Ontploffing bij busstation NYC, verdachte gewond en opgepakt, duidelijk terreurmotief
Oh nee wat heeft Donald Trump nu weer gedaan? Bij de Port Authority Bus Terminal is misschien een ontploffing geweest, en er is misschien een man aangehouden waar misschien draadjes uit kwamen, en misschien is er een gewonde. Misschien.
Social
Social
De bus terminal is een giga betonkolos met interstate bushaltes & winkels op 42nd street, twee straten van Times Square. 230k reizigers per dag. De terminal wordt geëvacueerd maar een bom is nog onbevestigd. Of gewonden. Alleen die aanhouding lijkt confirmed. Hebben we hier te maken met een mislukte aanslag? We weten nog bijna niks. Maar de mediaas zijn in ieder geval gretig want als het aan "Jeruzalem" te linken valt, kan iedereen weer helemaal Leo Lucassen gaan op Trumpie. Ondertussen wachten we op vuur, of zelfs maar rook, en de naam van die vermeende verdachte die wel of niet dood is. VERMOEIEND DIT.
UPDATE 15u15: UPDATES hieronder, inmiddels is duidelijk dat de verdachte een 27-jarige Bangladeshi uit Brooklyn is, die een pijpbom en een accu om z'n middel gebonden had.
UPDATE: 'Possible terror attack', en dan dus enorm mislukt
Social
Clue is in het "info is preliminary" gedeelte.
UPDATE: Man had bomvest omgeknoopt
Social
"The person was arrested and has non-life-threatening injuries."
UPDATE: Vermoedelijk eerste foto van de dader
Social
Update: 4 gewonden, geen levensgevaar
Social
Verdachte heet Akayed Ullah, zal dus wel niets met de islam te maken hebben
Social
Reaguursels
InloggenEen pijpbom is dat een nieuw SM attribuut?
Hij wilde wraak nemen vanwege de lucht bombardementen op IS. Ai, als het vanwege dat Jerusalem verhaal was, was het Trump's schuld geweest. Kom op MSM, even doorpakken:
Mislukte bomaanslag door beleid ingezet door Obama!
Kom op, jullie kunnen het.
Fototje van onze HABIB?? twitter.com/i/moments/940362575237201...
Jammer, z'n kop zit er nog op.
Die is uitgepijpt.
Zou die het gepijp aan maarten hebben gegeven?
Even gewacht op duiding in NOS journaal, maar daar ging de aandacht naar een-niet-michelin-ster-Arabisch-restaurant. En een bakkerij in Geldermalsen die kon merken dat mensen thuis bleven vanwege sneeuw.
Aanslag op mijn lachspieren
Ik kom er maar niet bij waarom alle aanslagen, die het nieuws halen, altijd zo knullig zijn en gemiddeld gezien relatief een lage impact heben. Ik zit daar oprecht mee in de knoop. Ik geloof best dat de mentaal zwakkeren eerder geneigd zijn over te gaan tot de daad, maar daar moet statistisch toch af een toe een slimmerik met phd chemie met sociale skills tussen zitten die even een statement maakt.
Ennnn... een hoofddoekje bij DWDD!! Heerlijk wentelen in deugzaamheid
Meteen weg gezapt.
Bijen. Bijen, die zijn pas gevaarlijk.
Heeft Leo Lukassen zijn excuses al aangeboden voor de Holocaust? Heb ik hem nl. gevraagd.
Zie nou wel dat aanslagen voornamelijk door moslims worden gepleegd, gesterkt door het geloof van de vrede!
Nu is het een Amerikaan die een aanslag pleegt, dus het heeft niets met de islamisering te maken. Het gebeurt gewoon overal en zolang de UvA nog geen goed onderzoek heeft uitgevoerd is nog onverklaarbaar.
-
Net als die vrij onschuldige vernieling van dat Joodse restaurant van de week. Gelijk weer dat Russische nepnieuws, dat het een anti-semitische terroristische islamitische (sorry dubbelop) aanslag is. Nu is die man oneerlijk behandeld en is er onterecht de indruk gewekt dat dit komt door moslims, terwijl die altijd onschuldig zijn. Kijk maar naar de statistieken (oh nee, die zijn er niet).
-
Ben benieuwd wat voor taakstraf, hulp, cursussen en vierde kansen deze arme man in Amerika krijgt. Hoop overigens dat de x66 taakstraf niet te zwaar uit zal pakken (misschien is er wel geen bewijs?).
Gewoon laten liggen en langzaam laten leegbloeden.
Wat dacht je van eerst nog even een jaar of 20 ondervragen in een heel klein nat koud celletje zonder ramen, maar met grote accu, t-shirtje en waterslang, om er zeker van te zijn dat ie niets weet over eventuele medeterristen. Dan daarna standrechtelijk executeren wegens terrorisme. Ook een idee.
En maar klagen als de trumpmeister geen bezoek meer wil uit achterlijke terroristenstaten, lees landen op islamitische leest gesch(r)oeid.
Helaas geen lekkere, gesluierde islamitische maagd voor deze belhamel. Wat nu?
Lage bloedsuikerspiegel.
Daar dacht ik nou ook net aan. Hij ligt er zo hulpeloos bij vast flauw gevallen! "Iemand een snickerbar voor deze zielige jongen?"
Hij is nog niet dood genoeg.
Achmed the not so dead terrorist. Nu hebben ze zon lulhannes een keer levend kunnen ze hem dan niet publiekelijk ergens midden op een plein zetten dat iedereen een stukje van hem af knipt? Hij wilde toch zo graag in stukjes??
In Israel schieten ze zo een gewoon af. Maar dan ga je alsnog de cel in. Ook niet leuk.
Dronestrike in NY
Het moet niet gekker worden!
Ik hoorde net hetzelfde geluid als een Bengaal die afging in NY... *plop*
Haha, ik toevoellig ook...
toevAllig, gvd...
BBQ buikje
auww
Niks aan de hand, gewoon Christmas Crackers.
NOS op radio 1: mislukte zelfmoordpoging door 27 jarige man uit Brooklyn. Zie je ik maakte me al zorgen dat het een islamitsche terreuraanslag zou zijn, maar dat is kennelijk mijn xenofobie.
En dan te bedenken dat miljoenen die leugens geloven. Wat een horror!
Walgelijk dat ze het verdommen om te zeggen dat het een moslim is.
Weg met de NOS, weg met de NPO.
Ook apart (AD): "Burgemeester Bill de Blasio van New York en de Amerikaanse president Trump zijn op de hoogte gesteld van het incident. Eerstgenoemde spreekt van een 'poging tot een terroristische aanslag'." Poging? Dus ze waren er op tijd bij en er zijn geen slachtoffers? Bill de Blasio kan zo bij de NPO aan het werk.
Dit is een vreselijke belediging aan nabestaanden van zelfmoordenaars. Zo'n klootzak vergelijken met iemand die het leven niet meer ziet zitten is de reinste newspeak. Het is zo intens fout.
Eigenlijk pleegt iemand met een bomgordel dus altijd een zelfmoord en geen terroristische aanslag.
Na Bunga Bunga nu een Benga Benga feestje? Sad, very sad.
Andere foto van de bomlim plus zijn naam hier.
mobile.twitter.com/GellerReport/statu...
Dader heet Akayed Ullah.
www.ad.nl/buitenland/poging-terreuraa...
Is het een Soenniet, Sjiiet of een moslim?
Oh, Fox News heeft het onderwerp afgesloten (gaan nu over op de race voor de Senaatszetel van Alabama, waar Moore voor strijdt - die houdt nu een bijeenkomst).
Zal me benieuwen welke draai de NPO er vanavond aan gaat geven...
Twee keuzes: 1) een lone wolf, niets met Islam te maken 2) het komt door Trump, en niemand anders.
3) Het was geen aanslag, maar een exploderende smartphone.
4) zware sneeuwval in Nederland, bn-ers zetten zich in voor het feestfeest, moskeeën extra beveiligd na een gebrekkig geschreven dreigbrief.
5) Wanhopige man ziet geen andere uitweg na vredesproces bedreigende besluit Trump.
Moslims op keukentrapjes. Daar loop ik al enige tijd met een hele grote boog omheen.
De bom ging niet geheel af. Ok. Zet 'm op veilige afstand ergens in de bush bush en dan nog een poging wagen. Is de wereld wederom verlost van een stuk hersenloos genetisch schroot vol met stront.
Hee, de naam de bomlim verschijnt op Twitter.
Nog even wachten tot men erachter is wat de voornaam en wat de achternaam is. Beide klinken als poep.
Een verkeerd af gestoken bom komt in de beste kringen voor.
Hou sop, tis mooi geweest nu.
Rond de kerstdagen gaat het nog wel een keer helemaal mis ergens op een drukbezochte kerstmarkt. Want dat is natuurlijk je reinste provoctie naar de moslims toe...
Ja maar, Merkellego. Of helpt dat niet tegen bommen, kogels en messen?
Wel als je erin gegoten zit.
*fabriek opzoekt*
Fuck waar ben ik, geen 72 maagden om mij heen... Je ziet hem denken: ik heb dat filmpje van "So you wanna be a terrorist" nu al zo vaak bekeken op Youtube, maar blijkbaar heb ik toch iets verkeerd gedaan. Next time better... Wel vreemd van die NYPD trouwens. Schieten onnodig 1000 arrestanten dood die zich niet aan de arrestatie-instructies houden, en nu hadden ze er een keer een waarvan het niemand iets had uitgemaakt als ze hem 1000 kogels in zijn kop hadden geknald laten ze hem leven... I don't get it...
"Schieten onnodig 1000 arrestanten dood". Want? Dat zegt de NPO? Kennelijk schieten ze dus niet zo maar. Wellicht snel, maar niet zo maar.
Nee dat zegt GeenStijl. Wel elke dag even lezen he en alleen af toe langs komen om zo maar wat onzin te reaguren. www.geenstijl.nl/5139800/video-agent-...
De als explosief bedoelde gordel gaat net niet goed genoeg af. Normaal moet binnen een frame van de video alles gereageerd hebben, die is meer een snelle verbranding. Hier hebben heel veel mensen geluk gehad door slechte kwaliteit beginstoffen, of een slechte menging.
Hij zou gezelfradicaliseerd zijn (en dan geen hulp van buiten hebben gehad.. ). Betekent dat er geen bommenmaker achter zit, die de aanslagpleger als een soort van waterdrager inzet en dat ie niet ergens heeft geleerd om bomvesten te maken (en dat dan vervolgens hier uitvoert.. ). Dan heeft ie het uit manuals en video's moeten leren (maar er staat nogal wat online, wat naar goed gebruik vaak een ingrediënt bewust onjuist heeft staan.. ).
En wat ik al zei eerder, het zijn nogal marge-figuren die men voor dit doel lijkt te kunnen warm maken - die mensen zijn vaak op allerlei manieren niet fit genoeg om dus een aantal van de taken uit te voeren om zo'n plan te doen slagen.
Maar er is wel degelijk een gevaar met acties zoals die van Trump recent, dat men dus wel meer capabele figuren kan werven (het gebeurde bij de IRA na 'bloody sunday' - een protest dat met heel veel doden door het Britse leger werd neergeslagen, daarna raakte het conflict enorm verhard en het zorgde er dus voor dat de IRA veel meer leden kreeg en feitelijk ook betere - nog steeds moet voor een G8 top een heel hotel uit elkaar geschroefd worden, omdat de IRA ooit weken voor een partijcongres van de Conservatieven een suite huurde, waarvan ze dachten dat Thatcher er in zou gaan verblijven en het bad demonteerde om er een zware bom onder te plaatsen. Die bom ging af, alleen was er een andere politicus die in de suite verbleef en omkwam, gezin achterlatend, etc). Tot nog toe hebben we denk ik niet zoveel van dit soort dingen gezien.. net als dit had best veel dingen erger gekund (Nice was denk ik een aanslag waar helaas heel veel 'goed' ging).
@Feynman | 11-12-17 | 15:45 Alsjeblieft, ga hier nou niet de expert uithangen.
@nickolaas | 11-12-17 | 15:59
(maar er staat nogal wat online, wat naar goed gebruik vaak een ingrediënt bewust onjuist heeft staan.. ).
Meneer is een kenner?
Dat is volgens mij gebruik teruggaand tot het pre-internet anarchistic cookbook of mischief of zoiets.. dat was een document dat rondging via - ik weet niet meer precies hoe het heette - maar het waren sets van een stuk of 30 floppies, die iedere maand uitkwam en die moest je dan unzippen (het waren 'batches') naar een harde schijf en dan had je allerlei software (primitieve spelletjes, soms illegale software, 'midi-muziekdeuntjes' en dus ook een soort McGyver kookboek zat er een keer tussen.. ). Maar ondanks dat het toen een relatief veilige tijd was, scheen dat ook wel te worden aangepast om het relatief ongevaarlijk te maken en ik heb dat vaker gelezen (er zijn meer van dat soort 'protocollen' trouwens - die vaak wel worden nageleefd omdat mensen het belang ervan inzien).
Rot op, slet. *zwaait*
Ik hoef niet na te denken over een persoon die moorden(!) wil plegen maar door een foutje niet tot zijn ultieme daad heeft kunnen komen. Zulk soort moeten ze gewoon meteen afschieten.
Oh Lewis. Mevrouw wilde dat het bomvest wel ontplofte met alle gevolgen van dien. Ik denk niet dat dit een acceptabel standpunt is. Natuurlijk de terrorist was doodgegaan (is hun doel) maar erger tientallen anderen. Maar deze oudere dame is jouw vriendin.
Als je wat harder werkte zou je geld over houden voor een sarcasmeherkenner, slet.
Manhattan. Moet dat niet Personhattan zijn?
P'cies!
Op de mooie foto van dat stuk stront met een pijpbom die voor hem gelukkig God zij dank te vroeg af ging, zie je dat hij nepbont droeg, want het is behoorlijk in zijn vlees geschroeid.
Overduidelijk de schuld van Trump, met zijn Jeruzalem dingetje.
/charles Groenhuisen/Matthijsje koeienoog/Aafje dinges en Hugo dinges staan al klaar om vanavond bij de linksche roeptoeters Trump te verketteren. ff chips en bier pakken en genieten van het linksche gal dat gespoten gaat worden en geen ruk verschil maakt.
Ze kunnen ook wel die spugende marokkaanse spotman Ben Sad_dik uitnodigen bij de staatsomroeptoeters, die kraamt ook alleen maar onzin uit.
Hallalieheliaal | 11-12-17 | 15:39
Heeft die geen zware kaakpijn momenteel?
Ahmed the dead terrorist.
Istie al dood dan?
Dat is vandaag de dag wel een racistisch karikatuur geworden, doch treffend. Ze zijn alleen de baard vergeten op het ontwerp. :')
Als we nou gewoon voor elke ISlamitische aanslag in het Westen ( waaronder Israel ) nou gewoon in ieder westers land Moskee sluiten, gewoon om een signaal af te geven. En laten we dan beginnen met de Salafistische Moskees, en als die "op" zijn en er zijn nog steeds aanslagen gewoon doorgaan met het sluiten van de overige Moskees? In combinatie met het afbreken en ruimen van de Salafistische Moskees? Misschien dat ze het dan leren....
#IJdele hoop.
Stem PVV.
Als we nu eens voor elke aanslag van blanke ‘christelijke’ mannen 100,000 mannen castreren? Het heeft evenveel zin. Gewoon niet. Wel denk ik dat islamitische haatpredikers geen thuis hebben in het westen en daar ze vaak meerdere nationaliteiten hebben best naar huis moeten.
DKS, u weet dat waar ooit een Moskee heeft gestaan definitief tot ISlamitisch grondgebied wordt gerekend en dus altijd op het "nog te heroveren "verlanglijstje van beroepsISlamieten" blijft staan? U kunt cynisch doen over mijn reactie maar als we het probleem niet blijven aanpakken blijven ook normale Moslims die tevreden zijn met het aanhangen van de 5 Zuilen ( zonder de rest aan geneuzel en voorschriften ) last houden van de hardliners. En door Hardlinehaathutten te sluiten zullen normale Moslims moeten kiezen: willen we hier blijven, meedraaien en net zoals andere geloven en ideologien seculier kunnen blijven meedraaien of doen we mee met de hardliners en verkloten we het voor ons allemaal. We hebben in het Westen te lang gepamperd, te lang weggekeken, ons te lang zand in de ogen laten strooien door de boven ons gestelden, het is wmb nu tijd om paal en perk te stellen aan die oprukkende overheersingsdoctrine die ISlam is. In tegenstelling tot u - maar wel met dezelfde achtergrond - weiger ik Jizya te betalen en tweederangsburger te worden als het eenmaal zover gaat komen. En die Dresdenreflex ( ja, nee, de Joden hadden het natuurlijk ook niet makkelijk in WO-II maar dat bombardement op Dresden, dat was pas erg ) waarin u steeds schiet siert u niet. U kunt beter...
En U denkt dat zal helpen?
Iets soortgelijks hebben de Israëliërs met terreur zaaiende Palestijnen geprobeerd, nou en dat is me toch een succes NOT!
Kijk Graaisnaaiert, dat is nou het fatsoen tussen u en DKS. U: een moskee sluiten en DKS 1000 Christelijke (!) mannen castreren. Niet gewoon maar mannen maar Christelijke mannen. Ja de haat tegen het Christendom zit diep, heel diep. Een wereld van verschil in mentaliteit tussen u en dat andere wezen.
Berbaar | 11-12-17 | 15:40
Zo, ouwe alles goedpratende CDA-roeptoeter. Mocht je eerder van je baas weg?
Dat is nou precies wat ik al jaren roep. Gewoon de Israëlische aanpak, die min of meer neerkomt op oog om oog, tand om tand. Bij elke aanslag een grote moskee sluiten. Bij de volgende tien haathutten en zo verder. Dat lijkt me de perfect aanpak.
Goed plan. En dan is er nog een effectieve strategie die door o.m. ene Colonel Willis A. Wallace begin vorige eeuw toepaste op 'Moro Muslims' in de Filipijnen, maar dat zal in de huidige tijd helaas geen optie meer zijn, vrees ik...
@kaasfondue | 11-12-17 | 15:43
Heerlijk, weer een verbaal incapabele die het persoonlijk wil maken.
Toedels, knul!
Ook al leren ze het dan niet, blijft het nog een goede actie.
Graaisnaaiert | 11-12-17 | 15:38
Zonde.... van... je ... tijd.
DKS wil alleen dat er zoveel mogelijk mensen op zijn provocaties reageren.
Hij heeft bij navraag gezegd geen door Geenstijl betaalde trol te zijn.
Maar ja, als het loopt als een eend en het kwaakt als een eend...
Hebben ze het op maroc.nl al over een zionistisch complot?
Geen idee. Kom nooit op die baggersite.
Lupuslupus | 11-12-17 | 15:36
Oh, maar dan mist u wel grappige dingen.
Zoals de reacties toen die dikke belgische kickbox Lama verloor.
Verder geldt natuurlijk altijd wat Sunzi (of Sun Tzu) zei: Ken de vijand en ken jezelf.
Ik lees het (over)morgen wel. Ik woon niet in NY en m'n familie ook niet.
Is er al iemand die: "het komt nu wel erg dichtbij" heeft geroepen?
Probleempje met de ontsteking.
Wat zijn er toch onnoemelijk veel mensen die de religie van de vrede in een kwaad daglicht willen stellen.
Precies, zo heeft mohammed het allemaal niet bedoelt. Ghé
Ja, want voor Trump zorgden plichtsgetrouwe moslims niet voor dood en verderf, toch?
Hetzelfde geldt voor het erkennen van Jeruzalem en de waanzinnige reacties die daarop kwamen van de welbekende masochistische deugers.
Echt krijg allemaal de tyfus.
Wegkijkend kudtvolk.
Amen.
Volgens mij ben jij degene die partijen steunt die zich boven het internationaal recht stellen (een vorm van extremisme.. ).
Volgens mij ben jij degene die partijen steunt die zich boven het internationaal recht stellen (een vorm van extremisme.. ).
nickolaas | 11-12-17 | 15:27
/.
JIJ? Ik heb niet met u in de zandbank gespeeld en zéér waarschijnlijk dhr. Desmoulins ook niet. Dus begin maar eens met uw fatsoen te houden - voor zover u weet wat dat is natuurlijk -.
@Lupuslupus | 11-12-17 | 15:33
anciënniteit ? moet je vooral hier voor komen idd.. @Nonkel heeft wel een beetje aanzien (ook van mijn kant) - maar u bent daar nog lang niet..
@Lupuslupus | 11-12-17 | 15:33
anciënniteit ? moet je vooral hier voor komen idd.. @Nonkel heeft wel een beetje aanzien (ook van mijn kant) - maar u bent daar nog lang niet..
nickolaas | 11-12-17 | 15:43
.
Nou ben ik even blij dat ik 'daar nog lang niet ben'. Zou me vreselijk in mijn kruis getast voelen.
@nickolaas | 11-12-17 | 15:43
Sprekend over Nonkel, onze Belgische vriend wordt node gemist :(
Verder hoeft lupus zich volgens mij helegaar geen zorgen te maken hier mbt "kruistasten" brrrrrrrr..........
@Nonkel is in leven hoor - geestige bijdragen ook nog steeds(ik kan de anekdote even niet vinden op Daskapital volgens mij, waarin ie vertelt Guy Verhofstad bijna te hebben aangereden in Gent geloof ik).
Verder gaat anciënniteit hier nooit werken: "De eerste Eerste Wet (volgt u het nog?) stelde dat 80% van de reaguurders idioot was, maar er is door Brussen een correctie op toegepast. (Door de toeloop van nieuwe internetgebruikers?) Brussen stelde in 2008 dat de wet zou moeten luiden, "90% van de reaguurders is idioot. Van die reaguurders is een klein aantal serieus levensgevaarlijk en ernstig gestoord". In later jaren stelde hij tijdens zijn bijdrage aan het radioprogramma Vrijdagmiddag Live dat het "waarschijnlijk 95% moest zijn". Dat markeert dus de derde Eerste Wet. " wiki.retecool.com/index.php/Eerste_Wet...
nickolaas | 11-12-17 | 16:27
De grote vraag hier is... wat is zijn nick op Geenstijl?
Breaking: de Joop noemt het een aanslag, dus dan is het een aanslag!
Verwachten ze dat het een kkk redneck is ofzeau?
Godverdomme. Toch vier mensen gewond geraakt.
Gij zult de naam des Heren uws Gods niet ijdel gebruiken want de Here zal *niet* voor onschuldig houden die Zijn naam ijdel gebruikt.
Daarnaast is vloeken ook nog eens een gebrek aan woorden en komt hoofdzakelijk in 'tokkie'-families voor.
Ik gebruik de naam van God niet rare religieuze gek. Dat is namelijk Jaweh, El of Allah maar weet jij veel.
Verder is vloeken enorm goed voor je. Probeer het eens. Gewoon de koffietafel met je kleine teen schoppen. En hard. Het lucht op.
De Koreaanse Slet | 11-12-17 | 15:36
.
Met al uw grote woorden en constant gescheld bent u blijkbaar nog te dom om te beseffen dat u met uw gevloek God vraagt om u te verdoemen, in de hel te smijten: 'God, verdoem mij'. En hoe het Opperwezen genoemd wordt is totaal niet relevant omdat er maar één God is, namelijk de Schepper van hemel en aarde. Maar dat te beseffen zal ook wel te hoog gegrepen zijn.
Ik laslaatst trouwens dat hoogbegaafden ook veel vloeken, dus uw stelling dat vloekers domme tokkies met een kleine woordenschat zijn, klopt niet helemaal.
Ik weet dat uit eigen ervaring, want ik misbruik de naam van het fantasievriendje van veel mensen veel en graag en heb in vier talen een woordenschat van 100k+/10k+ (passief/actief) per taal en ben zeker geen tokkie.
@Lupuslupus | 11-12-17 | 16:00
Nee, het is: "God verdoeme", aanvoegende wijs, dus een verzoek aan het hersenspinsel god om de steen des aanstoots (kan van alles zijn) te verdoemen. Dat "verdoeme" is verworden tot "verdomme" kan ik ook niet helpen.
Eigenlijk is godverdomme dus gewoon een smeekbede tot het fantasievriendje.
@Lupuslupus | 11-12-17 | 16:00
Ga eensch lekker elders oreren over Uw sprookjesvriendje!
Verder bekt godverdomme nu eenmaal beter dan spaghettimonsterverdomme als je op je tengels slaat dus krijgt dat verzinseltje meestal de voorkeur.
Berbaar | 11-12-17 | 16:08
Spaghettimonsterverdomme! Ik moest lachen
God heeft deze wel verdomd ja, wij zijn iets minder verdoemd, best pijnlijk zo.n rotje in je onderbroek denk ik
@Lupuslupus: de hel bestaat slechts tussen de oren. De almachtige heeft ons niet op aarde gezet om ons te kwellen en in 'de hel' te doen eindigen.
Wanneer ik de berichten zo goed lees is het een man met een te korte lont in zijn strap-on, die te vroeg kwam?
.. maar goed. Of meneer nu uit Bangladesh of Jemen komt, uit Iran of Irak, of Molenbeek of Amsterdam Gaza, hij is gewoon wat vroeg voor een islamitische kerstman.
Misschien kan Rutte vanavond op 'het' 8 uur Journaal aan ons onderdanen uitleggen wat een pijpbom is. Dat deed hij met die Syrische gasbommen ook zo mooi.
Een pijpbom is gewoon een afgesloten stuk pijp met explosieve stof erin; lijkt me niet zo moeilijk te bedenken, toch? Daar heb ik Rutte niet voor nodig (net zoals voor vrijwel alle andere zaken op deze wereld)
Ik denk dat Rutte onder een pijpbom weleens iets heel anders zou kunnen verstaan als u en ik...
Het was een man die op zich niets tegen Amerikanen heeft, maar in zijn onmacht zijn woede per ongeluk op de verkeerde manier heeft geuit. Hij was ook zijn meducijn vergeten en vindt alles maar heel vervelend!
De dader ziet er niet uit alsof hij uit Dokkum komt, dat dan weer wel.
De ellende is dat dood en verderf zaaien zo'n voorspelbare reactie is geworden.
Maar dan wel een die anderen noopt ons toe te roepen dat we het niet uit moeten lokken.
Islam trekt een grens waar wij dat nalaten
Onbevestigd, maar dit zou een foto van de dader zijn volgens de twitteraar..
mobile.twitter.com/BuffingActions/sta...
Zo te zien heeft hij last van zijn onderbuik
Kijk hem daar dan liggen, de loser.
Ziet eruit als: ik hoorde een grote knal en daarna was ik 1% van mijn lichaam kwijt.
Gewoon doorlopen mensen, het is gewoon weer een verwarde man, heeft al weer niets met links en de Islam te maken. En het gaat net zolang door, tot je het nog echt gelooft ook.
Tip Rutte niet uw keukentrapje gebruiken das immers veul veul gevaarlijker statistisch gesproken dan he!.
Heeft iemand al gemeld dat het NIETS met de islam te maken heeft? Bij deze dan. Verder kan ik het natuurlijk niet duiden. Tot Leo Lucassen me uitlegt dat het de schuld van Trump is. En Israël. Waarschijnlijk hebben Wilders en Baudet er ook iets mee te maken.
U vergeet president Poetin te noemen.
Lupuslupus | 11-12-17 | 15:09
Deze vind ik leuk: imgur.com/a/D7j2n
@Poesmobiel | 11-12-17 | 15:22
Ik pleurde van mijn stoel van het lachen, doe dat nooit weer s.v.p.
Oh, misschien kan je hem naar Beste_Landgenoten sturen, dan blijft hij erin.
Poesmobiel | 11-12-17 | 15:22
Even gekeken naar aanleiding van Roadblock z'n tegel. Roflol!!
Nou moe. Nu is ie weer lichtgewond. Hoe dan ook gelukkig geen onschuldige gewonden of erger doden. Dat scheelt een boel. Ik vrees echter dat er flink wat aanslagen komen. Laten we alsjeblieft pal achter politie en andere veiligheidsdiensten staan.
Zum kotzen.
Ben jij toch een walgelijk ventje.
Islamlikker eerste klas.
Och ik ben het cynische gezeik zat van sommigen hier. Zooitje halfgare internetridders met een grote waffel en 0,0 inzet of ook maar iets te bieden en dit terwijl tig mannen en vrouwen zich de tiefus werken om ons veilig te houden. Ik vind dat laag en lafhartig.
Desmoulins | 11-12-17 | 15:17
Ik? Man man man.
Kijk uit hoor voordat je het weet krijg je een hartaanval met jouw gemoedstoestand. Overigens pis je ook naast de pot.
@De Koreaanse Slet | 11-12-17 | 15:20
Je kan ook gewoon oprotten wanneer het je hier niet aan staat, hypocriet.
"Acted in the name of ISIS'. Wie had dàt nou gedacht! Gisteren een tas vol kogels gevonden in Duitsland vlakbij een Kerstmarkt maar ook dat heeft natuurlijk helemaal niets met de islam te maken. Ben je gek zeg, de 'religie van de *vrede*' zou daar helemaal niets mee te maken willen hebben!
wie zegt dat?
@Arjan9401 Diverse Nederlandse MSM zoals RTLNieuws.
Hier ook nog wat info? www.dailymail.co.uk/news/article-51673...
Morgen is iedereen dit weer op magische wijze vergeten zoals alle voorafgaande bloedsuikerspiegel problemen.
Hij had een tweede pijpbom bij zich, nr 1 ging te vroeg af. Als het in Nederland gebeurd was, vlak voor een joods restaurant, was het gewoon een voetbalhooligan en had ie overmorgen al weer vrij rondgelopen met een verbandje om z'n been.
Zo rond de kerst had hij voor de rechter moeten verschijnen. Aanklacht OM: 'In bezet hebben van zelf gefabriceerd zwaar vuurwerk'.
Doe eens normaal mafketel.
Dat zou in Amsterdam inderdaad zo zijn gegaan, Turbocharger.
Misschien elders in Nederland niet.
U hebt helemaal gelijk Turbocharger. Want zo rolt onze dhimmie-overheid.
Hoezo mafketel? Het is toch duidelijk dat mensen aanslag moe zijn? Hij is gewoon cynisch geworden. Al 16 jaar aan een stuk aanslagen allemaal in naam van islam omdat zij niet gehoord worden....(of benadeeld zijn c.q. worden) en dan betalen wij belasting om te zien dat antisemitisme de spuigaten uitloopt en iedere bekende van je die gebruik maakt van openbare voorzieningen potentieel uit elkaar gereten kan worden door een kwiebus met een lage bloedsuikerspiegel.
Je verwacht het niet! Een blanke loodgieter uit Iowa die het niet eens is met Trump... oh wacht
December, de maand van de stationspleinen.
Al die bewegende mensen. Daar wordt de profeet opgewonden van.
In Amsterdam had de politie hem al naar huis gezonden.
Hey, laag suikergehalte moet je niet onderschatten, +- 1,6 miljard mensen hebben daar potentieel last van.
In Amerika zou det percentage gewijs meer moeten wezen gezien de bmi, of zouden ze daar misschien minder aanslagen hebben doordat het percentage van een bepaalde ideologie veel lager is?
Vragen, vragen...
Hey maar code rood dan? Sneeuw, files de NS, Japanse toestanden.. niet zo flauw GeenStijl we waren net zo knus aan t navelstaren..
Het sneeuwt niet meer.
Het sneeuwt niet meer.
Eeuwig.. Op.. Vakantie | 11-12-17 | 15:03
.
Hier in het Oosten van Nederland nog wel hoor en er komt nog veel meer.
Dader schijnt zwaargewond te zijn. #TerrorismeFaal
Maar hoe weten ze dan dat ie uit Bangladesh komt?
Dat vragen ze.
Misschien had hij natte broekspijpen?
Hij is via Rusland en Oekraïne gereisd op een BUK-raket waar made in Bangladesh op stond. Zo, KS ook weer tevreden.
Hij was al langere tijd op de radar van de veiligheids- inlichtingendiensten. Ze wisten alles van hem. Maar er was nog geen reden om hem op te pakken.
Ze schijnen binnen een paar minuten al bij zijn huis geweest te zijn (in Brooklyn..). 37 jaar en 7 jaar in de VS.
Hij had wel een pijpbom. Zal dus wel een natte pijpbom zijn geweest.
Simpel, bang la desh... Knalt als is.
Op een drukke plaats, zoveel mogelijk onschuldige mensen proberen op te blazen voor een politieke boodschap, en het daarbij compleet verprutsen wegens kansloos achterlijk. Volgens mij is het alwéér een boeddhist...
Bomvest deed het niet.
Wat jammer nou.
Niets aan de hand, Grapperhaus is onderweg met een Thermoskan vol met heerlijke Ceylon Thee.
Grapperhaus is minister van justitie. De mensen van het OM werken elke dag hard om Nederland veilig te houden. En wat doe jij? Oh ja, cynische onzin intypen met je hand in je broek
@Arjan9401 Dus, welk punt wil je maken?
--
Even uit je droom helpen. Hard werken staat niet per definitie gelijk aan goed werken. Snap jij dat?
--
En ik bepaals zelf wel wat ik goed of slecht vind. Snap jij dat?
@Arjan9401 | 11-12-17 | 15:02 Hahaha, wat een heerlijke kans- en humorloze reactie. Priceless!
@Arjan9401 | 11-12-17 | 15:02
Hahaha, jij hebt zeker nog nooit voor de overheid gewerkt? Dan had je geweten dat je onzin uitkraamt. Bovendien, zoals hieronder ook gesteld, áls ze bij de overheid al hard werken ('t idee, hilarisch), dan is het de vraag of er ook effectief wordt gewerkt...
Niks aan de hand volgens CNN , ze zijn al overgeschakeld op een ander onderwerp = TV-kijkgedrag , van Trump.
Beste Ziggo , kunnen jullie CNN vervangen voor een echte USA-nieuwszender ?
Fox News is in ieder geval leerzaam - strikt genomen kijk ik daar meer naar dan de NPO.. maar je moet wel een beetje de shows uitzoeken (The Five, Tucker Carlson, Greg Gutfeld Show, op zondag hebben ze ook wel aardige shows, die journalistiek best goed zijn - en zij krijgen in ieder geval iedereen voor de camera vanuit het Witte Huis.. ).
Maar in het VK zijn ze net van de kabel gegooid schijnt, omdat het toch niet aansloeg..
Ik kijk ook veel naar Fox News. Was ooit rechts conservatief is tegenwoordig entertainment voor paranoïde aluhoedjes. Enorm interessant.
@DKS
Dan heb je een later tijdslot dan ik.. hoe later op de avond, hoe gekker het wordt (Sean Hannity, etc - die zit denk ik rond 22:00 ET).
Maar Fox heeft wel een paar aardschokken gehad (Roger Ailes en Bill O'reilly weg - de eerste is zelfs dood, uitgegleden in de badkamer). De eigenaar zit volgens mij trouwens nog steek 'in de bak' in Saoedi Arabië (prins Al Waleed (?) heeft volgens mij een groot deel van de aandelen.. ). Constant gedonder rond Trump..
Fox verslag is ook nu weer supergoed trouwens.. (ik ken dat blok trouwens wel redelijk goed - ik zat precies in dat blok ooit een week in een hotel, The New Yorker is dat.. kan je net niet zien).
Waarschijnlijk weer één van de gematigde mohammedanen die geactiveerd is....
Ow die dreiging was toch al of komt dit nu door Trumps erkenning van Jeruzalem als hoofdstad van Israël. Ik ben confused.
Een religie die geen wetenschap en waarheidsvinding kan dragen is in het westen ontoelaatbaar, wanneer het westen het westen wil blijven tenminste.
Misschien moet u een avondje naar de EO gaan kijken.
@RoBD=Skullfucker | 11-12-17 | 14:48
Ja, de EO roept elke avond als ze op de buis zijn op tot een ggggristelijke jihad en om de ongelovigen uit te moorden.
De ja-maar-hullie-ook slaat hier nergens op.
Nypd: "One male suspect is in custody. No injuries other than suspect".
mobile.twitter.com/NYPDnews/status/94...
Hebben Sylvana, Quinsy, Gloria en Jerry al gezegd dat als dit op station Bijlmer was gebeurd het was doodgezwegen?
leuk, wonen in een sanctuary city, waar 19.000 agenten klaar staan om de illegalen te beschermen.
Schijnt een Daesh aanslag te zijn. Dader zou uit Bangladesh komen. Beetje vreemd. Bangladesh staat namelijk niet op de moslim-ban lijst.
Nu wel dus.
of het komt omdat de moslim-ban lijst geen moslim-ban lijst is, maar een lijst met landen waarvan de lokale grensbewaking niet de minimale standaarden van veiligheidsbewaking heeft die de VS eisen. Dat zijn de hoogaangeschrevene bakens van vrede en recht Iran, Irak, Somalie, Sudan, Syrie en Jemen. Stuk voor stuk voorbeelden van hoe het *niet* moet in de wereld. En toevallig allemaal landen met een moslim-meerderheid en dito regering.
Ik ben langer niet hier geweest dan ik dacht. Korte opgerot zeg ...... WB gebied de hoffelijkheid mij te zeggen.
Reden te meer om die lijst uit te breiden naar alle landen met meer als 20% moslims.
En dat Nederland per direct ook zo een lijst invoert.
Oh ja. Daesh
Een andere naam voor ISIL wat weer een andere naam is voor ISIS wat alweer een andere naam is voor de fundamentalistische islam.
Als het Boze Profeet minnende beestje maar een vage naam heeft.
@2voor12
Dat zal niet snel gebeuren met het huidige kabinet en hun EU-baasjes.
Frankrijk en Zweden komen met het 20% criterium straks ook op die lijst.
He DKS, zag je ook op de twitters. Je gaat meer uren maken voor dat EU clubje (VVD/ALDE)? Snap het wel, dure tijden met de feestdagen. En je vrouw wilt ook wel eens een nieuwe jurk of een keer gezellig buiten de deur eten, toch...
Er is geen moslim-ban. De ban is tegen inwoners van bepaalde landen die geen of onvoldoende gegevens uitwisselen met westerse veiligheidsdiensten.
BanglaDAESH. Je zegt t zélf al.
Ik denk dat daesh dus stiekem gebruikt maakt van telefoons, het is niet te hopen maar het kan dus dat ze even naar Bangladesh hebben gebeld naar een random moskee om te vragen of ze daar nog een potentieeltje in de kaartenbak hadden liggen.
Zo wordt die lijst wel vlug langer.
Overigens wel vreemd dat je deze link legt want de man was al 7 jaar in de VS dus er is niet echt een verbinding te leggen met de banga-lijst.
Toch knap dat je dat dan lukt, chapeau!
Waarschijnlijk door Obama een greencard gekregen.
Obama heeft talloze uit die regio en Somalie etc een greencard gegeven door een greencard loterij in zijn 8 jaren in het witte huis.
Ik denk dat ik Pauw maar oversla. Daar zal hoe dan ook de conclusie zijn dat de Amerikanen dit te danken hebben aan de 'nieuwe' Israël-politiek van Donald. De schuld van de president en de burger dus, maar zeker niet van de Islam.
Mooi man, ken uw "onafhankelijke media".
Is een oefening, net zoals vele andere 'aanslagen'. Lekker met het speelgoed spelen.
En zometeen vinden ze ook een paspoort van de dader, let maar op!
Heeft Trump al zijn excuses aangeboden voor deze laffe aanval ?
Inderdaad! Het mentaliteitsprobleem bij moslims is toch zijn schuld! Haha.
"blowjob explosive device"
Da's tegenover de NY Times... Zijn ze het al aan het downplayen?
Gelukkig zijn er geen reaguurders gewond geraakt. Terug naar studio Hilversum.
Chelsea was vroeger Chester zo te zien.
Lage bloedsuikerspiegel vermoed ik.
Een pijpbom. Dat daar überhaupt gewonden mee kunnen vallen.
nee, keukentrapjes zijn veel gevaarlijker
@Glasgow Argus: u kent uw klassiekers. Erg grappig
Ontploffingen op het station, dat duidt niet zelden op de vrijheid van meningsuiting van moslims die iets zeggen willen over de wereld in het algemeen en joden/ongelovigen in het bijzonder.
Ik denk dat de EU en de VN nu wel verklaringen gaan afleggen dat het heel onverantwoordelijk is om dingen te zeggen die de fundamentalistische islam niet wil horen. "Terroristen moet je hun zin geven", zoals de Gutmenschen op het tegeltje thuis schrijven.
Maya de Bij is gevaarlijker voor de mensheid hoor.
Als dit maar niet negatief afstraalt op de islam
Islam ueberhaubt is de schuld van Donald Trump.
Verzeihung: überhaupt
Ff snel rekenen: de knal was aldaar iets van 07.30u. Iets te vroeg, lijkt mij, voor a full-effect event.
Net nu iedereen zich opmaakte voor Megyn Kelly, Trump komt goed weg.
Dit zouden beelden zijn van de explosie.
mobile.twitter.com/Muschelschloss/sta...
Daar ben ik weleens geweest op dat station. Niks met islam te maken.
Pijpbom naar het schijnt en enkele gewonden. Zal me niets verbazen als het weer een geflipte moslim is. Maar goed alles is mogelijk.
Niet so polariseren DKS, het is een extremist en die hebben niets met islam te maken.
@ koreaanse Onderbuik. Dat is wel een heel voorbarige conclusie. wellicht was het een heel nette HBO student op werkbezoek.
Het lijkt mij maar niets om een bom te pijpen. Dar moét je wel moslim voor zijn.
Wedden om een kratje bier dat deze gematigde moslim al in beeld was bij de veiligheidsdiensten?
Code rood, verder niets bijzonders dames en heren, gewoon doorlopen!
het was een pijp-bom, zeggen ze.
ghe ghe ghe Edgar
Bij de NPO, CNN, VK en NRC zijn de redacties inmiddels koortsachtig aan het overleggen hoe ze zowel Trump als ook Poetin en "Russische hackers" kunnen framen. /sarc
Tis een plofkip zei groen links
Let 's not jump to conclusions. ..... Aaaaand it's a Muslim. ..
Foei! Het was een suïcidaal persoon, we moeten nu eerst begrip tonen voor zijn leed.
als je niet zelf het Aaaaaand... invult maar dat overlaat aan andere reaguurders zou het grappiger zijn. "Great minds think alike" zeg maar
.... but fools rarely disagree.
Is schuld van de Russen. Geloof het fakenieuws niet!
Heeft Trump zijn excuses al aangeboden aan Leo Lucassen?
... en Zijlstra onze ambassadeur uit de VS teruggeroepen?
En Georgina verbaan...
Geen idee wat er gebeurd is maar het in sowieso niets met de Islam te maken.
Zal wel weer niets met islam te maken hebben. Dat heeft het noooit.
wie zegt dat?
Arjan9401 | 11-12-17 | 15:04
Precies,... niemand die zegt dat het wat met de Islam te maken heeft.
Het is potverdorie geen vrijdag.
REAGEER OOK