Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gristengekkie Rouvoet wil eisen aan ouderschap

André 'Schaamhaartellen en schedelmeten in het kinddossier' Rouvoet leeft kennelijk nog. Hij wil ouderschapsgym en geboortecontracten voor aanstaande ouders. Geen voortplantings-foekiefoekie zonder prenatale diploma's!

Als je niet zonder papiertje in de auto mag stappen is het ook raar dat je gewoon ongekwalificeerd mag baren, aldus de Rouvoetcommissie voor het Behoud van Archaïsche Gristelijke Waarden in een Woke Wereld (of hoe zijn club ditmaal ook mag heten). Alsof je met wat rek-en-strek-oefeningen en een papiertje kunt voorberreiden op het Echte Ouderschap. En welke bemoeimoeder in broekpak en met D'66 lidmaatschap moet de baar minimum van die eisen gaan bepalen? Op welke gronden? Wat is überhaupt goed ouderschap? Houten speelgoed? Abo op de VPRO-gids? Je kind quinoa van de Marqt opdringen? Appel in schijfjes in een schaaltje? 

Wordt het land echt mooier als de familie Baardjurk van drie hoog achter de schotel in Nieuw West moet gaan yogaën met hun 1.8 kind in een gelijkwaardige relatie waarin de vader ook luiers verschoont? Ja. Misschien wel. Maar het is wel tergend naïef om te denken dat je dat met een vrijbewijs kunt afdwingen, zeker in een land waar een miljoen achterdevoordeurambtenaren nu al met elkaar knokken om wie het eerst op de bel van het portiekflatje mag drukken om sociale dienst te gaan verlenen aan de kudde en om te kijken of kleine Mo of Aisha (of Daan of Bikkel of Bloem of Jordi of Cynthia) wel in een droge luier liggen en niet te veel noedels en suikerdrank krijgen in plaats van olvaritprakjes die veilig voorgeproefd zijn op de juiste lauwheid. Of dat je kind geen 'kutwijf' roept naar de juf, zoals bij Dochter Rouvoet niet voorkomen kon worden.

Alle baby's in genderneutrale Maoblauwe rompertjes volgens de Rouvoetnorm, volgens een nieuwe rassenstandaard voor goed ouderschap, uitgedacht door nostalgische gristenen die hun jaren vijftig terug eisen, en straks gehandhaafd door emotieloze excelbots met een D'66 partijkaart op zak, samengebracht door fundamentalistische piëteit en in een giftige neoliberale Derdewegcocktail gemengd met het ijskoude bureaucratische kostenbewustzijn waarmee de hyperrationalisering van een verzorgingsstaat wordt nagestreefd die geen enkele rekenschap meer aflegt aan de woekerende vrije gedachten & handelings(on)bekwaamheid van de vergeten maar onverslaanbare factor in dit verhaal: de mens.

Repressief systeemautisme met een vleugje voor eigen god spelen: de jaren '50 zijn misschien wel nooit opgehouden in dit stomme domineesland.

Reaguursels

Inloggen

Andre Rouvoet, de politicus die aan de rand van je nest staat, en zegt dat het fout is om ipv liefdevolle sex, er keiharde porno van te maken.
Sex is liefde, porno niet.

De-Glijdende-Rechter | 23-02-18 | 15:02

Liesbeth R: "Schatje, ik wil nog een keer"

De-Glijdende-Rechter | 23-02-18 | 14:58

Stop eerst maar eens de subsidie op kinderen en kinderopvang. We gaan nooit meer mensen tekort komen.

Stompe_Loeres | 23-02-18 | 14:20

Welkom in de echte wereld.
Dat heet "linkse indoctrinatie "
Overheden willen totale grip op hun burgers krijgen.
Ga je buiten het gebaande pad, dan moeten jouw medeburgers je ter verantwoording roepen.
Daar zijn ze op.uit.

De-Glijdende-Rechter | 23-02-18 | 15:05

Een fokbrevet is het juiste antwoord. Maar de randvoorwaarden moeten anders worden gesteld. Bent u afhankelijk van een inkomen van de staat? Als ambtenaar of uitkeringseiser? Belasten die zooi. Werkend Nederland zucht al jaren om die twee groepen te betalen.

Smarties | 23-02-18 | 08:51

Met alle respect hoor, maar waar Rouvoet het volgens mij over heeft is in de bijgaande link te lezen. En niet om 't een of ander, Geen Stijl heeft wel een
"aparte" kijk op het rapport dat is uitgebracht.
(Het kan en moet beter bij scheidingen, omwille van het kind)
Of heeft GS een ander rapport voor ogen?

www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2...

demaup | 23-02-18 | 08:35 | 1

Je weet toch? Tendentieus en ongefundeerd en zo? Alles wat je hier leest met een forse korrel zout nemen, ze zitten er wel vaker naast. Opzettelijk of onopzettelijk.

Tapu | 23-02-18 | 08:45

schaf de kinderbijslag toch af.

FPTravel | 23-02-18 | 08:05

Heel goed. Laten mensen eerst maar bewijzen dat ze mentaal en financieel verantwoord een kind kunnen verzorgen. Zal een hoop ellende voorkomen (verwaarlozing, adoptie, mishandeling, vrouwen die de ene na de andere koter uitpoepen en waar de staat allemaal voor mag betalen).

Want om te zeggen dat er een tekort is aan mensen op deze planeet.... nou, nee...

a9b2b1 | 23-02-18 | 05:54 | 1

En hoe moeten kinderloze mensen dat gaan bewijzen? En hoe vaak moet dat getest worden? En wat gebeurd er als je steeds zakt? Sterilisatie? U kletst gigantisch uit uw nek. De staat hoort zich verdomme gewoon niet te bemoeien met het feit of je wel of niet kinderen mag krijgen. Dat is de essentie. Uw redenatie is hetzelfde als die van de mensen die luchtig hun schouders ophalen bij de Donorwetgeving met de opmerking "dan registreer je toch gewoon lekker NEE". Zo werkt het niet. Het gaat erom dat de NL-staat zich steeds meer opdringt naar de burgers in de vorm van wetgeving die de democratische- en mensenrechten schenden en dat moet eens een keer ophouden.
De kont klapt mij werkelijk open en dicht wanneer mensen deze gevaarlijke tekenen aan de wand niet herkennen. In Nazi-Duitsland waren je organen ook van de staat, waren artsen moordenaars, werden kinderen gesteriliseerd omdat hun vader alcoholist was en mochten jonge volwassenen geen kinderen krijgen omdat ze niet 'zuiver' waren.... Er komt een moment waarop het kwartje valt en we niet meer terug kunnen.

Dick Hurts | 23-02-18 | 11:20

En als je twee vrouwen hebt krijg je een Master Diploma gelijk gesteld en erkend als raket geleerde .

Jetstream | 23-02-18 | 01:52

Je kunt in ieder geval beginnen met de gezinnen waar al uithuisplaatsing heeft plaatsgevonden en)of waar één van de ouders al bekend is bij de zorginstanties. Daarvoor moet sowieso wettelijk draagvlak kunnen worden gecreëerd. Zonder directe aanleiding lijkt het me moeilijk om e.e.a rond te krijgen.

MickeyGouda | 22-02-18 | 22:13

Gaan we ook een gelovigen-cursus verplicht stellen.
Dat je moet worden opgeleid, en getraind, niet zomaar alle onzin te geloven?
Er mogen, gezien de vele ontsporingen in het verleden met dwaallichten en onverantwoorde gelovigheid, toch wel eisen gesteld worden aan wat je 'mag' geloven?

Der Paulie | 22-02-18 | 21:51

In plaats van dit soort rare symboolpolitiek pleit ik al jaren voor serieuze lessen psychologie op school, te beginnen bij groep 1. Wie ben ik, hoe functioneer ik, hoe kijk ik naar mijzelf, wat zijn emoties; dat soort dingen als degelijke gereedschapskist voor het leven. Wellicht wil Dhr. Jordan Peterson de lesboeken schrijven.

A.S. Perien | 22-02-18 | 21:39

Er was in 2005 een referendum over de Europese grondwet waar Rouvoet gloedvol tegen was. Sindsdien heeft de man krediet bij me.

boccelullus | 22-02-18 | 19:35

Absoluut voor!

Bubba | 22-02-18 | 19:30

GS maakt er een karikatuur van maar er lijkt me niets mis mee om eisen te stellen aan toekomstige ouders. Het plan kent wel praktisch bezwaren en dan met name wie de eisen tot ouderschap gaat bepalen. Nog beter zou zijn als de hele wereld deze maatregel ging overnemen.

gast128 | 22-02-18 | 19:17 | 3

En hoe denk jij dat deze luchtballon ooit gehandhaafd kan gaan worden?
Neuq-politie in de slaapkamer bij IQ <90?

EefjeWentelteefje | 22-02-18 | 19:39

U begrijpt toch ook wel dat de toekomstige ouders uiteindelijk, zoals alles wat door de overheid wordt geregeld, door een linkse deugmal moeten passen. Overigens als ik mijn rasreu op een rasteef wil laten genieten met als beoogd resultaat een werpkist koddige raspups dan moeten voor reu en teef een hoop showresultaten voor behaald zijn en de stambomen vakkundig door de vereniging zijn doorgelicht. Dat alles om het ras zuiver en gezond te houden. Wellicht kan de CU daar ook nog iets mee.

A.S. Perien | 22-02-18 | 21:31

@Eefje: dat is wat ik met praktische bezwaren bedoel. Er zijn zeker mogelijkheden van examen afleggen tot gedwongen sterilisatie voor de ernstige gevallen (e.g. drugs prostituees). Maar is uw voorstel dan maar om niets te doen zodat de maatschappij straks voor de kosten kan opdraaien van kansloos opgevoede kinderen?

gast128 | 22-02-18 | 22:45

Zeker een goed idee als ik zie wat er zoal gefokt wordt, als er maar gehandhaafd wordt. Ben alleen bang dat alleen de autochtone weer burgert de klos is.

BozePaarseMan | 22-02-18 | 19:10

De leesbaarheid van een zin met 9 regels gaat er niet op vooruit.

inderdaad geen stijl | 22-02-18 | 18:52

Lijkt me een erg goed idee om een eis te stellen aan het kunnen krijgen van kinderen.
1. Religieus? Ja is nee.

001_Mills | 22-02-18 | 18:44

MAD1950 | 22-02-18 | 16:56 | reageer
Je zou het eens aan een Chinees kunnen vragen

Flatulent | 22-02-18 | 18:32

Na elk dagje pretpark heb ik weer genoeg voorbeelden van: "Had dat stel nou niet eerst een diploma kinderen krijgen kunnen halen?"

Beste_Landgenoten | 22-02-18 | 18:20

Als Atheïst wordt je hier echt gek van. Fanatieke gelovigen die in de politiek zitten en hun achterlijkheid, hun zielige moraal en hun beperkte inzicht over het volk uitkotsen. Een beetje zoals het Islamitische Blok in Rotterdam doet, of gaat doen, gesteund door D66, PVDA en Groenlinks.

Omnisofos | 22-02-18 | 18:14 | 3

Scheiding Kerk / Moskee en staat is gewoon complete BULLSHIT in ons land. Artikel 6 is nog steeds het ALLERBELANGRIJKST.... niet waar?

Omnisofos | 22-02-18 | 18:16

Omnisofos | 22-02-18 | 18:14,
Idd, Voltaire wordt dus niet in zijn geheel zo niet algeheel begrepen, zo ie zo niet door een bepaalt geloof.

Bad - Casey | 22-02-18 | 18:47

Ik heb wel op die RTL link geklikt en het gaat totaal ergens anders over. Jammer dit, een uit de lucht gegrepen verzinsel van GS

Inferi0r | 22-02-18 | 20:19

Die geestelijk beperkte christelijke lul van Rouvoet moet zich ook weer met zaken bemoeien waar hij geen verstand van heeft. Donder op lul.

beau van rtl | 22-02-18 | 18:03

Misbruik, verkrachting, mishandeling voor 90% gepleegd door "professionals " die in het daaglijksverkeer met 'n kruis op het voorhoofd rondlopen !
Als hij kloten zou hebben, dan richte hij zijn pijlen op de "professionals " maar daar is hij te laf voor. Wat 'n stuk bagger.

PopeyeKamper | 22-02-18 | 17:58 | 1

Die 90% is niet helemaal correct.

Weerduivel | 22-02-18 | 17:59

Zonder Rouvoet gelijk te willen geven blijft het raar dat er in het onderwijs nul komma nul aandacht uitgaat naar opvoeden, zorgen voor elkaar. De kids krijgen info over veilig neuken en dan houdt het op.

faz | 22-02-18 | 17:39

Zinvol ook dat iedereen de bron leest. Beetje blind zaken als 'geboortediploma' en 'geboortetoestemming' nakraaien... puur omdat Rouwvoet wordt genoemd. Terwijl het een rapportage over vechtscheidingen betreft en die zaken nergens genoemd worden.

Ik houd van GS maar hier is het doel wel een beetje gemist.

einStina | 22-02-18 | 17:20 | 6

einStina | 22-02-18 | 18:08 ,
Ik kan het verkeerd hebben bergrepen of ik was onduidelijk in mijn schrijfsel ?!
Maar ik ben het kortom met uw mening eens.

Bad - Casey | 22-02-18 | 18:40

@Bad - Casey: my bad! Ik begreep dat je het een ei vond, en had de verdere 'eens' gemist. *cheers met strijdbijl doet*

einStina | 22-02-18 | 18:58

einStina | 22-02-18 | 18:58 |,
Zeer zeker en " eens " vergeven " einstina ".
het is geen "Bad ", al schrijvend qua bedoeling uit te leggen, is zo ie zo, geen "Bad " thing.

Bad - Casey | 22-02-18 | 19:36
▼ 3 antwoorden verborgen

En wat als je niet meedoet met die gekte. Chemische castratie? Mag de politie die oefenen met de taser?
Hoe zit het dan met import-jeugd?

ET007 | 22-02-18 | 17:13 | 1

ET007 | 22-02-18 | 17:13,
Iets onder het mom van inenten, sarcasme.

Bad - Casey | 22-02-18 | 17:22

Ouders helpen of ouders vrijheden ontnemen is nogal een verschil. En aangezien de nadruk in dit land tegenwoordig vooral op het laatste ligt is het een benauwend plan.
Bovendien zijn hele bevolkingsgroepen tegenwoordig boven de wet geplaatst en laten die nu net de meeste nakomelingen produceren. Geen religieuze besnijdenissen meer van kinderen onder de 18 jaar zal dus wel niet onder het contract vallen.

miss error | 22-02-18 | 17:10

Een brilliant voorstel van het genie Rouvoet.
Vooral erg realistisch en makkelijk te handhaven (en te sanctioneren indien nodig).
Rouvoet zou zo in de regering kunnen plaatsnemen, of nog beter een zetel in de EU commissie gaan bekleden. Wat een mafketel.

Dutch_Viscount | 22-02-18 | 17:07

Als zo politici als Rouvoet mee voorkomen kunnen worden, vind ik het ok.
Want waar slaat zijn dure vertegenwoordiging op? Los je hiermee de probleemwijken of de toenemende extremistische houding en bereidwilligheid van de bevolking?
Gymnastiek? Super. Wie gaat en wanneer? Of moet 1 ouder verplicht thuis blijven. De "bitch" natuurlijk want die heeft tieten.
Of betaald verlof door de werkgever? Wie gaat de ouders en kinderen keuren of ze geschikt zijn voor gymnastiek, los van het vervoer dat ook in sommige gevallen geregeld gaat moeten worden. Wie gaat de gymnastiek geven, waar zijn de fysio's en waar de keurende artsen. Je kunt nu al blij zijn als alle woonplaatsen in NL gedekt zijn door minimaal 1 arts.
Rouvoet spoort niet.

ET007 | 22-02-18 | 17:03

Opsporing Verzocht zal nooit meer het zelfde zijn als dit door gaat.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 22-02-18 | 17:03 | 1

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 22-02-18 | 17:03,
Ach, we hadden ooit een opper agent ( Nordholt ) , die verkondigde dit al begin jaren 90, als waarschuwing.
Weet u wat onze Premier ( Kok ) destijds zei?
"Die Nordholt, kan zich maar beter bezig houden met Politie zaken i. p. v. Politiek ", echt gebeurd.
Toen was het dus al gigantisch mis, Nordholt, man van de praktijk, werd weggezet als een "idioot ".
Schandalig, ik heb ( nagenoeg ) veel respect voor alle agenten in de grote steden van Nederland en dit zeker t. o. v. hun salaris.
"ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ ", weer terugkomend op uw reactie, was het nu kleur of zwart wit, die cams op opsporing verzocht.
Sarcasme.

Bad - Casey | 22-02-18 | 17:57

Goed idee voor heel Afrika en Samantha de Jong.

Vout | 22-02-18 | 17:01 | 1

Dat dus. Alleen daarom al. EN minimaal een IQ van 110 ofzo

Bubba | 22-02-18 | 19:32

Als ik een tuinhuisje neer wil zetten moet ik een vergunning aanvragen, maar een kindje erbij neuken mag zomaar. Eigenlijk zou de Gristengekkie moeten zeggen waar het op staat: mensen die te dom zijn om functionerende kinderen op de wereld te zetten moeten ze maar niet krijgen. Of we kunnen het ook simpelweg onwaarschijnlijk maken dat ze er veel krijgen. Dus: kinderbijslag afschaffen na eerste kind (of helemaal), gratis sterilisatie man of vrouw, een-kind politiek instellen. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Vrouwtje_haram | 22-02-18 | 16:58

Maar wat gaat er straks gebeuren met mensen die geen toestemming hebben van Rouvoet en toch een kind krijgen?

MAD1950 | 22-02-18 | 16:56

En hoe denkt Rouvoetje een en ander te gaan handhaven?
Oh wacht... "handhaven", dat hebben we in NL al jaren geleden afgeschaft, net als "Eigen Verantwoordelijkheid".

Er lijkt me op zich helemaal niets mis mee om mensen eens wat beter te doordringen van het feit dat kinderen echt niet alleen maar 'leuk' zijn, sterker nog, dat er niet zoiets bestaat als 'recht op nageslacht' (al schijnen velen dat wel te denken).

Wat wellicht nog veel meer zoden aan de dijk zet: gewoon afschaffen van kinderbijslag (en het complete regiment van allerlei overige kind-regelingen!) na het tweede kind. Sterker nog: hef op het vierde en volgende kind maar gewoon milieubelasting.

EefjeWentelteefje | 22-02-18 | 16:49 | 1

EefjeWentelteefje | 22-02-18 | 16:49,
Tja, zoiets zei ik ook t. o. v. een student wat iets met milieu deed, rijke ouders, u kent ze wel?!
En toen kwam ik idd op het punt wat u zo net vertelde, toen zat dezelfde student mij ( als een aap in een roestige horloge ) aan te staren.
Maar dat was niet waar, want ik had het over de " vluchtelingen ".
Hypocriete zooi, dacht ik.
"Jong geleerd is oud gedaan ", geloof me, we komen nog meer van deze " ' luchtfietsers" tegen in de toekomst.
Maar ik blijf erbij, het is pure ethiek en das zo ie zo een moeilijke punt.
Want ikzelf begrijp beide partijen...... denk ik.

Bad - Casey | 22-02-18 | 17:16

Elke idioot kan/mag maar kinderen krijgen.
Die kinderen zijn vervolgens het grootste slachtoffer van wat die idioten als 'opvoeding' meegeven, en gedoemd te mislukken.

HetPhantom | 22-02-18 | 16:44 | 1

Amen. Situatie zum kotzen.

einStina | 22-02-18 | 17:14

Prima idee.
1. IQ van minimaal 120.
2. Voldoende eigen middelen om kind(eren) zelf te kunnen bekostigen.
3. Vrijheid voor het kind om zelf te mogen bepalen of ze iets met religie willen of niet.
Leg dat laatste maar vast in een Wet.

Rheia | 22-02-18 | 16:38 | 4

120 is erg veel. 105> zou voldoende moeten zijn gezien het feit dat het grootste deel van de sociale achterstandswijken een lager IQ (85-99) heeft.

Vrouwtje_haram | 22-02-18 | 16:59

Mensen met een extreem hoog IQ zijn vaak de grootste aso's.

Vout | 22-02-18 | 17:03

Sorry hoor maar iq is een van de bepalendste factoren in je leven en ja een hoog iq betekend vaak sucses en weinig armoede

Dat reaguurders voorbeelden kunnen vinden van hoog opgeleide klootzakken is wel schattig maar doet niet af aan het algemene beeld.

Dat iq ook heel controversieel is hebben we onlangs nog kunnen zien met de olongren/baudet/taylor shit show.

Sceptische_autist | 22-02-18 | 17:19
▼ 1 antwoord verborgen

Kinderbijslag en studiefinanciering alleen bij goede opvoeding ( minimum eis : anderen hebben geen last van je mormel ) lijkt me wel een aardig plan. Gaat niet want is zielig voor slecht opgevoeden

Zorc | 22-02-18 | 16:32

Laat hem dat in Afrika introduceren, daar is het wel nodig.

XaleX_2 | 22-02-18 | 16:30 | 1

Dus die Afrikanen hier die kunnen hun gang maar gaan zodat wij er mee opgescheept zitten?
Ik zie dat toch anders.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 22-02-18 | 17:01

Dus Rouwvoet wil vechtscheidingen veranderen in wat rustiger afgehandelde scheidingen? Prima toch? Ik zeg niet dat ik zijn oplossingen zie zitten, of dat ik hem een aangenaam figuur vind... maar om hier nou christenen om te gaan bashen....

Ik ben overigens vóór een cursusje vooraf, zoals adoptieouders moeten, en vóór verplichte geboortebeperking als je bepaalde ongeschiktheidskenmerken hebt. Wat nou recht op voortplanting... een kind heeft toch ook rechten! Bijv om bij fatsoenlijke ouders geboren te worden ipv bij idioten.

En van dat laatste zijn er nogal wat... zo'n 1 op 30 kinderen in NL heeft this very moment te maken met kindermishandeling/ verwaarlozing. Mag best meer aandacht voor komen, dan voor wezens uit verweggië!

einStina | 22-02-18 | 16:24

alle jongetjes na geboorte "' helpen ""
alleen rouvoetjes klonen nog toestaan

lapidairtje | 22-02-18 | 16:18 | 1

lapidairtje | 22-02-18 | 16:18,
Ik snap u, precies, ik snap de beweegredenen van andere mensen, maar het kost geld, maar het blijven immers mensen ongeacht IQ, de wetten worden idd al enger.
Niemand bepaalt, wie of wat kinderen mogen nemen, er zijn idd dubieuze mensen, die eigenlijk zichzelf niet zullen mogen voortplanten.
Dit neemt niet weg, dat het wel mensen blijven en de staat heeft zich daar niet mee te bemoeien, eerst het andere uiterste ( 66) en nu het ene uiterste ( CU ).
Het gaat allemaal om de vrijheid van het volk te ontnemen, das eng.
Klonen, gaat ooit komen, hoe je het wendt of keert, men wilt de perfecte mens creeeren al tientallen jaren, het is pure ethiek maar we zijn nog niet zover ), maar ik snap u en ik ben het met u eens.

Bad - Casey | 22-02-18 | 16:33

Ik ben niet op voorhand tegen. Waarom zou je niet tegen twee mensen, die samen een IQ van 85 hebben, kunnen zeggen dat het geen verstandig idee is om aan kinderen te beginnen?

Gekke-Bennie | 22-02-18 | 16:16 | 6

-1 + -1 = -2. -1 x -1 = 1

BuikjePiep | 22-02-18 | 16:40

Sceptische_autist | 22-02-18 | 16:23 |,
Persoonlijk, heb ik liever het hele "Jostie Band " daar in vak K.

Bad - Casey | 22-02-18 | 16:49

BuikjePiep | 22-02-18 | 16:40,
Hahaha, het is geen " plus " het is "en ".
Enne, hoe komt uw aan die x?

Bad - Casey | 22-02-18 | 16:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch ken ik er meer dan genoeg die preventief zich niet hadden dan wel nog moeten voortplanten. Is niks en wordt niks met die gasten. Categorie net niet te dom om in de hoek van de kamer te poepen. Iedereen die vind dat Jan en alleman zich maar voort moeten kunnen planten zou ik tegen willen zeggen ga eens een maandje in een psychiatrische inrichting werken dan wel in een penitentiaire inrichting (bajes).

DerkArie-ut-de-Achte | 22-02-18 | 16:09 | 2

DerkArie-ut-de-Achte | 22-02-18 | 16:09 |,
Gedurfd van u, meen ik echt, meer kan en zal ik over uw mening niet zeggen.

Bad - Casey | 22-02-18 | 16:17

Helemaal mee eens. Als je te dom bent om voor jezelf te zorgen. Hoe ga je dan een kind opvoeden? Als je zulke ouders hebt begint het kind toch ook al met een achterstand? Hier in Portugal zijn er ouders die hun kind niet naar school brengen want ze hadden gewerkt tot 2:00 in de nacht bij de lokale Burger King, Je kind niet naar school brengen, kind is 9 jaar een heeft meer porno gezien dan ik en heeft een bijzondere woordenschat voor een kind van 9 dat dan weer wel. Jochie zit de hele dag op de tablet te wachten tot ouders weer aanspreekbaar zijn.

EmilioEsteves | 23-02-18 | 11:31

dus mensen met waandenkbeelden over een alwetende entiteit kunnen het vergeten... mooi!

Satria | 22-02-18 | 16:08

Dit is stap 1: een veredelde ouderschapscursus.
Stap 2 is dat je 'm verplicht moet doen. Doe je 'm niet, dan krijg je je zwangerschaps- en bevallingskosten niet vergoed.
Stap 3 is dat er eisen gesteld gaan worden aan het resultaat: boven een bepaalde score mag je wel kindertjes maken, onder een bepaalde score niet. Doe je het toch, dan zijn alle kosten voor eigen rekening.
En stap 4 is dat je ook geen kinderbijslag en weet ik veel wat meer krijgt als je niet voldoet aan de eisen.

J. Jarig | 22-02-18 | 16:05 | 1

Lijkt me een uitstekend stappenplan.

HetPhantom | 22-02-18 | 17:02

Dit moet ik toch echt zeggen hoor, ik ben het soms ( heeel soms ) niet met u eens " Dhr. Van Rossem ", maar ik vind uw schrijfsels geweldig en ik geniet er persoonlijk ook met " volle " teugen van.
Scherp, vol met cynisme/sarcasme en dan toch het betreffende boodschap kunnen overbrengen.
Ik vind het echt knap, bij deze dus, chapeau Meneer Van Rossem en kijk weer uit naar uw volgende boodschap.

Bad - Casey | 22-02-18 | 16:04 | 1

Bad - Casey | 22-02-18 | 16:04 ,
Mijn bovenstaande reactie was/is overigens niet cynisch of sarcastisch bedoeld.

Bad - Casey | 22-02-18 | 16:11

En iedereen die religieus is krijgt dat diploma niet? Ter bescherming van de kinderen. (Indoctrinatie - of kiezen die kindertjes zelf?)

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 16:01

Ongebreidelde overbevolking op dees aard is het numero uno probleem, niet of we wel of niet een boer laten op de iftar.

van Oeffelen | 22-02-18 | 15:57 | 1

Overbevolking g is echt overrated we gaan juist, vooral in het westen naar een demografische winter toe. Aan het einde van de 21ste eeuw zal Europa maar 9% van de totale wereldbevolking bevatten.

Als we überhaupt al aan dit immorele plan gaan meewerken zal dat echt in Afrika moeten gebeuren maar ja dat is rasies.
www.google.nl/amp/s/amp.france24.com/...

Sceptische_autist | 22-02-18 | 17:10

Het moet niet gekker worden met dat hele transfluïde gebeuren. Nou laten blijkbaar zelfs gristenen een enorme lul met balzak op hun gezicht naaien. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Moeki de Meeuw | 22-02-18 | 15:50

Had hij tegen de ouders van KeesVee moeten zeggen.

Linkse allergie | 22-02-18 | 15:48

Nou....er zijn bevolkingsgroepen, die zou je kinderen krijgen gewoon moeten verbieden. Uitkering erfelijkheid.

Oepsie1234 | 22-02-18 | 15:46

En dan gaan we de kindertjes allemaal hetzelfde opvoeden. Dan krijgen we allemaal niet nadenkende creatiefloze volgelingen van die ene god die overspel speelde en stookte in een goed huwelijk. En jawel vervolgens zijn eigen zoon de afgrond induwde door hem te laten martelen en aan het t- kruis te vermoorden. Laten we die als opvoedingsvoorbeeld nemen en alles komt goed.

bigs | 22-02-18 | 15:44

Systeemautisme????

Lat het woord autisme gewoon weg als je het niet over ASS hebt!

Peter_K | 22-02-18 | 15:44

Als ik wil roken in de auto, terwijl mijn kinderen op de achterbank zitten, dan wil ik niet betutteld worden.
Als ik mijn kind van 5 jaar de hele dag pies-, poep- en neuk-grappen wil vertellen (ik ben toch werkloos) dan wil ik niet betutteld worden.
Als ik samen met mijn dochter van 8 naakt door de tuin wil ravotten, dan wil ik niet betutteld worden.
Ik leef in een vrij land en ik wil niet betutteld worden.

Koos Knak | 22-02-18 | 15:44 | 6

@Zatkniss | 22-02-18 | 15:46
@ 2voor12 | 22-02-18 | 15:47
Wat ik maar wil zeggen is: iedereen mag zijn eigen kinderen op zijn eigen manier opvoeden. Dacht iemand nu echt dat voorlichting vooraf er voor zal zorgen dat mijn (domme) ideeën over opvoeding veranderen?

Koos Knak | 22-02-18 | 15:54

2 voor 12. Beetje zieke opmerking. Zeker zelf geen kinderen.

beau van rtl | 22-02-18 | 17:47

Koos knap. En zo is het man. Ik zou ze ook zeker niet geestelijk vergiftigen met die smerige religie van lul Rouvoet.

beau van rtl | 22-02-18 | 17:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Handhaving?
- Baarverbod gaat je niet lukken, dat kind komt er echt wel uit.
- Korting op kinderbijslag of uitkering ga je er ook niet door krijgen, want "het kind mag niet de dupe worden".

Muxje | 22-02-18 | 15:40 | 2

Dan maar de ouders elke dag stokslagen geven op het stadsplein.

2voor12 | 22-02-18 | 15:46

Dus: gratis vasectomie + beloning. 500 euro? Kost wel wat, betaalt zich ruimschoots terug in besparing op uitkeringen.

Vrouwtje_haram | 22-02-18 | 17:02

Kijktip: Demolition man (oude film, 1993) maar ik zie steeds meer overeenkomsten met nu.

Kris | 22-02-18 | 15:39

Schokkend om te lezen dat een aantal reaguurders inmiddels al zo gewend is geraakt aan een betuttelende en bemoeizieke overheid, dat het wel als een goed idee wordt gezien.
Langzaam wordt dit land voorbereid op een oudersschapsdiploma, waarbij ongewenst gedrag wordt gevolgd door een voortplantingsverbod en een stemdiploma, waarbij ongewenst en ondeskundig stemgedrag niet meer mogelijk is.
Ik zie in mijn omgeving genoeg mensen waarvan ik denk dat ze volmaakt ongeschikt zijn voor ouderschap (en hoop dat de natuur dit geregeld heeft met onvruchtbaarheid, maar het tegendeel lijkt meestal het geval).
Desalniettemin zal ik hun recht op zelfbeschikking en ouderschap te vuur en te zwaard verdedigen!

Paulus de Bk | 22-02-18 | 15:38 | 2

Een fokverbod voor bepaalde groepen of regios is door van Oef al eerder bepleit. Het is misdadig om maar een eind rond te fokken terwijl je weet dat je geen cent te makken hebt om die offspring fatsoenlijk op te voeden zoals te Afrika.

van Oeffelen | 22-02-18 | 15:55

Helemaal eens. Maar waarom ik zou moeten meebetalen aan jou (of andermans) recht op zelfbeschikking en ouderschap is me een raadsel. Krijg zoveel kinderen als je wil, maar zonder subsidie van de kinderbijslag.

HetPhantom | 22-02-18 | 16:59

Top idee!
En dan niet alleen hier toepassen, maar vooral in zich exponentieel vermenigvuldigende Afrikaanse en Arabirische shithole landen.
Tenslotte is het grootste probleem van de Mensheid de Mens zelf.

vliegende knorrepot | 22-02-18 | 15:38

Volkomen eens met deze Grristen. Dat mag ook wel in de krant.

DrumPiet | 22-02-18 | 15:35 | 2

Zouden uw ouders geslaagd zijn voor dat diploma?

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 16:03

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 16:03
Lees eerst het artikel en zijn voorstel maar eens. Iets zegt me dat je dat nog niet gedaan hebt.

DrumPiet | 22-02-18 | 17:25

Puik relaas Van Rossem. Maar het verdient aanbeveling om wat minder gebruik te maken ellenlange zinnen. Liever opsplitsen en/of meer komma's.

HypoPseudo | 22-02-18 | 15:35

Als er een voorwaarde bijkomt dat allebei de ouders een willekeurige Nederlandse krant foutloos moeten kunnen voorlezen én naschrijven, ben ik gelijk voor.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 22-02-18 | 15:34

Paus Rouvoet de eerste...
Klinkt niet echt lekker in al die armzalige spaanssprekende landen.

Jimmy Mc Clure | 22-02-18 | 15:31 | 1

Ik stel een voortplanting s verbod voor ,voor alle uitheemse rassen die hier de staatsruif zijn komen plunderen ,voortplanten doen ze maar in hun eigen habitat ,al kunnen ze het daar ook beter wat kalmer aandoen voor het algemeen nut bvb in die conterijen .

gelukzoeker | 22-02-18 | 15:38

er zijn in dit land 5 miljoen mensen teveel.
dus er moet alles aan gedaan worden om dit verwezenlijken.
misschien eerst maar eens beginnen met die kinderbijslag af te schaffen.
hoe ,maakt mij geen fuck uit.

pejoar | 22-02-18 | 15:31 | 1

Nou, voor die paar tientjes hoef je het niet te laten, heur! Daar kun je echt geen kind van onderhouden. Dan kun je beter zeggen: na het tweede kind, moet je alles helemaal zelf betalen, geen voordelen vanaf het derde kind, dus toeslagen voor de eerste 2 worden daarna gedeeld door 3.

wazakzegguh | 22-02-18 | 15:44

Maakt u zich alstublieft geen zorgen om de heer Rouvoet, die doet zijn voorganger (pun intended) alle eer aan nl.wikipedia.org/wiki/Zorgverzekeraar... Zie ook zijn pleidooi voor de bemoeienis van werkgevers in het geval van echtelijke perikelen vorige week.

Je zou inderdaad bijna nostalgisch naar de jaren '50 terugverlangen. Toen gereformeerden nog echt gereformeerd waren. Was de brandstapel toen eigenlijk al uit het Wetboek van Strafrecht geschrapt?

Hetkanverkeren | 22-02-18 | 15:30

Een fok vergunning niks mee. Kijken of je fysiek, mentaal en financieel kindertjes aan kan. Ik heb er twee, maar dat opvoeden is het moeilijkste wat ik ooit heb gedaan met zo´n fok vergunning en ook een stage is een goed idee. Hopelijk krijg je dan ook wat minder verknipte lui als ze later groot zijn.

EmilioEsteves | 22-02-18 | 15:30

Dat zie je niet veel meer,een gebrilde lul van een bedenkelijk islam faciliterend geloof.

gelukzoeker | 22-02-18 | 15:30

Super proefballonnetje, maar ik ben meer van 1 strike is out. Je mag nou eenmaal niemand weerhouden van het recht van voortplanten (of dieren kopen), maar als er 1x over de schreef wordt gegaan dan is het verplicht klaar. Daar zou je mensen voor kunnen laten tekenen als het consultatiebureau op de hoogte is van het zwanger zijn en gezellig komt kijken of je nest wel hoog genoeg staat.

Verder is preventief screenen van slachtoffers van seksueel misbruik ook slim om te doen, omdat we weten dat het van generatie op generatie door kan gaan. Dit gigaprobleem is dus vrij makkelijk te stoppen, door slachtoffers veel beter te screenen en de daders uiteraard meteen onklaar te maken.
Gegroet!

Franque | 22-02-18 | 15:27

Een verplichte opleiding alvorens aan kinderen te beginnen ? Volmondig ja , maar wel op eigen kosten en niet uit het verzekeringspotje . Net als verlof bij geboorte , ook goed maar wel onbetaald . Of andersgewoon niet aan kinderen beginnen net als ik .

RexGloriae | 22-02-18 | 15:27

Van Rossen kan er wel tegen zijn, maar "niet voorbereide tokkies zouden geen kinderen moeten krijgen" klinkt zo gek nog niet.

Reagurend_Nijlpaard | 22-02-18 | 15:26 | 2

Reagurend_Nijlpaard -U wilt de moslims uitsluiten begrijp ik ? gaat niet gebeuren mijn beste ,daar zorgt wegkijkend Nederland wel voor.

gelukzoeker | 22-02-18 | 15:33

Het type moslim dat problemen veroorzaakt zijn tokkies. Uitvreters, grote bek en geen verantwoordelijkheidsgevoel. Maar wel veel kinderen. Niet anders dan "onze" tokkies.

Reagurend_Nijlpaard | 22-02-18 | 15:37

Ja, sinds de medische stand goed bezig is, zijn we volgens mij meer aan het devolueren, dan evolueren.
Censuskiesrecht, gewogen kiesrecht en ouderschapstest zou een hoop kunnen verbeteren. Ook minder (bepaalde) godsdienst. Jammer wel dat bij invoeren Rouvoetiers ook geen kinderen meer mogen. Heel goed idee allemaal, alleen invoering leidt waarschijnlijk tot klein beetje tirannie e.d. Liberaal en vrij is het ook niet. Eigenlijk theoretisch net zo'n goed idee als communisme: het gaat rechtstreeks in tegen menselijke natuur en is daarmee alleen met heel zware staatsterreur in voeren.
Rouvoet zal ook blij zijn met de consequentie: geen kinderpaspoort, wel zwanger: auto-abortus....
Of zoals iemand ooit zei (die ook al het vrije Westen redde):
“The best argument against Democracy is a five-minute conversation with the average voter.”
oh nee, ik bedoelde die andere:
'Many forms of Government have been tried, and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed it has been said that democracy is the worst form of Government except for all those other forms that have been tried from time to time.…'

Hemmenaar7 | 22-02-18 | 15:26

Euhm, zo erg is het niet hoor. Als ik het artikel lees dan is er voornemen of suggestie om een aantal AFSPRAKEN mee te nemen in je huwelijkse voorwaarden of samenlevingscontract over hoe je omgaat met elkaar en dus vooral met de kinderen op moment dat je uit elkaar gaat!

Daar is nog niet zo veel mis mee!
Ikzelf heb een co-ouderschap met mijn expartner en we hebben altijd het belang van het kind vooropgesteld. Daarna onze wederzijdse persoonlijke belangen. Ik ben enorm blij dat we het zo hebben kunnen regelen en dat de kleine man zo evenwichtig mogelijke, geborgde structuur om zich heen heeft met geen gezeik. Uiteindelijk word je kinder of kinderen daar beter van.

Het gaat hier niet om selectie wie wel of geen kinderen mag krijgen.
Alleen als ik sommige gezinnen zie dan zou ik dat niet zo heul slecht vinden...
Maar goed laten we die route maar niet inslaan.
M'n organen ben ik ook al kwijt (als ik niets aan gedaan had)

iustus | 22-02-18 | 15:24 | 3

Ik heb kinderen geadopteerd. Moest eerst een cursus doen en check door jeugdzorg voordat wij konden adopteren. Ik vind dat prima, zouden alle mensen moeten doen. Cursusvraag was bijvoorbeeld: Wat verwacht je van jouw kind? Zouden meer mensen zich moeten afvragen. De meeste mensen hopen op een betere versie van zichzelf en als dat dan tegenvalt is het kind de dupe.

Sunir | 22-02-18 | 15:29

Sunir, klinkt toch best logisch.

Rest In Privacy | 22-02-18 | 15:54

Sunir | Die zgn check zou structueel moeten zijn, ga naar de site van (Nederland Heelt) en huiver, mishandeling, verkrachting en verwaarlozing. Zelf 10 jaarlang door ( professionals ) misbruikt en mishandeld, natuurlijk aangifte gedaan en afgeserveerd . Uw verhaal dekt de lading niet !
Take care.

PopeyeKamper | 22-02-18 | 17:06

Hij mag zijn zin hebben - mits wij ook een post-natale abortus krijgen.

Sommige mensen staan dan heel hoog op de lijst - met name als er alleen maar onzin uit hun hoofden komt.

hangtiet met knoop | 22-02-18 | 15:23

De kutkinderen die ik heb gezien zitten allemaal 'aan de zorg'. Dus in beeld zijn ze wel. Doorpakken daarentegen gaat wat minder.

Alquest | 22-02-18 | 15:22

Vroegah werd dit soort problematiek altijd fijntjes opgelost door de natuur. Maar ja soosjaale vooruitgang he.

Cobalt bomb | 22-02-18 | 15:22 | 5

Zou de natuur echt op karakter selecteren?

Rest In Privacy | 22-02-18 | 15:37

Was idd beter geweest wanneer de overheid niet zo overbeschermend zou optreden. Gewoon afschaffen die valhelmplicht op motoren/scooters, veiligheidsgordels, labels op gevaarlijke stoffen, verbod op alcohol voor minderjarigen enz enz.

Eigenaar_IJsland | 22-02-18 | 16:02

Waarom denk je dat een gordel en een helm verplicht is? Omdat je anders bij letsel een dure klant van de zorgverzekering wordt. En daar draaien wij uiteindelijk allemaal voor op. Dus eigenlijk moet je daar, bij die zorgverzekeraars, iets veranderen zodat de wet ook kan veranderen.

Vrouwtje_haram | 22-02-18 | 17:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Zit best wel wat in. Veel figuren fokken er maar op los zonder na te denken of de kroost wel onderhouden kan worden, nog afgezien wat voor tuig ze soms voortbrengen. In Afrika is het natuurlijk extreem, dat is gewoon een asociale egoistische streek van die lieden om kinderen op de wereld te zetten terwijl je weet dat je geen nagel aan je kont hebt om ze te vreten te geven. Is eigenlijk een misdadig gebeuren.

van Oeffelen | 22-02-18 | 15:22 | 3

Hé hé, ik heb hier echt geen 18 kinderen hoor! Wel een beetje op je woorden letten.

Rest In Privacy | 22-02-18 | 15:24

je snapt duidelijk het oorspronkelijke proces niet helemaal.

Cobalt bomb | 22-02-18 | 15:25

Ga je ons nu uitleggen hoe je een vrouw moet bezwangeren?

Rest In Privacy | 22-02-18 | 15:36

Een regering heeft NIETS te maken met, waarom en hoeveel kinderen je wilt maken. Dat is een biologisch recht.
Ik vind wel dat mensen het zelf mogen bekostigen. Zo voorkom je ook, dat Abdul 10 straatschooiers uit Fatima trekt.

Rest In Privacy | 22-02-18 | 15:21 | 3

Uit Fatima 1 tot 10 bedoelt u ook?

Gele Beer | 22-02-18 | 15:22

Een biologisch recht?

drastic | 22-02-18 | 15:25

Ayatholla_Buttbanger | 22-02-18 | 15:21 |
Dat 'biologisch recht' heb je uit de koran neem ik aan?

Vout | 22-02-18 | 17:14

Mwoah, eigenlijk niet zo'n gek idee. Zat waus kansloos paupervolk (hoi Barbie, hoi Jokertjuh, hoi kamper smurfen) wat beter geen kinderen kan "nemen". Beter voor NL, beter voor de "ouders" en al helegaar voor de Priscilla's en Kevin's die nog in een bezopen & doorgesnoven bui gemaakt moeten worden. Misschien dat het restje blanke NL'ers er over een generatie er ietsjes beter voor staat. Waarschijnlijk niet want "no go area's" waar hoofddoek en djellaba verplicht zijn, de sharia "the law of the land" is en verplicht 5x per dag de arie afwenden naar Mekka de nieuwe norm is.

Grijskijkert | 22-02-18 | 15:18 | 1

Ja, die Barbie is wel heel erg. De ontwenningskliniek uitgeschopt, omdat ze zich aan geen enkele regel hield. De kinderen zijn inmiddels bij de ex, die ze in Spanje gaat opvoeden met zijn nieuwe liefde van 22, die hij net een paar maanden kent. Klinkt niet heel stabiel.

Rest In Privacy | 22-02-18 | 15:22

Interessant. Heeft hij het al aan Diyanet voorgelegd? (en zo nee: waarom niet?)

bisbisbis | 22-02-18 | 15:18

Ik zeg doen! Go André! En dan graag extra ouderschapsexamens voor import uit het midden oosten en bananenlanden, waarbij de nadruk ligt op Nederlandse taalvaardigheid en aanpassingsbereidheid. Met een extra zwaar examen over de scheiding tussen kerk en staat.

Tietmier | 22-02-18 | 15:18

Die lamzakken beschouwen ons als lijfeigenen. Ze bepalen of je je mag voortplanten, ze bepalen wat je wel en niet mag zeggen, waar je je wel en niet naartoe mag bewegen, wanneer je leven voltooid is en aan wie je organen toebehoren. Ze bepalen ook hoeveel profijt je hebt van de hoeveelheid werk die je verricht en ze verklaren je ongewenst door je via talloze instellingen het leven zuur te maken.

TheOneWhoKnocks | 22-02-18 | 15:17 | 1

Wacht maar tot de EU een nog grotere vinger in de pap krijgt. Dan mag je niet eens meer kiezen welke lamzakken die onzin verzinnen

Rest In Privacy | 22-02-18 | 15:26

De CU krijgt meteen messias dromen als zij, dwergclubje, in het kabinet een rol krijgen. Die gristenen weten precies hoe een ander moet leven en geef je ze een rol in een kabinet versjteren ze meteen de levenskwaliteit van het land met hun eindeloze bemoeizucht. Anyway, duw die vent terug naar z'n commissie, we hebben al onze energie nodig om het kabinet uit ons priveleven en d66 uit ons lichaam te houden.

eastender | 22-02-18 | 15:16 | 1

U doet nou net of de levenskwaliteit in dit land zo geweldig is...Van de wieg tot het graf bestolen worden door de Staat om maar iets te noemen, als je niet oplet word je zelfs bestolen van je organen. Je land laten overstromen door barbaarse horden, ouderen die ze liever vandaag dan morgen de hoek omhelpen - want inmiddels 'nutteloos' en zo kan ik nog wel een rijtje opnoemen. Dus hou maar op over die 'geweldige' kwaliteit van leven in dit land.

Lupuslupus | 22-02-18 | 15:22

Waarom zou je er over nadenken, het falen van ouders wordt opgevangen door de rest van de samenleving met de bijbehorende kosten en schade.

MogeWijEveOvergeve | 22-02-18 | 15:15

En als je zakt voor je diploma? Abortus provocatus dan?

Eduard van Druten | 22-02-18 | 15:15

Ik zou het maar niet doen. Dan zijn tienduizenden juffrouwen met een sociale opleiding opeens werkeloos.
Moet je denken aan begeleiding door jeugdzorg, kinderbescherming etc.

HoerieHarry | 22-02-18 | 15:15

het belangrijkste in je leven zonder begeleiding (kind opvoeden)... ik heb t altijd al apart gevonden

parterretrap | 22-02-18 | 15:14

In 2007 was het nog leuk en rebels om naar de hyves (lol) van de dochter van een politicus te linken. In 2018 is Geenstijl daar net iets te groot voor geworden.
Doe even normaal en laat de kinderen van enge gristenpolitici erbuiten. Zelfs als die enge gristenmeneer over de kinderen van anderen begint te meningen.
OT:
Je hoeft maar een keer in je leven door de supermarkt in een achterstandswijk te lopen om je te realiseren dat een fokbrevet misschien helemaal geen slecht idee is.

two ball cane | 22-02-18 | 15:13

Dat wordt hoe dan ook opgevat als raciesmisme en verworpen door ieder hof op aarde wanneer blijkt dat bepaalde groeperingen volgens de criteria maar 0,3 kinderen mogen baren -ook al zijn deze criteria voor iedereen gelijk-. Maar eugenitica +1, niet van een gristen gewend.

Trekbeest | 22-02-18 | 15:11

Goh .
Is dit echt NL of zit ik opeens in mekka tralala

rein9576 | 22-02-18 | 15:11

Loop een uurtje door een winkelcentrum in Delfzijl en je bent het onmiddellijk met Rouvoet eens.

Captain Pervert | 22-02-18 | 15:10 | 3

Delfzijl, zitten ze daar ook al?

Conan de Rabarber | 22-02-18 | 15:14

Je kunt beter vragen 'waar zitten ze niet'. Ben je veel eerder klaar met antwoorden.

Lupuslupus | 22-02-18 | 15:18

@Conan:
-
Aan het aantal koters te zien is zitten niet het enige dat ze doen...

bisbisbis | 22-02-18 | 15:19

Ik zou nog veel verder gaan:
-Geen kinderbijslag na het tweede kind.
-Sterilisatie premie voor mensen met een IQ <85

zwellevertje | 22-02-18 | 15:09 | 5

Mark de Grootte - Maak er 95 IQ van ,anders moet ik geruimd worden .

gelukzoeker | 22-02-18 | 15:43

Gewoon geen kinderbijslag. Dan is het snel afgelopen met dat gefok. Als alleenstaande is de bijstand geen vetpot maar neuk je er als vrouw een kind bij dan hoef je 5 jaar niet te solliciteren en extra geld.

voldemort | 22-02-18 | 16:25

En daarbij de maximale leeftijd voor een abortus van 24 weken naar 18 jaar gooien.

Antitheus2 | 22-02-18 | 16:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Een soort training voor aankomende ouders vind ik echt geen slecht idee, maar ouderschap binden aan een contract? lolwat?

Waarom moeten ideeën die goed kunnen uitpakken altijd gepaard gaan met dit soort bizarre voorstellen

niemand specifiek | 22-02-18 | 15:09

Iemand verbaasd over de voormalige Minister van Schaamhaar?

eastender | 22-02-18 | 15:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken