Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Keppeltjes VERBOTEN bij Anne Frankhuis

Rare geluiden van achter de boekenkast: het Anne Frank Huis is het toneel van een heerlijk gestoorde diversiteitssoap. Barry Vingerling (25) ging bij het Anne Frankhuis werk0n, maar mocht zijn keppeltje niet op houden op werk. De organisatie is namelijk tegen het openlijk dragen van "religieuze symbolen". Raar! Heel raar! Gewoon echt heel raar dat je in het museum over de genocide en de culturele uitwissing van de Joodsheid dan niet mag laten zien dat je joods bent. Zou het misschien wat te maken hebben met het triggeren van de Nieuwe Joden? "Ze hebben het beleid zoveel mogelijk mensen de vrijheid te willen geven het Anne Frank Huis te bezoeken. Daarom zijn uitingen van religie en politiek niet gewenst, dat zou remmend werken, zo is het mij verteld." Nou lijkt ons het Anne Frank Huis nou niet direct het eerste uitje om te doen als je allergies bent voor Judaica, maar wie zijn wij. Anyway, Barry heeft uiteindelijk de strijd om een keppeltje te mogen dragen toch sort of gewonnen want de directie van het museum heeft ingebonden. Inmiddels is het wel weer duidelijk dat de hypergevoelige kwetscultuur rond religie (opgestookt door de drammertjes van de islam) leidt tot de meest zwartkomische situaties. 

Reaguursels

Inloggen

Contact gehad met Anne Frankhuis, ze zijn er van teruggekomen. Alle geloofsuitingen mogen weer.

ja hoor ! | 13-04-18 | 15:10

Jammer dat de directie heeft ingebonden. Ik ben het eens met het hun beleid wat betreft 'religieuze symbolen'. Als je een dergelijke regel hanteert moet deze voor iedereen gelden, dus óók voor joden met een keppeltje.

Hoewel de kans zeer gering is, is hiermee dus een precedent geschapen voor de eerste moslim die weigert haar hoofddoek af te doen en daar ook wil komen werken.

HypoPseudo | 13-04-18 | 06:51

Je kunt er heel diep over nadenken natuurlijk, maar het probleem lijkt me niet erg groot. Islamieten zullen waarschijnlijk weinig interesse tonen voor een bezoek aan dat huis en iemand met sympathie voor Anne en haar familie zal zich niet storen aan een paar keppels.
Dus ik zou zeggen: keppels, kopvodden en tulbanden van harte welkom. Vrijheid, blijheid.

JvanDeventer | 13-04-18 | 00:48 | 3

@ JvanDeventer

'Keppels, kopvodden ... '

Ik denk dat júist zich een heleboel mensen eraan zullen storen. Maar die zouden, zoals ú stelt, dus automatisch geen sympathie voor Anne en haar familie hebben?

Een beetje kort door de bocht.

HypoPseudo | 13-04-18 | 06:57

@HypoPseudo
Een verbod op keppels is natuurlijk de consequentie van de gedachte dat er ook geen hoofddoeken in het AF-huis moeten rondlopen. Ik weet niet of de leiding van het AF-huis heeft bijgehouden hoeveel islamieten er waren onder de bezoekers. Ik denk dat ze er totaal geen idee van hebben. Je kunt natuurlijk wel het aantal bezoekende kopvodden tellen. Hoe dan ook vermoed ik dat dat maar een kleine fractie van het totaal is.
Waarom? Omdat uit de gedragingen van de zandbakmensen duidelijk is dat overwegend anti-Joods zijn, variërend van licht tot zeer zwaar.
Je kunt dus verwachten dat degenen die zich aan keppeltjes storen hoofdzakelijk uit de zandbakhoek komen.
Omdat ik denk dat zij maar een zeer kleine minderheid van de bezoekers zullen zijn is het voeren van een principiële discussie over dit onderwerp zoiets a+s het schieten met een kanon op een mug.

JvanDeventer | 13-04-18 | 10:08

Vrijheid blijheid, maar met je "zandbakmensen' toch even door laten schemeren wat voor persoon je echt bent. Chapeau!

Milanus Maximus | 13-04-18 | 11:39

Mag nog wel gezegd worden dat Anne Frank joods was? Of moeten we alles in de blender gooien in de hoop dat niemand gekwetst wordt. In dat museum met die geschiedenis mag uiteraard een keppeltje gedragen worden.

BozePaarseMan | 13-04-18 | 00:44

Zoiets als "bij het slavernijmuseum geen negers voor de deur"....

Mazoeza | 12-04-18 | 23:37

Anne Frank Huis heeft wel een punt natuurlijk. Want als je dit gaat toestaan kun je er vergif op innemen (pun intended) dat er binnen de kortste keren een mevrouw met een hoofddoekje voor de deur staat (pun intended) die 'namens de moslimgemeenschap' ook een plekje komt opeisen.

Zenzeo | 12-04-18 | 22:06 | 1

@ Zenzeo

Exact!!!

HypoPseudo | 13-04-18 | 06:58

Het is erg dat men zichzelf dit aandoet, voor een ander het doet. En voor een groep die nooit de belangen van de ander zal beschermen.. geen keppel in dit museum? Dan nergens meer een hoofddoek. Verdrietig dat zelfs deze groep nog altijd een weg met ons beleid hanteert, maar dan zelfopgelegd..

letopuwzaak | 12-04-18 | 21:55

Zij, van het Anne Frank huis "wilden niet dat bijvoorbeeld een keppel hun neutrale boodschap zou beïnvloeden."
(dat snap ik dus niet, want als er een boodschap wordt verspreid als die vanuit de erfenis en 't gedachtegoed van Anne Frank, dan is die boodschap juist géén neutrale boodschap)
Maar goed; wat is de uitkomst na maanden (echt waar) delibereren (?); Het management, Raad van Toezicht en de buitenlandse Anne Frank-partners bogen zich over de kwestie. Na maanden overleg kwam de stichting tot de conclusie dat een religieuze uiting de uitgangspunten en onafhankelijkheid van de stichting niet in de weg zou staan. Ook is het daarom nu toegestaan een kruisje of een hoofddoek te dragen.
Eh, mag ik 't zeggen (?); dit gedrag is wel héél erg cliché-bevestigend; die van de altijd in 'eeuwige discussies' verzandende Joden. Hoe is die strijd ook al weer afgelopen (?), tussen de geachte Anne Frank-erfgenamen in Nederland en Zwitserland, door de aanspraken op delen van de Anne-Frank-erfenis via Otto Frank, de vader van Anne Frank? Was die ook zo'n ellenlange juridische strijd?

Der Paulie | 12-04-18 | 21:48

Nederland is een Joods-Christelijk land, dus geen hoofddoeken maar wel keppeltjes !

ja hoor ! | 12-04-18 | 21:37

Ja hoor, GS is echt consequent. Hoofddoeken niet op je werk, keppel wel. Hypocriet.

issieookweer | 12-04-18 | 20:48 | 3

Een hoofddoek is verplichting, keppel een keuze.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-04-18 | 21:06

Zie jij wel eens orthodoxe Joden, de mannen, zonder ringlets, zonder zwarte hoed, in anders dan zwart? Zie jij wel eens orthodoxe Joden, de vrouwen, die GEEN pruik ophebben omdat ze, net als de Islamieten, hun haar niet mogen laten zien? Die regels zijn voor beide dezelfden.

issieookweer | 12-04-18 | 21:21

@ Jan-Joris-Jaap-Joop

Mooi! Als het een 'keuze' is kan-ie hem dus af doen of lekker ergens anders gaan werken.

HypoPseudo | 13-04-18 | 06:59

Kan er geen verbod voor alle openbare ruimtes komen mbt tot alle religie. Gewoon als je voordeur uitloopt geen uiterlijke vertoon van religie. Niet in de bus, niet in de trein. Geen nonnen, geen keppeltjes geen hoofddoeken. Lijkt me heel rustgevend.

TilburgDeGekste | 12-04-18 | 20:38 | 6

Ook onzin. Ik begin ook een beetje moe te worden dat sommigen hier alles wat religie betreft op één hoop gooien.

Alucard | 13-04-18 | 09:34

Sorry, maar vrij land, vrijheid van expressie. Dat betekent dat je een lelijk petje op mag doen, en ook dat je een hoofddoek mag dragen.

Milanus Maximus | 13-04-18 | 11:42

Ja maar als ik in mijn blootje op straat wil is dat aanstoot gevend. ik vind jouw religie opdringen in openbare ruimte ook aanstootgevend. Gewoon religie achter de voordeur houden.

TilburgDeGekste | 13-04-18 | 15:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Heel goed, een verbod op iedere uiting van religie is wat ik wens, idioten die in denkbeeldige opperwezens wensen te geloven zijn daar uiteraard vrij in, maar horen daar anderen op geen enkele wijze mee lastig te vallen.

Mather | 12-04-18 | 20:27 | 2

@ Mather

Exact!

HypoPseudo | 13-04-18 | 07:05

Jij wilt dat de overheid bepaald wat mensen mogen dragen? gevaarlijk...

Milanus Maximus | 13-04-18 | 11:43

De Anne Frank Stichting (of Anne Frank Huis, dezelfde toch) heeft al eerder laten zien een vreemd clubje te zijn. Nu slaan ze weer helemaal op hol met het keppeltje-verbod. Hun gedachtekronkel is waarschijnlijk dat ze geen islam-hoofddoek-gedoe in het joodse huis willen (logisch) , maar o zo bang zijn voor de ziekelijke "islamofobie"-beschuldiging en daarom maar alle zg. religie-uitingen gaan verbieden. Wat een idioten.

simplesimpie | 12-04-18 | 19:09 | 6

"Wat me persoonlijk nog meer stoort is dat er een ware Holocaust-industrie bestaat"

Werkelijk? En waar bestaat die "industrie" dan precies uit?

Dr_Johnson | 12-04-18 | 21:03

Dokter Jansen, zo te horen nooit in Dachau of zo geweest? Dat is het Joodse equivalent van b.v. Banneux voor de katholieken. Geld maken van de onbenulligen.

issieookweer | 12-04-18 | 21:23

@ssieookweer | 12-04-18 | 21:23

O. Ik dacht dat je het over Nederland had. In Dachau ben ik nooit geweest, wel in de jaren 90 een keer in Auschwitz. Ik had destijds niet de indruk met een "business model" te maken te hebben. Toegangsgelden zullen worden gebruikt om eea te onderhouden, schat ik.

Het "industriële" mbt de Holocaust en de huidige c-kamp monumenten vond plaats tijdens WW2, niet nu.

Dr_Johnson | 12-04-18 | 21:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen keppeltjes anders aanstootgevend? Voor wie? De moslim-bezoekers van het Anne-Frank gedoe? Hahahaha.....

Is dit nog nieuws? | 12-04-18 | 19:00 | 1

Precies. Voor wie is eigenlijk een keppeltje aanstootgevend ?? Het ligt totaal anders dan bij een hoofddoekje.

Alucard | 13-04-18 | 09:37

De Torah rept met geen woord over keppeltjes. Een keppel is geen religieus symbool maar een culturele uiting. Een traditie (minhag). Een Amerikaan weiger je toch ook niet omdat hij cowboy laarzen aanheeft ? Een mooi geval van culturele uitsluiting. Daar zijn de snowflakes zelf zo gevoelig voor. Maar goed, Joden zijn in de ogen van links de wortel van al het kwaad in de wereld eh ? De Islam niet. Die is lief.

Croisantneuf | 12-04-18 | 18:48 | 3

De Koran rept met geen woord over hoofddoeken of sluiers. Een hoofddoek is geen religieus symbool maar een culturele uiting. ....... Maar goed, Moslims zijn in de ogen van rechts de wortel van al het kwaad in de wereld eh ? Het Jodendom niet. Dat is lief. Daar worden alleen maar de vrouwen achterin de bus gejaagd. Daar mogen alle vrouwen alleen maar nergens gemengd met de mannen zijn. Daar moeten de vrouwen alleen maar pruiken te dragen omdat zij hun eigen haar niet hoeven te bedekken. Daar zijn goys en shikses echt welkom.

Ga toch weg, man. Allebei hetzelfde mentale en intellectuele uitschot, met alleen het verschil dat de Zionisten zich sinds 1940 heel aardig aan de Duitse regels houden. www.huffingtonpost.com/mj-rosenberg/h....

Google ook eens Stern Gang, Irgun, Haganah, S.S. Patria -1940, Joodse bom op Joods schip, 248 doden-, King David Hotel -1946, Joodse bom- en vooral: Balad al Sheikh -1947- en Deir Yassin -1948, 200 onbewapende burgers doodgeschoten tijdens een overval door de Stern/Irgun/Palmach op het dorp, de oude mannen en vrouwen gevangen genomen, in het Joodse Kwartier in Jerusalem in een parade door de straten gejaagd en vervolgens in een steenbrekerij in Gvaat Shaoul met kogels afgemaakt.

issieookweer | 12-04-18 | 21:09

*---- niet hoeven te .... = moeten

issieookweer | 12-04-18 | 21:10

Croisantneuf | 12-04-18 | 18:48 | reageer
Gewoon lekker zwart-wit blijven denken hè. Simpelheid voor de simpelen....

Jij doet nogal boude uitspraken. Ik vraag me af of de gemiddelde gekeppelde jood er hetzelfde over denkt.
Je kunt het wel 'buiten' geloof proberen te trekken, maar dat bepaal jij niet.
Als ik ineens met een keppeltje zou lopen, gaan mensen ook meteen denken "oh zie hem zich dan eens even cultureel uiten".
Nee dus, het is voorbehouden aan Joden (of lieden die op z'n minst heel slinks de kale plek in de kruin denken te kunnen verstoppen).

Mooi even een draaitje aan de waarheid geven....

Gazzerop | 12-04-18 | 22:15

Stuur de directie even richting Gaza, Syrië of Libanon.
Wellicht brengt het hen dan op.andere gedachten.

Rest In Privacy | 12-04-18 | 18:46

Het verhaal getuigt van zó 'n masochisme dat het Anne Frankhuis een ware sadist nodig heeft om ze te testen.
'We 're living in the age of absurdity', zei Robert Spencer afgelopen jaar.
Zei hij dat ? Nou, erg boeiend allemaal, Hens.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 12-04-18 | 18:05

Leren die Barry's van 25 nu nog steeds niet zelfstandig te denken. Serieus, hoe kun je als Barry van 25 in 2018 nog steeds in een god m/v/x geloven en wil je hier zelfs doelbewust een mutsje voor opzetten.
Kom op man...

WasHetMaarMakkelijk | 12-04-18 | 17:32

DebraCadabra | 12-04-18 | 16:35
Dit is een goed punt.
Het kon allemaal tòt nu, want hoofddoek en Islam.

Carmelita | 12-04-18 | 17:26

Moest rijbewijs halen. Bos en lommer plein. Kopvod achter balie. Maar een, volgens mij, privé instelling gaat zichzelf hier inbinden. Raar.

Hufterst | 12-04-18 | 17:25

Ik zou het juist raar hebben gevonden indien Barry met de fascinerende achternaam wel zijn keppeltje op zou mogen houden. Omdat dit goed in het decor of de ambiance zou passen? Onzin natuurlijk.
Gelijke monniken gelijke kappen, hoe moeilijk kan het zijn. Hoop wel dat er meer instellingen de zelfde seculiere beginselen gaan hanteren.

Luchtbakfietser | 12-04-18 | 17:21 | 3

dezellfde

Luchtbakfietser | 12-04-18 | 17:22

Als eerste het gemeentehuis graag.

ja,diedus! | 12-04-18 | 17:23

Gelijke monniken, geen kappen dus.

sinaasappelpap | 13-04-18 | 02:10

Ben enige tijd geleden met m’n dochter in het AFH geweest, uren in de rij gestaan en eenmaal achter de boekenkast bleek alle inboedel weg te zijn gehaald (staat mogelijk bij een of andere Gutmensch rukker thuis of zo). Het is momenteel niets anders dan een eindeloos rinkelende kassa over de rug van het meiske wat toentertijd ondergedoken zat wegens haar Joodsheid.

Tevens schreef de oudere zus Margot ook dagboeken, en ook is het nog niet opgehelderd welke NSB-er de boel nu daadwerkelijk verlinkt heeft. Wel weten ze dat er een telefonische tip bij de politie is binnengekomen van een vrouw welke in ieder geval goed ‘Nederlands’ sprak… (kuch).

Veluwse-Eikel | 12-04-18 | 17:09

Geloven doe je thuis maar, geen keppeltjes, kopvod of kruisjes in een openbare (publieks) functie. Bovendien wist, zoals blijkt uit het verhaal die Vingeling precies waar hij aan begon, sollicitatiegesprek zonder keppeltje en later toch gaan zeiken dat je dat ding op wil is gewoon hypocriet, klaar, goed dat de leiding z'n poot stijf houdt.

zwellevertje | 12-04-18 | 17:03 | 3

In dergelijke functies als het AFH heb ik er minder problemen mee. Ik kan namelijk de keuze maken om er al dan niet naartoe te gaan. Kopvodden bij de gemeente vind ik een ander verhaal. Ik kan mijn rijbewijs niet aanvragen bij de supermarkt en het betreft ook nog eens een Nederlandse Overheid. Dan inderdaad niks van dat alles, maar ik kan er niet wakker van liggen als een Jood in het AFH een keppeltje wil dragen. Net zo min als dat er kopvodden bij de islamitische slager staan. Dan ga ik wel naar een andere slager. Simpel toch?

Kopieerapparaat | 12-04-18 | 18:12

Ik heb er ook niet zo'n moeite mee maar dit ventje is gewoon aan het provoceren, hij wist dat daar geen religieuze uitingen gewenst waren en het dan toch proberen en vervolgens weer een jank verhaal in een joods weekblad, dat stoort, net zoiets als kopvodden met hun jank verhalen dat ze die niet overal op mogen, en dan diescriemienatie roepen etc etc

zwellevertje | 12-04-18 | 19:26

Onzin. Geloven doe je in het leven van alledag. Niet alleen thuis.
Ga eerst eens in verdiepen, man.

Alucard | 13-04-18 | 09:44

Heb nog een leuke publicatie van de Anne Frank Stichting uit de jaren 1980 ("Vooroordelen veroordeeld"). Ging trouwens hoofdzakelijk over zogenaamde vooroordelen jegens Turken en Marokkanen. Altijd leuk om die multiculturele kul anno 2017 nog eens door te lezen. De vooroordelen die toen (met overheidssubsidie) moesten worden bestreden blijken dan ineens van een correcte toekomstverwachting te getuigen. Verder moet de directie zich diep schamen. Als een jood geen jood mag zijn in een huis ter nagedachtenis aan de jodenvervolging dan rest je als directie van dat huis nog maar één taak: OPTIEFEN!

Angelica | 12-04-18 | 16:50 | 2

psies!

drastic | 12-04-18 | 16:58

Precies

Alucard | 13-04-18 | 09:46

Alle religieuzen moeten gewoon met hun religieuze merktekens kunnen rondlopen. Dat maakt het herkennen van onraad en vijandigheid gelijk een stuk makkelijker.

Cobalt bomb | 12-04-18 | 16:49 | 1

Inderdaad. Op straat en zelfs in de tweede kamer want die vertegenwoordigd haar of zijn groep, maar alle uitvoerders van de publieke funtie dus niet.

simplesimpie | 12-04-18 | 19:27

Een mijter of ander katholiek gewaat in de Katholieke kerk, vind ik ook maar storend. Kunnen die ok worden verboden?

echtpaul | 12-04-18 | 16:48

Dit is het gevolg van het zo gewenste “geen religieuze uitingen in het openbaar”. Terecht dus. Deal with it.

DrumPiet | 12-04-18 | 16:35 | 4

Ichneumonidae | 12-04-18 | 16:38
Toevalstreffer.

Cobalt bomb | 12-04-18 | 16:49

Volgens mij haal je "in het openbaar" en het "uitvoeren van een publieke functie" door elkaar. Het lijkt mij ondoenlijk om religieuze uitingen op straat ("in het openbaar") te verbieden. Daarentegen zou je bij het uitvoeren van een publieke functie wel mogen wensen dat religieuze uitingen achterwege dienen te blijven als je vindt dat de overheid neutraliteit hoort uit te stralen. Zoals je ook bij bepaalde bedrijven bepaalde voorschriften ten aanzien van kleding hebt.

Angelica | 12-04-18 | 17:20

DrumPiet | 12-04-18 | 16:35 |
Ironisch genoeg zijn het juist de inclusieve 'denkers' en de linkse slippendragers die graag zien dat je door middel van rare mutjes, petjes en martelwerktuigen (het kruis) laat zien dat je geen donder gelooft van die inclusiviteit.
Vandaar 'denkers';).

Ichneumonidae | 12-04-18 | 17:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ben ik nu een van de weinigen die dit gewoon terecht vindt? Religie is voor thuis. Van mij kan er niet weinig genoeg religie buiten de voordeur. Ik vind het niet prettig om geholpen te worden door iemand met zichtbaar religieuze kenmerken. Dus geen hoofddoekjes achter de kassa, geen kruisjes achter de balie in het ziekenhuis en geen keppeltjes in een museum (ook niet in het Achterhuis).

wazakzegguh | 12-04-18 | 16:29 | 2

Helemaal mee eens. Maar vertel dat eens aan kopvod Fatima achter de kassa.

C.Martel | 12-04-18 | 16:48

Dat museum was ooit iemands thuis.

drastic | 12-04-18 | 16:57

1 april. Oh wacht...

De Vrijlansier | 12-04-18 | 16:26

Moslims schijnen nogal allergisch te zijn voor blanke kazen, Eskimo’s, Jehova’s, volgers van de Baghwan en eigenlijk alles en iedereen. Het is dus vanzelfsprekend dat keppeltjes taboe zijn. Dat in tegenstelling natuurlijk tot doeken, lappen, voddenbalen en mannenjurken. Alles is haram tenzij de imam het halal heeft verklaard. Dat is diversiteit. Buigen voor voddenbalen. Toegeven aan waanzin.

Nivelleermarionet | 12-04-18 | 16:25 | 1

Die bontkragen zijn ook zo lekker halal hè? Alleen maar schapenbont gebruiken ze!

Gazzerop | 12-04-18 | 22:19

"De organisatie is namelijk tegen het openlijk dragen van "religieuze symbolen". Raar! Heel raar!"

Ik vind dat niet raar. Ik vind dat "verlicht". Zouden alle organisaties in Nederland moeten doen. Misschien moet Pieter-Jaap Aalbersberg maar eens verplicht stage gaan lopen bij het Anne Frank Huis.

Religieuze symbolen draag je maar daar waar ze thuishoren: in de diverse clubhuizen en achter je eigen voordeur.

Dr_Johnson | 12-04-18 | 16:24 | 4

Erg overspannen allemaal, eigenlijk. Voordat het geloof van de vrede zijn intrede deed in onze contreien had niemand een probleem met kruisjes of keppeltjes. Of oranje Bhagwan gewaden, wat dan ook. Dat is pas gekomen met de intrede van het hoofddoekje. Met reden natuurlijk. Want het hoofddoekje is namelijk niet alleen een uitspraak over de draagster daarvan, maar vooral van degene die er geen draagt.
WIe bestuurt eigenlijk het Anne Frankhuis? Allemaal goi, schat ik zo.

DebraCadabra | 12-04-18 | 16:35

Hebben ze die gele jodensterren al weggehaald in het Anne Frankhuis?

Guido | 12-04-18 | 17:13

Debracadabra;
Precies. Juist geanalyseerd.

Alucard | 13-04-18 | 09:50
▼ 1 antwoord verborgen

WO-II ligt nu een 73 jaar achter ons, verreweg de meesten (hier ook) hebben er nooit direct mee te maken gehad.

Hoe lang gaan we dit soort instituten en herdenkingen nog in leven houden? Tot 2332? Beetje OT, maar ik vraag me dat wel eens af.

Ichneumonidae | 12-04-18 | 16:23 | 3

terechte vraag (ogenschijnlijk hebben "we, de mense" er ook niks van geleerd).

Cobalt bomb | 12-04-18 | 16:51

Lekker zeuren over concentratiekampen van 2 generaties geleden, zodat je niks hoeft te doen aan de concentratiekampen die NU in Noord Korea worden gerund.
Voelt goed, meelevend doen zonder er echt iets voor te hoeven doen. Nog een stille toch iemand? Of een online condoleance register?

The_Master_Bear | 12-04-18 | 16:59

Anne Frankhuis houdt zichzelf in stand hoor , geen enkel probleem.

Zwizalletju | 12-04-18 | 17:07

Alle religie uit het straatbeeld lijkt me toch wel een strak plan.
Dat bijgeloof heeft al meer dan genoeg schade aangericht.

The_Master_Bear | 12-04-18 | 16:15 | 3

Hoeveel schade heeft het jodendom of het boedisme u berokkend?

Ruimedenker | 12-04-18 | 19:17

Deel 1: Mijn niks, maar vraag het eens aan de Amalekiten, Hiviten, Jebusiten. Oh wacht, die zijn uitgeroeid door het jodendom.
Deel 2: Mijn niks, vraag het de Rohinga, de Tamils, of gewoon wat gehandicapten die in Buddhistische landen wonen.

The_Master_Bear | 12-04-18 | 20:49

zijn zonder n (2x)
I blame the muscle memory.

Religie is een hersenziekte. Opsluiten in zachte witte kamers en rustig, streng doch vriendelijk toespreken.

The_Master_Bear | 12-04-18 | 20:51

Anne Frank is een verdien model, niet meer en niet minder.

Rallywally | 12-04-18 | 16:15

Is toch een logische en goede beslissing om dit te verbieden? Bedrijfskleding moet neutraal zijn: geloven doe je maar in je kerk of in je eigen huis. Maar ik begrijp dat de Anne Frank Stichting inmiddels van dit principe is afgestapt en besloten heeft religieuze uitingen toe te staan. Jammer.

Rest In Privacy | 12-04-18 | 16:09

Dit durf ik echt niet tegen mijn Israëlische familie te vertellen. Waar is het fout gegaan.....

Schepvogel | 12-04-18 | 16:09 | 2

Zo rond 3000 BC toen een geitenfokker het een goed idee vondt om het topje van zijn lul af te knippen en dat vervolgens van iedereen te verwachten.
Direct daaruit kwam Judendom, Kristendom en Mosseldom. Allemaal heel erg dom.

The_Master_Bear | 12-04-18 | 16:17

Schepvogel | 12-04-18 | 16:09
Doe toch maar, een beetje goed nieuws kan iedereen toch gebruiken. Geef ze ook gelijk het telefoonnummer, dan kunnen ze even vriendelijk informeren.

Cobalt bomb | 12-04-18 | 17:00

In het Anne Frank huis dan wel, maar ergens anders zie ik liever toch ook geen religieuze hoofddeksels en doekjes, dat ik in een ziekenhuis achter de balie tegen drie hoofddoekjes moest aankijken, die ook nog eens alles fout deden wat fout kan gaan, deed mij besluiten om rechtsomkeert te maken. Ik wens niet geholpen te worden door mensen die een ideologie aanhangen die weinig goeds in petto heeft voor ongelovigen zoals ik. Ongelovigen, ik ben niet eens een ongelovige, ik geloof in de natuur en het eindige leven, dus niks ongelovig. Alleen mijn geloof staat niemand naar het leven, ik wens alleen niet bij een bezoek van een openbaar gebouw geconfronteerd te worden met iemands ideologie, zeker als die ideologie ook nog eens kwaadaardig is.

dutch bikkel | 12-04-18 | 15:59

Ik zie het AnneFrankhuis niet als een overheidsdienst, maar als een bezienswaardigheid, die je vrij bent al dan niet te bezoeken.
Daarom lijkt een keppeltje me hier geen probleem.

Carmelita | 12-04-18 | 15:57

Waarom zou je een werknemer, waar dan ook, toestaan om keppeltjes, hoofddoeken, vergieten, neusbotten of peniskokers te dragen?

En als je geen bezoekers/klanten wilt in je tent, dan verbied je dat die bezoekers ook.

Moeilijk hoor.

Ichneumonidae | 12-04-18 | 15:54

Ben wel benieuwd of een baardmeneer in djellaba wordt tegengehouden wegens het dragen van "religieuze uitingen".

Non_Smoking_Gun | 12-04-18 | 15:47 | 1

Het nieuws is juist dat religieuze uitingen wel mogen. Baardmeneer in djellaba mag dus gewoon doorlopen.

vrijstijler | 12-04-18 | 15:51

Geen religieuze uitingen, duidelijk zat. Als je een keppeltje toestaat, moet je ook een burka toestaan, en als iemand vindt dat het nazisme een religie is moet je dat ook toestaan. Ik vind het absoluut geen probleem om religie daar te verbannen.

Nietvoordekat | 12-04-18 | 15:47 | 1

Een museum is een culturele plaats. Het bevat in dit geval dingen van vroeger.
Meestal uit een tijd toen de mensen nog geloofden in verschillende gefantaseerde almachtige vriendjes, en het leed en de ellende die dat met zich meebracht.
Van het verleden moet je leren. Ook hoe het niet moet.
Velen vertikken het helaas om zichzelf iets te willen bijbrengen.

Notenkraker | 12-04-18 | 15:56

Als iemand had geklaagd dat zijn of haar kruisje niet was toegestaan, had dit de media niet behaald, als een moslima gezegd zou zijn dat zij haar hoofddoek had moeten afleggen waren de buren van de grachtengordel en in Amsterdam-West in opstand gekomen. Selectieve verontwaardiging, bleegh...

Tubantia83 | 12-04-18 | 15:46

Het Anne Frankhuis is een museum. Het Achterhuis, waar de familie Frank ondergedoken was, waar zij verraden werden, waar bijna niemand van hen terugkeren mocht.
De familie Frank onderging dit lot omdat ze Joden waren.
Als ik een museum bezoek verwacht ik ingelicht te worden. Verwacht ik te begrijpen waarom dat museum bestaansrecht heeft. Verwacht ik wijzer het museum te verlaten.
Juist in een museum dat over de holocaust gaat, verwacht ik Joden te zien. Met Joden te kunnen spreken. Meer te weten te komen over het Jodendom. Omdat de Jood degene is die om zijn geloof vermoord werd. Officieel. Leuk zou het zijn om nog te kunnen praten met degenen die Joden een onderduikadres gaven. Maar zij zijn niet meer.
Joden, miljoenen zijn er vermoord. Vergast. Aan ziektes overleden. Anne Frank ligt ergens in Bergen Belsen begraven. Samen met haar zus Margot. Er is een graf voor de zusters. Waar zij echter niet begraven liggen. Hun botten zijn te vinden in een van de vele grafheuvels daar. Heuvels met 10.000 doden, met 2.000 doden. Met 5.000 doden. Heel veel grafheuvels. De wind heeft nu vrij spel in Bergen Belsen. Daar waar de tyfus huis hield, waar de mensen dood neer vielen tijdens het appèl, daar is het leven van het jongemeisje geeindigd.
Een keppeltje in het Anne Frankhuis. Op de plek waar de vader van Anne er waarschijnlijk ook een gedragen heeft. Waar Peter en zijn vader er eentje droegen. Het is meer dan legitiem. Het is gewenst. We zijn het de Joden schuldig. Juist in het Anne Frankhuis moet de mogelijkheid bestaan een keppeltje te dragen. Het herinnert ons aan wat ooit eens was. Een zwarte bladzijde in onze geschiedenis.

onnosel | 12-04-18 | 15:45 | 9

Ruimedenker | 12-04-18 | 17:02
Eh, voor de goede orde zat grootvader ichneumonidae bij de waffen ss? Zonee, dan gaat het hem net zo min aan als mij.
Dat leid ook af van de hoofdvraag: waarom mag een jodenmeneer in een oud "joden"huis geen keppeltje dragen omwille van goodwill aan mossels. Immers, dit is nog niet eerder zo hoog opgevoerd.

Cobalt bomb | 12-04-18 | 17:08

Cobalt bomb | 12-04-18 | 17:08
Zelf was ik er toen nog niet, maar m'n grootouders wel. Die zaten allemaal in het Verzet, daarin niet verschillend van ALLE Nederlanders die je na WO-II hoorde over hun heldendaden.

Enfin, dit terzijde. Ik hou niet zo van mensen die in de wij-vorm spreken.

Ichneumonidae | 12-04-18 | 17:27

Hear, hear!

Museveni | 13-04-18 | 12:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Beetje meten met twee maten hier bij de GS? Als een mevrouw met een hoofddoek een verbod had gekregen dan was het geen enkel probleem geweest, nee dat was volkomen terecht. Maar een keppeltje moet wel kunnen? In een functie waarin je in het openbaar treedt heeft een werkgever wat mij betreft het recht om de uiting van religie bij zijn werknemers te verbieden, van welk geloof dan ook. Dat het hier om het anne frank huis gaat doet niet ter zake.

Hunter S. Thompson | 12-04-18 | 15:45 | 3

eens.

bwanabanjo | 12-04-18 | 15:49

Was dit een museum geweest waar herdacht wordt dat Joden miljoenen moslims hadden uitgemoord en daarnaast ongekend sadistische experimenten op ze uitgevoerd, tja dan had je gelijk.

Maris v.d Hof5393 | 12-04-18 | 15:56

Je snapt toch wel waar de schoen wringt toch?

Cobalt bomb | 12-04-18 | 17:03

Kop is achterhaald. Topic is achterhaald. Keppeltje dragen mocht niet, maar mag nu juist wel. Link met moslims is vergezocht, want die zie je daar eigenlijk nooit.

Zie: eenvandaag.avrotros.nl/item/medewerke...
Anne Frank Stichting: "Inmiddels hebben wij (...) besloten dat religieuze uitingen gedragen mogen worden in het museum en op de werkvloer."

En als we dan toch een link met moslims zoeken: kopvod/burka mag dus ook. Kunnen we daar weer een volgend ophef!1!! topic aan besteden... Ik kijk er al naar uit. Was er verder geen nieuws vandaag?

vrijstijler | 12-04-18 | 15:44

Nee tyf op als kruisjes en kopvodden niet mogen keppeltjes dan ook niet.

Als je wilt dat mensen vijandig blijven tegen Joden moet je ze vooral een uitzonderingspositie geven in dit soort dingen.

niemand specifiek | 12-04-18 | 15:44 | 3

Ietwat grof geformuleerd maar wel helemaal waar.

Hunter S. Thompson | 12-04-18 | 15:46

Je snapt er werkelijk geen bal van.

ParaPiet | 12-04-18 | 16:10

Geen probleem hoor. Kopvodden mogen best naar het AFH waar de joden terecht een keppeltje dragen maar dat WILLEN ze niet. Dan beginnen ze te schreeuwen als een speenvarken dat ze belemmerd worden om het AFH te bezoeken vanwege de joden. Kopvodden doen het meestal allemaal zelf. Ze creëren hun eigen problemen en gooien die vervolgens bij anderen over de schutting.

Kopieerapparaat | 12-04-18 | 18:38

De keppeltjes zijn dus niet verboden nu als ik het goed begrijp. Dus waarom staat er in de titel dat keppeltjes verboden zijn, terwijl ze dat niet zijn?

dz5b604587 | 12-04-18 | 15:42 | 2

Omdat "Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend".

koeberg | 12-04-18 | 15:44

Omdat: "Medewerker mag na half jaar gezeik alsnog keppeltje dragen" te weinig ophef!1!!-gehalte had.

vrijstijler | 12-04-18 | 15:50

Anne Frank huis heeft ook haar langste tijd wel gehad. Het is nu zo lang geleden. Te lang gelden om nog echt impact te maken. Gewoon sluiten dat huis, verkopen, of wat economische immigranten in stoppen.

Mark_D_NL | 12-04-18 | 15:42 | 4

Is toch zo. Aan alles komt een eind. We herdenken toch ook niets meer uit 1723... Of wel. Wordt het dan niet eens tijd om het allemaal wat te vernieuwen. Er is de laatste 70 jaar van alles gebeurt. Zaken die dichter bij de mens van nu liggen dan Anne Frank. Jij reageert vanuit je eigen belevingswereld. Dat mag, maar is enigszins kinderlijk. Wanneer Anne Frank niet vernieuwd wordt zal het hele verhaal een stille dood sterven..

Mark_D_NL | 12-04-18 | 16:38

De grootste oorlog allertijden? 23 miljoen doden,waarvan 6 miljoen vooraf gepland..... noem dat maar een “passage” in de geschiedenis.
Zullen we de Nachtwacht ook maarverbranden? Oud kut schilderwerk uit 1642.
Generatiekloof zullen we maar zeggen Mark, denk dat jou ouders hetzelfde zeggen als ik..

Ruimedenker | 12-04-18 | 16:50

Jouw ..... sorry

Ruimedenker | 12-04-18 | 16:51
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien niet het keppeltje maar wel de gele jodenster! Daar gaan we weer heen als het zo doorgaat.

Accident_Prone | 12-04-18 | 15:41 | 2

Zo waar dit en helaas, we staan erbij en kijken ernaar.

Maris v.d Hof5393 | 12-04-18 | 15:58

Maris v.d Hof5393 | 12-04-18 | 15:58
Wat??
Wacht...

WAT?

Bijna zou ik je gaan vragen om verduidelijking, bijna!
Maar hier kun je gewoon niets van menen. Wie wordt hier nou altijd die jodenhaat in de schoenen geschoven?
En hoe (vertel me!) gaan 'zij' voor elkaar krijgen dat die gruwelijke ster weer terug gaat komen?

O o o, werkelijk....

Gazzerop | 12-04-18 | 22:33

Hoe compleet idioot, achterlijk, van de pot gerukt wil je het hebben.

Maar ik neem aan dat een doek om je harses (geheel "vrijwillig", uiteraard) weer geen enkel probleem is?

EefjeWentelteefje | 12-04-18 | 15:39 | 2

Ik zou het artikel eerst lezen voordat je reageert...

dz5b604587 | 12-04-18 | 15:43

Ik heb het gelezen. Punt is dat het hier gaat om een museum waar juist de slachtoffers van de ultieme verschrikking van de holocaust worden gememoreerd. Voornamelijk Joden. En ja, ik vind het op een dergelijke plek niet meer dan normaal om mensen tegen te komen die - zichtbaar - Joods zijn.
Zie ook de post van onnosel | 12-04-18 | 15:45 | hierboven.

EefjeWentelteefje | 12-04-18 | 16:00

De onverdraagzaamheid naar religieuze uitingen begint ernstig intolerante trekken te krijgen. Zolang mensen met religieuze symbolen er niet op uit zijn om mij te overtuigen van hun gelijk of mij hun wil op te leggen, heb ik daar geen enkele moeite mee.
Pas als men de religieuze tekenen als wapen gaat dragen, dan heb ik heel veel moeite mee.
Tolerantie gaat toch echt verder dan alleen het eigen gelijk!

L.E. Raar | 12-04-18 | 15:39 | 1

+veel.

Lupuslupus | 12-04-18 | 16:22

Vergiet op het hoofd mag dus ook niet?

piloot47 | 12-04-18 | 15:38 | 2

Ik zou het artikel eerst lezen voordat je reageert...

vrijstijler | 12-04-18 | 15:46

ja, plus de comments.
Hoe moeilijk kan het zijn: al meteen wordt duideliijk dat het om werkNEMER en werkGEVER gaat, niet bezoeker.
Maar je bent de enige niet. Plusminus 100 plemps terug vond men zichzelf ook al heel recalcitrant en oprecht verontwaardigd over zoveel teloorgang van de maatschappij en dan natuurlijjk met name in aftakelend shithole Amsterdam. Nou goed, dat laatste klopt wel sowieso.

chicago river | 12-04-18 | 16:55

Sommige bezoeken dat huis om zeker te stellen dat Anne gedeporteerd is. Die willen geen extra joden zien.

Oepsie1234 | 12-04-18 | 15:38

De remkeppel ? Hoe erg remt een hoofddoek of mannenjurk dan wel niet ? Om nog maar te zwijgen over de rembaard.

van Oeffelen | 12-04-18 | 15:37

Amsterdam; de stad waar de meeste Joden zijn opgehaald en verraden. Waar de terugkeerders van de kampen een aanslag krijgen voor 3 jaar niet betaalde erfpacht. ^NL de staat waar terugkeerders ook meteen een aanslag Successierecht in de klauwen kregen geduwd. Heb zelfs een geval gezien waar de enige overlevende 3 aanslagen kreeg omdat er drie keer geerft zou zijn (ze waren niet allemaal tegelijkertijd dood.) Deden Belgen dat beter, hier heb je alles terug en over belasting spreken we niet. En dan vreemd vinden dat Joden gingen zwart sparen in Zwitserland

Zatkniss | 12-04-18 | 15:36 | 1

Tja Zwitserland..... dr ligt nogal wat “nazigoud”in de kluizen. Van wie zou dat kunnen zijn? Beschaafd land hoor dat Zwitserland.

Ruimedenker | 12-04-18 | 16:56

Dhimmitude, niks anders.

L.E. Raar | 12-04-18 | 15:33

Wie is Anne Frank.

pegaje | 12-04-18 | 15:29 | 5

Balpen of ballpoint svp.

Mr_Natural | 12-04-18 | 15:58

Een Duitser.

The_Master_Bear | 12-04-18 | 16:49

Mark, jouw humor is wrang, kan m best waarderen. Maar sta ff wat langer stil bij het geheel.

Ruimedenker | 12-04-18 | 16:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet overal een aanval op onze vrijheid in zien of een overname door de moslims. Dit is toch helder en als het voor iedereen geldt dan is dat toch prima. Dit mogen ze overal van mij invoeren in onze seculiere maatschappij.

Ook JC | 12-04-18 | 15:29 | 2

U snapt het, jammer van de dubbele standaard hier in de panelen.

Shezmu | 12-04-18 | 15:39

Hebben anderen dan 'seculieren' misschien ook nog rechten in dit land?

Lupuslupus | 12-04-18 | 16:23

Wat? Was Anne Frank joods dan?

Zaad_donor | 12-04-18 | 15:25

Maar in de Portugese synagoge moet het juist weer wel.

Rest In Privacy | 12-04-18 | 15:25 | 3

Ja, klopt. Bij Open monumentendag moesten alle mannen een keppeltje dragen die de synagoge wilden bezorgen. Dat heb ik dus gedaan, vond het wel grappig.

knerf | 12-04-18 | 15:31

De regels van het huis. Is niet zo moeilijk toch? Wie zich daaraan stoort moet er weg blijven.

Lupuslupus | 12-04-18 | 16:25

knerf | 12-04-18 | 15:31
Een synagoge 'bezorgen' heeft inderdaad iets komisch. Zat ie verpakt achterop het brommerskistje met verwarmingselement?

Of was je de synagoge bezoeken, en vond je het dragen van een keppeltje gewoon alsnog 'wel grappig'. In wat voor opzicht?

chicago river | 12-04-18 | 16:48

Op een opendag in een moskee gaan de hoofddoekjes ook niet af.

ja,diedus! | 12-04-18 | 15:23 | 1

Verschil tussen gebedshuis/musea is u niet helemaal duidelijk zo blijkt.

Shezmu | 12-04-18 | 15:37

Dit standpunt van het Anne Frank huis vind ik helemaal niet vreemd.

Simon_GS | 12-04-18 | 15:22

Anne Frank is een Zionistisch complot bedacht door de CIA om de Palestijnen tegen te werken.

Mark_D_NL | 12-04-18 | 15:22

En kalief Groot Wassink zag dat het goed was.

raskol | 12-04-18 | 15:21

Ok, geldt dit voor alle medewerkers van het Anne Frankhuis? Als dat zo is, dan prima dat betekent ook geen hoofddoeken of kruisjes. Maar toch een bekruipt mij het gevoeld dat de regel vooral ingevoerd is om andere mensen niet te beledigen. Brrrr enge ontwikkeling in mijn Amsterdam.

Indoneesje | 12-04-18 | 15:20

Dubbele standaard. Moslims zijn ook vaak bet slachtoffer van de politie, maar als ze er gaan werken mogen ze nog steeds geen hoofddoek!

robotpie | 12-04-18 | 15:20 | 5

Zegt de term geweldsmonopolie jou toevallig iets?

pale-blue-dot | 12-04-18 | 15:23

Jazeker, net als het slachtoffermonopolie dat zowel moslims als joden probeert te claimen. Geen religieuze symbolen bij de medewerkers van een museum over de wandaden van een fascist is geen probleem.

robotpie | 12-04-18 | 15:26

Crimineel Robot, jij kunt er wat van.
Moslims mogen wel degelijk werken met hoofddoek. Ben net nog bij Dirk en Blokker geweest en wat denk je? In een overheidsfunctie is het niet toegestaan(inlc.keppeltje).
En voor wat betreft slachtoffermonopolie, 6miljoen doden..... genocide etc. is iets anders dan”slachtoffer” van de politie. Ik vermoed dat je een jonge vent bent en een beetje rebels. Geeft niks, wijsheid komt met de jaren,tenzij je te veel omgang hebt met die “andere slachtoffers”.

Ruimedenker | 12-04-18 | 16:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Algemeen verbod voor religie in het openbaar zou heel fijn zijn. Alleen je praktiseren thuis of in daar voor aangewezen plekken.

XverderNix | 12-04-18 | 15:18

Eens. Geen religieuze rommel. Keppel, hoofddoek, soepjurk, mottige baard, weg ermee.

Rest In Privacy | 12-04-18 | 15:15 | 3

Ook geen glimlach meer in pretparken?
Geen keppeltje in een gebouw/verhaal met een puur joodse geschiedenis?
Jij hoeft niet te gaan, joden hebben die behoefte wél.

Ruimedenker | 12-04-18 | 15:18

Ruimedenker, ik denk dat het punt aan je voorbijgaat. Het gaat er net om dat mensen zichzelf via permanente uiterlijke kenmerken en kledij willen onderscheiden, boven de rest uit.
Kan iemand met psoriasis beter een KKK-uniform aandoen op het strand. Nuttig, beschermt lekker goed tegen de zon.

Notenkraker | 12-04-18 | 16:02

Jeetje, wat een vergelijk.
Op een voetbalveld draagt men veelal voetbalkleding, het liefst het clubtenue.
In een museum,waar de hoofdrolspeelster joods was, kan men dus joods-religieuze uitingen verwachten.
Joden kleden zich niet op die manier om zich “boven” de rest te onderscheiden.
Hoeveel joden ken jij eigenlijk, met die “nare’ trekjes?

Ruimedenker | 12-04-18 | 16:32

Amsterdam heeft het. Een gigantische plank voor de kop.

BrabantsVerzet | 12-04-18 | 15:14 | 2

Brabant heeft het: de narcostaat. Daarom snel een hoog hek om die provincie.

knerf | 12-04-18 | 15:33

knerf | 12-04-18 | 15:33
Amsterdam heeft het: intern vertroetelde en gewenste mocro maffia. Alles om te deugen, en die gasten houden graag de brabantse narcostaat in leven. Hun brabantse broeders en zuster moeten gesteund worden natuurlijk. Vraag=aanbod.

Acar_ketimun | 12-04-18 | 18:37

Staat er eigenlijk al een Koran in de boekenkast bij Anne??

Opco Engering. | 12-04-18 | 15:14 | 1

Niet nodig.
Koran is een slap plagiaat van het Oude testament.

Ruimedenker | 12-04-18 | 17:23

Of ik nou mijn gemeentehuis binnenstap, mijn huisartsenpraktijk of een supermarket, werkelijk overal werken zichtbaar (front office posities) dames met hoofdbedekking van mohammedaanse schnitt. En nu zou een keppeltje aanstootgevend zijn? Echt, we laten een klein clubje schreeuwlelijkerds ons hele land naar de kloten helpen.

BlowingBubbles | 12-04-18 | 15:14

Hemeltje lief. Het hele verhaal”Anna Frank” is ontstaan uit religie. Jodendom welteverstaan. Religieuze uitingen niet toe gestaan? Doesn’t make sense.

Ruimedenker | 12-04-18 | 15:12

We worden hier toch langzaam met zijn allen helemaal gek? Ik vraag mij wel eens af of wij ooit nog af komen van dit soort absurdistische situaties?

pale-blue-dot | 12-04-18 | 15:12

Ik ben ook hypergevoelig rond religie.
Wat mij betreft stellen we het gelijk aan genitaliën.
Doe ermee wat je leuk vindt.
Of- en wat- je hebt gaat niemand wat aan en geeft je nooit enige rechten. Hou het buiten je eigen huis gewoon bedekt. En haal het niet in je hoofd om ermee in de buurt van kinderen te komen.
Wat mij betreft geldt dat voor zowel piemels, kutten, joden, christenen en moslims.

two ball cane | 12-04-18 | 15:10

Tja, het Anne Frankhuis wil natuurlijk geen werknemers met hoofddoekje, maar dat mag je niet verbieden. Dan maar "religieuze symbolen" verbieden. We weten allemaal waarvoor dat codeert. Deze ironische situatie kan dan gebeuren.

koeberg | 12-04-18 | 15:10 | 1

Trouwringen, ook zo iets. Links is katholiek, rechts is protestant. Was laatst iemand over gevallen bij Willem-Alexander. Die is officieel verplicht protestant maar draagt zijn trouwring links. Logisch als je beroepshalve de hele dag ferme handen moet geven. Maar wat moet hij dan? Om de middelste vinger die toch niemand ziet?

Synecdoche | 12-04-18 | 16:40

Ben een tijd geleden in het Anne Frank huis geweest en daar was het druk, heel druk. Maar een bepaalde groep mensen, die je vaak in Opsporing Verzocht ziet, schitterde in afwezigheid.
Dus het zal wel meevallen met mensen die aanstoot zouden nemen aan een keppeltje. Of een kruisje. Of een tulband. Of een vergiet.

Bakkeleures | 12-04-18 | 15:10

Dramsterdam.... wedden dat iemand met een hoofddoek wel welkom is

Bokito ergo sum | 12-04-18 | 15:09

Het is zolangzamerhand wel duidelijk, al die goededoelenbusinesses zijn niet meer of minder dan een frontorganisatie van postmodernen en cultuurmarxisten.

De AF stichting is al jaren meer pro palestina dan pro het land dat voor het volk van de naamgeefster is gesticht.

Aan de ene kant een reuze sentimenteel beroep op de emoties van bezoekers doen, hen een enorme toegagsprijs aftroggelen en de munten uitgeven aan linkse hobbyprojecten.

Heel soms laat de AF stichting zijn masker een beetje zakken en zie je de cynische organisatie die zich verschuilt achter die arme Anne.

Glasgow Argus | 12-04-18 | 15:09 | 4

Boer Kini | 12-04-18 | 15:11
Noem het maar gerust geprostitueerd, postuum, ranziger kan bijna niet.

Abject | 12-04-18 | 15:13

Toe maar, dat pleit dus eigenlijk voor een boycot.

BlowingBubbles | 12-04-18 | 15:22

eens..

letopuwzaak | 12-04-18 | 21:49
▼ 1 antwoord verborgen

Over 20 jaar is heel Nederland een Anna Frank huis
Als de huidige sluimerende bezetting nu niet wordt gestopt.

Plorkface | 12-04-18 | 15:09

Hoe brouw je hier een Godwin van?

Eierbal-is-fijn | 12-04-18 | 15:08 | 3

"Weet je wie ook niet van keppeltjes hield?"

Inkoppertje.

E-Burke | 12-04-18 | 15:23

E-Burke | 12-04-18 | 15:23
Alois Schicklgruber

VeelTeSteil | 12-04-18 | 15:25

@VeelTeSteil

Dat durf ik niet te zeggen, maar z'n zoon was iig geen fan.

E-Burke | 12-04-18 | 15:33

Anne Frankhuis is geen synagoge, waarom vindt hij dat keppeltje nodig?

Dima Beeline | 12-04-18 | 15:08 | 2

Ben je nou serieus?

Boer Kini | 12-04-18 | 15:10

Om dezelfde reden dat moslima's een hoofddoek dragen. Dat moet van den Heer. Thuis doen ze hem af. Joden met keppel niet.

Synecdoche | 12-04-18 | 16:27

Geen religieuze symbolen is geen religieuze symbolen. Da's geen hoofddoekjes, da's geen keppeltjes. Het is op zich een beetje een rare regel voor het Anne Frank huis (net zoals het een rare regel zou zijn voor, ik noem maar een zijstraat, een museum in het Vaticaan), maar als je die regel hebt, moet je hem ook handhaven voor iedereen. Anders wordt het willekeur.

TheEgg | 12-04-18 | 15:07 | 1

Het was een nietszeggende regel omdat er voordien nooit een orthodoxe jood gewerkt heeft (die hadden vermoedelijk wat moeite met het commerciële karakter van het Anne Frankhuis). Evenmin als een hoofddoekdragende moslima zich daar ooit zal melden als medewerkster. Dat de regel volslagen krankzinnig is als het om joodse medewerkers gaat blijkt nu gelukkig.

Synecdoche | 12-04-18 | 16:33

Mag hij wel een jodenster dragen?

Pimol | 12-04-18 | 15:07 | 3

Nee, alleen een nummer op je (bedekte) arm.

Mr_Natural | 12-04-18 | 15:14

En gestreepte pyama’s mag ook niet.

Mr_Natural | 12-04-18 | 15:16

Geen Pyama.... geen Pedro- Doei.

Pedronegro | 12-04-18 | 16:03

Amsterdam...

Zouden we misschien kunnen afspreken om daar een maand geen topic over te hebben? Gewoon, doodzwijgen die open inrichting.
Gewoon, omdat het kan.

Abject | 12-04-18 | 15:07 | 3

Graag ......

Pjotterdjotter | 12-04-18 | 15:08
-weggejorist-
PopeyeKamper | 12-04-18 | 15:36

Dan kan ik hier alleen nog maar over Moslims lezen.

Drefbon | 12-04-18 | 15:56

En hier kijken wij anno 2018 nog van op? Bij mijn weten staat het anne Frank-huis nog steeds in Amsterdam en daar is zo langzamerhand alles "verboten". Next!
Amsterdam heeft zich al lang geleden opgeheven, nu komt ook de rest van Nederland aan de beurt, mark my words!

pibasso | 12-04-18 | 15:07

Mwah, er werkt vast wel een hooggeschoold kopvod bj de Stopera dat, bij het nog eens bestuderen van de geschiedenis, kan ontdekken dat Anne Frank in werkelijkheid een moslima was. Waarna inclusief gejuich mag losbarsten en het probleem van keppeltjes verbieden geen probleem meer is.

Jan Passant mk2 | 12-04-18 | 15:05 | 4
-weggejorist-
Rest In Privacy | 12-04-18 | 15:13

Iedereen wordt als moslim geboren volgens de wat fanatiekere mohammedanen.....

BlowingBubbles | 12-04-18 | 15:23

Iedereen wordt de islam aangeboden door allah. Als je dat aanbod weigert moet je dood. Kijk nooit een gegeven kameel in de bek.

piloot47 | 12-04-18 | 15:45
▼ 1 antwoord verborgen

Het nieuws moet zijn: kopvodden verboten in Anne Frank Huis.
Of....

keestelpro | 12-04-18 | 15:05 | 1

Dan was het een kwalijke zaak geweest.

pale-blue-dot | 12-04-18 | 15:25

Militairen mogen niet meer in uniform over straat. Geen keppeltjes in het Anne Frank Huis. Ik vrees voor de rode neus van Bassie.

Rollins | 12-04-18 | 15:05 | 2

Militairen mogen inmiddels alweer in uniform over straat. Niet zo miepen gelijk.

Mokum Kosher | 12-04-18 | 15:07

Jep, dat mogen ze, ik zie ze regelmatig de KMA uit lopen.
Maar sindsdien rijdt er ook zeer regelmatig een objectbeveiligingswagen rond van defensie, alsmede een of meerdere MP's.
Die angst is nog lang niet geweken. Zal met ons hervatte Afghaans avontuur er niet minder op worden.

Abject | 12-04-18 | 15:12

Prima toch, we willen ook geen hoofddoekjes zien, geen kruisje om nekken, dus ook geen keppeltje.

hou je religie lekker thuis en val anderen er niet mee lastig.

RisingGlorie | 12-04-18 | 15:05 | 8

Sorry Glorie, mijn 2e reactie was voor 2ball. Anna of Anne.....
Alsnog, ben ik met je eens dat religie iets persoonlijks is.
Niettemin kan ik geen logica ontdekken in dit verhaal.
AnnE Frank was jodin en ondergedoken omdát zij joods was. Religie speelt dus wel degelijk de grootste rol in het verhaal AnnE Frank. Objectiviteit speelt hier geen rol zoals gewenst bij bijvoorbeeld overheid(politie). Iedereen zou welkom moeten zijn, van keppel tot tulband. Hoofddoekjes zullen we hier nagenoeg niet tegenkomen, ondanks dat AnnE ver vóór “Israël” actueel was.

Ruimedenker | 12-04-18 | 15:46

RisingGlorie | 12-04-18 | 15:05
Hoofddoek = (gelijk aan) Totenkopf divisie.
Binnen het mohammedanisme is het opdracht om Joden/joden te doden, en een hoofddoek betekent dat men een mohammedaan is. Dus uit piëteit zou die hoofddoek bij het betreden van het museum af moeten, gelijk de Totenkopf-divisiepet.

Maartenalsoptwitter | 12-04-18 | 16:10

Niks mis met een kruisje of een keppeltje.

Elessir | 12-04-18 | 22:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar mogen dames met een kopvod wel gewoon naar binnen dan?

eerstneukendanpraten | 12-04-18 | 15:01 | 5

Het gaat hier om een medewerker. Bezoekers met een keppeltje zijn natuurlijk wel welkom.

koeberg | 12-04-18 | 15:14

Nog geen twee weken geleden heb ik op the webs inderdaad een foto van een kopvod op bezoek in het Anne Frankhuis gezien. Wellicht was dat op G.S.

Van Zessen Klaar. | 12-04-18 | 15:33

@koeberg
volgens mij moeten die een afspraak maken,
de dames met kopvod willen namelijk niet binnen komen als hun zich met keppeltje daar bevinden.
dus 1 keer per week keppeltjes middag.

Rene046 | 12-04-18 | 18:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zou me helaas niets heel erg verbazen als mijn kleinkinderen ooit op school gaan leren dat Anne Frank een moslima was en Hitler een jood.

Rommelende Onderbuik | 12-04-18 | 15:01 | 2

Ga je me nu vertellen dat .... huh?

Ruimedenker | 12-04-18 | 15:07

Anne Frank blijft joods, maar een moslim als de nieuwe Hitler is goed voorstelbaar. En dan herhaalt zich de geschiedenis.

Willemdrie33 | 12-04-18 | 15:20

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl