Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Negen vragen die wéér niet zijn gesteld aan Democratieheilige Herman Tjeenk Willink

Herman Tjeenk Willink (jarenlang actief bijgedragen aan het in stand houden van het politieke kartel, nooit door meer dan 1 burger gekozen voor een functie) heeft weer een boekje te verkopen en dus rollen allerlei zichzelf serieus nemende journalisten de rode loper weer voor hem uit. Het is weer van  ja, amen en 'waarom luisteren ze toch niet naar u, o wijze Heilige Tjeenk Willink?' zaagt men planken want kennelijk is het journalisten verboden Tjeenk Willink een kritische vraag te stellen. En omdat wij nu eenmaal de kwaadste niet zijn, maar wel kwaad worden van de term 'bloeddorst' als het gaat over die arme ambtenaren bij de Belastingdienst (die niet vervolgd worden), hebben we even negen vragen op een rijtje gezet die Twan Huys (RTL Buitenhof) en Hans van Soest (AD) niet hebben gesteld.

1. Vindt u het niet een beetje gek dat u aan de ene kant vindt dat we niemand de schuld moeten geven van dingen die misgaan, en aan de andere kant een beetje in vage bewoordingen 'de' Kamer (alsof die één geheel is) de schuld geeft van wat er volgens u misgaat in de huidige politiek?
2. Gelooft u echt dat die compensatieregeling door de 'bloeddorst' van de Kamer kwam, en niet door het opportunisme van het kabinet?
3. In welke Kamermotie is de Belastingdienst opgedragen rechters te misleiden en stukken in rechtszaken achter te houden?
4. In welke Kamermotie is de Belastingdienst opgedragen juridisch advies waarin klip en klaar staat aangegeven wat er fout ging in de Toeslagenaffaire te negeren, en het juridisch advies zo lang als mogelijk geheim te houden?
5. In welke Kamermotie werd het kabinet gevraagd om willens en wetens de Kamer onvolledig te informeren over wat er is gebeurd in de Toeslagenaffaire?
6. Heeft de Kamer opdracht gegeven het huis van ambtenaren van de Belastingdienst leeg te halen?
7. Heeft de Kamer opdracht gegeven beslag te leggen op het salaris van ambtenaren van de Belastingdienst?
8. Heeft de Kamer opdracht gegeven kinderen van ambtenaren van de Belastingdienst uit huis te plaatsen?
9. HEB JE GODVERDOMME ONGEKEND ONRECHT ÜBERHAUPT GELEZEN OPA, OF HEB JE HET LEKKER BIJ DE SAMENVATTING VAN JESSE 'BELASTINGDIENSTFLUISTERAAR' FREDERIK GELATEN?

Reaguursels

Inloggen

De PvdA had zichzelf vlak voor de vondst v.d. gasbel bij Slochteren moeten opheffen, hierdoor hebben ze helaas opnieuw tijd kunnen kopen middels ‘gratis geld’. Echter, de partij is in deze tijd compleet irrelevant incluis hun bejaarde socialistische baantjes carrousel bestuurders.

Echter, zolang er binnen de inner circle nog voor ze geklapt wordt, blijven ze bovendrijven.

Unsinkable-Sam | 22-05-23 | 02:58

Tachtig jaar geleden had die Tjeenk Willink zo plaats kunnen in de Joodse raad

van Dam | 21-05-23 | 23:30 | 2

Of in t jaar 789 bij de Vikingen. Toen die hier (ook uw NL) veel wulpse potentiele partners ontmoetten.

dickwvf | 22-05-23 | 00:18

Wat gebruik jij voor shit? De PvdA heeft 0 (nul) connecties met de door jou aangehaalde Denen in de tijd. Mogelijk fantaseer je over iets onfris bij gebrek aan argumenten.

Unsinkable-Sam | 22-05-23 | 02:48

Grootafnemer van Schwarzkopf, flapdrol der eerste klasse Twannie, is een van de meest overgewaardeerde “interviewers” ten lande, een positie die hij eervol deelt met zelfbenoemde “meesterinterviewer” Frenk van der Linden (sorry, Frank, uitslover, als je jezelf Frenk wilt noemen is een accent aigu volstrekt overbodig). Kijk nog eens terug naar Schwarzkopf’s programmaatje met Van Gaal en huiver bij zoveel kruiperigheid/bangigheid. Om nog maar te zwijgen over zijn laffe optreden bij College Tour met Willem Holleeder als gast.

Earl-of-Wokeshire | 21-05-23 | 22:46 | 2

Twan had in ieder geval nooit commercieel moeten gaan. Schrijft wel leuke columns. Tenminste in de tijd dat wij De VARA-gids hadden, maar dan ook echt lazen. Mijn dame had liever de Veronica-gids die we ook heel lang hadden. Maar daar was nixxx lezenswaardigs aan. Zeg maar: Niveautje Tros-Kompas en AVRO-bode.

dickwvf | 22-05-23 | 00:22

Eens over alle verkrachters van hun eigen FRANK-naam in aanstellerig 'iets interessanters'. Maar vind Frank Rijkaard eigenlijk hélemaal niet zo'n type.

Zal de media wel weer gedaan hebben. Of Links. Of beiden.
Trusten

dickwvf | 22-05-23 | 00:24

Goede vragen van de redactie van GeenStijl.

Dr. Worstenbroodje | 21-05-23 | 21:51

Herman Tjeenk Willink = PvdA... socialisten/communisten van weleer, negeren dus

Nederlanddraaitdoor | 21-05-23 | 21:27 | 1

"negeren dus"..... zo werkt het niet ,dus. PvdA, d'66, cda, vvd, gedecimeerd, maar niet op allerlei ongekozen maar benoemde posities... het gaat maar door in dit k- land.

Zwizalletju | 21-05-23 | 21:44

Daarom: psychologische testen vóór publieke functies. Haalt gegarandeerd het gros van de baantjesjagers, opportunisten, non-valeurs en regelrechte psycho's eruit. Hadden we begin jaren '80 al moeten doen.

o)+ | 21-05-23 | 18:43 | 1

Maar wie neemt die testen dan af? Neen: zorg voor referenda en maak openbare functies echt verkiesbaar zonder dat er een partijlidmaatschap voor nodig is.

Dr. Worstenbroodje | 21-05-23 | 21:43

HTW lieutenant van de Bolsjewieken.

KillerK | 21-05-23 | 18:35

Gewoon tijd om Buitenhof op te doeken. Is slechts een boosaardig uithangbord/podium voor deugende politici en gewillige vazallen. Daar kunnen we beter een ander programma voor neerzetten en die het echte verhaal naar boven willen brengen. En waarom moet die Teun Hoes nog meer gespekt worden met het belastinggeld van mensen die hij feitelijk in de bek spuugt?. Redactielid van een buurtkrantje in Meers of Urmond past beter bij deze non-valeur.

Phantomas | 21-05-23 | 18:30 | 2

Hij wilde cashen bij RTL maar daar flopte hij.

Dan kan je dus altijd weer tv ambtenaar worden bij de NPO.

Wattman | 21-05-23 | 18:58

Ja, dat Buitenhof is een vreselijk politiek correct programma waarin de zorgen van de gewone burger nauwelijks aan bod komen. En Toon Hoes is helemaal een absolute correcte eikel, die het programma ook al geen goed doet.

Ruud5 | 21-05-23 | 20:15

Volgens geldende Partei normen overjarig. Tijdens zijn werkzame leven alleen de hautaine regent uithangen en ineens het geweten der natie willen zijn. Weer een Jan Touwtje in het gebit of zoiets kloon. Wil deze PvdA'er de eerste president worden?

dathoujetoch | 21-05-23 | 17:50 | 1

Hij was de facto president. Immers Vice-voorzitter Raad van State. Prins Pils is de echte voorzitter

theo-is-dood | 21-05-23 | 18:06

Lieve stijllozen. Graag deze nogal vitale beste MP die NL nooit had, enkel met de PvdA linken.

Maar waarom stellen jullie die vragen niet? Ok Twan is ook niet mijn sterkste interviewer. Maar heb em wel eens een boeiend college zien geven (gewoon bij een HBO). Vergeet niet van de zon.... en van Ajax te genieten. Kan mooi aansluitend... zon .... NPO's 'Bord op schoot met uitzending na t staatsjournaal'

dickwvf | 21-05-23 | 17:39

Voor deze regent met het juiste dedain voor het populistische klootjesvolk springt het dociele journaille in het gelid. Zijn woord gaat erin als Gods woord in een ouderling

thanseeuwen | 21-05-23 | 17:38 | 2

Kan iemand het helpen dat men hem of haar 'regent' noemt of deugend of woke of meer van die weinig creatieve stempels anno 2023?

dickwvf | 21-05-23 | 17:40

@dickwvf | 21-05-23 | 17:40:

Kan een stoel het helpen dat die steeds "stoel" genoemd wordt?
Lijkt me niet, en het is inderdaad ook al niet erg creatief, anno 2023. Maar zo werkt taal nou eenmaal. Iets heeft een naam, en tot er een andere naam is gebruiken we die naam.

Dandruff | 21-05-23 | 19:21

Die Tjeenk heeft dezelfde gelaatsuitdrukking als die enge Paul Witteman en die nog engere Marcel van Dam.

Valka | 21-05-23 | 17:22 | 2

De man is 81 ! Ga vissen of naar je Franse vakantiehuis.

theo-is-dood | 21-05-23 | 17:28

Mars van Dam, ook zoiets. Toen mocht iedereen veel geld verdienen, behalve socialisten. Dan was je een salon-socialist. Hahaha ja in onze tijd ook al lachen om gestempel en mensen in hokjes plaatsen omdat men anders geen overzicht meer had.... Maar plaats de stempelaar zelf niet in een hokje.... dan laat ie zich kennen en wordt ie vals.

Juistt in NL is altijd wat te lachen.
Veel te lachen!

Prut met dat unieke flesje met de nog uniekere beugel.
Ook uut 't Verre Oost'n

dickwvf | 21-05-23 | 17:45

Mede-grondlegger van de rampenkabinetten Rutte. En dan zwatelen over de democratische rechtsorde en moreel leiderschap. Dan ben je aardig van het pad.

Schmalz | 21-05-23 | 17:18 | 3

Exact, hij dacht dat de ouderwetse Haagse elite het na Pim wel zou rechtbreien, hield geen rekening met de ineenstorting van zijn eigen PvdA. Optreden bij Buitenhof stuitend en enkel losse flodders.

hagelkruis | 21-05-23 | 17:25

@hagelkruis | 21-05-23 | 17:25: van Tjeenk Willink hoeft de gewone Nederlander niets te verwachten. Heeft een status op niets gebaseerd. Op zijn plek zit nu Thom de Graaff, de man van de historische Anne Frank_uitspraak, zo rollen de non-valeurs.

Ruud5 | 21-05-23 | 20:18

Overigens is "Buitenhof" al heel lang een lachertje.
Ik herinner me nog dat referendum over de EU-grondwet. Buitenhof organiseerde toen een *dEbAt* tussen drie voorstanders van die EU-grondwet.
De "discussie" ging dus uitsluitend over de vraag of nee-stemmers dom danwel kwaadaardig waren; en of het ja-kamp het niet wat beter moest uitleggen.

Geen één van de argumenten van het nee-kamp werd zelfs maar zijdelings een seconde ter sprake gebracht. Het deed me denken aan een Engels ondertitelde discussie op de Turkse TV, ongeveer 30 jaar geleden. Ging over de Armeense genocide, maar er werd geen woord vuil gemaakt aan de 1,5 miljoen doden. Het enige discussiepunt was; "wiens schuld is het dat sommigen die genocide afwijzen".
Dat soort journalistiek verwacht ik in dictaturen.

Dandruff | 21-05-23 | 17:14 | 1

Dan is Nederland een dictatuur,korea aan de neoordzee.

Coolcalmcollected | 21-05-23 | 18:14

Toeslagen zijn bedacht in de hoop dat mensen ze niet aanvragen. Dat scheelt geld. Dat die zwakkeren in de samenleving daardoor onder het bestaansminimum vallen, maakte de coalitie niet uit.

Vanaf het eerste moment, vanaf de eerste toeslag had de Kamer schijt aan U.

Feynman | 21-05-23 | 17:05 | 6

Hoezo niet aanvragen?? Talloze hulpverleners, sociaal raadslieden, raad- en daadwinkels, de vakbonden enz, letterlijk overal krijg je hulp voor je Toeslagen. En ook voor de 3400 andere hulp-, subsidie- en kwijtscheldingsregelingen.

theo-is-dood | 21-05-23 | 17:48

@Feynman | 21-05-23 | 17:21: so
Fucking what? Dan geef je een wat hoger inkomen op en dan krijg je een gigantische NAbetaling. Want je hebt er recht op

theo-is-dood | 21-05-23 | 17:49

@theo-is-dood | 21-05-23 | 17:48:

Je krijgt die hulp alleen als je daar om vraagt. Je moet dus eerst weten;
- dat die toeslagen bestaan;
- dat je daar mogelijk recht op hebt;
- dat er mensen zijn die je helpen met de aanvraag.

Juist aan de onderkant van de samenleving is niet iedereen daarvan op de hoogte. Als er bij de belastingtelefoon en de belastingdienst al mensen zijn die niet uit hun eigen regeltjes komen, dan zullen er ook vast wel een paar schoonmakers en tomatenplukkers zijn die er niet uitkomen.

Wat mij betreft wordt dat hele toeslagencircus liever vandaag dan morgen afgeschaft. Juist ook omdat er mensen zijn het nodig hebben, maar om uiteenlopende redenen niet krijgen. Maar tot die tijd heeft de overheid wel de verplichting alle rechthebbenden te voorzien.

Een wat hoger inkomen opgeven klinkt leuk, maar heeft ook effect op andere belastingen / vrijstellingen / toeslagen, etc. Het systeem is te ingewikkeld. Leuk voor fiscalisten, maar niet voor mensen die daar minder in thuis zijn. Of gewoon geen tijd voor hebben.

Dandruff | 21-05-23 | 19:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ik daar dan nog een vraag aan toe mag voegen:
12a. Waarom is er niks van de toeslagenaffaire geleerd?
12b. Waarom is dat hele toeslagencircus niet direct afgeschaft?
12c. Waarom werd er nota bene op het hoogtepunt van die affaire een nieuwe toeslag bedacht, om de te hoge belastingen op energie te compenseren?

De toeslagenaffaire werd deels veroorzaakt door een belasting- en toeslagen- stelsel dat zo ingewikkeld is geworden dat veel medewerkers van de (onderbezette) belastingdienst er zelf niet meer uitkwamen. Er wordt van alle kanten omhoog en omlaag "genivelleerd", waardoor iemand die een overuurtje teveel draait daar aan het eind van het jaar flink voor gestraft kan worden.
Dit systeem is naast extreem fraudegevoelig (zie Bulgarenfraude) en extreem duur (houdt duizenden peperdure ambtenaren bezig) ook gewoon extreem onrechtvaardig (zie toeslagenaffaire).

Plus dat teveel nivellering heeft geleid tot een systeem waarin werken niet meer loont. In sommige steden hebben bijstandsmoeders maandelijks honderden euro's méér te besteden dan werkende moeders. Ook parttimers gaan er vaak op achteruit als ze fulltime gaan werken.
Dat is naast onrechtvaardig en asociaal ook gewoon de doodsteek voor een samenleving.

Geld, brood, huizen en telefoons worden niet door almachtige goden aan ons, eenvoudige stervelingen, verstrekt. Voor alles dat we hebben en consumeren is keihard gewerkt. Niet door de peperdure en veel te grote alfalende overheid, maar door tienduizenden kleine en grote ondernemers en hun werknemers. Als dat wegvalt door vergrijzing, onteigeningen, faillissementen en emigratie wordt NL in zéér korte tijd een derde wereldland.

Dandruff | 21-05-23 | 17:01 | 4

@W_F | 21-05-23 | 18:39: Die laatste toeslag is ook weer belachelijk, het is volledig gebaseerd op de hoogte van je maandelijkse voorschot, die je bij de meeste energieboeren zelf kan aanpassen (niet veel in 1 keer, maar in totaal vaak best veel) en heeft helemaal niets met je tarieven of verbruik te maken. Of moeten mensen die toeslagen over 1 jaar weer terugbetalen als uit hun eindafrekening blijkt dat ze niet aan de voorwaarden voldeden?

W_F | 21-05-23 | 18:42

@W_F | 21-05-23 | 18:42:

Los van de discutabele voorwaarden voor die toeslag.

Het begint er gewoon al mee dat gas, diesel, benzine, etc in al onze omringende landen goedkoper zijn. Zelfs (Nederlands) gas kost in België minder dan wat wij betalen, puur door onze energiebelastingen van 60% tot 70%. Door de hogere brandstofprijzen vanwege Poetins oorlog, stegen Ruttes belastinginkomsten enorm. Dus de meest logische, eerlijke, makkelijke en goedkope oplossing voor die te dure brandstoffen is een belastingverlaging daarop. Maar ja. Waarom logisch, eerlijk, makkelijk en goedkoop, als je ook honderden peperdure ambtenaren aan het werk kan zetten...

Dandruff | 21-05-23 | 19:33

Tijdelijk versus structureel. Dit kabinet kiest voor tijdelijke lapmaatregelen, vooral na publieke ophef. Tijdelijke maatregelen kunnen op een onbewaakt ogenblik stop gezet-, en bedragen eventueel terug gevorderd worden. Andersom is er geen wederkerigheid, zie de tijdelijke maatregel ‘het kwartje van Kok’ (PvdA) bovenop de brandstofprijs toentertijd. Heb onlangs de instellingen in mijn navigatie bijgewerkt i.v.m. kostprijs route, de brandstofprijs stond nog op € 1,52 /l (jaar 2017). Ondertussen heeft niemand het hier meer over. Dus ze gokken op gewenning.

Unsinkable-Sam | 22-05-23 | 00:44
▼ 1 antwoord verborgen

Dit soort zemelaars zijn uiteindelijk de onuitroeibare schimmel in de politiek gebleken. Zemelen, geen beslissingen nemen. Helaas nog niet uitgestorven…

FnurkY | 21-05-23 | 16:53
-weggejorist-
Feynman | 21-05-23 | 16:37 | 1

Levenslang braaf de linkse agenda promoten maakt ieder mens succesvol in nederland, bizar welke krachten daaraan trekken en sturen.
Als inwoner heb je er geen ene moer aan maar velen stemmen er geïndoctrineerd door feelgood, of als afhankelijke, op want de multinational wil meer omzet dus meer mensen en de uitkeringstrekker wil meer zonder moeite, de asielindusttrie is onverzadigbaar.
En daar kan een linkse politicus dus zijn gehele leven in doorbrengen, parasiterend op de werkende jan modaal.

28 | 21-05-23 | 16:26 | 3

Calvinisme en links: ik meen 'm te vatten. Maar hoe precies kijkt u daar tegenaan?

Hetkanverkeren | 21-05-23 | 16:32

Zes jaar geleden over hetzelfde programma Buitenhof schreef Ronaldo al: 'Was er maar een strikte presentator (wij denken aan Paul Witteman of zo) die had gezegd 'we zijn hier geen boekenrubriek'. Gelukkig heeft Buitenhof nu een presentator (ene Paul Witteman) die ervoor heeft gezorgd dat Sid Lukkassen 'Avondland en Identiteit' niet omhoog mocht houden, omdat Buitenhof 'geen boekenrubriek' is. Weten we dat ook weer. Linkse malle boekjes omhoog houden mag wel. Rechtse malle boekjes omhoog houden mag niet. Buitenhof is immers geen boekenrubriek, MAAR EEN INDOCTRINATIEPROGRAMMA VOOR HET CULTUURMARXISME VAN DE NPO.' En... we hebben beeld! -> www.geenstijl.nl/5138383/we-gaan-sid-...

drs.Nee | 21-05-23 | 16:43

Tjeenk is best nog goed bij de tijd voor zijn leeftijd als je hem vergelijkt met Biden.

Mr_Natural | 21-05-23 | 16:26 | 1

Dat is geen prestatie. De gemiddelde demente in een verpleeghuis is beduidend helderder dan mr. 10%!

At_Dawn_They_Sleep | 21-05-23 | 22:31

In nomine Patris et Filii et Willinki Sancti, amen.

Duwbak_Linda | 21-05-23 | 16:20

Tjeenk heeft best nog wel energie, fossiele energie, maar toch.

Mr_Natural | 21-05-23 | 16:16

Toch is alle ellende pas begonnen bij de veronderstelling dat "iedereen" belastingbrieven netjes opvolgt. Voorheen kregen alléén mensen met een eigen huis (hypo-aftrek) een jaarlijkse aangifte-brief en die werd ivm de aftrek altijd ingevuld. Dat hele toeslagencircus (met constant "plus en min"-blauwe brieven) is komplete waanzin, wie daar verantwoordelijk voor is/was moet zich diep schamen. DAAR is het misgegaan en nergens anders.

hagelkruis | 21-05-23 | 16:07

Een korte reflectie op bescheidenheid, in de vorm van een beschouwing op marktwerking. Werktitel Berkshire Hathaway

Het loont stomweg niet,
Daarom is Bescheidenheid
Meer aangeboren.

Die aanstaande deconfiture van de VS. Jottem!

Hetkanverkeren | 21-05-23 | 16:07

Dit gesprek is een paar keer gerepeteerd.

TheGreatMachine | 21-05-23 | 16:06

Toen ik Lagarde zag was ik was ik er al klaar mee.

U-boot | 21-05-23 | 16:06 | 1

Pas op hè!
Van Alfred blijf je af!

Kapitein Sjaak Mus | 21-05-23 | 16:15

Wat weer een agressie tegenover deze goedwillende bejaarde. Natuurlijk heeft hij alles gelezen.

J.Hendrikse | 21-05-23 | 16:05

Ja, heb je dat GODVERDOMME gedaan druiloor?

Colin.Fart | 21-05-23 | 15:53

Herman is net zo losgeslagen van de werkelijkheid als Jan Terlouw. Hun hele leven uit de publieke ruif vreten en een riant pensioen krijgen, langer dan dat ze gewerkt hebben. Nooit moeten bikkelen, dan krijg je dat. Wel lief om te horen, maar draagt niet veel bij aan oplossingen.

Nomen | 21-05-23 | 15:48

Kakkerlak.

Tygetje | 21-05-23 | 15:42

Het wordt hoog tijd dat ambtenaren bij (grove) nalatigheid of overtredingen hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld.

Alles kan maar, een cultuur van weg promoveren en elkaar de hand boven het hoofd houden. Walgelijke mensen!

Tuinkassenkoning | 21-05-23 | 15:39 | 3

het algemeen belang boven corporate belang is al een stap in de goede richting. Maar de instituten die onze rechtstaat vormen en er de output van zijn, daar zitten niet de voorzichtige behoudende mensen. Maar de progressieve veranderaars die iedere bestuurskundige trend of nieuw internationaal juridisch inzicht omarmen. Daar hebben we te veel van gehad. En te veel gebondnheid aan internationale opvattingen die leven op de universiteiten. Van die lui, die Groen-Linkseres, D66'ers, PvdA'ers... die moten uit onze rechtbanken, adviesorganen, weg uit de RvS, weg uit de ministeries, weg van de beleidsafdelingen. We moeten ze zien te lozen. Maar hoe?

adhd-je | 21-05-23 | 15:52

Yup.
En dan komt de Rijksadvocaat in het geweer en kan de burger jarenlang zich failliet procederen.

Kapitein Sjaak Mus | 21-05-23 | 16:01

@Kapitein Sjaak Mus | 21-05-23 | 16:01:
Herstel.
In dit geval natuurlijk de Landsadvocaat.

Kapitein Sjaak Mus | 21-05-23 | 16:17

Of de Marokaanse georganiseerde misdaad in mijn stad, die inmiddels al 20 jaar groot geld maakt en dat deels omzet in het aankopen van onroerend goed. Is de vorming van de Itiliaanse maafia-democratie het voorbeeld geweest bij de beleidskeuzes van de afgelopen 30 jaar? Of denkt Tjeenk Willink dat het grote foute geld geen invloed gaat hebben in de steden waar dit geld met bakken binnen komt?

adhd-je | 21-05-23 | 15:38

Simpel, de interviewers hadden Bosma en Omtzigt moeten zijn.

bitterpete | 21-05-23 | 15:32

En die Twan Huys, neemt iemand die serieus? Die man is een typisch geval van dom edoch deugend in de omgang.

Gaat nooit ergens iets brengen behalve meer van hetzelfde.

Lekker veilig voor HTW. En voor alle kartelpolitici trouwens.

En zowel HTW als TH acht ik schadelijk, voor mij en mijn omgeving. Ik permitteer me er niet eens naar te luisteren.

Mag ik dan niks zeggen? Laat me niet lachen. Die twee zakkenwassers put sang zitten hun hele leven al het kartelgebeuren te promoten en te ondersteunen, inclusief meer EU en meer immigranten en wat je al verder niet kunt bedenken. Moet ik hun laatste scheten wederom helemaal inademen?

Zomaarwat | 21-05-23 | 15:32

Die man is een soort capo di tutti capi.

Zijn opvattingen verraden hem.

Zomaarwat | 21-05-23 | 15:29

Ik heb hem uitgezet na de opmerking van HTW waarin hij een uitspraak van Claudia de fucking Brij aanhaalde. Uweetwel, de grootste denker van de 21e eeuw. De vrouw met een bibliografie waar een paard de hik van krijgt. De vrouw die al 3 nobelprijsnominaties heeft. Die dus...

Graaisnaaiert | 21-05-23 | 15:25 | 4

Amusant om te lezen hoe iemand zich ongecontroleerd opwindt over iemand die er niet toe doet. Wanneer krijgt Bennie Jolink een veeg? Bijvoorbeeld recht in zijn gezicht door hem even te bezoeken?
Schijtmichel

Ridde Rogter | 21-05-23 | 15:35

@Ridde Rogter | 21-05-23 | 15:35:
Heb je het tegen mij?

Graaisnaaiert | 21-05-23 | 16:03

@SterF... | 21-05-23 | 15:29:
Dit dus... Als je je tot dat niveau moet verlagen om je boodschap duidelijk te maken is er niets niet helemaal in orde.

Graaisnaaiert | 21-05-23 | 16:04
▼ 1 antwoord verborgen

Ik las 'bloedworst' omdat ik dacht aan 'bloedhonden'.

Mr_Natural | 21-05-23 | 15:21

Is dit nu zo een oude elitaire witte man?

Plukkieplukkie | 21-05-23 | 15:20 | 1

Nee, dat is Paul.

Verbandmeester | 21-05-23 | 15:35

Vraag 11, het carnavalsgetal: wat precies is de toegevoegde waarde van een particulier Landsadvocatenkantoor als Pels Rijcken als je al een hoogste bestuurscollege als de Raad van State hebt?

Hoe, en wat hebben wij er als simpele nukubu's baat bij?

Vergeet dat platte OM, stelletje baantjesjagers. Een paar gepensioneerde advocaten met zero skin in the game en dan de uitvoerende macht jennen.

Als ik toch moet kiezen tussen Herman Tjeenk Willink en de uit een oud NSB geslacht voortkomende Theo Hiddema? Allebei ongetwijfeld meester. In de rechten zowaar. Het is in de beoefening van je vak dat zich de ware meester toont.

Je bent maar een jurist en dan de lachspiegel. Maar leg dat maar eens aan een calvinist uit. Succes is een keuze: vooral je nek niet durven uitsteken.

Hetkanverkeren | 21-05-23 | 15:16

Lenin noemde zo iemand een nuttige idioot. Een lemming die het slachten van andere lemmingen mogelijk maakt. Een varken dat het varken voor hem doorduwt, terwijl het voorste varken geslacht wordt, totaal zonder het besef dat ze straks OOK aan de beurt zijn. Zonder rechtsstaat is niemand veilig. Vooral ouderen die nog gebruik moeten maken van AOW, WLZ en hoge AWBZ-bijdragen zijn de volgende lemmingen die in totale bureaucratie hun geld, gezondheidszorg en vrijheid kwijt zullen raken.

De hoogste bestuursrechter heeft net besloten dat slachtoffers van ongekend onrecht niet mogen klagen bij de bestuursrechter, om het systeem niet te overbelasten. Ze moeten nog jaren wachten op hun eigen geld en hun eigen kinderen en hun eigen dossiers. www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-con...

Het is 21 mei 2023 en de nieuwe termijn voor een beslissing -niet een oplossing- loopt tot 1 juli 2024. Dertien maanden om te wachten op een briefje een kattenbelletje, een vodje.

Deze ouders willen
- hun kinderen
- hun dossier
- hun geld

Liever gisteren dan vandaag.

Feynman | 21-05-23 | 15:14 | 14

@Feynman | 21-05-23 | 16:48: daar heb je een goed punt alleen dat is al lang geleden uitgemaakt in fiscale zaken en ergens wel begrijpelijk.

BobDobalina | 21-05-23 | 17:54

De meeste van die fraudeurs hebben al €30.000,- voorschot gekregen. En in sommige gevallen loopt de “schadevergoeding” op tot twee ton.

theo-is-dood | 21-05-23 | 17:56
▼ 11 antwoorden verborgen

Dieptepunt was die troela van Huffelen die alle "slachtoffers" een gratis postcodeprijs van 30.000 beloofde.... vanaf toen "haat in de straat".

hagelkruis | 21-05-23 | 15:07

Net als zijn partij pvda zeer ver over de t.h.t. datum heen.....

At_Dawn_They_Sleep | 21-05-23 | 15:06

Vraag 10: heb je nou wel of niet Beatrix gedaan?

_pacman_ | 21-05-23 | 15:02 | 4

Herman is geen vrouwen man.

Zwizalletju | 21-05-23 | 18:21

Ik vond Tjeenk Willink en Bea wel een setje.

thanseeuwen | 21-05-23 | 18:48
▼ 1 antwoord verborgen

Weer zo'n politiek veenlijk dat louter door netwerken cq. nepotisme zijn carrière heeft gebouwd.

Zeurders | 21-05-23 | 15:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl