Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Maar gelukkig hebben ze bij van Moof Gillian Tans met open armen ontvangen. Was die bij Booking.com ook niet op een zijspoor gezet vanwege slecht management?

Slabak | 01-03-23 | 21:05

Mijn opa is zijn fiets in de oorlog kwijtgeraakt, die is nu van Mof.

Nuuk | 01-03-23 | 19:16

Als ‘Amsterdammer’ ben ik een kenner van de Van Moof fietsen van het eerste uur, en natuurlijk heb ik er nooit zelf eentje gekocht, ik ben niet gek.
Strak design, leuke naam! Kwinkslag! En ooit ontworpen als hufterproof stads fiets (zonder al die electronische foefjes als diefstal alarm en trap ondersteuning) maar wel al flink aan de prijs.
Het probleem is echter dat de HaRdWeRkEnDe (quod non!) ondernemers (ene taco en dipje hutsefluts, geen idee, van die hippe populaire weggooinamen) die toen volkomen uit de bocht vlogen met hun verdienmodel: snel veel geldverdienen, de realiteit komt later wel!
Het is het klassieke vvd-model:
stel ik kan iets, ik ben een beetje handig, (maar vooral dom, anders stem je geen vvd natuurlijk) dus doe ik dat wat ik kan, en verdien daar geld mee.
Maar: dan ga ik mezelf helemaal overschatten, door nog meer vvd te stemmen, en dat gaat een tijdje goed, je dus dan een stemformulier invullen (bravo!) dus dan kan je natuurlijk ook een atoom splitsen en je verdient de nobelprijs!!!
Terwijl je gewoon een fietsen producent bent, zonder eigen fabriek. Met nul opleiding.
Dat gaat dus mis als je een elektrische fiets wil maken, de concurrentie heeft het voordeel: die kunnen namelijk wel iets én hebben een distributie netwerk.
Ik hoef verder niet uit te leggen dat Van Moof geen lang leven beschoren is, taco en dipsaus zijn financieel binnen, de rest kan fluiten naar zijn geld of zit met een kapotte fiets.

Analia von Solmsch | 01-03-23 | 18:28

De VK.
Man man wat een kutkrant.
Hoe ze ook weer tekeer gingen tegen Max Verstappen omdat die in Monaco woont.
De typische linkse willekeur als je mij vraagt.
Dan te weten dat ik lang geleden een abbo had en me verheugde op de zaterdag bijlages.
Nu is het vooral deug onzin.

pejoar | 01-03-23 | 18:08 | 2

Voor iemand die de VK niet zegt te lezen bent u behoorlijk op de hoogte van de inhoud van de krant. Daarnaast heeft men over het algemeen de bek vol over belastingontwijking en misbruik van voorzieningen, maar als het op ons Max gaat kijkt men graag de andere kant op.

Weerduivel | 01-03-23 | 19:48

@Weerduivel | 01-03-23 | 19:48: Max heeft nooit in Nederland gewoond en hier ook geen gebruik gemaakt van voorzieningen.

Plantendokter | 01-03-23 | 20:14

Ik heb mijn oude fiets weggedaan neem nu om de paar maanden een nieuwe

Whisky | 01-03-23 | 18:02

Van Moof heeft ons toch maar mooi een leuke activiteit tegen verveling gebracht: Fiets-schudden. LOL.

TisTochGeenStijl | 01-03-23 | 18:02

Heb er ook 1, 2 jaar oud 12 kilometer op de teller, gaat prima.

Uw Verzekeringsadvis | 01-03-23 | 17:27

Ik heb zelf 2 Koga's. Een gewone en een elektrische. Voor mij geen yuppenmerk.

Jan_Pietersen | 01-03-23 | 17:26 | 5

Koga is gewoon een Sparta met een premium prijs. Alleen yuppen betalen te veel. Kogaaa Miyataaa.

Deflatiemonster | 01-03-23 | 20:27
▼ 2 antwoorden verborgen

"Hoewel het bedrijf in 2021 voor 83 miljoen euro aan fietsen verkocht, was de kostprijs met bijna 95 miljoen nog vele malen hoger."
De journalist heeft vast iets gemist op de rekenles. 95 is toch echt niet meer dan 15% hoger dan 83. Dus geen ''vele malen hoger''.

Jan_Pietersen | 01-03-23 | 17:24 | 1

Het is spreekwoordelijk bedoeld, niet wiskundig.

Goofy Goofball | 01-03-23 | 18:14

"Hoewel het bedrijf in 2021 voor 83 miljoen euro aan fietsen verkocht, was de kostprijs met bijna 95 miljoen nog vele malen hoger."

Als bovenstaande zin correct is dan ben ik echt de weg kwijt aan het raken.

Bootvisser | 01-03-23 | 17:03 | 6

@Andersdenkend | 01-03-23 | 17:10: De accountant kan hier weinig aan doen. Die heeft de calculatie en inkoop niet gedaan, die heeft alleen de cijfers samengesteld/gecontroleerd.

fric.spec. | 01-03-23 | 17:19

@bamitoren | 01-03-23 | 17:13: Ik bedoelde eigenlijk het sommetje dat "83 Miljoen maal vele keren is 95 Miljoen". Lijkt mij wiskundig/taalkundig gezien niet geheel waar.

Bootvisser | 01-03-23 | 17:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Wannabe, dat is wat tegenwoordig geld voor veel fietsend volk. Carbon fiets met een bierpens van jewelste. koga om boodschappen te doen. Downhillfietsen en Mountainbikes met e-ondersteuning. Het word hier allemaal gretig gekocht zonder dat mensen zich realiseren wat ze met een product; kunnen, willen en nodig hebben.

Andersdenkend | 01-03-23 | 17:02

VanMoof fietsband vervangen:
- fietsenmaker op de hoek: 'vanMoof gebruikt eigen sleutels, we kunnen je band niet vervangen'
- vanMoof Official Store Rotterdam: 'wij repareren alleen het nieuwste model. Ga maar met de trein naar Amsterdam (om bot te vangen)'. 'oh ja, we zijn wel t merk van de toekomst'.

Mijn volgende fiets is gewoon een Gazelle.

fuqatar | 01-03-23 | 17:01 | 3

Als je met de trein naar Amsterdam moet om je band te laten vervangen, dan weet je wel dat je niet goed zit.

Muxje | 01-03-23 | 17:28

Heb je voor een band sleutels nodig? Je heht toch tegenwoordig van die doorgeknipte fietsbanden met twee einden. Dan hoef je alleen de buitenband even af te nemen.

Shoarmamasutra | 01-03-23 | 17:54

Ik ben aan het overwegen om binnenkort een elektrische fiets te kopen voor woon-werkverkeer. + 36 km retour. Moet er gewoon in mijn pak op kunnen zitten, wil niet met een natte rug aankomen en hoef er ook de Tour de France niet mee te winnen. Stabiel, comfortabel, betrouwbaar. Iemand goede ervaringen?

ole guapa | 01-03-23 | 16:59 | 11

Een Renault Clio?

BoerKoekoek | 01-03-23 | 18:08

Koop een suf merk wat zich geen blunders kan veroorloven en waar een hoop dealers voor zijn. Een Gazelle met Bosch electronica o.i.d.

gaumarjos | 01-03-23 | 18:50

Riese & Muller of wat goedkoper Victoria. Wel bij de fietsenmaker kopen ivm service etc.

Weerduivel | 01-03-23 | 19:54
▼ 8 antwoorden verborgen

Heb sinds 2003 geen fiets meer, bevalt me prima. Openbaar vervoer doe ik ook niet aan. Auto, taxi of lekker een paar kilometer lopen na het uitgaan naar huis. Of een hotel en de volgende dag terug rijden. Is eigenlijk niet mijn topic dit.

Sinterbikske | 01-03-23 | 16:57 | 3

Same here. De laatste keer dat ik gefietst heb was in Griekenland. Twee minuten. In 1998. Op een waterfiets.

goedverstaander | 01-03-23 | 17:00

Ik heb een oude fiets en ook al jaren. Er zitten geeneens trappers op. Een groot achterwiel en een klein voorwiel. Dan rol je immers automatisch naar voren.

goedverstaander | 01-03-23 | 16:53 | 1

Op een oude fiets moet je het leren.

Hebbiehemookweer | 01-03-23 | 17:48

Van Moof representeert alles wat er tegenwoordig mis is: Hype gaat boven verstand, mensen kennen de waarde van producten niet en meerderheid klanten heeft niet getoetst of de kwaliteit goed is van het product. Mensen weten niet wat kwaliteit is. Jaja, vroeger was er ook marketing maar toen nam je je Oom, buurman of broer mee om te kijken of het product wel degelijk was. Nu? Tja, die fietst ziet er wel mooi uit op die foto in het westerpark op instagram....

Dude heb je eten | 01-03-23 | 16:46 | 4

Helemaal mee eens!

tis_wat | 01-03-23 | 17:05

Of t kwaliteit is of niet, het valt idd te bezien, een fiets waar je niks zelf meer kan aan kan (laten) doen is conceptueel sowieso een fail. Ook dat je de accu niet zonder hele fiets aan je burostopcobtact kan hangen 3 hoog.

Shoarmamasutra | 01-03-23 | 17:48

@Shoarmamasutra | 01-03-23 | 17:48: Goed punt, zeker gezien 't andere topicover als die studentenkamers voor 4ton, is het eigenlijk een nutteloos ding als je geen eigen schuur of op begane grond woont.

ReyNemaattori | 01-03-23 | 23:26
▼ 1 antwoord verborgen

Als je een slechte zware fiets met een goedkope zwaartrappende nexus naaf verzwaard met een accu en een motor dan rijdt deze ineens een stuk soepeler. Is het daardoor een goede fiets? Nee!
Bouwt men (denk aan Koga) echter een lichtgewicht fiets met goede onderdelen, een lichtrappende alfine of nog beter rolof naaf, uitgerust met een onderhoudsarme belt dan heb je voor minder geld een veel betere fiets en trap je met spierkracht al die paupers op hun van ellende uit elkaar vallende e-bikes voorbij.

pdvd | 01-03-23 | 16:41 | 6

Rohloff is zwaar. Dan is die Alfine een betere optie.
Overigens lijkt zo'n riem leuk, maar ze zijn stervensduur om te vervangen. Ik heb er nu 1 op mijn Gazelle, maar als die versleten is gaan er kettingwielen op en een ketting, in combinatie met een chainglider (loopt ook lichter aangezien een riem altijd op spanning moet staan)

TheEgg | 01-03-23 | 16:51

Dat is ook de reden dat zelf maar aan het klussen ben gegaan voor een eBike, ik trapte de Cortina van vrouwlief met gemakt naar 27km/h en dan stopt Bafang doodleuk de ondersteuning, waardoor je wel hele fiets + batterij + middenmotor moet wegtrappen. Dat was echt hard werken met zo'n hele tank van een fiets om dat de 30 te halen.

Nu geen last meer van, en dat voor evenveel geld als een Koga F3 3.0 2023.

ReyNemaattori | 01-03-23 | 23:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Die foto is precies mijn grootste jeuk bij die fiets. Ongeveer iedere ergonomische regel aangaande fietspaaltjes wordt gebroken. Men zit er op als op de wc na een avondje salmonella Chinees.

Dr.Hermannes | 01-03-23 | 16:37

Net een nieuwe Gazelle gekocht, dat merk heeft zich al lang bewezen en ik ben dan ook zeer tevreden. VanMoof zegt me niks.

R. Skickr | 01-03-23 | 16:35

En wie rijdt er weer helemaal achteraan in het peloton, op z'n analoge brikkie? Precies! Wacht maar.. Ooit!

VBO_B_Niveau | 01-03-23 | 16:35 | 2

Arriere de la Course, die rijdt altijd achteraan. Haar broer, daarentegen, doet het een stuk beter.

Glasgow Argus | 01-03-23 | 16:43

Bij de:
-Tour de France
-Giro d'Italia
-Vuelta à España
nog nooit een Van Moof gezien.
Ik rust derhalve mijn koffer.

goedverstaander | 01-03-23 | 16:57

De Van Moof is net als de iPhone: veel te duur voor wat je krijgt.
Ze zien er grappig uit omdat ze niet de klassieke bouw hebben maar echt functioneel is de Van Moof nou ook weer niet. Verder spugen ze op de bezitters van zo'n ros en kun je niet van enige service spreken. Het publiek dat die prullen koopt is ook het zelfde dus ik snap het wel. Een luxeprobleem. Niet mijn probleem.

Bakkeleures | 01-03-23 | 16:34 | 3

Ik ben het niet eens met jouw gelijkstelling van iPhone en Van Moof. Immers, een iPhone wordt heel wat jaren ondersteund door Apple. Een Van Moof dus niet door Van Moof. Bij een iPhone krijg je dus nog wel (enigszins) waar voor je geld.

DankeSchon | 01-03-23 | 17:27

Tot er iets kapot gaat, dan is t huilen met de pet op of diep in debuidel tasten. Geen service dus, zeker niet in verhouding tot de aanschafprijs.

Bakkeleures | 01-03-23 | 17:46

@Bakkeleures | 01-03-23 | 17:46: Service van Apple is anders echt wel goed hoor. Binnen de garantieperiode nooit problemen en daarbuiten heb je altijd nog Ali of Mo van “GSM hospitaal” of gelijkwaardige tenten.

Hoe zit dat eigenlijk met dat Samsung spul. Ondersteuning is in elk geval ruk (Max. 2 jaar updates). En daarna? En hoe met de service qua reparaties?

Ik dacht het al….

DankeSchon | 01-03-23 | 18:40

Er zijn geen "andere kranten". Hooguit 1 andere krant. Er zijn 1 of 2 kranten in Nederland, en die worden in verschillende formaten en opmaken uitgebracht.
Daarnaast bevatten ze ook geen nieuws, maar opvoedkundige stukken over hoe de lezer dient te denken.

TheEgg | 01-03-23 | 16:32

Van Moof is er in geslaagd om een dure fiets van matige kwaliteit te produceren.
Er zijn talloze goedkope Chinese fietsen van matige kwaliteit te koop, maar als je ergens een scheet en drie knikkers voor betaald dan ga je niet klagen dat ie in één winter helemaal is weggeroest.
Aan de andere kant als jij veel geld betaald en je krijgt een hele goeie fiets ga je ook niet lopen klagen.
Maar als het gecombineerd wordt wel.
Nou is Van Moof ook een beetje aan zijn eigen succes ten onder gegaan, er werden er gewoon meer besteld dan Van Moof kwalitatief goed kon bouwen, dus of je stelt klanten teleur door later te leveren of je levert kwaliteit in en je levert wel op tijd.

Osdorpertje | 01-03-23 | 16:31 | 1

Volgens de huisregels is het, Je betaalt of je hebt betaald ;)

Smoelensmid | 01-03-23 | 16:38

Een goede fietsenmaker zou die overprijsde gadget-fiets niet adviseren, maarja in deze Time of Decadence.

hagelkruis | 01-03-23 | 16:25 | 5

@D-Fens_1963 | 01-03-23 | 16:40: wat dat nonchalant betreft: inderdaad zeg. Lopen/fietsen met dat ding in hun kontzak en vinden het dan vreemd dat ze een gebarsten scherm hebben. Waarvan ze vervolgens de reparatie niet van kunnen betalen, want al hun geld zit al in de afbetalingsregeling van hun abo.

DankeSchon | 01-03-23 | 18:43

@Smoelensmid | 01-03-23 | 16:35: Het feit dat het leiderschap & media & academia zich met alles bezig houden behalve die dingen?

Beetje zoals de Romeinen bacchanalen en orgiën hielden terwijl de Vandalen door Gallia & Hispania trokken: niet in contact met de realiteit.

ReyNemaattori | 01-03-23 | 23:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Jezus komt, zet je fiets op slot.

Osdorpertje | 01-03-23 | 16:23

Liever dat ze over mijn fiets lullen, dan over mijn lul fietsen.

SNAFU | 01-03-23 | 16:18 | 5

@Smoelensmid | 01-03-23 | 16:26: Ken uiteraard beide termen wel maar niet als synoniemen.
Nu ben ik (ook) wel van het credo; nooit te oud om wat te leren maar ik blijf toch liever bij mijn eigen kennis en jargon in deze.
Lulijzer = portofoon.

D-Fens_1963 | 01-03-23 | 16:48

Ik heb liever dat ze mijn zaag afpikken . . .

goedverstaander | 01-03-23 | 16:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Nee, dan Stella Fietsen. Schrijf daar eens een geinspireerd artikel over.

Glasgow Argus | 01-03-23 | 16:17 | 2

Hun bier vind ik ook niet lekker.

Sieg Hein | 01-03-23 | 16:22

Stella had toch laatst een twittergedoetje over of er wat haar boven t broekje mocht uitpiepen op oude foto's?

Shoarmamasutra | 01-03-23 | 17:51

Hoewel de rijders vaak niet de beste weggebruikers zijn blijven het mooie fietsen.

bamitoren | 01-03-23 | 16:17 | 4

Fietsen moeten niet mooi zijn maar ergonomisch en praktisch, de beste en lekkerst fietsende fiets die ik ooit heb ervaren was de eerste generatie Gazelle kwikstep. nl.wikipedia.org/wiki/Gazelle_Kwikste...

Smoelensmid | 01-03-23 | 16:24

@Smoelensmid | 01-03-23 | 16:24: Precies, een doodgewone fiets met terugtraprem, geen trommelzooi, geen knijpblokjes. Daar kan weinig aan kapot. Zorg wel voor een goed verzet.

TonAlias | 01-03-23 | 16:42
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl