Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS-presentatrice dist racist Joris Luyendijk

Wat gebeurt er als je niet meer kijkt naar wat iemand zegt en doet, maar naar haar huidskleur? Dan krijg je zo'n treinongeluk van een opinie-artikel als deze (spiegel) van Joris Luyendijk.

Social

Want alles ligt weer eens aan de witte mensen volgens Luyendijk. Bij de NOS zijn dat allemaal racisten omdat ze de zwarte Simone Weimans een interview met de eveneens zwarte Sylvana Simons lieten houden. Ja Joris Luyendijk. Dat kan wel eens gebeuren hè. Dat een mevrouw met een baan voor de schermen op de tv, die zwart is, een andere mevrouw, die ook zwart is, die leiding geeft aan een politieke partij interviewt. Er is er maar één die zich schuldig maakt aan wit navelstaren door daar conclusies aan te verbinden en dat ben jij. Dat de NOS een club falende faalhazen is, wat wel zo is verder, dat wel natuurlijk, komt echt niet omdat ze daar merendeels 'wit' zijn. Het ligt aan de ingebakken wij-zijn-NOS-wij-zijn-de-beste-cultuur die iedereen met de paplepel ingegoten krijgt en aan de bakken belastinggeld die er ieder jaar weer tegenaan gesmeten worden. Verkoop jij die racistische praatjes maar lekker in Engeland, Luyendijk, en laat onze donkere NOS-mevrouwen erbuiten.

Reaguursels

Inloggen

Marxisten worden gedreven door jaloezie. Willen totale gelijkheid en eenvormigheid.
Kunnen verschillen in eigenschappen en kwaliteiten niet accepteren, want dat vinden ze “onrechtvaardig”, maar eigenlijk zijn ze jaloers, alleen dat zeggen ze natuurlijk niet.
Marxisten moeten eens leren tevreden te zijn en ophouden met stoken tussen vrouwen en mannen, tussen jongeren en ouderen, tussen homo’s en hetero’s, tussen zwarten en aziaten en blanken. Want ze veroorzaken er alleen maar ellende mee.

kempenaer | 24-03-18 | 19:26

Joris Luyendijk heeft een gamma cursusje gevolgd (antropologie, politicologie, studies kun je dat niet noemen) en debiteert linkse nonsens. Ziet overal racisme en fascisme, maar over de islam durft hij weinig kritisch te zeggen, ondanks jaren tussen de islamitische barbarij te hebben gezeten.
Een feminiene, softe jongen die bij een rijtje obligate linkse media heeft gewerkt, erg voorspelbaar dus. Kwekt de linkse opinie na. Denkt zelf aan marxistische meningsvorming te doen, onzin, het is een ordinaire papegaai, maar heeft dat zelf niet door,
Iemand waar je in de strijd niets aan hebt. Die iedereen probeert te overtuigen van de goedheid van de vijand.
Het is pure winst voor NL als hij met zijn gezinnetje emigreert, liefst naar Mekka.

kempenaer | 24-03-18 | 18:49

Hij heeft het over rechtse partijen die de klimaatwetenschap ontkennen. Nee Joris!. Dit is een kleine minderheid (helaas nog een minderheid) van mensen die wel in staat is tot kritisch nadenken, en die de moeite neemt zich te informeren. Er is inderdaad geen enkel bewijs dat de mens een dominante invloed op klimaat zou hebben. En, zelfs als dat wel het geval zou zijn, dan nog helpen voorgestelde maatregelen als windmolens en electrisch rijden geen zier. Totale achterlijkheid. Het is uiterst belangrijk dat de klimaatgekkies gestopt worden voordat er 100 miljard (alleen NL) door het afvoerputje gespoeld is.

GeenDomLinksmensch | 23-03-18 | 20:59

Ach, zo duur zijn die panelen niet meer, dus de miskoop van mijn leven zal het waarschijnlijk niet worden. Bovendien zullen er echt wel manieren komen om die energie op te slaan. Klein ideetje: gebruik overdag, als de vraag naar energie het laagst is, maar de opbrengst het hoogst, die energie om water te splitsen in waterstof (middels elektrolyse) en sla deze op in het dan inmiddels overbodig geworden gasleidingnetwerk. 's Avonds verbrand je de waterstof weer, et voila, daar heb je (het grootste deel) van je energie weer!

Timide_Aso | 23-03-18 | 23:23

Voor zover mij bekend praten we nog steeds over terugverdientijden in de orde van 12 jaar en dat is dan op basis van prijzen die voor net geen 90% uit belasting bestaan en waar je toch nog steeds die gridaansluiting wilt omwille van de niet conditionele "vermindering overheidsheffingen" welke effectief gewoon geld toe krijgen betekent. En dat schiet dus niet op. Wil je echt groen zijn, dan zul je gridvrij moeten zijn.

Pierre Tombal | 23-03-18 | 23:58

@ galvoortokkies
Hang je eigen kopje er maar vast in, geendomlinksmensch heeft gelijk.

kempenaer | 24-03-18 | 18:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Die racismekramp zag je ook bij de pvda kandidaat in Emmen. De mevrouw wordt beschimpt en de hele pers en alle deugers vallen over haar heen om haar te beschermen, omdat men er waarschijnlijk vanuit gaat dat deze mevrouw niet voor haarzelf kan opkomen. Bij mevrouw Nanninga en de voorvechster voor boeren, Caroline van der Plas wordt er vanuit gegaan dat ze alle drek van linkse actievoerders en dierengekkies zelf wel te boven komen. Zo bezien zijn de mensen die een ander beschuldigen van racisme in dit geval zelf de grootste racisten

Humsico | 23-03-18 | 20:01
-weggejorist-
De_Nette_Kater | 23-03-18 | 18:59

Niks van aantrekken Simone, doe gewoon je werk, dat doe je goed.

lingo star | 23-03-18 | 18:48

Zo goed is ze niet, ze noemt blanken wit.. wat denkt ze wel niet.

BozePaarseMan | 23-03-18 | 23:08

Tja... Pleiten voor diversiteit (meer kleur op de tv!), en als die er dan komt, klagen dat er zoveel diversiteit is (bah, al die kleur op de tv)...

Zenzeo | 23-03-18 | 18:32

Heb 1 zin van zijn artikel gelezen en het tabblad weer netjes gesloten. Ik kan het gezever over diversiteit niet meer aan.

Tjoerd | 23-03-18 | 18:02

Joris Clitoris!

HoerieHarry | 23-03-18 | 17:50

Je overtreft jezelf Harry

Ruimedenker | 23-03-18 | 18:01

merci

HoerieHarry | 23-03-18 | 18:04

Ik vind het best een goed stuk. Hij toont aan hoe de vrij linkse NPO het ook niet meer zo goed weet allemaal en hoe bizar gefragmenteerd de uitslag echt is...

Omnisofos | 23-03-18 | 17:34

Een dag geen racisme, is een dag niet geleefd. Aldus Joris.

Carmelita | 23-03-18 | 17:23

Joris ik heb je altijd al een nerd gevonden. Wel intelligent maar los van de gewone mensen. Denk je iets recht te zetten voor de zwarten. Schoffeer je onmiddelijk Simone die zou mogen interviewen omdat ze zwart is. Blijf liever in je fatsoensbubble. Dan richt je het minste schade aan.

Peniskokertje | 23-03-18 | 17:15

Joris Luyendijk, één van de redenen waarom ik 6 jaar geleden , dat tot een miserabel vod verworden blad, na 30 jaar gelezen te hebben , de deur uit heb gedaan .

Zwizalletju | 23-03-18 | 17:12

Hier hetzelfde.
Socialistisch clubblad.... zonde van mijn poen

Ruimedenker | 23-03-18 | 18:02

Goed zo Simone. Het zou er niet toe moeten doen! En we zijn er pas als het er godverdomme helemaal niet meer toe doet. Dan zit die "identity politics" wel heel erg in de weg, maar ja, vooruitgang kun je niet dwingen. Alles moet zijn tijd hebben.
Het trieste is dat Luyendijk hier heel erg zijn best aan het doen is om zich politiek correct te gedragen, maar daarbij recht in de val van SJW loopt.

Schoorsteenveger | 23-03-18 | 17:10

Ik wist het wel, zij is toch de mol!

HanMar2 | 23-03-18 | 16:56

als je het stukje van joris pakt en dan wit verwisseld door zwart en vice versa dan was de beste man gelijk ontslagen vanwege rascisme

TDB | 23-03-18 | 16:50

Hey negerin, ik ben niet WIT maar blank, racist.

GerMonster | 23-03-18 | 16:46

Zo is 't.
De geadresseerden, de aangesprokenen maken uit hoe ze genoemd worden.
Geen indiaan maar Dakota;
Geen eskimo maar Inuit;
Geen nikker maar Black African;
Geen mejuffrouw/dame maar mevrouw;
Geen oudje/bejaarde maar senior;
Geen witte maar blanke.

Der Paulie | 23-03-18 | 17:06

Idd Weimans spoort ook niet. De blanken zijn niet wit, printerpapier is wit.

Zwizalletju | 23-03-18 | 17:13

Overigens was het Joris Luyendijk die het aan de stok kreeg met SJW's over zijn uitspraak dat mensen uit landen met middelweeuwse moraal die moraal niet thuislaten als ze hier komen wonen. Heel PC Nederland viel over hem heen voor een feitelijke constatering. Opeens was hij "af".

Beste_Landgenoten | 23-03-18 | 16:45

Het is behoorlijk gaan schimmelen in dat waterhoofd.

Vod Kanockers | 23-03-18 | 16:45

De stellingen van Luyendijk zijn, gezien het opkomstpercentage, volkomen onzinnig en flauwekul te noemen. Alsof daar een verdeeldheid in de samenleving mee kan worden aangetoond.

Zoeken naar ongein.

Prima als je dat wilt doen, maar doe dan een representatieve steekproef en vraag je daarbij af waar het met de integratie mis is gegaan. En niet anders dan dat. Electoraal marxisme... als dat je wens is moet je naar Noord-Korea gaan. Lekker met zijn allen op dezelfde stemmen, en dan is er vast geen verdeeldheid.

Democratie geeft niet altijd de uitkomst die links zou willen.

RenHoek | 23-03-18 | 16:43

Het commentaar van Geen Stijl op het stuk van Luyendijk slaat niet op de essentie van het stuk van Luyendijk. Lui gelezen van Geen Stijl en een verkeerde conclusie.

ijskogel | 23-03-18 | 16:34

de wereld blijkt wel vaker door een te roze bril bekeken te zijn, als je de linkjes volgt.

Hemmenaar7 | 23-03-18 | 17:12

Toch mag ik hem niet. tegen!!

Peniskokertje | 23-03-18 | 18:56

Waar Joris op doelt met de "fragmentering van de samenleving" waar de fragmentering van de politiek volgens hem dan meer een symptoom van is, is inderdaad de kern van het probleem. Deze segregatie, of eerder nog desintegratie van de Nederlandse samenleving is helaas niet politiek-ideologisch van aard zoals Joris probeert te suggereren. Er zit nooit een goed einde aan zulke verhalen.

Mazzelstof | 23-03-18 | 19:27
▼ 1 antwoord verborgen

Regressief links.

SamKoeman | 23-03-18 | 16:28

Als je 'witte' steeds met 'joden' vervangt, en je dan dus iedere zin '[...] die door joodse hoogopgeleiden wordt gedomineerd' leest, dan leest het artikel van Luyendijk exact als der Stürmer, of een artikeltje op Stormfront. Meestal houd ik niet zo van dat spelletje, omdat de transpositie zelden equivalent is, maar in deze specifieke casus laat het wel mooi zien dat het argument van Joris begint en eindigt bij ras. En dan zijn uiteraard de anderen racisten volgens hem

arbanafal | 23-03-18 | 16:25

Maar der Stürmer had dan nog goeie argumenten.
Ze hebben al vele jaren geleden al gewaarschuwd voor types zoals (((merkel))).
Als ze nou geluisterd hadden..... ;)

Stahl Macht | 23-03-18 | 17:01

Het is blank tokkies

Pienow | 23-03-18 | 16:19

De platte mono-denkertjes nemen elkaar de maat met de enige maatstaf die ze kennen; de aantallen.
De vrouwen willen quota, *want* niet precies gelijk aantal vrouwen *overal* (zucht);
De homo's willen quota, *want* niet overal zijn homo's te zien, 'dus' moeten die (nog wel) in de kast zitten (oh, hemeltjelief);
De zwarten willen quota, *want* zij zijn minderheid, 'dus' achtergesteld met toneelspel over nep-emoties; 'dus' gediscrimineerd wegens 'white privilege' (waar is 'n Braboneger als je 'm nodig hebt?);
De ouders van zielige kindjes willen quota, *want* zij voelen plaatsvervangend heel fijntjes aan, dat hun kroost niet serieus wordt genomen, 'omdat' zij niet zo makkelijk met de andere moeders op 't schoolpleintje kunnen opscheppen over hun kindje, en als er 'meer' verheiligende aandacht wordt geschonken aan hun doelgroep, dan worden zij ook weer meer 'accepté' en bovendien,eh, heel interessant als ervaringsdeskundigen (aarghh; m'n póót).
En al gauw dreigde Nederland te verworden tot één grote wedstrijd van 'wie is de meest zielige' (niet te verwarren met 'Wie is de mol') , want zieligheid, die bespreekbaar is geworden, die heeft 't goud en het nieuwe sociale wisselgeld in handen waarmee je deuren kunt openen.
(heel lang geleden noemde men zoiets hype, of hip, en gold vooral als troostplaats voor wie hip wilde zijn, en horen 'bij de incrowd', want dan was je spraakmakende smaakmáker en was je dus helemaal, eh, 'in')
Ik durf het bijna niet te zeggen.
We hebben een oorlog nodig.
(nou denk ik -even terzijde-, dat we ook aan het begin van 'n heuse wereldoorlog staan; Amerika tegen China en Noord-Korea / Rusland houdt zich afzijdig / Europa houdt zich noodgedwongen koest binnen de NAVO, en Turkije of Iran zullen ook nog wel in de strijd verwikkeld raken)
Binnen niet al te lange tijd zal meewarig worden teruggekeken op deze periode; 'hoe stom we zijn geweest, door al die importmensen serieus te nemen, menend, dat we daarmee belangrijk zouden zijn. Hoe zwakzinnig dat gebazel van bijvoorbeeld zo'n Joris L. was.
Fasten your seatbelts.
U denkt toch niet, dat Trump de kans voorbij zal laten gaan, de binnenlandse kritiek de mond te snoeren; de buitenlandse blokken aan zijn zijde te laten voorselecteren, en dat zijn herverkiezing daarmee ook verzekerd wordt (?); Kortom, we gaan (helaas) leven in interessante tijden.

Der Paulie | 23-03-18 | 16:19

Der Paulie moet natuurlijk zijn Dear Paulie

einStina | 23-03-18 | 16:25

Beter leesbare zin (sorry):
..(...) want zieligheid, die bespreekbaar is geworden, dat geeft 't goud en ‘t nieuwe sociale wisselgeld in handen waarmee je deuren kunt openen. "

Der Paulie | 23-03-18 | 16:33

“Zieligheid” is waar gristendom en marxisme elkaar treffen en overlappen. Daarom is er ook zo excessief veel aandacht voor in Europa. In Amerika heb je veel minder marxisme, dus is “zielig” daar niet zo’n dominant onderwerp.

kempenaer | 24-03-18 | 19:05

Volgens mij was ze toch echt alleen met Sylvana in beeld, maar zal ik wel gedroomd hebben dan.

jip_86 | 23-03-18 | 16:11

Het is wel moeilijk reageren vanuit de Pavlov-modus zie ik:
JL is elite => deugt => fout => zijn stukje is gelul.

Maar hij legt simpelweg uit dat het helemaal volgens de lijn der verwachting is als zwart alleen zwart inteviewt en dat blank alleen items maakt over de oude partijen. Moet ook lastig zijn voor reaguurders, dit.

Beste_Landgenoten | 23-03-18 | 16:11

Inderdaad, handen af van Simone. Joris is een smerige islam likker.

funkyd | 23-03-18 | 16:10

Joris Luyendijk... wie is dat? Oh ja, NL coureur die de Indy 500 heeft gewonnen ooit. Twee keer. Dat was mooi. Mooie kerel

PikinhetBlik | 23-03-18 | 16:07

Dat was Arie

Chris1 | 23-03-18 | 16:10

No shit?

PikinhetBlik | 23-03-18 | 16:14

Van de Wegenwacht? O nee, dat was Alie

didivos | 23-03-18 | 16:18

Ik lees het stuk van JL toch anders: Hij toont terecht aan dat de NPO/NOS niet ziet waar het belangrijke nieuws zit: Bij de migrantenpartijen. Wat daar nu weer problematisch aan is, geen idee.

Beste_Landgenoten | 23-03-18 | 16:07

Inderdaad, wat hij bedoelt is wel duidelijk en dat is dat de NOS een blinde vlek heeft voor de nieuwe migrantenpartijen en voor de lokalo’s. Dat laatste viel mij ook wel op tijdens de verkiezingsavond bij de NOS, zodra het over iets anders ging dan over de partijen onder de Haagse stolp waar zij zelf onder leven straaldenhet ongemak er bij types als Dominique van der Heijden, Joost Vullings en Ron Frezer vanaf. Dat kennen ze niet, en ze zijn er ook niet op uit om het te leren kennen. Het overzichtelijke landschap van enkele grote jongens onder de partijen die de dienst uitmaken en de NOS die ze kent en daar verslag van doet is weg. Dat is eigenlijk wel mooinaan deze uitslag.

duh! | 23-03-18 | 16:11

Hij vindt het nieuws ja. Als je naar vergezichten tuurt en graag diepzinnig wilt deugen vergeet je wel eens om je heen te kijken. Kon je op je vingers natellen dat dit ging gebeuren.

didivos | 23-03-18 | 16:16

@bestelandgenoten Het feit dat DENK op twitter ''trending'' is zegt niks. DENK neemt normaal overal klapvee mee, en schuwt het gebruik van twitterbots ook niet. Joris kan het ook over 50 + of dierenpoes hebben, want ook die stegen hard. Maar nee, DENK is belangrijk? Dat is nog steeds een marginale politieke islampartij, soort Turkse PVV. Kortom, ook joris schoot even in de SJW modes.

Chemokar | 23-03-18 | 16:17
-weggejorist-
Adversary | 23-03-18 | 16:03

Doodvermoeiend dat Identity geleuter. Het gaat zover dat je onbewust toch zelf ook over verschillen gaat nadenken en ze zien, daar waar je vroeger gewoon mensen zag....

BlowingBubbles | 23-03-18 | 16:00

Dit. Wordt alleen maar erger omdat Nederlandse media geobsedeerd is met alles wat er in de VS gebeurd. Gevolg is dat je niet meer kan denken of wat iemand bereikt het gevolg is van zijn kunnen of door zijn afkomst. Einde meritocratie. Terwijl het zo simpel is. Equal opportunity, not equal outcome.

Vula | 23-03-18 | 16:09

Pfff, ja zeg dat wel.

schijtzat | 23-03-18 | 16:18

Luyendijk koppelt wit aan hoogopgeleid. Blijkbaar koppelt Luyendijk dan ook zwart aan laagopgeleid? OK, dan gaan we de vastgestelde verschillen tussen zwart en blank volgens de zeergewaardeerde heer Opiniemaker annex Infuencer ook maar beschouwen, nietwaar?

jacobh-59 | 23-03-18 | 15:58

Misschien moet Joris eens met Yernaz Ramautarsing gaan praten?

duh! | 23-03-18 | 16:01

Je kunt niet lezen denk ik. Hoogopgeleid blank zit bij de NOS. Zij zien volgens JL niet waar de echte verschuiving plaatsvindt: Bij de migrantenpartijen.

Beste_Landgenoten | 23-03-18 | 16:05

Het zwart-witte gelul komt mij echt de keel uit.
Met dank aan types als Joris.

Amsterdamsko | 23-03-18 | 15:58

Gewoon haar werk, sistars onder mekaar. Toen de camera uit was hebben ze het nog even over Bouta gehad en waar ze die Afrikaanse klederdracht vandaan had.

didivos | 23-03-18 | 15:57

En daarna samen roti gaan eten.

duh! | 23-03-18 | 15:58

En het stiekum over Umberto gehad. Waarom gaatie niet gewoon met een sistar vreemd?

didivos | 23-03-18 | 16:10

Joris vergat de gouden deugregel: zwarte mensen deugen altijd.

Beefbus | 23-03-18 | 15:56

Nee , dus niet.

Beste_Landgenoten | 23-03-18 | 16:07

Toch zien Anja Stein En mevr Wekker dit anders. En mevr Simons is slechts een jukebox met de plaatjes van oa deze 2. Kortom, voor mevr Simons maakt het wel degelijk uit of ze door een zwarte, of een witte wordt geïnterviewd. Weimans daarentegen heeft gewoon werk, en hoeft dus , itt mevr Simons, geen carrière move te maken naar de slachtofferindustrie. Hoeft zich dus ook niet te verlagen tot het door pigment geobsedeerde activistische witte onderbroek niveau.

Chemokar | 23-03-18 | 15:54

Dus Joris deed een reverse-Dipsaus maar dan zonder subsidie, zwart en vrouw ? Jahaaa schandalig zeg.

netniet | 23-03-18 | 15:51

Was Fred Emmer een witte nieuwslezer?

drs. P | 23-03-18 | 15:50

Op m'n zwartwit teevee wel ja, maar daaraan mankeerde ook iets aan de witbalans en contrast. Pas later kwam ik erachter dat die kar van de Dukes of Hazzard oranje was, ik wist niet beter of die was wit.....

elfenstein | 23-03-18 | 15:52

Nee, een blanke. Doe is ophouden met dat verkeerde woord.

BlowingBubbles | 23-03-18 | 16:01

Typerend dat blanke deuglulhannesen vaak als eerste over kleurtjes beginnen.
Zouden die zich beseffen dat als je het ongevraagd opneemt voor een kleurtje in de veronderstelling dat het kleurtje sowieso gediscrimineerd zal zijn, je zelf discrimineerd als een malle door er vanuit te gaan dat het kleurtje dat zelf niet kan?

elfenstein | 23-03-18 | 15:49

Bij dit artikel had prima een high res foto van Amber geplaatst kunnen worden.

Klik_hier | 23-03-18 | 15:47

Hmmm ja, da's echt een schatje!

BadLieutenant | 23-03-18 | 20:47

Als je naar iemand kijkt en je maakt gelijk onderscheidt naar huidskleur, ben je al aan het discrimineren Joris. Ik denk nooit die is zwart of geel of rood whatever. Waar ik wel naar kijk is iemands uitstraling. Zouden er meer moeten doen.

zwartzondersuiker | 23-03-18 | 15:45

Ik check altijd eerst of iemand Arisch is of niet, afhankelijk van de uitkomst blijf ik kijken of zap ik verder.

duh! | 23-03-18 | 15:57

Ik kijk alleen naar de NOS als Dionne Stax in beeld is.

Stijlicoon | 23-03-18 | 15:40

Beetje overtrokken dit. De conclusie dat de enige zwarte medewerkster van de NOS een zwarte politica interviewt is inderdaad een slecht voorbeeld, maar in het licht van het verhaal een correcte duiding.
Iedereen buitelt inderdaad overelkaar heen als Wilders zetel wint met duidingen over 'een ruk naar rechts' en 'verloren vertrouwen' maar met moslim partijen die een explosive (pun intended) groei meekmaken daar wordt met geen woord over gerept.
(Pas op!!! hier volgt een duiding) Wellicht Is dat om te voorkomen dat de polarisatie in het land toeneemt. Het kan echter ook zo zijn dat, zoals in het verleden ook wel gebleken is, men erg slecht is in het oppikken van dit soor signalen en liever achteraf 'met de kennis van nu...' talkshowtjes maakt.

Johanvb | 23-03-18 | 15:40

Waar is de tijd van de zwartwit televisies gebleven....

Gulliver | 23-03-18 | 15:40

Want daarop is iedereen grijs?

elfenstein | 23-03-18 | 15:50

Of donkergrijs, of 50 tinten grijs.

ristretto | 23-03-18 | 15:53

Probeert hij zo politiek correct mogelijk te zijn, ziet hij nog de kans om het te verkloten..
Deugen is nog niet zo gemakkelijk, Joris !

Wijze uit het Oosten | 23-03-18 | 15:40

Eenieder die wit ipv blank (als het om de huidskleur gaat) zegt is behoorlijk af. Je oren laten hangen naar SJW'ers is per definitie triest. Als je newspeak wil lullen ga je maar ik je eigen wereldje 1984 naspelen.

VeelTeSteil | 23-03-18 | 15:39

Veel blanke mannen die bankiers. Molenwiek en klap gehad?

Is dit nog nieuws? | 23-03-18 | 15:39

OT Waar is Parsons?

Cobalt bomb | 23-03-18 | 15:38

Site: geenstijl.nl Parsons. - Zoekhulpmiddelen - afgelopen maand/jaar. Gesorteerd op relevantie veranderen naar gesorteerd op datum. Succes!

VeelTeSteil | 23-03-18 | 15:41

Uiteraard inkloppen in Google.

VeelTeSteil | 23-03-18 | 15:42

Die doet er één

Ruimedenker | 23-03-18 | 16:10

Heeft ze met 4 witte lijsttrekkers gepraat? Wat zijn dat.. heeft ze met aliens gepraat? First contact?

BozePaarseMan | 23-03-18 | 15:37

waar je je al niet druk over kan maken.

Fedde71 | 23-03-18 | 15:37

Overigens ben ik van mening dat blanke mensen die praten over een 'witte' huidskleur verplicht wit geschminkt over straat moeten of dagelijks drie uur onder de zonnebank. Hoogste stand.

Abject | 23-03-18 | 15:37

Blank. Het is blank, niet wit.

DrumPiet | 23-03-18 | 15:37

Drumsmurf, het feit dat jij valt over wit/ blank maakt jou net zo’n jankerd als al die zwart/ wit denkers.
Denk eens wat ruimer.
Drumkut

Ruimedenker | 23-03-18 | 16:09

Wit of blank, niet echt belangrijk. We laten ons echter niets opdringen door de policor politie.

RickyLaRue | 23-03-18 | 18:27

Het is geen wit, wit is een term opgelegd door zwarte beledigde SJW-er. Elke Blanke die die term klakkeloos aanneemt neemt dus door hen geëiste onderdanige positie in. Belangrijk dus, kritisch blijven denken.

BozePaarseMan | 23-03-18 | 23:07

Waarom moeten we weer eerst die betaalmuur van NRC slechten? Ik heb zo genoeg van die betaalde policor-zwetsers. Kan iemand van GS nu niet gewoon als NRC-abonnee zo'n artikeltje plaatsen, zodat ook niet-abonnees kunnen lezen wat policor-Vlaamse meubelfolderaars delibereren?

aamert | 23-03-18 | 15:36

Openen in privé venster of VPN wil nog wel eens helpen.
En je kan altijd nog de google cache lezen.

Abject | 23-03-18 | 15:39

Kudo’s voor Simone!

Normpje | 23-03-18 | 15:33

Straight in de nuts van Joris Deugdijk.

kaasfondue | 23-03-18 | 15:38

Exact. Helemaal niets mis met Simone Weijmans, prima journaal-presentator. Net als weervrouw Amara Onwuka. Het zijn vakvrouwen die zoals ze in het Engels wel zeggen "happen to be black". Een soort toevallige omstandigheid die verder niet relevant is.

Dr_Johnson | 23-03-18 | 15:49

Prachtwijf.

boccelullus | 23-03-18 | 16:02
-weggejorist-
Antifamongool | 23-03-18 | 15:33

Heerlijk, antiracisten die elkaar de maat nemen.
Het lijken wel een stel Takifiri onder elkaar.
Uiteindelijk kan er maar een oprechte echte heilige boon bestaan.
De anderen moeten allemaal kapotstuk, want die zijn fake.

Abject | 23-03-18 | 15:33

Joris heeft enkele uitstekende boeken geschreven maar deze opinie mag wat mij betreft worden weggejorist. Wat een kulverhaal. Bij de meeste partijen is het percentage allochtone (raads)leden een afspiegeling van de samenleving. Net als bij de NOS. Wat wil Joris dan? Minimaal de helft van de NOS-verslaggevers met een kleurtje? Dat geeft pas een vertekend beeld.

Road to serfdom | 23-03-18 | 15:33

Als Luyendijk nu eens het voortouw neemt en zelf afscheid neemt van de journalistiek, kan er iemand met een kleurtje zijn plaats in nemen.
Het liefst een Japanse.
Of beter nog, Ushi van Dijk!

Abject | 23-03-18 | 15:35

Goed dat ik even Ctrl-F deed op weggejorist, want jij hebt het al mooi verwoord,

boccelullus | 23-03-18 | 16:04

't Is dat Kafka O. het vandaag druk heeft, maar anders was dit weer een mooi voorbeeld van nepnieuws-door-weglating geweest. Dat Joris Luy alleen laat zien dat zwarte Syl wordt geïnterviewd door zwarte Simone, niet dat mevrouw Weimans ook blanke gezichten heeft aangekeken ( en wellicht ook gele en lichtgetinte).

Guido | 23-03-18 | 15:32

Het wordt wel heel erg Joris Lui-endijk tegenwoordig. Luie mening.
Of is de y geen i maar een dikke L?

Hemmenaar7 | 23-03-18 | 15:32

Woordgrapje zijn natuurlijk kinderachtig maar voor Joris Slapgelullendijk maak ik een uitzondering.

kaasfondue | 23-03-18 | 15:47

Wie is in godsnaam Joris Luyendijk? Nog nooit van die vent gehoord, en als ik lees wat een onzin die vent uitkraamt, heb ik niet zoveel gemist. Misschien kunnen ze voor jouw functie wel een zwarte nemen, zijn we altijd beter af.

Boy Cot | 23-03-18 | 15:31

@Hemmenaar. Het onderzoek was altijd leuk, de conclusies daarentegen helaas zweverig en obligaat.

kaasfondue | 23-03-18 | 15:43

@Kaas F: dat gaat over dat bankiersboek? In de oorspronkelijke krantenstukken was ie nog minder vaag, en zijn boeken
1998: Een goede man slaat soms zijn vrouw
2006: Het zijn net mensen. Beelden uit het Midden-Oosten
2010: Je hebt het niet van mij, maar... Een maand aan het binnenhof
zijn ook nog erg sterk.
Maar sinds het bankiersboek lijkt zijn ego opgezwollen tot de proporties van een stevige aardbei, die ook nog in de jenever (Pimm's?) is gevallen.

Hemmenaar7 | 23-03-18 | 15:51

@Hem. Ja inderdaad. dat bankiersboek daar kwam ie gewoon niet uit. Hij leek te denken dat naming and shaming de pijlers van de hele industry zou doen verplaatsen. En dat er zoiets was als een natuurlijk schaamtegevoel bij zaken-doen-op-het-scherp-van-de-snede diep in iedereen verborgen zat. Het leek ook alsof hij uiteindelijk terugschrok van de consequenties van zijn eigen moralisme. Alsof ie toch ergens zichzelf - en zijn eigen afhankelijkheid van het systeem - in de spiegel had gezien.

kaasfondue | 23-03-18 | 17:35
▼ 1 antwoord verborgen

Vraag ik me plots af, wanneer is de rechtzaak van dat andere zwaargewicht, JBC?

Rollins | 23-03-18 | 15:31

Joris is een racist.

Vula | 23-03-18 | 15:31

Ja dat moet inderdaad de conclusie zijn.

kaasfondue | 23-03-18 | 15:43

Simone -Jorist- 'm even weg!

Mastermattie | 23-03-18 | 15:31

Hehe. Powned.
*Kiss my black ass*

RickyLaRue | 23-03-18 | 18:12

Valt me nog mee dat Sylvana niet nadrukkelijk gezegd heeft alleen een zwarte interviewster te woord te staan. Ik vond het op de verkiezingsavond ook 'bijzonder' om te zien, maar blijkbaar is het toeval.

GroetenVanUrk | 23-03-18 | 15:27

Vond Joris ooit best een leuke gozer.
We hadden dezelfde gewoonte, namelijk een jointje roken en de hele zondagavond Zomergasten kijken. Daarna ging hij zelf Zomergasten presenteren.
Nu is t zo’n typische omhooggevallen NRC- lul.
Net als Youp. Doe normaal man!

Ruimedenker | 23-03-18 | 15:26

Nee cobalt, ik kies zelf mijn woorden wit, blank whatever.
Jouw obsessie is net zo irritant als dat gezeik van die lui van de grouwe eeuw etc

Ruimedenker | 23-03-18 | 16:07

@Ruimedenker / 15:32
Van die opkomers voor anderen (die dat blijkbaar niet zelf kunnen want te dom?)
hebben we er tegenwoordig nogal wat deugers rondlopen
Weten we nog dat bejaardenhuis een paar jaren terug, waar een schilderij met 3 varkentjes in de aankomsthal hing
nou, dat was dus beledigend voor moslims, volgens een deugende niet-moslim
Een daar gehuisveste Turk werd gevraagd wat hij van het schilderij vond;
leuk schilderij, met drie verkantjes erop. Beledigend, waarom zou ik
De deugers zijn de grootste racisten in deze tijden, goddamn hippies

Tobi | 23-03-18 | 16:40

Als je blank opeens wit gaat noemen.... tja dan ben je vast een racist.

basweetutwel | 23-03-18 | 18:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je Nederlanders met een migratie-achtergrond op TV wil zien schitteren Joris, dan kijk je toch naar Opsporing Verzocht?

NeedIsaymore? | 23-03-18 | 15:24

Vanaf nu is alleen duo penotti nog maar toegestaan volgens de NPO.

Tuborg øl | 23-03-18 | 15:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken