Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dit moet autorijden gaan kosten als de klimaatkilometerheffing ingevoerd wordt

Het lijkt er op dat die zwarte doos in je auto een automatische incasso-functie krijgt

En dit zijn nog maar de prijzen voor lullige autootjes

Vorige week sneeuwde het allemaal een beetje onder in het verkiezingsgeweld, maar er is dus een """vergaand klimaatadvies""" verschenen over verhoging van vleestax, vliegbelastingen en de kilometerheffing. Maar we komen d'r toch nog even op terug want Autoreview sleutelde bovenstaand tabelletje in elkaar om te laten zien dat alleen dieselrijders die < 8000 per jaar rijden (dat is: bijna niemand) goedkoper uit zijn als er kilometerheffing met klimaattax wordt ingevoerd volgens de geadviseerde adviezen. Terwijl Euro5/Euro6-diesels ondertussen schoner zijn dan benzinemotoren, maar dat laat onverlet dat de zakelijke markt (leaserijders dus) vanaf 2025 alleen nog maar elektrisch zou mogen rijden. EV-rijders lijken relatief goedkoop af, maar vergeet niet dat die jarenlang geen BPM, wegenbelasting of zelfs bijtelling hebben betaald en dat stopt allemaal ook per 2025. En laadstroom is ook niet goedkoper geworden de afgelopen jaren.

Niet alleen is de productie van elektrische voertuigen helemaal niet schoon of slaafvrij, ze zijn reteduur voor niet-leaserijders en als wanneer de batterijen het begeven, ga je d'r op failliet. ) Als je dat al niet was omdat je in een rijdende salespitch voor abonnementsdiensten bent gestapt.) Verder adviseert het advies (opgesteld onder leiding van dit spook) de in Nederland al bizar hoge BPM te verdubbelen. En in hun artikel gaat Autoreview er nog van uit dat met de invoering van kilometerheffing de wegenbelasting vervalt, maar daar zouden wij echt niet zo zeker van zijn. Kortom: BBB mag wel opschieten met hun pleidooi voor meer & beter OV in de regio, want kilometerheffing kost de Kleine Rijder de kop. Om over de privacyschending van de zwarte doos in je auto nog maar niet te beginnen, want je rijdt straks geen kilometer meer zonder dat er een apparatsjik van de Belastingdienst met je meerijdt. Freude am Fahren? Das war einmal...

Reaguursels

Inloggen

Gaaf land met gaaf volk dat op een gave overheid blijft stemmen.
Zei ik gaaf? Ik bedoel kut.

niet-creatief | 21-03-23 | 02:18

Bedankt hè voor die spookfoto, geen honger meer!

Midlifecrises | 20-03-23 | 23:04

De overheid zoveel macht geven…

Niets, echt níéts geleerd van de Tweede Wereldoorlog.

Zomaarwat | 20-03-23 | 22:57

Hier in België betaal ik €64,58 verkeersbelasting. En dat is per jaar.

BrulSpin | 20-03-23 | 22:40 | 1

Dat verklaart meteen de staat van het wegdek daar.

Dezenaamhier | 20-03-23 | 22:58

Nou, we hebben dus geen moment te vroeg op Carolien gestemd. Deze waanzin moet gestopt worden. Weg met de klimaatfascisten.

geerdt | 20-03-23 | 22:26

Allemaal voor het klimaat hoor. Helpt weliswaar niet, maar dan kunnen we er altijd nog de omvolking van bekostigen.
Wist u bijvoorbeeld dat zo'n flexwoning van 15m2 voor een Nieuwe Nederlander zo'n €130.000 per unit kost? En dat is nog exclusief het uitkopen van de boer.

wapster | 20-03-23 | 22:20

Zal eens tijd worden. Wordt het eindelijk een beetje rustiger op de weg. Bedrijfswagen, kostprijs beetje omhoog, 12% winst erover en hup, doorberekenen aan de consument. Top!

Klaas_de_Waal | 20-03-23 | 22:19 | 1

Een echte D66'er aan het woord.

adam76 | 20-03-23 | 23:16

Rekening rijden is er al zo lang als ik weet: Accijns en btw. Hoe meer je rijdt hoe meer je tankt en betaalt. Hoe onzuiniger je auto , hoe meer tankt en betaalt. Dit gaat niet om rekeningrijden maar om macht , control , door middel van GPS. Het compleet geautomatiseerde boete- en belastingsysteem. Ze weten precies waar je wagen is en hoe vlug je beweegt ,.of het systeem ziet dat je in 62 minuten 139 km verplaatst bent : boete!. Met je euro 4 in een euro 6 zone ? Een kruising oversteken N-Z om 13:45 en 17 seconden , op dat exacte tijdstip was het stoplicht rood zegt het systeem :boete ! GPS ziet een verkeerde beweging in een 1 richtingsweg : boete !. En ongetwijfeld nog veel meer narigheid en alles volledig geautomatiseerd , je komt nergens meer mee weg.

Pittzz | 20-03-23 | 22:04

Stem ze weg!

funkyd | 20-03-23 | 22:01

De prijs per kilometer wordt een geweldige melkkoe , De benzine prijs wordt gelukkig in toom gehouden door de prijs van benzine in Duitsland en Belgiè ,anders was die hier al lang meer dan € 5 per liter geweest....

Nico_the_Sparrow | 20-03-23 | 21:18

Eerst zien, dan geloven. Voorlopig lijkt er een ommekeer meer in de rede nu de politieke schaakstukken verschoven zijn.

dijkbewaker | 20-03-23 | 20:52

Dit wordt voor u verzonnen door hooggeplaatste ambtenaren, die zoals bekend overwegend op D66 stemmen, om D66 beleid door te drukken.
Allemaal onder het mom, dat de wereld vergaat, als we niet doen wat zij aanbevelen.
Ben ik toch even blij, dat ik bij de PS-verkiezingen op BBB gestemd heb, ook al is het niet mijn partij, en vind ik ze te rechts. Maar één ding stond bij mij als een paal boven water: dit D66-kabinet moet tegengewerkt worden, en daarvoor is BBB de aangewezen partij.

KeesBruin | 20-03-23 | 20:50

Simpel dus, de invoer van de electrsiche auto gaat de overheid 12 tot 15 miljard euro op jaarbasis aan gemiste accijns en BTW kosten.
Dat moet hoe dan ook worden gecompenseerd en "budgetneutraal" betekent dat het de overheid geen cent extra mag kosten, dus de hele administratieve omzetting en het opzetten van een volgsysteem mag hier nog bij opgeteld worden.
topgear.nl/autonieuws/hoeveel-liter-b...

Dezenaamhier | 20-03-23 | 20:47

U was het laatste jaar al een werkdag per week minder waard geworden dankzij het geweldige overheidsbeleid. Daar komt straks dus nog een werkdag bij.

Blijf dus vooral stemmen op de gevestigde partijen dan rolt u vanzelf het communisme in (and you will be happy).

Stonecity | 20-03-23 | 20:43

Rekeningrijden is zoiets als genaaid worden tegen betaling terwijl je allang betaald hebt.

Hopenschauer | 20-03-23 | 20:39 | 1

Een beetje zoals een auto kopen met alle opties die je per maand kunt huren?

Flibbage | 20-03-23 | 21:45

Vanochtend las ik nog een artikel in de Amerikaanse pers over EV's.

Blijkt dat auto's al na kleine ongevallen door de verzekeringsmaatschappijen worden afgeschreven omdat er weinig aan beschadigde accu's gedaan kan worden.

Niet alleen leidt dit tot hogere premies, de positieve bijdrage die EV's zouden leveren aan de milieuproblematiek worden zo teniet gedaan.

Anomiemus | 20-03-23 | 20:27 | 1

2030 wordt een mooi jaar om te emigreren

Francine Fishpaw | 20-03-23 | 20:19

Maar dan blijft de vraag... wat gaan ze met dat geld doen? Bomen planten in Afrika ofzo? Ik wil dan wel eens weten hoeveel dorpen ze gaan weg sturen.
Of... Hier in Nederland nog meer natuur aanleggen om ze de "stikstof problematiek" nog dringender te maken?
Of worden het allemaal bedrijfjes die op papier met CO2 certificaten gaan goochelen om op papier een betere wereld te creeëren?
En dan maar kjjken hoe de bevolking in opstand gaat komen, ieder "draagvlak" voor milieu plannen verdwijnt (terwijl het gros van de mensen niets tegen adequate en afgewogen maatregelen heeft ) en deze ideologen weggestemd worden, om met een (relatief onervaren) kabinet de strijd aan te gaan met de oppermachtige EU, welke door de regeringen van de laatste decennia middels weggegeven souvereniteit in het zadel is gehesen.
Onwetend en ondemocratisch met als excuus: "dat was fout, maar... shit happens!"

Wordt gezellig, de komende 10 jaar....

mazel_tov | 20-03-23 | 20:18 | 1

Dat geld geven ze weg aan andere landen.

schillenboer | 20-03-23 | 20:49

In Frankrijk hadden ze het idee om wegenbelasting op de benzine te doen. Met als gedachte dat als je meer benzine gebruikt, je dan meer de wegen gebruikt en dus meer wegenbelasting betaald. Betalen die toeristen ook keurig mee aan de wegenbelasting tijdens hun verblijf. Wegenbelasting die dan ook echt naar wegen gaat.
Wel eerst die schatkisttekortbelastingen schrappen graag.

Alquest | 20-03-23 | 19:59 | 3

Euuh, volgens mij is dat al heel lang zo m’n beste.

D-Fens_1963 | 20-03-23 | 20:02

- Algemene informatie over de Franse tolwegen

In Frankrijk wordt geen wegenbelasting betaald, daarom wordt op de meeste autosnelwegen in Frankrijk tol geheven voor iedereen die de tolweg gebruikt. Ook zijn er enkele tolbruggen en toltunnels. De tol-inkomsten worden onder andere gebruikt voor het onderhouden van de wegen en het aanleggen en onderhouden van aan de snelweg gelegen stopplekken (aires).-/

Ooit in Frankrijk geweest?

theo-is-dood | 20-03-23 | 20:10

Ik ben een keer naar Parijs gereden zonder gebruik te maken van tolwegen. Dat kan wel, gewoon over binnenweggetjes. Maar in plaats van 4 uur deed ik er 7,5 uur over. Dat terwijl de tolkosten misschien 20 euro in totaal waren. Dat is 1/3 tank Euro95. Dus die tolwegen zijn best betaalbaar. In Nederland kan dat niet, behalve een paar kilometer tolweg in Zeeland.

Nivelleermarionet | 20-03-23 | 20:44

dat gelul, ik heb geen kinderen, neem geen kinderen, dus ik doe voldoende aan O2 reductie, tijd dat ze dat ook eens meenemen. geen kinderen, mag je belastingvrij een diesel rijden en zonder extra tax onbeperkt vliegen.

oh nee he | 20-03-23 | 19:50 | 3

Ai u produceert geen toekomstige belastingbetalers? Dat lijkt mij reden genoeg voor een fikse extra aanslag.

Zoiets | 20-03-23 | 20:11

Als U wel een kind had gehad , had u dan uw eerste zoon ook Ohno genoemd;)

Smoelensmid | 20-03-23 | 20:20

Waarom zou u aan O2 reductie willen doen?

president osama | 20-03-23 | 20:58

Hoe onaangenaam wil je het leven in NL maken? Waar zijn ze in godsnaam mee bezig in dit land? Ik was al van plan om te vertrekken op de duur, maar dat wordt alleen maar aantrekkelijker zo. Hier leven begint te lijken op een straf, wat een kloteland is dit inmiddels!!

Lompelul | 20-03-23 | 19:46 | 6

@theo-is-dood | 20-03-23 | 20:15: Geef het maar weg. Zo blijkt maar weer eens. Maar ergens moet de rekening wel betaald worden en daarom hebben we hier steeds veel van die rare belastingen.

Deflatiemonster | 20-03-23 | 20:53

@theo-is-dood | 20-03-23 | 20:15: laatst nog 850 euro mogen aftikken voor wat onderzoeken. Dat anderen dat gratis krijgen, leuk, maar raadt eens wie dat eigenlijk betaalt.

Nuchternederland | 20-03-23 | 20:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Allemaal omdat de lizzard-people in elk bestuur op aard de leefomgeving aangenaam willen maken.
Waarom zijn deze schubbekutjes nog nimmer ontmaskerd eigenlijk?
Teh signs wer on teh wall..

NiCeY | 20-03-23 | 19:43

Als ze dit gaan doen ga ik weer lekker thuiswerken en laat mijn 20 jaar oude diesel de hele dag stationair draaien. Vervuil ik net zoveel maar betaal ik niks voor de km's

Stentheman | 20-03-23 | 19:43 | 2

Ha!

PolBot | 20-03-23 | 20:43

En neem ik een 150kva diesel generator voor thuis! Wordt dan goedkoper dan stroom per kwh

boerk | 20-03-23 | 21:27

Het reaguurdersgilde hier lijkt op te delen in twee groepen; een deel wat de nieuwe prijs van vrijheid niet ziet zitten en een deel wat de prijs van de nieuwe vrijheid wel ziet zitten.

D-Fens_1963 | 20-03-23 | 19:39 | 3

Hier scheiden onze wegen;)

Smoelensmid | 20-03-23 | 19:43

Hahahahha weer eentje alles wat word veranderd kost uiteindelijk meer zo rolt nl.

Just-me | 20-03-23 | 19:36 | 1

Kijk die zin nog eens na.. ;(

Smoelensmid | 20-03-23 | 19:44

Als ze zo door gaan kunnen we mobiliteits-toeslag gaan invoeren.

Mobiliteit is onderdeel van je liberale vrijheid, dus de praktische bruikbaarheid en betaalbaarheid daarvan is daarop van invloed.
Dus VVD, vind eens ergens echt iets van, even niet wegkijken nu.
Hoe moeten we dit zien?

AdvocatusDiaboli | 20-03-23 | 19:27

Maar hoe werkt deze shit nou precies? Komt de rijtuigbelasting te vervallen?

Lompelul | 20-03-23 | 19:26 | 1

Ja tenzij je een vierspan hebt.

Smoelensmid | 20-03-23 | 19:45

Alle Rijksambtenaren met openbaar vervoer naar kantoor. Dat scheelt volgens mijn rekensommen zoveel uitstoot dat het hele rekening rijden niet meet nodig is. Tenminste niet voor milieu doeleinden. Maar ja, ambtenaren die zichzelf iets ontzeggen, die ken ik nog niet.

wegenbouwer | 20-03-23 | 19:20 | 1

Dat geldt al voor 99% van de ambtenaren.

theo-is-dood | 20-03-23 | 19:33

We gaan weer terug naar de middeleeuwen, waar mensen niet verder dan 20km vanaf hun geboorteplaats kwamen.
Behalve de elite.

AdvocatusDiaboli | 20-03-23 | 19:20 | 1

Dat heeft voor het plebs wel langer bestaan dan tot in de ME ‘-s hoor.
Muv de zeelui.

D-Fens_1963 | 20-03-23 | 19:44

Een wereld die je met iedere gereden autokilometer verbetert, stel je eens voor !

funda | 20-03-23 | 19:15 | 3

Mijn werkgever zegt altijd dat het water wat wij lozen schoner is dan dat we het innemen.
Onze productiefaciliteit bevindt zich dan ook aan een van de meest vervuilde waterwegen van Nederland :-/

D-Fens_1963 | 20-03-23 | 19:48

@D-Fens_1963 | 20-03-23 | 19:48:
Jaren terug was er EU directive over 'water in de oorspronkelijke kwaliteit'. Dus de Rijkswaterstaat als beste jongetje van de klas bodemmonsters nemen om de 'oorspronkelijke kwaliteit' te achterhalen. Bleek dat het water schoner was dan de afgelopen 500 jaar is geweest. Het waren viespeuken in de 15e, 16e, 17e, 18e en 19e eeuw. En niet alleen de steden, ook de rest.
Dus voor ''oorspronkelijk' mag je in dit land 500 jaar terug. Vind ik mooi.

Alquest | 20-03-23 | 20:08

@Alquest | 20-03-23 | 20:08: deden ze dat maar met "natuur", vóór de turfwinning was overal bos ipv de huidige heidegebieden

boerk | 20-03-23 | 21:30

Jij hebt een gaatje in je h…., euuh, kies.

D-Fens_1963 | 20-03-23 | 19:20
▼ 1 antwoord verborgen

Rijden zonder BPM en motorrijtuigenbelasting:
uitspraken.rechtspraak.nl/#!/details?...

2.15.
De bewijslast rust op de inspecteur om feiten en omstandigheden aannemelijk te maken die de conclusie rechtvaardigen dat de auto feitelijk ter beschikking stond aan belanghebbende en dat belanghebbende met de auto in Nederland duurzaam gebruik heeft gemaakt van de weg dan wel dit beoogde.”

theo-is-dood | 20-03-23 | 19:14

Benieuwd wat de BBB hiervan vindt, want het is gewoon een vorm van plattelandbelasting.

Willem van D | 20-03-23 | 19:09 | 2

Wordt geregeld: De herinvoering staat sinds deze week op de agenda in politiek Den Haag. De Tweede Kamer heeft het kabinet verzocht op korte termijn onderzoek te doen naar een mogelijke terugkeer van rode diesel. Het voorstel werd ingediend door Caroline van der Plas (BBB) met ondersteuning van Chris Stoffer (SGP) en Wybren van Haga (BVNL). Een grote meerderheid van de Tweede Kamer steunde de motie.

De fiscale uitzondering voor de boeren komt weer terug: Rode Diesel!

Nou weet u ook waarom ze in een Mercedes Diesel rijden

“ Voor rode diesel hoeft minder accijns te worden betaald dan voor gewone diesel. Rode diesel werd in Nederland in 2013 afgeschaft voor toepassing door onder meer boeren, tuinders en loonwerkers. Alleen scheepvaartbedrijven mogen er nog gebruik van maken. Het verschil tussen gewone en rode diesel was destijds 15 cent per liter. Nu zou dat verschil 20 cent per liter zijn.”

www.nieuweoogst.nl/nieuws/2022/04/09/...

theo-is-dood | 20-03-23 | 19:21

En natuurlijk ook dag mantelzorg en dag mobiele dienstverlening. De reiskostenvergoeding mag ook wel vertienvoudigen. Nu rij ik nog op verzoek vd overheid 2-3 uur voor iets kleins juridisch wat niet op afstand kan/mag van de overheid. Ze zakken maar in de stront. Zoek maar iemand anders (die is er nu al niet).

Wat verdient dat nou, beroepsobstructicus bij de overheid?

Nichtsneues | 20-03-23 | 19:08

De eerste vraag die in mijn opkomt is hoe je die black box kan manipuleren.

Zoelense Hobbyboer | 20-03-23 | 19:05 | 4

Pools kenteken

theo-is-dood | 20-03-23 | 19:21

Een volledig mechanische oldtimer dat wordt lachen.

Toedels | 20-03-23 | 19:40
▼ 1 antwoord verborgen

Wel raar dat ze een Fiat Piacanto gebruiken als rekenvoorbeeld, wie zijn die mensen die daarin rijden? Neem dat ook een standaard middenklassen benzine auto van zo'1500kg mee in de berekening.

En rekening rijden is er toch al jaren? Accijnzen op benzine en diesel, of verdwijnen die zodra er rekeningrijden komt?

klaas24 | 20-03-23 | 19:02 | 1

Dus dan zelf maar even rekenen:
Middenklasse van 1500kg nu € 200 per kwartaal/€ 800 per jaar en rij minder dan 5.000 per jaar. Dat zou dan maximaal € 450,- per jaar worden en als de accijnzen op benzine ook verdwijnen (grapje natuurlijk) dan kan t wel uit.

klaas24 | 20-03-23 | 19:10

Bezit zelf ook een zwarte doos, en een wit leren bankstel uiteraard.

skoftig | 20-03-23 | 19:01

Het is al de vraag of de loonheffingen volgende maand nog verwerkt kunnen worden dus hoe gaat men dit realiseren?

Zoiets | 20-03-23 | 19:00

Nederland perst mensen alleen uit met belasting. Het klimafaat zal u breken. Terug naar 1850. Gaat plaggen gronden kopen.

Zatkniss | 20-03-23 | 18:53

Gaat lonen om over de grens een fictief woonadres te regelen en daar ook je auto te registreren.
Net als de arbeidsmigranten geen nl wegenbelasting e.d. afdragen.

Hentjehopeloos | 20-03-23 | 18:52 | 2

Hmm. Ik denk dat mensen met een buitenlands kenteken gewoon een prepaid tolkastje aan de grens mogen huren.

Zatkniss | 20-03-23 | 18:54

Ik heb, gezien het grote aantal buitenlandse kentekens hier in het grensgebied, het idee dat van die mogelijkheid al veel langer gebruik wordt gemaakt.
Arbeidsmigranten is 1 ding, werken of werkadres net over de grens is volgens mij nog aantrekkelijker.

D-Fens_1963 | 20-03-23 | 19:59

Tja, met de huidige energieprijs is een Tesla rijden ook niet goedkoop. Maar ach, we worden massaal gepushed elektrisch te gaan rijden en dan door een tekort aan elektriciteit zullen de oude kolencentrales wel weer opgestart worden. Lekker bezig jongens!

Sinclair | 20-03-23 | 18:51 | 1

Onbegrijpelijk dat er niet wat verder vooruitgekeken wordt.
EV's worden al 20 jaar gezien als de toekomst, maar het net is niet verzwaard.

Iets te onbegrijpelijk.,
Schaarste is goed voor prijzen, begrijpt u wel?
De vrije markt kan het niet oplossen als er teveel macht is ergens.

AdvocatusDiaboli | 20-03-23 | 19:23

Gezien het ontbreken in het bovenstaande lijstje, komt er een vrijstelling voor trekkers?

W_F | 20-03-23 | 18:50 | 1

Buiten de steden (ook de tussenstukken in de randstad) kun je bijna niet zonder auto. Dus dit gaat er zeker niet komen. Leve de BBB.

Het brein erachter | 20-03-23 | 18:49

Openbaar vervoer... haha. Woon in oude Dorp Blaricum, werk in Amersfoort. Lopen is sneller dan openbaar vervoer. En de goedkoopst pomp van Nederland is om de hoek. B'cum Amersfoort is precies goede afstand om mijn 5.3 liter V12 warm te rijden...

MeneerGuggenheimer | 20-03-23 | 18:47 | 3

Lol, ik een 5,5 v8

rifraf | 20-03-23 | 18:57

Jaguar XJS? Mazzelaar! Toevallig de cabrio versie ook nog, de XJS-C?

Sinterbikske | 20-03-23 | 20:00

En wat gaat een 530 D kosten met 40.000 km/jr?

Crankhead | 20-03-23 | 18:47

Autorijden wordt duur. Dat is zeker...

MeneerGuggenheimer | 20-03-23 | 18:46

Wat dacht je dan?
Dat rekening rijden goedkoop zou blijven omdat we van de wegenbelasting af zijn? Whoehahahaha.
Nee goedkoper wordt niets, wel duurder.
En met een orachtige benzine middenklasser kan je beter emigreren. Hup BBB. Pak de absolute meerderheid in de Tweede Kamer.

de Voorzittert | 20-03-23 | 18:45 | 3

Uiteindelijk moeten de kosten van het wegennet betaald worden, de opbrengsten uit accijns, bpm, btw en motorrijtuigenbelasting zijn nu kostendekkend. In feite hebben we al een prijs per km, namelijk de accijns en btw op brandstof. De opbrengsten hiervan zullen afnemen als meer auto’s elektrisch worden, je kunt die accijns en btw niet op huishoudens gaan verhalen. De invoering van dit systeem wordt nu verhaald op de brandstofrijders die veel duurder uit gaan zijn. Maar de kosten voor elektrisch rijden zullen niet goedkoper worden, uiteindelijk veel duurder zelfs.

Sinterbikske | 20-03-23 | 18:53

@Sinterbikske | 20-03-23 | 18:53: die btw zit ook op de electriciteitsrekening. Als het bij kostendekkend zou blijven, soit wellicht. Maar dit is gewoon een onevenredige belasting natuurlijk.

de Voorzittert | 20-03-23 | 19:03

@Sinterbikske | 20-03-23 | 18:53: Als de perverse rendementsprikkel zijn intrede doet is eerst de mens en vervolgens het milieu de klos.
Tot zover de vooruitgang.

D-Fens_1963 | 20-03-23 | 19:26

Nederland Gidsland! Dat is de strategie van onze heersers. Wij eerst, dan kunnen ze in de grotere landen, Duitsland Frankrijk, straks zeggen: kijk maar in Nederland HEBBEN ze al een kastje in hun auto!

Ir. Wilhelmus | 20-03-23 | 18:38

Er bestaat al een perfect systeem voor rekeningrijden: Accijnzen - de meer je rijdt, de meer je betaalt. “If it ain’t broke don’t fix it”, maar in de klimaathysterie gaat ieder gezond verstand overboord. In deze tijd is het normaal dat Duitsland miljarden uitgeeft aan een energietransitie met als resultaat méér steenkool én hogere energieprijzen; normaal dat Nederland miljarden uitgeeft aan wind en zon terwijl die netto amper 5% van onze energie leveren en werkelijk niets veranderen aan het klimaat; normaal om Tesla’s te subsidiëren terwijl die niet beter zijn voor het klimaat dan een nieuwe diesel; en normaal om de rijdende burger nog harder te naaien met een dure vervanging van een uitstekend systeem.
Dit land wordt geregeerd door paniekerige, hysterische neuroten.

Zeddegeizot | 20-03-23 | 18:35 | 1

Ja maar met accijnzen betaal je per liter evenveel per geproduceerde hoeveelheid CO2. dus dat is veel te eerlijk. Dat moeten we niet willen met z'n allen!

W_F | 20-03-23 | 18:45

Onder het mom van het klimaat de burger helemaal uitkleden.
What's new?
Nederland is al het duurste land ter wereld om auto te rijden, laten we het nog VEEL duurder maken, dat zal ze leren, die kutburgers.

LonelyWanker | 20-03-23 | 18:34

soms krijg ik het idee dat een klein groepje rijken het gewoon vervelend vind dat iedereen tegenwoordig een zekere mate van luxe heeft. TV. Auto. Vrije tijd. Vliegen. Goed eten.

Ze denken met weemoed terug aan vroeger, toen het klootjesvolk aan het vernikkelen was van de kou in plaggenhutjes, terwijl de heeren van stand met haardvuur, vermaak, goed eten in kastelen woonde, met vervoersmiddelen anders dan lopen. Ja, zo moet het weer zijn!

Ir. Wilhelmus | 20-03-23 | 18:33 | 2

Kaag de nieuwe Ebenezer Scrooge.

Sinterbikske | 20-03-23 | 18:36

U heeft gelijk amice. Het gepeupel moet haar plek weer weten.

BoerKoekoek | 20-03-23 | 18:43

Een "onderzoeksrapport" van verschillende ministeries. Is dat gebaseerd op onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek of op wensdenken?

Eigenlijk meer benieuwd naar het stemgedrag van deze "ministeries." vorige week.

MorgenEenAnder | 20-03-23 | 18:31 | 1

Beetje vreemd dat het onderzoeksrapport er al is voordat het experiment begint. Nu werden de theorieën van Einstein ook pas achteraf bewezen, maar die bleken ook niet helemaal correct in alle situaties.

W_F | 20-03-23 | 18:42

Per kilometer betalen, maar dan wel weer afhankelijk van het (geschatte) verbruik. Een vreselijk duur systeem terwijl we al zo'n systeem hebben, sterker nog, dat systeem werk automatisch op basis van het werkelijke verbruik van elk type auto en elke rijgedrag, en is ook nog eens exact evenredig met de geproduceerde hoeveelheid CO2. Het heet: betalen per liter. Het enige wat misschien nog verbeterd kan worden is de energiebelasting op stroom voor EV rijders: die zou afhankelijk gemaakt kunnen worden van de stroom mix per leverancier,zodat die ook evenredig is met de geproduceerde CO2/kWh. Dit hele systeem kan binnen 1 week ingevoerd worden, elk jaar passen we die accijnzen aan, geen kunst aan. En al die overbodige ambtenaren kunnen we omscholen naar metselaars.

W_F | 20-03-23 | 18:29

Vervangt dat de wegenbelasting?

inCol | 20-03-23 | 18:27 | 2

ha, ha, ha, ha. LoL.

W_F | 20-03-23 | 18:31

Starttarieven die enigszins acceptabel zijn voor de auto-hatende veganistische knotjes uit de Randstad waar je toch al 10 jaar op een onbetaalbare parkeervergunning niet betalen die geen enkele garantie geeft op een daadwerkelijke parkeerplek.

Alle andere mensen snappen dat dit slechts het startschot is waarmee vooral ‘de provincie’ de l*l is.

_pacman_ | 20-03-23 | 18:27 | 1

Ja want in de orovincie heb je een auto echt nodig.
Als je in hartje amsterdam woont dan woon je al in je 15-minute city...

ReyNemaattori | 20-03-23 | 18:47

Mogelijk leidt dit soort plannen eindelijk tot de val van Rutte en het verlies van vele zetels voor zijn vvd bij de hopelijk snel komende Tweede-Kamerverkiezingen.

P-unit | 20-03-23 | 18:27

De kosten voor het wegennetwerk zijn ongeveer 20 miljard per jaar. De opbrengst uit motorrijtuigenbelasting 6 miljard www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/03/bijna...
en de opbrengst uit accijns en btw op brandstof 12 miljard topgear.nl/autonieuws/hoeveel-liter-b...
Tel daar de bpm en btw nog bij op bij aanschaf en de btw die de automotive branche oplevert, dan zijn de kosten voor wegenonderhoud dus ruim gedekt. De invoering en de kosten van het rekeningrijden slaan dus helemaal nergens op omdat het voor niemand goedkoper wordt en zullen ook nog eens zware gevolgen op economisch en sociaal gebied gaan hebben.

Sinterbikske | 20-03-23 | 18:27 | 2

Waarbij je nog even vergeet dat de wegen ook een functie hebben voor diegenen zonder auto, hoe komt hun voer anders in de supermarqt ?

robbie103 | 20-03-23 | 19:21

@robbie103 | 20-03-23 | 19:21: en als je dan niet meer zou eten dan ga je met de ambulance alsnog over die wegen

Shoarmamasutra | 20-03-23 | 22:18

Laura snapt het probleem niet zo. Haar auto met chauffeur wordt door de belastingbetaler betaald. En zelfs met haar schamele anderhalve ton inkomen kan ze een autootje voor kinderen toch nog wel betalen. Dus wat is nou het probleem?

TheEgg | 20-03-23 | 18:25

Prima voorstel, dat rekeningrijden. Het daadwerkelijke verbruik wordt dan belast. En schaarste krijgt een prijs.

Après toi | 20-03-23 | 18:24 | 5

En u wordt 24/7 gevolgd door uw overheid, dat zal uw onderbroekje wel nat maken.

JJMS | 20-03-23 | 18:33

@Après toi | 20-03-23 | 18:31: dat is wel een vergezochte reden om maar die kastjes in de auto's van mensen te kunnen hangen.

Bovendien wordt van een lokatie- en tijds- afhankelijk systeem in het artikel helemaal niet gerept.

Ir. Wilhelmus | 20-03-23 | 18:40

@Ir. Wilhelmus | 20-03-23 | 18:40: Singapore.

Après toi | 20-03-23 | 19:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Goed plan, gedragsverandering is belangrijk.

thanseeuwen | 20-03-23 | 18:16 | 4

Er moet meer verboden en gehandhaaft worden.

JJMS | 20-03-23 | 18:34

het lijkt wel een nu_NL paneel hier tegenwoordig.

Ir. Wilhelmus | 20-03-23 | 18:34

@Ir. Wilhelmus | 20-03-23 | 18:34: Echt he, leninistische kutboomers

Renkum0317 | 20-03-23 | 20:34
▼ 1 antwoord verborgen

Hoor net op het journaal dat die wetenschappers van het IPCC heel hard hebben gewerkt in NY aan dat klimaatrapport. Ze hebben zelfs nauwelijks geslapen. Sure. Is dit voor kinderen? En nu weer 3 jaar labbekakken en aan de staatstiet.

Piet Karbiet | 20-03-23 | 18:09 | 5

@Bankivahoen | 20-03-23 | 18:23: Precies. We hebben nog maar 5 jaar. Of misschien 10. Maximaal 15. Of tot er iets nieuws verzonnen wordt waaraan we allemaal dood gaan.

spanarchist | 20-03-23 | 18:37

Ze zijn elke maand wel twee keer op en neer gevlogen om te overleggen, dus het zal wel erg belangrijk zijn geweest

geen_kwijl | 20-03-23 | 18:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben al meer dan 30 jaar monogaam, maar een zwarte doos in mij auto zou me wellicht op andere gedachten kunnen brengen.

juan Kroef | 20-03-23 | 18:05 | 3

ik heb het ooit gedaan op een zwarte doos, het viel niet tegen.

homieguerneville | 20-03-23 | 18:12

Voor dat geld neem je toch een riksja met chauffeur in dienst?

Mr_Natural | 20-03-23 | 18:02 | 1

Die dat ook moet betalen en het gewoon doorberekend aan de klant?

keistad | 20-03-23 | 18:03

Vooralsnog is bijna elke oplossing die de overheid bedenkt voor het beïnvloeden van gedrag van burgers het verhogen van de belastingen. Energiebelasting op gas omhoog, belasting op vlees omhoog, nu weer de belasting op individueel vervoer omhoog. Wat gaan ze toch allemaal uitspoken met dat geld?

JJMS | 20-03-23 | 18:02 | 4

Joe own nothing........

Bankivahoen | 20-03-23 | 18:17

Al dat geld? De jaarlijkse stijging van de zorguitgaven met acht procent betalen misschien?

En vanzelfsprekend ben ik vóór lagere belastingen en tégen een overheid die met belastinggeld smijt.

theo-is-dood | 20-03-23 | 19:31

Weggeven aan Ukraine, aan Afrika.. you name it. Complete idioten zijn het

schillenboer | 20-03-23 | 20:42
▼ 1 antwoord verborgen

begrijp niet dat de bovag & de rai-vereniging dit akkoord hebben gegeven..
als er 1 groep is die naast de boeren het land plat kunnen leggen.
gewoon ff een dag niet tanken... en rutte huilt hard

Triple2K8 | 20-03-23 | 18:01 | 1

U kent de voorzitter van de Bovag?

MorgenEenAnder | 20-03-23 | 18:04

En een flinke boete graag als je doos kapot is.

Bomenknuffelaar | 20-03-23 | 18:00 | 1

Mag ik als vrijgezel ook nog de straat op, of kan ik een leen-doos krijgen?

W_F | 20-03-23 | 18:47

Is toch ook gewoon het doel? Geen privaat autobezit meer, althans niet voor het plebs, want die zitten straks toch opgehokt in hun 15-minute-city, en daar komt geen auto bij kijken.
De herverdeling van middelen in een tijd van toenemende schaarste wordt ditmaal wat rigoureuzer ingezet. Iets met ESG en zo.

Abject | 20-03-23 | 17:59 | 1

Lijkt me meer WEF gekte.

ChalinaRosa | 20-03-23 | 18:12

Er zijn hier in de buurt heel veel paarden, misschien is dat een optie om naar mijn werk te gaan. Loopt op haver, maar stoot wel methaan en CO2 uit....

small_town_dude | 20-03-23 | 17:58

Dan zullen ze met een 8-polige stekker moeten komen wil dat op mijn auto gaan passen.

Veepert | 20-03-23 | 17:58 | 2

Waarom zou hij aangesloten moeten? Lijkt me net zoiets als die truckersmautdingen of westerscheldetunneltransponders. Achter t raam hebben hangen is genoed en dat kunnen ze ook controleren.

Shoarmamasutra | 20-03-23 | 22:22

Eco-fascisten. Niet meer en niet minder. Ze komen voor uw haard en huis en uw automobiel. Uw (qua voedingswaarde niet te evenaren) grasgevoerde ribeye van eigen bodem moet eraan geloven en we gaan naar een CO2-budget. Daar komt nog eens bij dat de eco-fascisten ook nog enthousiaste aanhangers van de woke-religie zijn. Een giftige cocktail die er voor zorgt dat onze manier van leven onder druk gezet wordt, polariseert en vooral NIETS van de zelfbedachte of zelfgecreëerde problemen oplost.

JJMS | 20-03-23 | 17:57 | 1

Oplossen van die problemen is ook niet het doel, afpakken van al ons geld en zelfstandigheid wel, until you will own nothing.

klaasjanhenk | 20-03-23 | 18:13

Daarom, trapauto, gaat prima daar rijdt ik al mee sinds kleuterschool.

meneer Q | 20-03-23 | 17:56

Als Jan-met-de-korte-achternaam de kosten van zijn autootje niet meer kan ophoesten, wie gaat dan het onderhoud van het wegennet betalen?

Mr_Natural | 20-03-23 | 17:56 | 3

Gewoon Jan met-de-korte-achternaam. Die houdt immers geld over.

Joris Beltsin | 20-03-23 | 17:58

Jan-met-de-pet.

JJMS | 20-03-23 | 18:00

Meer hardwerkende asielzoekers importeren. Apothekers en raketgeleerden dragen nu eenmaal meer belasting af.

spanarchist | 20-03-23 | 18:00

Ik vind Laura wel iets voor Dolf Jansen.

Joris Beltsin | 20-03-23 | 17:55 | 1

Hahaha ja ze zouden een 'mooi' koppeltje maken.

2tribes | 20-03-23 | 18:38

Dan zal ik meer dan 5000 kwijt zijn, tijd om mijn tarief te verhogen dus. En de lonen van mijn werknemers. Waar is dat goed voor?

small_town_dude | 20-03-23 | 17:55 | 1

Klimaat natuurlijk.

Joris Beltsin | 20-03-23 | 17:56

Minder paupers op de baan, minder files.

Is er echt iemand die daar op tegen is.

Aan de andere kant moet de Staat wel ingrijpen met openbaar vervoer. In FUCKING Oekraïne rijden de treinen op tijd. Ga je schamen Nederland.

Schout-bij-Nacht-J | 20-03-23 | 17:54 | 7

Is dat de taak van de overheid, het leven van “paupers” zuur maken? Dus ja, daar ben ik op tegen.

En och hier de geslaagde jongen spelen door af te geven op “paupers”, het is zo armoedig. Laat me niet lachen en leer gewoon leven met dat minderwaardigheidscomplex en stop met projecteren.

JJMS | 20-03-23 | 18:12

Op tijd? Hoe laat stopt de trein naar Kiev in Mariupol dan?

Ook minder paupers die wegenbelasting betalen, of ubethaupt werken. Ik neem aan dat jij wel hun uitkering bijekaar werkt?

ReyNemaattori | 20-03-23 | 18:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig is CO2 niet de thermostaat van het klimaat, dus zo'n vaart zal het niet lopen, toch? .. TOCH?

Harry.Langezwaal | 20-03-23 | 17:54

Een Godse. Alsof je het klimaat redt door iedereen een bedelstaf te geven. Dan heeft links straks geen geld meer om een windmolen te kopen.

TheGermans | 20-03-23 | 17:54

Niet op 'dit spook' klikken als u nog moet dineren. Mijn hemel, waar vinden ze dit soort exemplaren? Verder koop ik wel een happy trekker.

Piet Karbiet | 20-03-23 | 17:54 | 1

Lol was idd schrikken net!

2tribes | 20-03-23 | 18:41

De kleine boodschappenauto van opa 2x zo duur maken.

Bomenknuffelaar | 20-03-23 | 17:54 | 1

Inderdaad kwetsbare maar nog zelfstandige senioren lekker afhankelijk en eenzaam laten worden en het leven zuur maken, er zijn toch teveel grijskopjes. Zoiets?

2tribes | 20-03-23 | 18:44

Waarom moet die kilometerheffing zo moelijk? Ik betaal al jaren per kilometer. Zit in de brandstofprijs.

Zware Majesteit | 20-03-23 | 17:54 | 1

Omdat ze de accijns op brandstof mislopen als iedereen zonnepaneelstroom voor Tesla’s gaat gebruiken. Je zal betalen!

Guusje Nadorst | 20-03-23 | 18:24

Hmmm.. Die mevrouw van Geest is een archetypisch ambtenaar in de hoogste regionen.
Er is nauwelijks een overzichtelijke lijst van haar verleden te vinden.
Geboren 1962, tot 1992 gestudeerd. Toen direct het ministerie in, een uitstapje naar het IMF, vervolgens diverse hoge functies.
Verders? Een wit vel, een ongeschreven blad.
Is dit vreemd? Tja, persoonlijk zie ik liever mensen die met hun poten in de klei hebben gestaan. Die eerst persoonlijk merken wat de acties van een onpersoonlijk ministerie voor effect op je kunnen hebben. Anders gesteld, liever géén eeuwige studenten die papiertje na papiertje halen, om vervolgens vrijwel direct in een functie als coordinator Economische en Monetaire Unie stappen.
Opvallend: het cv van mevrouw zoals het bij de EU (ESMA.EU) bekend is, is niet meer dan een google translate van wikipedia (of andersom).
Via LinkedIn is wel te vinden dat ze als nevenfunctie nog bij de SER heeft gewerkt.
Dus deze mevrouw heeft een hele dikke vinger in de pap, maar er is nauwelijks iets bekend van haar.
Brrr.

EEnzame SchizofrEEN | 20-03-23 | 17:54 | 2

Type Karin Ollongren. Totaal onbekend in het land maar opeens uit het niets minister voor D66. Waar ze nog snel even lid van moest worden. Ja ja.

Piet Karbiet | 20-03-23 | 17:58

Een soort 'vrouwelijke' Batavus Droogstoppel lijkt het wel.

2tribes | 20-03-23 | 18:48

De "mense" willen dit toch? Waarom stemmen er anders zo veel op vvd, d66, groen links, volt,pvda,...

salonsocialist | 20-03-23 | 17:54 | 1

die mensen hebben geen auto maar een bakfiets. Gaan met de trein naar schiphol.

small_town_dude | 20-03-23 | 17:56

Dit ging hem sowieso niet worden. Na 15 maart al helemaal niet .

Zwizalletju | 20-03-23 | 17:53

Ah de inflatie was dus al opgelost?

Joris Beltsin | 20-03-23 | 17:50

Ach, in The Flintstones lukte het ook om zonder benzine auto te rijden.

Mr_Natural | 20-03-23 | 17:50 | 1

Soms moet je gewoon eerlijk wezen, de Wappies waren zo gek nog niet met de *Zu wil own notzing*

(We penezrate zu cabinetz)
www.youtube.com/watch?v=SjxJ1wPnkk4

keistad | 20-03-23 | 17:50

Dit zijn echt zieke tarieven…

Hoe gaat Jan met de pet dit betalen voor zijn auto’tje?

Wijze uit het Oosten | 20-03-23 | 17:49 | 5

@Sieg Hein | 20-03-23 | 17:52: Tiny houses gaan nog eens groot worden, nee niet letterlijk.

keistad | 20-03-23 | 17:53

@Sieg Hein | 20-03-23 | 17:52:
Jan met de pet kán helemaal niet in nieuwbouwwijk gaan wonen; die plaats is al ingenomen door Achmed en Fatima.

meneer Q | 20-03-23 | 18:00

@meneer Q | 20-03-23 | 18:00:
Of uiteraard óók door Henk en Ingrid.

meneer Q | 20-03-23 | 18:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar dit alles kan toch ook weer worden stopgezet als wij het na veertig jaar een keer voor het zeggen hebben? We lijken wel F uit Rotterdam.

Tiscali-2 | 20-03-23 | 17:47

Een litertje peut net zo duur maken als een fles goede beaujolais. Dat was al de oplossing van Jacobse en Van Es.

Prieelvogel | 20-03-23 | 17:46 | 1

Is met je laadstroom niet anders, roepen een keer *energietransitie crisis* en hoppa, even laden kost meer dan een volle tank vloeibare dinosaurussen.

keistad | 20-03-23 | 17:52

Elektrisch rijden betekent dat de overheid geen dikke accijns kan opvoeren op het elektrische tanken, want dan zou je huishoudens belasten. De zonnepaneel-o-fielen die gratis hun auto laden kan je ook niet belasten, dus er komt een kilometerheffing. De overheid wil van diesel en benzine af, dus dat maken we duurder, en voila je hebt deze regeling zoals geenstijl hierboven plempt.

brawler | 20-03-23 | 17:45

Het wordt tijd dat mensen die van het gesubsidieerde OV gebruik maken maar eens de eerlijke prijs gaan betalen. Waarom zou ik daar aan mee moeten betalen middels belasting?

Sinterbikske | 20-03-23 | 17:45 | 5

Tsja koterloze werkenden betalen ook mee aan de kinderbijslag en kinderopvang voor ouders, gezonde mensen aan de zorgkosten van zieke mensen en ga zo maar door, Het solidariteitsbeginsel waarop ons stelsel is gebaseerd zeg maar,

2tribes | 20-03-23 | 18:54
▼ 2 antwoorden verborgen

D66 en aanverwanten kennen een intense haat richting de Nederlanders. Met dit soort fratsen zullen ze snel het restje macht dat ze nog bezitten verliezen.

du Roi Soleil | 20-03-23 | 17:45 | 1

Ziek zijn ze in hun hoofden.
Laten we hopen dat zij zullen verdwijnen voorgoed.

ChalinaRosa | 20-03-23 | 17:48

Mensen die weinig hebben worden constant genaaid terwijl die vaak de kleinste vervuilers zijn.

Bochel | 20-03-23 | 17:44

Autorijden is altijd reteduur geweest voor niet-leaserijders, ook al toen e-auto’s nog niet bestonden. Toen in de begintijd van de e-auto’s die twee keer modaal verdienende leaserijders ook nog eens een bijtellingvrije Tesla onder de kont geschoven kregen was de verhouding met privé rijders helemaal zoek.

matatwork | 20-03-23 | 17:44

Ik geeft het nog maximaal een jaartje of drie. Dan zit er een nieuwe Tweede Kamer en zijn we van al deze klimatologische luchtfiets- en wensdenkerij bevrijd. De Groningers worden gecompenseerd en de gaskraan gaat weer open. Net zoals overal elders in de wereld. Allah-zij-dank.

goedverstaander | 20-03-23 | 17:44 | 2

Dat denk je maar. Over twee jaar stemt het gros gewoon op dezelfde partijen. Ik zie die clown nog wel premier worden of dat uilskuiken

miko | 20-03-23 | 17:50

Dat gaat alleen gebeuren als er partijen aan de macht komen die nee tegen Brussel durven te zeggen. En dat zie ik niet gebeuren. Andere optie is als de bevolking het heft in handen neemt.

marcoplarco | 20-03-23 | 18:42

Dit advies is van de zelfde loosers die alles wat leuk is nog zwaarder willen belasten.
Oh, wacht. Het is de oude truc. Heeeel hoog inzetten en na veel protest wordt de belastingverhoging gehalveerd.
Komt ie nog een keer: Nieuwe bestuurscultuur! Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!

Guusje Nadorst | 20-03-23 | 17:43

Ben gelukkig weg uit belastingland Nederland.

i-Wonder | 20-03-23 | 17:42

Dacht dat er afgesproken was dat het niet duurder mocht worden?

Sinterbikske | 20-03-23 | 17:42 | 4

Afspraken nakomen? Wat is dat?

ChalinaRosa | 20-03-23 | 17:50

Je denkt dat die duizend Euro die elke werkende Nederlander zou krijgen van Rutte ook nog gaat komen? Hij heeft niet helemaal gelogen trouwens, duizend euro extra voor elke Nederlander. Hij vertelde er alleen niet bij dat hij het over vaste lasten had.

keistad | 20-03-23 | 18:11
▼ 1 antwoord verborgen

Het kan, als we dan met zijn allen maar weer flinke salarisverhogingen via stakingen afdwingen om de gestegen kosten van het levensonderhoud- waar dit onder valt- af te dwingen. En zo prijzen we ons als land dan volleding uit de markt.

me163komet | 20-03-23 | 17:42

Autorijden zo duur maken dat alleen de hoge inkomens dat nog kunnen betalen en dat door partijen dje zichzelf "sociaal" vinden. Veel partijen zijn volledig overgenomen door religieus natuurdenken met eisen voor een ziekelijke morele zuiverheid met betrekking tot alles wat met de natuur te maken heeft. Godsdienstwaanzin is het, met "De Natuur" als religie.

Tarak | 20-03-23 | 17:41 | 2

Ach met natuur als religie kan ik nog wel leven. In dit geval is het echter meer cui bono?

knutsel_ | 20-03-23 | 18:00

tijd voor een buitenlands kenteken

AntiZanicz | 20-03-23 | 18:03

Allemaal vanuit huis werken of vanuit je privévliegtuig!

overVecht | 20-03-23 | 17:40

Eigenlijk zou de regering moeten verklaren dat ze deze extra opbrengsten willen gebruiken om wat meer asielzoekers naar Nederland te halen. Gewoon, om het helemaal af te maken.

spanarchist | 20-03-23 | 17:38 | 1

En omdat we xenofoob zijn.

Moderne zelfkastijding.

PolBot | 20-03-23 | 17:40

Ja, die kilometerheffing zou toch budget neutraal ingevoerd worden. Wat een onbetrouwbare teringlijders zijn het toch in Den Haag.

TheBigKirth | 20-03-23 | 17:38 | 1

Klopt de kilometerheffing om de fileproblematiek aan te pakken zou budgetneutraal ingevoerd worden, maar de kilometerheffing om het 'klimaatprobleem' aan te pakken moet de gewone arbeider zo hard mogelijk gepakt wordt

NietHenkLooij | 20-03-23 | 17:41

genaaid worden door VVD66CDACU , wie zijn toch die kiezers

HetOorAakel | 20-03-23 | 17:37 | 1

die met subsidie voor de boerderie, bedrijf, auto en villa

AntiZanicz | 20-03-23 | 18:02

Die accu-auto's rijden de parkeerplaatsen finaal kapot. Geen enkele korting geven dus.

jcvjcvjcvjcv | 20-03-23 | 17:36

Ik wil Sylvana niet in mijn auto!

Hadena | 20-03-23 | 17:35 | 1

rrrracist!

marcoplarco | 20-03-23 | 18:37

Goed plan. Allemaal de vertraagde, uitgevallen trein of opgeheven bus in.

dathoujetoch | 20-03-23 | 17:35

Blijkbaar vindt de huidige regering dat BBB nog niet genoeg stemmen gewonnen heeft.

spanarchist | 20-03-23 | 17:35

Zwarte doos in de auto met automatische incassofunctie… Beter blijf je dus vrijgezel.

Sinterbikske | 20-03-23 | 17:35 | 1

Pletter er dan gelijk een alcoholslot in, als we toch bezig zijn. En een pinautomaat, zodat u vooraf direct kunt pinnen voor x kilometers.

EEnzame SchizofrEEN | 20-03-23 | 17:59

Plug-in hybride auto gekocht om wat mee te helpen bij elektrificatie. Stroom 2x zo duur gemaakt door Jetten et al. Rij dus niet meer elektrisch, maar alleen op benzine.

TheseDays00 | 20-03-23 | 17:34 | 1

de stroom is niet duurder gemaakt door Jetten.

AntiZanicz | 20-03-23 | 18:02

Nou deze kan de BBB dan ook gelijk meenemen.

Ervaringsdeskundige | 20-03-23 | 17:34

Dystopisch....kent u dat woord?

PolBot | 20-03-23 | 17:34 | 1

Nou en of.... begint eng te worden in NL en ook in de EU.

ChalinaRosa | 20-03-23 | 17:53

Hoe werkt die doos in een tunnel? Misschien gewoon een aluminium hoedje erover heen doen.

Hadena | 20-03-23 | 17:33

Iets met automobilist pesten - verdien model - geld klopperrij

Ervaringsdeskundige | 20-03-23 | 17:33

Lijkt me wel de eerlijkste vorm van belasting in plaats van een systeem waarin iemand die 50.000 km maakt net zoveel betaalt als iemand die nog geen 1000 km rijdt.

BobDobalina | 20-03-23 | 17:32 | 11

@EEnzame SchizofrEEN | 20-03-23 | 17:38: Ik neem aan dat er nog wel gaat worden gesleuteld aan de tarieven. Mijn argument is dat een dergelijk heffingsysteem in principe eerlijker kan uitpakken dan het huidige systeem.

BobDobalina | 20-03-23 | 18:05

Echt slim ben je niet hè, enig id hoeveel accijns en daarbovenop(!) btw iemand die 50k rijdt betaalt ?

robbie103 | 20-03-23 | 19:13
▼ 8 antwoorden verborgen

Waar slaat dit op?!
De auto wordt dus in Nederland verboden?
Autobezitters en boeren niet welkom in Nederland.

McCain | 20-03-23 | 17:32 | 6

@nuchterbekeken | 20-03-23 | 18:07: u vergeet de wandelingen naar en van de bus. Tel er maar gerust 45 min bij!
Vandaag voor onderzoekje naar ziekenhuis geweest, 56 km verderop. Half uur wachten, half uur onderzoek en ruim 2 uur reistijd + 9 liter benzine a € 1,70 =.
4 uren onderweg, € 16, benzine + (112 * € 0,25) afschrijving. 4 uur onderweg en € 44,=.
Geen alternatief met Ov.

Dwaalgast | 20-03-23 | 19:26
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl