Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV Tappen met Tom. Innemend Den Briel over Watergeuzen, Spanjaarden en Donorreferendum

Wat nou 1 april kikker in je hol. 1 april 1572 inname van Den Briel door de Watergeuzen zul je bedoelen!

Gelukkig wordt dat nog jaarlijks gevierd door de altijd innemende plaatselijke bevolking. Een ideaal moment voor Tom om zijn roze maatschappelijke thermometer vuistdiep in de aars van het puikje van onze samenleving te steken om te kijken hoe de vlag erbij hangt qua meningen over het aanstaande referendum over de donorwet. Bedenkt u bij het kijken naar bovenstaande duiders elke keer: deze mensen hebben net zoveel stemrecht als u. Leve de democratie!

Reaguursels

Inloggen

Deze interviews geven wel een goed inzicht in wat voor een staat o.a. Juncker bij de EU functioneert.

Jeroen65 | 05-04-18 | 13:18

Buiten de islam zijn deze debielen ook een gevaar voor onze vrijheid.
Wat zal de Europese Uni lachen om dit domme volk.

siempie2696 | 05-04-18 | 12:43

Ik vind dit vertoon van Nederlandse onbenulligheid best wel shockerend, zo vlak achter elkaar gemonteerd.. Brrrrr

Pierre Lebon | 05-04-18 | 11:21

Er wonen erg veel praktisch geschoolde menschen in het Brieltje, zo te zien...

Pino de Pollo | 05-04-18 | 10:14

En mijn aangeschoten antwoorden laat je dan weer niet zien... Die waren zeker niet dom genoeg?

Schaatser | 05-04-18 | 09:49

Dat volk laat zich niet islamiseren, cheers.
Enneh ... godverdomme.

Hensmunter69 | 05-04-18 | 09:11

Er zijn heel veel mensen die na het kijken van dit filmpje denken; ' gelukkig ben ik niet zo met drank op, Dream on, en in combi met andere middelen helpt natuurlijk ook niet echt.

Rallywally | 05-04-18 | 09:10

Denk dat ze daar zonder drank net zo dom lullen.

Watching the Wheels | 05-04-18 | 08:39 | 4

Watching the Wheels | 05-04-18 | 08:43
Dan weten we waarom het kabinet Prutte toch tot stand heeft kunnen komen.

O2Neutraal | 05-04-18 | 09:01

Rutte ziet dit , licht in een deuk en zegt " zie je wel !"

xkinkykongx | 05-04-18 | 09:18

*ligt

xkinkykongx | 05-04-18 | 09:18
▼ 1 antwoord verborgen

Is 1 april ook afgeschaft?
Ik heb niks gehoord over goede grappen.
Ook al zielig zeker.

marjen | 05-04-18 | 08:06 | 2

Ik ook geen één gehoord. Is vast onbegrijpelijk voor nieuwe mensen en daarom niet inclusief en wel discriminerend ofzo?!

einStina | 05-04-18 | 08:14

Het is een tijd van overleven en uitkijken, dan maak je geen grappen.

Watching the Wheels | 05-04-18 | 08:44

Ik vind die hele insteek van "Tappen met Tom" maar niks. Dronken mensen vragen naar iets wat hier wél leeft. Tja....

knutsel_ | 05-04-18 | 08:06

Sta je gewoon lekker een paar biertjes (te veel) te drinken. Krijg je zo'n kutvraag, met een camera op je snuffert. Dit helpt niet als argument om het referendum te behouden. Terwijl ze in nuchtere toestand misschien een veel genuanceerder antwoord zouden geven.

HetPhantom | 05-04-18 | 07:41 | 1

Ik vind het een uitstekend argument voor het referendum. Ten eerste zonderen de mensen die het geen klap interesseert zichzelf af. Ten tweede is het verschil tussen dit en de patatbalie niet groot genoeg om nou echt vertrouwen in de boven ons gestelden te kunnen hebben.

aight.. | 05-04-18 | 07:51

Gezellig :) Ben je voor het referendum of tegen, of tegen afschaffing ervan of eh, voor? Ga er maar aan staan met je dronken kop en een roze smurf in je gezicht.

Bat-Adam | 05-04-18 | 07:17 | 1

Ik begrijp oprecht niet waarom dronken mensen altijd poep gaan praten. Bij mij werkt dronkenschap doorgaans bijzonder ontnuchterend. Ineens vallen de mantels der liefde af en durf ik de rauwe, naakte feiten onder ogen te zien. Daarom trek ik tegenwoordig de streep bij 5 jenever, anders zou het wel eens onaangenaam kunnen worden voor mijn omgeving.

MickeyGouda | 05-04-18 | 07:36

Bij het zien van dit filmpje denk ik aan 1 ding. Een competentietest op het denkvermogen voordat je überhaupt mag stemmen. Man man man, wat een mongols.

Vout | 05-04-18 | 07:15

Beetje lullig om dronken feestend volk zulke vragen te stellen. Andere kant van het verhaal: ik vind het wel beschamend dat zo weinig mensen ook maar iets afweten van politiek, of daadwerkelijk ook stemmen. Stemmen zou een 'plicht' moeten worden. Wij zijn zo bevoordeeld , maar niemand lijkt dat te begrijpen.

Schepvogel | 05-04-18 | 07:11

Altijd gedacht dat ze alleen in de Achterhoek hun verstand bij de bierpomp hadden achtergelaten, maar in Brielle hebben ze ook het zwarte garen niet uitgevonden.

Leffe Blonde | 05-04-18 | 06:28 | 1

Alsof dronken Amsterdammers beter uit de verf komen. Deze mensen overvallen met dit soort vragen tijdens een dorpsfeest terwijl ze in benevelde staat zijn is makkelijk scoren voor GS, beetje jammer. Ga volgende week nog eens terug als de bierdampen opgetrokken zijn.

Arietjuh | 05-04-18 | 07:07

Protestanten zijn barbaren. Allemaal!

atheïstisch stemvee | 05-04-18 | 06:09 | 3

.. en katholieken kinderlokkers en moslims beide. Boeddhisten zijn geen haar beter, alleen nog wat meer in de war. En hindoes hebben het al lang geleden opgegeven ooit normaal te kunnen doen. Mormonen hebben het wereldrecord belachelijkste dingen geloven moeten opgeven aan de Scientology aanhangers, maar houden het alleenrecht op de meest bizarre ontstaansgeschiedenis ooit.

Mazzelstof | 05-04-18 | 06:32

Van de protestanten en hun leugens. Van alle stromingen zijn protestanten ronduit het meest verderfelijk. Beeldenstormers en molenaars zijn het! Vernietigden de Goddelijke orde omdat zij zelf wel kunnen lezen. Zij riepen "wij weten beter van wat er geschreven staat" Aldus keerden zij hun rug naar God, totdat God ook hen verlaten had. Zatlappen en zottekoppen zijn het! Zie ze daar hossen en lallen, zwaar onder invloed van hun zelfgebrouwen gifmengsels. Als geile koeien storten zij zich op elkander, zich niets aantrekkend van enig gebod en zonder eerbaarheid. Dronken spoeden zij zich in polonaise richting de afgrond van vergetelheid.
Koffie?

atheïstisch stemvee | 05-04-18 | 06:56

Je kan reclame maken voor het protestantisme wat je wil, en je beschrijft het allemaal erg aanlokkelijk, maar ik trek de flauwekul er omheen gewoon niet. Doe mij maar de chaos zonder de goden.

Mazzelstof | 05-04-18 | 20:25

Het beste argument vóór referenda.
Niet tégen, néé.
Maar vóór referenda.
Hoezo (?), nou, logisch.
Het lekker bier-drinkende deel van de bevolking snapt, dat ze toch wel gefuckt worden.
Dus fuck you referendum.
Dus fuck you stemmen.
Dus fuck you één keer in de vier jaar 'doen-alsof' jouw mening belangrijk gevonden wordt. Terwijl je weet (volkomen terechte notie), dat de politici jou toch wel terug-fucken.
Er is dus geen misverstand; beide partijen weten van elkaar, 'ik geloof geen reet van je'.
Het gewone volk zegt 'dus'; zoek 't zelluf maar lekker zelluf uit.
De politici doen ook echt, waarvan ze verdacht worden; die zoeken 't zelluf gewoon lekker zelluf uit.
Mooi hè (?), dat cynisme over 'n kabouter-democratie ook terecht terug gefuckt wordt, omdat je bij gewone jongens en meisjes niet moet aankomen met fopspenen, waar toch niks uit komt, hoe hard je er ook aan zuigt.
Via deze bierdrinkende mensen weten wij loepzuiver; zij hebben gelijk, en de politici worden niet gelegitimeerd als nep-kabouters in hun Jan Klaassen-en-Karijn poppenkast-spel.
De houten koppen van al die politici-poppetjes voelen toch niks, hoe hard er ook tegen wordt gemept. Het is fake. Het is nep. Al die woordenstrijd is alleen maar toneelspel voor dwazen die denken, dat er echt iets belangrijks door wordt besloten. Het is namaak en plastic. De besluiten zijn allang bedisseld en uitgeruild in regeerakkoorden en achterkamertjes.
En als de gewone mensen geen noodrem krijgen, dan zeggen die terecht 'fuck you'.

Der Paulie | 05-04-18 | 03:05 | 3

Slaapproblemen Paulie? :) Je hebt altijd genuanceerde, helder onderbouwde kijkjes op zaken.

einStina | 05-04-18 | 03:39

+1.

gato | 05-04-18 | 08:31

einStina | 05-04-18 | 03:39
Goede morgen.
Er bestaan tijdverschillen, afhankelijk van de plek op aarde, waar je op zeker moment bent. Há. (perfect smoesje)
Nee, heb geen slaapproblemen; ik leef altijd al onregelmatig.
Maar ben jij eh, niet-óók 'n beetje laat op?
Maar ook, ik ben echt blij iemand 'n plezier te doen met mijn kronkels.
Ik vermoed zomaar, dat ik in m'n vorige leven 'n echte ouwehoer ben geweest.
Maar ook, dat de reïncarnatie dan zo werkt, dat als je nou maar 'n leuke ouwehoer bent geweest 'met 'n hart', dat je dan in de volgende ronde daar nog wat plezier aan overhoudt. Zoiets als karma. Leuke mensen reïncarneren naar leukere mensen; en griezels reïncarneren naar nog meer verkrampte engerdjes. Slechte mannen worden in hun volgende leven als vrouwen mishandeld, (om 't ook eens omgekeerd mee te maken), maar je mag niet omgekeerd redeneren, dat het daarom terechte predestinatie was van mishandelde vrouwen, die 't verdienden door hun 'erfzonde'.
Ja ziet, zodra je eenmaal begint met zweverige onzin, je overal uitkomt bij verkeerde speculaties. Daarom is onze onzekerheid 'n zegen. Er zal wel 'n universele rechtvaardigheid kunnen bestaan, maar wij, de onwetend geboren mensen, snappen er niks van. En moeten ons daarom verre houden van grote stelligheid over dit of dat. Gelukkig kennen de meeste mensen sarcasme; ironie en cynisme. Met ernst én humor. In Twente zeiden ze vroegâh; 'Doetér mii d'r noch maer eine iin." (schenk nog maar 'n kopje koffie voor me in; maar ondertussen geloof ik geen bal van wat je zegt)
Ik ben nog niet eens oud, maar mijn vader zei al; 'als je oud wordt dan kun je lachen'.

Der Paulie | 05-04-18 | 19:04

Als het er nou eentje was die zo deed, dan zou je denken dat er overal wel een idioot te vinden is tussen het volk. Maar nee, ze zijn allemaal zo!
Het IQ van de gemiddelde Nederlander is onder de 80 gezakt. Droevig maar waar.
En dat kan dan de protesten tegen die FVD'er ook direct verklaren.

Rest In Privacy | 05-04-18 | 02:12 | 3

Goed om te zien dat de slimsten onder ons die capabel genoeg zijn om de gemiddelde anderen de maat nemen over hun IQ weten hoe dat zit met IQ en statistiek. (En politieke enquêtes onder dronken volk.)

Mazzelstof | 05-04-18 | 06:19

Goed om te zien dat er ook nog überslimsten zijn die zichzelf capabel genoeg achten om de andere zgn. 'slimsten' onder ons de maat te nemen wat betreft het de maat nemen van de gemiddelde anderen, en bovendien er zo hun eigen mening op nahouden over wat dronkenschap nu eigenlijk inhoudt.

Rest In Privacy | 05-04-18 | 09:37

Die meta ging een tikkie mank he?

Mazzelstof | 05-04-18 | 20:26

Waarmee het argument dat de dommen met een referendum de wereld zullen gaan bepalen, de wereld uit is.
Die komen niet opdagen en het interesseert ze niet.

MistaRazista | 05-04-18 | 01:48 | 3

Precies dat.
En is meteen een argument tegen die opkomstdrempel. Het maakt geen reet uit hoeveel er opkomen, diegenen die gaan stemmen bij een referendum doen dat uit overtuiging omdat ze weten wat er op het spel staat. Degenen die niet opkomen zijn niet geïnteresseerd en niet relevant. En dan nog zul ge ongeïnformeerde kiezers hebben, maar die zijn er dan aan beide kanten van de kwestie, zowel voor als tegen: kun je vrijwel altijd tegen elkaar wegstrepen. Diegenen die voor zijn om stompzinnige argumenten (vertrouwen in regering, in de partij die voor is) als tegen om even zo stompzinnige redenen (wantrouwen per definitie, tegen omwille van tegen zijn) houden elkaar in balans. Bij de wisdom of the crowd kun je de extremen altijd tegen elkaar wegstrepen. Wat je overhoudt is vrijwel altijd representatief.
Een mooi voorbeeld zijn die raadspelletjes op beurzen: hoeveel spijkers zitten er in de pot, en dat soort gokdingetjes. Het gemiddelde van alle ingevulde antwoorden klopt bijna altijd precies met de werkelijkheid en dan maakt het eigenlijk niet uit of er 1000 antwoorden zijn of 10.000.

Stormageddon | 05-04-18 | 02:11

@Stormageddon
Juist.
Ik zou me ook kunnen vinden in en toepassing van het pareto principe.
20 % opkomst.
Je post deed me ook denken aan
The Wisdom of Crowds-James Surowiecki - nog steeds als pdf te vinden.
Quote:
" What I think we know now is that in the long run, the
crowd's judgment is going to give us the best chance of making the
right decision, and in the face of that knowledge, traditional notions
of power and leadership should begin to pale. I am cautiously
hopeful that they will, allowing us to begin to trust individual leaders
less and ourselves more. "

MistaRazista | 05-04-18 | 04:50

Het Zwiters model zie ik wel zitten

xkinkykongx | 05-04-18 | 09:24

Ik zou graag zien dat de informatie over deze donorwet vooral gaat over het feit dat de overheid je organen uit je kan -nee zal- rukken terwijl je nog niet dood bent. Want het is een pure leugen dat je na je dood levens kunt redden. Je leeft nog en dat kan pure horror verhalen opleveren.

Dus Tom: informeer je eens goed.

laagvliegert | 05-04-18 | 01:15 | 4

Namens mijn superieuren hogerop in onze organisatie van samenzwerende orgaanrovers kan ik je het heuglijke feit mededelen dat jij bij deze bent vrijgesteld van het doneren van je hersenen. Gefeliciteerd met het behoud van dit belangrijke orgaan tijdens je rottingsproces.

Mazzelstof | 05-04-18 | 06:23

Godsodemieter laagvliegert, wij waren al zeker van de juistheid van onze beslissing. We hoefden daarvoor geen verdere confirmatie van jouw kant. Het was al duidelijk genoeg.

Mazzelstof | 05-04-18 | 20:39
▼ 1 antwoord verborgen

ff over olie en gas : we verbranden het prima. je moet er toch niet aan denken dat een vulkaan of astroide een veld ontsteekt.

newray | 05-04-18 | 01:06

Zeg me svp dat dit geselecteerd en ge-edit is om maximale domheid ten toon te spreiden. Wat een gruwelijke hemeltergende domheid komt er aan bod. Ik begrijp D66 een stuk beter nu.

Statler en Waldorf | 05-04-18 | 00:34 | 1

Ja ja ja. Dom dom dom!

HoerieHarry | 05-04-18 | 00:40

Briljant stukje video. En ik gun al deze mensen het stemrecht van harte.

harbi | 05-04-18 | 00:25

'M'n lever is naar de kloten' zeggen met een glas bier in de klauwen. En dan nog vragen over zijn mening mbt orgaandonatie? Dat is de categorie uitgeslotenen wat mij betreft. Net als die types die in hun gesubsidieerde electro-karretje al rokend met een zuurstoffles achterin en 2 buisjes de neus in de winkelstraten terroriseren. De gezondheidszorg kan ZO efficiënter.

Tikkie Terug | 05-04-18 | 00:02 | 1

Hij weet helemaal niet of zijn lever naar de klote is, hij maakt een grapje over het feit dat hij graag een biertje lust.

aight.. | 05-04-18 | 07:56

Man, man, man. Als je nog een argument tegen de donor wet wilt, dan zou het toch wel zijn dat de mensen die in dit filmpje ondervraagt worden jouw organen zouden kunnen krijgen. Zou u zich daar happy onder voelen?
.
Oh, en wat ben ik blij dat ik niet meer drink. Ik zou me anders ook nog wel eens zo gedragen kunnen hebben.

ViagraFalls | 05-04-18 | 00:01 | 7

@Ongeblustekalk - Zo werkt het bij mij dus niet. Heb een tijd geprobeerd gematigd te drinken. En dat gaat lang, heel lang goed. Totdat het 1 dag niet meer goed gaat. Het is het me allemaal niet waard.

ViagraFalls | 05-04-18 | 00:23

ViagraFalls | 05-04-18 | 00:23
Ga dan blowen, je voelt je relaxt en het is goed voor de stok.
En je spuit meer, vinden de vrouwtjes ook lekker.

Ongeblustekalk | 05-04-18 | 00:34

@Ongeblustekalk - Ik sla over. Heb ik vroeger wel gedaan, maar nooit echt iets mee gehad. Ik vind het eigenlijk wel prima, zo. Het scheelt bakken met geld, en ik heb nu de kans om de groei en ontwikkeling van mijn dochter bewust mee te maken. Een paar jaar geleden lag ik in de weekenden tot 12 uur in coma in m'n nest. Nu doe ik leuke dingen met m'n kiddo.

ViagraFalls | 05-04-18 | 00:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Zo te zien en te horen dreunt de Inval in den Briel na vierhonderd jaar nog steeds na, en is de bevolking van deze stad sindsdien behept met een chronische hersenschudding. Het is wat hé.

De Briemusketier | 04-04-18 | 23:49 | 6

@Ongeblustekalk
Je had er zelf tussen kunnen staan in plaats van zeuren.
.
Dan was ik vast ook dronken geweest, en jij lelijk.
De dag erna was ik dan weer nuchter geweest, maar jij nog steeds lelijk.

De Briemusketier | 05-04-18 | 00:16

De Briemusketier | 05-04-18 | 00:16
Ik ben niet lelijk :)

Ongeblustekalk | 05-04-18 | 00:35

Nadreunen?

HoerieHarry | 05-04-18 | 00:36
▼ 3 antwoorden verborgen

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter. Winston Churchill

De Briemusketier | 04-04-18 | 23:45 | 2

Many forms of Government have been tried, and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed it has been said that democracy is the worst form of Government except for all those other forms that have been tried from time to time.…

Glasgow Argus | 04-04-18 | 23:52

Remember, democracy never lasts long. It soon wastes, exhausts, and murders itself. --John Adams

einStina | 04-04-18 | 23:56

Veel Volvette mensen met Vollemaansgezichten.
Wat 'n verschil als je films bekijkt
van de jaren '50 en'60.

meneer Q | 04-04-18 | 23:41 | 1

Bent u veganist?

HoerieHarry | 04-04-18 | 23:57

Noemt mijnheer Staal zich eigenllijk een journalist?

Rest In Privacy | 04-04-18 | 23:28 | 3

Ja, een beetje met dronken tokkies ouwehoeren van onze zuurverdiende reaguurderscenten.

duh! | 04-04-18 | 23:36

Ja, maar die DönerWet is wel een goed idee.

De Briemusketier | 04-04-18 | 23:52

Noem eens een 'echte' journalist waar politici zo ver mogelijk vandaan willen blijven dan?

aight.. | 05-04-18 | 07:48

Eventjes off-topic over het gouden kroontje (necroontje) die komt er dus kennelijk niet. Maar komt er wel een DM mogelijkheid en een Stamkroeg 2.0? Dat zou ik wel heel gaaf vinden.

De Koreaanse Slet | 04-04-18 | 23:20 | 11

Bad - Casey | 05-04-18 | 00:36
Nee. Mijn vader zei dat gestoorden wijven een schot hagel verdienen of een zaadlozing.
Kiers jij maar.

Ongeblustekalk | 05-04-18 | 00:51

Ongeblustekalk | 05-04-18 | 00:51 ,
Dan blijven er weinigen over, hihihi.
Ben het met uw vader eens.

Bad - Casey | 05-04-18 | 01:06

Ongeblustekalk | 04-04-18 | 23:57 ,
De enige " alter ego " , die echt klopt, is " Superman ", hij die pretendeert een normaal mens te zijn, de rest van de " superhelden 'is het andersom verhaal.
Superman probeert aards te zijn, dit, terwijl hij buitenaards is.
Het contrast en het verschil hierin.

Bad - Casey | 05-04-18 | 01:17
▼ 8 antwoorden verborgen

Leuke mensen. Net koorballen.

RickTheDick | 04-04-18 | 23:09

Toegegeven. Ik ben niet onder de indruk van de argumenten in het filmpje. (Hun stemrecht staat wat mij betreft NIET ter discussie dus).
.
Je moet wel een enorme democratische schijnelite hebben als (delen van) je bevolking zo slecht geinformeerd en apathisch hebt gekregen. Mismanagement van onderwijs, informatievoorziening en inspraakmechanismen.
.
Want je kunt natuurlijk wel de “tokkies” de schuld geven. Als je niet leidt, als je niet inspireert en voordoet, als je niet overtuigt of als je ze niet meeneemt is het misschien beter om eens even je elitestatus eens te heroverwegen.
.
Wordt zo vaak vergeten maar met drammen, demoniseren en dwingen bereik je op de langere termijn altijd het tegenovergestelde. Iets waarvan ik hoop en inmiddels ook wel veronderstel dat het zal gebeuren, de “elite” nog wel eens pijnlijk duidelijk zal worden.
.
Jammer wel. Ik zie nog wel opties om ten halve te keren (nu ja, flinke schade is al geleden) maar dan moet het niet te lang duren. Europa ziet er slecht uit en ik denk niet dat de status quo nog lang duurt.

Parel van het Zuiden | 04-04-18 | 23:07 | 4

Ongeblustekalk | 04-04-18 | 23:16 |
Een zeer discriminerende mening, kijk maar uit ik regel zo 11 aangiftes ;-)

botbot | 04-04-18 | 23:31

Kalk had een dominante moeder.

Jan Dribbel | 04-04-18 | 23:39

botbot | 04-04-18 | 23:31
Het enige dat jij regelt is een grootverpakking maandverband.
En 11 journalisten.

Ongeblustekalk | 04-04-18 | 23:39
▼ 1 antwoord verborgen

Ben nog op zoek naar een geschikte vrouw. Maar die ga ik in Brielle niet tegenkomen ben ik bang.

Sinterbikske | 04-04-18 | 23:03 | 1

mexicano + satesaus | 04-04-18 | 23:03,
Het ligt eraan, makkelijk te beinvloeden was aldaar aanwezig ( als je daar van houdt ), maar u gaat voor intelligentie, als ik het zo begrijp, dan snap ik het.

Bad - Casey | 04-04-18 | 23:08

Wordt er nog iets anders gedaan dan zuipen in Nederland ?

ivanhoe bergs | 04-04-18 | 22:59 | 1

ivanhoe bergs | 04-04-18 | 22:59 ,
U snapt natuurlijk wel, dat dit een zeer retorische vraag is .
Ghehehe.

Bad - Casey | 04-04-18 | 23:11

Kolonisten die Den Briel innemen.
Dat kan niet meer in 2018, toch?

Jan Dribbel | 04-04-18 | 22:54

"De jeugd heeft de toekomst ", mijn hemel, ik houd mijn hart vast.
Natuurlijk zijn zij onder invloed, maar dan nog, de oudere man ( hij die de jaren 70 in eren houdt, qua kapsel ) die heeft het wel door.
Maar dat was het dan ook, deze jonge mensen snappen niks meer van afzien en zien alles als vanzelfsprekend in het leven, zij raken al in paniek als ze hun mobieltje zijn vergeten.
Das de toekomst ?!
Niet allemaal natuurlijk, maar dit filmpje verbaast mij eigenlijk niet.
Ik zie het al om mij heen, overal te lui voor.
Is ook logisch, ouders zijn overbezorgd, v.b.:" kind zijn fiets stuk, gestolen of het is slecht weer ", papa of mama brengt hun wel naar school.
Ik kon lopen, waarschijnlijk ben ik niet de enige met dit soort ergernis en soort verleden, de ouders hebben niet door, dat zij hun kinderen eigenlijk " mishandelen", zij maken deze kinderen niet weerbaar voor het echte leven...... en die is hard, kneiter hard.
Nogmaals, daarom verbaast mij de inhoud van dit filmpje mij niet, ik heb er wel ergernis en angst door, maar dat had ik al voor dit filmpje, jegens de jeugd van tegenwoordig en zeer zekers de ouders daarvan.

Bad - Casey | 04-04-18 | 22:52 | 10

MogeWijEveOvergeve | 04-04-18 | 23:23,
Hmmm, het geeft mij de aandacht dit filmpje en die ga ik nu bekijken.
Dank u.

Bad - Casey | 05-04-18 | 00:10

Stormageddon | 04-04-18 | 23:13 ,
Beste man ( gok ik hoor ), ik ben het hierin absoluut met u eens.

Bad - Casey | 05-04-18 | 00:14

@Bad - Casey | 05-04-18 | 00:00
Deze kids vieren het ontzet van Den Briel. Voorwaar, hoeveel meer respect voor dit land en heur geschiedenis wil je hebben? En ja, dat vieren ze met bier. Niks mis mee.
En nee, plattelandskinderen zoals ik ze ken, anno nu, zijn niet lui en onrechtvaardig. Er is heel beel mis met de samenleving nu, en heel veel kan beter, zeker onderwijs en opvoeding, maar met de jeugd nu is niet zoveel mis hoor. Er zijn heus etters en klootzakken bij waar niks van terecht komt, maar dat was vroeger ook zo. Over het algemeen zie ik bij mijn oomzeggers en hun vrienden heel veel wil, inzet en meer focus dan in mijn generatie (Nix, lost... een grotere club nihilistische losers dan mijn generatie is er nauwelijks. In kunst, politiek, wetenschap etc. maakt mijn generatie eigenlijk niks klaar, het is de generatie na de mijne -dus de dertigers van nu- die weer wat doet.)

Stormageddon | 05-04-18 | 01:57
▼ 7 antwoorden verborgen

Weinig zwartjes te zien daar.

Baron Clappique | 04-04-18 | 22:51

Zijn er reaguurders die gebruik maken van de block optie?
Want dat zou best treurig zijn voor een publiek wat de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel heeft staan. Blocken doe je altijd richting een safe-space, daarom zou het ook een "terug naar mijn safe -space" knop moeten zijn. Blocken is zo links.

MogeWijEveOvergeve | 04-04-18 | 22:44

En hierom kunnen we onze kinderen gerust de raad geven: vecht niet voor dit land als het weer zover komt! Soms hoop ik op die komeet die inslaat en dat we met en paar duizend (slimme normale atheistische) mensen alles overnieuw mogen beginnen... wat een dom zooitje

Bali Lovert | 04-04-18 | 22:42

Ik heb deze reportage van begin tot eind gekeken en denk aan het einde: Is dit Nederland?

Omebert | 04-04-18 | 22:38 | 4

Ja. De rest van Nederland. De Sylvana-vrije, Sunny Bergman-vrije, Asha ten Broeke-vrije, Mohammed-vrije, de Anousha Nzume-vrije, Jesse Klaver-vrije, rest van Nederland, buiten de ring A10, buiten de bubble van Pauw, Jinek, Tan, Van Nieuwkerk, Vandermeersch en Hilversumse redacties. Het Nederland waar er nog gewoon twee genders zijn, waarin negers een curiosum zijn, de enige moslims in het dorp de shoarmatent runnen en waarin je tijdens een dorpsfeestje gewoon overdag op straat bier kan drinken, vlees kan eten en waar je nog gewoon een fikkie kan stoken zonder fijstofgelul en klimaatgeneuzel.
Het kan nogal een schok zijn dat dat Nederland ook nog bestaat, naast het genderneutrale humorloze, islamknuffelende deugvolk op de bakfiets in de stad.

Stormageddon | 04-04-18 | 23:01

Vula | 04-04-18 | 22:41,
Geloof me, dit is het overgrote gros van de jeugd die er zo over denkt.
Ik zou ook willen dat het anders is/was.

Bad - Casey | 04-04-18 | 23:05

joh, tijdens een dorpsfeest, één keer per jaar, lekke zuipen, achter de wijven aan, dan ga je je niet druk maken om een referendum en een lul met een roze microfoon. Zal je aan je reet roesten op dat moment.

Stormageddon | 04-04-18 | 23:13
▼ 1 antwoord verborgen

Berbaar een lul?
Heb er geen moeite mee.

HoerieHarry | 04-04-18 | 22:36

Ik wil een rood potlood doneren.

Vula | 04-04-18 | 22:36

Na zien van dit filmpje was mijn eerste gedachte; we are fucked,allemaal.
Maar goed geen referenda meer is nog erger dan een paar beschonken jongeren.
Feit is dat de onverschilligheid hoogtij viert in alle leeftijdsklassen, niemand boeit het blijkbaar en de ,,boven ons gestelden,, vinden dat een comfortabele situatie.
Hoe meer apathie hoe liever!!

maasdonk | 04-04-18 | 22:34

De uiteenzetting ontbreekt... hoe Luitenant Lumey, rivaal van Willem van Oranje, samen met Van Treslong hardhandig Brielle innam van de Spanjolen, daarna t/m Schoonhoven en Haarlem Holland bezet hield, waarbij hij vele doden maakte en kastelen sloopte. En tussendoor nog even Hugenoten hielp na de Bartholomeusnacht. Lumey had een hekel aan paapsen en buitenlandse talen en luisterde slecht naar Willem van Oranje (die Frans en Duits sprak en buitenlands was) dus die gaf opdracht hem te fusilleren (hoe bedoel je, als dank). Hij kwam echter op vrije voet. Maar stel nou, he, Lumey was sterker geweest dan Willem. Zouden we dan heden ten dage ook zoveel talen krijgen op school? Of lekker alleen plat Neerlans? En zou waarde Koppelstok eigenlijk nog een beloning hebben gehad? Of zijn de machthebbenden nu best wel hetzelfde als vroegah?

einStina | 04-04-18 | 22:32 | 8

Graag gedaan. ;)

nikolaos | 04-04-18 | 23:29

wellicht waren we nu dan ( nog steeds) een republiek

Worst_kaas_scenario | 05-04-18 | 02:02

Ja nee joh, de een of andere debiele, rabiate calvinist met nog meer macht dan die gekken al hadden. Wat een succes zou dat geweest zijn, he. Dan waren we die Dertigjarige Oorlog echt prima doorgekomen, op het toppunt van onze macht.

Dan zou de Republiek ten onder gegaan zijn in geweld en zouden we nu (na 19e-eeuwse ontwikkelimg van nationalisme en staatsvorming) allemaal Frans of Duits praten.

aight.. | 05-04-18 | 08:08
▼ 5 antwoorden verborgen

Tot zover het I.Q. van Nederland........ helaas.

serieusgenomen | 04-04-18 | 22:30 | 1

Ja maar deze konden wel praten he!

Omebert | 04-04-18 | 22:39

Volk naar mij hart trouwens. Die genieten tenminste een beetje van het leven en als er echte problemen zijn staan ze voorop de barricades. Daar kan je tenminste wat mee, als ze nuchter zijn althans. Maar het voetvolk. De bikkels. De Jantjes. De echte mannen. Heerlijk volk.

Beter dan het gehuil en huil al jaren en niet verder komen dan digitaal te mekkeren of een formulier in te vullen.

Ik had daar best willen mee feesten.

De Koreaanse Slet | 04-04-18 | 22:27 | 5

Och ik heb mijn charmes. Zit hier ook tussen de simpele arbeiders gezellig een pilsje te doen zo nu en dan en ik spreek amper de taal maar met een beetje charisma een vriendelijke lach en gevoel voor humor kom je een eind hoor. Maar ik zou, zelfs al zou ik de taal spreken, geen politieke discussie proberen met ze want het boeit ze ook hier amper of niet. Die mensen willen gewoon leven. Liefst zo prettig mogelijk.

De Koreaanse Slet | 04-04-18 | 22:44

@De Koreaanse Slet | 04-04-18 | 22:44
Iedereen wil zo prettig mogelijk leven , dat is waar de discussie zo lang als de mensheid bestaat over gaat. Dat is de rede dat we in conflict raken.
Deze provincialen kunnen zich zo gedragen omdat ze nog prettig leven.

MogeWijEveOvergeve | 04-04-18 | 22:53

@ DKS
“Beter dan het gehuil en huil al jaren en niet verder komen dan digitaal te mekkeren of een formulier in te vullen.
Ik had daar best willen mee feesten.”
Ik begin zowaar medelijden met je te krijgen na deze tranentrekkende omschrijving van je leven. Sterkte, en volgende keer gewoon mee naar Den Briel!

duh! | 04-04-18 | 23:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je er woont en de mentaliteit kent, weet je dat driekwart Tom gewoon in de zeik staat te nemen. Of nog dronken zijn van kalknacht. En dan nog een paar import rotterdammers erbij..

Zuigen kreng ! | 04-04-18 | 22:25 | 2

Het is te hopen voor dit land, de opkomst bij referenda zegt iets anders.

MogeWijEveOvergeve | 04-04-18 | 22:27

Het was een geslaagde inname, want ik heb geen Spanjool gezien!
Bovendien deden de geuzen niet aan interviews.

marjen | 04-04-18 | 22:29

Altijd geëerd?
Nooit vergeten wat de paapsche spekken hebben gedaan!

Hemmenaar7 | 04-04-18 | 22:24

Dat is geen reclame voor dat dorp. Manman, ze bevestigen precies waarom ik zo af en toe twijfels heb bij een referendum. Een groot deel weet inhoudelijk niet eens waar het over gaat, hoe waardevol is die stem vh volk dan zou je zeggen.

BozePaarseMan | 04-04-18 | 22:18 | 1

Het is calvinistisch inteelt beeldenstormerstuig. Hun voorouders waren de Nederlandse jihadistische Taliban. Alles kapotmaken is hun hoogste ideaal. Ik ben gelukkig een Achterhoekse roomse gluiperd. Ook niet ideaal, maar wel een stuk beter.

Snakesborough | 04-04-18 | 22:27

Onverschillig en gemakzuchtig. Dat zijn de enige twee eigenschappen die het overgrote deel van Nederland nog bezit.
Good Times Create Weak Men. Weak Men Create Bad Times. Bad Times Create Strong Men. Strong Men Create Good Times.

MogeWijEveOvergeve | 04-04-18 | 22:18

Heerlijk al die intelligente plaatselijke intellectuelen.

IndoFortuyn | 04-04-18 | 22:17

Wat een achterlijke mensen, zeg. Schrijven hier in het paneel over medeburgers die te dom zijn om te stemmen, terwijl nergens, niet in de grondwet, niet in boeken en verhandelingen over democratie en rechtstaat, niet in internationale verdragen, werkelijk nergens IQ of opleiding genoemd wordt als criterium voor stemrecht.
.
Logisch natuurlijk, iedereen is gelijk, en dat is met een doel, decentralisatie van macht. Dat je verdomd veel mensen moet overtuigen om iets gedaan te krijgen. Kleine groepen met veel macht en belangen doen rare dingen. Democratie is bedoeld omdat te voorkomen.
.
Voorts is politiek veel meer dan alleen rationele afwegingen, zoveel facetten; waarden en normek, levensovertuiging, idee van wenselijke toekomst, ervaringen, kortom de cumulatieve van je levensloop geven richting aan politieke voorkeur. Sturen op enkel intellect is dus wat simplistisch.
.
Kan je dus wel lopen raaskallen over je vermeende intellectuele superioriteit. Alleen al door te stellen dat het wenselijk is om het gelijkheidsbeginsel, het fundament van vrijheid, overboord te kieperen heb je bewezen verre van intellectueel superieur te zijn, volkomen misbegrepen hoe het vrije Westen tot standgekomen is en een tijd lang vrij gebleven is. Gebrek aan educatie en zelfkritisch blikveld.
.
Als er dan toch iemand het stemrecht ontnomen zou moeten worden....?
.
Geintje. Staan we mijlenver boven natuurlijk.
M,kay?

Parel van het Zuiden | 04-04-18 | 22:16 | 5

Indoneesje | 04-04-18 | 22:21
Door dit reaguursel laat je zien dat je geen reet hebt begrepen van wat hij zegt. Het staat er namelijk lijnrecht tegenover.

DrumPiet | 04-04-18 | 22:32

DrumPiet: Zit jij aan de drugs ofzo?

Indoneesje | 04-04-18 | 22:41

In welke reaguursels staat dat? Nergens.
Wat ben jij slim zeg, ik zou je 5 minuten geven om wat te oreren als ik je baas was.

Ongeblustekalk | 04-04-18 | 23:07
▼ 2 antwoorden verborgen

De onverschilligheid heeft het Nederland, zoals het had kunnen zijn genekt.
Hoewel deze onverschilligheid wordt gekoesterd door de gevestigde partijen, gaan we van verwend naar moeizaam de eigen broek ophouden.

bananabanana | 04-04-18 | 22:12

Proost jongens!

Van Duyvenbode | 04-04-18 | 22:00 | 1

Proost, vaders lul is moeders troost.

HoerieHarry | 04-04-18 | 22:04

Veel nazi's hier die stemrecht willen wanneer men beschikt over een bepaalde mate van IQ. Genoeg ondemocratische ratten zoals Berbaar, DKS en Drumpiet hier die nu in hun vuistje lachen. Lijkt wel of GS ineens een broedplaats van extreem Links is geworden.

Indoneesje | 04-04-18 | 21:58 | 16

Parel van het Zuiden | 04-04-18 | 22:41
Een Potemkin-reaguursel. Een facade van woorden zonder daadwerkelijke inhoud.

DrumPiet | 04-04-18 | 22:59

Parel van het Zuiden | 04-04-18 | 22:41
Prima reaguursel totdat ik de laatste alinea las. Zeg dan meteen dat die aap je aanduwt.
Zelfonderschatting wordt meestal overschat door lieden die zelf niets voorstellen, maar wel een ander de maat nemen vanuit hun verzonnen intelligentie.

Ongeblustekalk | 04-04-18 | 23:01

Ik zie ook inderdaad steedds meer links gedachtegoed maar dat komt niet zozeer van de mensen die jij opnoemt.
Kijk eens naar de mensen die zeiken over een overheid die ze moet voorzien in zowat alles,van uitkering voor oud worden,ziekenverzorging,behuizing etc. Dat is links gedachtengoed.

miko | 05-04-18 | 00:25
▼ 13 antwoorden verborgen

Daar kom ik vandaan.

Van Duyvenbode | 04-04-18 | 21:57 | 1

@Van Duyvenbode
Het zag er heel gezellig uit, leuke historische viering.

kleurdoosje | 05-04-18 | 08:37

Mooi scènetje met die gozer zonder arm. Na het Paasvee van Schagen, nu Alva's Den Briel: Wie is in de straalstbezopen staat nog in staat tot antwoorden waar een touw aan vast te knopen is? Het wordt een mooie serie. Straks de zwarte cross: 12 - 15 juli.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-04-18 | 21:55

Na dit soort filmpjes blijkt dat een referendum misschien toch iets te veel gevraagd is. Misschien het stemrecht pas geven aan mensen na een pittig examen. Dronken of niet, dat het domme volk gewoon mee mag beslissen is toch altijd best confronterend.

deministerpresident | 04-04-18 | 21:49 | 4

De reporter reist op 1 april af naar Den Briel, waar men druk bezig is de stad in te nemen, om daar vragen te stellen aan een willekeurige voorbijganger. En dan verwacht u gedegen uiteenzettingen.

marjen | 04-04-18 | 22:00

@DrumPiet | 04-04-18 | 21:54
De leukste dombo was er eentje die boos was vorig jaar omdat Rutte niet kwam stemmen voor de nieuwe kamervoorzitter, duh.
LOL hoe dom wil je ze hebben.
Humor zijn ook de stomkoppen die menen dat ministers volksvertegenwoordigers zijn.
De lach ligt op straat of in de panelen ;)

Berbaar | 04-04-18 | 22:26

Maar nog grappiger zijn de mensen die zichzelf clever vinden omdat ze weten dat de MP niet stemt over een nieuwe Kamervoorzitter en dat ministers geen volksvertegenwoordigers zijn. Wat een intellect, wat een brille!

duh! | 04-04-18 | 23:28
▼ 1 antwoord verborgen

Sterk argument: "Ik was eerst vóór, maar door alles wat er gebeurd is, ben ik nu tegen..." Tja, daar sta je dan...

BRR76 | 04-04-18 | 21:47

Het beste argument tegen democratie is een gesprek van 5 minuten met de gemiddelde kiezer.
(vooral als die dronken is)

koeberg | 04-04-18 | 21:45 | 1

Dat heeft poetin al 15 jaar begrepen en ik na dit filmpje langzaam ook.

jan huppeldepup | 04-04-18 | 21:57

Zolang daydrinking nog gewoon kan is er niks aan de hand in het land.

Stormageddon | 04-04-18 | 21:44 | 2

Deze komt op een tegeltje bij mij in de plee te hangen.

HoerieHarry | 04-04-18 | 21:46

Ach de één leeft overdag, de ander ‘s nachts..

DrumPiet | 04-04-18 | 21:54

Ik herhaal mijn stokpaardje: ruim 70 jaar relatieve vrede heeft De Nederlander laks en zelfgenoegzaam gemaakt. Ondertussen is de gemiddelde nieuwkomer desnoods bereid te sterven voor een verknipte ideologie, plukt de overheid ons letterlijk kaal en ramt deze ons in het kader van Europa van alles door de strot. Maar ja, zelfs stemmen is voor sommigen onder ons al teveel gevraagd.

MickeyGouda | 04-04-18 | 21:38 | 5

DrumPiet: Vertel dan eens wat jij zoveel anders doet? Wat maakt jou zo meer uniek dan deze mensen?

Indoneesje | 04-04-18 | 22:44

Indoneesje | 04-04-18 | 22:44
Niet uniek, anders.

DrumPiet | 04-04-18 | 22:55

U kunt uw stokpaardje niet genoeg herhalen, zo waar.

watmagjenogwel | 05-04-18 | 03:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom die nou nagenoeg alleen maar d'66ers aan het woord laat is mij een raadsel.

Arnold9638 | 04-04-18 | 21:34 | 1

Dronken=D66??

koeberg | 04-04-18 | 21:39

Na het zien van dit filmpje lijkt het wellicht tegenstrijdig, maar weldenkende Nederlanders moeten gewoon als een gek gaan broeden. En dan heb ik het niet over een lullig Ikea-format gezin met 2 van die beugelkids. Maar gewoon, net als post oorlog, 5-10 kids. Dat is het enige wat het tij nog kan keren, anders is het spel over en uit. If we can't get them out, we'll breed them out. Dat geld voor die kliek van zichzelfhatende landverradende politici tot de vijfde colonne en alles ertussen in. Domme Nederlanders zijn nog steeds Nederlanders - dat kan je voor die andere categorieen niet langer volhouden.

Ramses Sappie | 04-04-18 | 21:27 | 24

@Indoneesje | 04-04-18 | 22:53
Schokkend onderzoek heur Indoneesje.
De overgrote meerderheid in Nederland heeft ook de meeste multiraciale relaties.
Man, man, man, wie had dat gedacht wat een revelatie.

Berbaar | 04-04-18 | 22:58

Goh Berbaar, er zijn bijna ruim 1,5 miljoen Turken en Marokkanen in Nederland en nog geen half miljoen Indonesiërs. Met een beetje nadenken (moeilijk he) had je die berekening ook kunnen maken. Maar het geeft mooi weer dat Nederlanders helemaal niet zo rascistisch zijn als jij ons wilt doen geloven.

Indoneesje | 04-04-18 | 23:07

Berbaartje heeft moeite met patronen en verhoudingen. Berbaartje heeft op het socialistische zomerkamp waar hij jaarlijks gedumpt werd door zijn ouders, hard aangeleerd gekregen dat alle blanken slecht zijn, dat bezit diefstal is en dat moslims/buitenlanders/negers/pallies zijn bazen zijn die hij levenslang moet dienen.
Een xenofiele dwaas is het. Maar ik moet wel vaak om deze gehersenspoelde marxist lachen, dat wel. Toedeledokie!

kempenaer | 05-04-18 | 00:14
▼ 21 antwoorden verborgen

ik wil mijn paarse smurf wel in die hele grote roze smurf proppen.

multimeter | 04-04-18 | 21:25

Niks aan de hand mensen. Ik zou ook totaal geen zin hebben in serieuze vragen als ik met bier in de hand een feestje sta te bouwen. Sorry, Tom.

Amsterdamsko | 04-04-18 | 21:24

LOL ziehier Uw motivering om geen referendum te houden ooit.
Dank Tom en Ronaldo!!

Berbaar | 04-04-18 | 21:23 | 1

Volgens dezelfde redenering zijn verkiezingen ook onnodig.

LiniaalRectaal | 04-04-18 | 21:42

Dat zijn geen watergeuzen.

marjen | 04-04-18 | 21:23 | 3

Dat weet jij niet. De geuzen stonden niet bekend om hun intellect.

LiniaalRectaal | 04-04-18 | 21:28

Biergeuzen!

einStina | 04-04-18 | 21:31

"Dat zijn geen watergeuzen."

LOL

zetje01 | 04-04-18 | 21:58

Off topic: "Het Openbaar Ministerie (OM) is niet bevoegd aangiftes te beoordelen als het om ambtsmisdrijven van politici gaat. Volgens de Grondwet moeten Kamerleden, ministers en staatssecretarissen bij ambtsdelicten terechtstaan voor de Hoge Raad."

Geldt dit dan ook niet voor Wilders, die uit hoofde van zijn ambt (zij het niet in de kamer maar wel tijdens zijn werk) zijn uitspraken heeft gedaan?

www.telegraaf.nl/nieuws/1873615/onder...

Hufterst | 04-04-18 | 21:22 | 3

... sterker nog, hoe kan het een ambtsmisdrijf zijn als de minister van binnenlandse zaken al heeft aangegeven dat het een privé kwestie is, en verdachte zelf ook?

Hufterst | 04-04-18 | 21:23

Hufterst | 04-04-18 | 21:23
Dat Pechtold spreekt van "een privé kwestie" is nog daar aan toe (dat kan betwijfeld worden en het kan de reden voor aangifte zijn), maar wanneer de minister van binnenlandse zaken de verdacht geworden woorden woordelijk herhaalt riekt naar ambtelijk machtsmisbruik. Ze bewijst niets, maar dwingt om te genoegen te nemen met haar machtswoord. Daar komt bij dat zij partijgenote is van P. Maar gelukkig neemt de procureur-generaal van de Hoge Raad nu het heft in handen. Onomstotelijk bewijs is nodig, niet mistig beating around the bush.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-04-18 | 21:41

dat is een uitstekend punt. De regeling voor het vervolgen van onder andere politieke ambtsdragers is vooral bedoeld als bescherming tegen lichtvaardige vervolging en om te voorkomen dat de politicus in kwestie niet al te lang in het spotlicht van vervolging staat.

Maar in de rechtsstaat Nederland is de ene politicus de andere niet.

Glasgow Argus | 04-04-18 | 21:43

Als die grote roze smurf een keer een weekje vrij wil mag Milf me bellen.

Sneeschuiver | 04-04-18 | 21:22

De gewone burger wegzetten als dom. Wat een dedain.
Ik wilde eigenlijk wat anders schrijven.

Ongeblustekalk | 04-04-18 | 21:19 | 12

Haha. DrumPiet is gewoon een uitkeringstrekker die in een kraakpand woont. Dat gaat in die kringen door voor 'out the box'.

LiniaalRectaal | 04-04-18 | 22:17

DrumPiet | 04-04-18 | 21:36
Een normaal leven zou jij eigenlijk ook wel willen, maar die boot heb je gemist.

Ongeblustekalk | 04-04-18 | 23:33

Wat staan ze mooi samen bovenaan met hun reactie, en beiden lopen over van dedain ja. Moeten toch wel hele interessante en ontzagwekkende personen zijn irl.

J-van-de-Bontekoe | 05-04-18 | 10:37
▼ 9 antwoorden verborgen

Is dit Nederland?
Geen hoofddoekje of Turk te zien?
Zo ziet Nederland er dus uit na de grote Remigratie (2025.)

King of the Oneliner | 04-04-18 | 21:18 | 2

Nederland is gesegregeerd. Fiets 10 km en je komt in een andere wereld.

Vula | 04-04-18 | 22:42

Betreft een Nederlands stuk geschiedenis en verder drank!, drank! En meer drank! Dus weinig interessant voor onze allochtone (oeps) medelander he. Werden er trouwens geen slaven gebruikt bij dat ontzet of zo?

J-van-de-Bontekoe | 05-04-18 | 10:34

We hebben een winnaar:

"Het interesseert mij niks"

De vraag is: mag op het zich-niks-interesseren een 'straffe' staan van uitname van organen? Immers, deze knakker gaat ook niet naar een website toe om zich af te melden als donor, hoewel hij, bij gedwongen nadenken, wellicht tegen zou zijn.

Het is te makkelijk om te zeggen "zijn probleem". We zullen moeten accepteren dat niet iedereen in Nederland even bijdehand is. En wellicht komt deze persoon later tot een beter inzicht,maar ontgaat hem dan het idee om zich uit te schrijven als donor omdat hij zich over x jaar, en na radiostilte, zich totaal niet bewust is van het feit dat hij dus donor is.

Ik heb een hekel aan domme mensen. Maar toch vind ik dat die bescherming verdienen.

Met hetzelfde recht maak je een wet "Al het geld is van de staat tenzij je een testament maakt" - gegarandeerd dat daar ongewenste dingen gaan gebeuren dan nadat mensen dood gaan.

Of "Bij 1 km/h te hard rijden schieten we je kloten eraf" - dat zou gewoon disproportioneel zijn - ongeacht de "ja maar dan moet je maar niet te hard rijden, kies jezelf voor" logica.

UItnamewet: niet doen.

Hufterst | 04-04-18 | 21:14 | 10

Berbaar | 04-04-18 | 21:39
Lol!!

DrumPiet | 04-04-18 | 21:49

@HoerieHarry | 04-04-18 | 21:42
Dat is waar Harry.
Qua schone ramen dan want de discussie zal iets zijn van "de buituhlanderTs zijn kudt, ja ma dat vind ik ook".
Mooie sketch voor de TV kantine, Irene als zure lupus en Carlo als het glazenwassende zoontje.
Mijn idee, betalen moet je John de Mol ;)

Berbaar | 04-04-18 | 21:57

Gelukkig vindt Berbaar zichzelf grappig, is er tenminste iemand die lol heeft.

duh! | 04-04-18 | 22:23
▼ 7 antwoorden verborgen

Af en toe toch wel grappige commentaren. En tja, je moet feestvierders die zich al uren aan het volgieten zijn natuurlijk niet naar serieuze zaken vragen want daar staat hun hoofd helemaal niet naar. En allen die daar commentaar op hebben zou ik weleens willen lezen als ze zelf bezopen zijn. Want daar wordt een beetje overheen gekeken, nietwaar? Dan wordt het pot-ketel.

Lupuslupus | 04-04-18 | 21:11

Zowel passief als actief!

Tikkie Terug | 04-04-18 | 21:11

"Nuchtere Hollanders"

lingo star | 04-04-18 | 21:10 | 1

Precies, die vind je niet in Brielle op 1 april hoor.
Deze mensen komen hier voor een leuk feestje, drinken daarbij ruim en willen gewoon even de normale zorgen vergeten.
Niet echt de juiste plek en tijd om serieuze vragen over een referendum te gaan stellen, net zo min als je dat moet doen tijdens de gay pride in Amsterdam, of tijdens carnaval in Rogstaekersstad of Marotte Riek.

WatMoetJeNu | 05-04-18 | 08:09

Ik ben dan ook voor IQ-gebonden stemrecht!

Tikkie Terug | 04-04-18 | 21:10 | 2

Of een systeem met volksvertegenwoordigers, zodat niet mensen met laag IQ direct met enkel Ja/Nee hoeven te stemmen op complexe vraagstukken, maar dat zij hun meningn aan laten vertegenwoordigen door iemand waar ze op kiezen.

rik_meleet | 04-04-18 | 21:14

@ rik
Dat systeem hebben we nu, dat werkt dus niet. Onder welkse steen heeft u geleefd de afgelopen jaren.
Begin eens met censuskiesrecht, dan ben je al een hoop kansloze leegschedels kwijt. Vooral van linkse huize.

kempenaer | 04-04-18 | 23:59

Veel reaguurders lopen te janken over "finnen" en 'hoe alles teloor gaat,' maar de reden moge duidelijk zijn: niet de buitenlanders zijn schuld maar de domme blanke tokkies die decennialang helemaal niet of lekker gemakzuchtig op de PvdHoogsteUitkering gestemd hebben en er een multiculti EUSSR en coffeeshops voor terug kregen.

Klassenfeind | 04-04-18 | 21:10 | 2

U ziet de patronen helder en juist. Een groot deel van de Nederlanders is hun land niet waard.

kempenaer | 04-04-18 | 23:57

Mee eens, tegen zoveel domheid ben ik niet opgewassen.

lanexx | 05-04-18 | 09:05

Aardige lui daar!

HoerieHarry | 04-04-18 | 21:05 | 1

Geef ze een paasvuur!! Was net zo gezellig.

Ongeblustekalk | 04-04-18 | 21:21

Soms vallen alle puzzelstukjes op hun plaats, en dan begrijp je de regering ook wel een beetje.
Zou je aan deze mensen overlaten hoe de toekomst er gaat uitzien?
Nog te dom om te poppen, zeggen ze hier. 1 hersencel meer als een koe, anders scheet men ook nog in de keuken.

Aardsengelmichael | 04-04-18 | 21:05 | 5

@liniaalRectaal: Volgens mij aarsstengel

voorbips | 04-04-18 | 22:05

Engel op aarde: aardsengel (samentrekking van "aardse engel".

Probleem opgelost.

Bijtendehond | 04-04-18 | 22:57

Dan een koe.. Het feit dat iemand slimmer/dommer is maakt niet dat diegene daardoor niet mag bepalen war voor diegene het juiste is. Bij veel sociale kwesties bestaat immers de waarheid niet, dus maakt zoiets ook miet uit.
Of je een betere of slechtere keuze neemt door de bijdrage of uitsluiting van iemand daar kun je over twisten, maar uiteindelijk zul je dat niet te weten komen.

Fred van Ria | 05-04-18 | 09:13
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ruikbaard | 04-04-18 | 21:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken