Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Casper van Wijngaarden maakte Fleur dood met straatrace. Transavia mag hem niet ontslaan

Casper van Wijngaarden is medeverantwoordelijk aan de dood van Fleur, die werd vermoord door zijn vader Walter van Wijngaarden. Casper van Wijngaarden is piloot bij Transavia.

Transavia heeft Casper van Wijngaarden, net als de rest van Nederland, uitgekotst. Omdat Casper van Wijngaarden na een avondje zuipen met zijn pa achter het stuur kroop om een straatrace te doen, bumper aan bumper met snelheden tot 200 km/h, waardoor Fleur overhoop werd gereden. Transavia wil logischerwijs geen onverantwoordelijke idioten achter de stuurknuppel, onverantwoordelijke idioten die ook nog eens gaan zitten liegen en draaien en manipuleren in de rechtszaal. Overigens gooide Casper van Wijngaarden en passant nog even die alcoholistische ramp van zijn vader onder de bus. Erg knap van Casper, want zijn kansloze pa zit toch al in de bak. Enfin, Transavia wil Casper dus ontslaan, maar dat mag niet van de rechter. Transavia gaat in beroep tegen de uitspraak en dat is mooi, hup Transavia. Wat minder mooi is, los van het juridische aspect: Casper heeft er kennelijk niet van geleerd. Iemand die zich 'extreem gevaarlijk gedraagt' in het verkeer en medeverantwoordelijk is aan de dood van een meisje van negentien (en daar dan ook nog eens over gaat liegen en wijzen naar anderen) moet zélf niet eens achter de knuppel plaats willen nemen. Zo iemand moet iedere ochtend in de spiegel kijken en zich heel diep schamen. En misschien een keertje sorry zeggen. Sorry dat hij geboren is. Maar dat kan Casper van Wijngaarden niet. Want Casper van Wijngaarden is een egomaan, egocentrisch en narcistisch klotenventje die alleen maar aan zichzelf denkt. Val dood, Casper.

Social

Reaguursels

Inloggen

Rechters in dit land maken er een sport van om de wet zodanig te interpreteren dat het grootste vullis steeds vrijuit gaat. Dat maakt rechters schuldig aan iets, weet nog niet precies aan wat.

ILF2 | 13-02-18 | 14:23

Schijnt dat hij nu in Taiwan heeft gesolliciteerd om de boel te ontvluchten...

Willempietrans | 13-02-18 | 09:48

Het gaat in deze niet alleen om dat Casper in beschonken staat een straatrace hield met zijn nog ernstiger beschonken vader die vervolgens een meisje van 19 doodreed.
wat vooral een zwaar motief tot ontslag zou moeten zijn is zijn geweten daarover, zijn verantwoording nemen daarin. Nee, Casper was net als zijn vader verontwaardigd dat ze schuldig werden bevonden aan de dood van een 19 jarige en gingen in hoger beroep. Om daar nogmaals te verklaren dat zij het slachtoffer waren van een 'óngelukkige samenloop van omstandigheden en dat vooral Fleur in deze 'beter' had moeten opletten..

En met zo iemand achter de stuurknuppel die vooral geen enkele verantwoording voelt voor zijn daden en geen gevoel van 'schuld' dus fout gedrag, stap je niet in een vliegtuig. waar jouw leven afhangt van de verantwoordelijkheid die de piloot neemt..

fikkieblijf! | 13-02-18 | 09:17

Bizar trouwens dat je niet in staat blijkt om een RIJBEWIJS te kunnen houden, maar nog wel een vliegtuig met tientallen passagiers aan boord mag besturen.

Vage_eddie | 13-02-18 | 02:12

Casper is de enige Nederlander die best een BUK-raket zou mogen koppen.
Jammer dat de piloot niet alleen vliegt, anders gunde ik hem een vliegtuigramp.

Vage_eddie | 13-02-18 | 02:11

Mensen. de meesten van jullie willen ontslag omdat het strafrecht tot een te lichte straf heeft geleid. Ik begrijp het gevoel. Maar op zich is het natuurlijk onzin om iemand die is gestraft ook nog.eens te ontslaan.

Grapevine | 13-02-18 | 00:10 | 1

nou, kijk eens naar ambtenaren, hebben ze een wietplantage in hun verhuurde woning, kunnen ze vertrekken. Maar goed, Transavia mag hem niet ontslaan maar wel als piloot detacheren bijvoorbeeld naar Afrika of M.O. of vrachtvluchtjes laten vliegen.. zoiets.

fikkieblijf! | 13-02-18 | 09:06

Ontslaan kan altijd en wel direct
voor hem geldt net als iedereen die op een vliegveld werkt en op bepaalde beveiligde gebieden komt, je moet een verklaring van geen bezwaar hebben van de KMAR/AIVD en die je niet als je een justiele aantekening hebt (strafblad) schiphol kan en zal zijn schiphol pas intrekken zodat hij niet kan vliegen. hij heeft zich te houden aan bepaalde spelregels betrekkende zijn pas die spelregels heeft hij overtreden zodat de sanctie commisie die schiphol heeft zijn pas intrekt

pedro2300 | 12-02-18 | 23:19

Rechter ontslaan. Oh nee dat kan niet.

Montesquieue | 12-02-18 | 22:53

De kans om bij die lul achterin te zitten maakt dat ik niet met Transavia wil vliegen. Helaas voor Transavia, ze proberen er wat aan te doen maar blijkbaar is de dader weer eens het slachtoffer in de ogen van de rechter.

Myrkie | 12-02-18 | 22:12

U bent collega van Casper. Casper gaat in de linker stoel zitten. Wat doet u?
a) u stapt uit na Casper een lul te hebben genoemd
b) u gaat gewoon naast m zitten, maakt een vrouwonvriendelijk grapje en pakt de checklist
c) u pakt de microfoon en informeert de passagiers wie vandaag op de bok zit.

zeiksmurf | 12-02-18 | 21:44 | 1

Dat laatste is wat ik zeker zou doen en zonder enige twijfel wanneer ik min of meer geen snipperdag op zou kunnen nemen om met deze randdebiel achter de stuurknuppel van een airliner mijn werk als piloot zou moeten doen.

jale | 12-02-18 | 23:01
-weggejorist-
Nelis SplitBloes | 12-02-18 | 20:54

Als Transavia stel je een re-integratie trajectje voor; te beginnen met koffers stouwen in het ruim, dat houdt Casper lul niet eens 1 uurtje vol, daarna kan je hem ontslaan voor werk weigeren.

faz | 12-02-18 | 20:17

Ik herhaal het maar weer even, een paar aandachtspuntjes voor de komende periodieke vliegmedische keuring :

Personen die op grond van stoornissen in hun persoonlijkheid grote aanpassingsmoeilijkheden hebben met betrekking tot de eisen van de maatschappij, zullen in de regel ook in het verkeer onaangepaste gedragingen vertonen, waardoor zij ongeschikt kunnen zijn voor deelname aan het gemotoriseerde verkeer. Mensen met ernstige persoonlijkheidsstoornissen (zoals bijvoorbeeld antisociale persoonlijkheidsstoornis), zijn ongeschikt voor elk rijbewijs, wanneer zij duidelijk blijk hebben gegeven (bijvoorbeeld in de vorm van grove verkeersovertredingen of -delicten) van:
gebrek aan sociale verantwoordelijkheid of gebrekkig geweten;
miskenning van de risico’s van rijden onder invloed van alcohol of andere gedragsbeïnvloedende middelen (zie ook paragraaf 8.8).
Voor elke beslissing op dit gebied is een specialistisch rapport geboden.
Bron : CBR

Het lijkt me dat voor het behouden van een vliegbrevet zwaardere medisch/psychologische eisen gelden dan voor het rijbewijs. Als je het mij vraagt hoort dit geval dus niet in een cockpit thuis.

Baron Clappique | 12-02-18 | 19:18 | 3

lijkt me zo klaar als een klontje! duidelijker kan het niet

letopuwzaak | 12-02-18 | 20:16

Er speelt nog iets anders mee. Een piloot moet vlieguren maken anders verliest hij zijn bevoegdheid voor het type waar hij op vliegt. Ook moet hij opfriscursussen volgen die doorgaans door de werkgever betaald worden maar vele duizenen kosten. Transavia zou hem dus een kantoorban kunnen geven (vluchtplanning of zo iets) en hem zo aan de grond houden. Kost een paar jaar salaris maar dan is hij zijn vliegbevoegdheid kwijt. De vraag is dus: wat wil onze Casper? Bij Transavia blijven en op termijn opnieuw zijn vliegbewijs halen, of met zijn bestaande bevoegdheid ergens bij een obscure maatschappij gaan vliegen die geen vragen stelt?

Synecdoche | 12-02-18 | 20:22

zeiksmurf heeft een PPL/GPL en wordt minimaal iedere twee jaar door de mangel gehaald. Ben benieuwd wat voor je voor een CPL allemaal moet kunnen. Zal niet veel zijn als dhr van Wijngaarden mag doorvliegen met een bus vol.

zeiksmurf | 12-02-18 | 21:40

Inderdaad val dood Casper. Als je mijn dochter van de wereld had gereden dan was je al dood! Klootzak.

Rdock | 12-02-18 | 19:15 | 3

Dat snap ik.

schijtzat | 12-02-18 | 19:30

Dat riepen velen ook na de moord op Pim Fortuyn, maar intussen loopt Volkert nog steeds vrolijk rond.

Nelis SplitBloes | 12-02-18 | 20:52

Mag ik mij bij deze statement aansluiten?

jale | 12-02-18 | 23:03

Ze hebben hem in vaste dienst genomen toen ze er al van wisten. En hij is alleen veroordeeld voor te hard rijden. Kan goed zijn dat hij te hard reed op een plek zonder afslagen (blijft gevaarlijk natuurlijk) en gas minderde toen dat verstandig was.

Gewinflipt | 12-02-18 | 19:08 | 1

nou ja zeg... deze redenering kan voortaan dus eenieder toepassen, ik zoop me bewusteloos en stapte in de auto, want het was maar een klein stukkie van mijn huis.. en als ik iemand tegenkom dan rem ik wel af.. was er vorig jaar niet een baby van 3 weken zo de dood ingeknalt! Vergeet niet dat ook Casper flink aan de Whisky had gezeten..

fikkieblijf! | 13-02-18 | 09:10

Drankrijden is altijd fout.Toch,hardrijden hebben we bijna allemaal wel gedaan.Deze vent,binnen Bbk is een (verkeers)terrorist,neemt (half)bewust een risico,en dient daarvoor een voelbare straf te krijgen.Als iemand dronken FIETST kan het Rijbewijs nog ingetrokken worden.

exaleman | 12-02-18 | 18:40
-weggejorist-
Jorisendedraak | 12-02-18 | 18:22

Kunnen deze artikelen ook naar het Engels vertaald worden? Dan weten we i.i.g. zeker dat een volgende (buitenlandse) werkgever deze ellendeling via Google kan terugvinden..

lexcorp | 12-02-18 | 18:15

Hoe jammer, net te laat om de vader van kunnigin Maxima een transatlantisch vliegticket te geven met een uiterst vette knipoog. Was een roerend, nostalgisch actiemomentje geweest voor de oude man; helaas is met hem de traditie van het Argentijnse aeroeuthanasiemodel vervlogen.. [insert tangotrekzakjengel]

Muldor | 12-02-18 | 18:00

You'll be flying today with Transavia, I'm your pilot C von W. I drink while driving and race on public roads, thank you for flying with us".
Koekkoek...

Vrouwtje_haram | 12-02-18 | 17:32

Je hoeft hem toch niet te ontslaan? Lekker plees schrobben voor nog geen tientje netto per uur.

Stompe_Loeres | 12-02-18 | 17:08 | 1

Vervangend werk, goed idee.

schijtzat | 12-02-18 | 19:31

Casper het Spookje. Inderdaad, val dood. Helaas werken in avio industrie meer mensen die met een schroefje los. Terwijl het vroeger een eervol iets was. Iets met steeds meer vuil op het blazoen door commercialisatie en competitie. KLM heeft ook al de "kapiteinspet" afgeschaft, zou niet meer passen in de tijd. Veel piloten werden als jong jongetje verliefd op die pet.

GeenSOAmaarDOA | 12-02-18 | 17:01

Dat "val dood. Casper " lijkt me een goed idee, maar dan bij voorkeur niet met een vliegtuig vol passagiers, graag.

zeur | 12-02-18 | 16:38

Ik zeg het niet vaak maar Casper van Wijngaarden is een totale LUL. Wegpesten die gast bij Transavia. Niet Transavia boycotten aub, zij kunnen er niets aan doen.

AlsoSprach | 12-02-18 | 16:31

Ach ja, P. Kluivert trapt nog steeds n balletje, M. Bakker zingt nog steeds n noot. Dus C. van W. zal ook nog wel n uurtje mogen vliegen.
Zo rolt NL...

Ali Bi | 12-02-18 | 16:22

Als Transavia van Casper af wil, kan dat altijd. Het kost ze alleen een heleboel geld. Een beginsel van het Nederlands arbeidsrecht is, dat een arbeidsovereenkomst niet in stand kan blijven tegen de wil van één van de partijen en dan zal er moeten worden betaald. We zullen dus ongetwijfeld meemaken in hoeverre en tegen welke kosten Transavia haar rug recht wil houden.

oliebolletje123 | 12-02-18 | 16:12
-weggejorist-
F. Jacobse | 12-02-18 | 15:47 | 1

Psychologische herkeuring. Grote kans dat er iets mis is. Gevaar voor de vliegveiligheid. Exit. Is het nou zo moeilijk? Je rijbewijs raak je kennelijk makkelijker kwijt dan je vliegbrevet.

squadra | 12-02-18 | 15:47

Rechters staan aan de kant van criminelen. Zoveel is ondertussen wel duidelijk.

ChacarronMacarron | 12-02-18 | 15:46 | 1

Links is niet nationalistisch en dus de logische weg om de wereld te domineren. Daar heb je ook mensen voor nodig die een "flexibele houding" hebben tot wat kan en mag in de maatschappij. Maar werelddominatie (vanuit je Penthouse) is een droom die nooit werkelijk zal komen. Het kost de maatschappij alleen maar.

GeenSOAmaarDOA | 12-02-18 | 17:13

Je verwacht het ook eigenlijk gewoon van de Nederlandse rechters. Totaal geen idee van de werkelijkheid lummelen ze rond in hun eigen parallelle universum. Benieuwd hoe de rechter zich voelt als een vliegtuig zich in het "flatje" van Pechtold boort aangezien de piloot teveel had gedronken.

Ruikbaard | 12-02-18 | 15:38

Wel een rijontzegging maar geen vliegontzegging? Raar!

Long tall Ernie | 12-02-18 | 15:34 | 1

Dat wordt lastig taxien naar de start / landings baan.

echtpaul | 12-02-18 | 15:40

Bij de eerste de beste medische keuring valt hij door de mand want daar wordt niet alleen gekeken naar je fysieke gesteldheid maar ook of je mentaal "fit to fly' bent. Zo'n lulhannes kan op die manier handig afgevoerd worden.

Beste_Landgenoten | 12-02-18 | 15:33

Voor dergelijk gedrag (racepartij) heeft Casper "slechts" een taakstrafje gekregen. Bewijst maar weer dat de wetgeving in Nederland niet klopt. Voorstel:
Bij ernstige overschrijding van de maximumsnelheid (>50Km/u) wordt er de eerste keer 3 maanden rijbewijs ingetrokken, 2e keer 6 maanden rijbewijs ingetrokken en 3e keer (3 strikes you're out) definitieve, levenslange ontzegging rijbevoegdheid. Bovenstaande komt dan bovenop eventuele straf voor het vergrijp (zoals doodslag in geval van pa van Casper) dat samengaat/ gevolg is van dit roekeloze gedrag.

Brulboei_61SB | 12-02-18 | 15:27

Het beste is maar dat zijn collegae bij Transavia hem voortaan Fleur gaan noemen. Dan vergeet hij het ook niet.

Rien7847 | 12-02-18 | 15:22 | 1

Alsof je zou willen samenwerken met zo'n lul.

Libertarianism | 12-02-18 | 16:52

Van een goede advocaat heb ik geleerd dat je iedereen kan ontslaan waar je van af wil, soms duurt het wat langer maar het lukt altijd.

Koonkluk Huis | 12-02-18 | 15:16 | 3

Dan zou ik toch nog maar eens naar een écht goede advocaat luisteren, als ik u was....

bisbisbis | 12-02-18 | 15:19


Dan zou ik toch nog maar eens naar een écht goede advocaat luisteren, als ik u was....
bisbisbis | 12-02-18 | 15:19

Of een reality-check doen @bisbisbis.
Het is in de praktijk heel makkelijk doordat je de functie van de persoon langzaam veranderd, het rooster waarmee zij werken veranderd en op die manier rustig maar stevig mensen motiveert om te vertrekken. Als ze jou niet op één onderdeel eruit willen werken, dan zijn er nog legio aan andere mogelijkheden.

Wees eens niet zo naïef.

Savvie | 12-02-18 | 15:34

Och... na veertig jaar (goed) werkgeverschap is het met mijn naïviteit inmiddels wel zo'n beetje gedaan...

bisbisbis | 12-02-18 | 15:49

Verplicht dansje voor de Bühne en de buitenwacht.
-
Transavia wist natuurlijk maar al te goed dat er geen goede gronden waren voor beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Ze kunnen nu tonen dat ze het tenminste geprobeerd hebben, bij wijze van aantoonbare deugdzaamheid. En daar hebben ze gelijk in, want over drie maanden weet niemand meer in dit land wie Casper van Wijngaarden ook weer was.
-
En: als je mede namens Captain van Wijngaarden welkom wordt geheten aan boord van de Transavia- vlucht naar Heraklion, dan stap je heus niet nog even uit...

bisbisbis | 12-02-18 | 15:15

Je verwacht het niet.

Baron Clappique | 12-02-18 | 15:10

Lekker belangrijk of hij zijn baan houdt. Hij gaat toch levenslang voor doodslag.?

beau van rtl | 12-02-18 | 15:07 | 1

Een normaal persoon wel maar een narcist als Casper ligt daar niet wakker van. Dat zou al genoeg reden zijn om z’n geestelijke gesteldheid te discussie te stellen.

Trumme | 12-02-18 | 17:01

Hey Transavia Social Media Medewerkert, geef ff door aan je management dat CommandeurBroekhuis niet meer met Transavia vliegt zolang dit heerschap bij jullie werkt.

Ik denk dat velen als mij zullen denken.

CommandeurBroekhuis | 12-02-18 | 14:57 | 2

Je bedoelt totdat het retourtje Torremolinos bij Transavia het goedkoopst is.

RideFreeOrDie | 12-02-18 | 15:21

Je bedoelt totdat het retourtje Torremolinos bij Transavia het goedkoopst is.

RideFreeOrDie | 12-02-18 | 15:21

Principes kosten geld. En waarom zou ik in vredesnaam naar Torremolinos willen? Ik ben geen pensionado.

CommandeurBroekhuis | 12-02-18 | 15:24

Als Casper dan toch in dienst moet blijven kan hij wellicht samen met Poch wat mensen terugbrengen naar de zandbak. Ik zou zeggen winwin

ViaNova | 12-02-18 | 14:53 | 1

Ware het niet dat Poch vrij gesproken is en Casper van Wijngaarden veroordeeld. Weliswaar is Casper van Wijngaarden veroordeeld tot een lullig strafje, maar toch.

Boris Poepnagel | 12-02-18 | 15:36

Heb je als piloot niet gewoon een smetteloos VOG nodig? En dat desnoods elke 12 maanden opnieuw aan laten vragen. Lijkt me dat dat laagvliegen samen met zijn pa prima invloed kan hebben op zijn VOG voor hoogvliegen. [x] ongeschikte vieze hufter!

Dagdief | 12-02-18 | 14:46

En we vallen er allemaal weer overheen. Rechter doet een goede uitspraak. Als werkgevers kunnen beslissen wanneer ze iemand er uit kunnen pleuren vanwege incidenten in de privésfeer is het einde zoek.

miko | 12-02-18 | 14:44 | 7

Ontslag, meteen! Was er niet vorig jaar iemand bij de Politie ontslagen omdat hij privé een korting had gevraagd bij PON voor zijn privé auto. Terwijl hij ook toevallig inkoper was bij Politie? Daar vond ik zelf nou niet echt een probleem, maar is wel uitgevoerd, nu is iemand indirect betrokken bij een ongeval, en heeft iemand een verantwoordelijke baan, met verantwoordelijkheid voor mensenlevens, maar die mag dat gewoon uitvoeren.
Kan iemand uitleggen waar precies de rechterlijke grens ligt?

tis_wat | 12-02-18 | 15:27

Ja, en nee.

Het is inderdaad de privé sfeer maar het betreft hier iemand waarmee Transavia honderden mensen vervoert en daarbij verantwoordelijk is voor de veiligheid van deze klanten. Als de piloot daarbij onvoldoende inzicht heeft in de gevolgen van excessief veel drinken, en daarbij dan (samen met vaderlief) toch achter het stuur kruipt dan mag je jezelf wel degelijk afvragen hoe vaak dit niet in de praktijk gebeurd als men gaat vliegen.

Een piloot moet een onbesproken gedrag hebben. Dat hoort bij je baan, dat hoort bij je verantwoordelijkheid en als een organisatie dan op basis van jouw misdragingen in de privé sfeer schade oploopt, dan mogen zij zeker overwegen om actie te ondernemen.

Je weet als piloot dat je bepaalde restricties hebt waar je mee moet leven. Dat is een keuze die je maakt als je het vakgebied in gaat. Dus wat mij betreft is dit géén goede uitspraak.

Savvie | 12-02-18 | 15:38

Normaal gesproken is die kerel gestraft door het gerecht. Als Transavia geen mensen in dienst wil die de snelheidswet overtreden of iets dergelijks dan moeten ze dat maar vastleggen. Verder zijn ze een beetje hypocriet want ik heb een flauw vermoeden dat als de zaak minder ruchtbaarheid had gehad ze hem niet hadden willen ontslaan.

miko | 12-02-18 | 16:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een krankzinnige wereld, dat je zo'n man niet mag ontslaan. Zou niet graag met zo'n malloot vliegen.

Watching the Wheels | 12-02-18 | 14:37

Lijkt me spannende ervaring als je vliegt met dat onverlaat achter de stuurknuppel. Laat hem maar lekker (stunt)vliegen met de rechter die de uitspraak heeft gedaan!

ff serieus nu! | 12-02-18 | 14:33 | 2

Als dezeman taxichaufeeur was, dan werd hem een VOG geweigerd door het ministerie van Justitie en Veiligheid. Maar hij mag wel blijven vliegen?! Die rechter ziet ze vliegen!

theo-is-dood | 12-02-18 | 14:35

Het is wel helemaal in lijn met die eerdere VOG voor KLM'er Camiel, niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen. Als hij bij het CDA gaat, kan hij misschien IOC-lid worden.

Watching the Wheels | 12-02-18 | 14:39

Casper van Wijngaarden. Casper van Wijngaarden. Massaal een email of brief naar Transavia! Ik wil niet het risico lopen in een vliegtuig te zitten waar Casper van Wijngaarden achter de stuurknuppel zit. Telegraaf! Hart van Nederland! Pik deze publieksactie op. Casper van Wijngaarden mag alleen nog een grasmaaier besturen.

theo-is-dood | 12-02-18 | 14:32 | 1

Die gaan hem heus wel ontslaan, hij krijgt nu alleen dankzij die D66-rechter een zak geld mee.

Watching the Wheels | 12-02-18 | 14:41

Even de taalnazi uithangen: Het is "Het klotenventje dat ...", niet "Het klotenventje die ..."

Antigoog | 12-02-18 | 14:31 | 1

Juist!

L. Vis | 12-02-18 | 15:09

een piloot zonder geweten, eenieder behalve hij en zijn vader zijn aan al zijn gedrag, veroordelingen en wettelijke 'pech' schuldig.
Transavia weet dat niemand in een vliegtuig zijn leven wil overlaten aan een piloot zonder geweten..
misschien kan ie bij transavia aan het werk als simulant piloot of als koffersjouwer maar vooral niet als een beschikking over leven en dood functie.

Dan moet de publieke opinie het maar weer gaan oplossen in deze samenleving.

fikkieblijf! | 12-02-18 | 14:30 | 3

Even advocaat van de duivel... niemand houdt meer van zichzelf dan Casper, dus het is heel veilig om bij hem in het vliegtuig te stappen. Casper's voornaamste doel in het leven is om Casper veilig van A naar B te krijgen.

En waar alcoholmobilisten vaak nog de vantegenwoordigheid der geest hebben om weg te sturen en de bijrijder de klap te laten vangen, gaat dat in het geval van vliegeniers minder makkelijk.

Sjors W. | 12-02-18 | 14:45

Net als die jonge Duitse piloot die enige jaren geleden zijn toestel in de Alpen boorde.... geen geweten; zijn de gevaarlijkste misdadigers.

Eendragtmaaktmagt | 12-02-18 | 14:55

Even advocaat van de duivel... niemand houdt meer van zichzelf dan Casper, dus het is heel veilig om bij hem in het vliegtuig te stappen. Casper's voornaamste doel in het leven is om Casper veilig van A naar B te krijgen.

En waar alcoholmobilisten vaak nog de vantegenwoordigheid der geest hebben om weg te sturen en de bijrijder de klap te laten vangen, gaat dat in het geval van vliegeniers minder makkelijk.
Sjors W. | 12-02-18 | 14:45

Blijkbaar niet, anders had hij niet gaan racen met alcohol in zijn bloed. Dit soort mensen en activiteiten moeten hard gestraft worden, zeker als je in de lucht verantwoordelijk bent voor de levens van honderd(en) mensen.

Savvie | 12-02-18 | 15:41

Als Casper van Wijngaarden ergens schoonmaakwerkzaamheden zou verrichten, of vakken zou vullen in een supermarkt, dan zou de rechter wel gelijk hebben.

Maar voor een piloot lijkt mij dit wel relevant te zijn. Dat Transavia inderdaad al bekend was met de feiten lijkt mij sterk gezien de geslotenheid van de politie en het gelieg en gedraai van Casper van Wijngaarden.

Peter_K | 12-02-18 | 14:21 | 1

Juist! Of hij kan als brokkenmaker ook PvdA-fractievoorzitter worden in de Eerste Kamer, of burgemeester van Wassenaar of Langedijk of...

langzullenweleven | 12-02-18 | 14:23

Kleine vraag hoor... Maar kan zo'n topic afsluiting van GS? Of kan Casper dan nog even bij de roze buren aankloppen? Pfff... Wat een verhaal zeg. Goede zaak wat Transavia doet!

De Badtegelzetter | 12-02-18 | 14:18

D66 rechter????

outdoor | 12-02-18 | 14:16 | 1

Stomme vraag! Ja natuurlijk

langzullenweleven | 12-02-18 | 14:24

Sorry hoor, maar de rechter heeft gelijk. Anders kun je iedereen die thuis wel eens een biertje drinkt ook ontslaan.

poiuytrewq | 12-02-18 | 14:10 | 4

slaat echt nergens op. met die redenering kun je een pedo die veroordeeld is en zijn straf heeft uitgezeten wel conciërge op de kleuterschool maken.

langzullenweleven | 12-02-18 | 14:25

zo is dat, want eenieder gaat vervolgens met een flinke alcohol promillage een straatrace houden... met een onschuldige moord als gevolg.(het was geen bier maar whiskey maar dat terzijde)

fikkieblijf! | 12-02-18 | 14:32

TrolololLOL, ze bijten... Alcohol zorgt voor meer doden dan een enkele straatrace. Gaan we nu weer happen? kom maar hoor ;-)

poiuytrewq | 12-02-18 | 16:24
▼ 1 antwoord verborgen

Tja sorry jongens maar toch echt oneens. Op de scheiding werk-privé wil je geen precedent, hoe begrijpelijk dan ook in dit geval. Transavia ook buitengewoon naïef. Als je van 'm af wilde had dat ook prima onder de radar gekund.

Gen. Maximus | 12-02-18 | 14:10 | 2

Kijk, en daarom blijft arrogander ook verkondigen dat het een privezaak was.
Goh, generaal laat u eens nakijken svp.
En al die werknemers van mij, die op skivakantie gaan en met een gebroken poot terug komen... het zit toch een ietwat genuanceerder in elkaar.

watmagjenogwel | 12-02-18 | 14:31

Wanneer jij veroordeeld wordt voor een misdrijf dan is dit publiekelijk zichtbaar bij de rechtbanken. Daarnaast heeft een organisatie als Transavia, het recht om op basis van een contract, af te dwingen dat dit soort taferelen ongewenst zijn. Een piloot moet daarbij een VOG aanleveren als eis voor zijn werkzaamheden.

Daarnaast is er in de wet ALTIJD de ruimte voor een uitzondering als het voor de maatschappij noodzakelijk wordt geacht. De veiligheid van passagiers staat hierbij normaliter hoger dan de individuele vrijheid op dit onderwerp.

Savvie | 12-02-18 | 15:46

O ja, dat vergat ik te vragen, wat was zijn naam ook alweer, Casper... hoe?

watmagjenogwel | 12-02-18 | 14:08

Goed stukje, mijn complimenten.

MichelDenHaag | 12-02-18 | 14:08

Indien Transavia hem wel de laan uit kan sturen, wil ik Casper in overweging geven om eens een poging tot minister te doen, hij heeft veel op het buitenland gevlogen, dus minister van buitenlandse zaken zou hem eer aan doen.
Tenslotte komt die post binnenkort beschikbaar.

watmagjenogwel | 12-02-18 | 14:04

Go transavia! gewoon doorpushen, 99% van dit land staat achter jullie

BozeHenk | 12-02-18 | 14:01 | 1

Casper van Wijngaarden. Casper van Wijngaarden. Massaal een email of brief naar Transavia! Ik wil niet het risico lopen in een vliegtuig te zitten waar Casper van Wijngaarden achter de stuurknuppel zit. Telegraaf! Hart van Nederland! Pik deze publieksactie op. Casper van Wijngaarden mag alleen nog een grasmaaier besturen.

theo-is-dood | 12-02-18 | 14:34

Nederlandse rechters zijn soms echt randdebielen. Deze man oefent een beroep uit met een enorme verantwoordelijkheidsgehalte voor de veiligheid van de medemens. Het is niet dat hij achter de kassa staat in de supermarkt... Dan kan je als hoogopgeleide rechter toch wel de logica trekken dat het eigenlijk niet zo slim is dat deze meneer zonder verantwoordelijkheidsgevoel achter de cockpit komt te zitten en 200 man mag vervoeren in de lucht? Gaat meneer de rechter dan ook de schuld op zich nemen als het mis gaat? Nee, dan krijgt Transavia het natuurlijk weer op zijn dak dat ze een dronken piloot gewoon achter de knuppel hebben laten zitten. En dan wordt er weer een neponderzoek gedaan hoe dit allemaal kon gebeuren. Om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat de huidige rechters in Nederland gewoon ontzetten incapabel en achterlijk zijn.

guppy | 12-02-18 | 14:00 | 4

We hebben het niet over hoog risico sporten waarbij de beoefenaar zichzelf aan risico’s bloot stelt. We hebben het over misdadig onverantwoord gedrag waarbij ook andere mensen ongevraagd en ongewild aan enorme risico’s worden bloot gesteld. Een totaal ander verhaal dus.

kempenaer | 12-02-18 | 14:27

Mijn reactie was aan tdb gericht voor alle duidelijkheid.

kempenaer | 12-02-18 | 14:28

@guppy: klopt als een bus. Worden benoemd voor het leven door " de Kroon". Langzamerhanf moet W.A. toch eens gaan ingrijpen. Onze Koning is zelf KLM piloot en zal dit toch niet goed kunnen keuren... nee KLM-dochter Transavia mag deze doodrijder ( medeplichtige) niet ontslaan.... wie mag je dan nog wel ontslaan?
Medeplichtig aan doodslag onder invloed en piloot met 200-300 man/vrouw achterin? Volstrekt onverantwoordelijk en voldoende reden voor ontslag ZONDER enige vorm van vergoeding.

Eendragtmaaktmagt | 12-02-18 | 15:02
▼ 1 antwoord verborgen

Ter bescherming van de arme arbeiders in Nederland is het ontslagrecht (of eigenlijk de ontslagbeperkingen) volledig doorgeslagen. Je kunt dus bijvoorbeeld pech hebben dat je zo'n malloot in dienst hebt genomen en deze dergelijk gedrag buiten werktijd heeft en wat op geen enkele wijze te verenigen is met de verantwoordelijke functie binnen werktijd. Maar ook dan heb je als werkgever nog steeds geen poot hebt om op te staan.

Arijane | 12-02-18 | 13:58 | 5

@TDB Ja ok agent, ik ben 6 keer door rood gereden, heb spook gereden op de snelweg en heb met 200 kmh over de vluchtstrook gereden. En ja, ik heb 860 ughl geblazen. Maar waarom al die bekeuringen, ik heb toch geen ongeluk veroorzaakt?

Flounder | 12-02-18 | 14:06

@Flounder | 12-02-18 | 14:06
De beste man is gestraft, echter als we iedereen gaan ontslaan die in zijn vrije tijd de verkeersregels overtreed word het wel heel druk bij het UWV

TDB | 12-02-18 | 14:21

@Flounder | 12-02-18 | 14:06
De beste man is gestraft, echter als we iedereen gaan ontslaan die in zijn vrije tijd de verkeersregels overtreed word het wel heel druk bij het UWV
TDB | 12-02-18 | 14:21

Een fout maken als een rood licht of een (kleine) snelheidsboete is van een heel ander kaliber als dat je BEWUST met alcohol in je lichaam mee doet met een illegale straatrace waarbij iemand overlijdt. Daarnaast heeft deze Casper een baan waarbij hij over de veiligheid van passagiers beslist, waarbij hij aantoont dat zijn capaciteit tot het maken van verstandige keuzes met de veiligheid van mensen om hemzelf heen, onvoldoende is.

Dat is voldoende reden om een piloot op non-actief te zetten of zelfs te ontslaan.

Savvie | 12-02-18 | 15:49
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
28 | 12-02-18 | 13:57 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik hoop dat Transavia hem aan de grond houd. Deze man heeft een heel erg slecht besef van moraal en ethiek. Ik hoop dat hij en zijn vader zullen rotten in de hel ik wens ze het aller - allerslechtse toe.

lasttango2016 | 12-02-18 | 13:56
-weggejorist en opgerot-
lekkerhollandz | 12-02-18 | 13:52

Ik wil niet heel lullig doen maar casper van wijngaarden stond WEL optijd stil in tegenstelling tot zijn vader..

TDB | 12-02-18 | 13:51 | 1

Er is een reden dat er een artikel 5 in het leven is geroepen. Zulk gedrag is levensgevaarlijk.

Knisperende_Tissue | 12-02-18 | 13:52

"This is your captain speaking. My name is Casper van Wijngaarden, and..."
Nou, dan ga je lekker op vakantie.

Schoorsteenveger | 12-02-18 | 13:48 | 3

Mooi land toch? Zelfreinigend vermogen wordt niet gewaardeerd. Kijkend naar de politiek (die al die regeltjes opstelt) kan je je afvragen waarom... In de TK ontbreekt het eveneens.

ZwartGat 2.0 | 12-02-18 | 13:50

Hopelijk vliegt mevrouw Barth de volgende keer met Caspar naar de MalleDieven. Mag Alexander Penthouse mee in het kinderzitje.

The2Amendment | 12-02-18 | 13:51

the wings are not on fire..

TuurlijkNiet | 12-02-18 | 13:53

Transvia, onderdeel van de KLM-Air France Group!

Kanarie_Geil | 12-02-18 | 13:47

Het niveau van de Nederlandse rechtertjes is erbarmelijk. Het grootste deel zit er niet wegens noodzakelijke capaciteiten maar wegens de foute politieke kleur (D666, marxistisch).
Casper van Wijngaarden heeft zich als een bezopen debiele hooligan gedragen met nefaste gevolgen, namelijk de dood van een meisje van 19.
Zo’n domme onverantwoordelijke dwaas hoort niet achter de stuurknuppel van welk vliegtuig dan ook te zitten, ook al transporteert hij alleen zichzelf. Een vliegtuig kan namelijk ook hard naar beneden komen met alle schade vandien.
Caspertje moet gewoon ergens neergezet worden met weinig verantwoordelijkheden en weinig mogelijkheden tot het aanrichten van schade.
En het grootste deel van de Nederlandse prutsrechtertjes dient terstond vervangen te worden door mensen met meer verstand en fatsoen.

kempenaer | 12-02-18 | 13:47 | 1

Weinig verantwoordelijkheden en weinig mogelijkheden tot het aanrichten van schade? Voorzitter PvdA in de Eerste Kamer wellicht?

The2Amendment | 12-02-18 | 13:52

Iedereen hier die denkt dat deze onverantwoordelijke kamikaze piloot ooit nog een stap in een Transavia cockpit zet, kan worden gerustgesteld. Nee dus. Als een werkgever je niet moet, dan ben je uitgeluld. Rechter of niet. Je treitert 'm simpelweg de deur uit. Deze piraat komt bij westerse luchtvaartmaatschappijen nooit meer aan de bak.

Willemdrie33 | 12-02-18 | 13:45 | 2

In Afrika zijn ze blij met dit soort gasten piloten. transavia kan toch aan detachering doen, toch..

fikkieblijf! | 12-02-18 | 14:36

Precies Fikkie! Detacheren die hap bij Pakistan Airlines met uitsluitend vluchten op Kabul en Yemen... gevarentoeslag ; hoeft niet want van Wijngaarden is voor de duvel niet bang.

Eendragtmaaktmagt | 12-02-18 | 15:09

Er zijn nog landen die Kamikaze piloten rekruteren. Misschien kan hij daar nog aan de bak.

MoonBeebe | 12-02-18 | 13:44 | 1

Air Oekraïne zoekt er nog een (eigenlijk twee) maar goed als er maar iemand achter de knuppel zit. Enige vereiste is dat je de uitwijkmanouvre goed kan uitvoeren want af en toe schiet er wel eens een rakket voorlangs

topgozert | 12-02-18 | 13:55

Transavia heeft nu ineens principes. Maar ze werkten wel gewoon mee met de arrestatie van Poch. Ik ben benieuwd, hoelang heeft die kist van trans aan de grond gestaan in Malaga toen ze de captain eraf trokken? Of zat er al een reserve achterin klaar?

Ik ben blij dat ze hier (proberen) in te grijpen maar als het klopt dat ze er al van wisten toen hij werd aangenomen, dan is het inderdaad gewoon PR-werk.

Joost Maghetweten | 12-02-18 | 13:42

Dit is toch van de zieke af of niet..

simonsniep | 12-02-18 | 13:42

Ik vlieg nooit meer met Transavia! Neem voortaan gewoon de bus naar Kusadasi en Goedkopenhagen.

Mark_D_NL | 12-02-18 | 13:41

VOG in laten trekken. Komt ie nergens meer aan de bak.

TRUMP | 12-02-18 | 13:38

De persrechter zei op parmantige toon dat het geen misdrijf was maar een overtreding en dat het om een civiele zaak ging, dus niks aan de hand, ze gaat er niet over, hij mag doorgaan als piloot. Onbegrijpelijk dat van W's krankzinnige gedrag - kennelijk - geen reden is voor een psychologische herkeuring.

isitsoornot | 12-02-18 | 13:36

Wellicht wil oud collega ,Julio Poch, samen met het kloteventje nog één maal een vlucht uitvoeren.

AntonJensen | 12-02-18 | 13:32

Dit is geen incident, dit is bij Transavia beleid: "Transavia heeft volgens de rechter ook geen beleid waaruit blijkt dat ernstige verkeersovertredingen gevolgen kunnen hebben voor het uitoefenen van het beroep van piloot." Hoeveel totaal ongeschikte alfa mannetjes hebben ze in dienst?

Feynman | 12-02-18 | 13:32 | 2

Wat een verknipte logica. Ik gok dat jouw werkgever ook geen screening heeft om te kijken of er geen seriemoordenaar tussen het personeel loopt. Maar dat wil niet zeggen dat 80% van uw collega's nu seriemoordenaar is!

Joost Maghetweten | 12-02-18 | 13:38

Lijkt me een beetje omgekeerde wereld als je als werkgever er vanuit moet gaan dat alle sollicitanten crimineel zijn.
En zelfs al was hij bij RyanAir hierom op non-actief, dan nog kan RyanAir daar niets over zeggen tegen Transavia, hangende het onderzoek (wet bescherming privegegevens) tenzij het een incident in de cockpit betreft (in dat geval zijn het wel verplicht).
Dus tja... lijkt me een ingewikkeld verhaal. Voor een luchtvaartmaatschappij is het volstrekt irrelevant of iemand verkeersovertreding op de weg begaat, als hij een incidentloos verleden in een cockpit heeft. Voor een rederij is het ook niet van belang of een aanstaande officier verkeersovertredingen op de weg heeft begaan.

Stormageddon | 12-02-18 | 14:16

Die gaat écht niet meer vliegen hoor, niet voor Transavia, nergens bij een Nederlandse of Europese maatschappij. En aangezien ze in Afrika tegenwoordig ook kunnen googelen wordt het daar ook niks meer.

Zwizalletju | 12-02-18 | 13:32 | 2

In Rusland daarentegen zou het nog wel moeten lukken. Daar zitten ze niet zo met een neergestort toestelletje meer of minder. (uitkijken voor de buk svp)

The2Amendment | 12-02-18 | 13:37

Net alsof ze daar in Afrika wakker van liggen.

Panos88 | 12-02-18 | 13:38

De grote vraag is natuurlijk: waarom nam Transavia Casper van Wijngaarden in vaste dienst, terwijl hij bij Ryanair al op non-actief was gezet voor deze straatrace?
Heeft hij dit incident verzwegen tijdens zijn sollicitatie? Of heeft Tansavia hem aangenomen mét kennis van deze straatrace en een rechtszaak boven zijn hoofd?

Duifmans | 12-02-18 | 13:31 | 2

Misschien had ie er vriendjes.

brutus68 | 12-02-18 | 13:32

brutus, maar Camiel was al lang weg.

watmagjenogwel | 12-02-18 | 14:22

Hoezo had Transavia dat moeten of kunnen weten? Het zou toch wel een beetje een rare vraag zijn bij een sollicitatiegesprek: heb je ooit meisjes doodgereden?
Hij kan dan wel ná de moord zijn aangenomen, maar hoe had de werkgevert dan moeten weten dat hij de hoofdverdachte was, zelfs als het in de media bekend was? In de media stond hij toen als C.v.W., moet één of ander trutje van Human Resources dan de hele dag kranten lezen en scannen op de initialen van alle potentiële werknemers?
Of moet er op elke sollicitatiegesprek de vraag worden gesteld of iemand verdacht wordt van strafbare feiten? De sollicitant die zelf serieus gelooft dat het gewoon een ongeluk zonder schuld was zal “Nee” antwoorden. Dus hoe moet Transavia dat weten?
Hoe ziet een rechter dat voor zich?

Stormageddon | 12-02-18 | 13:30

Hij mag van mij onze minister van BZ morgen wel naar Moskou vliegen.

Oepsie1234 | 12-02-18 | 13:29

“Medeverantwoordelijk voor”, “kloteventje, dat...”

seamonkey | 12-02-18 | 13:28

Dus hij is medeverantwoordelijk aan de dood van Fleur? Tjonge, dat is nog erger dan medeverantwoordelijk voor de dood van Fleur.

gestoptmetroken | 12-02-18 | 13:28

Ik begrijp dat de rechter ook wil dat hij in functie terug komt. Geen probleem: hij moet dan wel eerst een Prof-Check ondergaan. Daar kun je hem makkelijk op laten zakken. Dan moet IL&T zijn brevet wel innemen

kommabijmebinnen | 12-02-18 | 13:26

Transavia zal toch wel een andere functie voor hem kunnen vinden, gangpad van vliegtuigen aanvegen of zo. Daar zal meneer zich wel te goed voor voelen, neemt hij vanzelf wel ontslag.

Vlampunt | 12-02-18 | 13:26

Transavia hoeft hem ook niet te ontslaan, er stapt nog geen hond in een vliegtuig die hij zal besturen dus uiteindelijk stapt hij vanzelf wel op.
Hij heeft zichzelf gediskwalificeerd! Mogelijk dat Transavia dan 'passend werk' voor hem moet zoeken en dan laat je hem gewoon de wc's boenen en koffie rond brengen. Doei!

dubbelicious | 12-02-18 | 13:25 | 4

Kun je navragen. Doe ik altijd voor een vlucht. Hoeveel vlieguren heeft die piloot, met wie vliegt hij etc.

Mark_D_NL | 12-02-18 | 13:42

Mark_D_NL | 12-02-18 | 13:42

Geloof je dat zelf?

Wel eens van de Wet Bescherming Persoonsgegevens gehoord?

Bijtendehond | 12-02-18 | 13:55

Mark_D_NL | 12-02-18 | 13:42
Lol!! Jij hebt overduidelijk nog nooit gevlogen.

DrumPiet | 12-02-18 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Kan Transavia hem geen broodjes laten verkopen? Ik wil niet zo'n onverantwoordelijke mongool in de cockpit als passagier

Rest In Privacy | 12-02-18 | 13:25

Kan ie niet samen met Julio Poch een vluchtje maken. En dat Julio dan zijn oude beroep nog even oppakt :-)

The2Amendment | 12-02-18 | 13:24 | 4

Meneer is vrijgesproken? Je bedoelt dat een Dood66 rechter een uitweg heeft gevonden om hem niet te veroordelen? De overheid en rechters nemen hun verantwoordelijkheid niet meer om de belangen van de burgers te dienen en de burgers te beschermen. Daarmee krijgt de burger zijn rechten terug en mag het zelf regelen. Voorstel aangenomen. Het sujet wordt daarna met rust gelaten. De vissen praten niet zo veel.

Frau Merkel | 12-02-18 | 13:30

@dubbelicious: Oke, een collega van Poch dan die niet is vrijgesproken. Ook goed.

The2Amendment | 12-02-18 | 13:39

@Frau Merkel
Ik geloof dat dubbelicious Julio Poch bedoelt.

WoutWoutWout | 12-02-18 | 14:46
▼ 1 antwoord verborgen

Dan moet Transavia maar een nieuwe naam nemen en het personeel dat ze wil behouden opnieuw in dienst nemen en de rest geen contract meer aanbieden. Of ze kan zichzelf verkopen aan een andere maatschappij. Dan kan die maatschappij kiezen wie ze wel of niet in dienst wenst te nemen. Zo moeilijk hoeft dat allemaal niet te zijn.

kweethetooknietbeter | 12-02-18 | 13:24

Transavia hoort bij de KLM. Dat u dat even weet.

Parel van het Zuiden | 12-02-18 | 13:23

Want Casper van Wijngaarden is een egomaan, egocentrisch en narcistisch klotenventje die alleen maar aan zichzelf denkt. Val dood, Casper. Daar heb ik niets aan toe te voegen.

metdedag | 12-02-18 | 13:21

Fijne rechtspraak weer.

Bigi Bana Boy | 12-02-18 | 13:21

Gewoon aan de grond houden, voor onbepaalde tijd. Rotklusjes, vooral met publieke exposure.
.
Ik zou het Transavia personeel willen oproepen om aan de zijde van Casper’s slachtoffer te gaan staan en hem dagelijks te wijzen op die schanddaad en op zijn verwerpelijke gebrek aan spijt.

Parel van het Zuiden | 12-02-18 | 13:20 | 3

Amen

me | 12-02-18 | 13:22

Ja, laat hem voorlopig maar de startbaan aanvegen of zoiets.

brutus68 | 12-02-18 | 13:22

Wie zonder zonde is, werpe de eerste stene.

kweethetooknietbeter | 12-02-18 | 13:25

Zelfs al moet hij in dienst terug, dan kan hij tegen pilotensalaris bij de toilettendienst. Ik kan me ook voorstellen dat geen enkele flightdeck-genoot nog met hem wil vliegen. Gaat nooit lang duren dus...

VeryNaughtyBoy | 12-02-18 | 13:20

Hoe beroerd die situatie ook is, de rechter houdt zich gewoon aan de wet. Als we vinden dat een werkgever iemand mag ontslaan op basis van roekeloosheid en wangedrag buiten zijn werk, moeten we dat in de wet regelen voor beroepen als piloten. Bovendien heeft Transavia deze man een vast contract gegeven nadat het bekend werd dat hij zich roekeloos heeft gedragen. Het ontslag lijkt dus meer op een PR-middel van "Kijk ons eens verantwoordelijkheid nemen".
Dat staat los van mijn persoonlijke mening dat zo iemand gewoon nooit meer een vliegtuig zou mogen besturen.

Bytemaster | 12-02-18 | 13:20 | 2

Als hij de waarheid had verteld dan had geen enkele werkgever hem aangenomen. Het is niet dat er te weinig piloten zijn ofzo.

Weroldverbeteraar | 12-02-18 | 13:26

Niet alleen voor piloten, maar dan ook voor alle beroepsbestuurders.

kweethetooknietbeter | 12-02-18 | 13:27

Nou vloog ik toch al nooit met deze vliegende pendelbusdienst naar die zgn. populaire olienkloesief bestemmingen maar met zo'n prutssmurf mogelijk achter de knuooel zou ik zeggen: boycotten die hap. Of Transavia vooraf even vragen of er een "Doet mijn even niet een Casper aan de knuppel"-clausule beschikbaar komt. Dat we dan een keuze hebben enzo. Iets wat het slachtoffer van deze complete faalhaas niet had...

Grijskijkert | 12-02-18 | 13:17

"Bovendien was het ongeval al bekend toen Transavia hem in vaste dienst nam" aldus het bericht van RTL Nieuws. Dat was een beetje dom van Transavia, hem in vaste dienst nemen met deze kennis. Arbeidsrechtelijk kan de rechter dus haast niet anders. Maar dit is imago-technisch zo schadelijk voor Transavia dat ze heus wel een list verzinnen om van hem af te komen.

brutus68 | 12-02-18 | 13:17

Was te verwachten dat justitie zich niet het vreten laat afpakken door personeelszaken van Transavia. Deze zaak kan verder worden gerekt en past in het verdienmodel van de justitie industrie.

Pedronegro | 12-02-18 | 13:17

Dit gaat over geld. Ontslagvergoeding en zo.
Vliegen zal die heus die meer, die ongelooflijke schoft!

Bernhard de II | 12-02-18 | 13:16

Ik zou niet instappen als Casper van Wijngaarden de piloot is. Zijn houding tijdens de rechtszaak bewijst dat hij niet de juiste attitude heeft die juist belangrijk is voor een piloot. Dat zou ook moeten meewegen voor de rechter, imagoschade voor het bedrijf. Transavia moet doorgaan met procederen. Als het niet lukt om hem te intslaan, dan geef je hem een grondfunctie.

Duifmans | 12-02-18 | 13:16 | 1

Nee dank je. Ik wil zelfs niet dat dit stuk stront m'n koffer aanraakt.

Knisperende_Tissue | 12-02-18 | 13:22

Ik ben heel benieuwd of je ook zo beschermd wordt als je baas je eruit trapt voor iets onbenulligs als bijvoorbeeld een politieke voorkeur voor PVV of FvD. Gewoon even uit interesse.

Bertie Wooster | 12-02-18 | 13:16 | 1

Nee, helaas niet.

Weroldverbeteraar | 12-02-18 | 13:22

Fijn mannetje of niet, juridisch gezien klopt het natuurlijk wel.
Dat Transavia er nu achterkomt dat ze voor dit soort casussen de overeenkomsten niet lekker dichtgetimmerd hebben is uitermate triest. Je zou toch mogen verwachten dat ze hier al eens over na gedacht hebben.
Laat het grote wegpesten dan maar beginnen.

Herr Knäckebröd | 12-02-18 | 13:16

Voortaan iedereen met een vliegticket van Transavia vooraf even informeren of klootzak Casper van Wijngaarden de piloot is? En dan ticket ruilen, omboeken, cancellen.

de Voorzittert | 12-02-18 | 13:16

Hij kan dus nog altijd VVD,r worden.
Slecht besturen is een vereiste daar.

Rest In Privacy | 12-02-18 | 13:15

Je mag als werkgevert helemaal niets. Ontslag mag alleen wegens zeer dringende redenen (diefstal). De rechters staan buiten de samenleving, weet ik als werkgever. Je moet gewoon je bek houden en het salaris van de kneuzen doorbetalen. Je gunt je beste vijand veel personeel!

pibasso | 12-02-18 | 13:15 | 1

en daarom hebben we inmiddels een zee vol aan zzp'rs

watmagjenogwel | 12-02-18 | 14:15

Juridisch zal het vast kloppen, en dat is wat de rechter moet beoordelen. Een mening doet er niet veel toe. Maar het gore lef van die gozer is onbegrijpelijk. Ik snap dat je leven niet eindigt na een forse misstap. Maar ga gewoon stilletjes ergens in Azie vliegen ofzo.. Of misschien voor Artsen zonder Grenzen, tegen een shitsalaris. Payback.

John McClane | 12-02-18 | 13:15

Er zijn natuurlijk wel andere manieren om van hem af te komen Transavia. Er zijn toch wel meer klusjes te verzinnen, waarbij hij niet in de cockpit hoeft te komen? En wat te denken van imagoschade? Mensen die niet meer met Transavia gaan vliegen omdat ze niet willen dat zo'n gek in de cockpit zit? Je kan hem altijd nog gewoon de vliegtuigen laten schoonmaken.

BluRay | 12-02-18 | 13:14 | 1

Ik lees nu dat de betrokkenheid van hem bij de straatrace al bekend was bij Transavia toen ze hem aannamen. Ze zijn pas een ontslagprocedure gestart omdat ze negatief in het nieuws kwamen als werkgever van die ontkenner. Als dat zo is, dan is Transavia wel heel erg hypocriet en snap ik dat het ontslag geen grond heeft.

BluRay | 12-02-18 | 13:21

Als ik met Transavia vlieg, ga ik eerst wel eisen dat Casper van Wijngaarden niet de piloot is. Ik zal niet de enige zijn.
Die man mag dan juridisch gezien gelijk hebben, hij krijgt het niet. De consequenties voor Transavia zijn veel te ingrijpend.
Misschien heeft Erdogan nog een piloot nodig voor bombardementsvluchten in Syrië. Iets voor Casper?

MAD1950 | 12-02-18 | 13:14 | 3

Voorlopig is hij op non-actief gesteld, dus dat verzoek is op dit moment niet bijster slim...

BluRay | 12-02-18 | 13:15

Dat kost Transavia 500 Euro per dag met een max van 50.000 Euro. Ik denk dat het goedkoper is voor Transavia die 50.000 Euro gelijk aan Casper te lappen, dan om de bad publicity aan te gaan en nog veel meer omzet mis te lopen.

Beroep = Boerenlul | 12-02-18 | 13:42

Grappig is het volgende: Als hij per jaar niet voldoende vlieguren maakt, raakt hij zijn certificering kwijt. Is hij die kwijt, dan kan hij niet meer vliegen tot hij die weer heeft gehaald. #LaatMaarLekkerOpNonActief

InAnumPerRegimine | 12-02-18 | 14:43

Zo zit ons rechtsysteem en de collaborerende rechters in elkaar. Geen gevoel voor integriteit, geen gevoel voor rechtvaardigheid. Het enige gevoel wat zij hebben, is om zich te verschuilen achter de 10.000 regeltjes als ware en zo mogelijk of toch niet de daders vrij te pleiten en/of een mild strafje te geven De vraag is, wie zijn nu eigenlijk de echte daders in het Koninkrijk Der Lage Landen.

De Evangelist | 12-02-18 | 13:13 | 1

En daarom zitten we met zoveel mo-slims in dit land....
Of sla ik nu de plank mis?

watmagjenogwel | 12-02-18 | 14:13

Die man heeft recht op een baan.
Ik zou zeggen midden op de startbaan.
Maar landingsbaan mag ook

Premier Trutte | 12-02-18 | 13:11 | 3

Of een baan om de aarde.

The2Amendment | 12-02-18 | 13:26

Of het Pieter Baan Centrum.

Premier Trutte | 12-02-18 | 14:40

... In een Tesla (Rood)

InAnumPerRegimine | 12-02-18 | 14:41

Gaat ie straks ook nog 'straatracen' met zo'n 737?

Wc-kip | 12-02-18 | 13:10

Laat dat "doodvallen" wél op de grond gebeuren!
Misschien een vlucht met collega, die Argentijnse/Nederlander. Vrachtdeur open en... een plonsje.... Daaag Casper.

Drukpers | 12-02-18 | 13:10

But wait, there's more !
"Bovendien was het ongeval al bekend toen Transavia hem in vaste dienst nam."
Dat is dus andere koek !

Pikkebaas | 12-02-18 | 13:09 | 1

Dan is of Transavia fout als ze het wisten OF hij heeft gelogen bij zijn sollicitatie, dan is het eens tuk eenvoudiger om van hem af te komen. In dat geval het de rechter dit vast niet besloten... met andere woorden, Transavia vond het waarschijnlijk wel best tot hij met naam en toenaam in de media kwam en Transavia er bij werd gehaald.

Behangdelul | 12-02-18 | 13:13

Als ik collega was van die klootzak, dan zou ik weigeren met hem te vliegen. Als al zijn collega's dat doen is het gewoon over en uit.

jacl | 12-02-18 | 13:09

Mijn opgevoerde BMW werd verkocht aan een KLM gezagvoerder, die reed hem na een paar weken in een straatrace total loss. Hij hield er zelf een hersenschudding aan over. Acht jaar later vloog hij zijn 747 total loss op Tenerife. Misschien is er toch een verband tussen het gedrag achter het stuur en dat achter de stuurknuppel.
Wikipedia: Copiloot Klaas Meurs was nog bezig de klaring van de verkeerstoren voor de vlucht te herhalen, toen gezagvoerder Jacob Veldhuyzen van Zanten zonder toestemming aan de start begon. "Meurs gaf aan dat de benodigde toestemming nog niet was verkregen, waarop Veldhuyzen van Zanten in eerste instantie de start afbrak. Toen hij even later opnieuw aan de start begon,

BroodenSpelen | 12-02-18 | 13:09 | 4

Is dit serieus dat Veldhuyzen van Zanten uw BMW kocht voor die tijd? Of zat u in een kamertje ernaast en overhoorde u dit gesprek?

Dr_Prepper | 12-02-18 | 13:17

@ waaromjijaltijdzo
Waarom doe jij zo onvriendelijk tegen onze oudere medemens. Een beetje respect is wel op zijn plaats.

kempenaer | 12-02-18 | 14:12

@Dr_Prepper

Het was zijn buurman, maar om de bron te beschermen....

Drukpers | 12-02-18 | 14:15
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen we die d666 rechter voor Casper z'n auto zetten?

redthehaghue | 12-02-18 | 13:07

Die kan zo bij Corendon aan de slag!

Behangdelul | 12-02-18 | 13:07 | 3

Oh en Easyjet, Ryanair,wizzair etc zonder iemand in het verdomhoekje te willen zetten.

Behangdelul | 12-02-18 | 13:08

Volgens mij was hij door Ryanair geschorst en ontslagen.

waaromjijaltijdzo | 12-02-18 | 13:11

Of bij Air Videla.

ploppy | 12-02-18 | 14:10

Iedereen hem en Transavia blijven vragen of hij je vlucht vliegt via Twitter vooral. Zullen ze leuk vinden. Het feit dat hij zelf geen ontslag neemt en voor een ander leven kiest geeft al aan dat je hem dus niet in de cockpit wilt hebben als je vliegt. Denkt uiteindelijk alleen aan zich zelf. Los van wat de rechter zegt. Dat wil je als maatschappij niet in dienst hebben.

MeneerGuggenheimer | 12-02-18 | 13:07 | 1

Meh, doen mensen misschien een week of 2 en daarna kiezen ze toch weer voor het goedkoopste ticket.

geenspam | 12-02-18 | 13:14

OMFG! Wat een onthullingen allemaal vandaag! Ik ben nu al toe aan de vrijmibo pfff!!

Sarcastisch varken | 12-02-18 | 13:06

Terecht, wat je ook van die gozer vind, als het juridisch niet goed geregeld is door Transavia kunnen ze hem niet ontslaan. Moeten ze hun regels maar beter op orde hebben.

Grote Smurf | 12-02-18 | 13:06 | 5

@wereldverbeteraar, dan moeten ze hem om die reden ontslaan, liegen bij de solicitatie.

Grote Smurf | 12-02-18 | 13:15

@Grote Smurf: Hoe bewijs je dat dan?

Weroldverbeteraar | 12-02-18 | 13:26

@wereldverbeteraar, dat weet ik niet, ook niet of hij zijn rol gebagatelliseerd heeft, of het wel of niet besproken is. Het enige wat we weten is dat hij ergens voor verantwoordelijk is waarvoor hij niet ontslagen mag worden. Dan moet Transavia gewoon hun regels aanpassen en het verlies nemen in deze zaak.

Grote Smurf | 12-02-18 | 13:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus dit is wat er gaat gebeuren: Transavia houdt voet bij stuk. De rechter legt een dwangsom op en Transavia betaalt een tonnetje of twee als afkoopsom om van die totaallul af te zijn. Resultaat: mede door zijn toedoen is een meisje dood. En als straf krijgt hij twee ton. Gaaf land.

Dr_Prepper | 12-02-18 | 13:06 | 6

Maar wereldwijd zijn er genoeg mogelijkheden. Daarbij is het genant dat iemand die een rijontzegging heeft en bepaalde tijd niet aan het verkeer mag deelnemen, wel als piloot in een vliegtuig mag stappen.

Dr_Prepper | 12-02-18 | 13:12

Transavia kan hem beter inzetten bij de bagage afhandeling of iets dergelijks. Veel veiliger en blijft hij toch nog in de branche.

kempenaer | 12-02-18 | 14:09

Precies! Als ze hem niet mogen ontslaan betekent dat niet dat ze hem wel moeten laten vliegen.
Als hij niet mag vliegen is hij zo weg omdat hij dan z'n uurtjes niet kan maken.

Majoor Pikindewind | 12-02-18 | 17:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Nouja als alles faalt gewoon ouderwets wegpesten

Bozepanda | 12-02-18 | 13:05

Nou , dat gaat dit jaar een forse verliespost worden voor Transavia. Transavia is voor mij geen optie meer, net als D’66 .

ja,diedus! | 12-02-18 | 13:04 | 2

De clubkleuren komen goed overeen.

Dr. Doom | 12-02-18 | 13:06

vraag me af hoe principieel je gaat zijn als je een vlucht aan het boeken bent en er achter komt dat transavia op de handigste tijden vliegt en ook nog eens de goedkoopste is. Ik vlieg zelf bijna elke maand met transavia, maar hoewel ik ze graag zou mijden om deze klojo (ook om andere redenen) ga ik er niet om een andere vlucht boeken die bij wijze van spreken om half vier 's ochtends vertrekt.

geenspam | 12-02-18 | 13:19

Optiefen met die vent. Moet je je voorstellen dat je in een vliegtuig zit dat bestuurd wordt door iemand die met zijn gevaarlijke verkeersgedrag iemand heeft vermoord. Bah.

Nietvoordekat | 12-02-18 | 13:04 | 4

Ook. Andere auto

Pienow | 12-02-18 | 13:24

Tja,veel gevechtspiloten worden later verkeersvliegers, Die hebben moedwillig bommen op mensen gegooid en daar ook onschuldige slachtoffers bij gemaakt.

miko | 12-02-18 | 14:37

miko | 12-02-18 | 14:37
Lekker vergelijk; deze piloten worden getraind om ten allen tijde in controle te zijn, iets wat je van alcoCaspertje van Wijnvat niet kunt zeggen.

little C | 12-02-18 | 15:25
▼ 1 antwoord verborgen

Die brokkenpiloot lekker op de vracht zetten en laten opstijgen vanaf een onbewoond vliegveld zodat hij geen gevaar meer vormt

topgozert | 12-02-18 | 13:03 | 2

Er vliegen nog altijd meer vliegtuigen in de lucht waar hij een gevaar voor kan vormen. Al eens op Flighttracker gekeken? Het lijkt wel een bijenzwerm.
En dat gaat bijna altijd goed.

Bijtendehond | 12-02-18 | 13:48

En regel een vijfdehands Antonov voor hem.
Koopje.

Fred Hartman | 13-02-18 | 02:17

Ben ik verbaasd? Nee, ik ben -weer- niet verbaasd......

nope | 12-02-18 | 13:02 | 1

Neen natuurlijk niet, dat heet nou rechtspreken, oftewel rechtlullen wat krom is.

watmagjenogwel | 12-02-18 | 14:06

Reden om niet met Transavia te vliegen. Better safe then sorry.

De Ana(a)list | 12-02-18 | 13:02 | 5

De reden blijft dus staan.

ja,diedus! | 12-02-18 | 13:05

@Nietvoordekat | 12-02-18 | 13:04
Leer jij ff lezen snurft....... hij zegt er toch bij: "Better safe" als reden.......

nope | 12-02-18 | 13:07

Scheelt dat de beste man op non-actief is.

maSs | 12-02-18 | 14:32
▼ 2 antwoorden verborgen

In de lucht kan ie gelukkig geen verpleegstertjes raken.. Dat scheelt dan weer.

Croisantneuf | 12-02-18 | 13:01 | 4

Auto besturen met drank op is geen moslim terrorisme lijkt me..

Croisantneuf | 12-02-18 | 16:09

Oke CroisSantneuf, denk aan de kapitein van de Costa Concordia dan. En dat dan gecombineerd met de Bijlmerramp.

Het enige verschil tussen het minderwaardige wezen dat zuurstof blijft verspillen genaamd C van W en een terrorist is het motief. De maatschappelijke schade is in potentie even groot.

Stompe_Loeres | 12-02-18 | 17:15

Of de Duitse piloot die zelfmoord pleegde door zijn machine de bergen in te vliegen. In Spanje?

Hem | 12-02-18 | 18:53
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken