Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Meisje met de Parel van Vermeer BESMEURD

Ja hoor

Wat je nou nooit eens hoort, is dat mensen een beroemd schilderij besmeuren met eten om te protesteren tegen het hele klimaatgedoe. Maar zojuist zijn er weer een paar van die types in het Mauritshuis bezig geweest met het Meisje met de Parel van Vermeer. Ze zijn deze keer allebei eigenlijk een beetje te oud, het gebrabbel klinkt als Engels met een Belgisch accent, die kale knakker krijgt vooral tomatensaus over zichzelf en het vastlijmen aan het schilderij luk niet echt. Twee ballen. Maar ja. Het klimaat is tenminste weer gered EN WE HEBBEN HET EROVER. Benieuwd wie zich vanavond aan de tafel bij Op1 vastplakt en heel hard TYFUS roept als hij er wordt afgekieperd. "Flikker eens op man!"
UPDATE: Alle drie de verdachten hebben de Belgische nationaliteit
PS Told you so:

Mee met de pliesie

Social

Schilderij niet beschadigd

Social

Nu even niet punt en el

Social

Reaguursels

Inloggen

Triest dat dus ook Belgen het verstand van een bijv. Willem Engel hebben..... zuurstofgebrek bij hun geboorte?... of gewoon dom en treurig volk?

Nicolas1954 | 27-10-22 | 22:35

Waarom plakt hij z'n kop niet vast aan een 300 ton zware diesel locomotief?

zoalsikhetzeg | 27-10-22 | 21:35

Voor mij is er eigenlijk niet eens zo heel veel verschil tussen XR gekkies die dit soort cultuurhistorische schilderijen besmeuren en Taliban die reusachtige buddhas naar beneden halen. Of overdrijf ik nu?

Quantum Suicide | 27-10-22 | 20:27 | 1

Nee.

Zemko | 27-10-22 | 20:36

ok , naast alle belangrijke werken , oa de Nachtwacht even tijdelijk 2 zwaarbewapende commando's

IvoTakkema | 27-10-22 | 20:02 | 1

Die lui hebben instructie om niet in te grijpen en vooral niemand tussen de actievoerders en de fotografen te laten lopen.

sjef-van-iekel | 27-10-22 | 20:20

zo een Dutchbat suppoost staat de hele dag wortel te schieten voor momenten als dit, het enige wat hij kan, is zenuwachtig heen en weer lopen en aan zijn microfoon frummelen.

IvoTakkema | 27-10-22 | 19:58 | 1

Dutchbatters en andere militairen zijn dan wel weer gestorven voor deze protestwappies hun vrijheid om te demonstreren.

sjef-van-iekel | 27-10-22 | 20:22

Talkshowplakker en Wouke van Scherrenburg net bij Khalid en Sophie. Speciaal nogmaals om iedereen hun grote sympathie uit te laten spreken en een advocaat om te melden dat het waarschijnlijk niet strafbaar is. Van Scherrenburg was iets minder te spreken over het meisje met de parel-actie omdat het sympathie verspeelde.

grietmetgroenefiets | 27-10-22 | 19:37 | 2

Msm voedt dit vuurtje.

sjef-van-iekel | 27-10-22 | 20:23

Had u anders verwacht?

Drembil | 27-10-22 | 23:36

Schilderij word alleen maar meer waard door alle media aandacht, de restauratiekosten kunnen makkelijk uit, zelfs zonder dat een verzekering die betaald.

W_F | 27-10-22 | 19:35

Dit vandalisme wordt dus vergoeilijkt met het argument "klimaatemotie".
Zo ken ik er nog wel een paar : mannen die hun vrouw/partner in elkaar rossen en dan zeggen "look what you made me do !" Precies hetzelfde.

Asteroid-B612 | 27-10-22 | 19:30 | 1

Is dat dan voor het binnenklimaat in huis, dat vrouwmeppen?

sjef-van-iekel | 27-10-22 | 20:24

Dus, ik verwacht bij de volgende talkshow waar zo'n klimaatwaus zit dat de host en de gasten hem/haar/whatever volledig onder de tafeldrankjes gieten. En bomuspunten voor diegenen die wat barnequesausjes heeft meegenomen, om ze te "roasten". Echt, compleet belachelijk maken die zwakzinnigen.

Graaisnaaiert | 27-10-22 | 19:29 | 1

Nou nou zonde van al die drankjes. Vanaf volgende week gewoon een een bak teer (pek) en en kussen of twee met veren bij de hand houden.

De eerste de beste die zich aan de tafel stoel de studiomicrofoon of een camera vastlijmt rijgt dan een welverdiende "bonus''

Ouderwets genieten.

SolidRock | 27-10-22 | 20:00

Vermeer was een charlatan. Hij gebruikte een techniek met spiegels en projectie waardoor het een beetje vals spelen was. Toch is het knap wat hij deed.

R. Skickr | 27-10-22 | 19:22 | 1

Volgens Salvador Dali, een megafreak die ik hoog heb zitten (omdat hij ook een zeer grappig ventje was) zijn er maar 2 geniale schilders : Vermeer, en hijzelf.

Asteroid-B612 | 27-10-22 | 23:27
-weggejorist-
edjekaddetje | 27-10-22 | 19:14

Waarom wordt hij niet weggeknuppeld? Waarom niet? Als ik 10 km te hard rijd lijd ik veel meer.

inCol | 27-10-22 | 19:04

Overigens kun je vanuit Mauritshuis mooi zien hoe goedkoop en Calvinistisch dat armetierige Torentje is ingericht. Een cultuurschok viel mij ten deel. Ik begrijp wel waarom het ooit dienst deed als bezemhok.

Duwbak_Linda | 27-10-22 | 19:02 | 2

Was dat toen vicepremier Kaag even het (tover)stokje van Rutte overnam, in een vakantie ofzo?

Shoarmamasutra | 27-10-22 | 20:44

@Shoarmamasutra | 27-10-22 | 20:44:
Nee was onder Rutte II of III. Is ergens een raam of nooduitgang (weet niet meer) met zicht recht in Torentje. Vond het vreemd dat dat mogelijk was.

Duwbak_Linda | 27-10-22 | 21:31

Zestienjarige jongen rijdt met trekker om verkeersopstopping heen, jongen wordt beschoten. Meneer smeert tomatensaus op z’n hoofd en probeert zich vast te lijmen aan kunstwerk van onschatbare waarde, beveilig stond erbij en keek ernaar, media verheerlijkt gênante actie. Wat een land.

deugallergie | 27-10-22 | 18:54 | 6

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 19:02: onzin natuurlijk, die trekker reed juist weg en werd in de rug beschoten. Maar agh, alles om de boeren in een kwaad daglicht te stellen, over allergie gesproken.

kroel | 27-10-22 | 19:18

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 19:02: misschien moet u de tomatensaus uit uw ogen spoelen en nog eens die video bekijken van die boer. Die feiten waar u zoveel waarde aan hecht lopen niet synchroon met het geen u hier in een tegeltje bakt. Bovendien stelt u enkele aannames zoals het doodwensen van betreffende deugterrorist, waar ik enkel de verbazing schetst dat Mauritshuis meneer weinig tot geen aandacht schenkt aan de treurnis die zich afspeelt voor zijn ogen, als wel de gretigheid waarmee Hilversum deze klimaatwappies een podium biedt.

deugallergie | 27-10-22 | 19:59

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 19:02: De jongen was onschuldig en de zaak is geseponeerd vanwege het "ontbreken van enig aanknopingspunt". U heeft een aardig grote bek over anderen maar u bent tegelijkertijd vreselijk willekeurig met uw "feiten". Het daarbij etaleren van uw de door uzelf veronderstelde hoge eigen intelligentie en denigrerende houding tegenover anderen maakt het niet beter.

Drembil | 27-10-22 | 23:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Zal niet zeggen dat ik beeldenstormers haat, maar voel me wel beter als ze niet in de buurt zijn.

Duwbak_Linda | 27-10-22 | 18:46 | 6

Hey barkeep, two scotch and waters

radiatorknopje | 27-10-22 | 19:10

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 19:05:
Beeldenstormers zijn altijd vervelend. Of het nu calvinisten zijn of moslims, communisten, Maoïsten of klimaatwappies. Cultuur vernielen omdat jij zo nodig je goddelijke punt moet maken is gewoon heel erg verdrietig.

Duwbak_Linda | 27-10-22 | 19:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Belgen komen even langs om ons erfgoed te slopen. Is de ambassadeur al op het matje geroepen?

Xukje | 27-10-22 | 18:31

Links terreur. Tijd voor gezond en verstandig rechts.

polderslootje | 27-10-22 | 18:29 | 2

Dat is er wel maar zolang sukkels blijven stemmen op nietsnutten rechts van Rutte gaat er niets veranderen. Kan je beter SP stemmen.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 18:50

Met gezond en verstand zou je die musea gewoon opheffen. 95% van de stemmers komt er nooit dus is het geen publieke taak van de overheid. Kunstenaars in leven houden is tegenwoordig geregeld via de algemene sociale voorzieningen.

W_F | 27-10-22 | 19:39

Dit zou meer moeten weer….om al die watjes in het gareel te krijgen!

youtu.be/tHxf17yJsKs

de directeur | 27-10-22 | 18:26

Ik heb een idee: we maken een specifiek museum waar mensen met tomatensoep kunnen gooien en zichzelf kunnen vastlijmen. Er is vast nog wel een leegstaand kantoorpand of lege loods. Hangen we een paar verfsels uit de kringloopwinkel op. Verkopen we we daar ter plekke secondenlijm en tomatensoep voor degenen die het vergeten zijn. Permanent video-stream op joetjoep, want anders missen ze hun 15 minutes of fame.

ParadiseLost | 27-10-22 | 18:22 | 1

Elke stad heeft hier wel een mooie locatie voor, inclusief zit- en parkeerplaatsen voor publiek en makkelijk schoon te spuiten kunstgras.

W_F | 27-10-22 | 19:42

Denk eens aan de CO2 reductie als dit soort volk zich niet voortplant. Condooms, voor het klimaat!

goettel | 27-10-22 | 18:15

Eigenlijk moeten voor dit soort misdrijven ouderwetse straffen worden opgelegd: dag of twee aan de schandpaal en met rotte tomaten bekogelen zou heel goed kunnen werken.

Monkey Cabbage | 27-10-22 | 18:09 | 3

rotte tomatensoep dan.

ParadiseLost | 27-10-22 | 18:11

Apropos zijn kokosnoten ook goed?

I.P standing up | 27-10-22 | 18:15

Dan wel 2 dagen in het weekend, anders hebben hun werkgevers er last van.

W_F | 27-10-22 | 19:43

Waarom gaan deze actievoerders niet een menselijk lint vormen tussen de grens tussen Rusland en Oekraïne. Dus niet Stop Oil now maar Stop War Now. De milieueffecten van deze oorlog zijn enorm. Hoeveel C02 komt er dadelijk weer vrij bij het herbouwen! Vastplakken aan een schilderij oid en met tomatensoep gooien is makkelijk en kost ook weinig energie. Echt ik sta er van te kijken dat de Greta adepten niet dagelijks door de straten marcheren tegen deze waanzin van deze oorlog.

Painauchocolat | 27-10-22 | 18:08

Ook dit wordt goed gepraat door de woke gemeenschap...... een Fries die een anti Zwarte Piet clubje blokkeerde op de snelweg wordt tot in de hel vervolgd. Een waxinelichtje-gooier bijna met TBS opgesloten maar dit tuig kan alles doen en laten zonder verdere gevolgen. Wat een kut land waarin we wonen.

Blonde Nel | 27-10-22 | 18:06

Het is natuurlijk ook wel een beetje storend zo'n meisje dat poseert met een hoofddoekje. En een parel. We kunnen niet uitsluiten dat het geen Wildersaanhangers zijn die vermomd als klimaatactivisten een punt willen maken over het kopvod. We kunnen ook niet uitsluiten dat het de Russen zijn die ons wil verdelen over of hun olie kopen en gas kopen niet gewoon een protestactie is voor deze mensen onder ons die tegen lijnzaadolie zijn. Je kan niets uitsluiten immers. Andersdenkenden moeten niet zo maar in een hoekje geduwd worden.

*zucht*

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 18:04 | 6

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 18:55: Leugentje? Mijn oma was overtuigd ateïst. We hebben het hier over de jaren 50/60 he. Dan ging je met guur weer met een hoofddoekje de stad in. Wat dacht je anders, met een wollen muts? Dat is niet des vrouws. Ook een pet niet, die waait af.

Wat ik zeg: puur functioneel. En ik moet niet mijn wereldbeeld verbreiden, jij moet gewoon eens iets van iemand aannemen wanneer het niet overeenkomt met joúw wereldbeeld!

Als het mode is of functioneel, prima, maar bij de turkse meisjes is het 'moet van geloof' en dat is toch wel héél achterbaks.

Papa Jones | 27-10-22 | 19:07

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 18:55: Als je er, zoals u, heilig van overtuigd bent dat jouw waarheid, de waarheid is, dan is dat wat papa Jones zegt inderdaad een leugen. De feiten laten echter zien dat vrouwen in Nederland vroeger zeker wel een "hoofddoek" droegen om hun kapsel te beschermen tegen het weer e.d.

Wat pas hypocrisie is? Elke keer als iemand kritiek heeft op de islamitische kledingvoorschriften waaronder de hoofddoek, die voorschriften niet bekritiseren , maar in plaats daarvan de kledingvoorschriften van andere religies erbij halen en doen alsof anderen die wel goed zouden keuren. Of de situatie in het buitenland of verleden een op een vergelijken met de situatie in Nederland vandaag de dag. Feit is dat we in Nederland niet zo bijster veel Christenen en Joden hebben die zich nog houden aan die strenge kledingvoorschriften die u noemt. Wel veel vrouwelijke moslims die zich, al dan niet vrijwillig, aan de Islamitische kledingvoorschriften, waaronder de hoofddoek, houden. Niet zo heel vreemd dat daar wat meer aandacht naar uitgaat, zo bezien.

countus | 27-10-22 | 19:34

Theo, ik draag een hoofddoek, theedoek met 4 knopen erin, als ik mijn buurman help bij het hooien. Afgelopen jaren trouw Bosma gestemd.

GregorVanPallandt | 27-10-22 | 21:51
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Monkey Cabbage | 27-10-22 | 18:03

Noem mij een pessimist. Ik denk dat dit soort acties tot serieus geweld gaan leiden. En dat zijn zij van het beschadigen van kunstwerken tot het lek steken van autobanden, want klimaat. Zowel van de actievoerders die zien dat hun acties niet resulteren in de waanzin waarin zij geloven en leven. En anderzijds zij die het slachtoffer worden van de waanzin in de hoofden van de actievoerders.
Neem de vrachtwagen chauffeur en eigenaar van de truck waar de banden van worden lek gestoken. Het is zijn werk, zijn inkomen, zijn leven dat hem wordt ontnomen. Ik zie het gebeuren dat hij zo’n kutkind het schompes slaat of erger.
Zie de boeren die nu nog hoofdzakelijk door de regering wordt getreiterd. Voor je het weet heb je een stel actievoerders die dat niet ver genoeg zal gaan. Gevolg, vee wordt gedood, boerderijen gaan in vlammen op. Moord. RaRa is nog niet zo lang geleden.
Als de overheid de waanzin accepteert, rationaliseert, wegkijkt dan gaat dit goed fout

forecastle | 27-10-22 | 17:53 | 4

Van kwaad tot erger, net zo ver doordouwen totdat het inderdaad een keer mis gaat. Enige oplossing is om dit soort zielloze herrieschoppers preventief op te sluiten, voorkomt een hoop ellende.

kroel | 27-10-22 | 18:15

@Xukje | 27-10-22 | 18:44:

Oh, is dat zo? Laat eens zien. Want je kan ze met gemak arresteren. Heb je geen zware verdenkingen voor nodig. Gewoon poging tot vernieling is genoeg.

Denk dat je prut praat, maar vertel.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 18:58
▼ 1 antwoord verborgen

Aktievoerders vastgelijmd laten zitten.
Schilderij weghalen en schoonmaken.

Glorix | 27-10-22 | 17:52 | 2

Buiten vastlijmen en rotte tomaten uitdelen.
Zeg gewoon dat het een conceptuele kunstuiting is,

Monkey Cabbage | 27-10-22 | 18:10

Lijm zit vol schadelijke oplosmiddelen en is het beter om spijkers te gebruiken die je weer kan recyclen.

I.P standing up | 27-10-22 | 18:18

Dit krijg je als je massahysterie creëert.
Er zijn altijd wel idioten die denken dat ze de wereld moeten redden.

zoalsikhetzeg | 27-10-22 | 17:45

Activisme eindigt als cultureel erfgoed wordt vernield.

Dan wordt het klimaatterrorisme..

Wijze uit het Oosten | 27-10-22 | 17:44

In zo wat elk interieur kom je die prent tegen. Er is dus nog werk aan de winkel voor de activisten.
Ik heb die prent niet, maar hang hem graag op om zo’n eikel te lokken.

Nonik Neem | 27-10-22 | 17:37

Je kunt ook een Mondriaan ondersteboven hangen in een Duits museum! Zal ze leren.

Paty | 27-10-22 | 17:36 | 2

Mondriaan mag ook ondersteboven de open haard in.
Als die l*lhannes zich daar met zijn oortjes aan vastplakt dan kan ik het nog begrijpen.

Uw Verzekeringsadvis | 27-10-22 | 18:00

In het Franse kasteel van Saumur heb ik al een aantal keer uiggelegd dat dat porselein met VOC op zijn kop staat maar ze denken dat dat logo een of andere franse berg is

Shoarmamasutra | 27-10-22 | 20:47

Godvergeten idioten!
Naast dit soort idioterie hangen ze hun toekomst op aan "modellen" t.w simulaties ... verwachtingen.
'T Orakel van Delphi ....... Net zo idioot maar dan zonder bedwelmend gas.

voordeoorlog | 27-10-22 | 17:36

Met 5 tubes superlijm aan de geslachtsdelen vastplakken aan een Amsterdamse brug. Dan hebben ze alle aandacht. Wokemongolen.

Spartaan1888 | 27-10-22 | 17:31

Aandachtshoeren voor het klimaat. Een knuppel in de nek kunnen ze krijgen.

omwenteling | 27-10-22 | 17:25 | 1

Jij hebt de laatste cd van Ye toch wel in huis gehaald knul?

Ridde Rogter | 27-10-22 | 17:35

Goederen in de zin van Nationaal Cultuurhistorisch Erfgoed van een ander volk.
Niet alsof je het over opa's ouwe fiets hebt.
Kudtbelgenmop straalt slecht af op een re-unificatie.

hallevvezool | 27-10-22 | 17:22

Ik snap het niet meer, dit zijn toch FvD aanhangers?

Acidstain | 27-10-22 | 17:21 | 5

@halfvolle glas | 27-10-22 | 17:38: *gaan

halfvolle glas | 27-10-22 | 17:38

@halfvolle glas | 27-10-22 | 17:38: Dank leraar Glas. Next.

Vitale-Reaguurder | 27-10-22 | 17:43

@halfvolle glas | 27-10-22 | 17:38: Als je gaat uileggen, moet je niet verbaasd zijn als je tranen in je ogen krijgt...

Tim_Toady | 27-10-22 | 18:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is een volwassen man; geen bakvisje? Hoe kan?
Wat meteen opvalt: hij is slecht geïnformeerd als het om klimaat gaat.
Wat wij nu zien is gewoon lekker weer .... ongewoon lekker weer voor oktober. Geniet ervan.

fokkewoelf | 27-10-22 | 17:21

Mag je als bezoeker van het museum, deze twee klimaatdrammende oetlullen een trap in de noten verkopen, als ze daar gewoon staan te staan? Laat ik het zo zeggen... ik had in ieder geval een poging gewaagd.

Paaldanseres | 27-10-22 | 17:19 | 2

Begreep dat de museum bewaking standaard uitgerust gaat worden met een honkbalknuppel en een Lisence To Kill.

Uw Verzekeringsadvis | 27-10-22 | 17:24

@Uw Verzekeringsadvis | 27-10-22 | 17:24: licence, toch?

dathoujetoch | 27-10-22 | 18:00
-weggejorist-
funkyd | 27-10-22 | 17:11 | 1

Zo zie je maar dat je als boeren helemaal geen verkeersinfarct hoeft te creëren om aandacht te krijgen voor het maken van je standpunten.

GizzleMolby | 27-10-22 | 17:07

Ik zie een van op seconde lijm aankomen snel nog een doos kopen….

Habe das Gewust | 27-10-22 | 17:04 | 1

Ban…..

Habe das Gewust | 27-10-22 | 17:04

Mag een ploertendoder wel mee naar binnen? Voor die soyboys bedoel ik dan.

GormSuil | 27-10-22 | 17:01 | 1

Nee. Kan je 3 maanden voor brommen.

Asteroid-B612 | 27-10-22 | 19:33

Laat ze het verhuiscircus van Brussel lekker terroriseren, tuig.

ceriel82 | 27-10-22 | 16:57

Begrijp dat het schilderij nog heel is, gelukkig.
Stelletje idioten.

gato | 27-10-22 | 16:53

Tip aan groene terroristen: hang jezelf op. Heel goed voor deze planeet.

Berend_Breedreet | 27-10-22 | 16:51 | 1

Die smeltende ijsblokken, dacht Berlijn, waar activisten op stonden met een touw om hun nek aan een galg was tenminste nog origineel.

Wattman | 27-10-22 | 17:26

Ik heb de video niet bekeken. Dat zal ze leren, stelletje aandachtstrekkers...

DeAapUitDeMouw | 27-10-22 | 16:42

Boeren en klimaatactivisten. Ze staan dichter op elkaar dan u had vermoed.

Ridde Rogter | 27-10-22 | 16:28 | 3

Inderdaad.
Weet je nog, die drie boeren die de nachtwacht besmeurden? Wat een tuigh was dat.

Nuchternederland | 27-10-22 | 16:59

Belgen - dicht met die zuidgrens!

funda | 27-10-22 | 17:28

Ze blokkeren beiden de snelwegen en weigeren beiden om te zoeken naar een oplossing. Het komt wel heel dichtbij zo.

*naar de boeren hier zwaait*

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 18:00

Zijn ze vanuit België helemaal gefietst.
En uiteraard voor deze actie verlof opgenomen.

Openstijl | 27-10-22 | 16:27 | 5

@EEnzame SchizofrEEN | 27-10-22 | 16:32: Het spijt me, maar in België zijn geen gekkenhuizen.
Op de Noordpool verkopen ze tenslotte ook geen ijs.

Nonkel Frituur | 27-10-22 | 17:16

@Nonkel Frituur | 27-10-22 | 17:16: In België zou je normalenhuizen verwachten, maar aangezien dat woord geen hits oplevert bij Google, vermoed ik dat er te weinig vraag naar is...

Tim_Toady | 27-10-22 | 18:19

Wanneer je een uitkering krijg hoef je geen verlof op te nemen. Dat moeten alleen de normaalwerkende mensen doen.

Pjotter2 | 27-10-22 | 18:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Totaal verkeerd opgevoed tuig van de onderste plank (die, waar net iemand de stront van zijn schoen aan heeft afgeveegd).
Behalve deze absolute cultuurloze hersenlozen zou ik zeker ook de ouders ervan wel eens willen horen.
Hoe vinden zij dat hun misbakseltje is opgedroogd? Best mislukt, is het niet?
Het toont een totaal gebrek aan historisch besef, fatsoen, inzicht. Hun zogenaamde boodschap kan door de toilet gespoeld worden, je kunt met geen goed fatsoen meer met deze club communiceren.
Helaas ging het lijmen mis, wat me niet verbaast omdat ze het verstandelijk vermogen missen om de juiste te gebruiken, als ik in dat museum de boel had gerund hadden deze figuren het héél zwaar gekregen zonder eten, toilet, warmte, licht noch aandacht.
Zo vreselijk boos op dit soort.

EEnzame SchizofrEEN | 27-10-22 | 16:27

Ook hier kwamen veel lijmemoties los.

Nederlandop1 | 27-10-22 | 16:26 | 2

Slechte emotielijm dan.

Schoorsteenveger | 27-10-22 | 16:29

Klimaat terroristen. Het is wachten op de eerste bom aanslag van deze klimaat wappies

nutsniet | 27-10-22 | 16:22 | 5

Als ze oorlog willen, kunnen ze het krijgen, ook. Maar dan wel het nette soort: die hele club verbieden, vervolgen en berechten. Subiet.

EEnzame SchizofrEEN | 27-10-22 | 16:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Vervang de echte voor een copie , niemand die het ziet,

wiers | 27-10-22 | 16:20 | 4

Echt wel. Vooral vaste bezoekers hebben het gelijk door. Kunst aanvallen gelijk 2 jaar gevangenis onvoorwaardelijk plus 100.000 boete buiten de gemaakte schade die ook afgerekend moet worden. Dat is dus incl de bezoekers die het niet gezien hebben of wegblijven. Strafkamp Siberië zou ook wat zijn. Cooling down the planet voor een praktijk ervaring.

dijkbewaker | 27-10-22 | 17:06

Vervang liever de superglue door behanglijm, niemand die het ziet.

funda | 27-10-22 | 17:29
▼ 1 antwoord verborgen

Hey die ken ik, das de drummer en triangel uit de jostiband!

Ragnar_Lodbrok | 27-10-22 | 16:20 | 1

Hoe heet zo iemand eigenlijk? Een triangelist?

MAD1950 | 27-10-22 | 17:42

Gewoon doen zoals ze in Wolfsburg ook deden... 17:00 licht uit, verwarming uit en deur dicht. Tot morgen.

Brandpunt | 27-10-22 | 16:18 | 1

Als ze zich nu aan een straat vastlijmen. Ach, maakt het uit.
Plakken ze zich aan een vloer in een showroom? Succes er mee, tot morgen.
Maar om je áán dit soort kunst vast te gaan plakken?!
Serieus, een week, enkel water, verder niks. Geneefse conventie? Jammer dan.

EEnzame SchizofrEEN | 27-10-22 | 16:32

Stakkers toch?

Verderkijkert | 27-10-22 | 16:17 | 1

Als ze links zijn: inderdaad stakkers. Indien niet: fascistoide proto-nazi's met uitroeptekens.

funda | 27-10-22 | 17:31

In andere landen zouden dit soort figuren na zo'n actie gewoon verdwijnen, wat moet dat heerlijk zijn

MrFloppy1986 | 27-10-22 | 16:16

Stom, dom tuig. Rot op. En dat leeft dan van mijn belastinggeld en mag nog stemmen ook.

nietzomoeilijk | 27-10-22 | 16:15

Maar is dit ook kunst?

Nuchternederland | 27-10-22 | 16:14

Het getuigt van diep verankerd seksisme dat deze mannen het Meisje met de Parel uit hebben gekozen om te besmeuren.

Het Meisje met de Parel is eerst door de schilder geobjectiveerd als vrouw . De kijker kijkt, het Meisje is weerloos. Zij is degene die bekeken wordt.

Deze mannen verkrachten haar afbeelding nu door het te gebruiken vanuit hun agressieve mannelijkheid. Waarom kozen ze niet voor een stilleven? Of een stadsgezicht van Breitner?
Omdat het Meisje onschuld oproept, door haar jeugd, haar blik en haar blanke huid.
Het diepgeworteld seksisme van deze actievoerders tegen deze zuiverheid en tegen vrouwen, vertaalt zich in hun gewelddadige aanval.
De machthebbers tegenover de machtelozen.

Mensen, het klimaat is een slap excuus, een wankel kapstok voor deze patriarchale mannen die hun verdrongen lusten botvieren op degene die nu niet meer alleen object is, maar slachtoffer: Het Meisje met de Parel.

Roos | 27-10-22 | 16:14 | 11

'Je suis la fille à la perle!'

EEnzame SchizofrEEN | 27-10-22 | 16:34
▼ 8 antwoorden verborgen

Alles van waarde is weerloos. Een schilderij in een museum heeft de geldwaarde van 0 €. De immateriële waarde is net als van de natuur onbetaalbaar. Om nu het een voor het andere te vernietigen dan ben je niet goed bij je hoofd. Daders vastplakken achter het muurbrede behang van van Gogh's amandelbloesem. Te verkrijgen bij de museum shop. Wel stevige lijm gebruiken..

I.Q. NUL | 27-10-22 | 16:13

Wat trendgevoelig allemaal, hee.
Hipsters.

SIogra | 27-10-22 | 16:09 | 2

Kuddedieren vermomd als rebellen.

JJMS | 27-10-22 | 16:10

Waarom dat blikje tomatenpuree in z’n nek gooien?
Filmpje een paar keer bekeken, maar kom er niet uit.
Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van een blik puree in je nek?

Ruimedenker | 27-10-22 | 16:08 | 2

Vraag het aan een redneck.

Mr_Natural | 27-10-22 | 16:09

De bewakers mogen misschien geen geweld gebruiken, maar als ik bezoeker was had ik dat tweetal ter plekke tot moes geslagen. Dat is dan mijn artistieke vrijheid zeg maar.

Nonkel Frituur | 27-10-22 | 16:07 | 4

Wel doen voor ze vastzitten. Straks tieft het schilderij van de muur en mag jij het betalen.

SailingDuck | 27-10-22 | 16:12

Ja een vreselijke trap voor zijn noten, wat een idioten.
Hier winnen ze absoluut geen symphatie voor hun zaak mee.

bqbq | 27-10-22 | 16:13
▼ 1 antwoord verborgen

Aangezien aardolie ook een grondstof is voor medicijnen zou de volgende actie bij een apotheek moeten plaatsvinden. Als er dan mensen eerder doodgaan omdat ze geen medicatie krijgen scheelt dat ook weer. Mes snijdt aan 2 kanten.

Arnold Layne | 27-10-22 | 16:05 | 2

En laat ze dan zich ook vastplakken aan de kernreactor in Petten. Daar worden radio-actieve isotopen gemaakt om kanker mee te bestralen. Naast fossiele brandstoffen mag kernbrandstof ook niet van die actievoerders.

Xbitt | 27-10-22 | 17:08

Volwassen mensen die hun emoties niet onder controle kunnen houden om een verschijnsel als klimaatopwarming moeten naar het gesticht. Niet naar het museum.

Paty | 27-10-22 | 16:05

Inplaats van voor te worden ?Met dit gedram gooi je eerder je kont tegen de krib.Het werkt eerder averechts.

ruuf | 27-10-22 | 16:05

Olieschilderijen besmeuren om je punt te maken tegen "olie", terwijl de meeste van die schilderijen gemaakt is van lijnzaad olie...

... plantaardig dus...

Deze mensen zijn echt te dom om te poepen.

LangeTijdGeleden | 27-10-22 | 16:04 | 2

Olie is ook plantaardig.

ruuf | 27-10-22 | 16:06

@ruuf | 27-10-22 | 16:06: Ja maar dat is alweer om bij de reaguurder te blijven een... LangeTijdGeleden ;)

Smoelensmid | 27-10-22 | 16:13

"Acteur Raymi Sambo is in hoger beroep veroordeeld tot een werkstraf van 100 uur en betalen van in totaal ruim 6500 euro voor het mishandelen van een vrouw."

benieuwd wat Glennis Disgrace dan gaat krijgen.

Meneertjehetheertje | 27-10-22 | 16:03

@ de nu punt nogwat zijn er veel mensen die dit gedrag goedpraten.
De wereld is knetter gek.

Is dit nog nieuws? | 27-10-22 | 16:00 | 3

Als ik zoiets zie dan ram ik hem/haar (emancipatie) in elkaar.

Satertje | 27-10-22 | 16:03

En de schade verhalen op die lui. gaat wel lang duren met die bijstandsuitkering. Triest om te moeten constateren dat je als werkende in dit land dit soort types sponsorde.

Satertje | 27-10-22 | 16:04

@Satertje | 27-10-22 | 16:04:
Kortom de schade is niet te verhalen. Met bijstand is je inkomen onder de beslagvrije voet

theo-is-dood | 27-10-22 | 16:11
-weggejorist-
Willibald von Klúúúk | 27-10-22 | 15:59 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Een klimaatactivist die acties pleegt met lijm. Gevolg van deze acties is dat er schoonmaakmiddelen moeten worden gebruikt om alles weer op te ruimen.... Zowel de lijm als de schoonmaakmiddelen zijn slecht voor het klimaat. Dan ben je dus een heel domme activist of je wilt een slechter klimaat.

kennet | 27-10-22 | 15:58 | 8

@Grachus | 27-10-22 | 16:09:

Hun wereldbeeld is wanhopig, onrealistisch en panisch maar niet verknipt hoor. Dat is als zeggen dat alle "islamcritici" hier verknipt zijn. Ze hebben niet helemaal verkeerd.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 16:22

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 16:01: Wellicht heb je gelijk in je statement. Maar dat rechtvaardigt niet om "geweldpleging in vereniging" te plegen, georganiseerd via een criminele organisatie (wat Just Stop Oil volgens de definitie is).

Verder heb je een vreemd wereldbeeld dat de wereld (buiten jullie dan) bestaat uit een vergaarbak van maatschappelijk teleurgestelden, die rechtse opvattingen hebben. Volgens mij is het een algemene opvatting dat fossiele brandstof de langste tijd heeft gehad en we naar een nieuwe manier van energievoorziening moeten gaan. Wellicht ben je teleurgesteld in het tempo waarop dat gebeurd; dat kan en mag.

Verder richten jullie acties zich tegen de overheden om te stoppen met het 'sponsoren' van de fossiele industrie. Hoe moet ik dan de relatie zien tussen jullie actie en jullie doelstelling? Ik zie het niet. Erger nog: de lijm die jullie gebruiken is gemaakt van cyaniden, een van de meest giftige stoffen dat bestaat.

Jullie opvatting dat je misdaden mag plegen in jullie strijd tegen de eco-terroristen van de fossiele industrie, rechtvaardigen jullie ook nog eens met het inzetten van nog giftigere middelen dan de gene waar tegen jullie strijden.

In mijn ogen is er maar een middel tegen jullie mogelijk: Just Stop Oil aanmerken als een criminele organisatie en degene die in jullie naam acties plegen vervolgen voor geweldpleging in vereniging (maximale straf: 4,5 jaar gevangenisstraf en/of boete van €22.500) en uiteraard civielrechtelijk aansprakelijkstelling.

Willy_Wuiles | 27-10-22 | 17:07

@Willy_Wuiles | 27-10-22 | 17:07:

Ik ben opgehouden met toen je begon over "jullie". Ik weet niet of ik onduidelijk ben maar ik ben niet links, ik deug voor geen meter en ik steun activisten per definitie niet. Zelfs niet als ze een "puntje" hebben. Dus je, je lult slap uit je nek met je gemekker. Prettige wedstrijd in je fantasiewereld.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 17:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Durven ze dit ook in een vleugel met Afrikaanse kunst?

JJMS | 27-10-22 | 15:57

— Bij vernieling gaat het erom dat u een goed, dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, opzettelijk en wederrechtelijk, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt. Vernieling is een misdrijf en is strafbaar gesteld in artikel 350 Wetboek van Strafrecht (Sr.)—/

Voor het misdrijf vernieling kan een gevangenisstraf van twee jaar of een geldboete van € 20.500,- worden opgelegd.

Snelrecht! En de maximumstraf eisen gezien de onmetelijke waarde van het betrokken schilderij en het feit dat publiek kunstbezit weerloos is

theo-is-dood | 27-10-22 | 15:57 | 14
-weggejorist-
Sinterbikske | 27-10-22 | 17:22

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 16:47: Theo heeft wel degelijk gelijk. Openlijke geweldpleging (in vereniging) hoeft niet tegen personen gericht te zijn, maar kan ook tegen goederen gericht zijn. Het gooien met voorwerpen tegen deze goederen tonen volgens mij de intentie meer dan aan. Als de openlijke geweldpleging ook letsel toebrengt, worden de straffen zelfs verhoogd. Volgens berichtgeving van de politie op Twitter worden de daders verdacht van openlijke geweldpleging.
Dus @theodorus: zorg dat je weet waarover je praat voordat je andere mensen de maat neemt.

Willy_Wuiles | 27-10-22 | 17:26

@Willy_Wuiles | 27-10-22 | 17:26:

Elke advocaat maakt gehakt van jouw argument en poept het uit en smeert het daarna in je gezicht terwijl jij niet eens kan bedenken wat je daarna voor poep moet beweren.

Alsjeblieft zeg. Probeer tenminste te snappen hoe de Nederlandse wet werkt.

De roddeltantes op Twitter kan je niet aandragen als bron. Een OvJ moet nogal wat meer hebben qua bewijs om jou en mij zo'n straf aan te kunnen smeren met eigenlijk geen gevolgen behalve media-aandacht. Taakstrafje, wellicht boete, heel misschien voorwaardelijke cel en schadevergoeding. Niets meer.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 18:09
▼ 11 antwoorden verborgen

Dat zulke totaaldebielen dan _helemaal_ niets doorhebben:

- ‘de aarde is in nood’ zonder daarbij de groeiende wereldbevolking te noemen als oorzaak
- CO2 als belangrijkste probleem zien, terwijl dat zeker niet het enige broeikasgas is
- gaan lopen rellen in landen die het al grotendeels met ze eens zijn (tel bijvoorbeeld eens het aantal windmolens in de Noordzee)
- een belangrijke C02-neutrale energiebron (nucleair) categorisch afwijzen
- niet inzien dat de hele olievoorraad hoe dan ook op zal gaan (tenminste zolang het nog economisch winbaar is)
- niet inzien dat als de hele wereldbevolking _nu_ stopt met fossiele brandstoffen (wat niet mogelijk is) het C02-gehalte geen fractie gedaald zal zijn

… en zo kun je nog wel even doorgaan.

MartiniMeister | 27-10-22 | 15:57 | 1

Ik wist niet dat lachgas ook een broeikasgas is. Ik kon er niet om lachen.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 16:03

Als de bewaker bij dit soort simpele acties al niet ingrijpt, waarbij niet eens wapens worden gebruikt, wat is zijn taak dan? Wel optreden tegen kinderen dat ze niet hard moeten praten?
Er hangen daar voor miljoenen aan schilderijen!! Had hem daar in elk geval weggetrokken. Beter iets dan niets..

Meneertjehetheertje | 27-10-22 | 15:55 | 6

Oogje in het zeil houden meneertje. Dat is het.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 16:04

@Meneertjehetheertje | 27-10-22 | 16:00:

Op het moment dat de bewaker doorkrijgt dat het alweer, gaaap, een klimaatdrammertje is vindt ie het best. Dus dat heeft ie vooraf meegekregen.

Wattman | 27-10-22 | 16:04

@Wattman | 27-10-22 | 16:04:

i rest my case dan. Ik heb niks met schilderijen hoor maar wegtrekken lijkt mij niet echt strafbaar. En zowel dan krijgt ie een boete die het museum dan maar al te graag betaald. Het schilderij is in elk geval dan behouden.

Meneertjehetheertje | 27-10-22 | 16:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus al die tijd dat een bewaker zegt: "U moet afstand bewaren" of "niet aanraken" zijn de consequenties NUL? En als ik nou mijn vinger 1 millimeter van het schilderij afhoud? Of 1 miljoenmiljoenste millimeter? Pas als de tomatensoep het canvas raakt? Zelfs dan niet?
Kent u nog de tijd dat winkels geen detectiepoortjes hadden? Alles moet langzamerhand zo beveiligd worden alsof je naar Israël vliegt; intake gesprek, röntgenfotos, fouilleren, als het even kan nog een rectaal onderzoek...
En bedankt jongens !

Sneerpoets | 27-10-22 | 15:54

Dat krijg je met die bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg. Vroeger kregen idioten nog weleens een heilzame behandeling. Nu mogen ze vrij rondlopen, en je ziet wat ze dan gaan doen. Het zijn ook net apen: doet idioot A wat, dan "denkt" idioot B dat hij het ook moet doen.

MAD1950 | 27-10-22 | 15:54

Wat is belangrijker: Jouw ego of cultureel erfgoed?
Wat is belangrijker: Jouw iPhone of het klimaat?
Wat is belangrijker: Jouw kinderwens of het klimaat?
Wat is belangrijker: Jouw Hello Fresh of het klimaat?
Wat is belangrijker: Jouw kleding of het klimaat?
Wat is belangrijker: Jouw data of het klimaat?
Wat is belangrijker: Jouw kamertemperatuur of het klimaat?
Wat is belangrijker: Jouw koelkast of het klimaat?
Wat is belangrijker: Jouw auto of het klimaat?
Wat is belangrijker: Jouw voorgesneden worteltjes of het klimaat?
Wat is belangrijker: Jouw vliegvakantie of het klimaat?
Wat is belangrijker: Jouw videokaart of het klimaat?
Wat is belangrijker: Jouw internetverbinding of het klimaat?
Wat is belangrijker: Jouw kamerverlichting of het klimaat?
Wat is belangrijker: Jouw bankrekening of jouw integriteit?

En zo kun je dezelfde vraag nog honderd keer stellen, aan iedereen en zijn moeder, of vader, of genderneutrale alien van planeet B-Sirius, en dan zal hopelijk snel het besef indalen dat iedereen op deze planeet zijn/haar steentje bijdraagt aan het actief verneuken van de toekomst. Geloof mij maar als ik zeg dat ik gráág zou willen dat het allemaal anders kon, maar ik heb nog geen één echte oplossing gehoord. Symboolpolitiek, schijnoplossingen en vooral heel erg veel hypocriet geneuzel, want tjongejongejonge wat zijn we activistisch zolang het onze gemakken en levensstijl maar niet in de weg staat. Ik weet het ook niet hoor, en niets doen is ook geen optie, maar de dingen die wij per direct zouden kunnen veranderen? Doen we niet. Nee, blijf maar lekker je paprika's in plastic verpakken. Jezus.

VBO_B_Niveau | 27-10-22 | 15:53 | 5

Er gebeurt juist zo veel , een auto industrie die overschakelt naar bio based plastics, van castorolie mais en suikerriet zo is er in de nieuwe BMWi alleen nog maar biobased materiaal te vinden worden ze gemaakt met wind en waterkracht en cradle to cradle binnenkort ook helemaal circulair zelfs.. een nieuwe generatie kritische consumenten is alweer de voorhoede van de nieuwe elite en de vraag stimuleert het aanbod.. ook jij kunt wat doen door je eigen leefstijl eens onder de loep te nemen.. het gaat bij de aspirational class ten slotte om de som der kleine dingen.. press.princeton.edu/books/paperback/9... www.globenewswire.com/Ne/news-release... www.ifeu.de/en/topics/biomass/biobase...

Smoelensmid | 27-10-22 | 16:28

@Smoelensmid | 27-10-22 | 16:28: Mooi verhaal. Enig idee hoeveel hectare regenwoud er al verdwenen is voor palm olie, bio based plastics en bio fuel? Het klinkt allemaal wel mooi, groen en netjes, maar het is het allemaal net niet hè? En die paprika's? Nou, ik kom dus net terug van de supermarkt, en die dingen zitten nog steeds in plastic! Waarom? Heeft iedereen smetvrees? En wie mag er voor al die overbodige verpakkingsrommel betalen zodra het in de container verdwijnt? Mijn punt is, wij kunnen vandaag al dingen veranderen en aanpakken, maar dat doen we niet. Ik begrijp ook wel waarom, want dat levert niets op en kost ons werkgelegenheid. Ik waardeer het wel dat er dingen geprobeerd worden door bedrijven, maar durf dan ook het hele verhaal te vertellen, want ook dit is geen duurzame oplossing als je bekijkt hoeveel regenwoud er nog moet sneuvelen om de hele wereld van dit soort grondstoffen te voorzien. Acht miljard mensen. Dat is nogal wat. Misschien lokaal gaan produceren en verbouwen, en meer thuiswerken, zodat mensen ervoor kunnen kiezen om niet van een voertuig afhankelijk te zijn, in plaats van nog meer voertuigen produceren omdat die naar eigen zeggen iets groener zijn geworden? Misschien ben ik te kritisch, maar ik vind dat wij het moeten zoeken in het opgeven van bepaalde vanzelfsprekendheden.

VBO_B_Niveau | 27-10-22 | 16:51

@Smoelensmid | 27-10-22 | 16:28: het is allemaal vegan dus het deugt allemaal wel. Je zou het haast gaan geloven. De bouw van fabrieken voor al deze benodigdheden zal ook 0 carbon footprint hebben en met groene energie gedaan worden. Dus al je zo'n auto koop toe je wat terug voor de wereld. Waarschijnlijk alleen geschikt voor die nieuwe generatie kritische consumenten die de voorhoede zijn van de nieuwe elite. Als ze niet bezig zijn met vliegen naar verre bestemmingen dan.

Drembil | 28-10-22 | 00:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Cultuurvandalen. Wat moet je ermee?
( retorisch, mensen, ik kan wel wat verzinnen, maar ja... )

Graaisnaaiert | 27-10-22 | 15:53

Ik ben plotseling weer heel er voor lijfstraffen. 50 stokslagen op de voetzolen lijkt me wel wat.

bergsbeklimmer | 27-10-22 | 15:53 | 1

En bij het derde vergrijp het meer in met een gewicht aan de voeten.

funda | 27-10-22 | 15:57

Als ik daar als bewaker rondliep dan was ik na vandaag waarschijnlijk ontslagen, maar dan had ik wel mijn punt gemaakt…

Mark zit te Dutten | 27-10-22 | 15:52 | 2

Jammer dat Bernhard er niet meer is om de boete & proceskosten te betalen.

Graaisnaaiert | 27-10-22 | 15:54

Op vernieling staat twee jaar, op mishandeling staat drie jaar. U raakt uw baan kwijt, heeft een strafblad, en krijgt voor de meest simpele functies geen blanco VOG meer.

theo-is-dood | 27-10-22 | 16:01

Blijkbaar kan dit ook niet meer in Nederland. Hang de boel dan maar achter een plaat met kogelvrij glas en fouilleren en kluisjes bij de ingang.

DeBlijeGeit | 27-10-22 | 15:51

Het wordt tijd voor een kunstmilitie. Met knuppels onze cultuur bewaken.

knutsel_ | 27-10-22 | 15:49 | 2

Martial arts police.

Mr_Natural | 27-10-22 | 15:51

Totdat de plaktivisten eruit zien alsof ze door Francis Bacon zelf geschilderd zijn.

funda | 27-10-22 | 15:59

Anders probeer je zo’n stunt een keer in China? Denk dat hun C02-bijdrage wat hoger ligt?

MartiniMeister | 27-10-22 | 15:48 | 2

Deze sneeuwvlokjes klagen enkel bij makkelijke doelwitten zoals westerse politici met schuldgevoel.

HerzlichWillkommen | 27-10-22 | 15:52

Ja, kunnen ze direct onderzoek doen naar hoe die Oeigoeren oppressed worden, vanuit uit zo'n heropvoedingskamp. Soort van lived experience.

ReyNemaattori | 27-10-22 | 15:54

Dit is nog maar het begin. Ik wil niemand op ideeen brengen maar voor je het weet lopen zulke randdebielen slagerijen binnen en menen het recht te hebben de vleesvoorraad in de vitrines onbruikbaar te maken.

Leptob | 27-10-22 | 15:47 | 2

Is dat niet al lang een ding op zuivelafdelingen?

ReyNemaattori | 27-10-22 | 15:54

Het beste vlees koop je allang niet meer bij een slager, met zijn vitrines vol met slavinken zigeunerschijven en onbestemde burgers gehakt en runderpoulet.

Smoelensmid | 27-10-22 | 16:30

Angst doet rare dingen met mensen. Gek gemaakt door doemdenkers.

lekgoot | 27-10-22 | 15:47

Weet iemand of er ook Just Stop Oil bumperstickers zijn?

John McClane | 27-10-22 | 15:47 | 4

@miko | 27-10-22 | 15:49: Elektische auto's rijden bij de gratie van steenkool die de elekticiteit levert.

aartvantiemenvanjand | 27-10-22 | 16:02

@aartvantiemenvanjand | 27-10-22 | 16:02: lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR678... 5.7 Vereisten aan de oplaadpunten
De gemeente werkt alleen samen met exploitanten van oplaadpunten die gebruikmaken van gecertificeerde groene stroom.

Beleidsregel: Om te bewerkstelligen dat elektrisch vervoer ook aan de bron geen CO2-uitstoot veroorzaakt, leveren de oplaadpalen uitsluitend groene stroom Het meest zeker groene laden doe je thuis met je eigen groene stroom, daarom lever ik ook op jaarbasis 3500 kwh teug aan het net om mijn uit huis laden te compenseren, het is niet zo moeilijk ;) www.stapjebeter.nl/elektrische-auto-o... Of bij alle snelladers van Shell die zijn in ieder geval gecertificeerd groen.. www.shell.nl/consumenten/recharge/laa...

Smoelensmid | 27-10-22 | 16:44
▼ 1 antwoord verborgen

Mooie taakstraf als beveiliger voor Glennis Krijs, die mept wel direct

dathoujetoch | 27-10-22 | 15:47

Mensen die Cultureel erfgoed beschadigden moeten volgens militair recht worden vervolgt. Het is namelijk gewoon een oorlogsdaad. Het is niet van hun en ons maar vooral voor toekomstige generaties. Stuur ze maar naar het front in Oekraïne. Gaan ze zich daar maar vast lijmen…

MeneerGuggenheimer | 27-10-22 | 15:46

Gewled is de enige oplossing tegen dit soort types.

TheBigKirth | 27-10-22 | 15:45

Paar jaar geleden werd je hiervoor opgepakt door mannen in witte jassen en afgeleverd bij dichtstbijzijnde GGZ. Maar nu wegbezuinigd.

PieterPassant | 27-10-22 | 15:45 | 1

Een paar duizend jaar geleden werd je voor zoiets de grot uit geflikkerd en zoekte je het maar uit, alleen in het bos met beren en sabeltandtijgers.

Lochos | 27-10-22 | 15:51

Waar in de menselijke ontwikkeling neemt de geest van deze mensen deze wending.

De gedachte, 'mijn mening is de juiste', lijkt mij in de basis gezond voor het eigen zelfvertrouwen en het eigen zelfbeeld.

Maar wat bezielt je, wanneer je denkt dat je deze mening aan anderen moet opdringen. Dat anderen de wereld net zo moeten zien, zoals jij deze ziet. Drammen. Dwingen. Een totaal gebrek aan respect voor je medemens en cultureel erfgoed. Waar door de jaren heen honderden, al dan niet duizenden mensen, aan hebben gewerkt om te bewaren voor ons en onze komende generaties.

Wat een pracht exemplaar van een narcist ben je dan. Als je het fatsoen niet op kan brengen de mening van een ander te respecteren, ga dan lekker als kluizenaar een teruggetrokken leven voeren. Dan hoef je met niemand meer rekening te houden. Want gelukkig is dit wat het is in onze samenleving. Je hebt het te doen met de mening van het collectief, en niet alleen die van jou.

Tjoerd | 27-10-22 | 15:44 | 4

Het zijn narcistische dominees.
Klimaat is de nieuwe religie.
Verf gooien en vingers vastplakken de nieuwe beeldenstorm.

Roos | 27-10-22 | 15:58

@Roos | 27-10-22 | 15:58: En een heksenjacht op allen die niet meedoen aan het 'hallelujah' roepen.

Grachus | 27-10-22 | 16:20
▼ 1 antwoord verborgen

Licht uit en nachtje laten staan net als ze in het VW museum hebben gedaan.

SailingDuck | 27-10-22 | 15:44 | 2

Ik vind het nog al soft. je probeert willens en weten nationaal erfgoed te vernielen voor,... aandacht?? Voorbedachte rade ,geweldpleging in vereniging. Vier jaar lijkt me goed.

miko | 27-10-22 | 15:57

@miko | 27-10-22 | 15:57: ja dat kan daarna nog wel als ze vragen of ze alstublieft los mogen

SailingDuck | 27-10-22 | 16:20

Blijf met je poten van andermans spullen af.
V.w.b. passend straffen: je kunt natuurlijk hetgeen is vastgeplakt scheiden van de rest van de vandaal.

MK27 | 27-10-22 | 15:44

Just Stop Oil.... je zou bijna wensen dat alle oliemaatschappijen hier meteen gehoor aan geven. Moet jij eens opletten hoe snel die mafklappers spijt van hun acties krijgen.

SoepKip | 27-10-22 | 15:44

Opvallend dat die klimaat activisten altijd wit zijn.

Waar is de vrome moslima of zwarte rapper die kabaal maakt voor het klimaat?

martymcfly | 27-10-22 | 15:44 | 3

Blank bedoel je.

TheBigKirth | 27-10-22 | 15:47

@TheBigKirth | 27-10-22 | 15:47:
Nee deze dienen wit genoemd te worden. Speciale aanduiding voor de vega's onder ons die altijd klagen dat het koud is, met een deken om op de stoel achter hun bureau zitten en beweren dat ook al zegt de temperatuurmeter dat het 21 graden, dat ECHT GEEN 21 graden is. Want het voelt geen 21 graden.
En zetten de verwarming op 25.

Sjeintje | 27-10-22 | 16:10

Een zaal verder hangt de anatomische les van Rembrandt. Misschien was het leuk geweest als................

wijsvinger | 27-10-22 | 15:43

Als alternatieve straf stel ik voor alle musea per direct te sluiten. Waarom staat er niet een beveiliger die zon kerel zijn kop in een paar seconden tot kunst verbouwd.

Therapietje | 27-10-22 | 15:43 | 1

Daar zijn beveiligers niet voor, die zijn er voor,... ja wat eigenlijk? ze mogen toch niks.

miko | 27-10-22 | 15:59

Ze hadden vanmiddag waarschijnlijk vrij gekregen van hun baas. Ik denk dat die kale overigens zelf ergens een directiefunctie uitoefent, gezien zijn kledingstijl. Zulke jongens zit men om te springen in de top van het bedrijfsleven. Overigens is de reactie van Groen Links stuitend te noemen. Geen reactie. Hier zouden ze toch achter moeten staan? Ze hullen zich in stilzwijgen.

Johnnie Hansome | 27-10-22 | 15:42 | 3

Ze weren dondersgoed dat dit langzamerhand bij de algemene bevolking in het verkeerde keelgat schiet, ze hebben de stemmen nog net iets te hard nodig en je kan niet de hele bevolking als racist of islamofoob wegzetten omdat 't geen ras of geloofsissue is.

Soort van 'choose you battles wisely', wat eigenlijk neerkomt op 'we hebben geen principes en zijn opportunisten die elke kans grijpen, maar bij falen niet geassocieerd willen worden'

ReyNemaattori | 27-10-22 | 15:58

De reactie van politiek en bestuur is wat ze in het Engels met “ acquiescence” aanduiden. Een wegkijkende berusting. Er wordt niemand echt boos, we blijven op onze handen zitten en binnenkort raakt er een kunstwerk van onschatbare waarde onherstelbaar beschadigd.

Dit zijn tactieken die doen denken aan de SA

theo-is-dood | 27-10-22 | 16:08

Groen-Links reageert niet omdat 15 maart steeds dichterbij komt.

Willy_Wuiles | 27-10-22 | 17:36

Die bewakers staan erbij en kijken gewoon toe. Ze kunnen minutenlang gewoon hun gang gaan dat tuig van de richel.

ofarim | 27-10-22 | 15:38 | 5

@DatInternetDingetje | 27-10-22 | 15:41: Kleine moeite dit te testen: Met een man of 5 zo'n museum ingaan. 3 gaan filmen vanuit verschillende hoeken, 2 springen over 't koord.

Kijken hoe snel je eruit getiefd wordt.
Paar keer herhalen, zowel bij dezelfde als andere musea.

Is dat niet direct, dan kun je je afvragen waarom ze überhaupt betalen voor bewaking. Is dat direct, dan zit 't museum gewoon in het complot en mag de subsidie ingetrokken worden: immers niet lange onpartijdig

ReyNemaattori | 27-10-22 | 15:59

@DatInternetDingetje Ok, dan kom je daar aanlopen en een paar van die klimaattokkies staan zich vast te lijmen aan een schilderij van letterlijk onschatbare waarde. Je weet niet hoeveel meer van die idioten er omheen staan, ze zullen op zijn minst zo'n onschuldig kijkend mutsje bij zich hebben met een camera, maar voor hetzelfde geld staan eer nog vier. Het liefst schiet je ze ter plekke deaud, Maarja, daar wordt de vloer ook niet schoner van. Je gaat dus maar aan de armen van zo'n loser staan trekken. Die trekt terug, die andere bemoeit zich ermee, het schilderij valt op de grond en jullie vallen alle drie tegen een andere Vermeer er vlak bij. Denk je dan dat de baas zegt 'lekker gewerkt, pik'?

Radboud | 27-10-22 | 16:04

@Radboud | 27-10-22 | 16:04: één schop tussen de benen van die plakezel en rap maken dat je wegkomt. Dat is mijn actieplan mocht ik getuige zijn.

kokenrel | 27-10-22 | 17:09
▼ 2 antwoorden verborgen

‘Aandacht vragen’ met dit soort acties is pure zelfpijperij ‘kijk mij me eens inzetten voor het klimaat’. Levert geen enkele bijdrage, oplossing of nieuwe inzichten en heeft vooral een averechtse werking op de dialoog. Steeds meer mensen haken af, juist de mensen die best bereid waren te luisteren naar argumenten.

Persona-non-grata | 27-10-22 | 15:37
-weggejorist-
darmflora | 27-10-22 | 15:36

Wàt een idioten...

goettel | 27-10-22 | 15:35

“Wat is belangrijker: het klimaat of een schilderij?”. Valse vergelijking natuurlijk. Je moet de schade aan het schilderij en de overlast die deze drammers veroorzaken afzetten tegen de impact die zij persoonlijk op het klimaatbeleid hebben. Die impact is vrijwel nihil, volgens sommigen zelfs negatief omdat je met dit soort vervelende acties sympathisanten wegjaagt.

Maar het gaat natuurlijk gewoon om de aandacht. Voor de actievoerders, niet voor het klimaat.

Muxje | 27-10-22 | 15:35 | 2

“Wat is belangrijker: jij, of het klimaat?”

Sneerpoets | 27-10-22 | 15:44

Een beetje meer compassie graag. Het zal je vader maar zijn die zich zo aanstelt.

Zemko | 27-10-22 | 15:35 | 1

Als ze kinderen hebben dan is hun impact op het klimaat nu al groter dan de mijne... zelfs als ik 12x per jaar vlieg en een dikke SUV rijdt...

ReyNemaattori | 27-10-22 | 16:03

Deze aspergers hebben geluk gehad dat ik daar niet net liep want ik had ze toch een schop voor hun poten gegeven.

osolemio | 27-10-22 | 15:34

Dat V-mannetje staat erbij en kijkt ernaar. Is dat zo,n crisis toneelspeler?

hero_of_heaven | 27-10-22 | 15:33 | 3

Had ie em met z'n kop van het doek af moeten trekken dan..!!??

Krijgt de arme man ook nog een keer de schuld...!!

neonreclame | 27-10-22 | 15:37

@John McClane | 27-10-22 | 15:41:

Zat daar ook glas op..?? Goed, niet goed gezien...

Evengoed moet je in dat geval vorderen... Dat kost ook even tijd.. Je hebt als beveiliger nou eenmaal niet zoveel bevoegdheden...

neonreclame | 27-10-22 | 15:45

Zat te denken aan een duw in het gezicht
Maar die kale strijder heeft een bril
Iemand met een bril duwen doe je gewoon niet

RickTheDick | 27-10-22 | 15:33

''Openlijke geweldpleging tegen goederen''. Ik kom niet meer bij! De woorden die je zocht waren natuurlijk 'verstoring van de openbare orde' of anders gewoon 'vandalisme'. En lees dat andere zinnetje ook even: ''.. in de Nederlandsche Musea. Grote tassen zijn al wel verboten''. Ik weet niet hoor, zit iedereen aan de crack of zo?

VBO_B_Niveau | 27-10-22 | 15:31 | 7

@VBO_B_Niveau | 27-10-22 | 15:38: Als je in je eentje een bushokje in elkaar trapt, is dat vandalisme. Doe je dat met 2 of meer, openlijke geweldpleging tegen goederen(of personen), zelfs als er maar 1 dat hokje in elkaar trapt en de rest staat toe te juichen.

Zouden deze twee heren een cameraman in het publiek hebben, dan kan die dus ook opgepakt worden voor hetzelfde vergrijp.

ReyNemaattori | 27-10-22 | 16:08

@VBO_B_Niveau | 27-10-22 | 18:56: U bent niet de enige. Maar goed, juridisch taalgebruik is (net als in overige sectoren usance is) gewoon jargon. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat leken het allemaal snappen.

Drembil | 28-10-22 | 00:21
▼ 4 antwoorden verborgen

2 dingen:
die linker is Nick Schilder
die beveiliger had ze eraf moeten rossen en het applaus van heel NL in ontvangst moeten nemen.

PowNerd | 27-10-22 | 15:30 | 1

Het zal eens géén Volendammer zijn.

Kapitein Sjaak Mus | 27-10-22 | 15:41

Opsluiten met een potje vingerverf en de sleutel weggooien

ikworstelengadouchen | 27-10-22 | 15:29 | 2

Klevenslang!

Mr_Natural | 27-10-22 | 15:30

Waren de verveelde pubermeiden op, krijgen we 2 mannen van middelbare leeftijd die het uitgekauwde kunstje nog eens doen.

Wattman | 27-10-22 | 15:28 | 3

Soyboys die zo ooit hopen te neuqen

ikworstelengadouchen | 27-10-22 | 15:29

Wat zijn ze toch stoer. Laat dit soort figuren eens actievoeren tegen olie in Saoedi-Arabië of in Quatar. Lijkt mij logisch om actie te voeten bij de bron. Maar ja, dan lopen ze zelf wat risico en dat is natuurlijk weer niet de bedoeling.

HoniSoit | 27-10-22 | 15:28 | 4

Nee ze moeten naar Amsterdam Noord gaan en zich ergens vastplakken waar veel islam aanhangers wonen en dan een statement over homo's en vrouwen maken.

pejoar | 27-10-22 | 15:32

Wil je aandacht voor het milieu ?
Lijm jezelf gebukt vast aan dat zwarte blok in mekka tijdens de jaarlijkse pelgrimstocht.Neem vaseline mee.

Ambiorix | 27-10-22 | 15:46

Inderdaad. Deze sneuneuzen durven hun slappe nekjes niet uit te steken op de plaatsen waar het er wel toe doet. Ik ben zo blij dat ik geen beveiliger ben .. ik had me niet in kunnen houden denk ik.

slootschurftklootzak | 27-10-22 | 15:48
▼ 1 antwoord verborgen

Noodmaatregel: Alle musea sluiten. MJK-houders en andere bezoekers, jammer dan.

Arnold Layne | 27-10-22 | 15:27 | 3

Klinkt als een nederlandse oplossing, daders niet aanpakken maar iets anders doen waardoor anderen de sjaak zijn.

timmey | 27-10-22 | 15:30

Musea dicht en kachel uit. Nog beter voor het klimaat.

Dzjengis-Somebody | 27-10-22 | 15:39

Je zou toch willen dat er wat vaderlandslievende mannen die actievoerders tegen de grond meppen? Dat voorkomt herhaling. Breng voetbalhooligans naar het museum.

Diotima | 27-10-22 | 15:27

Het is wel verwarrend, meestal zijn activisten ongewassen krakers of verwarde kunstenaars, nu zijn het kunstvernielers.

thanseeuwen | 27-10-22 | 15:26 | 2

Brace yourself...

Las laatst dat de krakers beweging weer een poging gaat wagen....

Anarchie...!!

neonreclame | 27-10-22 | 15:28

Activisten zitten tegenweurdig overal, van de media tot en met de beleggingswereld.

funda | 27-10-22 | 15:30

'De belangrijke toename in volume van de ingeslikte lijm vormt een mechanisch probleem, waardoor het ledigen van de maag gehinderd wordt. Indien de lijm reeds uitgehard is en daarna wordt opgegeten is er geen enkel probleem. Bij duidelijke obstructie symptomen is een gastrotomie aangewezen. Na het openen van de maag is de massa makkelijk te verwijderen. De prognose is goed.'

Mr_Natural | 27-10-22 | 15:26

Narcisten en hun kroos tuimelen vrijwel altijd af naar een ander putje. Ze eindigen in dezelfde wijnbar, op TikTok, de HR afdeling, of in een of andere cult.

GeheidEenGeit | 27-10-22 | 15:25

Besef dat het vaak niet al te slimme millenials gaat die helemaal gek van angst gemaakt worden door de ware schuldigen die zich in de kamer en de regering ophouden. Natuurlijk is er geen klimaatprobleem. Er is wel een regeringprobleem. En daar zijn dit de symptomen van.

jan-lul-de-behanger | 27-10-22 | 15:25

Die zogenaamde seconde lijm droogt niet in een paar seconde. Het duurt zeker een uur om een hechting te hebben die echt pijn doet. Dus a) gelijk die mafkezen lostrekken zonder schade of pijn of b) even een uurtje wachten en dan zie met meer pijn en hopend blijvend letsel. www.loctite-consument.nl/nl/lijmgids/...

DontLookWhenIP | 27-10-22 | 15:24 | 2

Sorry voor taal foutjes… ik stootte mijn biertje om ..

DontLookWhenIP | 27-10-22 | 15:25

Helder. Zij kunnen zichzelf dus beter met behulp van een spijkerpistool vastmaken.

lekgoot | 27-10-22 | 15:52

These men are cowards, Donny.

DonnyLovesBowling | 27-10-22 | 15:24

Bier naar lil kleine kan ik me voorstellen, maar blijf gewoon met je stomme ideeën van de grootmeesters af.

Wegens het aan voelen komen van een permaban laat ik het verder hierbij.

Jos Tiebent | 27-10-22 | 15:23

Schilderijen die miljoenen waard zijn, blijken dus toch gewoon plakplaatjes.

Ruimedenker | 27-10-22 | 15:23 | 4

Uit de collectie van kunstverzamelaar Jacques Goudstikker?

Mr_Natural | 27-10-22 | 15:28
▼ 1 antwoord verborgen

Politiek correct Nederland zit met de handen in het haar.
Klimaat is natuurlijk een favoriet thema. Maar kunst is dat ook.
Ik stel voor dat we alle plakgekkies een extra dosis lijm geven en vervolgens droppen we ze ergens in de buitenlucht en bemoeien ons niet meer met ze.

pejoar | 27-10-22 | 15:23 | 2

Kunnen ze zich niet aan elkaar vastlijmen ? Iemand met universal solvent ?

Nichtsneues | 27-10-22 | 15:25

Hebben er in het slavernijmuseum ook al van deze "acties" plaatsgevonden?

Veepert | 27-10-22 | 15:23 | 3

Ja, je ergens aan vast ketenen bijvoorbeeld.

Diotima | 27-10-22 | 15:28

Het zou je vader maar zijn..

Grotesk | 27-10-22 | 15:22

1. dit soort klootzakken toegang tot de eu ontzeggen, 2. vastzetten en gewoon maximaal straffen. 3. maximaal laten opdraaien voor een kosten, van omzetderving, evt schade en kosten voor politie etc.

Briver | 27-10-22 | 15:22 | 1

Toegang tot de EU ontzeggen..??

neonreclame | 27-10-22 | 15:25

De wens is de vader van de gedachte…..
Je hoopt natuurlijk dat een beveiliger deze gasten kapotdoodt slaat, maar dat mag eenvoudigweg niet.
Dus voor dat het internet ontploft en iedereen het maar belachelijk vindt dat bewaakmans rustig blijft en vrijwel niets doet, dat mag hijndus niet zomaar.
Bovendien is moeilijk in te schatten wat die twee Plakpapegaaien aan het doen zijn.

Ruimedenker | 27-10-22 | 15:22

Het is maar goed dat de agrariërs geen toegang tot lijm en tomatensoep hebben.

B.agger | 27-10-22 | 15:22

Ik wacht op de eerste activist die een schilderij bekladt vanwege de slechte prestaties van AJAX.

Tiscali-2 | 27-10-22 | 15:21

Je zou bijna gaan geloven, dat dit soort activisme bedreven wordt door de tegenstanders van het klimaatactivisme.
Het is in ieder geval effectief om de goegemeente een afkeer van dat klimaatgedoe te bezorgen, dus ik zou zeggen: ga nog maar even door hiermee.
En flikker ook even wat ketchup over Frans Timmermans heen, als je toch bezig bent.

KeesBruin | 27-10-22 | 15:21 | 7

Voorlopig zijn er bijna geen leerlingen te enthousiasmeren voor “LTS zwakstroom” of eender welke technische vakopleiding. De instroom zal hier niets aan gaan bijdragen vrees ik.

Drembil | 27-10-22 | 16:13

@Drembil | 27-10-22 | 16:13:

Omdat wij hier een AZC hebben en ik praat met mensen als ik uit mijn zolderkamer ontsnap weet ik dat nogal wat Syriers zich focussen om een vak te leren in Nederland. Beetje MBO niveau vak. Niet omdat ze achterlijk zijn maar omdat ze slim genoeg weten dat je met brak Nederlands en handige handjes best goed kan verdienen op MBO niveau veel en veel meer dan je uitkering in ieder geval.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 18:17

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 18:17: Syriërs zijn een positieve uitzondering inderdaad. Starten ook vaak een eigen bedrijfje. Hou vol met uit die zolderkamer ontsnappen!

Drembil | 27-10-22 | 23:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ze dit nu zouden doen bij die Banaan met Gaffer op de muur, of de pindakaas-vloer...
Maar dit raakt 's lands erfgoed.
Dit zijn rare streken, en kunnen bij mij niet rekenen op begrip.
Aansprakelijk stellen en helemaal uitkleden deze idioten.

MagnificentRon | 27-10-22 | 15:21

Ik neem aan dat de activisten het ook prima vinden als hun eigendommen worden besmeurd als je maar een goede ideologische reden voor hebt.

yeps | 27-10-22 | 15:20 | 5

Hebben ze dan eigendommen ? Alles is toch van iedereen ? Zolang je zelf niet werkt en nog niet met moeite iets hebt gecreëerd is dat prima.

Nichtsneues | 27-10-22 | 15:26

@B.agger | 27-10-22 | 15:24:
Voor hen hun grote muil.
Misschien daar eens een litertje lijm tegen aan gooien?

LoesjeP | 27-10-22 | 15:43

@yeps: behalve de auto van pappie natuurlijk want die moet wegbrengen en ophalen naar de “acties”.

Drembil | 27-10-22 | 16:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben er voor om het woord "klimaatactivisten" te vervangen door "klimaatgestoorden". "Klimaatsektaristen" zou ook nog kunnen.

Ik zou niet voor mezelf instaan als ik zoiets zie gebeuren; idioten die kunstwerken vernielen of die in mijn straat de banden laten leeglopen van auto's die net wat groter zijn dan gemiddeld.
De slappe reactie van het publiek in dat filmpje (liefhebbers van kunst, naar ik aanneem) verbaast me dan ook hooglijk. Ik zal hier maar niet zeggen wat ik zou doen als ik ter plekke zou zijn, want dan krijg ik geheid weer een Joris.

Peter Emile | 27-10-22 | 15:20 | 5

@Roos | 27-10-22 | 15:23:
U was me voor!
U de voor, ik de achterkant. Zal ze leren, die agtelukke gladiole! * knipogen doet*

LoesjeP | 27-10-22 | 15:41

De tijdelijke kruk waar ik mee loop kunnen ze midden in de maag verwachten.
Zo maak je je punt niet kleine kinderen.

Sjeintje | 27-10-22 | 16:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit soort imbecielen subiet hun graf in knuppelen is netto onder de streep een actie die meer voor het milieu oplevert dan wat zij daar doen.
Maar dit is Nederland dus dat doen we niet ... *zucht*

CynicalBastard | 27-10-22 | 15:19 | 7

@CynicalBastard | 27-10-22 | 15:20: overigens is het probleem hier niet het hebben van een afwijkende mening of het uiten er van, waarmee ik geen enkele moeite zou hebben.
het probleem is het moedwillig vernielen van publiek en onbetaalbaar onvervangbaar cultureel erfgoed omwille van de eigen nogal narcistissche en overtrokken behoefte aan aandacht voor die mening.

CynicalBastard | 27-10-22 | 15:22

@Goed Volk Kijkt Weg | 27-10-22 | 15:22: Theo draait de boel graag om.

Roos | 27-10-22 | 15:24

@Roos | 27-10-22 | 15:24:

Ik ben niet hysterisch. Dat is een nogal groot verschil. Vind ik het vermoeiend en nutteloos? Ja. Ga ik als een ISIS-terrorist gillen om het hoofd van de daders? Nee.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom rukt niemand die kale met huid enal van dat schilderij ? Waarom is iedereen zo passief.

DontLookWhenIP | 27-10-22 | 15:18 | 3

Dan is het schilderij kapot - met die kale harses er op geplakt (as if, dat blijft niet zitten) is er door een specialist nog een hoop te redden.
Maar ik hoop dat er een glasplaat tussen zat.

CynicalBastard | 27-10-22 | 15:19

Gebrek aan verantwoordelijkheidsbesef. Dezelfde reden waarom mensen elkaar niet aanspreken bij afval op de grond gooien of ander huftergedrag.

Diotima | 27-10-22 | 15:30

Wat zouden ze met zoiets verdienen? Je neem niet zomaar een vrije dag van werk.

Mr_Natural | 27-10-22 | 15:17 | 3

Paar weken taakstraf. Poging tot vandaliseren en beetje beschadiging levert niets meer op dan dat. Oh en waarschijnlijk een boete plus schadevergoeding.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:19

Uitkering ? Subsidie-tiet ?

DontLookWhenIP | 27-10-22 | 15:19

Vooral gefinancierd door het climate emergency fund van Aileen Getty, de kleindochter van J. Paul Getty de olie miljardair en oprichter van het Getty museum.
www.climateemergencyfund.org/about

radiatorknopje | 27-10-22 | 15:35

Staat er al een standbeeld voor deze losers op het mediapark ?

Wattman | 27-10-22 | 15:17

Dit soort activistisch tuig keihard aanpakken. Boete van 20K geven bijvoorbeeld.

WatZalIkErvanZeggen | 27-10-22 | 15:15 | 1

Oekraiene assisteren voor drie maandjes?

funda | 27-10-22 | 15:16

Misschien tijd om die musea te sluiten? Het is inmiddels alleen nog slecht wat er hangt en in die prachtige panden kan je veel vluchtelingen opvangen. Al die oude rommel verkopen aan landen die de geschiedenis wel waarderen en lekkere afrikaanse gerechten koken in die restaurantjes en mooie kamers maken van die Nederlandse musea. Kunnen er vast weer een 10000 bijkomen. Win win voor de democratische meerderheid zou je zeggen.

dasechtgeenstijl | 27-10-22 | 15:15

Liquideren lijkt mij hier van toepassing.

Komjehiervaker | 27-10-22 | 15:15

Heerlijk dit...!!

Serieus... Kan hier echt van genieten....

neonreclame | 27-10-22 | 15:15

Tomaat, van Warhol naar Vermeer.

bitterpete | 27-10-22 | 15:15

Gelukkig hebben we de foto's nog toen het onbeschadigd was.

meneer Q | 27-10-22 | 15:15

Geef zo'n vent een dreun en je belandt achter de tralies. Beschaving maakt soms machteloos.

J.P.Drapeau | 27-10-22 | 15:15 | 1

Waarom we nog tralies gebruiken terwijl we superlijm hebben is trouwens ook een raadsel.

funda | 27-10-22 | 15:17

Is de boodschap nu dat olieverf fout is?

guldenmiddenweg | 27-10-22 | 15:15

Vanaf nu mogen linkse mensen alleen nog maar naar moderne "kunst" musea.
Dan kunnen ze daar lekker hun gang gaan - and nothing of value was lost.

Eduardo- | 27-10-22 | 15:14

En het gevolg is dat als je straks naar een echt museum wilt, je door een beveiliging moet die op niet zou misstaan op een vliegveld, inclusief schoenen/zolen uit riem uit, alles uit waar vloeistof (soep, of erger) in kan zitten. En dan wordt het schilderij achter een dikke glazen plaat beschermd waar je niet meer dicht bij mag komen. Geen penseelstreken meer te zien, niet de natuurlijke glans... de belevenis is weg. Tuigh van de richel is het. Pfui Teufel!

Louter Leuter | 27-10-22 | 15:14 | 4

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:17:
Ik ken nochtans musea waar niet alles achter glas zit. Overigens zat die Vermeer ook achter glas en is nu toch weggehaald.

Louter Leuter | 27-10-22 | 15:21

@Louter Leuter | 27-10-22 | 15:21:

Dan moet je de directie aanspreken van deze musea. Met de gekken van de laatste jaren hebben we gezien dat sommige dingen achter kogelvrijglas moeten. Kan ook zijn dat die "kunst" alles behalve onmisbaar is. Kan ook.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:28
▼ 1 antwoord verborgen

Zieke, verwerpelijke geesten. Hele merkwaardige wezens.

inCol | 27-10-22 | 15:13

En dan krijg je reclame erbij: dichter op Vermeer. In het Rijksregister. Erg toepasselijk.

Kruijffje | 27-10-22 | 15:13

Beveiliger doet niets: Zomaar een vraag hoor, in het complot?

dathoujetoch | 27-10-22 | 15:13 | 1

Mag-ie niet wsch

MK27 | 27-10-22 | 15:14

Kunnen we het schandblok niet herinvoeren? Zet die eikels er in, en gratis gooien met rotte eieren en tomaten voor de mensen die het niet met dit soort acties eens zijn.
Moet je eens opletten, hoe snel dit afgelopen is!

KeesBruin | 27-10-22 | 15:13 | 3

Het is een schandpaal en nee, dat werkte toen niet en nu ook niet. Het volksgericht is zo ISIS en zo niet Nederlands.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:16

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:16: Nee het is een schandblok en ja het werkte toen ook al. Wij houden van ISIS en importeren hun bruidjes en dat is echt Nederlands.

funda | 27-10-22 | 15:20

Heeft de Nederlandse overheid hier al excuses voor aangeboden ?

Nichtsneues | 27-10-22 | 15:27

ga vanavond als tegenactie 5 liter oud frituurvet in de straatkolk mieteren

cobus12 | 27-10-22 | 15:13 | 1

Zullen de ratten fijn vinden.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:15

Walgelijk!
Kudt activisten.
Totaal geen eerbied voor de Nederlandse cultuur.

Middeleeuwse beeldenstormers zijn het.
Hedendaagse Taliban.

Roos | 27-10-22 | 15:12 | 11

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:15: Ja, terwijl hun motivatie lovenswaardig is zullen door deze acties een groot deel van de mensen zich tegen hun keren. Ze verlenen hun zaak een slechte dienst.

Red shirt | 27-10-22 | 15:38

@Roos | 27-10-22 | 15:29:

We kunnen het haast niet meer eens zijn Roos. Infantiel en gedrag van losers. Met je eens.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 16:08

@Red shirt | 27-10-22 | 15:38:

Dat absoluut. Ze helpen niet, ze werken tegen. Maar dat is met alle "activisten" in de extremiteit zo. Zo'n Wilders helpt ons ook niet met het beteugelen van asielzoekers. Ze hebben enkel iets negatiefs te brengen. Eng volk. Liever minder minder minder extremistische idioten.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 16:09
▼ 8 antwoorden verborgen

Waarom horen we niks meer over die prachtige NPO gesponsorde demonstratie van extintion rebelion waar de koning onzer volk bij stond...

Keurt het koningshuis dit ook wuivend goed?

Jootjejo | 27-10-22 | 15:10 | 1

Er wordt druk vergaderd met de Rijksvoorlichtingsdienst op het ogenblijk.
Willy zal ongetwijfeld genuanceerd en met veel mitsen en maren reaguren.

funda | 27-10-22 | 15:16

Optijd wel een NFT van dat doek gemaakt, hoop ik ?

quatro32 | 27-10-22 | 15:10

IS sloopte ook graag kunst om hun eigen mening erdoorheen te drukken...

LangeNeus51 | 27-10-22 | 15:10

Beveiliger
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt

miknic | 27-10-22 | 15:10 | 2

Die mag niks.

Ruimedenker | 27-10-22 | 15:11

@Ruimedenker | 27-10-22 | 15:11: die mag die man echt wel een duwtje geven voordat hij vastzit om zich daarna tussen de activisten en het schilderij op te stellen hoor. Op deze manier kunnen ze het net zo goed zonder beveiliging doen.

Capt. Iglo | 27-10-22 | 15:22

Het einde der tijden is nabij geen ontkomen aan, als het in Oekraïne zover is doen ze een leuke orgie..

Geilbaard | 27-10-22 | 15:09

Wanneer lijmen die activisten zich vast aan S10? Die vindt dat vastlijmen wel leuk.

r@face | 27-10-22 | 15:09 | 1

Hoho, laat mijn Chevy S10 Pickup Truck er buiten!

LoesjeP | 27-10-22 | 15:33

Waarom zou dit soort gedrag niet als terrorisme gezien worden, en ook als zodanig bestraft? Misschien een vaste boete in het vooruitzicht stellen, de marktwaarde van het kunstvoorwerp of zo. Dit kneuzenvolk een boete van 80 miljoen opleggen voor dit vergrijp, en als blijkt dat het van een geörganiseerde subsidieslurper komt, subsidie stopzetten en ook 80 miljoen boete opleggen. Het is wel mooi geweest met deze drein-kleuters.

marcoplarco | 27-10-22 | 15:08 | 7

Het is terrorisme. De Taliban doet dit soort dingen ook in Afghanistan. Walgelijke mensen.

Roos | 27-10-22 | 15:13

Zelfde gedachte. Het vastlijmen is gewoon bijkomende onzin, maar de kern is de dreiging om iets waardevols van ons allen te vernietigen. Simpelweg terreur.

Schmalz | 27-10-22 | 15:13

@Roos | 27-10-22 | 15:13:

Nee het is geen terrorisme, nee de Taliban doet hele ernstige dingen die onherstelbaar zijn. Dit is een kwestie van een doekje en schoonvegen, wellicht dat de lijst misschien wat schade heeft. Maar die is niet antiek.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 16:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig is het maar een oud schilderij.

Mr_Natural | 27-10-22 | 15:08 | 2

Ooit voor Fl 2,50 aangeschaft. Een laffe poster van de ikea is zelfs duurder.

wijsvinger | 27-10-22 | 15:12

Waarschijnlijk allang afgeschreven ook.

funda | 27-10-22 | 15:21

Volgens de Volkskrant heeft één van de activisten nog wel gezegd dat het schilderij achter glas zat dus dat het wel in orde was.

grietmetgroenefiets | 27-10-22 | 15:08 | 1

Ook te horen in 1 van de filmpjes

Drembil | 27-10-22 | 16:18

Als het echt superlijm is ? Gewoon lostrekken in één keer . Werkt perfect.
De eigenaar van het achtergebleven vel kan dan een tijdje als eenarmige bandiet door het leven. Vooral het dichtritsen van de gulp wordt dan een lastig klusje.

strawdog | 27-10-22 | 15:07 | 4

Ach,Van Gogh had op het laatst ook maar één oor.

oldandwise | 27-10-22 | 15:13

schilderij zit achter glas. zo'n stuk scalp bij het meisje met hoofddoek geeft vast een totaal nieuwe dimensie aan het begrip "hoofddoek" en scalperen door "natives". Uit één van deboeken van Karl May meen ik mij te herinneren dat het scalperen van een kale nogal moeizaam is.

strawdog | 27-10-22 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen

Ben benieuwd wanneer Rutte twittert dat er weer een nieuw dieptepunt is gehaald, maar nu veroorzaakt door een van zijn beschermelingen.

Kwakjeszalver | 27-10-22 | 15:07

NOS journaal: aub géén geluid bij de beelden vanavond. Verwarde mannen.

Dr. Worstenbroodje | 27-10-22 | 15:07 | 3

kanker

Ovideenznvrienden | 27-10-22 | 15:14

@Deksmaat | 27-10-22 | 15:42:
Waarschijnlijk op die sneuneus in dat lulprogramma, toen hij met tafel en al werd weggedragen en hij er ondanks z'n vastgelijmde handen vanaf dreigde te kukelen, "Au, kanker." zei het galbakje in het filmpje dat ik hier op GS zag.

LoesjeP | 27-10-22 | 15:51

Godverdomme. Wat een dom klotevolk, die 'activisten'.

Dr_Johnson | 27-10-22 | 15:07

Die klimaattokkies kiezen doelbewust belangrijke kunst met het idee om deze te beschadigen.
Dat is dus niet alleen openlijke geweldpleging, maar ook samenzwering.

Tijd voor een OvJ om eens creatief te gaan doen en dit soort acties onder de noemer terrorisme te schuiven. Dan spreken we plotseling over heel andere straffen.

DatInternetDingetje | 27-10-22 | 15:07

En dan ineens is het niet meer origineel, het begint te vervelen.
Blijkbaar kunnen deze jongens niets zelf verzinnen.
Beetje hysterisch schreeuwen en maar hopen dat hun clubje ze supercool en moedig vindt.
Ik heb medelijden met deze jongens.
Ze kampen werkelijk met een zware mentale stoornis.

Ruimedenker | 27-10-22 | 15:07 | 1

Begint?

Het was altijd al vervelend.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:13

01:10 hou je bek man..

maruyama | 27-10-22 | 15:07 | 1

Lol ja.

Wattman | 27-10-22 | 15:20

Als je de handen van één zo'n figuur met expoxylijm aan elkaar plakt ben je er toch vanaf?

Koning Willy | 27-10-22 | 15:07

De hoogste tijd voor tasers en/of knuppels voor de zaalwachters! Code rood! Kamervragen!

Dr. Worstenbroodje | 27-10-22 | 15:06

Waarom hoeken ze zo´n gast niet gewoon op z´n bek? Staat er een beetje naast te gapen.

Wiezewalakristalix | 27-10-22 | 15:06 | 1

Ik denk dat ze bang zijn dat het schilderij dan beschadigt raakt. Of misschien zijn ze wel bang voor de advocaat van zo'n activist (die er ongetwijfeld is) die zo'n suppoost voor buitensporig geweld aanklaagt.

Kwakjeszalver | 27-10-22 | 15:12

Ik denk dat er heel snel een brede bewustwordingscampagne voor de waarde van kunst en desnoods een totaal lijmverbod dient te komen.
En waar blijft de Brusselse regelgeving?

funda | 27-10-22 | 15:06

Is een goed geplaatste kaakstoot in dit geval geoorloofd?

Korrel_zout | 27-10-22 | 15:05 | 2

Ja, mits het in een opwelling gebeurt.

Dr. Worstenbroodje | 27-10-22 | 15:24

@Dr. Worstenbroodje | 27-10-22 | 15:24: Ben echter bang dat je als kaakstootgevert ook ineens erg beroemd wordt met alle gevolgen van dien.

Korrel_zout | 27-10-22 | 15:35

Als een paar paarsharige leipo's een museum binnenkomen vergezeld van professionele fotografen dan komen ze ellende veroorzaken.

Koning Willy | 27-10-22 | 15:05

Kilmaatgekkies: ga vooral zo door. Dan duurt het niet lang meer tot echt iedereen ze uitkotsen. Incl de linksdraaiende kunst figuurtjes die normaal trouw aan jullie kant staan.

High speed duck | 27-10-22 | 15:05

We zitten in het oog van de waanbeeldenstorm.

Mr_Natural | 27-10-22 | 15:04

Als je een klimaatwappie afhoudt van zijn poging om kunst te besmeuren of te beschadigen, hem afranselt met een lange lat en daarna aan de muur vastplakt met echte 2-componenten pasta.
Is dat dan kunst of een statement?

Eppo | 27-10-22 | 15:03 | 3

Beiden een kunstig statement

EmilioEsteves | 27-10-22 | 15:04

Repressie kan onder bepaalde voorwaarden zeer zeker artistiek zijn.

funda | 27-10-22 | 15:07

Dat is een performance.

grietmetgroenefiets | 27-10-22 | 15:19

Deze neo marxisten / communisten hebben blijkbaar geen hamer en sikkel om het schilderij te lijf te gaan.

Steve1234 | 27-10-22 | 15:02

Hey kijk, een 'mongoal'...

JCDecaux | 27-10-22 | 15:02

Hier worden mensen met een geestelijke beperking misbruikt.

Mr_Natural | 27-10-22 | 15:00

Ze zoeken nog beveiligers op Schiphol. Kan je nagaan hoe dat wordt beveiligd.

enkelereisretour | 27-10-22 | 14:59 | 1

Als je niet weet wat de Marechaussee doet op Schiphol en wat een "beveiliger" doet.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:12

Worden deze vandalen door het Kremlin betaald? Onderzoek de geldstromen van deze organisatie en pak de financiers aan. Uitvoerders ook zwaar straffen. Beetje klaar met deze nietsnutten.

El Rico Grande | 27-10-22 | 14:59 | 1

Aah welnee. Zijn gewoon vooral "jongeren" die vinden dat het allemaal niet snel genoeg gaat met ons leven opnieuw in te richten. Ik snap wel dat ze gefrustreerd zijn maar hun oplossingen zijn van kaliber "grenzen dicht". Je kan wel roepen en een varkenshaasje bakken voor een moskee maar je verandert niets. Ik ben wel voor maatschappelijke dienstplicht voor dit soort van God los sukkels.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:11

Is de pindakaasvloer van Wim T. Schippers nog wel intact?

Prieelvogel | 27-10-22 | 14:59 | 1

Morgen kan er weer op geschaatst worden.

funda | 27-10-22 | 15:00

Neerknuppelen dat geteisem. We zijn in de westerse wereld veel te soft voor dit soort types.

Sytsevandekameleon | 27-10-22 | 14:59 | 5

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:25: Ja joh, bagatelliseer het maar. Dan vindt iedereen het straks normaal om dergelijke domme acties te doen. Met zulk soort volk moet je niet in discussie gaan, blijkt nu wel weer.

Sytsevandekameleon | 27-10-22 | 15:45

@Sytsevandekameleon | 27-10-22 | 15:45:

Ik ga niet als een ISIS-terrorist of Pakistani helemaal hysterisch gillen terwijl er niet zo heel veel aan de hand is. Jij wel. Dat wil niet zeggen dat ik er niet beu van ben deze achterlijke acties.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 16:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Je hebt meer 1 taak en tijd genoeg en toch faal je hopeloos. Die beveiliger kan morgen het UWV bellen.

Capt. Iglo | 27-10-22 | 14:57 | 8

@Capt. Iglo | 27-10-22 | 16:21:

Vind je? Denk dat hij al wist dat er iets ging gebeuren en ging signaleren. Het is niet zijn werk om iemand knock-out te slaan of iemand naar de grond te worstelen of iemand te executeren. Het is enkel zijn werk om een oogje in het zeil te houden en escaleren waar nodig.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 16:54

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 16:54: je hoeft iemand helemaal niet neer te slaan (had best gemogen van mij) of naar de grond te worstelen. Een duwtje geven om afstand te creëren en tussen hen en het kunstwerk gaan staan.

Capt. Iglo | 27-10-22 | 17:19

@Capt. Iglo | 27-10-22 | 17:19:

Eh. Nee. Dat staat niet in je taakomschrijving en je mag het niet eens doen. Het kwaad moet namelijk al geschied zijn.

Probeer jij maar eens een neger neer te hoeken waarvan je denkt dat hij misschien nu wel een oud vrouwtje gaat beroven. Prettige wedstrijd bij de rechter.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 18:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben deze "activisten" beu. Het is niet dat je die paar sufferds die niet "geloven" dat wij dag in en dag uit onze aarde lopen te verneuken en eigenlijk al te laat zijn gaat overtuigen met deze debiele acties.

Daarnaast kunnen we weer beginnen met het hoofddoekjesdebat zo. Ik vraag me plots weer af of het meisje met de parel van Van Vermeer ook slachtoffer was van rabiate islamitische onderdrukking. Waren we het net bijna eens dat een vrouw lekker zelf moet weten of ze een hoofddoekje en parel draagt of niet. Toch?

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 14:57 | 2

Deze aktie brengt je echt behoorlijk van slag he?

Papa Jones | 27-10-22 | 15:00

@Papa Jones | 27-10-22 | 15:00:

Niet echt. Ik vind het vermoeiend. Ik heb mijn hele leven al een hekel aan dit soort "activisten". Ga wat nuttigs doen met je kadaver in plaats van je "aandacht eisen" voor iets wat iedereen en zijn moeder al heel lang zou moeten weten. We weten het wel. Het is kut, het wordt niet beter en het is proberen te redden wat er te redden valt.

Zo weten we dat als enkel de G-20 harde maatregelen gaat treffen dat "we" een flinke deuk kunnen slaan in de o.a. CO2 uitstoot. Maar beetje onze simpele burgers frustreren met zulke domme acties is vermoeiend.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:07

Wat een losers, als je daar bent kun je jezelf beter vastlijmen aan Rutte, Jetten, Kaag of het pluche.

4HoogAantWater | 27-10-22 | 14:56

Maar wat wel weer leuk is, is dat commentaar van die d66 snob wijvon. Nu komt het voor hen wel heel dichtbij.

Tiscali-2 | 27-10-22 | 14:56

Als ik nou eens zoutzuur ga gooien over mileuactivisten om ergens een punt mee te maken...

pdvd | 27-10-22 | 14:56 | 4

Dat heb je vast afgekeken van een superieure cultuur.

funda | 27-10-22 | 15:00

@4HoogAantWater | 27-10-22 | 14:57: Viel mij op dat bij de acties tegen de autoshowrooms al zoveel fotograven aanwezig waren. Zij worden getipt, verheerlijken het en krijgen weer de clicks die ze zo graag willen. Huidige niveau is niet veel hoger als die van van Tellingen was.

Weazel | 27-10-22 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

Is dat omdat ze een tulband droeg/draagt?

Geilbaard | 27-10-22 | 14:56 | 3

Kopvod. We kunnen niet uitsluiten dat het geen PVV'ers zijn en dit een pure anti-moslim actie is die heel vuig zichzelf voordoen als klimaatactivisten.

*zucht*

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:04

@Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:04: Denk eerder dat ze pro Rusland zijn. De combinatie blauw-geel kan niets anders betekenen dat Vermeer een groot aanhanger van Zelensky was. Vermeer zijn tijd voorbij!

Weazel | 27-10-22 | 16:28

Waarom beschilderen ze niet een keer een topkok?
Dat zet tenminste zoden aan de klimaatdijk.

funda | 27-10-22 | 14:56 | 6

Een topkok heeft altijd wel een scherp mes in de buurt liggen.

Boeloeboe | 27-10-22 | 15:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben te pissig om hier een fatsoenlijke reactie te plaatsen.
Met de knuppel erop!

SNAFU | 27-10-22 | 14:56

Er zijn ook nauwelijks tot geen consequenties aan zoiets verbonden volgens mij. Gooi gewoon eens een paar van die kneusjes een jaar de cel in, kijken of de rest dan nog zo tof wil doen.

Do-na-zi | 27-10-22 | 14:55 | 3

Je kunt proberen bij de Koets of bij Kaag met een fakkel voor het klimaat te protesteren?

funda | 27-10-22 | 14:57

@funda | 27-10-22 | 14:57: Wordt nog leuk met Sint Maarten bij Kaag aan de deur.Zal ze zich bedreigd voelen door alle kinderen aan de deur met een lampion?

Bartje01 | 27-10-22 | 15:01

Bartje. Vroeger hadden we in iedere straat een huis waar je niet mocht aanbellen. Er woonde een heks of kinderlokker. Het zal bij Kaag dus zeer rustig zijn met Sint Maarten.

Okami | 27-10-22 | 15:37

Ik ga die video, want dat ik niet aan, maar, spaar me niet: is het onherstelbaar of niet?

konjodebonjo | 27-10-22 | 14:55 | 2

Uw zinsconstructie vrees is wel.

Schemerlamp | 27-10-22 | 14:59

Als ik een schilderij van de muur haal en mee naar huis wil nemen, houden ze me dan ook niet tegen?

Mr_Natural | 27-10-22 | 14:55 | 4

Woont u in Roemenie? In dat geval goede kans.

funda | 27-10-22 | 14:58
▼ 1 antwoord verborgen

Wie doet er mee met een Nachtwacht bukkake?

Leptob | 27-10-22 | 14:55 | 6

Ik! Ik! Ik! Ik!

Plaque-doctor | 27-10-22 | 15:31

@Leptob | 27-10-22 | 15:33:

Je hebt je geniale momenten, daarom sta je ook in mijn favorieten, ik twijfel of je daar blij mee moet zijn. ;)

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 16:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Meisje met de parel besmeurd door jongen met de tarrel.

FogerRederer | 27-10-22 | 14:54

Die beveiliger heeft een cursus deëscaleren gehad. Dat zie je meteen. Maar het probleem meneer…

Tiscali-2 | 27-10-22 | 14:54

Nou, die 10 euro per uur voor die bewaker kun je ook wel op bezuinigen

deministerpresident | 27-10-22 | 14:53 | 4

@* Il Principe * | 27-10-22 | 14:57:

De MP wil stellen dat hij in minder dan 1 minuut al actie had genomen. Omdat sommige mensen supermensen zijn die direct reageren en de held zijn.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:02

@* Il Principe * | 27-10-22 | 14:57: Op zich wel, als dat je werk is. Waar ze geen zin in hebben is de twee jaar durende procedures die tegen ze aangespannen worden, omdat ze de arme klimaatkneusjes aangeraakt hebben.

TheEgg | 27-10-22 | 15:20

@* Il Principe * | 27-10-22 | 14:57: plichtsbetrachting kost niets, de meesten zouden om niet de vuisten gebruiken. Het zijn halve zachten, schop ze, sla ze.

AntiZanicz | 27-10-22 | 15:31
▼ 1 antwoord verborgen

Kan iemand uitleggen waarom op deze type video opnames iedereen, maar dan ook iedereen, er dociel bij staat en niks doet. Waarom trekt de beveiliging ze niet meteen weg voordat de lijm droog is? Wat is dat toch? We weten na een aantal weken toch echt hoe een woke mongool te werk gaat bij zo een schilderij. Als je een bison tubetje uit de jaszak ziet verschijnen dan weet je toch hoelaat het is als "V-tje"

Dude heb je eten | 27-10-22 | 14:53 | 8

@Kruijffje | 27-10-22 | 15:09: en bij Valkenburg. En flink ook. Veel Duitschers zaten al snel op den boot naar Engeland voor wat een vijfjarig verblijf zou worden. Ook velen gesneuveld bij de moffen. Zo'n 100 Nederlandse soldaten gesneuveld. Een kostbare overwinning. Daarna nog dapper opgetrokken naar Rotterdam om daar te helpen den mof te verdrijven. Helaas niet meer gelukt. Oom Wim was erbij en mocht het op hoge leeftijd in zijn dementia allemaal nog een keer meemaken. Gewoon voor zijn dienstplicht.

AntiZanicz | 27-10-22 | 15:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Het wordt tijd om alle supposten in museums uit te rusten met tasers met extra dikke batterijen en dan net zo lang taseren tot ze vanzelf weer los laten.

threebees | 27-10-22 | 14:53

Blijf godverdomme met je stinkende, ongewassen, genderneutrale linkse kleffe handjes af van meesterwerken!

Eduardo- | 27-10-22 | 14:53

Zolang de schade tot op de laatste cent bij de vandalist in persoon verhaald wordt denk ik dat deze gekke rage ooit weer eens stopt.

Veepert | 27-10-22 | 14:53

"How do you feel to see something beautiful destroyed before your eyes?"
"This painting is protected by glass, it's just fine."
Wat een debielen.

UnderTheDevil | 27-10-22 | 14:53

Wat heb je GVD aan beveiligingspersoneel dat alleen maar toekijkt. Duidelijk dat het museumpersoneel totaal ongeschikt is om onze kostbaarheden te beheren.

Net als die idioten in de kunsthal waar ze niet eens konden vaststellen dat er wat weg was en dat het state of the art systeem niet eens een open nooddeur kon detecteren. De zigeuners stookten de kunstwerken gewoon op.

AntiZanicz | 27-10-22 | 14:53 | 1

Minimumloon?

sgaapje | 27-10-22 | 15:46

Laat die hekken nou eens dicht!

Mr_Natural | 27-10-22 | 14:52

Losercultuurtje

Den-Pol | 27-10-22 | 14:52

fakking lemmingen.

fifi23 | 27-10-22 | 14:52

randdebielen zijn het..... met gebrek aan elke vorm van originaliteit

hxl | 27-10-22 | 14:52

Waar is de tazer wanneer je 'm nodig hebt?

Big Rick | 27-10-22 | 14:52 | 1

Aan de lader.
De wapenstok is uiteindelijk toch duujwzamejw.

Veepert | 27-10-22 | 14:55

Als ze zich weer eens ergens vastlijmen die klimaatmongolen, dan verdienen ze het om met stront bekogeld te worden.

DRUCKIE1 | 27-10-22 | 14:52

Wordt tijd dat ze alleen nog feauxteaux kopietjes ophangen in de musea.

Steve1234 | 27-10-22 | 14:51

het probleem is dat die gekkies ook iedere keer worden losgehaald. Laat ze lekker een paar daagjes vastgeplakt zitten. Doe dat een keer of 5 en dit soort mallotigheid is snel afgelopen.

Mickey77 | 27-10-22 | 14:51 | 2

nat spuiten en de verwarming uit met raam open.

AntiZanicz | 27-10-22 | 14:53

Pepperspray in hun gezicht en mooi laten staan.

Korrel_zout | 27-10-22 | 15:10

Kolerelijers!
Waar blijven de draconische straffen om deze fascistische terreur te stoppen?

Aristotalloss | 27-10-22 | 14:51 | 8

@AntiZanicz | 27-10-22 | 15:21:

Criminelen die hem steunen en in het zadel hebben geholpen. Laten we dat niet vergeten. W.o. oorlogscriminelen.

Theodorus.Goldbach | 27-10-22 | 15:23

@AntiZanicz | 27-10-22 | 15:21: Waar je schrijft 'keiharde' moet ik waarschijnlijk 'boterzachte' lezen, niet?
@Theodorus.Goldbach: ik verwijs slechts naar Badd Pritt hierboven.
America first! Netherlands second!

Aristotalloss | 27-10-22 | 15:27
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
slimisnietwijs | 27-10-22 | 14:50 | 1

Het wordt allemaal wel vermoeiend met die klimaathysterici die kennelijk kunst haten.

thanseeuwen | 27-10-22 | 14:50

er staat een beveiliger bij die niets doet... zou het echt zo zijn, of is dit in scene gezet met medeweten van het museum?

geen_kwijl | 27-10-22 | 14:50 | 6

De musea staan wel achter de klimaatboodschap van deze gekkies. Alleen liever niet in hun voor of achtertuin.

GiorgioBasta | 27-10-22 | 15:02

Raar filmpje, je gooit ze toch gelijk op de grond , wat zijn dit voor bewakers.

gato | 27-10-22 | 16:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Wij moeten nu een tijdje copen met kopieergedrag.

donkeyman | 27-10-22 | 14:50

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl