Haha. "Zwaardere gevels tegen plofkraken"
Expert is echt een pannenkoek
Social
Een geldmaat voortaan in een drie meter dikke muur van gewapend staalcementbeton met kevlar buitenlaag en aflakken met keihardium verf. Dat is volgens een "explosievenexpert" de manier om de tsunamisering van plofkraken tegen te gaan. Gaat Den Haag natuurlijk nooit doen, wegens TE DUUR en bovendien zijn die plofkrakertjes de voetsoldaatjes in de War on Cash. Geloof ons maar, bij iedere knal bij een Geldmaat krijgen ze in Stopera, Brussel en Davos vochtige broekjes. Daarom hiero het Driepuntenplan van Pritt. En de problemen zijn binnen een jaar voorbij.
1. Schiet iedereen in de buurt van een geldmaat tussen 03:00 en 06:00 uur neer. Allemaal leuk en aardig, die Vrijheid van Geld Opnemen. Maar we gaan weer gewoon pinnen op christelijke tijdstippen.
2. Ben je plofkraker, heet je bijvoorbeeld Taghi en ben je gepakt? Dan ben je niet alleen je huis en je paspoort kwijt, maar moet ook iedereen die Taghi heet Nederland binnen 24 uur verlaten.
3. Herinvoering gezellige diverse geldmaten en deze giftiggele monocultuur cancellen.
Reaguursels
InloggenCriminaliteit moet je meer kosten dan dat het je oplevert. Daarom rucksichtlos straffen.
Zeker bij geweldsmisdrijven en criminaliteit met grote kans op gewonden en/of doden het onderste uit de kan halen.
Indien dubbel paspoort nederlandse paspoort ongeldig verklaren en van dader tot 21 jaar ouders, broers en zussen
Het land uit.
Bij enkel-paspoorthouders een jaartje waddeneiland, met schepje een kruiwagen volscheppen, naar andere kant van eiland duwen, leeg gooien, opnieuw vullen, terug strompelen en weer van voren af aan beginnen.
Is het zo afgelopen met het gedonder.
Nog iets opvallends, die geldautomaten die je vaak in de gevel van een avond winkeltje, of zo'n Lebara winkel ziet, worden eigenlijk nooit geploft. Alleen jammer dat je daar altijd moet betalen om geld op te nemen.
Zou dat misschien een bedrijf van een neef of oom zijn? Of misschien wel de wasserette om geld weer wit te maken.
misschien ook een idee om de daders levens lang op te sluiten , in plaats van thee en een koekje te geven.
Nog een oplossing: Voortaan alleen nog geldautomaten in de muren van de moskees, dan zorgt 'de gemeenschap' er zelf wel voor dat het gauw afgelopen is.
iets met opwachten, achtervolgen?
Ik ben dan geen expert maar ik pleit voor veel en veel zwaardere straffen en daarnaast kaalplukking van de hele familie!
Het kan makkelijker: de drukgolf vernietigd het geld in de casette. Met inkt of een mes of hoe dan ook. Maar de banken vinden het wel prima dat ze minder automaten in stand hoeven te houden en de overheid wel prima dat cash ontmoedigd wordt, dus woon je boven een pinautomaat: wacht gewoon tot de BIEM
Ik dacht dat na 23.00 u. het geld uit de automaat werd gehaald om plofkraken te ontmoedigen. De bandieten hebben dan wel de plof en de kraak maar niet het geld. Zonde van de moeite.
Pakkans omhoog en iedere plofkraker een kogel door het voorhoofd, en binnen het jaar kan het woord plofkraak uit de VanDale.
Een flinke voorgevel is altijd welkom
Symptoombestrijding. Het echte probleem wordt niet aangepakt.
Ik snap alleen niet dat er nog mensen zijn die cash geld aanhouden. Je kan overal pinnen. Behalve dan bij je coke dealer.
Mijn dealer doet tikkies.
Ik ben een voorstander van cash geld, men hoeft niet alles te weten wat ik uitgeef en waar ik het uitgeef.
Het helpt vast als Audi's verboden worden.
amerikaanse "steake outs"bij de geldautomaten, inclusief snipers, leuke klus voor het leger
Ik pin iedere 26ste vd maand €400 voor boodschappen. Weet ik precies hoeveel ik nog heb voor de komende weken. Geen verrassingen aan het einde vd maand. Call me stupid dat voor mij werkt het perfect. Ook mijn kinderen krijgen hun zakgeld in cash. Met pinnen zien ze de waarde van geld niet.
Gewoon niet zwaar beveiligen. Je moet gewoon met een breekijzer die automaat uit de muur kunnen halen. Hebben mensen zonder explosieven ook een kans en scheelt heel veel schade.
Er worden weer veel oplossingen genoemd, maar er is bijna niemand die het heeft over de oorzaak. Die geldautomaten staan in veel landen ten oosten van ons gewoon op straat. Die zou je bij wijze van spreken met een steekwagen mee kunnen nemen. Toch zijn daar geen plofkraken of mensen met stevige steekwagens.
niet de oorzaak aanpakken, want door de afkomst van het merendeel van die figuren is dat stigmatiserend en racisme, nee de locatie is het probleem.
Die plofkraken doen wel wat Kaag en Rutte willen. Van het contante geld af door het onmogelijk te maken om aan contant geld te komen en dus alleen maar digitaal, zodat ze net zoals in Canada mensen met ewen volgens hun foute mening van hun geld af kunnen houden en kapot kunen maken.
Ik wacht na plofkraken in de Bijenkorf. Bij de Dior nektasjes. Netjes vraag ik een ieder daarginds of hun contant uit een plofkraak komt. Na elk gezellig gesprek leer je dan dat het slechts van drugs, entertainment inkomsten, of vader's witwas zaak komt. Jammer, maar hoop toch tegen de Kerst een keer de juiste beet te hebben.
Er is tech beschikbaar dat gas detecteert. Er is ook tech beschikbaar dat bij abrubte krachten zoals een explosie verfbommetjes triggert in geldcassettes. Er zijn bedrijven actief die beveiliging voor zulke apparaten ontwikkelen. Maar in NL is het allemaal te duur enzo. Doe eens wat R&D en het opblazen van die dingen wordt useless.
Ik ben niet direct een expert in plofkraken (ik mis het juiste taalgebruik, de afkomst en het uiterlijk), maar waarom knalt er niet een enorme verfbom als de automaat geploft wordt? Dat kan toch niet heel ingewikkeld zijn?
-
En dan graag eentje die ook de plofkrakers vol met herkenbare verf achterlaat.
We maken pinnen gewoon n tientje per keer duurder. Dan leert opa wel n keer normaal betalen.
Een panne(n)koek die het heeft over peperkoek-gevels. En dan wil GeenStijl ook al elke keer cookies plaatsen. En ik probeer een beetje af te vallen. Dan helpt dit niet.
Oh, en weten ze wel dat een plofkraak doen verboden is? misschien moet er gewoon meer voorlichting komen.
Ze zijn er al mee bezig, hier de eerste geldautomaat in Trutjeshoek. www.visitbratislava.com/wp-content/up...
Een bordje erboven in het Marrokaans, 'ga gewoon werken voor je geld'.
Zouden ze kunnen lezen??
Pritt for President!
Dat wordt een kip en ei situatie:
Stevigere/dikkere gevels= zwaardere explosieven=stevigere/dikkere gevels= zwaardere explosieven=stevigere/dikkere gevels= zwaardere explosieven=stevigere/dikkere gevels= zwaardere explosieven=stevigere/dikkere gevels
Wie wint?
De banken of de boeven?
De bank. Briefgeld kan alleen nog maar van 11:55-12:00 gepint worden.
Niks aan de oorzaak doen: 'we maken de muren dikker!".
Dat is een Rutte regeringen dingetje. Schijnoplossingen en maar vooruit blijven schuiven.
Eerlijk gezegd begrijp ik de weerstand tegen pinnen niet zo goed. Waarom zou je cash geld willen hebben terwijl je echt overal kan pinnen. Heb zelf al zeker een half jaar 3 tientjes in mn portemonnee zitten en daar kom ik maar niet vanaf want is niet nodig. Maar ja, ik zal er wel weer niks van snappen
Nooit meegemaakt dat er een pin, internet of bankstoring is waardoor er niet gepind kan worden?
@ReyNemaattori | 26-09-22 | 10:52:
Eens, ik heb normaal minimaal 100 euro bij mij.
Nu al drie keer een storing bij de pomp meegemaakt. Toch wel makkelijk dat je zo kan betalen zonder een of andere schuldbekentenis in te moeten vullen.
Niets mis met contant geld. Anders ben je compleet te volgen. Vraag mij af, hoe lang het nog duurt voordat je Mcdonalds consumpties, gevolgen hebben voor je zorg verzekering.
Maar ik zal er wel niets van snappen.
@yooooh | 26-09-22 | 10:58:De boodschappen in de gezondheidswinkel pin ik altijd, Burgerking en de drankwinkel betaal ik contant.
Mensen die te ver in de minbstaan even helpen met wat contant geld voor boodschappen of iets dergelijks kan dan ook niet meer!
Build that wall !
Jammer. Want geweldige apparaten. Haal je briefjes uit, en die geef je dan aan de winkel mijnheer en die, op zijn/haar beurt, geeft je dan kleinere briefjes terug en van die muntjes. *Goed na telt*
... met als resultaat dat IK met het gezeik zit "jij MOET bij-pinnen want je weet zelluf, er zijn geen pinautomaten s'avonds meer open in Tilburg". Vervolgens weer een vette fittie zoals ze dat noemen in Tilburg met een roedel van die Burberry-handtasjes-mannen, omdat ik ze niet meer laat bij-pinnen voor hun wiet- en hasj- rotzooi die ze bij hun lokale dealer contant moeten aftikken. Daar sta je dan met je zojuist aangekochte lange vloei en je pakje tipjes. Mispoes! Geen donnie's voor de coños.
Dan ga je toch naar The Gras Company op de Spoorlaan. geen gezeik, prima wiet en gezellige mensen aan de toog. Niks mis mee
@Arietjuh | 26-09-22 | 10:43:
Zijn de wietwinkels van die fraudeurs nog steeds open ?
Goedemorgen mevrouw, mag ik 50 gulden opnemen alstublieft?
even dit netjes invullen
www.voestalpine.com/track-solutions-n...
@small_town_dude | 26-09-22 | 10:47: Ja je kon toen in die tijd avonds ook geen geld opnemen, we zijn te verwend vrees ik.
Zoals mijn fans hier weten werk ik nu bij het Ministerie van Veiligheid & Justitie. Mijn collega's (v/v/x) zijn meestal ziek, zwak of misselijk. Indien überhaupt aanwezig en niet op cursus of in een meting. Of op vakantie. Ze werken ook veel hybride, want angst voor de Apenpokken. Of hun kat, hond of goudvis is ziek.
Hoe houd jij het daar uit?!?
@Louter Leuter | 26-09-22 | 10:39: Hij zit daar alleen
Alle deug-cursussen al met succes doorlopen ?
En Pietje zit te reaguren in de baas zijn tijd. Dus wat wil eigenlijk zeggen?
Versterking van de muren zou vooral tot gevolg hebben dat de gebruikte explosieven in kracht zullen toenemen en de schade rondom de explosie dus ook groter is. Het enige dat echt helpt is het beperken van de hoeveelheid geld op voorraad.
Dan kan je die automaten net zo goed helemaal weghalen, ze zijn nu al vaak leeg. Maar wellicht is dat ook het einddoel.
U heeft ook papiergeld nodig? Dame van plezier? Middelen?
@Muxje | 26-09-22 | 10:32:
Laatst een klusje laten doen door een vriend. Was wel op tijd begonnen met het melken van de pin automaat.
@Weethetallemaalniet | 26-09-22 | 10:39: Illegale Houthandel? :P
Ik ben er voor alle criminelen een bankpas te geven. Voor ze een plofkraak gaan plegen geven ze met deze pas een code in en de automaat geeft vrijwillig al het geld. Zo is er minder schade welke meestal groter was als het geld wat meegenomen hebben.
Zo werkt het wel, als je overvallen wordt kun je beter alles geven inplaats van weerstand te bieden, aldus 2022 Woke.
Ik pleit voor een zwaardere gevel om Nederland.
A: een simpele detector met een stevige afzuigventilator zou al wonderen doen.
-
B: in heel wat Nederlandse dorpen zitten die dingen niet in gevels, maar in zuilen op openbare plaatsen (pleintjes/plantsoenen) Handig, want daar wonen geen mensen boven. Zelfde recept in de steden, graag. Versterk die zuilen nu eens. Gewoon ouderwetse wapening en beton. En de kleinst denkbare ruimte achter de automaat, net genoeg voor service/bijvullen, zodat je alvast geen gaswolk van enige omvang kunt opbouwen. Zo, en nu het front van die automaten zó uitvoeren dat er nergens een gasslang ingeperst kan worden en er maar één opening inzit, namelijk: de uitgiftegleuf. En als nu die biljetten even een 'sluisje' / éénrichtingklep door moeten voordat ze door die gleuf komen....
Dat hebben ze heeeel lang geleden al op veel plekken ingevoerd. Je ziet op die plofkraakfilmpjes dan ook bijna nooit meer iemand met gascilinders sjouwen. Ze gebruiken nu militaire explosieven.
Zoiets hebben de automaten in Duitsland al, nu word geen gas maar C4 genomen.
@Muxje | 26-09-22 | 10:29:
-
Dan nóg is het wel handig om die dingen niet onder slapende mensen in gevels te hangen. Wij zouden natuurlijk ook de starre regelgeving (de Staat is weer eens haar eigen grootste vijand...) die het verbied om geld waardeloos te maken kunnen opheffen en het geld door middel van kleurstof of lijm voor de uitgifte waardeloos kunnen maken. De Nederlandse 'oplossing' (geldautomaten dicht tussen 23:00 en 6:00 uur) is natuurlijk van de gekke. Absurd in een ontwikkeld land in de 21e eeuw. Buigen voor de boeven.
@Muxje | 26-09-22 | 10:29: Trotyl heette dat 50 jaar geleden, kneedbaar explosief (kregen wij als soldaten oefeningen mee rond 1969).... hadden ze volgens mij al in de 2e WO.... kijk eens naar de film HEAT (uit 1995), daar koopt de acteur Val Kilmer dacht ik van dat kneedbare explosief (voor demolitie-doeleinden) om die geldauto op te blazen.
Goeie film trouwens, aanrader, de hele film hier te zien : www.youtube.com/watch?v=NxNo6EYrps0
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er vanuit de overheid masr bar weinig tegen gedaan wordt onder het motto "op naar de cashloze maatschappij"
inderdaad, gebruiken de stiuatie om een regenboogwens er stilletjes doorheen te duwen. Die plofkrakers bewijzen de WEF een grote dienst.
Waardere explosieven tegen sterkere gevels.
+Z
En ik maar denken dat de oplossing zat in buurthuizen en stageplaatsen. Silly me.
Inderdaad. De gratis kickbox-lessen zijn eveneens niet effectief gebleken voor het uitvoeren van ramkraken.
Nou, mefrau Gammelagammela van de PvdA zei net bij WNL dat Iran best wel een conservatief land is. Buurtvaders, dat is de oplossing!
Vroeger als kind was ik altijd geobsedeerd door de geldbussen in de grote C&A's en Bijenkorfen. Dan deden ze je geld in een plastic cilinder, die plaatsten ze in een buis en die werd dan opgezogen. En na een minuutje wachten kwam er een cilinder terug met het wisselgeld en de bon. Prima tegen overvallers en bovendien handig voor verkoopsters die niet konden rekenen. Na 1980 ongeveer heb ik dit systeem nooit meer gezien.
Bij onze Rabo hadden ze ook dit systeem. Toen hoorde je je geld nog aankomen, nu verdwijnt het geruisloos..
Ja grappig, bij banken hadden ze het ook.
'Buizenpost' heet dat, Dude!
Buizenpost.
Google maar eens op afbeeldingen
Pneumatic tube post
In Parijs liggen de buizen er nog. 450 kilometer aan buis.
In Berlijn 400 km.
En in Praag ook.
@bisbisbis | 26-09-22 | 10:29:
Boring
Het kan aan mij liggen maar die vent lijkt op Fred Hache.
Dan stapt dat tuig over op andere manieren om geld te halen. Plofkraken ze je voordeur omdat ze denken dat je een paar tientjes in huis hebt liggen.
Ze zijn al aan het overstappen naar juweliers.
Dus de krakers gaan dan niet met nog zwaarder geschut die dingen te lijf?
Volgens mij wordt de omgeving dat helemaal opgeblazen met nog meer slachtoffers als gevolg.
Geen flappentap meer, maar een bitcoin downloader.
Ik roep al jaren dat ze gewoon een mitrailleur moeten inbouwen... samen met een continue draaiende (infrarood) camera van zeer goede kwaliteit (en niet die van een aardappel)... en komt er iemand anders lang die geen geld wil pinnen maar andere bedoelingen heeft, word automatisch de trekker gespannen, u weet wel hoe dat klinkt.
En dan net als Russische roulette overal kenbaar maken dat 1 van de 10 geldautomaten geladen is met scherp, alle anderen losse flodders.
Dan zijn die aanslagen op pinautomaten snel afgelopen.
PUNT!
Het voordeel is dat het geld door het vele bloed onbruikbaar gemaakt wordt, zoiets?
@jan huppeldepup | 26-09-22 | 10:19: Nee hoor, zoals Pritt al terecht opmerkt, in die nachtelijke uren is niet genoeg, ze schijnen het ook overdag te doen... wat kost tegenwoordig een 9mm UZI op de markt... boven de Geldmaat een uitbouw maken waarin ze die mitrailleur plaatsen, tegenwoordig is afstandbediening spotgoedkoop.... desnoods zet je (als mijn idee iets TE grof is) een mannetje in een centrale die 10 Geldmaten in de gaten houdt en dan op een knop drukt.... er is zoveel mogelijk tegenwoordig.
Met een etnisch profilerend algorithme erbij dat besluit welk risicovol uiterlijk preventief geruimd dient te worden?
@Zeurders | 26-09-22 | 10:47: Zoals ze bij de politie altijd zeggen, wij profileren niet etnisch... maar ja, sommigen gedragen zich nogal verdacht (met een risicovol uiterlijk) en dan moeten we wel he?
Leve de symptoombestrijding! De overheid vind het blijkbaar wel best, die wilden toch al graag dat cash verdwijnt zodat ze het volk beter in de gaten kunnen houden.
Het is pure lafheid van bestuurders om de oorzaak aan te pakken. Men hecht te zeer aan het pluche, wil de lucratieve baantjes niet op het spel zetten. Dit geldt vooral ook voor Halsema: ze wilde niet eens burgemeester worden, maar nu ze er eenmaal zit zal het regentenleventje wel zodanig goed bevallen dat ze het niet meer kwijt wil.
Ja hèhè Pritt, dat zeggen wij hier al jaren.
Dat elk straatschoffie van bepaalde afkomst blijkbaar zo makkelijk over zware explosieven beschikt is ook iets om over na te denken ivm aanslagen.
Gascylinders zijn legaal verkrijgbaar.
@Zeurders | 26-09-22 | 10:13:
Ze gebruiken zwaarder spul tegenwoordig, gasexplosies was in de pionierstijd.
Wat dacht je die Noorse boerenjongen die iets van 900kg kunstmest had gekocht?
Als je Netflix hebt, toch eens gaan kijken naar 22 Juli : www.youtube.com/watch?v=ZVpUZGmHJB8
@Keyboardspeler | 26-09-22 | 10:16:
Vroeger circuleerde er zo'n anarchy cookbook vrij op het web.
Ik ben voor bronbestrijding. Diegenen die een pad kiezen van criminaliteit kunnen op antartica in de gevangenis zitten zonder goede verwarming (11 graden maximaal). Ontsnappen is kansloos daarzo. Eens in de tijd starten we een kansloze oorlog en sturen we deze gevangenen naar een kansloze front waarbij 94% sneuvelt.
Dat doen ze in rusland al, precies zo. Alleen worden demonstanten tegen de oorlog opgesloten en niet de criminelen.
Verdediging is de slechtste verdediging. Zoiets was het toch?
Nee. Lik me lul is ook een Wals. Uitspraak van een bekende Amsterdamse advocaat.
Jammer dat dit soort tuig ervoor zorgt dat we straks alleen wijken hebben met betonnen gebouwen en kale depressieve pleintjes.
De rest is gesloopt en ondergekliederd.
Je ziet ze hier en daar al.
Ik nomineer bij deze het Sierplein in Amsterdam Nieuw West. What's in a name? Daar kan prima het WK Op de Grond Kwatten worden binnen gehaald.
Is punt 2 ook uit te breiden? Niet alleen iedereen die Taghi heet moet Nederland verlaten, maar ook iedereen die niet Taghi heet maar wel dezelfde dubbele nationaliteit heeft als Taghi moet Nederland verlaten. Het aantal plofkraken zou daarna ongeveer 0 bedragen.
In oplossingen denken, het is zo makkelijk.
Waarom het magazijn met het cashgeld erin niet gewoon onder de grond plaatsen onder een dikke laag gewapend beton. Op het moment dat er een legitieme transactie plaatsvindt kun je het geld via een transportketting of misschien zelfs via buizenpost naar de uitvoeropening transporteren. Elke andere 'verdachte' handeling laat het apparaat ongemoeid. Of ben ik nou zo naief?
Waarom hebben we die dingen überhaupt nog in een buitengevel staan? Gewoon; eerst met een ID de ruimte vrijgeven waar je kunt pinnen scheelt ook al een hoop ellende.
Prima idee.
Goed plan. Duurt iets langer, maar is wel veilig.
Zeker ook een goed idee, veel beter zelfs dan mijn idee hier elders... waarbij de mitrailleur zorgt voor doorzeefde (licht-getinte) lijken rondom de automaat... ik zeg DOEN!
Als je veel zwaardere explosies in woonwijken wilt moet je dit plan zsm uitvoeren.
Of je doet iets aan de pakkans en de strafmaat in het algemeen, in Nederland. Beiden zijn hilarisch laag.
Handhaving is een lachertje. Maar ja de VVD spreekt er jaren keiharde taal over, hopelijk gaan ze ook nog ooit wat doen.
@Het brein erachter | 26-09-22 | 10:09:
Eenmaal in de 4 jaar spreken ze ferme taal inderdaad.
@Het brein erachter | 26-09-22 | 10:09:
Mmmm…
Hopelijk krijgt de VVD in de toekomst niet de kans om überhaupt iets te doen.
Misschien idee om geldautomaten te plaatsen in de muur van een pliesieburo. Kan de hermandad tout suit naar buiten rennen, vooropgesteld uiteraard dat deze bemand zijn s,nachts.
Mmm.
Het pliesieburootje op IJburg is al jaren dicht. Want efficientie. Straks wonen er daar 50.000 mensen, exclusief de 2.500 (vijf-en-twintig-hon-derd) containerwoningen voor jonge vluchtelingen (m/m) uit Somalie en Eritrea, op het nieuwe Strandeiland, Met inclusief zwemdiploma.
Na een (mocro-scooter) kraak kreeg ik het advies de voorgevel te verzwaren. Gevolg: bij de volgende kraak was de schade 10x zo groot!
Nogmaals. Bij de Appie stond ik laatst bij een cash only kassa. Hoe dan?
Beter dan pin only. Iedereen die met zijn horloge betaalt en verder niks bij zich heeft, laat staan echt geld.... Bij een serieuze pinstoring gaat half Nederland plat.
Typisch hoe men hier in Nederland denkt, niet de bron aanpakken maar het ze moeilijker maken.
en eerst duurder.... want wij moeten het eerst wel ff betalen
Hoe moeilijk kan het zijn voor een plofkraak 25 jaar gevangenis te geven?? Brengen mensen in levensgevaar, maar nee de "hulpverleners" mogen hun riedeltje van de kwetsbare klootzakkerij weer afdraaien. Pak dat schorem nu eens eindelijk aan, incl. familie (ook die "brave" zusjes want die geloof ik na 3 generaties al lang niet meer).
Het is nu eenmaal beleid om de meubels rondom de olifant weg te halen of vast te lijmen aan de grond ipv de olifant zelf te verwijderen.
De fabel over de Marokkaanse zusjes die wel heel goed studeren is idd bullshit. Die scoren steeds hoger in de misdaadcijfers, net als hun broertjes en neven. Fact.
@Piet Karbiet | 26-09-22 | 09:59: al jaren hoor...
@Tiscali-2 | 26-09-22 | 09:56:
Mooie tegel!
is het probleem niet op te lossen middels toeslagen voor potentiele daders zodat we de noodzaak wegnemen tot dit soort misdaad? /D66
Lijkt me beter om bij punt 2 voor ‘Jansen/Janssen’ te gaan. Ruimt lekker op en is er plaats voor nog meer plofkrakers. Dan wordt zoiets steeds minder rendabel en lost het zichzelf op.
www.cbgfamilienamen.nl/nfb/detail_naa...
ik stem voor het 3 punten plan met de toevoeging gratis geld voor iedereen.
Dat is een mooie, maar wat moet Taghi dan opblazen?
Iedereen. Dat ben ik ook, dus voor!
Iets met pleisters plakken en medicijnen tegen de oorzaak.
Zwaardere gevels is hardere knallen.
Hier in de bollenstreek "de oplossing."
Alle geldautomaten buiten weg.
Die zwaardere gevels zijn niet om plofkraken "te voorkomen", maar om de gevolgen ervan minder desastreus te maken. Met andere woorden, de 'expert' gooit de handdoek in de ring door te suggereren: laten we plofkraken opvatten als natuurfenomeen zoals aardbevingen.
Die "expert" is een pannenkoek! Dit kan een 11 jarige ook verzinnen... wat een armoede in dit land zeg! Ik heb dé oplossing maar wil daar ruim voor betaald worden.
Steeds meer geldautomaten staan in vrijstaande paviljoens, dat is al een grote verbetering, nu nog een met kunstmatige intelligentie uitgeruste Webcamcentrale en dan kan de Politie dit kwaad uitroeien.
Er bestaat vast wel software die realtime camerabeelden kan analyseren en zien of iemand bij de pinautomaat geld staat te pinnen of probeert de boel op te blazen. Als dat laatste het geval is, laat de software het aan de overzijde op het dak geplaatste computergestuurde machinegeweer gericht schieten.
en die beelden weer verkopen om wat vd investering terug te verdienen...
In plaats van een machinegeweer kan je ook een groot valluik voor de automaat maken. Verdachte handelingen? Donder je 5 meter naar beneden op een betonnen vloer....
@simon49 | 26-09-22 | 10:30: Geeft ook minder troep. Ja, dit idee is beter.
Geldautomaten alleen nog inpandig en altijd vooraf betalen bij de pomp. Zie? Ik los alle problemen gewoon zo maar op!
Automatiseer het probleem en geef de mensen met een bankrekening de mogelijkheid om thuis geld te printen.
Gewoon bitcoins op je telefoon. Pushmelding erbij en klaar is Klara.
Blazen ze dan mijn telefoon op...
Ja natuurlijk, weer aanpassen aan de crimineel.
Dikkere muren van de cellen waar je ze inpleurt zonder vreten lijkt me een beter idee.
En dan die muren langzaam op hun af laten komen (zoals in de film) totdat ze uit elkaar ploffen die ratten.
Maar idee nummer 1 van pritt heeft mijn voorkeur.
Maar om het leuke vuurwerk?
@RickTheDick.
Denk dat u dat gelijk heeft.
Ze kunnen dit uitstekend gebruiken als k.u.t. smoes omdat ze graag van cash geld af willen.
Die arme geldautomaten hebben niets misdaan en toch moeten zij het oplossen. De werkelijke oplossing is uiteraard het verkleinen van de daderpopulatie. Aangezien ze vaak twee nationaliteiten hebben is de uitweg helder.
haal het geld eruit snachts!!!
Al die panden die vrij komen wanneer al die bakkers failliet gaan kun je ombouwen tot pinautomaat-bunkers.
Fantastisch hoe u in oplossingen denkt. Er is straks een drinkwater tekort. Wellicht kunnen we wat met het regenwater doen in de herfst. Wat denkt u?
Of zoals in het buitenland; pinnen doe je in kamertje (in de bank) waar je alleen binnenkomt met je bankpas (ja kan gejat zijn) en waar dus ook x miljoen camera's in die kamer hangen. Doe je gek dan blijft de uitgang op slot. Ik hoop dat er iemand meekijkt en als hij gekke mensjes met helmen op ziet dan drukt hij op de blauwe knop.
Die banken waren net zo blij dat ze van die rotapparaten af zijn.
Je kan beter elke halve seconde een vonkje afgeven.
Voor een plofkraak wordt eerst brandbaar gas in de automaat gespoten. Dat moet je op tijd ontbranden, voordat er een zware explosie mogelijk is. Bijkomend voordeel is dat de crimineel een steekvlam in het gezicht krijgt.
Een extra zware gevel geeft alleen maar een hardere klap, dat weet iedereen die wel eens een rotje heeft ingerold met plakband.
Dat vonkje is meteen ook mooi voor rokers zonder vuurtje.
Dat is allang niet meer zo: vrijwel alle geldautomaten (ook in Duitsland) zijn uitgerust met een gasdetector. Criminelen gebruiken tegenwoordig zware militaire explosieven, die je blijkbaar voor een paar tientjes bij de juiste neven kan kopen.
Banken zijn inmiddels “bezig” (hoe moeilijk kan dit zijn?) met het plaatsen van verfcapsules in de geldcassettes. En de plofkrakers oefenen inmiddels op juweliers.
U was me voor, precies hetzelfde dacht ik ook.
@Muxje | 26-09-22 | 09:40:
Inderdaad, ze zijn al overgeschakeld op zwaar spul.
Bij ons in de duinen staan nog een aantal ongebruikte bunkers van de Atlantikwall.
Bouw ze daarin, die dingen zijn oersterk en niet te bereiken met een Audi of een scooter.
Ik zeg: doen!
Creatief. Out of the box. Ik zie dat graag.
Geldmaat verdiend al dat geplofkraak ook wel een beetje hoor... het is voor die plofkrakers ook iedere keer maar weer afwachten of er wel iets in zit, wij staan tenslotte zelf ook vaak voor een lege pinautomaat van Geldmaat.
Vaak? Hoe zo? Ik kom daar misschien 1x per jaar als ik voor de zekerheid wat cash meeneem naar het buitenland.
@Risingson | 26-09-22 | 09:39: Stond laatst in de rij voor de geldmarkt (het was de enige die het deed in de wijde omgeving). Veel regelmatige pinners daar: mensen (veelal bejaarden) die hun budget willen managen door het wekelijks te pinnen.
@Muxje | 26-09-22 | 09:45: En als je dingesen op Marktplaats koopt, die willen ook vaak alleen maar zwart betaald worden!!!11!!!
Ach, wilde vorige week een buideltje met muntgeld, 5, 10, 20 ct, storten.
Alle drie automaten buiten werking!
Leuk dat filmpje met Louis. Aardige kerel, jammer dat ik hem nooit meer tegenkom.
Misschien moeten die dikkere bescherming gewoon bij onze grens doen?
Cash is king.
Maar mensen die cash uit een muur moeten halen zijn in principe al onderdeel van het girale systeem. Echte handelaren & ondernemers halen cash uit hun klanten.
Waarom ook de oorzaak bestrijden als je de symptomen kunt….ja….lafjes tegenaan hangen?
Je kunt toch maar beter bij de overheid beleid maken. Dan kun je gewoon van iedere 1.000 Euro die een middeninkomen extra genereert door meer te werken er 870 Euro legaal van afromen. En dan vroom de camera inkijken en zeggen dat de sterkste schouders nu eenmaal de zwaarste lasten dragen in dit land, dat we ruimhartig moeten zijn voor minderbedeelden uit de rest van de wereld.
Heel wat makkelijker dan dat gekloot met die automaten en de kans lopen dat de automaat leeg is, of godverhoede ze de automaat in een stevige muur hebben ingebouwd.
Ik vind die Sander Schimmelpik een lul maar hij had wel een punt dat er over vermogenswinsten bij de rijkere Nederlander nauwelijks belasting wordt geheven maar een extra dag hard werken voor een loodgieter of stratenmaker nauwelijks loont.
Vermogenswinsten (nog) meer belasten, het klinkt zo makkelijk en solidair om van de welgestelden nog meer te roven. Het levert echter te weinig op, het is bijzonder oneerlijk (muv de vrijstelling van huurinkomsten) en lost het probleem van de verkwistende overheid op sociale zaken niet op. Arbeid loont niet omdat het te zwaar belast wordt EN omdat het sociale vangnet er veel te dicht tegenaan schurkt.
sandertje? die zijn eigen (on)vermogen in zweden heeft geparkeerd? salonsocialisten zijn het, al die journalisten en linkse partijbonzen.
@_pacman_ | 26-09-22 | 09:56: Huurinkomsten zijn niet vrijgesteld, die worden net als andere inkomsten uit investeringen belast: op basis van een fictief rendement.
Als een huisjesmelker met vermogen ben ik eerlijkheidshalve juist een groot voorstander van een heffing op basis van het werkelijke rendement, en dan niet selectief alleen huurinkomsten, maar alle rendement: op aandelen, dividend, verkoop van panden met winst, alles. Maar: geen rendement betekent geen belasting.
Overigens is dit wat de regering ook wil invoeren, ergens in 2025. Een van de weinige goede plannen die ze hebben. Huurinkomsten willen ze tot die tijd helaas wel apart belasten, maar ik vermoed nog wel enige juridische problemen daarmee.
@Muxje | 26-09-22 | 10:26: Gewoon inkomstenbelasting over heffen. Dat zijn het toch? Waarom zouden dat soort inkomsten anders belast moeten worden dan inkomsten uit arbeid? Maar dan wel alle vormen van vermogensbelasting weg.
Mooi om te zien dat de banken en OM dit risico neerleggen bij het MKB ipv bij zichzelf.
ik ben tegen geld
Als je ervan af wilt, kan ik je wel helpen!
* medemens graag de helpende hand toesteken doet *
REAGEER OOK