We bouwen een grenshek en u gaat dat betalen
Anti-immigratiehekken eindelijk salonfähig
Grappig hoe dat gaat: een paar jaar terug werd Viktor Orbán nog gezien als de herrezen bloksnor voor het bouwen van zijn anti-immigratiehekken en een pittige asielcrisis later staan de kritische EU-leiders zelf met palen en kippengaas klaar om de grenzen te versterken. Plots vragen de staatshoofden om meer grenscontroles en andere maatregelen om de omvangrijke stroom migranten een halt toe te roepen. Mede dankzij Markie op de kaart gezet. Omdat het oplossen van de zelfgecreëerde asielpuinhoop in de polder niet meer lukt, kijkt hij wanhopig naar zijn EU-collega's voor hulp. Collega's die in hun eigen naties meer en meer onder vuur komen te liggen vanwege het feit dat de constante instroom meer meebrengt dan alleen dönorhuizen en hoogopgeleiden apothekers. En zo ligt de bouw van hekken langs de buitengrenzen van de EU plots weer boven op de stapel met potentiële maatregelen en is zelfs asielstas Eric 'hoe meer asielzoekers, hoe beter' van der Burg om. "We hebben buitengrenzen, die mag je markeren met een hek", zei hij laatst al. Een mening die overigens niet door de hele coalitie wordt gesteund, want zoals gebruikelijk liggen die met elkaar overhoop. Vervelend voor Rutte die met gebonden handen vanaf de zijlijn moet toekijken, maar het maakt voor de Europese koers weinig uit. Die draait weliswaar met de snelheid van een mammoettanker, maar stuurt langzaam de boeg steeds meer in de richting van strengere maatregelen en het lijkt een kwestie van tijd voordat de Europese Commissie toegeeft en geld richting de buitengrenzen stuurt. Dat hek gaat er komen en we gaan er zelf voor betalen.
Reaguursels
Inloggenals er net zo hek komt tussen Noord-Korea en Zuid-Korea dan pas heb ik echt vertrouwen in anders is het gewoon een fabeltje
Komen zeker verkiezingen aan… trap er niet in!
Uiteindelijk blijft het welkom, welkom.
Ha ha ja precies!!! We gaan in de EU en u mag betalen , geen grenzen meer!!we krijgen de ene na de andere crisis en u mag betalen ! Wij van de EU presteren niks , en u mag betalen. Nu de open grenzen niet werken gaan wij van u geld hekken laten plaatsen. Niet dat dat helpt maar het kost tenminste geld en het lijken natuurlijk banen ! Echt kan niet iemand keertje met zo’n Leopard daar naar binnen rijden?
Dat is een goeie ja, dus hekken op o.m. alle stranden in Spanje en Frankrijk?
Dit wordt ongetwijfeld het duurste hek in de geschiedenis van de mensheid.
Is er iemand tot "EU-Trump" gebombardeerd door zijn politieke tegenstanders?
De rechter heeft bepaald dat er geen sprake mag zijn van de zogenaamde nareisbeperking.
Asielzoekers mogen hun gezinsleden importeren. Waarom nog dit hek bouwen?
Als er een reisbeperking is heb je ook minder nareis.
Omdat wie niet over hek hek heen komt ook geen nareizigers laat komen. En omdat de opvang overvol is. En omdat er tentenkampen komen. En omdat er met succes geprocedeerd gaat worden tegen de barre omstandigheden in die kampen. Waar de na reizende kinderen veerkracht en verhandeld gaan worden door maffioze types uit binnen en buitenland.
Eindelijk een maatregel waarvoor ik graag in de buidel wil tasten voor onze zuiderburen.
Houd je geld maar in je zak, EU kennende komen er hele grote poorten in.
Aandelen Heras kopen?
Zou fijn zijn als er een stevige betonen fundering komt met stevige stalen spijlen hekwerk komt van 5 meter hoog. Dubbel uitgevoerd met in het middenstuk scheermesjes prikkeldraad.
@MargauxGrandCru | 08-02-23 | 13:18:
De producenten van de 6 meterladder wrijven zich al in de handen.
Wij zijn nu tòch geld aan het uitgeven: Kan er dan meteen ook een drijvend hek in de Middellandse Zee, van (pakweg) Tanger tot even voorbij Gaza?
Toen ik dat in 1992 voorstelde, trokken de meesten de schouders op.
Dat zal nu niet anders zijn, in de tijd van vliegende en maritieme drones.
Toch staan er alweer tientallen miljoenen Afrikanen te trappelen, dus misschien moeten we eens gaan praten over een oplossing, al vragen die dingen tijd en is Rome ook niet in 1 dag gebouwd. (bedankt Sir Humphrey Appleby)
@funda | 08-02-23 | 12:40: Rome is wel binnen een dag gebouwd. Wie denkt dat Romulus meer dan een dag nodig had om de geul rondom het land van nog geen hectare om zijn hutje heen te ploegen is knettergek of een linkse luilak.
Als iedereen op je geld afkomt kan je wel hekken bouwen om te proberen ze tegen te houden. Maar je kan ook gewoon stoppen met geld toekennen.
Beide doen lijkt me nog beter. Stoppen met geld uitdelen en een hek bouwen om iedereen die dan alsnog denkt dat er gratis geld te halen valt tegen te houden.
Ik geloof er helemaal niet meer in.
Nergens meer in.
Het hek is te laat, als dat er ooit komt over tig jaar.
Het is nu al een teringzooi overal en het wordt er niet beter op.
Noem me maar een pessimist.
Nee, u zit al in de definitieve fase: realisme.
Nu de 'tjakka'-roepende groep die het laatste besteedbare inkomen verliest nog, en dan zijn we op de eindbestemming.
En De Rijdende EU-rechter bij het verkeerd neerzetten van die hekken.
Nu al zin in. Geen hek is illegaal !
De zoveelste verkiezings retoriek. Hoeveel gaan er nu weer intrappen?
Teveel.
Eerst zien en dan geloven.
Ik lap mee! Waar en hoeveel? Kunnen we niet beter een muur bouwen?
Dat is goed. Rondom 46m2. www.geenstijl.nl/5169071/of-ga-gewoon...
U erin en u heeft geen last meer van de rest van de wereld. En wij niet van u.
De stalinisten staan al klaar met de speciekuipen.
@funda | 08-02-23 | 12:07: Oude tijden herleven iisg.nl/exhibitions/chairman/sov32.ph...
@Red shirt | 08-02-23 | 12:24:
Het gaat nog wel verder terug dan dat: inmetseling in de vroege middeleeuwen.
Verkeerde draadje moet bij aardbeving Turkije Syrië staan
Excuses hiervoor
Super goeie cartoon aangezien Turkije daar nogal eens bombardeert.
Nederland en Duitsland zijn de belangrijkste aantrekkingslanden in de Europese Unie. Gewoon beleid aanpassen: Asielzoekers snel checken, maximaal 5 jaar laten blijven, elk jaar evalueren of ze nog wel terecht blijven in Nederland. Minimalistisch maar wel menswaardig opvangen, na 5 jaar grote check met verlenging met nog 5 jaar, wederom elk jaar evalueren en pas na verstrijken van 10 jaar asiel status geven. Geen uitkering, maar zakgeld. Gewoon tweede hands kleding inzamelen, wel cursussen en educatie geven, wel toegang geven tot de arbeidsmarkt. Nu zitten we met statushouders die jaarlijks op vakantie gaan, naar het land van herkomst, dat moet niet kunnen!
Voor.
En die opvang kan gewoon in kazerne-achtige locaties.
Misschien kunt u zich eerst in het onderwerp verdiepen voordat u hier wat komt schrijven.
@Red shirt | 08-02-23 | 11:41: Ik heb me er enorm in verdiept. Kijk zelf naar alle signalen: Geen sociale bijstand maar onderdak en drie keer per dag eten, kleding en 55 zakgeld per maand en men gaat zo snel mogelijk aan de slag. Statushouders die mogen werken, daar gaar slects 10% aan de slag en na een totaal van 5 jaar mogen werken, werkt slechts 42 procent. Dit is vaker een kwestie van willen werken of liever de hand ophouden. Als men geen hand kan ophouden en geen gratis geld krijgt, gaat men in bijna alle gevallen zo snel mogelijk aan de slag.
@Gewoonzo | 08-02-23 | 11:47: 'Dit is vaker een kwestie van willen werken of liever de hand'. Waar blijkt dit uit? Volgens mij roept u maar wat.
@Red shirt | 08-02-23 | 12:00: Kijk bijvoorbeeld eens naar het artikel gepost door Abject.
@Red shirt | 08-02-23 | 12:00:
Als cijfers al niks zeggen dan zeggen persoonlijke aanvallen nog minder dunkt me.
@Red shirt | 08-02-23 | 12:00: Uit het feit dat er vroeger minder klaplopers waren zonder welvaartsstaat? Zie ook de tegel van Abject hier vlak onder, zonder toegang tot sociale welvaart, is men eerder geneigd om aan de slag te gaan.
Of denk je dat mensen al duizenden jaren beroepsmatig in de bijstand zitten?
@Gewoonzo | 08-02-23 | 12:17: Los van het feit datbhij zijn naam eer aan doet verteld hij er niet bij hoe een-en-ander gerealiseerd kan worden. Een makke dat we bij populistisch- rechts vaker zien.
@Red shirt | 08-02-23 | 12:28:
Dat vrij waardeloze waardeoordeel maakt de genoemde feiten en cijfers niet ongedaan. Een makke die we bij populistisch links vaker zien.
En gewoon weer individuele procedures ipv automatisme dat je met status gelijk je hele clan kan laten overkomen.
De VolksVerlakkersKrant heeft per ongeluk door laten schemeren waarom ons asielsysteem, en al zeker de asielzoeker, niet werkt:
"Oekraïners hebben een vliegende start gemaakt op de Nederlandse arbeidsmarkt, bleek vorige week uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Van de 89 duizend Oekraïense vluchtelingen die sinds het uitbreken van de oorlog in Nederland kwamen wonen, heeft nu 46 procent een baan in loondienst. Verhoudingsgewijs zijn zij veel sneller en in veel groteren getale aan het werk dan andere vluchtelingen. Vergelijk het met een CBS-meting onder vluchtelingen die arriveerden in 2014: anderhalf jaar nadat zij hun verblijfsvergunning kregen (en dus mochten werken) had slechts 10 procent een baan. Na vijf jaar was dat opgelopen tot 42 procent, nog altijd minder dan de Oekraïners nu."
En dan tromgeroffel:
"Het nadeel van die speciale status is voor Oekraïners dat zij geen toegang hebben tot het Nederlandse sociale stelsel, zoals andere vluchtelingen met een verblijfsstatus (zie inzet). Ze kunnen bijvoorbeeld geen bijstandsuitkering aanvragen. En daarin zou ook weleens een belangrijke verklaring kunnen schuilen voor hun snelle opmars op de arbeidsmarkt."
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Conclusie: Geef asielzoekers per direct een baan, en ontzeg ze de toegang tot het sociaal stelsel, voor pak 'em beet vijf jaar.
De klaplopers en oplichters blijven dan weg, of trekken vanzelf weer verder.
Klopt helemaal. Juist het sociale stelsel trekt asielzoekers naar Nederland en Duitsland. Zie Polen bijvoorbeeld, die bewaken de grens zeer streng, maar zodra men toch de grens overkomt, dan bellen ze een contactpersoon die ze direct naar Duitsland of Nederland rijden, omdaar asiel aan te vragen. Kan dit? ja, dat schijnt te kunnen, tegen alle afspraken in! Het is toch duidelijk wat ze willen? gratis geld, gratis huis, gezinsvereniging..
@Gewoonzo | 08-02-23 | 11:32: Iedereen wil dat, de meeste niet-socialisten snappen dat dat geld ergens vandaan moet komen.
Zou de verklaring ook kunnen liggen in het soort volk dat de Oekraïners zijn? Oekraïense mannen in de leeftijd 18-40 jaar blijven thuis om voor hun land te vechten / op te bouwen. Met name kwetsbare Oekraïners komen deze kant op ( vrouwen en kinderen). Oekraïners komen niet voor permanent gratis geld, huis en MIele wasmachine. Ze geven aan terug te willen zodra het daar weer veilig is. Mijn mening: vang Oekraïners ruimhartig op en sluit de grenzen voor gelukzoekers uit Afrika en het nabije oosten.
Ik denk dat het ook wel een mentaliteitskwestie is. Die Oekraïners hadden thuis ook gewoon banen en willen graag werken voor hun geld, omdat ze dat gewend zijn vanuit huis.
Zo zie je dat het doortastend optreden van rutte en het program van de vvd eindelijk europa dwingt iets tegen deze invasie te gaan doen. Dus weet waar je je kruisje in maart moet zetten want ze gaan na 12 jaar nietsdoen eindelijk los.
Eerst zien dat dit hek er is, dan geloven, geloof er geen snars van namelijk dat er ook maar een meter komt. En dan nog zitten we met verdragen waardoor dat hek symbolisch is, maar iedereen kan blijven invliegen.
Nee, er is holle retoriek in Europa van gevestigde partijen omdat ze onder druk staan, maar echt wat doen? Daar hebben ze 20 jaar voor gehad en verprutst.
Dus inderdaad: weet wat u stemt en aankruist, maar niet meer die gevestigde partijen. Exit ermee graag en snel een beetje.
Ik moest lachen om de verkiezingsretoriek van de VVD. Het eerste kabinet Den Uyl was een van de beste naoorlogse kabinetten, samen met het eerste kabinet Lubbers. En Hans Wiegel (VVD) een van de slechtste ministers van BZ die de kunst van geldverspilling naar grote hoogte bracht. Alle crisissen waar we vandaag mee te maken hebben vinden hun oorsprong bij VVD-beleid. De daadwerkelijke oppononenten zijn de uiterst rechtse partijen, zoals PVV, FvD, JA21, BBB en hoe de rest van de splinterse moge heten, ter rechterzijde van de VVD. Dat is het overloopgebied van de VVD en het CDA. De VVD wilt u laten geloven dat u slechts kunt kiezen tussen VVD en de PvdA/GL, maar zo is het natuurlijk niet.
@Red shirt | 08-02-23 | 11:39:
Ook dat ja, hoop dat BBB, Ja21, PVV zeer veel stemmen gaan krijgen!
@Jan, Leiden | 08-02-23 | 11:45: Dat zal mij niet verbazen. De kans is echter groot dat een groot deel van de stemmers op deze partijen stemmen uit onvrede met het huidige kabinet. Proteststemmers. Bedenk wel dat in maart de Provinciale Staten gekozen worden die op hun beurt de Eerste Kamer kiezen. De vraag is of de burger, links of rechts, hier beter van wordt. Ik waag dat te betwijfelen. Het verkiezingsprogramma van de PVV is praktisch niet uitvoerbaar waar deze partij aan de zijlijn blijft staan. De BBB zal haar kiezers teleurstellen. NL heeft zich aan EU-beleid en wetgevingvte houden en het inkrimpen van de intensieve veehouderij zal na maart gewoon doorgaan. JA21 kijkt naar Denemarken bij het opstellen van haar programma. Politiek is het geen sterke partij. Gevestigde partijen zullen JA21 zoveel mogelijk buiten het speelveld houden en ik verwacht dat de partij op termijn de marge niet zal ontstijgen.
Liever meebetalen aan een hek dan aan de uitkeringen, pensioenen en zorgkosten van niet werkwillende asielzoekers.
Het is bijzonder eenvoudig op te lossen. Bepaalde verdragen opzeggen, alle asielzoekers 5 jaar een speciale status geven (zoals de Oekrainse vluchtelingen) wat men het volgende geeft: onderdak op grote opvangcentra, slaap plaats, 3 keer per dag eten, tweedehands kleding en 55 euro / maand zakgeld maar wel de mogelijkheid om te werken, geen recht op toeslagen op bijstand. Men zal gemotiveerd zijn om snel aan de slag te gaan. Elk jaar evalueren of de situatie in thuisland weer veilig is, zo ja, status opheffen en terug naar eigen land. Na 5 jaar grote evaluatie en eventueel met 5 jaar verlengen. Is men 10 jaar in Nederland *en* aan het werk of aantoonbaat niet in staat om te werken? dan pas permanente status met toegang tot het sociale stelsel. Als alle landen in de EU dit zouden doen, dan blijft de EU nog steeds aantrekkelijk voor echte vluchtelingen maar niet meer voor gelukszoekers.
Trump heeft in 4 jaartjes wel een enorme invloed gehad op Europa, defensiebudgetten omhoog ,loskoppeling van Russisch gas en nu: youtu.be/cBW8mTHDgvk
Heeft Vd Burg dat echt geopperd, dat van dat hek?
Schaamteloze verkiezingsretoriek.
Net als dat er iets moet worden gedaan aan de toestroom die te hoog is.
Na de verkiezing zegt Vd Burg dat een hek toch geen optie blijkt te zijn.
Precies. Typisch de Rutte-partij stoer om zieltjes (stemmen) te winnen en als die eenmaal binnen zijn gewoon weer lekker schijt hebben.
We kunnen beter het staande asielbeleid goed uitvoeren. Dat is klaarblijkelijk al moeilijk genoeg. www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Ik ben niet iemand die buitenlanders aanwijst al de oorzaak van zowat ieder maatschappelijk probleem. Ik ben wel van mening dat onze barmhartigheid bedoelt is voor asielzoekers die dat daadwerkelijk nodig hebben. Maar VVD speelt in verkiezingstijd liever in op de onderbuik van de burger dan bestaand beleid goed uit te voeren.
@Red shirt | 08-02-23 | 11:24:
En ondertussen wel waarschuwen voor populisme. Helaas luistert er niemand en stemmen men toch weer op de populisten.
Ze hebben 20 jaar tijd gehad werkelijk wat te doen, dus is het holle verkiezingstrtoriek terwijl we los moeten komen van voor Nederland verstikkende internationale verdragen gesloten in dat walgelijke Europese parlement. Nee, verkiezingen komen eraan en waar ze 20 jaar niets aan deden liegen ze nu over met holle retoriek inderdaad!
Hij bedoelde eigenlijk een nieuw hek rond zijn bijeenvergaderde landgoed, maar de pers heeft zijn woorden verdraaid. Dat hoorde ik van Halbe, die erbij stond.
@Red shirt | 08-02-23 | 11:24: Het terugkeerbeleid is maar een klein stukje van het asielbeleid. Bovendien zijn uitgeprocedeerde asielzoekers niet het grootste probleem: die hebben immers nergens echt aanspraak op. Wat nodig is, is een herziening van het beleid rond het toekennen van asiel en welke rechten en voorzieningen (waaronder de totale verblijfsduur) hieraan verbonden zijn. Op basis van het huidige beleid krijgen bijvoorbeeld Syriërs en Eritreers vrij gemakkelijk een asielvergunning. Als je dat koppelt aan dat waar je als asielstatushouder aanspraak op kunt maken in Nederland en de relatief eenvoudige mogelijkheden om permanent verblijf te krijgen, dan is het niet zo vreemd dat Nederland met een hoge en constante instroom van personen uit deze (maar ook andere) landen te maken heeft.
Sjoerdsma/ Kaag (D66) en Ceder (CU) willen geen effectieve buitengrens en verlammen daarmee het kabinetsbeleid. Zij worden verantwoordelijk voor groeiend racisme en discriminatie - een direct gevolg door het ontbreken van draagvlak voor verdere asiel en immigratie.
Dan zou je zeggen dat zij dan ook niet voor de EU als super staat zijn waarin geen plaats is voor soevereine staten. Maar dat is niet waar. Zij zijn fel voorstander van de EU als Soevereine staat. En dat zij daar voorstander van zijn wordt voor iedereen die het wil horen luid verkondigd zowel mondeling als in hun partij programma's. Dus waarom die weerstand?
Als je als EU-fiel de staat EU nastreeft dan is het niet meer dan logisch om dan ook harde EU grenzen te hebben. Dus ook dit plan past in "the ever closing union". En wat dat is zoek je maar op.
> Omdat het oplossen van de zelfgecreëerde asielpuinhoop in de polder niet meer lukt, kijkt hij wanhopig naar zijn EU-collega's voor hulp.
Logisch. Want als Nederland al een wet maakt om immigratie iets in te dammen, dan wordt dat steenvast door een rechter geblokkeerd.
nos.nl/artikel/2462967-definitieve-st...
En grenscontroles aan onze eigen grens weer mogelijk maken.
Betekent dat ook dat onze reeds gearriveerde gasten niet meer terug kunnen over dat hek? Of vliegen ze terug?
"Europe is a garden. We have built a garden…
Most of the rest of the world is a jungle, and the jungle could invade the garden."
————-
J.Borrel, The Prophet in charge.
Even kijken hoor, is het weer verkiezingstijd?
Ja hoorrr.
Dat hek mag wel 15 kilometer hoog zijn anders blijft vvd66 ze toch wel invliegen.
Ja die mag je markeren met een hek inderdaad. Het heeft alleen geen enkele zin natuurlijk, tenzij je om de 100 meter een bemande uitkijktoren ofzo hebt. Een hekje hier of daar gaat mensen echt niet tegenhouden. Weggegooid geld dus.
Hekken hebben geen zin als je niet van plan bent om dat wat er binnen ligt te beschermen. Zo lang onze politici geloven dat opkomen voor de belangen van de eigen burgers zo ongeveer gelijk staat aan fascisme gaan ze niet helpen.
Too little, too late......, zo'n 300 gezinnen van zeven of meer, en nog 225 gezinnen van zes mensen moeten nog een huis met een (betaald) hek krijgen.
Er komt geen EU-hek, daar zijn de slappe woketijden met overal dames in de emo-leiding geen goed moment voor. Eerst echte chaos, in Duitsland zijn ze bijna zo ver, zoals 600 migranten in dorpjes van 400 man etc. (de Nederlandse MSM besteden daar totaal geen aandacht aan).In Turkije zorgde de natuur deze maand voor ellende, in Oekland een oude/nieuwe oorlog, en West-Europa is overvallen door Travellers die via domme EU"familie"-wetgeving met 6 vermenigvuldigd worden.
Einde souvereiniteit landen in West-Europa en dat in minder dan 25 jaar....
Hoewel echte vluchtelingen het recht hebben om asiel aan te vragen en in veel gevallen te krijgen heb ik moeite met het begrip "nareizigers". Bij zo'n vlucht voor het leven stel je je voor dat ook het gezin en de nablijvers in groot gevaar zijn en daar ook geen seconde langer kunnen blijven. Maar blijkbaar kunnen die daar rustig (?) in afwachting van de tickets uit Nederland blijven zonder groot gevaar. Dat is dan weer een beetje in tegenspraak met het hele vluchtscenario. Het zal wel gecompliceerder liggen dan dat, maar ergens wringt hier een schoen.
eindelijk...
dat is exact mijn vraag ook. En waarom ga je als kerel weg en laat je vrouw en kids achter? lafbekken .
Dat heeft te maken met het volmaakt achterhaalde en zwaar discriminerende 'vrouwen en kinderen eerst'. Hoezo, eerst? Zijn mannen minder waard? Daar hoor ik de Commissie gelijke behandeling nooit over.
Ook dat "recht" op asiel vind ik een beetje een merkwaardige zaak.
Heeft de hele wereld er "recht' op om in Nederland asiel aan te vragen? Het is de totale mateloosheid van dit soort denkbeelden, die me tegen de borst stuit.
Precies zoals Merkel het verdomde om desgevraagd te antwoorden op de vraag of er in 2015 misschien ook een bovengrens zat aan het aantal asielzoekers dat ze binnen wilde laten in Duitsland.
En een ander aspect, dat ik volledig mis bij al die 'do gooders' die eindeloos asielzoekers willen binnen laten: waarom moet de liefde altijd van één kant komen? Waarom wordt er niet gekeken naar wederkerigheid?
Als er morgen een burgeroorlog in West-Europa uitbreekt, en wij slaan massaal op de vlucht, en krijgen het in ons hoofd om naar het Midden-Oosten te vluchten, hoe denk je dat de ontvangst van ons, de ongelovige honden, zal zijn? Staan ze dan ook te zwaaien met borden "Welkom vluchteling", en geven ze de huurwoningen met voorrang aan ons, i.p.v. hun eigen bevolking?
De vraag stellen, is hem beantwoorden, zou ik zeggen.
Daarin zie ik ook een verschil met vluchtelingen uit de Oekraïne, waar het de vrouwen en kinderen zijn die vluchtten en de meeste mannen achterbleven om er te vechten.
Economische vluchtelingen kun je er zo uitpikken omdat de mannen daar degenen zijn die vertrekken en de vrouwen en kinderen achterlaten in het zogenaamd onveilige land.
Hetzelfde fenomeen zie je elke zomervakantie weer: vluchtelingen die 6 tot 8 weken op vakantie gaan naar het onveilige land van herkomst.
Het vervelende is dat zo'n constatering je tegenwoordig al in de hoek van het fascisme en racisme zet. Dat maakt een gesprek, laat staan een debat hierover onmogelijk.
Moraal van het verhaal, op zoek naar een beter leven elders. Hé, en wat een gaaf landje is dat Nederland toch, krijg je zomaar een gratis huis en oetkiering. We zullen echt iets moeten gaan doen aan de aanzuigende werking, Vrij recent het programma gezien van Sinah, was in Syrië, gezin leefde daar in prima harmonie. Kinderen waren lekker met muziek bezig, okay qua infrastructuur was er nogal wat te wensen, maar papa was al op weg gegaan naar Europa, op zoek naar een betere toekomst voor zichzelf en z'n familie. Op zich is dat prima, iedere goede vader zou dat doen, maar daar hoeft toch geen gratis huis op te leveren? Wanneer prikken we eens door dit soort onzin heen, het komen uit een (voormalig) oorlogsgebied betekent niet automatisch dat het leven van iedere inwoner in gevaar is. Hetzelfde geldt m.i. voor Oekraïne, het land is zo groot en de oorlog woedt maar in een klein deel, waarom zitten de gevluchte Oekraïners niet in dat veilige deel maar hier in West-Europa? Precies, hoef je zelf niets te doen, wordt alles voor je gedaan en geld toe. En als je gaat werken zomaar ettelijke keren meer loon dan je ooit in Oekraïne had kunnen verdienen. Laten we niet vergeten dat ook de mentaliteit van deze en andere (arbeids)migranten, zeg maar de Oostblokkers, wezenlijk anders is dan onze mentaliteit. Dit gaat geheid spaak lopen.
@Roos | 08-02-23 | 11:12:
"Hetzelfde fenomeen zie je elke zomervakantie weer: vluchtelingen die 6 tot 8 weken op vakantie gaan naar het onveilige land van herkomst."
De ironie wil dat je Hollandse paspoort je de bescherming biedt die je als ingezetene van dat land voorheen niet had. En "dus" kan je er weer heen op vakantie. Maar dat wringt inderdaad ook nogal.
Dat veel migranten de vluchtelingen-status misbruiken, of zo je wil creatief gebruiken is heel begrijpelijk, want het kan hen een inkomens-verhonderdvoudiging opleveren, plus alle perks en benefits die het houderschap van een vluchtelingenstatus met zich meebrengt.
Als jij de kans krijt een Mar-a-Lago kado te krijgen plus een miljoen dollar per jaar, bij een vlucht naar de VS, waag je misschien ook wel de sprong over de oceaan.
@Beste_Landgenoten | 08-02-23 | 11:18: het is een theoretische vraag en normaal gesproken ben ik huiverig om die te beantwoorden, maar in geval van de economische reden die je voorspiegelt durf ik voluit met een nee te antwoorden.
Ik hou van mijn woonplek en geef niets om geld of materie. Voor mij is een miljoen geen lokkertje.
Ik zou best willen leven in een tijd waar economie en geld niet zo alles bepalend is.
@Beste_Landgenoten | 08-02-23 | 11:18:
"De ironie wil dat je Hollandse paspoort je de bescherming biedt die je als ingezetene van dat land voorheen niet had.''
Gelul, BL. Als een bepaald 'regime' jou echt graag wil arresteren, omdat je 'gevaarlijk' voor dat regime bent, of een 'pain in the ass', dan zal dat regime zich echt niet laten weerhouden door een Nederlands paspoort.
Al die lieden die op vakantie/familiebezoek gaan naar het land dat ze ''moesten'' ontvluchten (1200 'Nederlanders' zaten in Afghanistan op het moment dat Kaboel viel) bewijzen slechts dat ze hier onterecht een verblijfsstatus hebben gekregen.
Op zich, als het dissidenten betreft die druppelsgewijs en via heimelijke netwerken binnenkomen dan valt er nog iets bij voor te stellen.
Hede ten dage zijn het vooral goedkope en wegwerpbare arbeidskrachten die aanspraak maken op regelingen van een verdrag dat in andere tijden en onder nadere omstandigheden was verzonnen.
Ongelijk kun je die mensen niet geven. De fout zit in den Haag en de EU, die het probleem van de vergrijzing voor zich uit trappen en daarmee groter maken.
@Beste_Landgenoten | 08-02-23 | 11:18:
In mijn eigen familie meegemaakt dat mensen jarenlang niet naar hun land terug konden, ook niet met een Nederlands paspoort.
@Dr_Johnson | 08-02-23 | 11:26:
"dan zal dat regime zich echt niet laten weerhouden door een Nederlands paspoort."
Ja, dat gaan ze wel, dat is nu juist het "probleem". Het hangt echter van het land af of je dat risico beter wel of beter niet kan nemen.
Nee hoor, het is niet gecompliceerder. Het overgrote deel zijn gewoon oplichters. Al dan niet gelegitimeerd door onze overheid. Bij de zeer weinige echte vluchtelingen die door een regime gezocht worden en die werkelijk gevaar lopen is de directe naaste familie ook niet veilig. Kunnen ze jou niet pakken, dan pakken ze je vrouw wel. Dit is bijvoorbeeld een reden waarom Jahanbaksh van Feyenoord niet tegen Israelische clubs speelt. Zou hij dat wel doen, dan loopt zijn familie direct gevaar. Kortom, als de familie nog in het land van herkomst verblijft, dan is het gewoon een ordinaire gelukzoeker voor wie het regime in land van herkomst geen interesse heeft.
Waarom betalen de Mexicanen onze muur niet?
Ik vind dat de VS ons hek moet betalen. Waarom? Waarom niet.
Onlangs deed Sophie in 't Veld de uitspraak dat hekken onzinnig zijn en niet effectief. Vervolgens zijn fact checkers aan de slag gegaan en sprake met een reeks deskundigen waaronder enkele hoogleraren. En de conclusie was dat Sophie in 't Veld gelijk had en haar stelling juist was: het idee van hekken is onzinnig.
Dan mag ze zelf het hek bij haar gated community neerhalen om dat te bewijzen.
Maakt ook niet meer uit , te laat om Nederland nog te redden.bedankt links.
Ik neem even aan 'in relatie tot asielzoekers', want het idee van hekken is in veel gevallen niet onzinnig. Boerderijen, gevangenissen, zorginstellingen, bedrijven, communities: allemaal met nuttige hekken en ik sla er heel veel nog over.
Dit maakt de conclusie van de deskundigen nogal eh vreemd, als ze het nut van hekken in het algemeen onderzocht hebben.
Precies ook de reden waarom Frans Timmermans een geëlektrificeerd hek van 3 meter hoog om zijn megalomane hut in Heerlen heeft laten neerzetten.
... factcheckers... deskundigen..... hoogleraren... Ja hoor, en dat vage gedoe moet ik geloeven. Sophie heeft geen gelijk, nooit eigenlijk, en ze declareerde wel teveel.
@Wattman | 08-02-23 | 10:52:
Ha..!!
Niet effectief? Vraag ex-DDR-burgers hoe ineffectief het product van de VEB Mauerbau was.
"fact checkers aan de slag gegaan en sprake met een reeks deskundigen waaronder enkele hoogleraren.''
Hoogleraren van het slag Leo Lucassen, I presume?
Hekken, mits voorzien van camera's, bewegingsmelders, drones, etc, kortom the works, zijn natuurlijk wel degelijk effectief. Je zag het destijds met die stunt van Loekasjenko, die moslims opriep om naar Minsk te vliegen - want dat kan zonder visum - en dan vervoerde die lul ze wel naar de Poolse grens; als ze die overstaken zaten ze in de EU. Daar kwamen binnen de kortste keren iets van 7000 á 8000 klaplopers op af, die de Polen gelukkig rucksichtslos tegenhielden. Echt allemaal van die 'vluchtelingen', hè, op de vlucht omdat hun levens in gevaar waren. Maar kennelijk was het in Minsk en Belarus niet veilig, kennelijk was het in Polen ook niet veilig, want bij de grens scandeerden al die klaplopers: "German, German!". Dat was de gedroomde eindbestemming: een rijk land waar je alles gratis krijgt.
Daarom staan ze om tuinen, industrieterreinen, kazernes, laboratoria, transformatorstations, langs sporen, op bruggen, omdat hekken niet werken, maar wel mensen buiten houden of het in ieder geval moeilijker maken om zich toegang te verschaffen.
Weet je welk hek ook niet werkte: het ijzeren gordijn. En weet je welk hek ook niet werkt: het grenshek tussen noord- en zuid Korea, maar due hekken maken het wel verdomd lastig om probleemloos de grens ongehinderd oversteken…
Dat komt waarschijnlijk door bewakingspersoneel dat langs zo’n hek werkt…
@Dr_Johnson | 08-02-23 | 11:15: Onder die "vluchtelingen" zat ook een Syrische vrouw, die er vrij modern uitzag en een beetje, maar gebrekkig Engels sprak. Die werd dus geinterviewd voor het NPO nieuws (naar ik vermoed om de indruk "die vluchtelingen zijn alleen maar mannen" weg te nemen). Waar wilde ze naartoe ? Nederland. En wat wist deze dame van Nederland ? Eigenlijk niets. Behalve "Ze spreken er Engels, dat is mooi, want dan hoef ik geen Nederlands te leren. Je krijgt er geld en een huis. En zodra ik daar ben laat ik de rest van mijn familie overkomen". Dat zei die vrouw letterlijk.
@Asteroid-B612 | 08-02-23 | 11:29:
QED.
Als dat hek niet wordt voorzien van prikkeldraad en bewaakt met patrouilles en honden heeft het geen enkele zin. Als het überhaupt zin heeft want bij de eerste de beste klimneger die een scheurtje in zijn broek oploopt, storten de asielhyena's zich op dat gefundenes Fressen.
Ongetwijfeld komen er talloze asielzoekers- en vluchtelingenpoortjes in de hekken, zodat de instroom gewoon op een andere manier wordt geregeld. Niet minder, wel anders.
Als de Raad van State dan toch verwijst naar “de Wet” in hun beslissing betreffende de nareizigers, kunnen we dan ook eindelijk eens werk maken van het Verdrag van Dublin!
Dat verdrag schuiven we gewoon aan de kant, hoe meer asielzoekers, des te beter, nietwaar?
Merkel flikkerde in 2015 alle regels het raam uit, en zei "Wir schaffen das.". Of de Duitse bevolking er ook zo over dacht, interesseerde hare Heiligheid geen ene moer, als ze maar op haar hoge morele stokpaardje kon rijden. Weerzinwekkend volk, met een diepe minachting voor het eigen volk.
Ik zei je toch, de VVD gaat dit keihard aanpakken.
Voor de verkiezingen wel, maar de EU moet meedoen, dan weet je het wel, Rutte komt na de verkiezingen met , ik heb mijn best gedaan, maar andere landen doen niet mee.
Nergens voor nodig, dat hek. Vers van de pers: nos.nl/artikel/2462967-definitieve-st...
Weer die D66 raad van State.
@Wattman | 08-02-23 | 10:48: D66, de vlees geworden regentenpartij! Ze hebben de Raad van State in handen, ze dirigeren het kabinet, ze zitten met hun tentakels overal in de rechtspraak, de NPO, de 'kwaliteitscouranten' draaien hun riedel af. Hoeveel zetels hebben ze straks? Maar het maakt niets uit, zij draaien aan de knoppen, en wij hebben het nakijken.
Eric juicht: 1200 nareizigers zijn al onderweg.
De EU adepten komen wel laat met deze warme oplossing.
Orban had een goede visie over hekken en beschermen.
De Magyar boy is wel een wispelturig in zijn beslissingen.
Nexit is voor mij nog steeds een dringend optie.
Allah is groot, die klimt zo over dat hek heen…
Fuck, eerste slok bier door mijn neus naar buiten.
@uisge baugh | 08-02-23 | 10:46: U bent er al vroeg bij. Maar ach, het is altijd ergens op de wereld vijf uur.
@Red shirt | 08-02-23 | 10:52: Was ook nog heel vroeg op.
Ja, maar met dichte grenzen kunnen we niets meer exporteren. Het infantiele argument van Peggold destijds.
Amsterdam zat vroeger potdicht met poorten, wallen en muren. En toch de grootste exporteur ter wereld.
Er komt altijd een moment waarop de wal het schip keert, en hoe eerder dat moment komt, des te beter.
Mensen die behept zijn met ideologisch absolutisme, zoals GL, D66 en CU-adepten, willen dat nooit onder ogen zien. Maar ook voor hen geldt op enig moment: op is op, vol is vol.
De realiteit is hard, net als de waarheid, en hoe eerder je dat onder ogen ziet, des te beter.
Enig zo'n hek maar volgens mij hebben we meer aan een effectief remigratie- en uitzetten na afwijzingsbeleid en het verblijf binnen de EU voorwaardelijk te maken + het geheel of gedeeltelijk mee laten betalen aan de gemaakte kosten. Maar goed, we wilden hekken, we krijgen hekken. Joepiedepoepie!
#bof
Ook remigratie en uitzetting moeten veel beter en sneller geregeld worden. De EU is intussen een soort reddingssloep aan het worden, waarin steeds maar drenkelingen vanuit zee een plekje willen vinden. Dat gaat op termijn fout, dan zinkt het bootje, en verzuipt iedereen.
De bij voorbaat kanslozen buiten houden scheelt al een hoop kosten en gedoe.
@KeesBruin | 08-02-23 | 10:41:
Ik denk dat dat hek vooral een symbolische maatregel is om tegen "de populistisch stemmende of ertoe neigende kiezer" te zeggen, kijk nou, zie je wel, we doen er echt alles aan om...
Natuurlijk willen ze geen inkrimping van de aanwas van mensen want meer mensen is grotere economie dus meer centjes. of die mensen zelf nou wat meebrengen of dat we er via de gemeenschappelijke middelen voor betalen vinden ze niet heel belangrijk, zolang er maar aan verdiend kan worden en er veel nieuwe fte's rondom kunnen worden opgetuigd.
Rap aandelen Heras kopen..
Hé, de verkiezingen zijn niet meer zo ver weg. Een voorzichtige indruk dat er wellicht aanwijzingen zijn, dat de EU mogelijk een iets andere perceptie krijgt van haar eigen grenzen is nou niet echt de daadkrachtige aanpak van de asielinstroom die Rutte beloofd heeft. De campagneteams hebben echt nog veel werk te doen, opschieten jongens.
Wat betalen wij burgers nou niet?
Wij betalen alles toch?
Maar van mij mag het als het de instroom indamt en onze veiligheid toekomt.
"D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma noemt het bouwen van grenshekken zelfs ’zinloos’. „Grenshekken versterken het verdienmodel van mensensmokkelaars alleen maar.”"
Wat een rare omkering.
"CU-Kamerlid Don Ceder vindt dat Europa toegankelijk moet blijven. „Europa mag nooit een ondoordringbaar fort worden voor wie z’n leven niet zeker is.”"
Gelul 2000. Ook met grensbewaking en hekken kan eenieder zich nog melden bij een grens met het verzoek om asiel.
"Het pleidooi kreeg vorige week overigens geen bijval van de VVD."
Stop er gewoon mee, palingpartij.
Twee Jan Lulargumenten.
Grenshekken, mits goed bewaakt en onder stroom gezet, zijn niet 'zinloos'. Dit is alleen maar een doorzichtig 'ontmoedigingsargument' van Sjoerdsma.
En wat betreft de CU: die willen nooit erkennen dat er grenzen zijn aan wat mogelijk is. Want hun moraal is totaal grenzeloos, precies als met Merkel het geval was. Die wilde ook voor geen goud antwoorden op de vraag, of er misschien ook een bovengrens zat aan het aantal asielzoekers dat ze binnen wilde laten in 2015. Nee, nogal wiedes, als je een volledig op hol geslagen Christelijke moraal tot de verplichte moraal voor je eigen volk wilt bombarderen. En 'en passant' ook nog even alle regels en afspraken aan je laars lapt, omdat je zo nodig voor Jezus wilt spelen.
Misschien zouden we het beter kunnen hebben over het verdienmodel van onze nationale asielindustrie. Die nagenoeg een oneindig budget ter beschikking krijgt gesteld.
Sjoerdsma redeneert ls volgt : hoe moeilijker je het maakt voor "migranten", hoe meer ze bereid zullen zijn te betalen aan mensensmokkelaars, dus laten we het maar zo makkelijk mogelijk voor ze maken. Pretzel logic.
@KeesBruin | 08-02-23 | 10:40: Onder stroom gezet ook nog. Dus elke 200 meter een windmolen om dat deel hek van stroom te voorzien?
Een hek om vvd66, en om hun kiezers is het allerbeste!
En de deur open voor de PVV is wenselijk.
Mexico ging toch betalen voor dat hek?
Waarom een hek bouwen als je die verkapte veerdienst nog steeds tolereert?
Dat zal de volgende stap zijn.
Gaan organisaties die deel uitmaken van een crimineel mensensmokkel netwerk als Artsen Zonder Grenzen dan ook juridisch vervolgd worden?
Achja verkiezingen in aantocht, mooie praatjes en ondertussen tekenen bij de kruisjes op de documenten uit Brussel.
Met Eric van der Burg in de rol van wethouder Hekking.
Komt goed...
Een hek ergens om betekent ook dat de weg eruit moeilijker wordt.
Nee hoor. Niemand die uitgewezen wordt loopt terug. Die krijgen een vliegticket aangeboden.
Natuurlijk draait de EU koers met de snelheid van een mammoettanker. Zij doen exact hetzelfde als D66, namelijk met open armen ontvangen om ze door anderen buiten hun eigen zicht te laten opvangen.
Eindelijk, het wordt tijd. Blijkt die Orban toch een waar visionair.
En hoe kijken ‘we’ nu naar het hek van de VS tegen import vanuit Mexico? Overigens een ding wat door Jezus Obama al ingezet is.
Trouwens, ik lees dat de deur tot Syrië dicht zit. De uitgangspoort staat wel wagenwijd open. Raar.
Een tijd waarin we Orban als visionair zouden kunnen bestempelen zegt meer over de rest van de (al dan niet gekozen) boven ons gestelden dan over hem.
Toch betaal ik met plezier voor dat hek, als dat minder minder minder betalen voor Miele's en kansloze asielzoekers/veiligelandiers/economische vluchtelingen betekent.
En dan gaat Miele op de fles. U heeft geen mededogen met al die ontslagen arbeiders?
Alle politici naakt door de straten jagen en met stront bekogelen, is dat wat? heb het niet van mezelf.
En kaalscheren.
Gaan we dan ook een hek neerzetten op de Middelandse zee?
Een enorm deel van het probleem komt door die zogenaamde grensbewaking op zee, FrontEx, die in realiteit gewoon een OV verbinding is naar Griekenland en Italië. En dat betalen we ook al van ons belastinggeld.
Als die schepen gewoon de 'vluchtelingen' terugbrengen naar het strand waar ze opgestapt zijn op de vluchtelingen taxi's. is het probleem snel opgelost.
Dat is ook wat in het Schengenverdrag was afgesproken, maar waar de EU zich express nooit aan houdt.
Voor de zekerheid neem je het beste ook alle smokkelboten van de NGO's in beslag.
@Wattman | 08-02-23 | 10:24: En stop je voor de absolute zekerheid met het gokken met de postcode. Daar sponsor je die boten mee.
@Wattman | 08-02-23 | 10:24: Precies. Ik heb het al vaker gemeld, al in de jaren 80, in de middle of nowhere in Nigeria, 400 kilometer van de dichstbijzijnde telefooncel vroegen de lokale bewoners al of ze mee konden naar Nederland. Op de vraag 'waarom' was het antwoord steevast, omdat je daar geld krijgt zonder te hoeven werken..'' Internet en mobieltjes hadden ze echt nog niet, maar gratis geld was bekend.
@Haberdoebas | 08-02-23 | 10:26:
De gesponsorde lijst word je niet vrolijk van nee.
@DanskeRob | 08-02-23 | 10:28:
Kun je nagaan hoe rap dat nieuws nu de binnenlanden bereikt.
@DanskeRob | 08-02-23 | 10:28: Ja natuurlijk spreekt zich dat rond. Dat was zelfs al in Italie, in de 70-er jaren bekend. Als je zei dat je uit NL kwam begonnen al die tandeloze ventjes breed te grijnzen "Johan Cruiff... Out-kiering ! Out-kiering !" Dat wisten ze gewoon, midden in SARDINIE. En dat was toen praktisch derde wereld. Mensen woonden in lemen hutten en golfplaten op het dak, dat soort gedoe.
Als Nederland willen we zo graag de wereldproblemen verhelpen dat we onze eigen problemen vergeten.
Nederland is een klein dorp met hele grote denkers.
"Dat hek gaat er komen en we gaan er zelf voor betalen.''
Ik vind dat niet meer dan logisch. Het weren van illegale migranten is een zaak waar elke EU lidstaat baat bij heeft, maar met name natuurlijk de zg ''rijke'' (Noord)West-Europese landen. Dan kun je niet de lidstaten met buitengrenzen alle kosten voor die hekken laten dragen; dat moet door 'Brussel' gefinancierd worden.
En verder mis ik in het hele verhaal - ook in de Volkskrant staat vandaag een groot artikel hierover nav het grote tweedaagse EU overleg dat morgen en vrijdag plaatsvindt - maatregelen mbt tot de EU buitengrenzen op zee. Daar moet natuurlijk een soort virtueel hek gebouwd worden, dat bestaat uit marineschepen van de diverse lidstaten (met surveillance vanuit de lucht) om al die dobberbootjes terug te slepen. Zonder dit 'flankerend' pushbackbeleid op zee gaan die hekken op land niet werken. En tuig nou eindelijk eens adequate wetgeving op om al die NGO smokkelschuiten die 'drenkelingen' redden vlak voor de kust van Libië, verbeurd te verklaren en de bemanning te arresteren vanwege mensensmokkel zodra ze in een EU haven hun 'lading' lossen.
En ook al zoekt Rutte het in EU-brede oplossingen - waar hij m.i. wel grotendeels gelijk in heeft - Nederland kan zelf natuurlijk ook het eea regelen:
"De CDA-fractie in de Tweede Kamer wil dat Nederland net als België en Duitsland statushouders in twee categorieën gaat opdelen: echte vluchtelingen, en mensen die tijdelijk bescherming zoeken. Die laatste groep, zogenoemde 'subsidiair beschermden', krijgt dan minder rechten. De Tweede Kamer debatteert vanavond, voorafgaand aan de Europese top, over migratie.''
Een klein stapje in de goede richting, maar nog steeds een beetje 'too little, too late'. Schrap het verstrekken van permanente verblijfsvergunningen compleet: alles dient gericht te zijn op terugkeer naar eigen land, zodra de omstandigheden daar weer gestabiliseerd zijn.
"De EU wil verder landen van herkomst dwingen hun uitgeprocedeerde onderdanen terug te nemen. De leiders pleiten ervoor - niet voor het eerst - alles uit de kast te halen om het retourpercentage op te krikken. Diplomatieke druk krijgt de voorkeur, maar als dat niet helpt zijn strafmaatregelen als het intrekken van ontwikkelingshulp aan de orde.''
Zeker moet je die landen daartoe dwingen. Maar er moet m.i. veel eerder naar 'strafmaatregelen' gegrepen worden; we zien al vele jaren - met name met zo'n schurkenstaatje als Marokko - dat 'lief vragen' en 'belonen' niet helpt. Het is allang tijd voor: niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
In het hele europese verhaal is er enorm veel empathie en mededogen met de vluchteling te ontdekken. Dat is soms terecht, maar we sluiten de ogen voor misbruik van de situatie. Persoonljik kan ik niet verteren dat je als vluchteling regelingen die bedoeld zijn voor oorlogsvluchtelingen gebruikt om hier er economisch op vooruit te gaan. Dat is een vorm van misbruik die gelijk staat aan kinderen slaan, stelen van de armen, iemands rolstoel jatten. En ik begrijp niet dat er geen zero tolerance beleid is voor dit soort figuren. Toneelspelers, fakers. Terugduwen de zee op.
Ze komen bijna allemaal met de boot, dus tenzij dat hek in Noord Afrika komt te staan is het weer een zinloze actie.
Die muur van Trump houdt mensen niet tegen, waarom zou een hekwerk dat wel doen?
Een muur werkt pas wanneer die helemaal af is.
@Haberdoebas | 08-02-23 | 10:27: Ja, vraag maar aan Hadrianus.
Ik ben zeer sterk voorstander van een veel strikter beleid, maar begrijp niet hoe een hek of Frontex een verschil kunnen maken. Obv oude verdragen heeft iedere inwoner van de wereld (zo'n 8 miljard volgens mij) recht om in de EU asiel aan te vragen. Hoe gaat dit werken...?
Ook een hek om Schiphol? De Rotterdamse haven? Gaan we ook weer controleren bij Wuustwezel? Hol en nutteloos verkiezingsgekletter, toevallig naar de media 'gelekt'.
Als we het aantal asieleisers zouden kunnen beperken tot dat wat via haven en Schiphol binnenkomt valt het probleem mee.
@Sieg Hein | 08-02-23 | 10:24: In Wuustwezel is geen haven.
Dit is natuurlijk een 15 maart sprookje.
Inderdaad. Zo rond 15 maart zullen de neuzen weer richting "we maken van Amsterdam en vriendjes een europese hoofdstad". Iedereen is dan weer welkom, en alle beloftes zijn "vergeten" of verkeerd begrepen door het gepeupel. Bah !
Wanneer je geen hek neerzet betalen we er ook voor.
Vooral ter linkerzijde is de immigratie een onbespreekbaar thema, want rassies.
Migratie en een sociale verzorgingsstaat gaan niet samen. Onmogelijk. Migratie zorgt er ook nog eens voor dat de lonen aan de onderkant van het loongebouw worden gedrukt.
De enige reden waarom links vóór migratie kan zijn, is om een kiezersbasis aan zich te trekken. Dat die kiezersbasis vervolgens een lokale super conservatieve AK partij gaat vormen, is geen bezwaar.
Laat die muur gebouwd worden. Zo snel mogelijk. De kosten, daar komen we wel uit.
Het kwaad is natuurlijk allang geschied. De demografische ontwikkelingen zullen op langere termijn zeer verstrekkend zijn.
Een hek waarvan je niet bereid bent de poort dicht te zetten heeft bijzonder weinig nut en kan op de stapel ‘symboolpolitiek om de menigte koest te houden’.
Tussen Bulgarije en Turkije is de grens voor een groot deel afgehekt. Het hek moet alleen een beetje hoger en er moet hoogspanning op gezet worden.
Het andere deel moet nog gedaan worden. Toen in 2020 een Trudeau lookalike aan de macht kwam zijn ze meteen met het hek gestopt. We zijn inmiddels twee verkiezingen verder, maar de afbouw ligt nog stil.
In Bulgarije vragen ze bijna geen asiel aan. Het zijn vooral Servische bendes die de asielzoekers de grens over smokkelen tot aan de Bosnisch/Kroatische grens Daarna komen ze via Kroatie (de Servische gebieden) de EU weer binnen waarna ze met de Flixbus naar Ter Apel of het Klein Kasteeltje vertrekken.
Gewoon mensensmokkel dus.
Hoogspanning op dat hek zetten. Daar krijgen we gegarandeerd kamervragen over met referenties naar de vernietigingskampen tijdens WO2.
@Asteroid-B612 | 08-02-23 | 11:06: als het maar groene stroom. Is mag alles toch?
@DanskeRob | 08-02-23 | 11:58: Bulgarije draait voor een heel groot deel op kernenergie en dat is groene stroom tegenwoordig.
Overigens had en heeft Viktor Orbán groot gelijk om z'n land te versperren. Hij mag dan (mogelijk) op andere punten nogal weird zijn, maar dat hij in de eerste plaats aan z'n eigen volk en cultuur denkt vind ik zeker een plus.
Wij hebben hier sukkels die menen dat je zonder allerlei ellende de halve wereld hier maar moet onderbrengen.
Hand omhoog bij diegenen die dachten dat iemand anders dan wij dit gingen betalen?
Depends, wie is wij? Alleen de Nederlandse belastingbetaler, of de Europese belastingbetaler?
@Met_baard | 08-02-23 | 10:21:
In ieder geval u en ik.
Verder wordt de definitie van 'wij' van geval tot geval vastgesteld.
Goed idee dat hek, in combinatie met actiever terugsturen en repatriëring gaat dat helpen. Mijn enige bedenking betreft de natuur, het hek houdt ook herten, reeen, zwijnen enz tegen op hun natuurlijke trek.
Daar komen poortjes voor die deze dieren herkennen en automatisch doorlaten, terwijl ze dichtblijven voor de mens.
@Met_baard | 08-02-23 | 10:20:
Met herten heb ik niet zoveel, maar het zou een internationale schandvlek zijn als De Wolf niet ongehinderd tussen de walk-in schapenvlees-restaurants zou kunnen bewegen.
Voorkomen is beter dan genezen dus graag ook een strookje mijnenveld voor het hekwerk plaatsen. Dank u!
En als die mijnen exploderen komen er duizenden briefjes "nein nein nein!" uit.
Iedere zoeker die je kan afstoppen scheelt 28.000 euro of meer per jaar. Dus het mag best wel wat kosten.
Logisch als je dagelijks wordt beïnvloed om die keuze te maken.
"... en sluit af met een hekkie"
Terwijl de oplossing zo simpel is. Niemand die binnen de EU asiel aanvraagt krijgt een verblijfsvergunning. Koop van een van de Afrikaanse shitholes een half land en maak daar een toegangspoort van. Mensen die toch aandovveren verplaats je daarheen met 6 maanden vertraging op hun aanvraag,
Afgewezen? Geen plek en eten meer.
En illegaliteit strafbaar maken. Dat is in de rest van de wereld ook zo. Die kuthippies hier hebben er een soort free for all luilekkerland van gemaakt waar iedereen maar welkom is. Idealisme staat echter op gespannen voet met de realiteit.
Dit heet het Australisch model.
Enig verband met de a.s. verkiezingen berust op zuiver toeval.
Ja, je reinste volksverlakkerij, hahahaha
Een week voor de verkiezingen zullen een soort grenscontroles geopperd worden.
Zoals een guurder in het café vanochtend wist te melden..
"Als jouw partij niet mee mag doen met andere partijen, heb je gewoon pech.Get over it" (Vrij)
CDA doet opeens ook weer heel flink, en wil onderscheid "tijdelijke" en "permanente" vluchtelingen herinvoeren.
@funda | 08-02-23 | 10:15: ja, de EU ondersteunt de provinciale verkiezingen
@AntiZanicz | 08-02-23 | 10:37: Onzinreactie, politiek op een hoger niveau staat altijd volledig los van politiek op plaatselijk niveau.
Een hek… zelfs in EBI Vught weet men binnen naar binnen te krijgen.
*dingen
Ik heb ook wel eens het idee dat de asieleisers er alles voor doen om in de EBI binnen te komen.
@Sieg Hein | 08-02-23 | 10:17:
Ze lazen op hun phones berichten over een land dat een slavernijmuseum bouwde voor zijn eigen misdaden en daar een grabbelpot van 200 miljoen naast zette.
Ik zou het ook wel weten.
Probeer jij maar eens een heel gezin aan een drone op te takelen. Wordt een klus kan ik u verzekeren.
Een hek om Nederland heen lijkt me niet nodig. Maar grenscontrole bij elke verharde weg waar een bus overheen kan, lijkt me wel noodzakelijk. Bussen op weg naar Ter Apel of Budel bij de grens tegenhouden AUB.
Waarom is het opeens "onmogelijk" om grenscontroles uit te voeren ? Dat is hemaal niet onmogelijk. Wanneer ik vroeger met mijn band door Europa toerde werden we GE-GA-RAN-DEERD bij elke grens aan de kant gezet. Alle onze spullen doorzocht, dan moest er weer een snuffelhond gehaald worden, duurde natuurlijk 6 uur, soms werd de hele bus ontmanteld, soms moesten we mee een kantoortje in, en uitkleden, kreeg je een vinger in je ass ("Dr. Jellyfinger" noemden we die). Soms kwamen ze, ik zweer dat dit waar is, met een MOBIEL LABORATORIUM, daar zaten mannetjes in witte jasjes met goggles op allemaal scheikundige proeven te doen met onze scheerzeep enzo. Allemaal ondervraagd en behandeld alsof we leden van de Baader Meinhof groep waren ofzoiets. We zijn gewoon een rockband. Dat is alles. Die grensmarechaussee fuckers zijn zulke teringlijers dat ze ons er some op de weg terug, een dag later WEER uitpikten, en het hele gedoe begon overnieuw. Het is WEL mogelijk om grens controles uit te voeren want ik ben zelf 488,000 x zwaar gecontroleerd omdat ze dachten dat ik een kruimeltje hasj bij me zou hebben wegens uit Amsterdam.
@Asteroid-B612 | 08-02-23 | 11:16: Klopt, het is zeker wel mogelijk. Tijdens de corona lock down kon het opeens wel weer. Ze kunnen het dus wel.
@Asteroid-B612 | 08-02-23 | 11:16: Tijdens het Omama-bezoek en tijdens de pandemie gebeurde het gewoon.
Evenals de onmogelijk Brexit en Nexit.
Daar mag mijn belastinggeld best naartoe, maar liever gewoon een totale stop op immigratie van kansloze gelukzoekers.
Inderdaad raar dat de financiering een probleem zijn. Men wil wel een hek maar er niet voor betalen.
En dat terwijl er wel miljarden beschikbaar zijn voor andere "projecten"...
Zal het helpen ik denk van niet.
Naast een hek moet er eerst en vooral een blokkade van de route "over zee" komen.
Push-back operations. Moet je natuurlijk wel gehard zijn. Het is al heel snel zielig.
Zeehek.
Hard aanpakken van de smokkelaars die onder vlag van zogenaamde NGO’s varen.
Haven in Libië huren, alles wat opgedregd wordt daar afzetten, succes.
Komt er nog een tekst op te staan?
Kssst, ga weg.
U bent een spookmigrant, ga terug!
10.000 volt is effectiever dan een tekst.
Bleib zu Hause
Dan vond ik Trump zijn propositie beter…
Verder denk ik dat zeemijnen effectiever zijn.
hoezo, dat is nooit verder gekomen dan plannen en een paar proefmodellen. Er is geen meter gebouwd, alleen wat oud hekwerk opgeknapt. De Mexicanen gingen niet betalen. En de landeigenaren geven hun grond niet weg (want die willen wel graag mensen die voor weinig werken, niet zo'n dikke yank die als chauffeur een ingenierssalaris eist via zijn vakbond)
@AntiZanicz | 08-02-23 | 10:35: De meeste hekken zijn tijdens de Obama-periode gebouwd, dik 1.000km.
Een Miele of een hek, wat heb ik liever?
Ik kan niet wassen met een grenshek, en heeft mijn miele een doorlucht functie?
Was uithangen is weer handig met een hek.
Nog beter als een hek is een signaal, zoals het Australische en het Deense asielbeleid.
Het direct terugsturen van migranten naar hun land van herkomst is een goed signaal. Als je niet hiernaartoe komt met een arbeidscontract op zak dan ga je direct weer terug. Uitgezonderd vluchtelingen uit oorlogsgebieden, voor zover dat hun land van herkomst is (dus niet die zogenaamde Afrikaanse "studenten" uit Oekraïne). Als het land van herkomst daar niet aan wil meewerken, dan worden de vreemdelingen "opgevangen" in een afgesloten voorziening zodat ze de beschaafde wereld niet tot last kunnen zijn. Geen woning, geen Miele, geen zakgeld, alleen een telefoonlijn naar het land van herkomst. Na een tijdje gaan ze vanzelf smeken om terug te mogen.
Een hek zal nooit werken. Er is altijd een opening, er is altijd een manier.
"Hoeveel hebben we nu....??"
Mooi. Jongens..!! Stoppen maar...!!!
REAGEER OOK