Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Soledar: Russen claimen verovering, Oekraïense grondtroepen en MinDef blijven het weerspreken

Wie zeggen er wat vandaag?

Bovenstaand: Oekraïense troepen die claimen in Soledar te zijn en vanochtend claimden dat "The situations for the f*ggots [Russians (lol, red.)] didn't improve since last night. All the lines are preserved and under the reliable control of the Armed Forces of Ukraine. (...) The only thing I want to tell you, don't buy all the incorrect claims spread by bot farms and scaring your psyche, not letting you live calmly. I'll say again, the situation in Soledar is very difficult from the point of view of fire and battle intensity. (...) But here is no hysteria, no encirclement, no ultimatums about capitulation and surrender into capture. (...) We're holding the situation under control."

Dat zijn stuk voor stuk erg boude claims gezien andere OSINT-kanalen en verslaggevers (die mogelijk een lichte ideologische voorkeur voor Rusland hebben) juist beweren dat Soledar omsingeld is, Soledar al volledig in Russische handen is, en Wagner zelfs al vanuit Soledar in meerdere richtingen verder aanvalt. Kortom; een van de partijen zit ernaast en/of liegt.

Joost Niemollers bewering dat "Oekraïense autoriteiten in hun dagelijkse update Soledar niet meer als plek vermelden waar gevochten wordt. Gewoon ineens verdwenen dus." lijkt overigens niet te kloppen [verrassend!]. Oekraïnes Vice-minister van Defensie Hanna Malyar vanmiddag nog in een persbericht: "Zware gevechten gaan door in Soledar. Na de geleden verliezen hebben de bezetters eenheden vervangen, het aantal Wagnerieten vergroot, proberen ze de verdediging van onze troepen te doorbreken en de stad volledig te veroveren, maar dat lukt niet." Interessant; het Oekraïense MinDef zelf claimt dus ook dat Soledar niet gevallen is, niet alleen de bovenstaande boots on the ground.

De eerste foto's en videos waarin Wagner Group en hun veldheer Prigozhin zeggen door Soledars zoutmijnen te lopen zijn ook al verschenen (na breek).

Instant Update: Polen stuurt - met Duitse instemming - als eerste NAVO-lid een "compagnie" van hun eigen Duitse Leopard 2 tanks naar Oekraïne, uiteraard zonder crew. Eerder deze week zetten Frankrijk en Polen Duitsland al 'onder druk' om een aantal van hun eigen tanks aan Oekraïne te doneren. En tegelijkertijd bleek dat ook Engeland 10 van hun Challenger 2 tanks gaat sturen. Kortom; een escalatie in Westerse hardware-bijstand.

POV: je rijdt Bakhmut binnen

Diplomaat doet Realistisch™ vredesvoorstel

Social

Een OSINT-take die Oekraïense berichten onderschrijft

Social

Opvallend zinnetje: "all the mercenaries were transfered to Soledar"

Wát een beelden

Social

woef

Social

Vermeende videos en foto's van de Wagner Group in Soledars zoutmijnen

Social
Social

Ondertussen in Kiev

Social

New pepe just dropped

Reaguursels

Inloggen

De Wagner groep claimt Solenar, maar het Russische MoD schijnt te ontkennen. Lijkt achter de schermen een strijd tussen de Russische krijgsmacht en de Wagner groep los te branden over wie nou het beste (of minst slecht) vecht.

Homer P. Simpson | 11-01-23 | 20:52

Als alles goed zou zijn in de wereld, dan had Joost ook geen werk gehad.

Boerhoektvrouw | 11-01-23 | 19:42

Zolangzamerhand lijkt het mij wel een logistieke nachtmerrie voor de Ukrainers met al die verschillende tanks/pantserwagens.. etc.

grapjasz | 11-01-23 | 19:17 | 4

Kanttekening is dat de meeste geleverde spullen wel aan de Nato standaarden voelden. Dus munitie kan uitgewisseld worden.

GSOnafhankelijk | 11-01-23 | 19:54

@Basil Fawlty | 11-01-23 | 19:43: De Wehrmacht had vooral problemen door het eindeloos compliceren/ontwikkelen van allerlei prototypes tanks/vliegtuigen.... buitgemaakt meteriaal werd vooral in de achterhoede ingezet.. bijv. Franse Renault tanks voor partizanenbestrijding in Joegaslvie...

grapjasz | 11-01-23 | 20:00

@Basil Fawlty | 11-01-23 | 19:43: Russisch spul = Sovjet-spul. Een deel werd gemaakt in wat nu Belarus, Oekraine en zelfs Kazachstan is.

drs. Levi Samsonov | 11-01-23 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen

Voor wie zich afvroeg hoe het kon dat er nederlanders waren, voor en tijdens de oorlog, die NSB-er, SSer of pro-nazi-s waren: zie Niemoller en Karskens. Zelfde mechanisme.

panthoseen | 11-01-23 | 18:42 | 3

Tja, afgelopen twee jaar weer even flink met mijn neus in de feiten gedrukt. Zijn er inderdaad nog best veel. Maar zonder dollen, eigenlijk zeg je nu dat Vlad gelijk heeft over het westen.

keistad | 11-01-23 | 19:09

@keistad | 11-01-23 | 19:09: overal zitten kleine aantallen neonazi's. In Nederland, Oekraïne maar ook in Rusland zelf. Dat wilt nog niet zeggen dat het land in z'n geheel achter nazi's staat.

GSOnafhankelijk | 11-01-23 | 19:58

@GSOnafhankelijk | 11-01-23 | 19:58: Klopt, maar het wordt in Oekraine wel gedoogd en soms door de overheid bevorderd. Standbeelden voor massamoordenaar Stepan Bandera, voetbalstadions vernoemd naar Oekraiense SS-commandanten, Tweede Wereldoorlogherdenkingen in Lviv voor... de gesneuvelde Oekraiense SS'ers. Zoals Newsweek eens schreef: er is geen casus belli maar Oekraine heeft wel een neo-Nazi-probleem.

drs. Levi Samsonov | 11-01-23 | 20:23

vroeger was je landverrader in de tijd van de natie staat, in de huidige tijd van bondgenootschappen en unies is het equivalent daarvan een Joost Niemöller

IvoTakkema | 11-01-23 | 18:37 | 1

Nee da's flauw. Rusland en Nederland zijn niet in oorlog. Hij kiest kant in een oorlog tussen 2 landen relatief ver weg. Het is wel de verkeerde kant maar ook de Oeki's zijn niet brandschoon en met het verraden van Nederland - dat geen soldaat stuurde - heeft het weinig te maken.

drs. Levi Samsonov | 11-01-23 | 20:20

Z

Van Zoutig

Zoutig | 11-01-23 | 18:36

Wat is die Niemöller trouwens een dwaallicht.

Hommel | 11-01-23 | 18:22 | 1

Nogal ja. Merkbaar een goed voorbeeld van een nuttige idioot, onder het Russische Actieve Maatregelen (= Desinformatie) programma.

Nederlandop1 | 11-01-23 | 19:05

Voor een beter inzicht in het reilen zeilen de moderne media en onze grootste bondgenoot raad ik iedereen aan deze nabeschouwing van de oorlog in Syrië te bekijken; https://www.youtube.com/watch?v=OUZYy6_OU3w

Hollandmix | 11-01-23 | 18:12
-weggejorist-
LoewiekedeVos | 11-01-23 | 18:09 | 3

Mooi, dat Polen Leopards gaat leveren, en nog mooier, dat Frankrijk en Polen Duitsland onder druk zetten om ook te leveren. Duitsland laat het nog steeds teveel zitten, met dat schoorvoetende, halfhartige en tamelijk laffe gedrag van die Scholz.
Het is hoogste tijd voor méér, en zwaardere wapens, met een groter bereik. De Oekraïners knokken wel, zo lang het Westen wapens en munitie en andere spullen blijft leveren.

KeesBruin | 11-01-23 | 18:09 | 1

Tsja. Het ligt in Duits perspectief gevoelig - Na twee wereldoorlogen gestart - En verloren - te hebben.

Nederlandop1 | 11-01-23 | 19:06

Joost bedoelt denk ik dat als de NAVO op dag 1 stopt met het leveren van wapens, de Russen op dag 2 in Kiev staan om Zelensky om te leggen

palopalo | 11-01-23 | 17:56 | 1

En dat Russen alle vrouwen verkrachten, mensen doodmartelen en zo nog wat van die fijne gedachten van deze oud-journalist. Totaal gek geworden.

nancystjago | 11-01-23 | 18:27

Hulde voor de Polen in deze..
Iedere keer weer de dialoog openbreken..
Met de MIG's, de howitzers, de Patriots, nu weer met de Leopards

Mooi artikel van Juni vorig jaar
businessam.be/polen-tanks-oekraine/

Polen heeft nog wat appeltjes klaar liggen voor ̶C̶C̶C̶P̶ Rusland

AldNuut | 11-01-23 | 17:08 | 4

Polen zou zelf, zonder navo hulp, de Russen in de pan hakken als die aan hun grenzen zouden staan

palopalo | 11-01-23 | 17:52

@palopalo | 11-01-23 | 17:52: Dat lijkt me wat optimistisch. Polen heeft intussen een fors leger, maar dat heeft denk ik mede te maken met het NAVO-lidmaatschap, en de toegang die dat geeft tot moderne wapens. Plus geld van de EU.
Enfin, we mogen inderdaad de Polen dankbaar zijn, dat ze zich zo goed voorbereiden op Russische agressie. Daar kan Nederland nog een voorbeeld aan nemen, net als Duitsland.

KeesBruin | 11-01-23 | 18:11

En daaro. Is de EU stil geworden over Polen. Ook al zijn ze nog steeds anti abortus en is de het probleem met rechters niet opgelost.

Snap_het_ook_niet | 11-01-23 | 18:22
▼ 1 antwoord verborgen

RT, Prigozhin claimt Soledar te hebben ingenomen. Dat neem ik met een pak zout.
Het lijkt me eerder dat hij zich presenteert als een sterke man, die aan het front successen boekt, mocht Poetin om wat voor reden dan ook van het toneel verdwijnen.

Tegelijk denk ik: Oorlogsmist en de waarheid sneuvelt als eerste.

Ondanks dat denk ik dat het Kremlin heel wanhopig voor een succes(je) is.

ratelaar | 11-01-23 | 17:06 | 2

Als onafhankelijke westerse waarnemers eea min of meer bevestigen, denk ik dat het wel zo is:

"Russische troepen hebben volgens het Britse ministerie van Defensie het Oekraïense stadje Soledar grotendeels in handen gekregen.''

Jammer, maar helaas.

Dr_Johnson | 11-01-23 | 17:10

@Dr_Johnson | 11-01-23 | 17:10:
Dan zal het wel waar zijn inderdaad. Formeel nog geen ‘full control’ dus. Dat zal een kwestie van tijd zijn.
Niet dat het iets uitmaakt in het grotere geheel. Maar toch, een succes(je).

ratelaar | 11-01-23 | 19:01

De Leopard heeft nog nooit oorlog gezien, als dat ding faalt is dat heeel slecht nieuws voor Westerse strijdmachten.

wilmeister00 | 11-01-23 | 17:02 | 4

Als je de Turkse invasie van Syrie meerekent wel. Was geen succes voor de Leopard 2A4. Maar dat kan ook gelegen hebben aan de afwezigheid van ondersteunende infanterie en incompetentie van de tankbemanning.

Ewald1 | 11-01-23 | 17:18

@Ewald1 | 11-01-23 | 17:18: Maar tegen een zooitje ongeorganiseerde jihadisten, dat ging inderdaad niet goed.

Hollandmix | 11-01-23 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen

Zodra de Russen in de mijnen zitten, is dat een mooi moment om die vol te pompen met koolstofmonoxide.

RandyBiel | 11-01-23 | 17:00 | 5

Ingangen bombarderen? Zitten ze als ratten in de val. Toch?

ChupaChupa | 11-01-23 | 18:18

Onderwater zetten een optie?

Mopar | 11-01-23 | 18:32

Kan me niet voorstellen dat Oekraïne die niet helemaal de moeder booby-trappen of gewoon opblazen.

Homer P. Simpson | 11-01-23 | 20:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Oekraïne kan het zich niet veroorloven om te liegen. Een groot deel van onze sympathie ligt erin dat ze jegens omgang met waarheden niet dezelfde cultuur hebben als Rusland. Dan is het verstandiger om te zeggen dat je je manschappen spaart dan een verloren strijd te voeren.

Diotima | 11-01-23 | 16:59 | 2

Oekraïne kan het zich niet veroorloven om te liegen.... ja sure.

Louter Leuter | 11-01-23 | 17:00

Voor het sparen van manschappen is het al een beetje te laat denk ik. Oekraïnse bronnen geven aan dat de verliezen in de slag om Soledar rond de 14 Bateljons bedragen.

Plaktong | 11-01-23 | 17:21

"Als op dag 1 het Westen stop met de wapentoevoer is er op dag 2 vrede.''

Wat een enge lul, die Niemoller. Dan is er helemaal geen vrede. Dan volgt een meedogenloze onderdrukking, martelingen, verdwijningen, en executies van onschuldige burgers. How dumb can you get.

Dr_Johnson | 11-01-23 | 16:56 | 6

Nu is het Rusland en Oekraïne, maar buenas is het natuurlijk als Israël de wapens neerlegt dan is er vrede van de rivier tot de zee. De gotspe!

Mokum Kosher | 11-01-23 | 17:31

Nou dat denk ik wel. Als het ene betekent dat je kans loopt vermoord te worden of andere leuke Bucha achtige zaken, dan is de keuze heel eenvoudig.

Beste_Landgenoten | 11-01-23 | 17:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Zoals gewoonlijk rept Spartacus weer met geen woord over Woutje Weghorst.

fokkewoelf | 11-01-23 | 16:55

Soledar is dus wel veroverd en het is niet veroverd. Het lijkt Schrödingers oorlog wel.

Nuuk | 11-01-23 | 16:47

Al die tanks zijn geen Toyota Hilux D4D Diesels... dit zijn apparaten waar je onderhoud op moet plegen en allerhande andere zooi bij nodig hebt. Een Leo 2 naar een front sturen dan staat ie na 30 km stil. En dan?

Louter Leuter | 11-01-23 | 16:45 | 4

hij staat helemaal niet stil na 30km, het bekende gelul en broodje aap.

AntiZanicz | 11-01-23 | 17:27

@AntiZanicz | 11-01-23 | 17:27:
Afgelopen december...

"Na een oefening van het Duitse leger met 18 moderne Puma-pantservoertuigen blijkt niet één daarvan inzetbaar te zijn."

Hoest dan met de Leopards? In 2017... uit het RD (die mogen niet liegen):

"Niet alleen de Nederlandse defensie kampt met materieelproblemen. Van de 244 Leopard-2 tanks waarover het Duitse leger beschikt zijn er maar 95 inzetbaar, schrijven kranten van de Duitse mediagroep Funke vrijdag. Ze putten de informatie uit een overzicht van het ministerie van Defensie."

Ja hoor allemaal geen probleem.

Louter Leuter | 11-01-23 | 17:34

Terugslepen naar Polen of hard wegrennen. Ik zou het wel weten.

Hollandmix | 11-01-23 | 18:00
▼ 1 antwoord verborgen

Van mij mogen soldaten uit Navo landen met navo materiaal gaan meevechten onder de noemer dat ze etnonationalisten gaan verwijderen en noemen se het een speciale vredesmacht.

Het niveau van mentale verwarring is giga als ik de Russen hoor over “bevrijden” van bezette gebieden. Echt bizar

Dr.Platypus | 11-01-23 | 16:41 | 3

Eens... wat de NAVO in Oekraïne doet is een zaak van Oekraïne en de NAVO. Rusland heeft daar niets mee te maken. Ze schijnen het als "bedreiging van het moederland" te zien daarmee een reden om kernwapens in te zetten, maar dat lijkt me sterk. Zo lang de NAVO binnen de lijntjes kleurt en Rusland een dag geeft om de vijandelijkheden te beeindigen en te beginnen met terugtrekken, slaat dat argument nergens op.

Trekhaas | 11-01-23 | 16:45

In het vorige topic over de Rusland-Oekraïne-oorlog schreef Nederlandop1 dat Poetin droomt over het terugbrengen van het 'Russische Keizerrijk'.
Maar dan had hij zich wel iets beter moeten voorbereiden!
Alleen crimineel Poetin omgeeft zich met andere criminelen en criminelen stelen; ook van elkaar; dat land hangt van corruptie aan elkaar.
Ik heb het gevoel dat het daar op instorten staat.

Aristotalloss | 11-01-23 | 16:49

@Trekhaas | 11-01-23 | 16:45: Helaas interesseert het de Russen geen zak wat jij denkt, alleen wat ze zelf denken, dus daar moet je rekening mee houden, anders krijg je oorlog. Oh jee, wacht...

Hollandmix | 11-01-23 | 18:03

Joost Niemöller, Arnold Karskens en Arthur van Amerongen.
Stuk voor stuk Oekraïne haters.

leo de pejo | 11-01-23 | 16:33 | 4

Op zich vind ik daar niks mis mee, maar wel zodra iemand Rusland minder haat dan Oekraïne.

Trekhaas | 11-01-23 | 16:39

Vergeet Vladimir Putin niet.

John McClane | 11-01-23 | 16:41
▼ 1 antwoord verborgen

Voor Joost en de zijnen, breekt de bevrijding van west Europa aan.
De idioot denkt teveel in joods/Amerkaanse complotten en is van mening dat alles maar even moet worden opgedeeld in invloedsferen, zonder dat de mensen wat gevraagd word. Alles is immers de schuld van de Rothschilds en geloofsgenoten. Hett is geen nieuws wat deze diep denkers brengen, maar hetzelfde oude wijn in nieuwe zakken. Het is treurig dat deze oude Europese lijken opnieuw worden opgegraven, waarvan men had gehoopt die, diep onder het puin van WO-2 waren begraven. Dit heerschap is er mede verantwoordelijk voor, dat ik het geloof in het zogenaamde nieuwe rechts geheel heb verloren.

Dzjengis-Somebody | 11-01-23 | 16:33

Rusland of Oekraïne is één pot nat! Ons nooit moeten bemoeien met deze broeder oorlog, niet onze zaak.

dutch bikkel | 11-01-23 | 16:32 | 12

Onzin, en ik ga niet eens uit leggen: verspilde moeite. Zet je Alu hoedje af en get a life.

Homer P. Simpson | 11-01-23 | 21:01
-weggejorist-
tv-kijker | 11-01-23 | 21:56
▼ 9 antwoorden verborgen

Wat is die Niemoller een kneus met zijn "Als op dag 1 het Westen stop met de wapentoevoer is er op dag 2 vrede".
Ja, he Joost. En als iedereen zich op dag 1 bij de overname door de Moffen had neergelegd, was de 2e Wereldoorlog nooit gevochten.
Wat is je punt?

Vage_eddie | 11-01-23 | 16:29 | 8

@ZZP-er | 11-01-23 | 16:33:
De koude oorlog is verloren omdat de USSR de wapenwedloop niet kon winnen van de VS.
En dat is nu niet bepaald omdat de VS minder wapens had.

RandyBiel | 11-01-23 | 17:04

Hij heeft geen punt.

Mokum Kosher | 11-01-23 | 17:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Wie er ook tijdelijk wint, het zijn twee permanente verliezers. Het zou ook reëler zijn foto's te laten zien van verwoestingen, vermoorde mensen, kapotte zaken, in plaats van wapens, militairen en geposeerde overwinningsfoto's. Maar ja, dat bekt niet. Een oorlog moet natuurlijk schoon lijken. Ik word er een beetje somber van,

dathoujetoch | 11-01-23 | 16:27 | 2

Je hebt die filmpjes hierboven met 'gevoelige content' niet gezien.
Verre van schoon.

Zack Hooi | 11-01-23 | 16:48

Dat is altijd zo geweest, maar met die constatering kun je geen oorlog beëindigen, laat staan een agressor omver gooien. En dat is toch wat er uiteindelijk zal moeten gebeuren. In WO2 was dat net zo.

KeesBruin | 11-01-23 | 18:18

War has shattered many young men’s dreams
Made them disabled, bitter and mean
Life is too precious to be fighting wars
Each day
War can’t give life
It can only take it away

War
It’s nothing but a heartbreaker
War
Friend only to the undertaker

small_town_dude | 11-01-23 | 16:20 | 5

@BobDobalina | 11-01-23 | 16:30: Mijn vader en grootouders waren tegen oorlog. Geboren in 1936 en 1910. Elk jaar op 4 mei hoor je; dit nooit meer. Voor oorlog zijn is meer een luxe in mijn optiek.

small_town_dude | 11-01-23 | 16:36

@small_town_dude | 11-01-23 | 16:36: "Dit nooit meer". Ik dacht dat daarmee met name de genocide werd bedoeld. Die voorkom je alleen als je als volk goed bewapent en niet schroomt de wapens in te zetten wanneer er weer een genocide dreigt plaats te vinden zoals in Oekraine.

De Nederlander van 40-45 keek grotendeels de andere kant op. Nergens zijn verhoudingsgewijs zoveel joden gedeporteerd als in Nederland. Heeft je opa daar ook een verhaal bij?

BobDobalina | 11-01-23 | 16:49

@BobDobalina | 11-01-23 | 16:49: gelul, de meesten keken niet de andere kant op, als ze nog konden kijken. Er zaten alleen als 400.000+ jonge mannen in de onderduik vanwege onvrijwillige arbeitseinsatz. Dan nog al het verzet en alle Joden in de onderduik. Dan al de miljoenen mensen die er voor zorgen dat er onderduik was. Een joodse man die het haalde en een boek schreef kon niet begrijpen dat zoveel mensen zoveel riskeerden voor mensen die zij niet kenden. Waarvan mijn moeder en grootmoeder er dan twee waren. Notabene zonder opa, die was er al niet meer.

AntiZanicz | 11-01-23 | 17:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Dieptrieste broedermoord. En 80% van de wereld interesseert het geen moer.

Piet Karbiet | 11-01-23 | 16:16 | 3

Het is Russische propaganda om te spreken van broedermoord. Dat het broeder volken zijn is verzonnen in het Kremlin.

BasBr | 11-01-23 | 16:26

Piet, er zijn veel feestneuzen die het inderdaad weinig interesseert, maar ook veel mensen die het wel raakt, echter; wat eraan te doen? Machteloos.

Normpje | 11-01-23 | 16:30

Dan was de tweede wereldoorlog ook een broedermoord. En eigenlijk iedere oorlog wel. We zijn allemaal broeders, broer!

BobDobalina | 11-01-23 | 16:31

Ik heb die Niemoller al tijden geblokkeerd op twitter. Zo jammer dat ik via geenstijl toch weer zijn zieke meningen te zien krijg. Die man is compleet koekoek en voor mij totaal niet de moeite waard om te volgen.

Ouwe Semelaar | 11-01-23 | 16:16 | 3

Stoer

Piet Karbiet | 11-01-23 | 16:17

Elke keer als hij wat mooies zegt over Rusland komen de Likjes van de Kremlin servers binnen.

McCain | 11-01-23 | 16:21

Volg je m toch gewoon niet? Klaar is ouwe taaie.

Louter Leuter | 11-01-23 | 16:50

Ja Joost maar wat voor vrede?

Eentje waarbij de Russische bezettingsmacht een bijzonder onprettige zuivering gaat beginnen. Kill-lists afwerken, filtratie, plundering van zo ongeveer alles, verkrachting en moord op grote schaal. En uiteraard de vernietiging van het land, de entiteit en het volk van Oekraine.

Kortom vrede zoals na de overwinning van de Rode Khmer op het Cambodjaanse leger in 1975. Weet je nog Joost?

Beste_Landgenoten | 11-01-23 | 16:16 | 2

J.N. is een genocide supporter die dat denkt te kunnen overdekken met een vredelievend sausje.

BenZen | 11-01-23 | 16:30

En helaas niet anders..
Goed gezegd

AldNuut | 11-01-23 | 16:49

Snap 1 ding niet, de Oekraïners vechten al 14 jaar tegen een gedeelte van het Oosten dat af wil scheiden.
Zelfs al zou de oorlog met Rusland morgen stoppen dan gaat het vechten tegen Oost-Oekraine gewoon door.

meneer Q | 11-01-23 | 16:15 | 4

De afscheidingbeweging die ineens bestond toen Rusland de Krim inpikte in 2014, met 99% Russisch materieel, Russische leiders en Russische wapens. Dat is niet 14 jaar vriend. Als je Rusland uit Oekraïne kicked is die hele beweging weer verdwenen. Helaas hebben weinig keuze dan te werken en vechten voor Rusland (de enige werkgever in het gebied) Dat er een rebellen zijn in Oost-Oekraïne is pure Russische propaganda.

BasBr | 11-01-23 | 16:23

Er gingen al een tijd geruchten rond dat de opstand daar voor een groot deel aangewakkerd was door de Russen, en dat er Russisch materieel in was gepompt.
Deze latere algehele invasie heeft die geruchten niet minder aanneemlijk gemaakt.

Vage_eddie | 11-01-23 | 16:32

sinds 2014 niets sinds 14 jaar. De grens wordt gewoon hersteld naar de verdragsgrens. Iedereen kan wel een land voor zichzelf willen beginnen. Dag Groningen, zonder centen. Dag Friesland met alle melk.

AntiZanicz | 11-01-23 | 17:20
▼ 1 antwoord verborgen

Beide liegen, het is oorlog. En beeldvorming is belangrijk in een oorlog voor de buhne "financiering" Was al vrij snel duidelijk met Slangeneiland en de "Ghost of kiev" enzovoort. Rusland doet dat ook alleen dat krijgen wij bijna niet te horen.

keistad | 11-01-23 | 16:14 | 1

Op de dag van de invasie was Poetin druk met een Pakistaanse delegatie op het Kremlin. Allemaal om de indruk te wekken dat Rusland in 48 uur Kiev zou veroveren. De Russen zouden bejubeld worden door 50 miljoen Oekraïners. Blijkt dat ze er alles voor over hebben om zelfbeschikkingsrecht te behouden en die zeker niet aan Rusland willen afstaan.

McCain | 11-01-23 | 16:18

die niemoller is echt een NSB'r eerste klas. Als het oorlog wordt is hij zeker voor de tegenpartij, wat een lul.

ariedeknaller | 11-01-23 | 16:13 | 3

Echt hè? Hoe kan je zo achter een agressor staan die ook nog eens enorme oorlogsmisdaden begaat? Dan zit er in je hoofd iets niet goed.

Trekhaas | 11-01-23 | 16:31

@Trekhaas | 11-01-23 | 16:31:
Ik hoop dat ie er tenminste nog een flinke zak geld voor krijgt vanuit het Kremlin.
Als ie dit standpunt gratis verkondigt, is het wel echt een domme idioot.

RandyBiel | 11-01-23 | 17:15

@Trekhaas | 11-01-23 | 16:31: hij zal de benzine en de boodschappen wel te duur vinden en dan moet er maar wat geofferd worden, van een ander.

AntiZanicz | 11-01-23 | 17:18

En toch zie ik nog geen russische filmpjes vanuit die stad, dat zegt genoeg toch.

tiku99 | 11-01-23 | 16:13

Ik vond dat filmpje uit Soledar wel mooi. Ik mag van een aantal prekende reaguurders niet juichen om Russische doden maar kan het niet laten. Russen die voor Wagner vechten zie ik het liefst levensloos op een veldje liggen.

BobDobalina | 11-01-23 | 16:12 | 4

de Putin verstehers zullen het niet pruimen maar dat ze er met karrevrachten liggen maakt het wel duidelijk. Oekraïne houdt vast aan de posities om zo zoveel mogelijk russiche manschappen te binden en extermineren. Flink mangelen en straks met een beweging buitenom in de tang nemen.
Jammer dat men het bij Cherson wat heeft laten liggen toen de swing er in zat had men beter de rivier Noordelijk en Zuidelijk gekruist met lichte troepen om zo de paniek bij de Russen aan te zwengelen en een dolle Dinsdag effect te bereiken. Nu zitten ze voorlopig vast.

AntiZanicz | 11-01-23 | 17:17

Wagner pizza met krokante korst.

Mokum Kosher | 11-01-23 | 17:34
▼ 1 antwoord verborgen

Rij net weg vanaf Station Utrecht Centraal… schijnt shit te zijn.

overVecht | 11-01-23 | 16:12 | 3

Wat is loos daar.

gato | 11-01-23 | 16:15

@gato | 11-01-23 | 16:15: Utrecht - Vanwege een "mogelijk verdachte situatie" zijn er op Utrecht Centraal extra agenten aanwezig. Dit laat de politie weten. Het is op dit moment nog niet duidelijk wat er aan de hand is.
Ook bij de Volksbank, op de rand van het Jaarbeursplein, staan politieagenten met kogelwerende vesten aan. De politie zegt meer informatie te zullen delen zodra dat mogelijk is.

Trekhaas | 11-01-23 | 16:33

Niemoller laat mooi zien hoe effectief Russische propaganda is. Geen capaciteit op inkeer of vernieuwd inzicht.

McCain | 11-01-23 | 16:11 | 2

Nee, dan lees ik liever de artikelen in de Telegraaf. Al 321 dagen achtereen een lofzang op de geweldige resultaten die Oekraine boekt op de Russen. Over propaganda gesproken.

nednied | 11-01-23 | 17:15

@nednied | 11-01-23 | 17:15: Rare bewering. Telegrof is duidelijk een crypto Putin verstehende zeitung. Leon Winters zat overigen sopenlijk te betogen dat Oekraïne het maar moest slikken. Logisch, want de Winterland verovert en bezet ook land. Je moet wel consequent zijn.

AntiZanicz | 11-01-23 | 18:36

Het is er in ieder geval bloederig.......

According to the serviceman of Ukraine’s 46th Air Assault Brigade, which holds Soledar amid Russian onslaught, the situation in the city is “critical.” and the number of dead troops is now so high that “no one is counting them.”

Plaktong | 11-01-23 | 16:10 | 1

the dead troops are Russians, mostly. Met warm weer wordt het dan wel vervelend daar. Gewoon plastic Wodka flessen droppen en je heb er geen kind meer aan.

AntiZanicz | 11-01-23 | 17:13

Niemoller misbruikt hier een vaste uitspraak van Israël.

Als de Palestijnen de wapens neerleggen en verzet staken is het morgen vrede. Als Israël de wapens neerlegt rollen de islamitische tanks een uur later door Tel Aviv.

Dit gegeven ombuigen als het ware het Westen de oorlog in stand houdt is walgelijke propaganda.

_pacman_ | 11-01-23 | 16:06 | 4

Joost Niemoller begint vervelend te worden.

LD69 | 11-01-23 | 16:13
▼ 1 antwoord verborgen

Through early morning fog I see

Mr_Natural | 11-01-23 | 16:05 | 1

Prachtig liedje.

letopuwzaak | 11-01-23 | 16:13

Wat zou Nieloller vangen van Putin voor z'n tweetjes?

Muxje | 11-01-23 | 16:05

"... Als op dag 1 het Westen stop met de wapentoevoer is er op dag 2 vrede. ..."
Wat een nutcase!
Als Puta Oekraïne niet was binnen gevallen was er helemaal geen oorlog geweest!
Weg wezen daar Putje!
Wel fantastisch nieuws dat er nu ook Leopards richting front gaan! Top!

Aristotalloss | 11-01-23 | 16:03 | 4

na het capituleren door uitputting van middelen van Noorwegen, Denemarken, Nederland, België en Frankrijk ontstond er geen vrede. Hoewel het voor Adolf wel beter was geweest. Zonder verdere blunders had West-Europa nog lang bezet kunnen blijven, wellicht zou er na het overlijden van Adolf rond 1958 dan gewoon een normaliteit zijn ontstaan met herstel van democratie. Voor ons natuurlijk zonder Wilhelmina of enig ander Oranje

AntiZanicz | 11-01-23 | 17:09

Die Leopards zijn er nog niet. ER zouden er toch minstens 200 moeten gaan. Er zijn er ruim 2000 in Europa maar velen willen ze niet kwijt en de inzetbaarheid is door verwaarlozing van onderhoud ook niet hoog. Finland en Zweden geven niets weg. Die moeten vrezen voor Russische geweld.

AntiZanicz | 11-01-23 | 17:11

@AntiZanicz | 11-01-23 | 17:09:
Eerder pas na 1978 want vegetariërs worden gemiddeld vrij oud.
Overigens zou die democratie, als die al hersteld werd, onder gezag van Berlijn blijven: in feite Pruissen plus de oude gebieden van het Rijk van Karel de Grote.

LD69 | 11-01-23 | 17:17
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom doet Duitsland moeilijk? vragen , vragen.

Deflatiemonster | 11-01-23 | 16:03 | 7

@Stuffed Human | 11-01-23 | 16:11: Von Ribbentrop

Piet Karbiet | 11-01-23 | 16:22

Die zijn nog steeds bezig een trauma’tje uit het verleden te verwerken. En hoewel WOII al in 1945 ophield stopte die voor de Duitsers eigenlijk pas echt met het vallen van de muur, dat trauma is dus nog best vers.

Capt. Iglo | 11-01-23 | 16:27
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl