Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Minister Hugo de Jonge van 'meer bouwen' concludeert: we gaan minder bouwen

Wie had dat gedacht...

Dat we zeggen dat Hugo de Jonge helemaal niets kan, begon uiteraard een beetje als een hyperbool, maar inmiddels beginnen we het echt te geloven. De CDA'er kon geen grip krijgen op coronacrisis, hij kon geen administratie bijhouden over 5,1 miljard uitgegeven belastingeuro's, hij kon geen opportunistische sjoemelSywerts uit het ministerie weren, hij kon toegeven dat hij betrokken was bij die faaldeal en kan blijkbaar nog steeds geen normale schoenen uitzoeken. En nu is hij minister van Meer Bouwen en kan hij dus niet meer bouwen. Nu moet hij schoorvoetend toegeven dat we niet meer, maar juist minder gaan bouwen de komende jaren. Terwijl we niet minder, maar juist meer woningen nodig gaan hebben, omdat dit kabinet niet minder, minder, minder, maar steeds meer, meer, meer migranten dit land laten bestormen. Hugo doet nu een oproep aan de provincies en mag met een half miljard euro smijten om de bouw van woningen toch aan te zwengelen, maar de kans dat dit enig significant effect heeft is miniem. Zijn doel van 900.000 extra woningen in 2030 verdwijnt aan de horizon terwijl gelijktijdig de vraag stijgt. En daardoor komt bij ons wederom de vraag op: is er iets dat de minister wel kan? Of zou dit land meer profiteren, meer bouwen en meer bereiken als we minder Hugo de Jonge in het kabinet hadden? Het antwoord weten we inmiddels wel. 

Reaguursels

Inloggen

We zetten gewoon wit uit de huizen. Dan is er genoeg woonruimte voor gezinnen die naar ons land toekomen. Hoef je echt niets voor bij te bouwen. Urgenda ook weer blij.

Mijn GS nick magnie | 23-05-23 | 05:18

Mag dan svp dat plan van hem dat na deze zomer zal verschijnen, het nieuwe Vinex-rapport ‘Nieuw Nederland’, al graag op voorhand ingetrokken worden? Het rapport beoogt half de Randstad uit te smeren over de meer landelijke provincies.

Laten die (nieuwe) westerlingen lekker in de Randstad blijven. Niks uitsmeren, en %#*^ op met je Lelylijn!!!

mozaard | 22-05-23 | 23:32

Maar we zitten helaas nog enkele jaren aan hem vast, want dat is zo afgesproken met Mark, Sigfried, Wopke en die Segers.

rman | 22-05-23 | 23:24

Pfff net precies weer een hilarische discussie bij Mooie Marielle van Nieuwsuur.
Over de voorstellen van Timmerfrans en de natuurherstelwet.

Uberkakker Thom van Campen (ja, ik ken zijn achtergrond) van Mark's partij
En de hier nogal geliefde D66-er Tjeerd de Groot

Verdorie beiden regeringspartijen
Samen op de lijst, straks, voor de Europese verkiezingen.
Ze vormen namelijk 1 Europese fractie!

Toch zover van elkaar. Als kat en hond... nee, ernstiger want die dulden elkaar soms nog in hun buurt.

Wat een enorm kneuzenkabinet als je perse met elkaar in een coalitie wilt, elkaar angstvallig wilt vasthouden, omdat Mark anders uit ge-ministerpresidenteerd is.... laat dan niet zo opzichtig merken dat je elkaar eigenlijk gewoon haat.
Heb ik t nog niet eens over de (ook Europees) uitgerangeerde ChristenDA-coalitiepartner. En de CU die als progressieve partij sowieso een buitenbeentje is en vooral in de ethische kwesties lijnrecht tegenover D66 staat.

En bijvoorbeeld mbt migratie en rentmeesterschap, kats tegenover de VVD

En als dat nou van te voren niet bekend was... Nee, dit kabinet moest en zou er komen van en voor Mark. Een jaar formeren. Een koningsdrama incl een vuige verraders list ten opzichte van Pieter O. en uitspraken van Kaag als 'Hier scheiden onze wegen' en een speciale persco op aszaterdag (nota bene) door Gert-Jan Segers, waarin hij zij dat hij absoluut niet verder met Mark wou...

U weet hoe dit stukje beschamende NL-geschiedenis is afgelopen.

dickwvf | 22-05-23 | 23:08 | 1

Hear hear en see see morgen komt Mark (als het recht zegeviert) ECHT in het nauw!

Verwacht een motie van wantrouwen door het uitstekende volhouden en vastbijten van weggepest ChristenDA-er Pieter Omtzigt en Renske Leijten van de SP

Denk zelf dat er opzettelijk info is achtergehouden.
Men heeft het al over meineed door topambtenaren!

Kijk NIEUWSUUR maar eens terug!

PS... toch zal er hooguit een minister sneuvelen en gaat Mark wederom ontsnappen. Dit nog ff zodat u niet TE verwachtingsvol morgenavond tv kijkt.

dickwvf | 22-05-23 | 23:16

Manmanman… wat heeft dit narcistische stelletje flapdrollen al een hoop schade aangericht. Kom we gaan 227.000 mensen per jaar importeren, de bouw op slotgooien, marktwerking van verhuur compleet verstoren. En zo kunnen we nog even doorgaan. De overheid regelt het; Grootheidswaanzin!

Drs.G | 22-05-23 | 22:57

Minder minder minder

Proud Infidel | 22-05-23 | 22:26

Kan Harry Mens en Peter Gillis hier niet iets betekenen voor Hugo? Kan ie meteen een TV serie te NPO starten. Harry, Peter en Hugo bouwen met succes. Regie... iemand van d66?
(flauw...)

nobodiesunmighty | 22-05-23 | 22:15

Flapdrol

Flapster | 22-05-23 | 22:11

Er zijn posten waar de Jonge beter op zijn plaats is, bijvoorbeeld het aansturen van de energietransitie.

lekgoot | 22-05-23 | 22:11

Geldontwaarding heeft nadelen.
Zou onze Al Bundy dit begrijpen?

donkieshot | 22-05-23 | 21:59

Hugo, lekker vorkjes geprikt met de vastgoedjongens, maar hij levert niet.

Zeurders | 22-05-23 | 21:58

Ik lees net dat Hugo in zijn speech in Utrecht een mosterdzaadje wilde laten uitgroeien tot een boom. Blijkt dat dat helemaal niet kan volgens ChatGPT.

Colin.Fart | 22-05-23 | 21:36 | 3

Je moet niet alles geloven wat ChatGPT zegt

SteilAchterover | 22-05-23 | 21:57

@Sjors W. | 22-05-23 | 22:55: arme Hugo. Biologie kan hij ook al niet.

SteilAchterover | 22-05-23 | 23:03

En de kranten maar vol plempen dat de woningen minder waard worden.

Denkhetnjet | 22-05-23 | 21:32 | 1

Snel een paar huizen inslaan. Buy the dip.

SteilAchterover | 22-05-23 | 23:04

Iemand die al jaren een spoor van vernieling achterlaat moet je ook niet over bouwen laten gaan...

FirstAnnual | 22-05-23 | 21:26 | 1

Heeft Hugo een FSB verleden?

nobodiesunmighty | 22-05-23 | 22:16

Heelveel beloven. Niks waar maken. Alles is een crisis.
Derde Wereld Land Nederland.

McCain | 22-05-23 | 21:21

Hij kan wél een corona app maken toch? Gebruik hem nog steeds. Er lopen verdomd veel mensen rond die de vierde booster NIET gehaald hebben.

J.Dokstijl | 22-05-23 | 21:14

En dan plaatst de NOS bij hun artikel een filimpje van een of andere vastgoedontwikkelaar die een voormalig bordeel ombouwt tot 'luxe appartementen'. Appartementen die geen hond kan betalen, en waarschijnlijk veel te klein en helemaal niet luxe zijn. En de ontwikkelaar jankt ook nog even dat hij de nieuwe woningen liever had verhuurd (veel lucratiever) maar nu wordt hij gedwongen om ze te verkopen. Hartverscheurend.

Een paard | 22-05-23 | 21:13 | 2

Als uw bakker niks mag verdienen aan het brood dat hij u verkoopt, dan stopt ie morgen met bakken

theo-is-dood | 22-05-23 | 21:37

En je punt is?

2poesjes | 22-05-23 | 23:27

Kan het CDA dan eindelijk ook erkennen dat het waanzinnige migratiebeleid van de afgelopen decennia ons compleet genekt heeft. Dat wij ten onrechte al jaren zo'n 85 procent van de asielverzoeken toekennen terwijl de rest van Europa op ongeveer 48 procent uitkomt. Dat dit catestrofale gevolgen voor ons land heeft en dat het roer zeer drastisch om moet om het hier nog enigzins prettig te houden. Zou dat kunnen??

JP1973 | 22-05-23 | 20:52 | 1

Hugo vreet liever z’n schoenen op dan dat ie toegeeft dat veertig jaar ongeremde immigratie de grootste ramp is die Nederland na WO2 is overkomen.

theo-is-dood | 22-05-23 | 21:04

Dat ministerie kan je dus nu gewoon opheffen. Scheelt een hoop geld.

Mokum Kosher | 22-05-23 | 20:44

is in Germanistan ook duur. Wel mooie omgeving daar.

nobodiesunmighty | 22-05-23 | 22:17

Het CDA is eerder uit de Kamer verdwenen dan wanneer Hugo de Jonge een nieuwbouwwoning oplevert. Next.

Twee Jeetjes | 22-05-23 | 20:30

Nederland is in de engste zin van het woord niet 'vol', maar wel vol genoeg. Stop maar met meer mensen hier naar toe halen a.u.b. Want al die crises die we hebben zijn symptomen van maar één probleem: te veel mensen in dit kleine landje.

Timide_Aso | 22-05-23 | 20:26

Project ontwikkelaars bouwen niets meer door de nieuwe regels van Hugo. De helft van de duur aangekochte meters gaan op aan infra en groen, van de helft die dan overblijft moet 30 procent sociale huur worden (kost geld) nog een keer 30 procent middenhuur (brengt niets op) en de resterende 40 procent mag dan koop en vrije sector worden, daar moet het mee rechtgetrokken worden. De aangelegde wegen, riolering en dergelijke moet om niet overgedragen worden aan de gemeente, de gemeente wil ook nog een flinke bijdrage voor hun ambtelijk apparaat. Je hoeft geen medelijden met ontwikkelaars te hebben maar de huidige omstandigheden, rente, bouwkosten, stikstof en Hugo’s fratsen zorgen voor een perfect storm waardoor niets meer beweegt.

HD50 | 22-05-23 | 20:22 | 3

Oh wat hebben die ondernemers en Grondspeculanten en vetverdienende ontwikkelaars het toch zwaar. Misschien toeslagenstelsel opzetten?

dathoujetoch | 22-05-23 | 20:40

Niet nodig dathoujetoch maar als er niks te verdienen is beweegt niemand, ze wachten gewoon op betere tijden.

HD50 | 22-05-23 | 21:00

Ach die Hugo, niet alles is helemaal zijn schuld, maar er blijft toch wel veel over wqt hij zelf anders had kunnen doen. Ik zou er maar mee ophoden als ik hem, was...

Wat anders is, waarom blijven al die jonge mensen toch in Nederland? Veel van wat Nederalnd zo geweldig maakt heb je ook in andere landen. De natuur in Nederland stelt weinig voor, het eten is er belabberd, het is overal erg druk, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ga toch weg uit dat land! Ben je bang omdat je een andere taal niet spreekt? Werk kun je overal makkelijk vinden en je zult ervan versteld staan hoe snel je de taal oppikt en hoe aardigen hulpvaardig mensen buiten Nederland zijn! Denk er eens serieus over na!

lamoureux | 22-05-23 | 20:13 | 5

@lamoureux | 22-05-23 | 21:20: Hoe zou u en uw Franse mede dorpelingen in uw idyllische Franse dorpje omgaan met een nieuw gezicht om de paar weken ????

Zwizalletju | 22-05-23 | 21:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Eigenlijk doet Hugo het heel goed.
Minder bouwen.
Er zijn namelijk geen 900000 woningen nodig, tenzij je van tevoren van plan bent het aantal mensen erbij te importeren.
Onze originele bevolking krimpt immers.
En je gaat geen 900000 woningen bouwen die niet afgenomen gaan worden.
Dan kom je al gauw wéér tot de conclusie dat de boeren moeten opzouten vanwege de import van “nieuwe werkkrachten”.
Voorlopig gaat stikstof vooral over het verkrijgen van huizen, natuur wordt nauwelijks genoemd.

Ruimedenker | 22-05-23 | 20:12 | 2

Het is zo doorzichtig!

Sinterbikske | 22-05-23 | 20:14

Juist. Geen aanbod tekort, maar te veel vraag momenteel (en in de toekomst). Terug naar 15 miljoen zou mooi zijn, dan klopt dat liedje ook weer enigszins.

Timide_Aso | 22-05-23 | 20:14

Het probleem met deze, en andere lieden uit de regering, dat je ze niet of nauwelijks meer weg krijgt. Ze rollen van het ene leuke baantje in het andere, en veroorzaken de ene puinhoop na de andere.

SNAFU | 22-05-23 | 20:10

Wat een flutgozer

nee_toch? | 22-05-23 | 20:09

Mijn buurvrouw stond met een bord in haar hand nieuwkomers toe te zingen: welkom in mijn land.
Draait zo'n asielzoeker zich boos naar haar om: Wat nou, JOUW land? En wat doen jouw kinderen in MIJN huis?

vladimirows | 22-05-23 | 20:09

10 jaar geleden mocht er geen huis bijgebouwd worden voordat er een oude gesloopt was om leegstand te voorkomen.

shimanski | 22-05-23 | 20:08 | 2

Niet iedereen woont in een uithoek zoals jij. Wel veilig: asielzoekers willen niet op het platteland, maar lekker per wijk bij elkaar.
Zie Rotterdam

Analia von Solmsch | 22-05-23 | 20:15

@Analia von Solmsch | 22-05-23 | 20:15: Ik ruil zo voor het platteland. Als de onkosten eenmalig vergoed worden ben ik morgen nog weg.

Zalwelweer | 22-05-23 | 23:48

Handtekening gezet, en klein publique, en al contractbreuk. De CDA'er ten voeten uit: jokken en bedriegen. Man ga weg, voorgoed. En ga eens denken waarom er zoveel nieuwe huizen nodig zijn. Durf dat eens te benoemen. Geef niet nu andere oorzaken de schuld. Wees één keer een vent, en ga weg.

dathoujetoch | 22-05-23 | 20:08 | 1

k = p

dathoujetoch | 22-05-23 | 20:08

Als regering zelf alles op slot gooien met regelgeving. En nu de provincie om een oplossing vragen.
Hetzelfde pad ala de asiel crisis.

shimanski | 22-05-23 | 20:07

Uiteraard ook weer de schuld van de boeren want "Gebrek aan grond".

priks | 22-05-23 | 20:07 | 4

Er is geen gebrek aan grond.
Er is een teveel aan import, ongevraagde import.

ChalinaRosa | 22-05-23 | 20:56

@theo-is-dood | 22-05-23 | 20:21: kom je er nog 600.000 tekort, dus moesten de boeren het allemaal doen, heb je 6%.van hun areaal nodig , is toch niet misselijk, elke 17e boerderij eruit.

deathchant | 22-05-23 | 21:13
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil herstel betaling op mijn blikken bier. We recyclen al jaren hier. Nu opeens dit gepraat over dit blik mag wel en dat blik mag niet. Wat recycle je nou? De 15 cent of dat blik. Ik weet ook personen waar ik ze zou schuiven waar de zon niet schijnt.

Modder. | 22-05-23 | 20:03 | 1

zonder het blik open te maken.

pendajo | 22-05-23 | 21:35

Gelukkig is het wel zo dat veel echte babyboomers de komende 10 jaar omvallen, deze wonen nu vaak in mooie huizen aan de dand van forpen en steden. Helaas zijn deze woningen vaak te groot en te duur voor de jongere doelgroep met een rente van 4/5% dus dat lost ook niks op. Bovendien zijn die woningen vaak oud , jaren 70/80 en moet er veel aan versleuteld worden om klimaatacceptabel te zijn.

Crankhead | 22-05-23 | 20:02 | 5

Die mooie huizen blijven gewoon in de familie , je zou wel gek zijn om in een overvol land met amper nog een vrij en uniek kavel zo een bijzonder huis en locatie de markt in te duwen;)

Smoelensmid | 22-05-23 | 21:09

@Smoelensmid | 22-05-23 | 21:09:
Dat deed mijn kleine broertje dus he
De sukkel erft een boerderij met een flinke tuin en wat schuren er bij.
Alle bijbehorende grond verpacht aan zijn zwager. Dus mocht hij er nog wat bij willen , daar kon je over praten.
Maar nee hij luistert naar zijn vriendin ( nu ex) en koopt een jaren tachtig nieuwbouw hok , en verpatst de boerderij, want dat paste niet bij de fase van zijn leven. Over 10 jaar heeft hij er spijt van en kan hij nooit meer zoiets krijgen. Pannekoek

deathchant | 22-05-23 | 21:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Schoolmeester blijf bij je leest.

Teluitjewinst | 22-05-23 | 20:01

Hij KAN opdonderen.

Eminent | 22-05-23 | 20:00 | 2

Maar wat moet hij dan gaan doen?

Mr_Natural | 22-05-23 | 20:05

Een van de vele redenen dat huizen te duur zijn is omdat grond zo duur is doordat gemeentes grondspeculanten zijn geworden.
Allerlei links hobby's moeten betaald worden uit de grondopbrengsten. Zoals een nieuw gemeentehuis, een nieuw theater en een nieuwe schouwburg en een stuwmeer aan ambtenaren die de hele dag uit het raam kijken. Plus allerlei, groene, duurzame en inclusieve projecten. En de gemeente moet ook zijn steentje bijdragen aan de energietransitie uit de opbrengster van de grondverkoop.
Er wordt bij de gemeentes zo veel geld over de balk gegooid en de koper van een nieuwbouwwoning mag dat betalen middel de prijs van een lap grond ter grote van een postzegel.

Osdorpertje | 22-05-23 | 19:59 | 2

Droom verder, zelfs een aannemer die gratis de grond zou krijgen zou nog geld toe vragen, dit is nu aan de hand in mijn stad.
Aannemers die nu al geen winst kunnen maken in de bubbelende woningmarkt die liegen allemaal.
Het is als een supermarkt: alles wordt duurder, niet goedkoper, de familie heyn hoeft niet te bezuinigen op een tweede ski vakantie.

Analia von Solmsch | 22-05-23 | 20:07

Helemaal met Osdorpertje eens.

HD50 | 22-05-23 | 20:10

Faalen loont in de kabinetten van Rutte

darmflora | 22-05-23 | 19:58

Als we nou minder instroom hebben, dan kan er meer doorstroom plaatsvinden terwijl er bijgebouwd wordt voor diezelfde doorstromers.

Super Grover | 22-05-23 | 19:58

Ik heb twee erfgenamen van vooraan in de twintig, die beiden studeren in een vak waar heel veel vraag naar is. Toch vraag ik me af of ze ooit, zelfs met een prima inkomen ooit een woning kunnen kopen. Ik maak me daar ernstig zorgen over. Dit gaat nooit meer goed komen. We gaan naar het Italiaanse model, kinderen tot dik in de dertig thuis. En heel veel armoede in de steden en dorpen.

Crankhead | 22-05-23 | 19:56 | 2

Je zult je kinderen tenminste €100.000,- moeten meegeven om een goede start te maken.

theo-is-dood | 22-05-23 | 20:24

@theo-is-dood | 22-05-23 | 20:24: bovenop de 15000 die een gemiddeld kind al heeft gekost, dat is makkelijk begroten;) De kosten stijgen met de leeftijd: een kind van 12 jaar oud kost gemiddeld 720 euro per maand, op achttienjarige leeftijd is dat al 864 euro. Met andere woorden: een kind opvoeden van 0 tot 18 jaar kost een gemiddeld gezin ongeveer 150.000 euro.

Smoelensmid | 22-05-23 | 21:17

Ze dachten even simpelweg stikstof in het leven te roepen en zo de boeren uit te kopen.
“Ruimhartig” de boer uitkopen en dan het geld terugverdienen door bouwgrond te verkopen.
Maar het rijk, de gemeenten zijn gewoon te hebberig.
Bouwgrond is te duur.
Tel daar nu inderdaad loonsverhoging, de prijs van materialen, rentekosten etc. bij op en ineens is bouwen niet heel lukratief.
Ja, bouwen in het duurdere segment, maar daar is niet veel behoefte aan.
Het liefst bouwt Hugo voor bewoners die niet eens zonder toeslag een woning kunnen betalen.
Het liefst bouwt Hugo voor mensen die nog geïmporteerd moeten worden.
De zoveelste blunder van dit kabinet in het spel tussen boer/stikstof/migratie/energietransitie.
We zagen het allemaal aankomen, behalve het kabinet.
Gelukkig kunnen ze de boeren overal de schuld van geven.

Ruimedenker | 22-05-23 | 19:55 | 8

@theo-is-dood | 22-05-23 | 20:29: Die grootvervuilers hadden ze al jaren geleden kunnen wegkrijgen zonder de stikstofnormen. Maar ja handhaven, wat is dat?

Deflatiemonster | 22-05-23 | 20:43

@Sinterbikske | 22-05-23 | 20:31:
Wilden ze maar die grond! Want als de overheid die grond echt wilde, dan is het meest eenvoudige gewoon een bestemmingsplanwijziging.
Voorbeeld; kijk op de kaart ten oosten van Almere. Als je daar de kavel die wordt begrensd door A27, N706 en Wulpweg omzet in bouwgrond, dan staan daar binnen drie jaar 50.000 huizen. Het kan gewoon. Je laat de akkerbouwers dan daar de vrije keuze om door te boeren of hun grond tegen marktwaarde 300-400-400/m2 te verkopen.

theo-is-dood | 22-05-23 | 21:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Die hele Rutte-kliek kan niks, en als je d'r wat van zegt gooien ze gewoon nog een crisis op het vuur erbij *na ons de zondvloed* .

pollens | 22-05-23 | 19:55

227 000 nieuwe mensen
Welkom

Is dit nog nieuws? | 22-05-23 | 19:54

Heerlijk. Super blij met deze faalhaas. Woningwaarde daalt niet en gaat uiteindelijk weer stijgen als tekorten groter worden. Over jaartje of 5 cashen en NL verruilen voor zonniger, veiliger, schonere plek waar vluchtelingen op een of andere manier maar niet binnenkomen.

BoerKoekoek | 22-05-23 | 19:54 | 10

@SterF... | 22-05-23 | 20:06:

In Csemö in Hongarije wonen ruim driehonderd Nederlanders

ACHTERGROND Een groeiend aantal – veelal conservatief-rechtse – Nederlanders emigreert naar Hongarije, onder meer naar het dorpje Csemö. ‘Hier komt geen vluchteling binnen. Ik denk dat dat Hongarije sterk houdt.’

www.nd.nl/nieuws/buitenland/1139815/i...

theo-is-dood | 22-05-23 | 20:31

@SterF... | 22-05-23 | 20:06:
Niemand die Denemarken opteert?
Ik vind de Denen oprecht het vriendelijkste volk in Europa.
Zweden zijn arrogant, Noren zijn wat stugger en naar het zuiden? Ik denk dat ik daar moeilijk zou aarden.

Andersdenkend | 22-05-23 | 20:41

@Andersdenkend | 22-05-23 | 20:41:
Wel erg duur qua auto‘s en drank. Maar verder is Denemarken het land zoals Nederland had kunnen zijn. Als we in de jaren zestig en zeventig keihard NEE hadden gezegd tegen de werkgevers die goedkoop fabrieksvolk binnen haalden.
Bedenk goed dat dat helemaal niet nodig was. Omdat een immense groep potentiële werknemers gewoon thuis zat met de kinderen. Moeders werkten in die jaren niet buitenshuis. Vrouwen werden na hun huwelijk huisvrouw.
Maar Nederland werd geregeerd door conservatieve christelijke en katholieke partijen. Dus vrouwen moesten thuis blijven.

theo-is-dood | 22-05-23 | 21:33
▼ 7 antwoorden verborgen

You had one job...

Reebensteeltje | 22-05-23 | 19:53 | 1

Dit is niet de eerste waar hij faalt, maar dat maakt in de politiek niet uit. Straks weer gewoon een nieuwe ronde nieuwe kansen, mits het CDA iets kan behouden

brie-de-penis | 22-05-23 | 20:07

Het enige dat Hugo kan bouwen zijn nog meer regels waardoor nu echt alle mogelijkheden om te bouwen zijn geblokkeerd.

OmdatHetKan | 22-05-23 | 19:53

Hij doet wel zijn best om er als een bouwvakker uit te zien.

uisge baugh | 22-05-23 | 19:53

Hugo had minister van onkunde moeten worden, die functie had hij met verve bekleed

b0ltus | 22-05-23 | 19:53

Die dakgoten op de foto in de link, dat zijn echt de kudtste dakgoten om te vervangen. Wie dat ooit bedacht heeft..

Sinterbikske | 22-05-23 | 19:50 | 1

Klopt, en om te onderhouden, geef mij maar gewoon een platte zinken bakgoot en kantpannen aan de kopse kant van het huis.

uisge baugh | 22-05-23 | 19:57

Alle ambitieuze plannen van de Rutte-losers zijn ten dode opgeschreven. Maar we moeten er wel financieel voor bloeden.

J.P.Drapeau | 22-05-23 | 19:49 | 1

Geld smijten in bodemloze putten, dat kunnen ze wel.

ZZP-er | 22-05-23 | 19:53

Volgens de Omgedraaide Wet van Murphy moet Hugo ooit iets gaan doen wat lukt.

Mr_Natural | 22-05-23 | 19:49 | 1

Nope, Hugo is #Team`twaalf ambachten en dertien ongelukken`

Pekketrikker | 22-05-23 | 19:51

Het verwonderd mij nog steeds dat de bevolking van dit land nog niet massaal de bende in en rondom de regeringsgebouwen in Den Haag heeft verwijderd.

Fi-Bu-Bla | 22-05-23 | 19:48 | 3

Mag niet.

ZZP-er | 22-05-23 | 19:54

U onderschat het kritisch denkvermogen van de Nederlander, de meesten besteden nadenken uit, dus volgen braaf de regeringspartijen.

Analia von Solmsch | 22-05-23 | 19:55

Verwondert

Zwizalletju | 22-05-23 | 20:23

Hmm, dit topic hadden we eigenlijk toch al besproken vandaag?

Sinterbikske | 22-05-23 | 19:48

Typisch De Jonge: enthousiast onhaalbare doelen ventileren om er later achter te komen dat je niet eens in de buurt van je doel komt. Schuld van een ander, uiteraard.

_pacman_ | 22-05-23 | 19:43 | 2

Veel HaRdWeRkEnDe ondernemers leven in de dezelfde illusie, gelukkig dat hun personeel de boel wel draaiende houdt. De boel oplichten door te sjoemelen met btw hoort daar natuurlijk niet bij. 99% van de ondernemers leeft er van.

Analia von Solmsch | 22-05-23 | 19:48

Is het dan zijn schuld dat er niet 900.000 woningen gebouwd kunnen worden? In mijn ogen niet. Het is wel zijn schuld dat hij dat onrealistische getal van 900.000 de wereld in slingerde maar dat is niet meer dan een loos-persbericht-getalletje geweest waar niemand ook maar een seconde 'last' van heeft. De wereld was niet anders geweest als hij 700k of 1000k had geroepen.

In mijn ogen een storm in een glas water.

fric.spec. | 22-05-23 | 19:50

...."en mag met een half miljard euro smijten...." Lees goed: een half miljard euro EXTRA...."

viejohuevon | 22-05-23 | 19:43 | 1

Er is niks mooier dan het geld van andere mensen verbrassen

brie-de-penis | 22-05-23 | 20:08

Hij mag mijn huis met landgoed hebben. Wel graag het dubbele van marktwaarde betalen. Dan vertrekken wij naar minder drukke oorden waar het een stuk relaxer is. Ik vraag me steeds vaker af waarom al die asielzoekers hier toch heen willen. Veel te druk!

pane | 22-05-23 | 19:43

Dat was, is, echt een schande voor de overheid in ons land. Helaas een van de vele zaken waarbij de staat lastige personen monddood wil maken.

Nuuk | 22-05-23 | 19:46

Wat zou er in die man nu omgaan?

Sjakkie van de Hoek | 22-05-23 | 19:42 | 5

Niet heel veel. Alsof hij bepaald hoeveel huizen er gebouwd worden in Nederland. Dat wordt bepaald door het samenspel van markt en de bestuurslagen gemeenten en provincies. Maar daar zul je Hugo niet over horen. Die doet alsof iedere steen door hemzelf gelegd is.

Otto Normal | 22-05-23 | 19:50

@Otto Normal | 22-05-23 | 19:50:
En de bouwer moet wel betaald krijgen, en dat gaan de nieuwkomers niet doen. Die willen gratis.

ZZP-er | 22-05-23 | 19:57

@ZZP-er | 22-05-23 | 19:57: Ook dat. Hoe denkt Hugo? "De oplossing volgens De Jonge is om vanuit het Rijk de touwtjes in handen te nemen en er moet wat hem betreft dringend geld bij". Een groot analyticus, die man. Mijn hemel, wat wordt ons arme volk hard gestraft voor haar stemgedrag.

Otto Normal | 22-05-23 | 20:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Door natuurhippies wordt geroepen voor verandering om onze kinderen en kleinkinderen een leefbare wereld te gunnen.

Dat die toekomst vanuit andere hoeken wordt bedreigd komt niet bij ze op.

HankHill | 22-05-23 | 19:42

Ik mis die wereldfoto van "geef huis" hier boven,

uisge baugh | 22-05-23 | 19:41 | 2

En dan nog een filmpje van die krakers van 'wij gaan niet meer weg'

miko | 22-05-23 | 19:58

Er was eens een leraar uit Rotterdam,
Die zei: ik denk dat ik alles kan,
Na de zoveelste klucht,
Eindigend als een ballon zonder lucht,
Snapt ie nog steeds niet dattie écht niks kan.

vladimirows | 22-05-23 | 19:41 | 1

Er was eens een kneus uit Bruinisse
Die wilde zo graag zelf beslissen
maar al wat-ie deed
dat hielp echt geen reedt
Hij bleef slechts fortuinen wegpissen.

Lubbberrtt | 22-05-23 | 20:19

Ik beloof dat ik over een jaar of tien mijn huis verkoop Hugo, als ik optief naar groenere weides.

SterF... | 22-05-23 | 19:40

Hugo is niet de enige. Je eindigt in de politiek nadat je ongeschikt voor al het andere bent gebleken.

skoftig | 22-05-23 | 19:40

Is natuurlijk afgesproken werk geweest.
D'66 wil minder huizen, en de VVD steunt ze daar in om aan de macht te blijven.
En de makkelijkste manier om minder te bouwen is om Hugo "kan niks" de Jonge minister van wonen te maken.
Hoofdmeester op de basisschool is al te veel voor de man met de clownsschoenen, die moet je gewoon bij iedere verantwoordelijkheid uit de buurt houden tenzij je wilt dat ie faalt.

Osdorpertje | 22-05-23 | 19:39 | 2

Hoofd van een basisschool lijkt mij een eerzaam beroep, ook wel iets waar je dingen moet kunnen regelen en samenwerken met mensen.
Hugo ontbeert dit alles. Het is echt een enorme kluns, daar wordt nu een grap van gemaakt, maar het is helaas echt zo.
Een enorme egotripper die geniet van de aandacht en zo een gewillige prooi voor gewetenloze types als Rutte die hem als bliksemafleider gebruiken.

Nuuk | 22-05-23 | 19:44

Beetje raar van rampspoed66. Minder huizen meer asieleisers.

ChalinaRosa | 22-05-23 | 21:11

"De Nederlandse bevolking groeide in 2022 met 227.000, twee keer zo hard als in 2021. Dat kwam vooral door migratie."

Daar is niet tegen op te bouwen.

Wattman | 22-05-23 | 19:39 | 3

Dat kwam ALLEEN door migratie.

vladimirows | 22-05-23 | 19:43

Dat is enigszins ook nog te overzien. Maar de knappe koppen vertrekken en een grote bak ellende krijgen we ervoor terug. Komt twee keer zo hard aan durf ik te zeggen.

Quattro Stagioni | 22-05-23 | 20:05

Willen jullie meer of minder Hugo de Jonge?

Zaadstaaf | 22-05-23 | 19:37 | 4

@Leffe Blonde | 22-05-23 | 19:41:
Meteen de noodtoestand uitroepen en doorpakken.

Andersdenkend | 22-05-23 | 20:08

@Leffe Blonde | 22-05-23 | 19:41:
tutte, prutte, flutte, pinokkio, de lachende leugenaar... Allemaal niets waard, die "stoute" koosnaampjes. Net zoals Vlad, Vladje, ome Vlad, ome put, putler en al dat geneuzel...

De enige manier om "zijn" naam te schrijven is, rutte. Zonder hoofdletter want die verdient "hij" niet. En zoveel mogelijk mannelijke aanwijzingen tussen "", want "hij" is geen man.
Net zoals de vvd (kleine letters) geen serieuze politieke partij is.

WasHetMaarMakkelijk | 22-05-23 | 20:13

Meer Hugo, net zolang totdat alle asiliers weten in Nederland geen huis.

ChalinaRosa | 22-05-23 | 21:13
▼ 1 antwoord verborgen

Tjaa, unforeseen consequences. Ik waardeer het dat hij huisjesmelkers keihard aanpakt, jammer genoeg wilt daardoor niemand meer investeren.

Suncatcher | 22-05-23 | 19:35

Hugo kan niks.

WasHetMaarMakkelijk | 22-05-23 | 19:35 | 1

Is Niks, was Niks, is nooit wat geweest. En zal ook nooit iets worden.

Zwizalletju | 22-05-23 | 20:26

Hugo kan niks.

Mark zit te Dutten | 22-05-23 | 19:35

Stop de migratieflatie , enige oplossing. De rest is bijzaak.

Zwizalletju | 22-05-23 | 19:34 | 5

@uisge baugh | 22-05-23 | 19:49: Hulde!

Zwizalletju | 22-05-23 | 19:51

@uisge baugh | 22-05-23 | 19:49:
Zo is het. Niks zwevende kiezer, er is maar een (1) onderwerp dat er echt toe doet. En er is maar een (1) politieke partij die daar een speerpunt van maakt. Met je boreale uilen of je John Deere's...
Laat staan Joost en Annabelle, vleesch noch visch...

WasHetMaarMakkelijk | 22-05-23 | 20:06
▼ 2 antwoorden verborgen

U bent welkom, welkom in mijn land! Lalala....
Gelukkig wordt het steeds warmer en bestaan er tenten van karton.

Jan Lange3373 | 22-05-23 | 19:33

En dan hebben de SP en D66 zojuist ook de kamerverhuurmarkt om zeep geholpen. Gaat lekker zo.

Muxje | 22-05-23 | 19:33 | 2

De SP? Wat heb ik gemist?

Jan, Leiden | 22-05-23 | 19:40

Was dat niet dat roodhoofd van pvda?

sgaapje | 22-05-23 | 20:15

Hugo, minister van Eigen Huis en Tuin.

4HoogAantWater | 22-05-23 | 19:33

Zou dit nieuws ook gelezen worden door mensensmokkelaars?

TanteJuut | 22-05-23 | 19:31 | 4

Die kunnen niet lezen, alleen innen.

deja_view | 22-05-23 | 19:39

@Jan, Leiden | 22-05-23 | 19:41:
Dat bedoel ik. Instromiërs, asieleisers, welkominmijnlandiërs, uitvreters...

WasHetMaarMakkelijk | 22-05-23 | 20:04
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl