Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK. Referendumpartij D66 schaft referendum over afschaffen referendum af

Dood is het. Dood dood dood

Boeren, burgers en buitenderinglui. Dat was 'm dan.

D66 Deep State Muppet Kajsa Ollongren (sinds 2010 onder het bureau van de MinPres ohneewacht) schaft het referendum af, en blokkeert een referendum over het afschaffen van het referendum. U heeft nou eenmaal niet de juiste mening. Vier maanden voor GR2018 de kiezer met deze lowkick in de kloten schoppen kon wel eens desastreus uitpakken voor D66. Of had iemand nog vragen over waar die D in het huidige D'66 voor stond, anders dan voor 'Demofobie'?

Social

Negeren kunnen ze prima, maar neger mag dan weer niet

Social

Snapt u het nog?

Reaguursels

Inloggen

Tijd voor een illegaal referendum dus. Dat we dit nog mee gaan maken jongens......

TheOrangeLion | 01-12-17 | 20:51 | 1

Net als in Catalonië!

Hemmenaar7 | 01-12-17 | 21:11

Rest alleen nog een rechtszaak tegen de staat. Gaat Geenstijl een crowdfund doen?

Lauwe Koffie | 01-12-17 | 16:30 | 1

Gewoon na indiening van de intrekkingswet een verzoek voor een referendum aanvragen. De termijn tussen publicatie van die wet en de echte inwerkingtreding is altijd 8 weken. Die intrekkingswet is dus gewoon referendabel, wat Ollongren ook loopt te liegen. Wat zij zegt kan staatsrechterlijk helemaal niet. We zijn hier geen fascistische dictatuur of zo, ook al wil D66 dat wel van Nederland maken.

tipo | 01-12-17 | 20:23

Na 21 maart: D 0,66.

Nogood Boyo | 01-12-17 | 14:16

Een fatsoenlijke Nederlandse regeringspartij behartigt de belangen van de Nederlander. Echter D66 behartigt ENKEL en ALLEEN de belangen van de EU. En wij -de burger- moeten onze bek houden en dokken. Dat is D66. Maar goed: hordes mensen die op deze onzalige walgelijke club blijven stemmen dus we doen het zelf.

Rest In Privacy | 01-12-17 | 13:04

Wat houd ons tegen om een handtekening actie te beginnen wat ze bij voldoende deelname niet kunnen negeren ,daar in den haag

pedro300 | 01-12-17 | 09:43 | 1

Omdat ze dat wel kunnen negeren.

ZoekEenVrijeNick | 01-12-17 | 21:06

Onzin! Op 11 oktober publiceer de Volkskrant onderstaande uitspraak van ons hoogste bestuursrechtelijke orgaan de Raad van State:
"De burger kan voorkomen dat hem dit instrument weer wordt afgenomen. De Wet raadgevend referendum telt weliswaar negen uitzonderingen, onder meer het koningshuis en grondwetswijzigingen. 'Maar de wet zondert intrekkingswetten niet uit', zegt een woordvoerder van de Raad van State. Dus ook als het parlement instemt met het intrekken van de referendumwet, kunnen 300.000 burgers een stembusgang afdwingen. Als vervolgens miljoenen mensen tegen intrekking stemmen, is de vraag of de regering dat advies durft te negeren."

De D'66 minister kan dus doen wat zij wil... als wij 300.000 handtekeningen verzamelen komt er een referendum over de afschaffing van her referendum of dat linkse vrouwtje dat nu goed vindt of niet... Doorzetten dus.... Dat referendum zal aantonen hoe de kiesgerechtigde burger denkt over de ARROGANTIE van dit 75+1 kabinet....

Eendragtmaaktmagt | 01-12-17 | 08:26 | 1

Jij snapt het. Ollongren liegt, net als haar baas. De intrekkingswet is gewoon referendabel, wat het kabinet ook beweert.

tipo | 01-12-17 | 20:25

Om GroenLinks kan je tenminste nog een beetje lachen, die zijn gewoon gek. Maar die D66 lui zijn walgelijk. Dat noemt zichzelf democraten terwijl het niets anders is dan een elite partijtje dat precies doet wat Nederland niet wil en daar nog meer koketteert ook. Ik ken er een paar en het zijn steevast hele nare zure mensen met een nep lachje. Ze lachen vaak uit angst. Het is de angst die ze steevast de verkeerde kant op stuurt en weer terug want het zijn de grootste draaikonten van allemaal zolang het partijkartel maar in stand blijft.

ILF2 | 01-12-17 | 08:10 | 1

Exact en raak getipeerd deze Draaikonten D'66 partij. Links (liberaal) elite partijtje van Volkskrant,NRC en Trouw lezers uit de Randstad.
Hans van Mierlo stond voor het doorbreken van het Christelijk/Socialistische kartel in dit land.
Wat heeft deze Pegtold gemeen met oprichter Hans van Mierlo? Niets... D'66 is het ultra-linkse zusje van de VVD. Maar na regen komt zonneschijn... de VVD'66 combinatie zal in het stof bijten. Arrogante hautaine club " bestuurders" die ons land naar de afgrond leiden.

Eendragtmaaktmagt | 01-12-17 | 08:18

En iedereen blijft op zn luie reet zitten, graag ook even de broek uit en voorover buigen. De midden links coalities verkrachten ons al jaren en we slikken dat zaad al jaren :)

kudjens | 01-12-17 | 07:12

D66 neukt ons allen de moeder.

born2killn00bs | 01-12-17 | 04:41

Organen roven, referenda roven, Tuig66.

Watching the Wheels | 01-12-17 | 02:27

"Progressieven" zijn mensen die sinds Karl Marx, dus al zeker anderhalve eeuw, geen enkel innovatief idee meer gehad hebben. Met "progressief" bedoelen zij enkel in een EUtopische fantasie te leven, in plaats van in de realiteit. Het is een soort geestesziekte. De wereld is verdeeld in onderdrukkers en onderdrukten, meer overheid is de oplossing voor alles, en percepties zijn belangrijker dan feiten.

Angel_eyes | 01-12-17 | 02:00

Hans van Mierlo, voorstander van bindende referenda, draait zich om in z'n graf. De D in D'66 staat voor dementerend. D'66 snijdt de eigen kroonjuwelen af en zingt als third wave feministische eunuch een octaaf hoger in Amerikaanse identity politics en anti-democratisch globalisme.

Angel_eyes | 01-12-17 | 01:52
-weggejorist-
frederikV | 01-12-17 | 00:36

kan Kajsa Trollongren dat zomaar doen? Ze kan een intrekkingswet maken om de referendumwet in te trekken, en daar zouden we dan opzich nog een referendum over kunnen houden waarvan ze de uitslag naast zich neerleggen, maar als ze dat al bij voorbaat kunnen doen zit er toch echt wat scheef in de "rechts"staat.

2Alabama | 01-12-17 | 00:18 | 2

De rechterlijke macht zit vol met D66 maatjes die dit gewoon allemaal toelaten.

spoilerfreak | 01-12-17 | 05:11

Nee, Ollongren kan dat helemaal niet doen. Lees Prof. Voerman: wimvoermans.wordpress.com/2017/11/16/...

Niesco Dubbelboer (PvdA) en Boris van der Ham (D66) zijn hier dan ook faliekant tegen. En met recht!

tipo | 01-12-17 | 20:29

Is Rutte niet de man die vindt dat er ook tegemoet moet worden gekomen aan de wensen van de andere partij? Dat zien wij nu niet meer terug.

Voorbeeldige_Burger | 01-12-17 | 00:07

"Kabinet: geen referendum maar wel inspraak lokaal
Het kabinet zet in op meer zeggenschap van burgers op lokaal niveau. Ze komt medio volgend jaar met een actieplan hoe de burger beter bij de besluitvorming kan worden betrokken. [...] Zo kunnen in Utrecht burgers bijvoorbeeld een sportvereniging overnemen en in Breda kunnen inwoners zelf aan de slag met groenvoorzieningen."

Bwahahaha ... moeten jullie niet eerst aan Brussel toestemming vragen daarvoor jongens? Voor je het weet speel je de populieren in de kaart en dat moet je niet willen. Is dit hetgeen als "gekozen burgemeester" verkocht is? Besluitvorming .. en dan mag je laaggeschoold werk over gaan nemen wat ze toch al van plan waren af te stoten.

liggend_streepje | 01-12-17 | 00:00 | 1

Een fuckin sportvereniging over nemen, wanneer? Naast mn huidige 40u baan? Wat een markkappers.. en dan de subsidies afkaopen omdat den haag vind dat we meer zelf moeten doen, en dat we het met een echt VOc mentaliteit als bedrijf moeten runnen

boerk | 01-12-17 | 06:56

Men is blijkbaar keihard tegen democratie. D66 moet zich schamen. En D66 kiezers moeten zich ook schamen als zij trouw blijven aan deze grap.

Schepvogel | 30-11-17 | 23:48 | 1

Ze kunnen op een eerst volgend partijcongres hun grieven uiten en D66 dwingen tot op andere gedachten te komen om anders bij een volgende verkiezing op een andere partij te stemmen.

botbot | 01-12-17 | 00:06

Voor journalisten levert het veel op, verder heeft niemand wat aan een referendum.
Niets.

Ongeblustekalk | 30-11-17 | 23:28 | 1

Jij bedoelt waarschijnlijk omdat de uitslag als het referendum ook gewoon genegeerd wordt. Daar heb je een punt.

duh! | 30-11-17 | 23:42

Onge-fucking-lofelijk. Al vaker gezegd, maar nu is het een feit: Van Mierlo draait zich om in zin graf.

Braboblanke | 30-11-17 | 23:21

We zitten al in de nieuwe middeleeuwen.
We gaan de nog diepere middeleeuwen in.
En wat blijkt, zoals bij menig professionele 'hulpverlener' , dat de hulpverlener er helemaal niet is om hulp te verlenen, maar vooral de hulp bij het probleem wil gebruiken om zichzelf onmisbaar te maken bij het in stand houden van het probleem.
En wat bleek in de middeleeuwse politiek van Nederland?
Dat de hulpverleners-partij, D'66, vanaf haar oprichting in 1966 heilig verklaarde, dat haar kroonjuwelen de verbetering van de democratie zouden zijn.
En al die jaren, vanaf 1966 dus al zo'n 51 jaren in de politiek, blééf D'66 staan voor het invoeren van een referendum.
Maar ja, toen kwam de echte macht.
Ze 'mochten' weer, (voor eventjes) in de regering deelnemen.
En als ware hoeren verkochten ze daarbij (uitruilen noemt men dat) hun ziel en bestaansgrond.
"Hé, heb jij D'66 gestemd (?), moe-a-haha."
Ben je dán 'n echte 'er-in-genaaide-lul' als kiezer.
Hoe voelt dat nou, beste D'66-kiezer, zó bedrogen te worden met 'n smoesje van 'n hulpverlener, die je alleen maar als pooier heeft gebruikt.
Gelóóf je nog steeds in die 'beschaafde' partijen als D'66? Echt?
En je hebt die onderbuik-gevoelens niét, die horen bij partijen als de PVV?
(want je bent liever beschaafd, en acceptè tijdens de feestjes met je kennissen, begrijp ik, waarbij je niet kunt toegeven, dat de PVV wel eens veel echter zou kunnen zijn dan al die beschaafd met elkaar communicerende flapdrollen)
Tja, soort zoekt soort; soort herkent soort.
Als kiezers als naïeve meisjes worden verhoereerd door professionele pooier partijen, dan zijn die meisjes kennelijk niet zo naïef, maar eigenlijk waren die altijd al hoeren, die het als kiezers niet erg vinden, misbruikt te worden door hen bescherming biedende pooier-partijen.
Al die kiezers, die VVD, CDA, CU én D'66 'blijven' kiezen, moeten in de toekomst niet met één of andere politieke#metoo verklaring aankomen, zich misbruikt te voelen door de bekende pooier-partijen.
Want al die stemmers en kiezers vóór D'66 cs, die zijn de misbruikte kiezers met hun benen wijd geopend, om de politiek haar gang te laten gaan.
Jullie hebben de misbruikende middeleeuwen gewild; nou, dan zullen jullie voor altijd de last en schande moeten verdragen, ook te worden misbruikt naar regentesk-middelleeuwse gebruiken; bukken-en-gehoorzamen.
Heb ik medelijden met de D'66-stemmers (?), néé.
Jullie zijn de hypocriete hoeren, die zichzelf nu omhoogneuken, en die in de toekomst met 'n politieke #metoo dramatiek gaan verklaren, dat jullie als kiezers misbruikt zijn.
En heus, wie op de verkeerde partijen stemt, welbewust voor 't korte-termijn-machtsgrabbel-voordeel, die verdient geen rehabilitatie achteraf.
Want bij elke stap, die de D'66-hoerenstemmers zetten, komt hun walm de anderen tegemoet, zodra zij te grote stappen zetten; ze meuren 'n uur tegen de wind in.

Der Paulie | 30-11-17 | 23:10 | 5

Ongeblustekalk | 30-11-17 | 23:30
Há, daar is ongeblust kalknageltje weer; ik moet toch zo om hem lachen.
botbot | 01-12-17 | 00:12
Ik gebruik nooit schuttingwoorden.
Ier zichzelf respecterend mens mag de woorden hoer, en pooier gebruiken.
Juist ook, als die patronen voorkomen in de politiek.
De kwalificatie 'flapdrol' is nog mild.
En ja, dat de beeldspraak in de politiek menigeen zou kunnen laten doen tegenstaan, dat is ook precies waar het onderwerp over gaat.
Maar wie geestelijk de ABN-kleuterklas nog niet ontgroeid is, kan nog wat bijleren door juist wel de woorden 'hoer', en 'pooier', en 'flapdrol' te verinnerlijken in het woordgebruik.
Welkom in de echte realiteit; er bestaan meer soorten hoeren en meer soorten pooiers dan u denkt.

Der Paulie | 01-12-17 | 00:51

@botbot NegerT ook een schuttingword?
Anyway gaan we al de straat op? Nee dan zullen de NL's kruideniers het er wel mee eens zijn.

Swonchek | 01-12-17 | 05:42

Swonchek | 01-12-17 | 05:42
Ik kan moeilijk beweren dat het een blanke is, maar is blanke dan een scheldwoord?
Denk daar maar eens over na!

botbot | 01-12-17 | 08:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Een wetsvoorstel voor het intrekken van een wet die een volksraadpleging over een wet mogelijk maakt, kan niet van te voren al die wet onbruikbaar maken zodat er geen volksraadpleging over mogelijk is. Dat is volkomen absurd.
Dat riekt naar coup d’état.

Stormageddon | 30-11-17 | 22:45 | 7

Sterker nog, wat de regering doet is in strijd met de wet. Met hun eigen wet, die ze zelf hebben vastgesteld. Ik pleit voor een rechtszaak. Sleep Ollongren, Rutte e, consorten maar voor de rechter wegens handelen in strijd met de wet. Misschien moeten we maar eens contact opnemen met de studenten die het referendum over de sleepwet hebben geïnitieerd. Misschien dat zij ook wel wat voor dat plan voelen. Ik vind oprecht dat de regering hiermee zodanig over de schreef gaat dat ze voor de rechter gesleept mogen worden,

Braboblanke | 30-11-17 | 23:24

Braboblanke | 30-11-17 | 23:24
Denk eens even na Rutte heeft het niet alleen voor het vertellen het is de tweede kamer die er verantwoording dient te dragen.
Net als Wilders die is ook een hopeloze zaak begonnen, wetskennis ontbreek hem wil hij veranderingen teweeg brengen dan moet hij te tweede kamer overtuigen daar zit hij voor.

botbot | 30-11-17 | 23:43

@TeeJee | 30-11-17 | 23:00
Precies wat @Hoen zegt in die tegel: de referendumwet zelf geeft aan welke wetten wel en niet referendabel zijn en daar valt een intrekkingswet voor de referendumwet zelf niet onder, dus dan is een intrekkingswet zonder de mogelijkheid van referendum illegaal en ongrondwettelijk. Maar ja... wij hebben hier geen constitutioneel hof, die taken zijn uitbesteed aan de Eerste Kamer en Raad van State (vooraf) en de Hoge Raad (achteraf, in strafzaken) en Raad van State (achteraf, in bestuursrecht) en dat voldoet in 90% van de reguliere wetgeving en rechtspraak, maar in dit geval dus niet.
Ik heb het al vaker betoogd: Nederland moet een Constitioneel Hof hebben voor alle wetgeving (vooraf en achteraf).

Stormageddon | 01-12-17 | 00:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat heeft het voor een nut als d66 toch al gezegd heeft niks te doen met de uitkomst van een sleepwet referendum. Dit is geen BREEK, dit heeft pechtold indirect al gezegd. Waarom zou je erover stemmen als je toch tegen bent en uitslagen niet zal respecteren.

MarcoC1991 | 30-11-17 | 22:41

We kunnen in elk geval euro parlement ook afschaffen. Opkomst is te vergelijken met referendum. Weg ermee. Mooi

New Quacka | 30-11-17 | 22:28 | 1

Haha ja, daarvoor gelden ongeveer dezelfde bezwaren.

duh! | 30-11-17 | 23:39

Fijn dat D66 eindelijk kleur bekent en een keuze gemaakt heeft. Je kunt niet én liberaal én democraat zijn. Of je bent voor vrijheid van het individu of voor dictatuur van de willekeur van de meerderheid.

Slechts een kleine aantekening: daar waar je wel een collectieve keuze móet maken, zoals bij associatieverdragen met (corrupte, ondemocratisch aan de macht gekomen) andere regimes, de vraag in hoeverre geheime diensten iedere onschuldige burger 24 uur per dag 365 dagen per jaar mogen bespioneren wegens een 1 op een miljoen kans op een aanslag, die mede veroorzaakt wordt door overheidsbeleid betreffende migratie en interventie in het buitenland, moet iemand die "willekeurige" knoop doorhakken. En er is geen enkele gegronde reden om aan te nemen dat een stel over het paard getilde politici, die gekozen zijn door het volk dat ze zo wantrouwen qua keuzes, daar beter in zullen zijn dan dat volk zelf.

Maar gefeliciteerd met deze mijlpaal in de geschiedenis van jullie partijtje, D66'ers. Mag ik jullie dan ook adviseren de naam van je clubje aan te passen naar Elitairen17, oftewel E17? Past historisch mooi, denkend aan de boven ons gestelde Heren Zeventien. Al presteerden die ook wel eens wat met hun VOC-mentaliteit, maar een 100% perfecte overeenkomst is lastig. En het doet denken aan Europese E-nummers. Die hebben ook altijd zo'n zweem van onbegrijpelijk jargon. En wekken de suggestie van kunstmatigheid en giftigheid in het oog van het vulgus waar jullie op neerkijken. Past helemaal bij jullie.

Wol | 30-11-17 | 22:04 | 3

Ach... ze doen toch wat ze willen. Het maakt helemaal niet uit onder welk regime je leeft. Het is wel apart dat je hier een berichtje kunt typen en dat je een keer hebt mogen stemmen over iets. Het kan allemaal zo veranderen. Het internet kan zo weer afgesloten worden. En daar doen wij helemaal niets aan. Gelukkig hebben we 1 van de slimste premiers van de wereld. Dus zo slecht hebben we het helemaal nog niet.

Príncipe | 01-12-17 | 06:27

Príncipe | 01-12-17 | 06:27
Ik hoop dat dat stukje over de slimste premier sarcasme was? Hij is hoogopgeleid misschien, maar op erg originele of briljante gedachten kan ik de man niet betrappen. Een grijze muis met een missie om zo lang mogelijk aan een zo hoog mogelijk pluche te kleven, dat is alles wat ik aan de man zie. Geen visie, geen principes en wat er precies "liberaal" aan hem is moet ik nog ontdekken.

En ja, het kan altijd erger, zoals in Noord-Korea. Maar om te denken dat je automatisch in de Hemel woont omdat een ander in de Hel zit is ook niet helemaal logisch.

En fijn dat we onze mening nog mogen geven. Beetje jammer dat die automatisch genegeerd en de mening van de ander door je strot geduwd wordt, niet?

Wol | 01-12-17 | 10:29

Wol | 01-12-17 | 10:29

Het zijn vooral erg mooie stukjes tekst die je schrijf die erg prettig lezen. Heel fijn. Nah... verder om antwoord te geven op je vraag, ik zeur gewoon een beetje voor de leut en ja klopt denk ik wel wat je zegt. Ik ken Rutte niet goed.

Príncipe | 01-12-17 | 10:48

Dit is precies wat ik verwachtte na de uitslag van 15 maart jl. Met Debielen66 in de coalitie zal BiZa en OCW in handen van die Debielen66 komen en dan vallen er klappen, en zie daar het is zover. Debielen66 met gevaarlijke figuren als Pechtroll, Trollongren c.s. heeft zich waargemaakt, laat het ware gezicht zien. Dit komt nooit meer goed. Ik wens Debielen66 en een ieder die op partij heeft gestemd iets toe wat ik hier niet mag schrijven; laat ik maar besluiten met de woorden dat ik vreselijk kwaad ben.

Memek | 30-11-17 | 22:00

En terecht. Het was een DOM links idee om domme mensen te laten praten over complexe dingen. Zo simpel is het.

De Koreaanse Slet | 30-11-17 | 21:54 | 7

@pietvanvliet | 30-11-17 | 22:54
Waarom hebben we dan nog een Tweede Kamer?

Wat een vergaarbak van 'net-niet-kunners' is dat zeg.

Rest In Privacy | 30-11-17 | 22:57

Domme mensen, niet capabel , niet kunnen praten over complexe dingens :-) ?? Laat me raden, je staat voor en lult tegen de spiegel? Waarom toch iedere keer die denigrerende opmerkingen van de linksche gutmensch. Als je een mes verkeerd gebruikt bloed je ook rood en niemand maar dan ook GVD helemaal niemand heeft de wijsheid in pacht. Ga daar maares een delfts blauw tegeltje van bakken na goed oudhollandsche traditie.

Swonchek | 01-12-17 | 05:48

TeeJee | 30-11-17 | 22:57
Dat is het hem nu juist! Je hoeft niets anders te kunnen dan een of meerdere experts te raadplegen (of noem ze lobbyisten) en geven een analyse+advies, daar moet jij in de kamer (zonder enige vorm van kennis) een beslissing over maken.
Kwiebis is toch ook geen belasting/ICT expert
Hennis heeft toch ook geen "pang pang" gediend
Het zijn allemaal popptjes die op basis van (gestuurde) informatie een beslissing maken en daarvoor eindverantwoordelijk zijn.
Vandaar dat een fopstudie voldoet, als je maar goede "competenties" hebt ;)

boerk | 01-12-17 | 07:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Hierbij schaffen we democratisch de democratie af. Maar kunnen we geen referendum organiseren (we weten u wel dat we dat kunnen!) tegen de wet die het referendum afschaft?

Rest In Privacy | 30-11-17 | 21:54 | 1

Och huilebalk, vroegah was democratie ook simpel hoor. Enkel Rijke en Succesvolle mensen mochten meepraten. Slaven en vrouwen absoluut niet. Dus ook destijds zat jij in het gootje van de samenleving.

Ooit dat boekje gelezen? Nee? Doen. Sommige varkens zijn beter dan anderen. dat is altijd zo geweest en het zal altijd zo zijn. En nee. Jij en iedereen hier doet niet mee met de elite. Waarom niet? Omdat we niet goed genoeg zijn. Punt simpel en uit.

De Koreaanse Slet | 30-11-17 | 21:59

H.A.F.M.O. draait zich niet om in zijn graf te Zorgvlied. Zijn geest waart ook niet rond om te zien wat zijn geestverwanten bekokstoven. Geest? Verwant? Nee, daar kan geen weldenkend individu geloof aan hechten. H.A.F.M.O. voelt zich ook niet verraden. Het deert hem niet dat heel zijn gedachtegoed nu naast hem in het stof neer dwarrelt te Zorgvlied. R.I.P. H.A.F.M.O. R.I.P. Referendum.

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-11-17 | 21:51

Rutte-stijl van deze referendum/MH17/ZwartePieten regering.
Negeren is vooruitzien.

Premier Trutte | 30-11-17 | 21:45

Moeten we dan echt maar allemaal lid worden van D'66 en op naar het volgende partijcongres? Partijen kunnen veranderen tenslotte.

Alquest | 30-11-17 | 21:31

D66 ers kruipen altijd tegen een soort elite aan, die geen tegenspraak dulden, het liefst duiken ze ook nog met ze in bed. Vandaar hun verwrongen wereldbeeld die zij eenieder proberen op te dringen.

von Amsberg | 30-11-17 | 21:31

Neger betekend glanzende parel, Tukker luilak. Herman Finkers wilde ooit al deze 2 benamingen ruilen als het om het Twentse volk gaat

Ron van Zon3948 | 30-11-17 | 21:28 | 1

Het was toch: neger is glanzend zwart en Tukker is domme heikneuter of zoiets?

Francieux | 30-11-17 | 21:40

Kajsa Ollongren

"Zeg me wie uw liefste oudere vriendin is, dan zeg ik wie u bent."

von Amsberg | 30-11-17 | 21:23 | 1

Is dat niet die meid die, ipv zelf weg te gaan, 16.5 miljoen Nederlanders aan de EU weg deed, ondanks een duidelijk NEE?

eastender | 30-11-17 | 22:53

F(ascisten)66

Messerschmitt | 30-11-17 | 21:22

Er zit wel geen D in , maar NSB66 zou een goede naam zijn. Schijten in de bek van burgers waar je verantwoording voor zou moeten nemen. Deze stap is de ultieme uiting van wantrouwen en dis-respect naar de burgers van Nederland. Dat u het maar even weet. De groeten van mooie praatjes verkoper en eurofiel met een dikke vinger Pechthold. Die man moet corrupt zijn want met je volle verstand en mogelijke oprechtheid zo openlijk je volk afvallen en dronken onruststokers steunen kan niet zonder geldelijke vergoeding of de belofte op een mooi baantje. Zijn moeder had hem moeten doorslikken.

ja,diedus! | 30-11-17 | 21:19 | 1

Ach , maakt niet uit achteraf . Dat uitkotsen laat niet lang meer op zich wachten.

ja,diedus! | 30-11-17 | 21:39

Referendum gaat gewoon plaats vinden. In welke vorm zal de komende ergens binnen nu en een kleine 4 jaar bekend zijn. Dan ga ik even uit van de gedachte dat er dan nog iets van een democratie is.. Kan ook zomaar dat alles binnen een jaar of wat in anarchie vervalt.

Mark_D_NL | 30-11-17 | 21:06

Landverraders

GebakkenEieren | 30-11-17 | 21:05 | 2
-weggejorist-
Ron van Zon3948 | 30-11-17 | 21:31

Nee, smerige landverraders!!

Lexus01 | 01-12-17 | 01:16

Kunnen ze niet meteen het rechte op verkiezingen afschaffen? De burger blijkt onvoldoende in staat om de juiste partij te kiezen.
Ik ben niet zo van het geweld, maar dit gaat toch wel vragen om
ach laat ook maar, heb geen zin in ongewenst bezoek van de handlangers van Gestapo66.

Nuchternederland | 30-11-17 | 21:01

Ik snap helemaal niet waarom D'66 een referendum over de referendumwet wil tegenhouden.
De regering kan toch gewoon een onwelgevallige uitkomst negeren, zoals bij ELK referendum tot nu toe?
In tegenstelling tot tegenhouden is dat ten minste nog wettelijk mogelijk.

LuckyGirl | 30-11-17 | 20:42 | 1

Eigenlijk is het pure angst voor schut te staan als overduidelijk blijkt dat deze partij alle idealen waarvoor ze opgericht is verloochent en spuugt op het volk dat ze in een democratie (heerschappij van het volk) eigenlijk zoveel mogelijk ruimte zou moeten geven.

duh! | 30-11-17 | 23:53

D666. Gelukkig nog nooit op ze gestemd.

langzullenweleven | 30-11-17 | 20:38 | 1

Ah, the number of the beast. D staat voor Duivel.

klinkklaar | 01-12-17 | 01:15

D666. Gelukkig nog nooit op ze gestemd.

langzullenweleven | 30-11-17 | 20:38 | 1

Dan heb je 2x beter gestemd Top kerel!

PantyHamster | 30-11-17 | 20:42
-weggejorist-
IndoFortuyn | 30-11-17 | 20:37

Al verhoogt de roverheid de accijns van brandstof met €100,- per liter, het enige dat de elite hoeven te vrezen zijn toetsenbord helden en 5 demonstranten op het Malieveld.
Laffe schapen Hollanders doe zich een voor laten opvreten met als enige verzet Bééé!

pannekoekgezicht | 30-11-17 | 20:37

Lekker demoniseren en zelf deugen en wanneer steeds meer weldenkende mensen je kromme punten tegen spreken, schaf je gewoon het referendum af.
-
Zullen we ook eens een referendum houden over het invoeren van een tolweg rondom Amsterdam? Met als vraag 2, wat vindt u van zo'n partij? Die nota bene van uw belastinggeld dit plannen maakt!
Ben benieuwd.

bananabanana | 30-11-17 | 20:36

Lekker demoniseren en zelf deugen en wanneer steeds meer weldenkende mensen je kromme punten tegen spreken, schaf je gewoon het referendum af.
-
Zullen we ook eens een referendum houden over het invoeren van een tolweg rondom Amsterdam? Met als vraag 2, wat vindt u van zo'n partij? Die nota bene van uw belastinggeld dit plannen maakt!
Ben benieuwd.

bananabanana | 30-11-17 | 20:36

Hier geloof ik niets van, want het kan helemaal niet.
wetten.overheid.nl/BWBR0036443/2017-04...

Volgens artikel 6 neemt de minister een besluit of over een wet, gelet op artikel 5, een referendum kan worden gehouden. De redenen waarom over een wet geen referendum kan worden gehouden zijn in artikel 5 limitatief opgesomd. Een eventuele intrekkingswet van de Referendumwet voldoet aan geen van deze redenen. Ook reden h. voldoet niet, omdat expliciet een referendum als aanleiding wordt genoemd. Daarom kan een referendum plaatsvinden en dient de minister dus te besluiten dat deze referendabel is..

Overigens is de opmerking van hoogleraar staatsrecht Voermans dat een referendum alleen kan worden tegenhouden met het juridische argument dat de intrekkingswet "geen uitstel kan lijden" interessant maar mijn inziens fout. Voermans doelt waarschijnlijk op artikel 12 lid 1, waarin wordt gesteld dat een wet haar eigen in werking kan regelen, met verwijzing naar artikel 12, lid 1. Echter -onverminderd- de mogelijkheid over de wet een referendum te houden.

Sorry Kajsa, maar het referendum zal plaatsvinden.

Hoen | 30-11-17 | 20:32 | 3

Zolang niemand er een zaak van maakt zal deze regering deze onwettelijke gang van zaken gewoon doordrukken.

Naar goed EU voorbeeld; "we doen iets, en als niemand er iets van zegt, gaan we verder"

Rest In Privacy | 30-11-17 | 23:02

@ Teejee
Aangezien we allemaal anoniem zijn op deze site, is het moeilijk om ons te verenigen om die zaak aan te spannen. Ik stel voor dit via de studentenclub te doen die ook het referendum over de sleepwet mogelijk heeft gemaakt.

Braboblanke | 30-11-17 | 23:29

@Teejee, Er zal zeker door iemand een referendum over de intrekkingswet aangevraagd worden. Geenpeil, de studenten van het sleepwet-referendum, Boris Van Ham, Niesco Dubbelboer, Oppositiepartijen, mensen met het hart op de goede plaats, partijen genoeg.

tipo | 01-12-17 | 20:44

Het liefste zouden ze onze 4 jaarlijkse verkiezingen ook afschaffen,
en misschien gebeurt dat over een tijdje ook wel.

BosrandDirk | 30-11-17 | 20:28 | 1

Is al bezig , tweede partij telt niet mee.

ja,diedus! | 30-11-17 | 21:21

Juridisch en staatsrechterlijk kan de D66 helemaal geen referendum over de referendumwet tegenhouden als er een voorstel tot wet komt om het referendum af te schaffen.

tipo | 30-11-17 | 20:17

Werkelijk, als dit plaats gaat vinden, na alle energie die ik heb gestopt in het onder de aandacht brengen van het Geenpeil referendum, de betrokkenheid (burgerparticipatie) ben ik in staat mijn Nederlanderschap op te geven, waar naar toe? Misschien een donker land in Afrika, want daar nodigt de stamoudste nog wel de stam uit in zijn tent om te beslissen over een stam-urgent-vraagstuk. En zijn die stamleden dan te dom om gehoord te worden? Ik zeg: De neger in de Tweede Kamer!

KDbdl | 30-11-17 | 20:14 | 2

Nee, nee.. dat moet wel een room blank elite pluche blijven natuurlijk. Denk was een foutje en daar zitten ze nu mee in hun maag.

boerk | 30-11-17 | 22:46

@ boerk | 30-11-17 | 22:46
Ja, waar is het echte volk eigenlijk in deze regering? Ik zie alleen witte linksige deugmensjes, voor de bühne solidair en opkomend voor ‘negers’ (om niemand te beledigen zet ik dit woord tussen aanhalingstekens). Als D’66 echt consequent was had het wel een medelander naar voren geschoven voor een ministerspost ofzo.

duh! | 30-11-17 | 23:59

Wacht even.. Wat maakt dit onderwerp zo speciaal dat er een streep door kan worden getrokken ondanks een eventuele 300K handtekeningen?

His Lordship | 30-11-17 | 20:05 | 1

Ja!
Mooi he ?
Bij voorbaat al afgeschoten, of te wel volledig schijt aan het volk hebben.
NSB66
Maak me nog meer zorgen om wat er achter vandaan komt, nu zij geen tegen gas meer hoeven te verwachten., en maar wetten kunnen schrijven die hun beter uitkomt.
Ik denk, dat ze denken het gered te hebben, en wij ervan uitgaan dat we na deze 4 jr nog enig recht hebben in dit landje om te bepalen wie ons vertegenwoordigd..

Trek123 | 30-11-17 | 20:14

Hans van Mierlo van Democraten'66, draait zich om in zijn graf.
Alexander Pechthold van Demonen'66(6) lacht in zijn vuistje.

benjeallanggek | 30-11-17 | 19:59

Ja ik weet het al jaren van die partij een waarschuw ook al jaren. Maar toch... iedere vier jaar weer laat de kiezer zich weer verleiden om op partijen te stemmen die hun eigen kiezers niet vertrouwen en die ze doodleuk belazeren.
Om moe van te worden van dat volkje. Nederland stemt zichzelf de afgrond in.

Zapata10 | 30-11-17 | 19:57

Zit je in de regering, vergeet je toch plotseling waar die D in je partijnaam voor staat. Wat een treurigheid.

DenkenDanDoen | 30-11-17 | 19:56 | 1

Het is dan ook DDR66

Zapata10 | 30-11-17 | 19:58

En toch zakt de partij niet in de peiling!! Maar er was toch al 2 miljoen Euro gereserveerd voor het referendum? Moest Ollongren geen potje hebben voor haar begrotingstekort? Ik heb altijd al moeite gehad met de arrogante houding van mensen als Pechtold en Verhoeven.

Mannes | 30-11-17 | 19:52 | 1

Mensjes die behoorlijk hun zakken vullen maar zich niet willen associëren met een oliebollen dixie muziek partij zoals de VVD die stemmen D66. Dan kunnen ze zichzelf een stempel opplakken van kijk mij eens progressief en kosmopoliet zijn. Ja ja, ik ben een wereldburger met een moderne inslag. Dat die partij zo conservatief en machtsgeil als de neten geworden is en alleen nog maar iets progressief in zich heeft over heel kleine bijzaken mag de pret niet drukken. En er zijn natuurlijk ook gewoon sukkels die nog op die partij stemmen.

Zapata10 | 30-11-17 | 20:03

Alsof D66 stemmers iets om een referendum geven. Zij hebben slechts 1 doel, en dat is oppositie voeren tegen de oppositie.

obominotie | 30-11-17 | 19:47 | 1

nope, het doel van d666 is baantjes

Rest In Privacy | 30-11-17 | 20:02

D66 schaft het referendum af voor de eerstvolgende verkiezingen.
Nederland schaft D66 af bij de eerstvolgende verkiezingen.

medusa324 | 30-11-17 | 19:43

Wat een fantastische bokkenlul die D66-ert. Komtie met zijn klauwen in zijn zakken aanbanjeren, overhemd los en verkreukelt, lelijk pak en gaat de GROTE DEUGER uit lopen hangen.
Dan zegt hij dat je niet 'zo' over mensen spreekt. Bedoelt hij dan dat dat woord 'trots' of 'fier' er niet bij had gemogen?

Gele Beer | 30-11-17 | 19:40

D66 en consorte zijn de ware nazi`s.

tata1981 | 30-11-17 | 19:39 | 1

Klopt de vorige ware Nazi was zo'n 85 jaar geleden ook heel voortvarend in het afschaffen van de democratie. Heil Alexander!

Mark zit te Dutten | 30-11-17 | 21:06

Wanneer wordt er gedemonstreerd op het Binnenhof? Ik kom ook.

Janneus | 30-11-17 | 19:30 | 4
-weggejorist-
tata1981 | 30-11-17 | 19:40

Komen jullie allebei?

Gele Beer | 30-11-17 | 19:44

Ik ook, als die mestvork dan al geleverd is tenminste.

Rommelende Onderbuik | 30-11-17 | 19:47
▼ 1 antwoord verborgen

Nou zeg, het ging net zo goed in de politiek... Doen ze ineens veranderen in een links socialistische club die geen inspraak van anderen dulden.

rattenvanger XL | 30-11-17 | 19:25

D66 = DDR66. C'est ca.

ad melkert | 30-11-17 | 19:20

d66 kan ook op de terroristenlijst

Rest In Privacy | 30-11-17 | 19:19

Het is al eerder gezegd hier, maar wat de anti-negerpartij aka d66 wil, kan niet. Je kan niet even de wet uitschakelen om je zin te krijgen.

Lewis Lewinsky | 30-11-17 | 19:17 | 2

vergeet het maar. het kan maar het is ongewenst zoals nagenoeg alles van Rutte3

gnor | 30-11-17 | 22:35

@gnor Nee, het kan niet wat dit kabinet wil. Er zal een referendum over de intrekkingswet moeten komen, want zo zit de rechtstaat nu eenmaal in mekaar. Heb vertrouwen.

tipo | 01-12-17 | 20:47
-weggejorist-
Mariah_Thierry | 30-11-17 | 19:15

D666 de partij van de duivel hekel aan de CU en SGP. Verkoopt zijn ziel aan allah en de EU!

franck7020 | 30-11-17 | 19:14

Als er een demonstratie komt doe ik mee.

Mesmer | 30-11-17 | 19:13
-weggejorist-
Valse_nootjes | 30-11-17 | 19:11

De duivels van deze wereld bleken altijd gestudeerde types te zijn. Pol Pot, Marx, Lenin, Guzman b.v.
Duivels666 ontpopt zich als een rationele basis voor A Brave New World.
DIe partij heeft dus al moeite met een RAADGEVEND referendum!!
Het is niet eens een beslissend referendum!!
Die partij is totaal ziek en klaar met leven. Het is de partij van de dood. Letterlijk levensgevaarlijk.

marjen | 30-11-17 | 19:10

Het verraad van deze huichelachtige nep elite naar onze bevolking toe, geeft aan dat het minderwaardige mensen zijn.

von Amsberg | 30-11-17 | 19:08

Ooit was er de PvdA. Die partij stond voor de hardwerkende arbeiders. Op het moment dat ze die rol niet meer wilden en een geheel nieuwe zwik mensen belangrijker vond(stemvee) dan de arbeiders, is het rottingsproces begonnen. D’66 volgt hier eenzelfde pad en op de manier waarop ze hun eigen achterban steeds opnieuw schofferen( om over van Mierlo maar te zwijgen!), is een indicatie welke kant ze uitgaan. Soon: D’66 no more!

Accident_Prone | 30-11-17 | 19:06 | 2

Het is misgegaan toen ze zich D66 gingen noemen. Dat is een fake-partij die zich uitgeeft voor een nu reeds vergane partij (D'66) die stond voor staatsvernieuwing en meer en directere democratie.

Rommelende Onderbuik | 30-11-17 | 19:08

PvdA begon al af te takelen met nieuw (s)links in de jaren '70. Kabinet den Uyl stond ook al niet meer voor de autochtone arbeier. Toch hebben ze akelig veel stemmen gehad decennia lang. En zodra Abu Taleb lijsttrekker wordt dan krijgen ze ook heus wel 20+ zetels van deugend 0031.

Maar hopen dat D666 datzelfde traject NIET bewandeld en heel snel weer lekker klein wordt (max 2 zetels) na deze verraad. Helaas zie ik dat niet gebeuren voorlopig.

Graaf_van_Hogendorp | 30-11-17 | 19:18

Groothuizen domme kwetsjank dat je bent. Ga je schamen joh, domme lul.

RenHoek | 30-11-17 | 19:04

Democraten 66 wordt 66 demagogen, je verwacht het niet maar veracht het wel.

Overigens is de referendumwet nog niet afgeschaft, dus als het aantal nodige handtekeningen behaald kan worden vóórdien, dan moeten ze het door laten gaan óf hardop zeggen dat ze verder geen democratie meer willen. Het beste antwoord dan is bij de eerstvolgende verkiezingen een opkomst van 0% te realiseren.

Den Haag is net een piano, ééns in de vier jaar laten stemmen en daarna naar hartenlust vals spelen.

Hopen dat deze janboelig vierspan binnen de kortste keren klapt (hopelijk heeft Omtzigt ruggengraat), verkiezingen eroverheen en kijken wat er dan gebeurd. De afstand met Noord-Korea wordt steeds kleiner...

Overigens, verkiezingen lijkt erg veel op verziekingen, valt dat op?

Valse_nootjes | 30-11-17 | 19:04

U bent vrij om te doen wat wij u zeggen te doen.

Plaktong | 30-11-17 | 19:02 | 1

"De regering doet wat het volk wil. En iedere morgen lees ik met verbazing in de krant wat ik nu weer gewild heb". Wim Kan

Valse_nootjes | 30-11-17 | 19:05

Heerlijk, zeg.... Ik heb vertrouwen in de toekomst! Mijn mening maakt gelukkig niets meer uit. Willen jullie erna nog even alle pensioenpotten naar duitsland en frankrijk faxen? Vergeet niet dat je extra winst over mijn rug kan maken met die goedkope onderkruiers uit de Ukraine. Wie de feck stemd er op deze ratten?

rattenvanger XL | 30-11-17 | 19:02 | 2

Wij stemden , wie stemt, whatever i give up.

rattenvanger XL | 30-11-17 | 19:04

Het waren de Russen die doorslaggevend waren bij deze desastreuze verkiezingsuitslag.
Alleen je ergste vijanden gunnen je Kabinet Grabbelton Rutte III

Rommelende Onderbuik | 30-11-17 | 19:48

Ollongren doet precies wat men van haar verwacht, ze is een goede soldaat.

Mark_D_NL | 30-11-17 | 19:02 | 1

Een Muppet, een trekpop, een slaaf, dienstbaar aan de grote heren.

boerk | 30-11-17 | 22:48

Demofoben666 door de bocht. Lekker op het pluche en het smerige corrupte regentengedrag kan beginnen.

Het enige wat ik me afvraag, wie stemt er in godsnaam op D666? Een partij die opgericht is om oa referenda te houden... om vervolgens deze weer af te schaffen zodra ze zelf in de regering komen. Volgens mij stemmen nu voornamelijk (s)linkse studenten en (semi)ambtenaren (overgelopen van de PvdA) op deze prutpartij.

HAFMO heeft postuum zijn partijkaart ingeleverd mag ik hopen.

Graaf_van_Hogendorp | 30-11-17 | 19:02

Wat een schooiers cq hufters zijn deze hypocriete niets zeggende weekdieren.
Bang en angstig voor het demos, dit soort bestuurders horen niet thuis in een echte democratie, deze ondemocratische omhoog gevallen potloden dienen met chirurgische precisie verwijderd te worden uit onze samenleving.
Het grootste deel bestaat uit de eerste generatie bakfiets kinderen met ouders uit de provo tijd, ook die hebben weinig gedaan en alleen maar geprofiteerd van de socialistische subsidie stroom. Bij de meeste stond werken of studeren om iets te betekenen voor onze Natie op een heel laag pitje, wijntje jointje en eindeloos slap kletsen over het wereld gebeuren onder invloed van drugs, was hun tijdverdrijf, het was de tijd van de eeuwige student.
Nu zitten wij met de nazaten van deze lieden die meestal weer uit bepaalde kringen komen en altijd vertellen wat U moet doen.
Op 21 maart uw middelvinger opsteken en lokaal kiezen, als u het ook zo voelt.

von Amsberg | 30-11-17 | 18:59
-weggejorist-
Wilders Spamaccount | 30-11-17 | 18:56

Grappig: D66 sluit juist kiezers uit met afschaffing referendum. Die partij is niet geloofwaardig meer......

Tee Of Cup | 30-11-17 | 18:56

Ondertussen ligt Rutte in een deuk. Het is gelukt, een D66-minister te laten verklaren tegen meer inspraak voor burgers te zijn. Weer een weddenschap gewonnen!
Eerst de PvdA haar eigen graf laten graven, en nu Pechtold z’n eigen strop laten knopen. Politiek is voor Rutte een spelletje, kijk hem eens lachen.

Bieslander | 30-11-17 | 18:56 | 2

Denk dat Rutte wel meer weddenschappen heeft uitstaan. Dividendbelasting afschaffen en BTW verhogen is er nog zo een.

Mark zit te Dutten | 30-11-17 | 21:09

MztD, Ja, vooral de combi zal hem extra bonus opleveren. Maar, als we verder kijken, wat gaat Rutte doen als hij hierover is uitgelachen? Eén zeteltje meer is niet genoeg om de verveling uit het Torentje te houden. We gaan nóg gekkere dingen met hem beleven.

Bieslander | 30-11-17 | 22:57

Ieder mens is gelijk? Serieus, Debiel66?

Lewis Lewinsky | 30-11-17 | 18:55 | 1

Dat was een kort verblijf in de kerker. Wat is je geheim?

LiniaalRectaal | 30-11-17 | 19:51

Het raadgevend referendum is gepresenteerd als opstap, een try-out zo je wilt, naar een bindend referendum.
Ik pas in anticipatie de omkeer theorie toe: dit kabinet gaat de burger duidelijk proberen te maken dat een bindend referendum juist ondemocratisch is.
Past perfect in het rijtje "pedo krijgt fopstraf om slachtoffertjes te beschermen", "corruptie in Oekraïne verminderen door regime om te kopen", etc.

LuckyGirl | 30-11-17 | 18:53 | 1

En dat klopt, daarin heeft Buma helemaal gelijk, hij heeft dat niet zelf verzonnen. VvMU is beschermd, maar men kijkt wel actief toe en heeft op de korrel en als het verkeerd gaat grijpt men in.
Terecht naar mijn mening, anti-democratisch gespuis moet je niet willen laten voortwoekeren.

Josip | 30-11-17 | 19:04

Dom66, echt verkeerde weg genomen. Als ik hun adviseur zou zijn zou ik doemaarniet zeggen

Bokito ergo sum | 30-11-17 | 18:49

Zijn het uiteindelijk toch allemaal 'kameraden' geworden.

hoochee | 30-11-17 | 18:48

Nee D66 neger is helemaal geen racistisch scheldwoord, domme HBO pseudo-wetenschap muppets.

Panos88 | 30-11-17 | 18:48 | 1

Het negroïde ras , genoemde neger mag alleen door soortgenoten gebruikt worden. Gutmensch heeft wederom iedereen met een IQ van een aardappel gepleazed.

rattenvanger XL | 30-11-17 | 19:12

Het zou mooi zijn als D66 hiervoor electoraal afgestraft zou worden...
... maar ja... D66 stemmers...

jemagookniksmeer | 30-11-17 | 18:45

.. D66 zit ook vuistdiep in de Newspeak van 1984. Daarin staan normale woorden die bij decreet "fout" zijn verklaard, met het oogmerk iedereen die deze woorden nog onschuldig gebruikt te kunnen uitlsuiten en vervolgen wegens spraakdelict.

Jan Passant mk2 | 30-11-17 | 18:44 | 1

Exact. Het 1984 scenario wordt nauwkeurig gevolgd. Beangstigend, vooral het feit dat mensen het niet zien.

Infidel66 | 30-11-17 | 18:46

Het is slechts een raadgevend referendum. Ze is/zijn bang voor de mening van het volk.

BP Richfield | 30-11-17 | 18:42

Based Rutte III.

boeddhaat | 30-11-17 | 18:41

D66 is een patriciër partij, verheven boven de plebejers.
Bij patriciërs vind de aristocratie zich thuis, rede waarom Ollongren die al direct een Vogelaartje deed waarbij direct duidelijk werd hoe men bij D66 tegen het volk, het plebs aankijkt.
Brood en spelen mag, en om de 4 jaar stemmen ook hoewel het altijd om een mix gaat van partijen uit links en het midden. De VVD is al lang geen echt rechtse partij meer behalve dat men gaat voor de multinationals, en de USA doctrine in vrijwel alles volgt wat ook D66, CDA en in mindere mate PVDA doet. Rusland is de vijand en de EU het heilige doel.

Het is tijd voor opstand, het plebs dient de parlementariërs die het volk verraden ( refereda is rede oprichting partij maar zodra het zover is afschaffen) met pek en veren te verbannen.

Moneytron | 30-11-17 | 18:40 | 2

Die meneer van D66 (dikke pens, vaal overhemd, geen stropdas) zag er anders wel uit als de eerste de beste plebejer. D66 dan toch een echte volkspartij?

DebraCadabra | 30-11-17 | 18:46

Nee hoor, zag eruit als een oud Romeins senator die de avond ervoor zich liet pijpen door een Saksische slavin, zich volgoot met wijn, en verder een soort van "Calligula" buffet verorberde. Vadsig en voorzien van een grote dosis " ik ben het moraal geweten van net land".
In ieder geval een erg pedant kereltje en verder waardeloos.

Moneytron | 30-11-17 | 22:03

Voor D66 is maar één ding heilig: de wil van de EU-bureaucraten. En dus offeren ze het referendum slaafs en voortvarend op. Het feitelijke D66-motto is nu dus: echte democratie, dat moeten we niet willen met z'n allen.

Fijnstoffer | 30-11-17 | 18:38

Tsja... hoewel dit zeker een middelvinger is richting de bevolking. Natuurlijk mag de regering voorstellen het referendum af te schaffen, maar dan is het raar dat daar geen referendum over gehouden mag worden.

De foto van van Mierlo is wel misplaats. Hoewel D66 een voorstander is van het referendum, was van Mierlo dat niet. Dus hij zou ook weer niet zo bedroefd zijn.

Scapos | 30-11-17 | 18:38

Het woord 'Neger' is voor mij referentie aan een persoon met een donkere huidskleur. Dat is geen waarde oordeel maar een feitelijke vaststelling. Wat is daar in hemelsnaam racistisch aan???

marcoplarco | 30-11-17 | 18:37

Het linkse schoftentuig is de hypocrisie en de schaamte zo ver voorbij dat het iets anders is geworden.
Natuurlijk schaft D66 het referendum af, binnenkort is Van Mierlo plotseling uit het familieportret verdwenen, vraag je Pechtold daarna nog naar meneer, dan gaat hij je aankijken (en aanspreken als-) de broer van die oude socialist van de Nationaal Duitse Arbeiders Partij.

"Van Mierlo? Nooit van gehoord,. Had ik u al verteld dat u een populist bent?"

Jan Passant mk2 | 30-11-17 | 18:36 | 1

Oh de " N Socialistische DAP" natuurlijk. Maar dat spreekt vanzelf.

Jan Passant mk2 | 30-11-17 | 18:38

Dikkevinger’66
Omdat het kan. Omdat wegkijkend Nederland toch wel voor een zetel of 12-20 op ze blijft stemmen. Lekker deugen met zijn allen.

de Voorzittert | 30-11-17 | 18:34

Tijd om hun social media kanalen te spammen dus.

XaleX_2 | 30-11-17 | 18:32

Dus na de PvdA is ook D66 geëvolueerd naar een voltooid leven.

Pimol | 30-11-17 | 18:32 | 1

Prima, kunnen we de organen eruit slopen, in overeenstemming met hun eigen wens.

SlimmeBelg | 01-12-17 | 05:49

De D66 is toch die partij die het geoorloofd vindt om je lichaam leeg te roven (als je niet dood bent) m.b.v. die donorwet? Dan weet je toch hoe ze over je denken?

JI-HAAT | 30-11-17 | 18:32

Ze hadden met deze mededeling even moeten wachten tot het Grote Europese Leger van de EU er is

BosrandDirk | 30-11-17 | 18:30

Uitgaande van wat de Telegraaf meld:

Wat ik me vooral af vraag, moet ik nou boos worden, me kapot lachen of me kapot schamen voor de domheid in de tweede kamer?

Het zit namelijk zo, wat ze hier roepen slaat nergens op. Dat referendum kunnen ze niet (op deze manier) tegen houden. Dit kunnen we eenvoudig uit de wet halen, waarvan wordt verwacht dat alle burgers hem kennen. Mogelijk dat de heren politici boven de wet denken te staan, en de wet daarom niet hoeven te kennen?

Het plan van de politici (volgens de Telegraaf)... “We nemen gewoon in de intrekkingswet op dat er geen referendum over mag komen”. Zie artikel Telegraaf en dan dit stuk “Voorstanders van raadgevende referenda hoopten juist dat ze het afschaffen ervan konden tegenhouden door er een volksraadpleging over te houden.”.

Dan nemen we de wet er ook even bij: wetten.overheid.nl/BWBR0036443/2017-04...
Bij artikel 5 ziet u staan waarover geen referendum mag worden gehouden. Staat daar tussen “Wetten, waarin nadrukkelijk is opgenomen dat ze niet referendabel zijn.” of iets in die strekking?
Antwoord nee.

Nou denkt u misschien (de politici lijken dat te denken), tja maar zodra die wet eenmaal is aangenomen is dat de wet. Dan denkt u dat verkeerd.

Pakken we de wet er weer bij.

Artikel 8 lid 1:
“Een tijdstip van inwerkingtreding van een wet of onderdeel van een wet waarover een referendum kan worden gehouden, wordt niet eerder gesteld dan acht weken na de mededeling in de Staatscourant, bedoeld in artikel 7.”

Vanaf het moment van die melding kan er worden begonnen met het verzamelen van de eerste 10.000 handleidingen voor een inleidend verzoek.
Zie daarvoor Artikel 4 a en Artikel 29 lid 1 (samen stellen deze in feite dat je vanaf aanname van de wet 4 weken de tijd hebt om je inleidend verzoek te krijgen).

Dan artikel 9:
”Indien een inleidend verzoek tot het houden van een referendum over een wet onherroepelijk is toegelaten, vervalt hetgeen in die wet omtrent de inwerkingtreding is geregeld van rechtswege.”

Samengevat. In de wet opnemen dat het niet referendabel maakt, is geen reden dat het niet referendabel is. De wet (intrekken van een wet, is een wet.) treed pas in werking na de periode waarbinnen het inleidend verzoek plaats vindt. Zodra de 10.000 hand-tekeningen zijn verzameld, moet (Zie Artikel 32 lid 2) die worden aangenomen. Daarna treed artikel 9 in en zal de wet pas in werking kunnen gaan nadat het referendum is gehouden.

Wat je in de wet stelt doet er dus totaal niet toe. De wet dat er geen referendum over de wet gehouden kan worden gaat namelijk pas in nadat we er een referendum over hebben gehad.

DerUnterMensch | 30-11-17 | 18:29 | 15

@Josip  | 30-11-17 | 18:58
Ik weet niet of een jurist beter is in begrijpend lezen als ik. Je hebt gelijk dat je zou mogen verwachten dat ze het met juristen hebben bekeken, daarom zeg ik ook uit te gaan van wat in dat artikel van de Telegraaf staat (mogelijk dat dat niet compleet is) en dat ik me af vraag of ik een moet schamen voor de domheid. Waarmee ik dan bedoel dat ze er niet met juristen naar hebben gekeken, of ze misschien het advies van de juristen hebben genegeerd?

Maar ook jij hoeft me niet te geloven. Je kunt de wet zelf lezen, een jurist is ook daar aan gebonden.

@Mesmer | 30-11-17 | 19:08
Dat is volgens mij inderdaad de enige uitweg (zie ook mijn reacties). Maar daar staat niets over in het artikel van de Telegraaf. Daarbij is het volgens mij zo dat als ze het proberen te omzeilen met urgentie, dat ze helemaal deze toevoeging niet meer nodig hebben.

DerUnterMensch | 30-11-17 | 19:31
-weggejorist-
Josip | 30-11-17 | 19:45

Ik zeg: Lex posterior. Bij twee conflicterende wetgevingen gaat de jongere wet voor de oude.

Yoo2621 | 30-11-17 | 19:55
▼ 12 antwoorden verborgen

Van Mierlo draait zich om in zijn graf. Dit is niet uit te leggen. Als de kiezer hier niet mee afrekent verdient dit land dit soort charlatan -bestuurders. Want te dom om te poepen

pibasso | 30-11-17 | 18:29 | 1

Durf rustig te stellen dat die eerder uit het leven gestapt dankzij Pechtold

Re:Kniftig | 30-11-17 | 18:37

Demagogen 66
Duh..66
Doei!66

Gerf | 30-11-17 | 18:29

Ze hebben echt 50 jaar gedacht dat het volk het roerend met hun utopische wensbeelden eens zou zijn. Maar toen kwam het Oekraïne referendum en zagen ze: is niet zo. Dus afschaffen dat referendum en hop hop snel opweg naar een autocratie.

dulcinea | 30-11-17 | 18:27 | 1

En wat te denken van het referendum van 2005 over de Europese grondwet.

FCDenBosch | 30-11-17 | 18:50

De D van DDR en DPRK

Re:Kniftig | 30-11-17 | 18:26

Als je 'witte' mag zeggen, mag je ook 'neger' zeggen. Gelijke rechten.
Overigens kwam de term 'zwarte school' uit linkse pennen. Rechts heeft NOOIT in zulke termen over scholen gedacht. Rechts kijkt vooral naar kwaliteiten en NIET naar huidskleur.
Maar linkse dombo's bevechten de monsters die zij zelf als eerste hebben bedacht. Dat volk leeft van een schijnwerkelijkheid.

marjen | 30-11-17 | 18:24

Die D in D66 is dezelfde als die in DDR.

Pierke Smulders | 30-11-17 | 18:23

En dan verbaast zijn als je vandaag of morgen uit een vliegtuig gepleurd wordt.

MogeWijEveOvergeve | 30-11-17 | 18:22

Despoten66

ivanhoe bergs | 30-11-17 | 18:22

Volgens mij heb ik een briefing gemist, neger rascistisch? Sinds wanneer?

Terra | 30-11-17 | 18:19 | 1

Zo te zien mist u wel meer.

Petrus Poortwachter | 30-11-17 | 18:22

Wanneer men stemt mandateert men een gekozen volksvertegenwoordiging, waarom dan toch nog zeuren over referenda? Deze stellen de rus en mossad in staat om actief negatief te beïnvloeden en de democratie te ondermijnen, voor zover deze al niet stuk was.

Josip | 30-11-17 | 18:19 | 7

Geloven in feiten..., wat een mooie contradictio in terminis. Dus als ik u goed begrijp maakt het helemaal niets uit welke partijen in het kabinet zitten. Een reden temeer m.i. om juist referenda in te voeren.

therealbraindump | 30-11-17 | 19:30

Jij gelooft nergens in.
Helaas loop je achter de feiten aan, einde referenda. Mijn argument wordt gebruikt om het te stoppen, dat van jou wordt niet gehoord. Doei.

Josip | 30-11-17 | 19:41

@ Josip | 30-11-17 | 19:41
Lekker kromme en kinderachtige wijze van debatteren: je verliest een discussie op inhoud en dan roep je: “ik heb toch gelijk want de regering is het met me eens, lekker puh.”

duh! | 01-12-17 | 00:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat gaat niet lang meer goed, maar ja. ze zijn op een opstand uit om de zaak hardhandig neer te kunnen slaan !

A333aan | 30-11-17 | 18:19

Als de volksvertegenwoordiging hiermee akkoord gaat, is duidelijk dat er geen sprake is van een vertegenwoordigende democratie.

Lentehaas | 30-11-17 | 18:18 | 1

Jij weet toch niet of de meerderheid van de bevolking geen tijd en geld aan deze onzin wilt besteden?

wout0rt | 30-11-17 | 18:24

FvD e gaan nog eens veel groter worden

Oepsie1234 | 30-11-17 | 18:18

Van D66 naar fuckyou2017.

Rest In Privacy | 30-11-17 | 18:17 | 1

Oja, en theedrinkers,... allemaal!

Rest In Privacy | 30-11-17 | 18:17

De regenten zijn bang voor de uitslag.

boccelullus | 30-11-17 | 18:17

D66! Plutocratische plompzakkers!

LibertasSimplex | 30-11-17 | 18:17

Het zal me trouwens ook niks verbazen als deze coalitie een wetsvoorstel erdoor jaagt om het stemrecht voorlopig te verbieden voor de burgers en de volgende verkiezingen domweg in de tweede kamer wil laten plaatsvinden. Dan kunnen ze met hun 1 zetel meer voorlopig de lakens blijven uitdelen. Of zouden ze dat niet aandurven omdat ze bang zijn dat het europese leger nog niet op volle sterkte is om ze tegen woedende bevolking te beschermen?

memyzelfandai | 30-11-17 | 18:14 | 1

Ah kijk eens aan, ik hoef het zelf niet eens meer op te schrijven.

LiniaalRectaal | 30-11-17 | 20:00

en de NOS maken er niet eens een melding van..

miknic | 30-11-17 | 18:14 | 1

Maar dat is niet geheel verbazingwekkend

Not_again | 30-11-17 | 18:31

Ondemocratische hufters.

boccelullus | 30-11-17 | 18:14

Nee dat komt die Haagse Hippies hun eigen belangen niet uit .nte Raads
Stem aankomende Gemeente Raads Verkiezingen PVV in Uw Gemeente dan valt er nog iets te redden van dit Land .

liegende lippen | 30-11-17 | 18:13

Zat er dik in in een democratie als de onze..

aardv@rk | 30-11-17 | 18:13

De dag die je wist dat gaat komen...

ZoltarTheMagnificent | 30-11-17 | 18:13 | 1

die dag komt ook omdat we hier de wijsneus uithangen, maar niet v onze luie reet afkomen om actie te voeren en die dag moet snel komen anders is het te laat en zijn we ingekapseld, monddood want de macht gaat steeds verder van de burger af(EU).

ger1306 | 30-11-17 | 19:03

D’66 Is niks meer als een andere vorm van GroenLinks. Als je dat nog niet wist. Allemaal opvolger van het maoïsme. Die heb ik nooit gewild dat het plebs iets te zeggen valt

du Roi Soleil | 30-11-17 | 18:11

Misschien handig want nu is het ook voor de laatste blinde duidelijk dat er nooit democratie was alleen brussel wet.

rein9576 | 30-11-17 | 18:10 | 1

Dus actie!!

ger1306 | 30-11-17 | 19:05
-weggejorist-
Jimmy200 | 30-11-17 | 18:09

Referendum over het niet toestaan van een referendum over het afschaffen van het referendum?

joris12345 | 30-11-17 | 18:08 | 1

Juist! Geenpeil kom er maar in

P-unit | 30-11-17 | 18:20

De wet is nog geldig, dus referendum tegen de staat.

larie | 30-11-17 | 18:07

Ik wil demonstreren. Actie voeren. Zelfgebakken pepernoten verkopen voor het goede doel; het maakt me niet uit. Waar meld ik me aan?

Pietaagh | 30-11-17 | 18:07 | 1

U begint met een mestvork aan te schaffen.
Hopelijk snel op iBood.
Daarna spreken we samen af dat we naar het binnenhof gaan...
Om als twee zielige verwarde mannen door de politie van Den Haag CS gepikt te worden.
Ik zal alvast mijn huisarts vragen een verklaring te laten schrijven over mijn insulinepomp.

Rommelende Onderbuik | 30-11-17 | 18:27

De heren (en dames) politici weten helaas donders goed, dat de gemiddelde Nederlander bij dit soort nieuws even stevig gaat mopperen en het daarbij laat.
Van het volk hebben zij nou eenmaal niets te vrezen. Dat zal ook deze keer niet anders zijn.

Ceristimo | 30-11-17 | 18:06 | 1
-weggejorist-
ger1306 | 30-11-17 | 19:09

Zolang we allemaal te eten hebben en nog wat vermaak in de vorm van tv en internet gebeurd er niet zoveel

1977 | 30-11-17 | 18:06 | 1

Welterusten

BosrandDirk | 30-11-17 | 18:27

Dit begint een eng land te worden of liever het is het al. Idioten die je willen gaan voorschrijven hoe je moet spreken (zie de kritiek op Hiddema), Zwarte Pieten die verwijderd worden van de publiek tribune in de raadszaal in Amsterdam. Maar ook uit een winkelcentrum in Buitenveldert, een wijk in Amsterdam-Zuid door een zwarte beveiliger. En een partijenkartel dat van het referendum af wil omdat men bang is voor volksinvloed. Op gevaar af dat het misschien een Godwin is maar is dit het begin van een soort (mark my words!) neo-fascisme?

knerf | 30-11-17 | 18:05 | 1

Dat komt er op den duur van als je je jeugd zonder richting onderwijst.

SlimmeBelg | 01-12-17 | 05:43

D66 klopt niet! Het moet F66 zijn van: Fascisten66

Sarcastisch varken | 30-11-17 | 18:05

Één keer per 5 jaar log ik in om mijn ongenoegen kenbaar te maken. Het liefst gebruik ik dan geen bewoordingen alszijnde “wat een ongewassen dame van lichte zeden”, maar soms kun je niet anders, omdat andere reaguurders met hun goede onderbouwde mening je nét voor zijn. Gelukkig heb ik mij zojuist weten in te houden...

Die Andere | 30-11-17 | 18:05

In het bedrijfsleven wordt dit ook wel oplichting genoemd.

Semper-Fi | 30-11-17 | 18:05 | 1

En de kabelmaatschappij ging verder als schaakvereniging , abonnees klaagden maar boeiend

rattenvanger XL | 30-11-17 | 19:18

Ben benieuwd hoe links deugend Nederland na de volgende verkiezingen met de PVV en FVD in de regering gaan lopen janken over een referendum. Dan willen ze natuurlijk wel dat het volk inspraak krijgt als er wat grenzen dicht gepleurd zouden worden. Deze gedachte sterkt me dat we hoop hebben voor de toekomst.
Een Toekomst zonder gutmenschpolitiek

memyzelfandai | 30-11-17 | 18:04

Had iemand m al gemaakt:
Nu nog een referendum over het referendum over het afschaffen van het referendum.

LuckyGirl | 30-11-17 | 18:04 | 3

Oeps, sorry @ZoekEenVrijeNick | 30-11-17 | 17:28 |

LuckyGirl | 30-11-17 | 18:06

Als ik niet zo kwaad was zou ik d'r om kunnen lachen... f#ck

Sarcastisch varken | 30-11-17 | 18:06

Had iemand m al afgeschaft:
Nu nog een referendum over het referendum over het afschaffen van het referendum.

rattenvanger XL | 30-11-17 | 19:21

Ik ben werkelijk waar piswoest nu ik dit lees. Godverdomme Nederlandse Staat! Ik vervloek jullie!! De Nederlandse Staat mag branden in de hel als die bestond nadat ze aan de hoogste boom is opgeknoopt!!

Sarcastisch varken | 30-11-17 | 18:03

Even wat anders. Net gelezen op nos (overigens geen push melding over afschaffen referendum). Bijensteken zijn gevaarlijker dan terrorisme! Oh.. waar maken we ons dan druk om he. Facepalm

deNettobetaler | 30-11-17 | 18:01 | 1

Maar dat noem je ook wat: de NOS. De Nederlandse Omvolk Stichting.

knerf | 30-11-17 | 18:07

Referenda blijken keer op keer slechts een motie die de ministerraad naast zich neerlegt. Om daarna na te denken hoe de kloof tussen politiek en burgerij verkleind moet worden. Er zijn mensen die langdurig in coma liggen met meer nuttige hersenactiviteit.

Feynman | 30-11-17 | 18:01 | 2

Als je aan mensen vraagt wat ze ergens van vinden, weten ze het altijd beter. Als je mensen vraagt om van te voren mee te denken, houdt iedereen zijn bek. Het is ook nooit goed. Het bullshit referendum over het bullshit referendum gaat gelukkig niet door. Ik heb bij het Oekranie verhaal vol overtuiging gestemd, zal dat bij de sleepwet met minder overtuiging maar uit principe ook doen maar het kat en muis spel rondom signalen afgeven is belachelijk. Wanneer het kalf verdronken is, dempt men de put. Zo zal het met deze kontdraaiers zijn en zo zal het blijven

DommeNeger | 30-11-17 | 18:06

Dat referenda onder de huidige wetgeving een niet erg nuttig middel zijn, dat is wel waar. Dan krijg je gehuichel en volksverlakkerij met geitenpaadjes en inlegvelletjes.

Als je iets aan de referendumwet wil doen: maak volksraadpleging bindend. (En doe dan maar bijvoorbeeld verkiezingen raadgevend, als je de burgers toch zo openlijk minacht.)

Rommelende Onderbuik | 30-11-17 | 18:08

Volkomen terecht. Teveel inspraak, en dus draagvlak, onder de bevolking voor belangrijke maatschappelijke keuzes moet je gewoon niet willen. Dat kun je veel beter over laten aan de 'professionals' in Den Haag. Die hebben immers de afgelopen jaren een uitstekend trackrecord opgebouwd met de afhandeling van de Euro- en migratiecrisis. Werkelijk onbegrijpelijk dit. De bevolking is nog nooit zo goed opgeleid en geïnformeerd, de technische mogelijkheden voor de directe democratie zijn nog nooit zo goed geweest als nu, en dan dit.... Een totale minachting voor de Nederlandse kiezer. Wat een blamage voor de voormalige referendumpartij D66.

therealbraindump | 30-11-17 | 18:01

Als ik heel eerlijk moet zijn heb ik ook nog nooit wat in een referendum gezien. Het doorkruist onze vorm van democratie.
Wel grappig dat die cowboys van D66 eindelijk hun studentikoze quatsch ontgroeien.

Francieux | 30-11-17 | 18:00 | 3

Welke democratie?

knerf | 30-11-17 | 18:08

knerf | 30-11-17 | 18:08
Stembus zegt u dat iets? een kruisje zetten waarvoor je een partij vier jaar een mandaat geeft

botbot | 30-11-17 | 18:17

@botbot. En na de verkiezingen 180 graden draaien waardoor verkiezingen nutteloos zijn voor inspraak van burger op politiek. Of andere wetten er door raggen die niet eens tersprake zijn gekomen tijdens de verkiezingen.

A.I. van Dee | 30-11-17 | 20:19

Voor de goede orde:
Dit hebben we te danken aan Buma van het CDA.
Die is al jaren fel tegen.

Kruisruiker | 30-11-17 | 18:00 | 3

De groeten met je. D66 was toch altijd voorstander en DIE is gedraaid. Van Buma wisten we dat het CDA TEGEn was. De draai is nu gemaakt met medewerking van die groene rakkers van D66.

Semper-Fi | 30-11-17 | 18:06

Onzin..... CDA en ook VVD zijn er altijd op tegen geweest en dat is dus duidelijkheid, D66 daarentegen is 1 van de initiatiefnemers van het wetsvoorstel van het bindend referendum en trok een paar weken, samen met de andere initiatiefnemers GL en PvdA hun keutel in.
Wat Pechtold ook zegt, ze zijn dus altijd voor referenda geweest maar dan moet de burger dus wel mee werken en het juiste vakje kleuren..... schijtlijsters en volksverlakkers dus!

Fatwabuster | 30-11-17 | 18:12

Je vergeet dat de VVD ook niet voor was, en dat is de grootste partij in het kabinet.
D66 moest dus wel.
Snap je het nu?

Kruisruiker | 30-11-17 | 18:12

Hoe zouden Friezen dit oplossen?

Petrus Poortwachter | 30-11-17 | 17:59 | 1

Iet ken net roepen en het regelen

1977 | 30-11-17 | 18:04

Ach wat een bitterheid, maar weten wat een referendum inhoud ho maar.
Vele die kermen over het Oekraïne referendum, gezien hun grieven snappen nog steeds niet dat het raadgevend is.

botbot | 30-11-17 | 17:58 | 11

MarcS | 30-11-17 | 18:52
In de grondwet staat geschreven dat het raadgevend is en niets over testen.
Misschien is een cursus staatskunde iets voor u.

botbot | 30-11-17 | 18:57

Zeg heer botbot, het 'raadgevend' referendum inzake het Oekraïne verdrag het had een vrij goede opkomst, dat waren mensen die zich in de materie hebben verdiept en als men dat doet, betekent dat geïnteresseerd, intelligent en, met name, begaan. Volgens u mogen dus 150 eikels, eikelinnen of genderneutrale denneappels dat naast zich neerleggen. Goede raad moet je mijns inziens niet naast je neer leggen, maar ter harte nemen.

GKJP | 30-11-17 | 20:08

Afgelopen gemeenteraadsverkiezingen in de heringedeelde gemeenten had een opkomstpercentage dat nauwelijks hoger lag dan tijdens het Oekraïne referendum (ondanks alle sabotagepogingen 32.2%). Voorbeeld het opkomstpercentage in Leeuwarden lag op 40,5 procent, in Zevenaar was het zelfs nog lager. Over de betekenis van het woord mandaat en de vertegenwoordigende democratie zoals 'wij die kennen' zullen we het maar niet meer hebben...

Enrique C | 30-11-17 | 20:27
▼ 8 antwoorden verborgen

Schakel Lubach in, die heeft een direkt lijntje met Ollóngren via haar 'man'.

Zwizalletju | 30-11-17 | 17:58

Bedankt stemmers van/op D66, bedankt!
Jullie krijgen je dictatuur!

Alexje gaat daar voor zorgen met zijn kliekje D-facisten66.

Creaguurder | 30-11-17 | 17:58

Als burger hebt u gewoon uw smoel te houden, dat u het even weet!
Sowieso heeft Peggy al niet zo'n lekker verleden als het op eerlijkheid aankomt dus wat mij betreft schaffen we Alexander ook meteen af!

Mastermattie | 30-11-17 | 17:57

100% van de stemmers hebben hun toestemming gegeven.
Is dus heel democratisch allemaal.
Verders mondje dicht en braaf betalen.

hallevvezool | 30-11-17 | 17:57 | 1

100%? Lag u onder een steen of bent u gewoon dom?

knerf | 30-11-17 | 18:10

Wanneer het kabinet geen referendum wil, staat het haar vrij om een wetsontwerp ter zake in stemming te brengen in de staten generaal.
Tot het moment dat de wet definitief veranderd is, inclusief de mogelijkheid die de wet geeft tot het uitschrijven van een referendum, dan kan dat gewoon. Domweg omdat het de wet is.
Wanneer de regering de wet naast zich neer wil leggen, moet men niet verbaasd zijn wanneer de burger dat ook doet.

Glasgow Argus | 30-11-17 | 17:56

En de uitverkoop van Nederland draait door. De democratie stukje bij beetje afbreken. Niks over gehoord tijdens de verkiezingen van deze partij. Het kartel onder het eu juk gaat er mee weg komen. Gaaf land.

P-unit | 30-11-17 | 17:55 | 1

Hun horizon strekt niet verder dan 4 jaar, want geen persoonlijke aansprakelijkheid.

SlimmeBelg | 01-12-17 | 05:35

Wat een ongelooflijke schande. En dan straks allemaal van die figuren die dit goed gaan lopen praten.
Revolutie!

deNettobetaler | 30-11-17 | 17:55

Maar wat is de motivatie dan?
"We weten zeker dat iedereen dan voor behoud stemt en de burger heeft niets te zeggen"? Ze kunnen immers moeilijk zeggen dat de meerderheid het zeker weten met hen eens gaat zijn in een referndum, dan kun je allerbeste WEL het referendum houden.

De eerder gehoorde motivatie is in ieder geval de wereld op z'n kop: "een raadgevend referendum is niet krachtig genoeg, dus ipv het bindend te maken schaffen we het helemaal af". Mijn jas is niet warm genoeg voor buiten, dus ik doe m'n trui ook maar uit.

een_mike | 30-11-17 | 17:55 | 2

De motivatie is Buma.
Die is er fel op tegen.

Kruisruiker | 30-11-17 | 17:56

Kruisruiker | 30-11-17 | 17:56:
CDA:"Wij maken Omtzigt monddood als jullie de bevolking monddood maken."
D'66:"Deal!"

LuckyGirl | 30-11-17 | 18:19

D66 is een organisatie die opgericht is om binnen 66 jaar van Nederland een dictatuur te maken. Na de benoeming van hun leider tot burgemeester en het afschaffen van een referendum over het afschaffen van referenda hebben ze al belangrijke mijlpalen gehaald. 2032 is het jaar dat de zoon van Pechtold de tweede keizer wordt van het vierde Europese rijk.

Feynman | 30-11-17 | 17:55

Desolaat66

rustzacht6 | 30-11-17 | 17:52

Nederland is een dictatuur met een koningshuis.

de uitbater | 30-11-17 | 17:52 | 4

NL=bilderbergdemocratie met operettegezelschap

rechtsdwalendeautist | 30-11-17 | 17:57

Nederland is een bananenmonarchie..

knerf | 30-11-17 | 18:13

Dit is niet mijn Nederland vriend.

Rest In Privacy | 30-11-17 | 18:15
▼ 1 antwoord verborgen

Het blijf vreemd. Wij kiezen een volksvertegenwoordiging, die ons dan ineens rechten gaan afpakken zonder dat wij onze mening erover kunnen geven.

Trubelscooter | 30-11-17 | 17:51

Dictatuur is ook met een D.

De waard zijn gast | 30-11-17 | 17:51

'Het kwaad zegeviert wanneer de goeden zwijgen'

iew | 30-11-17 | 17:51 | 1

Het kwaad zal gestraft worden

BosrandDirk | 30-11-17 | 18:04

Welkom in de flitsdemocratie. De democratische beginselen treden daarin alleen in werking indien er een voor de zittende macht gewenste uitkomst te verwachten valt. In andere gevallen, noemen we de materie te complex voor volksevaluatie en laten onwelgevallige uitkomsten naast ons liggen.

Statler en Waldorf | 30-11-17 | 17:51

Heer, vergeef het hun, zij weten niet wat ze zeggen.
Zalig zijn de armen van geest.
Vrij naar: Jezus

Bakkeleures | 30-11-17 | 17:51 | 2

Denk je dat dat gaat helpen?

BosrandDirk | 30-11-17 | 17:58

Het zijn allerminst armen van geest die deze beslissingen nemen, dus moeten ze zich later verantwoorden. De vergelijking gaat mank.

SlimmeBelg | 01-12-17 | 05:31

demagogen66

komtdatschot | 30-11-17 | 17:50

Valt ook niet mee om het afschaffen van het (slechts) raadgevende referendum referendabel te formuleren in een voor-of-tegen-vraag. Het volk zal het zeker niet begrijpen en verkeerd stemmen zodat er weer maandenlang naar een geitenpaadje gezocht moet worden.

Enrique C | 30-11-17 | 17:49

Dan blijft er nog maar één ding over: Revolutie!!

Steinway | 30-11-17 | 17:48

Onze werknemers lopen over ons
We moeten er echt wat aan gaan doen zo langzamerhand

BosrandDirk | 30-11-17 | 17:48 | 1

Je reinste muiterij!

BosrandDirk | 30-11-17 | 17:56

Hoe kunnen die lui zichzelf nog in de spiegel aankijken en niet in treurig lachen uitbarsten?
Democraten 66. Pissen alle soevereiniteit weg aan Brussel
Wat een flut partij.

Rest In Privacy | 30-11-17 | 17:48

Dan gaan we voortaan wanneer we echt iets willen veranderen of echt niet vinden kunnen toch gewoon weer met miljoenen de straat op ?!
Helaas is daar een vergunning voor nodig in deze parlementaire dictatuur...

iew | 30-11-17 | 17:48 | 1

Vergeet je verplichte ausweis niet, anders kom je nog in vreemdelingendetentie.
Afschaffen van het verplichte auswesi na de tweede krieg is een foutje geweest.
Het heeft de hippies de kans gegeven om vrij anoniem en onverveerd de wederopbouw terug te draaien en de ware nazis terug te halen.
Voor een schelpje vol stinkolie.

hallevvezool | 30-11-17 | 18:03

hahaha heerlijk dit. het volk krijgt gewoon wat het verdiend. op de valreep van het jaar waarin u voor het trieste zooitje heeft gestemd wordt u nog eens lekker keihard en diep in uw aarsie genomen. met stevige ferme stoten wordt de l*l der overheid tot aan de ballen toe in hoogtempo aan u opgedrongen. het nederlandse volk is een kringspierloos mak lammetje klaar voor de slachtbank.

Rest In Privacy | 30-11-17 | 17:47 | 1

Inderdaad, vooral elke keer weer op dezelfde partijen stemmen. En maar klagen.

pjisonline | 01-12-17 | 07:24

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat mensen die op de net opgerichte D66 partij van Van Mierlo hadden gestemd nog steeds op deze partij stemmen maar, mogelijk heb ik het mis. Hoe diep kan je zinken. Maar ja, er was ooit een TV zender opgericht die uit GS kwam en die flikte het zelfde kunstje. niets is meer wat het was en helaas niet ten goede.

Rest In Privacy | 30-11-17 | 17:47 | 1

Jaren geleden al opgezegd idd. Toen ze afscheid nemen van wat andere voor mij belangrijke zaken

MarcS | 30-11-17 | 18:48

Was te verwachten met al dat maffe linkse kutvolk in dit kabinet dat niks maar dan ook niks met de mening van het echte volk te maken wil hebben.

Zwizalletju | 30-11-17 | 17:46

Brussel rules ! Complete afgang natuurlijk. FvD gaat wel groot worden zo natuurlijk.....

Tee Of Cup | 30-11-17 | 17:46

Het kabinet is dus erg bang voor de burger..... eigenlijk wisten we dat al maar wordt nu ook nog eens geformaliseerd, bedankt Demonen666!

Fatwabuster | 30-11-17 | 17:46

Ja hoor wij gaan echt wel super zeker naar burger luisteren, dat is de reden dat we zijn opgericht!

Uitslag van een referendum strookt niet met partijprogramma D66.

Boe! Referendums zijn kut! Geen referendums meer!

Kiezersbedrog/verraad/ruggegraatloos/alles voor het regeren/geen principes/democratisch lullen autoritair regeren.

Meeroever | 30-11-17 | 17:45

Wat is dit ongelofelijk triest. Het volk weet zicht te organiseren en wordt te mondig, dus trekt men de teugels even wat strakker. Leven in vrijheid in een democratie? Ja, tussen de muren van je huis, en voor de rest bepaalt Brussel het allemaal wel. Nederland is overleden.

John Dough | 30-11-17 | 17:44

Verkiezingen ook maar afschaffen. Lijkt me ook wel verstandig.
Iedereen automatisch bij geboorte D666-lid?
Dankzij Pia Muts Dijkstra waren mijn lijf en leden en mijn organen toch al van de staat.
En dankzij jarenlange PvdA-terror behoorde mijn arbeid al goeddeels tot de staat.
Nieuwe slavernij...
Een volk dat voor tirannen zwicht...

Rommelende Onderbuik | 30-11-17 | 17:44

Misselijk en boos word ik van dit nieuws.

Baski | 30-11-17 | 17:44

Vrij vertaald naar populistisch senator Huey Long (en niet Winston Churchill) die eens zei: “When fascism comes to America it will be called anti-fascism.

Dan kunnen we nu met rechte de parallel trekken met Nederland:

"Als de 'democraten' in de regering komen zullen ze anti-democraten worden genoemd."

Not_again | 30-11-17 | 17:43

Nederland is nu echt helemaal dood. Dat een regering er tot nu toe mee wegkomt om niet naar de bezorgdheid van de meerderheid van het volk te luisteren is al absurd, maar dat ze zelfs bereid zijn om een bestaande wet buitenwerking te stellen (het is immers geen oorlogstijd of zo), is diep en diep triest. Geloof mij maar dat de politieke leiders nooit en te nimmer vanzelf op zullen stappen. Zij weten precies dat het klootjesvolk te dom is om (op dit moment en +/+ 5 jaar) massaal anders te gaan stemmen, dus blijven ze gewoon zitten. Ze zullen alleen met geweld verdreven kunnen worden. En als het zo ver is verstoppen zij zich met zekerheid achter Brussel, omdat zij er met het gevoerde beleid eigenlijk ook niet eens waren ...

De Griek | 30-11-17 | 17:42

Volgens mij gaat het volk daar over.

wingload | 30-11-17 | 17:41

Met alle respect hoor , maar had er nou echt iemand anders gedacht dan ????

stoneytony | 30-11-17 | 17:40

Toch hebben VVD, CDA en CU het nóg verkeerd gedaan. D66 was zelf al tegen referenda in z'n huidige vorm. Nu lijkt het nog wisselgeld in het nwe regeerakkoord. Mooier was het nog geweest als ze er zelf om hadden moeten vragen voor het oog van de natie.

Francieux | 30-11-17 | 17:40

Wilders had 1 A4-tje, D66 heeft nu een leeg A4-tje.

Harry Turtle | 30-11-17 | 17:40 | 1

D66 heeft zichzelf totaal overbodig gemaakt.

koeberg | 30-11-17 | 19:20

Probeer net mijn lidmaatschap op te zeggen. Mag dus niet.

RickTheDick | 30-11-17 | 17:39 | 2

Jij was lid van D66?

Dan heb je boter op je hoofd (en bloed aan je handen).

Synthese | 30-11-17 | 17:41

Dacht je nu echt dat je zo makkelijk onder een pact met de D(uivel)66(6) uitkwam?

Halveneger | 01-12-17 | 10:01

Als satan een politieke partij zou beginnen, zou die D'66 heten.

raskol | 30-11-17 | 17:39 | 1

Devil666?

Pimp my Voortuin | 30-11-17 | 17:39

Uiteindelijk de enige oplossing!

De Griek | 30-11-17 | 17:43

iew | 30-11-17 | 17:43
Ik vond de naam niet gender neutraal genoeg en ik maak in mijn nieuwe dEUgmenskringen geen indruk met dat niet zo hippe design.
Dus nee. Sorry, gaat niet door.

Rommelende Onderbuik | 30-11-17 | 17:45

Maar allicht dat GeenStijl een mooie dumpertdeal kan regelen?
Als je ze groot inkoopt, moet ie toch wel toch voor een tientje kunnen inclusief thuisbezorging.
Lijkt me wel geinig - als straks tienduizenden mestvorken door pakketbezorgers in het land verspreid worden.
En dan naar het binnenhof. En dat ding nog even niet gebruiken hoor - laat het symbolisch zijn (opruimen van mest).
www.hornbach.nl/shop/FREUND-mestvork-...

Rommelende Onderbuik | 30-11-17 | 17:54
▼ 1 antwoord verborgen

Deugd66 strikes again! Fatsoensjuffie Ollogren en de andere kabinetkabouters fappen zich weer in de rondte bij deze 'mijlpaal'.

oorwormpie | 30-11-17 | 17:36

Willen mensen die nog op D66 stemmen hun dromen direct laten uitkomen door af te reizen naar Noord Korea, Syrië, Chad, de Centraal Afrikaanse Republiek, Equitoriaal Ginea, Turkmenistan, Tajististan, Democratische Republic Congo, Saudi Arabië, Uzbekistan, Guinea-Bissau, Yemen, Libië, Iran, Sudan, Eritrea of Loas?!? U bent namelijk niet democratisch en hier dus niet nodig.

Feynman | 30-11-17 | 17:36

Maar wat wilt u.

D'66
D'66, ja u leest het goe4d, D-Apostrof-66 was voor referenda, zeker van Mierlo was daarvoor zoals uit oude kranteberichten blijkt, hoewel dhr. Pechtold als rasechte en wasechte leugenaar ons anders probeert te doen geloven.

Schofterige geschiedsvervalsing eerste klas. Zoekt u even zelf in delpher.nl naar krantenberichten aangaande uitspraken van dhr. van Mierlo in deze.

D66
Deze partij heet nu D66, zonder apostrof, en blijkt opnieuw in democratisch licht gezien de grootste sof van de huidige tijd.
Sub omni canone, Evocatus

Evocatus | 30-11-17 | 17:36 | 2

Krantenberichten? Blijkbaar was er toen ook al fake_news.

Josip | 30-11-17 | 17:45

De "grondwet" van die partij is niet in overeenstemming met de naam om zeep geholpen. Daarmee houdt het bestaansrecht op. De naam heeft niets meer met de inhoud te maken. Misschien is het een suggestie de naam te veranderen in overeenstemming met de huidige idealen. Kan met 2 letters en cijfers gedaan worden: On en 17.

SlimmeBelg | 01-12-17 | 05:24

Het afschaffen van het recht op referendum werd in de hele wereldgeschiedenis slechts één maal eerder gedaan... en dat was in de DDR.

pollens | 30-11-17 | 17:35 | 1

Bravo voor de vermelding! We zijn dus op weg naar de NDR of nee de NDM..

knerf | 30-11-17 | 18:15

De huidige referendumwet stelt zeer nadrukkelijk dat elke Rijkswet (zie de definitie) referendabel is. Dus ook de referendumwet. Dat is dus beslist geen cirkelredenering. Het is de wet. Zoals eerder gereaguurd: mevrouw Ollengren is een Jesse Klaver met tieten.

Rest In Privacy | 30-11-17 | 17:35 | 2

Inderdaad. Is dus alleen maar een voorstel waarover gesproken zal worden in de ministerraad. We gaan er natuurlijk vanuit dat het bij een voorstel blijft en deze ietwat achterlijke minister tot inkeer komt op basis van de reacties op dit proefballonetje.

Links-om of rechts-om, die partij is stuk en kan bij het oud vuil.

Not_again | 30-11-17 | 17:51

Gegeven de minachting naar de burger hoop ik met u dat het kabinet zich aan de wet zal houden. Maar gegeven eerdere inlegvelletjes e.d. : uiterste waakzaamheid is en blijft geboden! Sprak de dominee voor eigen parochie.

Rest In Privacy | 30-11-17 | 18:06

Als in Spanje een corrupt bestuur de halve Catalaanse regering in het gevang houdt, weet je genoeg en waar wij ook naar toe gaan.
Je stem gaat erg kostbaar worden als je de vrijheid van nu nog wil houden.
Maart kun je al een geluid maken, stem ze weg de anti democraten.

gebrokenvleugel | 30-11-17 | 17:35

Lachen, kan ik mijn D66 stemmende vrienden nog makkelijker klem lullen.
Misschien dat ze dan eens een keer nadenken in het stemhokje ipv 'welk vakje past het beste bij mijn image'?

Harry Turtle | 30-11-17 | 17:34

Dan houden we toch een referendum op de Catalaanse manier?

modderator | 30-11-17 | 17:34

Maar... er is toch ook bijna niemand in Nederland die überhaupt een referendum wíl? En bovendien hebben we daar toch volksvertegenwoordigers voor? Dus ik snap D66 eigenlijk wel (in dit geval dan hè, want verder juist maar zelden).

Rest In Privacy | 30-11-17 | 17:34 | 2

Niemand? En waar hebben we die volkvertegenwoordigers ook al weer voor? Niet om jou of mij te vertegenwoordigen want dan zou er wel meer naar het volk geluisterd worden..

knerf | 30-11-17 | 18:17

Gezien de handtekeningen die er binnen komen voor een referendum, praat u poep

MarcS | 30-11-17 | 18:43

Dood'66?

Oblast68 | 30-11-17 | 17:34 | 1

Drion'66?

LuckyGirl | 30-11-17 | 18:08

Dat mens was toch onderburger van A'dam en nu onder premier van Nederland...... Tja, we weten allemaal hoe het met A'dam is vergaan en nu dus ook met Demagogen 66.....

PijlVader | 30-11-17 | 17:33

D66, met de d van dictatuur.

MogeWijEveOvergeve | 30-11-17 | 17:33

Het het Oekraïne referendum en de reactie(s) daarop toch nog onze democratie gesloopt. Job well donem!
Was er helemaal voor, maar de aftermath heeft me een gore smaak in de mond gegeven.
Sleepwet referendum gaat dus wel door. Eens kijken wat daar weer voor rottend iets uit komt. Mensen blijven me negatief verbazen.

Josip | 30-11-17 | 17:33

Met GR2018 gaat het sheeple gewoon weer op de gebruikelijke partijen stemmen hoor. Want de media gaan hard op het orgel met het demoniseren en leugens verspreiden over de PVV en nu vooral ook FvD. En het domme RTL en SBS kijkende volk trapt er wederom in.

2voor12 | 30-11-17 | 17:33 | 2

Je vergeet de npo' 1 2 3.

Rest In Privacy | 30-11-17 | 21:04

Je hebt gezien hoe een kleine propaganda campagne ervoor zorgde dat prins pils van het kneusje werd omgetoverd in de meest populaire vorst in tijden. Je denkt toch niet dat datzelfde volk kritisch na gaat denken over referenda, laat staan over zoiets pietluttigs als je volledige privacy? Laat staan dat datzelfde volk eens realistisch na gaat denken over wat ze voorgekauwd krijgen aan informatie.

Montu | 30-11-17 | 21:57

Was te verwachten, de democratie is al jaren afgeschaft .

de uitbater | 30-11-17 | 17:32 | 1

Ja hoor, totaal geen verassing.

Kruisruiker | 30-11-17 | 17:38

D'66 maakt deel uit van de regering. Ik denk dat ze bij nieuwe verkiezingen de kiesdrempel niet meer halen. Maar misschien is de wens de vader van de gedachte..

Jos9595 | 30-11-17 | 17:32

D666, maar nu echt!!

Plorkface | 30-11-17 | 17:31

Volgens het CBS had een jaar geleden ruim 60% van de Nederlanders geen vertrouwen in de politiek. Gek hè?!

DasNouJammer | 30-11-17 | 17:30

HAFMO draait zich om in z'n graf. Naar nu blijkt is alles voor niets geweest: van progressieve club naar regentenkliek in een paar jaar tijd. Uiteraard onder de bezielende leiding van Kereltje Peggold, anti-democraat pur sang. Bah!

Reinaert | 30-11-17 | 17:30 | 2

HAFMO ligt inmiddels een paar meter dieper in zijn graf zo hard als die tolt...

Enrique C | 30-11-17 | 17:39

Is'ie al nuchter dan?

Hatröss | 30-11-17 | 18:10

Alsjeblieft zeg, de meeste D66-stemmers die ik ken (ik studeer en woon in Groningen, dus het zijn er veel) geeft geen fuck om referenda en vinden inspraak van het gepeupel maar eng.

meme_mori | 30-11-17 | 17:29 | 3

Ga zelf ook stemmen, en weet je waarvoor je stemt?
Maw, doet die club ook, wat ze je vertellen tijdens de kiescampagne?

VW, alles ist vorbei | 30-11-17 | 18:37

Niet geboren in Groningen zeker. Ik zie vaak dat Groningen een ´rood bolwerk´ zou zijn, dat zou kunnen, weet ik niet, mijn kennissenkring in ieder geval niet, D66 stemmers ken ik niet, maar ik zelf ben geboren en getogen in Groningen, en ik kan u garanderen dat uw stelling voor mij niet klopt. Helaas moet ik wel toegeven dat ik heel veel mensen sprak en wees destijds op het Oekraïne referendum die daar niets van bleken te weten.
Geen Stijl, bedankt nog dat ik toen wel geïnformeerd werd.

GKJP | 30-11-17 | 19:40

Zo ook hier. D66 stem je omdat je echt heul graag euthanasie en abortus wilt, of als je Juncker toch wel een toffe peer vindt. Alle D66 stemmers die ik kende die het referendum wel belangrijk vonden zijn al over naar bv FVD en zelfs Dierenpoes.

earrebarre66 | 30-11-17 | 21:29

En terecht. Elementaire zaken zoals de soevereiniteit van een natiestaat en een volk horen nu eenmaal bij mij in Brussel.
Ik zal Oajsa_Kllongren mijn felicitatie even overbrengen.

Nikao_Ouranos | 30-11-17 | 17:29 | 1

IS getekend - Trans_Frimmermans.

Trans_Fimmermans | 30-11-17 | 17:32

Kan politieke partij 666 zichzelf opheffen?!? Bij voorbaat dank!

Feynman | 30-11-17 | 17:29

Ik ben benieuwd wat een expert er over te zeggen heeft. Kan er over de wet die geen referendum over het referendum mogelijk maakt, een referendum afgeroepen worden?

ZoekEenVrijeNick | 30-11-17 | 17:28

Demagogen 66.

"Demagogie (> demagogisch; van het Grieks δημος= "volk" en αγ(ωγ)ειν = "(op)leiden") is een manier om de luisteraar van een onwaarheid te overtuigen door een beroep te doen op het "gezond verstand" en de "logica" van een persoon. Demagogie is iets anders dan het verkondigen van leugens. Iemand die demagogie bedrijft zal niet direct onwaarheden naar voren brengen. Men zal er wel naar streven de luisteraar die er niet op bedacht is zelf naar een bepaalde conclusie te leiden. Zo kan de demagoog diens publiek naar de hand zetten.

Dutchbeaurouge | 30-11-17 | 17:28

Breek het partijkartel. Meer heb ik op dit moment niet te zeggen.

HetDerdeOog | 30-11-17 | 17:27

niet echt een breek waard, maar goed. Go your olongang!

Curbed Cobald | 30-11-17 | 17:27

Dat kan helegaar niet!

MarcS | 30-11-17 | 17:27

Democratie alleen nog in naam. Donkere tijden.

Kets22 | 30-11-17 | 17:26 | 1

We mogen niet benoemen dat we onder ondemocratisch bewind leven. Werken, belasting betalen, met lede ogen de teloorgang van je land aanzien maar vooral je bek houden.

Montesquieue | 30-11-17 | 20:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl