Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie vuurt 15 kogels in de ruit. "Dat lijken er veel, maar is dat ook zo?"

niet een van de kogelgaten in het verhaal

Omroep Gelderland zoekt het uit

BAM! 1. BAM! 2. BAM! 3. BAM! 4. BAM! 5. BAM! 6. BAM! 7. BAM! 8. BAM! 9. BAM! 10. BAM! 11. BAM! 12. BAM! 13. BAM! 14. BAM! 15.

Vijftien kogels vuurde de politie af richting een man uit Groesbeek. "Dat lijken er veel, maar is dat ook zo?", vraagt Omroep Gelderland zich af.

Politiewetenschapper Jaap Timmer van de Vrije Universiteit Amsterdam (hij bestudeerde honderden dossiers waarbij agenten hun dienstwapen trokken en ook gericht moesten schieten): "Het is relatief veel."

Antwoord: ja, vijftien kogels is relatief veel.

Reaguursels

Inloggen

Jerry Charles Miculek Jr. born September 7, 1954) is an American professional speed and competition shooter.[1] Miculek has emptied a five-shot revolver in 0.57 seconds in a group the size of a playing card, thus being dubbed "The Greatest Shooter of all Time".[2] Miculek holds five officially sanctioned world records in revolver shooting and over 15 unsanctioned records with firearms ranging from rapid firing pistols to the Barrett M107 .50 BMG rifle.[3] Additional accomplishments include six shots in .98 seconds with a Barrett M107 .50 BMG rifle and a 1000-yard shot off hand with his 9mm Smith & Wesson revolver.[3]

YT: m.youtube.com/watch?v=WzHG-ibZaKM

theo-is-dood | 09-08-22 | 21:37

Was het De Horst, Bredeweg of het dorp zelf?
Het is geen Sint Willebrord of Zeeland. Meer een soort Helmond. Ook erg dus.

Heurtebise | 09-08-22 | 19:02

ik zat in rotterdam op de zelfe schietvereniging als wasr politie “oefende” ik was gewoon bang naast ze te staan. dan maar andere baan of zondagje overslaan

mmax | 09-08-22 | 18:29 | 3

zal wel dat ik met een hand schoot en m’n ademhaling onder controle had….

mmax | 09-08-22 | 18:34

Daarom oefent de politie nu buiten.

Coolcalmcollected | 09-08-22 | 19:11

Het schijnt dat ie 2 vuurwapens bij zich had.

Chroetsjov | 09-08-22 | 16:41

Nou ja, zo duur zijn ze niet. Als een of andere mafklapper schijnbaar de intentie heeft om je van het leven te beroven, zou ik ze ook niet tellen. Gewoon knallen.

Kopieerapparaat | 09-08-22 | 16:29

Als er niet teruggeschoten is, dan is 15 best veel inderdaad.

Waagmeester | 09-08-22 | 16:16

Och, laatst in de VS werd een man, walking while black, met slechts 27 politiekogels doorzeefd, terwijl hij niet gewapend was.. Het kan je overal gebeuren!

Beste_Landgenoten | 09-08-22 | 16:15 | 3

Bron graag. Want wat blijkt? In 99,9% van de gevallen is het volslagen terecht. Kern van het verhaal: Werk gewoon mee.

TheBigKirth | 09-08-22 | 16:23

@TheBigKirth | 09-08-22 | 16:23:

“ Black Brutality
Either we talk about it or we lose our country.”

www.unz.com/jtaylor/black-brutality/

—- There is another trend: bl*cks going berserk at the slightest provocation. Last month at this Subway shop in Atlanta, a black man complained there was too much mayonnaise on his sandwich. He pulled out a gun, and shot two women behind the counter, killing one and sending the other to the hospital where she was in critical condition.-//

theo-is-dood | 09-08-22 | 22:05

Bron? Fophef?

Vlasbaard | 09-08-22 | 22:18

Straks zijn er geen kogels meer over als Putin begint met zijn pogrom in Europa.
Kunnen we niet met bonen schieten?

Sneerpoets | 09-08-22 | 16:01

In afwachting, team Politie. Wat zijn nou 15 kogels bij een rond stuiterende dwaas? Op de schietbaan piep je wel anders als het statische doeltje van je buurman omklapt i.p.v. dat van jezelf. Durf te wedden dat er onder de reaguurders slechts ‘n handvol personen zijn die werkelijk weten waarover ze het over hebben. Even verdere details afwachten a.u.b.

Unsinkable-Sam | 09-08-22 | 15:57 | 4

Dat is juist, trainen gaat in relatieve rust met afgepaste ademhaling en dan nog heb ik vele missers gezien, ook bij mijzelf maar kon dan concluderen dat de boel krom was. En om dat te corrigeren ben je weer een paar rondes verder. Kort gezegd: zo simpel is het allemaal niet, maar je hebt er talenten tussen zitten. Ga ik er bij de Politie van uit dat er gem. eisen zijn en dat bij b.v. interventie teams de eisen vele malen hoger liggen. Wat mij stoort zijn de theoretische betweters alhier.

Unsinkable-Sam | 09-08-22 | 16:30

@Unsinkable-Sam | 09-08-22 | 16:30: Ook op GS zijn er echt wel schutters in een dynamische discipline die schrikken van het feit dat 1/3 van de agenten de schietproef niet haalt. En inderdaad. De interventieteams kunnen wel wat. Absoluut. Maar de veldwachters? Niet echt.

BoerKoekoek | 09-08-22 | 17:28
▼ 1 antwoord verborgen

Van de man uit Groesbeek werd tegen de politie gezegd dat hij bewapend was. Plus zijn gedrag schijnt een verkeerde/gevaarlijke schijn te hebben opgeroepen. Ook was het op een terrein waar niet de fine fleur van de samenleving zich ophoudt. Zeg het maar; teveel of te weinig? Juist verdienstelijk geschoten of slecht gemikt?

Sierstrip | 09-08-22 | 15:28

2x7 en 1 in de kamer maakt 15.
:)

steekmug | 09-08-22 | 15:27 | 3

Dat was vroeger... nu 1x 15 in magazijn 1 in kamer 14 in magazijn ( Walther P99Q )

johnyl | 09-08-22 | 15:35

Doorgeladen wapen mg niet.

abeltasman | 09-08-22 | 20:00

Beetje off topic maar ook weer niet,
Mogen agenten in de USA zelf hun handvuurwapen uitkiezen?, aangezien er vrij veel diversiteit met handvuurwapens en kaliber grootte is onder agenten in de USA.

steekmug | 09-08-22 | 15:12 | 4

1. de juiste benaming in de Nederlandse taal is “vuistvuurwapen”. Handwapen is eigenlijk een slechte vertaling van handgun.

2. Er zijn ongelooflijk veel diensten in de usa op lokaal, deelstaat of federaal niveau. Ik heb wel eens gelezen dat je je off-Duty gun zelf mocht kiezen (en betalen). Er zijn diensten die hun personeel verplichten ook buiten diensttijd een wapen te dragen.

Hier misschien meer: en.m.wikipedia.org/wiki/Bill_Jordan_(...)

theo-is-dood | 09-08-22 | 16:22

Bij bijzondere eenheden is het bijna standaard dat ze zelf een type wapen voor de hele unit uitzoeken. Gewone agenten krijgen vaak een wapen uit de voorraad van de betreffende dienst. Persoonlijke of backup wapens zijn individueel.

BoerKoekoek | 09-08-22 | 17:49

People keep talking all the time but when smit & wesson talks everybody keeps silence.

Coolcalmcollected | 09-08-22 | 19:14
▼ 1 antwoord verborgen

15 is niet veel. Eerst inschieten, dan waarschuwings schoten, dan pas op het doel.
Is gewoon een prof die agent.

Braseas | 09-08-22 | 14:55

Al dat commentaar van die pantoffelhelden. Als iemand tegenover je staat en die heeft alleen zijn focus maar om jou dood te maken met wat voor wapen dan ook, geloof me al moet je 50x schieten je gaat gewoon in de overlevingsmodus.

johnyl | 09-08-22 | 14:33 | 3

Met een vuitvuurwapen zou ik daar nooit.meer dan 5 schoten voor nodig hebben. Maar ik schiet en train dan ook al 20 jaar, en niet 1 x per jaar zoals de gemiddelde veldwachter in NL.

BoerKoekoek | 09-08-22 | 17:51

Ja als je, net zoals ik, niet getraind bent.
Van professionele wapengebruikers mag je toch echt wel iets meer verwachten...

basweetutwel | 09-08-22 | 18:23

Kan best zijn dat de agenten zich aangevallen voelde omdat die man niet naar buiten kwam...

Arendsoogje | 09-08-22 | 14:26

Gelukkig kost een kogel maar een kwartje.

priks | 09-08-22 | 13:58

"Het is relatief veel."
Het hoeft hier in Nederland maar een beetje heftiger te worden en we zien taferelen waarvan we dachten dat die enkel in de VS realiteit waren, namelijk agenten die in gespannen situaties fout op fout maken en/of er véél te hard in gaan.
"Het is relatief veel."
Zegt een deskundige vanachter zijn bureau, met voor zich wat statistische gegevens. Nog even en we hebben niet enkel de obesitas en Woke uit de VS geïmporteerd.

Schoorsteenveger | 09-08-22 | 13:48

Hij zag iemand in de spiegeling van de ruit en die richten een wapen op hem, nou is 15 kogels met een Beretta 92 in 10 sekonden weg dus dat gaat snel. Te snel om na te denken.

jan huppeldepup | 09-08-22 | 13:47 | 5

@BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:50: Weet ik maar een Beretta oftewel M9 schiet sneller. Ben al blij dat ze niet 15 schoten op Jouke Hospes hebben afgevuurd.

jan huppeldepup | 09-08-22 | 14:04

Een Beretta schiet sneller...... Tuurlijk joh, leg je ook even uit hoe dat kan dan? Een racetrekker? Turbo hamer? Afterburner magazijn?

Braseas | 09-08-22 | 14:37

@jan huppeldepup | 09-08-22 | 14:04: Dat is redelijke onzin hoor. Het is de schutter die de snelheid bepaald niet het pistool. Je kan het pistool hoogstens wat tweaken met een aangepaste trekkerset oid. Je zou de resettijd iets kunnen verkorten, de trekkerdruk iets kunnen verlagen en de het stukje vrije loop uit de trekker kunnen halen. Gebeurt eigenlijk alleen met sportpistolen. Dienstpistolen en een lage trekkerdruk is meestal een slecht idee, de factor stress zorgt ervoor dat er dan makkelijk een ongewild schot de loop uit gaat.

Croisantneuf | 09-08-22 | 14:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Minimaal 1/3 van de politieagenten zakt voor de verplichte schietproef. Het is abominabel gesteld met de schietvaardigheid bij de gemiddelde agent die in zijn gehele carrière gemiddeld 1 x zijn wapen moet gebruiken. Het zou handig zijn de 9mm te vervangen door een beter kaliber en de agenten veel vaker te trainen zodat ze ook daadwerkelijk iets raken.

BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:33 | 6

@BoerKoekoek | 09-08-22 | 15:04: Een AK47 lijkt me wel een lastig ding aan de broekriem. Vooral bij het instappen in de auto lijkt hij me best onhandig.

Kopieerapparaat | 09-08-22 | 16:39

Dan het kaliber van een kanonskogel,kleiner kaliber heeft meer energie en is dus vaker gevaarlijker.

Coolcalmcollected | 09-08-22 | 19:17

@steekmug | 09-08-22 | 15:22: fijve seven staat bekend als the cop killer,door het grote penetratie vermogen,wel een super ding van FN.

Coolcalmcollected | 09-08-22 | 19:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Ligt eraan waarvan. Van een vuurwapen is het niet veel. Maar een granaat werpers is 15 wel veel.

miknic | 09-08-22 | 13:29

De agent(e) heet Klukkluk ?

Grijskijkert | 09-08-22 | 13:16

En ?
Hebben ze hem geraakt of niet.

Uw Verzekeringsadvis | 09-08-22 | 13:03

Vijftien schoten is veel? Hangt er vanaf, met wie je te maken hebt, soms moet je niet op een patroon meer of minder kijken.

KeesBruin | 09-08-22 | 13:03 | 1

Wel een erg belabberde schutter. Ik vind het geen prettig idee dat er dergelijke amateur cowboys bij de politie zitten.

Zeebonkus | 09-08-22 | 14:50

Op zo'n moment is het beter om de coordinaten van de woning in te voeren en even een belletje naar Dokter Drone te doen.
15 kogels. Kom op. Er zijn schotenwisselingen in Oekraine die korter duren...

Graaisnaaiert | 09-08-22 | 12:58

Het lijkt wel een kop van de Volkskrant.

Colin.Fart | 09-08-22 | 12:56
-weggejorist-
Baldur_von_Schirach | 09-08-22 | 12:56

Is gericht schieten een soort pleonasme of niet? Ik bedoel, zijn er agenten die ook om zich heen staan te schieten? Gewoon random links, rechts, paar in de grond etc.? Maar goed, 15 schoten op een 60 jarige man.... 15 schoten is een magazijn. Met de huidige munitieprijzen is het redelijk wat.

Tribion | 09-08-22 | 12:55 | 3

Gericht schieten doen alleen AT's en BBE's. De gemiddelde straatagent raakt nog de zijkant van een schuur niet, als ie uberhaupt al in staat is zijn wapen te trekken zonder het uit zijn of haar klauwen te laten vallen.
Veiligste plek als een straatagent begint te schieten? Naast het doelwit, je weet zeker dat je daar niet geraakt kan worden.

BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:19

@BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:19: Daar zou ik niet gaan staan; want ze missen vaak het doelwit door er naast te schieten waar jij dan dus staat.

rederijker | 09-08-22 | 13:23

@rederijker | 09-08-22 | 13:23: Er direct naast is veilig, er 5 meter vanaf niet want dat raken ze normaal gesproken.

BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:34

Met 15 kogels schiet je je doel voorbij.

Mr_Natural | 09-08-22 | 12:53

Ik denk dat de agenten hier met Lucky Luke te maken hadden.

Sinterbikske | 09-08-22 | 12:52 | 5

@Linke Soep | 09-08-22 | 13:00:
Een silhouet van kogelgaten.

Mr_Natural | 09-08-22 | 13:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Gisterochtend gebeurd en na ruim 24 uur weten ze nog niks…
Omroep Gld vraagt zich vooral af…

Ruimedenker | 09-08-22 | 12:51

Ik neem aan dat de politie groothandelsprijzen krijgt dus 15 kogels kosten hooguit enkele euro's.

HerzlichWillkommen | 09-08-22 | 12:51 | 1

9 mm kost per doosje denk ik 10 euro voor 50 stuks bij de hoeveelheden die de overheid koopt. Dus 20 cent per schot.

BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:20

Veertien keer mis schieten en de vijftiende keer raak? Ja,.... best veel dan

me163komet | 09-08-22 | 12:51

Zijn dit klimaatneutrale kogels?

Adriel | 09-08-22 | 12:48 | 1

Loodvrij. 100% vegan.

elfenstein | 09-08-22 | 13:02

Ik heb honderden Hollywoodfilms bestudeert, 15 politiekogels is belachelijk weinig.

Acidstain | 09-08-22 | 12:48 | 1

En dan zie je nog niet eens de stukken die niet door de montage zijn gekomen.

Mr_Natural | 09-08-22 | 12:55

15 kogels lijkt veel, maar het was noodzakelijk omdat het 60 jarige doelwit niet stil bleef staan. En als de agent dichterbij had kunnen komen had ie het misschien met minder kogels gered.
De agent in kwestie: c.tenor.com/NDCdgRGpNakAAAAC/speedbal...

Osdorpertje | 09-08-22 | 12:47 | 1

Dat geeft een nieuwe betekenis aan sta of ik schiet.

Acidstain | 09-08-22 | 12:50

Voor agenten die zo weinig tijd op de schietbaan doorbrengen, is dat niet veel. Met zo weinig oefening, heb je al snel 10 patronen nodig voordat je je doel getroffen hebt. En dat is dan nog in gunstig geval. In een minder gunstig geval worden er onschuldige omstanders getroffen.

Chuck the plant | 09-08-22 | 12:46 | 3

Misschien eerst 10 losse flodders dan?

Acidstain | 09-08-22 | 12:49

Het is wel een heel lang artikel om te laten weten dat er veel geschoten is en dat ze niet weten waarom.

AdvocatusDiaboli | 09-08-22 | 12:45

Pistool helemaal leegdrukken is of pure haat/woede of totale angst.15 kogels afschieten is niet gecontroleerd en bedacht handelen.

Zuma | 09-08-22 | 12:44 | 4

Idd ook mijn indruk. Typisch ongeschikt.

Ichneumonidae | 09-08-22 | 12:47

Slechts 15 in het magazijn? Slecht wapen. Dat zouden er makkelijk 20 kunnen zijn.

BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:22
▼ 1 antwoord verborgen

En nu zijn ze door hun voorraad heen?

Mark van Leeuwen | 09-08-22 | 12:43 | 1

Dat wordt een crowdfund, help de popo aan nieuwe kogels, ze gaan nogal hard de laatste tijd.

elfenstein | 09-08-22 | 12:46

Maar was er ook 1 raak?

Wijze uit het Oosten | 09-08-22 | 12:42

Daarom is het beter om de politie standaard uit te rusten met een automatisch wapen als de MP5, riedel je er gelijk een stuk of 30 uit ipv met je pistooltje. Tegenstander gelijk uitgeschakeld, win-win situatie. Of net zoals in Amerika de burger met vergunning een vuurwapen laten kopen kan je zo'n klojo zelf neerschieten. Al dat watjesgedoe 'dat het wel erg veel is' als je enige ervaring is om met waterpistooltjes te schieten... ja dan lijkt dit veel ja.

johnyl | 09-08-22 | 12:42 | 2

Eens. Een verlof om te dragen zou voor de verlofhouder in NL een prima oplossing zijn. The best thing to stop a bad guy with a gun is a good guy with a bigger gun.

BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:51

Denk nou eens na: de straatagent oefent hooguit vier maal per jaar met z’n dienstpistool. Daar kan hij m/zij/x nog geen schuurdeur raken.
En een dergelijke persoon wil je een automatisch wapen geven? Levensgevaarlijk!
Met een machinepistool vuur je in twee seconden een magazijn van dertig patronen leeg. In een bebouwde omgeving, waar burgers lopen en kinderen spelen?!
Ik hoop dat u een grapje maakte

theo-is-dood | 09-08-22 | 20:46

15 kogels, wat denk je dat dat allemaal kost?

Inhouden op het salaris. Agent had tenslotte ook pang pang kunnen roepen.

Keutels | 09-08-22 | 12:40 | 1

3 euro in totaal

BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:22

'Veel, veel'. Wat is 'veel'? Duizend per week, dat vind ik dan weer veel. Maar genoeg anderen kennelijk niet.

WernerT | 09-08-22 | 12:38

Beter 15 kogels door de ruit dan 1 door je hoofd.

Mr_Natural | 09-08-22 | 12:37 | 1

Ik denk dat je na een stuk of tien wel op kan houden. Tenzij u groot fan bent van George A. Romero's werken, dan gewoon doorgaan natuurlijk.

elfenstein | 09-08-22 | 12:40

Hoe weten ze dat het 15 kogels zijn? Misschien zijn er wel kogels door hetzelfde gat gegaan.

Mr_Natural | 09-08-22 | 12:36

Wat heeft die 60-jarig man dan geflikt? 15 schoten van 1 of meerdere agenten is inderdaad veel. Schokkend veel eigenlijk ben wel benieuwd naar de achtergrond en context in deze. Nu worden er wel vaker verwarde mannen neergeschoten in situaties die bedreigend zijn maar dit is wel erg overdreven.

Theodorus.Goldbach | 09-08-22 | 12:35 | 2

Was je er bij ?

johnyl | 09-08-22 | 12:38

@johnyl | 09-08-22 | 12:38:

Uiteraard niet. Meestal komt er wel een AT tenzij er een acuut gevaarlijke situatie is. Dan is het meestal gericht uitschakelen. Eventueel met dodelijk geweld. Dit lijkt erop dat ze van buiten naar binnen hebben lopen schieten. Wekt wel vragen op.

Theodorus.Goldbach | 09-08-22 | 12:40

Meer dan 14, minder dan 16.

Knip | 09-08-22 | 12:34

Jan iedereen zich afvragen of 15x schieten veel is.
Ik ben meer benieuwd naar de aanleiding.
Kennelijk niet belangrijk….

Ruimedenker | 09-08-22 | 12:31 | 2

Volgens het artikel is het 'relatief veel'. Wat zoveel wil zeggen als : voor deze situatie is het veel. Maar ze vertellen niet waarom.

AdvocatusDiaboli | 09-08-22 | 12:53

Ligt eraan of je een beetje inschieten meerekent.

Braseas | 09-08-22 | 14:43

Dan mag die Jouke nog van geluk spreken dat ie niet van deze agent weg reed...

ReyNemaattori | 09-08-22 | 12:30 | 1

Naar verluid heeft noch die Jouke noch zijn familie aangifte gedaan tegen de betreffende agent die gericht schoot. Dit terwijl deze wel onderzocht wordt door de Rijksrecherche (hoewel dat standaard is bij elk (waarschuwings)schot).

Theodorus.Goldbach | 09-08-22 | 12:38

Goed gemikt, dat wel, maar die ruit wil maar niet stuk.
Anders waren 15 pogingen waarschijnlijk niet nodig geweest.
Nou heb ik het artikel niet gelezen, maar hoeveel gevaar gaat er uit van iemand achter een glazen deur?

Ruimedenker | 09-08-22 | 12:29 | 3

Hangt er vanaf hoeveel andere mensen er in dat zelfde hokkie zijn....

Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 12:33

@Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 12:33:
Yep.
Als het een gijzeling betreft snap ik dat die gek “onschadelijk” gemaakt moet worden.
We wachten af…

Ruimedenker | 09-08-22 | 12:48

@Ruimedenker | 09-08-22 | 12:48: En dat laat je dan oplossen door een veldwachter 15 kogels door een ruit af te laten vuren zodat de dader nog ruim de tijd heeft gijzelaars af te knallen in plaats van 1 gerichte .308 frontaal door een AT?

BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:36

Het valt allemaal best mee met die 15 patronen, een doosje bevat er meestal 50 en die knal je er binnen 10 minuten wel doorheen.

BadPatNL | 09-08-22 | 12:28

Ze hebben op het spiegelbeeld in de ruit geschoten. Popo vond het al vreemd dat ie bleef staan. Tja...

rustzacht6 | 09-08-22 | 12:27

Een mannelijke raamprostituee?

Meneertjehetheertje | 09-08-22 | 12:26

Had de politie maar 15 kogels bij Volk.....

- zelfjoris -

Ing. eslapen | 09-08-22 | 12:24

In Israël schieten ze de eerste keer gericht op het hoofd en als ze die hebben geraakt direct nog eentje om zeker te weten dat die persoon niet meer gevaarlijk kan zijn.

eerstneukendanpraten | 09-08-22 | 12:24 | 3

Wat ook nog verdomde moeilijk is als de persoon niet stilstaat. Ga maar eens schieten op een bewegend object of subject.
In films nooit een probleem, maar in het eggie behoorlijk moeilijk.

Ichneumonidae | 09-08-22 | 12:28

@Après toi | 09-08-22 | 12:48: Heb ik ook gedaan. Stond ik met een stuk of tien andere schutters op zo'n baan en als er iemand bewoog probeerde ik hem aan gort te schieten.
Na drie keer (allemaal voltreffers) was ik opeens niet meer welkom. Er zijn naar mijn idee iets te veel mensen met korte lontjes.
ZeikerTs, zeg nou zelf.

Ichneumonidae | 09-08-22 | 12:59

15 is relatief weinig t.o.v wat er dagelijks wordt verschoten in de Ukraine. Maar is het ook absoluut gezien veel ?

HaaiBaai | 09-08-22 | 12:23

Ik begin nu serieus gatlingschaamte te krijgen.

Ichneumonidae | 09-08-22 | 12:22 | 1

Even veel kogels als hersencellen verloren bij het lezen van dat artikel.

Do-na-zi | 09-08-22 | 12:22

Context where are you?

Yor_Kok | 09-08-22 | 12:21 | 1

Klik en lezen moeilijk much?

Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 12:32

Wat is precies het probleem? Efficiency, uitstoot van kruitgassen, geluidsoverlast?

P. Breidel | 09-08-22 | 12:20

Je vraagt je wel af waar die 60-jarige man die kogelregen aan heeft verdiend. Heeft hij hardop "knecht" gezegd?

J.P.Drapeau | 09-08-22 | 12:19 | 1

Hij zong Sinterklaasje toen een boot vol donkere mannen voorbij kwam.

Beste_Landgenoten | 09-08-22 | 16:19

15 kogels is nog weinig op iemand uit Gruusbek

Chroetsjov | 09-08-22 | 12:18 | 3

Ps dit is sarcasme. Iemand uit Nimwegen snapt dit wel

Chroetsjov | 09-08-22 | 12:22

Als het bij de eerste keer niet raak is, dan zijn de overige 14 schoten onnodige geluidsoverlast, tegen 350 euro per schot.
Dat gaat toch aardig in de papieren lopen, naast het vervangen van de ruit.

Dezenaamhier | 09-08-22 | 12:16 | 2

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.

Vula | 09-08-22 | 12:24

Maar had de man nou een vuurwapen?
Dat word nog onderzocht...
Ik denk van niet...

hotnot | 09-08-22 | 12:15

Groesbeek, het Oss van Gelderland. Je neemt als wout geen risico's met die gasten.

horsteknots | 09-08-22 | 12:14

Magazijn leeggeschoten. Lijkt me dat je dat alleen doet als het je niet kan schelen wat er verder nog gaat gebeuren.

nieuwe_Deen | 09-08-22 | 12:13

Je zou maar als hulpverlener in de vuurlijn achter de glazen deur hebben gestaan.

MargauxGrandCru | 09-08-22 | 12:12 | 2

Je zou er maar net langsvliegen in je Yoga belevenis. je zal er maar net langslopen met je kinderwagen. Je zou er maar net achter staan als snackbarhouder. Je zou er maar net tussen staan als priester. Je zou maar in de deur zitten als fantast.

Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 12:30

@Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 12:30:

Komt wel heel dichtbij.

MargauxGrandCru | 09-08-22 | 12:36

het gemiddelde pistoolmagazijn dan wel leeg.
Tenzij ze met z’n vijftienen stonden te knallen.

kibbesoeb | 09-08-22 | 12:11 | 1

Een goede 9 mm kan 20 patronen in een magazijn kwijt.

BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:26

Als het een automatisch wapen is kan je er niks aan doen.

Mr_Natural | 09-08-22 | 12:11 | 10

@P. Breidel | 09-08-22 | 12:46: Kende destijds de toenmalige versie van DSM al uit m'n hoofd. Kostte toen iets van 50 gulden. Kun je alles veinzen. Dat boek is echt een aanrader en is/was het geld zeker waard.

Ichneumonidae | 09-08-22 | 12:51

@elfenstein | 09-08-22 | 12:49: Daar zit ook wel wat in. Ik wilde koffergooier worden, maar werd niet aangenomen.
Nou, je weet wel hoe het er op Schiphol tegenwoordig uitziet.

Ichneumonidae | 09-08-22 | 12:52

@Ichneumonidae | 09-08-22 | 12:52:
Gelukkig niet, ik werk er al 15 jaar niet meer. Ik was daar trouwens geen koffergooier maar techneut, ik kwam overal, tussen de kisten, achter de douane, motorrevisie, hangars, bagage, dan moet je toch wel redelijk betrouwbaar zijn en geen gekke gedachtes hebben. De kofferkelders waren trouwens altijd al het domein van een bepaald slag volk, da's een heel eigen wereldje, I could tell you stories....

elfenstein | 09-08-22 | 13:00
▼ 7 antwoorden verborgen

Kunnen ze niet gewoon 15x "pang" roepen, net als in het leger? Is veel goedkoper en minder schade.

Gladiator Fap | 09-08-22 | 12:10

Groesbeek is dat niet de geboorteplek van de uitzendbureaus, namelijk koppelbazen??

MargauxGrandCru | 09-08-22 | 12:10 | 2

Dries van Agt komt uit Groesbeek.

AntiZanicz | 09-08-22 | 12:13

De agent schoot zijn/haar/x doel voorbij.

guldenmiddenweg | 09-08-22 | 12:09

- 15 kogels is 15 kogels

BlaffendeTekkel | 09-08-22 | 12:09

Het is veel te veel. Eigenlijk wordt er veel te veel geschoten en wordt dit ook steeds goedgepraat. We kunnen beter een voorbeeld nemen aan de Duitse Polizei. Die schieten veel minder en de criminaliteit is er ook veel lager, ook vervolgen zij veel meer. De Duitse Polizei gebruikt in een jaar net zoveel als in Amerika (en blijkbaar Nederland) soms bij één incident verschoten wordt.

AntiZanicz | 09-08-22 | 12:09 | 6

We kunnen beter een voorbeeld nemen aan de Fransen. Terrorisme-daders/Allah Akbahr-roepers komen standaard om het leven bij een confrontatie met de Franse politie. "Franse" afreizers naar IS worden a raison van 5000 euro per persoon rechtstreeks door Koerden of Yezedi's bij Allah afgeleverd. Vele malen efficiënter en goedkoper.

BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:29

Niet zeiken over de Nederlandse popo's, de Duitse politiemensen zijn met meer. Wacht maar tot er een soort rutte Duitse bundeskanzler wordt, dan wordt de politie daar ook minder.

jan huppeldepup | 09-08-22 | 13:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Ligt eraan op wie.

Waakvlam | 09-08-22 | 12:08

Een prima genuanceerd stukje, van De Gelderlander.
Een lollige samenvatting van GeenStijl.
En dan maar reaguren!

* bril poetst *

Papa Jones | 09-08-22 | 12:08

Op de kermis is het relatief veel.

Mr_Natural | 09-08-22 | 12:07

Met hoeveel man?
Misschien veel waarschuwingsschoten. Maar die zou je in de lucht verwachten.
Anders blinde paniek?
Of gewoon een slechte schutter.

laurentius | 09-08-22 | 12:06 | 7

@elfenstein | 09-08-22 | 12:19: er zijn bewezen gevallen van overlijden door een kogel op hoofd die elders in de lucht werd geschoten.

AntiZanicz | 09-08-22 | 12:48

@AntiZanicz | 09-08-22 | 12:48:
Beter dan geraakt worden door een gefragmenteerd projectiel dat op korte afstand in de grond werd geschoten. Je moet wel eens wat, er gaat wel eens wat fout, en er gaan as we speak mensen dood omdat ze het wel stoer vonden om een vodka met een kogel erin te nuttigen en de kogel bleef steken in hun luchtpijp.
Ik schreef toch ook dat er een paar gevallen van bekend zijn? Als we écht moeilijk willen gaan doen, hoeveel van de 38 doden die Is Dit Nog NIeuws aanhaalt waren vanwege een als waarschuwingsschot afgevuurde kogel van een agent?

elfenstein | 09-08-22 | 12:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Doen ze in de VS niet moeilijk over. Daar mogen vuurwapengevaarlijke boefjes rekenen op 60 tot 120 rounds in hun bast als ze een bedreiging vormen.

Asteroid-B612 | 09-08-22 | 12:06 | 7

En het gevaar is geweken zodra je 100% zeker weet dat verdachte zijn pistool niet meer kan gebruiken. Dus halfdood is geen 100%.

Cadaver | 09-08-22 | 13:21

Waardeloos. In plaats van veel te schieten kun je beter een (veel) zwaarder kaliber inzetten. Goedkoper, kost minder tijd en geld en minder gezeik.

BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:31

@nutsniet | 09-08-22 | 12:35: De wapens bij Amerikaanse politie agenten zijn nodig, omdat ze vrijwel dagelijks, keer op keer onder vuur worden genomen, door misdadigers.

Ondanks het vertekende mainstream media beeld onder de 'Black Lives Matter' beweging, gebruiken o.a. gekleurde mensen nog altijd buitensporig veel vuurwapen geweld richting de Amerikaanse overheid. Dus ja. Wat voor situatie, krijg je dan. Lock and load.

Men krijgt als misdadiger overigens vrijwel altijd (ruime) kansen om zichzelf over te geven, maar na een bepaald moment, is het wel over. De rest van de maatschappij dient ook beschermd te worden, door verder geweld de kiem in te smoren.

Nederlandop1 | 09-08-22 | 15:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou snap ik waardoor het leger zo een tekort aan kogels heeft.

squadra | 09-08-22 | 12:06

Als het hagel was is het relatief weinig.

Mr_Natural | 09-08-22 | 12:05 | 1

Slordig ook, net nu we met een watertekort zitten.

Ichneumonidae | 09-08-22 | 12:21

De politie en raak schieten...
Of gezag uitstralen....
Of met zijn tweeën zonder falen een arrestant de handboeien om doen.....
Of, laat ook maar.

pibasso | 09-08-22 | 12:05
-weggejorist-
hoffrevisited | 09-08-22 | 12:05 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Alles is relatief, is die niet van Confucius? Toen de journalistieke halfgod Joop van Tijn doodging en Vrij Nederland 25 herdenkingsartikelen plaatste, vroeg een grappenmaker: Maar vijfentwintig?

J.P.Drapeau | 09-08-22 | 12:05 | 2

Zo relativeerde onlangs een joodse meneer: ¨In Auschwitz hadden we tenminste nog wel gas¨. Zulke galgenhumor is het oude volk niet vreemd. Over relatief gesproken. Persoonlijk vind ik het sterk. Maar als niet-jood moet je het niet flikken.

squadra | 09-08-22 | 12:14

Nee, niet alles is relatief en Confucius heeft dat zeker niet gezegd. Iets kan relatief zijn t.o.v. een (absoluut) referentielichaam en anders is het betekenisloos.
Daar had Einstein wel een punt (speciale relativiteitstheorie).

Ichneumonidae | 09-08-22 | 12:20

Maar 15 kogels zijn maar 0,0000000000001% van alle kogels dus is het weinig.

halfvolle glas | 09-08-22 | 12:05

Wel goed geschoten, 14 keer door hetzelfde gaatje.

Schemerlamp | 09-08-22 | 12:04

www.rtvnunspeet.nl/nieuws/7746342/nee...
Hij reageerde ook niet op een waarschuwingsschot en richtte daarna zijn mogelijk vuurwapen op de politie. Die besloot gericht op hem te schieten.

Vuurwapen, verslavingszorg, andere mensen in de buurt....
15 Schoten is relatief weinig.
Zo: ook weer uitgezocht.

Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 12:04 | 2

Onzin. 1 x op het hoofd gevolgd door 1 waarschuwingsschot is genoeg.

BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:31

@BoerKoekoek | 09-08-22 | 13:31: Mijn idee ook. Leipo's genoeg in deze maatschappij; een gevaar voor onschuldige omstanders moet zo snel mogelijk buiten gevecht gesteld worden.

langelat | 09-08-22 | 17:07

Normaal moeten ze pang pang roepen en dan is 15 kogels relatief veel voor 1 bekeuring

stipjes | 09-08-22 | 12:03

Alleen gekken en dwazen schieten op ramen en glazen.

elfenstein | 09-08-22 | 12:03 | 1

heerlijk !

Sneerpoets | 09-08-22 | 16:04

Vijftien kogels om een ruit te raken.
Moet een klein raampje zijn dan.

polletjepiekhaar | 09-08-22 | 12:03 | 2

@Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 12:05: Weet niet vanaf hoeveel meter is geschoten. Maar best een mooi groepje. Onder stress.

calamiteiltje | 09-08-22 | 12:14

Weet niks van pistolen. Hoeveel kogels heeft een agent op zak?

Leptob | 09-08-22 | 12:03 | 6

@horsteknots | 09-08-22 | 12:10:
Staat in het stukje van de Gelderlander. Wel duidelijk dat die agent z'n hele magazijn leeggeknald heeft, "Till it goes Click" zou Jesus zeggen.

elfenstein | 09-08-22 | 12:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Vooral als ze alle vijftien mis zijn.

uisge baugh | 09-08-22 | 12:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl