Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Chef @DeBalie Yoeri Albrecht belaagt journalist

HUH. Iemand met een Oekraïens vlaggetje opgespeld en zich toch misdraagt? Dat zou technisch niet mogelijk moeten zijn

Veldmaarschalk van NAVO Combat Brigade Amsterdam Yoeri Orlov Albrecht had precies teveel brown-brown* in de omloop om niet gewoon "ja" te antwoorden op de vraag "hebben jullie projectfinanciering vanuit de NAVO?" Want dat staat namelijk gewoon onder "projectbegunstigers" op de website van De Balie.

UPDATE: Yoeri zegt sorry.
Naschrift na zien gehele video: Yoeri wat lul je nou steeds dat journalist Bob Scholte "een dictator verdedigt". Hij neemt juist steeds nadrukkelijk en in sterke bewoordingen afstand van Poetin, zegt meermaals dat hij hoopt dat de Russische bevolking hem omverwerpt en opent zijn item met "Fuck de Russische invasie van Oekraïne". Kap eens met die kinderlijke morele binariteit en leer godverdomme eens debatteren je bent directeur van een vermeend debatcentrum.

Hele video

UPDATE: de facto Staatsman reageert

In de DOOFPOT op www.debalie.nl

Social

Groot fan overigens van uiterst links PowNed Left Laser

Social

NRC: "ineens kortstondig in gevecht". Nee Yoeri viel hem aan, was geen gevecht

Social

Zelfde NRC: "Ik weet niet wat er gebeurde, was met mijn stuk bezig ondertussen"

Social

De speeches door Yoeri en Femke

Social

Haha pinned tweet. "Beschaving betekent soms jezelf inhouden"

Social

Dat dan weer wel

Maar bovenstaand zegt-ie geen verkeerd woord.

Lol de hele Nederlandse bende van ellende

Social

Reaguursels

Inloggen

Tja, kan de besten overkomen. Ze blijven beiden staan en volgens mij jankt alleen een softie als ie in zo'n schermutseling beland. Wel mooie tv om uit te buiten natuurlijk! De natte droom van elke verslaggever.

Ruiterlijk excuus trouwens, doet ook lang niet iedereen.
Weer een gevalletje: Gewoon doorlopen menschen...

Yoeri zal zijn dag wel niet gehad hebben. Hij lijkt mij anders een aardige vent.
Het is in elk geval geen woke optreden van zijn kant. Dus valt daar dan weer niet over te zeuren lijkt me.

Zal wat minder reageren menschen ivm de VrijMiBo &
De nakende zon.

Een pittig lekker lang weekend
Prut

dickwvf | 26-05-23 | 19:26

Toen niet, nu niet, nooit meer

thanseeuwen | 26-05-23 | 17:29 | 1

Fafifme

Ride_On | 26-05-23 | 17:51

Albrecht de linkse deuger en zich voordoet als pseudo intellectueel en alles wat rechts is, in de fascistische hoek neerzet laat zijn ware aard zien. Democratie en vrijheid geldt in zijn ogen alleen als iedereen het met hem eens is. Hij laat nu zien wie hij werkelijk is: een onverdraagzaam mannetje

johnyl | 26-05-23 | 16:34

Hij staat daar bij "een neergeschoten Russische tank." Nou, lijkt me genoeg redenen voor Europa om zich stante pede terug te trekken uit deze oorlog, als Rusland al vliegende tanks heeft.

_kees_ | 26-05-23 | 15:33

Albrecht geeft even een demo-tje weg van hoe hij vindt dat moet worden omgegaan met mensen met een andere mening, zij die het beleid van de regering willen kunnen controleren of zij die vragen over het heersende narratief durven te stellen. Geheel in stijl van de Covid-19 periode.

Teluitjewinst | 26-05-23 | 14:59 | 2

Het is natuurlijk treiteren totdat iemand over de rooie gaat en het dan op het internet zetten. Die methode staat in principe los van de inhoud.

Tashtego | 26-05-23 | 15:11

@Tashtego | 26-05-23 | 15:11:

Dat noemen ze journalistiek bedrijven. Een baas van een debatcentrum die zo reageert.. och het is ook maar een mens uiteindelijk. Maar ik denk niet dat treiteren de opzet was van die journalist.

Wattman | 26-05-23 | 16:20

Albrecht viel van der plas aan toen ze na een democratische verkiezing zoveel stemmen verkreeg( gesponsord door de voederindustrie was zijn verwijt)
En nu dus gesponsord door de wapenindustrie een tank installeren want goed voor democratie
Links heeft altijd van die ik gerichte redeneringen

Rene strijland260746 | 26-05-23 | 13:37 | 3

Welke wapenindustrie heeft deze tank gesponsord?

Après toi | 26-05-23 | 13:48

@Après toi | 26-05-23 | 13:48: zie logo hierboven

Rene strijland260746 | 26-05-23 | 14:25

@Rene strijland260746 | 26-05-23 | 14:25: Ik zie geen logo van een wapenindustrie.

omanders | 26-05-23 | 14:47

Hij moet heel nodig rehab voor zijn drankprobleem. Spanning staat al op zijn gezicht als hij aan zijn ochtendkoffie zit. Deze jongen is dichtbij zijn waterloo. Laat wat vrienden bij hem langs gaan en al vast een rondje klinieken bellen. Vandaag nog koffers pakken en 8 weken opname en rust.

adhd-je | 26-05-23 | 13:34 | 1

En anders een extra snuif....

dathoujetoch | 26-05-23 | 14:13

Op De Joop pakken ze Albrecht hard aan. Misschien eens tijd om een zuigende interviewer op Van Jole af te sturen? Want die heeft ook een kort lontje.

Après toi | 26-05-23 | 13:20 | 1

Ik vind het wel vermakelijk dat ze tegenwoordig hun berichtgeving ook zo ongenuanceerd mogelijk proberen te maken. Ze hebben hun niche status inmiddels wel volledig geinternaliseerd.

Ook wel grappig om te zien hoe de patiënten van online stichting De Witte Onderbroek compleet zonder enige zelfreflectie losgaan op dit bericht. Als linkse 'activisten' microfoons proberen af te pakken is er altijd niets dan lof.

ZonderNaam | 26-05-23 | 13:27

Niets goedpratend werp ik graag de vraag op wanneer je een journalist bent en wanneer gewoon een idioot met een microfoon in zijn hand die mensen op straat lastig valt. Stel nou dat er random iemand mij op straat komt vervelen met een camera en microfoon, moet ik dat dan te allen tijde accepteren en op antwoorden? Waar zit de grens tussen een gekke TikTokker en een journalist? Moet iemand dan een officiele pas hebben ofzo bv?

Quantum Suicide | 26-05-23 | 13:11 | 5

Je kan ook gewoon stoïcijns door blijven lopen zoals wanneer je een vasthoudende straatbedelaar treft. Er is in bovenstaand filmpje geen enkele aanleiding voor Joerie om zich zo te laten gaan.

ZonderNaam | 26-05-23 | 13:23

Ik zou naar zijn/haar/het OV kaart vragen.

Simon_GS | 26-05-23 | 13:28

Goed actueel onderwerp en terechte vraag. De man aan wie de vraag werd gesteld is er verantwoordelijk voor en had de vraag kunnen verwachten. Niet zo veel mis mee.

adhd-je | 26-05-23 | 16:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Een debat is pas goed als je je tegenstander op zijn bek slaat.

Colin.Fart | 26-05-23 | 12:57

Het Pol Pot aanhangertje, pardon, hamas aanhangertje, is natuurlijk een strontirritant zuigertje.
Maar van iemand van een *debatcentrum* verwacht ik wel iets meer debatvaardigheid.

Dandruff | 26-05-23 | 12:32 | 1

Ik ken nog een strontirritant zuigend Hamas aanhangertje, van de 'vrouwelijke' kunne.

dathoujetoch | 26-05-23 | 13:16

Haha op AT5 vind Youri het geweldig die tank op het plein en dat er voor geprotesteerd wordt omdat WIJ vrijheid hebben maar als hij zelf een vraag krijgt die hem niet uit komt gaat hij vervolgens over tot een gewelddadige actie. Heel krom.

Simon_GS | 26-05-23 | 12:17 | 1

Ik vermoed dat dit filmpje nu op de Russiche staatsmedia ronkend rond gaat.

Phantomas | 26-05-23 | 13:36

Het gozertje is wel bijdehand en assertief, maar zo vooringenomen. Als je een beetje slim bent dan maak je daar handig gebruik van en laat je hem binnen no-time over zijn eigen vooroordelen struikelen. Met je hamertje en je sikkeltje op je truitje anderen zonder enige onderbouwing van fascisme betichten, alles wat immigratie-kritisch is het predicaat 'racist' aanwrijven en het dan nog over objectiviteit willen hebben ook? Ik zie genoeg kansen voor wat leermomentjes hoor!

VBO_B_Niveau | 26-05-23 | 12:17

Met zn Oekraïne speldje

mrpete | 26-05-23 | 12:16

Als die tank aan de kwetsbaarheid van onze democratie moet herinneren, zet er dan ook een standbeeld van Rutte naast.

Joris Beltsin | 26-05-23 | 12:11

Zooo valt de NRC even door de mand met het Fake-news. Zouden ze de waarheid altijd zo verdraaien ?

Wattman | 26-05-23 | 12:02

Die vent is niet goed snik. Het lijkt wel een extreemrechtse Nazi, die meppen er ook meteen op los.
En dat moet een "debat"centrum leiden? Nou, een ding is zeker, ik ga daar niet naar binnen om te spreken of te luisteren want als niet extreem doorgedraaide linksmarcheerder ben je je leven niet zeker in dat kraakhol, pardon, debatcentrum.

Graaisnaaiert | 26-05-23 | 11:57 | 2

De kritiek op De Balie is nogal eens dat men teveel rechtse personen een podium geeft.

Après toi | 26-05-23 | 13:23

ik denk dat het niet heel goed gaat met deze direcyeur van het debatcentrum en dat hij er goed aan doet om te stoppen met drinken.

adhd-je | 26-05-23 | 16:14

“We staan weer op de zesde plek op een jaarlijkse wereldranglijst voor de persvrijheid. Die positie hadden we in 2021 ook, maar vorig jaar kelderde Nederland ineens naar plaats 28. Dat kwam door de moord op Peter R. de Vries en fysieke aanvallen op journalisten.3 mei 2023”
Benieuwd hoeveel plekken we nu weer zakken.
Manman…wat een agressie om niks.

Ruimedenker | 26-05-23 | 11:52

Te laat: we hebben er een mooi epitheton ornans bij: journalistenmeppert.

dathoujetoch | 26-05-23 | 11:52

Ja, maar dat is dezelfde argumentatie als "heel goed dat die GS interviewer op zijn bek geslagen is want het is een nazi, check dit bericht op indymedia maar"

ZonderNaam | 26-05-23 | 11:46

@ZonderNaam | 26-05-23 | 11:46:
De enige die hier nazigedrag vertoont is de Fuhrer van dat "debat"centrum. Mag hopen dat de AIVD het 24/7 monitort want dit zijn gevaarlijke mensen.

Graaisnaaiert | 26-05-23 | 11:59

@Graaisnaaiert | 26-05-23 | 11:59:
Dat is weer helemaal doorgeslagen naar de andere kant, maar het punt dat ik probeerde te maken was inderdaad dat het gewoon Joerie is die fout zit.

ZonderNaam | 26-05-23 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

Die griezel van NRC: “kaalgeschoren hoofd en ZWARTE! microfoon…”
Oeps.

Normpje | 26-05-23 | 11:13 | 1

Vooral op uiterlijk afgaan, bij Islamisten mag dat niet, en hier wel?

dathoujetoch | 26-05-23 | 11:15

Albrecht via journalist in NRC:
"Is het een trofee? „Sommigen zien dat zo, zoals Asterix en Obelix de helmen van het Romeinse leger verzamelden”, zegt Albrecht. Maar voor hem symboliseert het de kwetsbaarheid van de democratie. „Mijn moeder zat in een verzetsgroep, en ik heb me altijd afgevraagd wie diegenen waren die het voor zo’n dictator in het oosten opnamen.”
Albrecht is 57, hoe oud was die moeder toen ze in het verzet zat? 5 of 10 jaar? Yeah right.
Waarschijnlijk bedoelt hij zijn grootmoeder of hij is aan het BS-en.
archive.ph/UEMsP
Voor de rest wat Schoorsteenveger | 26-05-23 | 09:58 | zegt

Basil Fawlty | 26-05-23 | 11:11 | 6

@Après toi | 26-05-23 | 13:26:
Kan inderdaad, echter ik heb er mijn bedenkingen bij.

Basil Fawlty | 26-05-23 | 15:24

@Basil Fawlty | 26-05-23 | 15:24: Hij komt uit een ingewikkelde familie, is mij ooit uitgelegd. Misschien een stiefmoeder ofzo.

Après toi | 26-05-23 | 17:58

@Après toi | 26-05-23 | 17:58:
Oh dear.... Lol!

Basil Fawlty | 26-05-23 | 18:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Je kan niet van GS-redacteuren verwachten dat ze consequent zijn.

Après toi | 26-05-23 | 13:27

@Après toi | 26-05-23 | 13:27:
Ach dat doe ik ook niet echt. Maar zij mogen klieren, dus ik ook ;)

omanders | 26-05-23 | 15:39

Halsema: "In Oekraine staan nog duizenden Russische tanks. En als die niet zouden worden tegengehouden door de Oekrainers, zouden ze nog veel meer pleinen als deze oprijden."

Lieve Femke. Ze kunnen een proxy oorlog met half-NAVO materiaal al nauwelijks aan. Op het moment dat ze een (echt) NAVO land zouden aanvallen, zou het binnen een dag klaar zijn. Dat weet Vlad ook wel. De kans dat die dus met een van die duizenden tanks jouw belabberde Leidseplein op zal rijden lijkt me persoonlijk nihil. Maar mooie retoriek, dat wel.

Hans Kwalzan | 26-05-23 | 11:06

"Ze zijn niet afgezonderd. Dat moet je zeker niet doen. We zullen kijken of we deze mannen versneld door de procedure kunnen krijgen.’’ Aldus een woordvoerder van het COA. Nee gvd, we moeten ze per direct het land uitflikkeren!

Flandrien | 26-05-23 | 11:04 | 3

Sorry, bij verkeerde bericht. Zo kwaad ben ik!

Flandrien | 26-05-23 | 11:05

Versneld door de procedure: Versneld afwijzen bedoelt het COA.

Beste_Landgenoten | 26-05-23 | 11:30

Op kosten van de Navo een kapotgeschoten tank van de vijand etaleren hartje Amsterdam door een directeur van een 'liberaal' debatcentrum.
Een kritische journalist de mond snoeren met geweld.
Een krant die de waarheid verdraaid om de agressor tot slachtoffer te maken.
Wat is eigenlijk de definitie van propaganda?

zuurtjeregen | 26-05-23 | 10:59 | 5

Ik vind het hele lelijke propaganda.
Het lijkt wel of het westen stommer en stommer aan het worden is.
Oppervlakkig, leeg, chaotisch, verstandsloos.

ChalinaRosa | 26-05-23 | 11:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik denk dat een menselijke zoo (naar oud-Belgisch model) met kindertjes uit de koloniën ook een goede zou zijn om het gesprek over racisme aan te wakkeren. Op de Dam maar doen dan, Joer?

Hans Kwalzan | 26-05-23 | 10:58

Om de partij-ideologie uit te dragen kaapt, misbruikt en eigent men zich alle begrippen toe waar ieder vrijzinnig liberaal mens dezelfde importantie aan toekent. Zoals vrijheid, democratie en gelijkwaardigheid. Wanneer zo’n vrijzinnig liberaal kritiek uit wordt hem of haar direct aangewreven dat hij of zij bovengenoemde waarden geweld aan doet zonder dat te beargumenteren. Op deze manier proberen ze tegenstanders uit te schakelen om hun eigen ideologie te implementeren en ontstaat polarisatie en elite vorming. Dit is kort gezegd de succesvolle strategie van links de afgelopen decennia. Het is met name zo succesvol geweest en nog steeds vanwege het hoge ‘de nieuwe kleren van de keizer’ gehalte oftewel het handig gebruikmaken van de meest aanwezige eigenschap der mensheid: het niet als dom en onbekwaam willen worden gezien.

Tiscali-2 | 26-05-23 | 10:54

Valt die tank nog op te lappen? En dan inzetten tegen de mocromaffia.

Papa Jones | 26-05-23 | 10:51 | 2

Dit is Nederland. Wij geven dat ding liever cadeau aan de mocromaffia.

UnderTheDevil | 26-05-23 | 11:47

Ja, of zet hem neer bij de Stopera.

Phantomas | 26-05-23 | 13:52

"Beschaving betekent soms jezelf inhouden".
Ja, en dan met veel tamtam met een oorlogstrofee op tournee gaan.

Schmalz | 26-05-23 | 10:48 | 1

'Soms'

Papa Jones | 26-05-23 | 10:55

Dus links heeft nu ook zijn treiterjournalistiek? Dat fragment met Bosma vind ik overigens wel vermakelijk.

Tashtego | 26-05-23 | 10:45

Nepnieuws in het NRC?
Sluiten die krant.
Onmiddellijk!

En op z'n minst even met draaiende camera verhaal halen bij die leugenaars.

Abject | 26-05-23 | 10:39

Ik snap dat we Oekraïne moeten steunen.
Ik snap niet waarom we als een Poetin triomfantelijk met militaire voertuigen moeten paraderen.
Oorlog zuigt.

Lijkvocht | 26-05-23 | 10:38 | 4

Paraderen met deze tank op het plein.
Al vraag ik me nu wel af of je kan paraderen met iets dat stilstaat.

Lijkvocht | 26-05-23 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

Het Leidseplein.
Daar had geen tank moeten staan, maar de dames van Ajax. Met een toespraak van Femke en applaus van Edwin.

Nuuk | 26-05-23 | 10:34 | 6

Juist. Ik volg het voetbal maar zijdelings maar vind dit toch wel een gemiste kans voor Ajax. De dames werden kampioen dus alle reden tot een feest me dunkt.

LD69 | 26-05-23 | 11:46

Geen gevoel voor media en pr, die v/d Sar. Juist dit succes had hij mooi kunnen uitbuiten na jaren van sportieve neergang en ellende binnen en buiten het veld.

Graaisnaaiert | 26-05-23 | 12:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Begrijp sowieso niet waarom er een noodzaak is om in nota bene Amsterdam een afgeschoten T72 te etaleren. Wat is de boodschap aan de Amsterdammer?

Boerhoektvrouw | 26-05-23 | 10:33

Dit van het niveau: als je kritiek heb op het asielbeleid ben je een putinvriend.

Vrek | 26-05-23 | 10:33

@Beste_Landgenoten | 26-05-23 | 11:31: Mijn punt is natuurlijk dat er actief wordt ingezet op uitbreiding van de EU, wat hier nogal eens ontkend wordt.

Sinterbikske | 26-05-23 | 12:12

@Beste_Landgenoten | 26-05-23 | 10:39:
Maare, Landgenoot, jullie van X66 zijn toch over het algemeen pro-pallie en wat minder pro-Israel? Israel is meer iets voor "de rechtsnazi's van de PVV" enzo.

Graaisnaaiert | 26-05-23 | 12:41

@Sinterbikske | 26-05-23 | 12:12:
Geopolitiek is dat een noodzaak. Ik ben geen fan van de/deze EU maar het alternatief is nog slechter. Als Nederlandje alleen trkken we het niet, hoe graag we dat ook zouden willen. En samen met Duitsland ook niet, amen met de Scandinavische landen ook niet. Realpolitik vereist nou eenmaal een EU maar dat betekent niet dat we alles op alles moeten zetten om er een werkend iets van te maken ipv een geldmachine voor bureaucraten. Waterbeheer bijvoorbeeld, had allang op orde moeten zijn ivm klimaatverandering. Opvang ipv doorsluizen. 1 asielbeleid voor de hele EU ( dus niet wij alles, de rest niks ), inclusief cap op het aantal aanvragers. Asiel is geen migratie namelijk. Vervolgens, de maakindustrie terughalen naar de periferie van de EU ipv het uitbesteden in China etc. 1 gezamelijk defensiebeleid en alsjeblieft, kappen met dat rondpompcircuit. De EU is van ons en voor ons, niet omgekeerd. En op dit moment gaat het de verkeerde kant op en daar wordt ik niet happy van. Dat monetaire beleid om te beginnen staat me al niet aan.

Graaisnaaiert | 26-05-23 | 12:49
▼ 9 antwoorden verborgen

Die enkele keren dat ik op Twitter verzeild raak, is via GS. Wat is dat voor schijtzooi daar? Wie zijn dat voor soort mensen op Twitter?

En die gast met die microfoon. Super vervelend mannetje lijkt me dat ook. Hij had gewoon die ouwe moeten vloeren i.p.v. te piepen.

kleybeuker | 26-05-23 | 10:29

Ik snap er werkelijk niets van en voel ook niet echt de behoefte tot verdiepen.

John McClane | 26-05-23 | 10:29

"Het nieuwe fascisme zal zichzelf "anti-fascisme" noemen. Dit citaat werd door hoogleraar Geschiedenis Presser voor het eerst in 1947 als geschiedenisleraar op het gymnasium tegen zijn toenmalige leerling Gerard Reve uitgesproken.

theo-is-dood | 26-05-23 | 10:24 | 1

Dwingelandij is nu eenmaal hip.

TanteJuut | 26-05-23 | 10:30

Shoot the messenger. Ook grappig.

dathoujetoch | 26-05-23 | 10:37

@dathoujetoch | 26-05-23 | 10:37:
Nee, niet shoot the messenger. Hij interviewt powned, op dezelfde manier. Je moet wel een beetje op de bal blijven dathoujetoch, anders loop je nog het gevaar jezelf irrelevant te maken. En dat wil je toch niet? Lieverd?

Beste_Landgenoten | 26-05-23 | 10:40

Er zijn jongens gestorven in die tank.

Mr_Natural | 26-05-23 | 10:21 | 5

Op het Leidseplein zelf ook. Waar niet eigenlijk.

John McClane | 26-05-23 | 10:30

@John McClane | 26-05-23 | 10:30:
Zou je met al het bloed dat vergoten is in oorlogen de hele wereld rood kunnen verven?

Mr_Natural | 26-05-23 | 10:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Geïnterviewde is op tv een arrogante kwal die iedereen meewarig aankijkt.
Is geen politiek statement in een land volop in verval!
Tuinstoelen buiten zet 68 jaren vierend

Bouwfraudeur | 26-05-23 | 10:19

Van mag je dit domme tuig wel harder wegduwen. Je hoeft niet met iedere debiel in debat.

BobDobalina | 26-05-23 | 10:17 | 2

Oneens. De edele kunst van het antwoord geven aan zuigers moet juist geperfectioneerd worden. Dat is goed voor de debatvaardigheden.

TanteJuut | 26-05-23 | 10:23

Gewoon negeren, was er nooit deze ophef en aandacht geweest. Hoeveel kijkers heeft dat YT-kanaal Left Laser eigenlijk? Nu krijgt het enorm veel aandacht. Is gewoon dom.

FrankVeer | 26-05-23 | 10:29

Was er toestemming gevraagd voor een toch wel wat opruiende bijeenkomst in de open lucht, in het publieke domein? Sinds wanneer mag je gratis parkeren op het Leidseplein? Oorlogstuig bewieroken, is dat het nieuwe normaal? Moet Halsema geen drugsblowers beboeten? Zijn er verkiezingen in aantocht? Hoeveel subsidie krijgt die Balie en hoeveel vangt die overgewaardeerde Albrecht? Had er ook een Russische demonstratie mogen plaatsvinden. Is dit nu het Vrije Woord? Wanneer neemt Albrecht dienst aan het front, of krijgen burgemeesterzoontjes met pistoolervaring voorrang? Zomaar wat vragen, waar blijven de antwoorden? Misschien in het debathuis De Zwjger, ook al zo'n tempel van verdraagzaamheid. Van de Balie komt het niet meer, zoveel is duidelijk.

dathoujetoch | 26-05-23 | 10:16

Haha valt die even door de mand

Beste_Landgenoten | 26-05-23 | 10:14 | 1

Met zo'n dikke pens blijft 'ie echt wel steken in die mand hoor!

VBO_B_Niveau | 26-05-23 | 12:24

Detail: Eigenaar van de Balie is de puissant rijke uitzend koning Mulder.

Uw Verzekeringsadvis | 26-05-23 | 10:12 | 3

En dat is interessant omdat…?

_pacman_ | 26-05-23 | 10:13

Waarom is het relevant dat het slachtoffer een kaalgeschoren hoofd heeft en dat de microfoon zwart is?

R. Skickr | 26-05-23 | 10:10 | 3

Een kaalgeschoren hoofd moet haast wel een nieuwe nazi zijn. Blijkt het een maoist te zijn! Die verwarring is de oorzaak van alle problemen.

Nuchternederland | 26-05-23 | 10:13

Je weet toch zwart is de kleur van de zonde

Beste_Landgenoten | 26-05-23 | 10:17

Maar o wee als je een klimaatprotester die het bloed onder je nagels trekt een klap op zijn bek geeft.

Colin.Fart | 26-05-23 | 10:10 | 3

Waar heb je dat zien gebeuren of is het wens denken.

deja_view | 26-05-23 | 10:24

Nou, trek jij eens zo'n klimaat mafklapper van het asfalt af waar de politie bij staat. Dan mag jij mee naar het bureau.

boerk | 26-05-23 | 10:35

Zelfs als je ze gewoon met 4 man optilt en wegsjouwt is links al in rep en roer, zie die indringers (pardon klimaataktivisten) die de bestuurskamer van de TU Eindhoven wilden bezetten.

Papa Jones | 26-05-23 | 10:59

Kan iemand uitleggen wat die mensen met hun rozenblaadjes nou precies willen als demonstratie bij die kapotte tank? Zijn die mensen pro-Poetler?

De vries, Henk. | 26-05-23 | 10:08

Logische reactie.
Directeur van een debatcentrum wil geen concurrentie van debatten op straat. En in Nederland geldt inmiddels "wie geweld gebruikt kriijgt gelijk"

JanVergoor | 26-05-23 | 10:07

Mooi om te zien hoe cool Bosma op dit zuigertje reageert.

Kowalski11 | 26-05-23 | 10:06

Je weet toch dat er een camera aan het filmen is? Niet helemaal handig dit dan, maar ach, misschien heeft hij ruzie met zijn vrouw gehad.

SterF... | 26-05-23 | 10:06 | 1

Of hij speelt een variant van tikkertje, de variant die niet voor watjes is.
TIK.

*sprint weg, ben in de verte nog vaag zichtbaar*

Nuuk | 26-05-23 | 10:33

Je weet dat die Left Laser bij de achterlijke excuusbrigade voor Putin hoort. Dus ik snap Yoeri wel, wat zijn positie op andere zaken ook is.

RandomAct | 26-05-23 | 10:03 | 7

Landverraders. Heb ik weinig sympathie voor.

BobDobalina | 26-05-23 | 10:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Schuim..

Colin.Fart | 26-05-23 | 10:02

Het is natuurlijk ook bloed irritant dat iedereen en z’n moeder zich tegenwoordig journalist noemt en bij dit soort openbare gelegenheden gelijk met een mobieltje/cameraatje en microfoon in je gezicht staat te zuigen maar dan nog moet je niet zo reageren en je zo laten kennen.

Capt. Iglo | 26-05-23 | 10:00 | 1

Wellicht moet je ook gewoon niet heel pedant gaan lopen speechen als je net oud ijzer heb gedumpt.

Hans Kwalzan | 26-05-23 | 10:04

Ah beschaafd links in optima forma.

Zapata10 | 26-05-23 | 10:00

Zuigende interviewers, je moet er tegen kunnen. Meneer Albrecht kan er niet tegen. past wel een beetje bij zijn karakter, zo lijkt het mij. Hij speelt welwillendheid en charme, maar zijn blik verraadt hem, die wilde, neerbuigende blik. Zo lang hij zich machtig voelt en belangrijk, meester van de situatie, blijft hij rustig, maar kom iets te dichtbij, met name inzake een kwestie die zijn aureool wat minder helder doet stralen, en dan komt de agressie naar buiten, dan is hij niet meer in staat om die te sublimeren.
Zuigende interviewers, een plaag, maar soms treffen ze onverwacht doel.
Doet me denken aan de aanvaring die Kinneging had met Rutger Castricum.

Schoorsteenveger | 26-05-23 | 09:58 | 1

Ik vond Rutger een slappe lul in dat stukje die zijn mannetje niet stond.

R. Skickr | 26-05-23 | 10:03

Goeie !

Zwizalletju | 26-05-23 | 10:10

LOL!

At_Dawn_They_Sleep | 26-05-23 | 10:33

Haha!
We hebben allemaal ook wel eens onze goede momenten.. proest.

Ruimedenker | 26-05-23 | 11:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou Joerie kan zo meelopen met Antifa. Het agressief plopkap proberen af te pakken heeft hij al onder de knie

ZonderNaam | 26-05-23 | 09:58

Waarom deelde hij geen kopstoot uit bij de eerste aanval? Er was geen dekking hij kon een afwerende stoot op het gelaat plaatsen met zijn voorhoofd.

R. Skickr | 26-05-23 | 09:58 | 1

Het valt niet aan te bevelen om een kopstoot uit te delen (alleen als het niet anders kan) omdat een kopstoot ook vervelende gevolgen voor je zelf kan hebben. Gewoon vol uithalen op de neus moet waarschijnlijk al voldoende zijn in dit geval.

At_Dawn_They_Sleep | 26-05-23 | 10:33

Het vrije woord.... We laten niemand vallen behalve alle tegenstanders...

dathoujetoch | 26-05-23 | 09:57 | 1

VVMU 2023: Ik sta voor het recht dat iedereen alles mag zeggen wat overeenkomt met mijn mening.

ZonderNaam | 26-05-23 | 09:59

Bosma zogenaamd een „racist“ ja? De betekenis van dat woord gaat compleet verloren, want je kunt hem van veel beschuldigen, maar een racist is hij niet. Ikzelf beschuldig Bosma ervan één van de meest capabele politici in Nederland te zijn en met afstand de beste Kamervoorzitter die we nooit hadden.

Gladiator Fap | 26-05-23 | 09:54 | 3

Het begrip 'racist' is al totaal gedevalueerd. Je mag feitelijk ook niet meer zeggen van een cultuur, nationaliteit en nog enkele andere 'entiteiten' dat het niet gelijkwaardig is aan een andere.

Aristotalloss | 26-05-23 | 10:17

@Aristotalloss | 26-05-23 | 10:17:
Dat idee van gelijkwaardigheid is in feite de grondslag van het multiculturalisme. En in feite worden de waarden niet afgeschat en is er ook geen sprake van het vergelijken van waarden. Want vanuit welk perspectief, vanuit welke positie zou je dat dan moeten doen? Wat in feite gezegd wordt is dat culturen niet herleidbaar zijn tot elkaar, dat er de facto geen common ground is, en dat als die er al is, het toeval betreft en er liefst niet de nadruk op mag worden gelegd. Kijk bijvoorbeeld naar het begrip 'cultural apprppriation'. Dat gaat uit van het idee dat elke cultuur zijn eigen, onvervreemdbare kenmerken heeft en dat als je maar iets van een andere cultuur overneemt je je iets toeëigent dat jou niet toebehoort, iets dat jou wezensvreemd is.
Maar men is er niet consequent in, in dit soort denken, en het hyper-relativisme dat zegt dat elke cultuur zijn eigen waarheid kent, zijn eigen moraal, zijn eigen kennis van goed en kwaad, zijn eigen regels en gebruiken, wordt enkel aangezwengeld wanneer het gaat om de verhouding tussen het Westerse denken en een cultuur die niet-Westers denkt, waarbij het Westen ervan wordt beticht zich beter en hoger te voelen. Aldus krijg je die vreemdsoortige tolerantie jegens moraal en gebruiken van een andere cultuur of religie, bijvoorbeeld de kijk van de Islam op de positie van de vrouw of op homoseksualiteit. Dan wordt het Westen verweten te absolutistisch in de eigen normen en warden te geloven, iets wat nou juist de kern van het multiculturalistische denken uitmaakt.
De paradox is dan de volgende. Degenen die belijden dat elke cultuur zijn eigen onherleidbare identiteit bezit verbieden de eigen cultuur zijn onherleidbare identiteit. De relativisten eisen van de eigen cultuur relativistisch te zijn, ten gunste van een multiculturalisme dat alle andere culturen absolutisme gunt.

Schoorsteenveger | 26-05-23 | 10:37

@Schoorsteenveger | 26-05-23 | 10:37:
De paradox is vooral dat het Westen enerzijds het cultuurrelativisme bepleit en anderzijds als een dominee de rest van wereld haar 'universele' mensenrechten door de strot duwt. Da's niet alleen een paradox of ergerlijke hypocrisie maar in toenemende mate een casus belli voor landen die zich steeds meer gesterkt weten.

Joris Beltsin | 26-05-23 | 11:59

Yoeri mag al jaren aanschuiven op radio 1, de kartel-elite zorgt zo verschrikkelijk goed voor mekaar, de emo-presentatrices zorgen voor een deugend warm dom bad, heeft met de werkelijkheid in Nederland niets meer te maken.

hagelkruis | 26-05-23 | 09:53

Ik sla alle journalisten bij voorbaat.
Ik discrimineer niet.
Ik identificeer mij als asielzoeker dus ik ben buut vrij.

Lang leve het gesticht der Nederlanden, waar we normaliteit niet meer kunnen verwachten.

Kaas de Vies | 26-05-23 | 09:53

Haha, Bosma reageert prima op dat linkse zuigertje. Albrecht daarentegen, wat een sukkel om zich zo te vergalopperen op een niet eens al te vervelende vraag.

_pacman_ | 26-05-23 | 09:53

Erwin Olaf gaat in ieder geval smaakvoller om met treiteraars.

TanteJuut | 26-05-23 | 09:51 | 1

Ligt eraan wat hij net gegeten heeft.

SterF... | 26-05-23 | 10:08

Die interviewer is net zo'n soort zuigende eikel als Rutger vroeger voor GS.

Zeurders | 26-05-23 | 09:49 | 5

Ik moest wel grinniken bij “wilt u nog iets racistisch zeggen hierover?” en de droge “nee” van Bosma.

Mahatma | 26-05-23 | 10:32

@Van Rossem | 26-05-23 | 09:52: heftig, dommer dan Rutger.....

oblix | 26-05-23 | 10:37

Hij houdt ook nogal van communistische beeldmerken, dus hem liefde voor dictatuur aanwrijven klopt.

Ananas Skaiwokker | 26-05-23 | 15:28
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl