Nabestaanden #MH17 aan Rutte: 'Wij kunnen niet accepteren dat cruciale info wordt achtergehouden'
Geen steun van VVD en PvdA voor een apart en spoedig debat over ontbrekende, gewiste en verborgen radargegevens MH17
— Pieter Omtzigt (@PieterOmtzigt) January 12, 2016
Afgelopen weekend maakte MH17-nabestaande Thomas Schansman bekend dat hij een brief aan US MinBuZa Kerry heeft gestuurd om de radarbeelden van de aanslag op MH17 op te vragen. Gisteren - dinsdag - blokkeerden PvdA en VVD een debat over het ontbreken van deze belangrijke beelden in het dossier MH17 en het onderzoek van de OVV. Reden voor de familie Schansman en nog 17 andere families van nabestaanden, om ook MinPres Rutte van de VVD aan te schrijven over deze ontbrekende radarbeelden. De brief is per post naar het Torentje verzonden, maar GeenStijl ontving een kopie in de mail, "omdat het nodig is." Hieronder de brief integraal door ons afgedrukt.
UPDATE 20u40: Stichting MH17 heeft op anonieme wijze meerdere e-mails met radarbeelden ontvangen. De mails bevatten teksten in het Russisch en Oekraïens en de beelden worden door experts als "authentiek" bestempeld. Spannend! Rotterdam, 12 januari 2016 Hooggeachte heer Rutte, Ondergetekende nabestaanden van MH17-slachtoffers benaderen u met enkele vragen over het lopende onderzoek naar de aanslag op de MH17. Het is nu 1,5 jaar geleden dat onze geliefden zijn omgebracht in de Oekraïne. Wij herinneren ons nog goed hoe u vlak na de aanslag (u noemde het toen nog een ramp en geen aanslag) beloofde de onderste steen boven te zullen halen. Dat vinden wij ook zeer belangrijk omdat wij de waarheid willen weten; wie heeft er op het vliegtuig geschoten en om welke reden? Dit is ook belangrijk voor vervolging en berechting van de daders. Iets waar wij vanzelfsprekend heel veel belang aan hechten. Het Eindrapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) bevat voor ons een aantal teleurstellingen. Betrokken landen blijken onvoldoende te hebben meegewerkt aan het onderzoek. Wij betreuren het zeer, dat Rusland en Oekraïne geen (ruwe) primaire radarbeelden beschikbaar hebben gesteld aan de onderzoekers. Terwijl landen verplicht zijn om die te verschaffen onder het ICAO verdrag. Wij denken dat deze radarbeelden uiterst belangrijk zijn voor het onderzoek en de waarheidsvinding. Desgevraagd heeft de Oekraïne aangegeven, dat de civiele radar uit stond en dat daarom geen radarbeelden kunnen worden verstrekt. Dat de radar in een oorlogssituatie niet aan staat, is echter weinig geloofwaardig. Rusland heeft desgevraagd aangegeven, dat de radargegevens niet zijn opgeslagen omdat de crash niet op Russisch grondgebied plaatsvond. Dit is vreemd. Het opslaan gebeurt immers automatisch, continu, op het moment dat de gegevens ontstaan. Met andere woorden: radargegevens worden altijd opgeslagen. Ook de Verenigde Staten hebben geen radarbeelden overgedragen. De Minister van Buitenlandse Zaken van de VS, John Kerry heeft op een persconferentie duidelijk aangegeven dat de VS over radarbeelden beschikt. Daar heeft hij het volgende over gezegd We saw the take-off. We saw the trajectory, we saw the hit. We saw this aeroplane disappear from the radar screens. So there is really no mystery about where it came from and where these weapons have come from. De regering heeft in antwoord op Kamervragen aangegeven, dat het ontbreken van de primaire radarbeelden geen verschil heeft gemaakt voor (de conclusies van) het onderzoek. Wij vragen ons af, waar deze conclusie op is gebaseerd. Immers, zij kan alleen maar worden getrokken als de radarbeelden bekend zijn. Daarbij komt, dat het onderzoek van de OVV zich niet richtte op de daders. De OVV geeft echter wel aan dat er een mogelijkheid bestaat dat de primaire radarbeelden het projectiel weergeven. Daarmee kan de afvuurlocatie worden bepaald. Dat is volgens ons voor de OVV niet, maar voor het strafrechtelijk onderzoek wél van belang. Wij kunnen daarom niet accepteren dat cruciale informatie en gegevens worden achtergehouden. Wij zouden u dan ook dringend willen verzoeken om het beschikbaar stellen van de primaire radarbeelden alsnog in ICAO- of VN-kader aanhangig te maken en ter beschikking te laten stellen aan de OVV en het OM. Als we wachten tot het strafrechtelijk onderzoek is afgerond, vrezen we dat het te laat is om deze essentiële informatie volgens ICAO regels op te eisen! Tenslotte vragen wij nog aandacht voor het volgende. Op 4 januari 2016 heeft Minister Koenders laten weten, dat men liefst binnen een half jaar een besluit wil nemen over de vervolging van MH17-verdachten. In juli 2015 is een voorstel om de daders te vervolgen via een internationaal strafhof van de Verenigde Naties gestrand op een veto van Rusland. Als het meezit, duurt het dus bijna een jaar voordat een nieuw besluit over de vervolging van de daders wordt genomen. Onze vraag aan u is, waarom al dit soort zaken zo lang moet duren en waarom er niet meer druk wordt gezet om de onderste steen boven te krijgen. Bent u niet met ons van mening, dat het geduld van ons als nabestaanden zo wel zeer op de proef wordt gesteld? Graag bedanken wij u voor uw hopelijk spoedige reactie. Hoogachtend, Fam. Fredriksz Fam. Schansman Mede namens 16 andere families (NAW daarvan bij redactie GS bekend, maar op verzoek niet gepubliceerd) Update: En daar is het obligate antwoord van Rutte. Kun je weer precies niks mee, als nabestaande zijnde.
Premier #Rutte reageert op nabestaanden #MH17 over ontbreken #radarbeelden. "Terughoudend", "OM alle medewerking": pic.twitter.com/dOu4sSRDXw
— Fons Lambie (@fonslambie) January 13, 2016
Reaguursels
InloggenDeel 2
Hij doet het niet, hij gaat er niet achteraan, het is alleen maar Bla, Bla! Loze woorden, holle frasen!
Rutte is een meester om iedereen naar zijn/haar bek te lullen! Als ik hem zie, of hoor denk ik wel eens, leven wij in hetzelfde land, ben ik gek of zo, waar heeft hij het over? Maar ik heb hem nog nooit iets zien oplossen! Het is dus gewoon een buikspreekpop, waarschijnlijk een mietje, die in zijn eigen kaartenhuis leeft!
@ Albert Camus | 14-01-16 | 08:30
Als het hier om een Oekraïens "cunning plan" ging dan hadden ze er beslist wel voor gezorgd dat ze waterdicht bewijs tegen de Russen/separatisten hadden.
Volgens mij betreft het hier een "cunning plan" van onze overheid om KLM en die overheid zelf buiten schot te houden.
Albert Camus +++
-weggejorist-
Toch is het ingewikkelder dan we denken. De MH17 is indirect en onbedoeld een onderdeel geworden van het geo-politieke beleid van de USA met de EU en Nederland als ondersteuners. Een belangrijke doelstelling is altijd geweest de Ukraine los te weken uit de Russische invloedsfeer en op te nemen in een Westers EU verband. De EU en de meeste Europese regeringen hebben dit Amerikaanse beleid ondersteund. Die onverdeelde steun is echter bij de Europese burgers niet aanwezig. In dat verband zou het uiterst functioneel zijn indien in hun hoofden en harten de wereld ongenuanceerd verdeeld kon worden in the good and the bad guys, waarbij de Ukrainers als goed en de Russen als fout worden ervaren. Om dit te bereiken wordt geen middel geschuwd. (Verhoffstad en Van Baalen)
Het wordt ook steeds aannemelijker dat voor dit doel de Russische rebellen (lees de Russen) geframed zijn door het Ukrainse leger. Deze legerleiding heeft de Ukrainse luchtverkeersleiding opdracht gegeven om MH17 een iets afwijkende hoogte en koers te laten vliegen en tegelijker tijd hebben zij via kanalen de Russische rebellen ingeseind dat
er weer een Ukraiens legertoestel hun kant uit kwam met kwade bedoelingen.
De Russen zijn hierdoor volkomen op het verkeerde been gezet met het bekende dramatische gevolg. De framing die hier is toegepast mag echter nooit uitkomen omdat
anders de bedoelde manipulatie van opinions als een boemerang gaat werken.
Dit is de enige reden waarom de USA nooit de radar en satelietbeelden zullen vrijgeven.
Ook de Ukraiense radarbeelden en de opnames van de gesprekken tussen cockpit en luchtverkeersleiding zullen nooit boven water komen. En zo hebben Westerse overheden en de Russische overheid er belang bij dat de waarheid nooit onder die onderste steen tevoorschijn komt. Mensenlevens zijn op die manier ondergeschikt gemaakt aan geopolitieke belangen.
Meteorieten slaan ook weleens troposferische dingen kapot..
Mark Rutte is echt slappe zak. Geen ruggengraat. Hij riep onderste steen boven. Hij durft niks. Als je de onderste steen boven wilt hebben dan ga je daarvoor en doe je daadwerkelijk alles. Hij doet niks. De overheid van de Oekraïne liegt. Het is erg dat slachtoffers gebruikt worden door politiek. En de eigen agenda van politici.
Iemand enig idee hoe dat te doen, die radarbeelden opeisen?
Mijn stem heb je.
Het NL volk moet de radarbeelden opeisen, krijgen we die niet te zien dan allemaal tegen verdrag met Oekraïne stemmen met het referendum.
Media kan hier ook aan meewerken.
-weggejorist-
@Spotje | 13-01-16 | 22:45
Oud nieuws, maar de foto gepubliceerd in Paris Match van de BUK die getransporteerd zou zijn uit Rusland en die de lancering zou hebben uitgevoerd op de MH17 en waar het JIT naar op zoek is, is inderdaad een slechte fotobewerking. Let op het lijnperspectief (trailer t.o.v. truck en nummer 050 t.o.v. de rest), verticale en horizontale plaatsing op de trailer, relatieve grootte van de BUK t.o.v. de trailer, pixels bij delen die op elkaar aan horen te sluiten, lichtinval en schaduw, scherpteverdeling v/d foto etc.
start7mei.files.wordpress.com/2015/09...
www.flickr.com/photos/132949552@N05/1...
@ plaszak | 13-01-16 | 18:38
www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2014/...
Kunnen al die mensen die een uitje zagen in het kijken naar de rouwstoet niet met zijn allem naar het binnenhof om de waarheid te eisen?
Let op: Over de rug van de nabestaanden wordt er gewacht met het openbaar maken van de satellietbeelden tot net voor het referendum over Oekraine. En dan gaat 's lands grootste leugenaar ons wijs maken hoe leuk het samenwerken is met Oekraine
@Vrije Nator MH17 is bewust neergeschoten. Het OM heeft de verdenking van moord.
Daarnaast zijn er de beelden van een BUK op weg naar de mogelijke lancheerplek. Wat als blijkt dat deze beelden fake zijn? Dan is er sprake van een false flag.
Ik wil er niet aan denken maar dit scenario lijkt met de dag waarschijnlijker te worden.
De reden: Rusland moet kort worden gehouden. De winst: invloed op Oekraine door EU en Vs.
Dat kan nog grappig worden. OM zal wellicht besluiten dat het bruikbare beelden zijn, het kabinet heeft toegezegd dat er geen stukken in het rapport terechtkomen waar 1 van de 4 betrokken partijen dat niet wil. Kan nog een leuke spagaat worden.
Het is toch overduidelijk? Allemaal geld en politiek.
Mijn lezing:
Ik denk dat het een oprechte fout van iemand in Oekraïne is geweest. Daarop raakte hogerhand in paniek, want oh god straks komt toetreding tot de EU in gevaar. Dat betekent geen gratis geld meer! Dus alles wordt de doofpot ingejorisd. Waarom mag Nederland dan niets weten? Zelfde reden: straks valt het kabinet nog over de waarheid: namelijk dat Oekraïne per sé bij de EU moet vanwege Putin, die natuurlijk de Grote Satan is.
@brughslurph | 13-01-16 | 20:51
Geeft niet. Ik ben hier zo'n beetje de link-hoer geloof ik, dus doe ik het wel.
Mail is van anonieme bron, dus dat zegt me nog niet zoveel. Ben benieuwd.
Waarom plaatsen ze die mails niet gewoon op de website of sturen ze die niet naar Bellingcat. Hebben we weer wat te smullen.
Als het officiële mails waren, dan ging dat wel direct naar het JIT. Iemand zou kunnen lekken, maar waarom dan sturen naar deze stichting.
Ik begrijp de omslachtigheid niet, want nu gaat het ook naar het JIT, waar het ook de doofpot in kan, mochten zij dat zo wensen.
plaszak [13-01-16 ] 20:40
Ik ben niet zo handig met linkjes. Maar da's idd de bron, frappant genoeg. In ieder geval weten (?) we nu dat iemand niet helemaal eerlijk is geweest.
@pro1991 | 13-01-16 | 20:43
Jij bent van 91? (zie je nick)
Zo ja, dan is dat soort , overigens correcte, etiquette niet aan jou besteedt
#tiefusjeugd.
Wat als de moeder van Rutte in dat vliegtuig had gezeten? De dochter of zoon van een andere minister? Nog steeds zo apatisch?
Mensen die iemand verliezen, zonder opgaaf van redenen of sluitend bewijs, blijven zoeken en vragen. Niemand kan zoiets anders afsluiten, als dat überhaupt al het al kan...
Weet je hoe je 'Hooggeachte heer Rutte' schrijft?
Met je l#l uit je broek natuurlijk.
Nou nog de vraag hoe je al dat mos van die onderste steen gaat afkrabben.
Rutte rept in de reactie met geen woord over de radarbeelden van de VS...
John Kerry heeft op een persconferentie duidelijk aangegeven dat de VS over radarbeelden beschikte.
Dan is het toch niet zo moeilijk om die ter beschikking te stellen?
"Hooggeachte heer Rutte..." wtf!
HOOGGEACHTE heer Rutte????
H~O~O~G~G~E~A~C~H~T~E èn H~E~E~R????
¿¿¿
@brughslurph | 13-01-16 | 20:20
nos.nl/artikel/2080317-stichting-mh17-...
Had jij natuurlijk ook effe kunnen doen...
Achterhoedegevecht. Het is lullig maar wel waar;
Zoek de fout: de Nederland de Duitsland de Zwitserland de Columbia de Oekraïne de Zweden de Spanje de Frankrijk de Griekenland de België de Turkije de Rusland de Hongarije de Engeland de Honduras de Zuid Afrika de Denemarken de Finland de China de Zuid Korea de Thailand de Australie
En lachend schoof hij de brief door naar een Russische snol of lekkere knul (want ook dat blijft onduidelijk), die hij leerde kennen via internet. Kan jij hier iets mee?
Ha, ha, ha, ha, ha!
Brief is dus aan de verkeerde gestuurd. Deze brief had naar Samsom en Zijlstra moeten gaan. Die hebben het voor het zeggen in de 2e kamer.
BREKEND !
Onbekende stuurt radarbeelden MH17. De stichting vliegramp MH17 heeft deze week drie e-mails ontvangen met stills. De info wordt overgedragen aan het OM.
Tienduizenden die langs de weg stonden te klappen en hun tranen de vrije loop lieten verwacht ik ook op het Binnenhof om de nabestaanden te steunen... Chinook Elsevier | 13-01-16 | 17:14
Wat zou daar een signaal vanuit gaan zeg. Met een effect dat verder reikt dan MH17 alleen. Houd echter rekening met een grote deceptie. Zolang de eigen schaapjes veilig op het droge staan gaan we natuurlijk niets in de waagschaal leggen en gaan apathisch gedrag en gemak hand-in-hand.
Al die onderste stenen, als die ooit door een archeoloog worden gevonden zal zijn eerste gedachte zijn dat hij de ruïne van een groot kasteel opgegraven heeft.
#teveel
Je kunt het vrij eenvoudig boven water krijgen als het de russen (of hun stropoppen) waren :
- start een campagne op (bijvoorbeeld) geenstijl omtrent de complottheorie dat het de Oekraïners waren.
- blij hier op drammen en stampen tot het de verkiezingen van 6 april gaat beïnvloeden
- dan heeft Rutte c.s. de keuze uit: EU kneus van de eeuw of alsnog met de waarheid komen.
Heeft als voordeel dat als het toch de Oekraïners waren het de verkiezingen gunstig zal beïnvloeden.
door
En dan wordt het filmpje van de onderszoeksraad toevallig ook nog gemaakt voor iemand die ook voor Shell werkt nl.linkedin.com/in/martijn-schroevers... ?
Over een oorlogsgebied vliegen is de reden dat dit gebeurde. Wie geschoten heeft is niet relevant, de naam van de gek die toegestaan heeft DAT daar gevlogen werd wel. Dat is de reden dat er zo smoezelig over gedaan wordt: dat is een Nederlander namelijk, en misschien heet hij wel (als plaatsvervangend verantwoordelijke): Rutte.
Toch vind ik het vreemd dat er pas zo laat een reactie komt van de nabestaanden. Je zou zeggen als je familielid is neergestort, je de hele tijd zou klagen bij media en politiek als het allemaal te lang duurt. Wat dat betreft vond ik de families erg afwezig. Precies op het moment dat ik mij dat afvraag, zowel hier als bij "nu.nl", komt er dan een brief naar de premier.
Reaguurders boven mij hebben aangegeven dat men beter naar de rechter kan stappen. Ik ben het daar geheel mee eens en begrijp ook niet waarom de kranten al niet vol staan met nieuws over rechtszaken die door familieleden en nabestaanden zijn aangespannen. Via een juridische procedure maak je veel meer kans op het verkrijgen van informatie en recht. Bij de vliegramp waren erg veel Nederlandse slachtoffers. Toch hoor je maar weinig ophef van directe nabestaanden in media.
Hoe anders is dat bijvoorbeeld met het ongeluk met de Monstertruck in Haaksbergen een veel kleinere ramp met minder slachtoffers. Daar zaten de nabestaanden en familieleden zelf vanaf het begin de overheid op de hielen, zochten daarbij voortdurend media op en spanden rechtszaken aan, waarover ook werd bericht. Waarom is dat in dit geval anders?
MH17: b*mmetje dat is afgegaan na een aanval met een militair gevechtsvliegtuig. Paar vervelende details: bommetje van een staatje dat begint met de letter I uit het midden oosten. Dit zelfde land heeft ook zeer nauwe banden met de firma die de luchthaven uitbaat waar het vliegtuig uit vertrok.
Het vliegtuig dat heeft geschoten was van Ukraine en en mogelijk een BUK.
Ukraine weigert medewerking; VS heeft alle tweets door de lucht vaart controllers laten weghalen (Spaanse werknemers) enkele uren na de feiten.
En niemand wil meewerken aan het onderzoek en men heeft de bewijzen en satelliet beelden, doch niemand wil ze delen ...
Reden: cargo was een bio w**** dat voorzien was om af te gaan in Kuala Lumpur (nadat passagiers het vliegtuig hadden verlaten). Doel: onbekend, waarschijnlijk uitlokken van ofwel een conflict ofwel de wereldbevolking verminderen of beide ...
Vandaar: USRR, VS en Ukraine en Nato spelen onder een hoedje aangezien hun 'belangen' in dit geval hetzelfde zijn.
De passagiers zijn opgeofferd.
Cargo manifesten en bijkomende uitleg: therearenosunglasses.wordpress.com/20...
Geen details in de manifesten en zoals gezegd: niemand wil meewerken aan het onderzoek ... vuile zaak. Informatie van de 'first responders' en satelliet beelden zijn een noodzaak om tot op de bodem van deze affaire te kunnen geraken. Veel geluk. Blijft U maar netjes belastingen betalen, oogjes toe, slaap zacht.
Onvoorstelbaar als het kabinet met deze lakse houding ongestraft wegkomt. En behalve dat, onvoorstelbaar als het Rutte nu nog steeds ontbreekt aan zelfreflectie en schaamte vanwege zijn incompetentie.
Die radarbeelden zijn heus wel verstrekt. Het punt is alleen dat er beloofd is dat punten waar 1 van de betrokken partijen niet blij mee is gewoon uit het rapport worden gehouden. Kapitale blunder.
EU is de reincarnatie van het Derde Rijk.
Tikkie Terug | 13-01-16 | 17:55
Zo, spoor jij dan effe niet.
plaszak | 13-01-16 | 18:40
Nou, zit wel iets in. Kijk maar naar Juncker: democratisch stemmen vind hij onzin. In Duitsland vinden politici het een goede zaak dat er binnenkort meer immigranten dan vluchtelingen zijn. En hier pleegt de media censuur. Dus ja, nogal dictatoriaal.
De mooiste complottheorie vind ik deze:
Rusland levert een oud BUK voertuig zonder commando- en radar wagen. Rijd er op klaarlichte dag heel oost Oekraïne mee door en laat zich filmen en fotograferen. Dan schieten ze (zonder radarwagen dus heel knap) MH17 neer en rijden nog een halve dag rond in plaats van de grens over te gaan. Vervolgens laten de rebellen iedereen toe om het rampgebied te filmen, halen alle bewijsstukken en lichamen op, leveren de zwarte dozen in zodat het westen kan bewijzen dat zij het gedaan hebben...
En na anderhalf jaar heeft het westen nog geen bewijs.
Haha. die Aluhoedjes toch
Hoernalisten, doe GVD je werk eens!
Waarom mag de pers geen vragen stellen aan Joustra (VVD) als het allemaal deugt? Dit is toch gewoon een vaag clubje regelneefjes van VVD en Shell. Dit heeft toch niks met waarheidsvinding te maken www.youtube.com/watch?v=k2S8jYfnt_4 ? Het is weer hetzelfde als met Balkenende en de commissie Davids. Ze stellen het net zolang uit totdat ze het niet meer uitstellen kunnen en gedwongen worden om het te gaan onderzoeken. En dan nog komt eruit dat ze fout zitten en dan worden ze beloond met een parttime baantje van een paar ton. Ze zijn bezig met wereldmachtspolitiek, er is niemand die voor belangen van gewone burgers opkomt. De hele beperking van het zoekgebied door Joustra is al een keuze waar iemand vragen over zou moeten kunnen stellen. Niet erg waarschijnlijk dat een raket met die snelheid voorbij een verkeersvliegtuig vliegt en dan ontploft, terwijl het verkeersvliegtuig ook met hoge snelheid nadert, zie www.youtube.com/watch?feature=player_... . Als jullie die simulatie geloofwaardig vinden, prima. Probeer het maar precies zo te doen en dan te zorgen dat de raket er eerst voorbij vliegt zodat hij aan de andere kant van het toestel ontploft. Lijkt me knap met die snelheden. En hoeveel meter afstand van het raam aan de andere zijde van het toestel? Een paar meter maar? Dus er voorbij vliegen, maar ook weer niet te ver er voorbij. Kan iemand eens uitrekenen of dat überhaupt natuurkundig mogelijk is? www.youtube.com/watch?feature=player_...
Tja Rutte, een leugen brengt je wel verder maar je kunt niet meer terug..
-
#eindeRutteisinzicht
Ach, bijna tweehonderd dode medelanders is een schijntje voor een fijne niet te winnen machtstrijd, onder in de la, al hoop ik heel iets anders
EU is de reincarnatie van het Derde Rijk.
Tikkie Terug | 13-01-16 | 17:55
Zo, spoor jij dan effe niet.
@Sano | 13-01-16 | 17:18
KLM vlucht?
Welke KLM vlucht.
@alexbl | 13-01-16 | 17:10
En waar is deze mening op gebaseerd? Heb je het gezien, of heb je ander bewijs. Of heb je gewoon een grote duim?
De PVDA zit hier net zo vuistdiep in als de VVD. Heel veel Nederlanders verdienen dit soort faalbestuurders. Je zult er maar op gestemd hebben.
@Watching the Wheels | 13-01-16 | 18:16
Ik wil u graag verwijzen naar
flame_me | 13-01-16 | 18:16
@flame_me | 13-01-16 | 18:16
Wat is het nou? Persco bekijken of wat nuttigs doen? Het gaat erom dat Joustra ook niet 100% eerlijk overkomt.
Rutte moet voor het hekje..
Als we morgen niet meer bij Shell tanken en Gazprom ook het lazarus laten krijgen, totdat de onderste steen boven is dan is het zo voor elkaar.
Rutte reageert pas op deze brief als er een paar krammen in zijn mondhoeken zijn gezet. Anders is hij niet in staat zijn dwangneurotische grijns te onderdrukken.
Vervolgens moeten er nog wat gegevens verdwijnen, en dan pas gaat hij zeggen dat hij nog een regeerperiode nodig heeft om de waarheid te vinden.
Waarna hij gillend ter aarde stort omdat hij de krammen uit zijn vlees scheurt Door toch weer te grijnzen.
Er zal wel tussen nu en 6 maanden een reactie komen. Hij is druk bezig mensen heel druk bezig met het zoeken naar die onderste steen..
@Watching the Wheels | 13-01-16 | 18:16
Als je die FD link wilt lezen moet je hem even in Google plakken en dan zoeken, dan krijg je wel toegang.
Nou, die onderste steen zit wel erg diep hé , Rutte?
@Bollux | 13-01-16 | 17:49
Denk toch dat ze zo langzamerhand een printje moeten maken. Desnoods in wat lagere dan oorspronkelijke resolutie als ze wat achter willen houden. Ze kunnen het niet blijven maken om met "niks" te komen. Als Rusland zo'n grote vijand is ... waarom heeft Shell dan recent met Gazprom een alliantie gevormd? Waarom is Medy van der Laan (D66) dan toevallig hoofd van Energie Nederland geworden (waar Gazprom lid van is) in dezelfde maand waarin ze tot "onafhankelijk" voorzitter van de Referendumcommissie werd gekozen? Gazprom onthoud die naam fd.nl/ondernemen/1115100/plannen-voor-...
.
VVD en Shell is 2 handen op 1 buik (Halbe Zijlstra werkt ook voor Shell met zijn bedrijf). Rutte en Nederland hebben gewoon een dubbele (of driedubbele) agenda. En dat is niet erg, maar wat wel erg is is het feit dat ze het onderzoek naar een VVD'er toe trekken zodat de nabestaanden geen enkele kans hebben dat iemand ten volle puur en alleen hun belangen behartigt. Het is toch wel toevallig dat VVD'er Ploeg in eerste instantie de nabestaanden vertegenwoordigde. Alles wordt afgedekt onder het mom van "de onderste steen boven". Ik vertrouw ze niet.
@Watching the Wheels
@accijnstoerist
De onderzoekscommissie heeft aangetoond dat er met een BUK is geschoten vanuit rebellengebied. Bekijk maar even hun persco of iets dergelijks. Doe wat nuttigs.
Bij het andere heb ik gezegd bijna 100% bewijs. Gaat het niet om. Iedereen met een gezond boerenverstand weet vanaf het eerste uur wat er is gebeurd. Er zijn veel aanwijzingen en vele aanwijzingen vertellen hetzelfde.
Wat niet respectvol is naar nabestaanden is dat continue andere domme onwaarschijnlijke theorieën de wereld ingooien en dat achterlijke 'bewijs' en 'theorieën' van RT hier propaganderen. Kap daar eens mee.
Al is de leugen nog zo snel.......
De waarheid achterhaalt hem wel.....
Laten we hopen dat dit oude spreekwoord ook hier gaat gelden
Kan er geen wegenbouwer een flinke berg stenen op het binnenhof droppen? Kan vast een mooi TV format uit ontstaan: zoek de onderste steen. 1e prijs is de opRut trofee:)
@davimore | 13-01-16 | 18:11
alsof het cda van mh17 een breekpunt zal maken bij het formeren van een toekomstig nieuw kabinet.
Gaat niet gebeuren, gaat geen antwoord op komen..
Überhaupt niet vóór dat het associatieverdrag met de Oekraïne geratificeerd is..
Geopolitiek gaat voor nabestaanden.
Wat een geduld moeten die nabestaanden hebben dat ze nu pas dit soort acties gaan ondernemen. Ik vroeg mij al af wanneer ze dat zouden gaan doen. Blijkbaar is het nodig. Ik wens die dappere mensen daarbij veel succes en doorzettingsvermogen.
Dat Rutte, Judas des Vaderlands, op dit moment voor het grootste deel verantwoordelijk is voor het verdriet waar de nabestaanden nog dagelijks mee te kampen hebben, weerhoudt hem er geenszins van om elke gelegenheid aan te grijpen om momenteel ginnegappend met der Juncker op de foto te gaan.
De waanzin voorbij, deze man moet zich dood schamen.
Vraag:
.
Kabinet Rutte en Dossier MH17, wat zullen ze kiezen?
.
Pluche of Truth?
.
.
Antwoord:
.
Driemaal het eerste...
het is duidelijk dat de nederlandse overheid de status quo mbt oekraine/turkije/rusland belangrijker vindt dan gerechtigheid voor de familieleden.
"De regering heeft in antwoord op Kamervragen aangegeven, dat het ontbreken van de primaire radarbeelden geen verschil heeft gemaakt voor (de conclusies van) het onderzoek."
en
"Immers, zij kan alleen maar worden getrokken als de radarbeelden bekend zijn."
geven het eigenlijk al aan: Als de conclusies uit de duim gezogen zijn, maak het al-dan-niet ontbreken van de primaire radarbeelden daarop geen verschil.
Rutte en z'n onderste steen, de hoofdman van de Verening van Verdwijntrucs en Doofpotten: verdwenen fotorolletjes (Sebrenica), verdwenen gesprekstapes (van Rey), verdwenen bonnetje van deal met Cees H., verdwenen klokkenluidersbrief, en thans "verdwenen" radarbeelden.
De lijst met voorvallen omtrent niet/niet volledig/onjuist informeren van de Tweede Kamer is schier eindeloos. De PvdA rotzooit vrolijk mee om zoveel mogelijk te verdoezelen, te liegen en te bedriegen.
.
Ik wens de nabestaanden veel uithoudingsvermogen. Geef niet op en zoek zoveel mogelijk de (internationale) publiciteit. Deze affaire is te pijnlijk om te laten verdwijnen in de goocheldoos van Rutte en zijn trawanten.
Markje Rutte is gewoon een patalogiche leugenaar klaar, en zit in een nep parlement.
Het is heel simpel. Oekraïne is de schuldige. Als dit niet zo zou zijn geweest dan was het allemaal allang naar buiten gekomen.
@Pirata piraticus:
Belofte maakt schuld, dan had de premier zijn bek moeten houden over onderste steen boven.
Ik vind het knap dat de nabestaanden nog zo'n nette, beleefde brief kunnen fabriceren. Als ze hem de huid vol hadden gescholden, had me dat toepasselijker geleken. Maar ik begrijp niet waarom er nog onderzoek nodig is; de dag van de aanslag las ik dat er communicatie was tussen soldaten in de Oekraïne en die was online geplaatst en in te zien en daaruit bleek dat zij het hadden neergeschoten omdat ze dachten dat het een gevechtsvliegtuig was.
Maar goed, waar bakt onze regering nou wel iets van? Kabinet Rutte = FAIL FAIL FAIL op alle fronten.
@Spotje | 13-01-16 | 17:52
Over onderhoud aan radars kunnen we bakkeleien. De mobiele radarsystemen zullen waarschijnlijk hun feed niet opnemen en NATO AWACS kan simpelweg niet ver genoeg kijken. Maar los daarvan, ik denk dat er op die radarbeelden niets te zien valt. En stel nou eens dat er inderdaad straaljagers gevlogen hebben... En stel nou dat die inderdaad een BUK-lancering hebben getriggerd. Wat verandert dat aan de officiële lezing zoals gesteld in het OVV-rapport? Die Oekraïense straaljagers vlogen dan nog altijd boven soeverein Oekraïens grondgebied! Ik blijf erbij dat het een onbedoelde lancering door ongetrainde paramilitairen betreft met door de schurkenstaat Rusland geleverd materieel.
Watching the Wheels | 13-01-16 | 17:28
Daarom zeg ik: klaag alsnog overheid/Staat aan, desnoods via Europese Commissie, voor obstructie van rechtsgang oid. Werk in ieder geval via juridische wegen.
Pirata piraticus | 13-01-16 | 18:00
Dat is een dooddoener.
Nabestaanden willen altijd meer informatie. Als ze die krijgen dan willen ze nog meer details en zo voort. Deze week nog nabestaanden van de ramp in Faro van 25 jaar geleden, die ook de onderste steen boven willen. Wat ze hiermee willen bereiken, weet ik eigenlijk niet. Hun geliefde krijgen ze er in elk geval niet mee terug. Ze kunnen zich beter richten op de toekomst in plaats zich in het verleden vast te bijten. Wat mij betreft mag de media aandacht voor de wensen van de nabestaanden wel wat minder, want bij mij roept het zo langzamerhand irritatie op.
Het is een diep trieste schande, dit nep-parlement.
@ Sano | 13-01-16 | 17:18
Precies.
In deze hele discussie blijven de werkelijke schuldigen buiten schot.
Zal wel geen toeval wezen...
trivius | 13-01-16 | 17:31
Klopt, het was beter geweest als de regering gewoon eerlijk was geweest vanaf het begin. Het vliegtuig is neergestort in oorlogsgebied, dus wellicht weten we nooit precies wie/waarom/hoe/etc. Dus niet dat gelul over die onderste steen, het is totaal onhaalbaar. Sommige dingen gebeuren nou eenmaal, er is weinig aan te doen nadat het gebeurd is, en vaak ook niet eens meer te achterhalen wat er precies gebeurd is.
ik zie in bovenstaande een paar speculaties over de gang van zaken staan. daar voeg ik een andere variant aan toe. Ja, het waren de separatisten die de Buk raket afschoten. Dat deden ze om een Oekraïens gevechtsvliegtuig dat in de schaduw van de MH17 Boeing meevloog neer te schieten. Precies zoiets dergelijks hadden de Oekraïners al aangekondigd in de weken voorafgaand aan de aanslag. En daarom ook willen de Oekraïners, de Amerikanen en de Russen de radardata niet vrijgeven. Just my two cents.
Waar is die malle reaguurder die hier beweerde dat die radarbeelden in het eerste rapport stonden en er hier uitvoerig over was gediscussierd? Want wij waren allemaal gek ofzo. Waar is die trol nu?
De Nederlandse regering heeft duidelijk heel veel te verbergen.
Dit is een lijst met 51 punten waaruit dat zou kunnen blijken. Gewoon feiten die iedereen kan checken. Jammer dat de reguliere pers niet wat meer aandacht hieraan besteedt.
www.whathappenedtoflightmh17.com/long-...
"Hooggeachte"... daar zou ik nu hartelijk om kunnen lachen mits het niet zo triest was. Onderste steen boven... gevalletje Oefenmijnen, Bijlmerramp, Enschede... etcetera
Er is bewijs zat.
flame_me | 13-01-16 | 17:33
Kom maar op dan met dat bewijs. Wij wachten er allen met smart op.
accijnstoerist | 13-01-16 | 17:53
Het liefst nog voor het geenpeil-referendum, voor het waarschijnlijke geval dat Oekraïne er zelf achter zat.
Bollux | 13-01-16 | 17:30
Waarom kan men dat niet uitleggen aan Pieter Omtzigt dan? Kan toch gewoon als antwoord op die vraag van hem gebruikt worden, als dit daadwerkelijk de correcte uitleg is?
Schaamteloos gedrag van onze regering.
Jammer voor de nabestaanden, maar Rutte en zijn EU-vrinden willen überhaupt niet dat de waarheid boven tafel komt. Want dan zal blijken dat ze (Rutte, consorte en EU) fout zitten. Bewust overigens. Want de Oekraine MOET bij de EU, en dat mag volgens Brussel wel wat mensenlevens kosten. En daar zal een referendum niets aan veranderen. Hoe valt het anders te verklaren dat, ondanks het gebrek aan bewijs, er wel een schuldige werd aangewezen? En de NL-media huppelen er achteraan.
De EU gaat niet anders te werk als Nazi-Duitsland indertijd. Propaganda (Goebbels zou jaloers geweest zijn), annexatie (Oekraine versus Sudetenland), schuldigen aanwijzen en bestraffen (Joden/Rusland), noem maar op op. Ongekozen, zelfbenoemde 'leiders'.
Zag gisteren op NG een documentaire over de winterspelen in 1936 in (toen nog) Garmisch en Partenkirchen. Wie tegen was en vragen stelde kon rekenen op een enkeltje Dachau. Wie tegen was werd op zijn Duits gezegd 'Kalt gestellt'. Dat systeem werkte, maar creerde ook huichelaars die alles in het werk stelden om omhoog te kruipen in het systeem. Dat systeem is er nu ook en heet EU. Timmermans is het gelukt om via 'Arschlecken' omhoog te kruipen, Rutte en consorte willen dat ook. En daarom zal door en voor deze eikels de waarheid m.b.t hun doelen moeten wijken.
En wie deze vergelijking te ver vind gaan, geef dan eens 10 verschillen aan? Ik zeg, EU is de reincarnatie van het Derde Rijk.
'Hooggeachte heer 'had ik weggelaten, en daar voor in de plaats : vuile viezerik.
Er is bewijs zat.
flame_me | 13-01-16 | 17:33
Kom maar op dan met dat bewijs. Wij wachten er allen met smart op.
@Bollux:
Primaire radarbeelden zijn ook beschikbaar voor de burger verkeersleiding.
hoe toevallig is het dat zowel de burgerluchtverkeersleiding als die van de militairen in Ukraine geen primare radar gegevens kunnen opleveren?
Dat is gewoon onmogelijk! Daarnaast zijn er nog vele mobiele radar installaties op vrachtwagens welke het luchtruim monitoren. En AWACS.
Het is wel heel toevallig dat de radar van de burgerluchtvaart in onderhoud was. Radar heeft vrijwel geen onderhoud nodig. Dat heeft niets met oorlogstijd te maken.
Ik ben het met je eens dat er weinig hits op de radarbeelden zullen staan van een raket.
Maar er zijn veel ooggetuigen welke spraken over een over meerdere straaljagers. Interessant is het of deze een rol hebben gespeeld. Niet in het neerhalen van MH17. mogelijk wel in het uitlokken van een BUK lanchering.
Waarom al 1,5 jaar deze geheimzinnigheid..??
Oekraïne wellicht niet zo onschuldig als men ons wil laten geloven..???
De 7's regeren weer in het nieuws de laatste tijd.
@Watching the Wheels | 13-01-16 | 17:38
Waar Kerry hoogstwaarschijnlijk op doelt zijn satellietbeelden. En deze beelden worden ook niet wereldkundig gemaakt. De US wil simpelweg niet haar militaire capaciteiten prijsgeven.
Het OVV-rapport is helder. Kerry's opmerking bevestigt het rapport in mijn ogen.
Waarom alleen radarbeelden van Oekraïne en Rusland vragen? We weten uit betrouwbare (CIA) bron dat de VS over satellietbeelden beschikt van het gebeuren. Wat daarop te zien is, is al officieus gelekt. Oud-CIA-analisten hebben al herhaaldelijk bij Obama aangedrongen om (een deel van) die beelden nu maar publiek te maken. Maar de VS weigeren, onder het mom dat het hun veiligheid in gedrang zou brengen.
Iedereen met een beetje gezond verstand weet wat die weigering in werkelijkheid betekent: wat er op te zien is, is niet wat de VS zouden willen zien. Men kan nu toch moeilijk aan het publiek gaan verkopen dat heel die commotie tegenover Rusland op niets is gebaseerd (remember WMD in Irak, gasaanval in Syrië, enz.).
Walgelijke toestand voor deze nabestaanden en ook voor het Nederlandse volk. Hier wordt heel duidelijk iets onder de "onderste steen" verborgen. Het past precies bij dit "beste kabinet ooit".
@flame_me | 13-01-16 | 17:33
Ben ik het niet mee eens. Ik heb geen bewijs gezien. Wat ik wel gezien heb is een Oekraïense regering die atypisch gedrag vertoont vanaf dag 1.
Rutte en zijn onderste steen. Het is niet omdat de nabestaanden er iets mee zouden opschieten, maar als het aan mij ligt valt het kabinet door deze leugen.
Weten jullie nog? 20 juli offensief v Kiev op railinfra rondom Donetsk terwijl Nederlandse lijken door de vrijwillige separatistische brandweer v Torez in een koelwagon lagen opgeslagen? Igor Kolomoisky...
alexbl
Ik denk ook dat het Oekraïne zelf is geweest. Rusland stelt zijn beelden niet ter beschikking omdat daaruit zal blijken dat die raket door hen (Oekraïne) is afgeschoten. Maar dat zal niemand geloven en die Russen hebben geen zin in een welles/nietes discussie. Amerika zal ook geen beelden vrijgeven totdat Oekraïne lid is geworden van de EU. Daarna zal het niet meer uitmaken. Oekraïne zelf us duidelijk. Als zal blijken dat zij dit zelf gedaan hebben dan kunnen ze iveral nasr fluiten.
Kan iemand deze brief ook even op Dumpert gooien zodat we 'm als een dolle kunnen plussen om op die manier zoveel mogelijk stampij te maken? Lijkt me dat we dat allemaal meer dan verplicht zijn aan de nabestaanden, die onze regering schaamteloos in de kou laat staan. Onderste steen boven gvd.
Respectloos wat er nu gebeurt.
Volgens mij blijft die steen onderin totdat Rutte een baantje in Brussel heeft.
Als dat inderdaad het geval is, dan laat hij zich dat niet afnemen door een paar lastige nabestaanden.
@Bollux | 13-01-16 | 17:30
John Kerry heeft zelf gezegd dat hij de beelden heeft, zo'n belangrijke man liegt toch niet in zo'n belangrijke positie of wel? Zie vanaf 30 seconden filmpje op nos.nl/artikel/2079535-vader-mh17-slac...
MH17 was de uitgelezen kans voor Rutte om zijn leiderschap te tonen en te laten zien dat hij meer is dan wereldkampioen verkiezingsbeloften breken. Hij heeft jammerlijk gefaald. Jammer dat het zo ver heeft moeten komen, Rutte had ook die schoft van een Timmerfrans tegen moeten houden maar nee......
Het is volstrekt duidelijk dat Oekraïne zelf de MH17 heeft neergehaald als " false flag operation ". Of men dacht het vliegtuig van Putin neer te halen die daar vlak bij vloog op die dag. De radarbeelden zeggen alles, daarom mogen ze niet worden gezien. En Rusland wacht op de straks valse beelden van de USA om die daarna te kunnen weerleggen. Het is een vuil spel met honderden slachtoffers. En dat alles om geo-politieke spelletjes van de EU.
Arme nabestaanden. Hun wordt zoveel zand in de ogen gestrooid door gefrustreerde complotters en kremlin jugend dat ze het verhaal wat aannemelijk is al direct na de ramp in twijfel trekken.
Het is heel simpel:
1. MH17 is neergehaald door een BUK. Hiervan is het bewijs geleverd.
2. Deze BUK is afgeschoten uit separatistisch gebied door separatisten. Bijna 100% bewijs hiervan is de tweet die geplaatst is en verwijderd door separatisten vlak na de ramp aangevuld door camerabeelden die de reactie filmt wanneer de separatisten voor het eerst de crashsite inspecteren.
3. Het is onwaarschijnlijk dat men heeft geprobeerd een burgervliegtuig neergehaald, maar men heeft het aangezien voor een militair vliegtuig. Blijft een verwijtbare fout. Rusland had de radarmodule niet meegeleverd.
De enige grote vraag die nog ingevuld moet worden is de betrokkenheid van het Russische leger en materieel bij de operaties van het separatisten leger en de bevelen die vanuit het Kremlin zijn gekomen.
Er is bewijs zat. Radarbeelden zijn maar een detail.
Er is maar 1 land wat er belang bij had om mh-17 neer te halen en dat is oekraine, ze wouden militaire steun van de nato en kregen die niet. de slachtoffers van mh-17 zijn de speelbal geworden om die steun wel te krijgen.
de onderste stenen zijn aan het vergaderen over een hoofd onderste steen.
"in een tijd waarin een land vervalt in burgeroorlog is regelmatig onderhoud aan deze systemen wellicht de NIET hoogste prioriteit.
Excuus
Tering. Wat een corrupte, schurftige bende is onze regering toch. Wat een duistere figuren zitten er in onze regering!
We worden geregeerd door criminelen! Het lijkt verdomme wel alsof de bandidos een staatsgreep hebben gepleegd. Wat een corrupte, achterbakse, gorchelende konksie is dat wat die domme Hollanders in 2012 hebben gestemd. Wat een achterlijk klote volk. Getverdemme.
Snap eerlijk gezegd ook niet waarom de politiek er zich mee bemoeit, internationaal strafrechtelijk onderzoek hoort bij het internationaal strafhof thuis. het Kabinet is nu alleen maar het onderzoek aan het frustreren ten gunste van eigen agenda.
Ik vind het heel tragisch voor de nabestaanden van deze aanslag, maar de aannames die in deze brief staan zijn simpelweg onjuist. Primaire radarbeelden zijn vaak afkomstig van militaire radars. Landen als Rusland zullen deze beelden niet willen delen met NAVO landen. Rusland heeft bovendien gewoon gelijk wanneer ze stellen dat de aanslag niet boven hun grondgebied plaatsvond en zij zich derhalve niet gedwongen zien hun radarbeelden op te geven. Aangaande het automatisch opslaan van radarbeelden; Ja dit gebeurt. Echter worden deze beelden ook naar verloop van tijd gewoon weer overschreven als er geen specifieke opdracht volgt om de radarbeelden veilig te stellen. Rusland heeft wederom geen belang bij het veiligstellen van deze data ergo; de stelling dat de primaire radarbeelden zijn gewist is mijns inziens gewoon waar. De opmerking dat een civiele verkeersleidingsradar juist in oorlogstijd aan zou moeten staan klopt. Echter, JUIST in een tijd waarin een land vervalt in burgeroorlog is regelmatig onderhoud aan deze systemen wellicht de hoogste prioriteit. Dus JUIST in oorlogstijd is de kans groot dat zo'n radar uit staat of kaduuk is. Als laatste, de kans dat een BUK-raket wordt geregistreerd door een radar is minimaal. Als hij al te zien is dan is dat (als gevolg van update snelheid van de radar vs de snelheid van de raket) voor hooguit 1 hit en is plaatsbepaling van afvuurpunt onmogelijk. ogmaals... tragisch, maar deze brief is inhoudelijk onjuist.
MH17 en het zogenaamde onderzoek is volkomen overgenomen door geopolitieke belangen ergo de politieke belangen van Nederland en met name die van de EU. De technocraten regeren en die zien en denken uitsluitend in grafieken, statistieken en excel sheets. Die paar honderd Nederlanders zijn in hun ogen niets meer dan de spreekwoordelijke waar gehakt wordt vallen spaanders. Het gaat allang niet meer om het belang van de burgers, de nabestaanden, maar uitsluitend om het belang van de politici van de EU. De burgers ("kiezers") is ook zo'n leuk woord daarin, worden gegoten in het blokje intensieve mensenhouderij. Bek houden en doorlopen.
En nou graag een overweging, een column of misschien zelfs een heus journalistiek en diepgaand Watergate-onderzoek naar waaróm de PVVDA een uitkomst van het MH-17 onderzoek traineren. Wegemoffelde emails, mannen in regenjassen, met prostitueebezoek gechanteerde MP's, kan me niet bommen. Als Rutte de onderste steen ónder wil houden halen wij hem zelf wel boven.
@Schwanz | 13-01-16 | 17:24
Nee, ze beseffen allang dat het tevergeefs vragen is. Toch goed dat ze het doen.
Ik mis alleen nog de luistervink onderzeeboten nog qua radio en telefoonberichten onderscheppen in de zwarte zee a la v.m yougoslavië in de adriatische zee maar die komen waarschijnlijk over 20 jaar tevoorschijn...
Dé aanjager van de agressie in de Donbass? Igor Kolomoisky. Financier v privé bataljons met hooligans. Gouverneur v Dnepr. Had beschikking over BUKs. Wil de Donbass en haar natuurlijke bronnen waaronder schaliegas inlijven. Haat Russen. Deelt bed met Hunter "zoon van Joe" Biden. Stank was zelden zo onwelriekend, de vuur aantonende rookpluim zelden zo walmend als in het geval van Igpr en het neerhalen van de MH17.
Ik heb enorm veel medelijden met de nabestaanden. Ik begrijp hun wens voor opheldering natuurlijk. De wrede waarheid echter is dat onze dode burgers op het internationale toneel worden gezien als 'collateral damage'. Zolang niemand er belang bij heeft dat de radar beelden opduiken, gebeurt er niets. Onze Amerikaanse 'vrienden' zijn hierin geen haar beter dan de Oekraïners of de Russen. Laten wij niet vergeten dat het de Yanks waren die er geen enkel probleem mee hadden om de enclave Screbrenica te offeren toen het hen zo uitkwam...
Op dag 1 heeft Rutte besloten dat het Oekraine niet was. Terwijl ze een motief hadden, wapens, aanwezig waren op plaats delict en al eerder een burger vliegtuig hadden neergeschoten in 2001.
Flut onderzoek dus met tunnelvisie
Rutte is met z'n EUSA vrienden koude oorlogje aan het spelen en Risk, Stratego, Monopoly en vooral Shell belangen in Oekraïne en Rusland aan het veiligstellen, dus die onderste steen kunnen we vergeten. Keurig afgedekt door Tjibbe Joustra (VVD) van de "onafhankelijke" "onderzoeks" raad. De waarheid is staatsgeheim en iedereen vindt het best.
PVDA en VVD het is een schande. Is er geen mogelijkheid dat Rutte, Timmermans strafrechtelijk vervolgd kunnen worden voor het achterhouden van documenten over besluitvorming. Het stinkt en respect voor nabestaande die zo'n keurige brief schrijven
Hoe schattig naïef. Denken deze families nog echt dat MP & co. luisteren naar vriendelijk verzoek om informatie vanuit burgerbevolking? Antwoorden kunnen alleen juridisch/op straffe vervolging worden afgedwongen. Neem advocaat, sla Europese wetgeving er nog eens op na en klaag overheid aan = meer kans op succes.
Onderste steen uhuh. Optiefen met dit kabinet.
Een brief. Nou, ook de nieuwe Kamervoorzitter heeft een shredder.
Igor Kolomoisky: man, means en vooral heel erg boel verschrikkelijk veel motive. Follow the money he's where it ends.
#neppresident
Zoals gebruikelijk is dit stuk weer toegevoegd in het strafdossier.
Of zo u wilt in de kronieken van een merkwaardig tijdperk.
Nabestaanden mogen indien gericht, met stenen gooien;
Het kwijt maken van onderste stenen is niet erg aardig voor degenen die met vragen achterblijven (LZVE)
Ik heb bewondering voor de ondergetekenden boven de reaguursels, die desondanks nog in staat zijn een nette aanhef te schrijven die de geadresseerde op NUL en geen enkele wijze waard is.
Hier zal misschien over 10 tot 20 jaar duidelijkheid over komen, maar nu echt niet, helaas...
Want stel je voor dat de Oekraïne er bij betrokken zou zijn, dat zou de VS wel heel slecht uitkomen met het aanstaande lidmaatschap van de Oekraïne bij de EU en daarna de NAVO in het vooruitzicht, en dit alles alleen om Poetin dwars te kunnen zitten.
Daarnaast zou dit ook ons stemgedrag kunnen beïnvloeden wat betreft het aanstaande referendum.
De onduidelijkheid naar de nabestaanden zal ze, ondanks de krokodillentranen van Fransje, een wordt wezen..., schoften zijn het!
Natuurlijk geen steun van dit leugen Kabinet ,was te verwachten.
Mja die KLM vlucht had daar nooit mogen vliegen, waarschuwingen werden straal genegeerd om een paar euro's te besparen. Dat moet koste wat t kost verborgen blijven natuurlijk.
"Geen steun van VVD en PvdA voor een apart en spoedig debat over ontbrekende, gewiste en verborgen radargegevens MH17"
Handelt de Tweede Kamer der Staten-Generaal nu niet in strijd met de grondwet om de Regering te controleren?
Zo ja, dan is weer bevestigd dat het een Nepparlement is.
Hahaha haha, aldus Rutte
De onderste steen van Rutte,
Als u nog enigszins de waarheid van de moorddadige aanslag op de MH-17 wilt achterhalen, dan dient u het Binnenhof te transformeren tot het PLAZA de MAYO, gelijk het plein van de Dwaze Moeders in Argentinie. Het is nu het moment, nu Nederland het voorzitterschap van de EU overneemt en alle ogen op Rutte zijn gevestigd te protesteren. Actie en protesten geven u nu maximale wereldwijde aandacht.
Het is schandelijk dat na 17 juli 2014 nog steeds geen antwoorden zijn op de vragen, nu al steekt men de middelvinger op naar alle nabestaande van de 298 vermoorde mensen van de MH-17 waarvan het merendeel de Nederlandse nationaliteit bezat.
De onderste steen van ons nationale lachebekje zal nooit boven komen, men zal u mededelen '' We werken in stilte '' of '' Het is moeilijker dan we dachten, zo eenvoudig als u denkt is het niet '' en nog meer van deze shit, maar ondertussen de dossiers door de shredder duwen, een echte VVD
specialiteit.
Nabestaanden van deze moordpartij verenigt u als u wilt weten wie uw geliefden hebben vermoord, volg dan de tactiek van ''De dwaze moeders'' dit is de enige manier om de regering te dwingen om de onderste steen naar boven te halen. Tienduizenden die langs de weg stonden te klappen en hun tranen de vrije loop lieten verwacht ik ook op het Binnenhof om de nabestaanden te steunen of waren het allemaal ramptoeristen?
En nu is het veelbesproken EU-verdrag met Oekraïne deels ingevoerd, een land daar waar de onderste steen ontzettend diep is begraven, waar 18 maanden geleden honderden Nederlanders zijn vermoord en de politiek doet net of er niets is gebeurd (op Pieter Omzigt na *)
De EU show must go on en om dit te verwezelijken zijn de honderden vermoorde Nederlanders onbelangrijk.
Deze zaak stinkt als een doofpot.
Er moeten satelliet beelden zijn van een BUK als er een BUK heeft rondgereden. Er zijn genoeg militaire en commerciele satellieten het gebied gepasseerd.
Die beelden kan de VS of een satelliet bedrijf zo overhandigen. Daar is niets staatsgeheim aan.
Feit dat dit bewijs er niet is zegt wel het een en ander.
Zie deze blog met veel info
www.whathappenedtoflightmh17.com/sbirs...
Goed dat de nabestaanden de botte bijl hanteren en door blijven hameren op die onderste steen.
Schroef Rutte en zijn hele zooitje.
Het gaat niet om staatsgeheimen, het gaat niet om gevoelens van nabestaanden, het gaat om Zijne Excellentie Hooghartigheid.
Maar om op zijn Nederlands te zeggen: hij dondert toch wel van zijn voetstuk.
Over een jaar staat hij voor het gerecht, waarschijnlijk om 'minder.. minder... minder' informatie naar de burger toe.
Zo gaat de regering om met het eigen volk; die offeren ze, inclusief de waarheid graag op.
2016 wordt het Europese jaar van de doofpotparlementen, de eerste 6 maanden staan immers o.l.v. Nederland.
We hebben een onvoorstelbaar lapzwansen kabinet.
Rutte en zijn onderste stenen..... Whoaaahahahaha
Ik blijf bij mijn standpunt... Het waren de Oekraïners zelf en hopelijk wordt dat vlak voor het referendum bekend. Nederland loopt aan de leiband van de EU dictatuur. Wordt hoog tijd dat daar een einde aan komt.
REAGEER OOK