Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nationaal Coördinator Keti Koti zet copvodden bij de politie op de agenda

Kijk nou: een institutionele polarisatie-functionaris in Nederland!

Kijk nou dat is listig en vals: de Rijksoverheid heeft een “Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme” aangesteld (Rabin Baldewsingh, een niet onbevlekte PvdA’er uit 010) en die heeft geen agenda om anti-blank racisme aan te pakken, of discriminatie van Poolse seizoensarbeiders, of de achterstelling van vrouwen in zandgeoriënteerde geloofsgroepen. Nee, die gaat van Keti Koti een feestdag maken, pleiten voor excuses (lees: €€€) voor het slavernijverleden én de neutraliteit van de politie opheffen door tegen het verbod op het copvod te pleiten. Waarom is dat listig? Nou, als je nu nog tegen shariapolitiemensen in een blauw/geel gewaad en een Nationale Politietheedoek op hun hoofd bent, dan ben je een DISCRIMINERENDE RACIST en komt de Nationaal Coördinator je uit je bed halen en richting een sociaal vuurpeloton coördineren. Maak het nou. Deze NCDR gaat niets tégen discriminatie en racisme doen, wat sowieso in deze tijd en dit land al twee ontiegelijk marginale verschijnselen zijn, die gaat precies het tegenovergestelde doen door via een identitaire agenda de belangen van BIJ1, Op1 en die lui van Er Is Maar 1 Vod en Mohammed Is Zijn Proleet door te drukken. Gelukkig heeft het kabinet er nog geen zin en dat is mooi, want iemand die het niet op kan brengen om neutraliteit uit te stralen en zijn religieuze symbool belangrijker vindt, vertrouwen wij het geweldsmonopolie absoluut niet toe, en kan niet op onze erkenning van gezag rekenen. En dat heeft met racisme of discriminatie precies *niets* te maken.

Foto: Twee agenten van de Nationale Politie in overleg, 2023

Reaguursels

Inloggen

nu punt nl zegt: De plannen van Baldewsingh moeten een einde maken aan beleid en regels die leiden tot ongelijkheid op basis van afkomst.
Sluipenderwijs wordt normaal gemaakt dat het doel gelijke uitkomsten is, en niet gelijke kansen. Zo worden we klaargestoomd voor een samenleving waarin discriminatie de norm is, al wordt het niet zo genoemd.

Gelly P. Sprite | 20-09-22 | 07:52 | 1

Er zijn helemaal geen wetten en regels die mensen-van-kleur achterstellen.
Integendeel, op dit moment worden de autochtonen benadeeld in de procedures.

Dandruff | 20-09-22 | 07:59

De Westerse samenleving werd ooit de meest Vrije, Vreedzame, Tolerante en Welvarende samenleving uit de menselijke geschiedenis. Was dat toeval, dom geluk? Nou nee, er is eeuwenlang soms bloedig gevochten voor de benodigde voorwaarden.

Een van die voorwaarden is een neutrale overheid. Dat principe is bedacht in een tijd dat minderheden vaak als zondebok werden gebruikt. En nu willen we dus van een neutrale overheid af, nota bene op verzoek van een snelgroeiende religie die openlijk apartheid en zelfs (sexueel) geweld tegen "ongelovigen" predikt?
Hoe sympathiek zijn kopvodwouten in Saoedi Arabië en Iran?

En de belangrijkste voorwaarde voor Vrijheid, Vrede, Tolerantie en Welvaart is natuurlijk Vrijheid van Meningsuiting. Met die Belangrijkste Vrijheid aller tijden kon elk probleem bespreekbaar gemaakt worden. Van sociaal onrecht als slavernij en niet-kloppende wetenschappen ("de aarde is plat") tot corruptie en machtsmisbruik door de machthebbers. Zelfs de bevoorrechte positie van machthebbers inclusief kerk en adel mocht betwijfeld worden.
Maar die tijd is voorbij. Inmiddels zijn er enkele tientallen onderwerpen die niet meer besproken kunnen worden zonder dat sprekers te maken krijgen met ontslag, schijnprocessen, intimidatie of erger. Zelfs tot voor kort gewone woorden zoals "blanke", "vrouw", "tassendrager" of "neger" zijn ineens omstreden. Ook kritiek op het beleid van de coalitiepartijen is ineens "kwetsend", ongeacht de desastreuze gevolgen van dat beleid. De oppositie mag wel voor van alles en nog wat uitgemaakt worden.

Het is naïef te denken dat een overheid die niet bekritiseerd mag worden er op vooruit zal gaan. Hoe mooi woordjes als "inclusiviteit" ook klinken. We zitten ondertussen met diverse gigantische baantjesmachines die eigenlijk niks kunnen. Onze overheid faalt op alle belangrijke punten; veiligheid, zorg, onderwijs en infrastructuur. Ondertussen worden er jaarlijks vele tientallen miljarden uitgegeven aan helemaal niks.

En zo komen we bij de niet onbesproken heer Rabin Baldewsingh. Wat is een "nationaal coördinator" nou helemaal? Wat kan hij, wat weet hij en wat wil hij leren? Behalve geld graaien en nog meer geld onder bevriende clubjes verdelen?
Hij is tegen racisme en discriminatie zolang dat *niet* valt aan te tonen, dus als er in een klein (familie-) bedrijf alleen blanken werken (alleen Turken, of Chinezen mag uiteraard wel).
Maar wat gaat Rabin doen tegen aantoonbaar racisme, zoals het anti-blanke sollicitatiebeleid door onze overheid? Overigens een overtreding van grondwetsartikel 1, maar dat terzijde?
En wat gaat rabin doen tegen anti-blank geweld op pakweg 95% van de kopschopfilmpjes? Of we nu aan kunnen tonen dat dat racisme is of niet?

Het steeds minder Westen is in verval. Agenten die een religie van "superieure" mensen mogen uitdragen; aanklagers en rechters die de oppositie systematisch keihard aanpakken; tegelijkertijd gewelddadige gekken op de samenleving loslaten; overheden die hun eigen wetten en zelfs de grondwet systematisch overtreden; en een elite van nikskunnende graaiers die boven alle kritiek verheven is; die zelfs bij grootschalig falen altijd vrijuit gaat.

Dandruff | 20-09-22 | 07:52

Dit land is in verval.

donkeyman | 20-09-22 | 07:28 | 1

Niet alleen dit land helaas, het hele ooit Vrije Westen.

Dandruff | 20-09-22 | 07:56

Excuses. Op zich aardig gebaar. Maar aan wie? En daaraan vast komt snel de roep om betalingen. Dan is weer de vraag aan wie dan. En hoeveel? En hoe lang? Maar misschien is het een aardig idee, we betalen alle nazaten van slaven en som geld via een of andere ingewikkelde berekening en daarna eist de staat als kwitantie dat daarna nooit meer het verleden als slaaf nazaat als excuus voor wat dan ook wordt aangehaald. Er is immers betaald, klaar.

Beste_Landgenoten | 20-09-22 | 01:57

Steeds een stapje verder. Eerst agenten met hoofddoekjes. Dus waarom geen rechters met hoofddoekjes ? Dat is de onvermijdelijke volgende stap. En daar sta je dan opeens als Nederlander in een rechtszaak tegen 1 of andere moslim, en de rechter draagt een hoofddoekje. Dan zegt mijn borrelende onderbuik dat die rechter niet altijd helemaal onpartijdig zal zijn. Een gelovige is immers belangrijker dan een ongelovige. Daar is die religie heel duidelijk over. Vrouwen mogen van mij best een hoofddoekje dragen, maar de consequentie daarvan is dat zij dan GEEN politievrouw of rechter kunnen worden. Kiezen of delen. Deal with it.

Asteroid-B612 | 20-09-22 | 01:20 | 2

Tijdje geleden droegen rechters nog een pruik

Beste_Landgenoten | 20-09-22 | 01:47

In theorie kan dat nu ook, alleen heeft de rechter dan geen hoofddoek op. Kan nog steeds een moslim(a) zijn.

Dr.Diggler69 | 20-09-22 | 07:30

in iran willen veel vrouwen van hun copvod af, ze riskeren dan echter gevangenis-straf,of helaas hun leven,zoals vrij recent. ze zouden de boa,s en agenten eens moeten vragen wat die van religie in functie vinden, ik denk dat 99,9999% van deze mensen veel liever neutraliteit uitstraalt

de broeder | 20-09-22 | 00:48

Zum Kotzen ....................

Ervaringsdeskundige | 20-09-22 | 00:39
-weggejorist-
Ploertendodert | 20-09-22 | 00:26 | 1

In landen als Amerika, Canada, Engeland, Australië, Ierland en Singapore kunnen moslima’s werken bij de politie zonder dat ze daar hun hoofddoek voor af hoeven te doen.

vanvandaag | 20-09-22 | 00:12 | 3

Selectief vergelijken. In Amerika doen ze weinig aan het klimaat, laten we dat ook maar doen want wat ze daar doen is blijkbaar helemaal toppie.

hetmoetdanmaar | 20-09-22 | 00:46

Maleisië ook. En het went bijzonder snel en is ook niet een probleem daar.

Beste_Landgenoten | 20-09-22 | 01:59

Laten we dan ook net als in de UK sharia rechtbanken toelaten, nog meer goede ideeën?

Knip | 20-09-22 | 07:42

Welke debiel heeft zo'n coördinator aangesteld of überhaupt gewenst??? Dan heb je echt geen enkel respect voor de eigen autochtone bevolking meer??

Nederlanddraaitdoor | 19-09-22 | 23:30 | 3

Hij vind het zelf ook triest dat zijn functie kennelijk nodig is.

sioux_ | 20-09-22 | 00:07

Die activist Rabin Baldewsingh overspeelt zijn hand. prima , rapportje op het stapeltje en lekker laten verstoffen.

Biertjerbij | 20-09-22 | 00:48

Sioux...nodig is?? Dit is onnodig gedram met averechts effect..

Nederlanddraaitdoor | 20-09-22 | 02:17

Knap dat ze rascisme kunnen koppelen aan de scheiding tussen kerk en staat. Over een jaar of wat word ik ook waarschijnlijk moslim, zo n regressief geloof heeft zn voordelen als man zijnde, if you can't beat them.. nu gelukkig nog even niet..

Geilbaard | 19-09-22 | 23:23 | 1
-weggejorist-
BekiekUtMoar | 19-09-22 | 23:33

Ik word hier wel zo bloedlink om! Waar komt toch dat idee vandaan dat we voor iedereen altijd alles mogelijk moeten maken? Als je maar 1.50 meter bent kun je niet bij de politie, als je niet goed kunt zien kan je geen piloot worden, als je er voor kiest om je religieuze identiteit uit te dragen kan je dus niet bij een organisatie werken die neutraliteit moet uitstralen. Hoe moeilijk is dat nou?!!!

Schabolleke | 19-09-22 | 23:17

ik vraag me echt af hoe Rusland en China dit gezeik aan pak, dat gezeik met dat slavernij. die mensen die het hards roepen over de slavernij waren amber geboren in die tijd manmanman

Out_of_the_box | 19-09-22 | 23:09 | 1

Daar heb ze gewoon nog slaven dus weinig problemen ermee.

Beste_Landgenoten | 20-09-22 | 01:49

Houd kerk en staat gescheiden. Daar zijn we al mee bezig sinds de 17e eeuw en dat moeten we ook niet willen terugdraaien. Wat mij betreft zo seculair als in Frankrijk. Duidelijke scheiding van de rechtelijke macht en kerk. Geen gezeik over uitzonderingen, voorrang op minderheden en gelijksoortig geneuzel over diversiteit en intergratie. Duidelijke scheiding. Politie en haar uniformen zijn de ambtenaren in dienst van de Nederlandse staat, niet die van Pakistan, Suriname, Marokko of welk ander land dan ook.

Hendrik_Ijzerbroot | 19-09-22 | 23:08

Rabin is uit 070, wethouder. Hij zit er als pater familias tussen de hindostanen die bij hem gunsten ophalen. Zou de reden zijn dat in Den Haag buitenlandse reizen een ingewikkeld gebeuren zijn omdat de familie op gemeentekosten op werkbezoek naar Suriname kon. Maar is niet waar natuurlijk. Gelukkig maar.

Nichtsneues | 19-09-22 | 22:54

Ik ben een agent en geloof in Sinterklaas. Mag ik nu m'n mijter op naar m'n werk

AlfredJodokes | 19-09-22 | 22:48 | 4

En laat Edgar in godsnaam met rust

Humsico | 19-09-22 | 23:48

Zolang er geen kruis op staat. Of mag het daar weer wel? Ingewikkeld...

2tribes | 20-09-22 | 00:05

Ik ben een agent en geloof in sprookjes... kan iemand het voor mij voorlezen?...

BL!ZZ | 20-09-22 | 06:47
▼ 1 antwoord verborgen

En zo rollen politici die niets kunnen. Binnenkort een vacature voor de Nationaal Coördinator Gezellige Vrouwenbesnijdenissen.

Rhenium | 19-09-22 | 22:34 | 1

Er komt nu blijkbaar een onderzoek naar moslimdiscriminatie.
Niet naar anti-semitisme, niet naar christofobie, nee, enkel naar moslimdiscriminatie.
En naar stageplekken voor 'jongeren'. Blijft bijzonder meeste discriminatie op de arbeidsmarkt is op basis van leeftijd en beperking. Maar dat is blijkbaar niet hip. En blijkbaar wil men helemaal geen oplossingen.
Wat een k*tland is dit geworden.

Bataafje | 20-09-22 | 00:12

Het is overgeleverd door Aboe Hoerayrah dat de boodschapper van allah (PVDA) heeft gezegd: ”Geef de Joden en de Christenen niet als eerste de vredesgroet, en als jullie één van hen ontmoeten op een weg, dwing hem dan naar het smalste gedeelte van de weg.” Deze hadieth verbiedt Moslims om ongelovigen als eerste te groeten. Het vertelt ons ook dat wanneer het druk is op de weg, wij het midden van de weg zouden moeten gebruiken en de niet-moslims de zijkanten laten gebruiken. Deze hadieth toont de waardigheid van de Moslims en de schande en vernedering van de niet-Moslims. En dergelijk volk kan bij de politie?

wijsvinger | 19-09-22 | 22:30 | 2

Dat claimen van het midden van het weg/pad door mossels heeft een grote vlucht genomen de afgelopen jaren in de 020 straatbeleving. Ik maak het dagelijks mee.

aflaatverkoper | 20-09-22 | 00:25

Het zou mij niet verbazen dat dit ooit in de verkeerswet wordt opgenomen.

Xbitt | 20-09-22 | 07:15

Wanneer worden we nou eindelijk eens beloond voor het afschaffen van de slavernij en ontvangen we daarvoor de erkenning die we verdienen.

Ride_On | 19-09-22 | 22:29 | 1

Seponeren dus!

ceriel82 | 19-09-22 | 23:18

Religie is een keuze net als roken of tattoo’s of lid zijn van d’66 en ja dat kan nadelen opleveren en is geen discriminatie! Deze gesjeesde PvdA’er is een oen.

Zemko | 19-09-22 | 22:07

Ik wil meer aandacht voor de tot slaaf gemaakte salaris verdiener ( loonslaaf)
Herstelbetalingen, een eigen feestdag en excuses.

Drkildare | 19-09-22 | 22:01

Ik voorzie al wat er gaat gebeuren; aangezien wij Nederlanders een hekel hebben aan vrije dagen waarop er geen reet te beleven is gaan wij een gaaf festival organiseren ketkotpop (met enkel als doel om lekker een dagje te zuipen) dat wordt een enorm succes totdat de zwarte medemensen gaan klagen dat wij deze dag niet mogen claimen en dat het de bedoeling is dat wij ons op deze dag in een hoekje gaan zitten schamen.

Wim_Kut | 19-09-22 | 22:00 | 1

Scherp!

de ondode dichter | 19-09-22 | 23:09

Ik kan alleen maar zeggen dat hier geen woord Portugees bij zit en dat ik het hartgrondig eens ben met dit relaas, zonder dat mijn rechterarm daarbij omhoog schiet of er spontaan een bloksnorretje begint te groeien. Ik vind het niet vreemd of extreem dat mensen die in Nederland wonen, mogen verwachten dat de Nederlandse wet- en regelgeving, Nederlandse normen en waarden en Nederlandse taal leidend zijn binnen de Nederlandse cultuur, want waar heet dit land anders Nederland voor? En serieus, wat heeft neutraliteit van overheidspersoneel te maken met slavernij? Echt. Lul. Drumstel.

VBO_B_Niveau | 19-09-22 | 22:00

Excuses voor het slavernij verleden, tegelijk met de excuses voor het Bouterse verleden door Suriname, laten we er een mooie dag van maken!

Rattus | 19-09-22 | 21:52 | 1

Doe dan meteen ook even excuses aan alle afstammelingen van alle knechten, horigen en lijfeigenen? En kan Turkije dan ook even excuses maken aan alle Slavische volkeren vanwege de slavernij? En Italië voor de slavernij binnen het Romeinse Rijk? Zo blijven we lekker inclusief.

VBO_B_Niveau | 19-09-22 | 22:05

Hoeveel dames zijn er nu daadwerkelijk bij de politie die een kopvod willen dragen? En kunnen we die paar niet beter gewoon ontslaan wegens niet snappen van het concept UNIform en eenheid?

Ik ben er heel simpel in, een agente met een kopvod heeft geen gezag over mij. Als hij het belangrijker vind jouw geloof te tonen dan jouw functie zal ik je behandelen zoals dat volgens jouw geloof hoort. En dus heb je geen gezag en dien je je mond te houden als een man praat.

Gregovic | 19-09-22 | 21:51 | 2

Bijna goed, ware het niet dat je als kafir-man lager in de pikorde staat dan een vodvrouwtje.

Goed Volk Kijkt Weg | 19-09-22 | 22:17

Ze mogen sowieso niet een man aanspreken. En volgens de leer mogen ze zonder hun mahram de straat niet op, in ieder geval niet verder dan de dagreis van een kameel. Of zo.

wijsvinger | 19-09-22 | 22:21

Scheiding van kerk en staat. Dat is een van de fundamenten waar op onze maatschappij op gebouwd is, of moet ik zeggen was.

pooii | 19-09-22 | 21:46

Ik dacht toch echt dat die grapjas uit 070 komt.

Kruijffje | 19-09-22 | 21:36 | 1

Komt ie ook. Was hier heel lang wethouder onderwijs, dacht ik.

Dr_Johnson | 19-09-22 | 21:45

Dat gedram over hoofddoeken bij de politie blijft maar elke keer de kop opsteken. Kunnen net zo goed de sharia invoeren, met de huidige migranten instroom zal deze discussie ook niet lang meer duren.

johnyl | 19-09-22 | 21:36

Rabin komt uit 070, en is een heel naar racistisch mannetje met een voorkeur voor mensen van kleur.

Gallendebejaarde | 19-09-22 | 21:36 | 1

Hij is ook expert in wegkijken

Jacktheflipper | 19-09-22 | 21:48

Er zijn zwarte mensen, bruine mensen, rode mensen, gele mensen en blanke mensen. En die mogen bij de Nederlandse plissie allemaal komen werken. In hetzelfde UNIform. Want hier maakt men namelijk geen onderscheid. En nou optieften.

squadra | 19-09-22 | 21:34

Waarom verrast zo'n Baldewsingh ons niet met iets nieuws en verfrissends? Waarom was vanaf zijn aanstelling te verwachten dat hij a.h.w. de agenda van Bij1 zou promoten?
Omdat deze man weet dat zijn aanstelling - vanwege zijn Hindoestaanse afkomst - niet de goedkeuring had van de Afro-Surinamers.
Om die voor zich te winnen, moest hij wel met deze agenda komen. Anders was het voor hem: over en sluiten in dit baantje.
Daar hadden de Afro-Surinamers graag voor gezorgd. Lafaard!

Amsterdamsko | 19-09-22 | 21:32

Nooit, maar dan ook echt nooit zal ik in dit land een agent of boa accepteren met een religieuze uiting in het uniform. Of dat nou een hoofddoek is, een tulband, een keppeltje of een kruisje. Het sprookje waar je als diender in gelooft houdt je maar privé, het uniform dat je draagt dient ten principale altijd volstrekt neutraal te zijn. En als dat je niet aanstaat zoek je maar een andere baan.

harbi | 19-09-22 | 21:27

Als religieuze uitingen mogen, dan moeten andere levensovertuigingen ook mogen.
Dat je als ambtenaar gewoon een uniform van de Afrikaner Weerstand Beweging mag dragen achter het loket.
Dat Stefan Wijkamp (de Nederlandse Adolf Hitler) ook weer in zijn Hitler look op het werk kan verschijnen.

Osdorpertje | 19-09-22 | 21:24 | 1

"de Nederlandse Hitler" : lekker lullig, lekker Nederlands. Wat een freak is dat.

Asteroid-B612 | 20-09-22 | 01:23

"Zo wil Baldewsingh dat het niet langer verboden is voor mensen in publieke functies om geloofsuitingen te dragen. Zoals hoofddoeken bij de politie.''

En toch weer proberen, godverdomme. Nadat Pieter-Jaap Aalbersberg - tegenwoordig de NCTV - het in Amsterdam al eens geprobeerd had een jaar of vier geleden, dacht ik, komt nu een andere Nationaal Coördinator weer met dat onzalige voorstel.

Er is, of dat zou er m.i. moeten zijn in een moderne, seculiere samenleving, scheiding van kerk en staat. Dat betekent niet alleen dat de staat zich niet mengt in 'geloofszaken', het betekent ook, of zou het m.i. moeten betekenen, dat de kerk, of het 'geloof', zich beperkt tot het 'clubgebouw' (kerk, moskee, heksenkring, etc) en tot achter de voordeur. We gaan er geen reclame voor lopen maken in de openbare ruimte, en in publieke functies moet het eenvoudigweg verboden worden: ik wil aan het gemeenteloket te woord worden gestaan door een gemeenteambtenaar, ik wil bekeurd worden door politieagent, en die hebben een 'neutraal' voorkomen, hetzij door neutrale confectiekleding, hetzij door een uniform.

Ik wil niet aan dat loket te woord worden gestaan, of op straat bekeurd worden, door een duidelijk als zodanig herkenbare moslim, of door een gereformeerd vrijgemaakte, of door een Ajax- dan wel een Feijenoord-supporter, of door een fan van Metallica, etc, etc.

"Hiermee laten we de kans liggen om de politie te versterken, met name met een grote groep vrouwen."

Vrouwen die het hierboven geschetste onderscheid tussen kerk en staat niet kunnen maken, en onmogelijk politieagent of gemeenteambtenaar kunnen zijn zonder die hoofddoek, moet je totaal niet in je organisatie willen hebben. Die 'versterken' de politie niet, die ondergraven de autoriteit van de politie.

''Ook haalde Baldewsingh zijn voorstel aan om 1 juli een vrije dag te laten zijn, ter viering van de afschaffing van de slavernij. Ook dat staat niet in het actieprogramma omdat dit politiek vooralsnog niet haalbaar is.''

Ik mag hopen dat dat zo blijft. Als Bevrijdingsdag op 5 mei - een dag waar de meeste autochtone Nederlanders veel meer mee hebben dan Keti Koti - maar eens in de 5 jaar een nationale vrije dag is, dan is het ronduit belachelijk om 1 juli een nationale vrije dag te laten zijn.

Dr_Johnson | 19-09-22 | 21:23 | 1

Als de hoofddoek toegestaan wordt bij het politie-uniform, dan ook de vergiet voor een agent van de pastafarische persuasie.

Ramen, brothers and sisters.

Dr_Johnson | 19-09-22 | 22:13

Flikker nou gvd eindelijk eens een keer op. Kut multicul gezeik....

JP1973 | 19-09-22 | 21:19

Ze proberen het gewoon telkens weer, die hoofddoek er door drukken bij de politie.
Oh ja, en dan ook nog even heel vroom spreken over "hoofddoeken of keppeltjes". Bullshit, het gaat louter en alleen om de hoofddoek, laat dat excuuskeppeltje maar weg, daar kijken we dwars doorheen.

KeesBruin | 19-09-22 | 21:18 | 1

Ja. Ongelooflijk hè. Maar moslims, dat weet je. Verspreiding van het geloof is gewoon het belangrijkste.

Bij OP1 krijgt dit onderwerp ook podium. Je weet hoe Nederland rolt....

Bataafje | 19-09-22 | 23:00

Zoals u allen weet past het CBS regelmatig termen en definities aan. Wat zeer discutabel is maar geen haan die er naar kraait of media die het oppikt. Zo bestaat de allochtoon al een tijdje niet meer maar ook de term "niet westerse migratieachtergrond" is verdwenen. Het is nu louter "Nederlander" of "buitenlander". De eerste heeft een Nederlands paspoort, de tweede niet. Zo werden ook de grafieken die normaliter een bepaalde afkomst lieten zien ineens veranderd in Nederlander of niet Nederlander. Criminaliteitscijfers lieten ineens zien dat slechts 2% van de Nederlandse bevolking crimineel is. Dat van die 2% 80% van niet westerse komaf is, doet er niet meer toe. Zo ook de term "racisme". Komt in de grondwet niet voor want die spreekt over discriminatie in velerlei vormen waaronder "onderscheid op basis van huidskleur of afkomst". Wat gebeurd er nu in de kringen van onder andere de dikke van Dale: Betekenis
'Racisme'
Je hebt gezocht op het woord: Racisme.

ra·cis·me (het; o)
1
opvatting dat mensen met een bepaalde huidskleur beter zouden zijn dan mensen met een andere kleur, gebruikt als rechtvaardiging om mensen met een andere kleur slecht te behandelen
2
discriminatie op grond van huidskleur; = rassendiscriminatie.

So far so good.

De trend in linkse kringen is echter:

"Een veelvoorkomende racisme definitie is dat bepaalde rassen van nature superieur zijn aan andere rassen. Ten grondslag hieraan ligt het idee dat er menselijke rassen zijn die van elkaar onderscheiden kunnen worden. Dit komt voort uit het vroegere ‘etnocentrisme’ waarbij het ene volk zichzelf meer beschaafd vond dan het andere. Later zijn er meer natuurwetenschappelijke theorieën bijgekomen waarin vooral het blanke ras zichzelf als superieur zag."

Racisme wordt dus meer en meer louter en alleen een blank naar wit definitie gemaakt zodat andere huidskleuren en afkomsten zich altijd kunnen beroepen op blank racisme. Racisme is nu immers een white privilege.

Sliptong | 19-09-22 | 21:18 | 3

"Zo bestaat de allochtoon al een tijdje niet meer maar ook de term "niet westerse migratieachtergrond" is verdwenen."

Nee hoor.

"Later zijn er meer natuurwetenschappelijke theorieën bijgekomen waarin vooral het blanke ras zichzelf als superieur zag."

Fact check: True.

Neemt niet weg dat veel Japanners, de Han-Chinezen, sommige Joden, de etnische Russen, sommige zwarte personen van kleur, Arabieren, conservatieve Indiërs, Javanen etc. edoch het blank ras grossiert erin. Eigenlijk niet eens zo heel vreemd omdat we zo een beetje tot na WO2 zo'n beetje de hele wereld gekoloniseerd hadden en ons destijds en ook nu nog superieur achten. Beter dan andere volkeren (rassen). Nog steeds hoor. Maar sinds de jaren 60-80 is racist een beetje een smerig woord geworden. Daarnaast zijn de meeste mensen onwetend racist. Mijn oma en opa bijvoorbeeld. Prima mensen, wel racisten. Ze keken neer zonder enige objectiviteit op andere volkeren. Met name zwarten. Maar dat niet alleen ook die huppelkutjes die gek zijn op gekleurde mannen en ze zo zielig vinden zijn racisten. Wederom onwetende racisten.

Theodorus.Goldbach | 19-09-22 | 22:01
-weggejorist-
Nichtsneues | 19-09-22 | 23:03

@Nichtsneues | 19-09-22 | 23:03:

Linkse claims worden zeker wel gecheckt. Rechtse ook. En daarnaast is er niets rechts aan een racist zijn. Het is onwetendheid of domme haat. Niets meer. Verder is tribalisme binnen de moslimlanden of in Afrika niet relevant m.b.t. of blanken zichzelf als superieur zien of zagen.

Theodorus.Goldbach | 20-09-22 | 01:43

Is het een beetje uit te houden in Portugal, @VanRossem?

Rariteitenkabinet | 19-09-22 | 21:12

Onderussen in Iran, vrouwen protesteren tegen de shariapolitie. Maar hier is het prima hoor een hoofddoek. Echt totale waanzin in Nederland.

Okami | 19-09-22 | 21:08 | 1

Wanneer is de demonstratie tegen de Shara? Of wordt enkel tegen abortus wetgeving in de VS gedemonstreerd?

Bataafje | 19-09-22 | 23:02

Als keti koti een vrije dag is zal de rest een dag mogen inleveren. Want er komt geen dag bij, eerder vanaf. En dan komt het Suikerfeest en de rest. Dat betekent voor de rest inleveren of flexibel. En flexibel betekent geen extra’s tijdens werken op een feestdag. Iets wat er sowieso aan gaat komen….de 24 uur economie. Werken op bijzondere tijden/dagen en bijbehorende extra betaling is dan niet meer. Lang leve de sociaal Democraten.

swapper | 19-09-22 | 21:07

De blanke man mag alleen nog maar de rekeningen betalen.
Voor de rest mot ie z’n dikke, bleke bek houden.
Puberale jankerds, stampers en drammers met hun idealisme, gesteund door “weg met de blanke man” helpies verzieken de sfeer in dit land en preken enkel voor eigen parochie.
Dit land is geen samenleving meer, dit land is verworden tot een samenraapsel van kleurtjes en geurtjes, van cultuurtjes en religie, waar de minderheid hun plek opeist.
En dat noemen ze dan ineens democratie ofzo.
Wanneer komen die mensen eens met plannen, voorstellen, oplossingen waar iedereen wat aan heeft?
Gewoon iedereen..
Waarom praten moslims vooral over moslimdingetjes en vrijwel nooit over dingen in het belang van álle landgenoten zijn?
Ik stel de vraag, maar weet het antwoord natuurlijk allang.
Zelfde geldt voor Bij1, Denk, SGP(in mindere maten) en al die gesubsidieerde belangenclubjes.
In krijg onderhand de kots van al die weg met hun en weg met ons kudtmentaliteit types.
Intolerant zeikvolk dat tolerantie eist,
Manman.

Ruimedenker | 19-09-22 | 21:05

Ik zal er ook eerlijk over zijn. Een aanwijzing van een agent met een theedoek om, zal ik niet opvolgen. Net zo min als van een agent met een keppeltje op of eentje met wat voor religieuze uiting aan zijn uniform dan ook. Dan maar richting rechtbank. Dan kan ik die ook met opgeheven hoofd precies vertellen wat ik daarvan vind. Boete daarvoor betaal ik ook niet. Dan ga ik wel een paar dagen in het staatshotel.

Kopieerapparaat | 19-09-22 | 21:04 | 5

Veel plezier met het Centraal Justieel Incassobureau. Als je zo recalcitrant bent dat je problemen gaat zoeken met politie en later justitie voor zoiets triviaals als een keppeltje of een hoofddoek dan verdien je niet beter. Overigens is naast de FIOD het CJIB wel 1 van de organisaties in Nederland waar je hoe dan ook nooit ruzie mee wil hebben. Die boete blijft staan en zal blijven stijgen totdat ze genoeg hebben om te beslag te leggen op alles wat je bezit. Prettige wedstrijd!

Theodorus.Goldbach | 19-09-22 | 22:07

@Theodorus.Goldbach | 19-09-22 | 22:07: Klopt ja. In Nederland heeft de overheid het afpakken van geld van de burger geperfectioneerd, met als toppunt van de Nederlandse gruttersmentaliteit het in rekening brengen van "administratiekosten" voor boetes. Net als "loketkosten", ook weer zoiets debiels wat je alleen hier hebt.

Asteroid-B612 | 20-09-22 | 01:34
▼ 2 antwoorden verborgen

X66 en vvd in regering. Dus binnenkort gesluierde sharia polizei. Reken daar maar op. Dit houden ze net zo lang vol als “zwarte piet is nou eenmaal zwart”. Nu zijn ze zogenaamd tegen de sharia politie maar over een tijdje vinden ze het ongetwijfeld racisme als er géén sluier wouten zijn.

Ride_On | 19-09-22 | 21:04

I never owned slaves, you never picked any cotton. Deal with it....

Pittzz | 19-09-22 | 21:02

Excuses slavernij verleden?

Hebben we dat serieus nog steeds niet gedaan? Je hoeft maar de Bijlmer in te lopen om te zien wat de naweeën van eeuwen slavernij zijn. Tenzij je onwetend bent dan denk je misschien dat 'dat volk' gewoon lui en dom is, en ze vooral niet zo moeten zeuren. Slavernij is immers al ruim 150 jaar afgeschaft ofzo.

Uiteraard totaal blind voor het feit dat toen weinig veranderde behalve een mager loontje, en het tot op de dag van vandaag nog niet zo heel veel beter gaat. Nee, laat de regering maar namens de Nederlandse staat uitleggen dat hoewel niet direct verantwoordelijk het ons spijt dat het ooit heeft kunnen gebeuren. Zullen er wel weer huilbabies zijn die zeggen dat we zedan moeten ze schadeloos moeten stellen. Nou en? Ondanks veel tegenzin hebben de Duitsers ook miljarden aan de Joden betaalt.

Voor wat betreft religieuze uitingen ben ik niet zo voor maar een hoofddoekje moet kunnen als de dames dat prettiger vinden. Er staat nergens in de koran dat je een hoofddoekje moet dragen en heel veel moslima's doen het dan ook niet. Daarbij zijn hoofddoekjes niet een exclusief moslimdingetje. Zat andere culturen en religies waar ze dat ook doen. Boeien. Ook met baarden heb ik geen probleem. Staat velen wel stoerder dan niets of een snor.

V.w.b. van Keti Koti een nationale feestdag maken eens in de 5 jaar ben ik helemaal voor. Het is natuurlijk ook een stukje van onze geschiedenis. Maak er maar een soort van gezellig Zuid-Amerikaans carnaval van.

Theodorus.Goldbach | 19-09-22 | 21:00 | 14

@Theodorus.Goldbach | 19-09-22 | 22:17: De naweeën van slavernij, wat je daar precies ook onder mag verstaan, neem je niet weg met excuses voor het slavernijverleden noch met schadevergoedingen voor personen die zelf nooit slaaf zijn geweest. Het is sowieso de vraag in hoeverre je de situatie van sommigen als het resultaat kunt zien van "naweeën van de slavernij" (vaag begrip) of toch eerder als het product van andere factoren die niet of niet zozeer voorkomen uit het slavernijverleden.

countus | 19-09-22 | 22:58

@countus | 19-09-22 | 22:58:

Ja, als je iets niet wil zien dan zie je het niet. Ik geef eerlijk toe dat ik het tot een paar jaar terug ook maar onzin vond.

Theodorus.Goldbach | 20-09-22 | 01:51

@Theodorus.Goldbach | 20-09-22 | 01:51: En wat zou ik volgens u dan niet willen zien? Ik heb u er alleen maar op gewezen dat de "naweeën van de slavernij" een vaag begrip is en dat je je kunt afvragen in hoeverre zij een verklaring is voor de situatie waarin sommige gekleurde medelanders zich vandaag de dag bevinden. Dit nu, hoewel racisme niet helemaal verdwenen is, de gekleurde medemens er vandaag de dag qua rechten en bejegening duidelijk beter voorstaat dan tot enkele decennia terug.

countus | 20-09-22 | 03:21
▼ 11 antwoorden verborgen

Schaam je NOS, dit is geen nieuws.

Keutels | 19-09-22 | 20:59

Drammen drammen drammen.
Als kleine kinderen die snoep willen.

Duwbak_Linda | 19-09-22 | 20:59

Een hoofddoek staat voor een ideologie die een totalitaire staat voorstaat.
Gelijk een hakenkruis.

Hiram | 19-09-22 | 20:58 | 1

Deur open, nepotisme en corruptie erin, deur dicht.

MickeyGouda | 19-09-22 | 21:00

Al dat gedram. Al dat gezeik. Altijd tegendraads. Het is nooit goed. Alleen maar schreeuwen. Aan alle Sylvana-achtigen: word eens volwassen.

Leptob | 19-09-22 | 20:58

Heel eng die man! Sjaak windmolens… Was ook niet zuiver

Producent | 19-09-22 | 20:55

Nog even en dan loopt de politie ook nog met een schotel in de lip en oorlellen tot op de grond..

ceriel82 | 19-09-22 | 20:54

Maar dat ze er na tien generaties er nog moe van zijn dat begrijp ik dan niet.

De Profundus | 19-09-22 | 20:53

Welkom terug Van Rossem. Je werd gemist..!

flupsen | 19-09-22 | 20:52

Het voorstel zit er waarschijnlijk in om de kans dat de andere voorstellen het halen groter te maken. Over drie jaar kunnen ze dan dit voorstel nog een keer indienen en komt het er wel door. Baldewsingh is van een splinter partij en door niemand gekozen maar dat deert niet. Het kabinet heeft sowieso niet zoveel op met de kiezer.

Vula | 19-09-22 | 20:51

Wetsdienaars en ambtenaren moeten te allen tijden neutraliteit uitstralen. Het staat nota bene met zoveel worden op de wervingssite van de politie: 'Als persoon heb je een mening, kun je ergens voor of tegen zijn, maar als agent ben je neutraal. In hoe je handelt en in wat je uitstraalt.'

MickeyGouda | 19-09-22 | 20:49

Deze figuren brengen de logische tegenreactie alleen maar sneller dichterbij

ikworstelengadouchen | 19-09-22 | 20:49

Leg even uit: HOE gaan 'excuses' bijdragen aan (de bestijding van) : 'racisme'?
-
En á propos: wat staat er precies in de taakomschrijving van de NDCR? Staat daarin expliciet dat die zich ook bezig moet houden met het verleden? Of hebben wij hier weer eens (immers: Baldewsingh) te maken met een bombastische rolopvatting?

bisbisbis | 19-09-22 | 20:49 | 1

Het blijft toch knettertje dat een coördinator discriminatie ook exact doet wat zijn functieomschrijving stelt: het coördineren van de discriminatie jegens de blanke Nederlander. Wanne gek zeg. Overigens is het toestaan van openlijk zichtbare tatoeages bij de politie het domste wat ze konden doen. Het zet namelijk de deur wagenwijd open voor de hoofddoek. Geef het een jaar of 5 en de VVD is om.

The-loopy-cowboy | 19-09-22 | 20:49

Lol. Het heeft wel een hoog 'Huub huub Barbatruc'-gehalte.

MickeyGouda | 19-09-22 | 20:56

Petje achterste voren op, schande.

ceriel82 | 19-09-22 | 20:59

Zal vast wel wat te maken hebben met het aanstaande slavernij-fonds.
En die herstelbetalingen sluit ik ook niet uit.

"Dutch Government Plans to Launch Slavery Apology Fund
The Dutch government is said to be planning to apologize for its historic role in slave trade and set up a fund for projects that aim to raise awareness about the legacy of slavery.

The fund will be announced after the nation officially apologizes for its role in slavery by the end of this year or the beginning of next year, according to people familiar with the matter. It may be as big as 200 million euros ($204 million), the people said, speaking on condition of anonymity. The prime minister’s office declined to comment. (...)
This week, Dutch Prime Minister Mark Rutte is visiting Suriname where he will discuss the history of slavery in the country. Rutte told reporters on Friday that “a significant moment is to be expected later this year” concerning the Dutch role in slavery. " www.bloomberg.com/news/articles/2022-...

Abject | 19-09-22 | 20:48

Hierna volgt officiële erkenning van sharia rechtbanken.

HankHill | 19-09-22 | 20:47

Hoe zijn ze in hemelsnaam vanaf kolonialisme bij hoofddoeken beland? Zijn kennelijk mensen die niets weten over de slavernij in MENA noch over het historische imperialisme in dezelfde regio.

HerzlichWillkommen | 19-09-22 | 20:47

Zolang die blauwe kopvod maar een duidelijk herkenbare gele streep heeft (niet te verwarren met de Oekraïense vlag) en hun belangrijkste taak niet beïnvloed (rond rijden in een politie auto) zie ik het probleem niet zo.

W_F | 19-09-22 | 20:46

Dit soort oogklep idioten willen de bedoeling van het woord "uniform" niet begrijpen.
Wat betekent "uniform" en waar staat het voor.
Het is zo simpel, maar ja.. drammers will be drammers.

Gerf | 19-09-22 | 20:46 | 1

Precies. Zonder pet blijft het een nep agent.

W_F | 19-09-22 | 20:47

Nou klopt toch wel, als je een copvod draagt ben je een slaaf. Voel je je extra verbonden.

knutsel_ | 19-09-22 | 20:44

"Nationaal" gaat over een volk - welk volk?
Wat mijn volk is bepaal ik z e l f .

HogeNood | 19-09-22 | 20:43

Waarom doet iedereen zo raar tegen elkaar. Ik snap het niet.

Plukkieplukkie | 19-09-22 | 20:41 | 6

Geniet? Waarvan? Je belastingeld in de zakken van drammers zien belanden?

ceriel82 | 19-09-22 | 21:02

Sommige reaguurders willen voorkomen dat er straks homofielen aan hijskranen hangen. Snap je, plukkie?

Hiram | 19-09-22 | 21:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Een grote rol voor de meldpunten. Dan weet je het wel: het grote zakkenvullen kan gewoon doorgaan bij die clubs.

Muxje | 19-09-22 | 20:41

De VVD zal voor de Bühne nog even tegengas geven waarna ze gedwee gaan tekenen bij het kruisje voor deze linkse agenda om de coalitie in stand te houden.

Teluitjewinst | 19-09-22 | 20:40 | 1

Wrs zo net na een verkiezing.

Ride_On | 19-09-22 | 22:25

Mooi, Van Rossem is weer terug en gaat er meteen met gestrekt been in.

gestoptmetroken | 19-09-22 | 20:40 | 1

Lekker!

The-loopy-cowboy | 19-09-22 | 20:46

Religieuze uitingen zijn ook toegestaan bij de politie. Thuis, als je niet aan het werk bent. Staat het uniform van de politie je niet aan, dan moet je ander werk zoeken.

memanta82 | 19-09-22 | 20:38

U-Ni-Form. Dus wieberen met al die religieuze ongein.
Meer woorden maak ik er niet aan vuil.

Rico Tampeloerus | 19-09-22 | 20:38

Wat heeft het slavernij verleden met discriminatie van heden te maken ? En juist door te toleren dat er bij de overheid uitingen van religie plaats vinden, ben je aan het discrimineren. Je maakt dan onderscheid. Gewoon geen religie in de overheid. Discrimineer je ook niet.

HaaiBaai | 19-09-22 | 20:37

Dreinen, drammen en zeuren.

Wat volgt is dreigen..

Wijze uit het Oosten | 19-09-22 | 20:36

Prima advies, doen we niets mee. En door.

SterF... | 19-09-22 | 20:34

Hierbij benoem ik mijzelf tot Nationaal Coördinator Remigratie. Hou de media in de gaten voor mijn actieplan. Kan nu alvast verklappen dat ik vol ga inzetten op stimulering terugkeer naar land van herkomst van zéér grote groepen uitgeprocedeerden, illegalen, religieus intoleranten en inburgerweigeraars.

Zenzeo | 19-09-22 | 20:32 | 1

Ik stel voor dat u bij het NMI tienduizenden foldertjes besteld over de Remigratieregeling.
Want er is al een regeling waarmee je terug mag naar je thuisland en levenslang geld krijgt. Voor de verhuizing krijg je tot €10.000,- vergoeding.

Verspreidt u dan die folders in Schotelwijken?

theo-is-dood | 19-09-22 | 20:48


Advies Dialooggroep Slavernijverleden 'Ketenen van het Verleden':
In het rapport komt het adviescollege met aanbevelingen zoals:

Het starten van een nationaal onderzoeksprogramma naar het slavernijverleden en de doorwerking daarvan vandaag de dag.
Meer aandacht voor het slavernijverleden in het onderwijs en de pedagogische opleidingen.
Actieve bestrijding van discriminatie en institutioneel racisme in de gehele samenleving
Een nationale voorziening om de zichtbaarheid van slavernij te vergroten.
1 juli als nationale herdenkingsdag bijgewoond door de koning en de regering.
Over te gaan tot de rehabilitatie van Tula en andere verzetshelden.
Het instellen van een Koninkrijksfonds per 1 juli 2023 voor structurele en duurzame financiering van herstelmaatregelen.

Vooral die laatste is interessant want wat omvat dat fonds nou eigenlijk, wie gaat het beheren, en wie gaat er in graaien? Vragen, vragen, vragen.

Koninkrijksfonds "De koning van Spanje eer ik niet" , voor herstelbetalingen van Spanje aan Nederland voor de oorlogen en talloze mensenlevens die het gekost heeft, is zeker geen levensvatbaar idee?

Sliptong | 19-09-22 | 20:31 | 3

Plus teruggave roofkunst (in het Prado te Madrid hangt werk van onschatbare waarde van Jeroen Bosch, rara hoe komt dat daar)

Zenzeo | 19-09-22 | 20:34

@Zenzeo | 19-09-22 | 20:34:
Karel de Vijfde heeft die werken van Bosco - zo noemen ze Jeroen Bosch daar- gewoon gekocht

theo-is-dood | 19-09-22 | 20:50

Mag ik van jou de "NDCR" van "Woke".
Kwartet!!

Schadenfreude | 19-09-22 | 20:31 | 1

Goud! Tijd om een woke kwartet te maken!

Sliptong | 19-09-22 | 20:33

In Iran knippen vrouwen hun haar, verbranden hun hoofddoek na de dood van een jong meisje door de zedenpolitie.
En wij blijven die hoofddoek, die ook in Nederland door veel meiden vanwege sociale druk gedragen wordt (dat weet ik, want ik word soms aangesproken waarom ik er niet één draag, ik lijk Marokkaans), verdedigen in alle toonaarden.

letopuwzaak | 19-09-22 | 20:29 | 4

U ziet er Marokkaans uit en u wordt dan op straat door zo’n pantoffeldrager aangesproken? Omdat je geen doekje draagt? We leven hier toch niet in de Middeleeuwen?

theo-is-dood | 19-09-22 | 20:52

Wat betreft de sociale druk. Had ooit eens een gesprek tussen een Nederlander en twee Marokkaanse vrouwen mogen beluisteren. Vrouwen beklaagden zich over die enge mannetjes met baarden en hun gebrek aan vrijheid. Aanleiding van het gesprek was de relatie van de man met een andere Marokkaanse.

swapper | 19-09-22 | 20:52

@BobDobalina | 19-09-22 | 20:32:
Dat denk ik ook. Jammer dat er weinig visie over bestaat. En vooruitdenken over wat wenselijk is.
@Theo. Nee, erger, door de meiden die er wél één dragen. Bekeken en aangesproken. Zo vaak, het is echt geen uitzondering. Dus ik kan weten hoe echte Marokkaanse meiden zonder hoofddoek zich dan voelen. Overigens wordt mijn nichtje wel door de pantoffeldragers aangesproken (bespuugd, geduwd) als zij haar zien lopen met een 'zwarte vriend'. Uiteraard alleen in bepaalde wijken. Ik woon daar gelukkig niet.
@swapper. Ja, tolerant zijn voor intolerantie... het is een paralelle samenleving binnen die van ons.

letopuwzaak | 19-09-22 | 21:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ja lekker duidelijk uit welke hoek deze agenda waait. En uiteraard geen woord over gelovigen die het tot slaaf maken van niet-gelovigen ook vandaag de dag nog steeds dikke prima vinden, want hun middeleeuwse lichtende voorbeeld deed het immers ook.

Zeurders | 19-09-22 | 20:29 | 1

Dat heeft u mooi verwoord, vind ik.

HogeNood | 19-09-22 | 20:49

Baldewsingh was niet in 010, maar in 070 als wethouder actief, waar hij vond dat het stadhuis te wit was. Dat klopt. Het wordt niet voor niets al vanaf de bouw het IJspaleis genoemd. Bij de loketten in het atrium zie je dat de blanke medewerker in de minderheid is vanwege het jarenlange allochtonenvoorkeurbeleid.

drs.Nee | 19-09-22 | 20:28 | 3

Institutioneel racisme dus. Met dank aan de diversiteitscommissie.

Veepert | 19-09-22 | 20:34


Als je achternaam gelinkt kan worden aan slavenarbeid, mag je gratis je achternaam veranderen. Weet zeker dat mijn collega van vroeger, meneer Pik, die je absoluut niét bij zijn achternaam mocht noemen want op zijn 38e nóg steeds dat als een belediging ervaarde, zou wellicht ook best zijn achternaam willen veranderen. Maar hij mag dat natuurlijk niet (gratis). Dus nóg meer DiScRiMiNaTiE!
Ik zou mijn achternaam laten veranderen in Swingdeballs.

Leptob | 19-09-22 | 20:27 | 1

Ik ga voor hanglib

Piet-Kietelaar | 19-09-22 | 20:45

Maar door wie wil dhr Baldewsingh dan herstelbetaald gaan worden ? Op welke foute personen in zijn geschiedenis doelt hij ? India , Suriname , Verenigd Koninkrijk , Nederland , zijn ouders ?

Ambiorix | 19-09-22 | 20:26 | 3

De voorouders van Akwasi...?

Voor de Europese kolonisatie was de Ashanti Confederatie een belangrijke staat in West-Afrika, vooral van 1570 tot 1900. De rijkdom van de Ashanti was gebaseerd op de aanzienlijke goudvoorraden in de regio. Het waren vaardige goudsmeden. De Ashanti waren een machtige stam. De hoofdinkomsten kwamen eeuwenlang uit de handel in goud en slaven. De Ashanti waren slavenhouders die de slaven lieten werken in hun goudmijnen. Ook voerden ze een levendige handel, eerst met de slavenhandelaren die uit het noorden van Afrika kwamen. De slaven uit eigen stam en tot slaaf gemaakten van andere stammen werden verkocht aan handelaren van de Hausa-stam en Arabieren, die ze vervoerden naar het noorden van Afrika en naar Klein-Azië. De focus verschoof later toen er contact kwam met slavenhandelaren uit Groot-Brittannië, Frankrijk en Nederland die slaven nodig hadden voor hun plantages in Amerika en het Caribisch gebied. Omdat deze handel er toe leidde dat men veel meer slaven nodig had, leidde dit tot een aantal grote expedities in de omgeving waarbij veel mensen van andere stammen maar ook van de eigen achtergrond tot slaaf werden gemaakt en doorverkocht"

Air van Boven Dorens | 19-09-22 | 20:28
-weggejorist-
Ambiorix | 19-09-22 | 20:46
-weggejorist-
Ambiorix | 19-09-22 | 20:48

Stuur al die gesubsidieerde pro-kopvodders een dagje naar de hel die Iran heet.
Krankzinnige idioten.

van stampij | 19-09-22 | 20:25 | 2

Waarom niet permanent...?

Air van Boven Dorens | 19-09-22 | 20:26
-weggejorist-
ChalinaRosa | 19-09-22 | 20:29

Mensen die voor andere mensen bepalen óf, wanneer en in welke mate zij zich gediscrimineerd, gekwetst of anderszins achtergesteld of benadeeld dienen te voelen zijn zelf de allergrootste racisten...

Air van Boven Dorens | 19-09-22 | 20:25

Wat een raar verhaal, dat NCDR programma. Er staan geen concrete acties in. Als er al iets staat, is het verstopt in grote lappen tekst.

De punten die het nieuws komen, staan in de aanbiedingsbrief. Onduidelijk is echter of die ook onderdeel zijn van deze “aanpak”.

Kansloos dit.

SamV | 19-09-22 | 20:24

NCDR, ik kan er niet méér in zien dan een vehikel voor allerlei activistische groeperingen om aandacht en subsidie af te dwingen.
"We are The Woke, you will be assimilated, resistance is futile."

Schoorsteenveger | 19-09-22 | 20:22

Heeft Gekke Geert al getwitterd dat ze 'knettergek' zijn geworden?

Red shirt | 19-09-22 | 20:22 | 2

Hij zou gelijk hebben.

Lubbberrtt | 19-09-22 | 20:23

Een politievrouw met hoofddoek is ook absurd.

Wattman | 19-09-22 | 22:35

In Iran is net een vrouw vermoord die haar hoofddoek te losjes droeg. Wat vinden de antiracisten en feministen daarvan?

thanseeuwen | 19-09-22 | 20:19 | 4

Volgens hun is het dragen van een hoofddoek geen verplichting maar een vrijwillige keuze. Betreffende Iraanse mevrouw heeft zich dus vrijwillig en uit vrije keuze laten vermoorden. Niets aan de hand dus...

Air van Boven Dorens | 19-09-22 | 20:23

Die zullen jou vragen om een bron, omdat in Iran bijna alle vrouwen hun hoofddoek losjes dragen dat je niet eens meer over een hijab kunt spreken.

Cobarde | 19-09-22 | 20:23
▼ 1 antwoord verborgen

Goh iemand een baantje geven dat bestaat bij de gratie van het zoeken naar racisme. Wat denk je dan dat er gebeurt? Je verwacht het niet…

amateurrr | 19-09-22 | 20:18 | 1

Het is ook achterlijk zo´n baantje optuigen.

ChalinaRosa | 19-09-22 | 20:30

Keppeltjes en pijpenkrullen in de Schilderswijk. Ik kijk er naar uit. De overheid hoort neutraal te zijn behalve in Nederland.

Sliptong | 19-09-22 | 20:17

NCDR used "indoctrinate". It's super effective!
Netherlands fainted.

UnderTheDevil | 19-09-22 | 20:15

Islam gaat er gíllend, nee: gierend van de lach met de hele discriminatie- en racisme 'discussie' vandoor.
-
En die onsmakelijke reuzelkont van Baldewsingh in HP/de Tijd: ‘Tegenwoordig redeneert men dat je geïntegreerd bent als je alles van de ontvangende samenleving hebt overgenomen en wat je hebt meegenomen vaarwel zegt. Maar je kunt pas integreren als je de kracht van je oorspronkelijke cultuur vasthoudt, en tegelijkertijd ontvankelijk bent voor hetgeen de nieuwe omgeving je biedt'
-
Waarom hebben wij de baan niet meteen aan Sylvana Simons aangeboden?

bisbisbis | 19-09-22 | 20:14

Ik word zo, zo moe van dat dagelijkse gezeik over racisme. Zo moe. En die excuses, de absurde waanzin. Maar het gaat gebeuren. en dan volgen de herstelbetalingen. En de agente met hoofdoek. Over 30 jaar moeten alle vrouwen een hoofdoek op want respect betonen voor de, tegen die tijd, grote groep haatreligieaanhangers. Tegen mijn kinderen zeg ik: Smeer hem uit NL, want ze zijn totaal krankzinnig geworden.

TheBigKirth | 19-09-22 | 20:14 | 3

Maar waarheen?

antonconstandse | 19-09-22 | 20:22

Laat de eerste hajib dragende V/M/X zich bewijzen door een Boerkadragerster (geen idee wie eronder zit) op de bon te gooien. Wet is wet. Bij voorkeur in Amsterdam!
oh wacht...

De Treinende Rechter | 19-09-22 | 20:13

Ons land is langzaam aan DOODZIEK aan het worden.
Hoe lang nog voordat we de straat opgaan?
Eerst Rutte en Co wegsturen voordat ze ons land helemaal verkwanselen.
Wie gaat er orde op zaken stellen> Wie o wie

AnnaJL | 19-09-22 | 20:13 | 1

Kaas d'n Oude, natuurlijk.

Duwbak_Linda | 19-09-22 | 20:15

Een hoop geouwehoer van deze gasten terwijl ze op iets anders uit zijn nl. Money, heel veel money.

MK27 | 19-09-22 | 20:13

Als Keti Koti een feestdag een vrije dag wordt t.o.v. Bevrijdingsdag eens in de 5 jaar, verhuis ik naar Duitsland. Beloofd.

Sliptong | 19-09-22 | 20:12 | 2

Daar is het niet anders, ben nu in Hamburg voor m'n werk. Overnachting in hotelletje. Man, man, hier is het ook kapot. Ik als Nederlander ben de enige die Duits spreekt.

Ray Skak | 19-09-22 | 20:21

@rays kak: hotelletje aan de reeperbahn?

enfant_terrible | 19-09-22 | 20:27

Goed idee! Maar dan moeten islamitische vrouwen ook met een politiepet op naar de moskee mogen.

keestelpro | 19-09-22 | 20:12 | 3

En met de dienstschoenen aan.

Bugblatter | 19-09-22 | 20:18

En een leenknuppel in de hand.

Ray Skak | 19-09-22 | 20:21

Kikkers in een pannetje water.

SoepKip | 19-09-22 | 20:11

Is dat een mobiele verkeerszuil?

BrutusBosch | 19-09-22 | 20:12

LOL! Hier ook zo'n "Zeg mevrouwtje, wat zijn wij daar aan het doen".
Edit: jammer, link werkt niet. Maar zoek maar eens op Sikh largest turban!

Aristotalloss | 19-09-22 | 21:38

Maar misschien heeft hij wel hele goede onderbouwingen voor deze maatregelen.

Snel gelezen. Toch niet. Het zijn standpunten van deze meneer.

SamV | 19-09-22 | 20:11

Al die zwarte slaven hebben nog nooit 1 cent belasting betaald. Laten we daar eens mee beginnen. Wat een belastinggeld hebben wij niet moeten missen door al dat gezwartwerk...

Pa Nadol | 19-09-22 | 20:10 | 1

Ghe

WasHetMaarMakkelijk | 19-09-22 | 20:14

De eerste agent met keppel die ik tegenkom krijgt van mij een versnapering naar keuze.

de IJsman | 19-09-22 | 20:10 | 1

Hamkaas sandwich ?

Lubbberrtt | 19-09-22 | 20:26

Mamma mia. Of madre de dios? Zijn de mensen van het vliegende spaghettimonster wel evenredig vertegenwoordigd dan? Want als de 1 een geloof, heeft, dan kan de ander ook een fictief vriendje verzinnen met bijbehorende uitrusting.
nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghe...

MyCatIsDoingThis | 19-09-22 | 20:09

Onmiddellijk een pilot doen met agenten met religieuze symbolen. Ik stel voor als eerste de religie der Joden te nemen; Joodse agenten met keppeltje hun rondes laten doen in Amsterdam west, in Gouda, Utrecht Kanaleneiland. Lukt het, dan algeheel invoeren.

Nuuk | 19-09-22 | 20:09 | 3

Ik hou de camera alvast gereed. Goed plan! Groeten uit Gouda.

MyCatIsDoingThis | 19-09-22 | 20:11

Ghe! Begin maar vast putten te graven en doofpotten in te slaan, dit gaat hilarisch worden.

Sinterbikske | 19-09-22 | 20:49

Kruisjes in bijbel-band van Zwolle tot St-Philipsland

AntiZanicz | 19-09-22 | 23:42

Helemaal mee eens. Je mag pas een homo van een rots flikkeren als je een kopvod op hebt. Je mag pas een geldautomaat opblazen als je een kopvod op hebt. Je mag pas een moslimhater neerknallen als je een kopvod op hebt. Je mag pas een christen in elkaar timmeren als je een kopvod op hebt. Je mag pas illegaal een Miele claimen als je een kopvod op hebt. Helemaal mee eens. En dat is niet racistisch. Dat is tolerant en inclusief. Alleen als je een kopvod op hebt, natuurlijk. Anders niet.

Albert61 | 19-09-22 | 20:09

Ik wilde een boos verhaal typen over gebrek aan historisch besef, context, geschiedenis van de slavenmarkten, dat we het meest tolerante en inclusieve land ooit zijn en dat it soort lui doen alsof het nergens erger is, maar ik kom niet verder dan 'Jezus wat een gezeik over een verzonnen probleem'.

Hommel | 19-09-22 | 20:09

Neen. Op alle punten.

Lorejas | 19-09-22 | 20:08 | 1

En met terugwerkende kracht.

Hommel | 19-09-22 | 21:07

Ik vind het al verschrikkelijk, wanneer ik bij de gemeente, geholpen wordt door een hoofddoek (mijn vrouw is joods). Neutraliteit moet heilig zijn voor overheid. Geloof hoort thuis.

Schepvogel | 19-09-22 | 20:08 | 1

Gewoon om een ander personeelslid vragen. Doen zij ook als het nodig is.

Okami | 19-09-22 | 21:08

Ik ben ook voor een politieagentes in burka. Gezien mijn matige conditie zijn dat dan de enigen die ik met wegrennen er uit kan lopen.

2voor12 | 19-09-22 | 20:07

Strak plan. Ik ben ook tegen racisme.
Maar... ben wel een Nederlander, dus heb er geen rooie cent voor over.
Wie wel?

Ichneumonidae | 19-09-22 | 20:07

Zo lang Yesilgöz er zit, zie ik dat niet gebeuren.

En hopelijk nooit.

Bataafje | 19-09-22 | 20:07 | 2

Op haar eigen ministerie in Den Haag lopen ambtenaren in chador. In het ministerie en in diensttijd

theo-is-dood | 19-09-22 | 21:05

God verdomme. Moet kunnen.

Zwizalletju | 19-09-22 | 20:06 | 1

Moet excuses aanbieden zal wel tot heel erg gemeende excuses aanleiding zijn. Reli symbolen bij de politie kan natuurlijk niet. Op de Veluwe e.o. kan men dan een kruisje dragen en dan krijg je agenten in wier bijzijn je niet mag vloeken. idem natuurlijk voor baarden en doekdragers

AntiZanicz | 19-09-22 | 23:24

Het schreeuwerige toontje vd npo. Misschien nog even snel in het koffertje rommelen?

horsteknots | 19-09-22 | 20:04

Uitwisselprogramma, Nederlandse agentes naar Marokko, kijken hoelang het duurt.

Portugalisch | 19-09-22 | 20:04 | 3

Veel leuker: laten wij een paar pelotons van de Marokkaanse Gendarmerie Nationale inhuren voor een jaartje surveillance in 'krachtwijken'. Geef ze vooral een 'stevig mandaat'mee. Moet je eens opletten, hoe snel het over is met de would-be Taghi'tjes.

bisbisbis | 19-09-22 | 20:19

@bisbisbis | 19-09-22 | 20:19: Dat gaat meer voordelen opleveren, het claimen dat er rascisme in het spel is gaat dan ook niet meer op.
Dat gaan nog leuke woordenwisselingen worden.

Dezenaamhier | 19-09-22 | 20:30

@Dezenaamhier | 19-09-22 | 20:30: Ik denk het niet. Die meppen het tuig eerst bont en blauw en stellen daarna pas GEEN vragen.

goedverstaander | 19-09-22 | 20:55

Ik zit al jaren te wachten op de backlash tegen dit soort onzin.

Enrico Palazzo | 19-09-22 | 20:02 | 1

Stem FvD, Haga of PVV.

keestelpro | 19-09-22 | 20:23

Simpel staaltje onderhandelingstactiek en GS trapt er in.

nepa161 | 19-09-22 | 20:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland