Paroollezer heeft supermarkten tuk
Koopkracht: gered
Dit is dus waarom u moet blijven strijden in de War on Cash. Zodat slimme Paroollezers als Jan Pieter Nepveu het grootkapitaal een paar centen afhandig kunnen maken door slim gebruik te maken van de vrijheid van betalingskeuze in Dit Land. Kan zomeer één of twee cents per keer schelen, oftewel een euro of twee per jaar oftewel 160 euro op een mensenleven. 160 euro! Bedenkt u eens wat u daar allemaal mee kunt doen: 480 preien kopen, bijvoorbeeld, of 123 spuitbussen Workzone universele siliconenolie, of wat dacht u van 8533 stuks aanmaakblokjes. En als we allemaal net als Jan Pieter Nepveu onze boodschappen slim over verschillende porties gaan verdelen zijn de mogelijkheden helemaal eindeloos. Kom in verzet en rond de prijzen af IN UW VOORDEEL.
Reaguursels
InloggenLeuk bedacht, maar dit is illegaal omdat de opbrengst heel ver onder het minimumloon zit. Je kan die tijd beter besteden met vakken vullen.
Abbonnementje op het parool opzeggen, scheelt je 520 euro per jaar. Geen dank.
De kneuterigheid en eigenlijk ook de domheid spat er van af. Is dit nu het parool, schrijven zij (of is het: hen?) over Amsterdamse mensen en hun rekenmethoden. Net zoiets als dat het AD een item heeft over waarom je wasgoed zo slecht droogt met dit weer of hoe hang je het beste je gewassen slipje aan de waslijn. Zou je voor dit soort items een abo afsluiten?
Er gloort €2000,- per neus aan de horizon:
“ 2000 euro
De econoom ziet in andere landen inkomensondersteunende maatregelen. "Een eenvoudige maatregel die we nog kennen van de jaren '90, de Zalmsnip: elk huishouden kreeg 100 gulden per jaar." Een maatregel die het kabinet nu ook kan overwegen? "Het belangrijkste is nu de acute nood. Als binnen een half jaar een eindafrekening voor energie komt, krijgen mensen hoge bedragen voor hun kiezen. 2000 euro aan iedereen, zou kunnen helpen. Dat kost het kabinet dan 16 miljard euro."
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2440195-snel...
Een mens mag dromen nietwaar?
Tjeezes. Maak deze held Minister van Financiën. Die hebben we nog niet!
Dan hebben we in ieder geval een minister die op de centen let.
De inflatie is gered! Nou ja, minder in ieder geval.
Voor de klant is het 2 euro per jaar. Voor de supermarkt is het 2 euro per klant per jaar. U voelt hem al... Dat zijn duizenden euro's voor een grotere supermarkt.
Als cashless een ding wordt reken ik elk artikel apart af.
Gewoon veel transacties, veel blijven uitgeven .... kom je er vanzelf
We ronden-af !!
€311 / €14,80 = 21
De gasprijs is vandaag 21 keer zo hoog als op 4 januari 2021.
Succes om dat met 2 centen op te lossen gekkie.
Jamaar dat is de schuld van Putin.
@funda | 25-08-22 | 16:03:
Putin gaat de economische oorlog winnen van ons.
Wij zijn van 225,- naar €350,- pmd gegaan, ik ga me steeds meer afvragen of we ons maandbedrag niet beter naar €450,- kunnen opschroeven,
Ben bang dat we in Mei mss wel een rooitje bij moeten lappen.
En als wij dat hebben, heeft 80% van NL daar last van.
@Ruimedenker | 25-08-22 | 16:16:
De helft van Nederland heeft vaste contracten. Pak je gemiddelde jaarverbruik in m³ en vermenigvuldig met €3,- a €4,- en dan weet je de jaarprijs.
@Ruimedenker | 25-08-22 | 16:16: Tot er een energieleverancier failliet gaat en al die voorschotten in het niets verdwenen zijn. Beter zelf geld apart houden.
@HoezoStom? | 25-08-22 | 16:27:
Dat is inderdaad ook nog iets om rekening mee te houden
@HoezoStom? | 25-08-22 | 16:27: Inderdaad, juist niet doen en zeker als je bij een v d kleinere zit, de cowboys onder de aanbieders.
@Zwizalletju | 25-08-22 | 16:41: ik die al jaren (vanwege laag loon en werkende) een extra trui aan in de winter; en nu begint iedereen te piepen. Ik krijg geen compensatie van de overheid; dus weer een extra trui aan in de winter. Dank je wel Nederland, er zitten mensen in de kou
Prijs van een kalfskroket zien stijgen van 25 guldencent naar 2,50 euro. Stijging van 22x
@Schemerlamp | 25-08-22 | 20:21:
Pak havermout bij de Lidl van €0,59 naar whopping €0,69
Dat is zestien procent !
@PearlJamie | 25-08-22 | 19:47:
We krijgen allemaal €2000,- las ik ergens.
Belangrijker; waarom is het zo koud bij u? Eensteens muur? Stacaravan?
@Schemerlamp | 25-08-22 | 20:21:
Maar wel lekker !
Je kunt beter controleren of bijv de bonus wel goed is ingevoerd. Ik schat dat bij onze AH zo een 5 tot 10% van de prijzen niet goed zijn doorgevoerd in het prijssysteem, 99 op de 100 keer is dat in mijn nadeel. Dus bewuste manipulatie van de AH beheerder.
Ik heb bij AH zelden tot nooit een verkeerde prijs op mijn bonnetjes.
Bij klantenservice aangeven en klaar.
En nu delen door je uurloon?
Bij dat uurloon speelt de afronding ook een grote rol...
Het zal wel aan mij liggen, maar al die beweringen van deze meneer zijn flagrante onzin. Pinbetalingen van bv €15.43 worden ook gewoon €15.45. Ja zal je zeggen, maar €15.42 wordt dan ook €15.40. Tsja dat klopt. Ik zie die meneer al helemaal met zijn zelfscanner producten zoeken tot hij een getal met een 2 of een 7 heeft, zodat het wordt afgerond naar nul of vijf, als je echt niks te doen hebt in je leven, go for it! Wat een ridicuul kul verhaal. Tevens wil ik er nog aan toevoegen: (vorige keer ook zo'n zelfde topic) telkens ermee aankomen dat niet alle producten zo duur zijn qua boodschappen heeft geen zin, omdat telkens vergeten wordt dat die boodschappen ook te eten moeten zijn. Ik vind bakstenen, siliconen spray, stoeptegels van de praxis, en viltstiften enz nog steeds niet om te vreten. Kom nou eens met eetbare dingen dan, en ook niet de hele tijd met die prei aankakken. Dat weten we nou wel dat van die prei. Fijne dag verder
PIN betalingen worden helemaal niet afgerond.
Iets van een "prei index" zoals ook voor Le Big Mac ?
Nee.
Het is vooral een domme aanname.
@Ruimedenker | 25-08-22 | 15:18: Nee, dát is een domme aanname
@Stijl_Loos | 25-08-22 | 15:29:
Lul alsjeblieft niet zo stom.
Het is niets anders dan anti-Joodse propaganda.
De Duitsers konden er wat van, maar wat dacht je van de Fransen?
De aanname dat Joden gierig zijn en altijd maar met geld bezig zijn, is een lachertje.
Maar ga gerust je gang hoor.
@Ruimedenker | 25-08-22 | 15:35: " Anti-joodse propoganda" laat me niet lachen man. Is een gezegde, net als dat Nederlanders te boek staan in het buitenland als gierig. Dat zielige gedoe van iedereen die op z'n pik getrapt is als er eens wat gezegd wordt over een bepaalde groep moet ook maar eens ophouden.
@Waakvlam | 25-08-22 | 15:54: Heel klein verschil misschien dat het kenmerk dat Nederlanders gierig zijn nog nooit tegen ons gebruikt is als propaganda om ons massaal uit te roeien? Heb geen moeite met grappen over welke bevolkingsgroepen en welke onderwerpen dan ook, maar serieus deze kenmerken toedichten aan een heel volk zit wel op het randje.
@waakvlam
Laten we eens ophouden met die dommige aannames, dat Joden gierig zijn. Als je iets van de geschiedenis moet hebben geleerd is dit het wel.
@Sinterbikske | 25-08-22 | 16:00: Dus de joden werden uitgeroeid omdat ze gierig waren? Bedankt voor de geschiedenisles. Terug naar de schoolbanken zou ik zeggen. Jodenhaat kwam voort uit religie, de angst dat ze de wereld zouden overnemen door hun rijkdom en is al eeuwen oud. En by the way: Ik ben zeer pro joods volk, pro Israel en zeer zeker tegen jodenhaat in welke vorm dan ook.
@Waakvlam | 25-08-22 | 16:15: Het werd in de propagandacamgne tegen hen gebruikt. Er zijn tekeningen uit die tijd over dit onderwerp genoeg op internet te vinden. Helaas wordt het nu nog steeds door wat aanhangers van de islam tot aanhangers van links en extreem rechts tegen joden gebruikt, en dan mag je wat mij betreft best wel bedachtzaam zijn op het toedichten van deze karaktereigenschap aan een heel volk. Ben zelf Belg, moppen over domme Belgen hoor en maak ik zelf ook al mijn hele leven, beetje zelfspot is niets mis mee. Anders wordt het als het serieus als een karaktereigenschap gebruikt zou worden om een heel volk als minderwaardig weg te zetten met als doel haat te kweken en te voeden. Begrijp je het verschil wat ik aan wil tonen?
De Britten hebben daar een mooi gezegde voor: Penny wise, pound foolish.
Hier in Frankrijk betalen we gewoon per cent; niks afronding.
En ja: betaal cash, of binnenkort kun je niets meer cash betalen en weten Vadertje Staat en De Bank alles van je; inclusief CO2 voetafdruk.
Cash is King
inderdaad, in mijn vrouw hoeft ook niet te weten wat ik allemaal koop, waar en wanneer.
@small_town_dude | 25-08-22 | 15:02: *in = en
Hou toch op met die kletskoek! De overheid weet helemaal niks!
— Eind 2020 telde Nederland in totaal 564 coffeeshops verspreid over 102 coffeeshopgemeenten. —-
Deze sector alleen is al goed voor één miljard €€ aan zwarte omzet.
Bij de FIU in Zoetermeer werken een kleine 80 fte. Bij datzelfde FIU leveren de banken en money transfer kantoren miljoenen zogenaamde verdachte transacties per jaar aan.
De overheid slaat geen deuk in een pakje boter als het gaat over witwaspraktijken en de bestrijding daarvan.
Kortom, u hoeft zich voorlopig geen zorgen te maken
Voor 2020 was het in Duitsland ook: cash is king. Pinnen was dikwijls niet eens mogelijk of men dacht meteen dat je met een credit card wilde betalen. Dat is nu helaas allemaal anders. Maar PIN only zoals je in NL nogal eens hebt, zo ver gaat men dan ook weer niet.
Sommige mensen hebben tijd teveel.
En sommigen teveel geld. Of teveel aambeien.
Vroeger bij de bemande pompstations: Meneer, hoeveel kost een druppel benzine?
=Nou, die kunt u wel gratis krijgen.
Ok druppel hem dan maar vol.
U vraagt wat een druppel benzine kost. 1 druppel. Niet wat 15322 druppels kosten, dus klopt het van geen kant, vroeger ook al niet.
@Kopieerapparaat | 25-08-22 | 15:01: Calm down Shaniqua
Ik zou hem dan ook echt vol druppelen, met een pipetje. Daar ben je wel twee dagen mee bezig, schat ik. Kijken wie het laatst lacht.
Dat was toch al een sketch van Draadstaal, jaren geleden?
Begrijp het even niet... als je met je pinpas betaalt, betaal je toch nooit teveel ? Waarom zou je dan al die moeite doen om met contant geld te betalen ?
Bij 4,98 pint ie, zou contant 5,00 worden en bij 4,97 betaalt ie contant 4,95.
Nee, met pin betaal je doorgaans een paar cent meer omdat het exacte bedrag afgerekend wordt.... bij contant wordt nog steeds bij en af geplust om op een rond bedrag uit te komen
@Lorejas | 25-08-22 | 14:41: En bij 4,98 pint hij 4,98
@normanius | 25-08-22 | 14:44: Met pinnen wordt juist helemaal niets afgerond, dus je betaalt nooit meer.
@johnyl | 25-08-22 | 14:47: daarom pint ie bij 4.98. maar betaalt ie contant bij 4.97. bij de eerste betaalt ie niks teveel, bij de tweede heeft ie 2ct 'winst'
@johnyl | 25-08-22 | 14:47: Je krijgt alleen geen 2 cent korting
Een ingezonden brief uit het Parool van 19 augustus nú al op GeenStijl!
Alle media hebben altijd een voorraad komkommers voor als er te weinig gebeurt op een dag.
@small_town_dude | 25-08-22 | 14:44:
-
Sommige mensen ook.
Nee. Even lezen. Op 17 augustus (en dus ook geen 19 augustus) stond er een artikel in de krant met de kop "Ik zeg contant geld liever niet vaarwel" Deze meneer Pieter nogwat reageert daarop. En dat was dus vandaag ofzo. Heb ie em??
Vroeger werd er door moeders geklaagd dat in het grote verre Frankrijk tijdens de vakantie de boodschappen zo duur waren ten opzicht van Nederland. Ten dele kwam dit doordat ze stug dezelfde producten en merken in de kar wilde leggen als thuis, (hagelslag, pindakaas). Maar een aantal dingen zoals zuivel, vleeswaren, vlees, waren qua prijs gewoon kostbaar. Ik heb daarna rond 2005 eens voor mijzelf, 10 jaar na dato, en de exit van de gulden en de franse frank voor de euro, ook weer eens een paar dingen vergeleken, en kwam er toen achter dat de prijzen elkaar vrij weinig ontliepen. Maar als ik nu een vergelijking ga doen, wat er bij de Carrefour word afgerekend, vergeleken met onze eigen Albert Heijn, schrik ik me het apelazerus. Vleeswaren zoals ham betalen we hier inmiddels 2 tot 3x meer voor per kilo. Ook het reguliere vlees zit zo 50-100% boven het gemiddelde hier. Een pak spaghetti van 500gram van mijn favoriete italiaanse merk, in Frankrijk reken je 1.70 af, hier 2.89. Een pot jam kost een euro meer, de yoghurtjes van yoplait die per 16 voor 2.99 over de toonbank gaan daar, zijn 50% voordeliger dan het huismerk alternatief hier, op een puntje brie mag je een euro extra aftikken. En dan heb ik voor mijn eigen geestelijke gesteldheid maar niet naar de brandstofprijs gekeken die ze daar bij de supermarkt pomp rekenen. De EU zou gelijkheid brengen, een enkele mark, en meer concurentie. Het tegenovergestelde lijkt waar voor Nederland.
Alleen de zuidelijke landen lachen zich rot. Wij draaien overal voor op. En als het dan helemaal uit de hand gaat lopen staan we ook nog eens voor tientallen miljarden garant....
Uhm... De prijzen gieren hier ook de pan uit, hoor...
Het ergste is nog wel dat er sinds maanden geen Dijon-mosterd meer te krijgen is.
Echt nul...
Help Van Rechts: stuur mosterd!
* nee; niet de stijlloze scribent *
@JP1973 | 25-08-22 | 14:39: tientallen, ik dacht rond de 200 miljard?
Dan moet je daar E85 tanken voor tachtig cent per liter
Neef van mijn vrouw is slager in een buitenland.
Wij kopen kalfsvlees bij hem en zeggen lkr goedkoop bij jou. In Ned drie keer zo duur.
Lachen man, drie keer raden waar dat vlees vandaan komt. Fout, komt uit Nederland.
tja als je elke x 2 ct uitspaart en vervolgens wel een uur bezig bent, kan het niet uit
Als je verder niets te doen hebt kan het prima.
Hij vertelt er niet bij dat hij liever zelf de boodschappen doet en niet z'n kooplustige vrouw. Anders houdt hij geen cent meer over.
Lijkt me sterk dat deze kwezel een vrouw heeft.
@Spring Bruissteen | 25-08-22 | 14:37: heet hij soms “Dagobert Duck”?
Misschien kan hij beter gaan scheiden, en dan voor z'n gerief 2x per week naar de hoeren. Vermoedelijk is dat goedkoper dan een eigen wijf, en je kunt nog eens veranderen.
Briljant, steeds 1 of enkele producten kopen, waar de wissel naar boven wordt afgerond, en dat 30 keer op een dag totdat je week boodschappen gedaan zijn...
Ik gaat een keer per maand met de jerrycans naar België en tank alles vol. Kleine 100 liter met €0,27 per litee goedkoper is al €27.
Daarna doorrijden naar Aldi en Lidl wat daar goedkoper is dan bij ons. Hopvil Belgisch gebrouwen bier €0,49 voor een hakve liter blikje. Scheelt wel €0,63 op eenzelfde blikje Heineken. Zet ze naast elkaar, geen reaguurder kan de Heineken aanwijzen. Dat is alleen maar reclame wat je daar betaalt. Volle melk is daar €0,30 per liter goedkoper. Ik kan zo nog wel doorgaan, maar dan wordt het saai.
Terug thuis kan je zo €50-€75 per maand voordeel halen. Doen joh, laat je niet inpakken door een regering die niet meer kan beslissen. Ze hebben toch alleen maar bonje met Sigrid.
Bij de Belgische Aldi moet je Park bier meenemen, kwaliteit van Leffe, maar de helft goedkoper.
@small_town_dude | 25-08-22 | 14:47: Heineken is geen bier maar bocht. Chemische troep die niet eens op pils lijkt. Neem een Jupiler, Hertog Jan of zelfs Grolsch. Dat is beter te verteren dan die overhypte bocht wat Heineken heet.
@Waakvlam | 25-08-22 | 15:10: Stel oe an
Heineken aka paardenzeik. Zou mijn drankje daar niet mee willen vergelijken.
Alle reaguurders die kunnen lezen, kunnen ook het verschil aanwijzen. Beide blikjes zijn groen maar op de ene staat Hopvil en op de andere Heineken.
Ja jij haalt een keer in de maand volle melk voor de hele maand?
@small_town_dude | 25-08-22 | 14:47: Ga ik gelijk kopen!
@quigg | 25-08-22 | 17:42: He hallo, ik bedoel in een glas hè, gewoon blanko.
Ondanks het gemuggezift van bovenstaande krantlezer, blijf ik ervoor dat er altijd cash moet blijven en de mogelijkheid daarmee te betalen. Heel belangrijk!
Heel ouderwets...
@johnyl | 25-08-22 | 14:34:
Wat goed is hoef je niet te veranderen.
@johnyl | 25-08-22 | 14:34: Zullen we dan elkander dan maar diensten gaan bewijzen in plaats van centjes geven?
Eens! Ik betaal altijd cash, heb een hekel aan dat pinnen. heb gewoon een paar honderd euro in m'n portemonnee en vul dat aan als er honderd euro over is. Ideaal, je kan een fooitje geven zonder dat eerst de BTW daar nog eens afgaat.
@johnyl | 25-08-22 | 14:34: Maar zwart geld is nu eenmaal lastig over te maken. Ik doe veel cash, maar beun er dan ook flink op los.
Het voorbeeld van de heer Nepveu volg ik al jaren. Statistisch is het afronden vaker in jouw nadeel en vaker in het voordeel van de winkelier.
Men kan de heer Nepveu (en mij) gierigheid verwijten, maar het gaat om het principe en je eigen portemonnaie. De kritiek kan worden afgedaan met een transactie: als je die één, twee of drie cent niet kan schelen, dan gaarne die centen die jij cadeau doet aan Albert Heijn in mijn spaarpot. We zijn gelijk uitgepraat.
Waarom gebruikt je nou het woord statistisch? Is het dan eigenlijk niet zo? Of is het nog meer waar dan feitelijk? Ja sorry, maar over dit soort dingen val ik.
@John McClane | 25-08-22 | 14:26:
- Als iets 0,98 kost betaal je 1,- (2 cent verlies)
- Als iets 0,99 kost betaal je 1,- (1 cent verlies)
- Als iets 1,00 kost betaal je 1,- (0 cent verlies / winst)
- Als iets 1,01 kost betaal je 1,-. (1 cent winst)
- Als iets 1,02 kost betaal je 1,- (2 cent winst)
Enzovoort.
Bij een gelijke spreiding over de getallen achter de komma, wat bij een groot aantal transacties is te verwachten, is de kans op winst na afronding precies even groot als de kans op verlies na afronding.
Conclusie: uw stelling deugt niet.
Gierigheid is nog het minst erg. Niets zo irritant als mensen die voortdurend zeggen dat het om het principe gaat. De triestheid ten top.
@John McClane | 25-08-22 | 14:26:
Statistisch word hier gebruikt om validiteit aan zijn claim te geven. Hoewel individuele prijzen vaak in het voordeel van de verkoper zijn. Ze worden immers door de verkoper bepaald hangt de invloed sterk af van de hoeveelheid spullen die je koopt. Per saldo maakt het amper uit. En als hij zich daarmee beter voelt moet hij vooral drie "€x.99" producten per keer kopen voor maximaal voordeel. Welke elke keer achter aan sluiten bij de kassa.
@Spring Bruissteen | 25-08-22 | 14:31:
Ja bah, principes. Gadver.
@John McClane | 25-08-22 | 14:26: kwestie van inzage hebben in de boekhouding van supermarktfranchisers, de meeste voor AH. Hoe prijzen bepaald worden hangt af van verschillende factoren (inkoopprijs, doorloopsnelheid, psychologie, marketing). Maar als je het aantal kassatotaalhandelingen uitzet in een tabel met de daarbij behorende bedragen die per klant afgerekend worden, dan blijkt zo'n 80% van de bedragen eindigen op 0, 1, 2, 5, 6 en 7 cent. Het loont dan ook de klant met de pinpas te betalen en het betalen met contanten te ontmoedigen.
Als de kassabediende zegt "16 euro 80" terwijl het bedrag op de kassa 16, 82 aanduidt, wat betaal jij dan per pin, die 80 of die 82 cent?
@Heurtebise | 25-08-22 | 15:51: dat heeft dan met statistiek niks te maken, gewoon feitelijk.
@_pacman_ | 25-08-22 | 14:30: Het aantal producten moet dan wel behoorlijk groot zijn, want je zal een niet-normaalverdeling hebben voor 1 tot 10 producten en bij meer boodschappen wordt ook de kans groter dat er minstens één item in het wagentje ligt waarvan de prijs niet op een "9" eindigt, hetgeen alles door elkaar gooit. En dan kun je ook nog eens gaan kijken naar de verdeling van de prijzen van de meestverkochte producten. De gelijke spreiding is dus maar de vraag.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat in de monetaire wereld met meer dan twee cijfers achter de komma gerekend wordt. Daar wordt dus ook afgerond. Slimme medewerkers van grote banken kunnen die verschillen wegsluizen en bij miljoenen transacties per dag tikt dat toch lekker aan.
Volgens mij stamt die tip al van uit de tijd dat je voor het eerst met een pinpas kon betalen...
Dat noemen ze op de centen letten.Leuk je kun ook kijken waar hetzelfde product goedkoper is dan is de winst voor een jaar binnen.
Goed principe dat wel.
Een keer de verwarming aansteken /tanken en de staat steelt het 1000 voudig in de diepe zakken .
U moet nog armer worden .
Iemand, maak die man minister van Financien! De huidige wil haar job toch niet.
Oh, de huidige wil haar job wel hoor. Alleen niet het werk en de verantwoordelijkheid die daarbij hoort. Maar het prestige, salaris, contacten en CV-update neemt ze graag mee.
Tijdens mijn motortrip door verscheidene landen krijg ik weer 1 en 2 centjes terug. Constant komt de gedachte, wat moet ik hiermee? Misschien zijn wij Hollanders toch rijker dan we denken dat we dit metaal aan gedoe liever kwijt dan rijk zijn?
Kijkt u even naar mijn tegel van 14:08.
Nou, als iedereen zo 'slim' was als Jan Pieter, dan zou de branche nóg slimmer kunnen zijn door met een werkelijk minieme prijsverhoging de aldus ontstane verliezen te compenseren.
Daarom ga ik graag naar de MarT.
Meestal krijg je ruim het gewicht en bedragen worden meestal naar benee afgerond.
Als vaste klant wordt €7,10 al gauw “geef jij maar 7”
Maar ook op de markt pin ik .
Dan weet je tenminste zeker dat je altijd te veel betaalt.
En de titel “Hollander van het jaar gaat naar.....”
.. de 2 Nederlanders die het koperdraad uitvonden omdat beide aan een cent trokken.
De directeur van het COA natuurlijk, wie anders?
Mark Rutte!!
Vroeguh toen ik cash betaalde bij de pomp tankte ik altijd, met m'n Hollandse schriepkop, voor 25,02. Beroepshalve tank ik nu met een tankpas. Heb nog niet uitgerekend wat dat scheelt over m'n gehele leven maar t'zal aanzienlijk zijn.
Ach, niveau grachtengordel he…
Ik zie dat wel als een wiskundige uitdaging om je volle boodschappenkarretje zo uit te splitsen in deelaankopen dat je zo weinig mogelijk hoeft te betalen. Heeft wel lange rijen voor de kassa tot gevolg.
toogoodtogo.nl/nl
Bijna gratis eten; zo verdien je je lidmaatschap van GroenLinx weer terug
Daarmee heb ik al meer bespaard dan enkele centen! Oké, er zit weleens iets bij wat je eigenlijk niet hoeft, maar is wel leuk een "verrassingspakket" boodschappen.
Vroeger had je de website gratispuntnl, kon je allemaal gratis proefpakketten aanvragen. Iedere keer een andere naam op hetzelfde adres en ze trapten er iedere keer weer in. Hield je als student weer wat meer geld over voor bier.
RTL 2018,
Mocht het nog niet duidelijk voor je zijn: condooms zijn er niet om hergebruikt te worden. Klinkt als een open deur, maar volgens een Amerikaanse gezondheidsorganisatie weet niet iedereen dit.
"We zeggen dit omdat mensen het doen: was of hergebruik geen condooms", schrijft Centers for Disease Control and Prevention (CDC), een gezondheidsorganisatie die vanuit de overheid opereert, in een tweet. "Gebruik een verse voor elke seksuele daad."
Amerikaans denkniveau dankzij het onderwerp op een Amerikaanse Highschool.
Hetzelfde onderwijssysteem dat D666 et al in Nederland willen invoeren
@theo-is-dood | 25-08-22 | 14:18: *onderwijs
Is binnenstebuiten keren geen optie?
Hij heeft zelfs zijn eigen website! www.nepveu.nl/
En is journalist! assets.budh.nl/advocatenblad/article_...
Net twee blikjes drinken gekocht.
52ct per stuk en ik had maar 1 euro dus in twee keer afgerekend.
Koopje!
Slim!
Nondeju, wat een heerlijk tips hier op GS. Ik heb helemaal zin om even financieel te rellen in de super.
Als je die 2 blikjes retourneert, krijg je 2 x 52 cent = 1,04, dus afgerond € 1,05 terug.
Hier doen ze het anders. Kopen een tray sinas of cola, halen er bij de zelfscan kassa 1 blikje uit en scannen dat. 5 blikjes GRATIS !!!! ( heb ik gehoord )
Wij hadden vroeger een supermarkt met een statiegeld machine die ook volle kratten innam. Tikte lekker aan. Heeft niet heel lang geduurd.
Koop 1 doperwtje per keer als het bij de kassa gewogen wordt op gewicht! Na 200x heeft u een portie gratis doperwten.
U bent nog een ergere treiteraar dan ik.
Respect.
Bij zelfweeg produkten, weeg je een ons af, sticker plakt, en vult daarna uw zakje bij tot de gewenste hoeveelheid. Dat was toch altijd al zo?!?
Mevrouw Utker heeft als werknemer in de supermarkten industrie aangegeven dat het proletarisch winkelen voor sommigen een boodschappenmodel is geworden. De pakkans is nihil, de consequenties ook, de opbrengsten fors
@Het brein erachter | 25-08-22 | 14:30: Klopt, maar da's toch veel minder leuk dan legitiem met een gratis doperwtje langs de kassa te gaan?
@Het brein erachter | 25-08-22 | 14:30: men weegt het nu bij de kassa af......
@Het brein erachter | 25-08-22 | 14:30:
Ja dat dacht een paar oude Belgen die de grens oversteken hier om naar de NL AH te gaan ook.
Ze stonden naast mij bij de zelfscan, kregen controle.
Een zak bonen waar het dubbele in zat werd er uit gevist bij de controle, haha.
Niets is zo gierig als een oude Belg, geloof me.
Als ik zie dat het afronden slecht voor me is, koop ik er een kleinigheid bij zoadat het voordeliger wordt. Daarna gooi ik die klenigheid weg maar toch in de wetenschap weer een paar centen verdiend te hebben.
Van de ombudsman:
Bij de supermarkt waar Pieter Bleeker uit Wormerveer zijn dagelijkse boodschappen doet, is elke cent die ze kunnen verdienen kennelijk meegenomen.
Bleeker merkt het bij de kassa waar bedragen telkens worden afgerond. Bij contante betaling is dat gebruikelijk, winkeliers houden niet van gegoochel met eurocenten. Maar ook wanneer Bleeker met zijn pinpas afrekent wordt er keer op keer naar boven afgerond.Het staat gewoon op de pinbon: Afronding +0,01, +0,02. Hij heeft tien van zulke opgespaarde bonnetjes bekeken. De ’schade’ is opgelopen tot 25 eurocent. Peanuts, beseft ook Bleeker. Toch vindt hij het raar. Nergens voor nodig, toch? Mag dit eigenlijk wel, vraagt hij ons.
Kort en goed: nee, het mag niet. Op haar website meldt de overheid dat afronden uitsluitend is toegestaan bij betalen met contant geld. In alle andere gevallen hoor je als consument niet meer maar ook niet minder te betalen dan de exacte optelsom van je boodschappen of andere aankopen. Weten we dat ook weer.
Dank. Ik zal erop letten. Zie je dat afgeronde bedrag dan al voordat je je pinpas invoert? Moet toch wel?
Pro tip: Theezakje 1 week lang gebruiken.
Pro tip 2: voorover gebukt lopen, misschien spot je wel een euro...
Bespaar tip 3: TV kijken doe je bij anderen. Dat ding staat daar toch al aan.
Tip 4: Zweet je als een otter bij deze hitte? Neem dan een verkwikkende gelddouche!
twitter.com/DagobertDuckNL
*putopties Ahold aanschaffen gaat*
Jan Pieter is een trol en Het Parool is erin getrapt.
Nee hoor, dit soort mensen bestaat echt.
Als je nu nog twijfelt of de Volkskrant het slimste lezerspubliek heeft.....
Bril kwijt, Klaas?
Er zijn ook winkels waar het eindbedrag automatisch wordt afgerond. Ofje nu contant betaalt of pint. Mijn viswinkel bijvoorbeeld. Heeft trouwens wel top haring, dat dan weer wel.
In Frankrijk nemen ze overigens 1 cent muntjes nog aan.
Volgens mij mag je in Nederland nog met 1 eurocentjes betalen zolang de muntjes een bedrag vertegenwoordigen van minimaal 5 eurocent. Het is nog steeds een wettig betaalmiddel. Iemand..?
Nee dank je, ik heb geen winkel.
@J.Cash | 25-08-22 | 14:21:
Ik was in de veronderstelling dat u wel van de Cash was, J.
Nee, dat mag een winkelier weigeren, net als briefjes van €100 €200 en €500. Er is geen verplichting dat aan te nemen.
Nee, dat mag een winkelier weigeren, net als briefjes van 100 200 en 500 eypo. Er is geen verplichting dat aan te nemen.
Dat de winkelier zich onttrekt aan het feit dat 1 en 2 cent nog steeds een wettig betaalmiddel is, is voor mij een reden om de spullen bij de kassa achter te laten. Gelukkig komen we er meestal samen wel uit.
@zwenkwieltje | 25-08-22 | 14:46: Goed van u zeg! U realiseert zich waarschijnlijk niet dat een winkelier moet betalen voor het storten van alle soorten geld. Net zoals die kloterige verzamelmunten; "wettig betaalmiddel" maar je kan het nergens storten naar je rekening-courant.
Op de redactie van het Parool zullen ze ook wel helemaal dubbel gelegen hebben, toch?
Het vat mooi samen waar we zijn aanbeland met Rutte IV.
Jan Pieter is duidelijk werkeloos.
Geen reet te doen de hele dag.
Tijd of geld, kiest u maar.
@zwenkwieltje | 25-08-22 | 14:08:
Werken is een white privilege
@Is dit nog nieuws? | 25-08-22 | 14:13:
*in een hoekje schamen doet*
Maar wel een abonnement op het Parool hebben. Dat is dus wat ze in Engeland 'penny wise pound foolish' noemen.
dat. is ie nou zo dom of zijn wij zo slim?
verwarring:
Jan Pieter Nepveu is een krantenlezer.
Leest hij de krant in de bibliotheek?
Als u binnen drie werkdagen geen reactie van ons ontvangt, kunt u ervan uitgaan dat uw bijdrage niet wordt geplaatst en staat het u vrij uw brief of artikel aan een ander medium aan te bieden.
Dus, van alle ingezonden meningen over wat dan ook was dit het publiceren waard?
Dan kunnen we net zo goed hier gebakken tegels insturen.
Hoef je ook niet 8 weken te wachten op de volgende lezersbrief die je vraag / mening ontkracht....
'staat het u vrij uw brief of artikel aan een ander medium aan te bieden'? Ik stuur ze meestal met één klik naar alle media. Vechten ze het onderling maar uit.
Ik koop sowieso nooit artikelen met een prijs die eindigt op 3, 4, 8 of 9.
ik ben fan van artikel 5
En dan je centen uitgeven aan het Parool….
Of aan een kroontje, zelfde niveau de afgelopen maand.
@Super Vaagstra | 25-08-22 | 14:04:
Is wel zo.
Iets teveel AD-dingetjes ook.
@Super Vaagstra | 25-08-22 | 14:04:
33,33 betaal ik.
Niet contant godzijdank, dan wordt ik genaaid voor 2 cent.
Exteme Scrooging.
Zelfs te gierig voor de ‘r’ nog.
@Sinterbikske | 25-08-22 | 14:03:
Letterwaarde 1.
@Mr_Natural | 25-08-22 | 14:05: 2
@_pacman_ | 25-08-22 | 14:15:
Verdomde inflatie.
Van die bespaarde eurocenten heeft ie toch weer mooi een postzegel kunnen kopen de slimmerik.
Nepveu, Frans geslacht van adel tot 1903 toen het uitstierf.
Nu worden er eurocenten geteld bij Appie Heijn
Dat waren de echte Veux ...
@Wayne Schlegel | 25-08-22 | 14:09:
Nepvieux dan?
Het zal je dwangneurose maar zijn.
Beetje op de prijzen letten kan geen kwaad, reclame-artikelen meepakken scheelt.
Maar centenneuqen?
Dat levert echt te weinig op om daar de hele dag mee bezig te zijn.
Ach… ieder z’n eigen dwangneurose.
Ik wens J.P. Vepneuq sterkte met de zijne.
De centen inpikker vergeet dat zijn fietsbanden of schoenen sneller slijten tgv al die extra bezoekjes aan de supermarkt. Slijtage kost geld en heel wat meer dan 2 cent.
Gewoon kopen wat je nodig hebt en niet meer dan dat is het goedkoopst boodschappen doen. Reclames verleiden je tot aankopen die je anders niet zou doen.
@Sinterbikske | 25-08-22 | 14:02:
Artikelen die ik sowieso altijd gebruik koop ik groot in als ze in de aanbieding zijn.
Zo kan het gebeuren dat ik 3/4/5 potten pindakaas tegelijk koop.
Mits de aanbieding aantrekkelijk is.
Verleden week 18 dozen icetea van een bepaald merk dat we altijd drinken.
Is wel zo, dat als je er meer van in huis hebt de neiging groter is om er niet te zuinig mee om te gaan.
Dat vin’k minder erg dan dat gecenteneuq.
Op=op..
@Sinterbikske | 25-08-22 | 14:02: Als ik eengeotepot pindakaas kan kopen voor eur 2,49 ipv eur 4,99 neem ik er meer mee. Gaat een tijdje mee en ben ik toch een stuk goedkoper uit.
@Sinterbikske | 25-08-22 | 14:02:
Nee hoor, zie mijn eerdere reactie. Je kunt aanbiedingen (2 halen, 1 betalen) gewoon met iemand delen. Doe ik ook met een minder valide vriendin. Zij zoekt uit, we overleggen samen wat we wel of niet willen en ik ga het vervolgens kopen.
Jan Pieter Nepveu - the last of the big spenders.
Hahaha!
Jan Pieter Nepveu kan beter investeren in een reclamemaatje. Spit samen gewoon wekelijks de reclame blaadjes door. Twee bakken aardbeien in de aanbieding voor prijs van 1 bakje? Deel dan de aanbieding met je maatje. Ideaal voor tweepersoons huishoudens.
Reclamemaatje? Grappig.
Heb weleens gehoord van fietsmaatje, maar heb geen zin in iemand achterop.
@calamiteiltje | 25-08-22 | 13:59:
Dat is een holmaatje.
Tegen zoveel wijsheid kan ik niet tegenop.
Ik ben tegen twee keer tegen.
@J.Cash | 25-08-22 | 14:24:
Eens
160 Euro in een mensenleven. Die 160 Euro maak ik precies in 1 uur op, en daar wil ik het verder even bij laten, lezers.
Een uur is best lang. Ik doe dat in 3 minuten.
een beetje hoer kost 150 Euro, u houdt 10 Euro over.
Boodschappen spreiden ten einde nadelige afronding niet in eigen nadeel....
Dan bespaar je 2 cent ...
Kost je een keer extra boodschappen doen ...
Tijd teveel?
Wtf.
Bespaar geld, koop je boodschappen nu, volgende maand weer x procent duurder....
Bespaar geld: Koop boodschappen nu, volgende maand doorverkopen! Winst!
@Lochos | 25-08-22 | 13:52: Hallo supermarkt, wat spullen van andere supermarkt kopeu? Soort van rente. Bank...
Voedselbank....
Vast zo'n man die de krant 's ochtends uit de brievenbus van de buren jat en hem 's middags er gekreukeld en gelezen weer in stopt. Als ie daar het fatsoen voor heeft, tenminste.
I want my stapler!
"Little red stapler! Leuke film was dat.
Office space! Zo leuk!
@Toos Bevergeil | 25-08-22 | 13:56: Office Space (met de ondertitel: work sucks)van Mike Judge, mijn favoriet! Erg lachen!
Dat zal die supermarkten leren.
Tijd is geld, vermoedelijk heeft de centen inpikker in kwestie geen baan.
Alsjeblieft Jan Pi€t€r:
simpsons.fandom.com/wiki/My_Two_Cents...
Ik heb ooit mijn boetes in een stuk of 10 kleine deelbedragen overgemaakt. De laatste netjes op tijd. Kreeg ik op een dag een brief van het CJIB waarom ik dat deed. En ze hebben de regels inmiddels aangepast. Kinderachtig? Ja. Wel lachen. Verzet zit in humor
LOL
Het cjib jaagt je tot over de grens achterna.. ze moeten en zullen je pakken.. was justitie op andere vlakken ook maar zo actief.
Een cent teveel overmaken is ook leuk. Omdat het dan administratief niet klopt gaan alle alarmbellen daar rinkelen en de hele boel overhoop. U staat echter dan niet te boek als een wanbetaler.
Heb eens 1 cent teruggestort gekregen, dat was over de grote linie dus verlies voor de andere partij.
Kinderachtig? Ja maar ik identificeer mij soms met een speels kind.
@zwenkwieltje | 25-08-22 | 13:52: .. of is het 'identificeer als' ?
@zwenkwieltje | 25-08-22 | 13:52: inmiddels is de grens bij de overheid een euro volgens mij, die 1 cent wordt afgeboekt.
Wie het beter weet, graag reaguren.
@Analia von Solmsch | 25-08-22 | 13:56:
Ojee, als u gelijk heeft dan zal ik het de volgende betaling in moeten houden of 1,01 moeten overboeken. Kinderachtig doen mag wat kosten.
misschien braaf, maar ik hou gewoon aan de max snelheid resultaat: 0 boetes. veel goedkoper
Als ze bij het CJIB ook humor hadden gehad, had je voor overboeking 2 tot 9 elke keer 10 euro administratiekosten in rekening gekregen. Vecht maar aan, veel succes.
Zat vroeger vast bij de vrekkenkrant.. opgeheven wegens 2 cent te duur.
Volgens mij kun je in die tientallen seconden die het duurt om contant af te rekenen al meer verdienen met werken dan die twee cent die het oplevert.
Geweldig. En dan die 1 en 2 cent investeren en verdubbelen. Iets dat dividend uitbetaalt.
En dat opnieuw investeren. Dan kun je over een paar jaar een lekkere biefstuk kopen.
Wie het kleine eert is daar heel veel tijd mee kwijt.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Wat een hemeltergende geestesarmoede.
Daarmee is het wel gezegd ja.
Dat dus. Als je geld tekort komt ga je geld verdienen (een baan heb je binnen 5 minuten gevonden)
Penny wise pound foolish.
De vraag is. Bestaat Jan Pieter?
Vermoedelijk oud journalist, dus klein pensioentje.
Dit 'ingezonden' stukje is gewoon een verkapte sollicitatie. www.nepveu.nl/author/jappie/
Nee is nep.. zit al in de naam.. nu heb ik in het reeds lange leven.. vele namen gehoord nationaal, internationaal, maar deze zat er echt niet bij..
@broervandenhollander | 25-08-22 | 13:47: Jan Pieter van Nepscheuten
@broervandenhollander | 25-08-22 | 13:47: toch bestaat de naam.
www.cbgfamilienamen.nl/nfb/detail_naa...
@hero_of_heaven | 25-08-22 | 14:07: Klinkt als heel erg arme adel.
REAGEER OOK