Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We Doen Mee! "MIVD waarschuwde CIA dat Oekraïne Nord Stream op wilde blazen"

WIE DE LAARS PAST

Makkers, Malle Frankie & De Schuinsmarcheerders op de speakers en NU in de polonaise want we're so back. De CIA, die al sinds hun onderzoek naar de moord op JFK op elk dossier in het duister tast is uit het moeras van onwetenheid getrokken door de Maritieme Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) van de Zeevaardersnatie. Deep State-woordvoerder Eelco Bosch van Rosenthal meldt per staatsomroep:

"De Amerikaanse inlichtingendienst CIA heeft in juni vorig jaar, drie maanden voor de sabotage van de Nord Stream-gasleiding, Oekraïne gewaarschuwd de pijpleiding niet op te blazen. De Amerikanen deden dat nadat ze een alarmerend bericht hadden gekregen van de Nederlandse militaire inlichtingendienst MIVD, die via een bron in Oekraïne hoorde over Oekraïense plannen daarvoor. (...) Die informatie leek in sterke mate op het plan dat uiteindelijk, op 26 september, alsnog werd uitgevoerd. Wat exact de rol van de MIVD was blijft onduidelijk, omdat de dienst niet wil reageren." MIVD laffe borrelaars!

Even later wordt het staatspersbericht nog mooier: "Een kleine kring in de top van politiek Den Haag is dus al een jaar lang op de hoogte van de zware verdenkingen tegen Oekraïne. Het kabinet wil niet inhoudelijk op verdere vragen over de kwestie ingaan. In maart benadrukte minister Ollongren, toen de mogelijke betrokkenheid van Oekraïne aan de orde kwam, dat de steun die Nederland en Europa aan dat land geven los staat van de vraag of Oekraïne betrokken was bij het opblazen van Nord Stream."

Als een Minister van Defensie zegt dat "de steun die Nederland en Europa aan dat land geven los staat van de vraag of Oekraïne betrokken was" is dat natuurlijk gewoon Haags voor: ja, het was Oekraïne. 

Reaguursels

Inloggen

Ja doh, de geldkraan van poetins oorlogsmachine dicht draaien lijkt me een hele logische stap. En ook bij de realisatie van deze pijplijn speelde onze Rutte een rol.

drs. P | 13-06-23 | 23:52

Oorzaak en gevolg omdraaien,
zo heet dat.
De MIVD kan werkelijk nog geen deuk in een pakje boter slaan,
het is een sosjale werkplaats. (Sorry voor het misbruik van het woord werk) ik ken de verhalen.
Ik kan niet uitsluiten dat de mivd -volstrekt per ongeluk- brisante informatie kreeg, en dat vervolgens (onwaarschijnlijk) bij de juiste rechtspersoon wist af te leveren.
(Volstrekt onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk).
Wat de WEF is moet je hen (mivd) echt niet vragen, maar wel dat de burger, ja, die is kwaad, verdacht moet worden, want de rutteficatie van Nederland is de mivd-er geheel voorbij gegaan.
Hoe. Is. Het. Mogelijk.
Ja, jij leest mee, mivd-er,
ik heb het over jou.
Wie stuurt jouw aan, en kun je zelfstandig nadenken?

Analia von Solmsch | 13-06-23 | 23:29

Dit moet voor rutte zelf het hoogtepunt van zijn 13 jaar als premier zijn geweest. Een jaar lang glashard liegen over wat je weet. En dat dan kunnen doen omdat de waarheid niet verteld mocht worden. Wat zal hij genoten hebben dat ie zijn grootste talent weer eens volop heeft kunnen gebruiken. Nu nog effe stap twee, wis geheugen en hij is er weer klaar voor om heel nederland uit te lachen.

ZomaarEen | 13-06-23 | 23:14

Je kunt ai gewoon een opdracht geven: maak foto van laars op bodem zee.

Ragnar_Lodbrok | 13-06-23 | 22:38

Ah daar is ie. Eindelijk. Heb me het schompes lopen zoeken naar mijn laars.

shoarma4belgium | 13-06-23 | 21:36

Ja, ze kunnen het nog steeds. De FSB gebruikt een simpel dienstje als de amateurs van de MIVD om misleidende informatie te lekken naar de VS. Bij Mossad of MI6 gaat die vlieger niet op, maar NL is precies goed. Nato bondgenoot, redelijk betrouwbaar naar VS standaard. Goed gespeeld Bornikov!

BoerKoekoek | 13-06-23 | 21:17 | 1

Serieus, een duikerslaars. Wat een slechte James Bond film dit! Alsof een duiker zijn laars zou verliezen, kom op zeg. Hahahaha

Okami | 13-06-23 | 20:33 | 2

Misschien was ie te laat en zit er nog een voet in.

Joris Beltsin | 13-06-23 | 20:55

Er van uitgaande dat ze niet zijn komen wandelen zou dat inhouden dat ze ook een vin verloren zouden moeten zijn.

Tapu | 13-06-23 | 21:38

Sja sinds cajona zijn de dwaallichten die ons de "waarheid" vertellen voor altijd onder hun steen vandaan, en het liep zo direct in elkaar over, Oekraïne het nieuwe complot. We kennen allemaal wel wappies, en ze tikken allemaal hetzelfde.

Caparzo*Inc | 13-06-23 | 20:28

Okay, dus onze "bondgenoten" uit de Oekraïne hebben het gedaan... Dus volgen er nu sancties? Toch?

TinusVlugOpDeKut | 13-06-23 | 20:10 | 1

nee, die zijn en blijven voorbehouden aan het gajes in het kremlin ..

justinianus | 13-06-23 | 22:13

Het wordt ook steeds duidelijker dat Norman Bates een toneelstukje aan het spelen was na de uitslag van het Oekraine referendum. Bates liep toen al duidelijk aan de lijn van Washington en Brussel.

Phantomas | 13-06-23 | 20:05

Alsof landen die weten wie het gedaan heeft de waarheid aan Nederland gaan vertellen. Met de WMD's werden we ook voor het lapje gehouden. En het werkte, Nederland heeft daar nooit over geklaagd.

W_F | 13-06-23 | 20:03

Verbaast me niks als dit waar zou zijn. Er was geen enkele rationale voor Rusland. In de VN veiligheidsraad wilde alleen China, Rusland en Brazilë een onafhankelijk onderzoek instellen, maar de rest had geen belangstelling. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

Joris Beltsin | 13-06-23 | 20:01

hmz maar lig die linker of die rechter laars nu ook bij Kakhovka-dam die is opgeblazen , je weet het maar nooit misschien daar ook even kijken dan maar

out-of-de-box | 13-06-23 | 19:52

Die laars is in ieder geval niet van de Russen of Oekraïeners of hun fanschare, die hebben namelijk hele lange tenen.

guldenmiddenweg | 13-06-23 | 19:50

De UKR diepzee-duikers zijn zelfs getrained door US-seals om tot 80 mtr te kunnen duiken. De Nordstreamleidingen zijn al vanaf het begin een doorn in 't oog van de Amerikanen. De EU kon kiezen voor goedkoop Poetin-gas ipv duur US-schaliegas. Het opblazen van de leidingen was een één-tweetje tussen US en UKR. De MIVD heeft hooguit wat ruis veroorzaakt in dit complot, maar geen ontdekking gedaan.

Glas-Plas-Was | 13-06-23 | 19:49

En dan te bedenken dat Sjoerd Sjoerdsma (D66), Alexander Hammelburg (D66), Faissal Boulakjar (D66) en Raoul Boucke (D66) er in al hun vooringenomenheid er als de kippen bij waren om naar aanleiding van de sabotage minister Hoekstra een trits vragen te stellen met een hele suggestieve ondertoon waaruit duidelijk bleek dat Rusland de dader van de de sabotage van Nordstream 2 was.

Waarin Rusland bijvoorbeeld werd verweten de pijplijn opzettelijk te beschadigen om zo onder zijn contractuele leveringsverplichtingen uit te komen. Waarin werd aangedrongen om naar aanleiding van de sabotage pleiten zo snel mogelijk van al het Russisch gas af te stappen. Waarin Rusland werd beschuldigd dat het land met het opblazen van de (overigens eigen) pijplijn internationale verdragen schond, zoals het VN-zeerechtverdrag dat toeziet op bescherming van het marine milieu. En waarin Rusland werd beschuldigd de veiligheid van de internationale energie-infrastructuur te bedreigen.

Dan te bedenken dat die pijplijn werd aangelegd omdat de Oekraïne het veel eerder en heel lang presteerde om illegaal Russisch gas af te tappen dat voor West-Europa bestemd was. Rekeningen voor geleverd gas niet wilde betalen, terwijl de Oekraïne nog heel bleef profiteren van een prijs ver beneden de marktprijs en een deel van dat Russische gas duurder doorverkocht aan andere landen.

En dan blijkt nu steeds duidelijker dat vriend Zelenski achter de sabotage zat. Die door dik en dun gesteund wordt door Den Haag. Maar zich ondertussen volgens de aan de daad gekoppelde beschuldigingen van D66 zelf schuldig maakt aan de schending van internationale verdragen en de veiligheid van de internationale energie-infrastructuur. Zelenski die bovendien het marine milieu bedreigt.

Blijkt het dus Zelenski te zijn die niet te beroerd is een eigen bijdrage te leveren aan het feit dat 38% van de Nederlandse kinderen opgroeit in gezinnen waar wordt bezuinigd op basisbehoeften.

Van je corrupte vrienden moet je het maar hebben.

jochum1980 | 13-06-23 | 19:48 | 10

@MAD1950 | 13-06-23 | 21:14: Zever zelf dan ook niet. Zo kun je elke discussie wel doodslaan. Houd je waffel, drink een pilsje en geniet van een mooie zomeravond.

guldenmiddenweg | 13-06-23 | 21:39

@jochum1980 | 13-06-23 | 20:58: Als het 100 procent vast staat dat Oekraine het heeft gedaan ben ik de eerste die toegeeft dat ik in op dit topic fout zat. Tot nu toe staat het niet vast en dus blijft het zover een vermoeden en veel vingerwijzen. Dus is uw hele betoog in (zover) niets meer dan een lap insinuaties en een tikkeltje complot - oa verwijzend naar Podoljak.

En er nog aan toevoegend, ik ben (als geboren Oekrainer) geen fan van Zelenski. Sterker nog, ik vind dat de beste man zelf genoeg fouten maakt en niet genoeg heeft gedaan om bepaalde zaken voor de oorlog beter te doen dan zijn voorgangers. Alleen de pure haat, omgeven door vele complotten en andere onzin over Zelenski, vind ik ook zo zo..

Flexzz | 13-06-23 | 23:31
▼ 7 antwoorden verborgen

Een laars uit land X kan daar achtergelaten zijn door duikers van land Y om een vals spoor uit te zetten. Kortom: Joost, als je zou willen impliceren dat een Amerikaan betrokken was - je begint met "oeps"-, daar stinkt een redelijk en zelfstandig denkend mens niet in.

langzullenweleven | 13-06-23 | 19:46

De Russen luisteren natuurlijk gewoon mee met de MIVD.
En dachten: Nou, dan doen wij dat toch?

Mr. Happy | 13-06-23 | 19:45

Ik wacht rustig tot ze een geplastificeerd paspoort vinden op de zeebodem.
Tot die tijd is het speculeren.

entredeuxverres | 13-06-23 | 19:43 | 4

Haha!
3 man op de foto met een selfiestick.

Ruimedenker | 13-06-23 | 19:57

@hotmint | 13-06-23 | 19:56: Dat zou ontzettend stom zijn. Die pijpleiding moet gerepareerd worden, maar ja.... dat mag niet van de eu.

ChalinaRosa | 13-06-23 | 20:12

Dat ligt naast de 3 keer de Sims

Shoarmamasutra | 13-06-23 | 23:48
▼ 1 antwoord verborgen

Zelensky wordt eens gedumpt en als de huidige toneelspelers van het podium zijn verdwenen komt de waarheid vanzelf boven drijven. Die zal niet fraai zijn. Oorlog is walgelijk, vies, genadeloos en oneerlijk. Eenieder die hiervoor is moet eigenlijk zelf eens heen gestuurd worden. Of hun kinderen.

Deze oorlog zal alleen met praten eindigen of er zullen Oekrainers of Russen aan helikopters hangen als de Navo of Rusland zich terug trekt en het gebied opgeeft. De vraag is wat er dan nog over is en wie er uberhaupt nog wil of kan leven. De mensen daar verliezen altijd. De machtsblokken gaan gewoon verder.

Ik ben dankbaar en blij dat ik in het vrije westen mag wonen en werken. Ik ben geen Rusland fanboy of vriend van Putin. Ik denk alleen dat er verkeerde keuzes worden gemaakt, dat blijkt ook steeds meer na honderdduizenden doden en minimale terreinwinst / verlies. Vreselijk voor al die families. Wie stopt deze tragedie?

Tuinkassenkoning | 13-06-23 | 19:41

Duikboots on the Ground?
Die laars is van Halbe, da’s duidelijk.

Ruimedenker | 13-06-23 | 19:41

De Amerikanen hebben de NS opgeblazen, ze gaan nu de schuld leggen bij UKR, Zelensky weet van niks, en iedereen vind het best als het de UKR heeft gedaan.

Zo creëert de CIA ruis, de MIVD wordt gebruikt als stoorzender.
Trapt, niemand die een beetje nadenkt, in.

2_amazing | 13-06-23 | 19:39

Gewoon volhouden dat Oekraïne niet de schuldige is omdat Oekraïne niet de schuldige mag zijn.

Willibald von Klúúúk | 13-06-23 | 19:28 | 2

Is het onderzoek al afgerond dan?

Flexzz | 13-06-23 | 19:35

@Flexzz | 13-06-23 | 19:35: Maakt niet uit, tenminste, dat is de opvatting die heersend is.

Willibald von Klúúúk | 13-06-23 | 19:58

Ja laat ik even mijn duikelaars uitdoen op 5 meter van het Tatort. Sure

Blaffendehond | 13-06-23 | 19:26 | 2

Best veel licht, op 80 meter diep.

vladimirows | 13-06-23 | 20:55

Ach, je hebt toch ook inbrekers die een drol naast de brandkast achterlaten?

MAD1950 | 13-06-23 | 21:55

Dit is toch niet echt zeker? Een soort voetafdruk op de crime scene? Te gelikt. Scene, ja dat geloof ik wel, volledig in scene gezet.

Joyce | 13-06-23 | 19:26

Oekraïne heeft Russische infrastructuur opgeblazen. Goh, nou. Kleur mij verrast hoor! Jeetje.

VBO_B_Niveau | 13-06-23 | 19:18 | 4

Het is een internationaal project, niet alleen van Rusland. Het is ook uw taxpoet dat daar is opgeblazen.

boerk | 13-06-23 | 19:38
▼ 1 antwoord verborgen

Door de sancties zijn we al van het Russische gas afgestapt en nu heeft Oekraïne met hun actie dus bepaald dat we dat in de toekomst ook niet meer mogen afnemen.

Dat is tegen ons belang en niet acceptabel van een land dat door Den Haag als bondgenoot bestempeld wordt en zijn bestaansrecht momenteel te danken heeft aan ons.

Zoelense Hobbyboer | 13-06-23 | 19:18 | 1

Een terroristische daad dus

boerk | 13-06-23 | 19:39

nou is die laars wel van het type "heel toevallig gevonden paspoort van 9.11terroristen"

hoffrevisited | 13-06-23 | 19:16 | 1

Yup, in beide gevallen een leuke bijkomstigheid, maar bewijst verder niets.

RandyBiel | 13-06-23 | 20:55

Uit betrouwbare bron, het was de marine van Hongarije.

Stikstofnarcose | 13-06-23 | 19:11 | 1

het lijkt me onwaarschijnlijk dat Oekraïne de middelen heeft om een dergelijke operatie uit te voeren in de Oostzee. Ook vreemd dat er Russische schepen rond dobberden maar dat de Oekraïners dan schijnbaar recht onder hun neus de boel hebben laten ploffen. Ik blijf erbij dat de meest waarschijnlijke dader gewoon de VS is. Die had er baat bij Russisch gas te weren en Europa LNG te kunnen verkopen.

Gregovic | 13-06-23 | 19:10 | 1

Ofwel.., Oekraïne wil het, de CIA krijgt lucht van dat 'willen' en denkt "Kassa!"
Komt de VS goed uit en de schuld eindigt op het bordje van, of Oekraïne of Rusland.

der Staat | 13-06-23 | 19:18

is die MIVD bron in Oekraine bron nog aan het werk of gecompromitteerd door de CIA

HetOorAakel | 13-06-23 | 18:57

Heeft iemand Trump de schuld al gegeven, die had natuurlijk deze geheime documenten in zn bezit en toen kon zn GHBLT + neefje niet aan de bel trekken......

patrick023 | 13-06-23 | 18:55

Denk dat de Polen erachter zitten. Gewoon omdat zij hun gas uit Noorwegen kopen.

Ndranghitiari | 13-06-23 | 18:40

De aloude vraag: wie profiteert? Afgezien van ons eigen land, dan heb je pas echt een angstaanjagend verhaal.

Terzijde, deze uitleg over het forceren van een doorbraak: www.thedrive.com/the-war-zone/armor-e... De nagenoeg volledige afwezigheid van luchtsteun. Die hele Air Superiorty krijgt steeds meer trekken van een stervensdure militaire bubbel.

Ten overvloede: de F35 kan niet eens Close Air Support.

Hetkanverkeren | 13-06-23 | 18:34 | 6

Hetkanverkeren | 13-06-23 | 18:34 | Ben maar eens op Telegram gegaan (wat een bagger app, maar dat terzijde) om een beetje op de hoogte te blijven hoe de partijen het momenteel vergaat op het slachtveld. Die Bradley's zie ik regelmatig als schroot voorbij komen. Als die het verschil moeten maken zie ik het somber in voor Oekraïne.

Zoelense Hobbyboer | 13-06-23 | 19:26

@Zoelense Hobbyboer | 13-06-23 | 19:26: Bedenk: wat je als infanterist vooral niet wilt, is met hooguit een kogelwerend west op een goed gebouwde verdedigingslinie afstormen. Wat de Russen deden met het tuig waar ze toch al vanaf wilden.

Dat dekkingsvuur met de .50 toen het even helemaal mis leek te gaan. Bij mijn weten heeft Oekraïne ook de beschikking over CV90's en onze vliegensvlugge YPR's . Hier speelt op de commerciële achtergrond zo en zo veel meer.

En die echte mannen en vrouwen maar sneuvelen. Dat is waar ik kotsmisselijk van word.

Hetkanverkeren | 13-06-23 | 20:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ik de CIA was zou ik het laten doen door wat bruikbare idioten.

SailingDuck | 13-06-23 | 18:30

En datzelfde Oekraïne verwacht hulp van ons.

Ik vermoed een derde macht die Oekraïne hiertoe aanzette danwel verzocht.

We laten ons weer heerlijk piepelen en de ambtenaartjes fluiten hun deuntje mee.

Zomaarwat | 13-06-23 | 18:29 | 2

Gekke wappie...

panthoseen | 13-06-23 | 18:31

www.foxnews.com/politics/biden-allege...

"President Joe Biden was allegedly paid $5 million by an executive of the Ukrainian natural gas firm Burisma Holdings"

En gewoon ter informatie:

"Burisma Holdings Limited is a holding company for a group of energy exploration and production companies. It is registered in Limassol, Cyprus, but based in Kyiv, Ukraine. Burisma Holdings has operated in the Ukrainian natural gas market since 2002. It is one of the largest private natural gas producers in Ukraine."

keistad | 13-06-23 | 18:50

Alexander Kolodich ook dood.

Portnoy | 13-06-23 | 18:25

Oekraïne onbetrouwbaar,doe maar een inleg velletje Afghanistan viel met Amerikaanse wapens het westen aan. Europa wees gewaarschuwd voor Oekraïne

PietZwart | 13-06-23 | 18:24 | 1

Koek koek

Flexzz | 13-06-23 | 18:37

Is dat niet de laars van Rob Jetten of Frans Timmermans?
( als Joost N. kan trollen kan ik het ook ).

Graaisnaaiert | 13-06-23 | 18:20

Ik heb een duikbrevet en heb hier en daar wel eens gedoken. En na de duik de duiklaarzen uittrekken is een gevecht an sich. Ik ken de kledij van professionele duikers niet, maar ik kan me niet voorstellen ook die niet per ongeluk zomaar een laars verliezen.
Wat een zwakzinnig "bewijs" dat Niemoller wederom plaatst.... je moet toch wel een enorme wappie zijn om dit te geloven.....

panthoseen | 13-06-23 | 18:18 | 7

Ook zou de Oekraïne of Amerika een laars express achter kunnen laten om zo een schijnbare fake te maken.
Maar buiten de laars om is het bewijs overweldigend

patrick023 | 13-06-23 | 19:02

@patrick023 | 13-06-23 | 18:58: Je kunt van Oekraïners bepaald niet beweren dat ze intellectueel onbemiddeld zijn. Die "verliezen" geen laarzen. Dat de pijpleidingen opgeblazen zijn weten we allemaal al lang, dat daar explosieven bij gebruikt zijn weten we dus ook al lang, dat daar restanten van zijn gevonden zal dus niemand verbazen.

BenZen | 13-06-23 | 19:09

@BenZen | 13-06-23 | 19:09:
En de laars lijkt nog heel. Die heeft schijnbaar niets geleden van de explosie. Ik ben benieuwd war ze die gevonden hebben. Ik denk dat ze hem daar expres neergelegd hebben.

Gravin v Kippenbouth | 13-06-23 | 19:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Satire menson..

Joost Niemoller als bron gebruiken dan heb/ben je:
A - Humoristisch
B - Wanhopig

Zelfs Pinokkio is geloofwaardiger

NuchtereHenkie | 13-06-23 | 18:12

"MIVD laffe borrelaars"
Ik heb heel, heel af en toe een medewerker bezoek. Een kennis van vroeger, ex marinier. Laf is hij niet. Een borrel kan hij verdragen. En intellectueel doet hij niet voor mij onder.

Van horen zeggen: de Duitse Kampfschwimmer zijn jaloers, op wie dan ook dit klusje heeft gedaan.

En ik vind het prima, dat het gedaan is. Zonder sabotage had nog iedereen het Russische gas uit die pijpleiding gekocht.

Frau_Ferkel | 13-06-23 | 18:10 | 3

Wat mogen overheden en geheime diensten nog meer achter uw en onze rug om beslissen en doofpotten?

Trekbeest | 13-06-23 | 18:23

Maar nu kopen 'wij' nog steeds lng van de Russen.

NLgaatnaardeklote | 13-06-23 | 18:33

Als dit waar was geweest was deze informatie niet naar buuten gekomen. De sabotage is een westerse actie en dit is een dwaalspoor.

zeeman73 | 13-06-23 | 18:10

Vraag het de NAVO in het uiterste noorden van Noorwegen.

steekmug | 13-06-23 | 18:07

Als Max Blumenthal (the Grayzone) iets meldt en Joost Niemöller linkt ernaar, dan is het gegarandeerd waar, mensûh.
Man Bijt Hond vraagt zich af: Wanneer hebt u voor het laatst een duikerlaars verloren?

J.P.Drapeau | 13-06-23 | 18:07

MIVD / AIVD. altijd bereikbaar voor een belletje van de CIA om een lulverhaal op te hangen.

"Hee AIVD, we hebben niks maar willen Rusland verdacht maken als hackers van de US verkiezingen, kunnen jullie iets verzinnen dat uit betrouwbare bron komt?"

"Hee MIVD, we hebben die leiding opgeblazen maar willen nu de schuld graag in de schoenen van Oekraiene schuiven en ons mes in hun rug. Kunnen jullie misschien een lulverhaal ophangen uit begrouwbare bron?"

Ir. Wilhelmus | 13-06-23 | 18:06 | 1

De Nederlandse "inlichtingendiensten". Voor al uw oplossingen als zelfs Bellingcat geen psy-op wil leveren.

Ir. Wilhelmus | 13-06-23 | 18:07

Ineens is er een laars. Van een betrouwbare bron heb ik vernomen dat er een Sims 3 game bij de kapotte leiding lag. Trek je eigen conclusies!

Deflatiemonster | 13-06-23 | 18:02

Mijn kat mist een laars.

Kowalski11 | 13-06-23 | 18:01

Die laars heeft Baudet daar laten zinken.

Kattie | 13-06-23 | 17:59

Wat gaan we geloven. Het beleid van Oekraïne of van Nederland?

zwenkwieltje | 13-06-23 | 17:59 | 2

Op welke plaats van de landencorruptielijst staat Nederland ten opzichte van Oekraïne dan?...

steekmug | 13-06-23 | 18:05

Moeilijke keuze, daar moet ik een tijdje over nadenken.

NLgaatnaardeklote | 13-06-23 | 18:06

Dat was dan maar een klein lek, als er op 5 meter een laars (hoe verlies je die uberhaupt) nog lekker in het fijne zand te vinden is. Als mijn tuinslang losschiet dan katapulteerd die een gieter al 10 meter ver. Hopelijk hebben ze nog wel wat DNA uit de laars kunnen halen.

TurpinDick | 13-06-23 | 17:59

For we are opposed around the world by a monolithic and ruthless conspiracy that relies primarily on covert means for expanding its sphere of influence--on infiltration instead of invasion, on subversion instead of elections, on intimidation instead of free choice, on guerrillas by night instead of armies by day. It is a system which has conscripted vast human and material resources into the building of a tightly knit, highly efficient machine that combines military, diplomatic, intelligence, economic, scientific and political operations. Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed. It conducts the Cold War, in short, with a war-time discipline no democracy would ever hope or wish to match.

-JFK.

JFK heeft deze uitspraken met z'n leven moeten bekopen en we leven nog steeds onder dit juk. De good guys (Oekraine) hebben het "gedaan" en daarmee gaan we verder met de orde van de dag.

darahan | 13-06-23 | 17:58 | 3

JFK doelde op de Sovjet-Unie met deze speech. Prutser.

Linkse Zakkenvuller | 13-06-23 | 20:27

@Linkse Zakkenvuller | 13-06-23 | 20:27: Hoe kom je aan die onzin?

A.I. van Dee | 13-06-23 | 21:58

@A.I. van Dee | 13-06-23 | 21:58: Door gewoon de hele speech te lezen die online staat in de JFK Library. 27 april 1961 voor de American Newspaper Association.

Ik weet het doodsaai, lang en anti-confirmation bias. Maar soms moet je uit je simpele doomscroll bubbel.

Linkse Zakkenvuller | 13-06-23 | 22:05

Zijn er ook al keukenramen op zee dan?

Cunucu | 13-06-23 | 17:58 | 1

Nee, wel patrijspoorten maar geen patrijzen.

Mr_Natural | 13-06-23 | 18:00

De daders zitten natuurlijk op een onderduikadres.

Mr_Natural | 13-06-23 | 17:58 | 6

@Kouwe Kees | 13-06-23 | 18:12: Wellicht nu nog maar één.

der Staat | 13-06-23 | 19:24

@der Staat | 13-06-23 | 19:24:
Ahaa, ik bel de MIVD!

Kouwe Kees | 13-06-23 | 20:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Het zijn gewoon de Amerikanen die het Oekrainers laten doen. Hiermee zetten ze de duitse industrie buitenspel en zetten ze de russen een hak.

littlelebowsky | 13-06-23 | 17:57

Deed ie het of deed ie het niet?

Kowalski11 | 13-06-23 | 17:56

De andere laars lag onder het puin van WTC.

Reebensteeltje | 13-06-23 | 17:55

Ik dacht eerst, misschien is het een strik, maar ik zie nergens een strik.

Mr_Natural | 13-06-23 | 17:54 | 1

Het was dan ook een valstrik.

A.I. van Dee | 13-06-23 | 21:56

Ik loop in het bos op flippers!

Producent | 13-06-23 | 17:54 | 1

Ik op namaak Crocs.

zwenkwieltje | 13-06-23 | 18:02

Uuh, welke maat laars is dit?

Bartje01 | 13-06-23 | 17:53

Zijn het de Lappen niet geweest? Lappen hebben iets met laarzen.

Mr_Natural | 13-06-23 | 17:52 | 2

Mongolen ook! Ik bedoel inwoners van Mongolië om misverstanden te voorkomen.

Kattie | 13-06-23 | 17:56

Als de boys van Vandaag Inside er nog waren konden ze het even aan Cobelens vragen. Pieter weet dingen... maar ja, vakantie dus geen uitzending.

quigg | 13-06-23 | 17:52

Ik wacht het onderzoek af, voordat ik mijn conclusies trek.
Hoop dat het onderzoek nog even mag duren, als de uitkomst mij onwelgevallig blijkt te zijn

BasBr | 13-06-23 | 17:49 | 2

U leeft liever met een leugen?

TheEgg | 13-06-23 | 17:56

Dat is mijn laars. Iemand nog vragen? Nee dan gaan we over tot de orde van de dag.

Meneertjehetheertje | 13-06-23 | 17:48

Er zijn drie partijen die de pijpleiding mogelijk gesloopt kunnen hebben.
I don t care, dat ding is er niet meer, we moeten ermee dealen.
Gaat ook wel lukken, kwestie van tijd.

snapal | 13-06-23 | 17:47

Stel, je wilt als VS de pijplijn opblazen. Je zorgt er dan voor dat een onbeduidend land met een onbeduidende inlichtingendienst "signalen" krijgt dat een ander land (niet Rusland, dat is spelen met vuur) een aanslag gaat plegen. Drie maanden later pleegt de VS de aanslag zelf op de wijze volgens die "signalen". Klaar is Kees.

nancystjago | 13-06-23 | 17:47 | 1

Of je gaat in Oekraine huizen binnen em je kopieert het een en ander van bepaalde computers en je gaat daarna weer ongezien weg. Met een live verbinding. En je speelt dat daarna door naar 'partner' de VS. Dat zou ook kunnen natuurlijk. Inmiddels bijna vergeten dat we de UA ook niet echt lieverdjes vonden. En NL kan dat soort dingen toch helemaal niet. Toch?

Henk5 | 13-06-23 | 17:52

Hoe verlies je een duikerslaars?

Kaas de Vies | 13-06-23 | 17:45 | 4

Tijdens een gevecht met een ijsbeer.

Mr_Natural | 13-06-23 | 17:51

Ik denk de nieuwe Disney productie van Assepoester, maar dan onderwater.. Mermaid is the new Orange?

treintrien | 13-06-23 | 18:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk niet dat Oekraïne na een waarschuwing zo dom is om die gasleiding tóch op te blazen. Daarmee zouden ze alle hulp waar ze zo afhankelijk van zijn op het spel zetten.
Ik houd het erop dat de Russen dit gedaan hebben; als waarschuwing dat dit ook kan gebeuren met een van de vele leidingen die op de bodem van de Noordzee liggen.

Leon Tosti | 13-06-23 | 17:45 | 2

Waarom zouden ze hun zelf duur betaalde pijplijn opblazen als ze notabene die leiding volledig in eigen controle hebben ? Ze hadden letterlijk de handen op de kraan.

N3uk33nd | 13-06-23 | 17:59

@N3uk33nd | 13-06-23 | 17:59: waarom zouden ze niet? Ze hadden de leveranties aan Europa al stop gezet en dus geen belang bij het voortbestaan van die leiding. Eenmaal kapot zou Oekraïne hem in de toekomst ook niet kunnen gebruiken én een mooie gelegenheid om Oekraïne de schuld in de schoenen te schuiven en daarbij helpt zo'n "verloren" laars enorm.

BenZen | 13-06-23 | 19:18

Misschien was die laars wel van Klein Duimpje

LucaBrasi | 13-06-23 | 17:45

En wij maar betalen, gasprijzen enzo. Toet toet

KDbdl | 13-06-23 | 17:44 | 3

Gasprijs ligt nu volgens mij op het niveau van voor de oorlog.. van voor 2021 zelfs

Flexzz | 13-06-23 | 18:11

@Flexzz | 13-06-23 | 18:11: gas ttf zecht toch echt dat het jan 2021 rond de 16 was en vandaag 35

SailingDuck | 13-06-23 | 18:26

@SailingDuck | 13-06-23 | 18:26: Ik keek naar een artikel van maart idd, zou best kunnen dat het nu hoger is. Maar volgens mij nog steeds lager dan voor de oorlog.

Flexzz | 13-06-23 | 18:56

Overigens verloopt het offensief erg traag en stroperig om niet te zeggen catastrofaal voor Oekraïne. De Elite 47e gemotoriseerde Brigade van het Oekraïense leger heeft inmiddels ongeveer een kwart van haar westerse voertuigen verloren zien gaan in een poging om de eerste Russische defensielijn te breken. Wie altijd uitstekende zij het wat verdrietige reportages heeft over te realistische kansen van het Oekraïense leger is het YouTube kanaal History Legends.
youtu.be/zp6pSHao23E

Beste_Landgenoten | 13-06-23 | 17:43 | 8

@Flexzz | 13-06-23 | 18:18:
Ik had niks gedacht. Maar het is duidelijk geen walkover. De Russen hebben zich goed voorbereid. En de ka-28 schiet vanaf acht kilometer tanks af, en duikt dan weer achter de bomen of een heuveltje. Het zal echt niet gemakkelijker worden.

Beste_Landgenoten | 13-06-23 | 18:29

@Beste_Landgenoten | 13-06-23 | 18:29: Nee, maar heeft er iemand ooit geroepen dat het een walkover zou worden? Oekraine zelf roept al vanaf het begin dat ze eigenlijk te weinig wapens hebben en een gebrek aan degelijke vliegtuigen. En is verder uiterst terughoudend (wat logisch is). Verwachten dat het een walkover gaat worden zoals destijds Kharkiv is te optimistisch, zeker nu ook het verrassing element er niet is. Op termijn zal het goed komen, maar verwachten dat de russen het in een week op een rennen zetten is niet realistisch.

Flexzz | 13-06-23 | 18:48

@Flexzz | 13-06-23 | 18:48:
Nope. Ik hoop sowieso dat ze de Russen een heel eind kunnen terug drijven. Maar er zijn daar exact drie stevige linies waarvan nog geen is doorbroken. Alleen de contactlijn zelf. Het wordt een hete zomer.

Beste_Landgenoten | 13-06-23 | 18:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Tja, een leiding van mensen die geen gas meer wilden leveren naar mensen die het gas niet meer wilden kopen.
Wat is nu eigenlijk het probleem?

funda | 13-06-23 | 17:42 | 1

Dat veel mensen niet zonder leiding kunnen.

guldenmiddenweg | 13-06-23 | 17:46

Ik verdenk Vattenfall, Nuon en Essent, die hebben enorm geprofiteerd.

Andersdenkend | 13-06-23 | 17:40 | 1

Nuon = Vattenfall en je mist Eneco.

Soyboy | 13-06-23 | 17:44

Trouwens, als Oekraine het was: top!
Die pijplijn had er nooit mogen zijn en de Oeks daardoor goed werk verricht.

panthoseen | 13-06-23 | 17:40

Juist maar in dat geval had Seymour Hersch een echt enorm nep verhaal opgeschreven laatst over de betrokkenheid van de Amerikaanse geheime duikers in samenwerking met de Noorse Marine dat blijkt dus totale onzin te zijn geweest.

Beste_Landgenoten | 13-06-23 | 17:39

Ik denk dat die duiker net een steentje uit zijn sok aan het vissen was toen zijn overijverige collega te vroeg het de explosieven tot ontploffing bracht en die duiker met nog maar 1 laars weggeblazen werd.
Zoiets moet het zijn geweest toch?

panthoseen | 13-06-23 | 17:38

Heel benieuw wat tzt dan die zeer stevige en eensgezinde reactie gaat zijn.

klaas24 | 13-06-23 | 17:38

Is met de dam waarschijnlijk hetzelfde soort verhaal.

keistad | 13-06-23 | 17:37 | 6

@Wattman | 13-06-23 | 17:43: Dat Oekraïne met een dam die niet opgeblazen was nooit de Dnjepr zou kunnen oversteken.
De dreiging dat de Russen de dam zouden opblazen was al genoeg om Oekraïne hiervan te weerhouden.
Maar de Russen hebben ook duidelijk motieven.
Iets met een graandeal en een opgeblazen ammoniakleiding bijvoorbeeld.

guldenmiddenweg | 13-06-23 | 17:48

@keistad | 13-06-23 | 18:04:

De Biden's zijn ook gewoon corrupt, blijkbaar is dat een vereiste als president van het machtigste land ter wereld.

Wattman | 13-06-23 | 19:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou en? Oekraïne of Oekraïners mogen wat mij betreft alles opblazen waarmee de Russische Federatie inkomsten binnen kan halen waarmee ze de oorlog tegen Oekraïne financiert of kan financieren. Ik kom hier regelmatig reaguursels tegen in de "hullie doen het ook" sfeer. Er zit wat mij betreft een groot verschil tussen handelingen om je land te beschermen en handelingen om een land wat ten ene male niet van jou is, waaraan je beloofd hebt haar grenzen te respecteren, aan te vallen en te vernietigen. Dat jengelende en jeuzelende Joost daar anders over denkt zegt aardig wat over de morele ontwikkeling van jengelende en jeuzelende Joost. Rusland heeft in Oekraïne niets te zoeken zelfs niet als het er barstensvol Nazi's zou zitten, want dat gaat Rusland geen zak aan. Bovendien is 90% van de Russen, getuige de steun van de bevolking aan deze genocidale oorlog die huichelachtig een "speciale militaire operatie" wordt genoemd regelrecht fascistisch en zou iedereen die begrip op brengt voor Putain zich hartstikke dood moeten schamen. Verder doet Zelensky het fantastisch.

BenZen | 13-06-23 | 17:34 | 7

@stijlloospeilloos | 13-06-23 | 17:42: ach hou toch op. Toen die leiding werd opgeblazen had de Russische Federatie de leveranties aan Europa al lang gestopt. Die hoge gasprijs was er sowieso gekomen en daar komt bij dat het kabinet al enige tijd inzette op de energietransitie, net als veel andere Europese landen trouwens.

BenZen | 13-06-23 | 17:59

@BenZen | 13-06-23 | 17:59: Waarom zou het dan nog nodig zijn om die pijpleiding op te blazen?

SirCharlesPoploch | 13-06-23 | 19:16

@SirCharlesPoploch | 13-06-23 | 19:16: precies! Daar had Oekraïne geen enkel voordeel bij en die "verliezen" zeker geen laarzen. Ik heb ook nergens beweerd dat Oekraïne die leidingen heeft opgeblazen. Ik begrijp gewoon de achterlijke verontwaardiging niet van degenen die beweren dat Oekraïne die leidingen heeft opgeblazen en evenmin dat mensen het verschil niet snappen tussen je land verdedigen en een ander land aanvallen. Verder als boven: Oekraïne heeft wat mij betreft het volste recht alles te vernietigen waarmee Rusland de oorlog in Oekraïne kan financieren.

BenZen | 13-06-23 | 19:27
▼ 4 antwoorden verborgen

En daarom vind ik het beide pauper landen met dubbele agendas.
Ik weet alleen nog niet of onze regering dat ook vind en toch partij kiest ivm hun eigen dubbele agenda, of dat ze echt zo onnozel zijn.

frickY | 13-06-23 | 17:34

Het is een erg doorzichtige poging om afstand te creëren tot de Oekraine.

Het opblazen van deze pijpleidingen op 80 meter diepte doe je niet met een duikteam van 6 man vanaf een zeiljacht.

Alleen de Amerikanen hebben de middelen en zijn waarschijnlijk door de Noren en de Polen geholpen. Heel symbolisch is de opening van de Noors-Poolse gasleiding op de dag dat Nordstream werd opgeblazen.

De Nederlandse veiligheidsdiensten zijn wel vaker de ezel van dienst voor de CIA. Zo kwam de CIA ook aan de Russia-hoax via bemiddeling van de MIVD.

Glasgow Argus | 13-06-23 | 17:33 | 4

@MorgenEenAnder | 13-06-23 | 17:44: Dus?

Dus niks.

Cousteau had de beschikking over een uitgerust duikschip. Geen 45-voets zeljacht.

Bent u zeiler? Hoeveel meter ankerketting heb je nodig om 80 meter diep geankerd te blijven?

Bent u duiker? Wat voor apparatuur heb je nodig om een team op 80 meter diep een high-tech operatie te doen?

Dit was specialistenwerk. Punt.

Glasgow Argus | 13-06-23 | 18:22

@Glasgow Argus | 13-06-23 | 18:22: Waarom zou alleen Amerika de beschikking over die middelen hebben?

SirCharlesPoploch | 13-06-23 | 19:13
▼ 1 antwoord verborgen

Als het uit komt dat UR die pijp opgeblazen heeft kunnen Rusland en de USA weer opgelucht ademhalen, zei waren het iig niet, en UR mag dat want werd zelf aangevallen win/win voor iedereen dus.

zwellevertje | 13-06-23 | 17:32 | 3

Ja precies even een ‘plan’ laten signaleren door wat van de kleinere navo sukkels, hé Nederland, perfect. En de alibi is sluitend genoeg voor de msm.

P-unit | 13-06-23 | 17:34

Oekraïne mag dat helemaal niet. Het was in de economisch exclusieve zone van Zweden en Denemarken. Daarnaast waren er meerdere niet-Russische eigenaren.

guldenmiddenweg | 13-06-23 | 17:59

Wie had belang bij het opblazen van die pijpleiding?
Dat was direct de vraag, uiteraard.
Rusland niet, want die wilde gas verkopen, en Europa op die manier zoveel mogelijk in de tang houden.
Dat laatste was niet in het belang van Oekraïne, dat dus belang had bij het opblazen van Nordstream.
Dit zaakje stinkt dus flink.
Misschien komen we er ooit, over 50 jaar of zo, achter wie die aanslag heeft gepleegd, of laten plegen.
Als Zelenski er zelf achter zat, speelt hij wel verdomd hoog spel. Ik schat eerder in, dat er bepaalde figuren in het Oekraíense leger of de veiligheidsdienst het op hun kerfstok hebben. In de veronderstelling dat het Westen Oekraïne zo graag binnenboord wil hebben, dat ze er wel mee weg zouden komen.
Wat natuurlijk ook gebeurt. Want we blijven Oekraïne helpen, ook als ze die pijpleiding hebben opgeblazen.
Toch is dit goed om in het achterhoofd te houden voor de toekomst. Ik ben er niet voor, om de stekker nu maar uit de Westerse hulp te trekken. Maar bij een herhaling van dit soort grappen weet ik nog zo net niet, of we nog door moeten gaan met de Oekies helpen.

KeesBruin | 13-06-23 | 17:31 | 10

@KeesBruin | 13-06-23 | 18:38: zou het kunnen zijn dat er op dit moment krachten bezig zijn met het masseren van de publieke opinie richting het stoppen van wapenleveranties? U gelooft toch niet werkelijk dat Oekraïners een laars op de plaats delict achterlaten? Behoorlijk exact op de plaats delict bovendien terwijl een beetje ontploffing zo'n laars onvindbaar maakt. Corrupt? Vast! Maar achterlijk zijn ze daar geenszins. En nogmaals: er komen naar mijn smaak de laatste tijd nèt iets te vaak artikelen langs over de Nazi's in het Oekraïnse leger en zelfs een Tucker Carlson mag leeglopen in Nieuwsuur.

BenZen | 13-06-23 | 19:38

@BenZen | 13-06-23 | 19:38: Haha, die laars! Nee, daar geloof ik niets van, dat die er 'per ongeluk' lag.
We kunnen er wel vanuit gaan dat zowel Rusland, als Oekraïne, als de VS en mogelijk nog andere betrokkenen een 'ragfijn spel' spelen rond deze affaire.
Hoe het ook allemaal mag zitten, deugen doet het sowieso niet.
En dat onze MIVD iets ontdekt, dat de VS niet zouden weten, lijkt me ook al onwaarschijnlijk. Vermoedelijk zijn ze gewoon gebruikt als doorgeefluikje. En de VS kunnen die pijpleiding ook wel zelf opgeblazen hebben. Omdat ze niet willen dat West-Europa Russisch gas gebruikt.
Mijn gedachten gaan nog even terug naar Srebrenica. Toen is Nederland mooi genaaid door een geheime afspraak tussen de VS en Frankrijk, waardoor wij daar geen luchtsteun kregen. Dat werd jaren later openbaar gemaakt, dat Nederland genaaid was door haar lieve NAVO 'bondgenoten". Onze regering hield haar laffe waffel, geen kik gaven ze.

KeesBruin | 13-06-23 | 20:26

@KeesBruin | 13-06-23 | 20:26: wie had een logisch belang?
Ogenschijnlijk de Russen niet. De gasleveranties naar Europa waren al gestaakt, bovendien was Europa al druk doende met de energietransitie. Daartegen pleit dat de mogelijkheid van een false flag niet te versmaden is en de kans om Oekraïne in diskrediet te brengen evenmin.
De Oekraïners zouden belangen kunnen hebben. Wraak, het risico dat Europa toch weer gas van Rusland zou kopen. Daartegen pleit dat de "plannen" al uitgelekt waren en om die plannen alsnog en ongewijzigd uit te voeren, daar zijn de Oekraïners veel te slim voor. Daarbij komt dat ze daar echt wel weten dat ze voor die leveranties van de publieke opinie afhankelijk zijn. Hier komen de Russen weer in beeld, uiteraard met behulp van Jeuzelende Joost.
Europa had ook geen enkel belang bij het opblazen van die leiding, hoewel... onderschat Rob Jetten niet.
De drie bovengenoemde partijen hebben dus allemaal in elk geval ook nadelen van het opblazen.
Zoek de partij die geen nadelen heeft, vooral voordelen en zich positief en menslievend kan profileren.

BenZen | 13-06-23 | 21:33
▼ 7 antwoorden verborgen

Is de tweede laars ook gevonden? Dan kan het paspoort nooit ver weg liggen.

funda | 13-06-23 | 17:30

Wat zegt het inlegvelletje hierover?

Andersdenkend | 13-06-23 | 17:29 | 1

Het inlegvelletje is allang vervangen door een tank, en straks door een F16, maar dat terzijde.

KeesBruin | 13-06-23 | 17:32

Slome duikelaars?

guldenmiddenweg | 13-06-23 | 17:28

Die laars is van degene die de pijplijn heeft laten ontploffen, helaas was het lontje erg kort. Die laars is het enige wat nog van hem over is.

Mr_Natural | 13-06-23 | 17:27 | 3

We kunnen vanuit deze hoek niet zien of er nog een voet in zit...

TheEgg | 13-06-23 | 17:29

Ik geloof er geen reet van. Maar ik zou het een fantastische stunt vinden.

omanders | 13-06-23 | 17:26

OK, well, who cares?

liflafje | 13-06-23 | 17:25

Een duikerslaars. Nu heb ik al een hoop troep onder water gezien bij het duiken, maar een laars? Die dingen raken echt niet zo gemakkelijk van je voet. En het is ook niet iets dat je direct uittrekt als je uit het water komt, dus zal ook wel niet van boord gevallen zijn... Kortom laat me niet lachen.

Wie het gedaan heeft? Persoonlijk denk ik dat de VS de meeste reden heeft, daar is men van links tot rechts op het hoogste niveau altijd al tegen die pijplijn geweest, en ze zijn er niet vies van om dit soort operaties uit te voeren als ze dat uitkomt. Ze zijn er ook technisch toe in staat. Maar goed, het is een vermoeden waar geen enkel bewijs voor is. Ook die laars niet.

Muxje | 13-06-23 | 17:24 | 5

Een een tweetje met Oekraine, USA levert het materiaal. Oekraine voert het uit.

klaas24 | 13-06-23 | 17:37

@Frau_Ferkel | 13-06-23 | 17:37: Das erg goedgelovig van u. Op de vraag hoe Biden Rusland wil stoppen lijkt hij juist elke optie open te laten door er verder niet specifiek op in te gaan. Zie de video in de link. Is maar 36 sec lang. Maar goed als er consensus is dan zal het wel zo zijn.

maxrelax | 13-06-23 | 17:42

Los van wie erachter zit laat het vooral zien dat de EU een papieren tijger is die moeiteloos uitgespeeld kan worden.

omgponies | 13-06-23 | 17:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Ollongren lult wel vaker onzin. Maar dit keer twijfel ik wel erg.

Jos Tiebent | 13-06-23 | 17:23

Aangezien Duitsland zo stil is op dat front... zijn het de Russen niet geweest.

Louter Leuter | 13-06-23 | 17:22 | 3

Duitsland is ontmand - een vazalstaat - die niks kan en mag doen in deze kwestie. Wij zijn overigens ook vazalstaten want de VS hebben ons letterlijk bevolen dat ASML bepaalde producten niet mag uitvoeren. Deden ze ook bij Japan. Zuid-Korea hield vooralsnog stand maar is nu door de Micron-kwestie weet in het vizier van Washington.

drs. Levi Samsonov | 13-06-23 | 17:26

@drs. Levi Samsonov | 13-06-23 | 17:26: Hmmm, ASML zit al voor jaren vol qua orders, die hebben die Chinese orders niet nodig. En dit is een mooie manier om je IP nog enigszins te beschermen. Je wijst gewoon naar het grote boze Amerika: "Sorry, we mogen niet leveren". En die Chienzen hebben niets om te kopiëren.

TheEgg | 13-06-23 | 17:28

@TheEgg | 13-06-23 | 17:28:
ASML kopieer je niet. Als je niet weet wat je kopieert, dan kopieer je het verkeerde (heb daar leuke voorbeelden van meegemaakt, beter was een klant die zei 'zo iets willen wij, die functie, maar dan anders', wijzend op een patent...). Dit zal als gevolg hebben de de Chinezen ook met die machines beginnen. Eerst op 200 nano, dan 100... daarna ook EUV. Comac rolt nu de C919 de deur uit, en Boeing zal dat merken (Airbus nog niet want die produceren de 320 ook in China). Zie ook hun ruimtevaartprogramma.

Louter Leuter | 13-06-23 | 17:42

Ja joh een marinier die onder water zijn laars vergeet.

Bakje Friet | 13-06-23 | 17:22 | 1

De klok sloeg wel precies twaalf uur en z’n onderzeeër veranderde plots in een pompoen.

Plaktong | 13-06-23 | 17:24

Yeah sergeant, I had a pebble in my boot , had to take it off and forgot to put it on again.

Wiedemeijer | 13-06-23 | 17:21

Damned ; dus daar ligt een van mijn bordeelsluipers! Het loopt erg ongelukkig , zo van punt, komma , punt komma als ik stiekem naar de dames wil

Cunucu | 13-06-23 | 17:21 | 2

Maar als je er dan bent, duik je er in?

GregorVanPallandt | 13-06-23 | 17:28

@GregorVanPallandt | 13-06-23 | 17:28: Ja, dan mag zij de overgebleven laars uittrekken! Bij de schaapjes heb ik dan een stel rubberen laarzen ; anders lopen ze weg! Die set is nog compleet

Cunucu | 13-06-23 | 18:02

Maar als dat gemeld wordt door de NOS… Welk belang zit er dan achter? Nou?

Soyboy | 13-06-23 | 17:21 | 1

Als grote Amerikaanse kranten opeens 'bronnen in Washington' of 'bronnen in de inlichtingendiensten' citeren, moet je bedenken dat het 99 van de 100 x niet gaat om een spontane actie, maar om het doelbewust positioneren van een verhaal.

In dit geval wil men denk ik aan Kiev laten weten: we weten dat jullie het waren... we gaan het niet hardop zeggen, want dan zijn wij politiek en jullie dus militair verleden tijd, maar denk erom: er zijn grenzen.

drs. Levi Samsonov | 13-06-23 | 17:23

Ik geef ze groot gelijk, Europa wilde maar wat graag de oorlogskas van Putin spekken, een legitiem doel, naar mijn idee.

Erageftw | 13-06-23 | 17:21 | 2

Het was misschien wel een legitiem doel voor Oekraïne. Maar op deze manier kan het voor ons een legitiem doel worden om Oekraïne aan haar lot over te laten. Vergeet dat niet.

KeesBruin | 13-06-23 | 17:34

@KeesBruin | 13-06-23 | 17:34: dat zou dan de bewering dat Oekraïne voor onze waarden en voor onze democratie vecht aardig ondergraven.

BenZen | 13-06-23 | 19:41

Meneer Niemoller heeft vaker een bak fake news en bewerkte content lopen posten op twitter, dus sorry als ik Meneer Niemoller niet meer geloof en zijn bronnen ook niet.

menage | 13-06-23 | 17:20 | 3

Het eerste slachtoffer in elke oorlog is de waarheid. Het is volop propaganda van beide kanten.

maxrelax | 13-06-23 | 17:21

Dat Spartacus deze mijnheer in het licht zet doet me verdriet.

Soyboy | 13-06-23 | 17:24

@maxrelax | 13-06-23 | 17:21: maar zoveel is zeker: de Russische Federatie is Oekraïne binnengevallen en niet omgekeerd. Daar valt geen open deur mee open te trappen.

BenZen | 13-06-23 | 19:43

Laten we de aartsvader van de naoorlogse NSB Joost Niemoller niet normaliseren.

Want ook in zijn geval geldt, er volgen tribunalen.

Linkse Zakkenvuller | 13-06-23 | 17:18

En wat vinden de Zweden, Noren en Denen van Oekraïners die pijpjes opblazen in hun territoriale wateren?

Mr_Natural | 13-06-23 | 17:16 | 3

Niets, want dit soort dingen wordt pas echt officieel toegegeven als de politieke belangen die nu spelen verdwenen zijn. Tot die tijd zal men Oekraine alleen door het lekken van 'mogelijke dader' proberen binnen acceptabele lijnen te houden.

drs. Levi Samsonov | 13-06-23 | 17:20

Die hele pijpleiding en heel veel handel met Rusland was sowieso een vorm van sabotage van binnenuit. Daar had Trump gelijk in. De Oeks hebben dat verraad/de deze sabotage) alleen maar rechtgezet..

Geilbaard | 13-06-23 | 17:21

@Geilbaard | 13-06-23 | 17:21: Ja, zo werkt dat in een voorbeeld democratie als zijnde Oekraïne. Die helpen ‘bevriende’ landen met dingen rechtzetten door het opblazen van kritieke energie infrastructuur. Ik vind dat Duitsland een officieel bedankje moet sturen en de gemaakte kosten aan Oekraïne moet vergoeden.

Plaktong | 13-06-23 | 17:29

Wie gaat de onderste steen boven water halen?

vladimirows | 13-06-23 | 17:16 | 2

Italie heeft de vorm van een laars, ik bedoel maar!

Cunucu | 13-06-23 | 17:23

Ik wil het wel doen, met lood in m'n schoenen.

Mr_Natural | 13-06-23 | 17:24

Maar Rutte en Hoekstra wisten zo zeker dat het de Russen waren? Enfin, nu met die dam zullen ze wel niet liegen!

drs. Levi Samsonov | 13-06-23 | 17:15 | 1

Rutte en Hoekstra hebben toch altijd in het midden gelaten wie dit gedaan hebben? MH17, daar zijn ze heel duidelijk over.

Soyboy | 13-06-23 | 17:42

Heh, kwam net een artikel tegen dat dit (de publicatie) opzet is. Tientallen miljarden aan high-tech wapentuig naar Oekraïne, en de resultaten op het slagveld zijn enorm tegenvallend. Dat gaat niet vol te houden zijn.

Nou langzaam Kiev de schuld in de schoenen schuiven van de Nordstream II en de dam, en de VS hebben een pracht-excuus om zich uit deze uitzichtloze situatie terug te trekken. Want heel veel verder kunnen ze niet zonder escalatie.

Let wel: Voor alles wat hierboven staat is geen bewijs. Nog over wie die pijplijn heeft opgeblazen. Of dat dezelfden zijn als die de dam hebben opgeblazen. Noch is er enige officiële duidelijkheid over de Oekraïense tegenaanval. Maar dit soort informatie is altijd zo lekker opvallend getimed.

Het gaat me dus niet om pro-Rusland/Oekraïne. Maar dat de VS me bezig lijkt met een aftocht strategie.

TheEgg | 13-06-23 | 17:14 | 4

Prima inzicht, ben benieuwd

Rariteitenkabinet | 13-06-23 | 17:31

Je eerste alinea over de 'enorm tegenvallende resultaten', je weet dat dit een informatie-campagne is van Russische propaganda?
Denk je echt dat het binnen een midweek was opgelost? Uitzichtloze situatie?

Portnoy | 13-06-23 | 17:41

@Portnoy | 13-06-23 | 17:41: "je weet dat dit een informatie-campagne is van Russische propaganda?" Dat kan wellicht wel zo zijn, erg succesvol kun je het offensief tot dusver ook niet noemen, toch?

SirCharlesPoploch | 13-06-23 | 18:56
▼ 1 antwoord verborgen

Het antwoord van de CAI was "Ja, dat weten we. Maar hoe weten jullie dat?"

Osdorpertje | 13-06-23 | 17:14

Het is toch oorlog?
Rusland sloopt toch ook alles in Oekraine?
Als het waar is, dan is dat heel slim van Oekraine.
Een prima tactiek om je vijand te verzwakken.
Zonder twijfel zouden die gasopbrengsten gebruikt worden, om de oorlog te financieren.

snapal | 13-06-23 | 17:13 | 10

@snapal | 13-06-23 | 17:32: Door de boycot en sanctions mocht Rusland niet meer leveren. Schot in eigen voet. Om dan ook nog een terroristische aanslag te plegen gaat veel te ver.

ChalinaRosa | 13-06-23 | 17:46

@snapal | 13-06-23 | 17:27: Dat die keuze gemaakt is betekent niet dat het ook gaat lukken. Hele dure energie leidt tot deindustralisering, inkomstenverlies, armoede.

ChalinaRosa | 13-06-23 | 17:48
▼ 7 antwoorden verborgen

Ja, leuk allemaal, maar eigenlijk is het gewoon de schuld van Putin.
En, trouwens ook GS natuurlijk.
En Uw Onderbuik niet te vergeten.

vliegende knorrepot | 13-06-23 | 17:11 | 1

Onderbuik stream

Nederlandop1 | 13-06-23 | 22:53

Ik dacht dat deze laars bij de dam gevonden was, of lag er nou ook één bij de pijpleiding? Als een soort visitekaartje? Morgen één naast Putin's zwembad...

Sneerpoets | 13-06-23 | 17:11

We wilden toch geen gas meer van Rusland: prima geregeld zo.

_pacman_ | 13-06-23 | 17:09 | 2

Ik wel hoor, boeit me persoonlijk niet zo

Blaffendehond | 13-06-23 | 19:21

Wie zijn 'we'? Als ik een rondje maak op de zaterdagmarkt vind merendeel het prima om goedkoop gas uit Rusland te kopen denk ik. Niemand boeit die oorlog nog wat.

sjef-van-iekel | 13-06-23 | 21:00

Dat is een smoking pipeline....

Not_again | 13-06-23 | 17:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland