Poolse premier stelt alleen maar vragen
vragen als WAAROM IS WEST-EUROPA EEN ETNOCULTUREEL, RECHTSORDELIJK KRUITVAT en Polen niet stem op ons
Social
Het is een vraag waar wetenschappers, filosofen, virosofen, orthomoleculair therapeuten, historici, sociologen, werkgroepen, overlegtafels, klankboorden, focus groups, feedback-fuiken en strategische adviesbureaus al jaren het hoofd op breken. En je krijgt de vinger er maar niet op gelegd.
Reaguursels
InloggenDe Europese Unie heeft voor- en nadelen. Ook Polen moet zich eigenlijk aan het EU-recht houden. Nu is het wel de lusten maar niet de lasten. Een van de redenen dat West-Europa onder grote druk staat is omdat immigranten en vluchtelingen niet evenredig worden verdeeld in Europa. In de anonimiteit van de grote steden klampen migranten vast aan de eigen identiteit en culturele groep. In de provincie zie je soms prachtige voorbeelden van de tweede generatie "import" die zich een streektaal en cultuur eigen heeft gemaakt met eigen accenten en positieve inbreng. Dat is constructief en daar kom excessief groepsgeweld ook niet voor. Nederland, Duitsland en Zweden laten zich als rijkste en braafste jongetjes van de klas zelf naaien door andere Europese lidstaten. De Europese geschiedenis bewijst dat "wie goed doet" niet altijd "goed ontmoet". Nederland is wat dat betreft een klein een naïef landje, wat zichzelf graag als "gidsland" beschouwt, maar feitelijk een tam proefkonijn is. Het zou tijd worden dat de EU onze Poolse vrienden eens bij de oren uit de hoge hoed trekt. Doch helaas ... West-Europa is een gecastreerde stier, die (niet geheel onterecht) gemolken wordt door de rest van Europa en de wereld. Onze (linkse) politici zijn trots op die cultuur zonder ballen en steken vooral de hand in eigen boezem. Ze zullen blijven polderen, tot het water ons aan de lippen staat. Maar toch, die "grenzeloze" naïviteit en optimisme, is tevens wat we moeten blijven koesteren. Nederland doet het relatief al eeuwen beter dan menig buurland, op de gulden middenweg , tolerantie en schipperen. Zonder solidariteit en compassie met onze mede-Europeanen en medemens op deze aardkloot, belanden we zeker moreel in de middeleeuwen. Ik verzuip liever dan dat ik Polen de hemel in prijs voor dit trieste stukje retoriek.
De lieden die het in Nederland voor het zeggen hebben gaan uit van drie dogma's:
1. Criminelen zijn zielig.
2. Iedereen die hier binnenkomt is zielig (dus criminelen die hier binnenkomen zijn dubbel zielig!).
3. De bevolking kan onbeperkt blijven groeien. Desnoods laten we de lager betaalden hun kleine beetje welvaart inleveren en saneren we een van de best renderende sectoren van onze economie om al die zielige nieuwkomers aan huisvesting te helpen (zelf zorgen onze machthebbers natuurlijk wel dat ze buiten schot blijven).
En de machthebbers in Polen zijn ook niet heilig, maar geloven toevallig net niet in deze drie dogma's. Vandaar dat het daar veel beter gaat. Het is vloeken in de kerk als je dat in Nederland zegt, maar het is wel waar.
Eens met Polen, Hongarije en de rest van Oost Europa. Tip: ga eens een weekje daar naar toe. Ok, het is even wennen om geen gesis te horen en geen KK broer. Ook 's-nachts zonder problemen alleen naar je hotel lopen voelt vreemd aan. Maar na enige tijd went het echt. Geloof me!
Alles met mate. Zodra je een uitzondering maakt om iets ongebreideld te doen, zoals voor migratie, zal dat een terugslag hebben, nu of in de toekomst. Benieuwd hoe er over 25 jaar teruggekeken wordt op deze periode in ons land en de keuzes die (niet) zijn gemaakt...
Of deze video nou deels propaganda is of niet, ik gun de polen het beste.
En waarom zijn de Poolse vrouwen zo veel gewilliger en beter verzorgd dan de gemiddelde Nederlandse zure pruim?
ik zou liever op die polen stemmen dan op die eikels hier.
Gewoon EEG maar?
Kan ze alleen maar aanraden om niet te stemmen voor migratie. Ook als dat betekent dat er nog meer bagger onze kant op komt.
Deze onderzoekers maken straks ook een baanbrekend onderzoek over gevangenen. 90% van de gevangenen zitten onschuldig vast!
Wij hebben ze gevraagd of ze schuldig of onschuldig waren en 90% zei dat ze onschuldig waren.
Bewijsvoering maakt niet uit, dan etc. Nee we gaan er van uit dat het gegeven (wenselijke) antwoord juist is. Wat een fopwetenschap.
Het antwoord is dat al die wetenschappers, filosofen, virosofen, orthomoleculair therapeuten, historici, sociologen, werkgroepen, overlegtafels, klankboorden, focus groups, feedback-fuiken en strategische adviesbureaus nooit maar dan ook nooit een vraagstuk kunnen oplossen dat door moraal wordt gedreven. Men is ten enen male blind voor wat werkelijk de sturende factoren zijn, gewoon omdat die niet benoemd mogen worden en ook niet benoemd kunnen worden. Het gaat om morele posities, en die zijn in taboes gegoten. En die taboes worden met negatieve woorden als xenofobie, racisme, discriminatie, uitsluiting en positieve woorden als saamhorigheid, naastenliefde, tolerantie, solidariteit omgeven. Er is geen discours mogelijk, behalve het al snel als schurend ervaren rechtse geluid dat ook nogal snel lijkt te ontaarden in ultrarechts of extreemrechts geluid. En als er al een schaarse poging wordt gedaan, weloverwogen, dan wordt die fluks betiteld als ongepast, eng, verwerpelijk. Je ziet in heel Europa hetzelfde: grote groepen van de bevolking die het zat zijn maar geen stem hebben en bij God niet weten hoe ze hun ongenoegen kenbaar kunnen maken en dan uit pure wanhoop maar stilletjes op een 'verkeerde' partij stemmen, hopende op een verandering ten goede, maar bevreesd dat ze wellicht een verkeerde keuze maakten en een slecht mens zijn, radeloos omdat alle andere partijen de taboes willens en wetens in stand willen houden, zich vastklampend aan een moraal die aan alle kanten rammelt, niet meer past, hoognodig bijgesteld zou moeten worden, maar tegen beter weten in overeind wordt gehouden.
Van de wetenschap hoeven we niets te verwachten. Wetenschappen zijn niet waarden-scheppend en ook niet waarden-vernietigend. De moralisten pogen wel constant om de wetenschappen voor zich te laten werken, maar dat leidt er alleen maar toe dat individuele wetenschappers of groepen van wetenschappers buiten hun boekje gaan en zich, vermomd als wetenschapper, op het pad der moraal begeven en ook gaan vertellen hoe het zou moeten.
Als er in het rijtje één groep ons zou kunnen leiden, dan is het die van de filosofen, de denkers, degenen die wellicht richting kunnen geven en daarmee ook de wetenschappen kunnen vertellen hoe ze aan kunnen haken en gericht onderzoek (gedreven door een visie, maar wel gebonden aan strakke wetenschappelijke normen) kunnen doen. Maar bestaan die nog wel, filosofen? Ja, er zijn lieden die op deze of gene universiteit afstuderen op het vak filosofie, maar zijn zij daarmee werkelijk denkers? Ik meen van niet. Als er al filosofen rondlopen, dan zijn het er maar een paar, dan is het er misschien maar één, en rust er een zware verantwoordelijkheid op hun schouders. Die paar denkers, daar zullen we zuinig op moeten zijn, want aan hen is het om die taboes open te breken zonder meteen te vervallen in eng-nationalistisch, eng-racistisch, eng-antisemitisch Blut-und-Boden- geschreeuw, maar ook zonder te stranden in postmodernistisch hyperrelativisme. "Niets is waar, alles is geoorloofd" is ook niet bepaald een tegelwijsheid waarmee wij als Westerse samenleving verder kunnen
De Poose premier stelt legitieme vragen, hij herhaalt de vragen die vele Polen zich stellen, vragen die in heel Europe gesteld worden, dagelijks. Of zijn antwoorden Europa verder helpen is maar de vraag, het zijn de antwoorden van gisteren, en gisteren is er veel, heel veel misgegaan.. Maar de taboe-gestuurde antwoorden die wij elke dag te horen krijgen zijn al helemáál geen antwoorden maar platgeslagen post-Christelijke, post-socialistische, post-communistische normen en waarden die in een vreemde kronkel het diep gevoelde ressentiment niet kanaliseren maar juist aanwakkeren. Woke is een van de vormen, Het neo-Marxisme leidde in de sixties en seventies nog tot redelijk vreedzame groepen als de hippies die in hun naïviteit dachten met wat liefde tot elkaar eventjes een nieuwe samenleving op te kunnen bouwen, maar diezelfde ideologie leidt nu tot woke denken, een veel agressievere variant die openlijk zijn haat en gram als gif verspreidt over onze samenlevingen. Dat is waar we nu naartoe bewegen, naar een post-Christelijke moraal die de schuld niet meer bij zichzelf zoekt maar naar buiten projecteert, zoal het Marxisme het ons geleerd heeft.
Wie een eerste aanzet tot een antwoord heeft, hij of zij melde zich.
Grappig dat al die al die wetenschappers, filosofen, virosofen, orthomoleculair therapeuten, historici, sociologen, werkgroepen, overlegtafels, klankboorden, focus groups, feedback-fuiken en strategische adviesbureaus hier de dienst uitmaken, de media controleren en daar heel goed voor betaald worden door de overheid.
Goed verhaal schoorsteenveger. Zoals zo vaak haalt onze politiek telkens het slechtste uit elke politieke stroming naar boven. Zo dacht de rijke fabrikant (VVD/liberaal) ik wil gastarbeiders als goedkope loonkrachten, de PVDA (socialisme) dacht die arme drommels moeten hier blijven en plaatsen wij vrolijk in ons sociale stelsel (in plaats van geen sociale heffingen, snel geld verdienen en weer terug naar het land van oorsprong), de groene lui en haar voorlopers verzonnen het toverwoord discriminatie (Rabbea en het dubbele paspoort). En tja bij CDA en CU zijn zielige verhalen altijd welkom, dus gezinshereniging to the max. En de realiteit is dat wij in 50 jaar een land kapot kunnen maken
@Mr.Crowley | 08-09-23 | 19:47:
Dat is omdat wij met z'n a;;en denken dat we bij hen de wijsheid moeten halen, dat zij ons kunnen vertellen welke richting wij uit moeten. Zag vanmorgen bij WNL weer zo'n opvoedingsdeskundige troela ons vertellen hoe wij TikTok dienen te begrijpen. En het wordt, met al die overbodige coaches, inmiddels een tredmolen geworden. In vertwijfeling vragen we aan elkaar "what the fuck doen wij hier, wat is in 's hemels naam de zin van ons bestaan?", en degene die met antwoorden komt is al even radeloos als degene die toehoort, of misschien nog wanhopiger. Van je af schreeuwen dat je het weet verdooft, geeft een moment van relatieve rust, maakt het eventjes draaglijk om in de spiegel te kijken.
Hear, hear!
Een robuuste samenleving lost dit soort zaken zelf op. Heb je geen overheid of andere factoren voor nodig. En dat kost gewoon verdraaid veel tijd. Als we maar niet aan collectieve waanzin gaan leiden, valt er best nog wat te redden aan deze ellende. En daar heb je geen politicus voor nodig, maar wel een behoorlijk deel van het volk. Daar ligt het cruciale punt in Europa volgens mij. Maar ik ben geen deskundoloog.
@Schoorsteenveger | 08-09-23 | 20:00: Kom op. het begint toch met stemmen. Wegstemmen, anders stemmen. Niet op diezelfde knoppen blijven drukken als je wilt dat iets verandert. Het begint ook met het cliché: verbeter de wereld, begin bij jezelf. Doe nou eens geen grootse daden maar houd ze klein en blijf in hemelsnaam binnen je eigen invloedssfeer, overschat jezelf niet, stop met die grootheidswaan (ook erg wokerig), accepteer de niet-maakbaarheid van de wereld en vertel de jeugd die ook maar meteen. Lieg niet tegen de jeugd, overbescherm ze niet, ieder bloody generatie weet zich wel te redden, hoe oud zijn we nu al inmiddels?
@Schoorsteenveger | 08-09-23 | 20:00:
Angst wordt gevoed en wanhoop beloond.
Dat is de taak van de media.
Het grootste probleem is volgens mij dat de burger nog denkt dat de politiek het voor ze gaat oplossen.
@Mr.Crowley | 08-09-23 | 20:33:
Daarom wordt straks de A12 weer bezet.
Het klopt dat oost-europa soms (vaak?) veel veiliger is. Dat viel mij op toen ik vertrok naar Bulgarije. Je verwacht een anarchie maar treft een prettige omgeving waar bijv. vrouwen zonder probleem 's nachts over straat kunnen zonder lastig gevallen te worden. Vergelijk dat maar eens met Barcelona, Brussel, Malmo, Rotterdam, etc.
Ook zie ik hier bijna geen agenten op straat (2x per maand?) en ik woon midden in het (uitgaans)centrum van de hoofdstad. Als ik ze zie, zitten ze te paffen in de dienstauto. Nooit ruzies op straat of vechtpartijen. Het lijkt allemaal wat gemoedelijker te gaan, minder een zuip/brul/haantjes cultuur, terwijl hier juist meer wordt gedronken door de bevolking.
Ik geef toe dat dit allemaal onderbuikgevoelens zijn maar het valt op als ik weer even in Nederland ben geweest. Men lijkt minder opgefokt en het leven gaat langzamer.
U werkt daar?
Zwizalletju, vreemde vraag en niet inhoudelijk.
De haat moet wel van twee kanten komen.
U kunt u nog inzetten wie het gaat winnen in West-Europa.
Ik ben op vakantie geweest in Polen. Schone steden gezien, voelt veilig. Kleine geld automaten zoals bij ons in de supermarkt kunnen daar nog op straat staan, dat hoef je hier niet te proberen. Verkeer is beschaafd. Gdansk is een verademing in vergelijking met veel Nederlandse
steden. Op dat punt hebben ze het goed begrepen.
We weten allemaal waarin het verschil schuilt.
Geldt ook voor Hongarije. Gaten in de weg, de huizen verouderd maar wel schoon en veilig.
Socialisme heeft Polen verneukt.
Zie Oost Duitsland, de West Duitsers betalen 30 jaar na de val van de muur nog steeds een "solidariteitstax" om de schade van 40 jaar socialisme te herstellen.
Edit, gvd; bedoeld voor @menschdurfteleven om 19:14 uur hieronder.
Als een groot deel van je bevolking in het buitenland moet gaan werken om te kunnen overleven, heb je het als premier prima geregeld in je land.
zei u dat ook toen Erdogan de Turken hier naar toe liet gaan ?
@gebochelde | 08-09-23 | 19:19:
U twijfelt toch hopelijk niet aan ons lichtend voorganger Erdogan?
"Steeds minder Poolse arbeidsmigranten beschikbaar door betere economie in eigen land
6 juni 2021, 08.00 uur · Aangepast 7 juni 2021, 17.54 uur · Door Carina Gutker
Bedrijven en uitzendbureaus die graag werken met Poolse arbeidskrachten, hebben steeds minder te kiezen. Omdat de economie in Polen flink groeit, profiteren meer Polen van de mogelijkheden in eigen land en is de drempel om in het buitenland te gaan werken hoger geworden. "Zo willen ze nu een betere huisvesting. En soms ligt de woonlocatie op (meer dan) een uur reizen van de werkplek, dat is zowel voor de werknemer als de werkgever onwenselijk", zegt Suzanne Steegman van onderzoeksbureau Decisio.
Waar Polen jaren geleden in groten getale naar Nederland, Engeland, Duitsland en Noorwegen trokken om geld te verdienen, lijkt die stroom flink te zijn opgedroogd. "De vraag naar arbeidsmigranten blijft behoorlijk", vertelt Suzanne Steegman van onderzoeksbureau Decisio. "Maar door een groeiende economie in Polen stellen ze meer eisen. Ze willen bijvoorbeeld betere arbeidsomstandigheden en een betere kwaliteit van de huisvesting."
2021 al.
@gebochelde | 08-09-23 | 19:19: Joh, weet je wanneer die man aa de macht kwam?
@Bootvisser | 08-09-23 | 21:08: Jij leeft in het verleden
Wat ik wel goed vind van die moslims is dat ze hun schoenen uitdoen voor ze op je dure tapijten gaan lopen. Ik word doodziek van al die bemodderde klompvoeten.
Inderdaad. Daarnaast zijn moslims ook veel toleranter tegenover transgenders (mannen in jurken vinden ze heel normaal). Kunnen wij nog iets van leren!
@DankeSchon | 08-09-23 | 19:16: ja en uit solidariteit met mensen in transitie hebben ze ook alvast een stukje van hun piemel afgesneden.
@DankeSchon | 08-09-23 | 19:16:
De modepolitie is dan weer veel strenger : lelijke jurk - vliegles.
@DankeSchon | 08-09-23 | 19:16: Dat hebben ze van de Schotten afgekeken. Lekker alles laten waaien.
Vigerende logica: "niet alles is de schuld van immigranten, dus we moeten er meer hebben."
Die immigranten zijn best harde werkers. Ze blijken volgens Opsporing Verzocht wel vooral in de financiële sector terecht te komen. Als ze niet huis-aan-huis bejaarden van financieel advies voorzien zijn ze wel met pinautomaten in de weer.
Heitje voor een karweitje. Zo werkt het nu eenmaal.
Voor de 3e keer hebben we de Polen nodig om ons te bevrijden.
1683
1944
2023
Dat is nog eens een premier. Maar ik stoor me wel aan 1 ding. Het is klankbord met 1 O!!!
Ik hoor het al. U heeft geen boot.
Nog niet, beste goedverstaander. Maar die gaar zeker komen. En nee, geen opblaasbootje van de bart smit.
Gaat. Sorry. Worstenvingers...
Een volk moet ook het recht hebben 'NEE' te zeggen tegen alternatieven die misschien wel heel deugdzaam en beschaafd zijn, maar ook onomkeerbaar. Zelf als die keuze allemaal hoogopgeleide witte columnisten tot wanhoop drijft.
Israël wil rellende eritreeërs het land uitzetten.
Hadden wij maar zo’n premier
We hebben in Nederland helaas geen enkele politicus die een filmpje heeft gemaakt over de negatieve invloed van de islam.
Toch?
@goedverstaander | 08-09-23 | 18:56: laat die maar premier worden.
@goedverstaander | 08-09-23 | 18:56: Wel een politicus die geen filmpje maakte maar werd vermoord omdat hij stelling nam tegen de islam, maar wel een journalist die een filmpje Submission maakte ... en o ja ook werd vermoord
@johnyl | 08-09-23 | 19:00: #Fitna
De Poolse premier heeft gewoon gelijk.
En die Tusk is niks vind ik.
Precies, een premier voor zijn eigen land. Ook daar zul je immigranten hebben waar ze geen last van hebben, net als wij hier. Vietnamezen, Chinezen? Nooit problemen, zelfstandige mensen.
Ons geradicaliseerd politiek midden en de volgzame media durven de roze kameel in de kamer gewoon niet te noemen.
Als ik het goed heb was Polen vroeger Pruisen, de Pruisische militaire geschiedenis/ mentaliteit is heel bijzonder n.l. kei- en kei hard.
Nederland had vroeger een voc mentaliteit.
@Malle moer | 08-09-23 | 18:51: toen het leven nog goed was, de boten van hout en de mannen van staal.
Klopt Polen heeft een stuk Duitsland gekregen (Oost Pruisen) en Rusland (Oekraïne) weer een stuk Polen zo is de boel opgeschoven.
Ik was enkele jaren geleden bij de herdenking van de Poolse landing bij Driel (een aanrader, deze dappere mannen sprongen zo het spervuur in omdat de Duitsers een volledig plan van Market Garden in een van de paragliders hadden gevonden). Daar zag flink wat Poolse troepen en padvinders en die zien er compleet anders uit dan de blokhoofden bij ons op de reparatiewerven in de Drechtsteden. En ja die hebben een wat steviger instelling dan onze zwabberende politieke swiebertjes.
@Klaagbaan | 08-09-23 | 19:00: Met dat trieste verhaal van hun generaal Sosobowski of zoiets, geëindigd als fabriekarbeider in het VK.
@Klaagbaan | 08-09-23 | 19:00: Tegenwoordig noem je dat moedige dwazen. Anderen noemen het kanonnenvoer. Ik mag toch hopen dat ze tegenwoordig ietsje voorzichtiger werken.
@Uw Verzekeringsadvis | 08-09-23 | 19:11: inderdaad, ook door het ijzeren gordijn, nu is er veel meer erkenning voor hun daden. En tja Britse politiek is erg pragmatisch en hard.
@Xaphan | 08-09-23 | 19:37: zoals mijn oude vader die opgeleid is als boordwerltuigkundige altijd zegt; niemand die bij zijn verstand is stapt uit een goed functionerend vliegtuig.
Ja, maar geen enkele nazaat van het Pruisische rjik woont nog in Polen, die zijn namelijk allemaal verjaagd
Het houdt niet op, niet vanzelf.
15 jaar falend Nederlands beleid samengevat in een o zo simpele oplossing van een filmpje van een paar minuten. Politieke partijen in Nederland kijken jullie even mee ?
Ik heb net braaf zitten lezen dat er geen enkele aanzuigende werking uitgaat van ons Gratis Huizen Bonanza. Dat is namelijk onderzocht met vragen als: "bent u hier gekomen voor een gratis huis?" en toen zeiden ze allemaal "nee hoor echt niet".
Er komen hier gemiddeld meer vluchtelingen dan in andere landen. Zolang dat niet verklaard wordt zonder aanzuigende werking label ik de conclusie dat het niet aan de aanzuigende werking ligt als ‘onwaar’.
Je kunt dat ook niet van een jongetje van veertien verwachten. Die is al lang blij dat hij in Afrika in een ommezien vier jaarsalarissen heeft verdiend om via dure mensensmokkelaars moederziel alleen naar Europa te reizen.
Dat vod is een absolute schande. Wetenschappelijk onderzoek is aan nog meer inflatie onderhevig dan de Turkse dinar. Ze hebben gekeken naar "beschikbare kwalitatieve rapporten". En die hebben ze beoordeeld. Dus politiek correcte lui doen een politieke correcte bloemlezing op eerdere politiek correcte onderzoeken.
Er is op geen enkele manier veldonderzoek gedaan in de landen van oorsprong, dus geen onderzoek maar duurbetaalde politiek correcte zalvende woorden.
@Klaagbaan | 08-09-23 | 19:04:
Er is ook geen enkele poging gedaan om 10 seconden lang non-stop logisch na te denken. Gewoon even 10 seconden lang minimaal 1% van alle hersencapaciteit gebruiken.
Als Marokko morgen elke Nederlander die zich in Marokko vestigt een gratis huis en levenslange uitkering aanbiedt loopt het daar ook storm.
@Dandruff | 08-09-23 | 19:16: precies, het rapport werd met veel tamtam opgepakt door Joop en bnn vara/de nieuws bv, zelfs bij BNR deden ze er sceptisch over.
In de commentaren hieronder zie ik toch regelmatig de opmerking dat de Polen ook geen lieverdjes zijn.
Misschien.
Maar is dat dan een reden om nog meer ‘lieverdjes’ binnen te halen? Je kunt ook zeggen dat ze al problemen genoeg hebben.
Dat laatste is ook mijn stelregel...
Simpel. Hoogmoed komt voor de val.
Polen rolt net uit de onderdrukking. Daar moet je lat ietsje lager leggen, als je in de grote EU-droom geloofd. En al die oostblokstaten zijn voorlopig nog niet zo ver om hun ziel aan Brussel te verkopen. Dat ligt hier anders. Onze ziel komt speciaal vanuit Brussel, om ons de juiste weg te wijzen. Europa gaat en wilt te snel. Daar hoef je geen politicoloog voor zijn. Zelfs amateurs kunnen dit zien gebeuren.
@Xaphan | 08-09-23 | 18:49:
Stemt daarom Hans Brusselmans!
Polen heeft geen moslims nodig om te voorzien in hun lhbtq haat, vrouwonvriendelijkheid etc..
U vind dus dat moslims lhbtq en vrouwen haat?
@Malle moer | 08-09-23 | 18:41: is water nat en de paus katholiek?
@wapster | 08-09-23 | 18:47: ik proefde een extreem linkse mening. Vandaar mijn vraag.
Polen als gidsland, een solide democratische rechtsstaat, dat doet pijn bij de rest van de EU.
Wen er maar aan en heel snel, want die kant moeten we op.
Water en olie mengen niet zo goed.
Een referendum over de (EU) spreidingswet zouden meer gemeenten moeten doen.
Als je een metselaar op teenslippers keihard 'Kurva!' hoort roepen, al balancerend op een afgekeurde steiger. Dan weet je gewoon dat je van doen hebt met een verstandige Europeaan. :)
Zo'n 40 jaar geleden was ik in Warschau, We verbleven in een wat eens een prachtig hotel was aan een groot plein in het centrum, allemaal vergane glorie.
We kwamen rond de avond aan en waren van plan om nog even te gaan stappen. Maar toen we op het balkon van onze kamer stonden en uitkeken over het plein dat vol liep met dronken idioten, elke vrouw die voorbij liep werd aangehouden en betast, geschreeuw, glasgerinkel en vechtpartijtjes hier en daar, zijn we toch maar vroeg onder de wol gegaan.
Dat is dan alsnog hun eigen "cultuur".
En ten tijde van de muur, je zou om minder een fles vodka leeg zuipen.
U identificeerde uzelf toen ook al als vrouw? :)
@WasHetMaarMakkelijk | 08-09-23 | 18:32:
Oh ja, Warschau was toen een zeer deprimerende stad, dat is nu wel anders.
@goedverstaander | 08-09-23 | 18:34:
Nee, maar ze waren erg dronken en ik had toen best een mooie kont.
U weet zeker dat het niet Scheveningen was ?
Toen had Nederland 14 miljoen inwoners, dat zijn er 3,5 miljoen minder dan nu! Dat is zowat heel Denemarken!
@MargauxGrandCru | 08-09-23 | 18:52: Ik dacht dat het Finnen waren. Blijken het plots Denen te zijn.
Spartacus: het hoofd OP iets breken is bijzonder pijnlijk hoor.
Het hek is helemaal naar de dam met de gezegdes hier.
Waarom is West-Eeuropa eenetnocultureel, rechtsordelijk kruidvat en Polen niet?
Omdat ze zich niets aantrekken van de EU?
Waarom zitten ze dan in de EU?…
@Insan3 | 08-09-23 | 18:38: Netto-ontvanger.
@goedverstaander | 08-09-23 | 18:40:
Die Polen zijn wijzer dan wij.
@goedverstaander | 08-09-23 | 18:40:
en wij zijn netto betalers
snif.
Omdat het land in de opbouw fase zit. Die hebben wel wat anders te doen dan lbqrl neuzelen enzo.
Polen weten wie Polen zijn, en wie zeker geen Polen zijn.
Ok we moeten hier ook spiritus drinken
Volgens Sigrid Kaag en Mark Rutte kan dit helemaal niet. Een referendum! Over immigratie!
Nee, we volgen met oogkleppen op de EU! Er zijn deals gemaakt!
Het is net zo’n filmpje als van DENK
met dit verschil dat er hier geen leugens verteld worden.
Precies… kunnen mensen klagen over xenofobie, maar het is niet dat er geen aanleiding is of zo. Als die lui zich een beetje zouden gedragen was er ook geen materiaal voor dat filmpje geweest.
Tsja het gelijk van Wilders. Wanneer vallen de oogkleppen is af en stop men met demoniseren ?
Stem PVV!
Linkse zachte emo politiek maakt alles kapot.
Als Groenlinks/PvdA de verkiezingen winnen is dit land ten dode opgeschreven.
Nu eigenlijk ook al. Met dank aan 30 jaar slap beleid
Er is in Nederland een rechtse meerderheid waarom krijgen we dan altijd links beleid!
@MargauxGrandCru | 08-09-23 | 18:54:
Dat komt door het cordon sanitaire van mensen zoals Rutte en Omtzigt
Het is niet alleen de politiek, maar ook de media en de rechterlijke macht die linksdraaiend verzuurd zijn.
Veel te complex. Soms moet je gewoon je AK op de toog leggen en een fles wodka bestellen. Iemand hier, haalde zo'n soort voorbeeld al eerder aan. Vrijwel altijd zit je dan ineens met veel flessen wodka opgescheept. Dat is best raar. Soms moet je moeilijke vraagstukken proberen op te lossen, maar heel vaak is het zinloos en kan je beter op een camping in Vessem genieten van de wilde natuur.
Maar wat is de vraag in het referendum dan?
"Wilt u wel of niet rellende moslims in Polen?"
De misdaad in Polen komt niet in het nieuws maar is er ook wel degelijk.
Eigen misdadigers eerst
Eigenlijk is alles overal altijd hetzelfde, of een ander liedje?
Afgelopen juli nog in Warshau geweest en door de stad gereden met een collega. Het aantal niet-Polen (dwz mensen met een donkere huidskleur) was op 1 hand te tellen. Hoofddoekjes al helemaal niet gezien. En dat in een stad met enkele miljoenen inwoners...
Ze weten niet wat ze missen.
En één van de veiligste steden van Europa. Je zou bijna denken dat er een verband is.
@Zeddegeizot | 08-09-23 | 18:16: lol!
@Zeddegeizot | 08-09-23 | 18:16:
Dat weten ze waarschijnlijk donders goed, vandaar dat het niet gaat veranderen.
Als je een onderontwikkelde samenleving binnenhaalt krijg je een onderontwikkelde samenleving.
Daar waar zaken met agressie en geweld worden opgelost ipv het woord, moet je niet raar staan te kijken.
Goede link in dit verband: politica die tijdens de BLM-plunderingen pleitte voor ontmanteling van de politie wordt voor eigen huis en het oog van haar jonge kinderen verrot geslagen door 4 bewapende "jongeren" en pleit nu voor strengere straffen.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12495197/Democratic-party-official-Shivanthi-Sathanandan-left-bloodied-violent-carjacking-calls-tougher-crime-laws-vowing-dismantle-Minneapolis-Police-Department.html
Het komt hier vanzelf weer goed. Als er maar genoeg moslims komen.
Ja, ik snap het probleem ook niet zo. Als we nu gewoon allemaal moslim worden is het probleem vanzelf opgelost.
Goed stukje framing. Alle Polen zijn modelburger natuurlijk. Ik vind Leo Lucassen een enge man maar dit filmpje is van een niveau waar Kim Jong-Un nog van kan leren...
Het is natuurlijk xenofobe propaganda, maar die rellen zijn er natuurlijk wel. Hier ook. Niet voortdurend, slechts af en toe, maar het sluimert. Een steeds grotere groep mensen heeft niets met de rechtsorde en vrijheden van onze samenleving en wil liever een theocratie.
@Trekhaas | 08-09-23 | 18:16:
Het is geen xenofobe propaganda, het is simpelweg wat er in de West-Europese straten gebeurt.
En daarom stem ik pas als een een bindend referendum in een partijprogramma staat - zo niet - heeft het geen ene flikker zin - en blijft het bij het oude,
In het Westen is het al veel te laat, maar in Oost-Europa kunnen ze nog redden wat ze koesteren.
Ik geef die man groot gelijk.
Het is net als met roken: “begin er niet aan.”
O
En rokers zeggen vrijwel altijd: “kwou da’k er nooit aan begonnen was.”
Massa immigratie idem als roken: langzame zelfmoord.
@Lorejas | 08-09-23 | 18:11:
En een geld dat het kost!
En ze stinken uit hun Bek.
Omdat diversiteit een kracht is natuurlijk. Duh!
De kracht van los zand
Los zand en nergens water.
Ik ben natuurlijk geen deskundige, maar ik bevroed (mooi woord) dat het iets te maken heeft met uit de hand gelopen immigratie vanuit andere culturen die net als water en olie niet echt lekker mixen. Heeft iemand een ander inzicht dan ben ik daar heel erg benieuwd naar.
Het is omdat alle Polen racisten en niet inclusief genoeg zijn natuurlijk!
Jaloers! Wat dat betreft.
Tja. Niet alleen Polen. de hele wereld kijkt met opengezakte mond van verbazing naar het ooit zo oppermachtige, intelligente, ontwikkelde, geavanceerde, humanistische, beschaafde Europa.
Niemand snapt iets van dit beleid en ze verklaren ons allemaal voor gek.
Polen gaat vast nog wel immigratie krijgen maar dan van blanke autochtone west Europeanen.
@Tiscali-2 | 08-09-23 | 18:05: Beter laten ze die ook niet toe.
Yep… zelfs in het Midden-Oosten en islamitisch Zuidoost-Azië verklaren ze ons voor gek. We halen hier massaal extremisten binnen die in hun eigen land gevaar lopen omdat ze extremistisch en gevaarlijk zijn. Wat zou er mis kunnen gaan?
Dus? Wat gaan we nu doen? Alles goedwillend z'n beloop laten en kijken waar we uitkomen? Voorbereiden op het ergste, burgeroorlog, bloed door de straat? Of zoals nu, de vermoedens doodzwijgen buiten wat gemopper op fora?
Het enige wat ik kan bedenken Madame Poitiers is dat de postmoderne samenleving traditie en religie het museum in drijft. Straks zijn alle mensen losgeweekt van deze achterhaalde traditionele identiteiten en zijn we allemaal gelijk en hebben allemaal een sofienummer en een smartphone en dan is het consumeren geblazen. Een natte droom van economen. Ieder ander zinnig mens met enige kennis van de geschiedenis weet dat er vreselijke rotzooi van komt. Maar ja, it's the economy stupid! Dit keer hand in hand met de socialistische idealen.
Leo Lucassen weet het antwoord.
Alleen qua cijfers ja.
REAGEER OOK