Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Antifa 020 presenteert verkiezingsprogramma: 'Autobezitters & Zwarte Piet dood, klaplopers niet'

Als je de opsomming van Karl Groot Wassink en zijn milieurabiate kornuiten zo op een rijtje ziet ga je toch hard twijfelen aan de intenties van een deel van de "mensheid" binnen de grachtengordel, voor zover dat nog niet het geval was met die uitdijende politieke inteelt aldaar. Heren en dames antifa van GroenLinks 020 gooien een concept-verkiezingsprogramma over de schutting van de Stopera en het is niet eens 1 april. Nu is zo'n Manifest van de Communistische Partij vaker carnaval, maar deze is wel erg lekker. Zo komen de volgende punten aan bod (met tussen haakjes alvast wat oplossingen en aanvullingen):

• Keti Koti een nationale feestdag (Racistisch Koningsdag inruilen/afschaffen)
• Zwarte Piet definitief dood (Sinterklaas vanaf nu wel zwart)
• Asielbeleid verder verruimen (De Balie per direct een asielzoekerscentrum)
• Geen tegenprestatie voor bijstandstrekkers (Wel verplicht kraken, naar punkrock luisteren en niet douchen)
• Schulden van armen afkopen (Betaling in geld, wiet of lening op lening)
• Auto's verboden in de stad. 10.000 parkeerplaatsen binnen vier jaar weg (Iedereen gratis nieuw paar schoenen)

Kortom hebt u een auto, of een leven, stem dan in godsnaam niet op Karl Wassink. Overigens zit onder anderen wachtgeldkoning Topik Dibi in de verkiezingscommissie en dat is toevallig, want de bumpersticker is weer in de verkoop.

Reaguursels

Inloggen

..... Achhhh.... tuurlijk. Groen Links. Nu wéét ik het weer. Hét clubje dat zich collectief heeft ondergedompeld in een pathologisch utopie-idealisme van een brandstof-en voer-en vliegtuigvrije wereld vol regenbogen, kristalheldere watervallen waarin iedereen gelijk is en met jan en allahman neukt.

Erg origineel, maar niet reëel.

Tip: koop Fantasia op DvD.

HypoPseudo | 14-09-17 | 20:49

Ik breng wel eens wat Groenlinksstemmerts uit vriendenkring of familie met de auto ergens heen. Eigenlijk zou je ze gewoon door de regen moeten laten lopen.

Dr. Vigilante | 14-09-17 | 19:26

Kan deze partij niet bij het grof vuil?, mocht je Groen links stemmer zijn....val dood.

puntjeopdei | 14-09-17 | 18:07
-weggejorist-
komtdatschot | 14-09-17 | 17:32

Over een tijdje is het leven zo duur dat enkel de elite nog maar auto kunnen rijden.
Probleem opgelost.

komtdatschot | 14-09-17 | 17:32

Je hoeft niet in Amsterdam te wonen! *Zwagerman mode off*

El Gouda | 14-09-17 | 17:15

Pleur dan ook gelijk Schiphol dicht .. dan heb je tenminste wat..!

aardv@rk | 14-09-17 | 14:54

*punt 7. Per direct alle rondvaartboten uit Amsterdam naar Libie brengen. Aldaar zullen ze worden ingezet om mee te helpen duizenden gelukzoekers op comfortabele wijze over te brengen naar IJmuiden. Het gehele transport zal onder leiding staan van Wijnand Duyvendak, oud kamerlid van GroenLinks en zoals je kunt verwachten bij iemand van GroenLinks, bekend brandstichter.

gratias | 14-09-17 | 14:27 | 1

Goed idee. Maar niet zeggen dat ze niet zeewaardig zijn. (Anders dien ze het niet natuurlijk).

Ofzo2 | 14-09-17 | 19:28

Tja... er staat wel een loei van een fout in het stukje Televaag. Karl Marx was van alles, maar zeker geen communist. Hij was niet eens een marxist. www.critical-theory.com/karl-marx-anti...
En ik geloof er ook geen barst van dat Rutger een fan is van Marx. De meeste communisten en marxisten zijn dat volgens mij helemaal niet. En als ze het wel zijn dan hebben ze Marx niet begrepen en dwepen ze alleen met "Das Kapital", waar ze dus geen kut van hebben gesnapt (als ze het al gelezen hebben). Met mijn libertarische inborst ben ik veel meer een fan van Marx, zoals de meeste kapitalisten dat zouden moeten zijn. Want Marx laat nu juist heel mooi zien dat hoe kapitaal, produktiemiddelen en arbeid samen komen om meerwaarde te scheppen en dat arbeid dus een produktiemiddel is die je moet koesteren en niet moet uitbuiten want dan flikkert het hele systeem in elkaar. En dan heb je dus mensen die niets liever willen dan dat het systeem in elkaar flikkert en mensen die dat willen voorkomen. (In een notendop is dat geschiedenis van de 20e eeuw.)
Dat hele historisch materialisme is een beetje flauwekul en simplificatie van de geschiedenis die niet klopt en de utopische gedachte dat kapitaal ooit wel eens uit het systeem kan worden gehaald is niet meer dan dat: een utopie. Dat communisten en idealisten en allerlei Rutgers juist daarmee aan de haal gingen is jammer. Dat het meer dan 100 miljoen dodelijke slachtoffers heeft geëist is nog jammerderder.... maar ja, dat heeft met Marx niet zo gek veel te maken. Zoals allerlei ideologische en idealistische manifesten van kabouters van GL en dergelijke met Marx niet zoveel van doen hebben. Maar goed, laat ze lekker in de waan. Maar het idee dat Karl Marx de goeroe is van communisme blijft een wonderlijke toeëigening van over het geheel genomen eigenlijk heel redelijk gedachtegoed (in de context van de 19e eeuw.)

Stormageddon | 14-09-17 | 13:53 | 4

Karl Marx en Friederich Engels schreven wel een pamflet in 1848 dat getiteld was 'Manifest der Kommunistischen Partei'. Ze waren zelf lid van die partij. Maar ik geef toe dat die partij niet dezelfde is als de moordenaarsclub van Lenin, Stalin en Trotski.

Jezus_Boeddha | 14-09-17 | 14:07

Ik vind Karl Marx ook niet een heel sympathieke figuur maar hij was wel een belangrijke en invloedrijke negentiende-eeuwse denker en activist.

Jezus_Boeddha | 14-09-17 | 14:09

Sterker nog... Marx en Engels hebben de Bond van Communisten opgericht. Maar wat Marx nooit heeft bedoeld en helemaal niet wilde was een dictatuur van het proletariaat. Wat het manifest deed was allerlei bewegingen en arbeidersgroepen in heel Europa proberen te verenigingen omdat ze een gemeenschappelijk doel hadden. De oproep "Proletariërs aller landen verenigt u" was een oproep om de onderlinge kinnesinne te laten gaan te beseffen dat ze hetzelfde doel hadden, het eigensomsvraagstuk en politieke zeggenschap van de eigenaren van produktiemiddel "arbeid". Dáár ging het om in de 19e eeuw. Terugkijkend, vanuit de luxe positie van de 21e eeuw, met algemeen kiesrecht en een stevige, juridische verankerde onderhandelingspositie van werknemers t.o.v. werkgevers, kun je alleen maar zeggen dat dát is gelukt en dat hij dus grotendeels gelujk heeft gekregen. Niet dankzij de communistische partijen overigens, maar eerder ondanks. De ideeën sijpelden ook door bij liberalen en confessionelen overal in Europa. (Daar hadden de revolutionaire bewegingen van 1848/63 alles mee te maken).
Nou ja, je kan er nog veel meer van zeggen: Ik ben er van overuigd dat Marx had gegruweld van de 20e eeuwse en 21e eeuwse communisten.

Stormageddon | 14-09-17 | 15:03
▼ 1 antwoord verborgen

Bedankt voor de waarschuwing. Want ik denk dat veel reaguurders normaal gesproken op Groen-Links stemmen.

Bigi Bana Boy | 14-09-17 | 13:44

Amsterdam krijgt gewoon ,naar democratische beginselen, wat het verdient. GL is toch de grootste partij daar?
Overigens, van al die standpunten kan alleen Konti Kutti als nationale feestdag niet op stedelijk nivo worden afgedwongen. Die andere zaken wel.
Ik ben het eigenlijk wel eens met die standpunten, Amsterdam als open riool. Het is ook de enige stad waar ik mijn pis niet ophou totdat ik een toilet heb gevonden.

skoftig | 14-09-17 | 13:24

Het blijkt wel weer schijt aan de nl cultuur het sinterklaasfeest. Het was nooit de bedoeling om het sinterklaasfeest aan te passen. Moest afgeschaft worden volgens GroenLinks.eng clubje

franck7020 | 14-09-17 | 13:22

Kalverstraat is al autovrij, wat zeuren ze nou

Nuchternederland | 14-09-17 | 13:21

De reden waarom zoveel studenten op GL stemmen is dat ze als schoolkinderen nog niet doorhebben hoe onvolwassen, kinderlijk naïef en onhaalbaar de plannen van GL zijn.
-
Niet zo verwonderlijk daar de enige levenservaring die deze studenten/schoolkinderen tot nu toe hebben alleen maar zakgeld krijgen en naar school gaan is. Later, als ze een baan en verantwoordelijkheden hebben, dan krijgen ze door hoe kinderachtig en onvolwassen de ideeën van GL feitelijk zijn.

moitambien | 14-09-17 | 13:16

Binnenstad autovrij is zo gek nog niet.

HetPhantom | 14-09-17 | 13:08

Met deze partij had Rutte graag een coalitie willen vormen.
En D'66 zijn de grootste maatjes met GL.
Amsterdam is al verloren, een sociaal uitgewoond open riool, het enige wat nog ontbreekt is een totale overname van communisten, dan is de cirkel rond.

Memek | 14-09-17 | 12:58 | 1

Ik betwijfel dat moslims toe zullen staan dat blanke niet-islamitische communisten hun stad overnemen.

moitambien | 14-09-17 | 13:18

mokum, in 1996 verlaten.
Noooooooit spijt van gehad.
Woon nu frisch und fröhlich,
5 minuten lopen, door het gat in de dyk,
van mijn geliefde Noordzee.
Altijd frisse zeelucht.
Kom daar maar eens om in 020-centrum,
met of zonder emissierijke contrapties.
Suk6 met die pussplek op de de Nederlandse kaart.

Kanarie_Geil | 14-09-17 | 12:56

Een beter , goedkoop en vooral groen alternatief is de dam in de Amstel slopen.

nemeton | 14-09-17 | 12:44

Als die linksen die zo anti-auto zijn, alhoewel de linksen in de top(zoals Klaver zich wel graag in een dikke BMW met chauffeur laten rondrijden, hoe hypocriet) zouden eens naar het gedrag van de fietsers moeten kijken en dan vooral in Amsterdam, gewoon de verkeersregels totaal negeren. Eigenlijk zou het fietsen verboden moeten worden, dat zou een opluchting zijn.

Wolkbreuk | 14-09-17 | 12:39

Lol, groenlinks. Die krijgen volgend jaar in Amsterdam een deksel op hun neus als blijkt dat hun hele achterban op Denk gaat stemmen. Alleen witte kneuzen stemmen dan nog groenlinks. Kan niet wachten tot er gemeenteraadsverkiezingen zijn. :)

lex8310 | 14-09-17 | 12:38

Met een dergelijk verkiezingsprogramma bevestigt GL zijn ware aard. Het is een extremistische, radicaliserende, criminele organisatie.

Memek | 14-09-17 | 12:38

De Groene Khmer, erger kan je niet hebben.

Broekpaling_bezitter | 14-09-17 | 12:35
-weggejorist-
Ko Ranzig | 14-09-17 | 12:32

En toch zal GroenLinks bij de verkiezingen goed scoren

Mannes | 14-09-17 | 12:28 | 2

Tja, blinde stompzinnigheid blijf je nu eenmaal houden...

de knikkerende kale | 14-09-17 | 12:57

Neuh, de Klaverhype lijkt alweer over het hoogtepunt heen. Gelukkig. Ooit gaan de PVDA en de SP weer groeien en dan gaat de Gruhne Terror Fraktion wel weer gemarginaliseerd worden tot 4 a 5 zetels. Niet dat die 2 andere partijen zoveel beter zijn maar het Weg-met-ons gehalte is bij de Groene Khmer nog net wat prominenter aanwezig ( en ze zijn ook agressiever ).

Graaisnaaiert | 14-09-17 | 13:01

De grootste hypocrisie is dan wel de bumpersticker van Groenlinks en een enorm vervuilende Landrover van voor de oorlog.... man man man!

mood | 14-09-17 | 12:12

Als GL met de binnenstad het centrum van Amsterdam bedoelt, dan is het autovrij maken op zich niets vreemds. Met de fiets naar het centrum laat staan met de auto is een soort survival en je rijd je in een verkeers- en parkeersmoeras. Maar daarvoor hoef je geen GL te zijn om dat te zien.
Laat u overigens niet verblinden door het woord Groen in de naam van GL want dat is de dekmantel waar vele van hun volgelingen intrappen.
Groen Links heeft maar 1 doel: het ontwrichten van de samenleving.
En ik heb maar 1 boodschap aan GL: sterph!!

Memek | 14-09-17 | 12:07

"Fractievoorzitter Rutger Groot Wassink, die graag wethouder wil worden en er in de Stopera bekend om staat fan te zijn van communist Karl Marx, wil verder ook armen tegemoet komen door de gemeente hun schulden te laten afkopen."

Kijk! Dat zijn de berichten. Ik stop met werken, ga in Amsterdam wonen en laat de gemeente mijn studieschuld afkopen. Daarna verhuis ik weer en begin ik weer met werken. Topidee Groot Wassink!

Enter Yeti | 14-09-17 | 12:04

Dit klinkt allemaal logisch, als je een gebrek aan waarheidszin en financieel besef hebt.

Goldfinger | 14-09-17 | 12:03

Ik had zwaar geïnvesteerd in goederenwagons, maar dat duurt maar en dat duurt maar. Ik kan ze eventueel inzetten voor GroenLinks voor transport naar Antartica?

Pierre Lebon | 14-09-17 | 12:00

Ik zou liever 020 Antifa-vrij maken.

Cor Netto | 14-09-17 | 11:59

Ik mis nog de extra belastingheffing voor witte mannen om in dat hellegat Amsterdam te mogen verblijven.

raskol | 14-09-17 | 11:56

Wat is er mis met niet douchen?

Watching the Wheels | 14-09-17 | 11:56 | 1

Niets, maar je gaat er zo links van ruiken

de knikkerende kale | 14-09-17 | 12:57

Ik zie dat autoverbod wel zitten. Het lijkt me goed dat "amsterdammers" lekker in Amsterdam blijven. Er zou geen optie mogen zijn voor hen om zich te onttrekken aan de ellende die ze daar voor zichzelf aanrichten. Laat deze schandvlek op Nederland zich niet verder uitbreiden.

Parel van het Zuiden | 14-09-17 | 11:56

Laat eerst maar eens de toeristen verbieden. Al dat gereis jaagt tonen CO2 in de atmosfeer en die rolkoffers maken zo'n pokkeherrie dat de grachtengordelbewoners er gek van worden (= verklaring van hun gedrag).

Steinway | 14-09-17 | 11:55

1.je creëert klaplopers (gl,pvda)
2.je (gl,pvda) zorgt er voor dat ze klaploper blijven (dus geen verplichtingen opleggen)
3.de gekke linkse media steunt ze
4. voilà het beleid in Amsterdam

pejoar | 14-09-17 | 11:51

Ach, Groot Wassink wil ook prominent op het lijstje landverraders staan.

rob007 | 14-09-17 | 11:51

On a different topic is de Amsterdamse politiek vandaag natuurlijk veel interessanter en dat is de rabbithole van de radicaliseringsaanpak in die lieve stad. De lieve stad waar de Heilige Eberhard vandaag mag gaan uitleggen waarom hij een jihadist perse en tegen het beleid ten aanzien van de verklaring omtrent het gedrag toch persoonlijk zorgde voor de aanstelling van de betreffende jongeheer.
En natuurlijk over de vraag waarom de volstrekt incompetente Saida ait Taleb als persoonlijk medewerkster van Sint Eberhardus werd gehandhaafd als hoofd anti-radicalisatie.
Ongetwijfeld loopt het voor de burgervader met een sisser af. Of barst de bom pas na diens verscheiden. De klok tikt door.

Glasgow Argus | 14-09-17 | 11:50

Is dat Groen Links inmiddels niet een soort van Juncker-eenheid, ingericht als 5e colonne om de maatschappij zoveel mogelijk te destabiliseren door de zekerheden in het leven af te schaffen? Serieus, de Abwehr zou hier nog een hoop van kunnen leren.

Graaisnaaiert | 14-09-17 | 11:48 | 1

Zou me ook niet verbazen als er regelmatig Soros-geld in de partijkas vloeit.

2voor12 | 14-09-17 | 11:58

Stad Amsterdam gaat zijn finale ondergang tegemoet als er maar enigszins gehoor wordt gegeven aan dergelijk onbedachtzame idioten van die Groen Linkse club. Zorg dat er ondergrondse parkeergelegenheden komen, zorg voor een goede doorstroom door alles in één richting door de stad te laten rijden en sloop eens al die paaltjes die verkeer tegen moeten houden zo dat er een betere doorstroom komt. Schrap geen bus- en tramlijnen waardoor de reistijd voor de mensen binnen de stad verdubbeld. Bouw de stad eens op economisch gebied eens verder op, maar ja dat komt niet in het woordenboek van Groen Links voor die zijn voor de totale ondergang van Amsterdam. Zo hebben winkels en bedrijfsleven nog enig bestaansrecht en hoeven niet nog meer mensen hun baan te verliezen. Verder rest mij de vraag hoe deze onbedachtzame domoor al die uitkeringen (waar het grootste gros van geniet) nog langer te betalen, hoe denkt deze onbedachtzame domoor de kosten te bekostigen om schulden af te kopen. Waarom hoeft een eeuwige uitkeringstrekker (die in alle grote stadsdelen op hun gat zitten en vertikken te integreren geen tegenprestaties te verrichten. Wat dacht deze volslagen doorgeslagen Groen Linkse gast eens om de uitkeringen te halveren en al die klaplopers aan het werk te zetten (zo integreren ze beter). Dit soort gasten als wethouder is de finale doodsteek voor Amsterdam.

Onderdaannl | 14-09-17 | 11:45 | 1

De rest van belasting betalend Nederland betaalt de uitkeringen in Amsterdam mee want de hoogte van de bijdrage van het rijk aan een gemeente hangt mede af van het aantal uitkeringstrekkers. Lekker makkelijk als sinterklaas gratis geld uitdelen maar dan wel weer zonder zwarte piet. Waarom moet heel Nederland meebetalen voor deze open inrichting Amsterdam genaamd ?

Roze_bril_drager | 14-09-17 | 14:09

Hahaha alleen het autovrij stukje klinkt goed maar die 10.000 parkeerplaatsen levert de gemeente bijna 275 miljoen euro per jaar op. Dat gaan ze écht niet zomaar weggeven... Ze zijn toch zeker zwarte Piet niet

Sandronique | 14-09-17 | 11:43 | 1

Drie maal raden wie dat bedrag dan mogen ophoesten. En de woonlasten in Amsterdam zijn al zo laag *ahum*

2voor12 | 14-09-17 | 11:46

Geef deze engnek een dosis haldol! Gelukkig woon ik niet in die stad. The Horror

Releasethehounds | 14-09-17 | 11:39

Prima plan om de 020 binnenstad autovrij te maken. Meer ruimte voor bierfietsen en paard & koets.
*Snorderdienst met bootje doen beginnen gaat*

Rest In Privacy | 14-09-17 | 11:38

Waarom hebben wij hier Keti Koti? We hebben hier toch nooit slavernij gehad, althans niet van gedwongen arbeid door afrikanen. Dat was allemaal in Suriname en de Antillen. Vier het dan daar maar.

2voor12 | 14-09-17 | 11:38 | 1

Dat zeggen ze alleen maar om de Surinaamse stem te scoren. Surinamers stemmen weinig op GL, vandaar. Populistisch tot en met, want Keti Koti als nationale feestdag gaat er nooit komen.

martymcfly | 14-09-17 | 14:57

Koppijn, dacht even dat de wijn gisteravond slecht was gevallen, maar het blijkt toch uit de linkse hoek te komen. Elke dag weer opstaan met dat linkse racisme, tegen iedereen die nog hard werkt, om een auto te kunnen rijden. Vraag je, kunnen we voor de kust geen eiland opspuiten voor dat soort van idioten?

FreeVogelaar | 14-09-17 | 11:37

Wat is keti koti?
Roti ken ik nog net wel, is dat ook zoiets?
En waarom vieren we Umhlanga (Rietdans Festival) niet? Echt populair in Naziland eh Swaziland.

Nuchternederland | 14-09-17 | 11:36

En ik ben niet gek want ik ben nog steeds Elly Lust.

eerstneukendanpraten | 14-09-17 | 11:34 | 1

Zo lust ik er nog wel een paar!

Cobalt bomb | 14-09-17 | 12:49

ook raar, geen zwarte piet meer, maar wel voor sinterklaas spelen en gratis geld weggeven

afwasdruiprek | 14-09-17 | 11:32 | 2

Nee, niet raar. Zwarte piet gaf kleine kindjes het idee dat donkere mensen ook tot geven in staat zijn.

Teleo | 14-09-17 | 11:35

Nee niet raar, willen niets meer weten van dat spiegeltje waarmee ze uit de boom zijn gekomen.

FreeVogelaar | 14-09-17 | 11:41

Wakker worden mensen!! De rode vijand is weer teruggekeert! Opzouten met deze achterlijke marxistische aanbidders van massamoordenaars!! Het is schijnbaar steeds populairder om als communist/marxist uit te komen. Ik ben Jesse Klaver voor 1 ding dankbaar, hij heeft een oude vijand weer nieuw leven ingeblazen. Ze komen weer uit hun holen en grotten gekropen. Met dit tempo zal er opnieuw een botsing (lees oorlog) komen tussen voorstanders van westers kapitalistisch vijrheids model en extreem linkse comunnistische en marxisten gesteund door salafisten en jihadisten. Karl Wassink, een boodschap aan jou; verhuis naar Pyongyang vuile communistische bloedhond! En laat vrije burgers en ondernemers met rust met je ziekelijke dictatoriale regels.

Indoneesje | 14-09-17 | 11:32 | 2

Jammer, ik kan ze u hier niet meer geven, maar dan zomaar "1++++++++++++++"

FreeVogelaar | 14-09-17 | 11:44

Ik zal u een geheimpje verklappen welke ik uot mijn diepste alu-hoedje trek. De marxisten en communisten zijn nooit vertrokken, het enige wat er is gebeurt is de val van de failliete sovjet staat.
.
Dit zijn de uitwassen van de koude oorlog en doordrenking van de geesteswetenschappen met de marxistische gelijkheidsidealen, uiteraard gezaaid door onze toenmalige vijanden achter het ijzeren gordijn.
.
Gelukkig worden meer mensen wakker en zien ze wat onze achterlijke regenten niet zien of moedwillig doordrukken.

HaatAth3ist | 14-09-17 | 11:59

Wat die sticker betreft, stem gerust links, maar rijd dan wel rechts zodat we erlangs kunnen.

gekwetst | 14-09-17 | 11:29

Ik, als groene natuurliefhebber, zie liever Dierendag als nationale feestdag dan Keti Koti. En betere brandbeveiliging van varkensstallen. Maar nee, deze Groenen zetten de Allochtoon op de eerste plaats, altijd.

deoudererijperevrouw | 14-09-17 | 11:28

Lokale Amsterdamse communisten hebben niets te zeggen over Nationale Feestdagen. Gelukkig maar.

Het Amsterdams Centrum autovrij maken is zo'n slecht idee niet, 't is toch een onoverzichtelijke bende en het beschermt joodse toeristen tegen aanslagen met automobielen door diabetici van de ideologie-die-niet-genoemd-mag-worden.

Guido | 14-09-17 | 11:25 | 1

Die bende in het centrum kan inderdaad wel wat overzichtelijker, maar of het dan veiliger zou zijn? Onze suikerspiegelmobilist reed al ergens waar hij niet mocht zijn.

IntegereVoorzitter | 14-09-17 | 11:29

Leuk al die parkeerplaatsen weg uit de binnenstad maar wie gaat dat betalen? Want de gemiste parkeergelden en boetes staan in de begroting en dat gat moet gevuld worden. Verteld GL dat ook aan de kiezers dat de gemeentebelastingen flink omhoog zullen gaan?

2voor12 | 14-09-17 | 11:24 | 4

Oh, dat is simpel. Je verhoogt gewoon de erfpachtcanon met een opslag boven het bestaande indexcijfer.

Glasgow Argus | 14-09-17 | 11:28

En alle parkeercontroleurs cursus je om naar milieucontroleur.

Teleo | 14-09-17 | 11:33

Met vrijstelling voor uitkeringstrekkers natuurlijk. Als het ze lukt stop ik met werken, verkoop de boel en ga van een uitkering in Amsterdam leven.

2voor12 | 14-09-17 | 11:34
▼ 1 antwoord verborgen

De enige reden dat Schiphol moet uitbreiden is vanwege de aankomst en de vakantievluchten van al die apothekers. Stop daarmee en Schiphol kan gehalveerd worden.

paartjehop | 14-09-17 | 11:24

Rutger Grootheids Waanzin

batvoca2 | 14-09-17 | 11:24

't Is niet mijn partij maar autovrije binnenstad ben ik voor. Eigenlijk volslagen idioot dat we de duurste grond van NL gebruiken voor voertuigen die +10m2 gebruiken als ze stil staan en een veelvoud daarvan als ze rijden.

two ball cane | 14-09-17 | 11:23 | 7

Misschien dat ik je bloeddruk iets kan verlagen door te vermelden dat ik niet tegen autos in het algemeen ben. Ik rij zelf en vind dat heerlijk om te doen.
Ik denk alleen dat binnensteden niet geschikt zijn voor de autos, en daarnaast is het niet nodig. Binnensteden zijn uitstekend bereikbaar met het ov. Vanaf vertrekpunt of vanaf een parkeergarage bij de ring.
Andersom moet je als afhankelijke van je auto niet in de binnenstad gaan wonen.

two ball cane | 14-09-17 | 11:52

Ik ben geboren in de Bloedsteeg, en woon mijn hele leven al in de binnenstad. Nu kan ik niet zo goed meer uit de voeten, en van jullie proletariers moet ik dan maar verhuizenomdat ik mijn auto voor de deur wil?

Worajai | 14-09-17 | 12:05

@Worajai | 14-09-17 | 12:05
Ik ben geen proletarier, maar ja.
Als een democratische meerderheid bepaalt dat tijden veranderen en de binnenstad autovrij wordt kan je stikken of slikken. Zo werkt democratie. (Er wordt ongetwijfeld een regeling aan toegevoegd met uitzonderingen voor gehandicapten en verhuissubsidies dus zielig ben je niet.)
Overigens ken ik weinig mensen die hun leven lang in de binnenstad van ams wonen en dat zelf bedruipen. Zitten vaak een aantal constructies van huursubsidie en sociale huur aan vast. Die mensen krijgen al godskolere veel en hebben soms nog het lef anderen on-sociaal te noemen.

two ball cane | 14-09-17 | 12:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Tja, binnenstad van Groningen is al jaren autovrij. Dikke prima... Is natuurlijk niet zo groot als A'dam.

sparka | 14-09-17 | 11:23 | 1

En Amsterdam gaat het centrum uitbreiden, heel zuid en west wordt ook centrum. Dat wordt nog lachen als daar niemand meer mag rijden.

paartjehop | 14-09-17 | 11:37

Ik hoop toch zo dat ze in die achterlijke stad massaal gl gaan stemmen. Maar ja ik woon dan ook in Nederland dus geen last van die utopianen.

Poppo van Ulvinga | 14-09-17 | 11:22

Ja, welke GroenLinkser heeft tijdens een update van Microsoft Outlook de taal in wegkijk-Zweeds veranderd?

Teleo | 14-09-17 | 11:22

Amsterdam krijgt het bestuur dat het verdient. Maar mocht Groot Wassink de macht grijpen en zijn plannen uitvoeren, dan ook geen geld meer uit Den Haag. Ik ben benieuwd hoe hij zijn beleid dan gaat bekostigen.

Bamberger Reiter | 14-09-17 | 11:21

Dit zijn sluwe streken hoor. Je roeptoetert wat nonsens, wacht de diskussie af en scoort op een paar punten die je van tevoren al had ingecalculeerd. En dan doe je net of je toegeeft op de andere punten. Bingo!

paartjehop | 14-09-17 | 11:21

De gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam zullen gaan tussen FvD, DENK en de Rest. De meeste mensen zullen uiteraard stemmen op de Rest, maar ik denk niet dat GroenLinks daar de grootste van wordt. D66 of VVD zullen ongetwijfeld als veel redelijkere alternatieven worden gezien dan de extremistische GroenLinks.
Een ander nadeel dat GroenLInks heeft is dat Groot Wassink niet erg sympathiek overkomt. Voor VVDers maakt dat minder uit, maar bij linkse mensen wel. Sowieso is het momentum bij GroenLinks wel een beetje weg sinds februari van dit jaar. Ik voorzie dat Groot Wassink een groot verkiezingsdebacle voor GroenLinks gaat leiden.

Heinz-Spitfire | 14-09-17 | 11:17

Ik rem niet voor links.
Rechts heeft voorrang.

Rest In Privacy | 14-09-17 | 11:17

Zwarte Piet moet deaud ? Stelletje rassiesten !

EA 827 | 14-09-17 | 11:16

Wanneer neemt Groenlinks afstand van Antifa?
Ze komen, immers, beiden uit dezelfde doos van Pandora.

watergeus | 14-09-17 | 11:15

goed idee, dan wordt het helemaal het Venetië van het noorden. Nog meer toeristen, prima! Betreffende nog meer asielzoekers, praat anders even met Rotterdam, die weten wat het doet met je wijken, en weten ook dat je daar dus niet aan moet beginnen.

Stortkoker | 14-09-17 | 11:15

Extra vrije dag?
Negers weg?
Meer goedkope arbeiders?
Geen interactie met mensen die niets kunnen?
Geef geld zolang je zelf maar als eerste meer geld hebt.
Mooie manier om arbeiders die werkplek en werktijd gebonden de stad uit te krijgen.

Niks mis met dat programma.

Teleo | 14-09-17 | 11:15

Wat ik nooit begrijp van die deugers is waarom ze altijd wachten op rechts om goed te doen in de wereld ·
Dat hoeft helemaal niet, verkoop je bezit en maak alles over totdat je net genoeg over hebt om niet dood te gaan, dan ben je solidair en kan je die micro druppel verschil maken .
Wacht niet op al die fascistische dwarsliggers maar doe het nu en zo nee , waarom niet ?

Castor12 | 14-09-17 | 11:13

Geen auto's meer in de binnenstad, minder vliegtuigen op Schiphol, én repressievrije bijstand... dat heeft nogal wat economische gevolgen.

error503 | 14-09-17 | 11:13

Binnenstad autovrij is over de hele wereld een trend en de steden worden er echt beter op! Dus wat mij betreft een goed voorstel.

Rest In Privacy | 14-09-17 | 11:11 | 2

Correctie: je moet extra betalen om het centrum in te mogen, zie de 'congestion charge' in Londen. Daarnaast blijf je natuurlijk wel de hoofdprijs betalen voor parkeerruimte, terwijl het er nauwelijks rustiger op is geworden. Dus waar jij op baseert dat her er echt beter op wordt?

Goldfinger | 14-09-17 | 12:02

Resultaat is, dat alleen rijke mensen nog in een binnenstad verblijven. Kijk maar naar New York.

Worajai | 14-09-17 | 12:09

Het is gewoon eng in wat voor Utopia die mensen leven. Een Utopia met onbeperkt geld en ieder mens heeft goede bedoelingen. Verder nul historisch besef, spuugt het op de Nederlandse cultuur, dramt het door en door en is er nooit eens enige waardering of erkenning voor het feit dat er ook mensen moeten zijn die deze achterlijkheid allemaal moeten bekostigen.

Bvdb | 14-09-17 | 11:11

Het is een democratie dus ik ben benieuwd hoeveel stemmen GL op basis van dit programma gaat krijgen. En hoe vaak de deur van Rutger beklad gaat worden, hoe hij gedemoniseerd gaat worden in de media, hoe hij en zijn medestanders voor gek gaan worden verklaard.

Dutchbeaurouge | 14-09-17 | 11:10

Groot Zakkenwassink draait door. Geen auto' s meer in de binnenstad, want dan komen de fietsers en de voetgangers niet mee met elkaar in conflict. Wat een gedachstengang. Beter nog breken ze de hele binnenstad af en maken ze er een open vlakte van, hebben de fietsers nog meer ruimte.

Glasgow Argus | 14-09-17 | 11:09 | 1

Als GroenLinks haar zin krijgt is alles prima uitvoerbaar. Geen weldenkende werkgever zal in Amsterdam blijven, met als gevolg dat er minder woon- werkverkeer zal zijn en er dus minder parkeerplaatsen nodig zijn.

Ibu | 14-09-17 | 14:00

Veel meer volk importeren op dit kleine stukje aarde en dan vooral luien doorneukers voor die extra grote gezinnen want dat is goed voor de economie en het milieu aldus Groen Links .

Castor12 | 14-09-17 | 11:09 | 2

Dat is ook de grote tegenstelling van GL en soortgelijke clubjes. Zeuren over het verslechterende milieu en verdwijnen van natuur maar ondertussen wel onbeperkt half Afrika binnen willen laten die ook ergens moeten wonen en consumeren.
Als je hierover met ze wil discussiëren komen ze niet verder dan roepen dat ik een racist ben.

2voor12 | 14-09-17 | 11:19

Dat komt omdat het milieu slechts een voorwendsel is om de Westerse economie te slopen. De communisten hebben zich destijds ingegraven in de groene beweging en hebben de lange mars door de Westerse instituties gemaakt (onderwijs, politiek, media). Het milieu, het lot van homo's en vrouwen, negers en moslims, het interesseert ze geen fluit. Ze gebruiken ze als wapen in de strijd tegen het kapitalisme en de middenklasse. Alle peilers hieronder zoals het gezin, christendom, alles moet kapot. En dat lukt ze aardig met hun zogenaamde homo emancipatie, transgender gelul, vrouwen aan het werk, leegloop kerken en binnenhalen moslims, etc. En natuurlijk de energiemarkt verzieken met hun klimaathoax.

TheOneWhoKnocks | 14-09-17 | 12:28

*Overweegt serieus de sticker te bestellen*

RenHoek | 14-09-17 | 11:05

Ik weet een goede oplossing... als nu alle linkse gekkies inclusief economische vluchteling aanhang naar Groot Amsterdam verhuizen. We bouwen er een muur omheen, geven ze als afscheidscadeau de NPO er bij e gaan gewoon verder met ons leven.

Rest In Privacy | 14-09-17 | 11:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken