U koopt helemaal niks meer bij de bouwmarkt
Ja, zakje schroefjes
Hallo consument. Drie keer raden wat dit eenvoudige bbq-meubeltje (zonder bbq) kost. Fout! 2299 euro. En dan heb je ook niks. En u laat het nog staan ook, want er worden geen "dure aankopen" meer gedaan bij 's lands grootste klusboeren. De vette coronajaren voor Hubo Gamma Praxis Karwei zijn voorbij en straks moet Cees Geel weer in een film van Eddy Terstall spelen. En dat allemaal omdat u die poeplap niet meer trekt voor een overbodig accu-dinges van 699 euro of iets met een laser voor 399 pleuro. Hele middag in de bouwmarkt, en dan de winkel verlaten met een zakje tie-wraps uit de 2 euro-bak. Zo gaat natuurlijk alles naar de barrebiesjes. Stelletje pessimisten!
Update: SP- en PVV-stemmers moeten vaker dan anderen op hun uitgaven letten. Voor de kiezers van VVD en D66 is de financiële situatie relatief vaak onveranderd gebleven. (Omroep VVD66)
Social
Reaguursels
InloggenIn de aanbieding : een zakje luchtledig.Prijs: wat de gek er voor geeft.
Ik kom geregeld bij de Hornbach. Als ik een project heb maar in mijn hoofd zit het nog te borrelen wat ik precies ga maken, wil ik graag referentiemateriaal bekijken. Op het werk (ik ben ingenieur) kan ik dat in de baas z'n tijd doen maar thuis moet het allemaal rap rap van mevrouw Uit Brabant.
En dan kom je weleens in de bouwmarkt tijdens het Foute Uur. Manmanman de Tilburgse kermis is er niks bij. Je zou er een klapstoeltje kunnen wegzetten om lekker naar het domvolk te kunnen kijken als het niet zo gevaarlijk was voor je schenen (die boomers met volle karren die tegen je benen rijden).
Door de week ga ik vaak naar de Praxis, die heeft ook veel en enige kwaliteit.
De Gamma niet. Waarom bestaat die winkel überhaupt nog? Ze hebben er niks, op zatermiddag tijdens spitsuur is er 1 kassa open en de cassieres zien er niet uit en weten niks.
Vroeger kwam ik bij de praxis of gamma en dan hebben ze net niet in huis wat ik juist wel nodig ben.
Nu er een Hornbach in de buurt zit ga ik alleen nog daar maar naar toe of de Action.
Fuck die folders en kortingbonnen die je net niet nodig bent of persoonlijke kortingspasjes.
@steekmug: Die kortingsbonnen van '20% korting op alles' waarbij op de achterzijde zo'n beetje alles uitgesloten wordt? Die gebruik ik niet meer, wat een klucht.
Kom je aan de kassa met vier producten, blijkt dat er alleen korting af kan op het aller goedkoopste artikel. Maar ja, daar sta je dan met een rij mensen achter je, dus laat je het maar zitten.
Hornbach heeft gewoon alles en veel goedkoper.
De gamma kunnen ze beter opheffen, daar ga je vrijwillger niet heen.
Met zijn nepaanbeidingen en beperkt assortiment. Wel 5 pallets frisdrank bij de kassa
De genoemde bouwmarkten vormen al jaren een prijsopdrijvend kartel.
Elke Nederlander en Pool weet inmiddels wel de weg te vinden naar groothandel, Hornbach of DLD. Laat ze maar lekker stuk gaan aan hun ongebreidelde hebberigheid.
Bauhaus giert ook de €bocht€ uit.
Als er zoveel personeel tekort is, hoeveel zijn er dan echt overleden aan Corona?
Er zijn meer bullshitbanen bijgekomen.
Heeft die kale eikel al een tweet doen uitgaan met ... klussen, klussen, klussen...?
Met je neus ertussen.
Opvallend. Nog nooit zoveel afgestudeerde HBO ers en universitaire opleidingen de afgelopen 10 jaar, met de meest vreemde titels.
Vervolgens rollen we van de 1 in de andere crisis welke door al die figuren niet zien opkomen en pas te laat en verkeerd behandelen.
Toch wel duidelijk dat het onderwijs een hoop te lijden gehad heeft.
Niet alleen het onderwijs...
Als ik kijk naar naar wat deze bollebozen zo al 'gestudeerd' hebben dan denk ik dat we nog maar een begin van de debilisering hebben gezien.
@Joris Beltsin | 25-07-22 | 13:56: van de week was er nog een hoogleraar ‘dieren psychologie’ die uitgebreid mocht uitleggen waarom de ene vogel vervaald en de andere juist fellere kleuren krijgt. Had uiteraard niets met gedrag te maken maar met het klassieke hel & verdoemenis praatje over klimaat maar dat maakt me de hoogleraar natuurlijk niets uit.
Zoveel afgestudeerden, en toch zit elk bedrijf te springen om personeel. Maar ja, dat is technisch en dat is nou precies wat die mensen níet gestudeerd hebben.
@Joris Beltsin | 25-07-22 | 13:56:
Inderdaad, die rot zit al een tijd in het systeem. Begint al op de veelal gefeminiseerde lagere scholen en zet zich verder door via het zwakke middelbare onderwijs naar vervolgopleidingen. Technische (in alle vormen en lagen) opleidingen zijn bah vies en BS studies in de mode want gemakkelijk (nietszeggend) en daarna een (deeltijd) service-, subsidie- of overheidsbaantje. Linkse idiocracy 101.
Van die mensen die afgeven op technici en het prima vinden dat die viezerikken weing loon krijgen.
Muv de Hornbach zijn die bouwmarkten verworden tot halfwassen tuincentra en meubelboulevard met producten die slechter zijn dat van de Ikea.
Zelfs Hornbach voeldoet niet aan mijn professionele eisen.
Dit is geen reclame, maar; Hornbach! Altijd mensen aanspreekbaar voor hulp, een oase vergeleken bij die hierboven genoemden. Praxis kom ik niet meer al hebben ze de laatste spijker op aarde te koop.
Hetzelfde geldt voor mij. Alleen Hornbach en Bouwmaat, waarbij laatstgenoemde op 1 staat wegens de rust.
Precies dàt dus. De Klus Germaan heeft kundig volk rondlopen die dingen weet. Bovendien heeft die toko een assortiment van jewelste. Voor het kleinere spul naar de franchise Hubohut heel dicht bij (support je lokale ondernemert), voor grotere dingen de bouw Teutoon.
2 euro bak, i.p.v. 1 euro een half jaar geleden. Daarom kwam ik er al lang niet meer.
Hier hebben ze alleen nog 5euro bakken, praxis.
Demense zijn er tijdens de coronatijd weer aan herinnerd wat voor kudtkwaliteit die bouwmarkten leveren voor veuls te duur.
De verkopen gingen geweldig en als gevolg van onzekere leveringen (lockdowns, scheepje dwars, geen containers meer beschikbaar, oorlog) liggen de magazijnen propvol.
Nu zakken de verkopen wat in elkaar, maar die trend zet denk ik voort omdat we voorzichtiger worden met uitgaven of het geld gewoonniet meer hebben. Toch moeten die magazijnen leeg, want seizoensgebonden of mode/trend gevoelig en bovendien is opslag duur.
Ik geeft het wat maanden, maar dan komen de echte aanbiedingen en kunt u die prachtige spullen met 75% korting aanschaffen.
Zelfde als een kunstkerstboom kopen. Wacht tot januari en de mooiste zijn 80% goedkoper.
Dat geldt ook voor de overige Kerstmeuk. In januari koop je met kortingen van 70% je zooi voor in de boom. Je bent gewoon niet helemaal flex als je begin december je leeg laat trekken bij de Intra.
Afgelopen week bij de intratuin al lopen zoeken naar de kerstballen. Helaas, enkel de bekende VT-wonen en Riviera Maison meuk, uiteraard inclusief de vele geurkaars/stok luchtjes.
Ik had haast zelf bouw materialen ingekocht bij een bouwmarkt. Gelukkig hield mijn aannemer mij tegen. Hij kon het namelijk in bulk bestellen. Voor maar 180% van wat ik zelf ging betalen, btw kwam er natuurlijk nog bij. Ja, als je kwaliteit wil.
Hoe is het nu met uw aannemer? Die viert vakantie van uw geld?
Een beetje aannemer rekent geen BTW voor extra's.
@Tjemig | 25-07-22 | 13:26: Ruzie met onderaannemer, zogenaamd bijna failliet.
Ben er achter, ik wil niet klussen!
Wat een foeilelijke urn, trouwens, in dat rare meubel op de foto...
DIY crematorium. Het zijn krappe tijden.
Wel meteen een robuust zaagje bij kopen want dat past er natuurlijk niet in één keer op!
Watwat.
Vorige week nog, heb ik een zakje 40 mm-schroeven en een zakje kunststof sluitringetjes gekocht bij de Praxis. En bij de kassa maakte ik nog een royaal gebaar door de aankoop van een Snickers.
Was de snicker niet klefffff.
Heel logisch allemaal, iedereen heeft tijdens Corona al volop geld uitgegeven in de bouwmarkt omdat het nergens anders kon ( horeca, vakantie, etc ) en is nu gewoon uitgekocht, je gaat niet nog een schutting vervangen als ie net een jaar staat. Wij zien in de logistiek een zeer sterke daling van het aantal containers dat dit soort klanten bij ons afnemen, DC's zitten vol en er is veel minder consumentenvraag, dit zien we trouwens al een tijdje............. buckle up for a recession!!!
buckle up for a recession...
Die zien de meeste 'mensen' (lees: 'zij die consumeren') niet aankomen. Bestedingen worden verlegd; de omzetdalingen bij bouwmarkten vindt o.a. plaats doordat er meer geld naar de horeca gaat. 'Een appeltje voor de dorst' is een impopulaire uitdrukking, 'enjoy it while you can' viert hoogtij.
En als de pleuris straks uitbreekt schreeuwt men moord en brand dat de (r)overheid met compensatiemaatregelen moet komen. In de politieke arena staan de hyena's klaar in de coulissen, die, omwille van de gunst van de kiezer (en geen enkel ander belang of betrokkenheid), om het hardst gaan gillen deze tegemoetkomingen af te dwingen. Weet niet waarom, maar ineens 'plopt' de term 'vliegwieleffect' bij me op...
@PPuk | 25-07-22 | 12:59:
Toch ingewikkeld heur, dat appeltje wordt steeds minder waard natuurlijk,
Hypotheek maar verder aflossen?
Goud kopen?
"Veilig" beleggen?
Ik weet niet meer wat het handigst is, ik denk dat ik maar een gedeelte van het appeltje nu opfeest en op hoop van zegen met de rest.
@drastic | 25-07-22 | 13:25:
nu nog een appeltje voor de dorst creëren is wel een beetje laat. Ik heb anderzijds ook wel makkelijk praten; daar ben ik me van bewust.
Waar het mij om gaat is dat er nog volksstammen rondlopen, as we speak aan de costa's en waar dan ook, die, als het straks gaat regenen/plensen van de overheid verwachten dat ze een paraplu aangereikt krijgen. En dat gaat niet gebeuren.
"SP- en PVV-stemmers moeten vaker dan anderen op hun uitgaven letten."
Ik bedoel maar.
Ja, BL, wat bedoel je nu? Dat die SP- en PVV-stemmers niet goed opletten? Of dat ze gelijk hebben, dat ze op die partijen stemmen, om dat die het nog voor de minvermogenden opnemen, i.t.t. de VVD en D66?
@KeesBruin | 25-07-22 | 12:50:
Dat SP en PVV stemmen je armer maakt!
@Beste_Landgenoten | 25-07-22 | 13:00:
Ga ik de volgende keer proberen! Ben nu best wel rijk en het zal me benieuwen of en hoe dat werkt. Ik hou u op de hoogte van de uitkomst van mijn experiment.
@Beste_Landgenoten | 25-07-22 | 13:00: want die partijen maken het beleid? Of hebben deze kiezers magische stembiljetten gekoppeld aan hun beleggingrekening? Vragen
@Vandeanderekant | 25-07-22 | 13:36:
Is zijn gebruikelijke kift naar SP en PVV. Maar aangezien een mens zich afmeet aan figuren die min of meer in dezelfde league zitten, geeft de pre-occupatie wel weg waar hij zelf op de sociaal-economische ladder staat. Er net een beetje boven, gok ik. Dat zijn de ergsten.
@Beste_Landgenoten | 25-07-22 | 13:00: Bad, bad acid.
Dus ga ik de volgende keer VVD stemmen, kan de broekriem weer wat losser.
Sorry Geert.
jA DAT!
Bekend van de uitspraak "iedereen zelf zijn broek ophouden ".
@NLklote: De meest leugenachtige partij die de grenzen wijd open heeft gezet en van de klimaathysterie (inc. uitgaven daaraan) is gaat de problemen oplossen? U is een betaalde VVD-troll?
haha nou dan maar puzzelen met de centjes . vvd en consorten krijgen mijn stem nooit
Eind 2019 heb ik een stofzuiger gekocht voor 180 euro (geen aanbieding, gewoon de volle prijs)
Precies dezelfde stofzuiger staat bij precies dezelfde winkel nu te koop voor 260 (!)
+ 44.4 % !
Watt?
@drastic | 25-07-22 | 12:59: in ieder geval minder dan 2000 want dat mag niet meer van uw leiders in Brussel.
@Lochos | 25-07-22 | 13:22: daarom is die ook duurder, heeft het Franske T. keurmerk.
Maar zuigt ie lekker?
Beursanalist Corne kan zich beter niet te veel met consumenten bezig houden ben ik bang.
Mensen hebben geen geld meer -> conclusie Corne: pessimistic consumers
Alsof de afname van het kopen een keus is van de mensen . .
Niks over na de gasrekening?
Dat hebben die bouwmarkten volledig aan zichzelf te danken. Loop een willekeurige bouwmarkt in en je wordt doodgegooid met met allerlei woonaccessoires als kussentjes, vloerkleden, design lampen en overige prullaria. De bouwmarkt als Kwantum 2.0 Door het management is, onder druk van de marges, de gemiddelde Karwei een Leenbakker light geworden. De gangpaden met bouwmaterialen zijn vervangen door paden met geurkaarsen en design lampen. Voeg daarbij het rampzalige voorraadbeheer en belachelijke prijzen voor de wel aanwezige klus spullen en zie daar het recept voor een koers naar de afgrond. Niet janken Gamma's en overige troep verkopers maar gewoon terug naar je roots. En dat zijn "bouwmaterialen" van redelijke kwaliteit voor een redelijke prijs.
Het wachten is nu op de eerste 'Leenbakker' waar je boormachines en gipsplaatschroeven kan kopen.
@Peter Emile | 25-07-22 | 12:52: Betonplex en keilbouten koop ik bij “Chez Claire Indoor Fashion”, prima zaak.
reken even om in ouderwetsche Guldens. Schrik je je helemaal de tiefus.
Mijn motto is gewoon, alles wat de bouw U bied dat koopt u niet.
Ik moet zeggen het werkt erg kostenbesparend.
En vergeet Hornbach ook niet met die rete irritante reclame. Jij en wij en jouw….
Jippiejajajippiejippiejee!
Ik lees hieronder dat veel reaguurders zich wat verliezen in de ins en outs van de schroefjes en veel te dure meuk van de bouwmarkten.
Dat zal allemaal wel kloppen, maar zo verlies je de kern van het bericht toch een beetje uit het oog: het gaat niet goed met de economie, de inflatie is torenhoog, er is/komt een energiecrisis en er is een oorlog aan de gang die van lieverlee steeds meer gevolgen voor iedereen krijgt.
Dat lijkt me de boodschap, die bouwmarkten zijn maar een klein segmentje van het probleem.
Is de tijd rijp voor een burgeroorlog?
Heb er weinig van gemerkt dit jaar, heb nu al meer omzet dan vorig jaar. Heb afgelopen anderhalve maand 4 complete pannendaken inclusief isolatie en dakgoten vervangen en ze staan gewoon in de rij als ik over een maand terugkom van vakantie. Er is werk zoveel ik wil.
Veel reaguurders verliezen zichzelf swz vaak in de, zoals u het noemt, “ins en outs” van allerlei onderwerpen.
Doodvermoeiend (voor mij dan toch).
Zoveel andere prioriteiten dat ik wel eens denk dat het gros van reagurend GS een veel minder inspirerend leven leidt dan dat ze in de reaguursels aan anderen willen doen laten voorkomen.
Toen de leraren er zomaar 8% ofzoiets bijkregen gingen bij mij de alarmbellen al wel af hoor, ik kan mij nog tijden herinneren dat de vakbonden gansch het land platlegden voor 1.25% verhoging....
"De economie is naar de vaantjes, dat had iedere malloot wel een beetje kunnen zien aankomen na corona en de daarvoor al beroerde stand van de euro en de rente. Toch moet u die bouten en moeren van de praxis niet kopen hoor, zachtstalen troep voor veel te veel geld.
@Sinterbikske | 25-07-22 | 12:22:
Da's leuk natuurlijk maar als het geld wat u daar voor krijgt dan geen hol meer waard is schiet u er niks mee op. raar ding is dat, inflatie. Veel mensen begrijpen dat concept toch maar bijster slecht lijkt het, "ach, ik verdien wel lekker dus mij raakt het niet" is een veelgehoorde.
@D-Fens_1963 | 25-07-22 | 12:24:
Ik kom er eerlijk voor uit dat ik een lui kreng ben zonder leven met een fetisch voor kwaliteitsmoertjes.
Inflatie van 8 %
Eind 2019 heb ik een stofzuiger gekocht voor 180 euro. Op dit moment staat precies dezelfde stofzuiger bij precies dezelfde winkel (soort bouwmarkt) te koop voor 260 euro !
+ 44.4% !
@elfenstein | 25-07-22 | 12:32: Dus ik hoef jou niet te vragen om eens een bezoek te brengen aan de Yerseke moer?
Bezig met een eigen schuilkelder, dus bij de Hornbach op zoek naar staal, beton, hout, buizen, sanitair en straks bij de Lidl langs voor blikvoer.
@huh!? | 25-07-22 | 12:35: Waarvan €12,60 méér aan BTW. Is er nou niemand bij de overheid die zegt, "Jongens, zullen we de BTW weer eens terug op een normaal percentage zetten?"
@D-Fens_1963 | 25-07-22 | 12:42:
Dat klinkt nu al extreem vermoeiend. Kan ik dat ook bestellen bij Bol ofzo?
@D-Fens_1963 | 25-07-22 | 12:24: "willen doen laten voorkomen"?
@Beste_Landgenoten | 25-07-22 | 12:42: Als de nood echt aan de man zou komen in Nederland, heb je geen schuilkelder meer nodig. Ga maar wat leuks van dat geld doen, zou ik zeggen.
@Sneerpoets | 25-07-22 | 12:43: Weet je wel wat die stikstofcrisis kost? Het liefst gooien ze er nog een paar procentjes bovenop.
Onlangs kreeg mijn dochter en leuk hobbykonijntje voor haar verjaardag. Dus ik denk, even naar de klusmarkt voor een mooi houten hok. Wat denk je: goedkoopste hok 270 Euro. Daar koop ik bij de plaatselijke poelier 20 voorgevilde konijnen voor die helemaal geen hok meer nodig hebben.
Kijken of opa nog een weekendje langs wil komen om zelf een hok te timmeren. Liever geen dochter met Flappie-trauma later....
Denk dat er ook plaatselijke hok timmeraars zijn?
Als je zelf de materialen koopt timmeren ze het hok zo voor je in elkaar voor een paar tientjes
Kijk eens op marktplaats of facebook. Zat kinderen zijn weer uitgekeken op hun konijn en de verkansie is begonnen, dus die beesten met hokken moeten weg. Hokken zat. Het konijn is ondertussen door pa vrijgelaten op een aanpalend industrieterrein ('daar groeit nog genoeg eten in de berm'). Voor ca. 50 euro weer een mooi hok. Kun je zelf over een half jaar ook weer op MP gooien voor dezelfde prijs.
Het probleem in een notendop.
Opa mag het oplossen.
Leer zelf een hamer vast te houden, kluns!
@Kapitein Sjaak Mus | 25-07-22 | 13:05:
Dit dus. Zo'n konijn gaat echt niet zeiken dat de kleur niet mooi is of dat hij er kanten gordijntjes bijwil. En desnoods staat er op de youtube wel een video van how to of is er wel een site met konijnenhokken bouwen voor dummies. Echt, wat leren ze tegenwoordig op school. Logisch nadenken en zelfredzaamheid kennelijk niet.
PVV stemmerts zijn ook altijd laag opgeleid volgens de deskundigen. Deze PVV stemmert is hoog opgeleid en heeft een deel van zijn spaargeld in een nieuwe opgeleukte auto gestopt; die wordt net zo snel minder waard als het geld maar zo heb ik tenminste plezier van de waardevermindering.
Ik stem ook PVV. En ik kan gewoon lezen en schrijven.
Ik dacht dat ik de enig PVV'ert was met een master-opleiding maar niet dus.
@BoerKoekoek | 25-07-22 | 12:29:
Hahaha, bizar hoe het werkt op de onderwijsinstellingen.
Leraren zijn kneiterlinks. Kneiterlinks is kneiterluid.
Rechts is erg stil.
Ze zullen allemaal wel kneitelinks zijn, laat ik mijn mond maar houden.
Analyse van de gedachtegang van 20 tot 30 % van studerend NL
En hier nog een..... én postdoc ouwe stijl ook noggus...... maar idd het vooroordeel over "ons" is ten hemel schrijend
Hoogopgeleide PVV stemmers spreken zich over het algemeen in het openbaar niet uit.
@osolemio | 25-07-22 | 12:55: Dat is ook mijn ervaring.
Anders ik wel.
Ik vond het gisteren bij de Hornbach anders knap druk.
Hornibach!
de enige bouwmarkt die de moeite van omrijden waard is. Voor mij is t net een ballenbak. "kom me over uurtje of twee maar ophalen"
@Dr.Utker | 25-07-22 | 12:26: Ja, daar kan de gamma en praxis niet aan tippen.
@Dr.Utker | 25-07-22 | 12:26:
Naast de spullen zijn ook de mensen die er lopen de moeite van het bekijken waard.
Het probleem is dan ook dat de gemiddelde Nederlandse bouwmarkt (Gamma, Praxis, Formido, etc) gewoon ruk zijn en tegenwoordig enorm veel rotzooi in het assortiment hebben waar niemand op zit te wachten en simpele dingen als een 110mm PVC Y stuk niet op voorraad of alleen online te bestellen. Of je vraagt om lenskopschroefjes en ze staan je glazig aan te kijken. 30m display rek vol met schroefmachines (allemaal van dezelfde fabriek met verschillende labeltjes en kleurtjes en allemaal veel te duur) maar geen RVS 3mm boutjes. Krom hout en incompetent personeel dat nog niet eens in staat is een zaagplan te volgen. En 2 platen multiplex nodig heeft om er achter te komen dat ik toch gelijk had in volgorde van zagen vanwege zaagsnede verlies en nee, ik ga niet betalen voor hout dat JIJ verkeerd gezaagd hebt.
Nee dank je, ik blijf liever weg uit de bouwmarkt in Nederland. Zelfs de Hornbach is nauwelijks beter.
Pasje regelen voor de Bouwmaat, dat scheelt al iets.
Koop een goede cirkelzaag. Zelf zagen, dan weet je het zeker, die prutsers daar in het magazijn zou ik nog geen gebakje doormidden laten snijden.
In zuid Nederland gaan we voor assortiment en beste kwaliteit de grens over naar de Bauhaus en de Amerikaanse stock.
Ik kwam laatst bij de Karwei voor een haakse bithouder en toen keken ze mij heel raar aan.
Online stikt het van die dingen.
@Dampende_aardappel | 25-07-22 | 12:05: Bouwmaat is van intergamma, waar gamma ook onderdeel van is en is nog duurder. Wel betere kwaliteit. Maar voor zink, lood en dakbedekking betaal ik bij Bouwmaat het dubbele van wat ik bij mijn eigen leverancier betaal.
Als je al het geluk hebt een Nederlands sprekende medewerker (studentenjob in de zomer!) tegen te komen, dan is het enige verstaanbare dat eruit komt meestal: dat weet ik niet.
@Sinterbikske | 25-07-22 | 12:12:
@Sinterbikske | 25-07-22 | 12:12:
Bouwmaat is geen onderdeel van Intergamma. De huidige directeur is afkomstig van Intergamma, maar Bouwmaat is geen onderdeel van. Gamma (België) en Karwei wel.
Meer dan twee ruggen voor een houten kastje, waar je dan ook nog eens separaat een Egg bij moet kopen. Da's om en nabij de 4k om een beetje te kunnen barbecuen, en dan raar opkijken als mensen je overpriced shit niet meer kopen?
Meeste mensen hebben in corona tijd al hun hele hut verbouwd, dus het is logisch dat als er vrij besteedbaar geld is, dit wordt uitgegeven wordt aan terrasjes, festivals en vakanties. Daar komt idd inflatie bij waardoor mensen simpelweg minder vrij te besteden hebben.
Zie daar; marktwerking. Na het zuur het EU-zoutzuur (vrij naar JPB).
Hier hebben ze bij de Gamma van die kutkarretjes met onderaan de duwkant een van links naar rechts een ijzeren pin waar ik elke keer met de skenen tegenaan bots tijdens het duwen. Auw, doet pijn.
Schrijf dan niks!
@eilende Zebra | 25-07-22 | 12:29:
Ik voel die pijn wel, die hele gamma zit ramvol met spul dat er op uit is om u te vermoorden, een klein foutje en hop, kop af.
Kaag:"Wie zijn toch die mensen die met z'n allen een stukje armer worden?"
Kaag zal zeker geen salarisverlaging nemen. En even off topic. Nederlanders hebben 1.7 miljoen betaalt aan oplichting. Een engelstalig bericht. Heb ik ook al 3 x gehad. This is a message from the ministry of. Klik. Klaar
Inderdaad, daar heeft Kaag weinig notie van, van dat gepeupel. Nou ja, als het islamieten zijn, mogen ze nog op haar sympathie rekenen, maar verder zal het haar weinig boeien.
Ik heb dus maar mooi geleerd van al die professionele doe-het-zelvers hier dat Hornbach de Rolls Royce onder de bouwmarkten is. Ga ik daar voortaan mijn tie wraps kopen.
Ik bestel mijn tiewraps altijd bij Christine Le Duc.
@Sinterbikske | 25-07-22 | 11:55: Met velours omkleed. De beste.
@Sinterbikske | 25-07-22 | 11:55:
Voor zulke klussen gebruik ik handboeien...
Prima.
Powertools bestel ik wel online (ze verkopen geen Milwaukee en de Makita LXT machines zijn obeschoft duur), hout haal ik bij de lokale houthandel (waar ze wél recht/vlak hout hebben), de rest van de rommel haal ik wel bij de Hornbach of ergens anders online.
MIlwookie is dan ook overpriced crap. De Walt, Hitachi, Makita en zelfs de duurdere Bosch, daar moet u zijn.
Parkside, scheelt de helft voor dezelfde "kwaliteit"
@Portugalisch | 25-07-22 | 12:14:
Sorry, maar Parkside is rebranded china-puin, verkocht bij de Lidl. Dat durven vergelijken met De Walt of Makita getuigt niet van veel ervaring met powertools. Ga eens een festivalletje bouwen met Parkside, kijken hoever u komt voor het ding ontploft of de accu begint te roken.
Voor materiaal en gereedschapsonderzoekjes kijk ik regelmatig naar Project Farm op YT: welke bitjes zijn het beste, welke dopsleutel gaat het langst mee, dat soort dingen: www.youtube.com/c/ProjectFarm
Ja, dat las ik ook: kiezers van PVV en SP moeten de broekriem aantrekken, voor kiezers van de VVD en D66 is er weinig veranderd.
De Nederlandse samenleving in één zin gekenschetst.
Dit is al 50 jaar zo. De partijen hadden een andere naam misschien, maar het principe is exact hetzelfde. En trouwens in de Middeleeuwen en in het oude Rome was het niet anders, Het heeft niet met politieke voorkeur te maken, maar gewoon met een natuurlijk spectrum van mensen die het goed hebben en mensen die het slecht hebben.
NOS/ MSM modus AAN: Op deze partijen stemmen maakt arm en dom (want de kiezers van deze partijen zijn dom)
Cirkelredenatie? Welnee! Op de verchillende redacties zijn ze het allemaal met elkaar eens, DUS is het zo.
VVD en D66 stemmers zijn tegenwoordig allemaal ambtenaren en die hebben het altijd ongekend goed en voelen nooit de pijn van de stand van het land.
@Lucifer | 25-07-22 | 12:02: Klopt niet. Alleen bij D66 zijn ambtenaren, met name het hogere segment, oververtegenwoordigd.
Logisch toch? Die prijzen bij veel bouwmarkten (vaak ook nog eens China spul) gaan nergens over; slijpschijven en ander verbruiks spul bij HBM of andere tooltoko, Merk schroevendraaiers online, etc, etc. De lijst met voorbeelden in eindeloos. Echt aan de klus? Rij even naar Duitsland.
Verbruiksspullen inderdaad zijn krankzinnig duur. Ik kom elke keer vanuit Azie terug met een halve koffer vol van dat spul. Het uitgespaarde geld alleen al is een half vliegticket. Ben gekke henkie toch niet?
Het is vloeken in de kerk misschien, maar vergelijk voor de gein eens een set (Wera oid) schroevendraaiers op Amazon DL en dan Amazon NL... In Nederland is alles ruim overpriced, en het komt vaak nog bij dezelfde toko vandaan (zij het Amazon DL of een reguliere Duitse shop).
Hbm ook China meuk
Helden, binnen 60min een hele tuin opgeknapt.
Echte "bouwmarkten" zijn er haast niet in NeDDRland. Daarvoor rijdt U naar de oosterburen. Meer keus, betere kwaliteit, goedkoper. En vergeet niet aldaar te tanken!!!
Dat gaat betekenen dat nu de bedrijven het ook gaan merken. Die hebben het zelfs in de crisisjaren nog gemakkelijk gehad.
Werknemers daarentegen. Een quote uit een column in de Telebelg het bij uitstek VVD blaadje.
/Werkgeversorganisaties klagen altijd en overal (daar zouden ze eens een keer mee moeten ophouden), maar het feit is dat bedrijven de grote winnaars van het neoliberale tijdperk zijn en werknemers de grote verliezers. De arbeidsinkomensquote, die meet welk deel van de inkomens naar werknemers en zelfstandigen gaat (de rest gaat als winst naar bedrijven) stond in 1981 op 95 en is nu teruggezakt naar 75. Werknemers zijn weer terug bij 1960. Bedrijven hebben het haast nooit zo goed gehad./
Ja u leest het goed, dit komt uit de Telebelg. Dus ook die zien dan eindelijk het licht. Nu weer verder met mijn laatste vier werkdagen en heerlijke hachee met veel uien maken vanavond.
U gaat de week uitluiden met een knal ? :)
@Lubbberrtt | 25-07-22 | 11:49: Zekers, sinds ik als zondaar met een ui door het leven moet eet ik iedere week een gerecht met uien. Gezond en lekker! En niet duur wat in deze tijd met oplopende inflatie mooi meegenomen is.
Informatief tegeltje! De VVD heeft de verhoudingen flink weten te verschuiven, uiteraard met uitgebreide hulp van de PvdA, D66 en het CDA.
Een kind kon begrijpen waar die neoliberale bagger op uit zou draaien, en de wrange vruchten kun je overal zien.
Tja de arbeidsproductiviteit stagneert ook al vele jaren dus er is geen reden om arbeid beter te gaan belonen. Kennelijk heeft arbeid niet bijgedragen aan die grotere koek voor ons allen waar menigeen weliswaar een kleiner aandeel heeft maar absoluut toch mooi vooruit is gegaan.
@Joris Beltsin | 25-07-22 | 12:05: Tsja, maar Nederlanders hebben wel gemiddeld een heel hoge productiviteit per uur in Europa. Nu kunt u wel zeggen dat er geen redenen zijn om de arbeidsinkomensquote te verhogen maar er waren zeker geen redenen om die drastisch te verlagen.
@Joris Beltsin | 25-07-22 | 12:05: Volgens business insider staan we als productie land op de zevende plaats binnen Europa en doen we het goed. Kortom waar haalt u het vandaan.
Oja , daarom gaan we eerder met pensioen, of toch niet.
@Zapata10 | 25-07-22 | 12:20:
Al stonden we op nr. 1 binnen Europa. De arbeidsproductiviteit in de Westerse wereld stagneert met Europa voorop. Meer producten per uur maken is meer verdienen maar dat gebeurt dus niet.
@Joris Beltsin | 25-07-22 | 12:30: We staan op de negende plaats in de wereld met een uitstekend productiecijfer per uur. In landen waar dat minder is is de arbeidsinkomensquote lang niet zo sterk gedaald en in sommige landen zelfs gestegen. Kortom uw argumentatie snijdt gezien het grotere plaatje geen hout.
@Scheermes | 25-07-22 | 12:28: Ik ga eerder met pensioen, de meeste mensen mogen steeds langer doorwerken.
@Zapata10 | 25-07-22 | 12:35:
Ik heb het over productiviteitsGROEI. Misschien is die in andere landen wel hoger geweest omdat ze op een lager niveau zaten? Hier is die groei bijna stilgevallen en daar zijn allerlei verklaring voor te bedenken. Als de arbeidsproductiviteit niet meer toeneemt en de economie groeit toch, ligt dat dan niet noodzakelijk aan de investeringen in kapitaal en is het dan geen logisch gevolg dat daar relatief meer op verdiend wordt?
De productiviteit is uitstekend, we zijn enorm concurrerend de winsten klotsten de laatste 30 jaar tegen de plinten op maar onze Joris Beltsin ziet daarin een goede reden om de arbeidsinkomensquote drastisch te verlagen. Je kan het leuk vertellen maar er klopt niets van.
@Zapata10 | 25-07-22 | 12:47:
We kunnen geen arbeidsquotes tussen landen vergelijken als indicatie voor het welvaartsniveau. In laagontwikkelde landen is die bijv. erg hoog maar zijn de meesten mensen een stuk minder rijk. Wat we wel kunnen doen is bekijken hoe in een land de economie zich ontwikkelt in de loop der tijd en welke productiefactoren daar het meest aan hebben bijgedragen. Het is duidelijk dat onze hoge arbeidsproductiviteit al jarenlang stagneert terwijl we wel enigszins blijven groeien. Dan is het toch niet verbazingwekkend dat die andere factor steeds meer inkomen vergaart? Dat hoeft toch ook niet te betekenen dat de factor arbeid er op inlevert? Een kleiner aandeel in een relatief grotere koek is nog altijd winst.
@Joris Beltsin | 25-07-22 | 12:57: Het besteedbaar inkomen van huishoudens is percentueel de afgelopen 40 jaar ten opzichte van die koek gedaald terwijl die koek veel groter is geworden BBP. Kortom u hangt geleuter eerste klas op. Huizen zijn niet meer te betalen, boodschappen niet, brandstof niet steeds meer mensen komen in betalingsproblemen maar Joris Beltsin wijt dat aan arbeidsproductiviteit. En vindt dat terecht.
Het zal me de donder schelen waar bedrijven hun winst vandaan halen. Feit blijft dat de werknemer achterblijft wanneer het gaat om de verdeling van de totale koek. Wat enorm goed te zien is aan de verdeling van bezit in Nederland. Daar zijn we weer het slechtste jongetje van de klas in op USA na. U bent ondernemer? U maakt gebruik van alle voorzieningen in dit land om te ondernemen op een veilige manier? Draag dan bij naar draagkracht. Dus als de winsten tegen de plinten opklotsen niet zeiken. Anders opdonderen.
@Zapata10 | 25-07-22 | 14:02:
Waarom praat u ineens in de derde persoon tegen mij? Heeft u medestanders nodig?
Maar nu u het mij vraagt: Ik was ondernemer en heb best veel toegevoegde waarde geleverd aan mijn klanten maar ook medewerkers, leveranciers en vadertje staat zijn er heel goed op vooruit gegaan. Ze plukten allemaal de vruchten van mijn handelen voor eigen rekening en risico. Ik heb niet zozeer de voorzieningen gebruikt alswel verrruimd. En ja, bij het groter maken van de koek heb ik zelf het meeste extra gekregen. Heel gek. Het zal u een 'donder schelen' waar bedrijven hun winsten vandaan halen en dat tekent uw denken. Ze komen er niet vanzelf.
Overigens denk ik inderdaad aan opdonderen, niet omdat u dat zegt maar omdat ik dit benepen en afgunstige landje wel zat begin te worden en ik er thermodynamisch gezien ook lekker warmpjes wil bijzitten.
Tenslotte uw besteedbaar inkomen is vooral afgenomen omdat de overheid meer namens u heeft te besteden en dat is ook nog eens voor een groot deel inkomensoverdracht c.q. nivellering naar de 'armen'. Dat de prijzen de pan zijn uitgerezen dat geldt voor burgers en bedrijven en dat is weer terug te voeren op diezelfde incontinente overheid die in de ban is geraakt van domme linkse sprookjes en inflatie nodig heeft om daar nodig een tijdje in te persisteren.
@Joris Beltsin | 25-07-22 | 14:33: Ik heb helemaal geen medestanders nodig en ben zelf naast afgestudeerd ook twintig jaar ondernemer geweest en altijd de staatskas gespekt. Maar het verschil tussen jou en mij is dat ik het begrip stakeholders ken en corporate governance. Dat bedrijven net zoals werknemers en overheid onderdeel uitmaken van het grote geheel en daar allemaal hun verantwoordelijkheid in dienen te nemen. Dat noemen ze een sociaal contract. Maar het dan toejuichen dat arbeidsinkomensquote daalt omdat werknemers niet productief genoeg zouden zijn is van zo een gotspe dat Nederland beter af is zonder ondernemers als jou.
@Zapata10 | 25-07-22 | 18:32:
Ik heb niet gejuicht maar slechts geprobeerd te analyseren waarom zich eea zo ontwikkeld heeft als tegenwicht tegen uw emotionele klaagzang. Maar u zwelgt liever in uw grote gelijk. Mag ook.
De recessie is al een feit, maar de cijfers worden pas over een paar maanden gepresenteerd. Inmiddels kun je wachten op bedrijven die liquiditeit nodig hebben. Toen de vraag nog héél hoog was en de levering onzeker, hebben veel bedrijven “voor de zekerheid” fikse voorraden ingeslagen en door deze extra vraag is de productie bij toeleveranciers maximaal opgevoerd. Deze voorraden zijn vaak gefinancierd en dat geld moet toch terugkomen, want de rentes gaan steeds pijnlijker worden.
Tegelijkertijd zien mensen hun primaire behoeften schrikbarend snel duurder worden. Zijn kiezen voor voorzichtigheid. Ik spreek veel ondernemers, en vooral die in de luxere sectoren ervaren een afgenomen vraag van 15 tot 25 procent.
Ondernemers die hun geld en vooral ook veel geleend geld in voorraden hebben zitten, worden inmiddels gedwongen prijsverlagingen door te voeren. Als mijn contacten representatief zijn, rolt de sneeuwbal al en zal in de komende maanden de crisis uitbreken.
Sleept Mark ons door. Die eet een goede crisis als ontbijt.
Per saldo heel gezond dat die correctie er aan zit te komen want met doldraaien zouden we verder van huis zijn geweest.
Die voorraden die vorig jaar goedkoop zijn ingekocht(al dan niet met geleend geld) en nu duur verkocht kunnen worden(want 'inflatie')?
Linksom of rechtsom, die recessie is idd allang een feit, in Duitsland zijn ze al bezig hun economie af te schalen om te dealen met gastekorten, dus die trekken straks de halve Eurozone mee.
Meeste reparaties kun je doen met tie-wraps.
En de rest doe je met duct-tape.
en duct tape
Ik spuit er altijd nog een halve bus wd-40 achteraan, gewoon voor de zekerheid.
@elfenstein | 25-07-22 | 12:11: Zit het vast en moet het los: WD-40. Zit het los en moet het vast: Ducttape.
Is it a plane, is it a bird? No, it is Opendeurenman!
"Hallo Opendeurenman, weet u hoe het zit met waarom PVV-stemmers en SP-stemmers ontevreden zijn, en VVD66 stemmers niet?
Ik snap er niets van.
Of zou het zo zijn dat VVD66 stemmers zonder gevaar op hun partijen kunnen blijven stemmen omdat het falende beleid hen niet raakt en de gewone burger wel?"
"jawel mevrouwtje, hiervoor heeft u opendeurenman deze keer niet eens nodig"
"Dank u Opendeurenman!"
omg, tie raps 2 euro! in China half geld incl verzendkosten.
Gewoon omdat het kan :P
En dan kan je meteen plastic rietjes en diepvrieszakken meebestellen.
Doe jezelf een lol en koop goede tyraps, al die cheapo dingen van de bouwmarkt en china-specials zijn rommel, niet gemaakt van echt nylon maar van pvc, je kan er niet op vertrouwen en na 3 maanden breken ze gewoon doormidden.
Niet gebruiken om iets serieus mee vast te maken, daarvoor moet je bij bo-rent of bv podiumverhuurbedrijven zijn, die hebben échte tyraps, van echt nylon, met een gegarandeerde treksterkte. En daar betaal je voor. 10 eur per pak, en dat is het waard.
Die wraps zijn ook lekker stevig, die zijn idd alleen bedoeld als kabelbindertje.
@elfenstein | 25-07-22 | 11:47: made in....?
@Is dit nog nieuws? | 25-07-22 | 12:09:
De échte goeie zijn nog steeds Dupont made in Switzerland. Dat is échte Nylon (tm) en gegarandeerd sterk. Pro's in de podiumbouw eisen die, evenals échte Nichiban Gaffertape, je moet er op kunnen vertrouwen dat die noodconstructie ook echt blijft zitten en met chinameuk is de kans vrij groot dat het publiek op een gegeven moment stukken deco in de nek gaat krijgen, en dat ziet er niet echt heel professioneel uit zeg maar.
In de Corona jaren hebben de bouwmarkten hun zakken beter dan ooit kunnen vullen.
En net als bij ons thuis, moet je reserveren in gouden tijden.
Blijkbaar hebben de gebroeders Hornbach dat niet gedaan.
7 vette, 7 magere jaren.
Ik klus nooit, want stom en BBQ vind ik zonde van het vlees.
BBQ zonde van het vlees? Nog nooit gehoord.
Vlees maak je in een pan. Niet verneukt op een rooster met gore kolensmaak.
@Leptob | 25-07-22 | 11:44: Daarom masturberen dove mensen niet. Hebben ze ook nog nooit van gehoord.
@Lorejas | 25-07-22 | 11:47:
U kunt gewoon niet bbq'en. Mijn innige deelneming, dat moet verschrikkelijk zijn.
@Lorejas | 25-07-22 | 11:47: Wat men in NL vaak barbecueën noemt, is eigenlijk gewoon grillen. Liefst zoveel mogelijk tegelijk.
@Lorejas | 25-07-22 | 11:47: Daarom moet iedereen een BBQ met propaan ipv kolen gebruiken.
BBQ is marteling van vlees. Verkoolde kiloknallers. Eet ze.
@Lorejas | 25-07-22 | 12:09:
Vorige week weer eens een beercan chicken gemaakt met een mooi frans kipje. U heeft zooooo geen idee van de edele kunst van het bbq'en.
Heel goed dat deze winkels het niet gaan redden. In de bouw, de zorg en de horeca zit men te springen om personeel. De nutteloze medewerkers die nu menig bouwmarktfiliaal bemensen kunnen dan eindelijk nuttig worden ingezet in deze branches. win-win.
Het is immers maar een klein stapje van gegalvaniseerd ijzer naar chirurgisch staal.
Nutteloze medewerkers (met name die zaterdagkrachten die nog geen schroef van een bout kunnen onderscheiden...) ga je straks alvast in de bouwbranche ook niet nuttig inzetten. De ouwe ambachtsschool terug - en wel NU!!!
En precies het assortiment bouten en moeren is danig ingekrompen, met dank aan de marketingafdelingen die denken dat ze allemaal Jan des Bouvier zijn. Bouwmarkten zijn door de jaren heen steeds meer gaan lijken op de showroom van de keukenkampioen maar daar betalen we ze dus niet voor, zorg maar eerst dat je basisassortiment weer op orde is. Tot die tijd: Hornybach!
Hornyback
Ik ben bang dat de bouwmarkten de eerste signalen van een dreigende stagflatie vormen. En daar moeten we al helemaal niet blij mee zijn.
Van de week Q2 earnings amazon. Denk dat dat een betere indicator is.
Laat de Gamma, de Praxis, de Karwei en aanverwante halve inrichtingsmeuk-zaken (want voor een normaal stuk gereedschap voor een normale prijs kun je er alláng niet meer terecht, compleet blijven hangen in de VT-wonen van 2003) eerst maar eens het dichttimmeren van de Nederlandse markt opgeven. Ruim baan voor Hornbach, Bauhaus, Brico etcetera.
Als de ouwe getrouwen lang genoeg te prijzig zijn/blijven, komt die ruimte er vanzelf.
Vroegah kon je bij de praxis prima terecht voor boutjes en moertjes plus een afgeprijsde slijptol. Nu is het dé plek om te wezen voor designer-spaanplaatkastjes, een meloenmiljard verschillende tinten dure verf, speciaal voor u bereid door een soort verfbarista. Helemaal de spaanplaat misgeslagen.
@elfenstein | 25-07-22 | 11:42: Brico Spanje is een rotzaak, geen service en prijzen kloppen niet, kijk je kassabon maar goed na.
@gato | 25-07-22 | 11:53:
Ik kom d'r eerlijk gezegd nooit, de meeste spullen die ik nodig heb bestel ik online en voor de bouten en moerenhandel gaan we naar de Hornybagger. Daar hebben ze tenminste grootverpakingen torx-schroeven in iedere maat. Daarbij vergeleken is de praxis een soort kleuterwinkeltje met fopspullen. Let voor de gein maar eens op de hardheid van de ijzerwaren. Echte bouten en moeren zijn 8.8 staal, daar kan je zeker van zijn dat ze een bepaald gewicht kunnen hebben. Praxis etc... verkopen 4.8, pisbakkenstaal dat meteen lamdraait en afbreekt, ze rekenen er gewoon op dat klanten dat niet weten, ze verkopen u letterlijk voor dom.
@elfenstein | 25-07-22 | 12:02:
"Hornybagger" Hahaha!
Yippiejajayippieyippieyey!
Voor de volgende pandemie heb ik alvast de halve bouwmarkt gehamsterd, dus nu kom ik er niet meer zo vaak.
Preek voor eigen parochie natuurlijk, maar een beetje klussen is ook niet meer te betalen. Even een muur in de woonkamer van een nieuw kleurtje voorzien is al een onderneming op zich, moet je kijken wat je voor een paar blikken verf kwijt bent. Gaat nergens over.
Sowieso snap ik mensen die naar een bouwmarkt gaan niet. Ik kom daar soms noodgedwongen eens in de 10 jaar ofzo. Wat doen al die mensen daar?
Geen eigen huis? Ze hebben ook secondelijm, ruitensproeier vloeistof, afwasborstels, wasknijpers, dubbelzijdige tape, LED-lampen, etc.
@W_F | 25-07-22 | 11:39: ik heb twee huizen, maar de klussers en bouwvakkers nemen altijd hun eigen spullen mee, en ruimen die ook weer op. De dingen die u noemt kan ik ook hier bij de lokale ijzerhandel krijgen, inclusief goed advies en klantvriendelijkheid.
@W_F: mensen met een huurhuis klussen niet ofzo? Zelf onderzoek naar gedaan?
@W_F | 25-07-22 | 11:39: het hele assortiment van de Action dus..?
Bouwmarktspullen kopen.
€ 2299 Hahahaha.... toch nog een leuke maandag!
€ 2299 hilarisch!!
@Blokjebeemster | 25-07-22 | 11:42:
Dat dus.
Ik heb altijd al een laag vertrouwen in consumenten gehad.
'SP- en PVV-stemmers moeten vaker dan anderen op hun uitgaven letten. Voor de kiezers van VVD en D66 is de financiële situatie relatief vaak onveranderd gebleven.'
Soms lijkt het nieuws logisch;
De eerste twee groepen worden vaker geraakt door falend beleid; SP kiezers vinden doorgaans dat ánderen meer moeten betalen, PVV stemmers willen doorgaans minder betalen voor anderen,
En VVD66 stemmers worden (nog wel) minder geraakt door falend beleid.
Merkwaardige logica hanteert u! SP'ers vinden dat anderen moeten betalen, PVV'ers willen minder betalen voor anderen.
En dáárom komen ze financieel niet meer rond? Inflatie en laag inkomen spelen geen rol, 't is alleen de mentaliteit van die mensen die hun problemen veroorzaakt?
En VVD'ers hebben geen last van die oprispingen, en gaan dus nog lekker?
@KeesBruin | 25-07-22 | 12:01: 'De eerste twee groepen worden vaker geraakt door falend beleid'.
Ik leef altijd al zuinig. Ik vind het altijd wel een prettig gevoel dat ik bij calamiteiten genoeg reserves heb. Of als ik gewoon iets wil kopen wat ik echt heel graag wil hebben. Hoe meer reserves je hebt hoe minder je zorgen hoeft te maken. En we weten allemaal dat stress (je zorgen maken dus) de grootste killer is in de westerse wereld.
Dan zul je ook genoeg geld moeten hebben om te kunnen sparen
U bent zeker ook al lid? www.vrekkenpagina.nl/
Het moet een veilig gevoel geven dat uw gespaarde euro's met de dag meer waard worden.
@goedverstaander | 25-07-22 | 11:33: in dollars
Nu de stress dat de overheid je spaarpotjes komt afpakken.
@Joris Beltsin | 25-07-22 | 11:32: Horror herinneringen naar boven voelt komen, mensen die zonder schaamte bij iedereen in hun straat aanbellen voor gratis meuk en voedselrestjes. Extreme Cheapskates op TLC.
Economische omstandigheden veranderen niets aan mijn koopgedrag, voor mij bestaat geen recessie. Anders dan dat kosten van energie en levensonderhoud stijgen, blijft de zaak vlak en stabiel. Als je je laat meesleuren en gek maken om maar te kopen, ja dan is bij velen de pot snel leeg. Dan wordt het klagen. Kopen uit verveling, uit hebzucht, uit meedoen, mij niet gezien. Als ik iets daadwerkelijk nodig heb, komt het er, geen probleem, en we missen niks. Het budget is op orde en de appeltjes voor de dorst zijn aanwezig.
@BoerKoekoek | 25-07-22 | 11:37:
Geen last van. Ik ben niet achterlijk en weet beter.
Een zaag, een pot verf, een paar wieltjes en een oud tv meubel van de kringloop en je bent voor 125/150 euro klaar.
Dus dit!!
Hooguit vijftig (- als je er tenminste geen blik verf waarvan de minimale afnamehoeveelheid 2,5 liter is bij moet kopen...)
Kleine tip van de échte schraalhans:
Kijk eens aan de achterkant van de kringloop in de container, vaak liggen daar de eikenhouten tafels van opa en oma in, onverkoopbaar maar fantastisch hout. Gratis 100 jaar gedroogd hardhout terwijl ze aan de voorkant inderdaad ikea-kastjes proberen te slijten, en dat is niet meer dan wat gelamineerd golfkarton.
@elfenstein | 25-07-22 | 11:56: Ja dat is inderdaad zo. Als je die oude tafels (vaak donkerbruin eiken) heel goed afschuurt en in een mooie olie zet dan zijn weer mooie moderne onverwoestbare tafels. Vaak materiaal dat nu onbetaalbaar is.
Geen inflatie correctie geen uitgaven.
Niet dat ik op extra hulp zit te wachten, daar stijgen de prijzen alleen maar meer van.
Gewoon even normaal doen voor een tijd.
Succes mensen die het niet kunnen opbrengen.
@GateKeeper: Precies dat en contrair inkopen. M'n winterjassen koop ik in de zomer, m'n zomerjassen in de winter, net als houtsvoor de bbq.
De meeste meuk koop je online goedkoper. Decennia lang is de consument door B'n'M winkels genaaid met vele te hoge verkoopprijzen. Nu kapot gaan? Jammer joh.
Gedurende kerona-tijd hebben de bouwmarkten zich het hoempa verkocht/verdiend. Er is dus veel consumentenvraag ‘naar voren gehaald’. Logisch, dat de boel nu dus even stagneert.
Al mijn geld in zo'n groen ei gestopt, dus geen knaken meer voor een mooie tafel.
U maakt graag saté?
(Ruimedenker | 25-07-22 | 11:19 )
Als je dat geld nat maakt, brandt het langer.
Heb jij toevallig een baard en tatoeages?
Gamma en Praxis zijn van die bedrijven die 'normale' merken de deur uit werken om ze te vervangen door "10% goedkopere maar 50% slechtere" huismerk zooi.
Dit is vooral goed te zien bij de sanitair afdeling of de gereedschap afdeling.
ALs je ziet wat een kwaliteitsverschil er is tussen LIDL Powerfix en die Gamma huismerk bende, dat is wel even schrikken. Van mij mogen ze allemaal failliet en vervang maar door Hornbach.
Aai aai, jippie jippie jee.
Hornbach is ook 10x niks. Vaak genoeg meegemaakt. Slechte service en kwaliteit zoals de rest van de bouwmarkten
U begrijpt t!
Niet
Hout is niet van deze tijd.
Leve de plastic BBQ !
Prijzen omhoog (laten) drijven. Zijn ooit wel eens prijzen omlaag gedreven?
Zeker wel. Met herdershonden en zwepen kom je een heel end.
Als er alleen maar bejaarden op die clubs zouden stemmen, was het probleem te overzien. D66 is intussen in de peilingen trouwens al bijna gehalveerd. Het Kaag-effect, zeg maar. Kiezers zijn gaan begrijpen dat Sigrid niet het schaap met de vijf poten is waarvoor ze haar eerst versleten.
@KeesBruin | 25-07-22 | 12:05: Meer een ezel met 4 poten.
Bouwmarkten hebben hun bestaansrecht te danken aan vrouwen.
Privéclubs ook.
Leg uit aub
Bij supermarkten en winkelcentra zeg ik ja maar bouwmarkten?!
Mannen komen voor de schaars geklede caissières?
@Drembil: waarom klussen mannen (liefst alleen in hun schuurtje) denk je? Moet van de vrouw en ontsnappen aan de vrouw.
@Drembil | 25-07-22 | 11:24:
lees 'echtgenotes'/'partners' i.p.v. vrouwen; dan klopt 't.
@Lorejas | 25-07-22 | 11:27:
Oude gezegde: iedere man heeft recht op zijn eigen schuur. Ik ben ook blij met de mijne.
Er is helemaal niks mis met dat mensen eens wat langer doen met de spullen die ze eens hebben gekocht. En daarnaast kan het ook gewoon zo zijn dat een boel mensen de afgelopen jaren aankopen een soort van vooruit hebben gedaan. Beetje kopen voor de bevrediging. Compenseren van de kuttijd.
Je moet dingen nooit pas kopen als je ze nodig hebt want dan betaal je de hoofdprijs voor iets wat toch niet helemaal je zin is. Handige dingen neem ik altijd mee. M.n. gereedschap, tuingereedschap etc. Grijp je nooit mis en het kost geen drol. Een plastic hark voor 20 euro bij de Gamma of een oudje van 2,50 met houten steel en metalen vork op een rommelmarkt. Ik weet het wel. 17,50 extra in de pokkel voor leuke dingen.
@Graaisnaaiert | 25-07-22 | 11:24:
Ik vergeet alleen vaak dat ik heb gekocht en koop hedan t nog een keer. Heeft u daar ook praktische tips voor?
@Graaisnaaiert | 25-07-22 | 11:24: Deels mee eens. Echter ik koop bijvoorbeeld pas een nieuwe tv als de huidige dood is. En die zijn altijd overal wel in de aanbieding. En kies er dan wel een.
@Joris Beltsin | 25-07-22 | 11:28:
Ja, stapelen. Dat overkomt mij ook regelmatig maar goed. Hoef je ook minder lang te zoeken. Ik zeg, een hark op iedere slaapkamer :).
@Leptob | 25-07-22 | 11:28:
Oh, maar dan doe je er ook erg lang mee. Itt tot die talloze figuren die elke 3 jaar een nieuwe willen want beeld dit, pixel dat, aansluiting zus en nieuw WK. Mij boeit het gewoon niet genoeg om daar veel geld aan uit te geven, heb voor een prikkie de "oude" tv van bekenden overgenomen, mooi groot rustig beeld, vind het allang best. Over 5 of 10 jaar kijken we wel weer.
Heb al drie jaar niks gekocht, daarvoor iedere dag, dus kledingkasten puilen uit. Mij zie je voorlopig niet in winkelcentra.
Het consumentenvertrouwen was ook nooit zo hoog als een paar maanden geleden volgens die grafiek. Economische klimaatverandering? Misschien iets voor Frans?
Ken zo’n gozerT met zo’n groen ei, kan nog geen pot doperwten opendraaien, maar wel zo’n protserig ding in de tuin.
Alle roosters erbij, kookboeken en dit hele shit, komt niet verder dan een saté bakken.
Maar goed, ieder z’n ding, ik houd helemaal niet van bbq-en.
Lol, heeft ie ook zo'n suf lederen schort en laat ie zijn baard groeien? Voorgegaarde gemarineerde spareribs laten verkolen op een barbeknoei van 2000 euro, sneuer wordt het echt niet.
Inderdaad, het Amsterdam Zuid ei noem ik ze altijd. Precies zoals jij het beschrijft alleen staat het dan op het dakterras dat ze 2 of 3 dagen per jaar kunnen gebruiken met de "dodelijke hittegolven" want de rest van het jaar waai je van het dak af.
En die groene originele krengen zijn duur.
@JJMS | 25-07-22 | 11:23:
Baard en tatoeages inderdaad.
Verder een prima gast hoor en óók ik koop wellus nutteloze troep, maar dit soort troep is wel over de top.
@JJMS | 25-07-22 | 11:23: Zo'n schort met een bodybuilder-afbeelding er op :)
@goedverstaander | 25-07-22 | 11:29:
Naakte vrouw. ;-)
Op zo'n schort staat uiteraard BBQ Master.
@Lorejas | 25-07-22 | 11:33:
Au!
Geen medelijden met die kudt klusboeren! Ongegeneerd de prijzen maar blijven verhogen is hopelijk ten einde gekomen. Voorbeeld: 4 beugeltjes bij de Gamma voor 9,95.... zelfde beugeltjes bij de Action 10 voor 1,89 Lijmpatronen voor lijmpistool: Gamma 10 stuks voor 9,99. Lidl: 25 x en 2x zo lang voor 2,50.... En zo zijn er nog genoeg voorbeelden te noemen van asociaal graaigedrag van dhz markten. Gewoon even rondkijken en je kan dik geld verdienen.
Geld verdienen doet u pas als u iets aan de dhz markt verkoopt voor meer dan dat het u gekost heeft, en dat zal vast niet lukken. Maar ok, ik snap wat u bedoeld ;).
Slijpschijven, werk handschoenen, rvs schroeven etc koop ik allemaal bij de action, scheelt vaak 75% op de prijs met bouwmarkten.
@Ow-Ja | 25-07-22 | 11:21: U bedoelde en u bedoelt.. maar U heeft het waarschijnlijk in dit geval goed bedoeld;)
Dit dus, eerst bij de Action kijken en pas als ze het daar niet hebben naar de bouwmarkt. En bij de peperdure Gamma kwam ik toch al nooit sinds er een Hornbach in de buurt zit.
In Oekraïne schijnen er een boel klusboeren bij te komen.
Begin daar een bouwmarkt en je loopt binnen.
@Smoelensmid | 25-07-22 | 11:24: Dat bedoelde ik, inderdaad. Wat een raar woord eigenlijk, bedoelt of bedoelen, als je het vaker uit spreekt. Nou ja, we moeten het er maar mee doen ;).
Juist! Action heeft bijvoorbeeld uitstekende verf, Ik denk beduidend beter dan eigenmerk bouwmarkt en voor een kwart van de prijs. Wel een beperkt assortiment.
Met sommige dingen is het verschil tussen Hornback en Gamma/Praxis enorm. Een tijd terug riolering aangelegd vakantiehuis, Pvc scheelde toen 20/25 % En daar heb je veel van nodig.. Daarbij heeft Gamma/Praxis rustig slechts twee stuks liggen van iets.
Tja, maar met zulke hoge inflatie blijven de totale uitgaven wellicht gelijk, dus geen recessie volgens statestieken?
Zelfs àls dat zo zou zijn. Het zijn niet alleen de bouwmarkten die bijna geen omzet meer maken. Dit drama werkt ook door op onder meer: kledingzaken, wit- en bruingoed retailers, horeca, bioscopen, energie, boodschappen, abonnementen, vakanties, uitjes, vervoer, pretparken etc.
Ondertussen merk ik bij mijn kinderen dat ze die dingen gewoon op marktplaats regelen, niks mis mee en wel zo clever eigenlijk.. een zgan eettafel, bank,stoelen televisie gereedschap een stereo istallatie een bbq tuin meubilair een grasmaaier je kunt het zo gek niet verzinnen het is er in no time geregeld via een paar klikken met de muis... Ik wilde dat dat in mijn tijd had gekund, wij waren aangewezen op een Meubel boulevard en klusmarkt met dure leolux en De Sede banken en inmiddels overbodige gebruiksvoorwerpen die de hoofdprijs hebben gekost. Minder stuff en meer acces de winkels zullen het zeker gaan merken.. hun geld gaat naar belevingen festivals dure reizen en nieuwe telefoons in plaats van ramsj uit de bouwmarkt en de woonboulevard .
Heette dat blaadje vroeger niet de Via Via ofzo? Voor het internet?
Prima ontwikkeling, en er is een hoop 2e hands te krijgen op marktplaats. Had zelf wat gereedschap nodig, beetje zoeken en vond zgan. topspul voor een prikkie, van klussers die ooit ergens aan beginnen zijn en meteen het duurste hebben gekocht. Ik verkoop er ook graag, af en toe de boel opruimen en iemand blij maken met een koopje. Als ik af en toe zie wat mensen zomaar weggooien...
Maar ze zetten ook beesten op die sites, dus toedeloe ermee, beetje hondje stelen en op zo een site te koop aanbieden, rotzakken.
@gato | 25-07-22 | 12:04:
Da's nogal een sprong die u daar maakt. Smoelensmid heeft 100% gelijk, Marktplaats is een zegen voor de prijsbewuste shopper. Alles wat met gereedschap of apparatuur te maken heeft sleep ik daar vanaf. Afschrijving is niet alleen bij auto's een dingetje, ook gereedschap en tech is vanaf het moment dat je het koopt al de helft waard, doe daar uw voordeel mee. Hondjes koop je bij een asiel of bij een respectabele fokker, iedereen die beesten op marktplaats koopt wens ik een gigantische dierenartsrekening toe, misschien leren ze het dan nog een keer. Ik dacht trouwens ook dat Marktplaats, of in ieder geval het moederbedrijf Ebay van de dierenhandel af wil. Hoe eerder hoe beter.
@elfenstein | 25-07-22 | 12:56: Toen ik ooit mijn eerst behandelkamer ging starten kocht ik zgan tweedehands behandelubit die terugkwam uit Ned Antillen .de KaVo apparatuur was kanariegeel heb de panelen laten wit spuiten voor 100 guldens bij een autospuiter en mijn eerste miljoen omzet er mee gedraaid scheelde me 50000 guldens als jonge starter met en nieuwe, de had daardoor heel wat meer tijd die ik per patient aan aandacht en inzet kon besteden.. Ook mijn BMW touring kocht ik als demo met 20000 euro korting.. Ik heb mijn accountant ooit geleerd de grootste winst zit aan de uitgavenkant.. en zo is het maar net. ;) Immers iedere euro die je niet uitgeeft had je anders het dubbele voor moeten verdienen om het over te houden.
Wat zou de kostprijs van dat BBQ meubel zijn? Ergens tussen de 20 en 40 euro?
Hangt ervan af hoe oud de kinderen zijn die het in mekaar achroeven.
Als je het dan toch doet, doe het goed. Lol!
www.flameconnection.com/wp-content/up...
C/N + V/W
@Basil Fawlty | 25-07-22 | 11:21: Ja de buitenkeuken ook de natte drom van iedere proleet, is het niet gewoon dat het veel belangrijker zou moeten zijn wat er op de BBQ ligt dan wat eromheen staat.. dikke buitenkeukens en skeer wijntjes en kiloknaller vlees dat is een combi die helaas maar al te vaak voorkomt.. Ik moet toegeven hier bij het zwembad ook een gemetselde veldbrand bakhoes buiten keuken ,nog uit de tijd dat nog bijna niemand er ooit van gehoord had. Als je het dan toch doet lol :))
@Basil Fawlty | 25-07-22 | 11:21:
Had er voor dat geld ook een paar ramen ingezet.
@Smoelensmid | 25-07-22 | 11:31:
Echt zo'n Amerikaanse keuken die foto. ;-) Ik zou het er niet voor over hebben. Wel een kleine praktische gemetselde laag onderhoud niet roestende all year BBQ. Gaat er inderdaad om wat er op gaat en hoe je het klaarmaakt.
@Hebbiehemookweer | 25-07-22 | 11:39:
Lol! Toen waren de centen op.
@Basil Fawlty | 25-07-22 | 11:51: Heb 2 bbq in de tuin, van vorige eigenaar, nog nooit gebruikt, al twaalf jaar niet.
@gato | 25-07-22 | 12:05:
Lol! Twee? Waarom? Een lijkt mij voldoende.
@Basil Fawlty | 25-07-22 | 12:08: eentje als warmhoudplaat hahahha.. of misschien verwarmt ie wel het pierebadje van zijn kinderen ermee .. ;) www.youtube.com/watch?v=7mO89i2Cr1Y
@Smoelensmid | 25-07-22 | 14:25:
Hahaha. Schitterend!
De beste remedie tegen inflatie is dat de overheid niks probeert te repareren aan de koopkracht. Maar ja, politici die vrezen voor hun bestaan zullen de meute wel weer gaan afkopen door een graai uit de beurs van de middenklasse te doen. Ze verkopen dat dan als solidariteit.
Ik kom alleen nog bij de Hornbach of bestel de boel online. Ook schroeven en zeker hout. Gamma is pleurisduur en er werken louter onbenullen.
Ja drie keer pissen en je zit door het porcelein glazuur heen ;)
Laagste van t laagste en duidelijk chinese zooi. Regelmatig spullen met seriematige klacht of simpelweg niet te installeren door fouten in constructie. Mooi voorbeeld is een toilet dat zowel AO als PK is. Krijgt niemand geïnstalleerd
@Drembil | 25-07-22 | 11:20: Of zon Gamma huismerk wastafelkraan waarvan de hendel tegen de muur aankomt omdat het stiekem een keukenkraan is. De inkoper interesseert het geen zak.
@Smoelensmid: wat drink je in godsnaam haha?
Socialisten geven het liefst andermans geld uit.
PVVer of SPer, allebei socialist, met dat verschil dat PVV het geld niet wil verkwisten aan de multiculturele samenleving en de SP altijd maar de “rijken” wil beroven.
Verder Calimero gejank.
@Blokjebeemster | 25-07-22 | 11:18:
Hier beslist geen VVD69.
Nu kan ik sowieso geen partij vinden die helemaal in m’n straatje past.
Alle partijen roepen soms nuttige dingen, maar vooral een hoop onzin.
Het zal wel aan mij liggen met m’n recalcitrante gedoe.
Het valt niet mee voor de rechts-sociaal-liberale blanke man van 52 tegenwoordig.
Heb God laatst gevraagd om een nieuwe fiets, maar zo werkt God natuurlijk niet.
Dus heb ik een nieuwe fiets gestolen en God daarna om vergiffenis gevraagd.
Fiets?
Amateur!
Je moet God vragen om een Mercedes-Benz.
Daar zijn zelfs liedjes over gemaakt!
@Stoomlocomotief | 25-07-22 | 11:16: Was een grapje hè.
@Kapitein Sjaak Mus | 25-07-22 | 11:18: ja gheghe ik moet er nog steeds aan denken als ik een Porsche zie rijden, zou dat een vriend zijn van....?
Ik denk dat menigeen dolblij is dat de buurman effe geen centen heeft om zelf te verbouwen of anders aan te rommelen qua doe het zelf in het weekend of op werkdagen na 5 uur.
Nee dan professionele aannemers die het werk aan Oost-Europeanen uitbesteden die 's-avonds en in het weekend ook gewoon doorwerken.
@Joris Beltsin | 25-07-22 | 11:24:
Inderdaad, 3 of 4 keer meegemaakt dat ze het probeerden. In huis probeerden ze het maar daar was de VVE niet blij mee dus einde. En 2 keer bij buren (andere panden) en toen effe met de eigenaren die er echt gingen wonen vriendelijk in goed overleg gebabbeld en was het ook voorbij. Maar je zult maar naast panden wonen van projektontwikkelaars want die interesseert het geen zak en zijn niet of nauwelijks bereikbaar. Proleten eerste klas over het algemeen.
Dit is natuurlijk de schuld v/d IKEA die hun €1 ontbijt heeft geschrapt.
Oh is dat zo?
*Gaat auto keren.
en geen "kutbolletjes" meer?
De paardenvlees kroketten zijn er nog wel toch..?
Mooi man dat heel die teringbende in elkaar stort.
Alles is veel te duur en het domme vee koopt maar en koopt maar voor veels te dure prijzen.
Hoop dat de huizenprijzen in elkaar storten met als gevolg veel huilende tweeverdieners die ver boven hun stand leven.
*veels te hoge prijzen.
Je snapt er werkelijk geen snars van hè.
Ja! Hopelijk stort de economie volledig in!
Voedselbanken, gaarkeukens, iedereen even arm. Jippie!
@HankHill | 25-07-22 | 11:12:
*veel te hoge prijzen.
Tenzij je bewust poogt het genetief weer de Nederlandse taal in te krijgen. Dan mag "veels te" wel.
"One day, the poor will have nothing to eat but the rich."
- Jean-Jacques Rousseau
Wat word jij beter van de eventuele financiële ongemakken van een ander ?
@Ruimedenker | 25-07-22 | 11:15: hahahaha.. maar volgens onze Übergrote leider worden we dan gelukkig. Mooi.
(* zitten doet, handen overelkaar... wacht.. wacht... wacht.. wa...)
@JanVergoor | 25-07-22 | 11:16: Mijn docent Nederlands draait zich om in z'n graf bij dergelijke verkrachtingen van de Nederlandse taal.
Guttegut. Een afgunstige bijstandstrekker in de panelen. Kom jongen, de banen liggen voor het oprapen! Even de schouders eronder zetten.
De huizenprijs klapt niet in elkaar.
Reden?
Welkom.
@Uranus1767
Mede doordat ondernemers/horeca lopen te huilen in de media. Ze zijn zielig want klanten lopen weg. Boehhh. Ja gek hè als je de prijzen zo onnodig omhoog loopt te schroeven. Veel producten zijn bijvoorbeeld allang gemaakt voordat de oorlog in Oekraïne uitbrak. Tadaaa.
Dadelijk krijgt het apenpokkenvirus en de maatregelen de schuld, kunnen ze dan weer de prijs verhogen.
Maar de mensen trappen erin. Net wat jij zegt. De terrassen zitten overvol ondanks de gigantische prijs voor een kop koffie. Klanten denken ook echt hiermee een goed doel te steunen want die arme horeca toch. Haha.
@Enter Yeti | 25-07-22 | 11:21: Lig maar lekker krom voor het vergaren van je luxe speeltjes. Bij menig Nederlander valt alles om als je het woord "bank"zegt.
@Meneertjehetheertje | 25-07-22 | 11:24:
Nou, mijn gebruikelijke strandpaviljoen is tegenwoordig halfleeg.
En ik ben me de laatste keer ook aardig geschrokken van de prijs.
Die zijn echt niet acceptabel meer in mijn ogen. En die van anderen blijkbaar.
@Uranus1767 | 25-07-22 | 11:29: prima, jongen, wat jij wilt. Ik vind het intens treurig dat je hoopt dat alles instort en kapotflikkert. Lijkt me een hele vervelende levensinstelling, ander alles misgunnen en continu zwelgen in zelfmedelijden. Maar goed. Als jij je er comfortabel bij voelt, wie ben ik...
@Enter Yeti | 25-07-22 | 12:03:
Huh? Je moet dit wel even in de goede context plaatsen. In deze tijd is het juist heel goed en kritisch om te kijken naar de prijzen die ondernemers/horeca hanteren. Is het in verhouding? Maar geef jij maar vier euro uit voor een kop koffie omdat je een ander het niet misgunt. Jouw feestje, niet de mijne.
Heel goed. Als je vindt dat iets te duur is en dan moet je het niet kopen. Veel mensen kopen het toch en klagen vervolgens dat het te duur was.
Hoe meer mensen stoppen met dingen kopen hoe sneller de prijzen weer gaan dalen.
En zullen we met elkaar afspreken dat we het woord "poeplap" niet meer gebruiken? Wat een stompzinnig woord is dat zeg.
Poeplap.
Hydrofielluier dan maar?
Poeplap Poeplap ploepap pappoep!
Is cultuur, meneer.
nl.wiktionary.org/wiki/de_poeplap_tre...
Bouwmarkten verkopen veelal Chinese rommel en het zeldzame kwaliteitsspul is niet op voorraad.
Voor tuingereedschap met een motortje kun je bouwmarkten inderdaad beter overslaan.
Het viel me eerder al op dat veel meubels (zoals dat BBQ-ding hierboven) vaak behoorlijk aan de prijs zijn maar nogal matig van kwaliteit. Je bent beter af bij een badkamerboer (wel afdingen). Raar, want de bouwmarkten zitten meestal toch aan de onderkant van de markt.
Kwaliteitsspul kun je zelf ook zelf maken door de goede (dure) materialen te verzamelen. Gaat op den duur langer mee.
@Duwbak_Linda | 25-07-22 | 11:13:
De Lidl-shop heeft goed betaalbaar spul als het om gereedschap gaat. merk Parkside. Mij hoor je niet klagen. Mede omdat de Lidl geen bouwmarkt is :)
@Meneertjehetheertje | 25-07-22 | 11:29:
Gardena is een kwaliteitsmerk, maakt prima snoei- en takkenscharen. Ooit een heggenschaar met telescoopsteel en accu gekocht (ja, bij de bouwmarkt). Het is rommel, blijft continu haken en vastlopen. Had beter door kunnen sparen voor de Stihl (vanaf drie keer zo duur, dat wel).
@Meneertjehetheertje | 25-07-22 | 11:29: Het is wel even opletten met Parkside. Was aan het klussen bij een kennis en die had een cirkelzaag van dat merk... daar waagde ik mijn vingers niet aan, doodeng apparaat. Maar ik heb onlangs wel het lasapparaat en de snijbrander van Parkside gekocht, die zijn (volgens kenners) verrassend goed, zeker gezien de prijs.
@Muxje | 25-07-22 | 11:55: over het gemotoriseerde gereedschap doe ik geen uitspraak, maar dingen als schroevendraaiers en steeksleutels van de Action ('Werkmann') zijn ook prima en kosten geen drol.
Het kastje is 87cm. hoog. Dan moet ik dus nog bukken ook om mijn vleesje om te draaien. Voor dit geld... Nooit!
Ik zou hem toch maar wel snel kopen want volgend jaar is hij ongetwijfeld weer minimaal 15% duurder. En bent u ook 15% meer gaan verdienen tegen die tijd?
U bent 3 meter lang?
@Graaisnaaiert | 25-07-22 | 11:20:
Ik denk eerder dat dan de uitkeringen omhoog zullen gaan. De rest blijft bij het oude :)
@Meneertjehetheertje | 25-07-22 | 11:31:
Uitkeringen omhoog? Denk eerder dat er een nieuw voorwaardelijk subsidiecircuit wordt opgetuigd, met controle achteraf. We gaan natuurlijk niet voor de makkelijke oplossing he, die extra FTE's en controle scheppen zichzelf natuurlijk niet.
Toch gemakkelijk voor Rutte en Kaag, impopulaire maatregelen nemen als het je eigen achterban niet raakt.
Gamma, ik ben toch niet gek?
Nog net een mooie buitenhaard gekocht. Voor als het klimaat straks weer wat koeler wordt. Maar ik heb dan ook op popuLientje gestemd.
Ik heb stenen, ik heb keien, ik heb een rooster en ik heb bomen. Dus wij zijn hier op alles voorbereid en het mooiste, ik sponsor die vreselijke kliek in Den Haag er ook nog eens niet mee.
@Graaisnaaiert | 25-07-22 | 11:19: Wij gaan de oerman in ons eigen weer loslaten! Wroooaaah
@Duwbak_Linda | 25-07-22 | 11:49: Ik voorzie een ledenstop bij sportclub Wodan
@Duwbak_Linda | 25-07-22 | 11:49:
Jazekers, het borsthaar groeit hier als een gek en de buurvrouw staat al de hele dag over de heg te kwijlen.
Ze meppen de prijzen ook maar omhoog met als excuus : de oorlog en nog meer van deze onzin.
Het is de prijs van energie, op een gegeven moment nekt je dat omdat onze mij enorm energie intensief is, al die klimaatactivisten hebben daar geen notie van.
@kneuterzak.
Klopt. Menig product wat in de winkel of magazijn staat is al voor de oorlog gemaakt. Het is allemaal zo doorzichtig.
En dadelijk gaan diezelfde ondernemers/horeca janken dat er geen klanten meer zijn (gek hè) en ze inkomsten mislopen door... wat zullen we nu weer bedenken, het apenpokkenvirus!! En dito maatregelen. En de overheid trekt weer de beurs..
@bijna_raak | 25-07-22 | 11:10:
Energie, grondhuur per vierkante meter, kosten op arbeid, transport, opslag en overal komen vette heffingen en premies op. Op uw plankje van 10(!) euro zit minimaal de helft aan accijns, heffing, btw, premie en noem maar op wat ze nog meer verzinnen.
Ach ja, Piep van de Kniep hier haalt zijn spullen van elders.
prijzen omhoog drijven zijn altijd niet-boeiende denkconstructen voor gemaakt, in het belang van de bankrekening van degene die het geld nodig heeft.
De prijzen omlaag laten drijven in het belang van degene die het geld nodig heeft, hebt u dat wel eens gezien?
(en dan heb ik het nog niet eens wat "nodig hebben" betekent).
@bijna_raak | 25-07-22 | 11:10:
Het is vooral de belasting, over belasting, over belasting op energie...
Met als gevolg een gigantisch aanslingereffect in gehele productieketens.
Als reactie op BBB hierboven, ja, in Nederland vooral het gevolg van de kabinetten rutte 2/3/4. Waar het in andere landen aan ligt zal me aan mijn aars oxideren, maar hier in ons landje is het vooral belastingen en nog meer belastingen om de steeds groter wordende overheidsveelvraat te voeden en om illegale immigranten te laten consumeren. Staand vvd beleid en geheel tegen hun verkiezingsretoriek in.
Als ik arm was zou ik ook SP of PVV stemmen.
SGP! Dan geeft god je de loterij...
Twee partijen die nooit zullen regeren. Met als grootste verschil tussen de twee dat de SP tenminste werkt en zich keihard inzet voor de paupers. Wilders is nog nooit verder gekomen dan roepen; "islam is kut" en "de regering is slecht".
@Theodorus.Goldbach | 25-07-22 | 11:10: En hoeveel heeft de SP voor elkaar gekregen met hun 'keiharde' werk? Verder maakt Geertje zich onmogelijk door zijn anti-islam retoriek. Daardoor nooit een potentiele regeringspartner. Weten ze zelf ook, daarom doen ze het ook.
@Theodorus.Goldbach | 25-07-22 | 11:10: Wilders wil gewoon niet regeren maar lekker langs de zijkant de populist uithangen.
@PaulusdeBosrouter | 25-07-22 | 11:17: Wilders wordt buitengesloten door links.
Cordon sanitaire.
"democratie"
Nog meer te wauwelen?
@PaulusdeBosrouter | 25-07-22 | 11:17: PVV is ook Martin Bosma, die zegt soms wel zinnige dingen. Verder is PPV natuurlijk altijd voornamelijk een proteststem, niemand wil dat die werkelijk gaan regeren.
@Theodorus.Goldbach | 25-07-22 | 11:10: Ah, het "heeft nog nooit iets bereikt" argument. Kan je toepassen op elk nieuw kamerlid of kamerlid dat nog nooit een voorstel heeft ingediend. Wilders heeft wel degelijk wetsvoorstellen ingediend, maar alles wat uit zijn hoek komt wordt steevast getorpedeerd en afgewezen. Dat is uiteraard opzettelijk.
Your argument is invalid.
@Asteroid-B612 | 25-07-22 | 11:39:
Wilders kon van te voren wel weten dat zijn onzin nooit iets zou bereiken. www.tweedekamer.nl/kamerstukken/wetsv...
En dat wist hij ook wel. M.a.w. elke stem op de PVV is een weggegooide stem. Het doet niets, kan niets en wil niets.
Wereldwijde inflatie. Uiteraard de schuld van Rutte. Je zal de idioten de kost moeten geven die dat denken.
www.thuisstudie.nl/rubriek/opleiding-...
Vergelijk de inflatie in de USA en in de EU maar eens.
Maar toch wel voor het feit dat die inflatie in de top drie van Europa staat?
@goedverstaander | 25-07-22 | 11:07: Les 1: Hoe je Rutte de Amerikaanse inflatie van 9% in Juni in de schoenen kunt schuiven.
@Trekhaas | 25-07-22 | 11:10: 9% in Juni. Verder nog wat?
Meer de ECB voor eurolanden bekijk de verschillen tussen landen met en zonder euro.
Accijns.. benzine...
Gas (moeten we vanaf)
Coronasteun
Steun aan de Oekraine
En ga zo maar door.
Ligt niet aan Rutte... nee hoor...
@Bigi Bana Boy | 25-07-22 | 11:11: Rutte heeft geen enkele invloed op de inflatie, waar dan ook. Hij heeft daarnaast weinig invloed op het achterlijke beleid van de ECB, die macht heeft hij immers uit handen gegeven. Hij heeft echter wel invloed op de manier waarop het Nederlandse kabinet daar in ons land mee om gaat. Het antwoord is de hand op de knip, sectoren (boeren) de nek om draaien, zinloze uitgaven omhoog (asielzoekers, stikstof) ) en lastenverzwaring. De burger geeft minder uit en de spiraal naar beneden wordt ingezet.
@Is dit nog nieuws? | 25-07-22 | 11:20: Ik weet niet of je überhaupt nog nieuws tot je neemt, maar de huidige inflatie is een wereldwijd fenomeen. De GLOBALE inflatie ligt rond de 9%. Ik weet niet hoe jij de invloed van Rutte beoordeeld, maar ik denk niet dat hij over de inflatie in VS gaat.
@goedverstaander | 25-07-22 | 11:23: Dat ben ik grotendeels wel met je eens.
@bijna_raak | 25-07-22 | 11:12: Italië is een enorm blok aan het been van de EU. De rampzalige staat van hun economie sleept de Euro mee.
@Bigi Bana Boy | 25-07-22 | 11:33: U heeft geen keus. Of u moet dat linkje weer aanklikken :)
Poetin toch?
Rutte zou wat schroevendraaiers kunnen kopen want er zit daar in Den Haag echt een schroefje los.
Echt niet die weten precies wat ze doen. Wie nu nog niet in de gaten heeft dat dit kabinet heel goed voor de vermogende achterban zorgt, daar zit echt een schroefje los. En de rest blijft trouw, al vele jaren, mee stemmen met dit zootje.
@Therapietje | 25-07-22 | 11:10: Er zijn wel meer schroefjes los vrees ik. Eerst de asiel industrie en nu de energie transitie. reken maar dat 'men' goed gaat verdienen aan uw transitie. De democraten in de USA geven het voorbeeld.
Omdat alles duur is.
En wie gaat er nadat er in coronatijd een schutting geplaatst is nog een schutting plaatsen?
Of nog een keer de boel verbouwen?
Daarnaast is alles teringduur, kijk naar bijvoorbeeld hout (want ja biomassa).
En de overheid maar volhouden dat de economie als een tierelier draait.
Als je naar de begroting kijkt dan bestaat onze economie voor het grootste deel uit de overheid.
over een paar jaar verlenen we allemaal diensten aan elkaar in Nederland en wordt de rest geïmporteerd
REAGEER OOK