistan | 28-04-18 | 15:56

Lijkt me zo verkeerd nog niet. Als we trots willen zijn op onze eigen cultuur zullen we die toch actief uit moeten dragen.

Doldwaas | 28-04-18 | 10:41

netflix neemt men om hetmodel dat ze hebben ,niet om die nl prut ook nog is door de strot geduwd te krijgen

pedro300 | 28-04-18 | 09:41

Als hier vraag naar was, was er toch ook wel aanbod gekomen? En daarbij, als er mandaat was geweest, hadden we het er toch wel grotendeels mee eens geweest?

teevee | 28-04-18 | 09:39

Mooi. Als commerciële partijen verplicht bepaalde programma's moeten uitzenden dan kunnen we de staatszenders opheffen.

W_F | 28-04-18 | 09:32

Niet zeuren, euromerika is komende, en we hebben er zelf om gevraagd, dus niet gaan janken als het niet bevalt, voor de volgende generaties, de gevangenis, het leger, of een baantje bij een fast-food keten.

cat22 | 28-04-18 | 09:21 | 1

Ik weet niet hoe goed jouw geheugen is, maar Nederlands had NEE gestemd tegen europa. Niks zelf om gevraagd. Dit krijgen we gewoon keihard door de strot geduwd. We staan erbij en kijken ernaar.

Kansloze Reaguurder | 28-04-18 | 12:13

Kan iemand de EU een neqschot geven? Deze is stuk.

Rest In Privacy | 28-04-18 | 09:16

Vrij marktwerking

Drs. D. | 28-04-18 | 09:14

Volkomen waanzin dat Netflix het mee moet financieren. Als ze nou oprecht waren zouden ze hoogstens kunnen zeggen dat ze vinden dat NF ook x% Europees moet aanbieden, maar uiteindelijk de leveranciers alleen hoeven te betalen naar wat GEKEKEN wordt door de consumenten. Anders geef je gewoon toe dat de consument verplicht dingen moet kijken van de EU.

een_mike | 28-04-18 | 09:03

Ik zeg goed idee. Moet met meer dingen gebeuren, geen stijl moet minimaal 30% linkse troep plaatsen en dan wel positief aub. Ik zeg begin nu,
Is er niet een moslim festival ergens?

ronaldvw | 28-04-18 | 08:39 | 1

De hadj is een soort van festival voor zandvolk toch?

Stijlicoon | 28-04-18 | 09:55

De macht van de lobbyisten is groot, veel te groot! Krijgen we al die incestueuze Europese troep door onze strot gedrukt! We zijn nog lang niet van de Molletjes en Brandstedertjes etc. af, helaas.

Rdock | 28-04-18 | 08:32

Een megalomane zuipschuit en een theatrale zelfpijper in Brussel bepalen hoeveel vluchtelingen je thuis op de bank moet hebben zitten, hoe krom je bananen moeten zijn, en ook nog eens wat je op de buis moet kijken.
Wat gaat hier mis?

Zeddegeizot | 28-04-18 | 08:24

RTL doet keihard z'n best om Videoland aan de man te brengen, maar volgens mij kijkt er geen hond naar. Althans, ik hoor nooit iemand zeggen "vanavond lekker een avondje binchen op Videoland". Kennelijk hoeven we dus geen Nederlandse meuk on demand. En Europees al helemaal niet. De tijd van de Duitse Crimi is wel geweest. En de Zweden krijgen hun series wel verkocht. De Nederlandse zenders werken al lekker samen met de Belgen zowel publiek als commercieel. En me dunkt dat we niet zitten te wachten op een Italiaanse of Franse soapserie op Netflix... Netflix heeft zonder subsidie en zonder gebruik van infrastructuur een stuk vrije markt veroverd. Dus kennelijk weten ze te verkopen waar vraag naar is. Lekker houden zoals het is dus. Ik zie een Nederlands equivalent van bijvoorbeeld House of Cards echt niet zomaar gebeuren. En daarbij zit dat dan ongetwijfeld vol met RTL/DeMol 'acteurs'. Voor mij juist de reden om naar Netflix te kijken. Op 1 avond 3 programma's zien met steeds dezelfde lui erin vind ik volkomen kudt.

SerTheFun | 28-04-18 | 06:00

Dit is weer GVD GVD te erg gewoon.
Het is EU bedrijven sponsoring met een hele enge censuur bijsmaak.
Graag nog een referendum hier over.
Burgers willen dit niet!

hotmint | 27-04-18 | 23:31

“De eis van 30 procent ligt hoger dan die van twee jaar geleden, toen nog werd ingezet op 20 procent. Uit onderzoek onder 75 video-on-demanddiensten bleek toen al dat 27 procent van de inhoud Europees was en dus al aan de voorwaarden voldaan werd.”

Typisch EU regels veranderen omdat er eigenlijk al aan voldaan wordt.
Whats next? Volgend jaar 40 procent omdat de dekkingsgraad dan 37 procent is?
Oftewel we krijgen die tenenenkromende publieke omroep peop op Netflix?
Er is een reden dat het geen kijkers trekt en we dus massaal naar Netflix overstappen, en dat is niet alleen de hoeveelheid kudt reclames maar vooral de kwaliteit of beter gezegd het gebrek daar aan.

boerenvla | 27-04-18 | 22:22

Weet je wie ook heel goede films maakte?

Rest In Privacy | 27-04-18 | 21:49 | 2

Riefenstahl in ieder geval niet.

Jezus_Boeddha | 28-04-18 | 05:33

Ze is wel bijna net zo oud geworden dat ze Netflix nog mee had kunnen maken.

Rest In Privacy | 28-04-18 | 07:44

Laten het dan maar aub Scandinavische thrillers zijn, die vind ik wel leuk. Maar ik kijk juist netflix om niet de publieke omroep met zijn vele cabaretiers en andere ideale schoonzonen te zien.

lingo star | 27-04-18 | 21:01 | 1

Precies die Scandinaviërs weten WEL hoe je kwaliteit produceert!

boerenvla | 27-04-18 | 22:24

Er is toch een heel simpele oplossing lijkt me..... gewoon niet kijken, dan is het snel genoeg weer van Netflix af.

whetherthouwouldbe | 27-04-18 | 20:42 | 2

Dat is het probleem. Netflix MOET die troep erop zetten, of je nu kijkt of niet. En dat gaat ze geld kosten, dus minder budget voor eigen producties en/of verhoging van het maandbedrag.

N3uk33nd | 27-04-18 | 23:23

Precies, je kunt het paard wel naar de waterbak leiden maar het niet dwingen om te drinken,als alle Netflix kijkers massaal weigeren is het zo afgelopen.

Geevee | 28-04-18 | 02:30

Benieuwd welke invloed deze regelgeving heeft op de Pornhubs en Youporns van deze wereld...

Lood om oud ijzer | 27-04-18 | 20:06

Gewoon kijken naar Netflix USA. Zo moeilijk is dat niet. En een veel groter aanbod.

Rest In Privacy | 27-04-18 | 20:04

Op zich niets mis met meer Europese series, ben wel een beetje klaar met die Amerikaanse zooi de hele tijd. Het is daar Marvel voor en Marvel na en vaak ook nog eens ontzettend overdreven geacteerd. Op Netflix staan al veel goede europese series die de moeite waard zijn.

Dat de eu zich dan weer met die moralistische regeltjes op moet dringen is idd kut.

Sceptische_autist | 27-04-18 | 20:03

Wanneer gaat Brussel "beschermingsgeld" vragen?

rifraf | 27-04-18 | 19:42 | 2

Vanaf de dag dat ze ons kunnen beschermen.

LuckyGirl | 27-04-18 | 22:45

Met een groooot EU legertje, beschermen tegen onszelf natuurlijk.

boerk | 28-04-18 | 06:58

Jongens, Soros is groot aandeelhouder daar met Susan Rice aan top, wat dacht je dán dat er ging gebeuren? Dit is in samenwerking met netflix hoor. Radio was uitgevonden, gelijk staatspropaganda er op, TV kweam, ook gelijk overgenomen vopor staats poropaganda want nhey, als u de wetten niet wist kon u niet beschuldigd worden, nu heb je internet en laten mensen de TV uit en de kranten in de rekken en hebben weer vrijheid van het NIET weten wat de staat wilt. En dan heb je Soros die Macron me3rkel en Mark aans tuurt, en pechold ook, bijna de helft van het eU parlement zitten in zijn zak, en dan Susan Rice, de gewezen veiligheids adviseur van obama! variety.com/2018/digital/news/netflix-... Wat dacht je dan dat er ging gebeuren? www.investmentwatchblog.com/george-sor... dat het allemaal vriendelijk bleek? De series zitten al vol homo en ombouwmensen gepropt en gaan al te veel over hoe legers je altijd redden. Veel agressie en eyecandy, weinig diepgang en veel dubbele bodems. Zet netflix uit mensen. Het maakt je dommer.

LifeCatcher | 27-04-18 | 19:40 | 2

Als jij geen Netflix kijk, zet ik het weer aan. Wat een geraaskal man. Zet de tv eens aan in Rusland zou ik zeggen en plemp dan nog eens een stuk over die staatspropaganda van je.

Circlont6A | 27-04-18 | 20:09

Circlont6A | 27-04-18 | 20:09 Jij denkt waarschijnlijk dat het programmering en programma's heet voor andere reden dan.. programmeren?

LifeCatcher | 27-04-18 | 21:07

Als Netflix een beetje ballen heeft trekken ze gewoon even een jaartje de stekker uit Europese dekking.

TheBigKirth | 27-04-18 | 19:35 | 1

En dan is er altijd een ander die in dat gat stapt... leuke gedachte, diet Netflix verder niets mee

radbraker | 27-04-18 | 20:49

"Brussel" legt de focus op alles wat zichtbaar en eenvoudig te beïnvloeden is. Maar dat is als een steentje wat over het water keilt. Één centimeter onder water en de wereld is anders. "Brussel" is niets meer dan een papieren tijgetje met een grote mond. Ik geef ze nog een jaar of acht á tien. Misschien. De wereld veranderd zó snel dat "Brussel" er bang van is geworden. Dat blijkt uit de acties die genomen worden en de geponeerde initiatieven die in de lucht hangen. Die lijken uitsluitend te dienen om de wereld, sec de "Brusselse wereld", te beschermen tegen de snelle veranderingen. Ik wens hen een prettige wedstrijd tegemoet.

Dutchbeaurouge | 27-04-18 | 19:34 | 2

Eensch!

rifraf | 27-04-18 | 19:39

Grappig genoeg vindt Brussel zichzelf onmisbaar in de strijd tegen Europeanen die de veranderingen die globalisering met zich meebrengt niet bij kunnen houden.

LuckyGirl | 27-04-18 | 22:43

De EU bemoeit zich weer eens met iets waar ze geen flikker mee te maken hebben. What else is new?

SwordofWinter | 27-04-18 | 19:34

Dat Facebook beleid is er al hoor. De meest smerige islam posts worden toegestaan, indiaase en arabische porno accounts valt onder de richtlijnen maar zeg niets over kindbruidjes want dat is meteen een blokkade waard. De tyfus met dat fakebook, mij zien ze er niet meer terug.

Acar_ketimun | 27-04-18 | 19:19

Juncker wil van het Engels als voertaal in de EU af, nu de Britten brexitten.
Gezien de enge censuurontwikkelingen vrees ik dat Duits de voertaal gaat worden.
kleurdoosje | 27-04-18 | 17:31
=
Deutschland heeft na 80 jaar het Grote Europese Reich toch voor elkaar gekregen; Deutsch als voertaal.... Ja das Wohlen Wir!

meneer Q | 27-04-18 | 19:11

Verplicht de hele dag EU propaganda kijken LOL

Oepsie1234 | 27-04-18 | 19:07

Netflix opgezegd. nu een maand gratis Amazon Prime proberen.

Biologische_Dildo | 27-04-18 | 19:02

Ik wil hier graag een referendum over.

VriendvanPoetin | 27-04-18 | 18:51

Maffia op en top! Neem onze EU-inferieure bagger op of je wordt gejorist.

meneer Q | 27-04-18 | 18:40

Godverdomme, hebben we net een oplossing voor het probleem van piraterij gevonden (Niet meer twintig euro betalen voor elke film die je kijkt maar gewoon een tientje per maand voor zoveel films en series als dat je wilt) gaat die kut EU dat even ongedaan maken. Als mensen doorkrijgen dat ze op minder ethisch verantwoorde sites niet door de Europese bagger hoeven te waden lijkt de keuze mij namelijk makkelijk gemaakt.
Als ze toch willen regelnichten bij de EU laat ze er dan eerst maar eens voor zorgen dat voor elk halfbejaard drankorgel daar dat regelgeving moet maken over technologie die toestemming van iemand moeten krijgen van iemand van onder de dertig, die als ze het woord computer horen niet aan een Commodore 64 denken.

metalj | 27-04-18 | 18:32 | 3

Jouw laatste zin mist het einde. Super spannend nu waar ze voor moeten zorgen.

hustler01 | 27-04-18 | 19:06

@hustler01 | 27-04-18 | 19:06

Bleh, er onnodig een die tussengezet. Wat ik wou zeggen is dat de mensen die de regelgeving rondom technologie maken meer kennis zouden moeten hebben van hoe die technologie werkt.

metalj | 27-04-18 | 20:59

Commodore 64 was anders wel goed: SYS 14952

Geevee | 27-04-18 | 22:08

Al direct bij introductie van Netflix een abonnement genomen om van die NPO-bagger af te zijn. Om die troep te beschermen komt nu komt de EU-maffia voorbij als een ordinaire horeca afperser om met de nodige dreigementen een deel van de koek op te eisen en waarna de content kan worden volgestopt met subluminale EU juichaapjespropaganda.

B.Spiritus | 27-04-18 | 18:28

Nutteloos, zoals die hele eu club. #Nexit dus, en leve Republiek 2.0.

Mark_D_NL | 27-04-18 | 18:26 | 1

hear hear

metalj | 27-04-18 | 18:33

Waar bemoeit die kloten politiek zich mee. Uit solidariteit ben ik zojuist lid geworden van NetFlix. En Ziggo gaat de deur uit. Die zuigen al sinds 1985.

snars | 27-04-18 | 18:26

Wat als Netflix zou zeggen,fuck you,doen we niet.
Zou Amazon,Playboy en HBO dan aan de beurt zijn?

pejoar | 27-04-18 | 18:21

Dit speelt absoluut al een tijdje want ik zie steeds meer van die Scandinavische en ander Europese troep wat niet te pruimen is al is het maar vanwege de taal. Heel soms zit er wel iets tussen zoals Gomorra.

marrretje | 27-04-18 | 18:21

Netflix lacht zich een kriek om deze nonsense. Goed, dan kopen ze voor een appel en een ei de ouwe meuk van bassie en adriaan, en mogen mensen dat ook kijken. Dat geen hond er naar kijkt, maakt niets uit, het kost ook geen drol en zo halen ze het gewenste percentage wel. De voorzieningen voor regionaal aanbod hebben ze al lang, in de VS krijg je op netflix andere dingen dan in NL.

Nergens staat dat het kwaliteit moet zijn, ze kunnen dus voor next-to-nothing een berg aan NL rotzooi en parkeren die ook ergens. Kloar.

ZiekeGarnaal | 27-04-18 | 18:20 | 2

Flodder, b&a, baantjer, gtst, telekids en dan zit je er wel op ja. :D Opzich wel lachen toch?

JWZ_JMK | 27-04-18 | 19:03

Juist, zo denk ik er dus ook over. Je hóeft het niet te kiezen..

Friepeltje | 27-04-18 | 20:12

Het is wel zo consistent (en dus rechtvaardig) om oude en nieuwe media functioneel hetzelfde te reguleren (zo wacht ik nog steeds op een effectieve aanpak van sluikreclame op de JijBuis, met name indien die zich specifiek richt op kinderen). Dat het stimuleringbeleid voor productie binnen de EU volkomen kudt is geldt evenzeer voor de traditionele reikwijdte daarvan.

OverdaanDerOnderheid | 27-04-18 | 18:05 | 2

Beter zou het nog zijn om (particulier gefinancieerde en/of commerciele) media uberhaupt niet te reguleren. Laat de kijker lekker zelf bepalen of ze het wil zien of niet. Het is een soort reflex van de overheid; als er ergens iets gebeurt, dan wil men zich ermee bemoeien, dan "moet" er regulering komen en als het even kan een extra legertje ambtenaren om toezicht te houden, met natuurlijk een uitgerangeerd voormalig twee-kamer lid van de PvdA om een commissie voor te zitten (die dan weer sub-commissies kan benoemen met nader te bepalen taken). Wat is dat toch een rare reflex, waarom niet gewoon simpelweg de kijker laten bepalen? Er gaat geen belastinggeld heen, het wordt niet opgedrongen, kinderen komen niet per ongeluk in aanraking met harde porno of bloederig geweld, met andere woorden: er is helemaal geen probleem waar de overheid iets aan zou moeten doen.

Jan Slot | 27-04-18 | 18:18

Markterking, wilden ze toch ze graag? Dat het grootkapitaal voor U belist wat goed is voor U. Alles privatiseren en laat de markt de ontwikkelen ahv de vraag in de markt.
Voor slechte meuk is geeen vraag!

boerk | 28-04-18 | 07:06

Nederlands toneel, dat hebben we al gezien in de 2e kamer deze week. Voor dit jaar is dat wel meer als genoeg!

vluchtelingallergie | 27-04-18 | 18:04

Lekker doordacht ook

Europa 30%
Rusland 30%
USA 30%
Azie 30%

moet kunnen

Forwaards | 27-04-18 | 17:54 | 3

Kan gewoon hoor. Het gaat nl. slechts om de Netflix diensten zoals die in de EU worden aangeboden. Als men dat in andere jurisdicties anders wil kan dat prima. Het is niet alsof Netflix (globaal) één programma uitzendt alsof het een ouderwetse onroep zou zijn. Bovendien lukte het de bestaande omroepen al om aan deze eis te voldoen, dus moet het met die nieuwe technologie helemaal makkelijk zijn.

OverdaanDerOnderheid | 27-04-18 | 18:10

overdaan,
De vraag is niet of het kan.
De vraag is of het legitiem is.
Heeft Brussel het recht zulke eisen te stellen aan een vrij bedrijf dat niemand dwingt om te kijken. Ik vind dat Brussel dat recht NIET heeft.
En dan heerst Brussel ook nog eens over Nederland; alsof wij Nederlanders niet vrij en frank naar een volledig Amerikaanse zender zouden mogen kijken.
Dit is gewoon communistisch bevoogdend en buiten elke legitimiteit en vrijheid, op nationaal, persoonlijk en commercieel vlak.
Dit deugt dus helemaal niet.
Is in strijd met de diverse vrijheden.

marjen | 27-04-18 | 18:24

marjen | 27-04-18 | 18:24

Ik wees slechts op een (begrijpelijke) rekenfout. Daarmee zeg ik nog niets over de legitimiteit.

Met uw laatste opmerking ben ik het zeer eens: het is bevoogdend en strijdt of staat op zijn minst op zeer gespannen voet met informatievrijheid (vrije uiting, doorgifte, en ontvangst van informatie). Maar Brussel heeft het recht om dit te doen formeel wel, net zo goed als bij traditionele omroepen.

Communistisch zou ik het echter niet meteen noemen. Wel protectionistisch. Bedenk ook dat dergelijk beleid al sinds jaar en dag bestond in protectionistische / (zeker op cultureel gebied zéér) chauvinistische nationalistische staten (aujourd'hui France!), en dergelijk beleid door de EU naar een 'Europees' bereik is getild. Ik geloof trouwens dat 'Nederland' (lees: Endemol enzo) relatief gezien best van dit verderfelijke beleid geprofiteerd heeft.

OverdaanDerOnderheid | 27-04-18 | 19:00

Oh gelukkig, de overheid gaat zich ermee bemoeien. Nou, dan zal alles binnenkort wel veel beter gaan. Dat was precies waar ik op zat te wachten, de overheid die bepaald wat particuliere bedrijven moeten gaan uitzenden.

Jan Slot | 27-04-18 | 17:42

Ik zie een businessmodel hier voor een mooi Geenstijl-bedrijf. Produceer de grootst mogelijke bagger en verkoop die voor de absolute minimumprijs aan Netflix. Netflix blij want goedkoop en EU blij want 30% quotum gehaald.

Of alternatief, koop als Netflix de rechten op alle 50 jaar oude Europese shit op. Niemand kijkt die zooi, maar het zal goedkoop zijn.

dodo12321 | 27-04-18 | 17:35 | 3

einStina die gedichten van haar favoriete dichters voordraagt. Heeft het tenminste kwaliteit en het is een GS bedrijf.

VeelTeSteil | 27-04-18 | 17:54

Alsof de omroepen en mediaproductiebedrijven dat niet al lang weten. Deze regels gelden immers al voor de traditionele omroep. Waarom dacht u dat er zo veel bagger van eigen bodem wordt uitgezonden?

OverdaanDerOnderheid | 27-04-18 | 18:13

@VTS lol! Goed idee wel. Meer kwaliteit altijd goed. Goede schilderijen of muziek wil ik ook best opnoemen. Of goede mensen beschrijven. Waar kan ik me aanmelden? *probeert alle geproduceerde shit te compenseren*

einStina | 27-04-18 | 18:56

Voor een prikkie alle seizoenen zeg eens aa en derreck opkopen en ergens op een pagina achteraf verstoppen.

PureYak | 27-04-18 | 17:35 | 1

In bijbehorende 30 beeldlijnen kwaliteit.

B.Spiritus | 27-04-18 | 18:17

De EU begint zo langzamerhand een bezettingsmacht te worden.

oplichter | 27-04-18 | 17:33 | 1

Het is al lang een bezettingsmacht; nationale parlementen hebben niets meer in te brengen. Deutschland heeft na 80 jaar het Grote Europese Reich toch voor elkaar gekregen.

meneer Q | 27-04-18 | 18:48

Hopelijk geeft Netflix hun geld aan particuliere ondernemers.
Fuck die subsidie kliek...

da wizard | 27-04-18 | 17:30

Ik vind dit censuur. En maak zelf wel uit wat ik wil zien of luisteren. Nu wordt dus EU/NL-spul opgedrongen, waar ik geen behoefte aan heb.

Rest In Privacy | 27-04-18 | 17:30

Flipperdeflap. Wagensveld van Pegida 3 jahre Deutsche knast (cel dus). Berbaar en Co zullen vanavond extra hard feest vieren.

VeelTeSteil | 27-04-18 | 17:27 | 5

"Die zien we nooit meer terug als voorman van wat dan ook, mooi!!" Welnee, hij vermeld gewoon op zijn cv dat hij lid is van de VVD.

Wasbakplasser | 27-04-18 | 18:10

@Wasbakplasser | 27-04-18 | 18:10
Dan krijgt hij weer een proces aan zijn broekje.
Die "man" is uitgerangeerd, mooi!!

Berbaar | 27-04-18 | 18:39

Tsja.. hij had al een dikke voorwaardelijke veroordeling wegens belastingfraude aan z'n achterste hangen. Als je dan voor de tweede maal binnen een jaar dezelfde 'fout' maakt, weet de Duitse justitie je héél snel te vinden.

bisbisbis | 27-04-18 | 19:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Humor om te lachuh.
Als Trump allerlei protectionistische maatregelen aankondigt dan staan de reaguurdertjes te klappen op de banken en als de EU het doet is het ineens slecht?
Zeiken om het zeiken, meer is het niet.

Berbaar | 27-04-18 | 17:27 | 5

Berbaar, je hebt gelijk. Gelukkig heb jij mijn ogen geopend. Wat stom dat ik de overeenkomst tussen Trump en Druncker nog niet eerder gezien heb.

Promedio | 27-04-18 | 17:42

@LuckyGirl | 27-04-18 | 17:31
Dat lukt prima, het is errug vermakelijk die sneuneusjes met hun inconsequente verontwaardiging.

Berbaar | 27-04-18 | 17:45

Amerika exporteert een auto naar bv. China... mag dat alleen als er 25% extra tarief op geheven wordt, als het al door de strenge chinese import regelingen komt. Andersom mag China voor 2% tarief auto's op de US makrt dumpen. En dan wil jij Trump gebruiken om "reaguurdertjes" weer eens belachelijk te maken? Je bent een lul Berbaar. Een totale, verheven en moreel laagwaardige lul. Die maar van alles verzint om gelijk te krijgen. Terecht dat de "reaguurdertjes" stonden te klappen, dat staat namelijk haaks op het ongenuanceerde gewauwel wat jij altijd komt rondsproeien hier. Tussen EU en de VS is het precies hetzelfde verhaal, maar kennelijk ben je voor oneerlijke concurrentie. Wat alles over Berbaar zelf zegt, en niets over de "reaguurdeertjes". Maar onder druk zetten en onfatsoenlijk zaken doen zal je wel normaal vinden terwijl je er, zoals je altijd laat merken, geen hol van weet. Maar dat is ook niet belangrijk, je bent hier gewoon om te trollen en naar je eigen gezeik te luisteren. Meer is het niet en meer wordt het ook niet.

Acar_ketimun | 27-04-18 | 19:30
▼ 2 antwoorden verborgen

De eu moet kapot als ze zich nu ook daarmee gaan moeien ?

Ik betaal voor een service omdat mijn belastingsgeld niet goed bested wordt en er alerhande crap wordt uitgezonden. Ik wil zelf bepalen wat ik zie, koop, opeet en zuip.

Dus als je je nu ook wil gaan moeien met wat een prive bedrijf al dan niet mag aanbieden kunnen jullie de boom in.

Lt-Kol Kilgore | 27-04-18 | 17:23 | 1

De EU gaat steeds meer over de kromming van je tenen.

LuckyGirl | 27-04-18 | 17:29

Zo gaat een dictatuur om, met buitenlandse succes bedrijven.
En dat in de hoop dat er een EUSSR concurrent in duitsland of frankrijk met staatssteun kan worden opgetuigd.

Sinds de Britten wijselijk uit de dictatuur stapten hebben de staatsmedia en regenten het niet meer over vrij handel, en tegen protectionisme zijn.

Winston1 | 27-04-18 | 17:15

Misschien een serie over Rutte? "Kaartenhuis" of zo?

Schoorsteenveger | 27-04-18 | 17:12 | 2

Pinokkio?

Winter_is_coming | 27-04-18 | 17:15

Juncker's Henchmen.

LuckyGirl | 27-04-18 | 17:28

Nou en? Je hoeft niet verplicht te kijken naar die NL bagger. (Nog niet althans )

rexmundi666 | 27-04-18 | 17:10 | 2

Er blijft minder budget voor goede series over.

__dictatuur | 27-04-18 | 17:18

rexmundi666 | 27-04-18 | 17:10 |:
Dat is stap twee, eerst verplicht 25 minuten Europese bagger kijken voordat je je film mag zien.
Sinds je webcam terugkijkt is het mogelijk.

LuckyGirl | 27-04-18 | 17:28

Gewoon VPN'en. Daar kan geen EU tegenop.

Thuisfluiter | 27-04-18 | 17:07

Mest lachwekkende is nog dat BNNVARA graag voor netflix wil produceren. Dus een door de belastingbetaler omhoog gehouden bedrijf wil dan voor een commerciële partij produceren. 2 keer betalen dus.

Chemokar | 27-04-18 | 17:03

Makkie, gewoon wat David Attenborough erbij en klaar is kees. (jiskevet mag ook:)

larie | 27-04-18 | 17:03

Nou ja, 80% van het aanbod op Netflix is toch al complete bagger. Vraag me eerder af wat Disney straks gaat doen met zo’n richtlijn. Daar zit namelijk niks onAmerikaans tussen

menage | 27-04-18 | 17:03

Niets wat een VPN niet kan oplossen

ikhaatnicknames | 27-04-18 | 17:03 | 1

Dacht dat Netflix dat al geblokt had

menage | 27-04-18 | 17:03

Vind het een TOP plan echter.. dan moet je wel een Europese en een Amerikaanse Netflix variant krijgen waarbij de E.U. burger uiteraard democratisch kan kiezen welke variant die wil. Vrijheid van goederen , mensen en diensten!

vincent1971 | 27-04-18 | 17:02 | 1

Een Europese Netflix, goh, waar kan ik me aanmelden?
Lekker de hele dag films en series kijken waarin de burger de klootzak is en de overheid ons komt redden.

LuckyGirl | 27-04-18 | 17:25

Oh God - die vreselijk politiek correcte Scandinavische films... waar geen hónd kan acteren, vrouwen altijd hoge politierangen hebben en de van straat gevluchte Syrische vluchteling altijd iets humaans speelt... en de dader -geheel onverwacht - altijd een stoute oude ultrarechtse blanke man in een houthakkershemd blikt te zijn...

bisbisbis | 27-04-18 | 17:01 | 5

Pippi Langkous in Takatukaland?

Dirk III | 27-04-18 | 17:17

Pippi is ook verbannen. Haar vader is negerkoning, onderdrukker van zwarten.
Idem gezeik over pipo de clown, Mama is Boos, Flodder, Jiskefet, ...

Winter_is_coming | 27-04-18 | 17:22

@bisbisbis. Dank, prima geformuleerd.

BozePaarseMan | 27-04-18 | 18:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Hebben die Fransen tóch hun crap-filmindustrie er door gelobbied...

bisbisbis | 27-04-18 | 16:58 | 2

Ik moet toch erkennen dat ik recent een aantal hele goede Franse en Spaanse films heb gezien, die in NL nooit op TV worden aangeboden. Aan de kwaliteit hoeft het niet te liggen (crap wordt ovetal gemaakt en een klein % is goed).
Voordeel van die andere landen is dat die minder onderhevig zijn aan dat policor sjw gedoe.
(Eén filmindustrie heeft in mijn ogen dan weer nooit iets goeds geproduceerd: Bollywood)

Winter_is_coming | 27-04-18 | 17:14

Er zijn ook goede Europese films. Onzin dat er alleen in de US films gemaakt kunnen worden. Integendeel zelfs. Daarom heb ik ook geen Netflix. Kijk sporadisch en als ik dan kijk gewoon kwaliteit en geen geestdodende bagger.

Dirk III | 27-04-18 | 17:22

Vorig jaar al bekend, en zum kotsten wat de EU ons opdringt. www.geenstijl.nl/4884442/de_eu_is_zel...
Ik bepaal zelf of ik Videoland, Amazon, of HBO etc stream. Ik wil niet dat een autocratie bepaalt wat er op de streams te zien moet zijn. Denk even aan het mega budget dat de EU onlangs aankondigde ter promotie van de EU. De demagogen propageren hun ideologie via de Netflixen aan ons op.

Ik wil internationaal film en serie aanbod. Juist omdat ik de hele dag al Nederlands of het keel dialect agrabisch hoor. www.geenstijl.nl/4130381/leer_nou_een...

DhrFukalla | 27-04-18 | 16:55

Ik kijk alleen naar Nederlandse producties als ik ECHT niet slapen kan bij de KLM op weg naar mijn 2e huis in Thailand.... Kom altijd uitgerust aan, dat wel.

BenPakdee | 27-04-18 | 16:53

Dus, Zentgraaff, houden we uiteindelijk alleen Amerikaanse shit over?
Tja, en dan nog lullen over Nederlandse, Duitse, Spaanse, Italiaanse, Poolse, Hongaarse, Zweedse identiteit hè. Met die Angelsakisische-taalvervuiling in je stukjes. Ga een eind fietsen man.

De Vrijlansier | 27-04-18 | 16:53

Hierna:
eerst 25 minuten verplicht Joop van den Ende musicals kijken voordat je aan de film mag beginnen?

LuckyGirl | 27-04-18 | 16:52

Fitna en Submission zijn toch twee Europese producties?

Jos Tiebent | 27-04-18 | 16:51

"de EU is wel echt de ergste overheid ooit he".. De EU is geen overheid

langzullenweleven | 27-04-18 | 16:51 | 1

Schrijffoutje. EU is *overhead*.

OverdaanDerOnderheid | 27-04-18 | 18:17

Nederlandse film: er wordt gevloekt, hysterisch geschreeuwd, geneukt en uitzonderlijk slecht geacteerd. En is onverstaanbaar. Hopelijk wordt het ondertiteld voor de 'liefhebber'.

gestoptmetroken | 27-04-18 | 16:51 | 2

En het mooiste is nog; het is al veertig jaar zo. Acteurs worden hier nog altijd opgeleid alsof ze de achterste rij van de al zestig jaar aan slechte acoustiek lijdende schouwburg in Schubbekutteveen moeten bespelen.

bisbisbis | 27-04-18 | 17:04

En oh ja: de inhoud wordt mede bepaald door in het structureel zwart gestoken beoordelingscommissies. Subsidie, weet je wel. Dus 'inclusief' 'duurzaam' en de hoofdrol voor een lesbische negerin met een bochel.

bisbisbis | 27-04-18 | 17:06

Niks mis met disfunctioneel naakt.

Hoen | 27-04-18 | 16:51

Netflix en ook Spotify het alternatief voor het onbetaald downloaden. Het gaat al mis bij het feit dat het heel veel films en artiesten/albums ontbreken. Dan hebben we nog, vooral bij Spotify, de werking van de app, veel onlogischer gaat hem echt niet worden en dat artiesten helemaal niets aan verdienen.
Veel mensen beginnen nu niet meer zonder te kunnen, zal toch geld verdiend moeten worden in de toekomst, prijzen zullen dan ook gigantisch omhoog gaan. Daarnaast is het wel zo fijn dat wanneer je voor een product netjes betaald ze jouw privacy (Ziggo lezen jullie ook even mee) respecteren.
*Geeft Usenet nog maar eens een slinger* - *koopt kaartje van favo artiest*.

Boris die Sauertopf | 27-04-18 | 16:44

Maar als Donald J. Trump aan protectionisme doet moet hij dood volgens de EU.

JohannesKoon | 27-04-18 | 16:43

Nu is het wachten op de diversiteitsdrammers.
Krijgen ook wij historische films met 'de negers omdat het moet'
Denk aan Beowulf: Return to the Shieldlands, Arthur en Troy. Allemaal Britse verkrachtingen van de geschiedenis.

Abject | 27-04-18 | 16:42 | 1

Ehm, das allemaal fictie, met fucking fantasiebeesten en alles. Dan kan een neger natuurlijk niet.

menage | 27-04-18 | 17:06

Rambo en Rambo inkopen.

001_Mills | 27-04-18 | 16:39

Vreselijk, dus meer films van Bergman, Bertolucci, Fassbinder, Fellini, Godard, Hitchcock, Leone, Polanski, Scola, Von Trier en Visconti op Netflix .... o wacht.

JamesMurphy | 27-04-18 | 16:37 | 6

@marjem Maar als Trump het doet, dan heet het kapitlisme en vrijheid. America first is dan inees een topidee

menage | 27-04-18 | 17:08

@jamesmurphy:
-
You should be so lucky. De helft van de door u opgesomde regisseurs staat ergens op een #metoo blacklist. Die krijgt u alvast NOOIT meer te zien. Het plaatselijke filmhuis is straks z'n subsidie kwijt als ze ooit nog iets van die vieze oude blanke mannen vertonen.

bisbisbis | 27-04-18 | 17:15

Ik mis Pasolini in dat rijtje. Hoewel ik vrees dat die er niet meer doorkomt anno 2018.

EefjeWentelteefje | 27-04-18 | 17:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Dan gooit Netflix er toch gewoon 30% producties van mevrouw Riefenstahl tussendoor. Meer EU-ropees kan dat niet worden.

Jan Passant mk2 | 27-04-18 | 16:37 | 3

Padum tss.

LuckyGirl | 27-04-18 | 16:44

Toch wel: de moderne versie propaganda: 'Eurodame, Help!'

kleurdoosje | 27-04-18 | 18:47

@Jan Passant mk2, er is ook een Britse parodie op het vreselijke Eurodame gemaakt: 'Red Pilled Eurowhore'

kleurdoosje | 27-04-18 | 18:53

En waarom eigenlijk stoppen bij netflix?

Waarom niet voorwaarden stellen aan schrijvers, kranten, pornoproducties.

Zo van x% v/h nieuws moet binnenlands zijn. 50% borstomvang van lokale bodem. Etc. Ik bied mij aan om tegen redelijke vergoeding in de commissie te zitten die dit soort dingen gaat regelen.

Hufterst | 27-04-18 | 16:36 | 5

@hufterst De EU dankt u voor uw cooperatie! U is de taak toebedeeld om alle manboobs van alle dodeboommedewerkers te meten en om te zetten in percentages en quota. Gefeliciteerd met deze nieuwe uitdaging!

einStina | 27-04-18 | 16:43

Meer inclusieve porno, dus meer islamitisch, met besneden vrouwen, met afgezette tieten, interraciale SM porno met blanke onderwerping, frigide porno, met groente en fruit met opgelegde kromming.
En natuurlijk Neerlands wereldfaam: kinderporno.
Waar je maar zin in hebt, Hufterst.

LuckyGirl | 27-04-18 | 17:43

Geduld @Hufterst, stapje voor stapje en we kijken straks allemaal de hele dag naar Junckers 'EU fairy' propagandacartoons... heb je dat al eens gezien?

kleurdoosje | 27-04-18 | 18:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Af en toe zie ik hele goede films uit Europa. Netflix zit altijd te wachten op goede content. Dus als Europa gewoon eens beter spul zou maken, zou dit geen issue zijn. Eigenlijk zegt de EU-commissie dat Europees spul te slecht is om op eigen benen te staan. Verder heb ik weinig tijd en kijk ik dus leuke zaken. Natuurlijk mogen wij wel daarvoor gaan betalen.

Verder was het briljant dat je met Netflix van NPO dus overheidsbemoeienis af was. Helaas begint dat nu dus weer...

ZoekEenVrijeNick | 27-04-18 | 16:33 | 1

@Vrije Nick:
-
Netflix zit altijd te wachten op goede content...
-
... en als ze het voorbij zien komen, dan wachten ze tot het ongeveer rechtenvrij is, en vertonen het dan pas.

bisbisbis | 27-04-18 | 17:18

Netflix? Overgewaardeerd. B-films en serie's met een enkele uitschieter. De gemiddelde kijker is er na twee weken helemaal klaar mee, behalve als je kinderen hebt. De stupiditeit van die kinderprogramma's is een aanfluiting voor het intellect.

kwark001 | 27-04-18 | 16:29 | 1

Film aanbod vind ik ook ruk, maar gelukkig ben ik meer een serie kijker en daar kan ik nog steeds nog wel wat aardigs vinden.

Yperiet | 27-04-18 | 16:36

Netflix, heeft iemand dat nog?
Alles wat ik wil zien hebben ze niet is te nieuw of is extra betalen.
Nee, deze jongen heeft Kodi op al zijn machines draaien, Neptune Rising erbij en klaar. (OK, de eerste keer 'en klaar' was 2 uur, maar toch)

skoftig | 27-04-18 | 16:28 | 3

Oh, en met NordVPN der bij (77 Euro voor 2 jaar betaalde ik), wat hier in het buitenland wel handig is.
Mensen die te alfa en/of gamma zijn ingesteld... niet doen.. gewoon Netflix blijven gebruiken en klagen maar!

skoftig | 27-04-18 | 16:29

Pas maar op, kodi zit ook al in de verdomhoek want plugins...
Brein enzo...

Is dit nog nieuws? | 27-04-18 | 16:30

Ik heb ook Kodi maar het is echt niet gebruiksvriendelijk genoeg om de grote massa aan te spreken.

ikhaatnicknames | 27-04-18 | 17:02

30% Ronald Goedemondt lijkt me een goed plan.

J. Jarig | 27-04-18 | 16:27

Wordt er ook bepaald wat Netflix daarvoor moet gaan betalen? Wat nu als hier niemand naar kijkt, maar dat het wel evenveel kost als een Amerikaanse topserie?
En valt UK nu wel of niet hieronder?

Rico Tampeloerus | 27-04-18 | 16:26

Niet zo’n probleem toch? Apart icoontje voor verplichte NL-kost met niet te pruimen nederfilmpjes.

De Geus | 27-04-18 | 16:24

Op basis van wat voor kromme omgekeerde-censuur wet gaan ze dit doen?
Hoe werkt dit icm vrije markt?

frickY | 27-04-18 | 16:23

gewoon 30% Jason Statham films. Daar kan ik wel mee leven.

yeps | 27-04-18 | 16:23

Komt van Marcom, in frankrijk is 50% franse muziek voor de radiozenders al 20 jaar verplicht. En dat, is ook wel een beetje zo, heeft wonderen gedaan voor de franse muziekindustrie.

Alquest | 27-04-18 | 16:22 | 6

Juncker wil van het Engels als voertaal in de EU af, nu de Britten brexitten.
Gezien de enge censuurontwikkelingen vrees ik dat Duits de voertaal gaat worden.

kleurdoosje | 27-04-18 | 17:31

kleurdoosje | 27-04-18 | 17:31 |:
Dat wordt dan een door Brexit ingegeven taaloorlog tussen DL en FR.

LuckyGirl | 27-04-18 | 17:45

@LuckyGirl,
Werkverschaffung van Juncker voor Timmermans, dan mag Der Fransli tolken. Ik zie het al voor me, af en toe een natte plakzoen op Frans zijn kale kop en af en toe een driftige mep erop.
Alhoewel als ik Juncker zo bezig zie met al dat onesthetische gelebber: hoever waren de duitse pharmaceutische industrie, onder directe leiding van Merkel, ook alweer met het ontwikkelen van dat knuffelhormoon Oxytocine, waarvan het de bedoelung ist om het in te gaan zetten bij de bevolking wanneer zij zich Islamofoob gedragen? Is Juncker in die ketel met toverdrank gevallen? Vragen, vragen...

kleurdoosje | 27-04-18 | 18:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch hebben ze wel een punt. Hier kan veel op tv qua naakt, blowen of schelden. Die kneuterige amerikaanse piepjes en blurrs zorgen er op lange termijn voor dat wij dit acceptabel gaan vinden en minder vrije programma's krijgen.

TilburgDeGekste | 27-04-18 | 16:20 | 4

Op netflix heb ik van die preutsheid nog maar weinig ervaren. Die vertrutting krijgen we eerder vanuit die moslims-naar-de-mond-pratende linkse zichzelf activist noemende wegwerpmensen.

Abject | 27-04-18 | 16:23

Meer tieten op HBO dan op NPO tegenwoordig hoor.

JohannesKoon | 27-04-18 | 16:46

Kijk The Punisher eens op Netflix. Kon alleen explicieter als hij zijn leuter in de open geschoten gaten zou manoeuvreren.

frickY | 27-04-18 | 17:35
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi zo, kan ik Netflix ook opzeggen, scheelt weer een paar euro.

sarcastro | 27-04-18 | 16:19 | 1

Je wordt inderdaad gedwongen om onder een goedkoop VPNetje diep in de torrent downloads te duiken...

BenPakdee | 27-04-18 | 16:51

Naakt is altijd functioneel.

Achiel | 27-04-18 | 16:19 | 3

Stelt u zich Asha Ten Broeke eens naakt voor, en zeg dat dan nog eens...

Abject | 27-04-18 | 16:25

Abject | 27-04-18 | 16:25 Denk NIET aan een roze olifant. Denk NIET aan een roze olifant... gvd.

Hufterst | 27-04-18 | 16:28

Ik ga stuk! ghehehehehe.

einStina | 27-04-18 | 16:36

Wel heeeel kut dat ze die 30% niet kunnen vullen met BBC-producties. Want de UK telt niet meer mee als EU. Zucht. Ik begin voor ons steeds meer nadelen te zien in hun vertrek en steeds meer voordelen in ons volgen van hun voorbeeld.

einStina | 27-04-18 | 16:18 | 2

Gratis VPNetje kijk je ook gewoon ITV en BBC uitzending gemist, hoor.

BenPakdee | 27-04-18 | 16:52

@Ben ik kijk alleen maar BBC/ITV en heb geen netflix *yihaa* maar ik dacht even aan het netflixniveau met oog op de algemene ontwikkeling van de nieuwe generatie blankkindjes... want die kijken dat massaal.

einStina | 27-04-18 | 17:03

Waar bemoeid de EU zich mee?! Er staat anders meer dan genoeg Europees rommel op Netflix.

Wasbakplasser | 27-04-18 | 16:17

VPN

isotope 465 | 27-04-18 | 16:17

Ze zijn al bezig met de opnamen van Netflixen Maastricht.

Mr_Natural | 27-04-18 | 16:15 | 2

Lol 😂

Grapevine | 27-04-18 | 16:23

Ja, draait om Fransje vs Geertennn en Het Duistere Netwerk. Ze zoeken nog figuranten. I've been told that the plot thickens! *beeld je slecht engels in*

einStina | 27-04-18 | 16:32

Ik heb geprobeerd naar Riphagen te kijken , wat een kutfilm.
Geef dan maar wat meer Belgische producties om die 30% te halen.
Ik heb wel genoten van Tabula Rasa.

Yperiet | 27-04-18 | 16:14

Ik erger me nu al aan de Nederlandse content die zonodig tussen de interessante content staat. Laat staan als straks 30% prut is... Weet je wat we wel kunnen gebruiken? Een verplichting dat we de Amerikaanse shows gewoon live hier kunnen bekijken zodra ze uitkomen op hun online services in de USA.

PHPete | 27-04-18 | 16:14 | 1

En wat dacht je van seizoen zeventien van de zoveelste uitgekauwde serie?

Fred Hartman | 27-04-18 | 16:30

Op een enkele uitzondering na, kijk ik nooit nederlandse series.

Bij wannabe acteurtjes zoals ' Waldemar Torenstra ' zie ik altijd Waldemar zelf ipv het scenario-karakter. Heb dit eigenlijk all die NL C-acteurtjes/ trices. Vandaar dat ik NL producties vermijdt. Geen interesse !!

Ervaringsdeskundige | 27-04-18 | 16:13 | 5

@Abject | 27-04-18 | 16:19
Haha ja, niet om aan te zien. En wat te denken van die onverstaanbare Jumbo-gast in die Michiel de Ruyter-film?
Halloooooo, Jumbo!

Nederlandse film. De laatste die de moeite waard was, was Turks Fruit.

EefjeWentelteefje | 27-04-18 | 17:24

EefjeWentelteefje | 27-04-18 | 17:24
Karakter was prima te kijken en de vierde man en pruimenbloesem,goede actrice ook.

miko | 27-04-18 | 17:42

Rutger Hauer ... dat is toch wel een 'echte' acteur van eigen bodem, maar inmiddels stokoud - daarmee overigens nog wel een goede kop (uitstraling) hebbend.

Ervaringsdeskundige | 28-04-18 | 13:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Overigens; ik mis nog steeds een (betaal) platform waarop ALLES te zien is.

Vroeger had je daar de videotheek voor. Een beetje goede videotheek had alles qua aanbod.

Een voorbeeld; ik wil nu al een tijd ‘Green Room’ zien. Een film over een punkband die het moet opnemen tegenover een groep neo-nazies.

Waar kan ik het zien of kopen? Nergens.

Verder heb ik niks te klagen.

Nacho_Vidal | 27-04-18 | 16:13 | 6

Yup, die is het haha

Nacho_Vidal | 27-04-18 | 16:39

Nou de volledige film kijk ze. Ga ik vanavond ook maar eens doen ziet er interessant uit.

Ik heb geen idee dus | 27-04-18 | 16:41

Jaar of wat geleden nog van het net gesleurd
waarschijnlijk vie de piraatjes, maar vast nog op plenty andere plaatsen te vinden
Kijk, wanneer een film niet eens hier in de bioscopen komt, en ook niet op een Europese zender
dan is het Fair Game, wat mij betreft

Tobi | 27-04-18 | 17:49
▼ 3 antwoorden verborgen

De EU lijkt 'Speed' wel. Alhoewel, die heeft een goede afloop.

Deksmaat | 27-04-18 | 16:13

Eens denken... Gooi van de Belgen Windkracht 10 en al hun eigen Flikken seizoenen online. Pak van de Duitsers Die Brucke en Das Boot om zo eens wat te noemen. Vraag dan nog aan de Engelsen of ze alle meuk die ze achter de BBC Iplayer verstoppen erop smijten voordat ze Brexit gaan en als de Fransen dan al hun Bastille dag parades uploaden dan komen we misschien nog ergens... Oh ja, tenslotte nog een leuk excuus om Netflix stop te zetten; het aannemen van Obama lakei Susan Rice..

starbuck280 | 27-04-18 | 16:12

Lieve help, dat paternalistische Brussel weet het weer beter dan de vrij kiezende consument. Hebben ze een opvoedingspogramma of zoiets.
Elke dag raadpleeg ik de NPO gids, en elke dag zie ik weer een waardeloos aanbod. Niet kijken dus bij de NPO, want er is gewoon geen zak aan. Af en toe iets vrolijks van Max, maar verder is het niet interessant, waarbij ik die kampeerders van Max dus wel leuk vond om naar te kijken.

marjen | 27-04-18 | 16:12

"Video-sharing platforms like Google’s YouTube and Facebook will also have to take measures against content “inciting violence, hatred and terrorism.”

Dit is trouwens nog een stuk gevaarlijker.

Ferdo76 | 27-04-18 | 16:12 | 2

Nee hoor, lijkt me helemaal prima.
Terroristen moet het lastig gemaakt worden die platforms te gebruiken voor het enthousiasmeren van anderen en tuigh mag hun vuil lekker spuwen in eigen kring ipv op de Internetz.

Berbaar | 27-04-18 | 17:22

Er worden nu al vloggers geblokkeerd die stevige kritiek hebben op bijvoorbeeld Hillary. Ga je straks ook krijger als het weer over drankorgel Juncker gaat.

Dit soort regels zijn een eerste stap naar cencuur. Er zijn al wetten die haatzaaien verbieden.

frickY | 27-04-18 | 17:39

Ze zouden natuurlijk ook een keer kunnen proberen iets te produceren wat het kijken waard is, zonder die 2 verlopen palingboeren of het olijke duo goor & goorder en een willekeurig opgeschilderd lijk wat in de jaren 80 eens iets quasi interessants gedaan heeft. Of een film waar je niet na 5 minuten kijken jezelf spontaan meldt voor een lobotomie.. maarja, een quotem stellen is natuurlijk makkelijker.

Loodje | 27-04-18 | 16:11

Godverdomme!

Eucalyppta | 27-04-18 | 16:10 | 1

30 % islam bedoel je

rein9576 | 27-04-18 | 16:11

Toch schept dit perspectieven. Die hele soap rond kabinet Rutte valt natuurlijk wel te verfilmen. uiteraard een tikkie dramatiseren. Niet veel, maar toch, Hans van Balen op het Maidan-plein, Alexander Penthouse in een privé-vliegtuig naar de Oekraïne, de heimelijke vriend(in) van Rutte, de orgies bij Minerva tijdens hun studentenjaren, ach, kan eigenlijk een verdomd goed format worden, ik zie de buitenlandse verfilmingen nu al voor me, dat wordt een hit.
En met name de slot-aflevering wordt een knaller vanjewelste.
De volksopstand, de fakkels en rieken, de taferelen die we sinds de Gebroeders de Wit niet meer hebben gezien. Ja! Doen!

Abject | 27-04-18 | 16:10 | 1

Hopelijk lezen die dwazen van New Kids mee.
Of onze boys van Rundfunk.

frickY | 27-04-18 | 17:41

Tip: Koop een mediaplayer, download films in Blu-ray op newsnet +/- €8 in de maand onbeperkt. En hoppa je films kijken zonder reclame.

de uitbater | 27-04-18 | 16:10 | 2

Of lees eens een boek. Is ook nog niemand slechter van geworden, op een paar na, natuurlijk.

Fred Hartman | 27-04-18 | 16:26

@ Fred, yep E- books kan je er ook downloaden.

de uitbater | 27-04-18 | 16:35

Het enige resultaat is dat Netflix 70% minder aanbod uit de USA gaat bieden. Dan is de bestaande Europese bagger op 30% en is Netflix geen donder meer aan. Zo blij dat we EU lid zijn...

marcoplarco | 27-04-18 | 16:10

Ach... in Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië worden best goede films gemaakt. Alleen Nederlandse films zijn kut. Op Human Centipede na dan.

XverderNix | 27-04-18 | 16:10 | 1

Moet je wel de ondertiteling aanzetten als je wilt weten waar het over gaat.
En verder bent u nog de Denen en Zweden vergeten in uw lijstje.

Fred Hartman | 27-04-18 | 16:25

Neem je Netflix om van die Nederlandse troep af te zijn. Een welgemeende harde, vloek is hier op zijn plaats.

meneer der meneren | 27-04-18 | 16:09

Hier heb ik geen zin in hoor.

Netflix heeft goede series. Neem Shot in the Dark bijvoorbeeld. Fantastische serie. Of Fastest Car. Mannelijke series, gewoon stoer.

Ik zit niet te wachten op bullshit met slecht acterende mensen. Daar wordt al genoeg subsidie ingestopt.

Het is belachelijk dat de EU zich weer moet bemoeien met wat de burger moet zien.

Nacho_Vidal | 27-04-18 | 16:09 | 1

Die series haal je gewoon middels torrents binnen
is al jaren zo
Wat wil je, met diverse kabelaars als HBO, Amazon, Netflix etc
we gaan immers niet op ál die aanbieders een abo nemen, dan blijf je aan de gang

Tobi | 27-04-18 | 16:28

ik wil kijken wat ik wil kijken, zonder dat een volgevreten EU ambtenaar ( #Timmermans ) beslist wat ik wel en niet mag zien.
Het moet nog niet gekker worden.... herinner jullie nog die stofzuiger wetgeving van de EU?
Dat was puur een test of wij dat slikken, zonder protest.....

Kamikazepiloot | 27-04-18 | 16:08

Dan nog is er de optie om die troep lekker links te laten liggen. Maar een overheid hoort vanzelfsprekend met haar grafklauwen uit de catalogus van een dergelijk PRIVAAT bedrijf te blijven.

Ferdo76 | 27-04-18 | 16:07

Het klinkt een beetje hetzelfde als een winkel zo'n 10 kilometer verderop met de ingang op duitse grond waar je dit weekend bij een krat Grolsch een krat herfstbok voor €0,01 moet aftikken. Ja echt waar....

Leptob | 27-04-18 | 16:07

Laat netflix dan ook maar de kijkcijfers publiceren. Dat kunnen zij preciezer dan de vage kijkcijfer methode die nu gehanteerd wordt.

Mesmer | 27-04-18 | 16:07

Ze hoeven het alleen maar aan te bieden, geen hond die er naar zal kijken. Dat is het voordeel van Netflix

Eigenaar_IJsland | 27-04-18 | 16:07 | 4

Volgende stap is dat er van het regime gelogd moet gaan worden waar elke kijker naar kijkt, en hoe lang...

Ferdo76 | 27-04-18 | 16:08

@Mesmer | 27-04-18 | 16:07
Ze produceren het gewoon zelf heel goedkoop.
Een film waarin tien uur lang een tulp te zien is. Zijn ze voor 100 euro klaar en de eerste 2% "europees aanbod" is klaar.

2voor12 | 27-04-18 | 16:10

@mesmer

Neem maar van mij aan dat Netflix geen drol betaald als er geen hond kijkt.

Dutch_Holland | 27-04-18 | 17:40
▼ 1 antwoord verborgen

Even de definitie van Facisme van Wiki:

Fascism (/ˈfæʃɪzəm/) is a form of radical authoritarian nationalism,[1][2] characterized by dictatorial power, forcible suppression of opposition and control of industry and commerce,[3] which came to prominence in early 20th-century Europe

Borrom | 27-04-18 | 16:06 | 1

Neeeee..., de EU hebben we het nu over, ehhhhh...

J-van-de-Bontekoe | 27-04-18 | 16:41

Vpn,etje,
Popcorn
Time
Klaar.
Fuck alles waar voor betaald moet worden.

Plorkface | 27-04-18 | 16:06 | 3

Niet mee eens. Voor goede series en films betaal ik gewoon. Anders ben je gewoon een persoon die voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten.

Nacho_Vidal | 27-04-18 | 16:10

@Nacho_Vidal

Mooie he democratie!
Waarin jij het gewoon niet met mij eensch hoeft te zijn.

Plorkface | 27-04-18 | 16:18

@Plorkface
Precies! Fuck betalen voor diensten van anderen. Uiteraard werk jij dus ook helemaal gratis en voor niks voor de baas, toch? Of wil jij soms wel dat de baas voor jouw diensten betaald? Ik neem aan van niet, want dat zou haast hypocriet te noemen zijn.

Ceristimo | 27-04-18 | 19:32

Goed om te zien dat de EU nu eindelijk eens serieuze problemen aanpakt.

Kapitein Stijlvol | 27-04-18 | 16:06

Dat gezegd hebbende, wat zijn momenteel de beste VPN's?

Abject | 27-04-18 | 16:02 | 7

ScumbaggusMaximus | 27-04-18 | 16:08
Het is mij er maar om te doen dat Dutch Filmworks mij niet beboeten kan, op films&series downloaden na, en politiek-incorrect reagurenop Geenstijl doe ik niks wat niet door de beugel kan.

Abject | 27-04-18 | 16:15

Ik gebruik express vpn. 99 dollar voor een jaar. 4 apparaten tegelijk, 1 van die apparaten kan je router zijn (als die daarvoor geschikt is), waardoor al je apparaten via wifi ook automatisch via de VPN lopen.

accijnstoerist | 27-04-18 | 16:16

Heb zelf PIA Private Internet Access, maar Netflix heeft dat door. Met "Hide My Ass" schijnt het wel te kunnen.

Beefbus | 27-04-18 | 16:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Gadverdamme, gaan die horkige honden van Dutch Filmworks daar ook nog eens aan verdienen?
Driewerf bah en een middelvinger de lucht in.

Abject | 27-04-18 | 16:01 | 4

***verkeerd item***

spinselsinjehoofd | 27-04-18 | 16:51

Duim omhoog. Ik zie liever Europese films dan die bagger uit USA

Zult-eter | 28-04-18 | 11:27
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken