Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U Dodge RAMt hier. Groenlinkst dat?

Klikgedrag is een volksaard, een parkeervoorbeeld

Social

Sommige aan- en ondernemers willen niet in een suffe Ford Transit, Opel Movano of VW Transporter naar hun klussen. Die kiezen dan bijvoorbeeld onverkort Amerikaans - een beetje zoals vele hippe foodtrucktypes een Citroen HY of Chevy P30 ombouwen tot rollende keuken. Je wil nou eenmaal mooi werkmateriaal. Maar Nederland zou Nederland niet zijn als er geen kliklijn bestond waar GroenLinkse "Huuu deze gast heeft zeker wat te compenseren met zijn #wankpanzer" kleinburgers (met een ambtelijke beleidsfunctie onder Rob Jetten) met één verklik op de digitale dystopie-knop hun jaloezie, ergernis én klimaatmoraal kunnen aangeven. Terwijl, als je 't ons vraagt maar niemand vraagt ons ooit wat, dit werkmansvoertuig naar omstandigheden perfect gestald staat zonder overig verkeer op straat noch stoep te hinderen. Dat cluster fietsen, links tegen die boom, staat hinderlijker neergeplempt. Maar goed, zegt u het zelf maar:

Parkeervraagstukpoll

Staat deze Dodge RAM...


Poll is Verlopen.

Parkeervraagstukpoll

Staat deze Dodge RAM...

Update: Parkeertoeslagenaffaire dreigt door bestuurlijk wanbeleid

Social

[Gezegde over 1 vinger wijzen, en 10 vingers terug krijgen]

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik hoor diverse mensen roepen dat de vakken aangepast moeten worden want auto toegelaten etc.
Maar het vak heeft dus een onderbroken lijn aan de wegkant. Daar mag je dus gewoon overheen en de fietsers mogen ter plekke ook het autodeel desnoods op.
In mijn stad zou ik zo n auto ook zo zetten, mindee hinder fietspad en de voetgangers lopen toch wel achter de bomenrij. In een vreemde stad durf ik dat niet, soms hebben ze echt starre boa's

Shoarmamasutra | 07-05-23 | 21:50

Hallo, ik ben Stephan Leewis.
Even voorstellen.
Ik heb een nep studie gedaan, maar ja, wie niet tegenwoordig.
Sluit wel goed aan bij mijn job. Beetje op de werkvloer goede ideeën ophalen en deze droppen bij de baas van de baas. Beleidsmedewerker heet dat.
Is natuurlijk wel een beetje verachtelijk maar goed, je komt en verdwijnt snel met een zak geld voor ze het doorhebben.

Daarnaast heb ik een hobby. Mensen die echt werken lastigvallen. Dat doe ik door te klikken en dat is immens bevredigend.
En niet te vergeten, ik zwam een beetje in de politiek over zaken waar ik geen verstand van heb. Dat maakt die rechtse lui echt goed kwaad.
Heerlijk joh.

Bolhoed | 07-05-23 | 21:32

Die auto is nix te groot; de parkeerruimte is gewoon te klein. Dat komt door al die kleingeestige linksdraaiende politici, beleidsbepalers, bestuurders & ambtenaren met lijntjes naar autovijandige linksdraaiende partijen & organisaties, die het aanzien van de openbare ruimte bepalen.

Ik kon ooit mijn heerlijke Buick Park Avenue uit 1995 (lengte 5.25 m) ook al nergens met goed fatsoen kwijt. Nu slijt ik mijn dagen dan ook in een Suzuki van 4.10 m. Soms heb ik gewoon echt moeite om dat ding terug te vinden.

Peter Emile | 07-05-23 | 21:03

Parkeren op de stoep mag inderdaad niet - hij kan toch gewoon strak tegen de stoep parkeren en het restant staat dan op de weg? Lijkt me toegestaan

Grapevine | 07-05-23 | 20:32 | 2

Deze is voor jou: twitter.com/nafta78/status/1655187311....
Zie foto mét lijntjes.
Iets over fietspaden en zo.
En dat je wellicht niet wil dat je een fietser het rijbaan op dwingt.
Zoiets geks...

Atheist.Vader | 07-05-23 | 20:39

@Atheist.Vader | 07-05-23 | 20:39:

Ik zie het probleem niet - ik zou gewoon 2 wielen op het fietspad plaatsen. Scheelt je een bekeuring

Grapevine | 07-05-23 | 20:44

Groen Links. Onder andere voortgekomen uit de Communistische Partij Nederland. Tsja, verraden van mensen bij de (plaatselijke) autoriteiten zit dan wel in je DNA.

At_Dawn_They_Sleep | 07-05-23 | 20:09

Ennesbeejen.... het is een werkwoord. Bovendien is zo'n truck qua maat kleiner dan een lange Sprinter , had ie dan ook dat comment gemaakt?

Pittzz | 07-05-23 | 20:03

De auto heeft de mens hard en onverschillig gemaakt.

Zenzeo | 07-05-23 | 19:57

Iedereen moet in een elektrische Trabant van dat soort lui. Weg met de vrije markt. Iedereen hetzelfde kutautootje.

Hommel | 07-05-23 | 19:55

Stephan Kneusis, ook een VW-Transportertje past daar niet.. Zoek een hobby, havermelk drinken en windjes laten met milieuactivisten bijvoorbeeld..

stikstofhelp | 07-05-23 | 19:40

Als er een witte gehuurde Mercedes in 2 vakken had gestaan dan was er niks aan de hand. Maar de NEN norm was van 1970? Toen er nog in Fiatjes 500 werd gereden. Tegenwoordig kan je niet eens fatsoenlijk uit een gemiddelde VW golf uitstappen zonder tegen de auto van je buur m/v aan te komen.

FapMaster | 07-05-23 | 19:37

Er is wel eens onderzoek gedaan naar het type koper van dit soort auto’s en suv’s en het zijn doorgaans mensen die significant meer om status dan om hun medemens geven. Heus wel harde werkers hoor. Maar ze claimen wel veel openbare ruimte die er niet op berekend is.

Diotima | 07-05-23 | 19:31 | 5

@Diotima | 07-05-23 | 19:47: dank, maar ik ben op zoek naar het onderzoek zelf. Niet uit feitjes aangehaald in een YouTube filmpje, waar men ook geen link naar het onderzoek geeft.
Zolang dat onderzoek er niet beoordelen we de claim aangaande de bezitters van pickup trucks and SUVs als onwaar.

Goofy Goofball | 07-05-23 | 19:58

@Goofy Goofball | 07-05-23 | 19:58: Vermoedelijk een onderzoek door Diederik Stapel en Roos Vonk, in de categorie "hoe bevestig ik mijn vooroordelen"

Argyronauta | 07-05-23 | 20:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Die zogenaamde asobakken met hun dikke V8 rijden bijna allemaal op LPG, kortom minder vervuilend dan de gemiddelde auto. Soms wil je gewoon een sterke auto voor de caravan of de paardentrailer.

quigg | 07-05-23 | 19:13

En Smarts moeten verplicht per 2 in 1 vak!

Sinclair | 07-05-23 | 19:13

Ik zet m altijd over twee vakken, gegarandeerd geen deukjes in je deur

P. Breidel | 07-05-23 | 18:02 | 2

Alleen 4 lekke banden als ik daardoor niet kan parkeren

CamaroHans | 07-05-23 | 19:38

Kort lontje past bij Amerikaanse hoerensloep

P. Breidel | 08-05-23 | 00:21

Ga er morgen parkeren met een Ford Flatbed. Kujk3n wat er gebeurd.

Zalwelweer | 07-05-23 | 17:39 | 1

Kijken, mijn god wat een rare typefout. Zo terug want kleinkind heeft aan de telefoon gezeten.

Zalwelweer | 07-05-23 | 17:40

Werkverkeer Stikker.
Nooit begrepen waarom je dit op je auto plakt

Kop zonder kip | 07-05-23 | 17:28 | 1

Het concept "werk" kent u wel?

P. Breidel | 07-05-23 | 18:03

Langs/file parkeren

Een parkeervak parallel aan de weg (langs parkeren) heeft een breedte van minimaal 2,0 m en een lengte van 6,0 m (minimaal 5,0 m als het eerste parkeervak in een strook bijvoorbeeld via een inrit bereikt kan worden).

KlaagGraag | 07-05-23 | 17:07

Typisch... Er is maar 1 oplossing voor dit en dat is dat als je zulke brede voertuigen in NL toe laat je ook je parkeervakken daarop zult moeten afstemmen. Ze zijn in NL sowieso veel te krap. Een Tesla S of X past er ook niet in...

Antikrijst | 07-05-23 | 16:59 | 1

Zonder grenscontroles wordt het weren van die dingen nog knap lastig.

funda | 07-05-23 | 17:00

Je kan je er maar druk om maken hè

KritischeKrikker | 07-05-23 | 16:18 | 1

Hoogstens iemand die in een rolstoel terecht komt. Kouwe drukte.

funda | 07-05-23 | 16:58

Als ik mijn Unimog op het stoepie voor de appie wil parkeren moet dat gewoon kunnen, de rest loopt maar om!

pili-pili | 07-05-23 | 16:18

Afgunst.. had ooit een puike Mercedes bus voor m’n werk, nieuwste type. Hadden ze alle plaatwerk delen bekrast, dit ergens op een openbare parkeerplaats. Kenmerkend frustie gedrag, heimelijke treiterijen want kost een bak geld om de boel weer netjes te krijgen. En dat geld, dat hebben die krassers, stickeraars, klagers, bandenprikkers of brandstichters niet. Vandaar. Gaaf land!

Unsinkable-Sam | 07-05-23 | 16:17

Die parkeervakken zijn gewoon inderdaad te smal en kunnen gemakkelijk wat breder gemaakt worden. Die ruimte tussen de bomen en de parkeervakken wordt door niemand gebruikt. Haal daar 30cm vanaf.

_kees_ | 07-05-23 | 16:00 | 1

Die ruimte wordt gebruikt voor dwars geparkeerde fietsen. Kun je op de foto zien.

LD69 | 07-05-23 | 16:15

Haha dat obligate 'Ik snap uw irritatie' van de ambtenaar ook. Werkelijk elke reactie die ze in welke situatie aan wie dan ook geven moet tegenwoordig beginnen met dit geveinsde begrip, dat natuurlijk totaal waardeloos is geworden.

kapoerewiet | 07-05-23 | 15:56 | 5

Wat ik ook zo ergerlijk vind, is dat "Wat vervelend is dat nou" riedeltje dat zulke figuren uitbraken. Alsof je tegen een kleuter praat.

Argyronauta | 07-05-23 | 17:19

Ja dat zijn sociale media miepjes die verder ook maar een formuliertje in vullen bij de gemeente. Grote kans dat ze zelfs remote werken vanuit een warm land. Bliksemafleiders.

tiku99 | 07-05-23 | 18:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Een sympathisant van grünlinksch, een partij gedeeltelijk voortgekomen uit de communistische CPN, heeft hier plots NSB neigingen?

Fi-Bu-Bla | 07-05-23 | 15:56 | 1

Nou, plots...

Argyronauta | 07-05-23 | 17:21

Goed gereedschap is het halve werk. Wacht maar tot de bouwvakker in kwestie bij deze deugkneus een klus moet klaren. Dan heeft ie niet meer zoveel digitale praatjes.

Zaadstaaf | 07-05-23 | 15:54 | 2

Laat GroenLinkser Stephan Leewis dit zelf even op de bouwlocatie (of hier op GS) uitleggen. Staat toch duidelijk: weekverkeer, dus wat begrijpt GroenLinkser Stephan Leewis hier niet aan? Weet GroenLinkser wel wat ‘werken’ is, en wat doet dit menneke zelf v.d. kost; kan hij zelfstandig een schroef in de muur draaien, of moet er dan iemand langskomen om de klus te klaren? Heb veel vragen aan GroenLinkser Stephan Leewis, ben nl. benieuwd wat zijn skills zijn, behalve de NSB-er uit te hangen.

Unsinkable-Sam | 07-05-23 | 17:15

Geeft zo’n sticker “ werkverkeer” privileges! Zo ja: welke? Ik rijd veel voor m’n werk, in een sedan dan wel, maar als de privileges aantrekkelijk zijn, plak ik er gelijk zo’n sticker op.
Verder vind ik zulke stickers gewoon zielig.

borgmonster | 07-05-23 | 21:39

Briljant, die update over de wettelijke minimale parkeerplekbreedte.
"Dan gaan we die wetten aanpassen"
Was getekend, Vak K.

Graaisnaaiert | 07-05-23 | 15:46

Nu wil ik ook zo'n WankPanzer.

Zuurteregelaar | 07-05-23 | 15:44

Vroeger was Twitter wel om te lachen. Die bakfiets is dan wel weer geinig! Verder, niet te veel aandacht an geven. Zou het liefst die RAM voor z’n deur zetten voor een week.

Producent | 07-05-23 | 15:43

Kan je een deel van het parkeergeld terugvragen als het vak smaller dan 2.4m is?

W_F | 07-05-23 | 15:38 | 1

Ja, is geen parkeervak. Tijd voor een proefproces met oud-minister Westenterp (over de carpoolwisselstrook).

KlaagGraag | 07-05-23 | 17:03

Daar waar het druk is, zijn de ruim parkerende auto’s wel een irritatie. Je moet als voetganger als het ware zigzaggen tussen de auto’s.

thanseeuwen | 07-05-23 | 15:35 | 3

Wanneer je ze ziet tenminste.
Als weer een andere aso je aandacht even opeist zit je erbovenop.

funda | 07-05-23 | 15:36

Heel vaak ben je verplicht de weg op te gaan en ben je afhankelijk van een attente autobestuurder, meestal laten die je wel lopen, maar er zijn er ook die je die ruimte niet gunnen.

thanseeuwen | 07-05-23 | 15:42

Meestal gaat het goed. Maar als voetganger of fietser ben je kwetsbaar voor de aso die je aandacht van de eerste aso afleidt. In de auto ook trouwens.

funda | 07-05-23 | 15:45

Ik heb in het verleden wel een Hummer H2 gehad als bedrijfsauto. Grote aanhanger erachter, ging mooi. Ding was zo zwaar dat je er een vrachtwagen rijbewijs voor nodig had. Was best leuk, maar praktisch lang niet altijd

Kopieerapparaat | 07-05-23 | 15:24

Iedere personenauto in Nederland met slijpschijf en lasercutter in een vak van 240x480 laten passen. Ook weer opgelost.

funda | 07-05-23 | 15:14

Ze kunnen hem toch gewoon antwoorden dat ze het fietspad smaller gaan maken zodat de parkeerplaats breder kan worden? Lijkt mij de manier om de klager blij te maken, toch?

Jemoesteensweten | 07-05-23 | 14:56

Mensen hebben overal last van. Maak je niet zo druk en steek er eentje op ofzo. Kudt Stephan met je van Moof, nsb-ert

pibasso | 07-05-23 | 14:55 | 3

Ik bent het wel met je eens, gebruik je hersens, je kan er makkelijk langs en jank niet zo!

rooiesaus | 07-05-23 | 15:08

@rooiesaus | 07-05-23 | 15:08: Zeg ik ook altijd als ik mijn fiets even een paar uurtjes midden op de rijbaan neerzet. Heethoofden ook altijd.

funda | 07-05-23 | 15:11

Hier in Utrecht kom je met zo'n wagen niet ver, hier zijn het de bejaarden op e-bikes die boel terroriseren...

rooiesaus | 07-05-23 | 14:45 | 3

Ja? Niet de wollah tfoe inshallah hoer roepers?

BoetoeVoetoe(btvt) | 07-05-23 | 14:51

Beter een auto die veel ruimte inneemt dan een Groen-Linkser die de openbare ruimte opeist.

bisbisbis | 07-05-23 | 14:36 | 1

Je bedoeld een linkse die het, zijn, haar inclusief gewauwel je hele leven en toekomst opeist.

Ray Skak | 07-05-23 | 15:14

Zoals iemand in de twitters al schreef, er klopt geen zak van die 'parkeerruimte'.
In NEN 2443:2013 worden de maten aangegeven. In 2012 (de oude versie) is onder meer een minimale parkeervakbreedte van 2,40 meter en een voorkeur voor 2,50 meter opgenomen. Natuurlijk kan Rotterdam daar van zijn afgeweken, maar met hoeveel eigenlijk?
Laten we tellen; uitgaand van een standaard steen (20x10 cm) is de parkeerbreedte ter plaatse (excl. witte stenen/streep): 16x10 cm = 160 cm?!
Via nl.automobiledimension.com/autos-zoek... vinden we dan dat er zeker wel 10 (!) automerken/modellen zijn die daar zonder problemen in/op passen...
De overige modellen 'hangen' dus al over, óók de vito's, transportertjes en andere bedrijfsauto's.
Maar goed, feiten zijn best wel saai en zo.

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-23 | 14:28 | 4

Waarschijnlijk staat verkeersbord E08b net niet op de foto.
En laat die klikspaan eens nadenken of 5 miljard subsidie aan teslas echt zo groen en volks is.

28 | 07-05-23 | 14:46

De stoeptegels ernaast zijn 30x30 het is echt een te smal strookje.

voldemort | 07-05-23 | 15:07

Tesla Cybertruck is maar 2,02m breed, nog smaller dan de RAM.

W_F | 07-05-23 | 15:43
▼ 1 antwoord verborgen

Iets anders. Die tractoren van tegenwoordig zijn echt monsterlijk groot aan het worden (vooral die "driewielers"). Ik moet, in het rurale gebied, bijna altijd de berm in om er ongeschonden van af te komen.

Phantomas | 07-05-23 | 14:26 | 4

En het vreemde is dat ze zo groot zijn om de bodemdruk te verminderen. Als die over het land rijden en de bandenspanning verminderen tot een bar kunnen ze bij wijze van spreken over een tray eieren rijden zonder dat de eieren breken. Maar die verminderde bodemdruk is dan weer iets wat van de staat moest omdat de diertjes in de bodem anders hoofdpijn kregen

brie-de-penis | 07-05-23 | 14:49

Met een gassie van 17 achter het stuur.

Wayfaring stranger | 07-05-23 | 15:42

Omdat eten/voer niet te duur mag worden van de consument, moeten de kosten ergens in de keten land-consument omlaag, dus moet er per uur meer materiaal verplaatst worden. Dat betekent grotere machines. (want snellere mag/kan ook niet). Grotere machines zijn zwaarder, dus om de bodemdruk laag te houden worden de banden groter. Nou ja..... een opwaartse spiraal dus.

klimgek | 07-05-23 | 21:47
▼ 1 antwoord verborgen

Laten we met MeldR elk te kleine parkeervak aangeven...

happen_maar | 07-05-23 | 14:25 | 1

Hou op, schei uit. Er staan hier op de stoep én in het gras, naast de toch al veel te krappe parkeervakjes, ook al auto's.
Sommigen hebben inmiddels een mooi groen labeltje aan de deurhendel geplakt gekregen, maar staan er voorlopig nog steeds.
Reden?
Enige zone waarin nog geen betaald parkeren náást voetbalvelden, waar iedereen apart met de auto naar toe komt. Plus een metro station, winkelcentrum en evenementencomplex in de buurt.
Doe mij maar betaald parkeren en één bewonerskaart. En weer grote bussen uit die vakjes; steeds meer chauffeurs van postbezorg bedrijven zetten hier hun overmaatse bussen in parkeervakken voor normale personenauto's. Oh, en de vrachtauto's die in de parkeervakken langs de weg staan...

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-23 | 14:32

Gezien het gedrag van die GroenLinks kneus verbaast het me dat hij niet ook lid is van D66. Zijn gedrag past bij beide partijen goed.

Goofy Goofball | 07-05-23 | 14:24

Wat goed van Stephan dat hij foute mensen aanspreekt op hun gedrag. Ik zou zeggen, ga naar een metrostation in de Bijlmer en zet daar het goede werk voort!

EenGoedBegin | 07-05-23 | 14:23 | 1

Stefan is een echte Rotterdammer (Hillegersberg, componistebuurt of zo) en mag eerst hier bij Zuidplein zijn gospel komen verkondigen.

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-23 | 14:34
-weggejorist-
Kowalski11 | 07-05-23 | 14:22 | 1

De meeste parkeervakken en ook parkeergarages in Nederland zijn te krap aangelegd, dan hoef je niet eens een Hummer, Esclade, Navigator of een Dodge Ram te rijden, zelfs een mid size Porsche Cayenne is al een drama in een Amsterdamse parkeergarage.

Sieg Hein | 07-05-23 | 14:21 | 2

Auto’s zijn de laatste 20/30 jaar veel breder en groter geworden, dat is het probleem. Tussen een 1e generatie Golf en de huidige is hij ruim 50 cm langer en 20 cm breder geworden.

Koning Willy | 07-05-23 | 14:27

@Koning Willy | 07-05-23 | 14:27: En daar is destijds, in 2013, al gewoon rekening mee gehouden.
Huidige generatie golf: 1789 mm. 'Norm' voor breedte parkeervak in 2012: 2400mm.
Is toch meer dan de breedte van de Golf.

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-23 | 14:37

De plekken zijn te smal.

Kaas de Vies | 07-05-23 | 14:20

Het enige, zwakke, excuus voor een Dodge Ram is: ik moet een heul zware aanhanger trekken.
Maar een Ram met zware aanhanger is redelijk zeldzaam.
De meest plausibele reden: testosteron compensatie, en/of midlife dingetje.

Frau_Ferkel | 07-05-23 | 14:20 | 7

Gewoon een toffe wagen. Het is al snel de kift tegenwoordig

pibasso | 07-05-23 | 15:01

@EEnzame SchizofrEEN | 07-05-23 | 14:42: nou Schizo,de benzine uitvoering lust wel wat ,maar ach zolang ze niet meer zuipen dan de baas he?heb er zelf een op gas/benzine gehad,prima voertuig.

bowlfabriek | 07-05-23 | 15:20

Ach, FF, je kunt het toch nog gewoon een mooie en fijne wagen vinden? Niet alles hoeft een statement te wezen.

Graaisnaaiert | 07-05-23 | 15:47
▼ 4 antwoorden verborgen

HA! Hmm. *Hummer op de gracht parkeert en flink geld stort in parkeermeter.*

Zwezerik | 07-05-23 | 14:19 | 1

Dat soort bedragen kan alleen nog met de bankpas. Als je met munten gaat beginnen loopt je termijn sneller af dan je kunt bijvullen.

funda | 07-05-23 | 15:18

Alles in dit hobbitland is ingericht voor kleine auto's.
Daarom ga ik met liefde boodschappen doen in Duitsland.
Ruim parkeren, zonder angst over krassen en deuken in de auto.

Dzjengis-Somebody | 07-05-23 | 14:18 | 1

Die liefde voor Duitsland zit toch niet in de familie?
Boodschappen over de grens, voor parkeren etc. (is hier geen probleem); ga jij niet voor de lage(re) prijzen?

dickwvf | 07-05-23 | 14:23

De persoon komt onderhoud plegen aan je stad met zijn bedrijfswagen. Wees er een beetje dankbaar voor dat er iemand zijn uiterste best komt doen.

adhd-je | 07-05-23 | 14:17

Je hebt toch een beetje een laadbak nodig om je zakken met zwart geld in te laden?

TheFirstYelle | 07-05-23 | 14:17

Mijn smaak is het niet maar gun die jongen z’n hobby. Een klein beetje tolerantie mag best

zuurtjeregen | 07-05-23 | 14:15 | 2

Bedoel je nou dat die gozer voor zijn hobby de hele dag op twitter zit te klagen en narren en dat we daar dan tolerant voor moeten zijn?

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-23 | 14:39

Ik gun iedereen elke hobby zolang ze het maar niet pal voor mijn neus doen.

funda | 07-05-23 | 15:22

Ik heb 25 jaar Defender gereden maar nooit deze haat meegemaakt, wel vaak mannen rond mijn auto.

uisge baugh | 07-05-23 | 14:14 | 3

Een Defender rijden is afzien, dan krijg je respect. Een Ram kent, buiten zijn enorme afmetingen en het imago, geen nadelen. Rijdt supermakkelijk en comfortabel. Dat geeft afgunst.

Koning Willy | 07-05-23 | 14:32

Waar die mannen toevallig de monteurs?

J.Cash | 07-05-23 | 15:17

Daar had je die auto natuurlijk ook voor, een echte man-magnet.

funda | 07-05-23 | 15:19

Het lijflied van Sylvana Simons.)

funda | 07-05-23 | 15:20

Die zzp-MBOers vangen bakken met geld van de nietweetkundige hoogste woord hebbende huisvrouwtjes en kopen dan zo'n V8-bak ex BTW en ex-bpm lekker goedkoop en pronken dan als een baas.

Ik had er zo eentje die z'n VW-transporter bij mij voor m'n erker parkeerde als hij met het buurmeisje ging vrijen en het verrekte in een parkeervak te parkeren want zijn busje was te lang. Hopeloos.

Ikbeneenzelfbouwer | 07-05-23 | 14:11 | 2

Pure afgunst en jaloezie.
Laat iemand toch zijn hobbies bedrijven.
En een transporter is een keurige auto. Je kan beter bij de gemeente gaan klagen over.de.kleine vakken. En je buurmeisje haar pleziertje gunnen.

Ram_Ram | 07-05-23 | 14:22

@Ram_Ram | 07-05-23 | 14:22:
Het is opgelost, het buurmeisje is er met een andere vrijer vandoor gegaan.

Ikbeneenzelfbouwer | 07-05-23 | 22:29

Kwestie groen van jaloezie, zo kleinzielig allemaal. Maak simpel die parkeerplaatsen groter want daar is behoefte aan. Niet iedereen kan het zich veroorloven om een minuscuul koekblikje te rijden waar de verkrampte groenmens zich in wurmt puur voor de show van kijk mij eens het klimaat redden en de CO2 per km verminderen.

dijkbewaker | 07-05-23 | 14:11

Ik begrijp die 'werkverkeer' sticker nooit, alsof je ineens privileges hebt dan. Ze zijn ook helemaal niet bedoelt voor auto's en busjes, maar voor werk en bouwvoertuigen! En voor een schilder is het eigenlijk lachwekkend.

redthehaghue | 07-05-23 | 14:10 | 1

Een 'Werkverkeer'-sticker heeft slechts een attentiewaarde. Hiermee kun je het overige verkeer erop attenderen dat je bijzondere manoeuvres kunt uitvoeren in de buurt van wegwerkzaamheden. Zo kun je als chauffeur van een zandauto links rijden bij het naderen van een werkvak waar werkverkeer links moet uitvoegen. Daarbij is een sticker met de tekst 'Werkverkeer' een voorwaarde om gebruik te mogen maken van vergunningen en ontheffingen.

uisge baugh | 07-05-23 | 14:19

Klein pikkie-compensatie. Laat ze toch die vroeger zo gepeste kereltjes.

dickwvf | 07-05-23 | 14:09 | 2

Het zijn juist die koekblik rijdertjes die alles klein hebben. Sneu, maar wel duidelijk zichtbaar voor iedereen.

dijkbewaker | 07-05-23 | 14:14

Enough dick to screw you over. *Herhaaldelijk op toeter van Dodge drukt* Sorry trouwpartijtje van Turkse vriend, je weet toch.

Zwezerik | 07-05-23 | 14:22

Mensen die rijden in dit soort wagens (evenals de Movano-rijders) houden tenminste hun broek zelf op. Een hebben geen baan die door andere mensen gesubsidieerd wordt. Deze zeurgasten nemen altijd de Randstad als maatstaf. De eigenaars van de utiliteitswagens wonen daarentegen vaak (bijna altijd) zelf in het landelijke gebied, want meer (noodzakelijke) werkruimte voor hun gereedschap. En: in de grootstedelijke gebieden is bijna geen ambachtsman meer te vinden, alleen maar mensen die praatberoepen hebben. Dus het is beter dat deze zeurkous met omvangrijke mate van klikDNA zijn mening dimt.

Phantomas | 07-05-23 | 14:07 | 2

Gewoon geen klusjes meer uitvoeren bij dit soort gasten of €250,- per uur minimaal vragen.

Wattman | 07-05-23 | 14:09

Of ze hebben die wagen gewoon nodig vanwege concurrerende gangs.

funda | 07-05-23 | 15:23

Deze auto heeft een type goedkeuring in Nederland. De bestuurders moeten maar zorgen dat de inrichting van het openbaar domein geschikt is voor voertuigen met een typegoedkeuring.

Andersdenkend | 07-05-23 | 14:03

Ik zou dolgraag een Dodge Ram kopen van 2,08m breed en dan de overheid aanklagen omdat ze geen parkeervakken van de wettelijke breedte van 2,4m aanleggen. Ondertussen zou ik elke linkse klootzak van zijn bakfiets af rijden, gewoon omdat ik graag linkse lulletjes zie huilen. Grote Trump vlag op die Dodge en dan maar schreeuwen naar dat lamlendige bakfietstuig. Paar stickers van Doge coin omdat het op Dodge lijkt. Alles maar dan ook alles om dat linkse tuig te irriteren.

Zwezerik | 07-05-23 | 14:02 | 3

Hahaha! Shothun

Happy People | 07-05-23 | 14:04

Precies dat! Heerlijk lijkt mij dat.

CornholioNL | 07-05-23 | 14:10

Hahaha! U was al favoriet en dit is weer een dikke bevestiging van mijn eerdere inschatting. Boks!

pibasso | 07-05-23 | 15:35

A: Voertuig voldoet aan voorwaarden toelating openbare weg. B: wie een spontane hartklap krijgt bij het zien van dit soort auto’s, zou moeten ijveren voor wijziging van de absurde Nederlandse ‘ inrichtingseisen’ voor bedrijfsvoertuigen. C: de hypocrisie van Nederlandse overheden: auto’s het leven zo moeilijk als mogelijk maken ( parkeerbeleid, bergunningen, drempels, milieuzones, noem maar op) en tegelijkertijd ho-pe-loos verslaafd aan de inkomsten daarvan. En de hypocrisie van ‘groen’: het klakkeloos overnemen van de Friends of the Earth koosnaampjes voor SUV’s: ‘ Chelsea tractor = PC Hoofttractor) (‘wankpanzer = ruktank)

bisbisbis | 07-05-23 | 14:01 | 1

Als er één een wanker is dan is het deze NSB'er wel.

uisge baugh | 07-05-23 | 14:09

Piepeltjes jaloezie is voor mij niets anders dan leedvermaak.
Een inkijkje in leegstaande hersenpannen die aandacht vragen voor hun moeizame leven.
Het toont wederom aan dan Nederland te klein is ,het dichtstbevolkte land van de eu maakt van mensen ratten.
En links wil er jubelend steeds meer bij proppen, want zelf niets gepresteerd dus de maat leggen bij de redding van andere kansarmen, die het nog slechter hebben.

28 | 07-05-23 | 14:00

Dat ding is nog geen 10cm breder dan een willekeurige X5.

Happy People | 07-05-23 | 13:57 | 5

@LD69 | 07-05-23 | 13:58:
Nee de steden zijn te krap, om niet eens over de parkeergarages te praten. Als wij naar een Nederlandse stad gaan shoppen gaan we in de cabrio van mijn vrouw want je kunt nergens fatsoenlijk je auto kwijt.

J.Cash | 07-05-23 | 15:20

@bisbisbis | 07-05-23 | 14:32:
Dat klopt maar het heeft een reden: in NL is het woekeren met de ruimte (en dat wordt alleen meer erger).

LD69 | 07-05-23 | 15:59

@J.Cash | 07-05-23 | 15:20:
Komt op mij over als een luxeprobleem wat je trouwens voortreffelijk hebt opgelost.

LD69 | 07-05-23 | 16:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom moeten al die mensen overal heen? Blijf eens thuis, verdorie!

Deflatiemonster | 07-05-23 | 13:54 | 1

Haha, ja,beweging schaamte gaat nog eens heel groot worden! In mijn 'hoof' maak ik de mooiste reizen en heb de beste sex!

Cunucu | 07-05-23 | 14:36

Persoonlijk vind ik zo'n Dodge eveneens een overcompensatie voor veertigers met een dikke pens, tattoos en vooral een champignonpik die bij hoge uitzondering zondagochtend in kortpittige Samantha mag worden gepropt. Dit gezegd hebbende: pas echt vreselijk zijn die zeikerds (van het soort dat 83 jaar geleden waarschijnlijk met bloemen langs de weg zou staan bij de intocht van den Mof) die effe lekker by proxy gaan klikken vanuit hun deugbubbeltje. Waar maak je je druk om, cuck.

Goed Volk Kijkt Weg | 07-05-23 | 13:53 | 7

@Shadowzz | 07-05-23 | 14:38:
-
Ik weet niet welk platteland u voor de geest staat, maar op het platteland waar Ome Bis woont is zeker de helft van de auto’s vierwiel aangedreven en mag 3.5 ton trekken. En daar zitten heel wat pick-ups tussen. Mensen moeten hun brood verdienen met die dingen.

bisbisbis | 07-05-23 | 15:34

Ik denk dat Samantha ook wel klaar is met de lompe manier waarop hij z'n pik in haar parkeert.

LD69 | 07-05-23 | 16:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik mis echt de tijd van leven en laten leven! Wat een zure kut maatschappij zijn we geworden!

geenhakbar | 07-05-23 | 13:52 | 1

Het is erg ja.

J.Cash | 07-05-23 | 15:23

Ik weet zeker dat ik Stephan een enorme kuttekop vind, past nog geen brommobiel op dat strookje.

uisge baugh | 07-05-23 | 13:51 | 1

Als ik eerlijk ben vind ik dat alle groenlinksers, welke alfabet letter ze ook hebben.

uisge baugh | 07-05-23 | 13:56

Hoezo werkverkeer?

apek00l | 07-05-23 | 13:50

Als ondernemer gewoon niet meer de GroenLinks-steden in gaan. Laat die huizen maar verrotten. Wat denkt die lul waarmee ze aan komen rijden met zonnepanelen of spouwmuurisolatie?

goedverstaander | 07-05-23 | 13:49 | 1

Of helemaal uitzuigen met een zwaar gepeperde rekening. Zelf kunnen die gasten niets met hun 2 linkerhanden.

Wattman | 07-05-23 | 14:14

De stoep is hier te smal. Die zou zonder meer breder hebben gekund. Er zijn gemeenten die in woonwijken te smalle parkeerruimte hebben voor zelfs gewone auto's omdat anders de straat te smal zou worden. Daar zetten de bewoners ook twee wielen op de trottoirband. En in 50 jaar heeft nog nooit iemand geklaagd. Ook zijn er gemeenten waar de bomen na 70 jaar zulke dikke stammen hebben gekregen dat op de stoep geen kinderwagen meer kan passeren. Daar hoor je die linkse nsb-ers nooit over.

Colin.Fart | 07-05-23 | 13:49 | 2

Zie mijn eerdere reactie op: @frickY | 07-05-23 | 13:04
Dat de straat te smal zou worden is veelal onzin. Na het verbouwen van de riolering hier in de straat is de openbare weg (twee richtingen) dusdanig versmald dat er amper een auto en een fietser naast elkaar passen, de parkeervakken zijn versmald en het trottoir is verbreed.. Zogenaamd om de snelheid uit de weg te halen. Gefeliciteerd, de gevaarlijke situaties hebben zich van de openbare weg naar het trottoir uitgebreid omdat het nu ook als fietspad c.q. sluiproute voor ongeduldige usual suspects misbruikt wordt.

normanius | 07-05-23 | 14:17

De stoep is ruim zat want deze loopt ook links van de bomenrij. Dat randje stoep waar de wielen staan zal door voetgangers nooit gebruikt worden. Hier heeft echt niemand last van.

kobuskuch | 07-05-23 | 14:22

Pffff, ondertussen in Haarlem,

Klimaatactivisten hebben zondagochtend op de Grote Markt in Haarlem het beeld van schrijver Harry Mulisch geblinddoekt. De actievoerders vragen daarmee aandacht voor de klimaatveranderingen, meldt een woordvoerder.
m.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20230507_...

Cornelis12 | 07-05-23 | 13:48 | 6

Telefoon voor de heer Mulisch!

Basil Fawlty | 07-05-23 | 14:15

@Basil Fawlty | 07-05-23 | 14:15: ja , mooie anekdote.

Phantomas | 07-05-23 | 14:32

Als dat het klimaat niet helpt gaan we platen van James Last achterstevoren draaien!

funda | 07-05-23 | 15:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe zat het ook alweer met parkeren bij de moskeeën met ramadan.

Kwastenbederver | 07-05-23 | 13:47 | 4

Moslims mogen in dit land (bijna) alles want zielig en dieskriminasie en zo

Jafco | 07-05-23 | 13:49

Hoe ho, valt onder ander wetboek van strafrecht. Iets met sharia

Cornelis12 | 07-05-23 | 13:50
▼ 1 antwoord verborgen

Echte pooierbak. DE truck voor de foute man.

Swoop | 07-05-23 | 13:46 | 10

Ik heb een civiele Bearcat. Dus die bak stond op uw plek, ja jammer maar morgen sta ik daar. Moet ook werken hé?

Zalwelweer | 07-05-23 | 17:45

@Swoop | 07-05-23 | 17:41: Een stropdas is voor knorren in leasepak , dat heet gewoon een das. Jasje dasje;)

Smoelensmid | 07-05-23 | 19:29
▼ 7 antwoorden verborgen

Vind gezien de drukte, wegen, parkeervakken en verhoudingsgewijs met de doorsnee auto die Amerikaanse pickups niet thuishoren in ons land maar zolang ze toegestaan zijn en Nederlands kenteken krijgen moet zo'n lul niet zeiken met zn gejank bij Stadsbeheer

Cornelis12 | 07-05-23 | 13:46

Heb zelf een GMC Sierra 1500. Een pick up truck rijdt tegenwoordig gewoon als een Cadillac. Heerlijk. En met de crew cab een hele ruime cabine.

Fuck-a-duck | 07-05-23 | 13:44 | 6

@Fuck-a-duck | 07-05-23 | 13:59: Je had ook een stationwagon kunnen kopen met _nog_ meer binnen ruimte. Als dat je argument is.

Shadowzz | 07-05-23 | 14:40

@Verbandmeester | 07-05-23 | 14:21:
Gewoon naar België verhuizen, een Isuzu dubbele cabine, geen bpm, geen btw en 17% fleet korting.
€195,00 per jaar verkeersbelasting.
Je moet wel een BTW nummer hebben natuurlijk.

J.Cash | 07-05-23 | 15:27

@Shadowzz | 07-05-23 | 14:40: stationwagon heeft zeker niet meer ruimte, vooral als je lang bent, en is meer voor de liefhebber. En ook niet praktisch als je een paar kuub zand moet verplaatsen.

Fuck-a-duck | 07-05-23 | 15:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ik naar bepaalde sites ga ben ik ook afgunstig op het formaat van hun uitrusting.

_pacman_ | 07-05-23 | 13:43 | 1

Daar is vaak het inparkeren weer niet lastig qua ruimte.

Verbandmeester | 07-05-23 | 14:22

Klikmeneer is van de Nederlandse Stadsparkeer Beweging?

goedverstaander | 07-05-23 | 13:41 | 1

Nee, erger, hij is groenlinkser.

Hersenletsel | 07-05-23 | 13:58

Het zijn altijd dezelfde die dat doen. Ik zou ze verbieden.

Plukkieplukkie | 07-05-23 | 13:41

Een beetje bakfiets past anders ook niet meer in een parkeervak.

Raspatat | 07-05-23 | 13:41 | 2

Dan maar lekker dwars op de stoep parkeren. Netjes aan de kant zou ok gekund hebben geworden.

KlaagGraag | 07-05-23 | 14:05

Gewoon er overheen rijden met je pickup.

J.Cash | 07-05-23 | 15:28

Wat een eng tering ventje. En dat is een Rotterdammert? Pleurt lekker op naar 020, nsb'ert in spé. Misschien mag ie daar bij de hulppliessie van Kaakklem.
Hup wegwezen.

hero_of_heaven | 07-05-23 | 13:40

Ook de boa’s bellen zeker als iemand bij de glasbak een groene fles in het gat van de witte flessen gooit.

laurentius | 07-05-23 | 13:39 | 1

En als laatste het plastic tasje er ook door heen haha.

J.Cash | 07-05-23 | 15:29

Waarschijnlijk was het wel goed geweest als het een model X was geweest.. al die ev’s zijn enorm!

Kokkie_Balneger | 07-05-23 | 13:39 | 1

Niet allemaal;) mijn i3 is net zo groot als mijn 3 serie en ruimer van binnnen.. de nieuwe VW id2all BEV wordt helemaal een soort mini polo. www.youtube.com/watch?v=ZSvVqkCubhA

Smoelensmid | 07-05-23 | 14:11

Parkeer hem gewoon vertikaal, dan heeft niemand er last van.

Mr_Natural | 07-05-23 | 13:34 | 1

Op hydraulische poten, zoals Thunderbird 2.

funda | 07-05-23 | 15:41

Je zou zeggen dat de regel die afmeting van een autoparkeerplaats bepaald rekening zou houden met de regel die bepaalt wat de afmeting van een auto mag zijn

Redstone | 07-05-23 | 13:31 | 4

Kleine parkeervakken = meer parkeervakken = meer geld.

_pacman_ | 07-05-23 | 13:44

@_pacman_ | 07-05-23 | 13:44:
De standaard lengte van een parkeervak is 6 meter en aangezien deze parkeerstrook in de lengte richting van de weg gelegd is passen er maar x parkeervakken in en is er geen sprake van kleinere plekken = meer parkeervakken = meer geld omdat er sowieso maar een max aantal plekken in de de aangewezen parkeerstrook gaat.
Uw kleinere plekken = meer plekken = meer geld kan wel toegepast worden op parkeerterreinen en parkeergarages overigens.

normanius | 07-05-23 | 13:55

De grootte van de parkeerplaats is recht evenredig met de wegenbelasting, Co2-toeslag en/of BPM. Doorhalen wat van toepassing is.

KlaagGraag | 07-05-23 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Die auto is niet te groot, de parkeerplaats is te klein.

Nuke_of_Hazard | 07-05-23 | 13:31 | 3

In Duitsland hebben ze tenminste nog extra brede parkeervakken voor vrouwen.

Argyronauta | 07-05-23 | 13:52

Je zou als gemeente ook eens aan parkeerplekken kunnen denken waar je normaal kunt parkeren, ook als je niet in een Suzuki Alto of andere dwerg rijd.

zwellevertje | 07-05-23 | 13:30 | 1

Ja, maar wie stemt in de Randstad voor 10 of 20% minder parkeerplekken in de buurt?

funda | 07-05-23 | 15:31

Voor werkzaamheden in de binnenstad kun je keurig een ontheffing krijgen. Uit deze foto kan ik niet opmaken hoe de volledige situatie is. Anders dan dat er helemaal niets aan de hand lijkt. Als ik sommige van die afgeramde bussen zie, vooral pakketbezorgers kunnen er wat van, lijkt mij dit een in alle opzichten cleane situatie.

Niet dat ik daar nou echt over wil gaan nadenken, maar als we het nou toch over compensatiegedrag hebben: wat precies zou die Stephan Leewis waar tekortkomen? Beleidsambtenaren. Vroeger in de trein, inmiddels onbetaalbaar, kon ik wel eens hele gesprekken meegenieten.

Zo gek vind ik het dus niet dat ons land zo goed als reddeloos verloren is.

Hetkanverkeren | 07-05-23 | 13:28

Nederland raakt voller , dus de parkeervakken kleiner. Zoiets als dezelfde prijs chips alleen de zakken zijn kleiner geworden. 'onze ' CEO der Nederlanden heeft ooit nog bij Unilever gewerkt , daarom

HetOorAakel | 07-05-23 | 13:28 | 3

De chipszakken zijn niet kleiner geworden en zit minder in. De CEO's dat zijn wel grotere zakken geworden.

hero_of_heaven | 07-05-23 | 13:43

Krimpflatie van de parkeervakken. Ik zal er op letten.

KlaagGraag | 07-05-23 | 14:09

Alle begrip voor ondernemersfaciliteiten, maar een ondernemer die de fiscale voordelen voor het mkb misbruikt om een dergelijke pauperbak op grijs kenteken te rijden is automatisch een lul.

de IJsman | 07-05-23 | 13:28 | 7

Belastingmijden, het hoogste doel dat je in NL kunt bereiken.

KlaagGraag | 07-05-23 | 14:11

@J.Cash | 07-05-23 | 15:30: het is niet verboden, je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet. Alleen, de Roverheid duldt geen concurrentie.

KlaagGraag | 07-05-23 | 16:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Die bakfiets daarentegen, die staat op een pad waar rolstoelers en/of rolatorbendes niet meer langs kunnen.
Da’s pas asociaal.

Ruimedenker | 07-05-23 | 13:27

Zou zo'n linkse klikspaan nou echt last hebben van het feit, dat die auto pakweg 15 centimeter op het trottoir staat, en dan nog alleen op de trottoirband?
Hij werd gewoon getriggerd door het type auto, dat buiten de GL-bandbreedte valt. Als het een of andere vehikel van bijv. een Turk of Marokkaan geweest was, had je 'm niet gehoord.
Zo rolt dat volk.

KeesBruin | 07-05-23 | 13:26 | 2

Klikspaan. Juist. Een NSB-ertje in de dop.

langzullenweleven | 07-05-23 | 13:29

Precies. Zo'n type dat het liefst gelijk alle vier de banden leksteekt. Maar dat geeft dan toch wel weer gedonder met de werkgever (overheid ongetwijfeld).

Papa Jones | 07-05-23 | 13:29

Het gaat voor sommige mensen best wel heel goed in hun leven als ze zich hier druk om maken. Of ze maken nooit iets mee, dat kan ook. En dan ook nog eens de verrader uithangen. Ga toch koken vent.
Als iemand het leuk vindt om in zo een auto te rijden, veel plezier er mee.
Ik heb ook jaren op een stinkende herrie makende Harley gereden. Ieder zijn eigen speeltje. Is gewoon fun.

Zapata10 | 07-05-23 | 13:26

Er zijn echt BOA's die hier een bekeuring voor geven he.

Papa Jones | 07-05-23 | 13:25

Twee wieltjes op de stoep zodat de fietsers niet gemangeld worden naast auto's. Ik vind t keurig.

Wel hebben meer mensen zo n ding dan nodig, het is soms ook een piemelextensie. Maar voor pannenleggers en tuinmannen is zo'n open bak handig en het vermogen en gewicht om een zware aanhanger te trekken. Ja, de max zwaarte van een aanhanger wordt door de zwaarte van de auto bepaald door de wet

Shoarmamasutra | 07-05-23 | 13:24

Die Mercedes aan de overkant staat op de lijn van het fietspad, die past ook niet.

EmilioEsteves | 07-05-23 | 13:23

Een voertuig mag maximaal 255 cm breed zijn, zegt mijn google-wijsheid. Oftewel men heeft de parkeerplekken te smal gemaakt.
De Dodge staat gegeven de situatie prima geparkeerd. Hij staat niet hinderlijk op het fietspad en op de stoep is meer dan voldoende ruimte zodat minder validen er ook nog gewoon langs kunnen.

Dus, die Stephan is een zeikerd

Baron_von_Rijswijck | 07-05-23 | 13:23 | 1

Per definitie.

Twitterlul.

Wijze uit het Oosten | 07-05-23 | 13:33

"oplossingsgerichte beleidsmaker"
Dan weet je gelijk al hoe laat het is, met zo'n pokke-modewoordje als 'oplossingsgericht'.
Vroeger had je in het natuurbeheer de zgn EGM, effect gerichte maatregelen. Ook zo'n fantastische kreet, alsof maatregelen ooit niet op effect gericht zouden zijn. Oplossingsgericht is net zo'n gebakken lucht woordje.

KeesBruin | 07-05-23 | 13:22

groenlinks, dat is die club uit witte buurten met dubbel inkomen en een bakfiets voor de "kids" om die naar een witte school te brengen. Of nog erger, met de Porsche van pappa, zodat hij meteen door kan naar kantoorj.
Vooral zelf DOEN alsof je heel keurig alles milieuvriendelijk doet, maar wel drie keer op vakantie met het vliegtuig, rijden in een (indirect) vervuilende en te dure Tesla, dertig zonnepanelen op het dak, maar wel drie heaters op het terras, wat trouwens HELEMAAL betegeld is, want paps en mams hebben geen tijd om de tuin ook nog eens bij te houden.
Maar de rest van de wereld moet zich wel aan de regels en normen houden, vooral die boeren, want die zijn niet stads en stinken ook!

tis_wat | 07-05-23 | 13:22

Zo groot is die RAM niet. De meeste elektrische auto's zijn ook breder dan dit parkeervak. Die accu's moet je toch ergens kwijt.

gatij | 07-05-23 | 13:21

Ze rijden comfortabeler dan een bedrijfsbusje en daarnaast kan meneer de aannemer zijn stoere mannelijkheid etaleren aan de rest van de verkeersdeelnemers.

matatwork | 07-05-23 | 13:21

Die met z’n kont half op het fietspad is wel fout/gevaarlijk/stom.

Normpje | 07-05-23 | 13:21 | 2

Op de fiets.
Met je scheenbeen tegen die geniepige trekhaak.
Hele dag verpest.

Kapitein Sjaak Mus | 07-05-23 | 13:29

@Kapitein Sjaak Mus | 07-05-23 | 13:29: Of gewoon dood, wat ook met enige regelmaat gebeurt. Details.

funda | 07-05-23 | 15:33
-weggejorist-
Zoontzettendklaarmee | 07-05-23 | 13:21

Ik zie wel eens campers zo groot als een stadsbus, al dan niet met flinke aanhanger. Die parkeer je ook niet zo maar ergens.

SNAFU | 07-05-23 | 13:20 | 2

Ik zie ook wel eens stadsbussen. Of LZV's van 25,25 meter lang.
Of een maïshakselaar van 3,5 meter breed.
Die parkeer je ook niet zo maar ergens.

Boeloeboe | 07-05-23 | 14:27

Toch zie je die stadsbussen meestal in de stad.
Die worden er ook op berekend, althans meestal wel.

funda | 07-05-23 | 15:34

Ongezien @#Dodge Ram en de tyfus met GroenLinks.
En zo zat ik nooit in elkaar he, maar dat is dus echt wat die Proglinkse woketerreur iig bij mij voor elkaar heeft gekregen. Well done, labiele tofuknagende paarshaartjesmagneet.

Graaisnaaiert | 07-05-23 | 13:19 | 1

Spijker.
Kop.
Raak.

Wijze uit het Oosten | 07-05-23 | 13:31

Mijn auto is het niet, een pick-up is lastig te parkeren als we geen camera´s op zitten. Maar ieder zij meug. De auto is te breed dus dat je een stoeprandje pakt om de auto netjes neer te zetten is geen probleem. Beter een stukje stoeprand pakken dan een stuk fietspad. Erg treurig om zo te reageren en dan ook nog lekker NSB-en. Meester, kijk nou wat hij doet? Vreselijke lui.

EmilioEsteves | 07-05-23 | 13:18 | 1

In NL zijn de parkeerplaatsen extreem krap want ruimte is een verdienmodel. In Azie konden we d'rmee lezen en schrijven, perfect overzicht, insturen tot op de centimeter, no prob at all. Maar ja, Nederlandje...

Graaisnaaiert | 07-05-23 | 13:50

Die dingen horen gewoon thuis in een land waar iedereen wat te compenseren heeft. Laat ze lekker in de VS, daar zijn ook de wegen erop aangepast. Hier past het gewoon allemaal niet. Ik vind de mannen van 40 tot 60 (het zijn áltijd mannen en ook áltijd van die leeftijd) toch gewoon een beetje zielig. Het zijn ook vaak boeren, dus miljonairs.

welatenheterbijzitte | 07-05-23 | 13:17 | 4

U houdt van hokjes begrijp ik

laurentius | 07-05-23 | 13:35

En zo past het toch allemaal maar mooi in uw kopje!

JJMS | 07-05-23 | 13:37
-weggejorist-
elfenstein | 07-05-23 | 13:42
▼ 1 antwoord verborgen

Auto is toegelaten op de Nederlandse weg en voldoet dus aan de maatvoering. Zou het kunnen dat we in Nederland gewoon te kleine parkeervakken maken?

Devils_son | 07-05-23 | 13:17 | 7

@elfenstein | 07-05-23 | 13:30:
De straat wordt dan autoluw gemaakt. Maakt niet uit of je een Gretamobiel hebt of niet. Fleur, Merel of Sem zouden weleens onder een auto kunnen komen en daarnaast natuurlijk ruim baan voor de bakfiets. En als je zegt dat kinderen ook onder een bkafiets kunnen komen? Vergeet het. Mode zijn bakfietsen en alles moet daar voor wijken. Oh wacht ik lieg. Piepklein elektrisch deelautootje mag maar die moet je dan 5 km verderop in de daarin aangegeven vakken parkeren.

Basil Fawlty | 07-05-23 | 14:04

Dan zijn ze daar al een jaar of 50 geleden mee begonnen zeker? ;)
Tot een paar jaar geleden was parkeren bij ons in de straat met 5 auto's naast elkaar geen enkel probleem en kon je ook nog fatsoenlijk uitstappen. Tegenwoordig komt het regelmatig voor dat er maar 4 auto's kunnen staan en als er al 5 staan, moet je zo dun als een postzegel zijn om je auto uit te kunnen. En dan rijd ik een autootje formaat dinkytoy.

RedSoniya | 07-05-23 | 14:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Bovenstaande Dodge had de keuze tussen op de stoep of op het fietspad staan. Ik vind dat de bestuurder de juiste keuze heeft gemaakt.

Keutels | 07-05-23 | 13:16 | 1

Precies.

EmilioEsteves | 07-05-23 | 13:19

Rijden die dingen niet vaak op LPG? Schoner kan bijna niet.

JJMS | 07-05-23 | 13:16 | 2

Niet volgens de GL-kliek, die zijn ook tegen kernenergie.
Vervuilende windmolens zijn de toekomst.

tis_wat | 07-05-23 | 13:24

LPG is fossiele brandstof.. dus uiteindelijk helemaal niet schoon;)

Smoelensmid | 07-05-23 | 19:33

Zelfs met een doodnormale, zij het best grote Mondeo Station past het wel eens niet heel lekker. Dan doe je wat je kan maar je kan 'm nou eenmaal niet opvouwen en in je binnenzak stoppen. Uiteraard is er dan altijd ook nog wel die ene terrorbuur te vinden die dan een briefje achter de wisser stopt met een of andere debiele tekst erop. Bonuspunten, wat mij betreft.

elfenstein | 07-05-23 | 13:16 | 4

@Papa Jones | 07-05-23 | 13:23:
Ohw, hier hebben we d'r ook zo een hoor. Heeft een voor en een achterdeur maar eist van de hele straat dat we niet voor het stoepje waar hij er achter uit wil parkeren. Meneer loopt wat moeilijk dus vindt hij dat de hele straat moet gehoorzamen. Dat ik ook slecht ter been ben vanwege rugschade ga ik niet als argument inzetten maar verder kan ie ongezien de tyfus krijgen. Als er geen plek meer is behalve daar zet ik 'm er neer na een nacht werken, dan gaat ie maar bij de voordeur eruit. Pech gehad ouwe.

elfenstein | 07-05-23 | 13:27

@elfenstein | 07-05-23 | 13:27: Och jeetje, voor-het-stoepje-parkeren. Ik heb echt meegemaakt he... dat was nog geeneens voor-het-stoepje, dat was gewoon een parkeerplaats waar auto's náást elkaar staan. Ik parkeerde op het hoekplekje, want dat was vrij. Tegenover mijn voordeur. Mijn vrouw pakt een paar uur later de auto en rijdt weg en, werkelijk waar, onze buurvrouw komt naar buiten om haar auto één plek te verzetten. Zodat haar auto drie meter dichterbij haar huis staat. En ze gaat weer naar bínnen !!

Papa Jones | 07-05-23 | 14:45

@Papa Jones | 07-05-23 | 14:45:
Allemaal mini-JohanVollebroekjes. Dit land gaat naar de ratsmodee, zeker weten.

elfenstein | 07-05-23 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Havens met te kleine ligplaatsen.
Ook zo'n ergenis.

Kapitein Sjaak Mus | 07-05-23 | 13:14 | 4

Voor je rivierark?

Met_baard | 07-05-23 | 13:16

Die haven van Noordpolderzijl…….. probeer daar maar eens een plekje te vinden.

Nuuk | 07-05-23 | 13:24
▼ 1 antwoord verborgen

Al meer als 10 jaar is bekent dat auto's steeds groter worden (ASVV,CROW), Maar die gemeente houd maar vast aan smalle parkeerplaatsen. (1.80), Een gemiddelde auto is met spiegel dus te breed en dan hoeft het niet een RAM te zijn.

pieterS | 07-05-23 | 13:14 | 9

De überdeugmobiel de Tesla S is ook 196 cm breed zonder spiegels.

voldemort | 07-05-23 | 14:55

@elfenstein | 07-05-23 | 13:24: Het klopt wel.... een personenauto mag maximaal 2,5 meter breed zijn, rond 1986 heb ik voor een offshorebedrijf met een Nissan Patrol met 6 -cylinder diesel een aanhangwagen getrokken die 11 meter lang was waarop boorpijpen lagen (met diamantkoppen) die naar Esbjerg in Denemarken moesten worden vervoerd, als ik hem parkeerde langs de snelweg bij een pompstation stond ik naast vrachtwagens met oplegger en was ik net zo lang als zijn truck (ongeveer 16 meter)

Keyboardspeler | 07-05-23 | 16:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Een boerka fiets, nog nooit gezien.

Mr_Natural | 07-05-23 | 13:14 | 2

Tien met een gniffel!

bitterpete | 07-05-23 | 13:16

Ik snap het niet, ik heb een Landrover en een ml55. Gewoon neerzetten, die plekken zijn gewoon te klein.

rifraf | 07-05-23 | 13:12 | 3

Zelf een simpele BMW 420 en zo groot is dat ding niet.
Bijna elke parkeerplek is te klein, parkeergarages zijn te klein.

Ruimedenker | 07-05-23 | 13:16

Ah, een Landrover!

Mooie wagens. De kreukelzone is de auto vóór je.

Papa Jones | 07-05-23 | 13:17

@Papa Jones | 07-05-23 | 13:17:
Long base, 2,6 liter, groen graag.

Kapitein Sjaak Mus | 07-05-23 | 13:25

Mensen die hard werken, hun auto willen parkeren in een véél te klein vak, zonder iemand te hinderen.
Wat moet je met dat soort hardwerkende klootzakken?
En Stephan, achterlijke klapmongool, die auto’s zijn gewoon te koop, dus misschien even omdraaien.
Grotere plekken omdat er grote machines bestaan.
Of anders de conclusie trekken dat dit land te klein is.
Voor grote auto’s, maar ook voor 1 mio woningen, voor mensen die hier nog niet eens zijn.
Te klein.

Ruimedenker | 07-05-23 | 13:12 | 1

Hoho!!
Stephan is beleidsmedewerker hè.
Het woord staat zelfs in mijn autocorrect.
Dus dat moet wel heeeeeel belangrijk werk zijn.
En om hem dan klapmongeaul te noemen….

J-van-de-Bontekoe | 07-05-23 | 13:49

Als meneer Leewis iets wijzer zou zijn, zou hij ongetwijfeld er van uit zijn gegaan dat, gezien het stickertje "werkverkeer", er een vergunning/vrijstelling van toepassing is op dit voertuig wegens werk in de stad, alwaar beperkt parkeerruimte is. Deze meneer/mevrouw mag hem in principe overal neerzetten.

Armoe.

GKJP | 07-05-23 | 13:12 | 4

@Lorejas | 07-05-23 | 13:22:
Dat nog kan de eigenaar van desbetreffende auto gewoon een vergunning onder de voorruit hebben liggen... Beetje lastig oordelen met enkel een foto van de achterkant..

normanius | 07-05-23 | 13:29

@normanius | 07-05-23 | 13:29:

Dat hoeft niet, mensen als deze werken vaak in opdracht van de gemeente/provincie, gaat op kenteken of bedrijfsnaam.

GKJP | 07-05-23 | 13:39

@GKJP | 07-05-23 | 13:39:
Geen idee of het tegenwoordig met die scan auto's en zo nog steeds zo is maar toen ik jaren terug zo'n ding had om overal in 020 bepaalde verkeersregels te mogen overtreden moest je vergunning onder de voorruit liggen ongeacht voor wie je op dat moment werkte.

normanius | 07-05-23 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

Al die bakfiets buurten zijn sowieso amper nog met een auto te bereiken, zoek het dan ook maar uit als je een loodgieter, verhuizer, stukadoor, etc., moet hebben.

ZonderNaam | 07-05-23 | 13:12

Heb ooit op het punt gestaan een RAM te kopen, als je zakelijk rijdt financieel best interessant, geen bpm en bijtelling toch grote zitplaatsen achterin en een eersteklas aanhanger trekker voor caravan of boot. De lengte van ruim 6 meter en het imago was wel een van de factoren die me tegenhielden. Hij past echt op geen enkel Nederlands parkeervak.

HD50 | 07-05-23 | 13:10 | 1

Dan parkeer je hem overdwars op 3 parkeervakken, zie ik geregeld werklui hier voor doen. Of van die leukerds met een camper van de grootte van een kleine vrachtwagen. Moet je je alleen afvragen hoeveel keer je de parkeerapp aanzet.

Met_baard | 07-05-23 | 13:15

Sneu groenlinks nsb-er-tje, met z'n klikken. Bah!

lamlul007 | 07-05-23 | 13:10

Loodgieters en tegelzetters hebben dit soort auto's. Vreselijk onhandig en weinig ruimte maar tóch omdat het volgens de accountant mag zo'n onding kopen.
Moet je zelf weten maar als 'ie niet tussen de vakken past dan mag ie er niet staan, punt. Een vrachtauto past ook niet.
Klikken is mijn ding niet maar ik kan er wel om grinniken.
Overigens zijn mensen met WERKVERKEER achter op hun auto de meest sneue types die er zijn. Ik weet niet welk aanzien je meent te ontlenen aan zo'n bordje in de binnenstad maar in combinatie met zo'n grote bak weet ik wel wat er te compenseren valt.

Bakkeleures | 07-05-23 | 13:09 | 2

De motor die erin hangt, zo´n V8 klinkt wel heel mooi. Ik heb geen radio nodig als ik die motor in mijn auto had hangen.

EmilioEsteves | 07-05-23 | 13:22

Tegelzetters houden hun pakjesvtegels en zakken cement graag droog, loodgieters hebben vaak graag een soort stellage met allerlei maten doppen en aansluitingen en maten pijpen enzo. Die hebbeb vaak een busje. Maar als je sloper bent of tuinman of pannenlegger ofzo dan is een open bak handig. Je wilt die gras lekkende maaier of die bladeren of dat puin liever niet binnen
Ook rijkswaterstaat heeft open bakken. Weet je hoe die opgeraapte aangeschroeide klapbanden ruiken?

Shoarmamasutra | 07-05-23 | 22:00

Parkeervakken worden steeds kleiner.
Inmiddels zijn ze al zó klein dat een beetje een fatsoenlijke auto er niet meer op past.

Veepert | 07-05-23 | 13:09 | 9

De gemiddelde auto is alleen maar groter geworden in de tussentijd. Niet dat ik van kleine gebakjes hou. Zo'n Dodge RAM was niet duurder dan een VW transporter volgens een ondernemer met zo'n ding.

voldemort | 07-05-23 | 14:33

Gewoon van die 45 kilometer pick-ups daar parkeren. Staan er wel een stuk of 12 want weinig bagageruimte.

Zalwelweer | 07-05-23 | 17:34

onzin, de vakken worden overal steeds groter. De richtlijn schrijft ook grotere vakken voor. Had je er eerst zeven dan zijn het er nu zes. Leuk voor de buurt. Niet zo erg. Er wordt geen gazonnetje aangetast, hoewel dat hier en daar wel gebeurt wanneer het nog enkelzijdig parkeren is. O.a bij de bandensteker met paraplu in Almere. Dit terwijl het invalide vak daar al 1,5 maal zo lang was als normaal ging de invalde daar nog klagen dat er er bumper in zijn vak uitstak.

AntiZanicz | 07-05-23 | 19:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Als je nu parkeervakken maakt in de stad, kunnen die dan zo gemaakt worden dat de ook iets grotere auto’s er kunnen parkeren?

Dit klikgedrag is echt ziekelijk. Die wagen is groot ja, het is ook werkverkeer. Staat prima geparkeerd en niemand die er last van heeft. Wandelaars niet, en de chauffeur heeft hem expres iets op het stoepje gezet om de fietsers niet in de weg te zitten.

Ondernemers aller landen, onthoudt deze naam Stephan Leewis, en weiger klussen bij hem te doen.

Nuuk | 07-05-23 | 13:08 | 3

Przedsiębiorcy ze wszystkich krajów, pamiętajcie o tym nazwisku Stephan Leewis i odmawiajcie pracy dla niego.
(Dat is Pools van google translate, lijkt me voor klussers wel belangrijk)

voldemort | 07-05-23 | 14:30

ach werkverkeer, ik heb ook een bouwveiligheidshelm in de auto. Om sympathie op te wekken. Een rol tekeningen er bij en je krijgt alle begrip. ZO'n werkverkeersticker/magneet is ook wel wat, met een oranje lampje op het dak.

AntiZanicz | 07-05-23 | 14:41

Als hij met een kleine vrachtwagen komt is het zeker geen probleem?

bergsbeklimmer | 07-05-23 | 13:08 | 3

Diesel...

PolarWolf | 07-05-23 | 13:10

dan is het ook een probleem. het is ook een USA-truck/vrachtwagen

AntiZanicz | 07-05-23 | 14:39

Vrachtwagens mogen volgens de meeste APVs in grote delen van de stad niet parkeren behalve voor werk

Shoarmamasutra | 07-05-23 | 22:02

Lekker beleid maken jongens! Alles is leuk en goed want we verdienen er centen mee!

Schmutz Geilmacher | 07-05-23 | 13:08

Niet eens verhoogd en op de standaard fabrieksbandjes. Pft, lutser.

PolarWolf | 07-05-23 | 13:07 | 1

Beter kijken, lutser.

PolarWolf | 07-05-23 | 13:09

Vroeger hadden echte vrije jongens een bakkie.

Mr_Natural | 07-05-23 | 13:06 | 3

@Basil Fawlty | 07-05-23 | 13:16:
Geweldig, wat waren ze toch goed.
'F. Jabobse (28), ex-horecasector en Tedje van Es (29), oud-portier.
Hobbies: Autotechniek, Zeevissen, FC Den Haag en Denksport.'

Mr_Natural | 07-05-23 | 13:18

@Mr_Natural | 07-05-23 | 13:18:
Schitterend die CV's.
Ook natuurlijk: Eigenaren van Maison Pretty Boy, voor al uw dameswensen.

Basil Fawlty | 07-05-23 | 13:45

Kleine BOA's kunnen niet bij de ruitenwissers.

Mr_Natural | 07-05-23 | 13:05 | 2

Haha ik zie opeens triest geklede dwergen springen.

keestelpro | 07-05-23 | 13:13

@keestelpro | 07-05-23 | 13:13:
Ja, dat mag dus niet meer. Dat noemen wij in correct Nederlands de verticaal uitgedaagden.

Graaisnaaiert | 07-05-23 | 13:57

Enige melding die daar terrecht is, is dat de parkeervakken te klein is. Anders had het RDW geen type-goedkeuring moeten afgeven

frickY | 07-05-23 | 13:04 | 8

@Graaisnaaiert | 07-05-23 | 13:55:
Daarom heb ik ook een private parkeerplek. No way dat ik m'n auto langer dan strikt noodzakelijk langs de openbare weg zet hier in Zaandam.

normanius | 07-05-23 | 14:06

@normanius | 07-05-23 | 14:06:
Heel verstandig. Het kan gewoon niet meer. Bij mij zitten er al de nodige parkeerkrassen op en dat ligt niet aan mij. Echt waardeloos .

Graaisnaaiert | 07-05-23 | 14:17

moderne vakken zijn al flink groot, als het niet past dan gaat het gewoon om een vrachtwagen en dat zijn het ook.

AntiZanicz | 07-05-23 | 14:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Graag ook dwars op het fietspad. Geen half werk afleveren aub.

dathoujetoch | 07-05-23 | 13:04 | 1

het is behoorlijk aso om zo over andermans rijweg te parkeren. het kan ook makkelijk misgaan, vooral met zo'n trekhaak eraan om nog iemands voet of been te breken. gewoon de fik er in

AntiZanicz | 07-05-23 | 14:38

Grappig is het wel.

Adriel | 07-05-23 | 13:02 | 1

“Ministerie van Economische Zaken en Klimaat“
Dat is pas grappig.
In een boek van Kafka, of een scetch van Monthy Python.
Niet in de echte wereld.

J-van-de-Bontekoe | 07-05-23 | 13:45

Mijn buurman is rioolontstopper. Die heeft pas een asobak. En stinken dat dat ding doet!

keestelpro | 07-05-23 | 13:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl