Hoe zit het vandaag met Poetins "Orthodoxe kerst-wapenstilstand" t/m 7 januari 00:00?
Poetin, Shoigu en Patriarch Kirill
Het voorstel tot een staakt-het-vuren tijdens de Russische orthodoxe kerst kwam voor de vorm via Moskous Patriarch Kirill, met een persoonlijk vermogen tussen de vier en acht miljard dollar een van de meest archetypisch verderfelijke """religieuze""" leiders van onze tijd. Op z'n website publiceerde hij: "I, Kirill, Patriarch of Moscow and All Russia, appeal to all parties involved in the internecine strife to cease fire and establish a Christmas truce from 12:00 PM January 6 to 12:00 AM January 8, so the Orthodox people can attend services on Christmas Eve and on the day of the Nativity of Christ."
Poetin zelf maakte zijn eigen 1-2'tje vervolgens af met: "Proceeding from the fact that a large number of citizens professing Orthodoxy live in the areas of hostilities, we call on the Ukrainian side to declare a cease-fire and allow them to attend services on Christmas Eve, as well as on Christmas Day", tot morgen 7 januari 00:00. Opvallend, tijdens de niet-orthodoxe kerst gingen massale Russische beschietingen op Oekraïense civiele doelen onverminderd door. Al vieren de meeste Oekraïners kerst ook op 7 januari ipv 25 december.
Hoe dan ook, Oekraïne wijst het voorgestelde staakt-het-vuren van de hand. Zelensky: "They now want to use Christmas as a cover, albeit briefly, to stop the advances of our boys in Donbas and bring equipment, ammunitions and mobilised troops closer to our positions".
Er zijn vast genoeg Realisten ™ die Poetin nog steeds zien als spiritueel ankerpunt tegen de drie W's [Woke, WEF en WAANZIN] die je op zijn woord kan vertrouwen en nooit een kerstbelofte zou verbreken. Maar Zelensky heeft hier natuurlijk gewoon gelijk. Een staakt-het-vuren is immers geen staakt-het-manoeuvreren, dus waarom zou een winnende partij hier de verliezende invasiemacht wegens "a large number of citizens professing Orthodoxy" drie dagen gratis hergroepering en bevoorrading gunnen?
UPDATE: luchtalarmen in Kiev, air strike alerts in heel Oekraïne.
Update: Ook artilleriebeschietingen over en weer op Bakhmut gaan gewoon door.
Mochten er ineens "UKR aanvallen" op RU kerken plaatsvinden, u was gewaarschuwd:
Social
Hardste T-72 charge OOIT
Social
Reaguursels
InloggenQuote uit GS artikel: "dus waarom zou een winnende partij hier de verliezende invasiemacht wegens "a large number of citizens professing Orthodoxy" drie dagen gratis hergroepering en bevoorrading gunnen?" Vraagje aan de 'specialisten' van GS: ik begrijp dat Oekraïne aan de winnende hand is (ik betwijfel zelf ernstig, maar dat terzijde), dus hoe lang duurt het nog voordat de Donbas en De krim bevrijd zijn?
Oekraïne moet net als Israël in 1967 de vijanden verjagen en een bufferzone afdwingen, die ze daarna als hun eigen land beschouwen. De EU moet Oekraïne daarbij helpen en in ruil daarvoor krijgen wij de komende 50 jaar olie en gas voor een vriendenprijsje. En ook uranium en andere nuttige delfstoffen en in Siberië wordt terrein gereserveerd voor de opvang van vluchtelingen uit alle delen van de wereld. Statushouders krijgen per direct een woning aangeboden en er is ook direct werk voor hen.
Heel verstandig van Oekraïne, om niet op dat Kerst-staakt het vuren in te gaan.
Het is met het Rusland van Poetin intussen net zoals vroeger met het Duitsland van Hitler: je kunt er geen afspraken mee maken, geen verdragen mee sluiten, want het is een totaal onbetrouwbaar zootje geworden.
Vandaar dat vredesbesprekingen ook geen zin zullen hebben. Rusland moet gewoon oprotten uit Oekraïne, dat is de enige optie.
Laat Rob de Wijk 'we moeten Poetin niet vernederen' maar op dak gaan zitten. Om Poetin zijn gezicht te laten redden stukken van Oekra"ne opgeven? Net zoals Hitler stukken van Tsjecho-Slowakije kreeg zeker. Niet aan beginnen, dat geeft een heel fout signaal af.
Helemaal eens. En als we het laten gaan, dan zijn daarna ook andere landen aan de beurt.
@BigAl | 06-01-23 | 17:14: Dezer dagen las ik nog weer eens e.e.a. na over de aanloop tot WO2 en het berucht verdrag van München, waarbij Frankrijk en Engeland doodleuk delen van Tsjecho-Slowakije aan Hitler kado deden.
Churchill heeft daar heel rake dingen over gezegd, o.a. "You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour and you will have war.
Zo is het nu ook; geef toe aan Poetin's territoriale aanspraken, en het eind is er van zoek. Eerst wil hij Oekraïne hebben, als dat zou lukken, zijn de Baltische Staten aan de beurt, dan Moldavië, Georgië, en wie weet Finland.
Er is geen alternatief voor de totale verdrijving van Rusland uit Oekraïne, dat is ook in het belang van alle buurlanden van Rusland.
@KeesBruin | 06-01-23 | 17:28: Ik snap de vergelijking, maar het verschil is wel dat Duitsland destijds het modernste leger van de wereld had en alles redelijk snel onder de voet liep. Zoals we nu zien zijn de Russen, afgezien van af en toe nucleair dreigen, tot niets in staat. Met het leveren van wapens is Oekraine zelf in staat om de Russen tot de grens terug te drijven. In ieder geval zou ik me bij die andere landen niet zo'n zorgen meer maken om de Russen, het gaat een aantal decennia duren voordat Rusland deze klap te boven komt.
@R.F.Pickering | 06-01-23 | 17:43: met de huidige ontwikkelingen moet je nog steeds rekening houden met een onverwachte opmars van Rusland. Dus moeten we scherp blijven. Het worden nog hele lastige maanden.
@R.F.Pickering | 06-01-23 | 17:43: Iedere vergelijking gaat mank, zegt men wel eens. En inderdaad, de Duitsers waren op dat moment al sterker dan Engeland en Frankrijk, dus vanuit dat gegeven is het ook wel enigszins begrijpelijk dat die landen liever zoete broodjes gingen bakken in 1938. Overigens op een schandalige manier, over de rug van een ander land!
Maar toegeven aan Rusland, inzake Oekraïne zou niets meer of minder dan een uitnodiging aan Poetin zijn om nog meer territorium te pakken. In die zin gaat de vergelijking wel op. Rusland moet gestopt worden.
@BigAl | 06-01-23 | 18:08: Een opmars in Oekraïne, bedoel je, neem ik aan? De discussie ging een beetje over wat Rusland/Poetin oorspronkelijk ook nog op het verlanglijstje had staan, zoals de Baltische Staten. Die wensen zijn intussen al vér achter de horizon verdwenen. Rusland heeft de handen meer dan vol aan alleen Oekraïne. En daar moeten de Russen absoluut uit vandaan geknuppeld worden.
Rusland krijgt nog geen oekrainse provincie stad op 100 km van de russische grens ingenomen. Wie ziet ze al tegen een modern navo-leger oprukken richting warschau?
@panthoseen | 06-01-23 | 18:19: Niemand, maar daar gaat het nu ook niet meer om. Rusland is wat betreft haar leger hopeloos door de mand gevallen. Maar dat laat onverlet, dat ze uit Oekraïne vandaan gejaagd moeten worden. Ze moeten er geen kruimel aan over houden. Terug in hun hok en de komende decennia knagen op hun wonden.
@KeesBruin | 06-01-23 | 18:12: Opvallend was dat veel kenners het Franse leger destijds veel sterker inschatten dan het Duitse.
@Après toi | 06-01-23 | 20:19: Dat was een illusie. In WO1 konden de Fransen het allang niet meer alleen af tegen de Duitsers. En vér daarvoor, in de Frans-Duitse oorlog van 1870-1871 werden ze al finaal ingemaakt door de Duitsers. Na de dagen van Napoleon was de rol van Frankrijk als Europese supermacht al uitgespeeld.
@KeesBruin | 06-01-23 | 21:18: Ten dele waar: De Duitsers zijn in WO I bij Verdun verslagen door de Fransen. Het was ook de laatste slag die het Franse leger heeft gewonnen zonder steun van geallieerden. De geallieerden hebben dat deel van Frankrijk weliswaar bevrijd, maar toen was de slag om Verdun al lang voorbij.
Patat en frikandellen voor Ukraïne
Godverdorie, vet mooi hoor, dwars door het zoveelste luchtalarm heen, happy faces
youtu.be/9GHHOAbUW_Y
Zijn er uberhaupt nog mensen die proberen te volgen en te plaatsen wat Poetin allemaal uitkraamt?
Ik hoor een lastig achtergrondbrom en ga gewoon keihard door met het toeschreeuwen van de thuisploeg naar de overwinning. Tot en met de verlenging + eventuele strafhoven, pardon, strafschoppen.
Er zijn ook hier nog mensen die een afkeer hebben van Zelensky en eigenlijk hopen op een Russische overwinning. Maar dat proberen ze dan 'genuanceerd' te formuleren.
@Après toi | 06-01-23 | 16:47:
Openbaar je bewondering voor oorlogsmisdadiger Putin uiten is tmomenteel nog maar weinig sexy. De echte Putinversteher verraadt zich dan ook als hij uit frustratie zijn pijlen dan maar op Zelenski richt.
Waar bemoeien we ons mee!
Let op de reacties.. want…
Wij bemoeien ons met de uitleg aan Poetin waar de grens letterlijk en figuurlijk ligt
Val net binnen en lees de draadjes door.
Goed bezig jongens en meisjes. Goed bezig.
Onze Rusland-fan.
@Après toi | 06-01-23 | 16:13:
Gelukkig kunt u ook onzin verkondigen.
Zoals dit.
Kleine kanttekening van deze verkopert die voor een Oekraïens bedrijf werkt met veel Collega's daar: Steeds meer Oekraïners vieren kerst in December volgens de Christelijke planning. Niet de Orthodoxe.
Beide zijn christelijk. Het gaat over de kalender: Juliaans of Gregoriaans.
@Boeliemeister | 06-01-23 | 17:32: Nooit begrepen waarom die das uit Paulus de boskabouter zijn eigen kalender maakte...
Wat een treurnis die drie aan lager wal geraakte autocraten/psychopaten, dan snap ik weer waarom mensen westerse waarden omarmen..
Wat heeft hij u misdaan?
Ga uw mond spoelen.
Want iemand die zijn eigen land wil verdedigen is oorlogszuchtig? Okay wappie...
@Après toi | 06-01-23 | 16:14: met sponsoren van uit het westen en Amerika als grote agressor en leverancier..
Ik wil uw baantje ook wel. Hoeveel rbl schuift dat nah? Net als een tolk/vertaler: per woord betaald?
@aardv@rk | 06-01-23 | 16:18: Gaap....
Vielen de Amerikanen Rusland binnen?
De situatie is “Point-of-no-Return” al gepasseerd.
Het is of Ukraine of Rusland, planeet is te klein voor beiden.
Let the best man win.
Ik weet niet of dit klopt. Maar als het echt alleen deze keuzes zijn, dan is het afgelopen met Rusland
Ah, je bent weer terug om je lichaam te verkopen. Nou, tot ziens weer onder de volgende nick.
Hoi ! Ik ben de_fluitlokker.
Hoi, doei!
www.scamadviser.com/nl/fraude-verslag...
Dus 364 dagen in het jaar speel je de duivel van vlees en bloed en 1 dag in het jaar ben je opeens een zelfverklaard heilig menselijk mens.
Hou toch op.
-
Wel zou het mooi zijn als al die Russen die gedwongen worden om te moorden ten behoeve van het ego te strelen van een paar malloten met de Kerst tot bezinning zouden komen en zich massaal tegen Poetin zouden gaan keren. Mooie stap op weg naar een vrij Rusland.
Die Wagner baas met z'n enkeltjes naar boven als eerste op het schavot.
Het is net de kerk
Toen ik jong was, leerden we bij het vak geschiedenis over het kerstbestand tijdens WOI.
Quote uit een oorlogsdagboek:
Jones: ‘Dus brachten we onze geweren en munitie in gereedheid. (...) We stonden op het punt om te vuren, toen we een Duitser iets hoorden roepen. ‘Englishmen. Englishmen. Don’t shoot. You don’t shoot, we don’t shoot.’’ De vijand wilde niet vechten, maar kerst vieren. ‘Allemaal leuk en aardig, maar we hadden al zo veel verhalen gehoord over Duits bedrog, dat we op ons hoede bleven.’
Duitsers gaven de eerste voorzet
Ten onrechte. De bedoelingen van de Duitsers waren oprecht. En die rare deuntjes waren kerstliedjes."
Bron: www.quest.nl/maatschappij/geschiedeni...
Dit liedje is op het kerstbestand van toen geïnspireerd. youtu.be/iRgtzZ-mOQo
Er zijn ook films over gemaakt. Voorbeeld: m.imdb.com/title/tt0424205/
Om te moeten lezen hoe sommigen de geschiedenis en bedoeling van het kerstbestand nu in twijfel trekken vind ik "eng", het verwerpen van een voorstel tot een kerstbestand nog meer, en het gaat in tegen wat ik vroeger ook het kerstbestand heb geleerd, de bedoeling en historische betekenis.
Het kerstbestand van toen was een keerpunt in de geschiedenis.
Ik vrees dat het verwerpen van het kerstbestand nu (of het schenden ervan, ongeacht door wie) ook later een keerpunt zal blijken, maar niet in de positieve zin.
Deze oorlog duurt al te lang. Ik hoop dat met diplomatie en onderhandelingen de oorlog zo snel mogelijk en met zo min mogelijk verlies aan levens beëindigd wordt.
Hebben ze daar in het Kremlin ook een doosje wodka voor je verjaardag opgestuurd en heb je besloten die vandaag maar eens soldaat te maken?
TIjdens WO1 kwam er een kerstbestand omdat de soldaten in de loopgraven dat wilden en regelden. Niet omdat hun leiders het wilden en regelden. Daar zit het verschil. Putin is gewoon een sufferd. Joh we hebben net alles kapot gemaakt, mensen vermoord en vrouwen verkracht, kinderen ontvoerd. Gun ons nu echter even 24 uur zodat we kunnen bidden tot god.. Ga toch weg.
Klopt, wapenstilstanden rond heilige dagen gebeurt wel vaker. Is absurd, maar aan de andere kant is iedere dag niet schieten, een dag gewonnen voor de bevolking.
Dus een meedogenloze oorlogsmisdadiger zoals Poetin, die heeft aangetoond letterlijk op geen enkele wijze mensenrechten van Oekraïeners te respecteren, die heeft aangetoond op cynische en wrede wijze in bezette gebieden de wil van de Oekraïense bevolking te onderdrukken, zou nu een ‘sentimenteel’ gebaar willen maken?
Dit is gewoon propaganda dan wel een (doorzichtige) truc om de afgepeigerde Russische soldaten en uitgeputte voorraden te kunnen versterken. Tijd krijgen is in deze oorlog voornamelijk in het voordeel van de Russen.
Poetin kan de oorlog vandaag nog beëindigden; door zich simpelweg terug te trekken uit bezet Oekraïens grondgebied. Dat hij daarmee interne problemen krijgt in Rusland is zijn probleem; hij startte de oorlog.
Wanneer Oekraïne aan Poetin toegeeft en de bezetting (deels) zou gedogen, dan wordt daarmee Poetin beloond en zal dit uiteindelijk noch zijn honger naar gebiedsuitbreiding, noch zijn vurige wens het Westen te destabiliseren, stillen. Integendeel.
U spreekt over de Eerste Wereldoorlog.
Kijkt u ook eens naar hoe de Tweede Wereldoorlog is gestart. En neemt u begrippen als het ‘Interbellum’ en de ‘Dolksteek-legende’ dan in uw gedachten mee.
Met Chamberlain-politiek kom je er niet. Zonder types als Churchill (‘never give in, never, never, never, never’) hadden wij vandaag de dag waarschijnlijk Duits gesproken.
Toch schattig als u noch steeds in de goede bedoeling van Herr Putler gelooft.
@Mokum Kosher | 06-01-23 | 15:03: oftewel: Te kunnen hergroeperen en aanvullen.
P.s.
Voor iedereen die reageert met reacties in de soort van:
"Wie vrede wenst = poetinvriend en verdient een volksgericht / tribunaal / kop eraf", heb ik maar één ding te zeggen.
Het idee dat iedereen die vrede wenst, dús dáárom wel een poetinvriend / spion moet zijn, is behalve onjuist en onterecht vaak ook een beschuldiging.
De emoties begrijp ik, maar het gebrek aan besef dat sommige mensen niet het bloed in de ogen hebben staan en meer doden willen zien, maar juist de tranen in hun ogen hebben en minder doden willen zien, nee ... dat begrijp ik niet. Oorlogszucht is in mijn overtuiging niet goed. De wens vrede te willen wel.
@Mokum Kosher | 06-01-23 | 15:03:
Maakt het uit wie het vraagt? Ik vind van niet. Soms moet 1 iemand gewoon een 1e stap zetten.
@Zoelense Hobbyboer | 06-01-23 | 15:06:
Goed om te lezen dat er reaguurders zijn die mijn tegel wél begrijpen en ook nog een normale reactie geven i.p.v. gelijk in de kuif gepikt te zijn en reageren met poetin-vriend beschuldigingen.
Dus, thnx.
@gaffelbaard | 06-01-23 | 15:12:
Stuur uw reaguursel aub door naar Putin. Hij zal geëmotioneerd raken en de russische troepen onmiddellijk uit oekraine terug trekken en de vrede afkondigen.
Schijnt dat de Duitsers wonnen met voetbal..
Ik had mezelf belooft om niet te reageren. Het lukt me niet. Dit zijn heel veel woorden om te zeggen dat je geen flauw idee hebt wat voor een onbetrouwbare schoften de Russen zijn. Zeg wat je wil over de Duitsers maar de meesten waren geen beesten die moordend en verkrachtend niets ontziend alles kapot maakten. Natuurlijk de nazi-eenheden waren verschrikkelijk maar in vergelijking met het Rode leger was de Duitse Wehrmacht, niet de SS-eenheden dus, "beschaafd" qua oorlogsvoering, neem een Rommel bijvoorbeeld. Dat waren namelijk geen nazi's maar professionele militairen zonder ideologie die een missie kregen en dat uitvoerden want vroeger had je geen ministerie van defensie maar een ministerie van oorlog. Dat was al eeuwen zo.
Dan de Russen die kwamen "bevrijden". Dat is een heel ander verhaal. Van voetsoldaat tot hoge officier waren het allemaal beesten. Vraag het de Polen. Oekraïners. Belarussen. Duitsers. De algemene consensus is dat de Duitsers, vooral de nazi-eenheden, verschrikkelijk waren maar de Russen nog veel en veel erger. Het is niet voor iets dat de Russen in die delen van Europa tot op het bot gehaat worden tot de dag van vandaag. Terwijl wij de Duitsers al min of meer vergeven hebben. Dat is een groot verschil. Dus je kan het heen en weer krijgen met je diplomatie en onderhandelingen want die zijn er niet en gaan er niet komen. Wat op tafel ligt ligt op tafel en dat is Russen weg uit heel Oekraïne, de Krim wordt zelfstandig onder VN mandaat en beslist zelf of het bij Oekraïne wil blijven of zelfstandig wil blijven of naar Rusland over 15 jaar. Dat is het aanbod. Niets zal veranderen.
De legerleiding was destijds, langs beide zijden overigens, totaal niet opgezet met dit initiatief van de heren gewone soldaten. Verbroedering met de vijand was nogal slecht voor het moreel en stel je voor dat men zomaar zou zien dat de tegenstanders ook maar mensen waren. Vandaar dat iedereen op straffe van hoogverraad gedwongen werd in 1915, 1916 en 1917 geen eigen bestand te sluiten ivm welke feestdag dan ook.
Als de legerleiding van de Orks om tactische redenen opeens over kerstbestanden begint, moet je toch oppassen voor Poetinverstehers die over het Kerstbestand van 1914 beginnen.
De Russen zijn ook een van de weinige legers die een tweede en derde linie achter hun eigen soldaten hadden staan om terugtrekkers dood te schieten. Zelfs Chroesjtsjov, partijleider in de jaren zestig, was officier bij Stalingrad en heeft een keertje een groep eigen soldaten die volgens hem laf waren geweest, zelf gedecimeerd. Dat wil zeggen iedere tiende soldaat met zijn pistool door het hoofd geschoten, als straf. Met dergelijke officieren zijn de Duitsers eerder je vrienden dan je vijanden. Het is een barbaars volk en dat is eigenlijk nooit veranderd.
@gaffelbaard | 06-01-23 | 15:12: Aan die wens is niet veel mis. Alleen willen de Oekraïners niet alleen vrede, ze willen ook vrijheid en niet onderdrukt worden en voor die vrijheid zijn ze bereid te vechten.
En wij die in een vrij land leven begrijpen dat en daarom helpen we de Oekraïners.
En nee, met de Russen praten gaat niet lukken en dus moet er gestreden worden voor vrijheid.
Uiteindelijk willen we allemaal vrede.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 17:24:
Heb je een bron die dit over
Chroesjtsjov bevestigd?
@ChupaChupa | 06-01-23 | 18:20:
"Uiteindelijk willen we allemaal vrede."
Eens. Men kan niet tot het einde der tijden blijven vechten. Uiteindelijk willen we allemaal vrede.
En dus, linksom of rechtsom, zal men op een zeker moment toch weer met elkaar om de tafel moeten zitten en gaan praten (onderhandelen dus).
@gaffelbaard | 06-01-23 | 18:41: Niet de indruk dat Putin en Wagner vrede willen.
Kirill en Poetin...wat zijn jullie in godsnaam aan het doen met je land en je bevolking...
Het zijn allebei ex-KGB agenten. Ze begrijpen elkaar. Het gaat ze alleen om macht.
@matatwork | 06-01-23 | 14:40:
Wat een vreemde vorm van 'succes hebben'.
Het wel en wee van anderen kan ze totaal niet boeien, zelfs niet in eigen land.
Leuk feitje, wisten jullie dat Vlad lid is van het WEF? Ik zal verder niks zeggen.
www.youtube.com/watch?v=SjxJ1wPnkk4 @0:04
"When i mention our names like Mrs Merkel even Vladimir Putin and so on"
Heerlijke wappie-praat.
Wil er alleen nog aan toevoegen dat je beter voor geen van beide kan klappen, en deze link van Macron. Veel verder dan dat durf ik voor nu niet te gaan:
www.youtube.com/watch?v=2yUYOq2oyAY Skip naar 0:40 voor het interessante/belangrijke stukje.
@Après toi | 06-01-23 | 14:37: Klaus is inderdaad een wappie, hij zegt het toch echt zelf Aprés.
Onderwijl komt er deze dagen in de haven van Rotterdam flink wat Amerikaans oorlogstuig binnen, om vervolgens over de weg en het spoor naar Oekraïne te worden gebracht.
www.bndestem.nl/brabant/honderden-ame...
Rusland gebruikt Iraanse drones met bommen etc.
Kun je dan eigenlijk niet al spreken van WOIII? Als het enige verschil is dat de poppetjes louter Russen en Oekraïners zijn (op een handje vol huurlingen na).
Niet dat ik dat eigenlijk heel belangrijk vind, hoe het heet.
Veel belangrijker is dat die Russische paus uit z'n jurrek geblazen wordt - hij is minstens mede het gifsite brein achter deze oorlog.
Bijna goed: het gaat via Vlissingen.
@LD69 | 06-01-23 | 14:37: Pardon. Verkeerd onthouden (las het artikel gisteren ergens).
Mannen met jurken, baarden en rare mutsen op moet je nooit vertrouwen.
En Russen bedoelen altijd het tegenovergestelde van wat ze zeggen.
Nee, tijdens de Koude Oorlog was dit ook het geval in Vietnam, Korea en Afghanistan.
Geopolitiek zijn de Amerikanen met deze situatie dan ook niet geheel ontevreden en proberen ze deze status-quo zo lang mogelijk in stand te houden. Tuurlijk kost het ze materieel maar geen manschappen, ze hebben minder last van energieconsequenties, geen vluchtelingenstromen etc. Dat terwijl aartsvijand Rusland daar zijn eigen graf aan het graven is en de EU de grootste consequenties ondervindt. Twee machtsblokken uitgeschakeld en zich ondertussen klaarmaken voor eindbaas China.
WEF? Dat zijn toch hele rijke mensen die vinden dat wij niets mogen bezitten maar wel gelukkig moeten zijn?
Je beschrijft nu bijna alle rijke mensen alleen boeit het ze niets of jij nu wel of niet gelukkig bent. Of je verwijst naar een brainfart van een Deense socialiste. Kan ook.
In 1980 ging 92% van de opbrengsten van arbeid naar de werkgever.
Nu is dat minder dan 70%.
De 30% gaat naar aandeelhouders en investeerders, naar Luxemburg en Ierland en andere belastingparadijzen.
En dat gaat ten koste van de koopkracht, want we moeten steeds meer betalen van die 70%.
Is dat een links verhaal over de macht van 'het kapitaal'?
Of een verhaal over Big Finance?
Of over de Big Reset?
Of gaan links en rechts hier elkaar een hand geven...
@AdvocatusDiaboli | 06-01-23 | 14:45: Werkgever of werknemer?
@Après toi | 06-01-23 | 14:57:
Oeps.
Eigenlijk moet er staan werkenden.
Jij en ik, Henk en Ingrid.
AQI is de verhouding tussen het arbeidsinkomen, wat je krijgt, en de gemaakte waarde door arbeid.
Je kunt nog een beetje rommelen met de betekenis van wat je er onder laat vallen.
Als gezond kapitalisme er is door concurrentie komt op kwaliteit, is ongezond kapitalisme er door teveel macht door het kapitaal, rijke elite, big finance, perverse prikkels, trickle up die dat verstoren maar zich er wel te makkelijk mee verrijken helaas.
Ja, waar leden van de regering regelmatig op auditie gaan.
Bij dat soort bedragen denk je toch aan vermogen van een kerk, niet van een "patriarch" zelf? Maar als die kerkleider dan overlijdt, waar gaat dan dit geld naar toe? De opvolging? Of mag die man ook vrouw en kinderen er op na houden die erfgenaam zijn?
Maar absurd is het wel, dit persoonlijk vermogen.
Misschien heeft Biden gelijk en is het een truck voor adempauze? En dan nog: de kerst schoten die Russen ook gewoon door? En nu houden ze zich er alsnog niet aan?
Voor 'adempauze' heb je geen truck nodig denk ik, want adempauze weegt niet veel.
Het lijkt toch echt te gaan om persoonlijke bezittingen. Je kan via de nummers bij wikipedia bij references de bronnen zien, zoals deze.
meduza.io/en/feature/2020/10/28/new-p...
@Shoarmamasutra | 06-01-23 | 14:08:
Absurd. Staat niet in die orthodoxe bijbel dat een kameel eerder door het oog van de naald kruipt dan dat een rijke de hemel zal erven?
His Holiness
Open vraag. Wat zouden we eigenlijk met die Realisten ™ moeten doen als het islamitische mensen en deze openlijk Al Qaida en of ISIS steunen? Ook gewoon als gekken behandelen? Ik heb nogal moeite om het verschil zien. Vijandige mogendheid is voor mij elke vijandige mogendheid en valt dus onder artikel 97.
Voor booslims gelden andere regels. Die zijn hier hartelijk welkom en al heb je onder IS gediend als vrouw, wordt je hier nog gratis naartoe gesleept ook! Na een paar honderd uurtjes achter een schoffel kunnen ze weer bommen gaan leggen.
Ik geloof dat baudet ook milder is geworden tegen moslims nu de reptielen 9/11 pleegden.
Hij lijkt ze steeds meer als conservatieve medestrijders te zien tegen het echte kwaad: ons democratische westen en haar vrije media en hoogstaandebwetenschap
Op 25 en 26 december was van een kerst-pauze niets te merken. Dus zoveel "ruspekt" hebben de Russen niet voor gristelijke feestdagen.
Ik heb het even opgezocht, maar er bestaat een Russisch woord voor 'respect'. Dat valt dan weer alles mee. Niet dat het gros van de Russen weet wat het inhoudt, maar toch.
In het topic staat dit:
"Al vieren de meeste Oekraïners kerst ook op 7 januari ipv 25 december. "
Misschien heb je er overheen gelezen.
@gaffelbaard | 06-01-23 | 14:42:
Inderdaad. Overheen gelezen. Nou dat wordt dan een fijn bestand.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 16:58:
Dat bestand heeft ook maar kort geduurd, las ik net. Even een paar uurtjes weg geweest, en ik lees net dat het nu al is geschonden. Zucht.
Nou. Mooi. En als we nou ook hier eens ophouden met elke 3 uu russische oorlog dramatisch in beeld te zettenn is het morgen klaaar.
Jij kijkt liever weg.
Ah wat schattig, een Realist ™. Wat is eigenlijk de precieze definitie van een Realist ™? Wie waagt zich aan een passende definitie?
@Après toi | 06-01-23 | 13:34: Er is een verschil tussen wegkijken en een 'overkill' aan informatie. Als er aan het eind van de dag een update komt is het ook genoeg. Andere oorlogen (Afghanistan, Congo) krijgen en kregen zoveel aandacht niet. En zeker voor een oorlog ie al sinds 2014 aan de gang is wordt het nu een beetje gehyped. Elke scheet krijgt meteen lading, en een dag later is alles weer anders. Ik ben onderhand zo murw dat ik de meeste topics niet eens meer lees. De overload aan informatie werkt wegkijken juist in de hand.
@small_town_dude | 06-01-23 | 13:39: Afghanistan en Congo liggen niet in Europa. Hoe dichter bij huis, hoe nieuwswaardiger. Bovendien is dit een heel duidelijk conflict, met een agressor en een partij die hooguit aan zelfverdediging doet. Een keer per dag is prima, het mag van mij ook vaker.
Ja!
Een verbod op actualiteiten uit Oekraïne.
Dan is die oorlog morgen over.
Hoe verzin je het?
Wij moeten als Nederlanders wel betrokken (geïndoctrineerd) blijven bij die fittie zodat we de wapenleveringen aan Oek blijven financieren. Daarom.
@zwenkwieltje | 06-01-23 | 14:07: geïndoctrineerd ben je zelf, want hier kijken we de ondertitelde TV uit Rusland zelf. Dat is dus de officiele visie van Rusland waar we zo van schrikken en waar we adequaat op reageren.
@small_town_dude | 06-01-23 | 13:39:
Dit is internet, maak je eigen programmering, je hóeft het niet te lezen namelijk. Ik volg dit juist graag en waardeer Spartacus' invalshoek.
@zwenkwieltje | 06-01-23 | 14:07: Het is geen fittie, er is sprake van een militaire grootmacht die zonder reden een buurland binnenvalt en schaamteloos burgerdoelen zoals scholen, ziekenhuizen en woonwijken bombardeert.
Eens.
Als ik de NLse MSM moet geloven is er alleen een Russisch-Oekraïense oorlog.
Wat een hoop mensen niet weten, of al zijn vergeten, is dat er ook oorlog is in:
- Congo
- Somalië
- Afghanistan
- Nigeria,
- Myanmar
- Mali
- Irak
- Soedan,
- Syrië
- en zijn die rebellen ook nog actief in Zuid Amerika.
Dat de NLse MSM alleen nog maar bericht over deze oorlog geeft mij het gevoel dat wij in het Westen 0,0 geven om de oorlogsdoden van oorlogen op/van andere continenten / culturen / religies, en begrijp ik waarom "ze" buiten het Westen altijd zo negatief praten over "wij" in het Westen.
@small_town_dude | 06-01-23 | 13:39:
Hear hear
In autocratische landen worden westerse waarden en ook westerse landen juist wel vaak gewaardeert door de oppositie..
@gaffelbaard | 06-01-23 | 14:54: Alsof types als jij geïnteresseerd zijn in een burgeroorlog in Myanmar. Waar overigens ook keurig over wordt bericht.
@small_town_dude | 06-01-23 | 13:39:
Ahh wegkijken,
Ok . en.wikipedia.org/wiki/List_of_ongoing...
Laten we *elke* dag en *elk* uur eeen videootje als hot item brengen in het nieuws . Ondertussen worden onze pensioenen gegeven aan compulsive gamblers,. boeren worden de nek om gedraait in NL. De klimaat hysterie waarin gas uit NL bodem wordt verpqatst voor spotprijzen, geeft geen fuck "want Wim zet de kachel wel op 17 graden"is het nieuws. Deze hele debiele massa-media-misleildeiding is onze ondergang,.
WeG kijken? Kijk omdat jouw ogen gericht ijn op een youtubeptopagandafilmpeje waarin russische oekrieners, "echte
"-oekrainers laten zien hoe velden met gewassen in de fik worden gezet met vergrootglaasjes. Dat soort nieuws?
Wegkijken? Je bedoelt dat mijn buurjongen van 28 bij zijn pa & ma in huis woont daaalt van plek 4727 naar plek 8268 van de 10000 voor die ene huurwoning die hij kan betalen omdat "VVD" echt wel heel hard bezig is naar het kijken over hoe we oplossingengen kunnen bedenken om de asiescrisis het hoofd te kunnen bieden. Gaan we volgend jaar rappotje over uitbrengen..
Fuck die UKR oorlog. Het gaat om machtspositie van de EU / VS / RUS .... al die filpmpjes zijn *propaganda* materiaal. En ondertusssen staat jouw buurvrouw 4 uur in de kou bij de voedselbank. Wegkijken. Ha.
@peterdh | 06-01-23 | 16:39: Je bent een echte aansteller. Want wat heb jij het toch zwaar....
@Après toi | 06-01-23 | 17:08:
Nee ik ben geen aansteller, ik ben alleen niet iemand zoals jij die alle kruizen ter wereld op zijn rug moet dragen omdat de media ons dat vertelt. Over hoe zwaar ik het wel of niet heb heb jij geen weet van. Of ga je ook nog komen met: "ach wat loop je te klagen want de kinderen Ogandeese Litiuim mijnen" hebben het nog kutter.
De visie van waar het, voor ons als Nederlanderers, in Nederland om hoort te gaan, wordt vertroebelt door massahysterische berichten over onderwerpen waar in praktijk de Nederlander niets mee te maken heeft.
@Après toi | 06-01-23 | 13:42: Daarbij gaat het om her grootste land ter wereld dat een buurland aanvalt en daarbij gruwelijk huishoudt. Bovendien gaat het om een land dat gezien werd/wordt als de een na sterkste militaire macht in de wereld en de hele wereld potentieel in een 3e wereldoorlog kan storten.
Ach het zijn van die dingetjes due je even kan vergeten, want er zijn in de wereld nog andere (oorlogs)conflicten, zoals in Congo, Somalië etc.
Man o man.
Goh een doorzichtige "list" van de sneeuwvos Poetin, wie had dat nu kunnen verwachten. De man is altijd zo open en eerlijk en liegt nooit. Enig positief beeld wat je ooit kon schetsen over Rusland is wel verdwenen voor de komende 100 jaar. Don't poke the bear zeggen ze wel eens die Realisten. Die mensen hebben gelijk. Die hondsdolle beer hadden ze al 80 jaar geleden moeten afschieten met een zwaar kaliber autokanon.
Daar hebben onze Oosterburen 80 jaar geleden ook aardig hun best voor gedaan. Met 20 miljoen+ dode Russen zal er best een beetje argwaan zijn ontstaan tegen onze Westerse bedoelingen.
@Plaktong | 06-01-23 | 13:47: Ja, alleen je kunt het niet het westen in 1 lijn met Nazi - Duitsland zetten.
Z'n moeder had Vladje gewoon ooit door moeten slikken...
@Plaktong | 06-01-23 | 13:47: Terwijl ze eerst dikke vriendjes waren met die Nazi's, zie de inval in Polen.
De Beer van 80 jaar geleden is in 1991 omgevallen. Einde SU, einde communisme.
Toen brak een hele gewelddadige tijd aan met de opkomst van oligarchen en mensen die zoveel mogelijk geld en macht naar zich toe regelden.
In Putin’s Kleptocracy: Who owns Russia (2014) zie je dat Poetin omgeven wordt door mannen uit begin jaren 90 in Sint-Petersburg waarmee hij samenwerkte, de Ozero-groep, de naam van een meer met datsja’s.
In Poetins tijd hebben ze posities geregeld bij de overheid en privéondernemingen.
Zo konden veel overheidsgeld naar eigen bedrijven sluizen.
Ze hebben toen hoge onderscheidingen gekregen, zodat ze door het Russische rechtssysteem in strafzaken een beetje met rust worden gelaten en hun gnag kunnen gaan.
Dat was 30 jaar geleden....
Dat waren ze ook van plan maar toendertijd hadden ze niet genoeg nucleaire wapens, dus dat ging niet door.
@Ommezwaai | 06-01-23 | 13:55: z'n pa had het kwakkie ook op de kachel kunnen gooien, dan was het met een sisser afgelopen.
eigenlijk is het wel raar dat de wereld gewoon toe kijkt , dat een land gewoon burgers, infrastructuur, alles naar klote mag bombarderen , dat er geen ene klote wordt aangedaan. dit heeft niks met oorlog te maken is gewoon genocide.
Ik keur niets goed, maar Oekraïne is geen haar beter geweest in de regio Donbas.
@redthehaghue | 06-01-23 | 13:39: Absoluut waar. Schrikbewind jarenlang, en Putin was het zat. De voornaamste reden van de inval
Dit gebeurt al eeuwen lang onafgebroken. Maar meestal betrof het landen iets verderop waar we minder sympathie voor hadden.
En in Afrika kijken we ook gewoon weg
@redthehaghue | 06-01-23 | 13:39:
Vertel. Want ik meende dat daar in 2014 eerst een Russische machtsovername, plus het continu proberen te veroveren van meer land aan vooraf was gegaan. Maar ongetwijfeld ben jij beter ingelicht.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 13:51:
Jij hebt geen Google of zo? Je kunt er wel altijd met een gestrekt been in komen, maar ik ben nooit onder de indruk van jouw waardeloze bijdragen hier.
@Plaktong | 06-01-23 | 13:49:-
Want minder blank.
@redthehaghue | 06-01-23 | 13:55:
Nee dat geloof ik. Nou ben ik niet zo van de wappies, maar vertel eens, wat zijn de verschrikkelijke zaken? Ik wed dat je van alles gaat "vergeten" in je verhaal, zoals de "opstand" in gang gezet door Igor Girkin en zijn GRU makkers in 2014, een paar maanden na de annexatie van de Krim. Dat zal je niet noemen, net zoals je niet zal noemen dat Donbass onderdeel is van de soevereine en door Rusland erkende staat Oekraïne. Je gaat het hebben over het enorme onrecht dat de etnisch Russen werd aangedaan omdat hun taal werd "verboden". Wat niet zo is.
Kortom, als je de moeite zou nemen voor argumenten, wat je niet gaat doen, dan zou je met allemaal Kremlin-onzin aan komen. Onzin die door types als Joost Niemoller en Baudet gretig worden verspreid. Waar jij fan van bent.
@small_town_dude | 06-01-23 | 13:44: Dat is flauwekul en je weet het.
@redthehaghue | 06-01-23 | 13:39: Was de "geen haar beter actie" van Oekraïne in haar eigen land een reactie op of een begin van het conflict in de Donbas?
@redthehaghue | 06-01-23 | 13:55:
Hee, de regel is: wie stelt komt met bewijzen.
(En niet: "educatie yourself", dat doe je maar ergens anders).
Dus ja, ik ben benieuwd naar je bronnen waaruit duidelijk wordt dat wat je beweert ook enige grond heeft.
Zou zo'n figuur met een versierd wit doekje op zijn kop zichzelf nu nog serieus nemen?
Ik zou graag met een moker op dat kruisje op z'n kop slaan. Kijken hoe diep ie gaat en of ik dan een prijs win.
4 tot 8 miljard en een invloedrijke functie. Er zijn zelfpijpers met minder ambitie.
Die “realist” op Twitter met z’n ‘corrupte gek’ uitspraak.
Hier eventjes een citaat:
“Op dit moment wordt er in Bachmoet, in het oosten van Oekraïne, hard gevochten. Aan de kant van de Russen strijdt het Wagner-privéleger mee en dat heeft alles te maken met de zout- en gipsmijnen in de buurt. Dat zegt een bron binnen het Witte Huis tegen persbureau Reuters.
Wagner-baas Prigozjin, een trouwe bondgenoot van president Poetin, aast op de mijnen om "financiële redenen". Het geld dat verdiend kan worden met de grondstoffen wil Prigozjin gebruiken om de oorlog te bekostigen”:
nos.nl/liveblog/2458424-russisch-staa...
Zout- en gipsmijnen dus.
De kleptomane Poetin-kliek houdt het hele systeem bij elkaar door endemische corruptie en diefstal. Poetin houdt mensen ‘loyaal’, door hen de mogelijkheid te bieden een deel van de buit te krijgen. Juist daarom is dat Russische leger in zo’n deplorabele staat; wat aan financiering van bovenaf naar beneden moest gaan, bleef aan flink wat strijkstokken van hoogwaardigheidsbekleders hangen. Velen in het Westen hadden zich hierop verkeken. Men dacht dat het Russische leger veel sterker was, gezien de budgettering. Niet dus.
Nu flikt Poetin hetzelfde kunstje in Oekraïne. En ZO betaalt hij dus de baas van dat huurlingenleger, een huurlingenleger dat deels uit wanhoop is ‘versterkt’ met moordenaars en andere criminelen uit Russische gevangenissen.
Ik zou graag willen weten of die “realisten”, zoals die idioot op Twitter, nou simpelweg getikt zijn of dat zij direct dan wel indirect door ‘Moskou’ worden gefinancierd.
Want ‘loyaliteit’ aan dit regime wordt door Poetin klaarblijkelijk rijkelijk beloond met gunsten/giften.
Bij een bepaald politicus heb ik ook zo mijn vragen.
Maar ja, daarvan is inmiddels genoegzaam duidelijk geworden dat die een kronkel in z’n hersens heeft. Daar hadden we zijn pro-Poetin uitspraken niet voor nodig om dat te weten.
Op Twitter kom je, net zoals in het dagelijkse leven, nu eenmaal veel gekken tegen.
De Oekraïne-Rusland oorlog is ook voor ons een existentiële kwestie. Wint Rusland, dan kan Poetin Europa blijvend destabiliseren.
Zelensky heeft er - gezien het ronduit schofterige gedrag van de Russen, het stelselmatig schenden van alle verdragen en het op geen enkele manier respecteren van de rechten van de Oekraïeners - alle reden toe Poetin te wantrouwen, en dit ‘staakt-het-vuren’ daarom in z’n geheel niet serieus te nemen.
Dus doorvechten, tot de overwinning binnen is en het HELE gebied - d.w.z. tot aan de grenzen van 1991 - is heroverd op de Russische agressor.
Amen!
Het is een maffia-leger. In Syrië kom je daar een eind mee, in Oekraïne moeten ze uit een ander vaatje tappen, en dat lukt slecht.
Hear hear.
Erg moedig van u dat u mee vecht - samen met Spartacus?
@HogeNood | 06-01-23 | 14:01: Alleen als jij bij de russen gaat vechten.
Wat mij betreft steunen we Oekraïene tot de overwinning.
@HogeNood | 06-01-23 | 14:01:
Wanneer de vijand de grenzen van MIJN land (= Nederland) overschrijdt, dan zal ik zelf fysiek aan de gevechten meedoen. En dan kunt u getuige zijn van mijn ‘moed’.
De Oekraïeners vechten ZELF voor hun land, iets dat ze ZELF willen.
Ik steun hen moreel, door mij uit te spreken voor de financiële- en MILITAIRE (= wapens, en financiële middelen om die elders te kopen) steun die Nederland Oekraïne aanbiedt.
Dat is wat de (meeste) Oekraïeners willen.
Daar vragen de Oekraïeners dus ZELF om. We hoeven hen niet met ‘boots on the ground’ te steunen. Sterker nog: dat willen ze zelfs niet.
Luistert u dan echt letterlijk nooit naar wat Zelensky in zijn, aan ons gerichte, toespraken op tv zegt?
Hij vraagt vrijwel altijd om wapens en munitie. Zodat de Oekraïeners in Oekraïne kunnen terugvechten.
En zoals ik de berichtgeving heb gevolgd, staat het grootste deel van de Oekraïeners achter dat doorvechten tegen de Russen.
Dus voor wie komt u eigenlijk nu op door met dat cynische toontje uw opmerking te plaatsen?
@Kompromat | 06-01-23 | 14:35: HogeNood is fan van Team Rusland.
@Après toi | 06-01-23 | 14:45:
Dan is die Nood inderdaad wel heel erg Hoog..
@Kompromat | 06-01-23 | 14:35:
Dat valt in de categorie "stop, stop stop, he's already dead" van de Simpsons meme.
Waarom die tank trouwens zo dichtbij komt zonder infanterie ondersteuning is me een raadsel. Klus had ook van afstand geklaard kunnen worden.
Dat heet agressief vechten. De vijand overrompelen, terwijl je in een slechte positie zit. Pure bluf die soms goed uitpakt.
Ik word een beetje moe van die Putin. Hij is wel heel erg in zichzelf gaan geloven.
Ja, hij begint onderhand net een dictator te worden
Oekraïne heeft 25 December al Kerst gevierd.
Die mogen op 6 Januari best op de Russen schieten.
Overigens waren de Russen al van plan om een eventuele wapenstilstand te gebruiken om de troepen te bevoorraden met verse roestige geweren en oude kogels.
Zoals het enige excuus van het christendom hier Bach is, wil ik wel een (heilige) lans breken voor de liturgie van de Heilige Johannes Chrysostomos, door Tchaikovski. Kenners weten waarom.
Putins eigen Ted offensief…
Heb je het nu over die teddybeer of het Tet-offensief?
Intussen laat ie wel dat fregat met hypersonische raketten opstomen. Dat gaat gewoon door.
vraag me wel af of die ze heeft van die hypersonische raketten, hij roep het heel jaar zie weinig gebeuren
Een afgeschoten raket op Europa en het schip is ook een onderzeeër.
@out-of-de-box | 06-01-23 | 13:21: Toegepast tijden deze oorlog, minstens een. Wellicht een test. Blijkbaar is die geslaagd.
kopstukkenprobleem.
De gepiepelde mensen willen geen oorlog.
Alle kopstukken zijn tsjautsjeskoes en wint niet de poes.
U snapt het!
Cultuurorthodoxen. Veel Russen zijn ongelovig en de gelovigen zelf houden zich ook niet aan Gods Woord. Als ik het Reformatorisch Dagblad mag geloven eindigt meer dan de helft der huwelijken in een scheiding en zijn er 4 miljoen abortussen per jaar. In Nederland 33 duizend abortussen terwijl de bevolking hier slechts 10x kleiner is.
Volgens mij is hun kerk eerder ketterse cultus van nationalisme.
Rusland bedreigd ook o-n-z-e Heilige Vrijheid van Omvolking.
Rusland is zelfs een gevaar voor onze grammaticale regels.
Zeker de Ter Apelaars worden daar ingevlogen en op omze europese oostgrenzen afgelaten om.ons te ontwrichten.
Hypocriet onderdeurtje die Putin en de Russische kerk.
God is heel ver te zoeken bij alle Russische bestialiteiten.
De Russisch-Orthodoxe Kerk is toch een onder Stalin opgezet KGB-filiaal?
@Diotima | 06-01-23 | 13:16:
Zou kunnen aangezien het ook zo'n corrupt instituut is net als heel Rusland.
Patriarch?
Aan het hoofddeksel te zien is de juiste titel toch Grand Wizard?
Volgens mij is dat hoofddeksel om in contact te staan met spionagesatellieten.
En heeft die gast in het midden een bionical arm extensie? Vreemde snuiters daar.
@Diotima | 06-01-23 | 13:24: "Biep biep. Hier is God. Biep biep. Wapenstilstand. Biep biep."
In een oorlog kan je beter niemand geloven.
Ik heb amper onwaarheden in de berichtgeving uit Oekraine gezien en ben er zeker wel gespitst op.
@Shoarmamasutra | 06-01-23 | 14:44: Die raket in Polen?
De Oekraïners hebben kortgeleden hun officiële kerstviering verplaatst van die orthodoxe datum van 7 januari naar de westelijke datum van 25 december. Is zelfs dát die kleine kutKGBer ontgaan?
En zoals Zelensky of zijn minister terecht reageerde op het voorstel: ''Als jullie aankondigen al jullie troepen terug te trekken uit Oekraïens grondgebied, is er over een wapenstilstand te spreken''.
Klopt, begreep van een Oekrainse vriendin dat het effe vreemd was maar dat ze niks meer te maken willen hebben met die religeuze rat in Moskou. Ze kijken naar het Westen, en waar ik eerder mijn bedenkingen had en tegen stemde bij het referendum, hebben ze een plekje in Europa verdient naar mijn mening. Helden zijn het!
Same here. Zo snel kan het gaan niet? Doe mij een haffel Oekraïners bij de NAVO en snel een beetje.
"En neem je toiletten mee, die zul je onderweg nodig hebben."
@Knip | 06-01-23 | 13:17:
Helemaal mee eens. Diep respect voor die volksaard en die mentaliteit. Doorgaan tot het gaatje en principes en ruggegraat tonen. Een aanwinst voor en de Navo en de EU, al zal het niet vanzelf gaan. maar goed, ik heet ze van harte welkom in ieder geval, hopelijk doen veel meer mensen dat.
Zo kan Putin die Oekrainsche nazi's nu ook voor heidense ongelovigen uitmaken. De pauze was bedoeld om de russische tekorten aan munitie aan het front aan te vullen en de russen een adempauze te geven maar daar trapten de Oeks niet in. Blijkbaar staat het water de russen aardig aan de lippen als ze dit soort pauzes nodig hebben.
Het woord van Putin is helemaal niets waard gebleken, Alleen dommerikken zullen daar nog op vertrouwen.
Wederom inderdaad, dat sommige mensen hier nog in trappen is mij een raadsel.
@Flexzz | 06-01-23 | 13:07:
Sommige mensen denken dat ze kritisch zijn als ze consequent het tegenovergestelde beweren.
@Diotima | 06-01-23 | 13:15: Ja en velen weten niet eens wat ze verdedigen. Ik zou zeggen ga een keer in Rusland op bezoek en dan kijken of je het nog zo’n fijn land vind. En dan wel te verstaan niet Moskou en St Petersburg, maar plekken als bijvoorbeeld Ulan Ude, waar ze nog steeds in een gegraven gat buitenshuis poepen. Kijken of ze dan nog zo kritisch zijn.
@Flexzz | 06-01-23 | 13:41: Die mensen vinden het leuk om te kamperen, en dat bedoel ik serieus.
Ja maar….hij bedoelt het toch goed?
De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen
@Roos | 06-01-23 | 13:09: niet hier, wij hebben Rutte. Weet niet wat beroerder is volgens mijn buurman zijn kleinzoon zijn schoondochter
Gaat goed met de wapenstilstand, luchtalarm door heel Oekraine en luchtafweer aan het werk boven Kyiv. Wederom loze woorden vanuit het Kremlin en meer dan terecht dat Oekraine hier niet op in gaat.
Nee dat zijn zeker weer die Oekraïense F16s.
REAGEER OOK