Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Smerig spelletje: Catalaanse banneling Carles Puigdemont opgepakt in Duitsland

De verkeerspolitie van Schleswig-Holstein heeft de Catalaanse ex-president Carles Puigdemont gearresteerd toen hij onderweg terug van Finland naar onderduikland België was. Dat smaakt naar smerig spel.

Social

Sinds het onafhankelijkheidsreferendum in Catalonië (GS-dossier) zit Puigdemont al als politiek asielzoeker in België, en kennelijk is die status niets waard in het land van Wir Schaffen Das. Kennelijk is de Catalaan te wit voor een free pass over de Autobahn. De Spaanse politie had vrijdag opnieuw een internationaal opsporingsbevel uitgevaardigd tegen Puigdemont en andere leiders van de onafhankelijkheidsbeweging van Catalonië, en daar geven de Duitsers gehoor aan. Puigdemont, die 25 jaar cel riskeert voor het organiseren van een referendum, wilde zich eerst in Finland aangeven maar besloot toch terug naar België te reizen. Zodra hij de Deens-Duitse grens overstak, werd hij aangehouden. Madrid, Berlijn en/of de EU wisten dat ie er aan kwam. Belgische premier Charles Michel heeft nog niet gereageerd, de rest van de regeringsleiders zal ongetwijfeld (blijven) zwijgen - inclusief de onze.

Reaguursels

Inloggen

Ah yes, Hanzz, wer must follow ze rules

barryvantiggele | 26-03-18 | 15:45

Europees opsporings verzoek, het zal de gewone duitser aan zijn aars jeuken.

Cobalt bomb | 26-03-18 | 14:00

Is de zin: "... Wir haben es nicht gewusst..." al gevallen?

Isnogaanhettype..... | 26-03-18 | 10:04

100 jaar geleden liet Duitsland Lening gewoon naar Rusland gaan. Gebeurt geen tweede keer.

Gewoon een toneelspel van Puidgemont. Niemand die zich nog voor hem interesserde nu is hij weer in de kranten. Smerig mannetje dat over lijken zou kan deze Milosevic van Catalanie.

redanx | 26-03-18 | 09:14 | 4

toneelspel van Puidgemont????
25 jaar de bak in riskeren lijkt me eerder een wanhoopsdaad

telelezer | 26-03-18 | 11:16

Lening? Vladimir Iljitsj LeninG bedoel je, de eerste communistische bankdirecteur?

bwanabanjo | 26-03-18 | 12:15

toneelspel van Puidgemont????
25 jaar de bak in riskeren lijkt me eerder een wanhoopsdaad
telelezer | 26-03-18 | 11:16
Nou, Belgie is ook geen pretje hoor.

Cobalt bomb | 26-03-18 | 14:01
▼ 1 antwoord verborgen

Er is maar één onvergeeflijke misdaad en dat is politiek bedrijven. Altijd al zo geweest.

ikhaatnicknames | 26-03-18 | 09:06

Heeft Merkel het Condor legioen al aangeboden aan de Spaanse regering om opstandige Catalanen een lesje te leren ?

gas-man | 26-03-18 | 08:55 | 1

De Stuka's staan zeker al klaar?

telelezer | 26-03-18 | 11:17

Staat ons ook een arrestatie te wachten als wij zelf een volkspeiling organiseren?

Rest In Privacy | 26-03-18 | 01:06

Duitse Nazi-Polizei is nog steeds goed in het oppakken van vrijheidsstrijders.

rijk | 25-03-18 | 23:59 | 2

Criminele Arabieren daar kijken ze niet naar.

Jan Dribbel | 26-03-18 | 00:23

Vrijheidsstrijders? Een regio-baas die een niet volgens de regels gecontroleerd referendum
houdt,vervolgend de republiek Catalonië uitroept en zich wil afscheiden van Spanje noem jij een " vrijheidsstrijder"? Hou toch op.
Wie kaatst moet de bal verwachten luidt een mooi oud gezegde.

FrieslandDashond | 26-03-18 | 07:55

De uitdrukking is "dat smaakt naar meer". Of anders "dat riekt naar .........", waarmee je een verdenking van ....... bedoelt. Bij "smerig spel" kun je beter gewoon zeggen "hier wordt een smerig spelletje gespeeld".

JvanDeventer | 25-03-18 | 23:59

Ben benieuwd of ze ingecalculeerd hebben dat Spanje in de fik gaat en het restant aan economie ook. Dat zit namelijk in Catalonië. Maar het zal die Duitsers worst zijn, Europa über alles in die Welt.

Eppo | 25-03-18 | 22:04 | 3

Wat een onzin, de Spaanse economie zit niet alleen in Catalonië. Catalonië is goed voor 20% van het Spaanse BBP.

Mike Gaatjeniksaan | 25-03-18 | 22:40

Onzin. Daarbij zijn de meeste grote bedrijven al uit Catalonië vertrokken juist door die onafhankelijkheidsdrang. De economisch sterke delen van Catalonië, Barcelona en Tarragona, willen juist bij Spanje blijven. Wat weg wil, zijn hand op houdende boeren en werklozen.

henk1948B | 26-03-18 | 07:08

@henk1948B
Precies. Daar zit het stupide stemvee dat meedogenloos wordt uitgebuit door Puigdemont en zijn PdCat. Die willen hun eigen ministaatje zodat ze hun machtspolitieke spelletjes verder kunnen spelen, en vooral om hun duistere geldstromen te maskeren. Er zullen er nog wel meer in de gevangenis verdwijnen.

Caras | 26-03-18 | 13:00

Los van wat die meneer heeft gedaan is het toch vreemd dat ze hem direct vangen als hij de Bondsrepubliek binnenkomt.
Ik mocht ooit(2005) niet vertrekken naar Griekenland omdat mijn vrouw haar pas verlopen was en 2 jaar terug moest mevrouw berg 545 ineen haar meisjesnaam gebruiken op een vliegticket om naar Spanje te mogen .
Alle Oost-Europeanen die auto's en airbags in Nederland of België jatten kunnen gewoon doorrijden.
Alle haatbaarden kunnen gewoon doorlopen naar het Sozialamt.
Waarom heb ik zo'n hekel aan Brussel

berg545 | 25-03-18 | 21:11

Logisch toch?
Die witwasser en oplichter overtreedt een Spaanse wet, en vlucht naar het buitenland. Als je dan asiel krijgt maar zo dom bent om vol in de publiciteit te gaan reizen, kan het weleens fout gaan. Overigens is het hier op Ibiza nog nauwelijks nieuws.

Mather | 25-03-18 | 20:54

Het land van Mutti & Heiko, een gidsland. Mutti weiss was gut fur dich ist. Ins knast beim der Guardia Civil.
Ach ja de tijden van weleer, mooi man.

bwanabanjo | 25-03-18 | 20:41

Op Duitsers kun je bouwen gelukkig. Snel deporteren naar Spanje dat uitschot.

Mike Gaatjeniksaan | 25-03-18 | 19:10 | 3

Op Spanjaarden kun je bouwen. Hup snel in de fik dat Duitse onroerend goed in Catalunja.

kaasfondue | 25-03-18 | 19:21

Zo is dat Mike! Catalaans uitschot opsluiten en sleutel weggooien voor de komende 10 jaar.

FrieslandDashond | 25-03-18 | 23:43

Kom zelden of nooit een Duitser tegen in Catalunya,het vasteland dan, die zitten allemaal op Mallorca.

gato | 26-03-18 | 09:16

Is toch een mooi signaal? De gevestigde orde, de status quo, duldt geen tegenbeweging. Dus hier gaat een mooi afschrikwekkend signaal van uit, dat je het maar niet in je hoofd haalt. /sarcasme

Tieneus | 25-03-18 | 18:28

Hij heeft trouw gezworen op de Spaanse grondwet. Zijn volgers zijn voornamelijk arme boeren die gelijk aansluiting willen met de EU (handje ophouden). Poetsjemond is een keiharde salonsocialist. Het is goed dat die verraderlijke, graaiende kwal is opgepakt.

henk1948B | 25-03-18 | 18:19 | 7

Als Aboutaleb een referendum organiseert om van R'dam een islamitische republiek te maken, maakt dat hem nog geen democraat.

henk1948B | 25-03-18 | 19:44

Goh, ik wist niet dat Puigdemont naast socialist ook islamist is.

mamalookabooboothere | 25-03-18 | 20:08

@mamalookabooboothere Wanneer leren mensen nou eindelijk eens het verschil te begrijpen tussen een constitutionele democratie, waarin de machten gescheiden zijn en aan elkaar hun legitimiteit ontlenen, en de helft +1 tegen de rest, bekend als de tyranniek der meerderheid, iets heel anders dan de Westerse democratieën. Die man heeft zijn eigen legitimiteit ondermijnd door tegen de grondwet te handelen waaraan hij zijn functie ontleende. Dit is staatsrecht voor dummies.

DuraLex | 26-03-18 | 17:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Duizenden mensen demonstreren in Barcelona opgeroepen door het ANC en de CDR.

gato | 25-03-18 | 18:11

Ondertussen roepen ze nu de boeren, burger brandweer en koeien , nou weet ik niet of Spanje koeien heeft, op om de wegen te blokkeren, de AP7 gaat wel van grens Frankrijk tot Valencia ,tevens hotels moeten annuleren, leuk voor de toeristen, ze willen het nu hard spelen.
Of men het er mee eens is, is de vraag, want het is maar een partij, die dit wil.
De gevangenschap in Duitsland kan 10 tot 60 dagen duren.
Denk niet dat de Duitsers nu erg geliefd zijn in Spanje.

gato | 25-03-18 | 18:00 | 7

De Belgen zijn in ieder geval nog minder geliefd in Spanje dan dat ze al waren.

beau van rtl | 25-03-18 | 18:57

Dan bedoel ik de Vlamingen he.

beau van rtl | 25-03-18 | 19:29

Gato; juist wel! De Balearen zijn Duits en de Spanjaarden hebben nog een appeltje te schillen met deze Catalanen.

FrieslandDashond | 25-03-18 | 23:46
▼ 4 antwoorden verborgen

En timmerfrans zag dat het goed was.

zwaanshals | 25-03-18 | 17:47

Prima, Criminele oproerkraaiers oppakken altijd +1. Dat zouden ze hier ook eens moeten doen.

MagIkAlWeer | 25-03-18 | 17:11 | 3

Weet je waar ze ook politieke tegenstanders oppakken onder het mom van criminele activiteiten ?

Roze_bril_drager | 25-03-18 | 17:23

Achterlijk inderdaad dat we niet gelijk iedereen die tegen de sleepwet stemden gelijk hebben afgevoerd, zou alles zo veel simpeler maken.

Iedereen het gelijk met elkaar eens, alle problemen opgelost, werkeloosheid ook gelijk opgelost mits we voldoende vluchtelingen op trommelen voor maandag.

Zag op canvas dat er voldoende Noord Koreanen beschikbaar zijn trouwens om te werken, momenteel zijn ze bezig een fabriek voor een NL bedrijf te bouwen, enige voorwaarde voor de EU subsidie was dat ze NL tech gebruiken.

Wel een mooie oplossing: allemaal lekker thuiswerken en middels de sleepwet volautomatisch een Koreaanse werkhandleiding uitprinten, kunnen ze je binnen een dag vervangen als je een te grote muil opzet.

Die Koreaantjes hebben ze dat alvast afgeleerd, evt trager werken compenseren ze gewoon door 24h door te gaan zonder morren.

Hoop voor jou dat jouw definitie van criminele oproerkraaiers nooit aangepast wordt opdat je er zelf ineens bent, kan gebeuren als ik de berichten uit Turkije mag geloven.

Lionfromzion | 25-03-18 | 18:42

Mensen, dit heeft niets te maken met legale referenda. Wanneer leren mensen nou eindelijk eens het verschil te begrijpen tussen een constitutionele democratie, waarin de machten gescheiden zijn en aan elkaar hun legitimiteit ontlenen, en de helft +1 tegen de rest, bekend als de tyranniek der meerderheid, iets heel anders dan de Westerse democratieën. Die man heeft zijn eigen legitimiteit ondermijnd door tegen de grondwet te handelen waaraan hij zijn functie ontleende. Dit is staatsrecht voor dummies.

DuraLex | 26-03-18 | 17:38

Ondanks dat bedenkelijke ééntweetje: mooizo. Puigdemont is een narcistische speelbal van een stel Catalaanse hereboeren die denken dat ze nóg meer geld uit Brussel kunnen persen dan ze al doen. Mag lijen dat dit stuk verdriet voor een jaartje of twintig naar een bajes op de Canaren wordt gestuurd.

bisbisbis | 25-03-18 | 17:08 | 1

Jij snapt het.

henk1948B | 25-03-18 | 18:50

Lekker bezig GS. Carlos P. wordt niet gezocht wegens het houden van een referendum, maar omdat hij de wet overtrad door de onafhankelijkheid uit te roepen. Dat deed hij overigens op basis van een referendum waarvan iedereen zich realiseert dat het totaal niet representatief was.

Als Carlos P. een vent geweest was, was hij in Catalonie gebleven, maar in plaats daarvan vluchtte hij snel naar Brussel terwijl andere leden van zijn club nu in de spaanse gevangenis zitten.

Eigenlijk is die Carlos P. dus een naar, narcistisch en egoistisch mannetje die per se de geschiedenis in wilde als eerste president van een onafhankelijk Catalonie. Ik hoop dat hij voor lange tijd achter de tralies verdwijnt want dat is precies wat die matennaaier verdient.

dezakloper | 25-03-18 | 17:05 | 9

Als Willem van Oranje een vent was geweest was ie niet naar Engeland gevlucht..
En zo hebben we er nog een paar met dezelfde achternaam.

Maar wat Willem betreft is het natuurlijk een ander verhaal?

Al die moeite om maar geen Frans te hoeven spreken.. zinloos waarom hebben we het vak Nederlands destijds niet gewoon laten vallen? Hadden we Engels ook kunnen laten vallen trouwens want welke zichzelf respecterende Fransoos spreekt immers Engels

Lionfromzion | 25-03-18 | 18:50

Lionfromzion | 25-03-18 | 18:50

Zucht!
In de tijd van willem van Oranje was Spanje een dictatuur geleid door een koning die de rechtspraak kon dicteren en viel er geen eerlijk proces te verwachten. Als Carlos P. wordt voorgeleid, zullen er honderden journalisten met hun neus bovenop zitten, waardoor hij hier wel op kan rekenen.

Die 25 jaar celstraf staat overigens niet voor het organiseren van een referendum maar voor het illegaal uitroepen van een onafhankelijk Catalonie.

dezakloper | 26-03-18 | 03:14

MagIkAlWeer | 25-03-18 | 17:13 Weet jij wie ook een boek heeft geschreven?

Lohengrin | 26-03-18 | 09:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik ken nòg zo’n ééntweetje - en daar was Spanje ook debet aan: Julio Poch.

bisbisbis | 25-03-18 | 16:59

Iedere Islamitische terrorist en zijn moeder reist heel Europa door om aanslagen te plegen zonder controle maar puig de mont weten ze wel direct te vinden.
Dit spel stinkt.

Johan_Voorhaar | 25-03-18 | 16:59

De Duitsers zijn natuurlijk hun rol in Guernica al weer vergeten.
En Europa zwijgt en kijk toe.

bos-en-dirks | 25-03-18 | 16:44 | 1

Guernica is 80 jaar geleden en nog niet eens catalans. Man, man, man gaat het nog dommer?

En dan nog - het is ook omwille van Guernica hat Duitsland aan een europese arrestatiebevel gehoor geeft.

redanx | 26-03-18 | 09:19

Wanneer staat er nu eindelijk eens een leider op om deze roversbende op te heffen. Ze worden slapend rijk over de ruggen van de hardwerkende Europese bevolking. Zij zijn verantwoordelijk voor de ongebreidelde immigratie-instroom. Zij zijn verantwoordelijk dat de democratie in Spanje niet werkt en het 2e tijdperk Franco dient zich aan. De bestuurdersklasse zal verantwoording moeten afleggen. Geld, positie en macht inleveren. Kijken of zij dan nog zo bijdehand zijn. Niet dus.

De Evangelist | 25-03-18 | 16:43

Ach ja, die innige samenwerking tussen een Duitse en een Spaanse regering, waar hebben we die vaker gezien? Iets met Guernica en Franco etc.
Alle klaplopers en dieven uit Bulgarije, het Midden-Oosten en Noord-Afrika kunnen Duitsland ongehinderd binnenkomen en vrouwen bepotelen, maar o wee als een separatist op de vlucht het land betreedt. Dan wordt de Polizei ineens wakker.

KeesBruin | 25-03-18 | 16:41 | 1

OH... Dus als de Nederlandse politie met de Duitse samenwerkt, dan zeggen ook: " waar hebben we dit vaker gezien? Iets met nazis en WW2 etc."
En daarna vergelijk je iemand die door europol gezocht wordt met dieven die niet gezocht worden door Europol.... lekkere vergelijking...

Renox | 25-03-18 | 23:56

Het oppakken van democrastisch gekozen mensen zit den Duitscher in het bloed. Dit zal wel weer zwaar veroordeeld gaan worden op linkse opinie blogjes. Oh nee toch niet want EU.

funkyd | 25-03-18 | 16:26

Hoezo vuil spel? Het oppakken van een corrupte crimineel, die de "onafhankelijkheid" van Catalonië alleen nastreeft om zijn corrupte imperium te bestendigen over de ruggen van de opgehitste halve zolen die in een fake-referendum voor de afscheiding hebben gestemd. Catalonië kan als onafhankelijke staat niet bestaan, rondom begrensd door Spanje en de EU, die dit gebiedsdeel nooit als onafhankelijk land zullen erkennen. Pure populistische BS die er bij de gefrustreerden hier op GS in gaat als God's Woord in een ouderling.

bdn01 | 25-03-18 | 16:20 | 7

Alles kan bdn01, als de wereld had bestaan uit meelopende slapjanussen zoals u was deze tegel waarschijnlijk nooit geplaatst maar anders in het Duits.

Roze_bril_drager | 25-03-18 | 16:59

Kan bestaan, of mag bestaan.
Zit toch wel een wezenlijk verschil in?

Als je Asterix en Obelisk leest zit je zeker ook steeds te janken als er weer een paar Romeinen afgeranselt worden?

Want dat "kag" niet

Lionfromzion | 25-03-18 | 18:56

Klopt. Het is een volksmenner. Hij heeft verschillende wetten overtreden en wordt daar nu voor vervolgd. Niets meer, niets minder. En inderdaad, het gaat er hier in als zoete koek. Het gebrek aan kennis over de Catalaanse kwestie en de krachten die er spelen is gewoonweg stuitend.

henk1948B | 26-03-18 | 07:14
▼ 4 antwoorden verborgen

De algemene coördinator van de PP , Fernando Martínez Maillo , heeft overwogen dat "iemand geen eeuwige voortvluchtige kan zijn". In verklaringen aan het EFE persbureau, heeft Maillo aangegeven dat als je denkt dat je "ongestraft bent en zonder verdere omhaal door Europa kunt rondlopen, je ook moet weten dat we in een gemeenschappelijk wettelijk kader in alle Europese landen zitten." Hij voegde eraan toe dat de detentie "een logisch gevolg" van de euroorden is, aangezien de Europese partners van Spanje "logisch voldoen aan de rechterlijke beslissingen".

gato | 25-03-18 | 16:16

De eerste politieke gevangene binnen de EU. Velen zullen nog volgen.

boccelullus | 25-03-18 | 16:15 | 2

BS. Gewoon een gevangen genomen crimineel.

bdn01 | 25-03-18 | 16:23

@bdn01. Je zegt niets nieuws. Zo noemen tegenstanders politieke gevangenen.

boccelullus | 25-03-18 | 16:40

Deze meneer heeft gegokt en verloren - en het spel overigens niet heel slim gespeeld.

Goldfinger | 25-03-18 | 16:10

Goede zaak ! Oppakken die socialisten-commu isten- spijtoptanten/separatisten. Spanje is EU-lidstaat en het Europees-arrestatiebevel is werkzaam in alle EU-lidstaten. Deze figuur gaat nu als dank voor het opstoken van allerlei peperdure onafhankelijksheid plannetjes heerlijk een paar jaartjes achter de tralies van zijn welverdiende rust genieten.
Catalonië,een provincie van Spanje onafhankelijk ? Nooit een keer; dan zou het hek van de dam zijn en werden er tientallen " onafhankelijke" landjes gesticht. Gewoon de kop indrukken deze dombo's die dachten dat zij als provincie hun eigen wetten konden schrijven.
Eenheid in verschijdenheid : JA, onafhankelijkheid op kosten van de rijke EU-landen ... NEE!

FrieslandDashond | 25-03-18 | 16:10 | 5

En wat is er precies tegen tientallen onafhankelijke landjes? Oh ja, helemaal niets.
Oh, en verander je nick in EUdashond. Beetje potsierlijk om je te tooien met je regionale identiteit met zo’n tegel.

Stormageddon | 25-03-18 | 16:34

Daarbij komt wel dat Catalunya het meest aan Madrid betaalt.

gato | 25-03-18 | 16:38

Gato. Wie veel verdient, draagt veel af. Catalonie is een rijke regio. Binnenkort hoeven ze niet zo veel meer te betalen en moeten ze gewoon hun mond houden en hard werken.

beau van rtl | 25-03-18 | 17:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi! Lafbek. En waar haalt iedereen toch vandaan dat hij tegen Europa is? Nou die andere vijf/zes nog.

mujer | 25-03-18 | 16:04

Hier moet rutte dus zo snel als het gaat 21 of 60 miljoen aan spanje toekennen om het bezetten van Catalonië uit te voeren en de rebellen die daar zelfstandig willen worden en tegen Europa zijn af te slachten. In Noord-Syrië is dat met medewerking van onze grote vrienden uit turkij ook gelukt.

jan huppeldepup | 25-03-18 | 15:52 | 1

En iets dichter bij huis: Ukraine

Wel steeds meer mensen die zich verbonden voelen met die zgn EU identiteit: kleine landen mogen niet bestaan en moeten in het EU gareel geslagen worden want zij zijn de reden dat wij EU burgers geld mislopen!

We zouden eigenlijk alle landen die niet bij de EU horen moeten onderwerpen zodat we allemaal wat meer koopkracht krijgen!

De UK eerst maar eens nuken want dat zijn nog wel de ergste separatisten!

Lionfromzion | 25-03-18 | 19:04

Dit was te verwachten,het strookt tegen de belangen van de eu.
En duitsland is de eu.
Spanje,een raar landje,toen mijn 2 vouwfietjes gestolen waren,ging ik naar de politie,om aangifte te doen.
De balie medewerker stond ergens een sigaretje te roken,dus ik zat een hele tijd op de verkeerde plek,toen ik verwezen werd,moest ik naar een dikke tante,
die direct opmerkte dat ik niet passend gekleed was voor het politie bureau.
Volgens mij had ze de periode.
Het zelfde overkwam mij in hotel jacaranda canarische eilanden,er stond een vrouw bij de deur van de eetzaal,gekleed een redelijk kort rokje,ik mocht de eetzaal niet in mijn 3 kwart broek mocht niet,ik wees haar op haar korte rok.
Niks mee te maken,lang broek aan.
Rare gewoontes elke dag het zelfde, wandel je op de boulevard,komen er van die rijen prosessie rubsen aan,meestal kabouter grote,arm in arm,doen net of ze je niet zien,4 of 5 man in de rij,versperren de hele weg.
trotsheid,of een afwijking,trots hoeven ze niet te zijn,ze hebben al heel wat aalmoezen gekregen ,van de eu.
Nog een opmerking,terwijl n,l en duitsland gepleisterd zijn met zonnepanelen,zit de wetgeving in spanje zo in elkaar,dat niemand ze durfd aan
te schaffen,milieu of niet spanje heeft er schijt aan.
Alles draaid om de poen,en zo zal het ook blijven.
In lekker landje is milieu het toverwoord,om de bevolking een poot uit te draaien.

soledad | 25-03-18 | 15:47 | 6

Brutus, Dat heb ik toch altijd gezegd, niemand heeft hier zonnepanelen i.v.m. belasting erop.
En doe maar niet stiekem, helicopters vliegen hier laag over en nemen fotos.
Ineens zit ik trouwens bij Endesa, zonder te vragen werden mijn meters vervangen, zonder inspraak.
Over corruptie gesproken.

gato | 25-03-18 | 16:09

Een man in een driekwart broek arrrrrrgggg!

lanexx | 25-03-18 | 16:44

En nu een keer aangifte doen op t bureau in NL van je vouwfietsjes in 3 delig pak en dan even vertellen hoe soepel dat gaat..

Oh wacht als je fiets gestolen is mag je het bureau helemaal niet naar binnen ongeacht je kleding!

politie.nl zeggen ze dan door de intercom..

Rare jongens die spanjaarden, maar je mag blijkbaar wel met een lange broek aangifte doen van een gestolen fiets op t bureau, ik vind dat dat ze wel siert eigenlijk.

Lionfromzion | 25-03-18 | 19:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Duitsland is altijd een eng landje, ze hebben weinig op met democratie. Even toch maar een Godwinnetje. Van alle beambten was de rechterlijke macht wel het snelst genazificeerd. Dat was niet uitsluitend aan Hitler te danken. Kwestie van mentaliteit. Let maar op, Carles wordt met grote spoed en passende nauwgezetheid uitgewezen naar Spanje. In de Oorlog trouwens een broederland.

Mijn klomp breekt | 25-03-18 | 15:46 | 5

bdn01. Ga is lekker op de eu desinfo site zitten tegelen jij. En niet hier tussen de stijlloze guurders.

reagluurder010 | 25-03-18 | 18:51

@bdn01 Wij moeten opt-outen om onze organen te houden, in Duitsland moet je zeker 3 formulieren voor gezien tekenen

Je weet wel formulieren waar ze je plechtig beloven om niet stiekum je genetische materiaal in een illegale DNA bank te stoppen, dat soort dingen.

Lionfromzion | 25-03-18 | 19:20

Wat dat betreft heeft @bdn01 dus wel gelijk, de recente censuur onzin is wel heel recent, daar voor was het idd allemaal vrij netjes geregeld.

Wij zitten nog met de meta data opslag, volgens mij was Duitsland 1 van de eersten die zich uit dat systeem hebben geplugd?

Lionfromzion | 25-03-18 | 19:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie de beelden nog voor me van Catalaanse mensen die in elkaar werden gemept door de madrileense pliessie omdat ze wilden stemmen voor onafhankelijkheid van Catalonie.
Maar daar heeft het vierde reich te Brussel het schijt aan want orde mot er wezen in het eu reich.

komtdatschot | 25-03-18 | 15:43 | 9

Ja, alsof Nederland niet gevuld is met tacanos. Ik snap de Catalanen wel; Hard moeten werken om de afdrachten aan de Castillische inquisitiemaffia te kunnen voldoen. Weg ermee als je niet op prijs wordt gesteld.

Jostifiel | 25-03-18 | 19:22

Is al goed gato, is al goed. Wij zijn hier voor het zonnetje en laat die Spanjaarden het zelf maar uitzoeken. Dat kunnen ze best.

beau van rtl | 25-03-18 | 19:22

Jostifiel. De Castillische inquisitiemaffia. Haha, die houden we erin. Blij dat jij de Catalanen wel snapt. Hier in Spanje bijna niemand.

beau van rtl | 25-03-18 | 19:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Die Puigdemont heeft net zoveel sex appeal als Frau Merckel

amateurrr | 25-03-18 | 15:38

Waarom ook met de auto? Was gvd gewoon lopend over de vluchtstrook gekomen, dan had je mede- in plaats van tegenwerking gehad Carles.

PresidenteDeConjovia | 25-03-18 | 15:29

Even opsommen:

- Wit
- Man
- Tegen EU superstaat

Ja, deze moet tegen de muur, dat is duidelijk.

witdusracist | 25-03-18 | 15:27

Even het geschiedenis boekje er bij gepakt om te zien hoe het mensen afgaat als ze een onafhankelijke stuk(je) grond gebied uitroepen in het moderne westen.

Amerika 1993 Waco, Dat werd toen tot de grond afgebrand.

Amerika 2016 Bundy Farm, Daar werden twee man afgeschoten door de law enforcement officials.

Aleppo 2012-2016 Aleppo Helemaal plat gebombardeerd

Sint Eustatius 2017 Lokale bestuur afgezet nadat deze verklaarde dat Nederland niet meer welkom is.

Amsterdam 2017 Loco burgemeester Kajsa Ollongren wil Amsterdam afzonderen als.... waarna ze direct werd weg gepromoveerd naar Den Haag.

Nee van Rutte zullen we niets horen over Carles Puigdemont.
Alleen de rebellen van Aleppo hebben (miljoenen steun) gehad...
... dat dan weer wel.

NatNiks | 25-03-18 | 15:25 | 1

Ukraine..

Lionfromzion | 25-03-18 | 19:28

De kans in Europa is veel groter dat ze je laten lopen als je van terrorisme wordt verdacht dan wanneer je een referendum hebt georganiseerd.

miss error | 25-03-18 | 15:25 | 1

Misschien kan Puigdemont zeggen dat-ie tot de islam is bekeerd, laten ze hem vermoedelijk weer los.

KeesBruin | 25-03-18 | 16:45

Mocht iemand nog twijfels hebben over 't morele gehalte van onze leiders *proest*, dan is deze gebeurtenis 'n eind aan hun onzekerheid.
Ik voel me toch besmeurd, door wat afstraalt van 'deze leiders', op mij, en alle anderen van 't gewone volk.
Gelukkig heb ik niet meegedaan met stemmen.
Gelukkig heb ik deze 'leiders' niet gelegitimeerd met mijn eh, instemming.
Gelukkig kan ik gewoon verontwaardigd zijn, want mij is niet te verwijten, dat deze 'leiders' niet 'mijn leiders' zijn.
Kijk, je moet ze ook niet helpen met hun kabouter-democratie.
Hun gedrag is absoluut niet, waarop ik kan worden aangekeken.
Wie slecht gedrag beloont met stemmen-op, moet niet verbaasd zijn, dat je de klootzakken in 't zadel hebt geholpen. En gehouden.

Der Paulie | 25-03-18 | 15:24

Nu maar hopen dat er flinke rellen uitbreken in het failliete Spanje.Hij kan zijn papieren verliezen en als asielzoeker zich aanmelden .
Voorts is dan alles verder gratis voor hem incl advocaat kosten en woning.Mocht hij uitgewezen worden krijgt hij advies aan de andere 10 miljoen illegalen in Europa.

hetwerktniet | 25-03-18 | 15:22

Ha, je vraagt dus politiek asiel aan in het ene EU land ( België) en wordt daar niet opgepakt ondanks een eerder opsporingsverzoek van een andere EU land ( Spanje)
Nu hij zich buiten het gastland begaf kon het derde EU land ( Duitsland) hem wel oppakken?
Nu vergelijk ik appels met peren maar in de basis schept dit wel een precedent vwb behandeling van asielzoekers.
Vraag me ook af waar de man sinds zijn vlucht uit Spanje van leeft en hoe gehuisvest werd in België.

loze stijl | 25-03-18 | 15:22 | 1

Die had al lang geld overgemaakt.

gato | 25-03-18 | 16:05

Ieder mens kent zijn breekpunt, EU politiek gezien is dit het breekpunt voor mensen die niet veel te verliezen hebben. Turkse diplomaten reizen geheel onbespied van Duitsland naar Nederland maar deze man niet. It's not going to happen Germany, no way.

Roze_bril_drager | 25-03-18 | 15:21

Als hij politiek asiel heeft aangevraagd in het sympathieke land België, dan kan hij toch niet uitgeleverd worden om politieke redenen ? Timmermans wat denkt u er van in 69 talen ?

Roze_bril_drager | 25-03-18 | 15:13 | 3

Volgens mij heeft Timmermans er geen Spaans van begrepen.
De papieren voor uitlevering worden nu al in orde gemaakt, dus die zit vanavond in het gevang.

gato | 25-03-18 | 15:18

België is het enige Europese land waar onderdanen van andere EU-lidstaten politiek asiel kunnen aanvragen.

vanvandaag | 25-03-18 | 15:26

Ik heb het niet zo op asielzoekers en - eisers die uitstapjes maken naar derdenlanden. Hij had gewoon op de camping in België moeten blijven.

Guido | 25-03-18 | 15:32

De CDR ook wel een "grote mobilisatie" in de Rambla de Barcelona, op het hoogtepunt van Canaletes , om 16 uur, met de slogan 'Tegen de repressie en de republiek: algemene staking', en gelijktijdig de concentratie bij 19 uur voor de delegaties van de regering in Barcelona, Tarragona, Girona en Lleida .

gato | 25-03-18 | 15:12 | 1

Daar zijn ze dan mooi klaar mee in Barcelona. Hoe dan ook , de uittocht van bedrijven is al een poosje geleden begonnen. Cup,Podemos... gaat lekker in Spanje.

vanvandaag | 25-03-18 | 15:21

"Puigdemont, die 25 jaar cel riskeert voor het organiseren van een referendum [ ... ]"
Pardon, mis ik wat? 25 jaar cel voor het raadplegen van het volk? Wat is daar mis mee?

nemoj me jebat | 25-03-18 | 15:11 | 1

Daarom hebben ze hier het referendum afgeschaft zodat niemand in nederland 25 jaar in een cel hoeft te zitten. De regering zorgt voor ons, dat is nu dus duidelijk.

jan huppeldepup | 25-03-18 | 15:58

Hebben die Spanjolen en EU'o's nou helemaal niks geleerd van Nelson Mandela, Gandhi, Hitler, MLK Jr, en nog vele andere politieke gevangenen? Het zorgt er alleen maar voor dat ze een helden- of martelaarstatus krijgen en hun idealen door meer mensen geromantiseerd zullen worden.

stampertje85 | 25-03-18 | 15:08 | 1

Dode mensen praten niet meer. Fortuyn, nuff said.

Ivor Biggun | 25-03-18 | 16:27

e verdedigingscomités van de republiek (CDR) hebben vanmiddag in verschillende delen van Catalonië opgeroepen tot wegversperringen "als een maatregel van protest door politieke gevangenen". De oproep is om 17 uur op de A-2 sporen op het hoogtepunt van Alcarràs, de A-22 in Almacelles, de N-145 in de Seu d'Urgell, de N-152 in Puigcerdà en de AP-7 aan beide uiteinden (La Jonquera en Ulldecona).

gato | 25-03-18 | 15:07 | 1

Merkel Hitler is al onderweg met tanks en raketjes,misschien wel de zelfde als MH17.

rein9576 | 25-03-18 | 15:10

Dit is een voorbode wat regeringsleiders van EU-lidstaten te wachten staat indien zij in een federaal Europa meer soevereiniteit willen.

Luchtbakfietser | 25-03-18 | 15:07

Toch bijzonder dat een auto met Puigdemont er feilloos uit wordt gehaald op de Duitse snelweg na amper 20 kilometer en busjes vol Roemeense en Bulgaarse roofzigeuners de volledige 800 kilometer van Passau tot Arnhem kunnen doorrijden.
Maar goed. Het was vast toeval. theconsultingwriter.files.wordpress.c...

Stormageddon | 25-03-18 | 15:05 | 2

Lol (als het niet zo triest is)

Langshetrandje | 25-03-18 | 15:12

Roofzigeuners voeren het EU-beleid van nivellering uit. Die hebben dus vrije doorgang.

arbeid_loutert | 25-03-18 | 15:22

Tja en toch weten mensen noch steeds niet wat er komende is.
Dan kan men er ook niets meer aan doen.

rein9576 | 25-03-18 | 15:01

Politieke gevangenen in de EU. Mooi begin van de lente.

kaasfondue | 25-03-18 | 14:56 | 4

@mensch
Want Jos wilde onafhankelijk Limburg ofzo?

harry19612 | 25-03-18 | 15:14

Het zijn wel politieke gevangenen.

gato | 25-03-18 | 15:14


Gewoon een crimineel opgepakt. Dat is alles.

bdn01 | 25-03-18 | 16:30
▼ 1 antwoord verborgen

Jaaaaaaa, zo kennen we Duitsland weer de tijden van '14-'18 en '40-'45. herleven weer.
Maar ja, wat wil je met dat oost-duitse mokkel.
Moet ik nog meer zeggen??

watmagjenogwel | 25-03-18 | 14:49 | 3

Wellicht is het allemaal geregisseerd vanuit Brussel, alles is mogelijk met het vierde rijk, met de 'supervising vanuit Belgïë.

watmagjenogwel | 25-03-18 | 14:54

Merkel is GEEN Oost Duitser!
Zij heeft niet de lasten van de Oost Duitsers hoeven delen, haar familie had westerse salarissen, waren uitgezonderd van post controle etc.

arabes_eut_domus | 25-03-18 | 15:27

Nou, goed, dan is ze geen Oost-Duitser, maar ze gedraagt zich als zodanig, en nog veel erger maar dat mag ik niet plempen.

watmagjenogwel | 25-03-18 | 16:17

Gekheid. En het kan nog gekker. Week of 2 geleden bonsten twee crooks in nep guardia civil uniform op de belgische deur van Puigdemont. Mannen reden een gewone VW waar ze hem in wilden proppen.
Belgische politie was op tijd en heeft ze ontzet. Goed werk.
Hoef je dus niet te verwachten vam die smerige moffen.
Viel te lezen bij het 20minutos.es. Onder de MSM EU media? Geen haan die ernaar kraaide.

chicago river | 25-03-18 | 14:46

Puigdemont wordt niet aangepakt voor het organiseren van een referendum, maar voor het organiseren van een opstand in een regio waar niet eens een meerderheid voor afscheiding is.

Muxje | 25-03-18 | 14:45 | 6

Naast meerderheid zijn er ook nog de regels van de grondwet voor een ieders veiligheid. Als de Schilderswijk een referendum organiseert over onafhankelijkheid, zich vervolgens onafhankelijk verklaart en daarna homo's gaat ophangen, vindt u dit vast ook niet oké. De organisatoren van zo'n actie horen in het gevang thuis.

menschdurfteleven | 25-03-18 | 15:10

@menschdurfteleven
Het gevolg geven aan de uitslag kan onwettig zijn maar als je raadplegen van de bevolking als onwettig bestempelt ga je snel richting dictatuur. Daarnaast gaat het in Catalunya om de oorspronkelijke bevolking die onder de Spaanse plak uit wil en dat is dus een situatie die bijna tegengesteld is aan jouw voorbeeld.

Hetze Haatstra | 25-03-18 | 16:07

Als de Schilderswijk dmv een referendum zich onafhankelijk zou verklaren van NL, dan zou ik dat van harte toejuichen. Wil die koppen wel eens zien als er opeens geen geld meer uit de pinautomaat komt omdat alle uitkeringen en zieligheidstoeslagen daar zijn stopgezet. Onafhankelijk zijn betekent je eigen broek ophouden. Succes!

Lonestarr | 25-03-18 | 16:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Hopelijk komen er 100.000 Catalanen, als hij in nazi Duitsland wordt vastgehouden, met een vlucht naar Duitsland. Moge daar de revolutie over soevereiniteit binnen de EU beginnen en weet je ondergetekende gaat erbij zijn. Goed opletten AIVD.

Roze_bril_drager | 25-03-18 | 14:45 | 1

Soms denk ik na een bepaalde roes anders over dingen en zou ze wellicht anders formuleren. In dit geval niet.

Roze_bril_drager | 25-03-18 | 15:35

De kwestie Catalonië was al vuil spel. Wat is in dít geval dan nog 'vuil spel'?

wingload | 25-03-18 | 14:44

is dat met of zonder een duitse rasterfahndung (sleepnet) gebeurd...

HetOorAakel | 25-03-18 | 14:42
-weggejorist-
SaintNick | 25-03-18 | 14:42 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Heeft dat domme wijf, hoe heet het ook al weer... ohja Merkel, haar kleverige 7,50 al geïncasseerd of geldt deze oude regeling tegenwoordig niet meer?

ZSU-23-4 | 25-03-18 | 14:39 | 2

Voor Puigdemont krijgt ze 20 zilverlingen, net als judas.

jan huppeldepup | 25-03-18 | 16:02

Ehmmmm, 30 dan toch denk ik.

J-van-de-Bontekoe | 25-03-18 | 19:39

Vraag me af waarom hij niet gewoon met het vliegtuig is gegaan. Verder lijkt het me wel balen voor hem, in Duitsland kan je namelijk als onderdaan van een EU-land geen asiel aanvragen.

Dr. Vigilante | 25-03-18 | 14:38 | 2

Omdat je dan traceerbaar bent voor onze fijne westerse veiligheidsdiensten, altijd bereid informatie in dienst van haar overheden te misbruiken. Een vliegtuigticket kun je weliswaar laten betalen door een derde, hij staat wel op naam en dus is je locatie dan verraden. Merkels Luftwaffe hadden het vliegtuig wellicht kunnen dwingen tot landen. Rijdt je daarentegen mee met iemand, dan zou dat in principe lastiger te traceren zijn. Moet je natuurlijk niet je autodate via internet regelen, niet via mobiel, meerdere dwaalsporen leggen,.... maar dat weet iedere vijand van de staat toch wel?

ZSU-23-4 | 25-03-18 | 14:45

Luchthavens hebben grenscontroles.

Stormageddon | 25-03-18 | 16:37

Waarom is Carles Puigdemont via Duitsland naar Finland vv gegaan. Spanje en Duitsland dat waren vroeger toch ook 2 handen op 1 buik? Waarom doet Nederland aan Carles Puigdemont geen politiek asiel aanbieden? Nederland is toch altijd haantje de voorste om de duivel en zijn ouwe moer politiek asiel aan te bieden? Of verspeeld rutte daarmee zijn kansen op een mooi baantje in de EU?

Boy Cot | 25-03-18 | 14:37 | 3

Hij is géén linkse terrorist, dus niet welkom in NL.

Guido | 25-03-18 | 15:28

NL verleent geen politiek asiel aan EU-ingezetenen, omdat in alle EU landen een onafhankelijke rechterlijke macht bestaat (misschien alleen in Polen niet meer).

bdn01 | 25-03-18 | 16:33

Boy Cot | 25-03-18 | 14:37 |

Puigie wordt niet vervolgd om politieke ideeën maar om misdaden gepleegd in een politieke functie. Hij heeft publiek geld verdonkeremaand en voor doelen ingezet waarvoor het niet had mogen worden ingezet. Verder heeft hij aangezet tot haat en een systeem mee helpen opzetten en onderhouden om die haat aan te wakkeren met het doel een niet legitieme staatsgreep te plegen. Elk Eu-lid dat hem politiek asiel zou aanbieden stelt zichzelf daarmee buiten de afgesproken gezamenlijke rechtsorde binnen diezelfde EU. De EU waar Puigie zelf zo ontzettend voorstander van is, zolang het hem uitkomt. Net zoals de ongebreidelde import van ongeschoolde Marrokkaanse werklui die op het platteland voor een habbekrats het werk doen waar de Catalanen zelf geen zin in hebben, in ruil voor een Spaans paspoort zonder eisen, behalve op een separatistische partij stemmen. Maar dat zouden ze toch wel doen omdat in ruraal Cataluña alleen de separatistische partijen aandacht krijgen en de rest wordt weggejaagd met geweld, meestal verbaal maar niet altijd alléén maar verbaal.
Gaat geen Europese politicus die nog een toekomst wil hebben zijn vingers aan branden.

Kenome_Jodas | 25-03-18 | 19:30

Een legitieme vraag aan de reaguurders. GS wordt door de EU vervolgd omdat ...... !
Wat doen jullie, je toetsenboord mishandelen , je wijf mishandelen omdat het kan, roepen dat het toch niks uitmaakt. Ik ga met GS tot het gaatje maar wat doen jullie ? Take care

PopeyeKamper | 25-03-18 | 14:36

Het blijven nazis

dz5b604587 | 25-03-18 | 14:36

Dus van vele 100.000 den Asielzoekers en illegalen weten ze niets, maar nu zijn ze ineens heel erg zoals men ze kent van eerdere incidenten (WO1 en 2)

Grondig en nauwkeurig.

Ik snap Rijkaard wel, ik zou hetzelfde doen met zulks een volk.

Roze_bril_drager | 25-03-18 | 14:35

Als de man de wet van het land heeft overtreden en daarmee een strafbaar feit heeft gepleegd, dan is dit toch geen rare reactie? Waarom zou hij niet kunnen worden opgepakt maar bijv. een overvaller wel?
Beetje dubieus artikel dit.

Sunabalk | 25-03-18 | 14:31 | 1

Nouja, als u het organiseren van een volksraadpleging gelijkschakelt met een misdrijf?

ZSU-23-4 | 25-03-18 | 14:49

Spaanse overheid is behoorlijk dom bezig. Een lang proces gaat alleen maar meer sympathie opleveren voor separatisten.

Vula | 25-03-18 | 14:28 | 2

Vula | 25-03-18 | 14:28 |
Ja, ze hebben behoorlijk wat opgestoken van Baskenland...

Gaat niet gebeuren. Geen enkel land wil grondgebied opgeven (tenzij het echt niet anders kan). Die gare Britten begonnen zelfs een oorlog tegen Argentinië vanwege een paar kuteilanden die geografisch gezien gewoon bij Argentinië horen.

Evenzeer als de ABC-eilanden van ons gewoon bij Venezuela horen.
Zouden we niet eens slechter af zijn, dit terzijde.

Ichneumonidae | 25-03-18 | 14:35

Ichneumonidae | 25-03-18 | 14:35
Helemaal niet, de Aves archipel,Los Roques en Orchilla zijn Nederlands grondgebied. Het word tijd dat we die maduro eens even zijn snor gaan bijpunten.
Kunnen we meteen ruimte maken voor apothekers.

miko | 25-03-18 | 15:03

Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-03-18 | 14:27 |
Daar zouden wij dus van kunnen leren.

Príncipe | 25-03-18 | 14:38

Angela heeft veel geleerd van 1 van haar voorgangers. O.a. hoe je omgaat met dissidenten. Of zit het ze daar in de genen?

niks is waar | 25-03-18 | 14:27 | 2

Ze heeft ook een vermeend Stasi-verleden.

BrutusBosch | 25-03-18 | 14:31

BrutusBosch Ik denk zelfs dat als er een spoorlijn voor aangelegd moest worden Angela dit eigenhandig had gedaan.

niks is waar | 25-03-18 | 14:38

Dus toch grenscontrole , het kan dus gewoon. Als het de €u niet zint dan, dat dan weer wel.

ja,diedus! | 25-03-18 | 14:24 | 2

Het is toch gestoord dat grenscontroles binnen Schengen niet zijn toegestaan door EU? Geen enkele grensbewaking aan buitengrens en controle aan binnengrens is verboden. Oost-Europese AK's kunnen zo naar Nederland komen voor de criminelen en ook terroristen wordt geen stroobreed in de weg gelegd.

Vula | 25-03-18 | 14:34

Tussen Frankrijk en Spanje is altijd controle, geen grenscontrole maar wel politie, wordt je eruit gehaald, kan je je hele kofferbak openen en halen ze alles eruit, al jaren.

gato | 25-03-18 | 14:49

Het organiseren van een referendum is haram volgens de democraten .

Castor12 | 25-03-18 | 14:16

Politiek asiel. In de EU? Het bewijs dat de EU niet democratisch is.

Patatter | 25-03-18 | 14:14 | 2

Het komt juist door de beslissingen in de EU, zegt zijn advocaat.
Een zanger kreeg 3 jaar , om een liedje over de koning
Gisteren 5 leden in Catalunya ook al opgepakt.
Ga lekker door EU, Merkel weer terug.

gato | 25-03-18 | 14:26

Ff off topic maar kan dat kut kroontje al weg?

niks is waar | 25-03-18 | 14:12 | 5

John McClane
Ook op mijn telefoon? Heb geen addblocker geïnstalleerd.

niks is waar | 25-03-18 | 14:23

Ha, heb ik eindelijk geen advertenties meer op GS, moet adblock toch weer aan.

W_F | 25-03-18 | 14:39

Ff redactie mailen, vragen of je in de beta mag.

Eierbal-is-fijn | 25-03-18 | 14:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Befehl ist Befehl.

Cuban8 | 25-03-18 | 14:11

Wat is het probleem? Internationaal opsporingsbevel, of het feit dat Spanje er een heeft uitgeschreven?

Einde van de Domheid | 25-03-18 | 14:10 | 3

Is geen probleem meer. De misdadiger die achter het referendum zat zit nu 25 jaar in de gevangenis. Dankzij de wakkere Gestapo.

Jan Passant mk2 | 25-03-18 | 14:13

25 jaar? Heb je daar een bron van?

Rest In Privacy | 25-03-18 | 14:18

Het probleem is zowel het uitschrijven van een opsporingsbevel om politieke tegenstanders te elimineren, als het accepteren daarvan. De Turken maken er ook gretig gebruik van.

obominotie | 25-03-18 | 14:38

Oew, dus dat is de toekomst voor het referendum, waar "onze volksvertegenwoordigers" van dromen!
De organisator van zo'n misdadig evenement gaat 25 jaar de allerlaatste gevangenis in.
Aangezien de criminaliteit dankzij de EU is afgeschaft kan die laatste gevangenis dan goed dienen om de democratie tegen zichzelf te beschermen.

Jan Passant mk2 | 25-03-18 | 14:08 | 1

je gaat appels en peren vergelijken........ een legaal referendum met een niet legale..... kom wel met goeie argumenten

c.ynicus | 25-03-18 | 14:17

Nou, de blauwdruk van het Nexit referendum is gezet.

Oepsie1234 | 25-03-18 | 14:03 | 1

+1

newray | 25-03-18 | 14:09

Zie het nut niet zo in van mini-staatjes. De EU zal er wel bij varen, als enige.

Goed bezig, die Duitsers.

Ichneumonidae | 25-03-18 | 14:03 | 9

Bytemaster | 25-03-18 | 14:13
BNP van NL is meer dan 60% van dat van Spanje. Al die Mario's uit Barcelona, manmanman.

BNP van Spanje is 85% van NL en CH samen.
Luie donders daar, levend van het toerisme.
En ook nog stierengevechten houden, wat een land!

Ichneumonidae | 25-03-18 | 14:18

Stierenvechten is al jaren verboden in Catalunya.

gato | 25-03-18 | 14:52
▼ 6 antwoorden verborgen

25 jaar achter slot en grendel wegens het organiseren van een referendum. Kereltje krijgt er een stijfje van.

de Voorzittert | 25-03-18 | 13:57 | 3

Geert heeft levenslang

Langshetrandje | 25-03-18 | 13:58

Mja... het is hier niet veel anders dan in bijvoorbeeld Rusland...

Príncipe | 25-03-18 | 13:59

Príncipe | 25-03-18 | 13:59
U verwisselt Rusland met Oekraïne. De Krim heeft een referendum georganiseerd en nu is De Krim van de Oekraïense landkaarten gewist.

Eeuwig..Op..Vakantie | 25-03-18 | 14:15

Ik blijf me verbazen over de sympathie die Van Rossem heeft voor deze figuur.
Hij wordt niet alleen voor het illegale referendum gezocht, maar onder andere ook voor verduistering overheidsgelden en fraude. Hij speelt de zielige figuur die wordt onderdrukt, maar wil ondertussen de niet separatistische meerderheid zijn onafhankelijk Catalonie opdringen. Puigdemont is gewoon een heel eng mannetje. Die hebben we in Duitsland in de jaren 30 ook gezien.

Caras | 25-03-18 | 13:57 | 9

En Rajoy niet, kijk Andorra eens goed na.

gato | 25-03-18 | 14:36

Caras heeft volledig gelijk. Ik heb Cataluña in de laatste tien jaar zien veranderen van een vriendelijk, vrolijk welvarend stukje Spanje zien veranderen in een haatkolonie waar ik in het openbaar niet voor mijn visie op een democratisch modern land durf uit te komen. Puigdemont en zijn bende is hier schuldig aan. Daar hoef je geen Spanjaard voor te zijn om dat te zien. De gemiddelde Catalaan denkt er net zo over als Caras. Allen die schreeuwen niet zo hard als beroepsslachtoffer Puigdemont, die als premier voor vele miljoenen aan advertenties gunde aan een door hemzelf opgericht krantje en een door hemzelf opgerichte website met geld van de overheid. Toevallig ook nog eens het krantje waar zijn echtgenote een goedbetaalde baan had als verslaggever over "buitenlanders in Cataluña", met natuurlijk alleen maar positieve verhalen over Puigie en zijn "proces".
Van Rossem wil dit allemaal niet horen omdat hij nou eenmaal voorstander van referenda is. Nou, dat ben ik óók. Maar dan moeten die referenda wél aan minimale democratische regels voldoen en precies dáár schortte het aan in Cataluña op de eerste oktober 2017.
Maar goed, Puigie is opgepakt en hopelijk wordt hij uitgeleverd om berecht te worden. Anders dan hij beweert geloof ik echt dat hij een eerlijk proces zal krijgen. En ik hoop ook dat hij niet de bak in hoeft maar dat hij nooit meer een publiek ambt mag uitoefenen totdat hij elke cent die hij geroofd heeft heeft terugbetaald. Ook dat komt in de buurt van levenslang want het is een enorm bedrag.

Kenome_Jodas | 25-03-18 | 18:10

@Kenome_Jodas
Geluukig zijn er nog mensen hier die wel feiten en emotie kunnen scheiden. Pugdemont en de zijnen hebben Catalonie helemaal kapot gemaakt. Beste oplssing is denk ik dat er een Tabarnia komt en dat de boeren uit het binnenland hun zo vurig gewenste Republica Catalunya kunnen hebben. Wat zullen ze blij zijn.
Wat ook opvalt is dat met name veel import in Catalunya voor onafhankelijkheid is. Import uit Spanje, maar ook vele buitenlanders die daar wonen. Dit zijn vaak de meest fanatieke.
En oh ja, ik ben geen Spanjaard, maar ken het land en de mensen heel goed. Puigdemont en consorten zullen zich voor de rechter moeten verantwoorden voor hun daden. Die zal uiteindelijk beslissen. Niet Rajoy of de zittende regering, nee de rechter beslist, zoals het hoort in een moderne rechtsstaat.

Caras | 25-03-18 | 18:54
▼ 6 antwoorden verborgen


En nu gewoon politiek asiel aanvragen in Duitsland. Een gevalletje extra moet geen probleem zijn.

Luchtbakfietser | 25-03-18 | 13:54 | 1

In Merkel land asiel aanvragen? Dat is zoiets als een enkele reis Goelag.

Memek | 25-03-18 | 14:06

Dat smerige spelletje valt nogal mee. Dat referendum was door het Spaanse hof verboden en daardoor gaf de uitslag een sterk vertekend beeld (tegenstemmers hadden geen reden meer om op te komen dagen). Dus het was weinig democratisch allemaal.

Sqbar | 25-03-18 | 13:54 | 6

Hufterts,
het referendum zoals "georganiseerd" had geen grondwettelijke basis. Een referendum is niet per definitie verboden in Spanje maar moet wel aan eisen voldoen. Dat deed dit eenzijdige broddelwerkje niet.
Is Nederland een democratie? Kan je in Nederland zomaar een referendum houden over wat je toevallig invalt? In Nederland wordt vanaf binnenkort élk referendum buitenwettelijk. Dus, ga eerst Den Haag de maat nemen en kom dan nog maar eens kijken of Madrid het écht zo verkeerd heeft gedaan.

Kenome_Jodas | 25-03-18 | 16:28

Kenome_Jodas | 25-03-18 | 16:24 |

De separatistische partijen hebben na de verkziezing in November ook een meerderheid. Wie zijn wij om de de echte wens van een meerderheid als belachelijk af te doen. Bent u echt zo'n democratie hater ?

Roze_bril_drager | 25-03-18 | 16:33

Roze_bril_drager,
nee, de meerderheid in de Catalaanse kamer heeft niets te maken met de meerderheid van stemmen. De meerderheid van stemmen is naar de unionistische partijen gegaan. Maar omdat de een of andere geïllumineerde ooit besloten heeft dat de stem van een keuterboer meer waard is dan die van een universitair opgeleid persoon is het dus zo dat ruraal Cataluña een stem heeft die drie keer meer meeweegt dan die van urbaan Cataluña. Qua zetels hebben ze inderdaad een nipte meerderheid maar in daadwerkelijke stemmen een ruime minderheid. Welk gedeelte hiervan komt u als écht democratisch over?

Kenome_Jodas | 25-03-18 | 17:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja, als je het niet eens bent met de regering en het heeft met grondgebied te maken, kijk je altijd tegen een achterstand aan. Je wordt al gauw beticht van terroristische activiteiten. Hopelijk komt het niet zo ver bij Puigdemont.

Rest In Privacy | 25-03-18 | 13:54 | 1

Meneer Puigdemont heeft samen met zijn bende, waarvan de echte roverhoofdman Jordi Pujol is, dertig jaar lang de rechten van de mensen die níet zich bij voorkeur per tractor vervoeren met voeten getreden. Castellanohablantes, Spaanssprekenden, worden als Untermensch weggezet. Hun winkels worden beklad en vernield. Hun kinderen worden op school gepest en zelfs bedreigd en als ze eens naar de dokter moeten weigert die te helpen omdat ze Spaans spreken.
Ik weet niet of je dit soort praktijken in de geschiedenis al eens eerder hebt gezien en of je weet wat daar uiteindelijk het resultaat van was, maar het is een weg die, als er niet wordt ingegrepen, het leven van meer dan de helft van de inwoners van Cataluña zal verwoesten. Is dat democratie? Ik heb een andere definitie geleerd.

Kenome_Jodas | 25-03-18 | 16:22

Over 200 jaar leren de kinderen op school hoe de EU de spanningen tussen de lidstaten aanwakkerde en uiteindelijk een oorlog veroorzaakte terwijl de Europese samenwerking ooit bedoeld was om conflicten tegen te gaan.

Bytemaster | 25-03-18 | 13:54 | 1

Over 200 jaar leren kinderen op school alleen nog de Koran te reciteren.

Hetze Haatstra | 25-03-18 | 15:59

Duitsers.... ik woon er zo'm 8 kilometer vandaan, het zijn en blijven moffen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 25-03-18 | 13:52 | 1

Ik zou maar alvast een muur gaan bouwen. De tanks naar het westen gaan weer rijden.

VeelTeSteil | 25-03-18 | 13:54

En dan zeggen ze dat Putin een anti democraat is.
De EUSSR is 10x zo erg.

A.C.H.M.E.D | 25-03-18 | 13:51 | 4

Als dit in Rusland was gebeurd, dan was die Catalaan allang vermoord.

Rest In Privacy | 25-03-18 | 13:55

Geloof dat het onderwerp hier niet putin was autist.

Langshetrandje | 25-03-18 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Befehl ist Befehl.

Professor Superhirn | 25-03-18 | 13:51

Al dat "afscheidingsgel*l" klinkt in eerste instantie sympatiek, maar is het begin van de totale chaos.

streknek | 25-03-18 | 13:50 | 3

Zou kunnen, maar gedwongen verenigd zijn in een monarchie, republiek of unie is eveneens het begin van totale chaos.

Bytemaster | 25-03-18 | 13:56

Dat zeiden de Spanjofielen in 1568 ook! Net zoals de Amerikaanse Royalists in 1776!

stampertje85 | 25-03-18 | 15:41

Een multiculturele, centraal geleide, supranationale republiek is inderdaad geen chaos. Maar dat heeft weer een heleboel andere nadelen zoals de Sovjet Unie liet zien. Ook het Romeins Rijk kon alleen maar overleven door assimilatie van de veroverde volken en territoria. En zelfs dat lukte maar ten dele.

Het probleem zit ’m niet in het multiculturele, of supranationale, maar in het centraal geleide. Daar gaat altijd fout, zelfs in monoculturele, nationale staten. En dan doet het er niet zoveel toe of je het over Madrid, Brussel, Berlijn, Londen, Moskou of Rome hebt.
Zelfs in een klein kutlandje als Nederland is het centrale gezag in Den Haag al problematisch. Waarom denk je anders dat 40% van de mensen op een lokale partij stemt? Mensen willen geen centraal geleid gezag. Nergens. Zelfs binnen gemeenten niet. Je moet maar eens in Erica of Barger Compascuum hoe blij ze zijn met de gemeente Emmen. Of in Haren waarom ze absoluut niet bij Groningen heringedeeld willen worden. En zo zijn er talloze voorbeelden. Kijk je regionale dagblad maar na.

Centraal gezag lukt alleen met harde hand en laat dat nu net tegen alle burgerlijke vrijheden indruisen. Centralisering van gezag lijkt rationeel, efficiënt, makkelijk, maar is juist een recept voor chaos op termijn. Het is niet het afscheidingsgelul dat de chaos veroorzaakt, want om dat gelul te krijgen moet er eerst wel iets zijn waarvan je je wilt afscheiden.

Stormageddon | 25-03-18 | 15:48

Democratie wordt in de EU zwaar bestraft.

doskabouter | 25-03-18 | 13:48 | 3

Beter kun je het niet verwoorden

daan me de korte ach | 25-03-18 | 13:50

Een ware bewering.

Not_again | 25-03-18 | 14:08

Demagogie gelukkig ook.

Kenome_Jodas | 25-03-18 | 16:16

Autobahnpolizei. Ik stel me zo een aflevering van Cobra 11 voor...

Bijtendehond | 25-03-18 | 13:45

Cruyff-Court te Molenbeek na 2 dagen helemaal gesloopt. Iemand?

Rest In Privacy | 25-03-18 | 13:44 | 5

Omebert | 25-03-18 | 13:50
Voetbalveld met een bord met regels. Dat je respect moet hebben enzo. Nou en dat veldje is nu heel respectvol gesloopt.

VeelTeSteil | 25-03-18 | 13:54

Een bio-dynamisch voetbalveldje, voor kansarme jongeren.

Rest In Privacy | 25-03-18 | 13:54

Ze hadden daar liever zo’n Al Qaeda traingsveldje. Beetje tijgeren in je zwarte jurk

Op de foto van de opening staan een paar jongens in een oranje shirt. Ik moest gelijk aan gijzelaars van IS denken.

Plaktong | 25-03-18 | 14:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Nogal wiedes. Als Ali Ben Hassan besluit dat Bos en Lommer een islamitische enclave wordt (want referendum) snappen we helemaal dat de politie Ali oppakt. Wat is er nu precies anders dan?

Pedronegro | 25-03-18 | 13:44 | 8

@kapotte_stofzuiger
Pritt, Bassiehof en Hiddemeister

Tobi | 25-03-18 | 14:22

@ Veel te Steil: LOL

Stoned Hengst | 25-03-18 | 14:54

Bos en Lommer heeft historisch gezien geen eigen taal en cultuur.

stampertje85 | 25-03-18 | 15:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar, maar... dat referendum in Catalonië was toch juist democratisch? Alleen beviel de uitslag Spanje niet echt. Toch?

Is dit nog nieuws? | 25-03-18 | 13:43 | 10

I´m with Beau on this one.

Kenome_Jodas | 25-03-18 | 16:13

@beau, en NL onderdeel van EU.

MarcS | 25-03-18 | 16:26

Ze spreken verschillende talen, Spaans en Catalaans.

BosrandDirk | 25-03-18 | 17:14
▼ 7 antwoorden verborgen

Smerig spelletje? De inwoners van Catalonië zijn in meerderheid tegen afscheiding, maar doordat ze stemmen op het platteland zwaarder hebben laten wegen dan die in de stad, is er een 'meerderheid'.
Was dit in NL gebeurd, dan was ook een meerderheid voor de sleepwet.

Diotima | 25-03-18 | 13:42 | 6

Waar komt dat verhaal vandaan? Daar heb ik niets over gehoord...

Leyrann | 25-03-18 | 13:50

Leyrann | 25-03-18

Voor de stemmen van de verkiezing voor het Catalaanse parlement worden de stemmen van het platteland anders gewogen dan de stemmen uit. B.v. Barcelona.

niks is waar | 25-03-18 | 13:52

Nog los van het feit dat het organiseren van een illegaal referendum maar een klein gedeelte is van wat meneer heeft uitgespookt. Bart Nijman is zó dol op referenda dat hij het niet wil horen. Puigdemont heeft gefraudeerd, publiek geld achterover gedrukt, bevolkingsgroepen tegen elkaar opgezet en de vrijheden van Spaanssprekenden op absurde wijze beknot. Elke dag gevangenis die hem wordt opgelegd is meer dan dubbel en dwars verdiend. Misschien durf ik over een jaar of zo mijn mening weer eens in het openbaar op straat te geven. Voorlopig is dat, dankzij Puigdemont, te gevaarlijk.
Lees je mee Bart?

Kenome_Jodas | 25-03-18 | 16:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Hmm, krijg toch de indruk dat Duitsers het niet zo hebben op volkeren die graag een eigen land zouden willen.

vindead | 25-03-18 | 13:42 | 3

Duitsland heeft Beieren. Ik snap dat wel. En eigenlijk balen ze tot op de dag van vandaag dat Oostenrijk en Nederland geen onderdeel uitmaken van de Bondsrepubliek Duitsland.

Jostifiel | 25-03-18 | 13:50

@Jostifiel: kan Limburg niet terug de Duitse Bond in? Dan willen wij Vlaanderen t/m Calais. Dld heeft historisch gezien liever Luxemburg. Wij ook.

Hemmenaar7 | 25-03-18 | 14:01

Limburg de Duitse Bond in zou een flinke klapper voor ons zijn. België ligt namelijk strategischer voor de Duitsers. Ik zal dan niet vreemd opkijken dat de Belgen spontaan Zeeuws-Vlaanderen gaan annexeren om zo Antwerpen groeiruimte te geven. Aan de andere kant... Het kan geen kwaad Limburg aan de Duitsers te schenken. Dan zijn zij blij. Kunnen ze eindelijk hun IJzeren Rijn bouwen en dan zijn wij van die heuvels af waar we niks meer mee kunnen.

Jostifiel | 25-03-18 | 19:30

Pseudosyrische pseudoapothekers krijgen wel asiel in dtsl.

Langshetrandje | 25-03-18 | 13:41 | 3

Discriminatie op beroep! Of kleur! Of nee, land. Of verraderswaarde? Uh, judasgeld.

einStina | 25-03-18 | 13:48

@Langshetrandje | 25-03-18 | 13:41
Daar wordt het gutmensch reflectie mee gestimuleerd, zoal een beetje klaarkomen na een prostaat onderzoek, keihard deugen in de EU moet natuurlijk wel een beetje bevredigend blijven.

Plorkface | 25-03-18 | 14:37

Ik snap het concept van een beetje klaarkomen niet :-)

Langshetrandje | 25-03-18 | 14:42

Als ze nu ook nog die Riffijnen gaan aanpakken, maar dat is een beetje mosterd na de maaltijd

[je mag me wegjorissen]

kapotte_stofzuiger | 25-03-18 | 13:41

Verzet tegen de EU dictatoren. Dat mag niet.

De musso linie | 25-03-18 | 13:39

Het is 1937

rechtsdwalendeautist | 25-03-18 | 13:39 | 3

Het is 2018. Deze tijd is erger.

Langshetrandje | 25-03-18 | 13:42

Langshetrandje
Klopt. Ik vraag me af of je vroeger ook ‘gender reveal party’s’ had. Waarbij je zegmaar een hardgekookt ei op je voorhoofd kapotslaat om vervolgens te zien aan de binnekant of het een jongetje of meisje is.

DAT is pas erg.

Nacho_Vidal | 25-03-18 | 13:48

Het is 618 na Chr........2018-1400 = 618, toch?

rob007 | 25-03-18 | 13:49
-weggejorist-
Brainder | 25-03-18 | 13:39 | 2

Ach, Duitsland heeft een geschiedenis ......

bergsbeklimmer | 25-03-18 | 13:39 | 2

Spanje ook. Tot midden jaren '70

Winter_is_coming | 25-03-18 | 13:46

En de EU heeft een heden.

Langshetrandje | 25-03-18 | 13:49

Geen gsm meenemen en in een oude W123 rijden. Duitsland heeft ook haar sleepnet.

Pimp my Voortuin | 25-03-18 | 13:38 | 2

of een U-Boot naar Argentinië, en tot je dood koffie drinken met de oud collega's van Videla.

Pimp my Voortuin | 25-03-18 | 13:40

Of met een mooie meid uit zijn kennissenkring.

eastender | 25-03-18 | 15:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken