BIZAR. Grote groepen jongens en meisjes plegen mishandelingen en overvallen in Noord-Holland
Hoge temperaturen!
Weird. In Noord-Holland zijn dus waarschijnlijk twee grote groepen jongeren andere jongeren aan het beroven en mishandelen. "Een grote groep jongens en meisjes filmen lachend en joelend hoe een 14-jarige uit het niets in Purmerend geslagen en beroofd wordt door een groep vermomd met scooterhelmen. Nog geen half uur eerder wacht een groep van dertig een achttienjarige man op bij het verlaten station van Zaandijk. Ook hij wordt in elkaar geslagen en beroofd." De politie heeft inmiddels een verdachte van 13 (13!), een van 16 en een van 18 opgepakt voor de mishandeling in Purmerend. Jeetje. Of nou ja, wat dat slachtoffer in het filmpje hierboven zegt.
Reaguursels
InloggenAlles 020 en daarboven zul je mij niet zien. En noord holland is de dood in de pot.
@James_t_kruk | 21-07-23 | 18:48: en het waait er werkelijk ALTIJD
Next level. Many to go.
Perenijsjes!
Ik vraag me wel eens af of er ambtenaren zijn die denken : "Hé, moeten we niet eens kijken of we wellicht wat extra handhaving moeten opleiden zodat we én humaan kunnen doorgaan met bovengemiddeld ellende binnen te halen én het gevoel van onveiligheid van de Nederlandse burger weg te nemen."
Net zoiets als 1 beveiliger per x-aantal bezoekers op een evenement. Of het aantal benodigde cipiers in een gevangenis.
Maar ja, als ambtenaren al te dom zijn om te beseffen dat asielzoekers toelaten zonder genoeg woningvoorraad te hebben een slecht idee is, dan weet ik het antwoord wel.
Een groep van 30, je mag blij zijn wanneer je dat overleeft? Allemaal oppakken en opsluiten, óók die aanmoedigende omstanders of filmers! Minstens taakstraffen voor degenen die niets tegenhield. Maar het zal wel allemaal weer niet. Dit land schreeuwt en kreunt in wetteloosheid en machteloos zijn om veel strengere wetgeving. Het loopt werkelijk al jarenlang de spuigaten uit. Dit kun je onderhand niet meer wegcijferen als incidenten. Dit is structureel.
Hier moet echt heel erg snel iets veranderen met wetgeving. Maar wanneer we Timmerfrans als premier krijgen, pakt die dat dan wel op? Vrees het ergste. Of worden zij, die laffe honden, de daders, gezien als "slachtoffer van een systeem" door een vals opgelegd schuldcomplex?
Dit moet stoppen en snel ook! Maar ja, ik preek hier voor eigen parochie!
Ga nu aub niet doen alsof Timmermans serieus kans maakt als premier.
@Kont_trol | 21-07-23 | 16:39:
Hoop het niet, maar vrees het ergste.
Deugen en wegkijken, noem de daders slachtoffer.
Is dit nu die “doorwerking” of worden de herstelbetalingen nu geïnd?
Dan staat een kerel met paardenstaart alles weer te Bagatelliseren, bah.
En maar lachen als een boer met kiespijn, en maar sussen, en maar relativeren, en maar links blijven stemmen want 'je moet niet iedereen over 1 kam scheren' enz enz. Dahaag, Nederland...
Ng: als je maar blind in een bepaalde theorie geloofd, dan negeer je de praktijk.
Ideologie, idioterie.
Hij is niet op zijn mondje gevallen zegt hij. Dus waarschijnlijk ook nog nooit op zijn mondje geslagen door 30 "jongeren".
Purmerend, ook zo'n kontgat van Nederland.
De zegeningen van de verrijking worden ons ten deel. En intens dankbaar voor zó veel getalsmatige overmacht geeft de samenleving zich over. Wij hebben er namelijk geen enkel antwoord op. Zolang als wij het ware probleem maar niet hardop benoemen, zal het allemaal bést wel mee vallen - en houden burgemeesters hun baantjes en politici hun zetels.
Ja niet benoemen en bagatelliseren is volgens veel Nederlanders de oplossing voor alle problemen.
Ik kreeg op school altijd te horen dat je dingen waar je mee zit bespreekbaar moet maken om het op te lossen. Dit geldt voor bijna alles tenzij het over "jongeren" gaat. Dan is niet benoemen en bagatelliseren de oplossing.
@Tommi | 21-07-23 | 14:09: Het "in gesprek gaan" wordt gezien als een pleister op alle wonden. Het zijn letterlijk stopwoorden. Want het blijft meestal in die gespreksfase hangen.
Vaak komt het door een te hoog testosteron gehalte. Misschien bij bewezen geweldpleging de onderdelen die testosteron maken chirurgisch verwijderen. Worden ze kalm van.
Kijk, de VS heeft art 2 van de grondwet. Dat moeten we in EU-verband dan ook maar invoeren, als art 1a bijvoorbeeld.
Iets voor Timmermans ?
Brrrr, we zijn al bijna zo erg als Parijs, qua "banlieus" (ghetto's).
Ik begrijp echt niet dat er nog linksemensen zijn
die dit *niet* doortastend willen aanpakken (want "racisme").
PS Overal hangen toch camera's tegenwoordig.
Kunnen we niet een een busje ME paraat komt om deze *bekende* groep
op heterdaad op te pakken en zo ook hun falende ouders
in beeld te krijgen en verantwoordelijk te stellen
voor het criminele handelen van hun minderjarige kinderen.
En dan maandag ontslag omdat je vast zit?
@Lorejas | 21-07-23 | 12:51:
-
Liever Blo Jan dan Do Jan, nietwaar?
Nu kan het, er is werk zat
Tsja, vaak onbekende rondnökende vaders....
@Tommi | 21-07-23 | 12:15: Spijker op zijn kop.
@Tommi | 21-07-23 | 12:15: Dat was mij jaren geleden al duidelijk, toen de SVB nog jaarlijks lijsten publiceerde met de voornamen van de alle baby's die het afgelopen jaar geboren waren. Nu doen ze dat niet meer vanwege 'privacy'. In werkelijkheid is dat omdat het één lange brij van neger-, tokkie- en moslimvoornamen was. De 'toekomst' van Nederland die in de toekomst de verzorgingsstaat moeten financieren. Alleen gaan ze dat natuurlijk niet doen, want ze houden zelf de hand op en verdienen nog een leuk centje bij in de drugshandel en dergelijke.
Ik voorspel dat een massale uitstroom gaan zien van wél talentvolle en beschaafde jongeren naar andere landen, omdat ze hier geen huis kunnen betalen en de overlast van hun leeftijdsgenoten nu al zat zijn. Netto-belastingbetalers gaan vertrekken, netto handophouders komen ervoor terug. En dan is het inderdaad over en sluiten.
Waarom werkt de video niet op mijn I-pad?
omdat je op firefox zit, F is steeds vaker de pineut.... :(
@oblix | 21-07-23 | 12:14: Nee hoor, gewoon op Safari en daar doet ie het ook niet op.
@Kwakjeszalver | 21-07-23 | 12:47: hier op Duckduckgo ook niet.
Als u een zwart scherm ziet is dat de achterkant van het filmdoek. Kijk erns op de achterzijde van uw scherm.
Jongens en meisjes. Weer wat anders dat "jongeren" ? Of proberen we de olifant in de kamer weer een andere naam te geven om de onderbuikjes rustig te houden?
Dit waren Pepijn, Quirine, Mats en Sterre. Ook Mohammed is verdachte maar die kwam toevallig voorbij gereden op zijn scooter, toen Quirine aan het kopschoppen was.
Oh ja, hoe is jullie Duits?
Rare tegel.
Ik denk dat het tijd wordt om deze jongeren gewoon vol in beeld te krijgen. Als in, met je smoelwerk en id op TV, inclusief beelden van je arrestatie en inzoomen op je id-kaart. Gewoon Azie-stijl dus. Naming & shaming. Ze komen er nu mee weg vanwege de anonimiteit maar als je zij en hun familie gewoon openlijk met de streken van hun oogappeltje confronteert, ja, daar sta je dan, voor de rest van de buurt knalhard voor lul. En reken maar dat het dan snel afgelopen is. Dan wil je als ouder wel weten waar en met wie je oogappeltje optrekt en wat hij/zij op dit moment uitvreet. De zachte softe aai over de bol en iedereen wordt kapotgeknuffeld mentaliteit werkt niet in een multiculturele samenleving, daar heb je andere middelen voor nodig. Schaamteculturen moet je dus exposen, dat komt wel binnen.
En dat gezeik over "jamaar, wat als hij onschuldig is", tuurlijk gaan de beelden pas online als de daad bewezen is en hij veroordeeld is ( of als hij vol met zijn smoelwerk op een camera staat ). Privacy mag nooit een pantser zijn wat je beschermt tijdens het uitoefenen van je kwade zaken. Nooit.
Met 30 tegen 1? Zijn het weer van die laffe “”jongeren“”?
Grote kans van wel, met hier en daar (steeds vaker) blank meeloop-tuig. DIe op hun beurt ook kozen voor de minst pijnlijke keus; meelopen op doodbloeden.
grijp maar eens in, zeg er wat van in je eentje of als je met z'n 2-en bent of zo, denk nagenoeg 100% kans dat zij vinden dat jullie dan ook onder handen moeten worden genomen. Eigenlijk kan je dus niets doen als ze met zijn 30-tigen het gemunt hebben op 1 slachtoffer... iig filmen hoewel ze dat ook niet moeten ontdekken etc.
Wat kan je als slachtoffer? De politie bellen terwijl een groep je in elkaar aan het trappen is?
Er zijn meer filmpjes maar omdat er minderjarigen in te zien zijn mogen die niet getoond worden van de "burgerbons".
Deze ellende treft jong en oud, fysiek en materieel; al weken lang.
Gisteren verscheen er een column op de digtale krant Regionieuws Purmerend van Rob Klaucke.
Inmiddels is het "snitchen" begonnen èn de eerste vergelding een feit: 17- jarige neergestoken gisteravond.
Als gewone “jongeren” dit al gaan doen dan moeten we ons zorgen maken.
Dat hadden we een jaar of tien tot vijftien geleden al moeten begrijpen. Nu is het wel te laat, respect, normen en waarden het is allemaal weggesijpelt en steeds meer vallen er aan ten prooi. Daarnaast het afbrokkelen van de samenleving waardoor sociale controle en iemand ergens op aanspreken ook niet meer als onze taak word gezien doen de rest.
@StijllozeBurger | 21-07-23 | 11:22:
Eens. De politie is te weinig aanwezig en in aantal en heeft teveel administratie te doen. Maar het allerergste zijn het ontbreken van strafrecht voor minderjarigen en opgelegde te lage straffen plus het de-escalatie beleid wat er op gericht is om niet in te grijpen met harde hand.
idd, dit stopt niet vanzelf, ik denk dat we weer 10.000 manjaar arbeid verder zijn met politie, justitie, zorg en therapie uren etc. van duizenden professionals... allemaal betaald uit de grote pot die oneindig diep blijkt te zijn, vooral dat laatste kan ik maar niet geloven.... al jaren niet meer....
Volgens CU, D66, GL en PvdA, allemaal kansenparels die ergens nier goed hebben kunnen integreren. Dus nog meer: coaches, buurthuizen, jongeren opvang, extra scholing, bezigheidstherapie therapeuten, 11:00 tot 16:00 banen, extra zakgeld, gratis laptops en mobieltjes, etc etc.
Natuurlijk mag de werkende hiervoor extra belasting afdragen, want tja.....
De groepen bestaan uit alle kleuren in Purmerend.
Geen geouwehoer meer in de trant van “ze hebben het zo zwaar” of “de corona-periode heeft de jeugd ernstig beschadigd”; nee, hard aanpakken en nog harder afstraffen.
Het houdt duidelijk niet op, niet vanzelf.
@MK27 | 21-07-23 | 11:21: ja dus harder aanpakken en dan bellen die fijne ouders een advocaat, dit is een gebed zonder einde. Slecht opgevoed en als ze uit de bocht vliegen dan gaan deze nepouders het ook nog verdedigen en aanvechten. Beetje hetzelfde als wat al jaren op school gebeurt.
U vergeet het enorme trauma van de slavernij, institutioneel racisme etc.
U vergeet de bezielende leiding van de VVD.
Filmpje says no.
Er zegt wel meer : 'no'.
Ministerie van onderwijs, OM, justitie...
Deze kinderen zijn opgegroeid in het tijdperk Rutte.
Hun ouders/verzorgers in het tijdperk Lubbers,van Agt en Paars , toe het polderen begon.
Heel goed opgelet
In de hele geschiedenis van de mensheid was monoculturalisme de norm. De opkomst van het cultuurrelativisme (de ene cultuur is niet beter dan de andere) en het streven naar een multiculturele samenleving is een streven dat gedoemd is te mislukken.
Wikipedia:
Die gemeenschappen die gelijk(er) van samenstelling zijn, bereid zijn veel meer en altruïstischer te investeren in elkaar dan etnisch verdeelde gemeenschappen.[4]
Etnische diversiteit is eveneens een politiek-economische risicofactor. Er bestaan verbanden tussen etnische diversiteit en economische ongelijkheid en (een negatief verband met) economische groei. Ook kan etnische diversiteit sneller tot instabiliteit leiden, indien etnische afkomst een politieke factor wordt en wanneer men in bepaalde omstandigheden bereid is over te gaan tot geweld
helemaal eens maar zeg dát eens tegen D666 en zo, die zijn blind voor de werkelijkheid en denken in termen van de maakbare maatschappij. Die lieden zijn rampzalig.
Oh kan je dat zomaar zeggen op Wikipedia?
Cultuurrelativisme is nou niet echt een probleem. Iedere cultuur heeft nou eenmaal voors en tegens. Multicultureel is inderdaad een utopie of nog beter: een luchtkasteel of Fata Morgana.
@Grifverkeerd | 21-07-23 | 10:48: Zou graag ook de link naar het hele wikipedia ding zien.
Grote kans dat er vóór en na vooral de positieve zaken (als die er al zijn) worden benadrukt én de nadelen gebagatelliseerd. Of aan klimaatverandering verweten!
Al ruim 20 jaar ziet bijna de gehele bevolking deze narigheid op zich afkomen, en het verontrust zijn door deze ontwikkelingen worden door politici en bestuurders lachend weggewuifd, want dan ben je een racist of een domme lul.
Gek he, dat het vertrouwen in de Nederlandse politiek tot een nulpunt is gedaald.
@leo59 | 21-07-23 | 11:02: Nee hoor, op 22 november stempt weer een groot aantal kiezers op GL/PvdA, D666, VOLT, PvdD en ander links tuig.
Je krijgt de regering die je verdient.
Ah, de Zaanstreek. Waar onder het mom van goedkope arbeid, menslievendheid en maakbaarheidsidealen allochtonen zijn gedumpt en handen vanaf zijn getrokken toen het niet meer lukte.
Gelukkig niet in de voortuin van degenen die geld, menslievendheid en maakbaarheidsidealen koesteren.
En vooral bij elkaar, want 'zielig als ze geen contact kunnen hebben omdat ze de taal niet spreken'.
"Een ghetto of getto is de benaming voor een deel van een stad waar mensen met dezelfde afkomst of geloofsovertuiging wonen. Mensen worden vaak gedwongen om in deze wijken te wonen. "- Ensie.nl.
'Handen vanaf zijn getrokken toen het niet meer lukte..' Hoe bedoel je dat? Het probleem is juist dat Nederland nooit z'n handen ervan af getrokken heeft en die idiote immigratie maar blijft faciliteren. Die gasten willen niet werken en er wordt wel voor ze gezorgd. Ze spugen op onze maatschappij en zo ook kun kinderen en kleinkinderen.
@Johan1235 | 21-07-23 | 10:46: Ik denk (maar verbeter me als het niet zo is) dat er bedleot wordt dat er gedumpt werd en nog steeds wordt, maar dat de gemeente al lang gestopt is om in de gaten te houden hoe dat gaat. Gewoon nóg meer monoculturele figuurtjes op één hoop, geen idee of dat goed of slecht is.
@EEnzame SchizofrEEN | 21-07-23 | 10:59:
Gemengde wijken zijn ook geen succes gebleken. Brave burgers worden horendol van het gespuis en nemen de kuierlatten. Hup, weer een moslimenclave erbij. Gaat wel hard zo.
@Wiebenick | 21-07-23 | 11:17: Heeft te maken met de onmogelijkheid twee zo diverse culturen te verplichten zich te moeten mengen.
Hoe groter de verschillen, hoe groter de onmogelijkheid.
Scheikundig hebben ze het dan over een suspensie. Zal nooit een oplossing worden.
@Wiebenick | 21-07-23 | 11:17: verdiep je eens in hun geweldige boek/ gids daar staat dit gewoon in beschreven en je ziet het voor je ogen gebeuren. Als je het benoemt ben je geen realist maar een racist in deze achterlijke maatschappij. En zo rollen we verder het dal in.
@EEnzame SchizofrEEN | 21-07-23 | 10:59:
Dank. De linkse en rechtse politiek hebben binnengehaald en halen binnen voor eigen winst.
Je kunt het gedrag van de allochtonen laken (en terecht) maar zij die de flak verdienen zijn degenen die dit mogelijk hebben gemaakt en zonder enige vorm van compassie mensen uitbaten, al dan niet emotioneel dan wel economisch.
@EEnzame SchizofrEEN | 21-07-23 | 11:28: Het spijt me, maar het beta-deel in mij moet jou op twee foutjes wijzen.
Allereerst spreek je bij een van vermenging van twee onmengbare vloeistoffen van een emulsie en ten tweede is dat een fysisch verschijnsel. Verder ben ik het helemaal met je eens.
@Kwakjeszalver | 21-07-23 | 12:00: Ah, excuses, u heeft gelijkt.
Alleen gaat u uit van twee niet verenigbare vloeistoffen. Ik ging uit van een vloeistof en een vaste stof. Die staan verder van elkaar af qua fase, gelijk de culturen waar ik over schreef.
Technisch inderdaad fysisch, op de interwebs te vinden onder scheikundige mixen. Afijn, de strekking was duidelijk hopelijk én de omschrijving liep mooier in de tekst.
Straffen helpt niet zegt Links...
Klopt, de manier van straffen die wij hanteren helpt niet.
Alles afpakken en een groene overall aan met op de rug 'CRIMINEEL'
In Amerika straffen ze keihard. Werkt het daar?
@Johan1235 | 21-07-23 | 10:53: Ja, laat ze zich maar helemaal de bink voelen. Zo’n pak is een geuzenpak!
@Prikkelsnor | 21-07-23 | 10:58: Totaal andere situatie. Straffen bestaat daar eigenlijk uit terecht komen in een slavernij-situatie (de gevangenissen zijn er commercieel).
@Prikkelsnor | 21-07-23 | 10:58: Daar heb je langdurige verblijfswijken met prikkeldraad en bewakers om te voorkomen dat mensen van buiten degenen die teveel foeigesprekken hebben gehad door eerstgenoemden worden bedreigd.
Ze noemen deze verblijfswijken gevangenissen. Best wel kwetsend.
En of ze werken? Nee, de cultuur in de verblijfswijken is van een zeer duidelijke en zeer bestendigende aard, waar dood, geweld en leven onderdeel zijn van familiefeestjes en andere festiviteiten. Vindt de zeepblok en steek het potlood door het linkeroog richting kleine hersenen zijn daarbij ware tractatie momenten. Een unieke familie.
Uiteraard kunnen ze ook krachtig gedisciplineerd getraind worden. En als ze dan uit zo'n trainingskamp komen zijn het goed gedisciplineerde criminelen geworden. Lubbers wilde dit ook in de jaren 80.
Het probleem begint al in de eerste levensjaren opvoeding en DNA. Na zo'n 10-15 jaar is het product in diens maak-omgeving klaar. Dan wordt het moeilijk (maar niet onmogelijk) er nog verbeteringen aan te brengen..
Ik zie hieronder de Noorse aanpak. Het lijkt beter te werken dan de pretparken in USA.
@Prikkelsnor | 21-07-23 | 10:58: Nee de noorse aanpak werkt wel maar dan moet je behoorlijk wat geld erin pompen. Op het moment dat je daar in de bak komt beginnen ze met behandelen, opleiding en heropvoeding. Het recivide percentage is daar bijzonder laag. Nee ze voorkomen niet alles want het blijven mensen. Ze hebben ook een aparte wet voor randfiguren zoals anders breivik moeten maken.
PS: mijn weggejoriste comment refereerde naar ter apel en nee dat is zeer zeker niet ok, maar wel te begrijpen.
Dat is nog niks. Bij mij om de hoek is het bendes die elkaar doodschieten, neersteken, winkels en huizen opblazen. Bejaarde aanvallen. Was aanslag op verkeerde huis trouwens ook nog...
Randstad? Herkenbaar.
Helaas zijn die bendes niet van het meest intelligente soort en maken ze nog wel eens vergissingen.
Waardoor onschuldige burgers de sjaak zijn.
Dus wat mij betreft prima als ze zichzelf uitroeien, maar niet de omgeving belasten. En de winnaars, die zullen nauwelijks nog aan te pakken zijn.
Rustig maar, Timmermans plant wel effe wat bomen.
@EEnzame SchizofrEEN | 21-07-23 | 10:30: randstad maar niet in de stad. Die onzin komt gewoon naar de dorpen. Politie en krantjes houden alles stil. Want het is nogal een multiculti aangelegenheid.
De wetenschapsbuurt in schedam is er niets bij
Daar is een liedje over.
www.youtube.com/watch?v=1plPyJdXKIY
Kom naar huis broeders en zusters.
www.youtube.com/watch?v=8xSKi6-lUYQ
www.youtube.com/watch?v=MxiY_wHlFIc
www.youtube.com/watch?v=-i7mh-nzRVI&a...
Je moet de problemen benoemen zegt stoer knotje in de video, toe dan!
En hij zou wel in zijn eentje dertig man aanspreken op hun gedrag zegt hij. Tuurlijk joh.
Dat hadden zijn ouders jaren geleden zich moeten realiseren. En er op acteren...
Wat Rob Oudkerk erover zei destijds…sluit ik me volledig bij aan.
De Zaanse politie hanteert de methode "Giardia Civil", zolang het bij blauwe plekken blijft prima.
Stokslagen
De ouders van 24 kinderen nemen nu een advocaat in de arm. De moeder van een van de jongeren vertelt aan NH Nieuws dat haar zoon en zijn vrienden niets met die groep en de geplande vechtpartij te maken hebben. "Door dit incident slaapt hij al drie dagen niet en heeft blauwe plekken van de stokslagen van de politie."
Volgens haar zoon waren de agenten verkleed als postbodes en sprongen ze uit een DHL-busje. Een politiewoordvoerder erkent dat er agenten in burger zijn ingezet, maar kan niet bevestigen of de agenten vermomd waren als postbodes. De jongeren zijn inmiddels op vrije voeten.
De Guardia Civil heeft mitrailleurs, de Zaanse politie ook?
"De moeder van een van de jongeren vertelt aan NH Nieuws dat haar zoon en zijn vrienden niets met die groep en de geplande vechtpartij te maken hebben. "Door dit incident slaapt hij al drie dagen niet en heeft blauwe plekken van de stokslagen van de politie."
Tja, niets mee te maken...
"Ben je erbij, dan hoor je er bij", is een oud gezegde.
@Mr_Natural | 21-07-23 | 10:13: En waar hebben ze die mitrailleurs dan op vastgezet? Pantservoertuigen? Lijkt me onwaarschijnlijk. Bent u in de war met (semi) automatische geweren?
@Mr_Natural | 21-07-23 | 10:13: nooit in dienst gezeten zeker.....
ZOals al geschreven; als je er in de buurt bent, loop je kans er bij betrokken te worden.
Uw kind had nergens last van. Waarom niet? Omdat die thuis op zijn kamer zat te spelen of leren.
Als minischizo plots thuis kwam met blauwe plekken en vertelt dat'ie er niks mee te maken had? Dan was hij véél te dicht in de buurt van de daders... En zou hij wel iets meer uit te leggen hebben.
En nee, die politie gaat echt niet zo onbezonnen te werk; die mag (!) denk ik echt niet 'zo maar vermomd' uit een busje springen en er op los meppen. Dan is er al aardig wat stront uit de ventilator geblazen én hebben diverse juristen hun plasje er over gedaan.
Ik ben niet vaak aan de kant van de politie maar politie in Zaanstad is redelijk gehard en treedt ook vaak zo op (terecht!). De problematiek die de afgelopen decennia door het land gaat speelt hier al sins 1970,aangezien Zaandam één van de eerste plekken was waar gastarbeiders op grote schaal geïmporteerd werden. (veel industrie en lopende band werkgevers). Denk ook nog even terug aan de "Zaansche Verhoormethode" destijds nog een groot ding geweest omdat recherche het niet zo nauw nam met de rechten van een verdachte en het dicht tegen psychische marteling aanzat.
Deel anders wat perenijsjes uit, dat schijnt te helpen...
Het begint echt de spuigaten uit te lopen in NH. En er zijn ook slachtoffers die geen aangifte durven doen. Begrijpelijk.
Politiek NL bedenken allerlei prachtige wetten OP PAPIER, echter komt het op handhaving deze wetten aan, blijkt personeel handhaving wegbezuinigd te zijn.
Het begint heel vaak thuis. Of beter gesteld, begon het thuis maar.
Afhankelijk van culturele achtergrond (za'k maar zeggen) zijn het veelal kinderen uit één-ouder gezinnen (pa ligt binnen twee maanden met nieuwe vriendin te naaien), of een religieus 'achterlijke' familie, waarbij ik enkel wil stellen dat de ontwikkeling achter is gebleven op de Nederlandse. In de laatst families herken je twee soorten. Bij de eerste zijn de kinderen 'prinsjes / prinsesjes', maar worden al vanaf dag één opgevoed als dominant mannetje / onderdanig vrouwtje annex broedstoof. Bij de tweede is er nul komma niks aandacht voor de larf en wordt de opvoeding overgelaten aan vaak oude familieleden, zoals tantes of oma.
In veel van deze situaties gaan de jongeren op zoek naar vervangende aandacht, compassie en liefde. Deze vinden ze in de groepen op straat. Onderling vechten ze uit wie het alpha mannetje is, vervolgens klitten ze bij elkaar en terroriseren ze hun omgeving. De reden is eenvoudig: ze willen gehoord worden, ze willen status, ze willen macht en ze hebben geen enkel rolmodel die hen kan aangeven hoe dit in een hedendaagse (Nederlandse) cultuur haalbaar is. Wat hen wel voor ogen wordt gehouden is dat ze met middelen moeten aantonen dat ze rijk zijn. Dikke auto, dure kleding, kekke zonnebril.
In de oorspronkelijke situatie van de laatste twee waren de staat en religie grote machten waar niet mee te spotten viel. Deze oefenden veel invloed uit door te onderdrukken en repressiemiddelen niet te schuwen. 'Grote mond? Sla er op'. In de moskee wordt op keiharde manier de regels er in geslagen, als kind leer je snel genoeg 'hoe het hoort'. Maar buiten op straat, in de Nederlandse maatschappij, is dat totaal anders; er wordt aanspraak gemaakt op verstand, fysiek gebeurt er niets. Dit zorgt bij redelijk veel kinderen voor een hersenkronkel van jewelste. Waarom zou je de Nederlandse regels volgen als er niets tegenover staat qua stok achter de deur (pun intended)?
Wat merk je hiervan onder de jongeren?
Naarmate ze ouder worden, wantrouwen ze iedereen. Ben je een Nederlander of niet? Zo ja, dan ben je zwak en in de ogen van de jongere al snel onderdanig aan hen. De slimmere jongere leert zich 'het praten' aan en lult zich overal uit (mede geholpen door diverse mooie bonuskaarten, zoals de rasismekaart). De minder verbaal sterke pakt samen met zijn groep medegenoten de enkele Nederlander en onderdrukt die.
Uiteraard zijn er ook Nederlandse jongeren die in die groepen meelopen. Veelal zie je daar dat de thuissituatie ook erg slecht is. Alleenstaande moeders, geweld achter de voordeur, misbruik van middelen...
Kortom, een hoop problemen die al bij de kop moet worden aangepakt. Maar ja. Dat kost wel wat. Namelijk het onderkennen dat niet iedereen in ons landje even 'verlicht' is. Het onderkennen dat een religie véél meer invloed op een grote groep inwoners heeft dan gedacht (en dan veelal nog eens tégen de oorspronkelijke inwoners en diens religie gekeerd). Het onderkennen dat zachte heelmeester de afgelopen 20 jaar in de jeugdzorg en er buiten héle grote, stinkende wonden heeft laten openliggen. En onderkennen dat die wonden nog dagelijks groeien.
En onderkennen dat mensen als een Timmermans en véle andere politici vooral met zichzelf bezig zijn en vooral met debiele 'ver van ons bed' problematieken, al dan niet verzonnen of tot olifantenproporties opgeblazen.
Ons stemgedrag zorgde er voor dat dit probleem is ontstaan, gegroeid en uit de klauwen is gelopen. En op dit moment huilen we met de wolven mee.
De oplossing?
Pak het bij de wortels aan. Families aansprakelijk houden én ter verantwoording roepen. Direct. Zonder excuses. Zonder uitvluchten. Zonder aanziens des persoons. Ik zou het anders ook niet meer weten.
@honde | 21-07-23 | 09:57:
Niks mand. EEnEEN schrijft hier snoeiend harde feiten.
Lijkt mij ook wel wat, risico-aansprakelijkheid voor de ouders. Nou ja, die moet je vaak dan nog wel zien te vinden.
@elfenstein | 21-07-23 | 10:00: Maar helaas is hij roepende in de Haagse woestijn.
Klinkt goed, maar sommigen willen gewoon niet meewerken. Voorgoed verpest.
@honde | 21-07-23 | 09:57: Kut-ouders.
"Ben je een Nederlander of niet? Zo ja, dan ben je zwak en in de ogen van de jongere al snel onderdanig aan hen."
Waarom durft niemand, ook u niet, te zeggen wat dit is? Nou goed, dan zeg ik het maar: dit is anti-blank racisme.
Dat bestaat maar niemand durft het beestje bij de naam te noemen. Sneu, want door het niet te zeggen, wordt het probleem ook niet opgelost.
-- just saying --
@Ichneumonidae | 21-07-23 | 10:01: Stap 1: onderwijs. Ook deze kindertjes gaan elke dag naar een school. Daar zitten ze er hopelijk bovenop en weten ze wel hoe de ouders te bereiekn zijn. AL is het door met het jong mee 'naar huis' te gaan! En wat we dáár aantroffen...
Maar goed, even zo vaak meegemaakt dat er bij oudergesprekken een broer/zus, tante of buurman ( WTF?!) aanschoof.
Hear, hear!
@gaffelbaard | 21-07-23 | 10:23: Oh maar dat durf ik hier in de panelen, en thuis, nog wel te zeggen hoor.
Het is de maatschappij hierbuiten, waar het lastiger wordt en waar je als 'werker' moet uitkijken niet je baan kwijt te raken door dit openlijk aan te kaarten.
Maar ik merk wel, dat het steeds vaker (nog wel stilletjes en besmuikt) gemompeld wordt aan de koffietafel, als het druk en rumoerig is.
@EEnzame SchizofrEEN | 21-07-23 | 10:23: Helaas zijn ze op school te druk met de islamitische normen en waarden bij te brengen (as if, proest) of als ze op een openbare school zitten dan is de woke- en klimaat-agenda belangrijker.
100% gelijk!
Ik ken ouders die hun kinderen de macht geven. Letterlijk. Elke mededeling eindigt met de vraag "goed?" In de supermarkt: wat zullen we eten? Jengelen of krijsen wordt genegeerd of gesust. Ze mogen zelf weten of ze uberhoupt eten, en ook wanneer. Voorts geven Pa en Ma de "kids" voorrang op het bezoek. Die keuren je geen blik waardig. Kortom, je zit er bij voor spek en bonen. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dan wordt het een boekwerk en ben ik een ouwe zeur die er niks meer van snapt.
Oh, wacht.. *duikt onder tafel*
@shoarma4belgium | 21-07-23 | 10:44: Daar heeft u helaas nóg een punt waar Nederland de bal al jaren geleden heeft laten liggen.
Zoals net in een andere tegel gereaguurd; er worden inmiddels steeds meer kinderen afgeleverd die laag-geletterd zijn. Schrikbarend gewoon. Maar ze weten wel feilloos stukken uit de koran te citeren, wat duurzaamheid betekent en dat de Nederlanders afval moeten scheiden (waarbij zij op de een of andere manier weer niet mee hoeven te doen...). Het woke aspect wordt er bij de islamitische scholen al helemaal niet aangeboden; de koran verbiedt hosmo, laat staan ander gedrag.
@Wiebenick | 21-07-23 | 10:46: Ah ja, de 'laisser-fair opvoeding. Ge-wel-dig.
In een paar woorden: een overschatte slechte manier van 'opvoeden'. Vooral in de jaren 60-70 in Nederland te herkennen. Met uitschieters naar het heden.
Het staat u vrij uw tegel uit te breiden of aan te vullen, liefst met mooie anekdotes (daar ben ik een voorstander van)!
@EEnzame SchizofrEEN | 21-07-23 | 10:20: “kut-ouders”
Dat is inderdaad de perfecte “mand” samenvatting!
@honde | 21-07-23 | 10:55: Oh, kon nog korter!
Kut-ouder!
Graag gedaan.
@EEnzame SchizofrEEN | 21-07-23 | 10:23: Afschaffen speciaal onderwijs.
@apek00l | 21-07-23 | 11:04: Nouuuu......
Het speciaal onderwijs werkte redelijk. Alleen besloot men jaren geleden dat het best wel wat kostte en tja, op het ministerie kregen we steeds meer managers in plaats van specialisten. Die hadden de briljante oplossing: Passend Onderwijs! Dat zou de kosten plots drukken!
De rest van dit horror-script laat zich raden.
Laten we eens beginnen met de grenzen potdicht te gooien. Al het budget van COA en IND naar douane, marechaussee, grenspolitie enz..
@Wiebenick | 21-07-23 | 10:46: ik vroeg aan kennissen hoe de vakantie was. Antwoord was: de kinderen vonden het leuk
@WasHetMaarMakkelijk | 21-07-23 | 11:30: eens. Maar dat lost het probleem van het tigste generatie tuig wat hier opgegroeid is niet op Daar kom je nooit meer vanaf
@EEnzame SchizofrEEN | 21-07-23 | 11:24: Ik bedoel scholen zonder geloof.
@James_t_kruk | 21-07-23 | 12:07: Ik vroeg aan kind (6) hoe de vakantie was. Geen reactie. Pa roept van de andere kant van de living: Leuk! Hoho, ik vraag het aan jouw kind, reageer ik ad rem. Als blikken konden doden...
@Wiebenick | 21-07-23 | 13:00:
Jaja. Kinderen dat wil wat. Zeker andermans kinderen. Ik haat visites waar een gesprek onmogelijk is omdat 100% van de aandacht naar de kinderen gaat. En dan verwacht men van het bezoek ook steeds te horen dat ze zo " schattig" zijn
Maar we dwalen wel erg af
@Wiebenick | 21-07-23 | 10:46: is dat niet de norm tegenwoordig? Zelf nooit kinderen gehad dus niet echt recht van spreken
@James_t_kruk | 21-07-23 | 14:45:
Er zijn geen grenzen meer, alles kan alles mag. Gezag is vies bah. We laten alles gebeuren en ons overkomen. We ontkennen de gevolgen. Als dat niet meer gaat, wat heel lang kan duren, gaan we "in gesprek" om ze bagatelliseren. Ook dit kan in principe oneindig duren. Ook dat heeft immers geen grens. Alles om maar niets te hoeven DOEN. Tja, en dat vertaalt zich ook in de opvoeding- als je nog van opvoeding kan spreken.
@EEnzame SchizofrEEN | 21-07-23 | 10:23: vergeet de imam niet
Stammenstrijd. Iemand een koe gepikt?
nee, een shgaap...
Het zal wel aan de ouders liggen. Verkeerd gestemd.
Die stemmen helegaar niet. Weten niet eens hoe dat werkt en áls ze al stemmen, is het voor een dictator ver weg van Nederland.
- Waar woon jij?
In een multicultureel land?
- Waarom?
Tja, weet ik veel, de politiek vond het een prachtig utopisch idee.
* vloekt en knikt instemmend *
De burger wordt geacht het grofvullis op 'n dag in de week aan de straat te zetten. De overheid zelf doet daar niet aan, die laat het rondlopen....
Of schuift het op één grote hoop, in één bepaalde wijk. Inmiddels zijn het een hoop wijken vol ellende.
Iemand noemde het hier ergens, anti blank racisme.
Waarom betalen de Nederlanders hun schuld niet gewoon af? Heel simpel: hier heb je Nederland, doe ermee wat je wilt, dan verhuizen wij allemaal naar een willekeurig Afrikaans land. Veel plezier.
Binnen 3 jaar ligt Nederland in puin, en na een jaar of 10 heb je een geweldige oaze ergens midden in de woestijn.
Dat volk is zo onderontwikkeld dat binnen een jaar half Nederland zonder klimaatverandering onder water staat.
Enige probleem daarmee is dat je dan wel extreem veel moet investeren in raketschilden en veiligheidsdiensten. Zie: Israel. U dacht toch niet dat de mossels ter plaatse zomaar een christelijke enclave waar het wél goed gaat tolereren in de zandbak?
Drie jaar? Nog geen dag en het is chaos. Onze infrastructuur van energievoorziening, bruggen, verkeer, distributie, watermanagement zit ingenieus in elkaar. Die malloten die gillen dat ze hier de boel overnemen, hebben geen idee hoeveel vernuft er nodig is om een modern land draaiende te houden.
En dan? Dan staan ze daar weer aan onze hekken te morrelen....
@elfenstein | 21-07-23 | 09:58: Ik stel voor dat we dan de Kaapkolonie nemen en niet een of ander stuk woestijn in Libië. Kleinere cultuur en taalbarriere ook.
De Tribe mentaliteit viert hoogtij, we worden gewoon 2500 jaar teruggeworpen.
Dit komt door de klimaap verandering.
Ik snap het niet, elke aap kan toch klimmen?
@Acidstain | 21-07-23 | 10:05: in een zandbak valt niets te klimmen.
Overal is de verpaupering in Nederland in rap tempo aan het toenemen.
Hier in Groningen ook overname door omvolking, elk jaar minder veilig. Vorige week was ik in Delft, mooie toeristische studentenstad, totdat ik in een andere buurt naar de Action ging. Klein Eritrea en wat al niet meer daar, compleet buitenland op grote schaal.
Duidelijk een geval van hersenen die te heet aanlopen door de klimaatverandering.
[\schrans-mode off]
Ach, weer de gebruikelijke destabliseerders.
Je kunt de reactie van welzijnswerkers verwachten: "Ja, maar er is ook weinig voor deze groepen te doen, ze vervelen zich te pletter." Etc. Die geitenwollensokkentijd is nu wel eens voorbij.
Meer buurthuizen. Die ze vervolgens zelf afbreken
We hadden indertijd een prima oplossing voor 18 jarige jongens die zich verveelden. Helaas is dat afgeschaft.
@Grumpy_Old_Ed | 21-07-23 | 09:57:
Inderdaad, helemaal voor. Laat de dienstplicht maar terugkeren.
Toen ik 16 was lapte ik op zaterdag vanaf 06:00 ramen en van het zwarte geld was ik dan daarna het mannetje in de kroeg. Iets te doen en guldens in de broekzak. Maar ja, gewoon iemand beroven kan natuurlijk ook.
Dan moeten die ouders niet zeven kinderen nemen in een te klein huis, en zonder dat ze hobbies voor hen kunnen bekostigen zodat ze niet op straat gaan hangen. Dan moeten vaders eens verantwoordelijkheid voor hun kinderen nemen en niet weglopen bij hun gezin.
.
Maargoed, telkens als ik dit zeg wordt het weggejorist terwijl het wel gewoon de kern van het probleem is.
@The Green*Machine | 21-07-23 | 10:19: Je moet het wat nuanceren.
Die zeven kinderen leveren elke maand een mooi inkomen voor de familie op.
Dit geld gaat vaak direct naar maroko of turkije waar de rest van de grote familie leeft.
Daarnaast is het cultureel een dingetje om als ouder je kind te laten opvoeden. Door religie, de staat of de straat. En daar gaat het in Nederland mis.
Dus die zeven koters, dat 'is niet hun probleem'. Dat is het probleem voor Nederland.
@Grumpy_Old_Ed | 21-07-23 | 09:57: zelfs jongens zijn ze aan het afschaffen.
'Je moet ze durven aanspreken!'
'Hou een armlengte afstand'
Jaja.
Ze horen je wel maar ze luistern niet.
Als ze al iets horen.
En dan is er nog zoiets als een taal-barriere. U zou versteld staan hoe laag-geletterd deze jeugd is. Daadwerkelijk schandalig laag.
Voorbeeld: deze kinderen weten het verschil niet tussen een driehoek en een 'lang vierkant' (echt waar, zo omschreef een kind een rechthoek).
Nederland in het klein dus. van macro naar micro.....
Naar mocro .
@Castor12 | 21-07-23 | 09:51: Naar Afro.
Welk filmpje?
We zijn nu al zo ver dat ik zou zeggen offer een stuk Nederland op (liefst een stuk dat volgens Timmerfrans straks onder water staat), graaf er een brede gracht omheen met zware bewaking en laat ze het lekker zelf uitzoeken met die tyfusbende. Schoppen we het COA daar gelijk ook heen.
Ach ja , die andere groep moet ook af en toe wat van zich laten horen maar het is bij beide geen cultuur dingetje hoor .
.... zet onderwijl wat dril rap op ,,,,
Zou het dan niet een idee zijn om een paar potige lui uit te rusten met wapens en die in opdracht van de samenleving dit soort etters en criminelen aan te laten pakken? Geven we ze een mooi pak aan zodat je ze goed kan herkennen, liefst ook een snelle auto om d'r achteraan te gaan en de bevoegdheid om ze vast te houden en over te brengen naar een soort van kamer die alleen van buitenaf open kan.
Ik weet dat het best gewelddadig kan klinken, zo'n plan, maar je moet op een gegeven moment wel wat he, anders wordt het onleefbaar op straat.
Juist niet, incognito. Angstcultuur tegen angstcultuur.
Dat heet politie, maar die eten liever donuts, geven geautomatiseerde verkeersboetes en staan swayend op de Pride
Hoe moet dat dan?
Wie gaat dat de hele dag onbetaald doen? En waar moet je wezen?
Het is gewoon een verloren zaak. Het is net als met een fruitschaal. Een of 2 rotte appels kun je er nog wel uitpikken. Maar als 9 vd 10 verrot zijn. Dan is het gewoon klaar.
@TanteJuut | 21-07-23 | 09:45: Logisch , als die boos naar zo'n groep kijken worden ze al op het matje geroepen .
@TanteJuut | 21-07-23 | 09:45: Vergeet de iftar en verbindende thee gesprekjes niet.
@TanteJuut | 21-07-23 | 09:45:
MIsschien had ik er een /sarc bij moeten zetten?
@TanteJuut | 21-07-23 | 09:45: ze hebben het idd vreselijk druk
D66 denkt echt dat Nederlanders racisten zijn omdat ze buitenlands eten ruiken in de flat maar wil de verloedering op straat door de onopgevoede 'hood'-spelers niet zien.
Het recht op voortplanting zou beter af zijn als er een vergunning nodig was
Dat heette vroeger een trouwakte. Onwettige bastaards hadden minder rechten.
En toen op een dag, uit het niets, vroegen mensen niet meer netjes of ze op wilde houden:
www.youtube.com/watch?v=51WQ2GRRJes
Burgers, ten wapen! De locale schietverenigingen gaan het nog druk krijgen.
Om het beestje maar gewoon bij de naam te noemen: dit is anti-blank racisme IMHO.
Afgelopen jaren gevoed door BLM, woke en door die gekkigheid van onze regering + koning om excuses te maken voor wat "wij" als blanke Nederlanders honderden jaren geleden de Surinaamse en Antilliaanse tot slaaf gemaakten hebben aangedaan. En onze Noord-Afrikaanse medelanders liften maar al te graag mee op deze golven van Nederlanderhaat.
Hoho. Anti-Wit.
ik zit te wachten tot ze iemand tegenkomen die ineens een pistool op zak heeft. Dat er dan 4 of 5 doden zijn.
En dan bleken het ineens allemaal lieverdjes te zijn, die op wat kattekwaad na, nooit iets fout deden. Hun oma met de boodschappen hielpen. En dat het allemaal racisme en discriminatie is.
Kansenongelijkheid, vooral veel kansenongelijkheid. Oneerlijk.
Herinner je je Germaine C nog?
Die reed met haar auto Ali El Bajattus dood. Hij had de ruit van haar auto ingeslagen en haar tas gejat. Ze werd boos en reed hem van zijn brommer af.
Ze wordt nog steeds bewaakt.
Frans gaat dat voor ons oplossen toch?
misschien als die besluit dat deze jongeren teveel co2 uitstoten.
Eerder tegenovergestelde: Frans haalt er nog 800.000 p/j extra binnen.
@Barkruk2 | 21-07-23 | 09:36: Dan kan je er nog altijd soylent green van maken.
Hij gaat huilen dat een dodelijk slachtoffer in een mes is gelopen door klimaatverandering.
@Deflatiemonster | 21-07-23 | 09:41: Is wel zo: men heeft het woord 'klimaatvluchteling' alvast ingevoerd. Onze eigen schuld dus.
Ik denk t niet. T is zijn stemvee. Als ze die gasten en hun familie niet te vriend houden krijgt de pvda 0 stemmen zometeen
@Deflatiemonster | 21-07-23 | 09:41:
Verdomd, zoiets lukt hem ook nog.
Die jongeren zijn gewoon lid van een criminele organisatie die straatterreur pleegt.
nou we toch aan het benoemen zijn jongeren met migratie achtergrond.
Wat een vrolijk en ontspannen bericht over de dagelijkse beslommeringen in Zaandijk... althans, zo komt het over op NHnieuws.. misschien is dat wat er mis is
Dat is inderdaad exact wat er mis is. Als er massaal op de nationale televisie zou worden opgeroepen om aan de burgerplicht te voldoen, en dit soort ziekelijke "incidenten" en masse met geweld te beantwoorden, was het meteen klaar.
Noord Holland, Noord Afrika, wat scheelt het. Zaandijk verrijkt.
Lol. Ongelofelijk.
"En natuurlijk ligt er wel eens een ruitje uit", zegt ie lachend.
Ik woon al 10 jaar in een "derdewereld land", maar hier hoef ik me echt niet druk te maken om 30 jongeren die je voor niets in elkaar timmeren of je pand afbreken.
Wat een armoe is Nederland geworden zeg. Over timmeren gesproken, veel plezier met Timmerfrans trouwens.
Precies, zo kwam het inderdaad over. Nou, Bart kan er nog om lachen. Die is waarschijnlijk tot nu toe om onverklaarbare reden de dans ontsprongen. Het nieuwe normaal straks, onder kabinet Timmermans 1
Denk aan uw kinderen, stem wijs
Zo is het, iedereen die hier opgewonden over is maar niet wijs stemt moet z’n mond houden.
Heb mijn vrouw en 2 dochters meegenomen naar Australia, het is al te laat om nog wijs te stemmen.
@d e r e a l i s t | 21-07-23 | 09:49: Niet om het een of ander, in Australië wil je ook in bepaalde wijken niet komen zodra het donker is.
@hisxxx | 21-07-23 | 11:58: Klopt, maar er is een verschil tussen een paar wijken en een paar 100 wijken. Er is hier ook een soort segregatie, hoe dichter aan de kust hoe minder criminaliteit, ook geen deftige nieuwbouw met direct ernaast sociale huurwoningen zoals in NL.
Totdat er iemand helemaal uit zijn plaat gaat en er met een auto overheen denderd. Er komt een dag dat er doden gaan vallen. Vooral weg blijven kijken, linkse deugers.
Dan hebben we eindelijk “extreem rechts” geweld. Kunnen we dan nog jaren over door gaan.
Het wordt allemaal nog veel erger.
De kinderen en kleinkinderen van de vluchtelingen die nu hier komen maken straks de dienst uit in dit land. Over 20-30 jaar is dit land echt naar de klote.
Kijk maar naar Frankrijk.
kwestie van rekenen over hoeveel jaar het zover is.
Als ze jou met 30man staan op te wachten dan is er al eerder op een station of die trein iets gebeurd, die paar verken hyena's appen snel hun hele roedel bij elkaar, zo werken die krengen weet ik uit eigen ervaring.
Makkie voor de politie dus om de daders te achterhalen, even op hun telefoons kijken.
@Mr_Natural | 21-07-23 | 09:32: Helaas: geen capaciteit wegens andere prio's.
@funda | 21-07-23 | 09:34: of ze zijn geschorst wegens grappig bedoeld vakantiefilmpje
Nederland is kapot. Stem wijs.
We plukken de vruchten van het openen van de grenzen om mensen te helpen. Het komt nooit meer goed met de veiligheid op straat in Nederland.
Lijfstraffen voor de politie. Dat herkennen ze tenminste.
@TanteJuut | 21-07-23 | 09:43:
Dat de politie hier niet presteert weten we wel. Maar om die agenten nou meteen met de karwats te geven?
@J-van-de-Bontekoe | 21-07-23 | 10:03: Haha. Goed voorbeeld doet volgen nietwaar
Een maand geleden al een soortgelijk bericht:
regiopurmerend.nl/2023/06/24/jongen-o...
Bij station Zaanse Schans zijn het geen finnen, dat zijn drillrappers, donkergetint, uit donker Afrika. 2 bendes spreken daar graag af om te knokken (Poelenburgh vs Saendelft). Hoofdbureau plotie Zaanstad ligt op 2 minuten rijden vanaf dat station. De recherche had 2 jaar terug een speciale taskforce op die groepen gezet maar wegens bezuinigen is dat gestopt.
politie
Saendelft is een megagrote nieuwbouwwijk in Zaanstad Noord. Gedeelte is sociale woningbouw, toen de Bijlmerflats werden afgebroken kregen huurders een woning in Saendelft. Bijlmerproblematiek dus.
Moedig dat ook wel aan 2 bendes die samen afspreken om te knokken, wel met wapens jongens anders is het laf! Als ze maar niemand anders lastig vallen.
Ooh ja en ik stel voor om er geen ambulance heen te sturen en verdere medische zorg te ontzeggen.
@De_fluitlokker | 21-07-23 | 09:30: Ah, DrillRapperts onder elkaar dus. Lekker laten begaan dan. Ruimt zichzelf op...
@De_fluitlokker | 21-07-23 | 09:30:
Waarbij aangetekend dat Bijlmerproblematiek helemaal niet bestond toen die keurige flats werden opgeleverd en bewoond door Hollandse gezinnetjes.
Ogen op de bal houden graag.
@funda | 21-07-23 | 09:38:
Dat dus. Het ligt blijkbaar niet aan de buurt maar aan de bewoners of zoiets.
Er staan dus op een perron 30 man te wachten om iemand in elkaar te slaan. Je mag toch wel verwachten dat de deuren dan dicht blijven of dat de politie al gebeld is of in ieder geval iets.
Welke deuren?
Die zijn wel zo bijdehand om uit het zicht te blijven tot de trein weer vetrokken is hoor. U weet weinig van de straat...
Nee hoor, de conducteur maakt een praatje met die gasten en laat gewoon de deur open gaan. Niet zijn probleem
De gebruikelijke gezelligheid in mijn regio. Was laatst met mijn dochtertje lekker aan 't spelen in zo een kinder klimhal (naam is me ff ontschoten). 2 groepen jochies van de leeftijd 8-10 letterlijk op de vuist met elkaar. Het waren de gebruikelijke verdachten, toen ik 1 van de toekomstige nektasjesdragers vroeg of die wou stoppen met "kanker" roepen werd ik aangesproken door moeders. Of ik me met m'n eigen zaken wou bemoeien, ben maar weg gegaan aangezien ik niet met ouders op de vuist wil gaan waar mijn dochter bij is. Mooie tijden!
Wat is dat toch met dat kk. Ik hoor ook niet anders als ik langs zon groepje loop. Leeghoofden.
Ah Monkeytown. Een prachtige plek.
Afgelopen zondag ook geweest. 09:00 stond ik daar. Puur uit praktische overweging (dochter moet nu stoppen met ochtendslaap).
Dus ik daar om 09:00 vrolijk meedoen met springen en klimmen.
Als je er s’middags komt dan is het altijd wat. Tokkie-ouders die ruzie maken omdat hun kinderen andere kinderen zitten lastig te vallen.
Laatst een vrouw (net iemand, naïf), tot 2 keer ruzie met zelfde groepje tokkies. Je zag aan haar ogen en blik dat ze een soort wake-up call te verduren kreeg (dit is nu de wereld).
Ik was toevallig net even naar de auto een boterhammetje halen. Maar het is wel weer typerend voor wat daar komt.
Volgende keer gewoon naar de kinderboerderij, doe je ze veel meer plezier mee.
Persoonlijk vind ik het met elkaar op de vuist vaan op die leeftijd kwalijker dan het gebruik van dat woord. Met een verkeerde klap op je nog opgroeiende hersenpan kan het licht letterlijk uitgaan, met het uitspreken van dat woord raakt niemand gewond. En ja ik heb ook familie die eraan overleden is. En nee het is niet sjiek en leeghoofdig, maar van alles wat er op dat moment in die klimhal gebeurt zou woordgebruik niet hetgeen zijn dat ik eruit pikte om ze op aan te spreken.
Je mag het niemand toewensen, maar dat hun pa en ma het zouden krijgen zou een goed leermoment zijn.
Wollah, dit is mijn trampoline vriend!
@fric.spec. | 21-07-23 | 09:33:
Daarom moet je daar gewoon (s’middags) niet naar toe gaan.
Hetzelfde geldt voor zwembaden. Over het algemeen prima.
Maar laatst ook weer een grote vechtpartij in de middag.
Daar zit je toch niet op te wachten als je met je kind een beetje zit te spetteren in het water met zo’n emmertje? Ik kom daar voor mijn rust (en veiligheid).
@fric.spec. | 21-07-23 | 09:33: Eens, ik vloek zelf ook wel eens met het verboden woord maar het was gewoon surrealistisch om dat woord zo vaak te horen op een plek waar de gemiddelde leeftijd niet boven de 6 uitkwam...
Ik wil wel wat zeggen, maar dan word ik Weggejorist en ook Opgerot.
Eigenlijk vind ik uw nick al verontrustend.
Dat kan toch niet meer zeg.
@J-van-de-Bontekoe | 21-07-23 | 10:00: ik vind deze nick eerder hoopgevend.
Thuis krijgen ze geen opvoeding, dan op "slechte" school willen ze helemaal niet , daarna crimineel fase 1, dan losgeslagen plofwild, dan dood of Vught. Kost het land miljarden en constante ellende, zie boven.
En moeder heeft niks te vertellen thuis want vrouw en pa is er nooit. Cultuurdingetje
Ligt het aan mij of hadden die "jongens" zulke zwarte helmen op dat het beeld er vol mee zit?
Is het erg dat ik hoop op de dag dat dit soort lui om 4 uur in de ochtend van hun bed gelicht worden om vervolgens voor onbepaalde tijd te verdwijnen naar een locatie die er uitziet als een gevangenis in El Salvador?
Dat hopen we allemaal. De praktijk wil dat er een foei gesprek komt en daarna weer vrolijk verder.
Niemand vindt dat erg behalve degenen die het voor het xeggen hebben. En natuurlijk de wereldverbeteraars/deugers. Dat is het probleem
Ik hoop nog steeds op NL'ers die eens het heft in hand nemen en zo'n groep tuig compleet in puin rammen.
@Alfred E. Neuman | 21-07-23 | 09:26: het verbaast me dat dat niet al lang gebeurt. Er zijn genoeg sportschooljongens met jeukende handen zou je zeggen
@Alfred E. Neuman | 21-07-23 | 09:26:
Je zou inderdaad verwachten dat ze een keer de verkeerde pakken. Nou heb ik het gelukkig nog nooit meegemaakt maar kan me ergens voorstellen dat je na zo'n ervaring bloed wil zien
@James_t_kruk | 21-07-23 | 09:29: Kijk eens in de sportscholen wat daar rondloopt joh , die staan al bij de eerste groep te mishandelen , slopen en te beroven . Ook zo'n overheid dingetje , zet de criminelen op vechtsport daar leren ze discipline . Hahahaha , Hoe dan , die worden veelal al gerund door halve criminelen .
@Alfred E. Neuman | 21-07-23 | 09:26: dat zit niet in onze volksaard. Van een veilige afstand anoniem met de politie bellen, zit dan weer wel in onze volksaard.
Ja dan moet je eens in Turkije kijken. Stel dat daar zo'n groep overlast veroorzaakt en hun vrouwen en kinderen lastig valt en berooft. Berg je maar voor de volkswoede die dan losbreekt. Met knuppels wordt daar dan zeer hardhandig een eind aan gemaakt. En de politie kijkt goedkeurend toe.
@Triage | 21-07-23 | 10:04: dit is precies het probleem. Enige wat mensen in de Arabische en Afrikaanse cultuur in 't geregel houdt is angst en vrees. Vrijheid is een goed wat ze niet aan kunnen.
@Alfred E. Neuman | 21-07-23 | 09:26: helaas, die dit nog begrijpen zijn 40+.
De nieuwe generaties zijn opgevoed met wegkijken, belast met erfzonden en denken door "wat iz die"-taal te praten erbij te horen.
Dit wordt niks meer, koop maar vast een koran.
"De straat is de sluiproute voor fietsers". Ja en? Waar is een straat dan voor.
Jongeren of "jongeren"? Ik denk dat ik het antwoord wel kan raden.
Jongeren staat synoniem voor getint. Zou me niet verbazen als het woord "jongere" door wat anders vervangen gaat worden.
Ik ben benieuwd wat de wijkagent te vertellen heeft. Die is tenslotte 12% van zijn tijd in de wijk.
12% van de tijd dat deze ook daadwerkelijk buiten is of 12% van de totale uren?
Dit is de opkomende Jeugd van Frans. Volgende keer dat u iets negatief zegt over het klimaat zoeken zij u op..
Filmpje hierboven??
*Voor de 34e keer op play functie drukken doet*
Het ziet er zwart van de mensen, vandaar.
Fijn hoor. Smerig tuig. Keihard aanpakken en geen gelul met jongerenwerkers ed. En wat een vreselijke buurt/stad trouwens
Graag een foeigesprek in land van herkomst.
Tijd dat we problemen nationaliseren.
Minderjarig, dus die komen er vanaf met een tik op de vingers.
Ja, en dat zou in dit soort gevallen gewoon genegeerd moeten kunnen worden.
Aanpakken, ook die 13 jarige psychopaatjes.
En dan straks de vraag wie er van die 30 jongeren geslagen hebben.
Ze hebben allemaal niet ingegrepen.
Ze zaten allemaal op de scooter, maar geen van allen was de bestuurder...
Hoe erg moet het in zuid Europa wel niet zijn met die hoge temperaturen daar.
In Zuid-Europa komt de originele lokale bevolking meestal nog gezamenlijk in actie tegen dit soort tuig. In Nederland is het nog steeds afwachten of er een effectieve burgerwacht komt..........
@nick666 | 21-07-23 | 09:27: Dat is omdat je in Zuid Europa je jezelf en je spullen mag verdedigen. In Nederland weet je zeker dat de politie en het OM alles op alles zetten om het slachtoffer maximaal aan te pakken terwijl de dader een ahhh-sielug, moeilijke jeugd jadda jadda, aai over de bol krijgt.
@TheEgg | 21-07-23 | 09:42: is dat zo ? Ik dacht dat dat meer iets van amerika was hoe dan ook. In nl heeft alleen de dader rechten. Oud verhaal
Allemaal een licht tot donker getinte helm op dus
Stoere hipster van Zaanse Koffie gaat demerrokaantjes wel ff aanspreken. Sure
Hij durft wel.
Met zijn mond vol tanden.
Nog wel hè.
Waarbij ik trouwens niet zeker ben of het wel specifiek over merrekaantjes gaat hier.
@J-van-de-Bontekoe | 21-07-23 | 09:10: Groep van 30 man als dat geen Noord-Afrikaans kuddegedrag is..
Krijgen ze allemaal apart een foeigesprek of een groepsfoeigesprek?
Ik ben toch zo blij dat Timmerfrans dit straks allemaal snel en adequaat gaat fixen.
Frans Timmermans spreekt ook vloeiend alle lokale straattalen.
Ja, swag.
De opgepakte heren en dames zullen een straf krijgen, maar deze vind ik te laag.
Als je minderjarig bent vervolgt het OM je überhaupt niet.
REAGEER OOK