Omtzigtman klaagt bij Ombudsman over Jeroen Pauws Grote Linkse Wolk Debat bij de NPO
Allemaal gezeur!
Jeroen Pauw snapt ophef niet, stond er vandaag op de site van de NPO en zo is het maar net. De Golfer in Chief van het Mediapark organiseert een debat tussen Mark Rutte (verzonnen door de vvd) en de linkse wolk (ook verzonnen door de vvd) en nu is iedereen die niet van de vvd is daar boos over. Iedereen inclusief het bekende onafhankelijke Kamerlid P. Omtzigt, die in de fractie-Omtzigt ook portefeuillehouder Mediazaken blijkt. En Pieter Omtzigt zou Pieter Omtzigt niet zijn als hij niet een paar prangende observaties zou delen met onze grote vriendin mevrouw de Ombudsman van de NPO.
"1. Drie van de vier politici zijn niet verkiesbaar. Voor een verkiezingsdebat is dat buitengewoon vreemd. Twee van de politici zijn lid van een partij, namelijk de VVD en éen is tevens de huidige premier, die in ons bestel juist gecontroleerd zou moeten worden door de leden van de huidige en toekomstige Eerste Kamer.
2. Zowel VVD als de combinatie PvdA/GroenLinks krijgt ongeveer een half uur zendtijd. Andere politieke partijen krijgen slechts enkele minuten en secondes bij de andere debatten, waar spreektijd evenwichtig verdeeld wordt.
3. Het programma gaat over zaken, waarover de provinciale verkiezingen niet gaan, zoals migratie. De Eerste Kamer gaat wel over wetten over migratie, maar naar mijn beste weten heeft geen van de partijen een verkiezingsprogramma gepubliceerd voor de verkiezingen van de Eerste Kamer en drie van de vier politici zijn nogmaals niet verkiesbaar voor die Eerste Kamer.
4. Het debat gaat niet over een zeer brisant thema, de gaswinning in Groningen, waarover de premier geen antwoorden geeft en wat de provinciale politiek in Groningen (en in een klein deel van Drenthe) al lang overheerst. Dit valt vooral op omdat voor de verkiezingen van de Tweede Kamer in 2021 niemand bij de publieke omroep echt doorvroeg op het kinderopvangtoeslagschandaal, de reden van aftreden van het kabinet."
Is wel zo!
Complete brief daarrrr
Reaguursels
InloggenSlinkse propaganda . Stem verstandig en zorg dat de Partij van de A(zieligzoekers) en D666 verdwijnen .
Wat een gezeik. De grootste rechtse partij tegen de twee linkse partijen die al maanden met elkaar in bed liggen; helemaal prima toch? De rest is toch allemaal klein bier: een tegenstander die gevaarlijk genoeg is wordt echt wel uitgedaagd door de premierS
En verder interesseren deze verkiezingen het merendeel van de mensen geen ene hol, laat staan dat ze de nobody's kennen die straks in de senaat moeten gaan zitten.
Overigens, toen met Rutte contra Terry rolde Timmerfrans als winnaar uit de bus (zat nog wel even klem) (EP 2019). Dus aan de partijtjes die niet mee mogen spelen: het ken nog!
Omtzigt als partijloos premier - zou er op stemmen indien mogelijk. Het volk dienend en verheffend - voor algemeen belang, in plaats van manipulerend of mennend - voor eigen gewin. Regenteske (en inmiddels zowat fascistische of anti-democratische partijen) zoals D66, VVD, PvdA, CDA zouden hierdoor op democratische wijze onschadelijk gemaakt kunnen worden.
Dat de VVD, PvdA en GL blijkbaar de NPO in zak hebben, zegt mij genoeg. Een grote inteelt club, gefinancierd met belastinggeld van de modalen
PvdA en GroenLinks (binnenkort gefuseerd tot Groene Khmer) helpt het kabinet recentelijk meermaal aan een meerderheid in de 1e Kamer.
Dus het hele debat is niet eens een echt debat, maar een voorgekauwd reclameblok voor alle betrokkenen.
Meer dan 100 mensen op de kieslijsten maar bij een verkiezingsdebat 3 politici uitnodigen die er niet op staan is wel een sterk punt. Zelfs op de VVD kieslijst moeten toch 4 mensen te vinden zijn die in staat zijn iets op TV te zeggen?
De NPO is volledig neutraal. Het maakt ze echt niet uit wie van de baantjescarousselpartijen ze moeten helpen.
Heel slim van Mark Rutte om het debat te polariseren. Je moet kiezen tussen de VVD en de Groene Khmer/PvdA.
Zo zet je alle andere partijen buiten spel.
Daarom stem ik nu dus ook weer geen VVD, mijn stem gaat niet naar een van de partijen met macht en die continu bevoordeeld worden door de NPO.
Rutte wil maar een ding en dat is rechts alles opzuigen en hoopt dat de linkse wolk aan de andere kant hetzelfde doet zodat hij 16 maart alle linkse plannen met de linkse plannen door de 1e Kamer kan jassen.
Stem niet op VVD en PVV zodat meerderheden alleen via J21 en BBB gehaald kunnen worden.
JA21 en BBB snap ik. Nee tegen VVD, D66, GL en PvdA ook, maar wat is er mis met een sterke PVV in de 1e kamer?
Nederland heeft kritische media.
... alleen niet bij de publieke omroep.
Ja, bijvoorbeeld GS en... ehh.. nou ja GS dus.
Brief van Omtzigt steunt vooral het idee dat na de verkiezingen de NPO en de oude mediaclubjes (de Vara voorop) opgeheven dienen te worden. Hebben nog nooit het eerlijke verhaal willen vertellen, alleen de eigen belangen en portemonnee stonden voorop. En bedreigers van hun belangen werden gedemoniseerd. Tot de dood er op volgde.
Tja, hebben we geërfd uit een tijd toen de verzuiling nog bestond, noem helaas erfmedia want dan klinkt het een beetje als erfzonde.
Nederland, was.
Goede brief met goede vragen van Omtzigt! Gewoon eigenlijk in feite een promo-programma voor VVD? Nu nog wachten op niet echt beantwoorden ervan en afwijkend reageren? Of zal die ombudsvrouw de vragen gaan erkennen? Dacht het niet, hé? Vast niet?
De ombudsvrouw zal zeker gaan antwoorden nadat het hele circus afgelopen is.
@zilverrug | 02-03-23 | 20:11:
Of ervoor, maar niet echt ingaan op die veel te kritische vragen?
Bij ON zaten ze vandaag iemand van JA21 te pesten.
'Ja, wil je nu in of uit de EU, anders is het onduidelijk' en dat soort drogredenen.
Gideon kon natuurlijk lekker doorbabbelen.
Zeg niet snel wat over iemands uiterlijk, maar wat zal die Gideon vroeger gepest zijn. Zal nu wel met zijn doorgeslagen taalgebruik en houding wraak willen nemen op heel Nederland. Bij de 'b.v. complottheorie'. Gister bij Lubach een onthullend verhaal over de inkomsten van Baudet. Hier begonnen met Geenpeil.
Nee, daarvoor had al iemand tegen hem gezegd dat het financieel heel aantrekkelijk kan zijn om de politiek in te gaan.
Smeerlapperij
Kan 'ie dat tenminste *ergens* op de NPO. Hoewel er niets onduidelijks aan het standpunt van JA21 is waar het de EU betreft: ze willen die van binnenuit hervormen. Een NEXIT staat dus niet in hun programma. Ik vind het wat naief om te denken dat dat een mogelijkheid is, maar onduidelijk is het niet.
Let op..
NL.bv. werkt aldus;
Antwoord duurt tot na de uitzending
Dijk van een brief heer Omtzigt.
Kunnen ze niet beter een programma maken over hoe politici hun kiezers bespelen en bepraten?
Zoek de relevantie.
Stel de vraag ‘nou en?’
Als je geen goed antwoord op die vraag kan vinden dan is de bewering waarschijnlijk een kromme redenering, een drogredenering.
En de 'Hoe dan?'
Als je geen goed antwoord op die vraag kan vinden dan is de bewering waarschijnlijk niet bruikbaar.
Of non-verbale dingen.
Met een glimlach precies over een probleem heenpraten alsof het prima gaat zo.
De vraag herhalen is het antwoord niet weten.
Dit is één van de (vele) redenen dat ik al veertig jaar niet heb gestemd. Stemmen is zinloos in een schijndemocratie.
Een beetje dom dit. En wanneer je dat niet snapt, begrijp ik je stem gedrag.
@deja_view | 02-03-23 | 20:00: stemgedrag is één woord. Een beetje dom dat.
Tja, en als je stemt dan geef je legitimiteit aan het systeem. Toch is het zonde. Het zit echter zo dat je niet alleen maar hoeft te stemmen maar dat je zelf ook actief kunt worden in de politiek.
Waarom niet blanco?
Ik heb heel lang getwijfeld-een sympathieke reaguurder uit Drenthe raadde mij aan om op Caroline te stemmen- maar uiteindelijk toch besloten om voor de VVD te kiezen. Net als de verstandige moeder van onze Basil.
En waarom?
@Denkhetnjet | 02-03-23 | 19:51: Kundige premier, de partij heeft realistische standpunten en loopt niet weg voor verantwoordelijkheid.
Hoe was ook alweer die weidsheid? Alleen een idioot verwacht bij dezelfde resultaten een andere uitkomst?
@Après toi | 02-03-23 | 19:52: Dan zou hij prima voor de verkiezingen nog verantwoording over het rapport over de gaswinning af kunnen leggen toch?
Niet weglopen voor verantwoordelijkheid.... Hoe vaak had hij al moeten zeggen: "Ja, dat trek ik me aan, hiervoor ben ik vooral verantwoordelijk; ik neem dan ook die verantwoordelijkheid".
Te beginnen met zijn houding in deze formatie nog niet eens zo lang geleden. Het eind van de formatie al helemaal niet trouwens. Maar als hij zo een bedrijf had geleid. Noem eens een bedrijf als Shell of een andere multinational waar hij zich zo hard voor maakt, hadden de aandeelhouders al lang ingegrepen.
@Après toi | 02-03-23 | 19:52: 1) De premier is iets te kundig. Een premier moet een beetje onwennig zijn op z'n werk. Rutte kent inmiddels alle geitenpaadjes en maakt daar gebruik van. En niet voor het land, maar vooral voor zichzelf. Maatregel: het premierschap beperken tot 2 termijnen.
2) Ze hebben realistische standpunten maar doen daar helemaal niets mee. De VVD heeft bij de coalitieonderhandelingen ALLES weggegeven, slechts een paar vage punten over kernenergie en asielbeleid zijn blijven staan. Waarchijnlijk omdat de andere partijen wisten dat kernenergie nog wel even ging duren, en dat het asielbeleid stuk zou lopen op wetten en verdragen. De reden dat alles is weggegeven is trouwens omdat de VVD maar 1 echt doel had: Rutte weer premier maken. Om dezelfde reden kunnen de minister op het moment geheel hun gang gaan, ongehinderd door sturing of commentaar. Een buitengewoon slechte zaak, gezien de kwaliteit van onze ministers.
3) Dat doen ze juist wel. Zie punt 2. Hun verantwoordelijkheid bestaat uit het vertegenwoordigen van het volk, langs de lijnen van hun verkiezingsbeloften. Daar zijn ze dus voor weggelopen.
@Sinterbikske | 02-03-23 | 19:56: Dat valt natuurlijk onder de verantwoordelijkheid van de betreffende vakminister.
Beetje jammer dat de standpunten van die partij nooit de verkiezingen overleven.
@Après toi | 02-03-23 | 20:05: Hij werd specifiek genoemd.
Nou dat hebben jullie dus aan Pauw te danken dat ik PVV ga stemmen.
Omtzigt for president.
Heeft er wel de statuur en het holisme voor idd.
Mentaal en fysiek niet sterk genoeg. Laat hem maar Kamerlid blijven.
Kan ik mee leven. De Oranjes definitief op vakantie. Leve de republiek, leve president Omtzigt.
Het wordt tijd dat Pieter kleur bekent. Dat hij aangeeft dat hij mee wil doen met de volgende landelijke verkiezingen. Dan dit nogal falende gedrogt van een kabinet zsm naar huis sturen. CDA geen tijd te geven de enorme wonden van 15 maart te laten helen. En die nep-Christelijken zichzelf laten decimeneren. Daar waar Sywert in de denktank zat, deden ze er alles aan om Pieter op de meest gore manier te verwijderen.
Nee nou gister, wees eerlijk 'niet eens meegeteld als crisis'. 3 mensen geliquideerd omdat de toegezegde bewaking faalde.... wij geven nu nog geen commentaar. Er zal op wprden teruggekomen en in het verrassendste secenario wordt de minister geofferd. Natuurlijk niet voor ze haar bier und bitterballen op heeft. En de verantwoordelijke in deze duistere toch zeker ook chefsache, dronk een glas bier, at een bitterbal deed een plas en alles bleef zoals het was.
De crisis kan niet zwaar genoeg zijn of hij glibbert er wel doorheen.
Hij zal dit debat ook weer winnen. Omdat zelfs Jeroen Pauw niet doorvraagt en Mark nooit echt antwoord geeft op de vraag. Jeroen is al tevreden dat hij dit mag doen en niemand, écht niemand legt 'onze falende mp' een strobreed in de weg.
Dit is business as usual hier in België. Bij de laatste verkiezingen werdt de voorzitter van een dwergpartij de MP en een politicus die de zwarte kas beheerde tijdens een corruptieschandaal, de minister van gezondheidszorg tijdens Corona. Oh ja, hij was niet eens verkiesbaar tijdens die laatste show-voor-de-burgers.
Ministers hoeven in Nederland ook niet verkiesbaar te zijn.
Hier is dat wel gebruikelijk. Maar vooral exact doen waar de kiezer niet voor gekozen heeft. Ik kijk voortaan wel toe en zal wel zorgen dat ik de mazen in het net zal vinden.
Je bent onnozel, het is aan de partij wie ze een ministers baan gunnen.
Hier in NL hebben we twee ministers die nog niks hebben laten zien, beiden D66.
Kuipers een ziekenhuis directeur op gezondheid, Dijkgraaf natuurkundige voor onderwijs, cultuur en wetenschap.
Je moet die lui beoordelen op hun functioneren.
Landelijke actie 'Kijk niet!"?
#kijkweg ;)
#ZapZeWeg
Nederlandse Propaganda Omroep.
Nuff said.
Mijn brief
Beste mensen,
Het valt me in dit verkiezingsjaar op dat er wel een heel groot verschil zit in de frequentie waarmee de diverse politieke partijen mogen aanschuiven bij de diverse talkshows.
De coalitie partijen en de haar gunstig gestemde oppositie mogen veel vaker aanschuiven dan de oppositie die een echt ander geluid laat horen.
Heeft u hier een verklaring voor en is dit wel gewenst in een land waarin de journalistiek een controlerende functie heeft en onafhankelijk dient te zijn?
Hieronder de lijsten met de verhoudingen.
Verkiezingsjaar 2023:
Op1
VVD : 18 D66 : 11 CDA : 8 GL : 6 PvdA : 5 CU : 3 BBB : 2 BIJ1 : 1 SP : 1 SGP : 1 PvdD : 1 DENK : 1 PVV : 0 FVD : 0: JA21 : 1 VOLT : 0 BVNL : 0
Buitenhof
CDA : PvdA : 3 VVD : 3 D66 : 2 GroenLinks : 1 PVV : 0 SP : 0 PvdD : 0 FVD : 0 JA21 : 0 DENK : 0 VOLT : 0 BBB : 0 BIJ1 : 0 BVNL : 0
Khalid en Sophie
D66 : 3 PvdA : 2 Groenlinks : 2 JA21 : 1 BVNL : 1 PvdD : 1 de rest 0
Bij Jinek zien we overigens hetzelfde verschijnsel maar die laat ik buiten beschouwing want geen NPO.
Voorts heeft de VVD verzonnen dat er een tweestrijd zou zijn tussenn de VVD en de zogenaamde linkse wolk die bestaat uit PvdA/ Groen Links.
Die tweestrijd is er niet want die partijen werken in de eerste en tweede kamer veelvuldig samen. Buiten dat is Nederland een coalitieland en is het politieke landschap veel breder.
Toch houdt BNN/VARA twee dagen voor de verkiezingen een verkiezingsdebat tussen de VVD Mark Rutte en Edith Schippers en PvdA/ Groen links Atje Kuiken en Jesse Klaver.
Dit zijn mensen waar we niet op kunnen stemmen, en alleen mevrouw Schippers komt in de eerste kamer. De onderwerpen zijn gebaseerd op landelijke politiek.
Waarom dit debat terwijl het helemaal niet over waterschappen en provinciale staten gaat en waarom alleen die partijen die in feite gewoon samenwerken op de meeste punten?
Waarom dan niet een debat waarbij alle partijen mogen aanschuiven. Zou dat gezien de informerende functie van de NPO niet veel meer recht doen aan de verkiezingen van 15 maart en de democratische verhoudingen?
Hopelijk heeft u antwoorden op mijn vragen.
Met vriendelijke groet
Antwoord
Beste heer
Dank voor uw mail en opmerkingen. De ombudsman kan niet voorschrijven wie deelnemen aan debatten of wie als gasten in een programma uitgenodigd worden. Redacties hebben de vrijheid daar zelf keuzes in te maken. Redactionele autonomie noemen we dat.
In algemene zin kunnen wij u m.b.t. het onderzoeken van campagneverslaggeving en gastenkeuze wel het volgende schrijven over een onderzoek waarmee we in campagnetijd bezig zijn:
Bij de afweging welke gasten in een programma aan het woord kunnen komen, horen bij journalistieke programma’s altijd eerst afwegingen gemaakt te worden op grond van nieuwswaarde (is deze persoon of dit onderwerp nu belangrijk voor goed begrip van een onderwerp dat in het nieuws is) en relevantie (weet iemand ergens iets van af). Daarna worden andere keuzes ingevuld.
In journalistieke programma’s staan feitelijkheid, betrouwbaarheid, controleerbaarheid en onafhankelijkheid voorop. Maar dat hoeft zich niet te vertalen in ‘neutrale’ berichten of saaie gesprekken zonder standpunten. Het is de opdracht van de Mediawet aan de publieke omroepen gezamenlijk om de breedte aan (politieke en maatschappelijke) stromingen en opvattingen in Nederland te belichten. Dat betekent dus niet dat íeder programma altijd álle standpunten of partijen de ruimte móet geven. Alleen NOS en NTR hebben de taak voor iedereen nieuws en informatie te brengen. Omroepen met leden (zoals bijvoorbeeld AVROTROS, WNL, omroep ON of BNNVARA) mogen in hun uitnodigingsbeleid keuzes maken op grond van hun missie of opvattingen, en zullen dat doen. Pluriformiteit van standpunten is verplicht binnen het bestel als geheel, niet per afzonderlijke omroep of programma.
Met die achtergrond zal het team van de Ombudsman onderzoek doen naar politieke berichtgeving in de komende weken, tijdens de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen. Wij bekijken en beluisteren daartoe de campagneberichtgeving bij een tiental toonaangevende journalistieke programma’s van de publieke omroepen. Wij zullen onderzoeken welke sprekers aan bod komen, wat de thematiek is, hoe programma’s focussen op interviews, reportages of andere manieren waarop politieke informatie wordt overgebracht op het publiek. Dit om te kunnen analyseren of en hoe standpunten, partijen en thema’s aandacht krijgen, en of de externe pluriformiteit vorm krijgt zoals de Mediawet dat vraagt.
Houdt u onze website in de gaten (of meldt u aan voor onze nieuwsbrief, link onderaan deze mail), dan blijft u vanzelf op de hoogte. Wij hopen het onderzoek binnen enkele weken na de verkiezingen te kunnen publiceren.
Met vriendelijke groet,
Margo Smit
Ombudsman voor de publieke omroepen
omroepombudsman.nl
@Zapata10 | 02-03-23 | 19:21: Margo Smit is te druk ON kapot te maken Zapata, die heeft hier helemaal geen tijd voor.
@Zapata10 | 02-03-23 | 19:21:
Redactionele autonomie, jaja. Maar wat is dit:
". In het concessiebeleidsplan 2022-2026 staan op pagina 15 de Waarden van de publieke omroep. Daar staan de volgende twee waarden tussen:
“Onafhankelijk: er zijn geen politieke en/of commerciële invloeden”
“Pluriform: ons aanbod weerspiegelt alle relevante, in Nederland levende politieke en maatschappelijke meningen, opvattingen en levensbeschouwelijke stromingen."
Bij elk debat is er wel partijen/groepen/afsplitsingen/personen die klagen over gebrek aan aandacht. Google maar eens voor een beeld door de vele tientalen jaren heen. Verongelijkt janken dat ze niet mee mogen doen, met een redelijk lijkende reden. Misschien is er een helder licht die een efficiënt debat tussen een man of 19 kan organiseren?
Buiten dat begrijp ik ook niet dat iemand met een redelijk IQ, zijn/haar keuze nog door zo'n last-minute twistgesprek laat beïnvloeden,
Eerst maar eens Ajax kijken.
Niet met omrzigt eens. Gaat wel degelijk over alle landelijke themas, want 1e kamer. Een meerderheid voor het kartel is van essentieel belang voor het kartel.
Precies hetzelfde toneelstukje als 2012. VVD en PvdA doen alsof er een strijd is tussen hun twee, waardoor de kiezer het idee krijgt dat ze wel op één van de twee moet stemmen om te voorkomen dat de ander de grootste wordt.
En daarmee worden de andere partijen leeggevreten.
Smerige tactiek van ranzige politici.
Die 1vandaag-peiling is zo rigged als de neten, VVD amper verlies en de grote concurrent is PvdA/GL..
En we weten allemaal wat er na de 2012-formatie kwam.
Rutte II met de PvdA,
Trap er niet in!!
En wat Mona Keizer zegt: www.telegraaf.nl/video/190428408/mona...
Volledig eens.
Spijker.
Kop.
Raak.
Een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen. Stemmers wel tig keer.
Juist. En na de verkiezingen blijken ze eigenlijk dezelfde partij te zijn. Zo gaat het al 30 jaar.
Dat dit een promotieshow wordt voor de VVD en die linkse woke wolk, was al duidelijk. Dit is pure propaganda om het “populistische gevaar” af te wenden en mensen van rechts te overtuigen vooral op de VVD te stemmen en de linkste mensen op de andere kant van de zelfde munt te laten stemmen, het linkse deel van het kartel zo u wilt.
U heeft ‘m door.
Hij heeft wel gelijk, het wordt dus een show, waar politici die er niet toe doen elkaar vliegen afvangen op onderwerpen die er niet toe doen.
Komt er ook nog een speciale aflevering van Andere Tijden over de 2e Kamer-verkiezingen in 2006? Historische uitslag, D66 scoorde maar liefst 3 zetels
Ik zie gewoon mijn op drie na beste film. Babe: willen jullie alsjeblieft je hok in gaan?
Well done pig, well done.. Maar dan een karbonade. Ook hier weer: de clou precies?
De clou is dat onze premier het moment uitkiest, de samenstelling van het debat uitkiest en het debat uitkiest. Er is dus geen sprake van een echt debat tussen verkiesbare personen maar een vooropgezet debat tussen partijleiders die weinig tot niets met de provinciale Staten en de eerste kamer te maken hebben. Er wordt een valse tegenstelling opgezet en de npo trapt daar met beide benen in en faciliteert het ook nog eens.
Heb dat boek overigens niet gelezen, de film die u bedoelt staat voor dit weekend op de planning.
@Sinterbikske | 02-03-23 | 19:12: Ze trappen er niet in, ze weten donders goed wat ze doen, de orders van hun baas opvolgen, en die zetelt in het Torentje.
Kijkgeld afschaffen was een heel slecht plan, nu is Den Haag de baas.
@Sinterbikske | 02-03-23 | 19:12:
Ze trappen nergens in, het is lijfsbehoud.
@Sinterbikske | 02-03-23 | 19:12: Exactemundo. Mei Li Vos over je amtelijke bureau, maar dan zonder het gesop. De juffrouwen Klaver en Kuijken.. Maar met Edith Schippers.
Ik zie de vonken er nu al vanaf spatten. Net zo hard als van die hele zogenaamde oppositie. #eenlanddatgeertheet
@Abject | 02-03-23 | 19:19: Baas zou ik het niet willen noemen, wel een gebrek aan echte diversiteit bij de npo.
@Schoorsteenveger | 02-03-23 | 19:21: Hoe durven ze gvd nog de mond vol te hebben hier over Polen en Hongarije?
NPO doet volledig mee met de door Rutte verzonnen tweestrijd blijkt uit de titel van het debat: Linksom of Rechtsom.
Ik kijk gewoon helemáál geen NPO, en zéker niet voordat de stembussen sluiten op 15 maart.
Daarna één avondje kijken, de 16e, om al die geschokte koppies te zien.
Toch vind ik jou meer een VVD-er dan een PVV-er.
Maar waar moet je nu op stemmen als je helemaal geen TV hebt? Omdat de regering meer kwaad dan goed doet is statistisch stemmen op een kleine partij waarschijnlijk het meest effectief, ongeacht welke kleine partij het is.
@Après toi | 02-03-23 | 19:47: Rutte is te links. Of nou ja, hij wil regeren met links. Volgens mij interesseert dat hele regeerakkoord hem geen hol. Als hij maar MP is.
Heel goed van Omtzigt maar wat kunnen wij hier nu echt tegen doen?
Er niet naar kijken. Misschien een actie opzetten om het volk op te riepen er niet naar te kijken.
Nutteloos, de ombudsman van de NPO is van de VARA en was als VARAkopstuk bij Matthijs zijn showtje betrokken. En wie durft Jeroen P aan te pakken?
Overigens is Pauw met vlagen lichtjes kritisch, nog niet hoe het zou moeten zijn maar er zijn slechtere keuzes.
@Wattman | 02-03-23 | 19:07:
Ja, maar hoe 'kritisch' hij hier ook gaat zijn, hij helpt die twee kampen om mekaar groter te maken en de rest naar de achtergrond te drukken.
@Schoorsteenveger | 02-03-23 | 19:19: en krijgt er weer fors voor betaald. Voor eenzijdig geformatteerde programmaatjes.
@Schoorsteenveger | 02-03-23 | 19:19:
Het is de VVD die het perse in dit formaat wil natuurlijk. Omtzigt heeft gelijk dat dit in strijd is met de eigen NPO regels van onpartijdigheid.
Goede vragen van iemand die zelf niet verkiesbaar is dus zelf geen ander belang heeft dan het landsbelang. Go Pieter!
WAT een kutland is dit aan het worden.
Of, ik zal u voor zijn: GEworden.
Vinden mijn kinderen ook al…
Slimme kinderen!
Dankzij mijn vrouw (met baarmoeder).
Hier past maar 1 antwoord, stem 15 maart op een partij die niet in dit debat aanwezig was.
Kunt zeggen van Pinokkio wat je wilt, maar weet altijd zo vlak voor verkiezingen iets wat ophef veroorzaakt uit de hoge hoed te toveren. Vorige verkiezingen meen de Turkse ambassadeur het land uitzetten, nu weer dit doorgestoken debat feur de bühne ophef, enfin slapend electoraat weer gerustgesteld en voor de komende vier jaar ingepalmd! zucht
Een ezel stoot zich in het gemeen niet 2 maal aan de zelfde steen. Iemand die nu nog VVD stemt is wel heel erg hard leers.
Het gaat helemaal niet om de tweede kamerverkiezingen,prutte is bang voor de eerste kamer.het e.a geeft wel aan dat de media in de tas van prutte zitten of was het nu in het vaasje.
@Sieg Hein | 02-03-23 | 19:00:
Hardleers of willens en wetens kwaadaardig?
En wat hebben wij onze mondjes altijd vol over malle corrupte verre landen waar politieke partijen zelf bepalen wat het volk op de TV krijgt voorgeschoteld.
Daarnaast móét mij van het hart dat Attje wel steeds meer begint te lijken op de vrouw die ik graag in mijn ‘blonde Milf’ zoekopdracht naar boven zie komen. Laat voor de goede orde wel duidelijk zijn dat het met een ras-milf doorgaans slecht praten is over politieke aangelegenheden. Dat was ik dan ook niet van plan.
‘Witte billen Attje’? Ieeeuuwww.
( voor alle duidelijkheid, de eerste letter is een hoofdletter i en geen L )
Ja ik weet het. Ik ben al een paar uur aan het bladeren door diverse aanbevelingssites voor goede therapeuten. Dit moet stoppen. En snel een beetje.
Waarom praat jij met een milf?
Welke omroep kreeg een zeer forse boete wegens niet doorvragen.
Aandacht is alles en het zou de door belasting betaalde publieke omroepen sieren als de aandacht = tijd eerlijk wordt verdeeld over alle partijen.
Dit Pauwdebatje doet laten lijken alsof er enkel te kiezen valt tussen VVD en Groen van de A.
Waarom niet juist méér aandacht voor de kleinere.
Vanmorgen op de markt in Overvecht liepen SP en Denk te flyeren.
Dat zijn ook partijen die je wel eens aan het woord wilt zien.
Rutte en z’n gladde praatjes kennen we wel.
Die jankbek van Klaver kennen we wel
Wil best Edith Schippers weer ‘s horen, maar dan moet Rutte lekker wegblijven.
Heb overigens vanmorgen de stemwijzer ingevuld(dank je wel cugel) en Ja 21 was m’n nr1 en SGP2.
Landelijk zou ik geen SGP stemmen, want ethische kwesties, maar lokaal ga ik het gewoon doen.
SGP dus.
De stemwijzer is net zo betrouwbaar als de media.
En maar blijven afgeven op de andersgelovigen? Dat vindt u wel oké?
@Coolcalmcollected | 02-03-23 | 19:03:
De uitkomst strookt anders aardig met m’n gevoel.
Ook gij, Dennis Schouten?
@dathoujetoch | 02-03-23 | 19:04:
Geef eens een voorbeeld aub..
Ja, ik heb moeite met delen van de islam, maar niet zozeer persoonlijk tegen andersgelovigen.
@Ruimedenker | 02-03-23 | 19:08: in een vorig topic uw eigen rant tegen katholieken en de zogeheten maffia en bendegeweld. En wat ruimer bedacht, niet een karaktertrek van velen, de afkeer van de SGP van vrouwen, heaumeaux en hun afkeer van andersgelovigen die daar normaal mee omgaan.
@dathoujetoch | 02-03-23 | 19:13:
Het is gewoon een feit van dat geweld en dat het katholieken zijn.
Met de SGP ben ik het totaal oneens vwb homo, abortus euthanasie en dat soort zaken, maar er zijn meer dingen in het leven.
En de lokale politiek is anders dan de landelijke.
Van JA weet ik niets en op 3 kreeg de VVD.
PVV is niet echt actief in Utrecht, ofschoon die mij iets te links zijn.
Het blijft lastig.
Geef me een tip!
@Ruimedenker | 02-03-23 | 19:25: stem vooral SGP, de vaderpartij van die gelovige Boeren in Zuid-Afrika die apartheid als hobby deden. Allemaal zwaar prottestant. En uw Riedel Het is gewoon een feit.... Ja hoor. Slaapt voort.
NPO - Nationale Propaganda Omroep.
Great minds…
Het past, dus het is waar.
Nu Pieter Omtzigt!
Het is maar 50 minuten!, voor onze Pauw is dit liefdadigheid en altruïsme.
Ik dacht dat Wilders de gore rechtse was maar nu mag mark die geuzentitel voeren?
Dat wordt dus een boete voor bnn-VARA wegens niet onafhankelijk zijn. Verder is dat weer precies hetzelfde als die Kaag advertorial. Wie denkt dat er onafhankelijke media is op een paar blogjes na is toch echt een d’66/PvdA/groen-links stemmer
Ach ja, het is dan ook een staatsbedrijf..
De NPO ziet het als haar taak om verkiezingen op onwettige wijze te beïnvloeden.
Een uiterst dubieuse rol voor de NPO (wederom) in verkiezingstijd. De vorige keer de documontaire over Kaag; nu dit schijnvertoon. Zou de ombudsvrouw hier iets over vinden? Denk het niet, want is te druk met ONL.
Het D66 nepotisme moet je wel verdienen
Pieter heeft een punt.
.. of vier.
Met een heel groot uitroepteken er achter!
Het is de stand van het land dat de premier gewoon kan bepalen dat een debat niet doorgaat en een ander debat wel georganiseerd wordt die voldoet aan de behoefte van de VVD. Die willen niet in debat met echte bedreiging voor die partij zoals JA21 en BBB en willen een bedachte tweestrijd met “links” aangaan. Dit moet vervolgens beide blokken kiezers gaan opleveren ten koste van echt kritische partijen.
Begrijp ook niet dat Jinek, WNL, De TeleTroepToeTerT en AVROTROS zich zo opzichtig laten bespelen door de slippendragers van Mark. Maar aan de andere kant zet Onbeholpen Nederland zichzelf nogal buitenspel door absurd-slechte tv. Dat hat een spreekbuis voor extreem-rechts kunnen zijn. Arnold Karskens is ook veel te veel een selfkickende boosman. Begrijp dat de poen van de NPO aantrekkelijk is, net als voor Weesie en bijvoorbeeld de zichzelf nogal salonfahig gemaakte Ruktor.
Maar kan er niet ietsie meer kwaliteit af?
Tjonge jonge: HaD, Dom om in het donker te werken.
@Nuuk | 02-03-23 | 18:51: een beetje de Rutte-Marijnissen tweestrijd voor Rutte 2 die uiteindelijk de Rutte-Bos strijd werd en waarbij ze uiteindelijk allebei werden ingezworen als ministers.
@Barre_de_k | 02-03-23 | 21:16:
U bedoelt denk ik Rutte - Roemer, totdat Roemer volledig werd afgebrand door Mathijs en vrienden bij DWDD. Ook al VARA.
Daarna werd het een verzonnen tweestrijd tussen Rutte en Samsom.
De kern van het verhaal blijft overeind en ook toen is de publieke omroep behoorlijk partijdig geweest.
REAGEER OOK