Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MH17. JIT komt op 28 september met vuurlocatie

habenesgewusstundverborgen.jpg Raar MH17-nieuws. Op 28 september gaat het JIT vertellen waarmee MH17 werd neergeschoten, en waarvandaan. Maar het is net of niemand dat mocht weten, want het werd gisteren stilletjes gemeld in de Aziatische krant The Straits Times. Jeroen Akkermans bij RTL Nieuws belde het even na met de Nederlandse onderzoeksleider, Wim de Bruin, en die bevestigde het verhaal. Een rare gang van zaken, weer. De Nederlandse pers heeft geen persbericht ontvangen. Op de MH17-pagina van de website van het OM dateert het laatste bericht uit juli. En een Aziatische krant komt met een summier bericht dat zo summier is, dat iedereen er overheen leest. GeenStijl had onlangs al wel van een nabestaande vernomen dat er weer een MH17-bijeenkomst kwam - maar niet dat het hele internationale Joint Investigation Team op 28 september in die vergadering bekend maakt 'welk wapen er gebruikt is en vanaf welke plek er is gevuurd op de Boeing van Malaysian Airlines', inclusief persconferentie over het strafrechtelijk onderzoek. Raarrr. Dat het een BUK was, had de Onderzoeksraad voor de VVD in oktober 2015 al geconcludeerd. Ook een (ruwe, ruime) locatie van 320 vierkante kilometer in Oost-Oekraïne van waaruit de raket afgevuurd was, stond al in dat rapport. Kennelijk weet het JIT nu preciezer waar het moordwapen vandaan kwam - maar het wacht tot 28 september om dat te vertellen. Maar over de daadwerkelijke daders weten ze daarbij waarschijnlijk nog steeds niets te vertellen, aldus het OM. Het klinkt derhalve weer allemaal heel erg geënsceneerd, die bijeenkomst van 28 september. Bovendien wordt over 1 kwestie nog steeds iets nadrukkelijk gezwegen, ook door Rutte, Koenders en Van der Steur: de radarbeelden. UPDATE: De Amerikanen gaven op 22 juli 2014 al een soort van geknutseld radarplaatje vrij, waarop met wat streepjes en puntjes aangeduid wordt waar de raket vandaan gelanceerd zou zijn: hij kwam uit Snizhne. Dus ofwel het JIT bevestigt dat volgende maand, of de Amerikanen zaten er naast (cq hadden een andere agenda). UPDATE: Uitnodiging OM/Fred Westerbeke aan nabestaanden dateert al van 28 juli. RTL Nieuws had er toen - als enige - een kort berichtje over (wat niet alleen ons, maar kennelijk ook Jeroen Akkermans destijds is ontgaan).

Reaguursels

Inloggen

@gaffelbaard | 20-08-16 | 15:59
Je haalt twee verschillende tijdzones door elkaar. Lokale tijd versus UTC

Spotje | 22-08-16 | 09:42

#enpassant | 20-08-16 | 18:12

Ons misverstand is dat u meent dat ik zo deskundig ben dat ik uw vragen op scheikundig gebied wel even zou kunnen beantwoorden. Maar dat kan ik niet, ik kan alleen logisch denken. Wat betekent dat u zelf eerst alle mogelijke conclusies in scenarioform moet formuleren, op grond waarvan ik dan kan vaststellen inhoeverre het geheel logisch lijkt. Verder zou u dienen te begrijpen dat een coïncidentie van een brand aan boord tezamen met een raketinslag absurd moet worden genoemd. Het een of het ander maar niet allebei.

[Ik herhaal nog een keer, bekijk aandachtig de foto's van bijvoorbeeld Akkermans en vraag je af hoe het kan dat de roet die aan de binnenkant zichtbaar is op diverse plekken van het frame (dus niet veroorzaakt kan zijn door de impact van buitenaf) is opgeschoond door de impactdeeltjes?]

Bewijst u eerst maar eens dat de raketinslag in tweede instantie niet de roetdeeltjes aan de binnenkant kan hebben veroorzaakt. Dat kunt u helemaal niet. Voorts moet u ook eerst aannemelijk maken dat de roet is opgeschoond door de impactdeeltjes, een onmogelijke opgave.

[? Bv. plaatwerk vol met roet waarbij op geïsoleerde plekken blank metaal op te zien is die zijn veroorzaakt door de impactdeeltjes doet de vraag rijzen wat er het eerst plaats heeft gevonden, een brand aan boord, of de raket? ]

Eerst moet u bewijzen dan wel aannemelijk maken dat de plekken met blank metaal veroorzaakt zijn door impactdeeltjes, wat u niet kunt. Verder moet u de logica van die absurde coïncidentie aantonen.

[Ten tweede, een drukgolf van een explosie verplaatst zich altijd in alle mogelijke richtingen, en met de weg van de minste weerstand. Hoe kan het dan zijn dat deze 'dishing' schade alleen voornamelijk te zien is ter hoogte van de laadruimte? De impact was linksboven de cockpit, maar de 'dishing' strekt zich uit tot ver rechtsonder het vliegtuig, terwijl linksboven achter de cockpit vrijwel geen 'dishing' te zien is.]

U neemt uw hypotheses voor waar aan maar vergeet de noodzakelijke bewijslast. Zo valt er niet te redeneren. Die blast kan heel goed van linksboven zijn gekomen en zich vervolgens naar rechtsonder hebben verplaatst. Want de blast omhult de hele cockpit, dat is juist haar kenmerk. Maar bewijst u eerst eens dat de blast niet van rechts kwam.

[. Tot slot, de condensatie van zwavel (op de foto's te zien als een rood-gele substantie) die op vrijwel elke foto van het wrak te zien is, wat kan daarvan de mogelijke oorzaak zijn? En als er zwavel gecondenseerd is, waarom treffen we dit dan ook aan in het cockpit gedeelte? Immers de cockpit zou ogenblikkelijk zijn afgebroken bij impact.]

Dit is een goed punt, maar waarom moet ik deze vragen beantwoorden? Kan die zwavel niet op de grond zijn ontstaan? Verificatie van uw theorieën wordt niet verkregen door uw hypotheses in vragende vorm te stellen. U zult ze eerst zelf aannemelijk moeten maken.

Basic Dimension | 21-08-16 | 00:19

Ik ken nogal wat Oekrainers en de meesten zijn echt "normale" mensen. (Wat is normaal trouwens). Vindt het daarom niet terecht ze af te schilderen als nazi collaborateurs. Natuurlijk zullen er bewonderaars voor Hitler zijn, maar die zijn hier ook. De geschiedenis van Oekraine is zo complex, dat je voorzichtig moet zijn om een hard oordeel te vormen. Trouwens is vrijheid en democratie niet de garantie van het vrije woord? Daar maken ze nu in Oekraine gebruik van. Iets wat in Nederland en Merkel Deutschland allang niet meer kan. Begrijpt U?

oostermoer | 20-08-16 | 21:47

Onze antisemitische "vrienden" in de Oekraine vereren Nazi collaborateurs en massamoordenaars uit WO2 als helden:
Ukraine’s honoring of war criminals leaves its Jews uneasy — and divided
www.timesofisrael.com/ukraines-honorin...

Bolder | 20-08-16 | 19:55

@Artin | 20-08-16 | 17:37
"Je hebt blijkbaar geen flauw benul wat je over praat. Dat blok volgde gewoon de weg van de minste weerstand."
Natuurlijk volgde dat blok de weg van de minste weerstand, dat is ook één van de bewijzen van verminderde weerstand beneden het breukvlak, bij een maximale weerstand had zij nl. moeten omkiepen en afbreken, zie hiervoor deze foto:
postimg.org/image/9me7ddyzj/3effc26a/...
Teken de krachten uit die zowel van onder en van boven het breukvlak gelden en bedenk in welke richting dit blok zal gaan vallen als er sprake is van maximale weerstand onder het breukvlak? En in welke richting zal het blok vallen als er sprake is van verminderde weerstand onder het breukvlak?

#enpassant | 20-08-16 | 19:53

Gewoon een Hacker vragen of ze eens in de grabbel tonnen willen graaien over MH17

Rene046 | 20-08-16 | 18:54

Artin | 20-08-16 | 17:39
Die vloeren heb ze daar wel eens over nagedacht.
En wat gebeurt er als een vloer na beneden stort, ja die gaat lucht verplaatsen.
En wat gaat die lucht doen als die zich niet verticaal kan verplaatsen?
Man leer eens formule juist te gebruiken en ga hier niet een beetje wijs doen.
Men kan rapporten over dit "fenomeen" door zeer gerenommeerde bouwkundige zat op het internet vinden.

botbot | 20-08-16 | 18:23

@Basic Dimension | 20-08-16 | 13:15
Ik heb al eens eerder met u gecommuniceerd hier. Ik herhaal nog een keer, bekijk aandachtig de foto's van bijvoorbeeld Akkermans en vraag je af hoe het kan dat de roet die aan de binnenkant zichtbaar is op diverse plekken van het frame (dus niet veroorzaakt kan zijn door de impact van buitenaf) is opgeschoond door de impactdeeltjes? Bv. plaatwerk vol met roet waarbij op geïsoleerde plekken blank metaal op te zien is die zijn veroorzaakt door de impactdeeltjes doet de vraag rijzen wat er het eerst plaats heeft gevonden, een brand aan boord, of de raket? Ten tweede, een drukgolf van een explosie verplaatst zich altijd in alle mogelijke richtingen, en met de weg van de minste weerstand. Hoe kan het dan zijn dat deze 'dishing' schade alleen voornamelijk te zien is ter hoogte van de laadruimte? De impact was linksboven de cockpit, maar de 'dishing' strekt zich uit tot ver rechtsonder het vliegtuig, terwijl linksboven achter de cockpit vrijwel geen 'dishing' te zien is. Deze 'dishing' schade is naar alle waarschijnlijkheid niet het gevolg is van de schokgolf maar van hitte-stress. Tot slot, de condensatie van zwavel (op de foto's te zien als een rood-gele substantie) die op vrijwel elke foto van het wrak te zien is, wat kan daarvan de mogelijke oorzaak zijn? En als er zwavel gecondenseerd is, waarom treffen we dit dan ook aan in het cockpit gedeelte? Immers de cockpit zou ogenblikkelijk zijn afgebroken bij impact. Ik vermoed zelf dat de lading niet bestond uit Lithium-Ion batterijen die zijn verscheept met de MH17 maar uit Lithium Sulfur-Dioxide batterijen voor eenmalig gebruik (meestal militair).

#enpassant | 20-08-16 | 18:12

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 18:11

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 18:06

-weggejorist-

OudeNederlander | 20-08-16 | 18:02

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 17:53

De NATO vliegt dagelijks met AWACS uitgeruste toestellen langs de oostgrenzen van Europa. Zouden zij met dit miljarden kostende early warning system dan niets hebben gezien? Of spelen hier soms andere belangen, b.v. het te vriend houden van Ukraine, ten behoeve van het stationeren van allerlei spionage en oorlogsmateriaal.

reanti | 20-08-16 | 17:40

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 17:39

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 17:37

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 17:30

#enpassant | 20-08-16 | 17:24
Precies.

OudeNederlander | 20-08-16 | 17:27

@OudeNederlander | 20-08-16 | 16:25
Het gaat hier om de versnelling van de ineenstorting t.o.v. van de valversnelling F=m*a <-> F=m*g, bij de ineenstorting had deze versnelling niet plaats mogen vinden. De 2 WTC torens zijn naar beneden gekomen met een versnelling van ongeveer 2/3*g -> F=m*2/3g. Aangezien er voor elke kracht een tegenkracht moet zijn, moet de tegenkracht wel bestaan uit F=1/3m*g, hetgeen betekent dat 2/3 van de structurele integriteit onder de zone van de impact blijkbaar verdwenen is. Een spijker sla je ook niet met 1 slag in een stuk hout door de weerstand tenzij je spijkers in piepschuim slaat. En dan is er nog het hellende blok tijdens de instorting die niet de weg van de minste weerstand volgt en brokken staal die met een boogvorm uit het gebouw worden geslingerd wat duidt op de aanwezigheid van horizontale krachten. Tot op de dag van vandaag zijn er nog geen serieuze media of universiteiten geweest die hier aandacht aan hebben durven te besteden. Ook niet in Nederland, Zembla uitgezonderd.

#enpassant | 20-08-16 | 17:24

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 17:13

dijkbewaker | 20-08-16 | 15:59
Die joost mag het weten.
Bedroevend dat men anno 2016 nog in zulke onzin en leugens trapt.
We weten genoeg alle partijen zijn het roerend met elkaar eens zelfs de de internationale experts, behalve die onnozele joost nog niet hij denkt dat hij het beter weet ondanks de mening van de honderden door de wol geverfde experts.

botbot | 20-08-16 | 16:55

Artin | 20-08-16 | 16:06

U heeft zich er behoorlijk in verdiept. Het is inderdaad de vraag of de russen tijdens die presentatie het toen wisten of niet. (Mijn "russische" gevoel zegt, dat ze het toen niet wisten).

Feit blijft , dat tijdens die russische militaire persconferentie de Oekraine NIET werd beschuldigd. Ze noemden het immers een onbekend objekt..

U heeft ook gelijk , ze zijn er niet meer op teruggekomen. Wat mijn gevoel van het "niet weten" versterkt.

oostermoer | 20-08-16 | 16:32

-weggejorist-

OudeNederlander | 20-08-16 | 16:25

Artin | 20-08-16 | 16:02
Het artikel waar ik naar verwees vermeld niet of de daarin genoemde tijd de lokale tijd betreft of UMT/GMT.

gaffelbaard | 20-08-16 | 16:21

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 16:18

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 16:15

-weggejorist-

OudeNederlander | 20-08-16 | 16:12

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 16:06

-weggejorist en opgerot-

Artin | 20-08-16 | 16:02

Ik blijf het gek vinden.

Om 13:20 deed het vliegtuig 'boem'.
En om 13:30 reed die BUK-dinges Snizchne binnen. ukraineatwar.blogspot.nl/2014/07/russi...

Als die BUK-dinges om 13:30 dat stadje binnen reed, hoe kan het dan 10 minuten eerder vanuit datzelfde stadje die MH17 neer hebben geschoten?

Hoe je het ook bekijkt, dat Rusland niet in het JIT team zit is - vind ik - niet zo handig omdat het de schijn van partijdigheid wekt wat betreft de resultaten van het onderzoek.
Het is triest voor de nabestaanden maar ik vrees voor hen dat ze op sommige vragen nooit antwoord zullen krijgen. :(

gaffelbaard | 20-08-16 | 15:59

botbot | 20-08-16 | 13:14
-----
Ach, ik zou me meer verdiepen in de waarheid en waarom er zo ontiegelijk veel moeite gedaan wordt om wat er werkelijk gebeurd is te verdraaien. Eerst komt de politiek gewenste uitkomst. Er is niets objectief aan een onderzoek wanneer een gedoodverfde dader (super corrupt Oekraïne) volwaardig aan het spelletje mee mag doen. Interessant in dit kader vind ik de bevindingen van Joost Niemoller die zeer terecht een gigantische opstapelingen van gebrachte MH17 feiten genadeloos doorprikt. Dat Rutte gewoon een oplichter is die door zijn mooi weer gezicht en vlotte babbel hier de tent runt is een schande. Met zijn geveinsde emotie als het zo uitkomt kan hij toch niemand meer om de tuin leiden. Om het onderzoek niet te dwarsbomen bemoeit hij zich nergens mee,Ja,ja, zo is het... maar we weten zeker dat Poetin erachter zit.... Pak dit even mee: botbot : joostniemoller.nl/2016/06/tunnelvisie-...

dijkbewaker | 20-08-16 | 15:59

Artin | 20-08-16 | 15:43

In feite zeg je dus dat die russische beelden klopten, maar dat ze anders door die generaal werden uitgelegd. Dat "onbekende objekt" was dus dan toch bekend. De Buk.

Daar heb je wellicht een punt.

Heb je die russische beelden trouwens gezien of baseer je je mening alleen op dat rapport ?

In ieder geval begrijp ik nog steeds niet waarom de USA niet op die russische generaal inging en hun radarbeelden ook niet gelijk openbaarden? Dan had de discussie gelijk kunnen beginnen en was de onderste steen twee jaar geleden naar boven gekomen.

Had de USA iets te verbergen? Of wilden ze gewoon Rusland dwars zitten en zich niet door hun laten dicteren. Of?
Vul maar in. Mijn gevoel zegt toch , dat er iets niet klopt.

oostermoer | 20-08-16 | 15:57

Artin | 20-08-16 | 14:40
Dat is een mare geweest.

botbot | 20-08-16 | 15:55

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 15:54

-weggejorist-

Henk P | 20-08-16 | 15:50

Op het moment dat paar geitenknuffellaars in een flat vliegen, weten ze dit binnen een half jaar omdat er een paspoort gevonden word op de locatie. maar dit? dit duurt een paar jaar langer.

Henk P | 20-08-16 | 15:50

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 15:46

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 15:43

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 15:41

Spelletjes. Met belastingvee als inzet.

Ramsesz | 20-08-16 | 15:40

Artin | 20-08-16 | 15:12

Ik gaf niet mijn mening , maar ik spreek russisch en ik gaf de vertaling van wat die generaal toen zei op ORT TV. Kort na de ramp. (Pervy kanal Rossii) "Rusland 1" dus.
Compleet met een vlucht simulatie. Welke vluchten er allemaal in de lucht waren rond 17.17 enz. Het was genomen van een russische militaire spy sat.
Bovendien daagde die generaal de USA uit hun radar beelden ook openbaar te maken. Hij vertelde , dat de USA ook spy sat(s) heeft hangen, die dat gebied in de gaten houden. Dat weigerde de USA.

Dat verzin ik niet.

Allemaal te vinden. Ik denk , dat die verklaring van die russische generaal (was vanuit een groot commando centrum) wel op youtube te vinden is. Het immers openbaar op de tv uitgezonden.

Het vliegtuig vloog nog toen dat "onbekende objekt" opdook. Kan m.i. dus nooit een deel van het vliegtuig zijn geweest. Of het is allemaal russische propaganda. Ik ben geen specialist. Het feit, dat het allemaal zo lang duurt voordat de onderste steen bovenkomt geeft toch te denken niet?

oostermoer | 20-08-16 | 15:31

@XaleX_2 | 20-08-16 | 15:10:
Een belangrijke reden om ophef te veroorzaken rondom onderzoeken, onderzoeksmethoden, enzovoort.
Hetgeen we al weten, voornamelijk de door jou genoemde goedkeuring voor de vliegroute, daarvan moeten we afgeleid worden.
Want dat vaststaand gegeven wijst naar Nederlandse verantwoordelijken wiens namen we kennen.

LuckyGirl | 20-08-16 | 15:16

Elke keer als het deksel van de doofpot een beetje opengaat, komen er allerlei kakkerlakken uit gekropen. MH17, best belangrijk.

VerenigingVanDieven | 20-08-16 | 15:13

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 15:12

De locatie weten is belangrijk omdat? De belangrijkste feiten zijn nog steeds dat er een lijnvlucht boven een oorlogsgebied vloog waar in de weken daar voor al vliegtuigen uit de lucht waren gehaalt. Dat onderzoeksteam en al die mannen in pak op de achtergrond doen hun uiterste best om niet met de vinger te wijzen naar de echte schuldigen, maar naar mensen die oorlog aan het voeren waren... in een gebied waar een lijnvlucht gevuld met toeristen niets te zoeken had.

XaleX_2 | 20-08-16 | 15:10

Het heeft wel wat weg van ¨Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer¨. Onschuldige burgers zijn de slachtoffers in een politiek conflict. En een eindeloze zoektocht volgt in een surrealistische wereld. Van de serie werden de originele beelden grotendeels gewist.

squadra | 20-08-16 | 15:06

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 14:53

Een massamoord op Nederlanders en waar waren de PVDA, VVD & EU de afgelopen 2 jaar ? Echt walgelijk. Dit heeft niets meer met openheid en eerlijkheid te maken maar het zijn pure maffiapraktijken. En de verantwoordelijken blijven zitten waar ze zitten. Welkom in het land van PVDA/VVD en EU.

Tutanchamon | 20-08-16 | 14:52

-weggejorist-

Artin | 20-08-16 | 14:40

De gecentreerde slimheids dienst van onze hamburger etende "vrienden" is weer eens "bezig".
In plaats van hun "werk"goed te doen, en ons te laten "denken" dat ome "puttinusdown" de grote boosdoener is, blunderen, en lopen ze de kantjes ervan af.
Diverse onafhankelijke documentaires(o.a. BBC Panorama) over "het incident"(een paar honderd slachtoffers = mede zijdelingse schade),vertellen een heel ander verhaal.
Het feit dat onze "regering" 100 % medewerking verleent aan het saboteren van het onderzoek, spreekt volgens mij boekdelen.
We zijn geen Spoetnik, maar wel "Satellite" ,verondersteld om mee te huilen met de meute.

cat22 | 20-08-16 | 14:38

WirMachenMusik | 20-08-16 | 14:12

U bent op de hoogte van de feiten. Alleen uw conclusie , dat Rusland de schuld zal worden toegeschoven verwacht ik niet.
Immers men zoekt toenadering tot Rusland. De waarheid zal nooit naar boven komen is mijn mening.
Hoe vaak hebben in kranten al schreeuwende koppen gezien. Het bewijs is er! Het was een bukraket. Vervolgens wordt het weer stil.

Wladimir Zjirinovski zei (schreeuwde eigenlijk) enkele weken geleden op de staatstv (Rusland) , dat als er 1 voet door de NAVO op Russisch grondgebied wordt gezet, het westen (Europa) zal veranderen in een hoop as.

Nou weet ik wel, die man zegt wel meer , maar hij is wel een belangrijke vertegenwoordiger van Rusland.

Waar rook is, is vuur om even in beeldspraak te blijven. Nee, Rusland krijgt de schuld nooit.

oostermoer | 20-08-16 | 14:25

@WirMachenMusik | 20-08-16 | 14:12:
Je weet dus ook van de vrouwelijke (intussen voormalig) minister van economische zaken (de investment banker die vele hoge posities in de Amerikaanse overheid heeft bekleed).
Erg doorzichtig.

LuckyGirl | 20-08-16 | 14:22

botbot | 20-08-16 | 14:00:
Ik kan nu flauw doen en zeggen dat niemand hier geïnteresseerd is in wat jij denkt maar ik laat het al dan niet ontbreken van interesse over aan de reaguurders zelf.
Overigens is men niet "naar" maar "in" iemands politieke kennis geïnteresseerd.

LuckyGirl | 20-08-16 | 14:18

Dat in Kiev sinds de Maidan-coup, een hoogst merkwaardige regeringscoalitie zetelt van (in ieder geval tot voor kort) antisemitische fascisten en zionistische joden (waarvan enkele zelfs hals over kop tot Oekrainer genaturaliseerde Amerikanen) vergroot de waarschijnlijkheid dat althans in traditionele Westelijke media Rusland de schuld zal worden toegeschoven.

WirMachenMusik | 20-08-16 | 14:12

Ik blijf niet herhalen, botbot.
LuckyGirl | 20-08-16 | 13:35
Ik denk dat niemand naar uw politieke kennis geïnteresseerd is.

botbot | 20-08-16 | 14:00

@De Koreaanse Slet | 20-08-16 | 13:15:
Die slag is de uwe.
Ik ben niet onsportief.

LuckyGirl | 20-08-16 | 13:44

botbot | 20-08-16 | 13:20:
Vind mijn bijdrage maar triest.
Triest is nog altijd beter dan gevaarlijk, zoals Rutte.
En dat ik Rutte gevaarlijk vind ga ik niet verder onderbouwen.
Ik blijf niet herhalen, botbot.

LuckyGirl | 20-08-16 | 13:35

LuckyGirl | 20-08-16 | 13:07
U plaats dit maar even omdat u geen steekhoudende argumenten heeft?
Best wel triest.

botbot | 20-08-16 | 13:20

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:14

Blind vertrouwen is voor Russen. Vladimir Poetin heeft een approval rating van 80%.

De Koreaanse Slet | 20-08-16 | 13:15

De Russische MoD (albert_lex) heeft een zeer nauwkeurig onderzoek naar de inslaggaten van de fragmenten gedaan. Het resultaat daaruit was dat bij een BUK alleen de 9N314M (bow-ties) in aanmerking komt. Dit is circumstantial evidence omdat niet de warhead maar alleen zijn profiel is aangetoond.

Dan is er nog allerlei primary evidence zoals resten van bow-ties in lichamen en in het wrak waarvan de herkomst op zich uiterst onbetrouwbaar is.

Dan zijn er nog de raket onderdelen (exhaustpipe) e.d, die ergens gevonden zouden zijn maar ook kunnen zijn neergelegd. Het komt erop neer dat er geen doorslaggevend bewijs gevonden zal worden maar alleen geconstrueerd bewijs geleverd wordt.

Onderzoek van Ole en Marcel van den Berg laat zien dat fragmenten van de warhead het vliegtuig waarschijnlijk van rechts of van de voorzijde hebben geraakt. Dus het gebied ten zuiden van Snizhne komt zeker in aanmerking. Maar de inslagschade laat ook een raket benoorden Snizhne als mogelijkheid toe.

Max van der Werff en Marcel hebben weliswaar de getuigenverklaringen uit deze gebieden als niet bevestigd beoordeeld maar naar mijn mening ook niet gefalsifieerd. En getuigenverklaringen kunnen om alle mogelijke redenen veranderen.

Tenslotte kan de launchsite van de raket alleen onder optimale omstandigheden uit de aanvlieghoek van de raket met de MH17 worden afgeleid. Zo leiden SU25s tot een mogelijke koerscorrectie; cutting corners by proportional navigation vertekent het traject en tenslotte bepaalt de proximity fuse binnen enige tientallen meters van de MH17 de grootste metaalmassa en kan bijsturing volgen.

Maar...wanneer er geen enkel obstakel is en de MH17 op grote afstand in rechte lijn vliegt, ja dan kan de launchsite redelijkerwijs worden afgeleid bij een aanval van voren. Bijvoorbeeld ook wanneer het grondradar van BUK-TELAR en de proximity fuse beide de neus van het toestel op het oog hebben.

Maar dit alles betekent toch dat JIT straks juridisch gezien geen poot heeft om op te staan. Het hardste bewijs is wellicht nog de histogram van albert-lex. Volkomen onbetrouwbaar zijn de pas na een jaar afgenomen vragenlijsten door JIT.

Dat het MH17 drama in de tijd zal worden opgelost komt alleen door het Internet en door whistle blowers. Niets blijft in deze tijd nog verborgen. Zelfs de onderste steen niet.

Basic Dimension | 20-08-16 | 13:15

dijkbewaker | 20-08-16 | 12:47
Ik zou me toch maar eens verdiepen in het internationale strafrecht.
De internationale experts vinden dat radar beelden niet noodzakelijk zijn.
De tweede kamer heeft het overgedragen aan een onderzoekscommissie dus Rutte heeft over de tijd de manier waarop en de daarop volgende strafrechtelijke stappen niets te vertellen.
Hij mag wel zeggen dat hij vind dat de onderste steen boven moet komen net als ik maar nogmaals op welke wijze en hoe heeft hij geen ballepiet over te vertellen.

botbot | 20-08-16 | 13:14

Ik zal de eerste niet zijn die Rutte liever onder een steen ziet liggen.

LuckyGirl | 20-08-16 | 13:07

Het zijn maar Nederlandse levens, op het wereldtoneel zijn die van geen enkel belang omdat op het nemen van Nederlandse levens geen reactie van betekenis verwacht hoeft te worden. Elke andere politieke afweging heeft dus prioriteit.

Zoetwaterpanharing | 20-08-16 | 12:55

Voor "alles verhullende mooiprater Rutte" is het gewoon een geval van 100% veiligheid bestaat niet. En komt er gewoon mee weg. Die onderste steen lijkt toch een beetje gekleurd . Eerst de dader aanwijzen (Rusland, Poetin) en daarna gaan we bewijs zoeken wat het verhaal bevestigd. Elk detail wat niet in het plaatje past negeren we. Ook alle getuigen ter plekke worden genegeerd..... Beetje raar wanneer je aan waarheidsvinding doet...Opruiende VVD en E.U en een oorlog waar de burgervliegtuigen gewoon overheen mogen vliegen. Militairen die een veilige haven moeten bewaken en de slachtoffers gewoon overhandigen aan de vijand omdat ze totaal niet op de oorlogssituatie berekent zijn. En geen hulptroepen kregen Tja, 100% veiligheid bestaat nou eenmaal niet volgens immer laconiek geschiedenisleraar Rutte De slechtste MP ooit.

dijkbewaker | 20-08-16 | 12:47

MH17, waar hebben we het over. De toetreding van Oekraïne en Schürkije , dat zijn pas belangrijke zaken voor de EÜ.

Een vliegtuig uit de lucht meppen, EÜ-geld wegsluizen, gestolen schilderijen vernielen en sjoemelen met toelages en uitkeringen en dan ook nog beloond worden met een mogelijkheid tot toetreding tot het Brusselse kalifaat.

Wie wil dat nou niet? En ach, zo'n vliegtuigje raakt wel in de vergetelheid zolang de onderste steen maar niet boven komt en alles wijst naar de betrokkenheid van Rusland.

Het is dat Omtzigt en VNL hier nog aandacht aan besteden anders was ook dit incident vrolijk weggelachen door Rütte.

Uw Psychiater | 20-08-16 | 12:39

Blijkt Rutte en consorten zelf de onderste steen te zijn!

Appsole | 20-08-16 | 12:32

@LuckyGirl | 20-08-16 | 12:03

Graag gedaan! De rus tv heeft heel veel beelden van die ramp uitgezonden. Beelden , die om privacy redenen in Nederland, ( en ik geloof ook ik niet in de rest van "de westerse wereld" ), zijn vertoond.

Vraaggesprekken met dorpelingen. Die verschrikkelijke dingen hebben gezien. 1 voorbeeld. Iemand lag te slapen en dwars door het (houten) plafond kwam plotseling een lijk naar beneden.

(Nederlandse) paspoorten en dode mensen die ongeschonden op de grond lagen. Heel vreemd allemaal.

De bevolking heeft gelijk een (Christelijk) monumentje opgericht.

Dit zijn allemaal feiten. Tja, of die beelden en verhalen zijn ook gemanipuleerd. Dan kunnen we de discussie maar beter sluiten. De onderste steen die nu boven zou komen? Ik geloof daar niet meer in.

oostermoer | 20-08-16 | 12:22

oostermoer | 20-08-16 | 11:47:
Dank voor je reactie, informatie en hulde voor je eerlijkheid.
Vooralsnog zie ik de verstreken tijd toch allereerst als tactiek.
Hoewel ik niet ben vergeten dat het overgrote deel van de toedracht de dag na het neerstorten al landelijk bekend gemaakt werd.

LuckyGirl | 20-08-16 | 12:03

Als Geenstijl 5 minuten meer tijd had besteed aan research had het kunnen weten dat het persbericht door AFP is opgesteld. Strait Times was een van de vele media in het buitenland dat het nieuws van AFP heeft opgepikt.

Een aantal NL media vond het bericht niet nieuwswaardig. Vooral omdat in NL al eerder is bericht dat na de zomer het OM met meer info gaat komen.

Akkermans zag een Tweet, belde met woordvoerder OM en vrij snel daarna stond het op RTL Nieuws site. AD kwam even later met dit bericht. Staat ook in de zaterdag editie.

Andere media in NL hebben niets bericht.

Spotje | 20-08-16 | 11:56

Feynman | 20-08-16 | 10:29
Maar zo werken wel de geschiedvervalsers.
Een regeltje in een officieel onderzoek hier, een onbewezen aanname brengen als feit daar, en na een tijdje weet iedereen niet beter.
De mist die opgetrokken wordt aan westerse zijde is veelzeggend.

Roadblock | 20-08-16 | 11:54

Ze zullen ongetwijfeld concluderen dat de separatisten er achter zitten, maar hoewel ik dat nog steeds prima voor mogelijk houd hecht ik geen enkele waarde meer aan de conclusies van het JIT.

In het begin nam ik ook gelijk aan dat de separatisten het hadden gedaan, maar dankzij het gedrag van het JIT en de Amerikanen ben ik daar aan gaan twijfelen, want als zij er achter zaten zou dat veel eerder met veel bombarie naar buiten zijn gebracht. Bewijs dat de separatisten/Russen MH17 hebben neergehaald is de beste politieke troefkaart die je je kunt voorstellen, dus dat zou tot het uiterste worden uitgebuit. Denk alleen al aan de manier waarop de Timmerfransoiden politiek hebben bedreven over de rug van de slachtoffers zónder dat er hard bewijs was. Kun je nagaan hoe dat geweest zou zijn mét bewijs.

Dat we dat bewijs nu nog niet hebben kan eigenlijk alleen maar betekenen dat het niet bestaat. Misschien hebben de Russen/separatisten het gedaan, best mogelijk, maar het JIT gaat dat niet aan kunnen tonen.

Russells Teapot | 20-08-16 | 11:52

Ze gaan bekendmaken welke raket het was en van waar hij is afgevuurd. Daarna gaat dan de discussie losgaan over wie die buk-raket zou kunnen hebben afgevuurd uit het gebied waar seperatisten, het Oekraïense leger en mogelijk Russen zaten. Voor de EU zal het rapport aanleiding zijn voor te stellen om Oekraïne in de EU op te nemen.
.
*zijn tarot-kaarten weer in de kast legt*

Lentehaas | 20-08-16 | 11:51

persconferentie ( Ik heb een nieuwe bril nodig )

oostermoer | 20-08-16 | 11:47

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:41

Die persconferentoie van die russische generaal vond plaats in een enorme zaal , net een James Bond film..Maar dit was echt. Onbekend object, wat hij daarmee bedoelde weet ik natuurlijk ook niet. Ik vind de reactie van de USA de dag erop zo vreemd.

Ik heb hier nooit eerder over willen schrijven, maar aangezien het zo lang duurt , voor die onderste steen boven komt, begin ik nu toch wel wantrouwig te worden.

oostermoer | 20-08-16 | 11:47

@oostermoer | 20-08-16 | 11:40:
Het betrof in mijn geval een vraag, geen commentaar.
En de vraag is terecht, me dunkt.

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:41

Je = Ja ...

oostermoer | 20-08-16 | 11:41

Je ik verwachtte dergelijke commentaren al. Ik heb alleen de feiten weergegeven en geen aluhoedje opgezet.

oostermoer | 20-08-16 | 11:40

oostermoer | 20-08-16 | 11:35:
Doel je nou op een drone of op little green men?

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:39

@oostermoer | 20-08-16 | 11:35
In dat geval : ET gelijk arresteren en ondervragen ;)

necrosis | 20-08-16 | 11:38

Heeft iemand er wel eens aan gedacht, dat dat vliegtuig wel eens door een heel andere oorzaak naar beneden is gekomen? Dat vliegtuig is m.i. niet door russische rebellen naar beneden gehaald. Ook niet door de Oekraine.
Ook niet vanuit de russische federatie...
Daarom draaien ze zo om de hete brij heen.
Ik spreek toevallig russisch en ik heb de persconferentie van het russische opperbevel vlak na de ramp op de rus tv gevolgd. Daar werd de schuld NIET bij de Oekraine neergelegd. Een ONBEKEND OBJECT is door de (russische) radar bij het toestel gedetecteerd. De generaal , die dat bekend maakte daagde zijn USA collega uit dezelfde radarbeelden te vergelijken met die van hun satelites. De volgende dag kwam het antwoord uit de USA. "We delen dat soort informatie nooit".

oostermoer | 20-08-16 | 11:35

@De Koreaanse Slet | 20-08-16 | 11:12
Hoeveel doden heeft Stalin op zijn conto?
En hoeveel doden heeft Poetin op zijn conto?
Ben jij soms werkzaam voor de Oekraïnse pers?
En moet ik je nog even helpen herinneren aan de goede handelsbetrekkingen tussen Rusland en Nederland?
Dat wil zeggen, totdat die Eurofielen het vuurtje gingen opstoken op het Maidanplein.....

necrosis | 20-08-16 | 11:26

*op input van Julian Assange hopen doet*

Kleine Tubbs | 20-08-16 | 11:26

*op input van Julian Assange hopen doet*

Kleine Tubbs | 20-08-16 | 11:26

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:12
Ik verwacht niet zo zeer een hard reset, maar een langslepende affaire waarin het elke maand wat slechter wordt.
Als er een hard-reset komt dan zou dat voor mij een teken zijn dat men de controle heeft verloren; wat natuurlijk altijd kan gebeuren

OudeNederlander | 20-08-16 | 11:24

Piet Karbiet | 20-08-16 | 11:20:
Wanneer men wapens verkoopt komen ze onvermijdelijk terecht bij de mensen die bereid zijn er geld voor te betalen.

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:23

@Donkersloot | 20-08-16 | 11:09
Die denkfout maken meerdere mensen; de boycot van Rusland is vanwege de 'annexatie' van de Krim. Niet vanwege MH17. Die wordt nooit opgeheven want de bevolking aldaar heeft er via een referendum voor gestemd. Als Obama vrinden kan worden met Cuba kunnen wij dat ook met Rusland. Dat die Russen liever een dictator willen is niet mijn probleem. Nederland handelt wel met meer dictaturen zoals Saoedie-Arabie, China en Wit-Rusland.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 11:20

Geen vertrouwen meer in dit nieuws, ga wel kijken wat dit precies is.

NLvoorwat | 20-08-16 | 11:18

*De Koreaanse Slet | 20-08-16 | 11:12:
Gelukkig kunnen we onze westerse leiders blind vertrouwen met ons leven.

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:14

waarom boycotten we Rusland dan al drie jaar
@Piet Karbiet | 20-08-16 | 10:44
Niets in dit verhaal is wat ons wordt verteld.
Zo gaat Rusland uranium bewerken voor Kiev en co.
klinkt dat als twee landen die zogenaamd bijna met elkaar in oorlog zijn ?
rbth.com/business/2016/08/03/moscow-an...

OudeNederlander | 20-08-16 | 11:13

Toch blijf ik de radarbeelden van de Amerikanen een beetje "vaag" vinden. De BUK raket heeft een range van 11KM, het vliegtuig vloog op ong 10KM, dus voordat de BUK raket een lock kon krijg op het vliegtuig en het wellicht door mensen gespot kon worden als een "wit militair vliegtuig" moest het al over de vuur locatie zijn heen gevlogen, of al enorm in de buurt komen.

Tenzij het "locken" al op veel meer KM gedaan kan worden en dat de raket pas vuurt wanneer het "in range" is.

Tevens dat verhaal van die pro-rus in italiaanse krant die de orders kreeg om een paratrooper vliegtuig neer te schieten is een verhaal dat op hem na nergens verder is nagetrokken.

Die onderste steen zullen we nooit vinden/krijgen...

LangeTijdGeleden | 20-08-16 | 11:13

Donkersloot | 20-08-16 | 11:09

Poetin is veel gevaarlijker en effectiever dan Stalin ooit had durven dromen.

De Koreaanse Slet | 20-08-16 | 11:12

FrankVeer
OudeNederlander
.
Mijn alufolie is pijnlijk vergroeid met mijn hoofdhaar.
Ik verwacht al meer dan een jaar de hard-reset.

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:12

@necrosis | 20-08-16 | 10:43
lol

Schietmijmaarlek | 20-08-16 | 11:11

Onzin iedereen weet toch dat MH17 is neergehaald door een Georgisch grondsaanvalvliegtuig, gebouwd in Turkije, met een Oekraïense piloot en Israëlische raketten. Toch?

De Koreaanse Slet | 20-08-16 | 11:10

waarom boycotten we Rusland dan al drie jaar
@Piet Karbiet | 20-08-16 | 10:44

Omdat Poetin verantwoordelijk is voor het handelen van zijn officieren en de vliegtuigen die neergeschoten worden met zijn wapentuig. Daarom. En verder omdat hij momenteel Dikke Vrinden is met Erdogan. Die boycot mag van mij duren totdat Poetin weg is. Graag VEEL minder Stalinistisch Rusland!

Donkersloot | 20-08-16 | 11:09

Off-topic, bedankt GS voor het repareren van de Entry foutmelding.

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:08

OudeNederlander | 20-08-16 | 11:06
Dat argument geldt voor beide kampen, en we praten hier niet over spionage radarsystemen, maar van civiele systemen waarvan de specificaties en hun effectiviteit al volledig bekend zijn.

Feynman | 20-08-16 | 11:08

Ondertussen halen we ons nieuws nog beter uit Pyongyang.
Stelletje sletten.

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:07

necrosis | 20-08-16 | 11:04:
Van andermans geld is het makkelijk kopen.
Either you kill them or you buy them.

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:06

Feynman | 20-08-16 | 10:57
De Russen geven (voor zover ik weet) nooit dit soort gegevens vrij.
Kwestie van je tegenstander niet laten zien hoe je spionage-activiteiten werken en hoe effectief ze zijn.

OudeNederlander | 20-08-16 | 11:06

waarom boycotten we Rusland dan al drie jaar
@Piet Karbiet | 20-08-16 | 10:44

Goede vraag!
We verdienden goed aan de handel met Rusland en hoefden ze geen EU subsidies toe te stoppen om onze producten te kopen.
Toen Oekraïne de gasrekening niet meer kon betalen, heeft de EU de gasrekening aan Gazprom voor een groot deel betaald omdat Poetin dreigde de gaskraan dicht te draaien, wat een ramp zou betekenen voor bepaalde EU landen.
Ik vergelijk het dan maar met iets anders:
Een kroeg betaalt het bier van de brouwer niet meer, de brouwer besluit niet meer te leveren en de stamgasten kunnen kiezen uit cola of sinas.
Waarom zouden de klanten van die kroeg geld gaan betalen aan de brouwer om de bierpomp te laten pompen?
Ik zou een andere kroeg opzoeken die gewoon schenkt als ik betaal.

necrosis | 20-08-16 | 11:04

Feynman | 20-08-16 | 10:57:
Juist. Ik houd terminologie liever helder.
Ongeluk vs aanslag, Tragedie vs doelbewust offeren, EU vs Europa.
Schaamteloos verwarring zaaien en "tijd heelt alle wonden" tactiek.
F*ck 'em all to hell.

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:03

Stabiliteit in Oekraïne?
Momenteel heb je de etnische Russen in de Krim, de huidige regering in Kiev en een zooi amokmakers die flink tekeer willen gaan tegen pro-Russische Oekraïners.
En militaire samenwerking met een corrupt land als Oekraïne lijkt me sowieso een heel slecht idee.

necrosis | 20-08-16 | 10:36

Stabiliteit is natuurlijk betrekkelijk, maar mocht de regering in Kiev vallen, dan lijkt me een full-scale oorlog niet onwaarschijnlijk. Ik denk dat de Amerikanen ondanks alles heel graag 'intensief' willen samenwerken met Oekraïne (op Navo-niveau), om dat land uit de invloedssfeer van Rusland te houden. Zou Kiev daadwerkelijk de vinger op de knop hebben gehad bij MH17, dan zal de stemming hier ongetwijfeld omslaan. En dat is niet wat de EU en de VS willen. Oekraïne moet worden ingelijfd door de EU/VS, van die marsroute kan niet worden afgeweken en daarvoor mogen 300 doden geen beletsel vormen. Maar dat is mijn alufolie-origami.

FrankVeer | 20-08-16 | 11:00

@OudeNederlander | 20-08-16 | 10:52
Zeker. Er lopen hier ook lieden in de panelen rond die met droge ogen beweren dat Monsanto ons veel goeds heeft gebracht. Hoe staat het eigenlijk met de geheime onderhandelingen over TTIP? Ook zo'n gedrocht waar multinationals uit de USA beter van worden, van uw en mijn belastingcenten. Ignorance = Strength.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 11:00

En dan ligt er nog die onderwaterpijplijn langs Oekraïne.
Gaan we binnenkort zelf het ISS bevoorraden?

LuckyGirl | 20-08-16 | 10:58

LuckyGirl | 20-08-16 | 10:40
Nu is voor mij heel duidelijk. Westen, Kiev & Russen houden bewijs achter. Die hebben er dus allemaal belang bij de waarheid te begraven, want ze doen het. Kennelijk vinden ze allemaal zelf al dat ze schuldig zijn aan MH17, want ze hebben geen zin met hard bewijs wat ze hebben de ander te belasten.

Iets wat ik trouwens volledig onderschrijf. Zonder het wedstrijdje verpissen tussen de EU en Poetin, geen geopolitieke spanningen. Geen Oekraïne wat in het stemhokje en in gevechten op straat denkt te moeten kiezen tussen een toekomst in de EU of het verleden in de Sovjet Unie.

Kiev koos voor Brussel, terwijl de Donbass voor handel, werk en eten afhankelijk was van de Russen. Dat het land verscheurde is een logisch gevolg van de grootmachten die er aan beide zijden aan trokken.

Dat verscheuren werd niet opgelost, maar leidde tot een oorlog of burgeroorlog. Dat leidde tot zestien vliegtuigen die voor MH17 werden neergeschoten boven hetzelfde grondgebied, zonder dat NL, KLM, EU, Eurocontrol, AIVD, MIVD, CIA of iedere andere relevante instantie op het lumineuze idee kwam het luchtruim te sluiten.

Om in dat licht MH17 nog een ongeluk te noemen gaat mij wat ver. Die oorlog is opzettelijk. Het negeren daarvan ook. Daarmee worden driehonderd burgerslachtoffers die geen idee hebben waar ze overheen werden gevlogen het product van diplomatiek en politiek falen vanwege zinloze ambities met onder andere nog zinlozer Europese unificatie.

Voordat Rutte de onderste steen gaat zoeken, mag hij zich eerst eens afvragen of hij niet zelf dit gruzielement is.

Feynman | 20-08-16 | 10:57

LuckyGirl | 20-08-16 | 10:54
Inderdaad, van die bank die zo enorm midden in de samenleving staat...lol

OudeNederlander | 20-08-16 | 10:56

@OudeNederlander | 20-08-16 | 10:52:
Vergeet de RABO-kippen niet.

LuckyGirl | 20-08-16 | 10:54

@necrosis | 20-08-16 | 10:50:
"Bijltjes" kent geen mannelijke of vrouwelijke vorm.

LuckyGirl | 20-08-16 | 10:53

Piet Karbiet | 20-08-16 | 10:44
Het staat voor mij vast dat dit geopolitiek en economisch is.
*de dag na de nazi coup in Kiev verdween het goud van Oekraine in een ongeidentificeerd vliegtuig.
*de zoon van Joe Biden werd plotsklaps vice-president van één van de grootste gasproducenten van het land
*Monsanto aast op de graanschuur, voor gmo-graan
*Shell mag er gaan boren naar schaliegas
En dit zijn nog maar de deals waar we van af weten.

OudeNederlander | 20-08-16 | 10:52

Mijn nederige theorie: Ukrainse mig probeert BUK raket kwijt te raken, stijgt. Komt mh17 tegen, had hij maar zijn schietstoel gebruikt.

rattenvanger XL | 20-08-16 | 10:52

Dit is juristenwerk.

Orakel1958 | 20-08-16 | 10:50

@Driewerf Hoezee | 20-08-16 | 10:34
Je moet wel even met de tijd meegaan.
Voorheen hadden we 'Koninginnedag' wegens meerdere vrouwen als staatshoofd.
Nu heet het 'koningsdag' vanwege Wim-Lex.
Hij heeft alleen maar drie dochters, dus stel ik voor dat het voorlopig 'prinsesjesdag' gaat heten.
*kwestie van prioriteiten stellen*

necrosis | 20-08-16 | 10:50

loser | 20-08-16 | 09:45: "Ach, dit is toch typisch nederlandse overheid. Alles net zo lang vertragen totdat alle betrokken zijn overleden"
Klopt als een zeurende ginger. Nederland heeft inmiddels een lange en twijfelachtige traditie in traineren en het volk schofferen.
Het is hier ook al een paar keer gezegd, maar als het werkelijk de Russen waren geweest die de MH17 hadden afgeschoten, had men geen moeite gehad het uitgebreid met radarbeelden, powerpoints, pundits en praatshows van de daken te schreeuwen. In tegenstelling hiervan wordt echter alles al 2 jaar geheim gehouden en moeten we Rutte maar op zijn woord geloven. Er zullen vast idioten zijn die dat nog doen - da's lekker veilig en knus - maar dit kabinet heeft niet het beste met zijn burgers voor. De geheimhouding heeft alles maar dan ook alles met de Oekraïne te maken, met dat zogenaamde handelsverdrag en de imperialistische ambities van de EU oligarchen. Ik twijfel er dan ook geen moment aan dat het de Oekraïne was die het vliegtuig heeft neergehaald. Nee, ik ben geen Poetin vriend, maar je hoeft geen raketgeleerde te zijn om deze conclusie te trekken.

DearMud | 20-08-16 | 10:49

OudeNederlander | 20-08-16 | 10:40:
Niets aan toe te voegen, waarde mede-reaguurder.
Hoeveel Nederlanders zijn nog werkelijk bezig met MH17 op dit moment?
Biertje, BBQtje, sportzomer, Clinton vs Trump & aanslagen.
En wie krijgt de cubicle bij het raam?

LuckyGirl | 20-08-16 | 10:48

Als het zogenaamd om de handel gaat waarom boycotten we Rusland dan al drie jaar vanwege de Krim? Met de Russen is veel geld te verdienen niet met Oekraine. Of draait het toch niet om handel maar om een geopolitiek? De Krim ligt niet naast de USA. Ze moeten hun eigen achtertuin maar verder de vernieling in draaien.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 10:44

@Schietmijmaarlek | 20-08-16 | 10:31
Als Rutte het waagt om voor die datum zijn ratificatie te zetten onder het verdrag, vertel ik zijn moeder dat hij nog nooit een vriendinnetje heeft gehad ;)

necrosis | 20-08-16 | 10:43

Feynman | 20-08-16 | 10:37:
Misschien om iedereen bezig te houden met "waarom?" in plaats van "en nu?".

LuckyGirl | 20-08-16 | 10:40

Schietmijmaarlek | 20-08-16 | 10:31
Ik dacht eerder aan een event dat zo groot is dat het MH17 zal overschaduwen.
En ik zet mijn geld op een financiele crash.

OudeNederlander | 20-08-16 | 10:40

Ik vraag me nog steeds af waarom op het geknutselde plaatje maar 1 rechthoek grond groen mocht zijn. En de rest Riefenstahlgrijs. twitter.com/barbarastarrcnn/status/49...

Het stuk grond met de vermeende afvuurlocatie. Niet in kleur.
Het stuk grond waarboven MH17 geraakt werd. Niet in kleur.
Het stuk grond waar MH17 gecrasht is. Niet in kleur.
Het stuk wat grenst aan deze drie: Wel in kleur.

Wat dit broddelwerk volledig in kleur te vrolijk ofzo? Nota bene, het is extra werk het zo te doen, dus waarom?

Feynman | 20-08-16 | 10:37

@Schietmijmaarlek | 20-08-16 | 10:31:
Levert wél leuke beelden op van EU parlement zittingen.
Gooi de Turken in de mix en iedereen zit EU24 te kijken.

LuckyGirl | 20-08-16 | 10:37

Ik heb zo onderhand echt kotsbeu.

Driewerf Hoezee | 20-08-16 | 10:36

@FrankVeer | 20-08-16 | 10:18
Stabiliteit in Oekraïne?
Momenteel heb je de etnische Russen in de Krim, de huidige regering in Kiev en een zooi amokmakers die flink tekeer willen gaan tegen pro-Russische Oekraïners.
En militaire samenwerking met een corrupt land als Oekraïne lijkt me sowieso een heel slecht idee.

necrosis | 20-08-16 | 10:36

Keurig zeg, net na Prinsjesdag.

Driewerf Hoezee | 20-08-16 | 10:34

Laat me raden....
Voor 28 september hoort Oekraïne bij de EU.

Schietmijmaarlek | 20-08-16 | 10:31

@necrosis | 20-08-16 | 10:24:
Precies, beetje creatief zijn.
Als LuckyGirl | 20-08-16 | 10:23 weggejorist word, schrijf ik gewoon iets als:
"Nog even en Rutte is Minister-president van alle dooie Nederlanders".

LuckyGirl | 20-08-16 | 10:30

Roadblock | 20-08-16 | 09:52
Dat Twitter juichverhaal van klapgetuigen wordt ik ZO extreem moe van. Voor MH17 zijn boven de Dobbass 16 andere vliegtuigen neergeknald. Voornamelijk toestellen onder leiding van Kiev.

Je hebt een ongeregeld zooitje separatisten die op zeventien juli het zeventiende vliegtuig uit de lucht zien komen en allemaal als eerste willen roepen dat ze weer een succesje hebben geboekt tegen Poroshenko. Zonder BUK of MH17 gezien te hebben. Dat bewijst alleen maar dat iemand dichtbij genoeg is geweest om een hele grote zwarte rookpluim gezien te hebben.

Al twee jaar is al het harde bewijs binnen een geopolitiek spel tussen grootmachten verduisterd. Beide delen niet de ruwe radarbeelden inclusief ruis. Waarmee we opnieuw kunnen beoordelen of sommige reflecties die op 17 juli 2014 zijn weggegooid als ruis, misschien toch een afgeschoten BUK geweest is.

Een contrast met bijvoorbeeld MH370, waarbij de fabrikant van satellieten een compleet epos gedeeld heeft om vanuit de dopplerverschuiving een poging tot positiebepaling hebben gedaan. Die zijn na de verdwijning naar de tekentafel gegaan, hebben alle ruwe data bekeken, een complete analyse achteraf ontwikkeld om een uitspraak te kunnen doen. Helaas moeten zij daarvoor aannemen dat MH370 op een normale snelheid vloog, een variable die niet bekend is.

Feynman | 20-08-16 | 10:29

Ik moet zeggen dat ik het vertrouwen begin te verliezen. Er zijn honderden mensen dood en de overheid zou er echt bovenop zitten. Inmiddels verwacht ik niet dat het monster dat de trekker over heeft gehaald ooit gepakt gaat worden. Schande.

Dr. Klatergoud | 20-08-16 | 10:28

Zolang Rutte op die onderste steen blijft zitten, komt die NOOIT boven !!!

Ik snap er niks van! | 20-08-16 | 10:27

Geven ze de hoogte van de afvuurlocatie er ook bij? Paar km hoog bijvoorbeeld.

Pimp my Voortuin | 20-08-16 | 10:26

@PrachtigeHorizon | 20-08-16 | 10:05
Ik zou direct de Limburgers verdenken ;)

necrosis | 20-08-16 | 10:25

@Anti links/rechts | 20-08-16 | 10:02
Niet zo zeuren, daar heeft moderatie een broertje dood aan.
Zelf ben ik zo'n 110 keer - weggejorist -, hoor je mij janken?

necrosis | 20-08-16 | 10:24

Als R*tte vermoord wordt en ik weet wie het gedaan heeft hou ik wel langer dan 2 jaar mijn bek.

LuckyGirl | 20-08-16 | 10:23

Verder valt Rutte niets te verwijten
@botbot | 20-08-16 | 10:01

Als ik een lijstje moest typen van dingen die ik Rutte kan verwijten, ben ik vanavond nog niet klaar.
Dan zou ik het in boekvorm (500+ pagina's) moeten uitgeven.

necrosis | 20-08-16 | 10:21

Noem me een alu-hoedje, maar ik vermoed dat het verdrag met Oekraïne er een hoop mee te maken heeft.
Mocht 'Kiev' die BUK hebben afgevuurd, hoop ik dat alle onderhandelingen met dat kutland onmiddellijk worden afgebroken.
necrosis | 20-08-16 | 09:55

Dat idee heb ik ook. Ongetwijfeld weten de VS en Rusland wie de echte daders zijn. De VS willen de naam wellicht niet noemen omdat het Oekraïne is, wat slecht is voor de militaire samenwerking en de stabiliteit in Oekraïne zelf. En Rusland houdt z'n kaart stijf tegen de borst, ze hoeven niets aan te tonen en kunnen wachten tot 'het westen' de verkeerde kaart (lees 'Rusland heeft het gedaan') uitspeelt, om vervolgens met sluitende bewijzen te komen.

FrankVeer | 20-08-16 | 10:18

PrachtigeHorizon | 20-08-16 | 10:05

Als een vliegtuig wordt neergeschoten in België, verdenk je dan op de eerst plaats de Belgen of de Nederlanders?
Inkoppertje, de Belgen.

Pedronegro | 20-08-16 | 10:17

Wat gaat de regering eigenlijk doen met het 60% 'nee' van het referendum?

SapperDeFlap2166 | 20-08-16 | 10:17

Heb zelf maar even gezocht naar de ruwe radar beelden in Oekraïne.

nl.m.wikipedia.org/wiki/Doega

Blijkt die zooi inderdaad gewoon uit te staan.

Pompenkoning | 20-08-16 | 10:17

@Frapantetante | 20-08-16 | 10:01

LOL!

Matwetwe | 20-08-16 | 10:16

-weggejorist-

Assembled in NL | 20-08-16 | 10:16

Er is een uitkomst waar Oekraïne het mee eens is.
Nou, ben heel benieuwd wat dat zal zijn....

gestopt | 20-08-16 | 10:13

@Maxx! | 20-08-16 | 09:50
Volgens mij zit je alu-hoedje te strak.
Voordat Van Baalen en Verhofstadt de boel stonden op te ruien op het Maidanplein, deed Nederland prima zaken met Rusland.
Wij kochten hun olie en gas, zij onze bloemen, zuivel en weet ik veel wat nog meer.
DAT leverde geld en banen op, ineens moesten we zaken gaan doen met een failliet kutland als Oekraïne en kreeg Rusland de zwarte piet toegespeeld.
Ik zal het nog een keer voor je uitspellen: Oekraïne gaat ons nog veel meer geld kosten dan Griekenland.
Zelfde problemen (een paar steenrijke miljardairs die geen belasting betalen) en een bevolking zonder fatsoenlijk perspectief, alleen telt Oekraïne vier keer zoveel inwoners als Griekenland.

necrosis | 20-08-16 | 10:12

@VanRossem: "Niet in NL media. Geen persbericht OM. Alleen uitnodiging aan nabestaanden, zonder verdere publieke bekendmaking. AFP is geen NL persbureau; waarom had ANP het niet? Hoe kwam AFP er aan? Waarom moest RTL het nabellen bij OM voordat het in NL bevestigd werd?"

Ik dacht serieus dat je dit wel wist. Persbureau's zoals AFP bellen geregeld met vragen om nieuwsartikelen te maken. AFP heeft dus proactief een artikel geschreven hierover; er is geen persbericht verschenen door het onderzoeksteam zelf. Naar alle waarschijnlijkheid komt het eigen persbericht nog.. Ze gaan echt geen grote persbijeenkomst organiseren in Nederland, zonder Nederlandse pers.
AFP heeft verder ook geen enkele verplichting om hun content te delen met ANP.

-EDIT: Gaat niet om AFP die het aan ANP moet leveren, gaat om OM die het aan ANP kan melden of op eigen site kan zetten. Feit dat AFP het eerder heeft, toont dat een ánder JIT-lid het waarschijnlijk aan de pers heeft verteld -

Anti links/rechts | 20-08-16 | 10:08

-weggejorist-

Assembled in NL | 20-08-16 | 10:07

-weggejorist-

dysdiadochokinese | 20-08-16 | 10:07

Waarom zo plechtig en bureaucratisch allemaal? Over meer dan een maand! In wiens belang is het om zo lang met dergelijke informatie naar buiten te komen? Zit hier een of ander verdienmodel van onderzoekers achter of zijn het politieke redenen? Dit gaat gewoon over nabestaanden die willen weten wat er met hun geliefden is gebeurd om het een plaats te kunnen geven.

keestelpro | 20-08-16 | 10:07

Als een vliegtuig wordt neergeschoten in Belgie, verdenk je dan op de eerst plaats de Belgen of de Nederlanders?

PrachtigeHorizon | 20-08-16 | 10:05

Wow, eerste keer ooit dat er een bericht van mij gejorist wordt op geenstijl.. Alleen maar omdat ik in heel nette bewoordingen laat zien dat Geenstijl met dit nieuwsbericht mensen aan het misleiden is, omdat het bericht helemaal niet (zoals wordt beweerd) stilletjes is aangeboden. Het is aan duizenden kranten wereldwijd aangeboden.

Op welke grond, werd mijn vorige bericht verwijderd? Is het niet meer toegestaan om weerwoord te geven op geenstijl.nl?

Anti links/rechts | 20-08-16 | 10:02

Begint dat gezeur weer wie zegt dat die radar beelden een must zijn in het onderzoek.
Het internationale onderzoeksteam heeft verklaard dat deze niet noodzakelijk zijn.
Ze hebben ze wel ingezien.
Rusland heeft ze wel vrij gegeven, bij hun kun je kiezen uit drie waarheidsgetrouwe opties.
Verder valt Rutte niets te verwijten het is door de tweede kamer overgedragen aan een onderzoekscommissie dus hij kan en mag zich er niet mee bemoeien.

botbot | 20-08-16 | 10:01

Inwoners worden vermoord, want dat is het, en de regering breit er een smoezelig verhaaltje omheen vanwege handelsbelangen en Brussel. Kortom al gaan er miljoen mensen verloren in dit land, het maakt ze niet uit zolang het eigenbelang maar niet word verstoord. Ik walg van Rutte en consorten, van mij mogen ze allemaal in een Boeing 747 gezet worden waarna het volk een paar BUKS mag afknallen op het toestel. Laten we er ook nog een leuk prijsje aan verbinden wie het eerste raakt schiet en we hebben een leuk dagje uit voor het hele gezin!

Frapantetante | 20-08-16 | 10:01

Ik kan me herinneren dat een of twee dagen na het neerhalen van MH17 Amerika met satellietbeelden kwam waarop met rode en blauwe viltstift lijnen getrokken waren.
Waar zijn die satellietbeelden gebleven?
En als het een BUK is moeten er honderden metaaldelen van die BUK als bewijs aangevoerd worden.
Immers in een BUK zitten 6 à 8 duizend metaaldelen in de vorm van een halter.
Vier centimeter hoog. 2 centimeter breed en 3à4 mm dik.
Sommigen zijn dwars door MH17 heen gegaan maar honderden zijn blijven steken in de romp, stoelen, bagage en lichamen.
Ben zeer benieuwd hoeveel ze er tonen.

Dostranamus | 20-08-16 | 09:58

Wat zijn eigenlijk de volgende referendabele wetten? Brussels pensioentoezichtwissel? Iets met Turkije? Lijstje graag. Op vaste website? Bijhouden
Hemmenaar7 | 20-08-16 | 09:41
=
"Pensioentoezichtwissel"...
Jaren geleden is al in de achterkamertjes van Brussel besloten dat indexering van pensioenen hier in Nederland gestopt zou worden.

meneer Q | 20-08-16 | 09:57

@RickTheDick | 20-08-16 | 09:42
Geduld?
Na dik 25 maanden hebben ze nog steeds niets openbaar gemaakt.
Schijnbaar heeft niemand radarbeelden, of heeft daar interesse in.
Noem me een alu-hoedje, maar ik vermoed dat het verdrag met Oekraïne er een hoop mee te maken heeft.
Mocht 'Kiev' die BUK hebben afgevuurd, hoop ik dat alle onderhandelingen met dat kutland onmiddellijk worden afgebroken.

necrosis | 20-08-16 | 09:55

@Kris | 20-08-16 | 09:45 en Maxx! | 20-08-16 | 09:50

Op welke bladzijde lezen jullie dit? Kan het even niet vinden.

roze_bril | 20-08-16 | 09:54

-weggejorist-

Anti links/rechts | 20-08-16 | 09:52

Inmiddels is iedereen die nog overweegt om a.s. verkiezingen op de VVD te stemmen medeplichtig aan deze walgelijke gang van zaken.

kom hoe heet ie | 20-08-16 | 09:52

www.geenstijl.nl/archives/images/terre...
Eens goed kijken naar regel 5.
De People's republik Donetsk heeft dus het neerschieten opgeeist? Wanneer dan? waarom niet in de pers?

Roadblock | 20-08-16 | 09:52

Ik herinner mij nog een Berlijns Mafialid van Ierse afkomst die in de USA werd neergeknald door een verwarde man. In de jaren 80/90 zou alles worden geopenbaard. Inmiddels 2016 en nog steeds weet niemand waar Kennedy, Presly, Jackson en de moonwalkers zich bevinden.

Bert-Bus | 20-08-16 | 09:50

Moet zeker getimed worden met een offensief van Oekraine om de Donbass regio te bezetten?

postmodernismisdead | 20-08-16 | 09:50

Alles wordt onder de pet gehouden om Rusland maar vooral niet voor het hoofd te stoten!

Maxx! | 20-08-16 | 09:50

Omtzigt moet zijn eigen partij oprichten. Het CDA had hem niet op een verkiesbare plaats gezet, dankzij voorkeursstemmen zit hij daar.

Feynman | 20-08-16 | 09:49

Jaja, er wordt weer op zijn VVD's op los verzwegen, gehoaxt, gedraaikont en onder het tapijt geveegd [liever gezegd; gehouden].

En Rutte blijft lékker zitten op die 'onderste steen'. Het had hem en zijn kornuiten denk ik beter uitgekomen als dit nieuwsfeitje ná maart volgend jaar pas de ronde deed.

HypoPseudo | 20-08-16 | 09:48

Heb veel respect voor de inzet van Peter Omzigt voor de MH17 slachtoffers. En tegelijk ben ik ongelofelijk teleurgesteld in de VVD met Mark Rutte. Afgezien van alle gebroken beloftes, dit gaat over overleden Nederlanders.

i-Wonder | 20-08-16 | 09:46

Ach, dit is toch typisch nederlandse overheid. Alles net zo lang vertragen totdat alle betrokken zijn overleden. En dan komt de excuses, terugbetalingen, openheid van zaken of wat dan ook niet meer. Dus mensen: wij hebben nog 68 jaar te gaan voordat mijn kinderen krijgen te horen wie de daders waren. En mijn kleinkinderen krijgen te horen dat de regering hun spijt betuigt over de gang van zaken destijds. En mogelijk een parlementaire onderzoek. Wij weten toch dat politiek in de regering niet te vertrouwen is.

loser | 20-08-16 | 09:45

Het waren de Russen, met een Buk in the middle of the fucking nowhere. Motief onbekend, oorzaak: zo genoeg zijn om het verschil niet te zien tussen een straaljager en een commerciële airliner.

Kris | 20-08-16 | 09:45

3 (geplaatse) Buk resten en tihg kogelgaten met een patroon dat niet door Buk particals veroorzaakt kunnen worden. Men blijft de leugens maar verkopen maar heeft zichzelf volledig klem gemanouvreerd als cheap sl#t van Washington.

opbokkennu | 20-08-16 | 09:45

wat zei die leugenaar indertijd , de waarheid zal boven water komen. nou als rutte dat zegt weten we nu al dat je dat met een pak zout moet nemen.

bekijket | 20-08-16 | 09:44

De echte vuurlocatie of de door de politiek gewenste locatie? In het eerste geval in het gebied in handen van Kiev, in het andere geval het gebied in handen van de rebellen.

sinar2 | 20-08-16 | 09:44

Qua bijhouden : en nieuwe layout: vaker updates als in 1 (of 3) jaar na dato: hoe is t met ... xxx

Hemmenaar7 | 20-08-16 | 09:43

kabinet valt op 30 september, hebben we mooi 4 maanden voor de verkiezingen er komen.
allemaal netjes uitgekiend hoor.

Henk P | 20-08-16 | 09:42

@necrosis
Na zomergasten zal alles duidelijk zijn. Even geduld.

RickTheDick | 20-08-16 | 09:42

Grappig hoor.
Normaal gesproken wordt nieuws op het moment zelf gemeld, anders is het geen nieuws meer.
Vroeger betekende JIT voor mij "Just In Time", tegenwoordig staat het waarschijnlijk voor "Joking Is True".

Bert-Bus | 20-08-16 | 09:42

Wat zijn eigenlijk de volgende referendabele wetten? Brussels pensioentoezichtwissel? Iets met Turkije? Lijstje graag. Op vaste website? Bijhouden

Hemmenaar7 | 20-08-16 | 09:41

Deze hele gang van zaken is een trap na voor de nabestaanden.

PureYak | 20-08-16 | 09:40

Rookgordijnen.

John Dough | 20-08-16 | 09:38

Ra(d)ar

Hemmenaar7 | 20-08-16 | 09:38

Waarom pas op 28 september als men nu al dingen weet die men (volgens mij) al veel eerder wist?
Ik geloof er niet meer in.
Net als die onderste steen, de €1000 van Rutte en de fotorolletjes van Srebrenica.

necrosis | 20-08-16 | 09:37

REAGEER OOK