Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onderzoek: 54 x 'neger' op website overheid.nl

Totaalpaniek onder de andersgepigmenteerden met een identiteitspolitieke dramagenda. Iemand zei 'neger' in de Tweede Kamer. Niet zomaar iemand. Het was Theo Hiddema die 'neger' zei. Hij zei: 'trotse, fiere neger', hetwelk nu in De Handelingen is opgenomen, voor altijd. Vorige week las u al bij Sylvia Witteman (Volkskrant) dat zij het woord 'neger' niet meer gebruikt, wegens gezeik. Niet van negers, maar van roomblanke (collega) vingerwapperaars met een 26 centimeter lange fatsoensklabanus. Werd je voorheen nog verketterd voor het woord 'dobberneger' of verbannen van Twitter voor het woord 'klaagneger'. Thansch krijg je ook al de Negroïde NegerNegers van de DeugGestapo achter je aan voor het woord 'neger. Terwijl het een schitterend Nederlands woord is, neger. Enfin, wij hebben even opgezocht hoe vaak het woord 'neger' voorkomt in de handelingen en op de oewepsaait van overheid.nl. En dat is maar liefst 54 keer. Onlangs nog zeiden Jasper van Dijk (SP) en Tunahan Kuzu (DENK) zomaar 'neger' in de Tweede Kamer. Toen bleef het stil in de negerhutten van Tante Clarice en Tante Claudia...

lol @ block

Reaguursels

Inloggen

Het hele gedoe om dit soort woorden gaat om macht: degenen die lopen drammen dwingen zo het woordgebruik door hun tegenstanders aan te laten passen. Als ze dat voor elkaar krijgen is dat op zich al een overwinning.

Peter_K | 01-12-17 | 12:34 | 1
-weggejorist-
frederikV | 01-12-17 | 00:45

Ik ben boer en denkt u negatief over een boer dan ziet u dit als scheldwoord. Nu ben ik neger en denkt u negatief over negers dan......

maarten1959 | 30-11-17 | 18:13

Hoe moeten we een NEGER dan noemen? Turk? Nee want dat is het niet. Dus als we nu over een turk praten en hem turk noemen mag dat niet. Neger is dan wel niet de naam voor een land zoals een turk uit turkeye maar een NEGER is gewoon een synoniem voor een donkere uit Afrika. Wat een gezeik. Misschien moeten ze hem dan zwarte piet noemen want daar vinden ze de laatste tijd wel een vergelijking.

Metropols | 30-11-17 | 17:48

Tante Clarice en Tante Claudia? Wie zijn dat? Lekkere wijvon?
Oh nee...

pro1991 | 30-11-17 | 17:47

Ich bin ein Neger.

bft | 30-11-17 | 17:44

Het is in ieder geval geen werkwoord.

de euro middenweg | 30-11-17 | 17:41

Alleen negers mogen negers negers noemen. luister maar eens niet-blanken muziek. ik durf dus geen neger muziek meer te zeggen.

Plakanus | 30-11-17 | 17:23

Hoeveel echte negers zitten er eigenlijk in de Tweede Kamer?

604-030 | 30-11-17 | 17:14

Legt precies bloot hoe zwaar linkse activisten zijn blijven steken in hun rationele ontwikkeling. Arme Clarice. En akela Magikdanbijjou... behoeft geen uitleg.

oorwormpie | 30-11-17 | 16:54

Hartstikke goed punt maakt meester Hiddema! En weg met die lui die menen daar schande van te moeten spreken!

LibertasSimplex | 30-11-17 | 16:43 | 1

Schande!

LibertasSimplex | 30-11-17 | 16:45

Weer veel lege stoeltjes.... Ik moet gelijk denken aan dat artikel in de krant over die Waalse vrouw. Zij ontvangt al jarenlang een salaris van 2900 Euro per maand zonder er ook maar iets voor hoeven te doen...

Loebas | 30-11-17 | 16:16 | 1

Elk Kamerlid heeft z'n eigen portefeuille en is als het debat daarover gaat aanwezig. Als econoom hoef je niet bij een debat over dierenwelzijn te zijn, die tijd kun je gebruiken om documenten te lezen of om op werkbezoek te gaan.

GroetenVanUrk | 01-12-17 | 00:09

Het punt met de zogenaamde, zichzelf tot elite bestempelende, linkse kliek is dat de meesten van hen proletariërs zijn met PABO of een flutstudie die op -ogie eindigt, en dus laaggeletterd; zó laaggeletterd dat ze het verschil tussen ‘neger’ en ‘nikker’ niet weten.

Brou Is Back | 30-11-17 | 15:36

Afrikaan een idee!? Bedoel, iemand uit Limburg is een Limburger, iemand uit Duitsland een Duitser en waar wonen mensen van het donkere ras!? Juist, het merendeel in Afrika. Is toch allemaal niet zo moeilijk. Maar Hiddema heeft zich weer op de kaart gezet, hetgeen zijn bedoeling was. Ik zeg, goed gedaan!

PijlVader | 30-11-17 | 15:10 | 1

Wat is er mis aan "neger"als je er op blijft staan om blanke mensen "wit" te noemen?
De zwarte pot verwijt hier de ketel!

BenPakdee | 30-11-17 | 15:16

WTF is er mis met het woord “neger”? Het duidt gewoon een persoon aan van negroïde komaf!
.
Volgens mij is alleen “nikker” fout, omdat het kleinerend / denigrerend is en een scheldwoord.
.
Het woord neger heeft, voor zover ik weet, geen negatieve connotatie; het beschrijft uiterlijke kenmerken, net zoals ‘blondine’; meer niet

Brou Is Back | 30-11-17 | 14:55 | 1
-weggejorist-
Plakanus | 30-11-17 | 17:21

Even iets anders, ik ben een trotse jood mag ik dat vinden ?

Swietie | 30-11-17 | 14:32 | 1

Alleen als je het zelf zegt, schijnbaar. Maar dan mag je ons ook Gojim noemen, toch?

BenPakdee | 30-11-17 | 15:18

Cassius Clay aka Mohammed Ali zei ooit over zijn opponent Joe Frazier: "I am going to beat that nigger up!"

Fontanarossa | 30-11-17 | 14:24

Overigens heeft de interruptie vogel wel een punt... “Trotse fiere” negers is inderdaad weerzinwekkend en zijn kwalificaties die helemaal niet passen bij de neger.
Heel begrijpelijk ook dat negerin Clareesi en Claudia de Brey daar niet van gediend zijn. In beider beleving hebben ze die nog nooit gezien. Trotse fiere negers bestaan helemaal niet! Zelfs onze huisnegers Bigi en Libertas zijn zielige minkukels. Om over die redactieneger nog maar te zwijgen.

Stormageddon | 30-11-17 | 14:14

Negers mogen anderen zonder problemen witte racisten, enge witte mannen, fascisten en aanverwant noemen.
Wanneer mogen anderen weer eens zeggen wat ze van zwarten vinden?

mallekater | 30-11-17 | 14:09 | 1

Krek mijn gedachte. We hoeven het niet allemaal liggend te ondergaan!

BenPakdee | 30-11-17 | 15:20


Je kunt natuurlijk, na het doorlopen van de wetenschappelijke term negroïde naar het Amerikaanse woord nigger gaan.
Maar wat moet je in allejesisnaam anders zeggen als je het over iemand van het negroide ras hebt?
Zwarte?
Mag niet.
Colored person?
Mag ook niet.
Maak er maar gewoon de officiële term neger van.

mallekater | 30-11-17 | 14:03
-weggejorist-
p17266141 | 30-11-17 | 14:00

Waarom is de Latijnse benaming (negro, blanco) fout en de Germaanse (weiss, schwarz) goed? Het betekent allebei wit en zwart. Dat die 'anti'-racisten er meer achter zoeken is hun probleen.

Halveneger | 30-11-17 | 13:44
-weggejorist-
Frans Bierings | 30-11-17 | 13:14

Theo Hiddema kun je niet negeren.

Frans Bierings | 30-11-17 | 13:14

Ben benieuwd hoe die 'negers' ons noemen als ze 's avonds achter hun portie gebraden kip zitten ...

Wekkertje | 30-11-17 | 13:13 | 3

Witman, boeroe, bakra, kaaskop, tatta, patatta (aardappel). Alsjeblieft, alvast van de Surinaamse kant.

Halveneger | 30-11-17 | 13:46

Elke Indonesier kan je vertellen wat "zwarte kip"is.

mallekater | 30-11-17 | 14:09

Macamba zeggen ze op Curacao

Fontanarossa | 30-11-17 | 14:26

Gekleurde mag dan weer wel ... nu ja gaat nergens over. Behalve dan het getwitter om dit politiek uit te buiten en wie daar een punt van maken. Die zijn echt onsmakelijk bezig.

Simon_GS | 30-11-17 | 13:10

Ik begrijp al die taboes niet. Dit land krijgt steeds meer overgevoeligheden. Neger is gewoon het woord voor zwarte mens. Laten we het gewoon blijven gebruiken, dan wennen ze er aan.

Poes Fiep | 30-11-17 | 13:07 | 1

Mee eens, wettelijk toegestaan, aldus onze mr Hiddema.

gato | 30-11-17 | 13:37

Ik begrijp al die taboes niet. Dit land krijgt steeds meer overgevoeligheden. Neger is gewoon het woord voor zwarte mens. Laten we het gewoon blijven gebruiken, dan wennen ze er aan.

Poes Fiep | 30-11-17 | 13:07

Hele youtube filmpje gezien, daarom gestemd op Hiddema, die kent de wet, geen grapjes uithalen en die D66 figuur wil even belangstelling, niet doen , Deze man kent hele wetboek uit zijn hoofd en al 45 jaar advocaat, dus ga zitten en hou je muil , als de meester spreekt. Die weet heus wel of we neger, zwarte blanke witte of paarse mogen zeggen.

gato | 30-11-17 | 13:05

Ik kan me een voorstelling van Herman Finkers op de nationale tv (NPO!) nog herinneren. "In het kader van de actie 'Racisme - Voor je 't weet ben je zelf aan de beurt' spelen we het radiotelefoonspelletje Geen jager, geen neger".

Mike Gaatjeniksaan | 30-11-17 | 13:01 | 1

Mevrouw , U woont in Almelo ? Ja... naast een neger !

Hellooder | 30-11-17 | 13:08

Wanneer komt er nou eens een wodka met "Juncker" op het etiket, speciaal voor de alcoholdoelgroep 55+ op de markt? (Vroeger bestond er het label 'Yeltsin') "Doe mij nog maar een Junckertje!" Samen met een miermierzoet likeurtje genaamd 'Timmerfranske'. Dat zal ze leren.
In dezelfde trant zou een nieuwe choco-toef de "Hiddema-zoen" ook een gegarandeerd succes worden in deze donkere dagen voor Kerst. Satire helpt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-11-17 | 12:57

Schitterend, hoe de Hiddemeier in dit fragment de hele deugende paternaliserende "ach gossie, een neger. Achutteguttegut, ah, wat zielig" deugkliek wegzet door het over de trotse, zelfbewuste neger te hebben die tegen zijn/haar geconfronteerd wordt met deze jengelbende. Ijzersterk, en de deugdrammers snappen het cynisme van Theo niet eens...

Graaisnaaiert | 30-11-17 | 12:54

Sylvana Simons nummer 1 op Kleurrijke Top 100
Peter R. de Vries: 'Het is geweldig hoe ze strijdt tegen racisme'

demaup | 30-11-17 | 12:51 | 2

Zeker.
En een succes dat ze heeft... niet te filmen.

mallekater | 30-11-17 | 14:06

Maar er zijn zoveel windmolens in Nederland.... Niet tegen op te boksen voor SS!

BenPakdee | 30-11-17 | 15:23

Tegenwoordig heb je ook veel blanke negers.

van Oeffelen | 30-11-17 | 12:51

geen jager mar ook geen neger.

stunter | 30-11-17 | 12:49

Tja... negerzoenen mag niet meer dus je moet wat

Johan1235 | 30-11-17 | 12:42

Ik hoorde een bekend duo live zingen: 'ik heb zelfs echte vrienden in mijn negerkring'.
Het was 1976, in Arnhem, en het was de tijd dat we nog niet spastisch deden over veel woorden en begrippen die inmiddels in opspraak zijn.

En ja, er waren echt wel negers, Chinezen, Surinamers en Turken enzo in Nederland, maar die waren oprecht blij dat ze hier mochten zijn. Echt waar. Want het was hier immers best goed.

Maar ja, een deel daarvan werd toch ontevreden, want na een paar generaties ervaar je het land waar je geboren bent en woont ook als jouw land. Begrijpelijk.

Maar om nou in dit eeuwigdurende gezeik terecht te komen, ik weet het niet hoor. Van mij mag het ophouden. Er zijn zaken die belangrijker zijn voor het land.

Bernhard de II | 30-11-17 | 12:22 | 1

Doet me denken. Het schitterende kerstlied "het was maar zo'n neger, zo'n zwarte". Daar had De Zangeres Zonder Naam alleen maar goede bedoelingen mee.
Zo van, wees eens een beetje aardig tegen de donkere migranten met Kerstmis, beste blanke mensen.
Moet je nu zien wat er van gekomen is.
Als je Sylvana geen fijne, diverse feestdagenkaart stuurt, krijg je al bijna een proces aan je broek.

Rommelende Onderbuik | 30-11-17 | 12:43

Je eigen etniciteit willen ontkennen door het woord 'Neger' niet te willen gebruiken, hoe groot kan je minderwaardigheidscomplex zijn!

BadLieutenant | 30-11-17 | 12:21 | 1

Het is ook maar een heel , heel klein mensje.....

BenPakdee | 30-11-17 | 15:25

Het moet zo vaak gebruikt worden dat zelfs negers het een normaal woord gaan vinden. En dat is het ook.
Maar ik vind nog steeds dat 'blanke' best wat pittiger mag. Witmans klinkt te Oom Wim-achtig, het roept het beeld op van een pijp, een vlinderdasje en een gristelijke scheiding in het brillantinehaar. 't Mag best wat wilders.

dedeurs | 30-11-17 | 12:18

Neger is gewoon een normaal woord. Is een aanduiding voor de donkere medemens ten zuiden van de Sahara.....

chrisjuh | 30-11-17 | 12:11

“oewepsaait”.... *proest* en bedankt..
Koffie zit nu dus niet waar het heurt.

Hollander01 | 30-11-17 | 11:45

Volgens A Greek-English Lexicon, samengesteld door Liddell en Scott (1948), betekent het Griekse woord voor Ethiopiër (Aithiops): „Verbrand gezicht, d.w.z. Ethiopiër, neger, Homerus, enz.”
Geen enkele gecastreerde buitenlandse eunuch kon een joodse proseliet of een lid van de besneden gemeente van Israël worden. — Deut. 23:1; vergelijk Jesaja 56:3-5.

Rest In Privacy | 30-11-17 | 11:45

Je mag toch ook Afrikaan, blanke, Europeaan, Aziaat, Arabier, Eskimo, Indiaan, Duitser, Tukker etc zeggen. Mensen die behoren tot Negroïde ras zijn Negers ik kan het niet anders maken.

1,2,tja,tja,tja | 30-11-17 | 11:36 | 2

Ho ho ho. Afrikaanse mensen, Aziatische mensen, Arabische mensen, Turkse mensen. etc.

JohannesDeStroper | 30-11-17 | 11:42

Het is dus Neger mensen. Is dat omdat jij anders niet weet dat het om mensen gaat?

Monsarrat | 30-11-17 | 11:55

Zo moeilijk is het niet. Zeg geen neger/regen/leger, bro. Regen is Neerslag!(tenzij je weerkundige bent) Leger is Strijdkrachten!(tenzij je soldaat bent) Neger is Zwarte man!(tenzij je neger bent) Je weet toch, vriend.

RickTheDick | 30-11-17 | 11:35 | 1

Gewoon negeren.
(bepaal zelf de klemtoon van dit mooie woord)

Premier Trutte | 30-11-17 | 11:30

Ik zie het al helemaal voor mij: Matthijs van de DWDD die de redacteur van de Van Dale laat toezeggen dat in de nieuwe- moderne versie van Van Dale een en ander aangepast gaat worden. Dit na een discussie met drie voorstanders van de aanpassing- tevens BN-er waarvan een met een negroïde achtergrond - en met een tegenstem van een onverholen extreemnationalist. Het applaus in de studio maakt duidelijk dat iedereen die deugde het er mee eens was.

J.Slavink | 30-11-17 | 11:29
-weggejorist-
zwemverbrander | 30-11-17 | 11:28

Heeee, het is een kleurling! Geraden!
Dat klinkt toch veel beschaafder?

Josip | 30-11-17 | 11:27

Prima, maar dan mogen ook alleen blanke mensen het woord 'witte man' gebruiken.

His Lordship | 30-11-17 | 11:25 | 1

Paul Blankeman.

Is dit nog nieuws? | 30-11-17 | 12:08

Even denken:
Neger? mag blijkbaar niet
Nigger? Mag zeker niet
Zwarte Piet? Mag niet
Negerzoenen? Mag niet, heten nu na bedreigingen gewoon zoenen
Jodenkoeken? Mag wel
Lorrejood? Mag wel
Jodenstreek? Mag wel
Man? mag niet, moet genderneutraal zijn
Vrouw? Mag niet, moet genderneutraal zijn
Eskimo? Mag niet, moet Inuït zijn
Turk? Mag niet, moet Turkse mensen zijn
Marokkaan? Mag niet, moet Marokkaanse mensen zijn

Wie discrimineert er nu en wie wordt gediscrimineerd?

langzullenweleven | 30-11-17 | 11:14 | 1

Blanke vla,
Witte rijst,
Afrikaantje (=bloem),
Bruin brood,
Moorkoppen,
Roze koeken,
Zwarte koffie,
Wit brood,
Brownies,
Pindakaas (pinda is scheldwoord voor Indonesiërs),
Vette hap (beledigend voor mensen met een bovengemiddeld gewicht),
Witbier,
Boerenkool,
Boerenjongens,
Bruine suiker,
Zigeunersaus,
Zwart rijden,
Witte Kerst,

Is dit nog nieuws? | 30-11-17 | 12:08

Ik kom nog wel eens in Africa en als een neger mij ziet dan word ik meestal verwelkomt met "toubab".

Mr_Pikibelly | 30-11-17 | 11:09

Neger is toch prima.
Als hij nou 'stinkende zwartjoekel' zei was het wellicht een ander verhaal.

Kruisruiker | 30-11-17 | 11:09

‘Met je klauwe van me lijf blijve, hottentot!’ schreeuwde Tonia. (Willem van Iependaal, Polletje Piekhaar, 1935)

Is dit nog nieuws? | 30-11-17 | 11:08
-weggejorist-
Ali Bundii | 30-11-17 | 11:05

And not a single fuck was given.

Peter_K | 30-11-17 | 11:03

Wat een gore vieze racist die Groothuizen, dat hij aanstoot neemt aan het beeld van een trotse fiere neger.

me,myself and IK | 30-11-17 | 11:03

Ik ga over mijn eigen woorden. NEGER is lekker duidelijk! Iedereen weet dan waar ze mee te maken hebben.

PIS-Alchimis | 30-11-17 | 11:01

Neger staat niet gelijk aan het engelse ‘nigger’. Neger is geen scheldwoord. Nikker wel, waar het engelse nigger dan ook gelijk aan staat.

Er is hier dus gewoon sprake van een woordelijke dwaling in deugland.

HeilTrump | 30-11-17 | 10:58 | 2
-weggejorist-
beau van rtl | 30-11-17 | 11:09

Vroeger werd in de USA 'black' als beledigend gezien en toen kwam daar 'negro' voor in de plaats, in de "I Have a Dream" speech van Martin Luther King komt het woord 'negro' 16 keer voor.
En 'negro' is natuurlijk de juiste vertaling voor 'neger'.

Het is ook wel erg verwarrend wat tegenwoordig blijkbaar fout is om te zeggen als je zelf geen SJW speech kent.

me,myself and IK | 30-11-17 | 11:23

Glanzend zwart.

Captain Pervert | 30-11-17 | 10:58

Moriaantje, zo zwart als roet
ging eens wandelen zonder hoed
en de zon scheen op z'n bolletje
daarom droeg hij een parasolletje

vrijwel_bijna | 30-11-17 | 10:57 | 2

In Suriname, daar wordt echt gediscrimineerd. Hindoestanen tegen creolen bijvoorbeeld. Lichtzwarten tegen donkerzwarten. Surinamers kunnen pas echt discrimineren. Zelfs onderling, als er eentje in een betere positie zit dan een andere, zal hij deze zeker misbruiken om zijn macht te tonen.

beau van rtl | 30-11-17 | 10:53 | 1

Ik heb dat hier eerder ook al gezegd.Wat dacht je van hindoestanen tegenover blanke nederlanders in Nederland?Ben ik zelf lijdend onderwerp in geweest.
And u know what? i dont give 2 vliegende neuqfouten.

p17266141 | 30-11-17 | 10:55

Je moet het woord "neger" in de Handelingen wel in de juiste context plaatsen! Hieronder hier een van de 54 voorbeelden uit een stuk van de Provincie Overijssel:
"Relatief belangrijk is het voorkomen van Veenmol, Moerassprinkhaan, Zompsprinkhaan en Negertje". Dit heeft niets met het benoemen van een ras te maken.
Hiddema maakte de opmerking vast niet onschuldig. Het is echter een bestaand woord in de van Dale en het woord is niet verboden.

Mannes | 30-11-17 | 10:53 | 1

Het woord is niet verboden. Straks wordt ook adem halen verboden. Dat is logisch als je geen hoofd meer hebt. De verboden zijn er, boekenlijst e.d., meestal om je een bepaalde richting uit te dwingen. Wit en zwart moeten beide verboden worden; kleurloos.

gnor | 30-11-17 | 11:01
-weggejorist-
p17266141 | 30-11-17 | 10:51 | 1

Ik zou me doodschamen als ik een neger was. Gepamperd worden door types als Georgina Verbaan, Claudia de Breij, Paul, DWDD, Jinek, Joop, AFA.

Cerpio | 30-11-17 | 10:51 | 3

Doodschamen valt wel mee, meer dat ik er van moet kotsen!

me,myself and IK | 30-11-17 | 10:59

Sommige vrouwen kicken nu eenmaal op een broodje speciaal, daarom vinden ze kleurlingen ook zo aantrekkelijk. Als het maar bijzonder is, en dan het liefst een intelligente, dan glijden ze er helemaal op.
Even matchen, klaar.
Onbegrijpelijk, die hersenkronkels.

Josip | 30-11-17 | 11:33

Deze dames en heren hebben een vaste overtuiging: wie eenmaal een rolletje drop heeft gegeten wil nooit meer een rolletje pepermunt.

Nou ja, bij Claudia de Breij .... nou ja, laat maar.

mallekater | 30-11-17 | 14:13

nl.m.wikipedia.org/wiki/Neger
De Taaltelefoon, een taaladviesdienst in samenwerking met de Nederlandse Taalunie, adviseert het gebruik van zwarte in plaats van neger in bijvoorbeeld journalistische teksten.

Oké.

Is dit nog nieuws? | 30-11-17 | 10:50 | 1

Neger van Negro wat Spaans is voor zwart. Zwart in het Spaans is dus beledigend en zwart in het Nederlands niet. Heb ik wat gemist? Hebben wij ineens een probleem met leenwoorden uit Zuid-Europa? Hebben we het nog over racisme of over taalpurisme?

Doe_eens_normaal_man | 30-11-17 | 11:30

Moest ineens aan Sjaak Swart denken.

komtdatschot | 30-11-17 | 10:50

Vroegah dacht je er niet zoveel bij wanneer ergens plotseling een neger opdoemde, nu moet je direct je politiek correcte gulp nakijken of er geen discrimiNazi uithangt. Een racistische opmerking of blik kan- en zal immers overal gezocht kunnen worden.

Duss, beste negers. Blijf alsjeblieft uit mijn buurt, ik wordt zenuwachtig van jullie culturele vel. Vooral in deze dagen.

Jan Passant mk2 | 30-11-17 | 10:47

En hoe vaak is het woord "neger" anders gebruikt dan in een citaat (en dan laten we de stukken die gaan over een sprinkhanensoort dat Negertje heet even buiten beschouwing)?

J. Jarig | 30-11-17 | 10:45 | 1

Een sprinkhanensoort Negertje noemen?!? Schandalig! Alsof een neger ook maar iets met een plaag of het kaalvreten van een land te maken heeft!

Granduciel | 30-11-17 | 11:31

Zweden is de testcase voor de toekomst van het postmoderne, slappe, relativistische, door Gutmenschen gedomineerde Avondland.

Schoorsteenveger | 30-11-17 | 10:45 | 1

Oeps, verkeerde plek.

Schoorsteenveger | 30-11-17 | 10:47

Ja, ja..... Racist hier, racist daar. Als je een zwart iemand neger noemt - wat gewoon in de Dikke van Dale staat zoals hieronder al gezegd - ben je een racist. Wat een inflatie van dat woord. Na het Wildersproces wisten we al dat Marokkanen een ras waren, en een collega van me wees me erop dat er laatst een uitspraak van de Commissie voor de Rechten van de mens is geweest die uitmaakte dat "woonwagenbewoner" ook een ras is (voor de geïnteresseerden CRM, 07-11-2017, nr. 2017-128); U weet wel, dat instituut waar heel SJW Nederland zijn hoop op heeft gevestigd (of daar werkt). Ben benieuwd welke gekwetste in dit geval als eerste dit prachtinstituut benadert om Hiddema de mond te kunnen snoeren.

pietje precies | 30-11-17 | 10:45

"Het moet ook niet genormaliseerd worden"??!
Neger is een gewoon Nederlands woord.
Wat niet genormaliseerd moet worden is het woord witten, als er blanken bedoeld worden.

Rest In Privacy | 30-11-17 | 10:43

Wat is dat Zuid-Afrikaanse woord ook alweer? Begint met een k...? Klinkt als ongelovige in het Arabisch....

Is dit nog nieuws? | 30-11-17 | 10:43 | 2
-weggejorist-
J. Jarig | 30-11-17 | 10:46

Mag ik mensen nog wel uitkafferen?
Of mag ik die negeren?

J. Jarig | 30-11-17 | 10:47

NWA staat vaak in de VS als graffiti op muren van getto's:
No Whites Allowed.
Een rapgroep heette ook zo:
Niggaz Wit Attitude.
Clarise zou wel meer op hebben met Kid Creole and the Coconuts

Ben-Bataaf | 30-11-17 | 10:41

Neger op z'n Frans uitspreken?

Musset | 30-11-17 | 10:40

De spagaat van Claudia de Breij moet iets met haar verdienmodel te maken hebben. BN-ers zijn vooral opportunisten. Zalen in de provincie?

J.Slavink | 30-11-17 | 10:38

Ik ga binnenkort naar Montenegro en misschien dat ik vandaaruit mijn reis voortzet richting Palo Negro of de Rio Negro hoewel Pozo Negro ook best mooi kan zijn.

Memek | 30-11-17 | 10:37 | 2

Ga ook nog even naar de Porta Nigra in Trier.
En wat te denken van een vakantie in Nigeria of aan de Niger.
Walgelijk volk wat daar woont. Dat ze eens aan Sylvana vragen hoe ze zich moeten noemen.

FCDenBosch | 30-11-17 | 10:50

Bedankt voor de tip. Ik zal trouwens mijn plaatselijke ophaal Chinees een vragen of hij wel eens in Yellowstone National Park is geweest, ben benieuwd.

Memek | 30-11-17 | 11:04

Lees ze eens goed, uit de Dikke van Dale:
ne·ger (de; m,v; meervoud: negers)
1 lid van een van de zwarte rassen die oorspronkelijk uit Afrika afkomstig zijn (door sommigen als scheldwoord ervaren)

rood·huid (de; m; meervoud: roodhuiden)
1 benaming, door blanken aan Noord-Amerikaanse indianen gegeven

blan·ke (de; m,v; meervoud: blanken)
1 mens van het blanke ras

Es·ki·mo (de; m,v; meervoud: Eskimo's)
1 oorspronkelijke inwoner van het noordpoolgebied

Wat kunnen we hiervan leren:
1) Alleen sommige blanken (en een enkele neger) vinden het hebben van een donkere huidskleur storend genoeg dat het benoemen ervan als schelden wordt ervaren.
2) Alleen Eskimo is daadwerkelijk als scheldwoord bedacht door Noord-Amerikaanse Indianen en daar maakt zelfs de Dikke van Dale zich niet druk om
3) De Dikke van Dale weet kennelijk zelf ook geen "politiek correct" alternatief.
4) Huidskleur is geen denkbeeldig iets, het bestaat. Het benoemen ervan maakt je dus geen racist. Het je druk maken over het benoemen ervan zou wel een teken van racisme kunnen zijn.

Doe_eens_normaal_man | 30-11-17 | 10:36

Waar komt die Clarice vandaan eigenlijk, wie heeft deze agitator op het schild gehesen bij de VN om een stokende en negatief beeld van Nederland neer te zetten. Zij en haar ongelofelijk domme volgers zoals De Breij zijn niet anders dan "zeikwijven", die niks te melden hebben behalve hun eigen verongelijktheid!

lanexx | 30-11-17 | 10:36

Die beroeps werkeloze activisten vinden tegenwoordig ook alles racisme of fascisme, maar het woord "Uitkering" niet, zolang het maar niet naar werken stinkt.

FreeVogelaar | 30-11-17 | 10:34

Groothuizen is typisch zo iemand die heimelijk vindt dat negers minderwaardig zijn en dat je daarom mensen geen neger mag noemen.
De man krijgt een sterretje van de juf want hij komt als superieure blanke zo lief en nobel op voor de arme zielige neger....
-
LOL, Hiddema hoefde niet lang te wachten op een voorbeeld bij zijn betoog over dit soort heimelijke racisten.

moitambien | 30-11-17 | 10:30

Ik stel voor dat we voortaan op 1 juli onze 400-jarige handelsbetrekkingen met Ghana/Ashanti vieren

Re:Kniftig | 30-11-17 | 10:29

Niet in discussie gaan met mensen die qua intelligentie niet verder komen dat het woord "deugen", en bij het kleine groepje willen horen die dit voor de bühne, ter eer en meerdere glorie van, jawel "henzelf". Weet wat lekker is een negerzoen. Waren we als kind, gek op.

De Evangelist | 30-11-17 | 10:28

Mijn buurman is een hardwerkende neger een fijne vent, kan je goed mee lachen. De twitterende dames zijn werkschuwe, misselijkmakende zwarte krijswijven.

Doe mij de neger maar, 10X

bergsbeklimmer | 30-11-17 | 10:27

De term "neger" staat toch gewoon in het woordenboek?
Wat is er mis mee?

Is dit nog nieuws? | 30-11-17 | 10:25

I’m confused.

Neger is een verbastering van Negro, wat zwart betekent. Negro komt weer van het Latijnse Niger, wat zwart betekent. Dus wat is nu het probleem?

Dutch_Holland | 30-11-17 | 10:24

Dus neger mag niet, maar speenvarken is een prima kwalificatie?
En welke spagaat zou die de Breij bedoelen? De linkse spagaat om homofobie en antisemitisme te veroordelen totdat het uit de moslim-hoek komt, waarna alles en iedereen op links opeens de andere kant op kijkt? Die spagaat?

spanarchist | 30-11-17 | 10:21

Men maakt zich in Nederland druk om het woord neger, dat men gekwetst is door zwarte piet. In de halve wereld worden mensen nog steeds fijn verkocht als slaven. In de meeste landen, waaronder Suriname, is discriminatie heel gewoon.
Het glas is altijd halfleeg bij links mensen.

Schepvogel | 30-11-17 | 10:20

"Neger" is geen scheldwoordt maar beschrijft iemand met een zwarte huid. Als je vindt dat je daarmee iemand beledigd dat geeft dat aan dat je misschien wel (overdreven) doet alsof je niet discrimineert maar dat je zwarte mensen eigenlijk minderwaardig vindt.... en dat verbaast me niets bij de Linkse morele übermensch.

moitambien | 30-11-17 | 10:16

Het zijn homo's, joden, witten en vrouwen die klappen krijgen in Amsterdam. Om hun afkomst. Niet Marokkanen of Negers. Die delen ze namelijk uit. Maar helaas niet bij types als Claudia de Braak. Die willen alles wat wit is kapot maken. Theo van Gogh is al dood. De dag dat die klootzakken dit land verlaten is de dag dat de rust en en welzijn terugkeert. Immigratie heeft dit land helemaal niets gebracht. Geen welvaart, geen welzijn, maar criminaliteit, onbehagen en een achterlijke ideologie die ze islam noemen. Om te huilen.

Willemdrie33 | 30-11-17 | 10:15

In het bos loopt een neger.
Ohhh.. nou zei ik het weer.
Hahahaha.

Is dit nog nieuws? | 30-11-17 | 10:26

Hiddema for president (MP)
Rutte pleur op.

joppo0 | 30-11-17 | 10:13

Ach, je moet die Clareesi gewoon negeren.

Koonkluk Huis | 30-11-17 | 10:10 | 1

Neger-en

Is dit nog nieuws? | 30-11-17 | 10:26

Clareesi vindt neger onvoorstelbaar walgelijk, waarvan akte. Die zelfhaat van deze negerin, hè. zielig.

bergsbeklimmer | 30-11-17 | 10:06

Ik ben Kaukasisch, negers zijn negroïde,.... je hebt ook nog een Mongoloide ras. Gewoon officiële benamingen van de rassen allemaal.

Een Kaukasier op een rubberboot in de zee is een dobberkaukasiër.

Oepsie1234 | 30-11-17 | 10:05

Ik heb ook wat nuttigs bij te dragen staat er als je op een reactie wilt reageren. Hoe zou je op dit verhaal en op de domme reactie van een paar humorloze zuurkutten nu iets nuttigs kunnen zeggen. Ik ga naar de bakker, wacht tot de zaak vol staat en bestel met luide stem 6 negerzoenen voor bij de koffie. Lekker, negerzoenen.

beau van rtl | 30-11-17 | 10:04 | 1

Wat is er überhaupt verkeerd aan het woord negerzoen?
Lekker, een zoen van een neger.
Niet dat het negerscheet ofzo heet, toch?

Is dit nog nieuws? | 30-11-17 | 11:58

Is het woord "neger" niet gewoon afkomstig van het Spaanse "negra" dat "zwarte" betekent?

knerf | 30-11-17 | 10:04 | 1

Zelfs eerder. 'Niger' betekent zwart in het latijn. Van dit woord zijn verschillende namen van Afrikaanse landen afgeleid (Niger, Nigeria etc). Vermoedelijk omdat de Romeinen ook in die regio's zaten.

Braboblanke | 30-11-17 | 10:07

Blijkt dat de wepsite van overheid ook deels het woord "negeren" meeneemt in de zoek resultaten.. Rectificasie Rectificasie!

de vetnek | 30-11-17 | 10:02 | 1

‘Negeren’ - iemand zwart maken?

El_Salvadori | 30-11-17 | 10:21

Op de D66 website staat ook 20 keer 'neger'. Dat moeten we dan maar negeren. GSHQ hitst ons op.

Febofiel | 30-11-17 | 10:01

'Mens met een negroïde achtergrond' klinkt veul vriendelijker. Boosnegerin heeft dus wel een punt...

Pimol | 30-11-17 | 09:59 | 3

Neger met een menschelijken achtergrond klinkt ook chique.

isitsoornot | 30-11-17 | 10:02

Ga alsjeblieft en blijf weg onnozele.

Vout | 30-11-17 | 10:09

@Vout
Na U, pik.

isitsoornot | 30-11-17 | 10:21

Gelet op de verbale kots die mevrouw de Breij herhaaldeijk uitbraakt, noem ik haar steevast Claudia de Kotsbrei..

knerf | 30-11-17 | 09:59

Je moet die beroepsjammeraars gewoon negeren.

McSnor | 30-11-17 | 09:58

Weer een bewijs dat de meeste TK-leden met heel belangrijke dingen bezig zijn, zoals het wel of niet gepast zijn van het woord neger. Wat ook een enorm probleem is natuurlijk. Het landsbelang is er niks bij.

Braboblanke | 30-11-17 | 09:58

Nog meer non-nieuws om de oplettende Nederlander van de echte problemen (en oplossingen) af te houden. Zeg nou zelf, waar gaat dit nog over? Intussen is er wel een wet goedgekeurd dat het gebruik van Round-Up (glyfosaat) nog eens 5 jaar toestaat en de biodiversiteit, waaronder de bijen, vernietigt.

Vout | 30-11-17 | 09:57

Onlangs nog zeiden Jasper van Dijk (SP) en Tunahan Kuzu (DENK) zomaar 'neger' in de Tweede Kamer. Lol. Die selectieve verontwaardiging ook altijd. He VARA?

tata1981 | 30-11-17 | 09:56

Sorry dat ik langzamerhand de buik vol heb van dit soort nonsens. "Neger" staat gewoon in de Van Dale als Nederlands woord. Hiddema is al een held gewoon door alle policor-onzin te negeren (pun intended) en het zou me niet verbazen als er heel wat gekleurde mensen rondlopen die het woord "neger" met trots dragen...

De Droit | 30-11-17 | 09:56

Opmerkelijk genoeg noemen negers, nationaal en internationaal elkaar te pas en te onpas wel nigger en niet als scheldwoord maar gewoon als aanspreektitel.

Balletje Mayo | 30-11-17 | 09:56

Hier gebeurt wat inmiddels bon ton is geworden. Als je iets zegt, dan wordt niet datgene wat je zegt gewogen, maar wordt compleet ingevuld waaróm de dat zegt, wordten van buitenaf je beweegredenen in kaart gebracht en word je vervolgens afgerekend op die beweegredenen.
Als Baudet het over homeopatische verdunning van de Nederlandse cultuur heeft, dan wordt tersond ingevuld dat hij het 'eigenlijk' over ethische zuivering heeft, en wordt hij op dat laatste moreel veroordeeld.
Als een ander, iemand die deigt, eenzelfde terminologie zou gebruiken, wordt ook van buitenaf ingetekend wat de motivatie van de betreffende persoon is geweest, maar dat is dan een geheel andere.
Zo zijn Samsom en Spekman weggekomen met uitspraken waar Wilders of Baudet meteen op aangevallen zouden zijn.
Hiddema is zo slim dat hij dat spelletje snapt, en hij doet het er dus ook gewoon om, daagt uit en oogst ook meteen wat hij gezaaid heeft. "De echte trotse fiere neger, mag ik 'm zo noemen" De vraag stellen is 'm beantwoorden. Nee, dat mag dus niet, wist Hiddema al van te voren, dus kon hij zijn kaart uitspelen.

Schoorsteenveger | 30-11-17 | 09:56 | 2

Klopt! En dat is het gevaarlijke aan dit fenomeen. De logica sneuvelt en wordt ingeruild voor emotionele willekeur. Feiten doen er niet meer toe. Logica doet er niet meer toe ("Wie Zwarte Piet geen racisme vindt is debiel - Zentgraaff" dat niveau).

We hebben vaker van zulke periodes gehad in de geschiedenis. De Middeleeuwen bijvoorbeeld.

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:59

Hier gebeurt wat inmiddels bon ton is geworden. Als je iets zegt, dan wordt niet datgene wat je zegt gewogen, maar wordt compleet ingevuld waaróm de dat zegt, wordten van buitenaf je beweegredenen in kaart gebracht en word je vervolgens afgerekend op die beweegredenen.

Precies!
Minder, minder, minder mag ook niet want zou aanzetten tot genocide of zoiets onozels.
In plaats van politieke middel van minder uitkeringen naar Marokko om maar eens wat te noemen.
Fucking woorden in de mond leggen.
Is dat niet laster?

Is dit nog nieuws? | 30-11-17 | 10:48

Hiddema ist mein neger.

IslamPislam | 30-11-17 | 09:56

Gristus te paard Klaries, ga katoen tillen ofzo.

RenHoek | 30-11-17 | 09:54

Volgens de dikke van Dale de betekenis van het woord neger :
Lid van een van de zwarte rassen die oorspronkelijk uit Afrika afkomstig zijn.
[door sommigen als scheldwoord ervaren]

Jimmy Mc Clure | 30-11-17 | 09:54

Maarten Groothuizen (D66), wat ben je ook een boer met je handen in je zakken en je verkreukelende open hemd. Volgens mij is het snel gedaan met het kabinet, want Maarten heeft zijn jatten al ingepakt voor de aanstaande verhuizing.

von Amsberg | 30-11-17 | 09:51 | 1

Gigantische kontlikker van uiteraard D66. Nou , Maarten , de veilingmeester vind je nu vast een brave borst.
En wat ook een sterk .. eh ..*kuch* betoog van je .. Jaa zo gaat dat , daarvoor van je nu ruim een ton per jaar.

daytripper | 30-11-17 | 10:02

Hier zie je haarscherp de veramerikanisering. Neger wordt gebruikt door Hiddema zoals we ook Eskimo of Polynees zouden kunnen zeggen.
Edoch, door het overgewaaide SJW-mode "identity politics", hoort de Gut-mensch het aan als "nigger" en schiet die in een Amerikaanse deugreflex.

Rommelende Onderbuik | 30-11-17 | 09:51

Neger volgens Van Dale: "persoon behorend tot één van de zwarte rassen uit Afrika". Niks mis mee met woord.

TouchSmart | 30-11-17 | 09:49

Tegenwoordig mag je je toch identificeren zoals je wilt? Dan identificeer ik mezelf vanaf heden als een neger. Je mag het "N-woord" gebruiken als je zelf een neger bent. What's up my niggers ?!

Angel_eyes | 30-11-17 | 09:48 | 1

Haha die houd ik er in!

MoltisantiBeer | 30-11-17 | 09:52

Het mij onbekende Kamerlid bij de interuptiemicrofoon vergat helaas te vermelden tegen welk woord hij bezwaar maakte.

devil13 | 30-11-17 | 09:47 | 1

Ja ...:) ook dat nog .. het manneke was zo overrompeld door z'n eigen moedigheid dat hij dat vergat ... lol

daytripper | 30-11-17 | 10:03

Hier de volledige, fantástische inbreng van de Hiddemeister!
youtu.be/SIZIeyQ_h_g

Dommelsch | 30-11-17 | 09:47

Goh, kijk die bolle deugerd eens hard naar de interuptiemicrofoon lopen om als eerste te mogen deugen.

Neger, o wat erg, dat kan echt niet! En kijk hem toch gepijnigd kijken, alsof de striemen in zijn rug staan.

Ga toch alsjeblieft weg met deze rubberentegel-slappe hap zeg. Gatverdamme

The Green*Machine | 30-11-17 | 09:47

Mensen die struikelen over het woord 'neger' zijn nog te dom om te poepen. Zij kennen het verschil niet tussen 'neger' en 'nikker' (en ja, dat laatste is het scheldwoord). Schrijnend hoe laag het intelligentieniveau is onder bekend Nederland (en waarmee het kijkende deel van Nederland wordt geïndoctrineerd).

SuperGrover | 30-11-17 | 09:46 | 2
-weggejorist-
Knisperende_Tissue | 30-11-17 | 09:49

Ze verraden vooral de aanwezigheid van een latent racistische sentiment. Anders raak je niet in de kramp.

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:52

Een neger is een neger, een inboorling is een inboorling, een spleetoog is een spleetoog, een kaaskop is een kaaskop, een mens is een mens.
Een zwart zeikwijf is een zwart zeikwijf en Claudia de Breij is een zwartgallig zeikwijf.

Creaguurder | 30-11-17 | 09:44

"Ben ook nog steeds niet helemaal uit die spagaat bij al deze types"

Wat bedoelt mevrouw De Breij in godesnaam met deze woordenbrei. Kan iemand dit koeterwaals voor mij vertalen
Sakkerloot, Evocatus

Evocatus | 30-11-17 | 09:44 | 1

Ik ben ook nog niet uit de spagaat bij Claudia, was vroegah op school nog niet zo'n links drammertje.

Nuchternederland | 30-11-17 | 09:46

Ik noem mijn kat ook een 'kat' en niet 'Felis silvestris catus', 'Felis catus' of 'Feliae'.
Links jankt echt over alles, misschien moeten we een apparte provincie voor ze inrichten met alleen maar nieuws uit het sprookjesbos, 24/7 teletubbies op de TV en muren bekleed met kussens.

a4p | 30-11-17 | 09:42

Sowieso, iemand die een blanke "witte" noemt is af. Het is puur om te provoceren, en dan ben je niet bezig om een oplossing te vinden.

Je moet Clareesi eens een paar keer aanspreken als zwarte, de pleuris breekt uit.

zeg maar brabo | 30-11-17 | 09:41 | 2

En jezelf Clareesi noemen, vrij naar een fictieve koningin uit een populaire serie, getuigt van enige overdreven misplaatste eigendunk.

Nuchternederland | 30-11-17 | 09:44

Die Anousha Nzume heeft volgens mij gewoon papa issues. Fiere zwarte man die er uitpeert en haar achterlaat in Nederland met haar Russische moeder. Als Nederland echt zo racistisch is al ze stelt dan had ze hier nooit de kansen gekregen die zij heeft gehad. In feite spuwt ze in het gezicht van degene die haar geholpen hebben.

zeg maar brabo | 30-11-17 | 09:56

Verontwaardiging is selectief. De meest zeik- en/of kutwijven negeer ik, maar aan deze 2 kan ik me enorm storen. Zie je wat ik bedoel?

Bezorgde vader | 30-11-17 | 09:39

He een vriend van mij uit de Heimat zei laatst nog tegen mij: Scheisse, alles ist hier vernegert .

AMX pri | 30-11-17 | 09:38 | 1

Jullie zijn zeker al.lang vrienden, minstens 77 jaar al?

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:49

Zei de Jeugd ook niet ooit iets over het woord neger? En Herman Finkers?

Ad Hominem Tu Quoque | 30-11-17 | 09:38

Maar goed, ondertussen worden alle subgroepjes in de samenleving dus totaal tegen elkaar opgezet - door een select clubje identityfuckers. En wij laten het gebeuren.
Het is alsof je Asterix en de Intrigant leest

Magdatkandat | 30-11-17 | 09:36

Hiddema zegt een paar keer neger en de mening-dames op Twitter kunnen hun deugdzaamheid weer etaleren voor de ganse wereld.

Irnerius | 30-11-17 | 09:36 | 2

Terwijl de eerste de beste rap-neger zichzelf minimaal een paar 100x 'nicht' noemt en dan is daar in de wereld van Clareesi niets mis mee. Sowieso een dame van bedenkelijk allooi die niet te beroerd was om tijdens de #zwartepietisdiscriminatie campagne ook nog even haar nieuwe mixtape te pluggen.

NV_2017 | 30-11-17 | 09:44

Ik schreef toch echt iets anders dan 'nicht' .....

NV_2017 | 30-11-17 | 09:47

Laten we Braboneger om een reactie vragen. Dan kan de discussie daarmee gesloten worden.

Repliek_in_stijl | 30-11-17 | 09:35

Laten we Braboneger om een reactie vragen. Dan kan de discussie daarmee gesloten worden.

Repliek_in_stijl | 30-11-17 | 09:35 | 1

Braboneger. Door de overheid ingehuurde, weg met negers neger. Hele vervelende , humorloze jongen.

beau van rtl | 30-11-17 | 09:40

Wat Hiddema hier probeert te zeggen en al vaker heeft duidelijk gemaakt is dat het beter is te zorgen voor incasseringsvermogen. Iedereen voelt zich ooit eens gekwetst. In plaats van naar de boodschap geluisterd te hebben gaan al die ratten de nadruk leggen op het woordje neger. Dit land gaat echt kapot aan politieke correctheid.

martijnbijl | 30-11-17 | 09:35

Paul Witteman, Sylvia Witteman.

Afvoeren van de kwelbuis met die racistische kwetsende blankenverheerlijkende koloniale onderdrukkingsnaam!

Jos9595 | 30-11-17 | 09:34

En er staat honderdmiljoenmiljard keer ‘nigger’ in de Top 40 en aanverwante songteksten. Waar is de ophef?

Kapitein Stijlvol | 30-11-17 | 09:32

Claudia de Brij. Wie is dat eigenlijk?

mans6640 | 30-11-17 | 09:30 | 3

1 of ander kutwijf.

tata1981 | 30-11-17 | 09:36

Weet ze zelf ook niet echt eigenlijk.

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:43

PF zou tegen zo'n onbelangrijk individu zeggen; mens ga toch breien
(een onderbroek uit staalwol voor je vriendin, waar geen neger hem doorheen kan duwen)

TuuT | 30-11-17 | 09:48

Ik was laatst met een vriend (een neger) en vriendin uit eten en die meid die stammelde op een gegeven moment met het woord "neger"... ze wist even niet "hoe je dat tegenwoordig nog kan noemen" (ja studente maatschappelijk werk, linkse opleiding). Dus zegt die vriend: "Ehhh ik ben gewoon een neger hoor, een echte Antiliaanse neger, doe niet zo absurd moeilijk!"

peterdh | 30-11-17 | 09:28 | 1

5 reeten voor jouw neger!

Koos_Spee | 30-11-17 | 09:47

De witte Nederlander helpt dit land naar de gallemiezen.

Zo is het maar net! | 30-11-17 | 09:26

Ik stel voor dat we het woord neger, wat afgeleid is van zwart in het Latijn, gaan corrigeren.
Want de meeste negers zijn niet zwart maar bruin. Echt waar. Daar kun je ze aan herkennen (behalve oeboema de witte neger, dat is een uitzondering)
Aangezien de blanke mens (M/V/x) tegenwoordig wit moet heten, laten we de bruine mens Bruno noemen.
Of bruna.
Yo bruna, wazzup bruna?

Nuchternederland | 30-11-17 | 09:26

Noem een neger een persoon van kleur en over 10 jaar staat 'ie te janken dat ook dat kwetsend is. Sommige mensen zijn onherstelbaar gekwetst.

Zeddegeizot | 30-11-17 | 09:26 | 1

Een mooi woord voor een bepaald type Nederlanders en overige import uitkeringstrekkers "de onherstalbaar gekwetsten" of "beroeps gekwetsten". De linkse praatprogramma's zitten er vol mee.

Therapietje | 30-11-17 | 09:38

Wel humor dat met dank aan de SJW's #neger ongetwijfeld trending gaat worden op Twitter vandaag.

koosnaam | 30-11-17 | 09:26

Ik probeerde net ook te zoeken op wit, blank en zwart. Leverde geen resultaat op. Neger ook niet meer. Doe ik iets fout of hebben ze deze zoektermen nu al geblockt?

ScumbaggusMaximus | 30-11-17 | 09:25 | 3

Dat vermoeden heb ik eerder inderdaad, dan dat ze teksten hebben aangepast. Ik zou het vrij kwalijk vinden als ze namelijk teksten in retrospect aanpassen. Dat klinkt een beetje als geschiedvervalsing als het ook nog officiele documenten zijn waar het in stond namelijk.

peterdh | 30-11-17 | 09:33

Lijkt er wel op: googlen op "neger site:overheid.nl" levert nog maar 2 PDFjes en 1 linkje op. Mag dat zomaar? GS, doe er iets aan ^^

ScumbaggusMaximus | 30-11-17 | 10:37

Vals alarm. Linkje van GS levert nog steeds 54 zoekresultaten op.

ScumbaggusMaximus | 30-11-17 | 10:38

Wat het met Amsterdam nieuws te maken heeft??? AT5 is wel echt de weg kwijt. Deze 'objectieve' nieuws bron doet ook even een duit in het zakje.

Vieze_Henkie | 30-11-17 | 09:25

Als de gemiddelde gekwetste neger eens uit de slachtofferrol zou kruipen en alle energie eens op zijn/haar carrière zou richten, dan zouden veel branches er veel excellerende werknemers bij hebben en de overheid veel minder uitkeringen hoeft te betalen. Ik kan nog even doorgaan over stereotypes in de Surinaamse cultuur, vrouwen die 5 kinderen hebben van 4-5 verschillende mannen (hallo Anouk), maar die de kinderen alleen opvoeden. En maar klagen, en maar klagen over zwarte Piet enzovoort. Ga goddomme aan het werk en zorg dat je je kinderen opvoed tot goede burgers. Geldt ook voor Noord-Afrikanen enzovoort. Zo moeilijk is het toch niet? Wees een rolmodel voor je kinderen!

pibasso | 30-11-17 | 09:24 | 1

Het is makkelijker om "het systeem" en "'racisme' wat alleen voor negers zichtbaar is (en dus nooit door blanken ontkent kan worden want "zie je wel")" de schuld te geven van je onvermogen en onwil om hard te werken en je aan te passen aan een systeem om zo er een onderdeel van te worden.

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:40

Vroeger was "nerd" ook een negatief stereotyperende kwalificatie. Nu verdien je er ruim een ton per jaar mee.

Feynman | 30-11-17 | 09:24 | 1

130k -140k

BASinnic | 30-11-17 | 09:35

Helper whitey Claudia de Breij.
De kruiperige, useful idiot witte vrouw.
Man, wat een intrinsieke leegte.

Desmoulins | 30-11-17 | 09:24
-weggejorist-
Lefgozer | 30-11-17 | 09:24

Het woord "neger" stamt af van het Spaanse woord "negro". Dat betekende en betekent nog steeds "zwart". Dus waar hebben we het over? Wie "neger" zegt, zegt dus niets anders dan "zwarte" of "zwarte". Personen die daar aanstoot aan nemen zijn aandachtsjankers.

ljcoster | 30-11-17 | 09:22 | 5

Die argumenten gaan ook op voor "Jood" maar daar hoor je dan niemand over.

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:45

BBRDWR | 30-11-17 | 09:40

Denigreren is afgeleid van Latijnse werkwoord "nigrare" , letterlijk zwart maken + "de" = extra zwart maken

Zwizalletju | 30-11-17 | 09:53

@Zwitzalletju
U is scherp op deze morgen... Waarvoor hulde.

BBRDWR | 30-11-17 | 10:02
▼ 2 antwoorden verborgen

"Uw zoekvraag heeft geen resultaten opgeleverd". Ojee.. wat een snelheid opeens bij de overheid. Het woordje "Neger" is al helemaal weggejorist op hun website.
zoekdienst.overheid.nl/onl/ONLAlgemeen...

Paaldanseres | 30-11-17 | 09:21

Vroeger had je die reclame van Remia Fritessaus waarbij steevast een Chinees werd opgevoerd die "Lemia Flitessaus" zei. Ik heb nog nooit hierover een Klaagchinees gehoord of bij DWDD gezien. Maar ja, die zijn druk bezig met geld verdienen, de horeca overnemen en hun kinderen steunen terwijl die met hun studie hersenchirurgie of atoomfysica bezig zijn

BASinnic | 30-11-17 | 09:21 | 2

nummer 11 met rijst ?

vandegekke | 30-11-17 | 09:41

Misschien moeten we het woord 'neger' ook als groepsbelediging zien van D66?

Daarvan zou je de logica eens moeten (mag) onderzoeken.

Zoltan | 30-11-17 | 09:20 | 4

(Ik bedoel niets; het woord neger is zo oud als de eerste Romein die er Latijn aan wijdde.)
Heeft de rechtspraak dat zelf al niet zo bepaald? -zie uitspraak Wilders.
Maar het woord 'neger' intrinsiek zien als belediging is erkennen dat 'neger' een belediging is; ontdaan van associatie, waardeoordeel of omgevingsfactoren en in mijn beleving is dat onmogelijk.

Zoltan | 30-11-17 | 09:42

Ik denk dat het er vooral om gaat dat sommige mensen het woord "neger" beschouwen als racistisch en dat zij daarbij zover gaan de groep mensen op wie dit predikaat van toepassing is 'onduidbaar' te maken. Dat blijkt uit het feit dat zij geen ander, nieuw gewenst woord ervoor in de plaats voorstellen.

Dat impliceert dat je een groep zwarte mensen niet meer mag benoemen middels een woord, omdat dat als racistisch wordt gezien.

Enigzins vreemd voor een groep die de woorden 'blanken' en 'witten' hanteert zonder enige vorm van rekening te houden met de kwetsgevoelens van die groepen.

ChatBot | 30-11-17 | 10:17

Precies jouw gedachten over een ander woord was ik mij ook al af aan het vragen. Misschien als voorbeeld aan Amerika is Afro-Europees iets? Dat zal dan een status-aparte worden, want hoe noem je een oorspronkelijke Europeaan ipv blanke of witte? Misschien is Europese inboorling wel wat.
De grap verder wel is dat het woord neger helemaal niet van toepassing is op de van herkomst Amerikaanse ingezetenen van dit land. Daar zit heel veel geneuk met indianen, Indiers en blanken tussen. De term mestizo past daar beter bij vooral omdat uit die hoek de meeste gekwetstheid komt. De gekwetstheid van dobbernegers moet nog komen.

Zoltan | 30-11-17 | 11:04
▼ 1 antwoord verborgen

Ja trotse fiere Neger. Je weet wel van die zeldzame figuren die het verpesten voor andere kleurgenoten door er een gezond zelfbeeld op na te houden en dus geen moer te geven om bijvoorbeeld zwarte piet etc. Overigens wel sympathiek van die d66 meneer dat hij zo ogenblikkelijk naar de microfoon rent om het punt van Hiddema te illustreren.

vandegekke | 30-11-17 | 09:19

Clareesi: dito. Ook geen aandacht waar je om schreeuwt.

TheseDays00 | 30-11-17 | 09:19

Ben benieuwd of die plaat nog ergens gedraaid wordt. Was ooit met de beste bedoelingen gemaakt, maar wordt nu door de deugers gezien als zeer fout.
Daar zit ergens een les in.

ChatBot | 30-11-17 | 09:26

Prachtplaat! Flappie en Last Christmas kunnen wel inpakken als dit nummer op DWDD geplugd wordt als kerstplaat van 2017.

Granduciel | 30-11-17 | 09:44

Als neger, zwarte, lichtgetinte, kut Marokkanen, moslims, asielzoekers, (niet westerse) allochtonen etc. etc. niet meer mogen, dan houden we alleen kaaskoppen, autochtonen, witte mannen, blanken etc. etc. over!
Wat willen ze nu??

TuuT | 30-11-17 | 09:18 | 1

'Mogen' negers et cetera niet meer. Probleem opgelost, einde discussie. Mooi

Winter_is_coming | 30-11-17 | 09:47
-weggejorist-
Nuchternederland | 30-11-17 | 09:18 | 1

Neger betekent mooi glanzend zwart, terwijl tukker, "domme heikneuter" betekent. Ruilen???

Hellsmurfje | 30-11-17 | 09:18 | 2

Met dank aan Herman Finkers: einde discussie.

TheseDays00 | 30-11-17 | 09:19

Hee, wacht, een tukker was toch een vogeltje?

Amazing Tukker | 30-11-17 | 13:52

................... moet worden opgelost, zal dat de rest van de wereld ook aan zijn/haar kont roesten. (dat was ik vergeten)

Herr Zimmermann | 30-11-17 | 09:17

Claudia moet eens een keer zelf gaan nadenken en niet iedereen naar de mond willen praten. Zo zonde van haar op zichzelf goedbedoelde inzet.

kaasfondue | 30-11-17 | 09:17 | 1

Willen deugen uit commercieel belang of ten behoeve van je carriere is nou niet wat ik noem de juiste motivatie of intentie voor die houding.

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:30

Ik zat laatst in de sauna, nou ik weet nu waarom negers trots mogen zijn.

Johan_Voorhaar | 30-11-17 | 09:17 | 3

Fakenieuws

TuuT | 30-11-17 | 09:24

Dus jij gaat naar sauna's en vergaapt je daar aan andere piemels... ok... ok...

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:28

Johan Voorhaar. Leg eens uit waarom negers trots mogen zijn of bedoel je gewoon te zeggen dat ze een grote lul hebben. En wat kan je dan allemaal wel met zo'n grote lul. De hele dag rondlopen in de stad en aan blonde vrouwen vragen of er nog wat te neuken valt. Als je ooit van je zwitsalletje af wilt moet je niet van die rare dingen zeggen.

beau van rtl | 30-11-17 | 09:47

Taal is een kwestie van context en begrijpend lezen. Taal is een onderdeel van een cultuur die zich over eeuwen heeft ontwikkeld. Taal is daarom een gelaagd fenomeen met diepere onderliggende waarden waarvan je de systematiek moet kunnen doorgronden. Dat beseffen veel mensen zich niet. Er worden selectief elementen uitgepikt en dingen worden uit hun verband getrokken. Door nieuwe Nederlanders en nieuwlichters zonder historisch besef. Dan krijg je dit soort Babylonische spraakverwarringen.

Reaganmania | 30-11-17 | 09:17

Mag dit niet ophouden, gewoon niet bestaan. Hadden ze het wel voor ogen dat mensen het zat worden, mensen voelen zich niet aangesproken

Bokito ergo sum | 30-11-17 | 09:17

Lieve redactie, de handelingen zijn helemaal niet heilig, tenminste als je een CDA minister bent en Piet Hein Donner heet. Die heeft namelijk wel eens handelingen naar eigen inzicht achteraf aangepast!

Hellsmurfje | 30-11-17 | 09:16 | 1

Ik geloof u graag, zelfs zonder direct bewijs. Heb dit bij de roverheid diverse malen gezien (en meegemaakt)

gnor | 30-11-17 | 09:25

Claudia de Breij..... wie is dat, en wat interesseert het de rest van de wereld wat zij vindt? Als ik twitter:"Herr Zimmerman weet nog niet hoe het probleem van de nucleaire agressie van Noord- Korea moet worden opgelost.
Een muis en een olifant lopen over een houten brug. Zegt de muis tegen de olifant:" Wat stampen we lekker hè?"

Herr Zimmermann | 30-11-17 | 09:16 | 2

........................ moet worden opgelost, zal dat de rest van de wereld ook aan zijn/haar kont roesten. (dat was ik vergeten)

Herr Zimmermann | 30-11-17 | 09:19

Herr Zimmermann | 30-11-17 | 09:16 |
Ik hecht meer waarde aan uw oordeel dan aan het oordeel van Claudia.
Omdat u (vaker) wat zinnigs te melden heeft.

Is dit nog nieuws? | 30-11-17 | 11:54

Negers mogen alleen zichzelf negers noemen sinds een paar jaar , kennelijk.

Doe het zelfde voor het echt oude archief van de Staten-Generaal uit de periode 1814-1995 en je komt het honderden keren tegen, uitgesproken door de leden zelf.
Zoekterm "neger" : www.statengeneraaldigitaal.nl/uitgebre...

Zwizalletju | 30-11-17 | 09:15 | 1

Handelingen Tweede Kamer 1861-1862 02 juli 1862
" .... grootste is. Dit is gelegen in de natuur van den slaaf, naturam expellas furca , zegt de dichter, de oude Adam zal toch altoos terugkomen. Een neger blijft een neger, en het is te vergeefs den moriaan te wasschen. Vooral de arbeid op het veld geeft groote...."

Handelingen Eerste Kamer 1994-1995 22 november 1994
De Boer

" Amerikaanse dynamiek, noemt Bolkestein dat. Hij bedoelt dan: lagere uitkeringen, grote inkomens-verschillen en harder werken voor iedereen die nog werk heeft. Een op de zeven Amerikanen leeft beneden de armoedegrens. Een neger in de Bronx wordt gemiddeld net zo oud als de inwoners van Bangladesh: 30 jaar. "

Zwizalletju | 30-11-17 | 09:28
-weggejorist-
Memek | 30-11-17 | 09:15 | 2

Neger betekent "zwart",naar mijn weten....
P.Faust

P.Faust | 30-11-17 | 09:15 | 2

Zeker, deze opgeklopte ophef is weer een symptoom van de doorgeschoten Amerikanisering van het publieke debat. Overigens ook gebaseerd op een onjuiste vergelijking: voor zover ik weer heeft 'neger' dezelfde (neutrale) betekenis als 'negroe' itt de beledigende termen 'nikker' en 'nigger'

E-Burke | 30-11-17 | 09:30

Toch wel opmerkelijk dat ze in Spanje een negro een negro noemen omdat ie negro is. En in Portugal is negro een soort van 'niggah' woord dat niet gebruikt wordt. Voor soewart hebben ze een ander woord: preto. Portugal zit iets meer met haar historie in de maag dan Spabje

Winter_is_coming | 30-11-17 | 09:43

En de hardste jankerds zijn de mensen die mij - ongevraagd overigens - witte man noemen.

Rico Tampeloerus | 30-11-17 | 09:15

Hahaha geniaal gevonden.

Swonchek | 30-11-17 | 09:17

De moraal-stasi en hun eeuwige honger om taal om te buigen en als wapen te gebruiken. Laat me niet lachen, marxistische kutjes kunnen de tyufs krijgen. Net als de rest van slinkse praatpunten is djt bedoeld om de discussie in te perken en de oppositie monddood te maken. Het liefst zouden ze natuurlijk gekke wetjes introduceren in de trant van wat de Canadezen gedaan hebben; een regelrechte aanval op de vrijheden van de bevolking.

HaatAth3ist | 30-11-17 | 09:14

In België lijken ze veel minder van dit gezeik te hebben. Zit vaak 'de slimste mens' te kijken en daar kunnen ze nog een lolletje met elkaars pigment maken. Hier zijn we een jaar verwijderd van de nationale boekverbranding van het het hele oeuvre van Herman Brusselmans.

nietvaneergister | 30-11-17 | 09:14 | 2

Dat had ik al lang verwacht bij zijn boek “Guggenheimer koopt een neger”.

Rico Tampeloerus | 30-11-17 | 09:18

Als hij ook de koran heeft geschreven, ben ik het daar mee eens.

SlimmeBelg | 01-12-17 | 06:40

#whitelivesmattersto

Swonchek | 30-11-17 | 09:14

Nu mag met woord neger niet.... strax mag je geen jager meer zeggen, Idioot.

Pedronegro | 30-11-17 | 09:14 | 4

Huh... wat? Zei je negro? Is ook racisme... maar vooruit: voor deze keer. Woon in Spanje en volg met afgrijzen de ZP discussie.

Pedronegro | 30-11-17 | 09:31

Heb je het Sint en Piet komt uit Madrid met een stoomboot vol Soewarte Pedros daar al eens uitgelegd? Bij mij gaan ze dan hard lachen om zoveel onnozelheid.

Winter_is_coming | 30-11-17 | 09:40

Ah 'Zwarte Piet', natuurlijk. Blijkbaar was het voor mij te vroeg om begrijpend te lezen

E-Burke | 30-11-17 | 09:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ondertussen doemen er grotere problemen op: www.volkskrant.nl/buitenland/moslimbe... (hoewel in de VK natuurlijk wordt weggewapperd). Opvallend hoe de Duitse lezers klagen bij dit artikel www.welt.de/politik/deutschland/artic.... Je verwacht dat de AFD bij de volgende verkiezingen 50% zouden moeten scoren. In het extreme scenario zou in 2050 31% van de Zweden moslim zijn (in Nederland 15%).

FrankVeer | 30-11-17 | 09:14
-weggejorist-
boeddhaat | 30-11-17 | 09:13

Flink gepigmenteerde medemensen?
Negroïde medemensen?
Zwarte mannen/vrouwen, aangezien witte mannen/vrouwen ook hartstikke bon ton is...?
Tjonge jonge, vergeet ik gewoon de gender neutralen. Weg met mij!

Het valt niet mee om de ongeschreven wetten van de zelfverklaarde taalpolitie te volgen...

Desmoulins | 30-11-17 | 09:12 | 2

Pigmentief achtergesteld/gehandicapt

Rico Tampeloerus | 30-11-17 | 09:24

Hoho... geen gehandicapt. Dat woord gebruiken we niet meer. Het is nu "Gepigmenteerden met een beperking"

Winter_is_coming | 30-11-17 | 09:35

Blij dat 'onze' VN-vertegenwoordiger zich met belangrijke dingen bezighoudt, dat belooft wat voor de komende jaren! Aan de linkerkant heeft men het graag over 'dog whistles', terwijl links doorgaans zelf het heftigst reageert op ogenschijnlijk onschuldige uitingen (rekening houdende met de context waarin deze uitingen uitgesproken worden). Luister gewoon naar wat iemand zegt ipv het meteen te incorporeren in je eigen vooroordeel. Nou begrijp ik dat de heer Hiddema op dit vlak een beetje de schijn tegen heeft vanwege zijn juridische ondersteuning aan de 'Zwarte Weduwe' Rost van Tonningen, maar dat lijkt me volledig voorbijgaan aan het werk dat een advocaat geacht wordt te doen. Daarbij is, gezien de bekende statistieken, de kans vrij groot dat Hiddema in zijn praktijk meer verdachten/criminelen van allochtone afkomst heeft bijgestaan dan extreemrechtse gekkies en (neo)nazi's

E-Burke | 30-11-17 | 09:12

Prima als men wenst niet op een bepaalde manier aangesproken of genoemd te worden. Kan men direct ophouden met dat vervelende "witte".

Gualtiero | 30-11-17 | 09:12

Negers noemen elkaar toch ook neger? Waarom mogen zij dat wel, zijn ze soms beter dan blanken?

kom hoe heet ie | 30-11-17 | 09:11 | 4

Het is een witte privilege dat je racist bent als je neger zegt! Zo diep zit dat racisme bj blanken!

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:13

neehehe dit noemen elkaar nigga.

vandegekke | 30-11-17 | 09:13

Sterker nog: zij hebben nu het alleenrecht op het koosnaampje "nigger", een woord dat nota bene door racistische blanken is uitgevonden. Zo hou je het slachtofferschap wel in stand.. Alsof blanken elkaar begroeten met "hee ouwe racist van me" ..

ChatBot | 30-11-17 | 09:14
▼ 1 antwoord verborgen

Dat meten met twee maten blijft populair in geestelijk wat minder bedeelde kringen. En waar is de tijd gebleven van "Say it loud, I'm black and I'm proud!!!"?

Guido | 30-11-17 | 09:10 | 1

Met argumenten als "het is zo" en "wie dat niet vindt is debiel" is de rede het grootte slachtoffer.

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:15
-weggejorist-
King of the Oneliner | 30-11-17 | 09:10

Ik ben bijna 60. Heb het woord gewoon op de lagere school geleerd. Ook spaarden wij centen, melkdoppen etc voor 'de negertjes in Afrika'. Hiddema is ouder dan ik, die zal het ook als een gewoon woord hebben geleerd. Een jaar of wat geleden werd het ineens een fout woord. Net zoals ze nu met 'blanken' willen doen.

Zeggie | 30-11-17 | 09:10 | 3

Ik ben 154 en verdiende een aardige boterham met het verhandelen van medemensen met een gekleurd pigment en mag dat nu ineens niet meer. Wat een schande!!!

Skunk57 | 30-11-17 | 09:14

Ja vervelend dat die Engelsen de handel dwarsboomden omdat de Ashanti geen handel met ze willen drijven en zich niet liet koloniseren.

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:17

@Skunk57 | 30-11-17 | 09:14
Je bedoelt koddig aan te geven dat wie niet voor verandering openstaat sowieso een nazi is. Echter, je "voorbeeld" geeft precies aan wanneer je iemand WEL verantwoordelijk kan stellen voor z'n daden, als je daadwerkelijk 154 zou zijn en slaven hebt gehouden, kun je daar inderdaad vandaag inderdaad op aangesproken worden. Maar niet omdat vermeende voorvaders dat gedaan hebben. of dat een woord van het ene op het andere jaar opeens fout is en wellicht het jaar erna opeens goed. Woorden verbieden is altijd teken van machteloosheid en niets anders dan via "newspeak" de realiteit willen ontkennen ipv aanpakken.

een_mike | 30-11-17 | 09:25

Sommige woorden zijn voorbehouden aan sommige mensen. Als dat geen discriminatie is. Binnenkort krijg je wel of geen deugstempel van de deugpolitie.

Langshetrandje | 30-11-17 | 09:09
-weggejorist-
Alquest | 30-11-17 | 09:09

Dramtitten en zeurzakken.

Titje | 30-11-17 | 09:09

Tekenend. Nog voordat er ook maar één neger over heeft kunnen klagen buitelen de blanke deugmensen, D66 voorop, over elkaar heen om er schande van te spreken. Dit illustreert precies het punt dat Hiddema maakte.

Professor Superhirn | 30-11-17 | 09:08 | 1

exact

BosrandDirk | 30-11-17 | 10:16
-weggejorist-
Swonchek | 30-11-17 | 09:13

Cuz' wez got them machine 2 pick da cotton

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:19

and Mexicans...

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:20

Aandoenlijk hoe Claudia de Breij denkt dat zij een soort oppermoeder is die voor de rest van Nederland bepaalt wie er wel of geen aandacht krijgt. Ook haar worsteling om het woord 'negeren' hier niet te twitteren, zal een lastige zijn geweest. Pfoe. Dat ging maar net goed met haar spagaat.

tipo | 30-11-17 | 09:07 | 1

Tsja VARA he... Niks kunnen maar wel foen alsof van publiek geld.

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:08

En zwarte piet keek , dacht er over na en vondt dat het goed was.

Swonchek | 30-11-17 | 09:07 | 1

vondt ?

Koos_Spee | 30-11-17 | 09:41

Tja, het beestje bij z'n naam noemen mag tegenwoordig niet meer.

Manus Olie | 30-11-17 | 09:07

Clarice, ‘onze’ vrouwen vertegenwoordigende trots in de VN...

Wat een land.

Desmoulins | 30-11-17 | 09:07

Ik hou wel van een lekkere negerin. Zo'n lekkere slanke zwarte meid met zo'n mooi bubbelkont .. heerlijk!!

Dr. Draaideur | 30-11-17 | 09:06 | 1

Guilty as charged...

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:24

Mag negerin wel dan?

Paaldanseres | 30-11-17 | 09:05 | 2

in de neger wel bij het bukken voor het gevangeniszeepje

gnor | 30-11-17 | 09:20

Nee Bubba laat ze juist vallen...

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:22

Mijn dochter is nog net geen tien, ze noemt zich met trots een neger..

Scheepskameel | 30-11-17 | 09:03 | 1

Dat is wel een beetje raar voor een Chinees

Re:Kniftig | 30-11-17 | 09:22

Gewoon negeren.

Rang | 30-11-17 | 09:02

Ik bied alle kwetsjankerds een flesje bleek aan.
Kunnen ze daarmee aan de slag.

Onkel Bratwurstbude | 30-11-17 | 09:02

Gewoon negeren

Brits Folkestein | 30-11-17 | 09:01 | 5

Klemtoon ligt toch op het eerste deel? Neger-en ?

Is dit nog nieuws? | 30-11-17 | 10:40

Dan zou er nog een extra r worden toegevoegd.

maSs | 30-11-17 | 12:36

+1 voor Brits. 'Trotse, fiere negeren.

Man.man.man | 30-11-17 | 12:49
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Dima Beeline | 30-11-17 | 09:01
-weggejorist-
Godwint | 30-11-17 | 09:00

En het volgende "fittie" is geboren.... links gaat weer los hoor...

Paaldanseres | 30-11-17 | 09:00

Pff. Clarice Gargard. Die hoef je niet serieus te nemen. Als ze blank was geweest had ze nooit een column in de NRC gekregen. Wat schrijft die slecht zeg.

Koning Willy | 30-11-17 | 08:59 | 1

Wil je haar niet zwartmaken ajb :)

Montesquieue | 30-11-17 | 20:19

Ze mekkeren alleen als het ze uitkomt. Dat noemen wij hypocriet.

Mastermattie | 30-11-17 | 08:59

Rappers en divers volk uit de US of A en omstreken noemen elkaar de godganse tijd nigger this nigger that. Een paar jaar geleden was er zelfs een feest in Amsterdam met op de leaflet "only for my niggas". Dus witjes niet welkom. Maar neger mag dus niet, nigger is helemaal ok? Of alleen als je een donkere huid hebt. Ik ben in de war. Ik zou ook wel eens willen dat al die lui stoppen met mij wit noemen. Wat een zooitje hypocriet jankgelul.

Dima Beeline | 30-11-17 | 08:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken