Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fijn land. Privacy motordief beschermd

Social

Goed nieuws van het privacy-front. Terwijl u dacht dat De Overheid Alles Van U Weet en we hier helemaal Big Brother de 1984 waren gegaan, blijken de boven-ons-gestelden keihard uw privacy te beschermen. U moet er wel even een motorfiets voor jatten, maar dan hebt u ook wat. Vraag maar aan Sjef, want die kan het weten. "Je motor is gestolen, de dader staat herkenbaar op bewakingscamera’s,  maar toch kan de politie niets doen. Sjef Kerkvliet wil zelf graag de  zoektocht naar de motorfietsdief voortzetten, maar ook dat mag niet,  vanwege de privacy van de dader." Joehoe! Politieman wiens rechtsgevoel hier waarschijnlijk ook een deuk van oploopt! Doe eens heel gauw uploaden op dumpert.nl!

Reaguursels

Inloggen

Eigenrichting of onrechtvaardigheid?
Ik weet wat ik kies.
Ik los zo al jaaaaaaaren 'logistieke meningsverschilletjes' op.........

pennestront | 04-08-17 | 20:35

De geweldadige oplossingen die hierboven worden aangedragen zijn niet mijn favorieten. Ik pleit voor aanpassing van de regelgeving via de politiek. Eigen rechter spelen leidt alleen maar tot een verveelvoudiging van strafbladen waar de rechtschapen mens geen ene bal aan heeft in zijn/haar/het carrière. Dat wil je toch niet?

Ik kan me niet voorstellen dat een weldenkend politicus tegen een breed gedragen, goed doordacht, realistisch wetswijzigingsvoorstel zou stemmen. De vraag is alleen wie zulks voorstel zou moeten indienen zodat alle partijen hun plicht zullen doen om het voorstel inhoudelijk te beoordelen.

Promedio | 04-08-17 | 11:24

De politie is er niet voor jou, de gewone burger.
De politie is de verlengde arm van degene die naar 'n machtsmonopolie streeft en daarmee jou, de gewone burger, in ieder geval zonder macht wil houden.
Aan het begin van de middeleeuwen zochten burgers veiligheid. De koning wilde die veiligheid bieden door adel met het geweldsmonopolie, die ook tot taak had de bevolking onderdanig en zonder macht te houden. Met de komst van de stadsrechten, lees, zelfbescherming van de burgers, konden die zich beschermen tegen de roof van koning en adel, door muren, geschut en dus werd de burger steeds onafhankelijker.
De politie doet 'nu' nog steeds wat de oude adel ook in de middeleeuwen deed namens de machtshebbers; de burgers afhankelijk houden van 'hun' bescherming. De politie is er niet voor jou, maar gericht tegen jou, onder 't mom van bescherming. Echte controle, en echte kritiek op de politie wordt stelselmatig weg-gemept. De klachtafwikkeling over politie is ondermaats.

Der Paulie | 03-08-17 | 19:44

dat er überhaupt nog iemand is die gelooft dat de politie er voor hem is, wat een giller.

nee ze zijn er enkel als sterke arm voor de zittende macht en secundair om het eigen voortbestaan te zekeren

u de burger, u die alles betaald, wat bent u denkende

yuryzelluf | 03-08-17 | 18:17

"Rechtsstaat NL"... de grootste lacher aller tijden.

Wienerschnitzel mit | 03-08-17 | 18:12

Zo is hier in de stad een winkelierster die via haar bewakingscamera een winkeldief had betrapt. (achteraf via de beelden) Zij had de beelden op haar facebook gezet in de hoop dat iemand de dader zou herkennen en omdat aangifte doen nogal tijdrovend is, ze een week of 6 later zo'n standaard brief krijgt dat de politie met de beelden niks kan en geen aanknopingspunten ziet om verder onderzoek te doen. Maar mevrouw werd wel gesommeerd om de beelden van haar facebook pagina af te halen ivm privacy van de dader.

Eshek | 03-08-17 | 17:04

@HijgentHert | 03-08-17 | 11:39
Dat bedoelde ik, beetje verkeerd geformuleerd.
Als je idd aangeifte doet, kan je niet meer spullen terughalen, want eigen rechter spelen dan doet de politie wel wat.
Al 2x met vrienden mbv marktplaats spulletjes succesvol teruggehaald na inbraak. Een ander braverikje die dit niet wilde moest het doen met de fooi van zn verzekering.

Rest In Privacy | 03-08-17 | 16:35

De politie heeft het gewelds- en opsporingsmonopolie in ruil voor het beschermen van mensen en goederen. Verzaken ze dit willens en wetens, dan vervalt ook dit monopolie en lijkt het me volstrekt duidelijk en redelijk dat je het recht in eigen hand neemt. Aan de eigenaar van deze motor: een crimineel heeft in mijn wereld amper rechten. Doe wat nodig is om dit op te lossen. En aan de gutmensch: de dader is zielig en het slachtoffer moet zijn bek houden toch ? Zachte heelmeesters en stinkende wonden. Maar ook tijdens de laatste verkiezingen bepaalde de meerderheid dat de koers niet gewijzigd hoeft te worden. Ook tijdens de laatste verkiezingen wilde men op dezelfde voet doorgaan. Dus diegene die dit blijven faciliteren zijn de stemmers op de gevestigde partijen. Goed gedaan mensen *not*.

Rest In Privacy | 03-08-17 | 15:12

Ik had gestemd als ik Twitter had.

Plakanus | 03-08-17 | 14:49

Mark van Leeuwen | 03-08-17 | 12:51
Tja, ik dacht, gezien ik nu een nieuwe nationaliteit heb gekregen. maak ik er ook goed gebruik van :)

Fukallahalholland | 03-08-17 | 14:49

Begrijpelijk dat privacy van criminelen érg belangrijk is! Anders zou 95% van dat corrupte en misdadige VVD volk vast zitten. Nederland is dé BANANENREPUBLIEK van Europa. En volgend jaar gaat de bevolking weer massaal stemmen op Rutte cs met zijn liegen en draaien.

hans6100 | 03-08-17 | 14:46

Zolang het land geregeerd word door een boevenbende heeft dit soort uitschot niks te vrezen.

PacoGrande | 03-08-17 | 14:32

Een gedegen politieonderzoek al snel tonnen zo niet miljoenen. Ga jij dat betalen voor de motor van Sjefke? Ik niet. Dan huur je maar een beveiligde garage voor je oogappeltje.
De Koreaanse Slet | 03-08-17 | 13:20
En dan claim je dat ik de vat op de realiteit ben verloren.
Je spreekt altijd in extremen als je een mening van een ander kwalificeert.
Dat terwijl je zelf niet veel verstand van zaken lijkt te hebben maar door hard te roepen probeer je dat te maskeren.
Feit: er is een foto van de gestolen motor plus bestuurder.
Ik zeg, maak het openbaar en wellicht wordt de dader zo gevonden.
Jij zegt, kan niet, eigenrichting en politie mag het niet doen want te klein vergrijp en het kost geld.
Ik zeg vervolgens niets over de kosten alleen dat we in een status quo terecht komen als niets mag (geen politie en geen eigenrichting etc).
Vervolgens meldt jij dat ik de grip op de realiteit ben verloren en geen idee heb van de kosten en dat het wel in de miljoenen kan lopen....
For real..... wie heeft nou de grip op de realiteit verloren?
Een foto openbaar maken...

Dirk III | 03-08-17 | 14:26

@HijgentHert | 03-08-17 | 13:44
Nog wel ...
@despee
fo naar de Joop

ChatBot | 03-08-17 | 13:56

Maar wij weten toch dat de politie er is om onze centen uit onze zak te kloppen.

loser | 03-08-17 | 13:55

Is dit nog GS nieuwswaardig? Elke week komt er zes keer zo'n item langs. Last van journalistieke armoe?

despee | 03-08-17 | 13:48

Beefbus | 03-08-17 | 13:08
je kunt het ondertussen op de helft van de topics plakken: de kwaliteit van de overheid en de koppeling met de wereld erbuiten begint zorgwekkend laag te worden. De overheid is een kermiscircuit waarvan de attractieeigenaren ieder voor zich zichzelf boven water houden op kosten van de burgers. Niet alleen Justitie en politie. Of wat er nog van over is van die typisten. Gewoon de hele rest ook. ja je ziet de boel ineenstorten. Daar heeft Rutte en zijn vriendjes in zijn sjieke haagse wijk geen enkele last van. Daar is de boel wel tip top.

HijgentHert | 03-08-17 | 13:44

Openbare weg. Mag je filmen. Mag je publiceren.
Rollins | 03-08-17 | 11:21

Dat is het eerste wat ik ook dacht. Hoezo mag dat niet?
En als je het dan toch doet? Dan wat? Wordt jouw privacy dan ook zo goed beschermt? Wie gaat er aangifte doen? De dief? Hahaha.

Manmanman. Gewoon publiceren.
Politie en OM can go fuck themselves.

Noltie | 03-08-17 | 13:37

Ik begrijp sowieso dat je, op het gebied van opsporing en strafoplegging, nog iets vraagt bij de politie.
Die zijn er alleen maar om er voor te zorgen dat de staatsschuld beperkt blijft maar niet om de burger te beschermen/helpen.
Had de motoreigenaar wel eerst een afspraak gemaakt bij de politie voordat hij met de beelden het bureau binnenliep?

Johanvb | 03-08-17 | 13:33

verkeerde topic, orry joris.

Mark_D_NL | 03-08-17 | 13:30

- weggejorist-
Ik denk, ik doe het zelf maar vast. Scheelt toch weer werk.

ST18 | 03-08-17 | 13:30

de link: http://nieuws.tpo.nl/2017/08/03/nederlandse-leeuw-event-2018-jordan-peterson-politici-en-groot-publiek-brainstormen-toekomst/

Mark_D_NL | 03-08-17 | 13:29

UVA mensjes maak jullie borst maar nat, jullie grote vijand komt naar Nederland, Jordan Petersen, tijdens het Nederlandse Leeuw event. Zie op TPO.nl.

Mark_D_NL | 03-08-17 | 13:29

Door anderen gezged en door de praktijk veelvuldig bewezen.
Aangifte doen is voor mensen die later nog eens over de zaak willen babbelen met daders die op een onverwacht moment aan de voordeur aanbellen om verhaal te komen brengen.

Advocaatje vraagt wie er aangifte deed
Pliesie overhandigt personalia.

hallevvezool | 03-08-17 | 13:25

Dirk III | 03-08-17 | 13:13

Wat denk je dat een politieonderzoek kost? Volgens mij heb jij weinig vat op de realiteit. Een cultureel etentje kost een paar duizenden euro's een gedegen politieonderzoek al snel tonnen zo niet miljoenen. Ga jij dat betalen voor de motor van Sjefke? Ik niet. Dan huur je maar een beveiligde garage voor je oogappeltje.

De Koreaanse Slet | 03-08-17 | 13:20

Ach... wat een huilie huilie boohoo reacties zeg.. Sowieso... serieus ? geloven we de Televaag tegenwoordig ? Daarnaast staat er vermoedelijk dader. VERMOEDELIJK. Mensen die VERMOEDELIJKE daders zijn, zijn geen daders. Leuk als je als VERMOEDELIJKE dader aan de schandpaal wordt genageld en je naam door het slijk gehaald wordt. Er valt een hoop te verbeteren op privacy gebied ( hoewel privacy al zeker 15 jaar dood is ) maar dit is ter bescherming van onschuldigen

Sjibbydibby | 03-08-17 | 13:20

Ommezwaai | 03-08-17 | 12:49

Diefstal is een klein delict ja. Erger ongeveer het meest gepleegde delict door alle lagen van de bevolking. Persoonlijk vind ik dat walgelijk. Maar wie heeft hier nooit wat gepikt? Niets? Nooit? Vrij weinig mensen.

Verder draaf je weer door. Maar ja. Reaguurders zijn vaak nogal hysterisch.

De Koreaanse Slet | 03-08-17 | 13:18

De Koreaanse Slet | 03-08-17 | 13:04
Niets belastingbetaler, sinds wanneer luisteren ze naar belastingbetalers...
We betalen sowieso of ze voor dat geld nu iftars organiseren of de godganse dag langs lands wegen staat te flitsen. Het oplossen van inbraak en diefstal hoort daar nu ook eenmaal bij en als jij vind dat dat niet zo nodig hoeft allemaal dan rest de vraag of diefstal vanaf nu dus een legale bezigheid is geworden volgens jou. Eerder zat je namelijk ook al te trollen dat we niet zo dom moeten zijn om in eigenrichting te vervallen. Beetje een status quo in je hoofd dus. Politie hoeft niets te doen en de burger is een domme zak als hij eigenrichting toepast. Je lijkt wel een politicus.

Dirk III | 03-08-17 | 13:13
-weggejorist-
So-de-Juu | 03-08-17 | 13:12

Justitie is verworden tot een instrument van burgerrepressie en aanjager van misdaad. Verzoorzaakt door: daders als slachtoffers te zien (agenda gepusht door coornhert liga, advocaten, bond van misdadigers en nog wat belanghebbenden van linkse signatuur etc.). Maar ook omdat de primaire taak van Justitie is veranderd van misdaadbestrijding in het innen van boetes.

Rechters vervreemden steeds meer van de samenleving en houden geen enkele rekening meer met genoegdoening voor de slachtoffers. Dan vraag je om eigenrichting en anarchie, vooral als de politie er ook geen ruk meer aan doet.

Allemaal voortekens van de op handen zijnde ineenstorting van de staat NL.

Beefbus | 03-08-17 | 13:08

Gaaf land hè, Rutte...

En nu niet huilie-huilie gaan doen als het recht in eigen hand genomen gaat worden, daar wordt het volledig naar gemaakt!

Claudia M. | 03-08-17 | 13:06

Dirk III | 03-08-17 | 12:35

De belastingbetaler dus. Het kost allemaal geld hoor. Ik betaal liever voor het oplossen van zware delicten dan een motorfiets. Wat wil je dan? Alle paupers afschieten?

De Koreaanse Slet | 03-08-17 | 13:04

Criminelen besturen inmiddels het land. Geweldige rechterlijke uitspraak dat politieagenten vol in het gezicht gefilmd mogen worden tijdens het uitoefenen van hun werk. Veelal zijn het toch echt jonge mannen (m/v) van een bepaalde komaf die niets beters te doen hebben dan filmen. Niks privacy voor agenten. Hoort bij het vak volgens de uitspraak. Toch merkwaardig dat werkelijk elk plitiebureau wordt leeggetrokken aan personeel wanneer er een misdrijf in het spel is als het een (voormalig) politicus betreft (Els Borst) of iemand die gerekend kan worden tot de top geld-wegsluizers van Nederland. Ik durf mijn pet er om te verwedden dat Nederland te klein zou zijn als de fiets van Rutte of de motor van Wim van de Camp zou worden gestolen. De volkomen onafhankelijke NPO zou er een item aan besteden in het 20u journaal inclusief haarscherpe beelden.

Ruikbaard | 03-08-17 | 13:02

"Probleem van Nederlanders is dat jullie..."
Fukallahalholland | 03-08-17 | 12:32

Ah, er is dus toch een verdeling binnen de verbonden maatschappij. Maar je heb het inderdaad begrepen. Ik heb ook nooit iets gedaan, ben ook altijd onschuldig en de fout ligt altijd ergens anders. Ziek zwak en misselijk als het zo uitkomt, het grote gelijk aan mijn zijde.

Mark van Leeuwen | 03-08-17 | 12:51

*hier* naar boven gooit

Ommezwaai | 03-08-17 | 12:49

De Koreaanse Slet | 03-08-17 | 12:19
Het stelen van een motorfiets noemen we tegenwoordig ook al een "klein delict"? En zie het de teloorgang van Nederland, diefstal van motorvoertuigen is opeens een klein delict geworden. U zwetst -zoals gebruikelijk- weer eens compleet uit uw nek.
.
Laat ik u één voorbeeld geven ter illustratie. Als deze motordief een aanrijding veroorzaakt met deze gestolen motor, is het leed niet te overzien.
Of dacht u dat de verzekeringsmaatschappij staat te springen om bijvoorbeeld een blijvende invaliditeit van een slachtoffer hiervan te vergoeden?

Ommezwaai | 03-08-17 | 12:49

Mik een paar zwemvliezen en een duikbril in je schuur of auto.

Vervolgens kun je gewoon met een duikmes met een lemmet van 20 cm over straat. Je bent immers duiker/ snorkelaar en je hebt toevallig net dat mes gekocht.

De bevolking moet zichzelf bewapenen, op de overheid hoef je niet te rekenen.

James Lastig | 03-08-17 | 12:43

Mark van Leeuwen | 03-08-17 | 11:50
Voor de zoveelste keer: die man heeft de beelden niet!
kwark001 | 03-08-17 | 11:52

Dan geldt mijn advies voor de volgende vergelijkbare situatie

Mark van Leeuwen | 03-08-17 | 12:43

En weer miauwt het hele land over zoveel onrecht. Hallo.... Daar zijn we met zijn allen als kiezer zelf verantwoordelijk voor. Wij hebben namelijk met miljoenen op politici gestemd die hier voor verantwoordelijk zijn. Steek dus de hand in eigen boezem i.p.v. alles op de politie en politici af te schuiven.

janbehanger | 03-08-17 | 12:36

De Koreaanse Slet | 03-08-17 | 12:22
Dus ik doe hysterisch als ik zeg dat NL verloedert en dit soort gasten dus vrij spel hebben.
"Er is simpelweg niet genoeg politie" is je antwoord. Daarmee onderstreep je juist mijn stelling want wie bepaalt en is eindverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de politie... Juist.
Als die man herkenbaar op beeld is moet je dat direct gebruiken, niets eigenrichting.

Dirk III | 03-08-17 | 12:35

Ik speel al jaren voor eigen rechter, nooit een van mijn slachtoffers horen klagen & gezien mijn pakkans nihil is door incompetentie in wetteloos Nederland.

Probleem van Nederlanders is dat jullie volgens de regels spelen. als enige in het land netjes papiertjes invullen, belasting betalen, eerlijk zijn voor de justitie/rechter, instanties etc..
Als ik een ding geleerd heb in Nederlands juridisch en sociaal systeem is dat je gewoon moet liegen tot je barst. (aandikken) Of je nu aangifte doet of gepakt bent.
(Tip van politie bureau Schiedam en fraude ambtenaar Rotterdam)

Fukallahalholland | 03-08-17 | 12:32

Het is helemaal niet gezegd dat die motor verzekerd is tegen diefstal. En wat dan nog; krijgt meneer de dagwaarde . Hoe meer schades er bij de verzekeringen worden gemeld hoe hoger de premies worden. Óok voor verzekerden die nóóit iets claimen!
Lekker het werk van de politie afschuiven op de verzekeraar. Wàt een rotmentaliteit zeg!

Lupuslupus | 03-08-17 | 12:25

Met de bijvangst op niveau van tasjes-, motordieven doet ome Roon niks mee met het digitale sleepnet. En ja er is een verschil tussen aanpak terugkerende lone wolf terrorist of belastingontduiker en niet je btw betalen. Als terrorist heb je alleen een inlichtingendienst die info mag verzamelen (niet opsporen) en Beatrice die je als een verloren zoon omarmt. Geef je te weinig of geen belasting aan dan kan de Belastingdienst de Fiod inschakelen. Deze kan aftappen, inbreken (inlichtingen verzamelen) en vervolgens osporingsbevoegdheid. Je om 6 uur 's ochtends van je bed lichten en je vermogen (contact geld, sport auto, rolex) in beslag nemen. Je mag van alles uitspoken in NL want geen mankracht en prioriteit behalve de belastingdienst tillen

HetOorAakel | 03-08-17 | 12:24

Dirk III | 03-08-17 | 12:11

Ah welnee. Doe niet zo hysterisch. Er is simpelweg niet genoeg politie voor dit soort zaken. En als iedereen eigenrichting gaat doen en schandpalen is helemaal het hek van de dam. Het is vervelend. Het is kut. Maar het is niet anders.

De Koreaanse Slet | 03-08-17 | 12:22

Niet zo zeuren heren. De oplossing is simpel gewoon middeleeuwse wetgeving invoeren. Sharia of zo.

Verder gaat het weer nergens over. Schandpalen, eigenrichting het mag allemaal terecht niet en zeker niet voor een relatief klein delict zoals diefstal. De politie heeft wel belangrijkere dingen te doen. Zat delicten die wel mankracht verdienen. Lullig van je motor maar de verzekering betaalt wel en daarmee is de zaak gesloten. Klaar. Nu naar de dealer voor een nieuwe motor.

De Koreaanse Slet | 03-08-17 | 12:19

Nederland is verneukt door de verloederpolitiek van PVDA, VVD, CDA, GL en D66. Het is gewoon een vieze corrupte zooi die alleen aan de eigen gelederen denken en de belastingbetalende burger alleen maar als lastig ervaren.

Dirk III | 03-08-17 | 12:11

Aleid Wolfson is de directeur van de privacy waakhond, tsja.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-17 | 12:07

Hopelijk houdt de dief zich netjes aan de snelheid en rijdt hij nooit door rood anders krijgt de eigenaar een dezer dagen ook nog een serie mooie prenten van het cjib, maarja dan heeft ie wél mooie foto's van z'n motor. Raar land.

pa_niek | 03-08-17 | 12:05

Dus de overheid mag al onze data jatten "om ons te beschermen" en om het opsporen "van boeven" makkelijker te maken maar als er een boef op een foto staat is zijn privacy opeens wel belangrijk.
Daarmee ontkracht de politie meteen de noodzaak van die sleepwet. Kappen maar met die handel als het alleen maar bedoeld is om meer meer geld en boetes op te leggen maar niet om echte boeven te vangen.

Dirk III | 03-08-17 | 12:05

Motorrijders zijn paupers, althans de motorrijders die stelen.

MarcS | 03-08-17 | 12:02

Heerlijk die wet op de privacy: als je aan de regels houdt, wordt je door die wet genaaid. Als je de wet overtreedt, dan wordt je beschermt door die wet. Knap trouwens dat die kerel weet, dat de dader op bewakingsbeelden te zien is.

loser | 03-08-17 | 11:59

@ Ayatholla_Buttbanger | 03-08-17 | 11:53

Precies, en dan vindt men het raar als de domme belastingslaaf zelf het recht in handen neemt, omdat de politie of een D66 rechter het alleen maar voor criminelen opnemen.

Xirdalan | 03-08-17 | 11:56

Ik zou zeggen "Te bizar voor woorden", maar het is al zo'n gewenning dat het me niet verbaast.

Mali | 03-08-17 | 11:55

necrosis | 03-08-17 | 11:21
Terug naar de middeleeuwen dus eigenlijk!

mohammmedtriplem | 03-08-17 | 11:54

Je moet tegenwoordig ook geen aangifte meer doen. Het kan alleen maar in je nadeel werken.
Opsporen doet de politie toch niet.
Wat een kudtland RUTTE!

Rest In Privacy | 03-08-17 | 11:53

Als de politie er voor de burger was dan had men een quotum voor opgeloste misdaden gehad.
Maar dat is er niet, er is wel een boetequotum.
De overheid is er niet voor u, U bent er voor de overheid.
En de overheid in Nederland is een vazal van het bedrijfsleven, met name de VVD.
Vandaar dat Rutte het nooit over burgers heeft maar altijd over de economie.

MogeWijEveOvergeve | 03-08-17 | 11:53

Rare benadering van de wet privacy , waarom komen holigans of bij ander soort misdrijven deze dan wel vol in beeld via politiesites?
Hoewel ik vind dat iemand die zich schuldig maakt aan een misdrijf hiermee ook zolang deze persoon niet in de kraag gevat dan ook zijn recht op privacy heeft verspeeld.

Koeienflat | 03-08-17 | 11:52

Mark van Leeuwen | 03-08-17 | 11:50

Voor de zoveelste keer: die man heeft de beelden niet!

kwark001 | 03-08-17 | 11:52

Gewoon online zetten als je het zeker weet. Steeldief moet zelf bezwaar maken dus netjes een brief schrijven uit zijn igen naam... Handig, weet je gelijk wie het is. Voordeel van openbaarmaking: nu ben jij diegene die iets stouts doet dus wordt jouw privancy gewaarborgd

Mark van Leeuwen | 03-08-17 | 11:50

Juistem.
Iemand belt bij me aan.
"... Is die kekke fiets met die drie onzinnig dikke kettingsloten van u?"
"Ja."
"Zou u 'm even los willen maken? Ik vind het een mooie fiets."
"Nee."
Vijf minuten later zetten agenten de slijptol op die kettingsloten, en wuiven de wegfietsende man na. En zeggen tegen mij: "Niet meer weigeren, mijnheer, gewoon de Privacywet gehoorzamen. De volgende keer krijgt u een proces verbaal aan uw wielrennersbroek."
Ik heb onlangs Het Proces van Kafka gelezen, ik vond het een onrealistisch boek, maar vooral allejezus saai.

dedeurs | 03-08-17 | 11:50

Dit is geen zakje drop dat uit jeugdige onwetendheid gejat is hè. Als je dit soort daden pleegt dan ben je af en mag je met je kop op elk uithangbord staan.
Belachelijk dat hier een dader zo wordt beschermd, want het is een dader en geen verdachte.

SaskiaDD | 03-08-17 | 11:49

Haha, heerlijk inkijkje in de binaire wereld van de Telegraaf, in beeld gebracht door die pol.

jawor36 | 03-08-17 | 11:46

Bizar, oplossing:
Er moet een wet komen waarbij de politie verpicht wordt om dit soort relevant opsporings materiaal openbaar op hun eigen site te zetten.

hotmint | 03-08-17 | 11:44

@ James Lastig | 03-08-17 | 11:30

Precies, plus mensen zijn ook nog eens zo stom om die NPO propaganda over "snelheidsduivels" te geloven. Het domme volk wordt al decennia bang gemaakt dat de straten vol zijn met levensgevaarlijke snelheidsmaniakken, terwijl de statistieken uitwijzen dat Nederland een van de veiligste landen is qua verkeer. Tenzij natuurlijk de (r)overheid het weer bewust gevaarlijk gaat maken met rotondes, bloembakken, drempels enz.

Het grootste gevaar in Nederland is de criminaliteit, want wordt je beroofd, in elkaar geslagen, of verkracht, wordt er bij je ingebroken of je auto gejat of bekrast dan ben je helemaal op jezelf aangewezen. De politie doet namelijk NIETS, ze zijn zelfs nog te lui om in sommige gevallen een aangifte op te nemen.

Maar gelukkig mogen de Oekraïense oligarchen (lees: maffia) wel hun miljarden belastingvrij in Nederland stallen terwijl Nederlanders krom liggen onder de belastingdruk, en gelukkig mogen criminelen wel nog hun 'werk' uitoefenen omdat hun privacy belangrijker is dan het eigendomsrecht van een domme KUTBURGER.

Xirdalan | 03-08-17 | 11:43

De berichtgeving in De Telegraaf spreekt van "hem" en "hij", over de dief. Moet dat niet wat genderneutraler? Dit is misschien nodeloos kwetsend voor de dief (x/v/m).

Schmalz | 03-08-17 | 11:42

@Zeepvrij | 03-08-17 | 11:28
Die staan er om de burger te bespioneren.
Wildplassen? ka-tsjing, kassa!
Hond uitlaten en de poep niet opruimen? ka-tsjing, kassa.
Motor gestolen? ach, de verzekering betaalt wel en hiermee spekken we de staatskas niet.

necrosis | 03-08-17 | 11:42

Niks nieuws. 15 jaar terug was mijn motor ook gestolen. Een dorp verder was 1 jongen van een groepje hangjongeren op mijn motor aan het crossen. Ik werd getipt door een vriend en ging ernaar toe. Ik werd bedreigd, politie gebeld, die deed niks want ze konden niks bewijzen. De motor had hij voordat de politie kwam tegen een boom aangezet. Op het moment dat de politie er was zei de jongen tegen de politie "de motor is niet van mij en stond hier al". Politie deed niks, Dus ik pakte mijn motor weer terug, politie ging weg, ik werd nog achtervolgd door die hangjongeren (agressief en intimiderend). Verder nooit meer wat van gehoord. Waardeloze gang van zaken

dk-- | 03-08-17 | 11:41

@Mr_Pikibelly | 03-08-17 | 11:37
En dan moet je eens kijken hoe snel de roverheid bij je op de stoep staat.
Alsj in hun vaarwater komt weten ze je wel te vinden.

Slipsnifter | 03-08-17 | 11:40

Mr_Pikibelly | 03-08-17 | 11:37

Hij heeft niets om up te loaden.

kwark001 | 03-08-17 | 11:40

Een splinternieuwe Aprilia bromscooter van een vriend van me werd gestolen. Een dag later stond er een groepje cultuurverrijkers voor de deur. Dingdong. Ze wilden de afstandsbediening ook hebben. Hij wist wie het waren. Aangifte gedaan. En dat was het.

Wedstrijdkrokodil | 03-08-17 | 11:40

Sano | 03-08-17 | 11:26
Als je wel aangifte doet, weet je ook zeker dat je het niet meer terugziet ook hoor. Tenzij je zelf met de halve sportschool op zoek gaat.

HijgentHert | 03-08-17 | 11:39

Als de camera's dan niet op presetmodus staan of misschien wel bewust wegkijken, dan volgt wel het volgende probleem. De beelden zijn onbruikbaar wegens privacy.

Zullen we die camera's dan maar allemaal weghalen? Of valt er toch iets anders mee te beginnen dan burgertje-pesten?

Rommelende Onderbuik | 03-08-17 | 11:38

Dat is vrij logisch. Als iedere burger op jacht gaat naar de crimineel die hem/haar/het wat aangedaan heeft dan kloppen de misdaadcijfers helemaal niet meer.

MogeWijEveOvergeve | 03-08-17 | 11:37

Uploaden die hap. Als de (R)overheid faalt, moeten wij burgers maar het voortouw nemen!

Mr_Pikibelly | 03-08-17 | 11:37

En dat met het huidige oerwoud aan camera's boven de weg moet deze wel te vinden zijn.
sinar2 | 03-08-17 | 11:29

Die camera's zijn er alleen maar om de (r)overheid te spekken, snap dat nou toch eens. Als het echt belangrijk is (mishandeling van die 2 fietsers bijvoorbeeld) dan zijn de beelden te vaag of staan ze (CS Amsterdam) in de "pre-set modus."

Xirdalan | 03-08-17 | 11:34

Deze meneer heeft de bewakingsbeelden niet in zijn bezit, de politie wel en die willen die niet geven. Thats the point!

kwark001 | 03-08-17 | 11:34

Hallo, u bent zelf zo stom geweest om voor partijen te kiezen waardoor misdadigers en criminelen (vooral van buitenlandse origine) vrij spel hebben in NL.

Het is ook fijn dat de politie de humor er wel van inziet, zij lachen je in je gezicht uit als je aangifte komt doen en vraagt wat zij ermee gaan doen.

James Lastig | 03-08-17 | 11:30

En als je die figuur de temmes hebt geslagen, gewoon zeggen:
"Ik was het niet."
-"Maar er zijn video opnames van."
"Hee, privacy meneertje!"

ik_word_gek_in_NL | 03-08-17 | 11:29

Hoezo kan de politie niets doen? Die kunnen toch een opsporingsbericht voor die motor laten uitgaan? En dat met het huidige oerwoud aan camera's boven de weg moet deze wel te vinden zijn.
Is gewoon weer een geval luiheid en je verschuilen achter wat regeltjes.

sinar2 | 03-08-17 | 11:29

Maar waarom staat zo'n beveiligingscamera er dan?

Rest In Privacy | 03-08-17 | 11:28

Ik zeg het al jaren: aan de politie heb je he.le.maal. niets.

Slipsnifter | 03-08-17 | 11:28

... en maar flitsen en trajectcontroles bouwen, dat is waar in Nederland de prioriteiten liggen bij politiek, politie en justitie. Lekker enveloppen uit Leeuwarden sturen daar zijn ze goed in, terwijl de grenzen wagenwijd open staan en criminelen vrij spel hebben.

Xirdalan | 03-08-17 | 11:27

Nederland is gewoon een volstrekt waardeloos land geworden, behalve voor criminelen en parasieten.

Slipsnifter | 03-08-17 | 11:26

Daarom doen mensen dus geen aangifte meer. Weet je tenminste zeker dat je je spullen nooit meer terug ziet.

Rest In Privacy | 03-08-17 | 11:26

Gewoon dit dat zus zo gewoon

vanBarchum | 03-08-17 | 11:26

Gewoon doen, fuck de rechter en de politie heeft het toch te druk met flitsen..

WhiteTornado.nl | 03-08-17 | 11:24

Tja, hoe meer er afgepakt wordt van de werkende burger, hoe minder begrip er voor bullshit zoals dit wordt gekweekt.

L. Hannes | 03-08-17 | 11:22

Sjef moet even lid worden van een 'motorclub'. Probleem snel en efficiënt opgelost. Steeldief in kwestie rijdt bovendien waarschijnlijk nooit meer motor in zijn leven.

Kapitein Stijlvol | 03-08-17 | 11:22

Even aangeven bij de fiscus. De dief heeft nog verzuimd btw af te dragen over de zojuist 'aangeschafte' motor.
Dan is hij zo gevonden!

Sjakie Snel | 03-08-17 | 11:22

Dit bedoel ik trouwens als gevolg van dergelijk beleid, niet als argument waarom je deze beelden niet mag gebruiken

Bertie Wooster | 03-08-17 | 11:21

Of de dader met je sportschoolvrienden helemaal de typhus slaan zodat hij onherkenbaar beschadigd is.
Niet (meer) herkenbaar, geen privacyschending!

necrosis | 03-08-17 | 11:21

Openbare weg. Mag je filmen. Mag je publiceren.

Rollins | 03-08-17 | 11:21

Langzaam gaan we naar een samenleving waarbij mensen het recht in eigen hand gaan nemen. Helaas

Bertie Wooster | 03-08-17 | 11:21

Welkom in Nederland, waar het onrecht zegeviert...

Bromsmurf | 03-08-17 | 11:21

Zo zie je maar weer, het zijn in dit land de criminelen die beschermd worden, en niet de gewone burgers.

HelemaalNix | 03-08-17 | 11:19

Man, man, man... Wat een land... Op het moment dat je met je smerige tengels onrechtmatig aan de spullen van iemand anders zit, verspeel je m.i. je recht op privacy.

Enter Yeti | 03-08-17 | 11:19

Gewoon met wat vrienden uit de sportschool de dader opzoeken en hem 150 eien des doods laten eten in 15 minuten.
Dat zal hem leren.

necrosis | 03-08-17 | 11:18 | 1

Volgens Swiebertje is het verkleinwoord van eien: eiuntjus.

Rest In Privacy | 03-08-17 | 19:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken