Musk weigert Russen te censureren, BBC piswoest omdat ze "staatsmedia" genoemd worden
"All news is in some degree propaganda"
Social
Wat een (Matige? Geniale?) Gek / Onverschillige Oppertrol is die man toch. Eind vorige week werd klassiek vrijzinnig schrijfhuisje Substack van Twitter geweerd, deelde Elon wat smoesjes over de aanleiding daarvan en toen werd het toch maar weer toegelaten. Nieuwe schaakzet: Russia Today weer toelaten op Twitter*? Want "All news is to some degree propaganda. Let people decide for themselves", zegt ie in reactie op iemand klaagt over een tweet van Russische oorlogsmachinist Medvedev. Klassieke VvMU-stance weer - de man kan in 48 uur het hele spectrum doorkruisen, en weer terug. Bonustrololo (sorry, ouderwetse term, Papa Musk haalt de Fellow Kid in ons naar boven - red.) is dat het officiële @BBC-account de toevoeging "Government Funded Media" heeft gekregen en daar is de Beeb heel boos over. Hun argument: het Britse volk betaalt zelf kijk- en luistergeld en dat is dus geen staatssteun. Beetje knullig smoesje, want die license fee is wettelijk verplicht voor alle huishoudens met een televisie en behoorlijk hoog bovendien (159 GBP). Maar! Toch wel een leuke rel weer, want voer voor discussie. En ondertussen probeert de gemeente San Francisco ook nog eens om Titter af te knijpen, in een amechtige poging om San Francisco netjes te houden... Enniewee, tot zover de Amerikaanse instroom van ontwikkelingen, terug naar de paaseieren in Nederland.
*Nee, RT en Sputnik komen niet terug want hun blokkade is juridisch afgedwongen.
Reaguursels
InloggenBen nog steeds geïnteresseerd in wat dhr. Musk aan het doen is en nog gaat doen. Dat er zure tegenkrachten zijn houdt je altijd als je iets durft in het leven.. De truc is om je straatje schoon te bezemen en alle radicale elementen er uit te tiefen, of minstens flink op achterstand te zetten. Musk is een lange termijn planner, dus effe afwachten wat er gaat gebeuren.
Hij heeft in ieder geval Trump weer teruggelaten op Twitter waardoor Truth Social zwaar in waarde gedaald is, dus, inderdaad, maar even afwachten.
Sinds kort is twitter serieus slechter geworden: het laat geen "andere tweets" meer zien, maar een eindeloze rij flauwe antwoorden op één tweet. Toen ik er weer ging kijken toen Musk het overnam leek het interessanter, maar nu vraag ik me opnieuw af wat ik eraan heb.
Verder had Musk meegewerkt aan het lekken van Amerikaanse geheime documenten dus heeft hij niet alleen domme veranderingen doorgevoerd maar ook slechte dingen gedaan. Maar goed, hij is natuurlijk niet voor niets een idool van rechts.
Onafhankelijke pers. In Nederland.
Moeilijk. Heel moeilijk.
Zodra een overheid een burger verplicht om te betalen betreft het staats tv, links handelt bijzonder graag op die manier want free money en je kan zo lekker onbeperkt indoctrineren.
Is duur zat in UK, in NL geen controle meer want we betalen gewoon allemaal, zal wel weer een linkse uitzondering toeslag zijn voor het arme linkse stemvee en dan kun je die ook een beetje opvoeden.
www.tvlicensing.co.uk/check-if-you-ne...
Toch is het altijd een beetje verdacht, of beter, hypocriet, als een platform dat zelf modereert, een lans breekt voor de volledige vrijheid van meningsuiting. Iets met een spiegel, een balk en een splinter. Musk is daar een aardig voorbeeld van.
En tegelijkertijd wordt twitter beschuldigt van het niet afdoende modereren van content. Een ding is zeker, het modereren is nu een stuk minder dan voordat Musk het overnam.
Jij bent ook een voorbeeld van....
@donkieshot | 10-04-23 | 21:30: Musk laat alles jorissen wat kritiek heeft op Tesla of Musl zelf. Voor zover de VvMU.
@Après toi | 10-04-23 | 22:13: Als dat alles is dan is Twitter er duizendmaal op vooruit gegaan.
@Après toi | 10-04-23 | 22:13: Dat valt wel mee. Ik zie zat kritiek op Tesla op Twitter. Maar je moet dit niet op zijn pagina doen of op die van zijn vriendjes.
Musk is mijn held. Al is het maar omdat hij als hond in het kegelspel tegen de schenen schopt en leven in de brouwerij brengt!
Musk is van "de nuance". Deze oorlog heeft twee kanten, waar twee vechten hebben twee schuld, de waarheid ligt in het midden. Dat sfeertje. Terwijl het toch echt alleen de Russische tanks zijn die Oekraïne tot puin schieten en niet omgekeerd. Maar dit sfeertje leeft steeds sterker in de VS. laatst werd al een bankmeeting van financiële kopstukken stil gelegd wegens onversneden Russische propaganda. Tucker is dagelijks te zien op de Russische TV. In de startblokken Ron DeSantis, die ook niets opheeft met Oekraïne en Poetin geen groot probleem lijkt te vinden. Het tij keert, de tijd die rest voor Oekraïne slinkt.
Toch denk ik dat er nog een boel Republikeinen rondlopen die niks van Putin en Rusland moeten hebben. En DeSantis is natuurlijk een ras opportunist: hij volg Trump in veel dingen na, en als hij Trump verslagen heeft -zou kunnen -dan verandert hij van standpunt.
Niemand vind het een probleem wie de baas wel of niet is in Oekraïne/Rusland/Taiwan/Hongkong etc.
Alleen de overheid maakt het ons probleem, irritant mensen die altijd van hun probleem jouw probleem maken.
Die Musk is een zeer vermoeiend type..
Musk vies luchtje... Snel doorwandelen
Je mist de mogelijkheid tot propaganda en sencuur op Twitter welke er voorheen wel was? Heb met jou en het marginale clubje activisten te doen. Zo benepen, zo bang, zo bekrompen. Wij noemen dit soort lieden ‘kleindenkers’.
Toch vreemd dat zo'n man als Musk het verschil niet weet tussen staatsmedia en publieke omroep.
Maar ja, hij denkt ook dat zijn gebruikers zitten te wachten op Russische trollen en botnets. Zo heel erg slim is Elon kennelijk niet. Neusje voor investeren zo lijkt, maar daarna moet hij lekker gaan liegen over Tesla of zo.
En hoeveel computerspelletjes had u al geprogrammeerd?
Indien van toepassing: in welke taal?
@elfenstein | 10-04-23 | 20:17:
Lekker relevant.
BBC is net als de npo. Staatsomroep. De NPO heeft er in hun eentje voor gezorgd dat Kaag zo hoog scoorde.
NPO is een fucking reclamezuil voor Rutte, Kaag en aanverwanten en de BBC is niet heel anders.
Ik denk niet dat je begrijpt wat Musk zegt.
Het woord 'publieke' zegt helemaal niks, je kunt net doen of het een afspiegeling moet zijn van de maatschappij, maar wie gelooft dat nog? En aan de kijkcijfers te zien zijn de meeste Nederlanders wel klaar met Kaag, klimaat, woke en andere 'feel good' onderwerpen van de NPO.
En POWNED natuurlijk. Ook staatsmedia uiteraard.
In de meeste Westerse landen is dat verschil ook lang niet meer zo groot als de naam 'publieke omroep' doet vermoeden...
@Schout-bij-Nacht-J | 10-04-23 | 21:18: Wie heeft gezegd dat 'we' dat niet door hebben of ON! niet ook als zodanig beschouwen?
Of ben je nu aan het discussiëren met jezelf?
@Schout-bij-Nacht-J | 10-04-23 | 21:18: daarom willen de staats TV baasjes zo snel mogelijk van ON af, omdat het bestel nu tegen zichzelf wordt ingezet en dat mag niet!
@boerk | 10-04-23 | 22:35:
Nee.
https://nos.nl/artikel/2435714-npo-legt-ongehoord-nederland-boete-op-voor-schenden-journalistieke-code
Dan moet de NOS toch ook die label krijgen?
help.twitter.com/en/twitter-for-you
Doe er wat aan.....?
De hele npo eigenlijk. Dat kleine stukje reclame inkomsten telt amper mee.
BBC duidelijk staats. Eerst antiBrexit en nu al een tijdje pro.
Nee. Totaal niet.
@Schout-bij-Nacht-J | 10-04-23 | 20:17:
Ja, echt wel.
Britten betalen een soort kijk en luistergeld, daarmee word de beeb voor een groot deel gefinancierd, opt-out is geen optie, je mot dokke, ergo: Staatsmedia. Hint: British Broadcasting Company. Daar vanaf gezien is de beeb, zoals ook Musk zegt, redelijk "midden" met de laatste tijd een paar uitschieters richting woke.
@elfenstein | 10-04-23 | 20:21: lordslibrary.parliament.uk/future-fun...
In addition, the BBC’s commercial operations, such as BBC Studios, provide supplementary income. In 2021/22, the BBC made £1.7bn through its commercial operations. The BBC World Service also receives some funding from the Foreign, Commonwealth and Development Office (FCDO).
@Schout-bij-Nacht-J | 10-04-23 | 20:29:
Uitdrukking wiens brood men eet wiens woord men spreekt bekend?
@Schout-bij-Nacht-J | 10-04-23 | 20:29: Wie betaalt, bepaald.
Of was de BBC eerst anti Brexit en bericht men nu vanuit de bestaande en niet terug te draaien situatie? Of verwacht u dat nu die Brexit een feit is dat de BBC überhaupt geen verslag meer doet/zichzelf maar opheft?
@Schout-bij-Nacht-J | 10-04-23 | 21:00: Soms duurt het even tot het doordringt. Anyway, fijne avond ook voor jouw, box ouwe!
Een compromise.
Zij onze media toelaten.
Wij laten Russische op de zender lijst zetten.
Je moet nooit iets gratis doen.
de Russische tv*
Het is andersom. Wij sloten Rusland af, waarna zij ons hebben afgesloten.
@Grachus | 10-04-23 | 19:48: Joh wat een onzin verkondig je.
@McCain | 10-04-23 | 20:13: bron?
@Grachus | 10-04-23 | 19:48: bron?
@Is dit nog nieuws? | 10-04-23 | 20:18: kijk zelf maar even het nieuws terug bij het begin van de oorlog in Ukrainie. Ik ben je secretaresse niet.
@Grachus | 10-04-23 | 20:48: leuter dan geen onzin.
@Is dit nog nieuws? | 10-04-23 | 20:52:
2 maart 2022 De EU weert de doorgifte van RT en Sputnik.
4 maart 2022 Rusland weert Twitter en Facebook, omdat deze geen berichten van RT doorzetten.
Het betreffende nieuwsbericht van hedentendage.nl wordt door GS actief geweerd.
En nu op je knieën en "sorry mijnheer Grachus" zeggen.
@Grachus | 10-04-23 | 21:36: had dat meteen gepost....
Damn, wat een slappe reactie nadat u hard op uw neus bent gegaan
Hij ontslaat 5000 van de 7500 werknemers uhh. personeelsleden en Twitter werkt nog steeds.
Nou ,dan weet je dus hoeveel er totaal niets toegevoegde waarde heeft gehad ... die hebben dus gtst baan gehad ... laptop pakken en zeggen ff werrjjjken.....
Ik zei het hier al eerder: Musk is een Putin-vriend.
Dat maakte eerder ook al geen indruk.
Beetje kort door de bocht, Kuifje. Musk probeert ze falende toko van 44 miljard te redden en is voor vrije meningsuiting. Of die nou van het VVD webcare team is, of van Bob uit Florida of Natalie uit Vladivostok.
@Zalwelweer | 10-04-23 | 19:18: Behalve als je kritiek op Musk zelf hebt, of op Tesla. Die man is zo autoritair als wat.
Welnee, hij staat zelfs op een lijst van vijanden van Rusland omdat hij Oekraine heeft geholpen. Komt er gewoon op neer dat iedereen die niet wil meewerken aan het cancelen of buitensluiten bij voorbaat een Poetin/Trump/Baudet vriendje is. Bij iedere tegenslag, zoals bijvoorbeeld een verkiezingsuitslag/ of overname van een commercieel medium in een kramp schieten omdat het je niet uitkomt. Lachwekkend.
@Après toi | 10-04-23 | 19:20: Dat is waar, maar ja, het is zijn toko. Kinderachtig is het wel.
Hij heeft zeg maar wat ongeschreven huisregels.
@Après toi | 10-04-23 | 19:20:
Zijn tent, zijn regels.
@Louter Leuter | 10-04-23 | 19:23: Maar dus alleen VvMU als het hem uitkomt.
@First Contact | 10-04-23 | 19:22:
Starlink is ook nog steeds gratis voor de Oekies, dacht ik.
@Après toi | 10-04-23 | 19:28: Ja waarom niet? Zo werkt dat hier ook, hiero vaak genoeg gejorist om een mening.
@Joris Beltsin | 10-04-23 | 19:29:
edition.cnn.com/2022/10/13/politics/e...
Op kosten van....?
@Is dit nog nieuws? | 10-04-23 | 19:34: Maakt niet uit, gaat om het punt dat de frame niet klopt.
Het wordt nu wel een keer tijd om deze stevige aantijging te onderbouwen.
@Après toi | 10-04-23 | 19:28: Is toch echt niet anders dan bijvoorbeeld op GS. Hier hebben we ook huisregels. Heeft mijn vorige nick een meer dan terechte permaban opgeleverd want ging vol op het orgel.
En het is niet zo dat Musk alles handmatig wegjorrist. Musk is eigenaar van Tesla. Niet de uitvoerder. Daar heeft ie mensen voor.
Dat ie Asperger heeft is idd te merken soms. Als je Tesla een foutief beeldschermpje heeft kan je hoogstens klagen. Maar daar gaat hij niet direct over.
En als het hem uitkomt, tsja de meningen zijn verdeeld wat dat betreft.
@Is dit nog nieuws? | 10-04-23 | 19:34:
Haha. Dat wist ik niet. Maakt hem alsnog eerder een opportunist-zakenman dan een Poetin-vriend.
Er zijn er meer anders zat ie niet meer op zn plek he?...
En al was hij dat, dan moet hij dat helemaal zelf weten. Het is een goede zaak om Russische media niet te weren. Zo kunnen we zelf bepalen wat we ervan vinden en zo hoort het. Prima besluit dus van de heer Musk.
@First Contact | 10-04-23 | 19:22: Eens.
Nee, duidelijk is het geen putin vriend. Het riool dat twitter is, is nu veel meer open dan in het verleden, zie ook de twitter files.
Maak maar waar dat het een putin vriend is, wat je niet lukt. Het is ook niet mogelijk om waar te maken daar hij Oekraïne faciliteert met starlink, en hiermee communicatie, waarmee ze Rusland bestrijden. Met andere woorden, domme opmerking.
Ja die Musk toch. De onvolprezen VN weigert dan weer onafhankelijk internationaal onderzoek te doen naar het opblazen van Nord Stream 1 en 2.
Hebben het alltijd veel te druk met die arme pallies.
Omdat ze sommige dingen niet boven water willen hebben...
Er zijn in deze wereld een aantal mensen die exact weten hoe dat zit ... maar wie ??dat is de vraag...
Hoezo, vroeg iemand het de VN dat te doen? En wie dan. Venezuela? Nee de Russen natuurlijk. Omdat Denemarken, Zweden dat oneerlijk zouden doen. Niemand die in die vuile trucjes trapt. Dit voorstel kreeg dus niet genoeg stemmen.
"Speaking before the vote, the representative of the Russian Federation said his delegation was proposing the establishment of a United Nations-led, independent investigation into the Nord Stream gas pipeline attacks due to its “serious and very well-founded doubts” about the transparency of national investigations currently being conducted, namely by Denmark, Germany and Sweden. A more comprehensive and transparent investigation is needed"
Alsof een Russia Today niet te zien is voor iemand met wat computer skills. Tuurlijk wel. Niet dat ik het zelf kijk, mijd alle nieuws zenders als de pest.
Heb ook geen tv abbo. Kan elke zender zien, dat wel. Heb er simpelweg geen behoefte aan. Het is altijd meer van hetzelfde (de toon) in NL msm.
Nieuws lees ik kort ff weg en voor wat nuance of tegengestelde opinies is er bijvoorbeeld een 20 jarige website.
DPG, als voorbeeld is gedoemd uit te doven. Vandaar de inzet op Qmusic en hun video gepruts.
Doen we niets mee.
Ik denk er alleen maar over zoals NPO mij wil laten denken.
Niet dus.
Kleine correctie, de license fee moet betaald worden als je ''live'' televisie off streaming televisie van de BBC of ITV kijkt.
Als je een tv hebt maar alleen netflix,xbox etc. gebruikt hoef je niet te betalen. Neemt niet weg dat de BBC inderdaad door de overheid betaald wordt, ook wel flink wat meer dan wat ze met license fee gelden binnenhalen.
(ik woon in de uk)
Iedereen die een smartphone heeft moet betalen.
Maw..... Iedereen dus.
En ik woont er ook.
DPG? Hoe noemen we dat, meneer Bonenkampf?
Over "kritische onafhankelijke journalistiek" van de Beeb, NRC Handelsblad of welke andere media dan ook die zich daarmee op de borst kloppen.
Ik lees geregeld dat het einde van het Putin regime nakende is, de oorlog in oktober ten gunste van de Oekies gestreden is, of wat dies meer zij.
Maar lees of hoor ik nou ergens serieus een analyse van wat "wij" daadwerkelijk kunnen doen mochten Estland, Letland of Litouwen Art. 5 moeten inroepen? Nou? Regelmatig een serieuze kritische benadering van "de macht" in Den Haag daarover gelezen in Voikskrant?
Alle mannen tussen de 16 en de 60 op een trein naar het oosten?
De Beep is zo PC, woke en haalt overal climate change bij. BBC nieuws is geen nieuws. Gelukkig zijn de kranten nog wel erg divers.
Zels de meest lullige programma's zoals bijv. "The Bidding Room" lijken wel freakshows door de belachelijke diverse crews.
De BBC is inderdaad niet meer te pruimen.
Kan ChatGPT hier niet over oordelen?
Heul veul ophef gaat Twitter weer relevant maken, winstgevend misschien wel.
Musk is nog niet zo gek.
Ophef =aandacht=$
Ja als Trump weer voor pres gaat, dan kan Musk in z'n handjes wrijven...
Deze case is mooi om de zelfdenkende van de sheople te onderscheiden .
Nou, laat eens horen dan?
Musk heeft in principe gelijk, laat de mensen zelf beslissen. Voor alle die mond vol hebben van Russische staatspropaganda heb ik een nieuwtje, het is in Nederland niet beter. Als ik zie hoe al die hoernalisten op TV en Radio, en de de schrijvhoeren, die zonder een gevoel van schaamte het kabinet en Pinokkio in het zonnetje zetten, feiten verdraaien en ronduit liegen, zijn wij ook maar een corrupt derde wereld land. Hij die in een Nederlands glashuis zit kan beter niet met stenen gooien.
Ga je in Nederland een strafkamp in, als je kritiek hebt op de regering?
@Après toi | 10-04-23 | 19:16: Wel twee jaar de bak in voor een lullig dingetje tegen de slavenkoets gooien.
@uisge baugh | 10-04-23 | 19:24: Dat ging om een man met een behoorlijk strafblad, een notoire stalker.
@Après toi | 10-04-23 | 19:30: Volgens het hof heeft de man 'door tijdens een publiek optreden de genoemde leden van het Koninklijk Huis op deze wijze te bejegenen hun waardigheid aangetast'. Dat heeft het hof zwaar laten meespelen bij het bepalen van de straf.
Maar.... er is hier ook ruimte voor journalisten die het kabinet Rutte niét in het zonnetje zetten en die journalisten worden niet vervolgd, niet bedreigd en hun familie wordt gewoon met rust gelaten. Geenstijl bijvoorbeeld is nog steeds gewoon voor iedereen toegankelijk en voor zover ik weet kan iedereen, zolang het Joris behaagt, naar hartelust reageren. Is maar een detail natuurlijk, maar toch...
@BenZen | 10-04-23 | 19:54: Das war einmal. De Nederlandse media is inmiddels gesloopt door 13 jaar Rutte. Twee grote uitgevers die alle grote kranten en merken in beheer hebben (Mediahuis en Persgroep) en onze eigen staatsomroep. Dat zijn de uitgevers die mogen snoepen van de potjes uit Brussel. En daarom ook zoveel haat richting Musk of journalisten die niet in de pas lopen van Brussel/ de overheid. Inmiddels allemaal heel doorzichtig, een stukje propaganda waar Kim Jong-un jaloers op is.
@First Contact | 10-04-23 | 20:04: Drie Belgische uitgevers (Roularta is er ook nog. Die is eigenaar van onder andere Elsevier). DPG is al druk aan het lobbyen om ook RTL over te nemen. Dan zijn ze met RTL en VTM marktleider in Nederland en Vlaanderen.
Die mouthaan die bijna klaarkomt als Trump weer eens negatief in de spotlights staat
@Haberdoebas | 10-04-23 | 20:57: Elsevier, abonnement opgezegd. Je mag daar niet meer reageren over onderwerpen.
Ik kijk wel naar ON, dat is pas onafhankelijk.
Grapjas
Heeft Eva Vlaardingebroek zich daar al geheel onafhankelijk uitgelaten over haar idool Baudet?
BNN/Vara's haatzaaikrantje Joop.nl oop brengt ook continu nepnieuws en propaganda. En dat krijgt nog subsidie ook. Dus er valt absoluut iets voor te zeggen dat Russia Today ook gewoon op Twitter mag blijven.
True!
Goed dat Russia Today weer terug komt.
Tuurlijk is dat propaganda, maar is dat van de westerse media dan niet propaganda, kom nou.
En Ursula had het recht niet om RT te verbieden, pure sensuur.
Er valt niks te verbieden, als je een proxy gebruikt. Voor RT in Nederland hoef je zelfs alleen maar de DNS in je router aan te passen.
@pollens | 10-04-23 | 18:57:
Opera met (quasi) ingebouwde VPN doet het ook. VPN op Azië zetten.
Vermoedelijk is RT, zolang het niet over Rusland en haar politieke keuzes gaat, meer feitelijk en meer objectief dan onze eigen NPO.
De ongekozen Ursula doet meer dingen waar ze het recht niet toe heeft.
Als u naar RT wilt kijken is er helemaal niemand die dat verbiedt en niemand die u zal vervolgen. RT mag hier niet uitzenden, kijken is niet verboden maar u moet wat extra moeite doen.
@pollens | 10-04-23 | 18:57:
Proxy, DNS, router en aanpassen. Ja, dat snappen de mensen!
Via Ali abbo de hele wereld kijken incl RT
Van mij wel. Maar ik noem de NPO dan ook de Nederlandse Propaganda Omroep.
Wat was er ook alweer mis met iedereen zelf laten beslissen wat ie wel of niet wil zien/horen?
Geen idee
Dat willen ze bij de Partei ook niet. Niks geen referendum, niks geen samenwerken maar allemaal in eindeloze herhaling de volstrekt objectieve docu over Qaq kijken. NPO is goed genoeg voor het volk.
@dathoujetoch
*kotsen doet
Mag ik nu: NPO _ staatsmedia, zeggen?
Natuurlijk mag dat, maar het klinkt wel dom.
D66-propaganda klinkt al beter.
Nee, staatsmediUM.
Twitter hoopt op global credibility en dan kun je maar beter alle relevante meningen toelaten.
twitter moet maar hopen over twe jaar nog te bestaan, musk ook.
Niks mis mee, streven naar global credibility.
Moet Musk hopen nog te bestaan?
Is dat een dreigement van u?
Wat links van u
Even snel ophef creëren over VvMU omdat hij zelf niet weg kwam met het smoren ervan.
"Sorry dat ik door je brievenbus heen piste, hier heb je een cake."
Je moet die meloenen maar weten te slikken als gebruiker.
Vind het ook wel weer lollig dat de Britten de grootste warmongers zijn in dit conflict.
Alsof het 'British Empire' nog bestaat. Maar uhh, dat bestaat al ruim 100 jaar niet meer.
Nou ja, meer dan onderknuppels van de VS is het VK nou ook weer niet. En een praatjes, manmanman.
Alsof het nog een vraag is of de BBC een staatsomroep is, daarin niet verschillend van veruit de meeste Britse media (die blaten maar wat na).
de BBC brengt solide journalistiek en de rest in UK is vooral bogus murdoch flauwekul, waar veel britten tegenwoordig van houden. zie Dailymail en verbaas je over de bullshit samenleving daar
BBC en solide journalistiek? Hahahahaha. Een pedofiel/necrofiel beschermen en in dienst houden, daar waren ze wel goed in...
Laat ik nou steeds gedacht hebben dat de Russen de grootste warmongers in dit conflict zijn. Maar ach, het wordt pas fijn als de Russen er zijn. En dan die Russische cultuur! Geen volk dat zo mooi kan schrijven en zingen over slachtofferschap.
@BenZen | 10-04-23 | 20:02: Wat dacht je van Afghaanse muziek...
@Is dit nog nieuws? | 10-04-23 | 20:10: hebben ze in Afghanistan nog muziek?
@BenZen | 10-04-23 | 20:56: dit dus.... T valt allemaal wel mee met de Russische muziek....
Hoeveel vangt de BBC jaarlijks dan? De NPO ontvangt ruim 1 miljard aan subsidies, snap de ophef dan ook niet helemaal. Bijna geen hond dat nog gelooft in de objectiviteit of onafhankelijkheid van de hedendaagse pers/media.
Veel meer, want geen commercials.
25 miljoen huishoudens a 159 pond is een kleine 4 miljard. Krijg je daar wel de iplayer voor en een ongecodeerd satelliet signaal. In NL kost dat allemaal geld.
De NPO krijgt een deel van het kijk en luistergeld. Het meeste gaat naar de 90% aan rechtse praatjes omroepen als Tros/Avro/Kro/EO enz . Ook telegraaf vehikel WNL en Powned profiteren mee om geld af te tappen voor de studio van telegrof media
OH en de NPO krijgt geen miljard.
@AntiZanicz | 10-04-23 | 18:58: Hahaha 'rechtse praatjes omroepen...'... Wat een leugens, het zijn voornamelijk de linkse partijen die de omroep domineren (weet echt iedereen), ga je schamen en je fake news ergens anders dumpen.
Ze krijgen 900 miljoen. Nog 800 miljoen teveel...
@voldemort | 10-04-23 | 18:39:
£12 per maand betaal ik.
Elke keer weer, zelf ook wel wetende dat hij onzin verkondigd, 't is wat
@First Contact | 10-04-23 | 19:08: welke linkse partijen domineren welke linkse omroepen?
Dit soort nieuws is toch schokkend om te lezen en dan valt het nieuws over de oorlog in de Oekraine waar honderden doden vallen in een week tijd toch wel in het niet.
Die vallen vlg de BBC toch allemaal aan Russische zijde?
@Ichneumonidae | 10-04-23 | 18:22: dat zeggen ze niet maar het is grotendeels wel zo. Alleen dwaallichten geloven dat de russen het wel goed doen en in hun recht staan.
@AntiZanicz | 10-04-23 | 18:56: Dat eerste heb je van de BBC of andere Westerse media?
Op het tweede ga ik maar niet in.
Dat ze de oorlog wel goed doen en of die oorlog geoorloofd is zijn 2 totaal verschillende dingen.
Maargoed dat ieder weldenkend mens....
O wacht
Irritant wanneer gelijke behandeling niet in je voordeel werkt he BBC? Zolang men geen regels of wetten overtreedt is er niets aan de hand lijkt me.
Exact.
Natuurlijk is elke van belastinggeld betaalde omroep die je niet kunt opzeggen (zelfs al kijk en luister je er niet naar) een staatsomroep.
gelukkig dat ze bestaan. lekker degelijk, geen mafketels aan het woord.
lordslibrary.parliament.uk/bbc-world-...
BBC World Service: Soft power and funding challenges
The ‘soft power’ role of the BBCWS has been mentioned by several commentators. The term ‘soft power’ was originally coined by the US political scientist Professor Joseph Nye in 1990, and can be defined as “the ability to affect others to obtain the outcomes one wants through attraction rather than coercion or payment”.
"BBC World Service will receive an additional £4.1 million in emergency funding to support its Ukrainian and Russian language services in the region, and to help it increase trusted and independent content to counter disinformation about the war in Ukraine. BBC World Service channels—including TV, radio and digital—play an increasingly valuable role in challenging the Kremlin’s disinformation, but it is facing additional costs from operating within a military conflict and due to a crackdown on independent reporting in Russia."
...
youtu.be/sV_I-aw4ze4 mogen linkse twitteraars hun account behouden?
Die disclaimer mag ook bij de npo.
het is een aanbeveling. mensen krijgen er een goed salaris en door het redactiestatuut kunnen ze schrijven wat nodig is.
Musk heeft groot gelijk. Dat geleuter van 1 kant ben ik ook wel zat.
er zijn vele kanten om te beluisteren.
Musk zal twitter ruineren en zo zijn eigen 40 miljard naar de kloten helpen. Het is een wonder dat de raketten wel de lucht in gaan. Duidelijk dat ze hem daar goed buiten de deur houden.
@AntiZanicz | 10-04-23 | 18:55: Oh grote reaguurder, verlicht ons met uw "vele kanten" .
@AntiZanicz | 10-04-23 | 18:55: die radiostilte is veelzeggend
@Is dit nog nieuws? | 10-04-23 | 20:19: de radio doet het hier gewoon. alles OK daar?
Want "All news is to some degree propaganda. Let people decide for themselves"
nos.nl/collectie/13888/artikel/242030...
.....
@Beste_Landgenoten | 10-04-23 | 18:09: Net doen alsof propaganda niet van beide kanten komt is nogal onnozel.
@Beste_Landgenoten | 10-04-23 | 18:09: Maar dan weet ik dat ze er zo instaan, nu weet ik niets.
@Kaas de Vies | 10-04-23 | 18:16:
Nee, mag nie. Alleen D33 agitprop.
@Beste_Landgenoten | 10-04-23 | 18:09: doet Sjoerdsma dat dan niet, pleiten voor een bom op de tegenstander? Een keiharde aanpak? Mogen we zelf uitmaken naar welke zender men kijkt? Kijkt u maar naar de huisomroep van de Partei, en blijf geloven.
REAGEER OOK