achtergrond

Geenstijl

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

17-jarige 'man' uit Hendrik-Ido-Ambacht aangehouden voor 9 aanrandingen; licht getinte huidskleur, reed op fatbike

Foto: niet de fatbike in het verhaal

Ja altijd weer die zeventienjarige knapen uit Hendrik-Ido-Ambacht! Er is er weer eens aangehouden. Andere details: licht getinte huidskleur, witte schoenen, zwarte fatbike, negen aanrandingen. Het joch heeft meerdere vrouwen betast in Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht. Ook heeft hij seksueel getinte opmerkingen gemaakt. Weet u trouwens wie ook...?

Liveblog oorlog Iran. Trump uit ergernis over NAVO-bondgenoten, wint onverwacht toch Senaat-stemming

Nummer 163, 162 las u hier

Ja en daar zat Rutte weer naast Trump, die de neiging heeft zijn hulpvragen te verpakken als verwijten, en nog steeds niet helemaal lijkt te kunnen verkroppen dat niet alle NAVO-landen zo enthousiast waren over zijn kleine excursie in het Midden-Oosten als hij. Afijn, de Iraanse parlementsvoorzitter en onderhandelmeneer Ghalibaf noemt het akkoord tussen zijn land en de VS een 'verklaring van Amerikaans verlies', maar Trump blijft maar herhalen dat hij ontzettend, historisch, jaloersmakend heeft gewonnen, en we hebben zowel Ghalibaf als Trump natuurlijk leren kennen als heerschappen met een gezonde afkeur van het stijlmiddel overdrijving. 

Ondertussen won Trump in ieder geval wel bij een grotendeels symbolische stemming in het Senaat, over of hij toestemming aan Congress moet vragen voor het voortzetten van de oorlog. De Democraten hadden dit al een aantal keer geprobeerd, maar nu leek er voor het eerst ook voldoende Republikeinse steun te zijn. Gerommel thuis komt natuurlijk niet per se goed uit in tijden van onderhandelingen, maar op het laatste moment bedachten respectievelijk Bill Cassidy en Paul Rand zich. Laatstgenoemde lichtte toe: "Mijn stem is een manier om de president meer ruimte te geven om een duurzame vrede te uitonderhandelen." Eens zien of er vandaag schot in die zaak komt, kortom.

Update 11:10 - Israël zou zich hebben teruggetrokken uit een deel van zuidelijk Libanon

Schilderswijk weer dolblij na zege Marokko, waarschijnlijk ONZE volgende tegenstander

Schilderswijk is toch wel de gezelligste wijk van Marokko

Was gisteren weer een vrolijke bedoening (ja wacht maar tot ze verliezen) in de Haagse Schilderswijk na de wedstrijd van Nederland-B. Er staat wel een beetje popo in de buurt, maar dat zijn van die lulletjes met helmpjes op fietsjes. Die durven niks te doen, want dan worden ze uitgelachen & in hun gezicht getuft. Omdat Marokko met 4-2 heeft gewonnen van Haïti is dat land in de nacht van maandag op dinsdag waarschijnlijk de volgende tegenstander van Oranje - hoeven wij vannacht alleen nog maar effe een paar goaltjes te maken tegen het armzalige Tunesië. Burgemeesters zijn nu al doodsbang - dat wordt lachen!

Stadionverbod!

Thijs Römer geeft eerste interview sinds veroordeling, 'heeft zich nooit echt kunnen vereenzelvigen met het begrip pedo'

Bij Mischa Blok

Goed nieuws voor Thijs Römer, de veroordeelde kindermisbruiker die een theatervoorstelling maakte over het zijn van een veroordeelde kindermisbruiker, waarna demonstranten hem uitmaakten voor pedo: hij kan zich niet vereenzelvigen met het begrip 'pedo' en heeft dat ook nooit kunnen doen. Ontzettend inspirerend ook voor andere veroordeelde kindermisbruikers, die weleens worden uitgemaakt voor pedo: je kunt dat gewoon van je af laten glijden. Belangrijk, maar niet 'het allerbelangrijkste wat hij had kunnen doen', want dat is voor Thijs Römer natuurlijk 'het beeld van mensen (over hem) kantelen'. De slachtoffers van Thijs Römer vinden dit allemaal verschrikkelijk, maar daar staat tegenover dat Thijs Römer vindt dat we 'echt het gesprek met elkaar moeten aangaan, en elkaar niet uitsluiten'. Hoe dan ook bijzonder leuk voor de acteur Thijs Römer dat hij zijn vak weer kan beoefenen, en vervelend dat hij zo'n last heeft gehad van de kindermisbruiker Thijs Römer. 'Ik vond het aangenaam praten, samen. Dankjewel.' Nee Thijs - jij bedankt!

Zware aardbevingen Venezuela, extreme verwoesting, vrees voor tienduizenden doden

Dubbele aardbeving treft Venezuela +++ Totale verwoesting +++ Vrees voor 10.000 tot wel 100.000 slachtoffers

Het is vannacht helemaal misgegaan in Venezuela. Bij twee krachtige aardbevingen zijn delen van het land in puin gelegd. De eerste beving was er een van 7,2 op de Schaal van Richter op zee bij Puerto Cabello, de tweede beving tientallen seconden later was er eentje van 7,5. Twee aardbevingen in extreem korte tijd na elkaar zijn uiterst zeldzaam. Het geologische onderzoeksbureau USGS van de Verenigde Staten meldt 'high casualties and extensive damage' en sluit 100.000 doden niet uit - dat zou het een van de dodelijkste aardbevingen aller tijden maken. Krankzinnige beelden op het account van Cristian Crespo: gebouwen ingestort, mensen onder het puin, vermiste personen, brand en doffe ellende. We updaten, later meer.
Update 07:08 - De eerste officiële telling is nu 32 doden en 700 gewonden, maar dat aantal gaat helaas nog (veel) verder oplopen.
Update 07:22 - Online circuleren veel posters van vermiste personen
Update 07:27 - Keihard getroffen: La Guaira, een havenstad in het noorden, met 25.000 inwoners in de stad zelf en circa 270.000 inwoners in het stedelijk gebied. Te zien ook op de tweet boven dit topic: totale verwoesting. Veel gebouwen ingestort, zoals het beroemde Eduard Hotel. Kennelijk zijn daar een aantal beroemde honkballers omgekomen, zoals Eliézer Alfonzo en Gorkys Hernández. Rijden door La Guaira is als rijden door oorlogsgebied
Update 7:32 - Geen verrassing maar de noodtoestand is uitgeroepen. Ondertussen hebben veel wereldleiders al gereageerd.Zo schrijft Donald Trump: "The two major earthquakes that just hit the great people of Venezuela are both massive in scale and have left a devastating number of deaths. The U.S.A. stands ready, willing, and able to help! I have instructed all agencies of our government to get ready to move quickly. We will be there for our new and great friends. Early reports are not good!" Rob Jetten ligt nog te slapen, maar zijn tweetje zal straks wel komen
Update 07:37 - Een jonge Venezolaan loopt de trap af van een hoog gebouw na de aardbeving. Hoe dichter hij bij de begane grond komt, hoe groter de verwoesting
Update 08:08 - Reportage uit La Guaira hiero. Echt ellende. Een spookstad. En economisch ging het al niet zo best met het land
Update 08:35 - "The scale of destruction in Venezuela is staggering"
Update 08:38 - Tientallen beelden van mensen die onder het puin vandaag gehaald worden. Het is echt een drama
Update 08:46 - POV - een gebouw stort in
Update 09:31 - ISRAËL - heeft zelfs ook gedoe - is van plan een hulpteam van IsraAID naar Venezuela te sturen
Update 11:02 - Totale verwoesting. Oorlogsgebied

Artikel 23 schrappen in het Stamcafé

Joah het is warm u mag ook gewoon wat te zuipen pakken hoor

De vrijheid van onderwijs was ooit natuurlijk een goed idee omdat, nee, wacht, het is altijd al een kudtidee geweest. School is er logischerwijs niet om de levensbeschouwelijke of religieuze ideeën van ouders te megafoniseren, maar juist om enig tegenwicht te bieden, omdat die ouders het zomaar eens mis zouden kunnen hebben, en die kinderen dat nog niet kunnen weten. Onderwijs zou een tegengif moeten zijn voor indoctrinatie, dat begrijpt iedereen, althans, iedereen die fatsoenlijk onderwijs heeft genoten, en (mede) omdat wij hier die prachtige vrijheid van onderwijs hebben zijn dat er nou ook weer niet zo gek veel. Natuurlijk staat het ouders vrij om hun kroost buiten lesuren alsnog te vertroebelen met waanideeën, om hun eigen wereldbeeld via weekendscholen de hersens van het nageslacht in te beitelen, want gekte moet doorgegeven worden, o nee, stel je voor, straks is Vlinder, Patrick of Mohammed iets minder getikt dan het tweetal dat haar of hem verwekte. De vrijheid van onderwijs staat gezonde evolutie in de weg; weg ermee. 

Afijn, lang verhaal kort, proost op het handjevol kinderen dat niet alleen uit Almere komt, maar straks ook nog eens de twijfelachtige eer heeft om de heropende Renaissanceschool te mogen bevolken. Arme stakkers.

MAG NIET van André Kuipers: het McDonald's logo op de maan projecteren

Je mag echt niks meer

plaatje van andré kuipers en de maan met een mcdonald's logo

Het moet maar eens afgelopen zijn met André Kuipers. Hij is in de ruimte geweest, hij is opgeleid tot arts, allemaal tot je dienst, maar de man is een volkomen debiel waar alleen maar onzin uitkomt, een soort Eric Scherder maar dan met minder haar. Nu dit weer. André Kuipers doet mee aan de 'ambassade voor de maan' om de belangen van de maan te vertegenwoordigen op aarde. Want! Nu iedereen opeens maar de maan wil kunnen er verschrikkelijke dingen gebeuren. Wat dan bijvoorbeeld André Kuipers? "Ik wil niet het logo van McDonald’s geprojecteerd zien op de maan." Hoezo niet kale gek? Wat is er mis met het logo van McDonald's en wat zou er zo verschrikkelijk aan zijn als dat op de maan wordt geprojecteerd? Misschien levert het wel 10 miljard maandollars op voor de maanmannetjes, of een leuk zakcentje voor de kindjes in Afrika. Als 'het logo van McDonald's komt op de maan' echt het ergste is wat er zou kunnen gebeuren met de maan, dan is er dus echt helemaal niks aan de hand. André Kuipers richt de ambassade voor de maan op samen met onder andere schrijfster Marjolein van Heemstra, die niet helemaal goed bij haar kokosnoot is. "‘Het gaat meer om het narratief van koloniseren, domineren, dat ik kwalijk vind’, zegt ze. ‘Het gaat erom dat als je je zorgen maakt over dat ons misschien iets wordt afgenomen door deze maanplannen, dat je dan wordt afgeschilderd als een belachelijk, radicaal-links persoon", aldus een belachelijk, radicaal-links persoon. Begrijp ons niet verkeerd, wij denken ook dat er van alles mis kan gaan met reizen naar de maan, het kan een plek worden waar ritueel seksueel misbruik ongestraft plaatsvindt, de maan kan een vindplaats worden voor vergif waar alleen hele lieve poezen aan doodgaan, de maan kan verworden tot een strafkamp waar de wet van de sterkste geldt en criminelen elkaar op de meest gruwelijke manier te lijf gaan, Herman den Blijker kan opeens op de maan opduiken, noem maar op, maar mensen die het logo van McDonald's op de maan als een soort schrikbeeld gebruiken moeten gewoon hun bek houden. Wat trouwens echt vet zou zijn, is een McDonald's restaurant op de maan. Maar daar hoor je André Kuipers niet over.

Ja jammer maar wij dus wel

Maar o wee als we het logo van McDonald's op de maan zien

39-jarige Leidenaar Paul vermoordde ex-vriendin met hondenketting, verhing haar daarna, mag 21 jaar brommen

Foto: niet de hondenketting uit dit verhaal

Paul V. uit Leiden had een vriendin, maar die vriendin maakte het uit. Paul V. mocht desondanks nog negen maanden bij haar blijven wonen. Aardig van haar, al zag Paul V. dat anders. Paul V. woonde hierdoor overigens ook al die tijd bij de moeder en twee kinderen van zijn ex-vriendin, beide jonger dan tien. Paul V. heeft een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Paul V. vond het niet leuk dat het opeens met hem werd uitgemaakt. Paul V. verkeerde namelijk in de veronderstelling dat hij best een toffe peer was. Paul V. kon het niet verkroppen dat zijn ex dat anders zag, en sloeg al helemaal op tilt van de notie dat ze mogelijk anderen zag. Paul V. stuurde zijn ex-vriendin dus tot 600 (!) appjes per dag. Paul V. zou op 29 januari 2024 eindelijk verhuizen. Voor die tijd had Paul V. uitgebreid zitten googlen hoe je iemand het beste kunt wurgen of vergiftigen. Paul V. koos uiteindelijk voor wurgen, want dat leek hem handiger. Paul V. gebruikte daartoe een hondenketting, terwijl de kinderen van de vrouw die hij aan het vermoorden was thuis waren, evenals haar moeder. Paul V. maakte haar niet helemaal dood, maar wel bijna helemaal. Paul V. hing haar vervolgens aan een verwarmingsbuis en belde de politie. Paul V. vertelde hen dat zijn 30-jarige ex zelfmoord had gepleegd, of had geprobeerd te plegen. Het mocht niet baten, Paul V. had zijn werk goed gedaan. Kort daarna werd Paul V. gearresteerd. Nu gaat Paul V. 21 jaar de gevangenis in. Gadverdamme, oprotten met Paul V.

Bodycam. Beschonken, gepensioneerde UFC-kampioen Dustin Poirier wil met agent vechten

Hij waarschuwde hier altijd al voor, Dustin zonder doel is een risico voor zichzelf en omgeving

Dustin, geen kleine jongen. Versloeg Conor McGregor TWEE keer achter elkaar, maar verloor daarna vier van z'n zes laatste gevechten, waaronder de laatste twee tegen Islam Makhachev en zijn pensioensgevecht tegen Max Holloway (die binnenkort weer tegenover McGregor staat). Maar goed, Dustin heeft altijd al gezegd dat het leven zonder nieuw gevecht op de agenda hem moeizaam vergaat, en de drank altijd op de loer ligt. En afgelopen zondag werd hem wegens dronkenschap de toegang tot een Delta Airlines-vlucht ontzegd door een grondstewardess. Dat viel matig, waarna hij de bovenstaande confrontatie opzocht met een agent - die hem overigens meteen herkende. Tragisch beeld, al had het allemaal een stuk erger kunnen lopen. Sporttief als vanouds geeft Dustin de agent na afloop dan ook een boks en zegt "you did a great job", waarvan in beide richtingen akte. Zie voorbodes onderstaand.

Hij zei het altijd al: Dustin zonder doel is een risico voor zichzelf en omgeving

TE KOOP: Nederlands regeringstoestel

Van een oud omaatje geweest

wimlex en max stappen uit het vliegtuig

Een PEPERdure blamage voor de Nederlandse regering die het SUPERDELUXE vliegtuig de PH-GOV volgens DEKSELS goed ingevoerde bronnen van De Telegraaf RAZENDsnel al in de verkoop moet gooien omdat de KONINKLIJKE Luchtvaart Maatschappij PLOTSKLAPS stopt met het onderhoud van de HYPERmoderene Boeing-737-toestellen en mogelijk overschakelt op een NAGELnieuw Airbus-exemplaar. De operatie gaat MILJOENEN kosten wat een VERSCHRIKKELIJK pijnlijke kwestie is voor minister Karremans die toch al zo in de RATS zit vanwege alle slecht onderhouden wegen. Maar hee. Anders huren we toch gewoon een privé-jet?

De T. is nu eenmaal de T.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.

GeenStijl: Vlijmscherp en ongefilterd nieuws