Seniele gek Biden waarschuwt voor Armageddon
Armageddon in je fietsbroekje
Okee even samenvattend. Een compleet doorgedraaide gek valt een land binnen. De president van dat land heeft niks meer te verliezen en begint door overwinningen op het slagveld slachtveld steeds grotere, stoerdere en duisterdere taal uit te slaan. En aan de machtigste knop met de grootste ballen zit een seniele mafketel, een dement en wiebelig wrak, een dinosaurus van 400 jaar oud die namen vergeet, wartaal uitkraamt, mompelt, stamelt, hakkelt, blundert en wankelt, als hij voor de verandering een keer niet is omgeflikkerd. En die gozer - Joe Biden - waarschuwt nu voor totale destructie. Biden spreekt over Poetin als 'a guy I know fairly well' en dan zegt-ie: "'We have not faced the prospect of Armageddon since Kennedy and the Cuban Missile Crisis'. He suggested the threat from Putin is real 'because his military is — you might say — significantly underperforming'. (...) 'I don’t think there is any such a thing as the ability to easily use a tactical nuclear weapon and not end up with Armageddon', Biden said." Waarvan akte. Maar er is dus een oorlog, kennelijk staan we aan de vooravond van totale destructie, en naast al die labiele variabelen in de frontlinie staat de allermachtigste natie van het heelal onder leiding van een broze idioot die geen flauw idee heeft van wat er gaande is en wat-ie zou moeten doen, omdat-ie veel te druk is om ervoor te zorgen dat hij zijn bejaardenpamper niet volzeikt. Waar hebben we deze mafklappers toch aan verdiend?
Reaguursels
InloggenBiden heeft ooit Corn Pop alle hoeken laten zien dus dat moet met Putin ook lukken...
Hadden jullie liever lamlul Trump dan? Maar eens, het is droevig dat de Vervelende Staten niemand geschikter hadden kunnen vinden voor een baan als president
Die waren er wel maar Joe Biden was de veilige keuze want blank, man, religieus en ervaren. Overigens hebben mensen vooral tegen Trump gestemd.
Ik vind trouwens dat Biden het verrassend goed doet voor zo'n oude man. Had ik niet verwacht.
Putin zal de komende tijd van alles gaan proberen om de NAVO verder te betrekken bij de oorlog. Zo krijgt hij zijn bewijs en de reden tot nucleaire opties.
Ah welnee. Zo gek zijn ze daar nu ook weer niet.
Ik denk dat dit wel zo is. Poetin heeft de NAVO nodig, om zijn militaire afgang een smoel te kunnen geven. Als hij met de staart tussen benen wordt verjaagd uit Oekraïne is dat zijn politieke maar waarschijnlijk ook zijn levenseinde.
Zolang de nukes over onze hoofden scheren en alleen de VS of Rusland elkaar raken en Europa met rust laten zal mij het wat bommen. Twee idioten aan elke kant van de Atlantische plas (of Pacific) zullen we maar zeggen. Ik vrees echter dat de eerdere scenario's uit Wo I en II weer uit de kast gehaald zullen worden en de EU weer het gekozen slachtveld wordt.
youtu.be/89dGC8de0CA
De EU? De EU is geen Europa. Europa is een bodie die van alle kanten geneukt wordt ja.
Satellieten nemen dagelijks foto's van de Aarde. Iedere dag blijkt opnieuw te worden gevonden dat het daadwerkelijk één planeet betreft. Dat feit heeft implicaties voor de globale consequenties van thermonucleaire oorlogsvoering.
Dus als we armageddon willen voorkomen, dan moeten we snel zorgen dat het Russisch leger beter gaat presteren. Dat lijkt me eenvoudig te doen: gewoon goede wapens aan ze leveren. Misschien kunnen ze betalen in gas.
Laten beginnen met elite-troepen sturen zoals jij. Wanneer ga jij Rusland helpen om Armageddon te voorkomen?
ik stuur wel 5 vrachtwagens met pillen. Van die uit Noord Brabant en zo. Ik zal ze distribueren binnen de Wagner groep, de enigen die nog een beetje kunnen vechten. Effecten zullen overweldigend zijn.
youtu.be/2-XxbdR3Nik
Kon om Trump altijd wel lachen, maar om Biden ook.
Laatst nog toen hij totaal verward op een podium stond en de uitgang niet meer kon vinden, of toen hij weer met holle ogen geen woord normaal kon uitspreken. Maar ook roepen waar congreslid Jackie Walorski is gebleven, terwijl die twee maanden daarvoor was overleden en Biden toen zelf nog aangaf geschokt te zijn vanwege het plotselinge overlijden door een ongeval.
T wordt toch serieus als de president van de USA dit zegt. (Eigenlijk ook de Chineze president). Het gekke is de raket kan op dit moment onderweg zijn. Het worden spannende tijden. Grote zorgen.
seniele gek vind ik te kort door de bocht. Hij doet tenminste wat z'n adviseurs verstandig vinden. Deed z'n voorganger niet, net als die despoot in het oosten.
Maar hopen dat de bom dan op mijn huis valt is mijn energie probleem mooi opgelost.
Er komt een koude winter aan. Heb ik gelezen dus die ontloop ik dan ook mooi.
Zit een nadeel aan dat ik dan dood ben maarja ieder voordeel heb zijn nadeel.
Je moet maar zo denken je transformeert dan naar kosmisch stof en daar zijn we uiteindelijk allemaal van gemaakt dus kun je weer hergebruikt worden voor een nieuwe.
Onterecht om hem seniel of dement te verklaren - hij is geen beste live performer (Putin overigens ook niet - die leest uitsluitend de autocue voor). Waarom heb je het niet over de inhoud? Tot nu zijn de voorspellingen die Biden doet op basis van de beschikbare intelligence en de ruimte om überhaupt info te delen vrij accuraat.
Voordeel van Biden: Hij trapt niet iedereen eruit die het met hem oneens is, zoals Putin, of, eeh ooh, Trump?
De man is bepaald geen ideale president, maar toch een stuk beter dan eerdergenoemde idioten, en zal bovendien keurig van zijn functie ontheven worden als blijkt dat hij niet meer "fit" is om het land te besturen.
Ergo: ik maak me weinig zorgen over de competentie van de Amerikanen, alleen om de onvoorspelbaarheid van Putin. Het is overduidelijk een mannetje met minderwaardigheidscomplex dat er alles aan zal doen om de hardste en sterkste te zijn ter compensatie, en hij als onderdeel daarvan best eens een nuke kunnen inzetten omdat z'n ego het gewoon niet aan kan om verslagen te worden, ook al vaagt hij daarmee Moskou en St. Petersburg weg.
Dat hoor ik vaker, Biden doet het veel beter dan Trump, maar ik vraag me dan af op basis van welke feiten? Oké, de stijl van Trump kan mensen niet aan staan, maar dat kun je ook zeggen over bijvoorbeeld Reagan, Clinton of Obama.
@Zoelense Hobbyboer | 07-10-22 | 15:37: Er zijn een paar boeken over Trumps Presidentschap verschenen, en daaruit blijkt dat hij helemaal niet geïnteresseerd is in het vak cq dagelijks werk. Maar wel in de status en de voordelen die het Presidentschap met zich meebrengt.
@Après toi | 07-10-22 | 16:40: dus Trump is eigenlijk een VVD'er?
@Veepert | 07-10-22 | 17:36: Nee, Trump is een vastgoed-proleet van het ergste soort.
@Après toi | 07-10-22 | 17:43: gelukkig, dan blijf ik hem mogen.
Ik hoop dat die oud-generaal Petraeus ongelijk heeft als hij beweert dat het hele westen in actie komt na een nuke van Poetin. Zou heel stom zijn. Beter alle hulp en inmenging met Oekraïne staken en de Russen volledig isoleren. China en India doen zeker mee en elk land dat niet mee doet moet je ook volledig isoleren. Dan is het snel klaar met Poetin cum suis en heb je geen totaler krieg met nukes. Hoewel dat laatste wel alle wereldproblemen in één klap oplost, dat wel.
Wat zou er mis kunnen gaan als wij eerst Rusland en dan China en dan India isoleren? Weet u wat we dan allemaal tekort gaan komen? We zijn ondertussen volledig afhankelijk van dit soort landen voor zo ongeveer alles.
Wierd Duk zegt het ook: als Putin wil, drukt hij op de knop. Nu un de podcast op te Telegraaf-site. En Wierd heeft er voor doorgeleerd.
Duk is Weird.
We hebben Zweden nu toch bij de NAVO? Nou, de russen aan het front hebben honger. Een paar vliegtuigen vol met Surströmming de grens over flikkeren en we zijn van het gezeur af….wel de windrichting in de gaten houden.
Erdogan is boos op Zweden (vanwege een satirisch programma), voorlopig heeft die nog geen fiat gegeven voor toetreding.
Hij doet me denken aan soldaat Frazer uit "Dads Army".
Die riep altijd "We are doomed. DOOMED!".
Het leger van putin begint er steeds meer op te lijken of ben ik in de war met allo allo
Als je je vijand groter maakt, kom je zelf ook groter over.
Lijkt wel de reclame van Klaverblad verzekeringen.
Over 10jaar zullen de trumpies, de poetin trolls, en nog meer rechtse figuren poetin weer ophemelen. You need a dictator up your ass.
Pfff wat een feest is het toch om de de wereld in te delen in Links: goed, Rechts : nazi.
Trump is zeer zeker niet heilig, maar Biden heeft ze niet allemaal meer op een rijtje.. Voorbeelden te over te vinden van zijn geestelijke absentie
Maar feit blijft dat Biden en zijn partij er in de US slecht voorstaan. De verkiezingen van de Senaat staat voor de deur en hij heeft geen Corona crisis om op terug te vallen.
Het echte probleem is dat de linkse figuren even dictatoriaal zijn. En het midden is helemaal murw.
@Remus McMillan | 07-10-22 | 13:56: Een president die niet meer in staat is om te regeren zal worden vervangen door de vise-president. Trump zou iedere andersdenkende eruit geschopt hebben, net als Putin, alleen nog maar horen wat hij wil horen en de US in het verderf storten.
Biden is echt niet ideaal, maar gegeven het alternatief wel zeker te prefereren.
@Vandeanderekant | 07-10-22 | 14:53: goh, wonen we dan ook in een soort van Rusland/China/...?
Rusland heeft toch veel te snel met die “nucleaire kaart” staan wapperen? Iedereen staat vanaf het begin dan toch op scherp? Elke relevante satelliet, spion en/of Russische boswachter met een verrekijker houdt nu activiteiten rondom de nucleaire arsenalen van Rusland in de gaten. Een verkeerde beweging backfired direct. Instant nuclear karma.
Of zijn de Amerikanen en Israeli’s gewoon niet zo zeker van de effectiviteit van hun defensieve wapensystemen om snel te reageren op zo’n actie?
Jodiumpillen kopen gaat.
Opperdepop.
@steekmug | 07-10-22 | 14:00: Dan neem ik maar een flinke borrel. Heb ik in ieder geval nog een leuk laatste uur.
Biden Pardons Weed Convictions. Gemist?
He is the dodo dude.
En achter hem een rij van Dodo's klaar voor het volgende extinction event.
Jackie. Where is Jackie, jackie are you out there. I can't see jackie.
Obama had ook zo'n rode lijn, nl. gifgasaanvallen in Syrië. Toen die werd geschonden, gebeurde er niets.
Grote kans dat Biden zijn keuteltje intrekt als er een klein koffer nukeje wordt gebruikt.
Trouwens, waarom heeft niemand het over een ander escalatiemodel, nl. chemisch, biologisch en dan pas nucleair?
Escalate to de-escalate hoor je wel eens.
En cyber aanvallen. Op infrastructuur bv. Of desinformatie campagnes, op sociale media en het internet.
98% kans dat er niets gebeurt zei een optimistische reaguurder laatst. Als je anders denkt ben je een depressieveling.
Dan maar depressief, de Amerikanen verzinnen het niet compleet.
Tuurlijk is het niet compleet verzonnen maar dat soort oorlogsrethoriek houdt je toch. Betekent niet per se dat het ook echt een realistisch scenario is. 98% lijkt mij ook erg optimistisch maar de kans dat het niet gebeurt is nog steeds veel kleiner denk ik.
@Zeebonkus | 07-10-22 | 13:34:
Ze zeggen altijd dat kernwapens het evenwicht bewaren in de wereld juist omdat je ze niet inzet.
Het kan overbluf zijn maar je weet niet of Putin op zijn 70e de bluf callt.
Het is een kleine kans maar het zijn heel grote gevolgen, het product van die twee heet "risico". Dat risico is aldus aanzienlijk.
Darth Brandon ! Maarre, leuk of niet - Er is een risico dat (De echte gek) Putin een tactisch kernwapen in wil zetten omdat de kust strook van Oekraïne nu zogenaamd bij Rusland zou horen. Stom toevallig - Echt, men wist hier niet van - Tegelijkertijd die strook die de meeste grond- en delfstoffen bevat. Wat Biden bedoelt, is het ondenkbare, niet langer ondenkbaar laten zijn. Tegelijkertijd wil niemand tot in de dood verdedigt worden - Wij niet, de Russen niet, en alle andere mensen ook niet. Echter Vladolf blijkt nogal van de complot theorietjes, en die op zijn beurt aan te hangen. Intussen stapelt het aantal lijken (= Critici) zich achter de troon van Putin op. Wanneer gaan de oligarchen nu eens terug duwen ?
Ik heb van mijn vrouwtje in Moskou vernomen dat ze eerst de opvolging willen regelen alvorens Poetin om te (laten) leggen.
@D-Fens_1963 | 07-10-22 | 13:47: Nou, dat geeft dan toch hoop. Na een kernoorlog valt er niets meer te regelen.
@D-Fens_1963 | 07-10-22 | 13:47: Zeg maar dat ik wel chaatsjoe. Maar dan moeten ze wel LUISTEREN!
Je moet je het schompes werken
En je doet het maar waarvoor?
Het kan elk moment gebeurd zijn
Maar ze gaan nog even door
Nog dichter bij de afgrond
Nog dichter op het vuur
En het wordt alleen maar
Erger met het uur...
Bommen voor de vrede
Leugens om het geld
En wij moeten betalen
Ook al had je niks besteld
Waar halen ze de lef
En de gore moed vandaan
Lief, trek iets moois aan
Want we gaan
Dansen dansen dansen
Dansen op een vulkaan
Dit is de grote vrijheid
Je mag zeggen wat je denkt
Niet dat het iets uitmaakt
Met hoeveel je ook bent
Ze doen toch wat ze willen
Al moet de hele boel vergaan
Lief, trek iets moois aan
Want we gaan
Dansen dansen dansen
Dansen op de vulkaan
Straks is het verboden
Of te laat om nog te gaan
Lief trek iets moois aan
Want we gaan
Dansen dansen dansen
Dansen op de vulkaan
Dansen dansen dansen dansen
Naar het gelijknamige liedje van De Dijk ('87)
Best wel een lange titel voor een liedje.
@Fulminator | 07-10-22 | 13:16:
Maar niet zo lang als de bizarre aanloop naar de hedendaagse gekte (die van alle tijden is)
Dank Henkie. Mooi dat je dit citeert.
Zo'n bejaarde boomer is toch niet degene die je daar wilt hebben zitten. Volgevreten aan het eind van zijn nagenoeg voltooide leven.
Biden is sportief en niet bepaald dik. Dus met dat volgevreten valt het wel mee.
@Après toi | 07-10-22 | 13:06: Hoezo "sportief" - kampioenschappen trappen omhoog vallen?
Je moet iemand hebben die beslissingen durft te nemen die nodig zijn. En president met 2 babies thuis is dan niet beter. Biden doet het prima en durft te zeggen waar het op staat. Als Rusland met net zoveel kernmacht roept dat ie wat gaat afvuren, dan is de enige reactie die past de reactie die Biden heeft gegeven. Ik hoop dat het allemaal goed gaat, maar dat is allesbehalve zeker.
@viejohuevon | 07-10-22 | 13:18:
Haha 3 keer viel hij op een vliegtuigtrap, slapstick.
Bepaald niet ideaal, maar 10000x beter dan Trump. Die had Europa al lang weggegeven aan de Russen.
Opvallend dat in de jaren toen de dreiging van gebruik er niet was, mensen massaal de straat op gingen om te protesteren tegen kernwapens, en nu het elk moment echt kan gebeuren, krekels meer geluid maken tijdens hun winterslaap.
Zeg dat wel. Pacifisme is een leuke hobby, maar je hebt er verdomd weinig aan als er stront aan de knikker is.
De kinderen van de mensen die toen massaal de straat opgingen, hebben het nu te druk met het milieu en blm.
Komt omdat nu iedereen z'n adem aan het inhouden is.
Ik heb nog een paar christelijke eindtijd thriller dvd’s in de kast staan. Weer te voorschijn halen?
In deze tijd toch liever Trump gehad.
Ja, hij had Oekraïne en wat daarna nog volgt, kado gedaan aan zijn vriend Poetin. Tucker Carlson had dan gewoon bij Rossia1 aan de slag kunnen gaan als spreekbuis van de Amerikaans alt-right-Poetin combinatie.
Ach wat, Obama zat in 2014 uit zijn neus te vreten terwijl de aanloop naar dit hele gebeuren zich voltrok.
Onder Trump 4 jaar lang geen oorlog alleen maar centjes verdienen... plus nu niet net doen alsof Ukraine een democratische heilstaat was hé..
Tuurlijk tuurlijk Trump had dit allemaal opgelost. Hij naaide Zelenski met de Javelin raketten om vuil over Biden los te krijgen, dat was al een fraai gebaar van solidariteit.
Dat zijn de overgrote meerderheid van de Amerikanen het helemaal met je eens.
@Beste_Landgenoten | 07-10-22 | 13:06: Over welk vuil heeft U het? De miljoen usd per jaar die de zoon van JB binnenharkte van Burisma (de indirecte baas van Zelenski) - dat vuil bedoelt U?
@zoalsikhetzeg | 07-10-22 | 13:15: je bedoelt de minderheid.
Mooie demonstratie van het probleem: Trump had Europa onmiddellijk weggegeven aan Rusland onder de doctrine "America First". Dat hij daarmee een bom onder de vrije wereld had gelegd had niemand de man ooit aan het verstand kunnen brengen: hij weet tenslotte alles al (beter).
Een gevaarlijke gek, dat is het. Heel Europa mag god op z'n blote knieën danken dat hij nu geen president is.
Geniet nu maar gewoon van het weer, we gaan naar het strand, daar dansen we met tranen in de ogen, voordat de wind gaat waaien. We hopen dat de Russen ook van hun kinderen houden.
"Don't be alarmed...."
Eerlijk gezegd vind ik het dan nu wel meevallen met de angst en paniekerigheid van de westerse bevolking ook omdat de ouderen de cuba crisis altijd aanhaalden als een zeer spannend moment in de geschiedenis van hun bestaan.
Of zijn de mensen nu eerder bezig met het overleven op microniveau( thuis/gezin) en zodoende geen boodschap aan wereldnieuws hebben?
Las weer wat over de klimaatgekte. Waarom je druk maken over een bom als de wereld toch aan het vergaan is vanwege het klimaat? En ja, wie nog niet klimaatdepressief is, maakt zich druk om de komende winter. Bij te veel mogelijk onheil kiest de gewone mens toch voor het onheil dicht bij huis.
Ja mosterd, dit is gewoon de realiteit! Wegkijken is aantrekkelijk maar we zitten echt al een maand of twee op dit spoor. Gelukkig dringt het besef en beetje door dat we echt een probleem hebben met naar twee slechte keuzes. Of we geven Poetin volledig zijn zin, of we krijgen een nog grotere oorlog als tenminste de KGB top elkaar de tent niet voortijdig uitvecht.
Zo staan de kaarten en dat ligt zeer zeker niet aan Joe Biden al kan je er vergif op innemen dat Trump keuze 1 zou hebben gemaakt, Poetin in alles tegemoet komen.
Maar fijn dat het kwartje gevallen is.
''Poetin in alles tegemoet komen''
caityjohnstone.medium.com/25-times-tr...
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat dit Trump zijn keuze zou zijn. In ALLES tegemoet komen? Dus jij wil zeggen dat Trump zich volledig afzijdig zou hebben gehouden van dit hele gebeuren?
Grotendeels eens, kleine correctie; "anderen tegemoet komen" was niet echt Trumps ding. Vanaf dag 1 gaf Trump China, Iran, Noord Korea en Turkije lik op stuk. Hij waarschuwde Duitsland en de EU dat we te afhankelijk werden van Russisch gas, en eiste hogere NAVO-bijdragen van Europese landen.
Trump liet zich in Helsinki ook door Poetin in het pak naaien. Hij kijkt tegen de man op, wil het liefste ook zo'n eindbaas zijn maar ja, die ellendige Amerikaanse democratie zit hem nog in de weg.
@Dandruff | 07-10-22 | 12:59: Trump held eerst Turkije nog strak aan de lijn, maar gaf Erdogan later toch toestemming om Syrië binnen te trekken. Een deel van Syrië is nu in feite geannexeerd door Turkije. Trump was nogal wispelturig. Moet je niet zijn tegenover gewetenloze dictators als Poetin en Erdogan.
@MAD1950 | 07-10-22 | 13:29:
Niet wispelturig, maar America First. Trump had zijn kiezers beloofd zijn troepen terug te trekken en vroeg een jaar lang aan de Europese bondgenoten of die dat op wilden vangen. Dat wilden we niet, en dus nam NAVO-lid Turkije die plaats in.
Denk eerlijk gezegd dat Biden er niet zoveel naast zit met zijn opmerking moutarde. Wat je verder van de man vindt mag je zelf weten, maar zijn constatering dat we met Puta-in aan het roer dichter bij een situatie als de Cuba-crisis aan het geraken zijn, lijkt mij verre van irreëel.
Lijkt mij ook. Dont shoot the messenger.
Geheel mee eens. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Hij kan kiezen voor alles of niets.
De vrijheid van meningsuiting is zelfs hier allang niet meer heilig.
Ik vind dat Biden het niet goed doet. Verder licht ik het niet toe, want dan wordt ik blijkbaar weggejorist. Vreemd, als tegelijkertijd de titel van dit artikel over "seniele gek Biden" praat. Daar was mijn woordkeus voordien een stuk lichter...
Ik wil wel graag toelichten dat Biden met alle militaire steun wel degelijk een goede en belangrijke rol heeft gespeeld. Je kan dit natuurlijk weer tactisch negeren, zoals je deed in je weggejoriste tegel, maar je geneuzel slaat als een tang op een varken.
Bovendien wordt ik? Serieus. Ga eens eerst een basiscursus Nederlands doen, voordat jij die anderhalve hersencel van je overbelast met complexe geopolitieke kwesties.
Wat neem je altijd bij een croquette?
Dat hep je zekurz allemaal op Telegram kanalen gelezen met omgekeerde nederlandsee vlaggies.
Je zou voor ‘wordt ik’ al weggejorist kunnen worden, Fappie.
@Normpje | 07-10-22 | 12:29: Remia Fritessaus. Gewoon de beste!
@Kareldetweede | 07-10-22 | 12:28: Fijn om zo'n genuanceerde tegel te lezen. Zo vredelievend en tolerant. Echt een voorbeeld voor anderen. Bah.
@Komjehiervaker | 07-10-22 | 12:32: och, na 16 jaar Duitsland schiet er hier en daar wel een vout in. Ik vergeef mezelf. Taalnazi's gaan niet de oplossing brengen, die doen het alleen maar om hun eigen ego te bevredigen.
@blendedperfection | 07-10-22 | 12:30: Telegram? Wat is dat? Dat alternatieve kanaaltje voor wappie`s? non merci.
@Gladiator Fap | 07-10-22 | 12:41: Huilen over een Joris kan je ook de kop kosten. Geografische locatie maakt dan weinig uit.
@Komjehiervaker | 07-10-22 | 12:50: Ik heb een tere ziel vandaag. Weet ook niet waar het aan ligt. Misschien maak ik me wel oprecht zorgen over de toekomst van m'n kinderen. Het helpt niet dat een aantal reaguurders blijkbaar niet verder komt dan een speurtocht naar taalfouten en ronduit beledigen van andersdenkenden. Don't get me wrong, VVMU boven alles, ze schelden maar raak. Het helpt alleen niet. Ben je kritisch op het goede mannetje, dan ben je de duivel zelve. Zie je iets positiefs bij het verkeerde mannetje, idem dito. Wordt gewoon een beetje moe van dat identiteits denken. Het is ook een gevaarlijk fenomeen.
wow, je hebt helemaal gelijk. Een kritische post over Biden werd meteen weggejorist, gelukkig is er nog twitter voor de vrijheid van meningsuiting.
Joe is de beste president ooit.
Beste president in het Land van Ooit, wellicht.
@tectonicos | 07-10-22 | 12:29:
Ach hij is niet slechter als de laatste 10 presidenten van de VS.
@Stijlloze nick | 07-10-22 | 12:39: Reagan behoort tot de top 10 ooit. Daar komt Joe niet eens in de buurt. Achteraf is natuurlijk makkelijk praten. Zelfs Clinton heeft het achteraf volgens mij beter gedaan dat op het eerste gezicht. (zijn in- en in-trieste vrouwelijke pendant niet meegerekend natuurlijk) Die beide zou ik definitief hoger dan Joe inschatten. Om eerlijk te zijn, afgezien van alle social media gekte en de verdeeldheid op dit moment, zou ik alleen George Buch Jr. lager op de ladder zien qua prestaties en capaciteiten dan Joe.
Dubya had tenminste nog enige humor. Bij Biden krijg ik het gevoel dat zijn gezicht ieder moment in duizend stukjes gaat breken en de tanden als knikkers over de grond zullen rollen.
@Gladiator Fap | 07-10-22 | 12:49:
Trump laat je expres buiten beschouwing? Die was minstens zo erg als Bush jr. Reagan was ook niets, verkocht wapens aan Irak en maakte een zooitje van Midden Amerika. The war on drugs kwam ook uit zijn koker, daar lijden we nog steeds onder.
Wat een ontzettend stom nagewauwel van alt-right en MAGA- propaganda. Biden mag dan een spraakgebrek hebben en enige lichaamlijke beperkingen, hij is zo scherp als een scheermes en steekt die oranje aardappel intellectueel 3 keer in de zak. Tot dusver is er weinig mis met zijn Oekraine aanpak. Poetin scijt duizend kleuren stront, Oekraine wordt bevrijd en de NAVO blijft netjes buiten schot.
Daarom zat hij ook in zijn bunker, geen campagne te voeren zeker. En vooral debatten uit de weg gaan.
Die paar keer dat hij op pad ging stonden er een paar mensen te juichen voor hem.
Deel 2 van uw tegel is wel weer top.
@sjef-van-iekel | 07-10-22 | 12:24: en dan ook nog winnen, knap toch? Overigens beter dan door totale onverantwoordelijkheid corona oplopen samen met je hele entourage…
@sjef-van-iekel | 07-10-22 | 12:24:
Trump moet je lekker laten praten hij maakt zichzelf dan onverkiesbaar.
och, Biden zegt gewoon: ïk zou het niet doen Putler", maar vooral voor de cirkel om Putler heen. Zoals Sting zong, "I hope the Russians love their children too", Kan Putler wel nukes willen gebruiken, maar een ondergeschikte zou het zomaar eens niet uit kunnen voeren vanwege consequenties die hij niet ziet zitten...
Ik zou er niet teveel op rekenen, vooral een tactische nuke heeft niet direct desastreuze gevolgen. Het probleem zit hem meer in de escalatie.
Ik krijg een deja-vu naar het begin van de corona crisis en naar het begin van de oekraine oorlog. En straks schrikt iedereen (lees: naive politici) heel erg van een grote boem.
Biden zegt niets vreemd voor een wapenleverancier. Op naar 4% BNP voor de Nato.
Wanneer vluchten de vluchtelingen/gelukszoekers dan weer terug?
Als het hier erger wordt dan daar.
@Zeebonkus | 07-10-22 | 12:12:
In 10, 9,8....
Heb jij daar een linkje van? Ben wel benieuwd.
Och och och het is allemaal wat he wat zijn de lange tenen van de Russen gekneusd en wat zitten ze weer lekker in hun slachtofferrolletje. Zielige Rusjes; zijn al een half jaar de nucliaire verdoemenis over iedereen plus hun grootmoeder af te roepen, waar een buurland die in hun ogen niet bestaat moet worden gezuiverd en waar aan de lopende band mannen en vrouwen worden gemarteld en verkracht; oorlogmisdaden van het gruwelijkste soort, die als ze naar buiten komen niet worden afgestraft, maar beloond met lintjes van ome Putler himself. Dat Rusland is nu boos omdat de president van het land dat wordt binnen gevallen door hem roept op preventieve aanvallen? Die Kremlin propaganda heeft wel lekker vat op jou he?
En dat zou na alles niet terecht zijn? - ongelooflijke mongool.
@Ashtrey | 07-10-22 | 12:31: preventief met atoombommen gooien is nooit terecht nee. het is geen computerspelletje er gaan mensen echt dood aan oorlog. dat besef wil nooit echt indalen bij absolute gelijkhebberts als jou. dood is een ziekte waar geen genezing voor is.
Dat staat toch onder de link in het stukje onder duisterdere. Of snap ik het nu niet meer?
@Ichneumonidae | 07-10-22 | 12:08: www.krone.at/2826050 :
Auch der ukrainische Präsident Wolodymyr Selenskyj hat mit scharfen Äußerungen am Donnerstag für Kopfschütteln gesorgt: Er hatte einen Präventivschlag der NATO gegen Russland gefordert, um „die Möglichkeit eines Atomwaffeneinsatzes auszuschließen“. e.v.
Ja, hoe dúrft Zelensky! Lees en huiver: Oekraïne mag vragen wat het wil, zélfs om atoombommen. Het is aan ons om te weigeren of te honoreren. Nu heb ik Zelensky niet horen vragen om preventief met atoombommen te gaan smijten, integendeel, dat zou die gek in het Kremlin iets te goed uitkomen. Ik heb hem horen vragen om maatregelen om te voorkomen (preventie dus) dat Rusland dat gaat doen. Vooralsnog is het namelijk Rusland en uitsluitend en alleen Rusland dat dreigt met atoombommen. Het is ook Rusland dat Oekraïne is binnengevallen en niet omgekeerd. Het is Rusland dat Oekraïne met vernietiging dreigt en niet omgekeerd. En Rusland dreigt niet alleen Oekraïne met "ruimen" maar de ganse westerse wereld. Dus ook de plek waar u woont. Maar misschien kunt u uw woonadres aan die gek in Rusland doorgeven met het verzoek om de eventuele bommen zo te richten dat ze op het huis van uw buren terecht komen en het uwe overslaan.
Biden weet waar hij over praat, met name als het gaat om dit dossier. Hij heeft het al maanden bij het rechte eind, weet het Westen te verenigen en dat alles - tot nu toe - zonder dat Poetin een kernbom dropt. Waarom hij hier nou om afgezeken moet worden, is mij niet duidelijk. Of blijven we hangen in het verhaal dat deze oorlog nietszeggend is?
Omdat hij zeer zware woorden gebruikt en van een mug een olifant maakt.
Ik denk dat Biden zich terdege bewust is van zijn lichamelijke tekortkomingen en zich laat adviseren door de legertop, dus niks aan het handje verder.
@halfvolle glas | 07-10-22 | 12:07: Ik denk dat hij er iets meer inzicht in heeft dan jij, generaal.
@Komjehiervaker | 07-10-22 | 12:10: Ongetwijfeld. Maar als leider van een land moet je de mensen rustig houden. Niet zware termen gaan gebruiken om iedereen nerveus te krijgen. Vooral wanneer de kans zeer klein is.
Inderdaad. Biden gaat hopelijk niet gelijk krijgen maar dat zelfs geenstijl dit niet serieus neem is wel erg.
Wat heeft Biden dan precies verenigd? Een serieuze vraag.
@halfvolle glas | 07-10-22 | 12:13: Biden weet wat hij doet. Juist het feit dat de Amerikanen steeds luider over de kernbomoptie praten, zou je ongerust moeten maken en de oogkleppen iets losser.
Klopt niets van. Nostradamus heeft voorspeld dat de derde wereldoorlog wordt begonnen met atoombommen op Rome en New York en dat er een groot islamitisch leger via de buik van Europa binnentrekt. Vervolgens kiest Rusland de zijde van Europa en wordt het islamitische leger verslagen. Daarna duizenden jaren vrede.
Aangezien de voorspellingen van Nostradamus tot nu toe altijd klopten vertrouw ik daar meer op dan Biden. Wat zeg ik, ik vertrouw iedereen meer dan Biden. Behalve Poetin en m'n schoonmoeder.
Nostradamus voorzag blijlbaar niet dat een Islamitisch leger niet nodig is wanneer ze Europa op een dienblad krijgen aangeboden.
@halfvolle glas | 07-10-22 | 12:08:
Dienblad ? Vrouwenbuik !
Heeft hij daar ook jaartallen bij genoemd?
Nostradamus, Nostradamus, Nostradamus met zo'n strakke groene broek, da stond um goed
als je ook nog eens de profetieën uit de bijbel ernaast legt en de voorspellingen van Nostradamus zijn collega's (o.a. alois irlmaier) dan zul je zien dat nog lang niet alle gebeurtenissen alvorens wwiii begint, gebeurt zijn. ofwel. bijna weekend. maak je niet druk. we hebben nog even
@Nostradameeuw | 07-10-22 | 12:28: Geef van te voren even een seintje dan?
@Whisky | 07-10-22 | 12:13: En hij had ook twee St Bernardshonden maar die liet hij bijna nooit uit.
www.youtube.com/watch?v=sOgu0rjCdnM&a...
Lijkt mij een prima boodschap aan Poetin. Het gebruik van een tactisch nucleair wapen zal niet vrijblijvend zijn.
Andersom ook. Als Oekraine gebieden blijft terugveroveren leidt de Poet teveel gezichtsverlies.
@Klaus Herzog | 07-10-22 | 11:58: de poet moet aan zijn duim zuigen op zijn vakantievilla. Tot zijn dood
Biden zegt (voor zover het allemaal zijn eigen woorden zijn) niets raars hier. In deze situatie kan de eerste nuke alleen maar van Rusland komen en als die geest uit de fles is, heb je DEFCON 1. Enge gedachte dat dat voorlopig dichterbij de toekomstige realiteit lijkt te liggen, dan een wapenstilstand of zelfs vrede.
Het wordt een lange winter.
het vergelijk met Cubs is dan wel weer goed gekozen, ook daar stond de ene grootmacht bij de ander in de achtertuin te klieren.
Angela Merkel is zich gelukkig weer (realistisch) aan het melden, daar luisteren de Duitsers 100% naar. Die gekke yanks hebben na Korea Vietnam Irak en Afghanistan niets geleerd, die brengen onze oude wereld hier midden in Europa helemaal aan de evt. afgrond. Merkel kent de Rus/Poet, dat saaie meisje gaat nog heel goed werk verrichten.
Angela Merkel is dol op dictators als Erdogan en Poetin en heeft Duitsland en enkele andere EU-partners compleet afhankelijk gemaakt van Russisch gas. Die wandelende ramp kan zich beter stil houden.
Duitsers hebben een trackrecord aan luisteren naar de verkeerde leiders.
Goed dat Biden wakkere realist is en de vergelijking met de Cuba-crisis durft te trekken. Er is echter één belangrijk verschil die de huidige situatie nog aanzienlijk dreigender maakt. In 1962 werd Chroestsjov een uitweg geboden waarmee hij “thuis” kon komen, nl. de toezegging van de VS om op de Soviet Unie gerichte raketten in Turkijke weg te halen.
Zo’n uitweg is er voor Poetin niet. De geannexeerde gebieden vrijwillig opgeven doet hij niet, en een regeling waarbij hem die gebieden worden toegestaan zal hoe dan ook door Oekraïne worden geblokkeerd. Vrijwillig afstaan van de geannexeerde gebieden zal hij evenmin accepteren, want dat gezichtsverlies kan hij zich binnen eigen gelederen niet permitteren. Zoals het nu lijkt rest hem slechts de (tactische) nucleaire optie met - zoals Biden dit terecht stelt - een levensgroot risico op een allesverwoestend nucleair Armageddon. Dit scenario komt nu griezelig dichtbij. Een resterende escape is het terugvereoveren van de door Oekraïne heroverde gebieden, maar dat is inmiddels ook een voor Poetin onrealistische optie, die bovendien ongewenst is.
Denk toch dat Z. niet veel keuze zal hebben als het Westen hem vaarwel zegt en dus wel akkoord moet gaan met verlies.
Lijkt mij de beste optie, mss zelfs wel de enige, om uit de nucleaire gevarenzone te blijven.
@Ichneumonidae | 07-10-22 | 11:55: optie b) muiterij binnen eigen gelederen. Kan ook nog wel eens hoopvol zijn.
@Ichneumonidae | 07-10-22 | 11:55: Kortom, zwichten voor Russische chantage. Lijkt me geen optie.
@Après toi | 07-10-22 | 11:57:
Lijkt mij wel een optie, althans als je een nucleair conflict mogelijk acht. Dan gaat iedereen er aan. Wil jij sterven voor Oekraïne? Ik niet, maar dat wist je al.
Voor de Russen is het gelul over inzet atoomwapens ws het enige wat ze nog kunnen doen. Zij gaan heus geen conventionele oorlog met het Westen beginnen omdat zij die zeker zullen verliezen.
Met de rug tegen de muur dus, die Poetin. Kun je toch rare dingen verwachten.
Zelf zou ik dan liever die oostelijke provincies (laten) opgeven. Het is ook helemaal niet (in mijn optiek dan) onze oorlog.
@Ichneumonidae | 07-10-22 | 12:03: Lijkt mij een logische redenering.
Kiezen tussen een mogelijk nucleair armageddon of een Oekraïne zonder 4 provincies waarvan een aanzienlijk deel van de inwoners sowieso al bij Rusland wil horen. Lijkt mij een no-brainer.
Het eieren voor je geld kiezen-scenario kan ook gewoon. Je ziet dat de Russen het verhaal nu al aanpassen: ze vechten niet meer tegen nazi’s, maar tegen de NAVO. Ook kan onrust in het Kremlin een kans geven voor Poetin om te zeggen: we moeten de boel thuis eerst stabiliseren, Oekraïne komt later.
Exact. Het ziet er veel dreigender uit, ook omdat deze KGB maffia het als een heel reëele optie ziet om tactische kernwapens in te zetten. Dat was ten tijde van Cuba echt anders.
Ik was vergeten dat ze hier in Nijmegen vanochtend de elektriciteitscentrale gingen opblazen. Het was werkelijk een enorme uitgebreide knal. Het eerste wat ik dacht was there we go en ik verwachte ergens een paddenstoel te zien. Opmerkelijk de rust en gelatenheid die ik voelde. Zo van dat krijg je vroeg of laat op een planeet met allemaal aapjes die elkaar steeds overal de schuld van geven omdat ze denken dat ze steeds iemand anders zien ipv hun spiegelbeeld.
Het is wel het seizoen voor paddenstoelen
Ik hoorde het ook, dacht dat Vitesse supporters de Goffert op hadden geblazen
Joe Biden's meest seniele momenten (Part II)
youtu.be/fNQAbF33gFM
Ga je nou twee jaar oude filmpjes posten?
Luister/kijk eens een wat langer interview met de man. Slim, duidelijk, scherp van geest. Prima president, helemaal als je bedenkt dat hij nog altijd de stront van zijn voorganger aan het opruimen is.
@Komjehiervaker | 07-10-22 | 12:15: Beetje een geval "je ziet wat je wil zien". Er zijn genoeg momenten dat ie ineens, midden in een toespraak, compleet de draad kwijt is. Interviews kunnen worden ge-edit. Live-momenten niet. Precies dáár gaat het fout en beangstigend vaak. Zijn voorganger ging ook vaak uit de bocht, maar op een andere manier. Maar daar gaat het artikel niet over, hoe graag sommigen dat ook zouden willen.
@Gladiator Fap | 07-10-22 | 12:31: Kijk dan eens een lang, ongeknipt interview. Er zijn er legio van. Dan zie je dat die fragmentjes een goedkope poging zijn om de man in diskrediet te brengen.
Biden is die oorlog niet begonnen.
Seniel? ik denk dat hij het uitstekend doet. Beheerst, niet impulsief, en tot nu toe zeer succesvol!
Ik ben dan zeer benieuwd naar jouw definitie van seniel.
Om eerlijk te zijn heb ik geen zin in WW3 voor geen reden. Ik wil niet eens opgeroepen worden. Ik zeg gewoon dat ik er geen tijd voor heb.
Got some news for you: we zitten er al vol in. Misschien dan nog niet met fysiek geweld maar wel al met economisch geweld en dat is slechts pas het aperitief.....
Maar niemand vraagt jou of mij iets. We moeten alles voor Oekraine over hebben, toch? Dat heb je toch wel? Lekker in de kou zitten deze winter, moet kunnen. Lekker voor een tiental jaren aan welvaart inleveren, dat heb je er toch wel voor over? En een Abom in je nek, ja weet je, ook dat moeten we gewoon voor onze vrienden in Oekraine over hebben hoor. Zeg niet van niet, want dan pakken we je. Nou succes he!
@Fark Mutte | 07-10-22 | 11:53: Ja, dat dan weer wel.
Eensch. Vooral omdat WW3 een beetje anders zou verlopen dan WW2 en WW1. De middelen, de communicatie, de verdeeldheid van de bevolking... dat zou echt totale vernietiging van alles dat bereikt is zijn, terug in de steentijd. Geen zin in inderdaad.
@Gladiator Fap | 07-10-22 | 12:32: Einstein; 'Ik weet niet met welke wapens de Derde Wereldoorlog zal worden uitgevochten, maar de Vierde Wereldoorlog zal met stenen en speren worden uitgevochten'
Rusland annexeerde De Krim in 2014, Obama bleef op zijn handen zitten. Toen Trump de baas was hield Poetin zich koest, om daarna de Oekraïne binnen te vallen toen Sleepy Joe de trappen van het Witte Huis op strompelde. Ben ik de enige die hier een patroon ziet?
Putin begon de enorme Russische troepenopbouw aan de grens met Oekraïne al tijdens het presidentschap van Trump.
@Après toi | 07-10-22 | 11:51: Maar wachtte tot Trump weg was. Goed om te zien dat u mijn analyse deelt.
Poetin was zo bang voor Trump dat hij zich openlijk ging mengen in het Syrische conflict. Wagner Groep heeft zelfs nog geprobeerd door VS bezette olievelden in handen te krijgen. Niets dan respect.
@goedverstaander | 07-10-22 | 11:55: Nee, want hij viel pas aan toen hij meende voldoende militairen aan de grens te hebben. Trump of Biden maakte hem niets uit.
Je bedoelt toen Trump de NAVO zo had verzwakt dat Poetin dacht: nu of nooit. Biden heeft het tij voor nu gekeerd, gelukkig.
Precies @Apres. Juist omdat Trump 'America First' als thema de wereld op z'n grondvesten schudde, zag Poetjakker z'n kans schoon om orde op zaken te stellen omdat Amerika z'n focus elders had en zelfs de Navo wilde opheffen. Ik durf te stellen dat Trump juist de aanjager van het conflict is geweest. Dat heeft Noord Korea ook misbruikt om de boel op stelten te zetten!
Dat geleuter dat Biden een seniele, ouwe gek is, begint vermoeiend te worden. De man heeft zijn hele leven verbale blunders gemaakt, mede als gevolg van zijn stotteren. Desalniettemin handelt hij tot nu toe volgens het boekje als het op de Oekraïne-crisis aankomt. Hij heeft de druk oo Rusland langzaam opgevoerd, zonder volledig te escaleren. Daarnaast binnenlands al enkele grote zaken erdoorheen gekregen. Kijk even naar zijn speech in de Algemene Vergadering van de VN. Daar staat verre van een demente man. Ik vind hem een goede President. In ieder geval vele malen beter dan Obama. Een tweede termijn zou ik hem ivm zijn leeftijd wel afraden.
Ok, dus eens en vooral. Biden is een fitte, viriele president die een krachtige uitstraling heeft en de vele crises die de wereld kent gedegen aanpakt.
Goed dat je ons met de neus op de feiten drukt.
De man heeft overduidelijk demente trekjes. Zo seniel als hij in de media oogt nog vele malen erger zal het zijn in de oval office. De man zal bij vlagen niet weten waar hij is en wat zijn ambt is.
Ik denk dat hij vooral de goede mensen om zich heel heeft verzameld en naar adviezen luistert. Eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk om president te zijn.
Exact Mr Tee, vooral charisma en goede vaklui om je heen verzamelen. Niet zoals in Nederland. Het lijkt wel soms dat de politiek hier als leer/stageplek wordt benut, zeker niet bepaald voor de meest professionele vaklui.
Biden zou er verstandiger aan doen om Poetin te bellen, te zeggen dat P. die oostelijke provincies mag houden en vervolgens tegen Z. te zeggen dat hij daar akkoord mee moet gaan.
Zou wel meer in de rede liggen. Biden (en met hem vele Amerikanen) gaat geen Amerikaanse steden riskeren omwille van wat grond in een land dat hij niet eens kan aanwijzen op de kaart.
En jij denkt dat Poetin dan tevreden is en zijn buurlanden verder met rust laat?
Eens,
Dit akkoord lag er in april al. Maar toen werd BoJo allerijl ingevlogen om Z. duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling was.
@MAD1950 | 07-10-22 | 11:49: Dat denk ik wel ja. Ik zie hem geen NAVO-landen aanvallen.
Zeker weten doe ik dat uiteraard niet, my two cents.
@MAD1950 | 07-10-22 | 11:49: Dus jij denkt dat Putin die, zoals we hier regelmatig kunnen lezen, volledig in de pan wordt gehakt door een van de armste landen in Europa enige kans zou maken tegen buurlanden die onder bescherming staan van de NAVO?
Velen hier denken nog steeds dat het een oorlog van Rusland tegen Oekraïne is. Terwijl de Russen zelf telkens weer uitleggen dat het helemaal niet gaat om Oekraïne. Het is een oorlog tegen NATO. Dit stopt dus niet bij de grens van wat oostelijke provincies.
Ja of de Russen snappen het zelf nog steeds niet. Kan ook.
@Plaktong | 07-10-22 | 11:51: Ik denk dat Poetin gewoon zo snel mogelijk van het toneel moet verdwijnen omdat hij altijd een gevaar zal blijven voor de rest van de wereld. Hem laten zitten is simpelweg geen optie.
Trump koos steevast voor onderhandelingen en diplomatie om een einde te maken aan de oorlogscamppagnes sinds de nineties. Ook omdat de genocides die de VS in de wereld aanricht, de groepen die ze bewapenen en de oorlog en moordzucht die veroorzaakt. Veel redenen om voorstander te zijn van diplomatie en kleine stapjes vooruit denken en voorzichtige samenwerkingen.
@MAD1950 | 07-10-22 | 11:55: Hij is 71. Ver boven de gemiddelde leeftijd in Rusland. Dus de natuur gaat vanzelf zijn werk doen. En 'de rest van de wereld' is nogal een boute uitspraak. Er zijn 44 landen die sancties hebben opgelegd en er zijn er zo'n 144 die het gevaar van Poetin wat minder hoog inschatten.
@adhd-je | 07-10-22 | 12:00: Diplomatie met Putin, hahaha.
Je mag hopen dat beide oudjes (Biden is 79 - Putin is inmiddels 70) omringd zijn door realistische en kundige adviseurs. Wat Himars betreft: De VS beschikken over liefst 550 van die systemen. De thuisploeg krijgt er echt nog wel een stuk 20 bij van Biden...
het is een oude man maar wat hij hier zegt is toch gewoon de feitelijke situatie?
Ik zie er ook weinig fouts in. Hij zegt gewoon tegen Poetin dat die het niet in zijn hoofd moet halen om atoomwapens te gebruiken. Als ik zo lees wat die Poetin allemaal uitkraamt, kan het geen kwaad om hem daar nog eens op te wijzen.
Is voormalig minister Dekker nu alweer gevallen door het niet verlenen van voorrang aan een voetganger op een voetgangersoversteekplaats?
Maar wie was nu dat ministerbijdelurvengrijpend vrouwtje ?
Vanaf het begin van deze zinloze oorlog ben ik bang voor deze escalatie, verliezen is geen optie. Een way out zou zijn staakt het vuren nu en in twee generaties vanaf nu kijken we wel verder. Je kunt als president niet deze woorden in de mond nemen en nog meer aanleiding geven voor de volgende nucleaire stap. Maak me enorme zorgen.
Veel Amerikanen dachten na de succesvolle haatcampagne tegen Trump,dan maar Biden.
Terugkijkend mag je stellen dat Trump het beter deed dan Biden.
Op YouTube staan nog wat oude gesprekken van Trump met Oprah,Letterman en nog enkelen.
Hij zei toen al hetzelfde wat hij als president zei.
Ik ben geen Trump fan maar schaam me wel voor de Dems.
Je refereert aan zijn opmerking “geniale inzet” toen Poetin de Donbas annexeerde? Je hebt vast nog wel meer doordachte spinsels van die golvende stoethaspel uit Mar-a-Lago?
Realistische waarschuwing van Biden, die meer wakker is dan menig wegkijkende europese leider. Zijn waarschuwing is precies wat nodig is, zolang de publieke opinie wordt vergiftigd met opvattingen van het soort appease struisvogels, die in 1939 en 1940 pas wakker werden toen het veel te laat was.
Gaat u maar gerust slapen, weet u het bog?
Ja ja ja dat was mij wat hoor. Polen begon toch en dat is toen geëscaleerd dacht ik.
Dit is wat Rob de Wijk erover zegt: 'De situatie krijgt trekken van de Cubacrisis van 1962'
'De meest intelligente van alle leiders is Biden. Hij speelde het escalatie-de-escalatiespel tot nu toe slim en kwam niet met Rusland in oorlog. Hij ging gestaag door met wapenleveranties, sancties en financiële hulp. Bidens grote voordeel is dat Amerika niet aan het strijdtoneel grenst én zijn leeftijd. Hij is de enige westerse leider die nog weet hoe dit spel moet worden gespeeld.
Dat geeft enige hoop, want de situatie krijgt trekken van de Cubacrisis van 1962. In die tijd dreigde een oorlog en nu is er een oorlog, maar net als toen graven leiders zich in en wordt een kernwapenoorlog niet uitgesloten. Net als toen, is het voor alle partijen buigen of barsten. En net als toen is het niet goed in te schatten hoe de wereld er over een paar weken voor staat.'
www.trouw.nl/opinie/in-oekraine-begin...
Hij gaat bij zijn eerste stelling al de mist in met een hoop aannames.
Die vergelijking met de Cuba-crisis snap ik niet zo. Volkomen andere situatie, andere dreiging, en andere de-escalatiepaden. De enige overeenkomst is dat er met kernwapens gedreigd wordt.
Evengoed speelt Biden het goed, met name door de juiste toon tegen Rusland aan te slaan.
Jij hebt liever een doorgeschoten ouwe gek als Trump die het op een akkoordje met Poetin gooit?
Domste tegel van de dag, Skickr.
Nou ja, ok... Totale destructie...
Maak kom op jongens.. Het is vrijdag en Robbie zou langs komen...
Tijdstip zou lekker zijn. Ja toch.
@Lorejas | 07-10-22 | 11:33:
Precies ..
Kan je nog wat hapjes maken..
Sterven op een lege maag moet niemand willen.
@Lorejas | 07-10-22 | 11:38:
Haha .!!!!
Moet wel leuk blijven....
Je moet zelf de slingers ophangen ;-)
Putin vond het ‘niet bluf’ gedeelte belangrijk. Biden laat weten hem serieus te nemen. En Putin moet Biden apocalyps even serieus nemen als zijn eigen (wel/niet) bluf.
Geniet van Joe's meest seniele momenten:
youtu.be/3bWM1zsnTJc
Een paard in deze conditie zou je afmaken.
Adam Schiff: We're Using Ukraine to Fight Russia
www.youtube.com/watch?v=4d4rcoPulY4
Biden is Rocket Man!
Denk toch eerder aan Wammes Waggel.
Hihi, wat enigjes.
"Think about what you'd think about."
- Joe Biden, september 2022
Eerst zien, dan geloven.
De VS geeft een duidelijk signaal af naar de militaire top van Rusland, waag het niet om kernwapens in te zetten. Dat doet de VS omdat militairen redelijk low level denken over de inzet van tactische kernwapens. Binnen een half uur na detonatie van het eerste tactische kernwapen gaat alles los, iedereen en alles lanceert als wat beschikbaar is. Dat is einde mensheid. Boem!!!
Als 1 kernmacht de andere kernmacht bestookt is dta wel een zekerheidje, maar ik denk niet dat de VS kiest voor een armageddon als Ukraïne er eentje moet koppen.
@Quantum Suicide | 07-10-22 | 11:38:
Ik denk het wel. Zo niet, dan geeft de VS Rusland een vrijbrief om overal maar een nuke te gebruiken zolang het maar geen echte VS doelen raakt.
Die macht gaan ze de Russen echt niet geven.
@JanVergoor | 07-10-22 | 11:47: dus je denkt dat op dat niveau gedacht wordt: "liever iedereen inclusief ikzelf dood, dan het alternatief". Psychopaten die een hele school overhoop schieten en zichzelf daarna, denken misschien zo en een Putin vast ook wanneer Rusland de eerste ontvangt, maar ik weiger te geloven dat de VS ook die houding hebben.
Er zijn ook conventionele antwoorden mogelijk. Er daar zijn al wat hints over gegeven, bijvoorbeeld de VS die elk Russisch militair object in Oekraïne tot doelwit verklaart, als Rusland over de streep gaat. Of ze leveren simpelweg het betere spul aan Oekraïne. En reken maar dat ze bij de NATO al alle mogelijke scenario’s en reacties hebben bekeken. Rusland weet dat de inzet van een nucleair wapen niet per definitie een nucleaire respons oplevert, maar wel een reactie oplevert waar ze niet blij van gaan worden. Die bedenken zich wel 2 keer voordat ze zo’n wapen gebruiken voor een kleine tactische winst of een vage politieke boodschap.
@Muxje | 07-10-22 | 11:58: Je hebt ook nogal wat kleine kernwapens nodig om een wezenlijk voordeel te behalen op het Oekraïnse slagveld. Dus louter militair gezien is er weinig reden om tactische kernwapens in te zetten.
@Quantum Suicide | 07-10-22 | 11:54: Nee, militairen denken low level over de inzet van tactische kernwapens. Een tactisch kernwapen is iets 10 kilton TNT bijvoorbeeld, kan je een oprukkend tankleger mee uitschakelen op het slagveld. een strategisch kernwapen is bijvoorbeeld 5 megaton, kan je half of heel NL mee in as leggen. De Russen zullen geen strategische kernwapens inzetten, alleen tactische kernwapens. Het probleem is dat de inzet van tactische kernwapen heel snel de boel laat escaleren. Ik ben zelf "frontsoldaat" geweest, ik vond het bizar hoe er over kernwapens gedacht werd binnen de NATO.
@Quantum Suicide | 07-10-22 | 11:54: Laat je nooit door angst leiden in deze, liever boos dan bang. Daar zijn de Russen heel gevoelig voor. Sorry dat ik zo moet stellen, het zit mezelf ook niet lekker.
@De_fluitlokker | 07-10-22 | 12:10: probleem bij een asymetrische oorlog is dat oprukkende tanklegers niet meer voorkomen.
@BoerKoekoek | 07-10-22 | 12:18: Hoeft geen tankleger te zijn. Als de vijand oprukt en je denkt dat ze niet kan tegenhouden zet je tactische kernwapens in, ongeacht of eigen troepen uitgeschakeld worden. Zie het als een laatste mogelijkheid. De NATO probeert de Russen duidelijk te maken dat die optie geen optie is. Lukt aardig, ik schat zelf in dat het er niets gebeurt. Als het wel gebeurt heeft iedereen pech, dan gaan we los!!! Afschrikking.
Ik hars mijn rughaar voor Biden, wie doet mee?
In een porno-streepje of ga je kaal?
Huhhuh, ik kan verder pissen dan jij. Huhuh.
Tsja, des te kleiner des te nauwer het gaatje des te meer druk en des te verder. Natuurkunde gehad he. Ik weet dat soort dingen.
Zou Joe dit zeggen omdat Poetin daadwerkelijk stappen zet om the bomb te gebruiken?
Zulke uitspraken met deze strekking komen niet vanzelf in het nieuws lijkt me.
Ja. Herinner je je nog dat de Amerikanen de inval ook voorspelden? Dat werd niet serieus genomen. Biden doet het echt goed mbt Putin. Daar zie je toch dat hij ontzettend ervaren is. Wat dit betreft vertrouw ik de Amerikanen.
Ik dus ook. Daarom vind ik dergelijke uitspraken beangstigend.
Ik heb al enige tijd een doodswens, dus kom maar op met die bom op mijn pet.
De NATO slaat dan knalhard terug, hopelijk geeft dat wat genoegdoening.
Er rijden ook treinen, bel met 113 voor de exacte tijden.
Hm ja. Ik ben inmiddels ook wel ingekeerd tot een existentieel nihilisme a la Hegesias van Cyrene. Laat maar vallen, dan zijn we meteen van al het gezijk af.
@pollens | 07-10-22 | 11:44: Dat is gewoon een liedje uit de jaren 80 van Doe Maar.
@R. Skickr | 07-10-22 | 11:47: Je meent het.
Bijzondere diersoort zijn we toch. Iemand met macht & geld heeft bedacht dat zijn land en invloed nog niet groot genoeg is en wil een erfenis nalaten. Daarop valt hij zijn kleine broertje aan, die met een beetje hulp van zijn nieuwe vriendjes sterker blijkt dan gedacht.
Eer van grote broer is aangetast en besluit dan maar een tactisch kernwapen in te zetten om kleine broer een les te leren die hij nooit zal vergeten, wetende dat de z'n vriendjes hetzelfde doen per kerende post.
Gevolg: allebei dood, en de rest van het schoolplein ook. Niemand wint, iedereen dood en Oekraine is nog steeds niet van Rusland. Maar ook niet meer van Oekrainers.
Konden we nu maar weer de Duitsers de schuld geven zoals toen de oorlog nog koud was
Dat Merkel zichzelf (en ons dus) totaal afhankelijk gemaakt heeft van Russisch gas heeft echt wel geholpen hoor om Poetin zich sterk genoeg te laten voelen voor dit spel.
@HD50 ah gelukkig dus toch, het zijn ook altijd dezelfden
Het past in de tactiek: aan de andere kant laten weten dat er een reactie zal komen en dat de gevolgen verschrikkelijk zijn. Opdat men begrijpt dat er alles te verliezen is en niks te winnen.
In dat scenario zouden er dan ook alleen maar verliezers zijn. Laten we hopen dat geen van beide leiders het in z'n kop haalt om met nucleaire wapens te gaan gooien.
Komt het toch zover, dan zitten wij ws ook niet meer op GS.
Dat alleen al zou een zwaar verlies zijn.
@Ichneumonidae | 07-10-22 | 11:28: Je weet dat de redactie van GS huist in een stralingsvrije bunker?
@Apres: ja leuk, redactie zonder reaguurders is als het NOS journaal.
@Après toi | 07-10-22 | 11:34: Wist ik niet.
Zelf zit ik niet in een stralingsvrije bunker en dat hoeft ook helemaal niet want er komt geen nucleaire oorlog. Om dan nu zo'n ding te kopen, vind ik dan toch een beetje weggegooid geld.
@Ichneumonidae | 07-10-22 | 11:38: je moet toeslaan als de oorlog voorbij is. Dan gaan ze voor een prikkie over de toonbank. Wel zelf uitgraven.
@BobDobalina | 07-10-22 | 12:08: Praktisch ingesteld mens, jij. Vind vast wel wat mensen (uit een of ander oostelijk buurland) die dol zijn op uitgraven.
Lijkt de tijdsgeest te zijn. Van een muis een olifant maken. Vooral in Amerika zijn ze daar goed in. Enfin. Oscar voor beste drama gaat naar Biden wat mij betreft.
Mwua, ze hebben naar waarschijnlijkheid anders wel 2 pijplijnen opgeblazen.
Ik neem dat er wel wat meer bij komt kijken bij het lanceren van een bom dan alleen maar op een rood knopje drukken. Een driedubbele beveiliging ofzo. En dat er in die keten meerdere militairen zijn die zich afvragen of ze dat wel willen?
Er ligt een protocol en de eigen inbreng van een militair wordt daarin waarschijnlijk niet genoemd.
Heb er verder geen verstand van maar dat rood knopje bestaat niet. In het begin van de oorlog las je daar nog over, waarom het nu zo gemakkelijk zou zijn is mij een vraagteken.
@NLgaatnaardeklote | 07-10-22 | 11:29: Ja, dat knopje is meer een uitdrukking. Wat ik bedoel is of er bij de besluitvorming ook meer verstandige mensen betrokken worden of dat die beslissing alleen bij een enkele bejaarde idioot kan liggen.
Hey Thierry, heb je al je booster gehaald?
Als, dan. Als Rusland niet zo'n door en door corrupte staat was geweest dan had het een functioneel leger gehad met betrouwbare intel voordat je een land binnenvalt.
Het is erg met sleepy joe. Hij is zelfs vergeten hoe oud hij zelf is. Want hij wil er nog 4 jaar aan vastplakken als president. Een mooier geschenk kunnen de republikeinen niet krijgen, joe die zich voor de 2e keer verkiesbaar stelt.
Hoe heet die mafklapper ook al weer die hier ook wel eens komt en een afsjorposter met Biden boven zijn bed heeft hangen?
Een seniele mafketel, een dement en wiebelig wrak, een dinosaurus van 400 jaar oud die namen vergeet, wartaal uitkraamt, mompelt, stamelt, hakkelt, blundert en wankelt, als hij voor de verandering een keer niet is omgeflikkerd.
Een staatsmongool dus.
Voetbal Internationaal heeft beschamende video's van Biden laten zien. O wee als Trump zo handelde, dan was het op iedere tv op aarde en zelfs in de ruimte te zien.
Wat gaat dit Topic eigenlijk over?
Ik kan hier niets mee.
De slagkracht van het Russisch leger zou de grootste moeite hebben met Armée Luxembourgeoise. Dus hoezo dat Rusland iets van nucleaire capaciteit heeft?
Het blauwe stipje op een foto van ruimtesonde Voyager 1 in 1990.
nl,wikipedia,org/wiki/Pale_Blue_Dot
Dat is hier.
Dat is thuis.
Dat zijn wij.
Daarop heeft iedereen van wie je houdt, die je kent, van wie je ooit hebt gehoord, elk mens dat ooit heeft bestaan, zijn leven geleefd.
Het geheel van vreugde en lijden, duizenden zelfverzekerde religies, ideologieën en economische doctrines, elke jager en verzamelaar, elke held en lafaard, elke schepper en vernietiger van de beschaving, elke koning en boer, elk jong verliefd stel, elke moeder en vader, hoopvol kind, uitvinder en ontdekkingsreiziger, elke moraalleraar, elke corrupte politicus, elke 'hoogste leider', elke heilige en zondaar in de geschiedenis van onze soort leefde daar - op een stofje dat zweeft in een zonnestraal.
Rivieren van bloed die door al die generaals en keizers zijn vergoten, zodat ze in glorie en triomf de tijdelijke meesters konden worden van een fractie van een stip.
Denk aan de eindeloze wreedheden die bewoners van de ene hoek van deze pixel hebben ondergaan op de nauwelijks te onderscheiden bewoners van een andere hoek, hoe vaak ze misverstanden hebben, graag elkaar willen doden, vurig hun haat is.
Onze houdingen, ingebeelde eigendunk, worden uitgedaagd door dit punt van bleek licht.
Onze planeet is een eenzaam stipje in de grote omhullende kosmische duisternis.
In onze duisternis, in al deze uitgestrektheid, is er geen enkele aanwijzing dat er hulp van elders zal komen om ons van onszelf.
te redden.
.. te verlossen.
Ik dacht, ik help even.
Duidelijk laat zien dat in de tijd dat deze aarde al miljarden jaren bestaat de mens slechts een onbetekenende flits van 'n seconde is.
Weet wat je probeert te doen hier, het zijn altijd de mensen geweest die aarde van ver af zagen die tot inkeer kwamen en beseften dat we ons eigenlijk veel te druk maken om klein zeer en onbelangrijke zaken.
Maar in alle eerlijkheid, mensen parasiteren niet alleen, maar cultiveren andere gewassen, dieren en zelfs haar eigen soort om er zelf beter van te worden. Kijk maar naar werkgevers en werknemers, en het hele economisch model. Dat is feitelijk niet meer dan moderne slavernij. Daarnaast is de honger naar meer altijd groot genoeg om het leven van een ander te beëindigen zonder directe noodzaak. Ook interesseert het de mens te weinig dat de aarde steeds minder bewoonbaar wordt door haar toedoen. De aarde mag blijven, maar de mens moet toch echt wel weggevaagd worden. Dat heeft niets met depressie te maken.
@Alquest | 07-10-22 | 11:21: Haha. Topreaguursel
Gefeliciteerd met je 70e verjaardag Poetin!
Iets wat telkens door mijn hoofd schiet: je bent 70 en je houdt je bezig met het voeren van een speciale militaire operatie (= geen oorlog). Vele doden en verdriet. Mijn opa van 70+ houdt zich toch met hele andere dingen bezig.
Geniet van je oude dag man. Bijzondere wereld.
Henk Krol heeft hem ook al gefeliciteerd...
Ik denk dat hij hier ook wel van geniet hóór. Het grootste potje Stratego dat je je voor kunt stellen.
Ik vind Biden op dit thema het minst teleurstellen.
Ik ben op dit moment ook niet ontevreden over het team fluisteraars rond Biden.
Ja maar het doet er niet echt heel veel toe wie nou precies de aanstaande nucleaire oorlog initieerd he? Als je een atoombom op je harses krijgt kun je lekker gaan roepen: "Maar dat is Putins schuld!!!" maar daar schiet je niet echt heel veel meer mee op dan he?
Biden is van het padje af. Afgelopen week vroeg hij naar een vrouw in de zaal: waar is die? Bleek die vrouw 3 maanden geleden omgekomen te zijn bij een auto ongeluk.
Een auto-ongeluk. Tja, bij Putin vallen ze vaak uit een raam.
OK, dus toen had hij het antwoord op zijn vraag, en toen?
@dekruidenier | 07-10-22 | 11:19:
Nee maar. Heb je dat zelf gezien of kwam dit van een van de duizenden debiele podcasts die hierover is gemaakt. Was iets langer geleden dan een week dis je loopt achter. Maar ja, het ultieme bewijs van zijn dementie is geleverd.
@John McClane | 07-10-22 | 11:20: dan draait ie zijn bejaarde lijf en kijkt een beetje ongemakkelijk en gaat verder dementeren voor de aanwezigen.
Henk Krolletje. Kan iedereen overkomen. Hilarischer was toen hij vroeg om een gehandicapte rolstoeler om te gaan staan zodat de rest van het publiek wat veren in zijn reedt kon duwen.
Al wat ouder filmpje dus met de leeftijd had het in dit geval niets te maken.
@BobDobalina | 07-10-22 | 11:21: Het was wat later op tv. vandaar. het blijft een steeds pijnlijker dementie probleem die Biden. Nou wil ie nog gaan voor een 2e termijn. Of zou hij dat morgen alweer vergeten zijn?
@ofarim | 07-10-22 | 11:31: Het zou leuk zijn als de Democraten de volgende keer met iemand komen die z'n hersens nog een beetje bij elkaar heeft. En de Republikeinen met iemand die überhaupt hersens heeft, dus niet Trump of zo'n vrome kwezel.
Maar voorlopig moeten we het nog even doen met Biden en die doet het in mijn optiek nog niet eens zo slecht. Ik vermoed dankzij zijn adviseurs, maar het resultaat telt.
"I don’t think there is any such a thing as the ability to easily use a tactical nuclear weapon and not end up with Armageddon"
Duidelijke taal. Dit is de enige taal die Russen begrijpen.
En het opa Joe seniel noemen wordt wel heel erg oud. Trump zei het het best. The Donald verliezen van een nog oudere man. Kan toch niet. Maar iedereen en zijn moeder die werkende hersencellen had stemde Biden. Niet voor Biden maar tegen Trump. Zo dramatisch is die kerel. Jammer dat we hier niet bijhouden hoe die Untergang van Trump verloopt.
Ja, weinig Trump-nieuws in de panelen. Terwijl er toch interessante dingen gebeuren in de VS.
Of zijn wederopstanding.
2024.
MAGA 2.0
Poetin is natuurlijk een dikke boef. Maar die Biden is ook geen lieverdje heur.
Zijn allemaal figuren die niet macht om kunnen gaan, kijk naar Rutte en Kaag.
Als ze aan de macht komen, slaan de stoppen door.
Uit redelijk betrouwbare (American Intell.) bron vernomen dat wanneer Poetin ook maar naar de atoombom knop wijst het leger een coupe zal plegen en wat het einde van Poetin zal zijn.
Sarcasme of heb je ook een bron?
Nou, de hele wereld gelukkig gerustgesteld.
Ik heb ook een bron en die zegt dat ik mijn huiswerk af moet maken voordat ik weer mag reaguren.
Andere tijden:
“Get ready Russia, because they will be coming, nice and new and ‘smart!’
Nou nou nou nou...
Ik heb de jodiumpillen al klaargelegd naast het wijnrek.
www.youtube.com/watch?v=zMnKNHNfznE
Lol, ik ben vast begonnen met drinken, hiermee wil je niet te laat zijn
@squadra | 07-10-22 | 11:17:
Lol ook dat liedje erbij
De enige die het verstaat is Poetin. Dat hoop je. Want deze man is compleet gek. Dus Biden, yes.
Ik heb mijn twijfels. De Engelse taal is niet Vladimir's sterkste kant.
Biden zuigt dit alles echt niet uit zijn duim. Je mag er van uitgaan dat hij wordt geadviseerd door kundige specialisten.
Die had George "dubya" Bush Jr. ook. Zijn militaire en politieke adviseurs adviseerden hem met klem on de NAVO niet verder oostwaarts uit te breiden, maar hij drukte dat er toch door. Aldus oud NAVO topman De Hoop-Scheffer die weliswaar een loopjongen voor de Amerikanen was, maar er wel met zijn neus bovenop zat.
Is Biden meer dan een buikspreekpop? Wie neemt die man nog serieus?
Z. roept tot wel meer dingen op. Die ¨pre-emptive' nucleaire aanvallen gaan er natuurlijk niet komen.
Het is al langer gaande, dat opleiden, van de oeks soldaten.
De EU stort zich in het wespennest en krijgt straks misschien wel echt op haar donder.
Was een goed voorstel van Zelensky: de eerste klap is een daalder waard.
Nee. Dat doet hij niet. En ja, het is helemaal niet zo'n slecht idee om het atoomarsenaal buiten dienst te zetten.
Heel goed, werkt altijd, eerst slaan dan praten..
Trump had dat inderdaad voorkomen, door Europa gewoon cadeau te doen aan de Russen.
Let's go Brandon!
De laatste generatie mensen op aarde. We zullen over miljoenen jaren worden herdacht en opgezet zoals de dinosauriërs
Als Nederland zouden wij het goede voorbeeld moeten geven door aan te geven dat wij een eventuele kernbom graag op willen vangen. Een beetje zoals wij ook als enige verantwoordelijkheid nemen voor de wereldwijde klimaatcrisis. Stem allen D66!
Twee dan maar. Eentje op de Haarlemmermeer en eentje op de Botlek. Dan kan na de flits het licht voor heel lang uit. Fascisme heeft steeds een ander gezicht...
@squadra | 07-10-22 | 11:13: Ook hier is van toepassing: Hoe meer, hoe beter:
'Een of meerdere nucleaire vuurballen zouden enorme hoeveelheden roetdeeltjes afkomstig van brandende steden tot hoog in de stratosfeer stuwen. Op een hoogte van 10.000 meter en meer zouden deze partikels het inkomende zonlicht grotendeels reflecteren en een wereldwijde afkoeling van de gemiddelde temperatuur veroorzaken.'
We kunnen Willem Alexander wel naar Vlad sturen met een mooi aanbod dat niet Oekraïne betreft. Bijvoorbeeld: Oké Vlad, als je je nu terugtrekt uit Oekraïne mag je China hebben. De NAVO zal zich er niet mee bemoeien als je China inneemt...
Een gek in het Kremlin, een dwaas in Brussel en een nutcase in Washington. "What could possibly go wrong".
Don't look up
Er zijn wel meer gestoorde gekken met een overdadige machtsgeilheid nu bezig. (Frans T. als voorbeeld, de Europese club etc.). Iedereen wil wel voor God spelen maar door de hele geschiedenis heen zijn er stomme fouten gemaakt. Zou Trump dit niet op zijn eigen manier recht kunnen trekken en binnen de proporties kunnen houden?
Voor de zekerheid heb ik toch maar alvast de tafelstoelen opzijgezet.
Dan stond Rusland een paar maanden later met 100.000 man aan de grens met Polen en de Baltische staten. Je moet ergens een grens trekken en dat is wat mij betreft bij het met geweld binnenvallen van een ander land.
Polen lid van NATO, was inderdaad aan de grens gaan staan maar meer ook niet. Je weet de staat van zijn leger. Was er een nieuwe koude oorlog uitgebroken. Meer ook niet.
Trump, de oorlogsheld die zich liet afkeuren wegens hielspoor. Die had inderdaad Oekraïne weggegeven aan de Russen.
Had niets uitgemaakt. De VS heeft zich weggetrokken uit Europa en is geheel correct meer bezig rondom China (Biden heeft de lijn van Trump overgenomen). Die paar grijpstuivers voor Oekraïne had Trump ook gegeven en er verder geen tijd aan verspild.
@HerzlichWillkommen | 07-10-22 | 11:18: De VS steunen Oekraïne met een fors pakket, het gaat echt om miljarden. Dat kun je niet bepaald 'grijpstuivers' noemen.
dan was oekraïne met instemming bezet en stond de volgende al op de lijst. 'I trust him' zei Bonkers nog.
@HerzlichWillkommen | 07-10-22 | 11:18: hahahah grijpstuivers
@Hoolicool75 | 07-10-22 | 11:14: de Amerikanen werken ook samen met Polen. De as Amerika-Polen is het sterkste in Europa. Mocht het echt mis gaan, dan komt daar de tegenstand/aanval van.
Wat is de gender van een kernwapen eigenlijk? Zijn ze bovendien wel inclusief genoeg? Dit zijn de belangrijke vragen.
Ze zijn heeel inclusief en maken geen enkel onderscheid tussen d6) stemmers en BBB realisten.
Joe
Dus zaten de Maya's er maar 10 jaar naast?
Nee, we hebben gewoon hen kalender verkeerd geïnterpreteerd.
Volstrekt niet seniel. Dit is de enige taal die Putin verstaat. Elke slappere formulering ziet hij een teken van zwakte, waardoor hij er een schepje bovenop doet.
Exact.
Ik begin met All Wheel Drive, maar loop dan vast. Help eens.
@Nuchternederland | 07-10-22 | 11:07:
Zelfde als Trump's cofveve maar dan een stuk langer
@Nuchternederland | 07-10-22 | 11:07: www.urbandictionary.com/define.php?te...
Ja, dan ga ik de energierekening ook niet meer betalen, doei.
Vind de titel van dit topic lachen. Stom mens, dat ik ben, maar moet er gewoon om lachen.
Ik vind de subtitel leuker.
Vergeet die twee mafklappers die nu over het Amerikaanse buitenlandbeleid gaan niet, Blinken en......(iemand weet het vast wel). Gestoorde haviken. Sluit zeker hierom niet uut dat de VS achter sabotage North Stream zit. Rusland kan immers gewoon de kraan dichtdraaien.
Niet teveel RT kijken, Tarak.
hahaha, die st putinsburgers
Biden maakt het nu een oorlog tussen Rusland en de VS. Knap hoor, dat de-escaleren.
Ja, jullie wilden Hillary niet: eigen schuld. Zij had een kundige man en veel ervaring.
Daarom heb ik ook tegen Hillary gestemd.
by the way, hoe gaat het eigenlijk met haar man en Epstein's connectie?
Bill was zeker kundig en ervaren. #Lewinsky
@Nuchternederland | 07-10-22 | 11:05: Ik ook. Ik heb zelfs op Trump gestemd. Wat een gekkenhuis bij de Nederlandse stembureaus overal in den lande.
@Nuchternederland | 07-10-22 | 11:05: die is er niet en wat doet het er toe?
@AntiZanicz | 07-10-22 | 11:32: www.msnbc.com/the-beat-with-ari/watch.... Zelfs bij MSNBC begint het door te dringen dat zegt wel wat, die hebben het eerst jaren onder het tapijt geveegd.
Hoezo niks? Er gaat voor weet ik hoeveel aan wapentuig die kant op waardoor Ukraine zich staande heeft weten te houden. Noem dat maar niks.
Hoe komt de Oekrainers aan al dat materiaal dan? De passieve kracht van Biden die niets doet?
De VS geven de meeste steun. Ook aan Polen trouwens. Die samenwerking is echt optimaal.
Oekraïne heeft de meeste steun van de VS, VK en Polen.
Maar het is tenminste geen Trump!
Zalensky gaat ook helemaal uit zijn plaat en wil een pre emotive strike. Ik zeg dat hij professioneel hulp moet zoeken voor zijn coke verslaving. Misschien samen met Hunter.
Tot nu toe handelt Biden die oorlog in Oekraïne erg goed af. Prima gewerkt Joe.
Helemaal mee eens!
@cugel | 07-10-22 | 11:05:
Joe weet al lang niet meer wat hij gisteren zei.
@Nuchternederland | 07-10-22 | 11:06: Tot nu toe geeft Amerika uiterst adequaat steun aan Oekraïne. Beter dan Trump die vast Poetin gesteund zou hebben. Of de rechtse debielen in Nederland die het er voornamelijk over willen hebben hoe oud hij is ipv of hij de juiste dingen doet.
@Après toi: eens. Dat doet hij echt prima. Door Biden escaleert het niet. En geeft veel militaire steun. Is ook niet zo knieperig als de EU of lidstaten. Heeft senioriteit duidelijk voordeel.
De VS hadden het ook goed toen ze de inval voorspelden, ik neem ze nu ook serieus (itt een flapdrol van een Rutte die de dreiging wegwuift).
Het is wel ernstig dat de VS hebben gezegd binnenkort geen militair materieel meer te kunnen leveren, omdat ze anders zelf tekort komen.
@cugel | 07-10-22 | 11:14: U heeft zeker wat tegen rechtse mensen?
Dat is jammer, ook links valt in uw mening wel te noemen.
@Nuchternederland | 07-10-22 | 11:06:
Ik weet ook niet meer wat ik gisteren zei, wie wel
het was waarschijnlijk weinig wereldschokkend
Maar eergisteren, tsjonge jonge ..
precies, Biden doet het gewoon goed en is een normale man die gewoon met de mensen kan verkeren.
Alleen rechtse zeloten koesteren het waanidee dat Bonkers een goede president was. Bonkers is de slechtste van alle 46
@Wim-Ig | 07-10-22 | 11:25: Eensch! Ik vind op zichzelf dat de Amerikanen het goed doen maar met Trump waren VS en NAVO waarschijnlijk nog iets assertiever geweest (net als ik gedaan had) en was Vladjeplatje Oekraïne helemaal niet binnengevallen. Dàt is het verschil...
En door het nu gekozen beleid staan we inderdaad voor de vraag of er een nucleaire confrontatie komt.
Dàt is het verschil.........
(Tegelijkertijd moeten we ook niet in paniek raken want Vladje speelt al vanaf dag één de 'madman' en de 'madman-strategie.)
Ik vind dit dreigement richting Putin tegen het "tactisch" gebruik van nucleare wapens ook prima afgemeten, en objectief gezien niet "seniel", beste @GS...
@Aristotalloss | 07-10-22 | 11:32: Trump stak zijn bewondering voor Putin niet onder stoelen of banken. En hij weigerde Oekraïne wapens te leveren, toen Zelensky geen 'dirt' over Biden bleek te hebben. Dus ik denk niet dat The Donald 'assertiever' was geweest richtin Putin dan Biden. Overigens begon de enorme Russische troepenopbouw bij de Oekraïense grens al tijdens het Presidentschap van Trump.
Realiseer je goed dat het steunen van Oekraïne ertoe zal leiden dat Rusland de oorlog gaat verliezen en dan grijpt naar smerige wapens en praktijken.
De tactiek zal daarom zijn dat Rusland wordt teruggedreven en dat er dan een Korea-achtig interbellum ontstaat waardoor Rusland geen gezichtsverlies lijdt.
Biden bepaalt trouwens niet wat er gebeurt, dat doet de legertop van de VS met het ministerie van Buitenlandsezaken. Wie nog meent dat de president de totale machthebber is, heeft op school slecht opgelet.
@Après toi | 07-10-22 | 11:50: Trump heeft wel degelijk wapens aan Oekraïne geleverd. En het was 100% legitiem dat hij de corruptie van Biden (jr.) aan de kaak wilde stellen.
@Bakkeleures | 07-10-22 | 11:54: Iets zegt me dat de Amerikaanse President veel invloed heeft.
@Après toi | 07-10-22 | 12:09: Je kijkt teveel films.
@Bakkeleures | 07-10-22 | 12:10: Nee, ik lees veel boeken. Ook over politiek.
@Après toi | 07-10-22 | 12:37: Oh, welke boeken over Biden heeft u al gelezen?
Als het in een boek staat, is het niet automatisch waar, dat realiseer je je toch?
@Après toi | 07-10-22 | 11:50:
Klopt. Trump was daarentegen geopolitiek en - vooral - economisch wel weer heel scherp op China ( en terecht ). Waar wij in de EU nog steeds niet verder komen dan een beetje gereutel voor de buhne ipv proactief een China-strategie op tafel te leggen.
Oftewel, ik ben bang dat we keihard de boot gaan missen.
REAGEER OOK