Halen deze zes agenten het Achtuurjournaal?
Hoera. Daar is de zondagophef
Social
Er mag ook niks meer. Beetje de gids uithangen tijdens een toeristisch stedentripje naar Parijs en commentaar geven op wat er te zien is. Als u links kijkt, ziet u rechts niets. Dat soort jolige dingen. En natuurlijk HEE, DAAR, EEN BLANKE. De zes op avontuur zijn inmiddels geschorst wegens de uitlatingen in het filmpje. En iets zegt ons dat ze zeker het Achtuurjournaal gaan halen, zoals ze zelf roepen, vanaf 10 seconden. De autocue teksten voor Annechien worden as we speak getikt. En dan nu buitenland. In Parijs, Frankrijk is afgelopen weekend een blanke gezien. Oplettende Oranjefans onderweg naar de wedstrijd Frankrijk - Nederland hebben een exemplaar gespot in een buitenwijk van de Franse hoofdstad.|
Update: Helaas. Achtuurjournaal NIET gehaald
Reaguursels
InloggenInteressante case, dit. Want de ‘magniet’ roepers insinueren hiermee dat een constatering racisme betreft.
Volgende punt is dat het in prive tijd is opgenomen (ik denk ludiek bedoelt), dus de opperbromsnor v.d. Popobrigade waartoe deze agenten behoren, schoffeert hiermee VVMU van mensen in prive tijd.
Als de agenten nu gelogen hadden, dan kon je ze op non-actief zetten.
Aldus weinig a.d. hand voor de betrokkenen.
Agenten krijgen dagelijks met geweld te maken van een type soort volk. Dat ze op een gegeven moment generaliseren en vooroordelen krijgen is niet zo gek. Er zit immers een kern van waarheid in. Kijk zelf maar met wat voor een volk de gevangenissen gevuld zijn. Wie zijn er oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers. Dat spreekt boekdelen. Dat ze een hekel krijgen aan een bepaald soort volk is dan zo gek nog niet. Maar oh jee, zodra je het probleem benoemt dan wordt de racisme kaart getrokken en worden de daadwerkelijke problemen genegeerd. Met als resultaat dat de agenten zich niet gehoord voelen. Agenten zijn gedwongen om neutraal te blijven tijdens hun werk. Maar daarbuiten?
Stel maar lekker op non actief trouwens. Eens kijken of al die bureagenten en managers het gaan oplossen.
Als we een specialist inhuren vinden we het fijn als deze specialist ervaring heeft en naast kennis zijn advies baseert op eerder opgedane praktische kennis. Als een agent dat doet heet het etnisch profileren. Je weet wie het zijn, je weet wat ze doen omdat je er iedere dag mee geconfronteerd wordt. Mag niet. Dus agenten, bij de volgende preventieve fouilleeractie alleen blanke mannen, liefts studenten, fouilleren en de usual suspects door laten gaan. Daarna weer ophef over de zoveelste schiet- of steekpartij.
Veel agenten worden dag na dag geconfronteerd met de zegeningen van onbeperkte massa immigratie uit de 3e wereld.
Dat maakt cynisch.
Wie nog Frans begrijpt (iedereen geboren voor 1965):
youtu.be/vtmIpRCeYpg
"Wie nu geboren woord zal extreme hitte meemaken"
Waarom moeten we dan nu manisch van het gas af. Tegen die tijd gebruiken we het vanzelf niet meer ..... niet meer nodig ..... win-win situatie
Niets mis met een geslaagde omvolking.
Dus het kan best goed komen .
* Schrapt Parijs als uitje..
Gewoon een beetje dollen.
Maar dat mag niet meer.
De lol is eraf in de huidige maatschappij.
Als je wist hoe er over blanke Nederlanders wordt gesproken en gedold door allochtonen, dan kan je daar ook wel wat van vinden, daar hoor je nooit iets van, maar het maakt me niet uit.
Iedereen mag over iedereen wat roepen.
Gezeik om niets .
Hoe kan een constatering racistisch zijn?
Schorsing is erg overdreven in dit geval. De mannen maken opmerkingen die niet handig zijn als je politieagent bent. Ik denk niet dat het racisme is, maar oprechte verbazing van politiemensen die naar Parijs rijden en enigszins naïef denken dat de stad er nog steeds zo uitziet als in de film 'A bout de souffle' van begin jaren 60. De banlieus ten noorden van Parijs zijn in veel gevallen no-go area's en het is toch niet gek dat zij zich erover verwonderen dat er geen blanke mensen te zien zijn? Ze zijn nog steeds in west-Europa.
Ze zijn buiten dienst. In hun vrije tijd.
Jammer dat er geen agent van allochtone komaf bij was. Die zou hoogstwaarschijnlijk even verbaasd zijn geweest. Mijn Marokkaanse vriend vond het onlangs verschrikkelijk in Parijs.
@Roos | 26-03-23 | 19:06: Zijn jullie al lang samen? Mabrouk!
@McCain | 26-03-23 | 19:26: hij is niet mijn partner, maar we zijn al 20 jaar bevriend.
Op het RTLjournaal werd het filmpje zonder geluid getoond en vermeld dat het racistisch was.
Wat dan precies het racistische element was werd niet vermeld.
Waren het BBB stemmers volgens RTL?
Dat is de tendens tegenwoordig.
Vroeger werd duidelijk gemaakt wat nu wel en niet mag, maar tegenwoordig krijg je alleen te horen dat er "iets" is gezegd of gedaan.
Bart V [want we mogen ook niet meer weten *wie*, vanwege de "goede naam en eer" en zo] is geschorst vanwege grensoverschrijdend gedag [want me mogen ook niet weten *wat*].
Het probleem is dat we nu in angst leven en op elk moment geannuleerd ("cancelled") kunnen worden voor het overschrijden van, ja, wat eigenlijk?
De journalistieke vragen van toen:
wie
wat
waar
wanneer
hoe
bron
Die van nu:
waar
wanneer
de vermeende slachtoffers of partij die tekort is gedaan
bron
Ze constateren volgens mij gewoon feiten en spreken dat uit.
Blanke kan natuurlijk niet meer. De correcte term is wit.
Transparant.
Altijd goed.
Niks mis met de video en observaties.
Heb jaren in Frankrijk gewoond en in Parijs en Grenoble gestudeerd. Ik kan wel janken als ik de teloorgang van het mooie Parijs aanschouw. Het is een compleet gekkenhuis geworden en zal nog veel, veel verder verloederen helaas. Het komt nooit meer terug.
Dat is inderdaad vreselijk. Parijs staat tegenwoordig bekend als een onveilige stad met voorsteden waar u of ik onze levens niet zeker zijn. Hoe dat komt? Tja, daar laat ik me, in tegenstelling tot de agenten, niet over uit.....
Zwart en wit gebruiken in plaats van neger en blanke is zwart-wit denken. Ik hoorde laatst Gregory Sedoc het woord neger gebruiken op de tv, en niemand viel er over. Mag ik dan blanke zeggen?
Denk niet wit, denk niet zwart,
Denk niet zwart-wit
Maar in de kleur van je hart
pom♫, pom♪ pom♬
WITTE is het natuurlijk, geen blanke. Het blijft NPO...
Racisme - geen exclusief blank fenomeen overigens - is verwerpelijk. Dat gezeik in het filmpje schaar ik echter eerder onder een slechte grap die in elk geval niet over mijn humordrempel komt. Het filmen vind ik ook niet kosher. Maar om dit nou enorm racistisch te noemen, nee. .
Als “een zwarte” dit over “een blanke” had gezegd was er geen enkel probleem geweest. Maar nu, een schorsing.
Uitlatingen/ slechte grappen in privé tijd hebben geen invloed op hun functioneren als agent.
Ook is het gewoon een feitelijke constatering dat er niet bijster veel blanken in Parijs rondlopen. Hetze om niks dit in mijn optiek.
Wie had 30 jaar geleden kunnen denken dat er een volledige 3e wereld pauperstad om de hoek lag. Vreselijk.
Meerdere volledige
Oh de mensen die die dat dachten en ook zeiden waren er genoeg. Er werd alleen niet naar geluisterd.
Geef het nog een paar jaar en je kan er lopend naartoe.
Een ijsbeer hoort ook niet in een hok met een leeuw. Dat werkt niet. Net zoals dat zij… Ach, laat ook maar.
Best wel sterke vergelijking!
Maar ok,alleen voor wie wil horen...
Ijsbeer is blank.
@Pleegzuster B | 26-03-23 | 20:58: heeft een bijna zwart velletje onder de witte vacht.
Het lijkt mij sterk dat het OM hiertegen vervolging kan instellen of de agenten kunnen worden ontslagen. Eea speelt zich namelijk buiten het Nederlandse rechtsgebied en buiten werktijd af.
Iets met voorbeeld functie?
@thereisnowhy | 26-03-23 | 18:16:
Maar tot hoever gaat dat dan? Stel ik zet een vakantiefilmpje uit Ghana online,met enig commentaar...
Al die Chinese twitter bots duiken op dit filmpje.
Om de racistische kaart te trekken.
Een hetze creëren op Twitter en de redeacties van kwaliteit media nemen het gewoon over als een gegeven.
Doen de Chinese al jaren.
Als er iemand recht van spreken heeft dan zijn het agenten, die zijn de hele dag in aanraking met dat soort lieden.
Dat weet hun baas/bazin ook wel.
Snap die ophef niet zo. Dit is een observatie die u en ik ook hadden kunnen doen. Je bent daar als blanke vogelvrij in dat soort buurten. NOS66 zal het wel prominent brengen, maar die hebben al jaren het contact met de gewone man/vrouw in de staat verloren. Dit framen als racistisch is veel te kort door de bocht. Velen willen niet die massa immigratie. Zeker niet als dit ten koste gaat van je eigen verworvenheden. Zoals een normaal bestaan, met je eigen normen en waarden, en als je een jaar of 20 bent uitzicht op een huis. Opdat je aan het werk kan, en niet ten laste van de staat lees je medeburger levenslang van een uitkering geniet. Dat heet realisme, en is dus geenszins fascisme. Hoezeer dat ook wordt geframed door lieden die zelf in een buurt wonen waar het goedkoopste huis 9 ton kost. Ook politieagenten zijn dus gewone burgers. Is het netjes wat ze hebben gedaan? Das een retorische vraag. Evenals dat zij hierop uiteraard geen uitzondering zijn. Pim, Geert en Lientje, daar valt natuurlijk een patroon te ontwaren. En dat ligt toch echt aan de PVDA die vond dat er best miljoenen gelukszoekers naar het land van melk en honing konden komen, zonder enige rem, selectie, of tegenprestatie, laat staan om het land te vragen wat men hiervan vond. Wellcht kunnen PVDA/GL/VVD66 uitleggen waarom je haast geen huis meer kunt krijgen, en mensen die een baan hebben dakloos zijn, dit ten faveure van gelukszoekers die een uitkering, bijnzondere bijstand, een huis volledig ingericht krijgen, WMO voorzieningen van huishoudelijke hulp tot een parkeervergunning aan toe, en bijna standaard de man niet in staat is om te werken, en de vrouw noolt gaat werken. Iets met cultuur en geloof.
Exact. ga naar de Haagse Groentemarkt, ziet er nagenoeg precies zo uit
Niet één spreekt redelijk Nederlands, maar we zijn allemaal gelijk, en als je een opmerking maakt ben je fascist
D66 ziet 'comments' op Twitter dus denken een inzicht te hebben in de samenleving.
Al die comments komen uit China met doel om hier de boel op stelten te zetten.
Niks aan de hand met dit filmpje maar allemaal neppe Twitter accounts roepen racist. En de media trainers van organisatie abc schieten in een krampachtige positie.
@AldNuut | 26-03-23 | 17:32: men gaat pas discrimineren waneer men de verschillen gaat negeren.
Amen.
5 miljard mensen in de derde wereld. Veel kansarm.
Miljoenen ervan per jaar lopen Europa binnen.
Dan krijg je Kinshasa aan de Noordzee.
Libanon.
Volgens de NOS en NPO tafelgasten vanavond waarschijnlijk BBB stemmers?
Ja, natuurlijk, en waasrschijnlijk weer een of andere D66 of GL hotemetoot die dat probeert te framen als BBB
@me163komet | 26-03-23 | 17:42:
Ach,enige wat ze met die neurotische/obsessieve ontkenningen bereiken,is weer +2 zetels voor BBB.
Dus ga zo vooral door!
Een Marokkaanse vriend was een paar maanden geleden ook naar Parijs gegaan.
Hij vertelde dat Parijs ook niet meer Parijs was, maar dat het op Afrika leek. Hij gaat er niet meer naartoe zei hij.
Dit filmpje ondersteunt zijn observaties.
Ik beluister een tourguide die voor de uitgedaagde emotioneel-visueel-radicale-medemens een realistische beschrijving probeert te scheppen, van een dystopisch misplaatst tafereel, binnen de gestelde wensverwachting voor een contemporain cultuurlandschap.
De werkelijke waarheid is dat dit niets minder is dan het trieste voorland wat ons nog staat te wachten
Het is zowiezo een heel merkwaardig fenomeen, nouja niet echt..
De gekleurde man verkoopt er zijn illegale handelswaar, de Rayban's, de Rolexen, de AirNikes etc.
Als u als blanke bij hun een aankoop doet wordt u uit de massa gelicht (CCTV) en wacht u een boete van (afhankelijk van land waar plaatsvind) tot wel duizenden euro's wegens het in bezit hebben van illegale kopieën die inbreuk maken op het merkenrecht.
De donkere verkopert wordt evenwel met rust gelaten want rashshish
(Zijn ook vaak alleen maar venters á la Dickens)
Terecht op non-actief. Waarom steken ze geen oranje vlaggen uit hun voertuig en werd er niet de hele rit getoeterd? En dat is nog maar Frankrijk, hoe mat dat straks tegen Turkije?
Een reactie onder het filmpje:
'Wat een tuig, deze politiemannen. Schofterig en racistisch. Terecht dat ze door de korpsleiding aangepakt worden. Ze zijn dit mooie ambt niet waard. De politie is er van en voor iedereen. Hopelijk volgt spoedig oneervol ontslag.'
Ik denk dat het soort agent dat deze twitteraar bedoelt, er niet voor mij is... Wat een kortzichtig persoon, alsof die het filmpje niet ziet en enkel het geluid hoort.
Worden ze hiervoor geschorst. Het zijn wat gasten een beetje aan het geinen, ze zijn toch niet aan het werk. Ze zijn zelfs in een andere postcode, dus dan telt het niet.
Zijn van die big bang theory beta kneusjes in die bus.
Typisch politie dus.
Ik ben bang voor een schorsing nu.
Ze worden wel genoemd op het Radio1 journaal van 17.00. Laatste item voor de regen en file.
Ook op de andere radiozenders te horen...
De "onderbuik" van Nederland is nog groter dan D66 vreest. En dit is dan nog de onderbuik van mensen die echt met de poten in de modder staan.
Ik vind het nog meevallen in Parijs, ze hebben zelfs een blanke gezien daar. Was laatst op de markt in de Herman-costastraat in Den-Haag en daar zie je er nooit een.
Ook niet als u in een raam kijkt?
Ik dacht, even checken op de Joop, en ja hoor, die hebben het al opgepikt. Kan niet missen.
Kijkt u wel even uit?
Handjes even ontsmetten, ogen uitgespoeld, haartjes gekamd?
Bedenk tijdens het schrijven van deze tegel dat, had het aan de reaguurders van die site gelegen, ik nu op dit moment al bezoek van de politie moet gaan verwachten.
@EEnzame SchizofrEEN | 26-03-23 | 17:01:
Hah.. maar jullie zijn met beiden, beroep u op jullie zwijgrecht en gij zult niet vervolgt kunnen worden
@AldNuut | 26-03-23 | 17:19: Helaas werkt dat vooral bij onze getinte vrinden. Die zwijgen als het graf, of gaan elkaar aan zitten wijzen.
Kak, trap ik er wéér in!
*Angstvallig naar deur staren gaan doen
Ach de Joop...
Sommige onderwerpen worden daar steevast ontweken en voor dit soort dingen hebben die kneuzen de hele dag de voelsprietjes uit staan. En dan kunnen ze weer in hun circlejerk op elkaar reageren in de comments.
Het is triest en grappig tegelijk, maar het is zeker niet serieus te nemen.
@Kabouteraap | 26-03-23 | 17:25: Scherpe observatie, dit. Ik kom er nog wel eens om te kijken hoe de deugers draaien.
Kijk goed naar Parijs, straks is dit het beeld in elke stad van ons land. Overal zwervers, veelal migranten en een sociaal systeem wat door de hoeven zakt. Het zelfde Brussel wat deze troosteloze puinhoop laat ontstaan is ook omarmt door onze coalitie, die de ongebreidelde migratie maar voort laat gaan en de wetgeing gaat inzetten om deze overstroomde opvang met dwang in onze mik te duwen. Welkom welkom in mijn land, jazeker als er nood aan de man is en niet anders kan. Anders graag welkom welkom in de regio van herkomst, waar niemand gevaarlijk toeren moet uithalen om er te komen en men bij een afwijzing of einde van de hulpvraag ook weer makkelijk terug naar huis kan.
yep, ons voorland.
Jammer dat de deugers geen vreemde talen kennen of willen horen want dan zouden ze nooit meer vrije tijd hebben met al hun NSB acties.
Oh wacht, alleen blanken maken foute opmerkingen? Werkt het zo?
Als je politieagent bent, dan kom je vanzelf met de minder aangename en mensvriendelijke uitwassen van de multiculturele samenleving in contact. En dan is het niet zo heel erg gek dat je wel eens een 'oordeel' koestert, gebaseerd op eigen ervaring. En dat je daarbij geneigd bent om onderscheid te maken op grond van uiterlijke kenmerken, is natuurlijk ook niet zo heel gek.
Dat kunnen politici en bestuurders wel heel ongewenst vinden, maar het is nu eenmaal zo - en dat krijg je er ook met geen honderduizend deugdgleufcursussen of promoties met een gekleurd preferentietintje uit - en dat moet je ook niet willen, als je over een paar jaar nog een politie wilt hebben, tenminste. Het valt in Nederland behóórlijk mee met het racisme, zoek geen spijkers op laag water.
Mooi gezegd.
Exact.
Het is daar in Parijs wel zo, een grote teringzooi! Hamburg (treinstation) nog zo'n voorbeeld, onveilig en je waant je in Afrika. En vast in meer steden. Maar als je dit vervolgens benoemd, en dus alleen zegt wat je ziet dan wordt je geschorst... tsja...
Zoals al vaker gezegd: De meeste Nederlanders zijn nou eenmaal verkapte deugers die zich graag moreel verheven willen voelen. Je ziet het ook hier in de panelen.
Zodra ze de kans krijgen om je uit te maken voor walgelijke racist, dan zullen ze dat doen. In het ergste geval krijg je zo'n NSB actie als dit filmpje op Twitter.
Als die hypocriete deugers zelf in Parijs zouden rondlopen, dan zouden ze precies hetzelfde denken, want het stikt er nou eenmaal van de naffers en Afrikanen en in bepaalde gebieden zie je gewoon geen blanken.
Dankbare klus voor advocaat Roethof?
Het is toch ook triest waar we allemaal mee opgescheept worden in Europa.
Een vriend van me is gestopt als agent, omdat hij merkte dat wat hij dagelijks meemaakte hem racistisch maakte.
Het lijkt me ook niet gemakkelijk als agent.
En dát, dat zullen we waarschijnlijk / helaas nog heel lang niet horen. Terwijl het een belangrijk teken aan de wand is dat er iets niet klopt.
Dus mensen kiezen er voor om te dienen, te beschermen, denken dat ze het recht achter zich hebben, dat ze ook de goede kanten van de mens tegenkomen als diender....
Maar nee. En dan wordt het zoeken naar mensen die nog zo gek zijn om dat beroep uit te gaan oefenen.
Twee vrienden van mij, de ene werkzaam in de schuldhulpverlening, de ander als maatschappelijk werkster, geven allebei toe 'rete-rechts' geworden te zijn nadat ze met vluchtelingen moesten werken. Ik ken geen D66-bakfietser die ooit in deze velden heeft gewerkt.
Ze moeten gewoon zeggen dat het flauwe grappen waren. Daar kom je mee weg, vraag maar aan die garagebox haatbaarden
Dit dus.
Komt het ooit in (linkse) mensen op dat politieagenten ook gewoon mensen zijn, en nog meer dan de gemiddelde bevolking met de uitwassen van onze samenleving in aanraking komen... en daar misschien ook iets van vinden?? Politieagenten stemmen trouwens ook, dat schijnen ze te mogen, en ook nog eens op een partij naar hun persoonlijke politieke voorkeur. En die agenten hebben net als elke Nederlander ook gewoon recht op vrijheid van meningsuiting...
Nou, dat zeg jij nou wel, maar een aantal jare geleden was er een politiechef die opperde dat agenten die pvv stemden wat hem betreft niks bij de politie te zoeken hadden.
.. en hoe gaat een politiechef dat opleggen of controleren? En waarom is die politiechef Überhaupt nog niet op staande voet ontslagen wegens schending grondwet?
Standaard reacties die enkel nog getolereerd zullen worden.
- Zo, wat veel.
- Wij verwonderen ons hier over.
- Ik vind er iets van.
- Mijn lichaam reageert hier (niet) op.
Enig ander reactie zal worden doorgegeven via een openbaar medium, alwaar de schreeuwende minderheid zal bepalen wat de vervolgstappen zullen zijn.
Verder heeft dit niets meer met recht of vrijheid te maken.
Succes.
PS. uiteraard gelden deze regels voornamelijk voor de burgers die onder de 12.000 ESS punten scoren. (ESS: Europese Sociala Score)
Ik vind de eerste reactie op het randje. De EU bepaalt wel wat veel is.
@emielbrat | 26-03-23 | 16:52: Uiteraard.
Ik heb mezelf net al aangegeven bij www.verraadjebuurmanvooreenESS.nl .
Hopelijk heb ik u niet beledigd anders kost me dat nog eens een EDP (Europees Deug Punt)
Die kunnen zeer waarschijnlijk hun baan op hun buik schrijven waarschijnlijk. Te dom ook omdat dit soort uitspraken op sociale media te zetten, laat staan ze te doen. [X] Ongeschikt vermoed ik.
Jan, Leiden; [X] D66.
Vermoed ik.
Het is al weer een jaar of 3 geleden dat ik voor het laatst in Parijs was, voor mijn werk. In de woonwijk naast de kantoorwijk heb ik inderdaad maar 1 autochtone Parijzenaar gezien, baguette en al. Ik twijfel of het een echte was of een door de VVV ingehuurde figurant.
Ik zie dat de Euro's uit Nederland een goede bestemming hebben gevonden. En de vrijheid van meningsuiting de basis van democratie, voor mensen in hun vrije tijd in het buitenland, is nog steeds veilig...
Bij de popo dien je 24/7 te deugen, de WOKE ideologie aan te hangen en vooral heel veel wegkijken als het Naffers betreft, ook in privé tijd. Dus niet janken voor die 1800 netto p/m.
1800? Geen wonder.
@Peerkeoud | 26-03-23 | 17:23: wel goede secundaire arbeidsvoorwaarden
Bij nader inzien: Le Gendarme de Saint Tropez. Ik vind dat Frankrijk wel eens zijn verontschuldigingen aan mag gaan bieden voor wat zij Europa hebben aan gedaan. Goedkope schijtlol en dan Duitsland, nooit veel verder gekomen dan Rudi Carrell (uut Alkmaar e.o.): wir schaffen das. Als er toch een volk is waar ik echt een schijthekel aan heb: Fransen.
Eerlijk gezegd heb ik met al mijn kleine globalisme niet echt een uitzondering paraat. En ik ken een hoop wel leuke buitenlanders. Als in mensen die stomweg in een ander land geboren zijn.
- als karikatuur van een echte witte man dat is -.
Heel Parijs is een open immigratie riool. Het failliet van Europa op 25km2.
@CornholioNL | 26-03-23 | 16:43: Dat klinkt qua afmetingen een beetje als Amsterdam. Daarmee vergeleken is ons Femke een reuzin. Ik ben er nooit geweest, maar serieus? Hoe het Louvre daar dan ook nog eens in past?
Topografie en landkaartjes: het wil er bij mij gewoon niet in. Te plat of zo, maar het ligt ongetwijfeld aan mij.
Wat ik wel gelezen heb: gewoon 10 euro of meer rekenen voor een kopje koffie, want Parijs. En je dan druk maken om oprukkend junkfood. Zut alors!
Leuke plek om te logeren, Saint Denis behoort tot de armste buurten van Frankrijk. Ordinaire lui.
"met de nodige consequenties voor dit walgelijk gedrag."
Hoe fout kan je zijn. Ophef om helemaal niets. De enige die ze de mond zouden moeten snoeren is dat ratje van een Reconventie. Wat een ongehoord fout mens. Mensen zoals dat hadden wij vroeger een flinke 'behandeling' gegeven.
#team agenten. Mag je alsjeblieft van verbazing niets zinnigs meer kunnen zeggen als je in een Europese stad komt en daar nauwelijks nog een blanke ziet.
Advies voor iedereen die een in een dierentuin gemaakte video wil publiceren: Beperk uw commentaar bij de beelden tot nietszeggende frasen, bijvoorbeeld: "Tjongejonge, zie je dat? Het is me wat, hè?"
Ik ben vorig jaar voor het eerst in Parijs geweest. Ik stapte uit in Gare du Nord en had wat overstap tijd te overbruggen. Ik dacht ga even een rondje lopen. Ik wist niet wat ik zag!! Het zal vast niet overal in Parijs zo zijn, maar ik had het idee dat ik Afrika was. Ik voelde me ook niet bepaald veilig. Dit zie je overigens ook steeds meer in de Duitse grote steden. Dan valt het bij ons in Nederland nog best mee.
Precies wat ik zei in mijn tegel van 15:59
Klopt. Hamburg is letterlijk in 2 delen gesplitst bijvoorbeeld, met als scheidslijn het treinstation
@Kartelmaster2000 | 26-03-23 | 16:37: ja, ook geweest en herkenbaar
@Kartelmaster2000 | 26-03-23 | 16:37: Zolang je in St. Pauli blijft zit je goed.
Veel tere zieltjes hier. Ik maak ook wel eens een geintje met mijn maten onderling. Over zwarten, blanken, Marokkanen, Turken, homo’s, potten en alles wat ons mensen verbindt. Of juist niet. En u hebt werkelijk geen idee tot welke van voornoemde groepen ik allemaal behoor. Dus mag ik dit zeggen ?
Is er iemand in de panelen met begrip voor die schorsing of heb ik mijn bril niet op? Welke tere zieltjes ziet u ‘hier’?
@JJMS | 26-03-23 | 16:38: Oh, ze zijn er wel hoor. Heb alleen geen zin om nu te gaan scrollen (zit bij een verjaardag).
Met “hier..” bedoel ik ons moederland.
@Happy People | 26-03-23 | 16:47:
Aha!
@EEnzame SchizofrEEN | 26-03-23 | 16:45:
Zal zeker wel een gezellige verjaardag zijn als je daar ook nog op je mobiele computer zit te klooien. U is ook kamerlid of minister?
@JJMS | 26-03-23 | 16:38: Ja. U mag dit zeggen.
@aflaatverkoper | 26-03-23 | 17:07: in elk geval gezelliger dan op straat in Parijs.. of mogen we dat ook niet meer zeggen.
Enfin, ze zijn er dus wel. Ff zoeken maar.
Racisme altijd afkeuren maar dan wel van alle kanten. Black power mag trots worden gescandeerd met een vuist omhoog maar white power zou dan racistisch zijn. Hoef zelf niets te scanderen en heb een donkere partner het gaat mij erom dat racisme tegenwoordig vooral van 1 kant wordt belicht. De witte mens is fout en zwart kan bijkans niets verkeerd doen
Dus jouw partner heeft ook altijd gelijk, net als hier.
@Peerkeoud | 26-03-23 | 17:25: ik heb thuis iig wel het laatste woord (ja, schat)
En dan vinden ze het gek dat ze geen nieuwe aanwas als politieagent krijgen.
Moet je dit doen? Ik denk in principe niet, maar uiteindelijk doen deze mensen niets anders dan de redacties van TV programma’s en reclamemakers met hun dwangmatig “minderheden tellen”. Kleur maakt dus uit vindt men daar, dan ook niet zaniken over een beweging de andere kant op gaat.
Storm in een glas water. Alleen is er geen glas en dus ook geen storm.
Water zal er ook niet aan te pas zijn gekomen.
Ik probeer te begrijpen waar de opwinding nu precies over gaat, maar lhet ukt me niet.
Alleen al over de BBB-stemmers zijn de afgelopen dagen, zelfs door de zogenaamde kwaliteitsmedia en zeker op twitter, veel ergere dingen gezegd.
Dan maak je iemand van Goldman Sachs Presidente. J'Accuse www.youtube.com/watch?v=TW634QOYJRw Die slakkenvreters dat is.
Ik snap iets niet,
Dit zijn dan agenten die worden geschorst wegens discriminasme. Maar ze zijn privé op reis met collega de Marokkaan?
Ik zou in eerste instantie niet naar dat land gaan behalve om aapjes te kijken maar dat ter zijde.
Weer 6 dienders minder op straat.
Ze kunnen alle dienders wel de laan uit sturen, want het algemeen gedragen gedachten.
Tip: rekruteer dienders uit een AZC. Die hebben de juiste mentaliteit en kleur.
Dat is ongeveer gelijk aan de uitspraak van een bezoeker laatst.
I kzie dat jullie heel veel leerlingen van een bepaalde beroepsgroep bedienen. Maar jullie team is overwegend blank? Zouden jullie niet wat meer soortgelijke mensen moeten aannemen?
(Waarop direct een collega uit St. Maarten binnen kwam lopen, samen met de Turkse collega)
Waarom dat gelach erbij? Zo grappig is het niet.
Ik snap het ook niet. Op basis van het geluidsfragment klinken deze agenten niet van hoog niveau.
Nee zeker niet. Wel eens in Thailand geweest bij een circus met van die chimpansees en zo? Lache hè?
www.olpejetaconservancy.org/thailand-...
@Adriel | 26-03-23 | 16:27: Wat wil je. Ik las net hier dat ze € 1.800,- per maand netto krijgen. Daar koop je ook geen niveau voor.
@Adriel | 26-03-23 | 16:27: Nee dat jij het niet snapt snap ik wel.
Nee, je schorst geen agenten omdat ze in uniform een spugende geboeide arrestant vol in zijn gezicht stompen. Je schorst ze ook ze ook niet omdat ze met vier man met wapenstok inslaan op een op de grond liggende actievoerder die ook nog eens door een politiehond te grazen genomen wordt.
En als je met een waterkanon iemand close up and personal bijna het leven uit knalt duurt het nog maanden en maanden voordat je een halfslachtige berisping krijgt.
Maar als je met een vriendengroep van het werk buiten je werk en, zover ik zie, niet gerelateerd aan het werk eens opmerkingen plaatst die diep in het grijze gebied zitten dan breekt de pleuris uit en slaat de directie wild om hun heen.
Dat een agent zichzelf zeer correct moet gedragen als deze in uniform de orde aan het handhaven is vind ik niet meer dan normaal. Daartegenover staat dan wel dat ze in hun vrije tijd gewoon poep en pies grappen moeten kunnen maken en zichzelf even een normale burger moeten kunnen wanen.
Een weekje Parijs zou bij de opleiding van agenten moeten horen.
@W_F | 26-03-23 | 16:24: Haha, we hebben al zo veel agenten, er hoeven er niet meer bij?
Die geven direct de pijp aan Maarten!
Wat is er mis met gewoon het bevel van een agent opvolgen.
Wat is het alternatief voor een agent, iedereen die dat niet doet laten lopen.
Het gaat niet mis met de normen en daden, maar met de consequenties. Als mensen met een publieke functie (zoals agenten) zulke filmpjes maken mag je ze best daar op aanspreken, of eens goed kijken of het slechts om ee bralfilmpje gaat of dat er meer aan de hand is. maar dat ogenblikkelijke schorsen en eventueel ontslag, dat gaat veel te ver.
Normen en waarden?
Woorden en daden?
@EEnzame SchizofrEEN | 26-03-23 | 16:49: Nee. Gedragsregels, en in hoeverre men zich er aan houdt.
"Opsporen en aanspreken". Huh ? Hebbie nix beters te doen ? En wat moet ik me voorstellen bij "de nodige consekwenties voor hun walgelijke gedrag" ???
OK, het staat al op de NOS site. "Ongepaste uitspraken", ja OK maar... SO WHAT ?
nos.nl/artikel/2468942-zes-politiemed...
Ik heb in St Denis een middag door de drukke binnenstad gelopen. Gezellig, met markt e.d., maar het viel wel op: Ik was de enige blanke tussen de 10-duizenden andere mensen.
Excuses Expert,
Niets persoonlijk, kijken wat er gebeurt, of de tegel wordt gejorst.
Maar dit is dus wat er gebeurt.
Agenten in vrije tijd, ook gewoon maar mensen blijkbaar, kunnen dus geschorst worden en straks wellicht ontslagen.
Dit is nog maar het begin van de bak Woke-Stront die uitgegoten wordt over deze mannen.
Je kunt het walgelijk vinden wat de heren doen, maar het kan wat mij betreft nooit leiden tot een schorsing of ontslag.
Waren ze uitgestapt en gaan vechten ofzo, of mensen persoonlijk in hun gezicht racistisch gejegenen, dan heb je weer een ander verhaal.
Woke stront? Vinden dat racistische zwijnen niet bij de politie horen is woke???
Laat me raden, je bent een Baudet-fan?
@* Il Principe * | 26-03-23 | 16:14: volgens mij zijn het juist die woke lui die donkere mensen zwart noemen en blanke mensen wit. Mensen letterlijk zwart-wit beschrijven, maar claimen dat je voor gelijkheid bent. Ik snap die kronkel niet. Je zet twee uitersten tegen over elkaar (zwart-wit), maar dan wordt je boos als mensen kijken naar iemand huidskleur en daar dan iets over zeggen. Zeggen dat iemand racistisch is, is racisme, want volgens mij hang je er dan vooral je eigen waardeoordeel aan.
@* Il Principe * | 26-03-23 | 16:14: Ze reageren hard en cynisch op een abnormale ontwikkeling in Europa. Op het eind van het filmpje durven ze niet te stoppen. Politie agenten die niet durven te stoppen. Dat zegt genoeg over de huidige vergrimming in Europa en niet iedereen reageert met Ooh wat erg en Ach wat jammer op een dergelijk hopeloze trieste daklozenmarkt.
@* Il Principe * | 26-03-23 | 16:14:
Wat begrijp je niet aan Woke Stront.
Dit filmpje gaat nu pas de wereld in, dus over een paar dagen valt heel Woke Nederland erover en zal de politieleiding zwichten voor de druk van activisme.
Baudet-fan?
Laat mij niet lachen, niets beters te verzinnen?
Nee dus.
Wat wel zo is, dat er mensen zitten te turven op Twitter en andere media.
En vervolgens de mensen compleet afbranden.
Nooit eerder gezien, Principe?
Ik wel.
@* Il Principe * | 26-03-23 | 16:14: zoek eens op 'definitie van racisme'.
Zeggen dat je maar 1 blanke ziet in een gebied waar normaliter meer blanken te zien zouden moeten zijn en dat dit een nieuwswaardig item is geen racistische uiting.
Leer nu eens de definitie van de termen voordat je die woorden gebruikt.
@* Il Principe * | 26-03-23 | 16:14:
Schelden dus als je geen argumenten hebt.
Veel mensen hebben er terecht problemen mee als de Afrikaanse mentaliteit hier wordt geïmporteerd.
Een prachtig continent, waar welvaart zou kunnen gedijen.
En kijk ook eens naar het Caribisch gebied, of steden als Birmingham etc..
De verbazing van die dienders is logisch.
@Ruimedenker | 26-03-23 | 16:22:
Fuck twitter, als dat jouw wereld is, heb ik medelijden met je.
@Bolhoed | 26-03-23 | 16:28:
Waarheid als een koe.
@* Il Principe * | 26-03-23 | 16:30:
Domme aanname #2.
Nee, ik heb geen Twitter account.
Ook geen FB, Insta, tikTok of wat dan ook.
Maar ik ben niet wereldvreemd.
Maar goed, wat ga je nu proberen om mij weg te zetten als racist?
Heel zwak.
Heb je überhaupt wel begrepen wat ik schreef?
Alles wat U zegt kan tegen U gebruikt worden.. you have the right for an attorney... enz..
Verder had iedere normale Nederlander in die wagen kunnen zitten.. drukte om niks.. projecteer er maar een mooie tekst op.. wat Dr Dre kan en mag, dat mag een ander ook.. Snoop D kan er trouwens ook wat van.
Er lopen meerdere blanke Fransen tussen. Wat zien ze er uit, zeg. Wat een armoezooi. Verder veel islamitische oudkomers, Afrikaanse nieuwkomers die om zich heen turen alsof ze een pak slaag verwachten, en wat Afrikaanse oudkomers die er gelaten tussen lopen. Het is een armoezooitje alsof Frankrijk vers in een na-oorlogse periode zit. Vreemd, want het neoliberalisme is nog niet klaar met vechten.
Mooi gezegd. Het is wel onze schuld natuurlijk, dat moet erbij gezegd worden.
1996 Birmingham…..
We zijn onderweg naar Zwitserland-Nederland in VillaPark.
Komen door een wijk en dachten ergens in Islamabad te zijn beland.
Even verderop benzine tanken stond daar een beer van een gozer, Jamaicaan, die stond te lachen.
Wij, knaloranje, een praatje maken met ‘m.
Of we “Skunk” bij ons hadden.
Dat was helaas al op….
Die straat vergeet ik nooit meer.
Maar goed, Parijs en Brussel-Zuid vergeet ik ook niet.
Mij zul je daar nooit meer zien.
Dat was helaas al op…. LoL
Een beklemmende blik op de toekomst.
Heel erg ja. En we hebben niet eens onderkomens (huizen) voor deze mensen.
Gisteren binnen 24 uur, 2000 Afrikanen aan land in Lampedusa.
En de lente is maar net begonnen. Wat gebeurt er in de zomer?
En ondertussen steeds meer mensen met een gewone baan die gewoon dakloos zijn, en omdat ze geestelijk gezond zijn kunnen ze niet in een opvang terecht.... Hoezo mensenrechten.
@ChalinaRosa | 26-03-23 | 16:04:
Asieltsunami. Of mocht dit woord niet meer?
@aflaatverkoper | 26-03-23 | 16:44: Van mij wel, want dat is het ook.
It's a Jungle out There. En het je dan je bloedeigen wouten verwijten dat ze een keertje hun eigen klassiekers kennen. Okay dan Dilan: geilstem je hier maar weer eens uit.
Ik zou zeggen ga eens met de trein naar Parijs Gare du Nord en stap daar uit, loop de stad in en kijk om je heen. Als je er lang niet bent geweest denk dat je een paar duizend kilometer te ver naar het zuiden bent gereden.
Als je direct op het einde van het perron naar rechts gaat, da je direct begeleid de taxi standplaats in waar de onverlaten worden weggehouden door stoere mannen. Dan stap je in de taxi naar je bestemming in een goede buurt en kijk je onderweg uit het raam naar boven. Prachtige stad!
Ik hoop dat met deze wind niet al dat woestijn(zand) vuil deze kant op komt waaien.
btw: Arme Marokkaanse asielzoekers hier in Nederland. Snel doe er wat aan!
Een poos geleden was ik als enige blanke in de C&A op Zuidplein. Heb het niet gefilmd maar moest wel glimlachen. Leek wel of ik in de Primark stond, ook hier werd van alles op de grond gegooid. Maar dat is dan weer een andere waarneming.
De Primark op Zuidplein is net als de Primark in Amsterdam voor mij een reden om daar nooit meer te komen. Wat een ellende... moest bijna mijn paspoort laten zien
Dat hele Zuidplein is al een belevenis op zich... En dan hebben we het niet over de steeds minder wordende zaken.
Als blank kind wordt mini-schizo vaak verward met een rus of pool. Het komt tegenwoordig bij de verkopers niet eens meer in hun hoofd dat er nog wat kaaskoppen komen. Ja, als toerist, maar gewoon, in de Dirk? Nope.
@Kartelmaster2000 | 26-03-23 | 16:40: Overdrijving.
@Adriel | 26-03-23 | 16:57: kom jij maar eens mee!
De kans is vrij klein dat 6 agenten zelf allemaal blank waren. Belgen mogen ook gewoon Belgen-moppen tappen.
Ze vragen ook confirmatie wbt of dit normaal is hier. Er wordt geantwoord door een Marokkaan: ‘Ja dat is normaal hier’
@Flightless bird | 26-03-23 | 16:05: Wat het verhaal dan weer niet vertelt, is wat er met die marokaanse agent is gebeurd.
Vat dit samen onder boog kan niet altijd gespannen zijn, gevalletje beroepsdeformatie.
Werken bij de politie en je dan verbazen over de oprukkende massaliteit van niet Westerse personen... in NL maar net zo goed Frankrijk.... als in 1 pot nat.
In één woord: geweldig!
Jonge politieagenten, altijd al 1 op 2 matig geschikt, meestal geen maatschappijleer genoten en geleefd. Toch ligt de huidige woke-lat veel te hoog, we hebben ze net als Frankrijk op een aanstaande dag keihard nodig, simpele bevolkingsstatistiek met "uitdagingen".
We hebben ze op een Aanstaande dag zeker nodig. Voor een eu leger, waar geen enkele Europeaan in wil om niet tegen andere Europeanen te hoeven optreden. Gelukkig hebben we straks miljoen nieuwe "Europeanen" die hier geen enkel probleem mee hebben. En ze hebben in 1x allemaal een goede baan..
Waarom posten ze dit op Twitter? Vragen om moeilijkheden.
Buiten dienst, en uit met z´n allen.
Ik zie er geen kwaad in.
@ChalinaRosa | 26-03-23 | 16:08: Ziet er op de telefoon zelfs naar uit, dat iemand het filmpje van andermans scherm filmt?
Laatste sprankje hoop is iig wel dat het morele kompas bij de politie nog op orde is. Zit niks persoonlijks in, alleen het verval van europa aan de kaak stellen en dan geschorst worden, treurig.
DE NOS kan de inhoud van het filmpje toch ook als nieuws brengen? Kwestie van keuzes maken.
Betaald verlof, daar zullen de heren blij mee zijn. Kunnen ze nu naar alle wedstrijden afreizen of is hun paspoort ingenomen?
Voor de meeste wedstrijden in Europa heb je geen paspoort nodig.
Ik hoor niks raars.
Gisteravond in het NOS journaal al filmpje gezien over stoute Franse agenten die onverlaten een tik met de wapenstok geven. Diezelfde onverlaten hebben de agenten weliswaar bekogeld met alles en nog wat en hun in de auto's in de fik gestoken maar dat mag geen naam hebben.
Daar kwam zelfs een Amnesty-mevrouw aan te pas om uit te leggen dat de dienders ver buiten hun boekje gingen. Ze sloegen te hard. Typisch nieuwsgaring op z'n NOS, natuurlijk: geen nieuws leveren, maar meteen duiding en commentaar. Die Amnesty-mevrouw zou ik nu zo verschrikkelijk graag willen uitnodigen om eens een uurtje in de voorste linies tussen die agenten te gaan staan...
Figuren als reconventie die mensen er zo graag bij lappen kunnen we ook wel missen.
Wat pas echt zorgwekkend is?
Het ging volgens Twitter om een prive reis.
En nou kan het aan mij liggen, maar wat mensen in hun prive tijd roepen, zeggen, fluisteren, het mag misschien gelogen zijn, het mag misschien kwetsend zijn, of onbeschoft... Het is prive.
En dan de omstandigheden: het zijn agenten. Mensen dus, die elke dag dat ze werken precies moeten zeggen wat hun leidinggevenden influisteren. Elke dag actief optreden om de burger te beschermen, om vervolgens te zien dat die oorzaken van onrust en ellende sneller weer op straat staan dan zij het rapport hebben ingeklopt. Zich elke dag kunnen inhouden om binnen de (eenzijdig bepaalde) lijnen te blijven werken waar 'de tegenstander' helemaal vrij is én zelfs door rechters gesteund kunnen worden.
Maar ja.
Een bepaald gedeelte van de bevolking vindt het blijkbaar een heel goed idee om mensen ook in hun prive omgeving in de gaten te houden. Puik plan, kan echt helemaal niks mis mee zijn. En werkelijk iedereen zal zich daar netjes aan houden.
Je kies voor agent of niet he... niemand verplicht je.
En of deze types nou gelijk hebben of niet, ik wil ook geen agent met bijv. Islamitische achtergrond die vanuit diens visie 'vanalles' vindt en dit voor de leuk ff post op youtube want 'het was prive'.
Politie is politiek correct, dat is boete quota en dat is lage straffen voor vele daders, dat weet je vante voren.
Oooohhhh... wat zal de korpschef Oost Nederland Janny Knol 'm nu lopen te knijpen... daar gáát je uitzicht op Chef Landelijke Eenheid, meid...
Als je daar chef wilt worden ben je sowieso carieremoe.
Wat!? Brachten deze agenten onder woorden wat zij zagen?
Wat je wel mag zeggen is dat je bij de politie maar één persoon van kleur ziet, dat is namelijk géén racisme.
Dit filmpje heeft wel een hoge cringe en plaatsvervangende schaamte waarde. Maar als je pas later leest dat het om politieagenten gaat schrik je pas echt.
Laatst was ik op pad met gelijke rechten activisten, van wat ik daar hoorde heb ik nog steeds rode oortjes.
Het beeld dat ik had van deze figuren en hoe ze zich ‘in functie’ presenteren lagen ver uit elkaar.
Plaatsvervangende schaamte over ons voorland, toch?
Legt u eens uit: plaatsvervangende schaamte, waarom? U ben ook buschauffeur? Of nee, u verkeerd in de gegoede kringen? En daar wordt uitsluitend en enkel lovend over welke groep dan ook gesproken. Ja ja.
En als u al schrikt bij het lezen dat het hier om politie agenten ging, dan zou ik vooral niet eens in de grote boze stad gaan rondkijken en luisteren. Vooral naar hoe de niet-blanke mensen over de blanke mensen spreken. Leerzaam.
@ratelaar | 26-03-23 | 15:56: mijn ervaring met zulke figuren is dat ze de meest obscene of schunnige (niet-grappige) opmerkingen maken, welke dan "toegestaan" zijn omdat ze 1 biertje ophebben
@Kartelmaster2000 | 26-03-23 | 16:42: Net als die grappenmakers in een garage in Eindhoven zeker.
Ik schrik helemaal niet van wat die agenten zeggen. Ik schrik me de typhus van de Godskolere bende die in Frankrijk dagelijkse praktijk is geworden door onbeperkte import van halfwas volk uit alle krochten van Afrika en het midden-oosten. Ik herken het Frankrijk waar ik jaren heb gewoond en gestudeerd niet meer terug. Dat agenten een reëele kijk op de zaak hebben pleit voor hun inzicht, nuchterheid en algehele en algemene ontwikkeling, wat niet gezegd kan worden van de "linkse walm" die ook bij Geenstijl vertegenwoordigd is en ook wordt getolereerd.
De arogantie, het dedain en de verkettering die uitgaat van die meurende "linkse walm" is wel wat anders ja.
Ben benieuwd hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze nog nooit een vergelijkbare grap hebben gemaakt. Iets voor een geenstijl poll?
Respectloos! Die mensen zorgen er juist voor dat er voldoende werk is voor deze agenten.
Bijna goed.
Het zijn de rechters die telkens de misdadigers weer terug op straat zetten.
En de politici die telkens meer toe laten in ons land.
Kansloos. Alles in dit filmpje, inclusief dat commentaar. En treurig bovendien.
Doe mij maar een gewone bal. Niks treurigs aan. Gewoon een live verslag uit het 2de decennium van de 21e eeuw.
Ach, de beelden spreken voor zich.
Parijs is verloren.
En let op!
Parijs, Brussel, Londen zijn een voorbeeld van wat Amsterdam en Rotterdam gaan worden.
Deze lollige mannen liggen in een deuk bij het zien van zoveel ellende, beetje grof misschien, maar vast niet persoonlijk bedoeld naar de mensen zelf, maar meer het lachwekkende van Frankrijk zelf.
Frankrijk ziet zichzelf als supermacht, als de baas in Europa, als beschaafd land.
Het is een ShitHole en daar mag je best om lachen.
En ze komen al zoveel politie tekort!
Volgens mij zeggen ze wat ze zien.
Misschien wat ongenuanceerd maar wel de waarheid.
Bij de politie heet dat dus waarheidsvinding. Kennelijk ook aan woke onderworpen.
Parijs is allang niet meer zo'n mooi stad. Inderdaad wat een pauperbende. Tentjes met gelukzoekers in de middenbermen van grote wegen, ongewenste autoramenlappers bij de stoplichten, overal noordafrikaanse types, om over banlieus nog maar te zwijgen. Ik hoef er niet meer heen. Ik ga wel ergens heen met natuur.
Natuur? Volgens Tjeerd en zijn stikstof-junta is dat compleet verdwenen uit ons land.
@Ommezwaai | 26-03-23 | 15:49:
Waarom moeten we dan iets beschermen wat er niet meer is?
@Ommezwaai | 26-03-23 | 15:49: precies, daarom lekker naar het buitenland.
praten wel met een plattelands accent , geen carpaccio connaiseurs
Racisme der hoge verwachtingen.
Is dit niet dezelfde wijk waar ooit ambtenarendelegatie werd ontdaan van hun laptops toen ze - tegen lokaal advies in - meenden een stukje van 100 meter wel te kunnen lopen in plaats van met de auto te gaan?
Ik hoop overigens dat de spelers van het Nederlands elftal ook geschorst worden. Drie NUL achter na een keer aan je kont krabben. Een penalty missen.. en ga zo maar door.
Tja, die straat ziet eruit als een scène uit de walking dead. Gaat een beetje ver om ze hiervoor te schorsen!
Blanke zeggen, terwijl iedereen weer dat het wit is of gepigmenteerduitgedaagde. Dat worden een paar strafcolleges van mevrouw Wekker.
Wel weer goed te horen dat er nog een hoop normaal volk bij de politie werkt, verder jammer van die schorsing.
Die mannen zien dagelijks “de zegeningen” van de multicultirutte samenleving. Dan ben je er wel een keer klaar mee, dunkt me.
De waarheid doet pijn!
Om hier nou 6 agenten voor te schorsen…
Het blijkt wel weer: Je mag het wel denken maar niet zeggen.
De immense angstige domheid van het beoordelingsonvermogen gesublimeerd in een schorsings-reflex. Deug-angst in al zijn oprechtheid. In het gelid mensen: deug!
Hij is GOED!
Je mag het alleen nog denken...
Tussen 940 en 1945 niet. Toen mocht je er ook voor uitkomen.
@Cobarde | 26-03-23 | 15:41: das toch 10 uur en 5 minuten waarin het wel mag. Mooi hoor.
@Cobarde | 26-03-23 | 15:41: Dat is toch nog 1005 jaar. Valt nog mee.
Neem aan dat men de uitspraken in eigen tijd deed.
Is dat een valide reden om te mannen te schorsen?
Onder het mom van ook privé heb je als agent een voorbeeldfunctie.
"Tijdens het gesprek stelt de onderzoeker van de afdeling screening je allerlei vragen over je privéleven die betrekking hebben op jouw functioneren bij de politie. Onderwerp van gesprek kan bijvoorbeeld je financiële situatie zijn, wat je doet in je vrije tijd, met wie je omgaat of hoe je tegen maatschappelijke problemen aankijkt." Dat laatste biedt daar wel mogelijkheden toe. Blijkbaar kijken de mannen niet goed naar de maatschappelijke situatie aldaar.
Maar je bent dan toch niet identificeerbaar als agent?
@Otto Normal | 26-03-23 | 15:47: ze kijken juist naar de maatschappelijke en socioeconomische problematiek in de Franse hoofdstad, en uitten daar hun zorgen over, gecombineerd met het vermelden van mogelijke oorzaken.
Ik bedoel, lekker dom lullen kan iedere onderzoeker.
Feit blijft, dat elk mens, dus ook een politieagent zijnde niet in diensttijd, gewoon zichzelf mag zijn.
Zo niet dan ken ik wel wat dienders die blijken alcohol te nuttigen!! Stel je voor! Of roken! Niks mee te maken met je prive, als voorbeeld voor de maatschappij mag je dat ook niet meer?
het lijkt mij ook wat overdreven. Waarom publiceren zij zelf zo'n filmpje?
Het is net zo iets als die Almerse popo rechercheur die prive met een burger dienstwagen 230km/h ging rijden met wat kindjes van de buren op de achterbank. Vrouwlief vond het wel grappig en deelde het filmpje met internet.
Overigens zijn er wel buurten als St Denis bij Stade de France (ooit de hoofdstad) waar je rond kan lopen en zou denken ergens in Senegal te zijn danwel Zuid-Soedan. Hier en daar wel leuk om te eten. Buiten de periferique is het op veel plaatsen zo.
@AntiZanicz | 26-03-23 | 16:46: NB is dat er in die buurten ontzettend veel auto wordt gereden. Met verkeersregels van elders die ook niet eens gevolgd worden. Dwz dat je er wel ontzettend lang over kan doen en dan ook ontzettend lang uit het raampje kan kijken. Net de Nieuwe Binnenweg, Kruiskade of de Schiedamse Vest (in Rotterdam).
@Eenzame SchifzofrEEN Ze komen onder een vergrootglas te liggen omdat ze het filmpje op sociale media hebben geplaatst. En dan mag je blijkbaar ook prive niet alles meer. (Zelf zie ik het probleem niet zo, maar goed, ik ben dan ook geen hoge pief bij de pliesie).
Die lutsers zijn vergeten er muziek onder te zetten.
www.youtube.com/watch?v=zfjm0K1l7AM
KeesT, echt jonguh. Jouw soort timing?
REAGEER OOK