Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nou ja zeg. Voedselbanken stervensdruk in normaliter stille zomerperiode, voorraden krap

Het nieuwe normaliter! 

Eenderde van alle Nederlandse gezinnen in de energiearmoede (+4000 euro per gezin), prijzen in de supermarkt gemiddeld 18,5% hoger (+1500 euro per gezin) terwijl "hoge winsten" van energieleveranciers voorlopig niet extra belast worden en Unilever minder producten verkoopt maar geen last heeft van inflatie door hun prijzen simpelweg te verhogen. Dat heeft natuurlijk gevolgen. Minder bezoekers in Scheveningen bijvoorbeeld, maar bijvoorbeeld ook: onkarakteristiek aanhoudende zomerdrukte bij 's lands Voedselbanken. 

"Terwijl het normaal in de zomer veel stiller is, verwacht Voedselbanken Nederland nu duizenden klanten extra. (...) Cijfers over de zomer zijn er nog niet, maar op 30 juni waren er in Nederland 34.000 huishoudens aangewezen op een voedselbank. "Ongeveer 88.000 monden", aldus vicevoorzitter Tom Hillemans."

88.000 monden, ook dat heeft gevolgen. "Intussen proberen de voedselbanken de voorraden op peil te houden. Veel van de spullen die ze uitdelen zitten tegen de uiterste verkoopdatum aan en worden geschonken door supermarkten. "Probleem is dat de supermarkten steeds nauwgezetter inkopen en meer doen tegen verspilling. Op zich is dat een goede zaak. Maar voor de aanvoer naar de voedselbanken is dat geen goede ontwikkeling", zegt Hillemans."

Er is maar een ding dat dit land kan redden: meer asielzoekers. Oprechte vraag trouwens: kent u (of bent u) iemand die op de Voedselbanken aangewezen is geraakt? We horen uw verhaal graag in de comments.

Eneco, Essent, Vattenfall, Unilever en Rutte bedankt!

Social

Dit kan inderdaad niet langer

Social

Ook dat nog!

Social

Reaguursels

Inloggen

Nederlands gas voor een schijntje aan Duitsland verkocht, van het Russisch gas moeten we af vanwege inlegvelletje van Rutte en dan nu de energierekening van €2.000 naar €6.000. Politici komen overal mee weg en burgers zijn de pineut.

Portemonnee van de A | 12-08-22 | 00:31

Ben nu weer voor een paar maanden in een buitenland.
Een neef van mijn vrouw is slager. Toen wij mooi kalfsvlees kochten zeiden wij dat het zo lekker goedkoop was bij hem, slechts een kwart van de prijs in Nederland, waarop hij hard lachend verltelde waar hij zijn vlees vandaan had. 3 keer raden waar het vandaan kwam.
Fout, import uit Nederland. We worden genaaid bij het leven

Aleon | 11-08-22 | 19:31 | 2

Wanneer gaat GS weer kalfsvlees verkopen?

KlaagGraag | 11-08-22 | 20:40

Als het gras weer 2 kontjes hoog is?

Aleon | 11-08-22 | 21:39

Nou gaat GS weer Rutte&Co de schuld van de inflatie en energiecrisis geven, maar ...

Zijn we nu al vergeten waarom het aardgas en benzine zo duur zijn geworden? Was er niet wat met Rusland en Oekraïne ? En dat we er zelf voor hebben gekozen om geen olie en aardgas meer van de Russen te kopen?

theo-is-dood | 11-08-22 | 19:21 | 5

Daar hebben WE niet voor gekozen, daar heeft jouw Rutte&Co voor gekozen! Dat deze schande van dit rampjaar hem de rest van zijn leven mag blijven achtervolgen, "beste staatsman sinds Willem Drees", Wahahahaha!

BadPatNL | 11-08-22 | 20:07

Dus een keuze van Rutte om Poetje tot vijand te verklaren. En geen gas meer te pompen omwille trillende grunnegers. En geen kerncentrales want muh klimaat. En dus een politieke keuze niet iets van aandeelhouders AHOLD.

Graaf_van_Hogendorp | 11-08-22 | 20:08

En omdat we al genaaid werden. Alles is hier duurder dan om ons heen.

Reaaalist | 11-08-22 | 23:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Hysterisch allemaal, het is gewoon een V curve en we investering ons uit de crisis.

deugallergie | 11-08-22 | 18:39 | 1

Ik druk nog wat geld bij, harde Dollars

KlaagGraag | 11-08-22 | 20:41

Het haalt het niet , regeringspartijen stemmen toch tegen.

wiers | 11-08-22 | 18:31

Dan opeens toch nog, onverwachts een aardige column in de VK.
Waarom kunnen andere landen wel in no time wetgeving erdoor drukken om de energiebedrijven meer te laten lappen en kost het invoeren van vergelijkbare regels in NL "minstens twee jaar" ?
www.volkskrant.nl/columns-opinie/drac...

Asteroid-B612 | 11-08-22 | 17:06 | 5

Waarom is de oplossing altijd meer meer meer belasting, en dan vooral voor een ander?

Moeten we nu juist niet eens minder inkomstenbelasting, brandstofaccijns en btw gaan heffen? Opdat de burger netto méér overhoudt op z’n loonstrookje.

theo-is-dood | 11-08-22 | 18:05

Kwestie van willen, stikstof gezeik kan ook in een paar weken €35.000.000.000 voor geregeld worden. Hoewel dat natuurlijk nog niet uitgegeven/betaald is.

vliegend rotje | 11-08-22 | 19:04

Die andere landen hebben geen handicap Rutte/Kaag?

BadPatNL | 11-08-22 | 20:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Las gisteren een horror verhaal van een man die naar Scheveningen ging voor een kort bezoekje van 2,5 uur. Wat hem uiteindelijk € 185,00 koste.
Wat hij niet wist, was dat zijn benzinetank op de terugweg gevuld moest worden.
Nu loopt ie ook bij de voedselbank.

Southpark | 11-08-22 | 16:20

Moeten ze allemaal terugkomen van de verre bestemmingen... dat duurt ff.
Gelukkig heeft mevrouw van CO2 een vakantie op texel.... of was het Curacao wat ik zag,..... was iets met strand

DeJaVu5225 | 11-08-22 | 15:56

Maar wat is nu toch de maas in de netten van de belastingdienst die hier op mijn vakantieadres doet geloven dat veel getatoeëerde vetkleppen in van die RAM’s met boot of waterscooters erachter helemaal geen last hebben van het veel duurder wordende leven?

D-Fens_1963 | 11-08-22 | 15:47 | 4

Diezelfde getatoeëerde vetklappen die hartgrondig hun stem uitbrengen op de figuur die nu oproept tot maatregelen bedoelt u?

Ridde Rogter | 11-08-22 | 17:22

ZZP-er’s in de bouw. Wel een Ford F150 en een speedboot, maar geen pensioen of een arbeidsongeschiktheidsverzekering

theo-is-dood | 11-08-22 | 18:07

@Ridde Rogter | 11-08-22 | 17:22: en waarom ga je op vakantie tussen ordinaire getatoeëerde vetkleppen zitten?

theo-is-dood | 11-08-22 | 18:09
▼ 1 antwoord verborgen

Zet straks de thermostaat op 14,5 celsius. Verbruik je weinig betaal je nog genoeg. Bij 15 graden zitten ze in Denemarken in de korte broek. Neem een deken en een muts. Dat is waardeloos maar dat is 4000 euro extra ook. Al met al niet zo comfi.

Schilder58 | 11-08-22 | 15:42
-weggejorist-
Chriest | 11-08-22 | 15:37

Wacht even….
Normaal gesproken is het in de zomer veel minder druk bij de VB.
Is dat omdat de bezoekers van de VB dan op vakantie zijn, maar dat dit jaar écht niet meer kunnen(betalen).
Dan is er echt iets aan de hand.
Maar goed, dat riepen we begin Januari al.
Dit was ruim van te voren aan te zien komen, maar we waren te druk met allerlei politieke schandalen enzeau.
En nu zomerreces, dus ergens eind Oktember gaat de regering eens kijken hoe de mens dieper de put in te trappen.
Maar éérst op Prinsjesdag fan-tas-tische cijfers presenteren.
Vergeet niet dat Rutte nog 100 miljard achterloopt.
Groningen, boeren, toeslagenshit, spaartaxcomp,
Dit jaar mag Kaag de koffer dragen…
Nu ik er zo over nadenk, met Kaag op de geldkist jan het alleen maar verder misgaan.

Ruimedenker | 11-08-22 | 15:30 | 1

Och weet je, wat je gratis weggeeft creëert z’n eigen vraag. Hoe meer gratis, hoe meer mensen er op af komen

Deze is handig: toogoodtogo.nl/nl

theo-is-dood | 11-08-22 | 18:14

Men krijgt blijkbaar wat men verdient / stemt. Is er nu niemand die bedenkt dat als je asielzoekers in regio opvangt/steunt dat je daar megaveel geld mee bespaart hier? Kan dat mooi naar minima.

martn | 11-08-22 | 15:26 | 1

Maar hoeveel vang je er dan op in de regio. Net zoveel als er anders hier gekomen waren. Dan kan je uitrekenen of t goedkoper is. Anders is het gewoon geld opsturen. Zoveel als u kunt missen.

Reaaalist | 11-08-22 | 23:16

Die "gewone mensen" stemmen zelf op VVD666... Ze willen deze pijniging.

hetmoetdanmaar | 11-08-22 | 15:17

In mijn werk kom ik geregeld mensen tegen die van de voedselbank gebruik moeten maken of er dicht tegen aanzitten. De val naar armoede is in een rijk land als Nederland niet zo ondenkbeeldig. We zijn namelijk ook een duur land en dat neemt nu dus keihard toe. Bedenk ook dat ieder Nederlander 22.000 euro schuld heeft dankzij de staatsschuld, dat kan voor een gezin dus zo 88.000 euro zijn. Dat merken we niet direct want schuld wordt niet zo maar ingelost, het is echter wel een dun lijntje als het echt financieel mis gaat in de wereld.

Maar goed dat is een apart scenario.
Ik zie zeker mensen die in armoede komen en eigenlijk kan je grofweg twee hoofdgroepen zien. De ene is een groep mensen die echt verkeerd met beschikbare middelen is omgegaan. De andere groep zijn echter mensen die pech hadden en door bureaucratie in problemen raken. Zo kom ik vaak mensen tegen met een uitkering of een laag loon. Kwetsbaar voor armoede dus, maar zitten lang niet altijd in armoede. Ook daar mensen gezien die prima alles weten te regelen met de middelen en dan gaat het wel, geen vetpot maar het gaat. Kom je in de problemen met instanties dan ben je wel de pineut en kan je in uitzichtloze armoede vallen. Zie het toeslagenschandaal, dat is natuurlijk ook gewoon crimineel gedrag van de overheid, maar goed een bekend onderwerp. Mensen die buiten dat dossier in problemen komen hebben te maken met trage en niet meedenkende instanties. Zitten dan bv een redelijke lange tijd met te hoge kosten en of geen inkomen. Schulden kunnen dan ontstaan en die los je niet meer op als alles met bv uitkering, toeslag is geregeld. Daar start de ellende.

Nu komen daar de mensen bij die voorheen alles op orde hadden maar een laag inkomen hebben. Die gaan in de mangel komen van de keihard stijgende prijzen voor boodschappen en energie. Ik verwacht echt dat we daar een hoop ellende in gaan meemaken.

Nuuk | 11-08-22 | 15:15 | 9

Wat donkeyman zegt: veel mensen maken er ook zelf een enorme puinhoop zo is mijn werk gerelateerde ervaring. Door constant aan instant-behoefte bevrediging te doen, structureel de verkeerde keuzes te maken (t.a.v. uitgaven en prioriteiten) en een gebrek aan ambitie, overzicht of zelfbeheersing belanden deze mensen in een uitzichtloze situatie, waarin de cognitieve vermogens afnemen en kinderen, (vaak meerdere!) huisdieren en genotsmiddelen nog hun enige lichtpuntjes zijn. Maar begrijp ook nooit zo goed waarom dat vaak met viezigheid (misschien is het totale onverschilligheid?) gepaard gaat.
Een en ander staat dan wel in schril contrast met hoe statushouders (die vaak om de meest vage redenen hiernaartoe gekomen zijn) hier worden gepamperd en zich als diva’s gedragen: ‘’nee, dit huis staat me niet aan, geef ander huis’’ waar Nederlanders in hun handjes zouden knijpen. Deze tweedeling in maatschappelijke ondersteuning gaat voor grote problemen zorgen, mensen blijven dit onderscheid niet accepteren -ook de wat minder vocale burgers niet.

2tribes | 11-08-22 | 18:13

@Asteroid-B612 | 11-08-22 | 16:44:
Daarom geven ook steeds meer gemeentes subsidie voor minima om met hun zieke parkiet of poes naar de dierenarts te gaan.
Dat we zo met gemeenschapsgeld de dierenartsen (€ 110.000 bruto per jaar) subsidiëren, dat heeft niemand begrepen

theo-is-dood | 11-08-22 | 18:21

Nou, hoeveel van die mensen zullen die €800 en €500 energie uitkering appart hebben gezet voor hun naheffing in januari?

Braseas | 11-08-22 | 18:58
▼ 6 antwoorden verborgen

Geert kan wel een spoeddebat willen maar ach, PVV he? Allemaal onzin, kan wel wachten tot september.

Sinclair | 11-08-22 | 15:11

95% van de huisartsen heeft gewoon voor een van de kartelpartijen gestemd, grotendeels D666 en GL. Die moeten dus gewoon lekker hun bek dicht houden. En die 80 jarige stemt waarschijnlijk ook al haar hele leven PvdA. Idem.

BoerKoekoek | 11-08-22 | 15:05 | 3

PvdA stemmers worden doorgaans niet zo oud.

Sans Comique | 11-08-22 | 15:15

@Sans Comique | 11-08-22 | 15:15: Maar de oude Drees is wel bijna 102 geworden, dat komt misschien doordat hij in de herfst van zijn leven het in zijn ogen te linkse pvda-beleid verfoeide.

donkeyman | 11-08-22 | 15:26

@Sans Comique | 11-08-22 | 15:15: Echt wel. Die gingen met hun vakbondslidmaatschap met 55 al in de VUT, dus dan slijt je niet echt hard meer.

BoerKoekoek | 11-08-22 | 15:26

veganistisch eten was nog nooit zo aantrekkelijk.

zeeman73 | 11-08-22 | 15:05 | 2

Veganistisch eten is over het algemeen vreselijk duur.

hatsikidee | 11-08-22 | 15:08

De wei in dan maar met u.

BoerKoekoek | 11-08-22 | 15:13

Kijk uit naar de komende inzamelingsactie 'pomoch' gollandtsam perezhit' zimu' met Vladimir Rens en Dmitri Joosten. Payback time!

SteilAchterover | 11-08-22 | 15:05

zelfde oproep als Pieter Omtzigt, alleen 1 dag later

deBoel | 11-08-22 | 15:04

Ach, volgens Siegfried Kaag is er niks aan de hand. We moeten gewoon allemaal een beetje matigen. Zo zal huize Kaag voortaan haar champagebubbels niet meer bij de exquise slijter in het Statenkwartier maar gewoon bij de Gall & Gall inkopen.
En verder wat Marie Antoinette zei: "Qu'ils mangent de la brioche".

hatsikidee | 11-08-22 | 15:03 | 5

U gaat ervan uit dat een slippendrager van uw beteren gaat matigen. Neen, ze zuipen en vreten het goeie voer en drank lekker door. Tussen het vliegen met prive vliegtuigen door.

Graaf_van_Hogendorp | 11-08-22 | 15:15

Huize Kaag hoeft nog geen concessies aan haar uitgavenpatroon te doen, hoor.

Sans Comique | 11-08-22 | 15:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Alles wordt duurder en de inflatie stijgt.
Zo worden we dus dubbel genaaid.

Nonik Neem | 11-08-22 | 15:02 | 2

Genaaid door Kaag. Op twee manieren een smerige gedachte.

Waakvlam | 11-08-22 | 15:59

Hij is goed Neem LOL

J.Cash | 11-08-22 | 16:15

Nu al die miljarden die Rutte voor zijn vrienden opzij had gezet vanwege Corona-uitgaven zijn verdwenen, mogen ze als compensatie vrij winkelen bij de burgers.

bleekkijker | 11-08-22 | 14:59

alles om de duitse banken te redden die teveel geleend hadden aan griekenland, daarom moest er onbeperkt geld bij gedrukt worden en dat wreekt zich nu.

Uiteraard lachen kaag en rutte erbij want alles gaat volgens plan, de middenklasse moet kapot

Snap_het_ook_niet | 11-08-22 | 14:50

Dit topic moeten ze precies over een jaar nog eens publiceren, kijken hoe we er dan voorstaan. Ben benieuwd of de staat i.a. energiebedrijven genationaliseerd heeft...

Drs. D. | 11-08-22 | 14:47 | 1

De staat zal voor dezelfde prijzen energie inkopen, dus netto even duur.
Tenzij een genationaliseerd energiebedrijf korting geeft, in dat geval kun je net zo goed nu subsidie geven op energie, dat scheelt weer gezeik met nationaliseren van bedrijven.

hetmoetdanmaar | 11-08-22 | 15:20

Natuurlijk zijn er gevallen van armoede, ook altijd geweest maar ik heb toch het idee dat het een beetje overdreven wordt. De meeste mensen hier in de buurt zijn op vakantie 3 landen verderop, twijfelen tussen een keuken van 40k of 50k, bestellen een hybride auto, leggen zonnepanelen. De restaurants in de buurt zitten bomvol, vooral ook met gepensioneerde mensen. En er is hier geen voedselbank want de mensen helpen elkaar. Ik neem een lekkerbekje mee van de markt voor de buurvrouw, ik krijg van haar een bakje bramen. Als ik soep teveel heb dan is er altijd wel iemand die ik blij kan maken, met een bbq idem dito.

small_town_dude | 11-08-22 | 14:44 | 7

Laat me raden; het kan niet anders of u woont in Kanaleneiland, Overvecht in Utrecht, Klarendal in Arnhem , Vreewijk in Rotterdam of de Bijlmermeer in Amsterdam. Menig reaguurder is jaloers op u.

johnyl | 11-08-22 | 14:54

Mocht ik onverhoopt uw buurman zijn, dan raad ik u aan niet met uw afgedankt soep van eergisteren of met een koudgeworden bekje visafval aan de deur te komen. Tip: onze hond lust zulks niet.

hatsikidee | 11-08-22 | 15:07

"Ik neem een lekkerbekje mee van de markt voor de buurvrouw, ik krijg van haar een bakje bramen".... Hoe wereldvreemd kan je zijn, werkelijk geen idee wat armoede is.

Schabolleke | 11-08-22 | 16:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Zelf zit ik in het bestuur van de VB, en nee ik ben alles behalve een gelovige linkse rakker. Het is nog stilte voor de storm. Supermarkten leveren steeds minder (verse) producten. Daarom zijn wij een klein jaar geleden een voedseltuin gestart. Dit loopt beter dan verwacht waardoor wij vaak tekorten kunnen opvullen. Maar, met wat er nu gaande is is dit nog maar het topje van de ijsberg die komen gaat.

Drs. D. | 11-08-22 | 14:41 | 3

Een ijsberg die komen gaat is dan weer wel goed nieuws. De meeste verdwijnen heb ik begrepen

Flandrien | 11-08-22 | 15:01

Op zich een prima initiatief. Why not ? Vraagje : wordt dat voedsel geteeld in de grond, of met aquaponics ?

Asteroid-B612 | 11-08-22 | 16:52

Uiteindelijk verdwijnt wel de armoede uit Nederland. Immers mensen uit een huishouden met een inkomen onder de armoedegrens leven gemiddeld ongeveer 5 jaar korter dan mensen met een hoger inkomen. Het verschil in gezonde levensjaren bedraagt zelfs 14 jaar. Dus .. eh...

johnyl | 11-08-22 | 14:40 | 1

Roken.

Après toi | 11-08-22 | 16:13

Het zal Rutte een zorg zijn wat er onder de mensen speelt. En Kaag heeft met haar bekakte hautaine houding sowieso niets met mensen van doen.

Broadsquire | 11-08-22 | 14:37

Wat vindt Jort Kelder hiervan?

thanseeuwen | 11-08-22 | 14:35 | 1

Die is in de kelder gegaan. Weg van alle 'onzin'.

Thoth | 11-08-22 | 14:40

Ach van m'n tijd in Nigeria : daar kookten veel mensen op Kerosine, in mogelijkheden denken svp. Nog langer geleden kookten we op hout, kan ook. Top geregeld door onze tob managers

leofromrotjeknar | 11-08-22 | 14:34

Dus blijkbaar hebben mensen die bij de voedselbank komen voor het eerst geen geld om op vakantie te gaan? Lijkt mij de enige verklaring voor het uitblijven van de dip

Braseas | 11-08-22 | 14:34 | 3

Dat dacht ik ook gelijk.

Peerkeoud | 11-08-22 | 14:49

Nee normaal slaan ze in de zomer regelmatig over
Maar boodschappen zijn nu zo duur dat ze elke week komen
Overigens krijg je echt veel ,nog steeds
Geef ook regelmatig mijn buurman met 6 kinderen brood en andere buren andere voedingswaren als het te kort op datum is of ik iets niet lust
Die buurman en buurvrouw werken maar particuliere huur etc
Maar het zal je verbazen wat er in de rij staat,de asiel zoekers zijn in de minder heid hoor

Therrie | 11-08-22 | 16:41

Noem mij maar een gekkie, maar de overheid kan hier wat aan doen, maar wilt het niet. Belasting kan omlaag en minder migranten zou het begin moeten zijn.

Waarom willen ze het niet? Omdat blijkbaar een doel is. Build back better. Indien u een andere mening bent toegedaan, hoor ik graag de waarom.

swagmachine | 11-08-22 | 14:34 | 6

@Grijskijkert | 11-08-22 | 14:41: Maar alwetende grijskijkert, hoe verlicht je het duistere complotdenkpad van deze mensen dan? Hoe gaat u er voor zorgen dat deze mensen zich geen zorgen hoeven te maken over hetgeen waar ze zich zorgen over maken.

Als u het te warm vindt om te reageren, reageer dan niet. Als u werkelijk antwoord heeft op de oprecht gestelde vraag waarom de belasting niet wordt verlaagd en waarom er zo veel migranten in ons land moeten zijn (terwijl er geen plek is voor ze en het ook nog eens hartstikke kostbaar is voor de belastingbetaler), geef die dan even.

Mensen ontzorgen geeft een fijn gevoel, dat zou u toch eens moeten proberen. De vragensteller zal u eeuwig dankbaar zijn.

Peerkeoud | 11-08-22 | 14:55

@Grijskijkert | 11-08-22 | 14:41: Tja, wat kan je nu met deze zin; een halve voorzet geven en de rest maar door een ander laten raden??

martn | 11-08-22 | 15:28

EU beleid?

ChalinaRosa | 11-08-22 | 16:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Als Geert het kabinet de schuld wil geven van mijn hogere uurtarief dan doe ik er nog een inflatie schepje bij. Heb sinds gisteren m'n cijfertjes ingezien. Gaat lekker zo.

GeheidEenGeit | 11-08-22 | 14:33 | 1

Ik weet niet wat voor dienst jij levert maar nu ik je tegel heb gelezen ga ik m swz niet afnemen.

D-Fens_1963 | 11-08-22 | 15:39

In de digitale kranten staan tips om geld te besparen .
Wel eerst lid worden.
Eerste tip zal zijn , ga geen lidmaatschap aan.

Schipperke | 11-08-22 | 14:25

In huize the kolere zijn we aan het bezuinigen. Niet omdat wij het niet kunnen betalen maar gewoon een statement. Netflix, Disney en tv abbo eruit. De T*fus met je woke - gedoe. Scheelt toch zo n 40 euro per maand.

Koop alleen nog maar bij de boer. Verse groente en fruit. Jumbo , AH en Unilever kunnen ook de t*fus krijgen. Scheelt, schrik niet , bijna 150 euro per maand voor twee personen.

Sportschool abonnement opgezegd. Hardlopen en bodyweight training kan heel goed thuis.

De Horeca kan ook de t*fus krijgen met hun twee cappuccino voor 8 euro.

Enz enz. Ik doe er niet meer aan mee.

thekolere | 11-08-22 | 14:24 | 8

@J.Cash | 11-08-22 | 14:30: Het is soW. Met een W aan het eind. Als in "Sow dan".

Overigens mis ik de toevoeging "ongezien" + t*fus, datdanweerwel.

Grijskijkert | 11-08-22 | 14:47

@thekolere: je komt gewoon gezellig en vriendelijk over.

Lorejas | 11-08-22 | 14:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Wij zijn een tijdje naar de voedselbank geweest. Het is fijn dat het er is, maar je schaamt je kapot als je die laatste paar honderd meter naar een dergelijke loods loopt. Probleem met veel producten die je krijgt is dat het veel hetzelfde is, en na 4x in de week pasta met dezelfde saus ben je ook wel na een maand uitgekeken.

Maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken. We klagen niet. Zou wel mooi zijn als er op 1 of andere manier geld wordt uitgetrokken voor gevarieerd en gezond eten bij de voedselbank. Maar ook dat is duur. Voor niets gaat de zon op. Ik begrijp het allemaal wel. Genieten mensen!! Leef het leven.

Jiet Panssen | 11-08-22 | 14:21 | 6

Mmm hier doen ze echt hun best en krijg je veel groente etc
Ook koekjes id of wat lekkers

Therrie | 11-08-22 | 16:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukkig is er wel geld genoeg om Salima Belhaj (D66), Inge van Dijk (CDA), Kati Piri (PvdA), Renske Leijten (SP), Jesse Klaver (GroenLinks), Don Ceder (CU), Marieke Koekoek (Volt) en Sylvana Simons (Bij1) een negendaagse rondreis door Suriname, Bonaire en Curaçao aan te bieden ter voorbereiding van de excuses vanwege slavernijverleden en de daarbij behorende herstelbetalingen.

Lopende-Hollander | 11-08-22 | 14:18 | 2

Suriname moet zichzelf teruggeven aan de oorspronkelijke bevolking. Dan praten we verder.

John McClane | 11-08-22 | 14:20

@John McClane | 11-08-22 | 14:20: Tsja, oorspronkelijke bevolking…..
Ik vraag me oprecht af of die nog te achterhalen is.
Lol, voor de Nederlanders was eea daar toch Engels?

D-Fens_1963 | 11-08-22 | 14:26

"Rutte heeft bezwaar tegen term 'armoede' in Nederland

Premier Mark Rutte maakt bezwaar tegen het gebruik van de term 'armoede' in Nederland. Dat zei Rutte vandaag in een debat met Tweede Kamerlid Sadet Karabulut van de SP over de sociale staat van Nederland. Karabulut wil dat het kabinet wat doet aan wachtlijsten bij voedselbanken en tegen honger in ons land. "

Dat was in 2011.

Gaaf land, weer een vaasje vol beloftes gebroken.

KlaagGraag | 11-08-22 | 14:15 | 4

Als je geen valide argumenten hebt, begin je over de vorm, of over woordgebruik.
Goedkoop debattruukje!

Analia von Solmsch | 11-08-22 | 14:24

Rutte heeft gelijk, hoor. Gemiddeld genomen is In Nederland is iedereen rijk.

ikhebgeenflauwidee | 11-08-22 | 14:27

Honger? Honger? Moet je op het strand al die getatoeëerde vetkleppen zien! Welke honger?

Populistisch gezwam met je honger:

—- Naast de 14 procent obese Nederlanders, heeft nog eens 36 procent matig overgewicht. Bij elkaar opgeteld kampt 50 procent van de 20-plussers in Nederlanders met overgewicht, waar dit begin jaren tachtig nog bij 33 procent het geval was.

Sinds 1981 worden lengte en gewicht van de Nederlandse bevolking jaarlijks uitgevraagd in een enquête. Sindsdien groeide de groep mensen met obesitas van de minst zware vorm (klasse 1) het meest, van 4 naar 11 procent. De gevallen van obesitas klasse 2 en 3 namen ook toe.—-

www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-...

theo-is-dood | 11-08-22 | 18:35
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien eerst stoppen met roken, de blikken bier en de honden wegdoen.

Diederik_Ezel | 11-08-22 | 14:15 | 6

Mijn labrador is het hier niet mee eens.

thanseeuwen | 11-08-22 | 16:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Laten ze cake met slagroom eten.

Wombats | 11-08-22 | 14:03 | 1

Vroeger, tulpenbollen met slagroom

KlaagGraag | 11-08-22 | 14:11

Gulden terug!
Nexit!
Grenzen sluiten!

©2009

Jos Tiebent | 11-08-22 | 14:03 | 1

Een bijkomstigheid in een nare situatie, de ECB zit in grote problemen. Dat de euro in deze vorm ophoudt te bestaan, is absoluut mogelijk.

donkieshot | 11-08-22 | 19:15

Ben benieuwd of Kaag deze armoede als een probleem ziet. Maar gezien haar volledige desinteresse in Nederland en Nederlanders (het zijn Libanon en Palistina waar zij een werkelijke connectie mee heeft), vermoed ik van niet.

Ik hoop dat Wilders haar stevig ter verantwoording roept, want van de SP moet je het niet echt hebben qua oppositie.

ChatBot | 11-08-22 | 14:00 | 1

Vooral dat laatste is zorgelijk. Wilders kan heel hard roepen en vaak ook nog wat zinnigs zeggen, maar alles wat hij zegt wordt genegeerd door de rest. Roepende in de woestijn en daar bereik je helemaal niets mee, anders dan dat hij en de zijnen weer lekker 4 jaar van het pluche kunnen genieten en kunnen blijven roeren, want er is altijd te roeren, altijd.

Peerkeoud | 11-08-22 | 15:04

Een welvaartsstaat opbouwen middels hoge belastingen en premies en dan denken dat het nooit minder gaat worden. De overheid zit in de rats en kan geen kant op met de problemen die iedereen onderhand wel kent.
Bereid je voor op ernstige tijden…

Magmacarta | 11-08-22 | 13:55 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben vrijwilliger bij de voedselbank (zo'n lul die bij de supermarkt staat te bedelen om voedsel).

Het zou mooi zijn als jullie naast een donatie aan GS ook een kleine donatie aan de voedselbank kunnen doen:
voedselbankennederland.nl/steun-ons/s...

JWZ_JMK | 11-08-22 | 13:55 | 15

@J.Cash | 11-08-22 | 14:32: Daar maak ik me zeker geen zorgen over. Ik heb zakelijk genoeg fouten gemaakt maar uit je woorden "Bij een ander was me dat nooit gebeurd." maak ik op dat het niet zozeer een zakelijke beslissing was maar dat je zwaar belazerd bent door iemand die je vertrouwde, dat is ronduit kudt en kan iedereen overkomen.

Bugblatter | 11-08-22 | 15:19

@Bugblatter | 11-08-22 | 14:15:
Een gezin heeft een “administratief ondersteuner” nodig? Hahahaha

Waar slaat dat op?

theo-is-dood | 11-08-22 | 18:40

@theo-is-dood | 11-08-22 | 18:40: Het klotige is dat door de overheid in Nederland van mensen met het laagste inkomen op administratief gebied het meest gevraagd wordt. Daar zijn natuurlijk logische redenen voor, het gaat tenslotte om gemeenschapsgeld. Heb jij ooit eens geprobeerd om een uitkering aan te vragen? Uit te zoeken voor welke gemeentelijke minimaregelingen je in aanmerking komt en die aan te vragen? Toeslagen aanvragen? En dat alles zonder enige administratieve ervaring.

Bugblatter | 12-08-22 | 00:02
▼ 12 antwoorden verborgen

Een staatsgreepje, en meteen daarna verkiezingen - dat is toch geen probleem?
Dat gebeurde in Oekraïne toch ook.
Dus boeren, wat let je?

HogeNood | 11-08-22 | 13:53 | 2

De laatste poging tot staatsgreep op het binnenhof, liep niet goed af.

Prieelvogel | 11-08-22 | 14:29

"Terwijl het normaal in de zomer veel stiller is, verwacht Voedselbanken Nederland nu......."

Dus een grote groep heeft geen geld voor eten maar wel voor vakantie of hoe moet ik dit lezen.

NLgaatnaardeklote | 11-08-22 | 13:52 | 7

De zomer is vlak na de uitbetaling van het vakantiegeld, dat geeft veel huishoudens wat financiële ruimte voor het huishoudbudget, niet iedereen heeft de luxe om dat op de spaarrekening te zetten.

Bugblatter | 11-08-22 | 14:20

@Bugblatter | 11-08-22 | 14:20: meestal is er al beslag gelegd op het vakantiegeld, of men staat iets minder in het rood …

Analia von Solmsch | 11-08-22 | 14:39

@Analia von Solmsch | 11-08-22 | 14:39: Als een huishouden met het inkomen op de beslagvrije voet zit kan er geen beslag worden gelegd op het vakantiegeld en in de schuldsanering (veel voedselbank cliënten zitten daarin) kan je niet in het rood staan.

Bugblatter | 11-08-22 | 14:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is maar goed dat onze premier niet langdurig en onduldbaar afwezig is.

blikjegrolsch | 11-08-22 | 13:50 | 2

En dat we een uiterst kundige minister van Financien hebben met veel emphatie voor het gewone volk.

ChatBot | 11-08-22 | 13:52

Hij is gewoon bereikbaar per sms, hoor.

ikhebgeenflauwidee | 11-08-22 | 13:55

Ik zal wel niet tot de groep “gewone mensen” behoren en weer compleet misgrijpen bij de compensatie.
#compensatieslachtoffer

de Voorzittert | 11-08-22 | 13:50 | 2

Als je wordt uitgesloten, is dat dan niet gewoon discriminatie?

ikhebgeenflauwidee | 11-08-22 | 13:57

Blijkbaar heeft Geert een concreet uitvoerbaar voorstel.
We gaan er even voor zitten.

AdvocatusDiaboli | 11-08-22 | 13:49 | 11

@Après toi | 11-08-22 | 14:00: Heeft Geert zo'n hoog pensioen? Van gemeenschapsgeld?

Peerkeoud | 11-08-22 | 15:11
▼ 8 antwoorden verborgen

Groene dromen i.p.v. visie en planning. In Europa worden kolen- en kerncentrales gesloten, en er wordt 'geïnvesteerd' in molens en panelen die niets doen als het niet waait resp. donker is.
Er wordt subsidie gegeven voor elektrificatie, terwijl er niet genoeg elektrische capaciteit is, en steeds meer elektriciteit wordt opgewekt met gas, waar men van af wil.
Allerlei deskundigen waarschuwen al meer dan 10 jaar.
Wat kan er nou mis gaan?

Harry.Langezwaal | 11-08-22 | 13:49

AOW is €1261,52. Tel daarbij alle Toeslagen op.
Mevrouwtje moet niet zeuren. Ze heeft altijd geweten dat ze oud zou worden. En ooit AOW zou krijgen. Je had ook vanaf je 25ste fl.100,- per maand kunnen sparen

theo-is-dood | 11-08-22 | 14:24

@John McClane | 11-08-22 | 14:18:
Ik heb de balen val al die zielige verhalen. 77, Vreet je erfenis op.

J.Cash | 11-08-22 | 14:25

Vroeger woonde je dan in bij een zoon of dochter, en de familie betaalden dan mee aan de kosten. Een kleine elite had een pensioen, en een bankrekening.
Door Drees is de huidige generatie ouderen rijker dan ooit, waaronder de minste armoede. Vergeet dat niet!
Uiteraard dienen de uitzonderingen geholpen worden.

Analia von Solmsch | 11-08-22 | 14:44
▼ 2 antwoorden verborgen

"Het wordt moeilijker consumenten in de plantaardige categorie te houden of er naartoe te trekken".
Logisch, het gaat over mensen, niet over konijnen.
Vegan zijn is een ideologie.

Veepert | 11-08-22 | 13:48

Je vraagt je echt af welke crisis dan wèl groot genoeg is om Groningen weer te openen. Maar nee, we laten iedereen gewoon 4000 extra betalen per jaar voor die gasrekening.

Het brein erachter | 11-08-22 | 13:46 | 2

Ook al zouden ze Groningen open gooien, dan gaat dat gas naar Eneco/Vattenfal/Essent en die hanteren hun eigen tarieven gebaseerd op de marktprijzen op de wereld. Dus we schieten daar niets mee op.

Zapata10 | 11-08-22 | 13:51

@Zapata10 | 11-08-22 | 13:51:
Nu Groningen opengooien zou de markt ernstig verstoren. En de Groningers willen het niet he ( dus wel, mits onder voorwaarden en revenuen naar de versteving van huis & bodem gaat ). En niet te vergeten het klimaat. En die gaskraan mogen we niet eens zomaar opendraaien he, dat kan helemaal niet....

Graaisnaaiert | 11-08-22 | 14:14

Aan de andere kant, er zijn in het leven goede en slechte tijden en daar moet een mens doorheen. Dat alles maakt je sterker nietwaar?
En natuurlijk gloort er hoop aan de horizon. In 2025 zijn er weer verkiezingen dus u kunt er zeker van zijn dat u in 2026 op zijn minst 1000 Euro extra krijgt. Ook zal het CBS dan aan u vertellen dat u in 2026 helemaal rijk gaat worden. Geduld nog even het is een gaaf land.

Zapata10 | 11-08-22 | 13:46 | 2

Nee, iets met een vaasje hoorde ik eerder...

MagnificentRon | 11-08-22 | 13:50

Stef Blok alweer vrij van al zijn bijbaantjes ? Zodra het kabinet terug is van vakantie voel ik een commissie aankomen die de huidige problemen haarfijn in kaart gaat brengen. Uiteraard worden de ontwikkelingen scherp in de gaten gehouden de komende tijd.

Ruikbaard | 11-08-22 | 13:44 | 3

We zitten er bovenop!

Spring Bruissteen | 11-08-22 | 13:46

Ah dan kan hij de woningmarkt nog meer liberaliseren. Dat helpt.

Zapata10 | 11-08-22 | 13:47

@Spring Bruissteen | 11-08-22 | 13:46: Op die gasvelden bedoelt u?

Harry.Langezwaal | 11-08-22 | 13:51

Gelukkig moeten de asielzoekers niet bij de lastige voedselbanken inkopen, die krijgen hun eten kant en klaar op tafel, en schoonmaken hoeven ze ook niet.Een mooi gebaar zou zijn het fruit wat ze toch niet eten aan een oud omaatje te geven, zal ze toch is vragen.

jan huppeldepup | 11-08-22 | 13:43 | 1

In Zuid-Korea laten oude omaatjes zich "nemen", omdat ze het geld nodig hebben.

HogeNood | 11-08-22 | 14:07

Allemaal een beetje armer, wat snapt men niet aan de slogan van dit Kabinet? Deal with it!

Klaus Herzog | 11-08-22 | 13:42

Nog meer gratis geld voor arme mensen? En wie gaat dat betalen?

Après toi | 11-08-22 | 13:39 | 9

Zou dividend op aandelen Shell, Ahold, Unilever enz. nu ook onder gratis geld vallen ?

Ruikbaard | 11-08-22 | 14:02

@therealbraindump | 11-08-22 | 13:41:
Een hoop VVD-ers vinden de overheid anders een prima opdrachtgever. Berbaar ( Joris hebbe zijn ziel ) bijvoorbeeld mocht daar graag over opsnijden.
En ik kan ze ook geen ongelijk geven. Bij het minste of geringste wijzen we in dit land naar de overheid en ja, dat kost nu eenmaal geld. En dat vangen ze via de belastingen en heffingen. Dus die gaan dan omhoog.
Niet mijn idee, wel verklaarbaar.

Graaisnaaiert | 11-08-22 | 14:11
▼ 6 antwoorden verborgen

Wanneer gaat de landelijke politiek eens inzien dat we vol zitten. Het is toch niet zo gek om te zeggen dat het limiet bereikt is (we zitten er mijn inziens al ver overheen). Waarom is er, buiten Wilders na, niet eens iemand die durft te zeggen, Nederland is vol!
We zijn niet eens in staat om voor onze eigen burger te zorgen. Elke asielzoeker die hier binnen komt krijgt maximaal €60,-- per persoon per week voor eten, kleding en zakgeld. Laten we dit geld eens stoppen in onze eigen mensen die aan het eind van de maand de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen. Het is toch schrijnend om te zien dat ons eigen volk het financieel niet meer red en er elke weer weer rond de 1.000 asielzoekers hier binnenkomen en enkel hun hand maar op hoeven te houden.
Helaas willen we gewoon het braafste jongetje van de klas (met Rutte voorop) zijn die altijd maar braaf luistert naar wat Brussel wilt. Alleen snijden we hiermee ons eigen volk in de vingers.

WGHHMDW | 11-08-22 | 13:39 | 7

"Buiten Wilders *en Baudet". Maar ik begrijp dat u het eigen volk op de eerste plaats wilt zetten. Dan bent u waarschijnlijk een witte cis-man en heeft u helemaal geen recht van spreken. U bent namelijk een racist, fascist, antisemiet, nazi en wappie. "Weeeelkom, welkom in ons land!"

Hoe "gek" zijn ze eigenlijk in België? De huizen zijn daar niet zo duur en de belastingen laag, dacht ik. Misschien toch eens overwegen om te verhuizen naar een land waar ze een regering hebben die nog niet zo compleet gestoord is.

2Little2Late | 11-08-22 | 14:02

Rutte doet wat D66 wil. Als hij dat niet doet, dan is het einde carrière voor Rutte. Dat vindt hij vreselijk - de rest kan hem niets schelen.

HogeNood | 11-08-22 | 14:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Wanneer gooien we Groningen weer open?? Met die tientallen extra miljarden die je nu kunt opstrijken compenseren we ze helemaal de moeder daaro in het Noorden en ondertussen zitten we Putler dwars en hebben we zelf lekker goedkoop gas, het schijnt dat er genoeg mogelijkheden zijn om aardbevingen tegenwoordig tot een minimum te beperken door een contra-gas/vloeistof in een boorput te spuiten.

Knip | 11-08-22 | 13:37 | 6

Beetje jammer dat de markt de prijs van gas bepaald en niet Nederland.

Ruikbaard | 11-08-22 | 13:52

@Ruikbaard | 11-08-22 | 13:52: En jij denkt dat de energiemarkt morgen instort of de komende maanden? Ik namelijk niet..............

Knip | 11-08-22 | 14:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Bijna correct.
"energiearmoede (+4000 euro per gezin, per jaar), prijzen in de supermarkt gemiddeld 18,5% hoger (+1500 euro per gezin, per maand)"

Dat is samen 1833 euro per maand of 22.000 euro per jaar.

Warhead | 11-08-22 | 13:33 | 5

@Warhead | 11-08-22 | 13:39: Scheelt maar een 0. En ik heb altijd geleerd: "0 = niks". Geeft dus niks!

2Little2Late | 11-08-22 | 14:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Er was al slecht nieuws en daarboven op komt nog meer slecht nieuws, proficiat.
Is er toch nog iets positiefs te melden?

spamzuiger | 11-08-22 | 13:33 | 7

@Après toi | 11-08-22 | 13:39:
Veel werkende armen.

Graaisnaaiert | 11-08-22 | 13:48

@ReyNemaattori | 11-08-22 | 13:42: Patriarchisch of niet.. Ik zou het ook doen. Als de "partner" bulkt van de miljarden en 93+ is met een hartkwaal zeg maar.

UvulafleXer | 11-08-22 | 13:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Kop in het AD: “mensen met lager inkomen moeten gecompenseerd worden voor hoge inflatie”

Leuk hoor. Er kan ook staan “mensen met hoger inkomen mogen DUBBEL betalen vanwege financieel wanbeleid”

Gladiator Fap | 11-08-22 | 13:29 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoorde vorige week dat er voedsel gestolen wordt op volkstuincomplexen. Aardgasprijzen zijn overal in Europa lager dan in Nederland. Gaaf land, dit.

RWrw | 11-08-22 | 13:28 | 3

En nergens een uitleg waarom.

Waarom zoeken journalisten dit niet eens goed uit? Worden ze betaald door den Haag ofzo?

Warhead | 11-08-22 | 13:35

@Warhead | 11-08-22 | 13:35:
Bijna.. ze worden betaald door dezelfde 'lobby' die ook Den Haag extra's toestopt..

Motorkater | 11-08-22 | 13:43

Klopt, bij mijn opa ook. Zwaar omheind, en nog is er eten gejat.

SailingDuck | 11-08-22 | 14:04

En dan te bedenken waar Den Haag miljoenen en miljarden aan verkwist en weggeeft aan o.a. die EU knoflooklanden zodat de banken daar niet omvallen. Je eigen volk zo behandelen. Te schofterig voor woorden.

DrachiR | 11-08-22 | 13:28 | 1

Ho ho... verkwist? Als de banken in de knoflooklanden vallen, valt de hele EU! En dat moeten we niet willen met z'n allen. Dus hup! Geef! Geef geld! Geef gul!

2Little2Late | 11-08-22 | 14:06

12 Jaar geleden langs het randje van de financiële afgrond gescheerd. Ik kwam helemaal niet in aanmerking voor de voedselbank want veel te hoog inkomen. Maar mijn lasten waren na de scheiding ongeveer net zo hoog. Zat financieel klem. Iemand heeft destijds een stempeltje en een handtekening voor mij weten te bemachtigen waardoor ik er heen mocht. Destijds werden er pakketten uitgedeeld met van alles en nog wat dat grotendeels linea recta de grijze kliko in ging. Toen ik in de herfst 40 lege ijshoorntjes (van waarschijnlijk de lokale ijsboer die die dingen over had na de zomer en de zaak sloot om in de lente weer open te gaan) aantrof in het pakket voelde ik mij de afvalbak van het dorp. Voedselbank is een geweldig initiatief. En natuurlijk denken een boel mensen 'wees blij met wat je krijgt!' Maar toch, je kan ook mensen die afhankelijk zijn van die voedselpakketten op zo'n manier beledigen, door troep te laten verdelen, dat het allerlaatste stukje eigenwaarde dat die mensen nog hebben, als sneeuw voor de zon verdwijnt. Gelukkig is alles weer op z'n pootjes terecht gekomen.

Leptob | 11-08-22 | 13:25 | 16

@Leptob | 11-08-22 | 14:23: Ik werk zelf als vrijwilliger bij de Voedselbank en heb de beschreven situatie (gelukkig) nog nooit meegemaakt. Vind de ijshoorntjes ook wel idioot, dan geef je als Voedselbank bij de ijscoboer aan dat je daar helemaal niks mee kan.

2Little2Late | 11-08-22 | 15:31

@2Little2Late | 11-08-22 | 15:31: Ik praat over 12 jaar terug. En ik weet ook dat voedselbanken veelal afhankelijk zijn van (lokale) leveranciers. Even voor de duidelijkheid: ik neem de immer vriendelijke medewerkers dus ook niets kwalijk.

Leptob | 11-08-22 | 15:45
▼ 13 antwoorden verborgen

De grootste klapmongolen zullen bij de eerstvolgende verkiezingen eenvoudig de macht grijpen waardoor de verdeeldheid binnen de EU alleen maar zal toenemen.
In Nederland betaald de meerderheid straks 500-800 euro per maand voor een gemiddeld energiecontract. Mensen kunnen het NIET betalen, komen in de problemen en zullen schuimbekkend de zittende regering (terecht) wegstemmen.
De EU in deze vorm zal onvermijdelijk vallen. Wanneer straks in de winter mensen in alle aangesloten landen letterlijk in de kou komen te zitten. De euro ontploft door de uitzichtloze situatie, anti-EU overheden zullen de boventoon voeren en dan gaat het snel.

Putin lacht zich rot.

Dannydekr 2.0 | 11-08-22 | 13:25 | 6

@Julius Pace Car | 11-08-22 | 13:30:
Hear, hear!

Motorkater | 11-08-22 | 13:44

De stand van het land:
Klapmongolen die schuimbekkend de macht omver werpen
En de lui die dachten in weelde hun dagen te slijten die bekocht worden.
En dan nog wat lui die wel voor zichzelf kunnen denken , maar dat is die vervelende gast in de kring op n verjaardag.
Wtf is er gebeurd?

deathchant | 11-08-22 | 13:53

Wanneer mensen echt in serieuze geldnood komen, vraag ik mij af of iedereen wacht tot de verkiezingen.....

Het brein erachter | 11-08-22 | 13:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Vreemd hoor, over dat nepvlees.
Er was toch laatst een staatje dat nepvlees goedkoper zou zijn dan echt vlees?
Dan zijn dit toch gouden tijden voor nepvlees?
Leg eens uit Beyoundmeatoo en Oaklieg?

Nuchternederland | 11-08-22 | 13:23 | 1

Inderdaad. Prutsers. Hebben kennelijk geen bestaansrecht.

Spring Bruissteen | 11-08-22 | 13:38

Laten we niet boos zijn op de regering maar op de mensen die zo enthousiast op ze stemmen. Het is logisch dat de de regering zo doorgaat omdat ze de meerderheid van de stemmen krijgen. Ze worden zo bevestigd in hun gelijk.

Dr. Pown3rt | 11-08-22 | 13:23

Zoals gewoonlijk zal er best weer iets voor de minima gedaan worden, de rijken worden nog rijker omdat veel van de monsterwinsten van de unilevers en shells in hun zakken verdwijnt. Blijft over jan lul.. te rijk om naar de voedselbank te hoeven, te arm om aandelen shell te hebben. Die mogen zoals normaal weer de tief genieten straks.

hoffrevisited | 11-08-22 | 13:23 | 4

Niet klagen, dadelijk op de 3de dinsdag in september krijgt Willem en familie ervoer wat extra’s bij en kan Nederland weer opgelucht ademhalen…want zij krijgen opnieuw wat erbij en wij wonen nog steeds in een gaaf land.

swapper | 11-08-22 | 13:34

@swapper | 11-08-22 | 13:34: Dat gaat ook elk keer weer schaamteloos door. Hele volksstammen de armoe in en ons koninklijk huis accepteert lachend weer miljoenen en miljoenen waarbij ook nog even rekening is gehouden met inflatie en God mag weten wat. Mijn koning (shuis) is het niet meer.

DrachiR | 11-08-22 | 13:47

@nuchternederland: u heeft wel elk jaar een mooi dividend gehad!

Het brein erachter | 11-08-22 | 13:57
▼ 1 antwoord verborgen

De " mensen" hadden toch zoveel gespaard tijdens de Cerona omdat ze niks konden uitgeven? Dat word nu dus even vakkundig " afgetapt". Ja, doet pijn..

streknek | 11-08-22 | 13:23

Ik hoop dat de overheid snel ingrijpt. Zit er al accijns op waxinelichtjes? want dit is gewoon belastingontduiking.

W_F | 11-08-22 | 13:21 | 2

Die zijn slecht voor het klimaat dus die worden per 2023 verboTen. Was getekend, Rob Jetten ( die trouwens geen flauw idee heeft hoe je met een waxinelichtje iets kunt verwarmen ).

Graaisnaaiert | 11-08-22 | 13:24

Die moeten extra belast worden want die zijn al eens als wapen gebruikt tegen onze sprookjes koning. De Efteling heeft destijds al een klacht ingediend.

Arendsoogje | 11-08-22 | 13:25

Dat hel duurzaamheidsbeleid gebaseerd op idealisme en niet realisme (innovatie) gaat een grote fuckup geven.

Alexander | 11-08-22 | 13:20 | 1

Ja natuurlijk. Overigens met dank aan Duitsland die voorop liep.
En ook in 2015 de enorme toestroom aan illegale migranten in gang zette.

ChalinaRosa | 11-08-22 | 13:51
-weggejorist-
johnyl | 11-08-22 | 13:20 | 16
▼ 16 antwoorden verborgen

Het kabinet zal eerst nog moeten bijkomen van het zware reces. Uitbuiken van hun kaviaar.

upgent | 11-08-22 | 13:19

... Qu'ils mangent de la brioche ...

MagnificentRon | 11-08-22 | 13:19 | 3

Doe's nie zo duur joh.

elfenstein | 11-08-22 | 13:44

@elfenstein | 11-08-22 | 13:44:
“ Balnea vina venus corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt balnea vina venus”

theo-is-dood | 11-08-22 | 15:02

Met een afbetaald en gas-vrij huis en in Duitsland winkel mag ik niet klagen.

Arendsoogje | 11-08-22 | 13:19

Voedselbanken moeten niet nodig zijn in een land. Dat is niet normaal er moeten gewoon goede voorzieningen en uitkeringen zijn. Zoals vroeger.
Maar dat is niet meer te betalen met al die immigratie.

Alexander | 11-08-22 | 13:18 | 4

De eerste voedselbank werd opgericht toen de chartale Euro werd ingevoerd.

Toeval?

kapotte_stofzuiger | 11-08-22 | 13:20

De uitkeringen zijn meer dan genoeg om van te eten, het probleem zit in andere uitgaven. Ik had vroeger een pre-paid elektrometer, als de punten op waren ging het licht uit en moest je in een winkel het pasje opwaarderen. Nooit een betalingsachterstand of noodzaak tot afsluiten.

W_F | 11-08-22 | 13:26

@W_F | 11-08-22 | 13:26: Dan blijven ze nu de hele dag heen en weer lopen naar die winkel. Wat begrijpt u niet aan eerst 1500 Euro per jaar energiekosten en nu meer dan 5000 Euro per jaar energiekosten. Wat begrijpt u niet aan 1500 Euro per jaar meer kwijt zijn aan boodschappen?

Zapata10 | 11-08-22 | 13:30
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland staat op het randje om de Gulden weer in te voeren. De koopkracht moet gered worden en dat kan alleen met een Nederlands monetair beleid.

McCain | 11-08-22 | 13:16

Shell heeft ruim 2 jaar geen zak verdient. De tankers lagen leeg te niksen op de Noordzee en dat verlies word nu even ingehaald/weggewerkt en zo doet iedere onderneming dat .Wie dit niet zag aankomen is simpel.

streknek | 11-08-22 | 13:16 | 6

@Basil Fawlty | 11-08-22 | 13:40:
Kijk dat zijn de puntjes op de i.
Thanks mate.

J.Cash | 11-08-22 | 14:33

@Basil Fawlty | 11-08-22 | 13:40:
Allemaal leuk en aardig, maar het dividend van ons voormalige Koninklijke Olie ging in 2020 door vieren! Dat jaar dus nog maar 25% van wat het was! Gelukkig geen voedselbank nodig

theo-is-dood | 11-08-22 | 19:15
▼ 3 antwoorden verborgen

A: De PVV bedrijft peilingenpopulisme over de ruggen van mensen die het moeilijk hebben.
B: Het heeft uiteraard onze aandacht.
C: De coalitie gaat er volgende week naar kijken.
D: We zijn bezig met de gesprekken voor Prinsjesdag.
E: Een college van Wijze Mannen is aangesteld om....
F: Ja, ik ( naam geinterviewd bewinspersoon ) schrik zelf ook als ik bij de kassa van de supermarkt afreken.
G: Moeilijk, moeilijk, Poetin.
H: Moeilijk, moeilijk, de naweeen van Covid 19.
I: Moeilijk, moeilijk, de internationale situatie waar wij geen invloed op hebben.
J: Ja, we gaan er allemaal een beetje op achteruit.
K: Een moestuintje levert ook groente op.
L: Ja, we moeten allemaal die verwarming een graadje lager zetten.
M: Heeft u al overwogen om een paar uur extra te gaan werken?
N: Werkgevers en werknemers moeten er samen uitkomen. Ik adviseer een gesprek.
O: We zijn nu eenmaal met handen en voeten gebonden aan internationale afspraken.
P: Dat is staatssteun en dat mag niet van Brussel.
Q: Nu ingrijpen zou de markt verstoren.
R: We tillen het even over het reces heen.
S: Ja, we zitten natuurlijk wel met die rechterlijke uitspraak.
T: Sja, wij kunnen geen extra dividendheffing opleggen want dat is slecht voor het vestigingsklimaat.
Enzovoorts enzovoorts...

Graaisnaaiert | 11-08-22 | 13:16 | 3

Was getekend, de Firma Dooddoener & Co ism de experts A. F. Schuiver en V. I. N. Gerwijzer.

Graaisnaaiert | 11-08-22 | 13:17

Inderdaad, ze gaan er geen zak aan doen maar er wel heel veel over zeggen.

Zapata10 | 11-08-22 | 13:22

Aangezien gas en elektra ook niet meer te betalen is zal het niet lang duren voor er weer gezamenlijk voor je gekookt zal worden: de gaarkeuken is in aantocht.

roevka | 11-08-22 | 13:15 | 2

En woonkazernes. Gezellig toch?

Zapata10 | 11-08-22 | 13:22

Ik zie tokkies, tattoos en dikke mensen in de video.

brawler | 11-08-22 | 13:15 | 7

@Nuchternederland | 11-08-22 | 13:32: Klopt, zie een paar dagen geleden een dikkerd bij de supermarkt alleen een pak bastogne koeken afrekenen en er na de kassa gelijk aan beginnen. Voor minder geld heb je ook een 500 gr zak wortels.

Gebakschep | 11-08-22 | 13:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoe kan het in de zomer rustiger zijn bij de voedselbanken? Die mensen hebben toch helemaal geen geld voor vakantie?

matatwork | 11-08-22 | 13:15

Vraag is wel aan welke knoppen kabinet kan gaan draaien? Belasting verhogen en verdelen naar lage inkomens? Belasting verlagen op energie? Lonen verhogen bij een economie die richting recessie gaat? Het zijn vooral keuzes uit het verleden (vertrouwen op Russisch gas, geen kerncentrales bouwen) die zich wreken.

Vula | 11-08-22 | 13:15 | 7

We vertrouwen al 60 jaar op Arabische olie. De VS heeft alle andere leveranciers geveto-ed. Zonder Nato lidmaatschap zaten we niet met deze ellende.

Arachne | 11-08-22 | 13:27

Wat dacht je van grenzen dicht en die complete asielindustrie opdoeken? Daarmee heb je al een paar miljoen/miljard bespaard.

2Little2Late | 11-08-22 | 14:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Koken op waxinelichtjes? Zit die mevrouw iedere dag aan de kaasfondue of zo?

nietzomoeilijk | 11-08-22 | 13:14 | 3

Praktijk zal wel zijn dat ze een blikje soep lauw-warm maakt. Iets droeviger dan kaasfondue

ole guapa | 11-08-22 | 13:38

@ole guapa | 11-08-22 | 13:38: Terwijl je met dit weer toch ook voor gazpacho zou kunnen kiezen.

nietzomoeilijk | 11-08-22 | 13:46

@ole guapa | 11-08-22 | 13:38:
Mooi verhaal maar ze heeft nog een erfenis waar ze liever niet aan komt en een zoon die haar helpt.
Ik geloof niks meer.

J.Cash | 11-08-22 | 14:16

You will own nothing and you will like it..

stikstofhelp | 11-08-22 | 13:12 | 2

AB: Wij zetten in op de verantwoordelijke zelfredzame mondige burger. Wij houden niet van betutteling.
AC: Nu even een stapje terugdoen is straks twee stapjes vooruit.
AD: Het was de wens van de Kamer en die voeren wij gewoon uit.

Graaisnaaiert | 11-08-22 | 13:39

Heeft Wilders ook enig idee in welke vorm hij compensatie wil? Blijft uiterst vaag.

Tot nu toe acht ik wat dit betreft namelijk niet alleen het kabinet volledig incompetent, maar ook de oppositie.

Papa Jones | 11-08-22 | 13:12 | 4

@Opblaas_boot | 11-08-22 | 13:14: Ik bedoel ermee: Voor de stikstofcrisis heeft Wilders een soort van oplossing: 'Gewoon kappen met die onzin'.

Maar voor deze hoge gasprijzen... geen idee. Hopelijk niet wederom een eenmalige uitkering van 800 euro (of meer) aan jan en alleman, waar de hele oppositie toch weer om lijkt te vragen.

Papa Jones | 11-08-22 | 13:16

Dat is wel een beetje jammer bij de PVV. Ze komen niet vaak met echte doorwrochte voorstellen. Het zijn meer sfeermakers. Zelfs als je ze in interviews naar een idee voor een oplossing vraagt (Jinek-Agema bijvoorbeeld). Dat zal de reden zijn waarom ze niet vaak op tv komen. Beetje jammer wel eigenlijk.

Dat zou een mooie voor Tom Staal zijn. Vraag eens naar concrete oplossingen. Wat gaan we er aan doen.

Overigens is er geen PVV-er die kan tippen aan Sophie Hermans, als het gaat om niet concreet worden.

AdvocatusDiaboli | 11-08-22 | 13:36
▼ 1 antwoord verborgen

Nee, ken niemand die bij de Voedselbank moet aankloppen.

forecastle | 11-08-22 | 13:12 | 1

Ik ook niet. Niet ons soort mensen.

kapotte_stofzuiger | 11-08-22 | 13:18

Den haag die de joviale jongen uithangt met voor de minima een extraatje eenmalig van €800,-. kosten 3 miljard. Vangen 11 miljard extra door de accijnzen die onveranderd zijn door de toren hoge energie prijzen. We hebben 5000 miljard kub gas op voorraad. We pompen 2.5 kub op per jaar op. Want ja ... Draai die kraan open de komende paar jaar. Den haag is heel druk met milieu en stikstof. Je schaamt je gewoon om Nederlander te zijn. En dan komt op 1 oktober nog de volgende grote crisis. Ondernemers moeten gaan beginnen met terug betalen van de opgebouwde schuld bij de belastingdienst. Dat word een nog groter drama.

@NL | 11-08-22 | 13:11 | 3

En er ligt veel meer gas onder de Noordzee als gedacht.
We leveren, dankzij kut contracten nog steeds gas aan Italië,,Duitsland ,Frankrijk en Belgie.

pejoar | 11-08-22 | 13:30

Weer nieuwe toeslagen. O nee .. het zijn ondernemers en die mogen sterven op straat.

ChatBot | 11-08-22 | 13:30

@ChatBot | 11-08-22 | 13:30:
Ja en dan pakken ze het liefst nog je zakelijk kaarten af en eisen je pincode.

J.Cash | 11-08-22 | 14:17

De prijs van biljoenen en biljoenen gecreëerd geld om de PIGS en Frankrijk overeind te houden.

_pacman_ | 11-08-22 | 13:11 | 1

Daar weten ze ondertussen ook wel dat de Euro voorbij is. Ze kunnen zichzelf niet op deze mannier reden. De Duitsers weten dat het voorbij is met de Euro.

McCain | 11-08-22 | 13:18

Doe die auto dan weg en ga carpoolen of met de trein, scheelt je zo een paar honderd euro per maand en ik kan lekker vroemvroem.

kapotte_stofzuiger | 11-08-22 | 13:11 | 1

Ik weet niet of u recent nog eens met de trein bent gegaan? Maar dit is significant duurder dan de auto zeker als je met meerdere personen reist. Een tripje zwolle> amsterdam kost je 20 Eu enkele reis. Carpoolen zou wel handig zijn.

Even rustig blijven | 11-08-22 | 15:57

Wat zou Nederland een mooi land geweest kunnen zijn zonder Rutte en Kaag en zonder VVD en D66 stemmers. Rutte heeft Nederland gesloopt terwijl die idoot wrs nog steeds denkt dat hij een soort god is ofzo.

appeltjesgroeneweide | 11-08-22 | 13:11

Dat door Wilders gevraagde spoeddebat gaat er echt niet komen volgende week.

Eminent | 11-08-22 | 13:10

#VVD/D66/CDA/PvdA modus aan.
Waarom zoekt dat oude vrouwtje van 80 jaar geen baan? Er is werk zat.
En waarom stopt ze niet met roken en drinken en doet ze de huisdieren niet weg?
Als ze huismerk waxinelichtjes zou kopen zou ze veel minder duur uit zijn.
En waarom 2x per jaar op die dure vliegvakantie?
Een beetje meer eigen initiatief mevrouwtje. De overheid is geen geluksmachine.
#VVV/D66/CDA/PvdA modus uit.

Zapata10 | 11-08-22 | 13:10 | 4

@Xbitt | 11-08-22 | 13:14: Ik weet niet hoeveel CO2 waxinelichtjes verbruiken maar ik verwacht dat ze wel 2x per maand dan patat kan eten. Fijn doorgebakken op de waxinelichtjes.

Zapata10 | 11-08-22 | 13:15

@Kapitein Sjaak Mus | 11-08-22 | 13:18: Nee die zijn duurder.

Zapata10 | 11-08-22 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ken niemand die koopt bij de voedselbank , maar als ik de kans krijg koop ik wel in de supermarkt de halve prijs Demeter groenten of bio vlees op ,onder het motto van voedsel redden, anders heeft die arme idealistische vaak jonge Bio Dynamische Demeter boer voor niets gewerkt en verdwijnt het aan het einde van de dag in de kliko.

Smoelensmid | 11-08-22 | 13:10

Bij de overheid om geld vragen.
Oh nee wacht: de mensen bij de voedselbank zijn geen "vluchtelingen" uit veilige landen.

Jammer mensen bij de voedselbank. White privilege.

Is dit nog nieuws? | 11-08-22 | 13:09 | 7

@Patje | 11-08-22 | 13:22:
Het idee is al verkeerd. Een loterij opzetten waarbij iedereen, dus ook mensen die niet meedoen kunnen verliezen omdat het lotnummer een algemeen kenmerk is, in dit geval je postcode. Iedereen, nouja, iedereen met een huis dan, heeft er eentje en als je dan ziet dat zo'n heel circus triomfantelijk de straat in komt marcheren wil jij echt niet dat je niet meedoet, al was het maar met één lot. Het is een soort beschermingsgeld-scam, als je niet meedoet ben je de klos.

elfenstein | 11-08-22 | 13:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoe kan een ander land binnen no-time een bijzondere winstbelasting opleggen, en kan Nederland dat niet?

Maar op het moment dat er voor Corona een noodwet doorgevoerd moest worden, kon dat de volgende dag nog.

Natuurlijk, enigszins appels met peren vergelijken. Alleen riekt dit naar pure politieke onwil en dus "niet willen", meer dan "niet kunnen".

We gaan allemaal volstrekt, volkomen, compleet naar de kloten.

Heau even | 11-08-22 | 13:09 | 3

Of zoals in Frankrijk waar ook geen bijzondere winstbelasting is voor de energieleveranciers maar waar wel de eis gesteld wordt door de regering om de energieprijzen naar beneden te stellen voor een bepaalde tijd. En dat gebeurd dus ook. Frankrijk is dan ook geen nettobetaler zoals Nederland aan de EU. De nettobetaler die Rutte zo graag wil blijven. Waarom? De simpele reden is dat Rutte zegt dat Nederland daardoor invloed heeft op het beleid van de EU. Dat is natuurlijk niet waar. Rutte wil geen invloed uitoefenen op de EU die ''ever closing union" in de weg staat. En verder. Vul zelf maar in.

forecastle | 11-08-22 | 13:21

Nederland wil altijd en eeuwig het braafste jongetje van de klas richting Brussel uithangen. Laat ze daar eens verrekken en kies voor ons eigen land...

Ommezwaai | 11-08-22 | 13:53

@Ommezwaai | 11-08-22 | 13:53: Gaat niet gebeuren. De EU is de toekomst voor VVD66 en alles wat daar nog linkser van zit. Behalve dan de SP. Kaag noemt het Nederlands doen en laten. "Rommelen in de marge".

forecastle | 11-08-22 | 14:57

En ja hoor, de populistische reflex is weer een extra subsidieregeling. Voor de energietransitie-minima. Liefst met een eigen uitvoeringsplan, staatssecretaris en een groot kantoorgebouw in Venlo.
Wilders is een socialist naar Cubaans model

theo-is-dood | 11-08-22 | 13:09 | 2

De ellende is begonnen toen de EU hun leden verplichtte om staatszaken te privatiseren. Gevolg: zorg naar de klote, openbaar vervoer onbetaalbaar, energiemarkt in grotendeels handen van buitenlandse bedrijven en afhankelijk van buitenlandse levering en zo kan ik nog wel even doorgaan.

4HoogAantWater | 11-08-22 | 13:19

@4HoogAantWater | 11-08-22 | 13:19:
Ik denk dat Nederland klaar is voor een referendum over een Nexit. De politiek weet bij voorbaat al wat de uitkomst zal zijn, vandaar dat ze het houden van een referendum maar afgeschaft hebben. Iemand met een klein beetje verstand weet dat er (te)veel geld richting zuiden vloeit. Geld dat wij hier veel beter kunnen gebruiken. De Nederlanders hebben door de eeuwen heen met de gehele wereld handel gedreven, dat gaat nog steeds lukken.

Ommezwaai | 11-08-22 | 13:50

Zou zo'n gigantische vegan afdeling nou echt vraaggestuurd zijn??

marcoplarco | 11-08-22 | 13:08 | 3

Ik heb er nog nooit naar gekeken...

More_Bazz | 11-08-22 | 13:11

Ik zal het mijn dochter vragen die werkt als product ontwikkelaar voor huismerken en A labels in heel Europa bij een grote nationale voeding producent en is veganist, volgens mij is het enige doel de schappen moeten vol first in first out. De vraag naar Vegan jaar na jaar neemt wel enorm toe er is duidelijk een nieuwe doelgroep aangeboord.

Smoelensmid | 11-08-22 | 13:18

Dramgestuurd. Door vervelende verwende zeikwijven die nooit tevreden zijn en altijd iets anders willen om maar aandacht te krijgen.

Graaisnaaiert | 11-08-22 | 16:23

Wie zijn toch die mensen die honger hebben? /kaagmodus uit/

funkyd | 11-08-22 | 13:08
-weggejorist-
Deflatiemonster | 11-08-22 | 13:07

Maan goed, overschat de mogelijkheden van het kabinet niet. Deze inflatie is wereldwijd. Laten we nou niet gaan doen of Rutte overal de schuldige is.

Bigi Bana Boy | 11-08-22 | 13:07 | 6

En waarom is er inflatie? Omdat de VS sancties aan Rusland oplegde en haar cliënt- en vazalstaten commandeerde te volgen. Of dacht u dat "wij" dat zelf bepalen?

De Oekraïne heeft het recht ZELF te bepalen met wie zij zaken wil doen, "wij" niet.

Arachne | 11-08-22 | 13:19

Bigib, de hoogste energietarieven van Europa, niet de schuld van rutte, heft Putin dan die accijns en BTW ???

robbie103 | 11-08-22 | 13:55

Slaap gerust verder

Hetiswathetis | 11-08-22 | 15:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja, we moeten het nu eenmaal accepteren van mevrouw Kaag.

Mokum Kosher | 11-08-22 | 13:07

Brandstofprijzen zijn een belangrijke aanjager van inflatie. Ik begrijp dat ook niet waarom die accijns niet omlaag kan. In Duitsland en op de Balkan kost een liter Euro 95 minder dan 1,70.

Bigi Bana Boy | 11-08-22 | 13:06 | 2

Dat zal de reden zijn dat in Duitse supermarkten voedsel zo goedkoop is, we worden hier dus gewoon op kosten gejaagd door het regerings beleid blijkt maar weer ;)

Smoelensmid | 11-08-22 | 13:12

25 miljard in een vaag klimaatfonds (speciaal opgezet om buiten het zicht van de 2e kamer te blijven), 32 miljard voor de stikstofonzin. De rekening komt bij de belastingbetaler, zo rolt Rutte. Het wordt een koude winter.

4HoogAantWater | 11-08-22 | 13:13

Veel bedrijven hebben 2.5 jaar nik verdient en dan ga je nu cashen/inhalen en geef je de oorlog de schuld. Logisch!

streknek | 11-08-22 | 13:04 | 2

Hahah jaaa supermarkten hebben echt twee magere jaren gehad! Want alles was open, behalve supermarkten.
.. oh wacht..

Metaalenzo | 11-08-22 | 13:06

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen