Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GS Mediawatch. Iedereen en z'n broodschrijver teleurgesteld in NRC Handelsblaat

Het was even wachten op definitief bewijs (het transcript van de Omtzigt Audio), maar toen was echt glashelder: NRC produceerde nepnieuws over het kritische Kamerlid. Vandermeersch duikt maar iedereen ziet dat de Keizer van het Rokin geen kleren aan heeft.

Social

Een prutsverhaal produceren is één ding, maar niet erkennen dat je een prutsverhaal gemaakt hebt als iedereen ziet dat je een prutsverhaal gemaakt hebt. Dat ligt niet lekker bij kleega's & nieuwsconsumenten. Dus dat wordt Hecktificeren om die Andreasbreuklijn te lijmen. Tenzij ze er aan het Rokin van genieten om de risee onder de Vlaamsche Meubelfolders te zijn. Dan moeten ze gewoon lekker blijven stevenderixen. Denkt de rest van mediatwitter er het zijne (m/v/x) van. Een ZONNEBLOEMLEZING voor te lachen.

Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social

Alleen Joske houdt dapper stand... 😂😂😂

Social

Reaguursels

Inloggen

Zo, abonnement hiervan ook opgezegd. Wat laag bij de grond deze krant zeg! Over de ruggen van de slachtoffers en nabestaanden nep-nieuws verspreiden, blech...!!

Hans Teeuwen | 22-11-17 | 17:43

✔ @Sywert
"... zodat geloofwaardigheid van krant en andere redacteuren overeind blijft."
---
Die geloofwaardigheid is al "sehr lang hin".
Vraag me af waarom ik NRC tot de zeventiger jaren een goede krant vond. Was ik toen te dom of was er toen werkelijk nog iets goed aan die krant?

WirMachenMusik | 22-11-17 | 15:18 | 1

was tot 1980 ook nog wel leesbaar hoor

van heinde en verre | 22-11-17 | 16:06

✔ @Sywert
"... zodat geloofwaardigheid van krant en andere redacteuren overeind blijft."
---
Die geloofwaardigheid is al "sehr lang hin".
Vraag me af waarom ik NRC tot de zeventiger jaren een goede krant vond. Was ik toen te dom of was er toen werkelijk nog iets goed aan die krant?

WirMachenMusik | 22-11-17 | 15:18

Ik begrijp de euforie niet zo goed want het tarnscript laat alleen maar meer en meer zien welke positie Omtzigt inneemt: Ruim baan willen geven (zoals ook al eerder) aan de suggestie dat er meer "belangrijke" info zou zijn die - zo probeert hij continu onder de aandacht te brengen - zou worden genegeerd door de politiek.

Terwijl, en dat is heel simpel, Rutte tot doel heeft het OM niet in de wielen te rijden om de schijn van politieke invloed maar te willen vermijden. Iedereen begrijpt toch, dat het continu afbreuk willen doen aan de conclusies van JIT en OVV de zaak alleen maar schaadt? Nee, kennelijk begrijpt niet iedereen dat, met name niet de mensen die toch al in komplotten geloven van politiek, grootkapitaal en Oekraine (NAVO / EU weet ik wat) die het belang van MH-17 ondergeschikt zouden maken aan hogere politieke doelen. Wat dat moge zijn blijft dan altijd vaag want vaagheid troef bij de komplot-gelovers.

Ik lees in het transcript een gretige Omtzigt, die nog even tussendoor meldt dat ook ook wel 5 getuigen kent (ja hoor Omtzigt!) die vliegtuigen hebben gezien. Hij blijft zich dus maar vastdraaien in die onzin en checkt onvoldoende of meneer wel weet wat hij heeft gezien. Ergens in het transcript wordt ook nog eens duidelijk dat het een dag EERDER was dat hij vliegtuigen zag en dat de Duitse politie al kennis heeft genomen van het verhaal. Desondanks gaat Omtzigt nog even zijn best doen de spreker aan het woord te laten, en instrueert hem met een SMS.

Dan, tijdens de zitting, voert hij een overduidelijk toneelstukje op, waaruit moet blijken dat de man zich voor het eerst zou melden en wordt verwezen naar het JIT.

Echt, als je dit per ongeluk zou doen, met die kennis en positie, dan ben je een enorme sukkel. Echt een enorme sukkel. Dat hij woordvoerder af is lijkt me geheel terecht.

Wil je weten waarom Rutte de schurft heeft aan Omtzigts bemoeienis met MH-17, lees dan even de site whathappenedtoflightmh17.com en zoek op de discussie tussen Rutte en Omtzigt in de 2e kamer. Dan begrijp je opeens waarom Omtzigt moest oppassen en waarom het geen toeval is dat hij deze blunder begaat. Hij is een recidivist op dit terrein, schadelijk voor de uiteindelijke strafzaak die door het OM wordt voorbereid.

Beste_Landgenoten | 22-11-17 | 14:28 | 4
-weggejorist-
Amelie918 | 22-11-17 | 14:54

Ik wil de conclusies van het JIT en OVV best overnemen.
Het verhaal houdt echter niet op met de vraag wie het gedaan heeft.
Evenzo belangrijk is waarom het heeft kunnen gebeuren. Waarom vloog MH17 daar?
Tevens is het wel degelijk relevant of er Oekraïense militaire vliegtuigen vlogen die burgervliegtuigen als schild gebruikten.
Zou ook verklaren waarom Oekraïne de radarbeelden niet wil delen.

buicksquad | 22-11-17 | 15:56

Allemaal relevant, maar niet de hoofdzaak en dat is het probleem met dit verhaal. Achteraf kan je altijd zeggen, waarom vloog de MH17 daar? Waarom had dat kruispunt geen zebra, waarom mocht je daar 50 rijden bij die kleuterschool? Achteraf kijkt men een koe in de kont en had het anders gemoeten. Maar als eerder die dag al 150 andere toestellen waren gepasseerd en er vele, vele mensen, vliegmaatschappijen en luchtvaartautoriteiten kennelijk vonden dat het kon, wat heeft het dan voor zin om met de vinger te blijven zijwen? Het is zo Hollands om achteraf altijd te zaniken over 'maar als'een met het vingertje te wijzen.

De schuldige is degene die illegaal een BUK binnenreed en daarmee ging schieten terwijl iedere sukkel wist dat daar nog commercieel verkeer vloog.

Beste_Landgenoten | 23-11-17 | 09:50
▼ 1 antwoord verborgen

Kennelijk wordt Omzigt als een politieke en morele tegenstander ervaren door de redactie van het NRC. Die moet daarom "kaltgestellt" worden. Het doel heiligt de middelen. Produceren van nepnieuws. Het vertrouwen in dat blad was niet hoog is nu negatief. De D66 mentaliteit begint toch wel bedreigend te worden. Gelukkig is er de waarheid en... de Friezen. Blij voor Omzigt.

Goedzo | 22-11-17 | 13:27 | 2
-weggejorist-
Franziska669 | 22-11-17 | 14:07

Daar is ie weer: kaltgestellt. Nee Omtzigt heeft het totaal aan zijn eigen "inzet" te danken dat hij geen woordvoerder meer is.

Beste_Landgenoten | 22-11-17 | 14:13

De grootste oetlul in dit gebeuren is en blijft voor mij Buma. Hij had, haast nog voordat dat achterlijke nrc stukkie uitkwam, Pieter zijn woordvoerderschap al ontnomen. Dat je als fractievoorzitter niet tot het aller uiterste achter je fractiegenoten blijf staan is ronduit stuitend. Dat Buma koste wat kost in de regering wil blijven zitten, moest hij uiteraard overstag voor rutte en moest Pietertje opgeofferd worden.
Voor Pieter is verder bij het cda geen eer meer te behalen en is een overstap naar de FvD de beste optie.

Boy Cot | 22-11-17 | 13:05 | 3

Nee Buma heeft direct beseft dat dit 1 keer teveel was dat Omtzigt op een onmogelijk domme manier met dit dossier omgaat en dat het dus paste om maatregelen te nemen. Hij zal al eerder gewaarschuwd zijn en nu dus opnieuw, dat werd niet gepikt.

Beste_Landgenoten | 22-11-17 | 14:30

@ Beste_Landgenoten
Jouw wereld: Kamerleden die niet in de pas (jouw pas althans) lopen worden gewaarschuwd en moeten hun woordvoerderschappen inleveren.
De basis waarop dit is gebeurt is als een zeepbel uit elkaar gespat, maar jij blijft herhalen en herhalen dat het wel juist was. Tegen beter weten in want er is niks, was niks en zal niks zijn dat dit rechtvaardigt.

duh! | 22-11-17 | 19:19

@ mezelf
is gebeurD

duh! | 22-11-17 | 19:21

Mag een krant die, op kwaadaardige wijze, bewust en berekenend 'nep-nieuws' publiceert nog wel voort blijven bestaan?
Zij verdienen in ieder geval een proces wegens smaad en en bewuste poging tot beschadiging van een gekozen volksvertegenwoordiger.
Als adverteerder zou ik mij direct terugtrekken van deze nepkrant.
Als abonnee heb ik dit gelukkig al jaren geleden gedaan.

rijk | 22-11-17 | 12:42 | 1
-weggejorist-
Fiona_899 | 22-11-17 | 12:44
-weggejorist-
Sir Nastian | 22-11-17 | 12:33 | 1

Livestro Sargentini: "er is geen enkel bewijs dat NRC fout zat omtrent Omtzigt. Hysterie"

piloot47 | 22-11-17 | 12:27 | 4

Ik zie dat Livestro nu reaguurt onder de nickname Fiona. Welkom Joshua!
Of is het De Koreaanse Slet? Voor al uw FacePalms?

piloot47 | 22-11-17 | 12:36

houeensop met dat infantiele gewauwel Fiona_866. Je wordt vervelend.

Pierre Lebon | 22-11-17 | 12:39

Fiona is een bot. Daar valt niet mee te communiceren. Het enige dat helpt is hem consequent te verwijderen. Dat ondermijnt het verdienmodel. Dus zet 'm op, Joris!

piloot47 | 22-11-17 | 12:43
▼ 1 antwoord verborgen

Roeren waar het stinkt is by far de goeiste onderzoekjournalistiek gebleken. Wat nog onduidelijk is, waarom NRC deze georkestreerde en infame onderuithaal-actie heeft ingezet en op wiens instignatie... Wat het de BTW... euhhh...... de VVD ?

Pierre Lebon | 22-11-17 | 12:15

Nog veel belangrijker is dat het Oekraine referendum werd kaltgestelt door toedoen van Brussel zodat Oekraine zich kan aansluiten bij het vierde rijk te Brussel.
En over de 298 slachtoffers hebben ze het maar niet meer.
Ligt allemaal wat te gevoelig bij het vierde rijk te Brussel.
O ja.Heeft Oekraine de radarbeelden van die dag al overgedragen aan de betreffende instanties?

komtdatschot | 22-11-17 | 12:04 | 1
-weggejorist-
Luisa156 | 22-11-17 | 12:12

Is het niet eens een keer tijd om je niks aan te trekken van al die hetze en zelfpijperij? Is het niet eens tijd voor geenstijl en haar reaguurders om hun eigen plan te trekken en zich wat minder aan te trekken van al die infantiele bullshitmedia?

Destructx | 22-11-17 | 12:03 | 2
-weggejorist-
Luisa156 | 22-11-17 | 12:04

Dat doen ze toch al niet. Er zit geen winst meer in dit plan.

Beste_Landgenoten | 22-11-17 | 14:44

De NRC is maar een onbeduidende boodschapper. De grote vraag is wie De NRC er toe aangezet heeft om Omtzigt te beschadigen. Dat is het belangrijkste wat uitgezocht moet worden.

watazooi | 22-11-17 | 11:56 | 3
-weggejorist-
Luisa156 | 22-11-17 | 11:58

Mee eens. Welke onderzoeksjournalist gaat daar eens undercover om die gasten aan het praten te krijgen? Follow the money!

piloot47 | 22-11-17 | 12:41

Uitzoeken wie NRC er toe aan gezet heeft om Omtzigt te beschadigen?
Lijkt mij een leuke job voor Eric Smit.

rijk | 22-11-17 | 12:50

Wie zet er nou ook een Belg aan de eindverantwoordelijkheid van een blad??? Dat is vragen om problemen.

Rest In Privacy | 22-11-17 | 11:04 | 1
-weggejorist-
Luisa156 | 22-11-17 | 11:19

Chapeau Geenstijl, het zal pijn doen bij NRC dat uitgerekend jullie als de internet-satan en Nemesis van de deugbladen hun nu qua journalistieke skills en integriteit de loef afsteken. Verdiende en zelf-gecreëerde pijn, dus geen medelijden voor NRC, die zichzelf nu op 1 lijn en hetzelfde niveau zien staan met Joshua Livestro...

The Great White Hoax | 22-11-17 | 10:51 | 1
-weggejorist-
Fiona_550 | 22-11-17 | 10:52

En DKS met zijn grote mond is heeeeel erg stil.

Typisch.

TeeJee | 22-11-17 | 10:50 | 1
-weggejorist-
piloot47 | 22-11-17 | 13:48

Hoe dieper je hier gaat graven... hoe harder het gaat stinken! Een mooie taak voor GeenStijl!!

Oepsie1234 | 22-11-17 | 10:11 | 1
-weggejorist-
Fiona_550 | 22-11-17 | 10:45

Deze voorheen Rotterdamse, rechtse kwaliteitskrant is sinds het aantreden op het Amsterdamse Rokin verworden tot de gaarkeuken die ze zelf uitbaten.

medusa324 | 22-11-17 | 09:32 | 1

Het blaadje sluit prima aan bij technocratisch Nederland (niet links, niet rechts, maar ons), wie zegt dat dit dan geen kwaliteit kan zijn? Ligt eraan wat je ervan verwacht. Livestro & Co. en aanhangels zijn tenslotte de doelgroep.

litebyte | 22-11-17 | 09:42

Ik zeg, schrijvers en hoofdredacteur en iedereen die er een grote bek over had openlijk schandpalen bij Dwdd en Pauw onder toeziend oog van Omtzigt. Lijkt me niet mee dan billijk.

PijlVader | 22-11-17 | 09:13 | 2

U valt iets niet op he? Omtzigt is tijdens de bekednmakingen muisstil, nou waarom zou dat nu zijn?

litebyte | 22-11-17 | 09:44

Verlagen naar het dwdd en pauw niveau? Als je denkt dat je het daarmee recht zet blijf je dat soort media als leidende macht zien. Je. Moet. Altijd. Je. Eigen. Gang. Gaan. En demensen zullen de ware leider volgen.

Destructx | 22-11-17 | 11:58

De term NSB-krant vond ik altijd wat te ver gaan. Ik constateer nu dat ze die benaming volledig hebben verdiend.

Abu Bachouca | 22-11-17 | 09:08

Maar waar blijven nu de relativerende stukken in de overige media? Vele kranten hebben grote woorden gebruikt om Omtzigt af te serveren, ook het journaal. En nu? Waar zijn ze nu?

Sunir | 22-11-17 | 09:08 | 2

Die komen niet. Het doel is bereikt, Omtzigt is van het MH17 dossier. De rest kan worden opgelost door het dood te zwijgen, is de hoop. En ik vrees dat ze dat prima gaat lukken, eant voor een geoot deel van Nederland is NOS Journaal=waarheid.

Gregovic | 22-11-17 | 09:32

Integriteit en de daarbij verworven trots is een ding van vroeger, tegenwoordig wil iedereen hypes en simplistische frames waarin ze collectief een deugende mening kunnen vormen

Destructx | 22-11-17 | 12:00

en dus wordt Omtzigt weer terug gezet op de MH17 dossier? Heb zo'v vermoeden van niet

miknic | 22-11-17 | 09:07 | 1

Dat wil hij zelf ook helemaal niet.

litebyte | 22-11-17 | 09:45

Er zal niets veranderen bij NRC.
De linkse idioten geloven toch niet wat hier geschreven wordt.

Kruisruiker | 22-11-17 | 09:02 | 1

... zucht...

DouweDabbert | 22-11-17 | 09:32

Het lijkt er toch sterk op dat het fake news van een geheel andere zijde komt dan van de door de EU en MSM zo verfoeide Russen.
I smell a rat.

Eppo | 22-11-17 | 08:58 | 1
-weggejorist-
Sofie467 | 22-11-17 | 09:02

Er zijn nog wel wat gretige columnisten die hun woorden moeten terug nemen. Lees je mee, Bertje Wagendorp ?

Abu Bachouca | 22-11-17 | 08:53 | 1
-weggejorist-
Sofie467 | 22-11-17 | 08:54

En Herzberger? Die werkt dag en nacht om de NRC-adverteerders te bellen. Oh nee... zij zit ook bij die belgische sekte.

tectonicos | 22-11-17 | 08:51 | 1
-weggejorist-
Sofie467 | 22-11-17 | 08:52

Het betreft hier doelbewuste politieke beïnvloeding door de vierde macht. Volstrekt onacceptabel. Als journalist je als journalist doelbewust leugens verspreid om iemand opzettelijk en met voorbedachte rade te schaden ben je strafbaar. Ik hoop dat Omtzicht hier werk van maakt. Smaad. Deze journalisten moeten worden vervolgd en Van de Meersch moet zijn ontslag indienen en excuses maken. .

Rheia | 22-11-17 | 08:45 | 3
-weggejorist-
Sofie467 | 22-11-17 | 08:47

Omtzicht zit in de klem van het CDA/Buma. Hoe goed hij ook was op het MH17 dossier, hij heeft zich door Buma terug in zijn hok laten schoppen. Terwijl hij een prima kans had om tegen Buma (en het kabinet) een lange neus te maken en voor zichzelf te beginnen. Maar dat was niet te verwachten, gezien het feit dat Omtzicht tijdens stemmingen altijd de kant van het CDA kiest. Oók tijdens hoofdelijke stemmingen.

Lupuslupus | 22-11-17 | 09:01

Lupuslupus | 22-11-17 | 09:01
Leg me eens uit waaruit blijkt dat Omtzigt "zo goed" was op dit dossier? Wat heeft hij bereikt, concreet, behalve veel onrust kweken, voeding geven aan komplot-theorieen en een schare aan sceptici bedienen zoals Joost Niemaoller en andere journalistieke randfiguren?

Beste_Landgenoten | 22-11-17 | 14:33

Prachtig nieuws dit. Kunnen we nu ook kijken of we een lijntje kunnen trekken naar het huidige kabinet? Dan kunnen we fijn de nieuwe verkiezingen uitschrijven en kan de helft meteen oprotten.

Bobdesloper | 22-11-17 | 08:42 | 1
-weggejorist-
Sofie467 | 22-11-17 | 08:43

en andermaal en als zo vaak, heeft Geenstijl aangetoond onmisbaar te zijn in het dieptreurige, ranzige en over het paard getilde- zich journalistiek noemende - wereldje van de dode bomen ( met NRC en Volkskrant voorop). De uitkomst van deze schandalige Omtzigt-affaire dient consequenties te hebben voor in elk geval de NRC-leiding en de betreffende stukjesschrijvers. En e.e.a. het lijkt mij ook een mooie aanleding om eens NRC-adverteerders te aan bellen. . . toch NRC?!

krelus | 22-11-17 | 08:37 | 1
-weggejorist-
Sofie467 | 22-11-17 | 08:38

Iedereen die zich enigszins in deze zaak heeft verdiept, weet het en ziet het.
Maar zolang het prutswerk van de NRC niet op jeugdjournaal is bekritiseert, is Pieter de personificatie van Russisch nepnieuws.
Helaas, zo werkt dat voor links en vvd66-stemmend Nederland.

Rommelende Onderbuik | 22-11-17 | 08:34 | 1
-weggejorist-
Sofie467 | 22-11-17 | 08:35

Zelfs de Spelt had dit nieuws niet op deze basis gebracht. Het NRC beneden het niveau van riooljournalistiek en nepnieuws. Wie had dat gedacht. Een democratie drijft op een goed geïnformeerde kiezer. We gaan het NRC heel hard missen. Dit is echt een mijlpaal richting het populisme.

Het zijn namelijk niet de politici die profiteren met cliëntelisme richting dierenvrienden, sociaal empathische mensen of cultureel conservatieven. Het zijn de media die het debat hebben gereduceerd tot soundbites en clickbaites. Waardoor echte politici moeite hebben zich te profileren, of verweren.

In zo`n klimaat gedijen alleen echte criminelen.

Feynman | 22-11-17 | 08:14 | 3
-weggejorist-
Sofie467 | 22-11-17 | 08:15

Het ideaal van een objectieve media is ook slechts een ideaal. Er heeft nog nooit een onafhankelijke pamflet, krant of later radio en tv bestaan. Altijd wordt er vanuit een bepaalde ideologie verslag gegeven, of voor een bepaalde partij.

Het probleem (voor de oude media) is niet dat "kwaliteitskrant" gereduceerd wordt tot soundsbites en clickbaits. Maar dat plebejers via het internet meerdere bronnen kunnen raadplegen en de oude media kunnen controleren. Ja er zit een hoop onzin tussen op het interwebs. Maar ook de oude media stonden vol leugens en onzin. Overigens is deze trend voor de oude media niet meer dan logisch. Aangezien jan-met-pet nu meerdere bronnen heeft om te raadplegen en zich steeds minder gebonden voelt aan een partij of ideologie (de meesten dan), gaan ze ook elders shoppen voor hun nieuws. En moet oude media opvallen voor het plebs.

Het probleem voor het klootjesvolk is niet dat de oude media zijn gereduceerd tot soundbites en clickbait. Maar dat politici en hun bazen (wie dat ook mogen zijn, de Sorosjes en anders gespuis die daar weer boven zit) niet meer the sheeple makkelijk onder controle kunnen houden via een paar zendertjes en kranten. Dus zal er "gehandhaafd" moeten worden op "fake news" op het internet. M.a.w. censuur. Wat de sleepwet dan weer verklaard.

Graaf_van_Hogendorp | 22-11-17 | 08:38

Graaf_van_Hogendorp | 22-11-17 | 08:38
Alsof al die internetbronnen opwegen tegen gewoon journmalistiek hoor en wederhoor en goed onderzoek. De meeste internetbronnen bestaan uit ongefundeerde meningen die tot waarheid worden gepromoveerd. Zo kan je dus altijd shoppen naar je eigen mening en dat gebeurt dus ook.

Beste_Landgenoten | 22-11-17 | 14:48

Niet alleen het Russische fake news reikt ver, maar ook het fake nieuws verspreidt en betaald door onze nieuwe Europese bondgenoot Oekraine reikt ver. Follow the money.

Dima Beeline | 22-11-17 | 08:12 | 3
-weggejorist-
Sofie467 | 22-11-17 | 08:14

Hee Sofie467, je scoort pas echt met www.fakedatings.tk. Ga rijk worden en rot op.

Dima Beeline | 22-11-17 | 08:36

Vreemd dat die Sofie niet weggejorist wordt. Nieuw soort reclame op GS?

medusa324 | 22-11-17 | 09:12

In de tweede kamer en vanuit het kabinet is het oorverdovend stil rond deze kwestie.
Een veelbetekenende stilte.

jemagookniksmeer | 22-11-17 | 08:12 | 1

Ik denk dat hier politici achter zitten die NRC hebben geïnstrueerd. GeenStijl moet nog dieper graven.

Rheia | 22-11-17 | 08:48

Ongelooflijk waartoe GS in staat is! Je zou haast weer gaan geloven dat er nog journalisten zijn, die iets hebben met waarheidsvinding. Van Rossem, Nederland kan geen dag zonder jou!

bolletje kaas. | 22-11-17 | 08:04 | 1
-weggejorist-
Sofie467 | 22-11-17 | 08:11

Livestro: Where is your mh17 stone?

rattenvanger XL | 22-11-17 | 07:53 | 2

Livestro heeft zijn pockets full met chocolademuntjes van zijn Oekrainse maatjes. Hij moet er tegenin anders is hij zijn inkomen en zijn leven niet zeker.

Dima Beeline | 22-11-17 | 08:14

Soros omkoop/uitverkoop. Maar die gaat aan zn rotkop te zien binnenkort deaud. Wat of wie gaat er verder met zn schijt.

rattenvanger XL | 22-11-17 | 08:18

Maar wat zit er achter? Waarom zo hardnekkig vast houden aan een verhaal dat aan alle kanten rammelt?
Aanval op politieke tegenstanders?
Nu pas bewust van Russische activiteiten en vervolgens overal beren op de weg zien?
Overtuigd van het eigen gelijk?
Grote ego’s?
Incompetentie?

ratelaar | 22-11-17 | 07:43 | 1

Al die mensen en media deinzen terug en houden elkaars hand vast/boven het hoofd als de kwestie wat complexer wordt dan een simplistisch verhaal waarin ze lekker een zo groot mogelijke veer in elkaar kont kunnen stoppen en zeggen dat iedereen gelijk heeft met zijn deugende mening

Destructx | 22-11-17 | 12:07

en gaat Omzigt nu aangifte doen van smaad en demonisering door dit dagblad? Kan er weer een gesprek met Buma plaatsvinden zodat Omzigt weer op de zaak MH17 wordt gezet... of, speelt dit dagblad mee met het onderste steen vooral ver onder de zoden houden politiek spel..

KUZU kamervragen!!

fikkieblijf! | 22-11-17 | 07:27

Je zal kersverse minister van BZ zijn en als 1 van je eerste optredens ongefundeerde kletspraat hebben geuit over nepnieuws en russen, en passant nog even een Vogelaartje gedaan, en dan komt er dit. Een zeer gerespecteerd Kamerlid wat door MSM gepoogd word kalt te stellen over een dossier wat alles te maken heeft met Oekraïne en Rusland. Prettige wedstrijd Ollongren. Jij hebt jezelf alvast een mooie uitdaging gegeven met je kletspraatjes en je arrogante houding.

Dutchbeaurouge | 22-11-17 | 07:26 | 1

Hier ga je Ollongren never ni over horen in de kamer...... komt ze te goed uit.

Oepsie1234 | 22-11-17 | 07:41

Afgeven op alles. Zieligheidsindustrie. Eigenangst (Oixofobie) en Eigenhaat (Stalinistische afgunst).
Oftewel: Dit zijn de echte Fascisten van onze samenleving.

Orakel1958 | 22-11-17 | 07:06

Het lijkt me dat Kaisa Ollengren vasthoudend de NRC blijft lezen. Want de Russen worden steeds geniepiger in het manipuleren van de opinie. alleen de redactie van petervandermeersch past nog hoor en wederoor toe om objectief en ongefilterd nieuws te brengen dat past bij het wereldbeeld van Kaisa

Progresievelng | 22-11-17 | 06:43

CDA en Rutte hebben hun zin, de potentiële dissident voorlopig kalt gestellt. Een eentweetje met de NRC, waarvoor zij bedankt worden (door VVD en CDA).

bergsbeklimmer | 22-11-17 | 05:49

Komt het radiospotje van NRC met die pedante stem van vd Meers toch in een heel ander daglicht te staan.....

Bad_Motherfucker | 22-11-17 | 05:17

Twitter, waar zo'n beetje alle journalisten en opiniemakers zich verzamelen lekker opheffen. Dan hebben we nooit meer last van dat zooitje egotrippers die nu denken nieuws te maken. Echt extreem niet interessant waar van Rossem of van Jole zich druk om maken. Dat is echt alleen leuk in hun Twitter bubble. De rest van Nederland werkt gewoon.

Chow | 22-11-17 | 04:34

Gut gut gut.... Die 3 arme zielen die in 2017 nog in het NRC geloven blijken voorgelogen. En waarschijnlijk hebben ze hun abonnement nog steeds.

Je krijgt het nieuws waar je je op geabonneerd hebt. Wie leest er in 2017 nu uberhaubt nog een krant???


Koek Bakker | 22-11-17 | 02:45 | 1

Mijn collega's en ik verspreiden nog dagelijks ruim 1,3 miljoen kranten, dus.......

Bad_Motherfucker | 22-11-17 | 05:15

Even offtopic: Waarom krijgen we geen filibustertopic voor de nachtbrakers? PVV & 50+ proberen de aflosboete te blokkeren..

Robin Hood | 22-11-17 | 02:22

En de nepnieuws bokaal van 2016 gaat naar... NRC!

LiniaalRectaal | 22-11-17 | 02:15 | 1

2017...

LiniaalRectaal | 22-11-17 | 02:18

Misschien kunnen ze bij NRC wat minder doen aan framing, nudging, NLP en andere manipulerende methoden die de argeloze lezer dingen laat denken die het anders niet zou denken. Kortom: een mooi stilistische webpagina met mooi harmoniserende kleuren is prima, maar gebruik de indeling van foto's, kleuren en teksten niet om de lezer voor het karretje van de NRC ( en andere belanghebbenden) te spannen. Berichten over Omtzigt werden de afgelopen week in het NRC in omliggende foto's en berichten continue geassocieerd met "Rusland","Mest","Fraude","foto's van donkere landschappen" en meer van dat soort zaken. De berichtgeving over Rusland vraagt sowieso al opgetrokken wenkbrauwen.

Alle (grote) media gebruiken deze methoden. Bij NRC was het nu wel heel duidelijk. Hopelijk dat oprechte journalisten dit een beetje doorkrijgen. Echte journalistiek zou een kans moeten krijgen, niet het nepnieuws dat we bij de NRC voortdurend zien.

Voor journalisten ligt er nu een mooie opdracht het volgende uit te zoeken: Waarom heeft de NRC zoveel moeite gedaan Omtzigt zwart te maken? Wie bij NRC heeft de opdracht hiertoe gegeven? Wie was er bij in de redactievergaderingen? Wat is daar besproken? Is er iemand of is er een groep mensen die de top van NRC heeft gevraagd om belastende zaken over Omtzigt te verspreiden? Zoja, wie is die persoon of groep van personen? Zoja, zijn het mensen die nu in de Tweede Kamer zitting hebben of in het Kabinet? Of zijn het andere geïnteresseerden? Wie dan? Waarom?

Met een beetje doorzettingsvermogen heb je als journalist zo een prachtige primeur en mag je aanschuiven bij de geheel betrouwbare en integere heren Van Nieuwkerk, Tan en Pauw. Veel succes.

ridder pompompom | 22-11-17 | 01:58 | 2

Dat zou inderdaad de enige manier zijn om geloofwaardigheid terug te winnen. Dat framen met omliggende foto's en artikelen lijkt overigens een Belgische methode. Bij de vroegere BRT klonk er immer achtergrondmuziek met negatieve tekstassociaties zodra er een neger in beeld kwam in een nieuwsitem. Maar dat terzijde.

kaasfondue | 22-11-17 | 05:25

Dat is een hoop werk voor de ombudsman van de NRC en tegelijk een test voor hem

Abu Bachouca | 22-11-17 | 08:58

Ik las in een voorgaand topic hierover dat het verhaal over die Spaanse verkeersleider al ontkracht was? Dat heb ik dan gemist.
Feit blijft dat hierdoor de BUK theorie als algemeen aanvaard mag worden geclassificeerd. OVSE-waarnemer, de Canadees Michael Bociurkiw, ten spijt.

Ben-Bataaf | 22-11-17 | 01:36 | 2

Dat het een BUK raket was is wel duidelijk. De hamvraag is wie de knop indrukte, wie de opdracht gaf, waarom die opdracht gegeven werd en wat MH17 in dat luchtruim deed.

Oepsie1234 | 22-11-17 | 07:44

Het zou eens tijd worden dat het kwartje valt, nietwaar?

Beste_Landgenoten | 22-11-17 | 14:34

Sja ik begrijp zowiezo niet dat er nog domkoppen zijn die dit soort kranten lezen. Maar dat zal wel aan mij liggen.

drs. P | 22-11-17 | 01:33 | 1

Die "domkoppen" bepalen voor een substantieel deel het politieke landschap in Nederland omdat zij hun informatie halen uit kranten en tv journaals of andere "objectieve" tv programma's en het daar van af laten hangen waar hun stem naar toe gaat. Het internet zal binnen enkele decennia, zo niet sneller de belangrijkste informatiebron zijn. Op dit moment echter is het dringend nodig om burgers ook via tv in staat te stellen objectieve informatie te vergaren. Dat ze daar in de 2e kamer maar eens werk van maken.

SlimmeBelg | 22-11-17 | 11:34

Wie is die @Read_Disclaimer ? Niks dan Pro-Oekraïne standpunten over de MH17, verder geen enkel nieuwtje. Zit deze ambtenaar op het kantoor van BuZa, BiZa, of bivakeert 'ie in de kelder van Rutte?

En die durft GeenStijl dan van #teampoetin te beschuldigen.

Abject | 22-11-17 | 01:28

Nieuwe Rotterdamse Courant, zelfs dat is niet waar.

Mr_Natural | 22-11-17 | 01:22

Als men die NSB-krant dan toch bij de ballen heeft, graag ook even doorpakken, naar al die lijntjes die vanaf PCM aan het NRC gebonden zitten, wat vervolgens Stichting Democratie&Media geworden is, u weet wel, die kliek die namens Soros de verkiezingen gaat beïnvloeden. Hoezo Russen?
Seven heeft ooit nog een boeiend stuk over geschreven.

Abject | 22-11-17 | 01:16

NRC? Ik lees alles op internet zelfs de volkskrant en het parool. Maar het nrc echt niet. Zonde van mijn tijd. Het Ad zakt trouwens ook behoorlijk in.

metdedag | 22-11-17 | 01:07
-weggejorist-
Dzjengis-Somebody | 22-11-17 | 01:00

Zo wordt GS nog salonfähig. Werkelijk vanuit iedere hoek komt bijval. En terecht.

Mark_D_NL | 22-11-17 | 00:59 | 2

Vroeger zij men NRC is eem kwaliteitskrant, tegenwoordig zegt men dat GeenStijl een kwaliteitsblog is.

Roze_bril_drager | 22-11-17 | 01:10

*zei

Sarcastisch varken | 22-11-17 | 07:54

conclusie: MSM = fake news

Ir. Wilhelmus | 22-11-17 | 00:51 | 1

Niet volgens de definitie: Het verhullen, verzwijgen en verbloemen van nieuws is geen Fake news, dus onder deze definitie is het NOS journaal geen fake nieuws.

Roze_bril_drager | 22-11-17 | 01:03

Ha ha ha ha .. Die redacteur wordt waarschijnlijk spindoctor van de vvd of hoe je ook maar neo liberaal genomen gewild worden.
Betalen zal je !!.
Ligt het aan mij, maar wordt links steeds meer rechts en rechts meer links ?.

Dzjengis-Somebody | 22-11-17 | 00:50 | 1

Nee, ze waaien beiden met alle winden mee. Al decennia. Tijd voor een nieuwe (GS)wind zou ik zeggen.

SlimmeBelg | 22-11-17 | 11:37

Bart, tip: de daadwerkelijke audio van dit gesprek ligt bovenop het bandje van de Oekraïense luchtverkeersleiding, links van de radarbeelden. Code van de kluis moet je even aan Mark of Franske vragen.

Harry Turtle | 22-11-17 | 00:46 | 1

De Russen hebben dit briljant gespeeld. Door middels Geheime Technieken een stomme Belg aan het roer te zetten van de NRC, zijn zij er in geslaagd zo'n dom verhaal neer te zetten, dat iedereen nu Brussel, Kiev, Den Haag en de CIA verdenkt.
Chapeau. Of moet ik zeggen, hatsov.

LibertasSimplex | 22-11-17 | 00:46

Ondertussen gaat de politiek 37 uur discussiëren over de wet hillen

Kees.kwarktas | 22-11-17 | 00:43 | 2

allemaal om het domme volk af te leiden.

Ir. Wilhelmus | 22-11-17 | 00:52

de grote lijn blijft links of rechtsom: meer onzinnige regels, meer belasting, een hogere begroting, meer europa, en lekker blijven lullen

Ir. Wilhelmus | 22-11-17 | 00:54

NRC. Een actiekrantje.

Statler en Waldorf | 22-11-17 | 00:37

Heeft Ollongren al gemeld dat al het nepnieuws tegenwoordig afkomstig is van een niet nader te noemen persbureau aan het Rokin?

medusa324 | 22-11-17 | 00:24 | 2

Ruim 70 jaar na dato roepen we nog steeds dat Telegraaf fout was. Hopelijk vinden we dat over decennia ook nog steeds van NRC, VdMeersch en Heck-ler en Ko-ch-uwenhoven

Hemmenaar7 | 22-11-17 | 00:28

Ollongren is totaal ongeloofwaardig geworden. En die Kees Verhoeven? Wat een loser!

Accident_Prone | 22-11-17 | 00:34

Net terug uit de VS. Daar vernomen dat NRC rechtstreeks te linken is met pizzagate.. die gast die altijd bij dwdwdw zit.. idem.

deechteprins | 22-11-17 | 00:18

Maar ondertussen. Vraag eens op een verjaardagsfeestje, en hoor hoe dat NRC verhaal al diep bij de mensen erin zit. Ze zien niet eens dat hier een volksvertegenwoordiger moedwillig afgebrand word. Ongelooflijk hoe dom sommige mensen zijn.

hotnot | 22-11-17 | 00:16 | 1

Vandaar svp censuskiesrecht, bij voorkeur ook gewogen naar IQ

Hemmenaar7 | 22-11-17 | 00:25

Ik heb het voor de verkiezingen hier op GeenStijl al geschreven. Dat Mona Keijzer minister van Gewichtige Zaken zou worden en Pieter Omtzigt hoofd afdeling Kop Dicht en Klep Houden. Ik ervaar dit relaas hier allemaal als dat het NRC dat daadwerkelijk probeert te doen met Pieter Omtzigt. Het duurt zo lang eer dat die journalisten, die maar van die rare verhalen schrijven, de krant uit worden gewerkt zodat ik de krant weer de moeite waard vind om te lezen.

Ikbeneenzelfbouwer | 21-11-17 | 23:59

Mooi mooi hoe de onderste steen een hoop lieden mee de diepte in sleurt. Mark gaat vroeg of laat ook de diepte in. De onderste steen is zwaar en scherp.

P-unit | 21-11-17 | 23:57

Ik heb informatie m.b.t. bepaalde NRC “journalisten” die het nogal gezellig hebben met een aantal machtige Oekraiense mannen op een Occult Nazi themafeestje. Misschien moeten ae daar eens induiken ;)

Lood om oud ijzer | 21-11-17 | 23:56

Kunnen ze de NRC nu eindelijk op doeken?

HipsterBrood | 21-11-17 | 23:54

NRC zit blijkbaar ook in het doofpot complot, laten we het maar gewoon zeggen: Het was oekraïne die de MH17 neerhaalde!

nietmijnbaardvriend | 21-11-17 | 23:53

Nog even en het staat in de NRC dat de CIA er via de Mossad achter zit om verdeeldheid te zaaien tussen Rusland,Europa,Midden Oosten en de moslims om Trump's U.S.A industrie te laten verdienen aan andermans ellende.

steekmug | 21-11-17 | 23:49

“Le journal est un monsieur”. “De krant is een meneer”. Die uitdrukking zingt al decennia rond in ‘het wereldje’. Dat gezegde was ooit niet alleen bedoeld om aan te geven dat de krant door mensen gemaakt en dus feilbaar was, maar ook dat de krant respect eiste en verdiende.
Maar de ‘meneer’ is een slonzige, lummelige en onevenwichtige puber geworden met een persoonlijkheidsstoornis en een opgeblazen ego.
Je moet wel raar in elkaar zitten om jaarlijks nog honderden euro’s uit te geven aan een product dat uit de handen komt van zo’n stuk verdriet.

Peter Emile | 21-11-17 | 23:45 | 2

De NRC is een geheim agent.

Lewis Lewinsky | 21-11-17 | 23:47

Vroeger waren journalisten ook relatief slimme mensen in de maatschappij . Nu heeft gemiddeld iedereen een HBO of meer, en slungelen Heck en Ko ergens onderaan met een Zwolle mbo-tje (Okee, officieel misschien hbo, maar check de docenten ) . Dus ze komen nauwelijks mee, laat staan dat ze de mijnheren (Okee meneren voor de heren) zijn

Hemmenaar7 | 22-11-17 | 00:37

Welke geheime dienst heeft belang bij het uitschakelen van Omtzigt?

Lewis Lewinsky | 21-11-17 | 23:43 | 2

CIA, die hebben belagen in Oekraïne.

Mark_D_NL | 21-11-17 | 23:45

belangen.

Mark_D_NL | 21-11-17 | 23:45

NRC heeft nog één mogelijkheid om haar resterende geloofwaardigheid te behouden:
1. De ombudsman dient een glasheldere, onbetwistbare, genadeloos kritische analyse te formuleren wat er is gebeurd en hoe dit heeft kunnen gebeuren, en
2. de hoofdredacteur dient hier publiekelijk consequenties aan te verbinden die er voor zorgen dat de lezers overtuigd worden dat de kans dat dit nog een keer gebeurt minimaal is.

Dat is even slikken. Maar precies daar ben je nou ombudsman voor. Precies daar ben je hoofdredacteur voor. En precies daarvoor word je financieel gecompenseerd.

Boeser_Onkel | 21-11-17 | 23:39

Russische wijsheid uit Dostojevsky's 'Schuld en Boete': "De schurkmens went aan alles". Het NRC daalt af in schurkmenskrochten.

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-11-17 | 23:35

Is Evert Santegoeds niet wat om Vandermeersch op te volgen?
Die lijkt me toch wat journalistiek integerder.

Harry Turtle | 21-11-17 | 23:34 | 1

Of we graven Henk van der Meijden op?
Oh wacht... niettemin, het zou wel een vooruitgang zijn

Hemmenaar7 | 22-11-17 | 00:41

Sisyphus moest voor eeuwig de onderste steen omhoog rollen. Het NRC probeerde Omtzigt ermee te pletten en het MH 17 Dossier met een daverende karaktermoord te sluiten. Het NRC verdient de straf van Sisyphus.

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-11-17 | 23:29 | 3

Mooi beeld. En uhh... We leven weliswaar in tijden van genderverbleking maar het is DE NRC, niet HET NRC.

Argus51 | 22-11-17 | 08:28

Argus51 | 22-11-17 | 08:28
Het is HET nrc, wegens de tijd dat we nog handelsblad erachter zeiden.

Rommelende Onderbuik | 22-11-17 | 08:39

Ik zou ook liever HET NRC zeggen om de ballenloze mentaliteit van de redacteuren daar (m/v) te benadrukken, maar ja: er staat NRC en niet NRCH. Daarnaast: het ging me meer om de grap dan om iemand te corrigeren voor een onjuist gebruik van een lidwoord.

Argus51 | 22-11-17 | 10:51

De trollen, die hier iedereen en z’n moeder beschuldigen van pro-Poetin dit en Rusland dat zijn hier al voor de tweede dag op rij afwezig, dat is wel opmerkelijk. Iets met mond en vol en tanden.

duh! | 21-11-17 | 23:26 | 1

DKS nergens meer te zien.
En dat is het bewijs dat hij niets meer dan een (betaalde) trol is.

Baski | 22-11-17 | 02:17

Zelfs in de kruiswoordpuzzel doet de NRC aan linkse politiek.
Vorige week vrijdag stond er "doet het in afgeslankte vorm wel goed (4 letters)". Moest je PvdA invullen. Droplullen, die hele NRC.

Lewis Lewinsky | 21-11-17 | 23:26 | 1

En wie heeft er baat bij dat de meerderheid van dit rariteitenkabinet wordt afgeslankt?

SlimmeBelg | 22-11-17 | 11:57

Omtzigt was te lastig en moest dus onschadelijk worden gemaakt. Dat is geschiedt. Al het andere is mosterd na de maaltijd.

La Bailaora | 21-11-17 | 23:25

“You have enemies? Good. It means you’ve stood up for something, sometime in your life.” Winston churchill.

De Briemusketier | 21-11-17 | 23:24

Een gekozen volksvertegenwoordiger als beleidsbepalende elite (wie dan ook) proberen (politiek)kapot te maken via een media kanaal (in dit geval het NRC) en er dan zo'n fail van maken.

PRICELESS!

litebyte | 21-11-17 | 23:23

Wel lekker vastgebeten van Rossem maar helaas voor niks vrees ik.
Geinig voor de collega's en de paar MH17 diehards maar verder........?
Omzigt heeft een mea culpa gedaan en staat langs de kant dus wat is het meer dan een media fittie?
Leuk voor insiders maar niemand die er verder notie van neemt en bovenal verandert het geen moer aan wat reeds gepasseerd is.
Paarlen voor de zwijnen, om maar eens een positieve spin te geven.

Berbaar | 21-11-17 | 23:22 | 6

@Jan Dribbel | 21-11-17 | 23:42
U schijnt beide te kunnen en dat is best knap.

Berbaar | 22-11-17 | 00:08

Wat heb ik nou tegen je gezegd, in het vorige topic?
Idioot.

Baski | 22-11-17 | 02:14

Berbaar; op basis van stijlovereenkomsten: u bent Cliff van de Joop?

kaasfondue | 22-11-17 | 05:16
▼ 3 antwoorden verborgen

In mijn tijd wist iedereen die over enig verstand beschikte dat de redactie van de NRC uitsluitend bestond uit agenten van geheime diensten van allerlei landen.
Is dat nog zo? Lijkt er wel op.

Lewis Lewinsky | 21-11-17 | 23:21

Yesss GS, goed blijven wrijven in deze NRC vlek.
Net zolang totdat ze hun incompetentie toegeven.
( en ik denk dat het kwade opzet in opdracht was,
maar dat zullen ze nooit toegeven )

hotmint | 21-11-17 | 23:21

zo'n 200Nederlandse doden spinnen in hun graf.
NRC gaat over lijken. Blijkbaar moet die onderste steen diep weggestopt blijven.

Pimp my Voortuin | 21-11-17 | 23:21

Ik kende die journalist sowieso niet maar na wat googlewerk is het ook wel een sneue snotneus om te beginnen. Hoe kan je daar als directie onvoorwaardelijk je geloofwaardigheid aan ophangen zoals de afgelopen dagen is geopereerd ?

Moresnetunited | 21-11-17 | 23:20

Voor wie het boek nog niet gelezen hebben, deze NRC casus (in de gehele context van Oekraiene + MH17) is stuitend identiek aan de Frankfurter Algemeine Zeitung verslaggeving omtrent de Irak + gifgasaanval. Kijk eens dieper naar de geldstromen en de invloedsferen daar op het Rokin. www.novini.nl/gekochte-journalisten/

HdJ | 21-11-17 | 23:18

Bij het AD een bende, bij het NRC een bende... het is wat op links.

RenHoek | 21-11-17 | 23:15 | 1

PvdA grootste partij van NL.
KOZP heeft Dokkum overtuigd af te zien van Soewarte Piet.
Onbeperkt grenzen open voor apothekers.
Bedrijven zwaar belasten, dividendbelasting omhoog.
Allemaal succesverhalen....

Winter_is_coming | 21-11-17 | 23:56

De meeste journalisten bij de Main - sorry - Left Stream Media zijn gedegenereerd tot slippendragers.van het ‘ancien regime’. Dat dat regime er nog steeds zit, bewijst alleen maar dat het zich nog steeds niet realiseert dat het ‘ancien’ is.

Peter Emile | 21-11-17 | 23:15

oohh dus al dat nepnieuws komt uit Rusland.. die hebben de nrc site dan gehacked ofzo?? Of integere journalisten gechanteerd?? Ben benieuwd hoe ze dit weer gaan downplayen..

Kyboro | 21-11-17 | 23:14

Ik ben eigenlijk wel benieuwd op welke wijze/via welke weg Livestro betaald wordt door György Soros.

Boeser_Onkel | 21-11-17 | 23:14

Ik vraag miij constant af wat de nabestaanden van de slachtoffers MH17 hier nu van vinden, wat zij denken...

De stank die om dit dossier heen hangt is in ieder geval niet te harden.
Er worden volgens mij hele zieke en smerige politieke spelletjes gespeeld.

iew | 21-11-17 | 23:13 | 2

Ja, dat kan niet anders en over de lijken van de slachtoffers. Schande!

duh! | 21-11-17 | 23:16

Ze zijn inderdaad verdacht rustig.

boccelullus | 21-11-17 | 23:21

Ik heb meer vertrouwen in Bul Super en Hiep Hieper dan in die NRC-Lügenpresse.

Jan Dribbel | 21-11-17 | 23:13 | 1

Hiep, jongen, recht is iets kroms dat verbogen is.

boccelullus | 21-11-17 | 23:23

De positie van Vandermeersch is onhoudbaar geworden. Uitleveren aan Rusland of op de brandstapel van alle onverkochte exemplaren.

bodemloos | 21-11-17 | 23:12

Gaan we misschien aan het feit voorbij dat er op de achtergrond nog veel meer speelt want vanuit Den Haag blijft het opvallend stil in deze kwestie. Omtzigt werd (tijdelijk) weggejorist en ging hier nogal makkelijk mee akkoord en daarna werd het snel stil. Nu de feiten voor zich spreken had ik toch wel een reactie vanuit het Haagse verwacht. Van het NRC hoeven we niks te verwachten gok ik zo.

Balletje Mayo | 21-11-17 | 23:11 | 3

Ja, dat wordt interessant. Welke journalist vraagt hierop door, vooral bij Buma?!

duh! | 21-11-17 | 23:18

Iets voor Tom bij zijn dagelijks verblijf in Dûh Hoâg?

Winter_is_coming | 21-11-17 | 23:52

Idd graag reacties vd politici

Hemmenaar7 | 22-11-17 | 00:48

Mooie weken: eerst van J. ontmaskert en nu NRC door het stof. Dan hebben we Jenny ook nog: eerlijk duurt het langst :-)

Ijsbrandtsz | 21-11-17 | 23:11

Ik lees het NRC enkel bij de kapper.

Harry Turtle | 21-11-17 | 23:06

Tou are fake news NRC!

Panos88 | 21-11-17 | 23:05

Maar denk nu maar niet, dat Omtzigt het dossier MH 17 terug krijgt...

bisbisbis | 21-11-17 | 23:02

Wel jammer dat Omtzigt verbaal niet zo sterk is als op papier. Anders had hij direct kattenbakvulling van die kut krant gemaakt. Nu moest hij toch, geheel onterecht, zich sputterend verantwoorden en een stap terug doen.

EasyAloha | 21-11-17 | 23:01

Die Livestro. Wat een treurnis.

blikjegrolsch | 21-11-17 | 23:00

Misschien moeten we nu massaal adverteerders gaan bellen. Wat een aanfluiting voor wat eens een kwaliteitscourant was. Wilmer Heck is sowieso de slechtste journalist die NRC in tijden gehad heeft. Op Jannetje Koelewijn na misschien. Oh nee, toch niet.

HypodePipo | 21-11-17 | 23:00 | 2

Dat je überhaupt weet hoe ze daar allemaal heten..

duh! | 21-11-17 | 23:03

Wim Köhler promootte een wonderpil in de NRC. Hielp tegen alles. Werd van de markt gehaald wegens dodelijke bijwerkingen. Die pil dus, niet Köhler. Die bleef gewoon zitten in de redactie.

Lewis Lewinsky | 21-11-17 | 23:41

Flikker toch een eind op met al die Twitter links.
Ik heb geen Twitter en dat wil ik zo houden

CyanogenOS | 21-11-17 | 23:00 | 2

Je kunt ze toch gewoon lezen zonder twitter? Niemand die je verder verplicht te twitteren. Is gewoon voor iedereen leesbare, openbare, informatie.

blikjegrolsch | 21-11-17 | 23:02

Idd weg met die ellenlange Twitter ellende!

penis-aqua-rosA | 22-11-17 | 05:31

Chris Ysebaert: flikker vanderMeersch er uit.
-
Zet er iemand neer die een organisatie met professionals kan creéren - en leiden.

bisbisbis | 21-11-17 | 22:59 | 2

Pardon: Vandermeersch

bisbisbis | 21-11-17 | 23:03

NRC moet bart Nijman vragen om die krant te doen.

Mark_D_NL | 21-11-17 | 23:07

Net nu Vandermeersch aan het adverteren is over de NRC code, waarbij feiten en meningen van elkaar gescheiden zijn. Het klopt, er staan geen feiten en wel heel veel ongefundeerde meningen in de krant.

Glasgow Argus | 21-11-17 | 22:56 | 1

Had het dan niet in de opinie pagina moeten staan, op persoonlijke titel?

Winter_is_coming | 21-11-17 | 23:50

Je weet dat er iets niet klopt als zelfs Joop.nl niet bijspringt om een CDA’er aan te vallen

Snap_het_ook_niet | 21-11-17 | 22:54

Dit betekent dat de onderste steen (bijna) boven water is?

Of is dit wat men onder Russische invloed verstaat?

Lionfromzion | 21-11-17 | 22:54 | 1

Gevolg zonder oorzaak?

Lionfromzion | 21-11-17 | 22:55

heb meteen naar nrc gebeld om die 5 gratis artikelen per maand op te zeggen.

Kale Gerrit | 21-11-17 | 22:54 | 1

Haha!

duh! | 21-11-17 | 23:04

Mooi volgehouden! Met het NRC nu in de touwen vraag ik me af of meneer Omzigt nu weer zijn woordvoerderschap terugkrijgt...

DebraCadabra | 21-11-17 | 22:52 | 1

In ieder geval kan hij bij een volgende aantijging eerst het standpunt innemen "Weten jullie het zeker? Vertrouwennjullie wat er in de krant staat over mij? Het is niet pde eerste keer dat ze uit hun nek kletsen."
What doesn't kill you makes you stronger!

Winter_is_coming | 21-11-17 | 23:48

Iedereen maar klagen over nepnieuws uit Rusland.... Zie hier de hypocrisie van de westerse samenleving.

Schepvogel | 21-11-17 | 22:52

NRC weg ermee!

duh! | 21-11-17 | 22:48

Gelukkig stonden al zijn tweedekamer collega's achter hem in deze moeilijke kwestie van leugen en bedrog door nep'journalisten'.

van stampij | 21-11-17 | 22:47 | 2

Zelfs als je niet geschoren wordt moet je stilzitten..

schoon-schip-maken | 21-11-17 | 23:12

Ja, maar heeft hij nu zijn portefeuille terug of vindt Buma het wel goed dat hij op MH17 niet meer aan het woord komt? Het lijkt me niet meer dan eerlijk dat Omtzigt dit onderwerp onmiddellijk terug krijgt. Het mag niet zo zijn dat een volksvertegenwoordiger op deze manier weggewerkt wordt omdat de premier jeuk van hem krijgt. Dan gaat de premier maar weg.

Synecdoche | 22-11-17 | 09:58

Toen ik mn abbo opzegde heb ik als reden opgegeven dat ik een activistisch vod dat zich voordoet als liberaal dagblad niet van financiële steun wilde voorzien. Voel me zo vaak bevestigd in mijn oordeel.

aight.. | 21-11-17 | 22:47

Eerlijk is eerlijk. Ik ben te hard geweest voor Omtzigt.
NRC moet zich kapotschamen.

DrumPiet | 21-11-17 | 22:45 | 3

Wat is er met jou aan de hand? je bent al de hele avond zo mild. en nu ook al zelfreflectie! Zit DrumPetra achter de knoppen?

kaasfondue | 21-11-17 | 22:50

Drentse nuchterheid.

DrumPiet | 21-11-17 | 22:55

En jonge onbesuisdheid? Anders was het ook DrentHse nuchterheid? ;-)

Hemmenaar7 | 22-11-17 | 00:52

Een ezel stoot zich in het gemeen voortdurend op de onderste steen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-11-17 | 22:44 | 1

En zo is't krék!

bisbisbis | 21-11-17 | 23:00

Morgen maar weer eens, net als de voorgaande tig-duizend dagen, géén NRC kopen. Voor de kinderen is het wel heel leuk dat de Fabeltjeskrant terug is.

NeedIsaymore? | 21-11-17 | 22:38

NRC bitched de verkeerde persoon... niemand anders was diegene die kritische vragen stelt omtrent mh17. De NRC moet zich kapot schamen! Grotere leugens liggen op straat en ze doen er geen fuck mee. Ik vraag me af wie de NRC getipt heeft want de ‘journalisten’ daar zijn geen drol waard!

Kris | 21-11-17 | 22:37 | 2

Dat was het mooiste van dit verhaal.
NRC, dat zelf niet aanwezig was, baseerde dit hele verhaal op een complotdenker, Jeroen van Rijsbergen...

Volgende week; NRC onthult een artikel van Abou Jahjah over het antisemitisme van Simon Wiesenthal.

Dandruff | 21-11-17 | 23:11

Ben benieuwd hoeveel Soros betaald heeft om Omzigt op deze manier uit de weg te laten ruimen.

2voor12 | 22-11-17 | 08:37
-weggejorist-
Ommezwaai | 21-11-17 | 22:37

Je zult maar een abonnement hebben op die flutkrant... Weggegooid geld gewoon.

Ommezwaai | 21-11-17 | 22:37

NRC-Handelsvod

kaasfondue | 21-11-17 | 22:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken