Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bitcoin valt onder de $20.000

Scheids

Beursnieuws! En wat wordt het makkers? Hodlen, dipkopen of allebei! Bitcoin viel vandaag voor het eerst in anderhalf jaar onder de $20.000 en tikte zelfs even de $18,739.50 aan. Niemand weet hoe het komt want crypto is astrologie voor mannen -
net als monetaire economie overigens, maar dan iets minder heftig. Volgens de crypto crowd komt de crash door inflatie, waarmee ze zelf een streep zetten door de bewering dat bitcoin een hedge tegen inflatie is. En volgens normie-economen komt de crash simpelweg omdat bitcoin nu eenmaal een piramidespel zou zijn.

Enkele gevreesde tekenen aan de wand voor de crypto-gemeenschap: het grootste (en beursgenoteerde) crypto-handelsplatform Coinbase ontslaat 18% van het personeel, institutionele investeerders trokken in slechts twee dagen $1.6 miljard terug uit stablecoin Tether en cryptobank Celcius met 1,7 miljoen klanten en zo'n $12 miljard in beheer, 'pauzeerde' deze week alle mogelijkheden tot opname en transacties.

Behouden vaart op eigen kompas strijders.

is zo

Veel rood weinig groen

Reaguursels

Inloggen

Diamond hands , hodl, en bijkopen.

dubbeltjeopznkant | 18-06-22 | 19:36

Het lijkt me goed om te wachten totdat ze weer een kwartje kosten. Dan ga ik er WEL in.

aflaatverkoper | 18-06-22 | 19:29

17.905 euro zojuist.

Sinterbikske | 18-06-22 | 18:21 | 1

17.336 euro nu

De_fluitlokker | 18-06-22 | 20:37

zonder verkopers ook geen kopers. Ze zijn er gewoon ingestonken. En dan nu gaan lopen piepen dat je bagholder bent, maar wel lekker mee zitten doen als je 10x je inzet wint. Ik vind dit een klassiek gevalletje 2 woorden 9 letters, "jammer joh"

TheManiac | 18-06-22 | 18:07

Als bitcoin rond de 10k-12k range zit, kopen. Thank me over 2 jaar.

nutsniet | 18-06-22 | 18:07 | 2

x10 is niet meer leuk als je de x500 hebt meegemaakt.

Zuurteregelaar | 18-06-22 | 21:59

Niks kopen, al gaat het naar nul. Thank me over 5 jaar. Bitcoin is the neverending quest in search of the greater fool. Er is niks dat Bitcoin in positieve zin onderscheid van alle andere coins, en zodra iedereen dat eindelijk doorheeft is het spelletje afgelopen. Wil je toch verdienen aan crypto? Zorg dat je bovenaan de piramide zit en start je eigen shitcoin.

nowomowa | 18-06-22 | 22:21

Is er al enig rekenwerk hoeveel uitstoot de Bitcoins veroorzaken?

willem n | 18-06-22 | 17:09

Als iets schaars is, heeft het een waarde. Grondstoffen(goud, koper, tarwe etcetera.) Dat komt omdat je er energie in moet stoppen en er een wet van behoud van energie is. Bitcoin is intrinsiek schaars. Meer dan ~21 miljoen is niet mogelijk, dat geldt zelfs niet voor goud. Er is al veel energie ingestopt via minen. Dat waarde fluctueert is een gegeven, daarom is beleggen ook leuk. Ik hoef niet rijk te worden maar tot nu toe heeft het bitcoin ritje me al een leuk vakantiehuisje opgeleverd.

Piet Pirenne | 18-06-22 | 17:03 | 7

@Papa Jones | 18-06-22 | 17:42:
Inderdaad. Net zoiets als sentimentele waarde. Moet altijd lachen als er bij het programma Pawn stars weer iemand staat te neuzelen dat het zo lang in de familie was en zeldzaam waarop die kale Rick dan zegt "I don't buy sentiment" En dat klopt, wat sentimentele waarde heeft voor iemand heeft nul waarde voor een ander want die ander moet het doorverkopen en kijkt dus naar de markt. Als er geen vraag is dan is het niks waard. Oudste regel ter wereld en dan kan het nog zo schaars zijn maar als er geen vraag is dan is het waardeloos.

Basil Fawlty | 18-06-22 | 18:03

Platjes zijn ook schaars, toch wil niemand ze hebben.

Sinterbikske | 18-06-22 | 18:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom zou je meedoen aan een piramidespel?

thanseeuwen | 18-06-22 | 16:09 | 5

@retba | 18-06-22 | 16:40: meedoen met een pyramidespel is het probleem niet, je moet alleen wel leren verkopen op de top, mooi je studieschuld door HODLers laten afbetalen.

Thies | 18-06-22 | 16:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Iemand nog bloembollen kopen? Echt hele mooie. 10 voor slechts 1 bitcoin

Centicuub | 18-06-22 | 16:04

Ben zelf ook een paar K kwijt door de crash, maar geloof nog heilig in het concept van crypto en blockchain.

salonsocialist | 18-06-22 | 15:59 | 2

Welk concept bedoel je dan?

omanders | 18-06-22 | 17:01

@omanders | 18-06-22 | 17:01: ik denk dat hij het concept bedoelt van een soort van geld, maar dan geld dat itt fiat-geld, niet uit het niets gecreëerd kan worden door een centraal orgaan (ecb) zonder dat de gebruiker/eigenaar invloed kan uitoefenen op hoeveel er gecreëerd gaan worden. Van fiat-geld weet je zeker dat de waarde uiteindelijk richting 0 gaat. Van “geld” dat aan waarde gekoppeld is (zoals vroeger ook met de dollar enzo was) weet je dat het iets waard is en nooit naar 0 zal gaan.

Ikpoepindemelk | 18-06-22 | 17:37

Is er hier in de panelen iemand die zich echt goed verdiept heeft in bitcoin maar er verder geen toekomst in ziet? Lijkt mij een zeer onwaarschijnlijke combinatie.

Ikpoepindemelk | 18-06-22 | 15:27 | 4

Btc is een middeltje van de states, als je denkt dat het wat wordt succes ermee. De states bepalen uiteindelijk wat ermee gebeurt en dat is naar zero.

davidhasseltoff | 18-06-22 | 15:58

Maar hadden jullie je er nou wel of niet serieus in verdiept? Ik wil nou ook weer niet direct vallen in de “jullie snappen het gewoon niet”, dus misschien concreter. @Dimaz, zie je behalve gokken, geen verdere waarde? @davidhasselhoff, hoe kunnen de states de bitcoin controleren ? En met welk doel?

Ikpoepindemelk | 18-06-22 | 16:07

@Ikpoepindemelk | 18-06-22 | 16:07: Zo’n 11 jaar geleden trok Bitcoin-ontwikkelaar Gavin Andresen naar Langley, Virginia om een presentatie over de cryptomunt te geven aan de Amerikaanse inlichtingendienst CIA. Daarna kwam een of andere Japanse naam uit de hoge hoed. Is verder niet relevant. Redenen zijn er genoeg, bvb syndicaten op te rollen of als spin-off voor een digitale wereldmunt.

davidhasseltoff | 18-06-22 | 16:29
▼ 1 antwoord verborgen

Grappig hoe de Bitcoin enthousiastelingen het goedpraten als hij stijgt "zie je wel" en als hij daalt "Dat heb ik voorspeld, kan ie straks weer harder stijgen". Wel makkelijk, altijd gelijk hebben, ik hoor trouwens die gast van Voetbal Inside en nu Vandaag Inside nooit meer over zijn bitcoins.

Wiezewalakristalix | 18-06-22 | 15:17 | 2

Andersom net zo. Als hij stijgt "zie je wel, het is een bubbel" en als hij daalt "zie je wel dat heb ik voorspeld, kan hij straks verder zakken". Wel makkelijk zo'n cyclus.

GroetenVanUrk | 18-06-22 | 16:12

Eind vorig jaar kwam ik iemand tegen die beweerde dat de koers van de BC nu snel naar de half miljoen zou gaan. Iets met dat de munt in de USA officieel aanvaard werd ofzo, dat gedeelte begreep ik niet goed. Zijn collega's hingen aan z'n lippen en gingen als een dolle bijkopen. Benieuwd of ze er nog zo blij mee zijn.

quigg | 18-06-22 | 16:29

324 Gigabyte transactiedata ter waarde van 3.6 biljoen dollar. Het tot stand komen van die 324 Gigabyte kost 80 TWh per jaar. Het is letterlijk en figuurlijk verspeelde/verspilde energie. Wel prettig dat men zo een beetje kan wennen aan de opkomende digitale valuta; dat mag wat kosten.

INTP | 18-06-22 | 15:15 | 7

@INTP | 18-06-22 | 17:15: Energie verbruiken is niet erg, Je gaat ook voor de lol met je (elektrische) auto op vakantie. Of zet de airconditioning of terrasheater aan . Kan ik ook een waardeoordeel aan geven. We verbuiken allemaal energie. Maar de vraag is of je het nuttig vindt om energie te steken in een open decentraal wereldwijd superveilig programmeerbaar netwerk om waarde in op te slaan vrij van overheden, banken en inflatie. Ik vind van wel. En voor het energieverbruik zijn al veel partijen innovatieve oplossingen aan het bedenken. In een toekomst waarbij we energieoverschotten met piekbelastingen door een energietranstitie gaan krijgen zie ik enorme kansen voor miningfarms om dit te balanceren zoals bijvoorbeeld in Texas: www.foxbusiness.com/energy/crypto-min...
Dichter bij huis en misschien iets kneuteriger worden kassen nu verwarmd met bitcoinminers:
www.omroepbrabant.nl/nieuws/4085845/z...

sir Ockels | 18-06-22 | 18:05

@sir Ockels | 18-06-22 | 18:05: Door de energietransitie (zonne-energie, windenergie) krijgen de grote energiemaatschappijen (of gelieerde partijen) de mogelijkheid om energieoverschotten om te zetten in bijvoorbeeld miningcapaciteit. Het verhaal van valuta van en voor iedereen gaat dan niet meer op omdat er een monopolie gecreëerd wordt op het genereren van die valuta. Nu zou je mensen natuurlijk kunnen compenseren voor de geleverde energie maar de kans dat dat eerlijk gebeurt acht ik nihil. Vergelijkbaar met de overcapaciteit die in de nabije toekomst gebruikt kan gaan worden om waterstof te genereren. Ik vrees dat die waterstof met flinke winsten weer aan de consument verkocht wordt en dat de consument zelf amper iets terugziet van zijn of haar investeringen in het opwekken van de benodigde energie. Maar misschien ben ik wat te sceptisch geworden door een overheid (lees grote bedrijven) die al jaren het vertrouwen van mensen schaadt.

INTP | 18-06-22 | 19:05

@INTP | 18-06-22 | 19:05: Ik deel je scepsis. Maar niemand heeft het monopolie op Bitcoin. Ongetwijfeld kunnen grote spelers een grotere rol gaan spelen, maar hypothetisch gezien zal niets je kunnen weerhouden als privépersoon om bijvoorbeeld je overtollige zonnepanelenenergie zelf te gaan gebruiken voor cryptomining als in 2025 de salderingsregeling wordt afgebouwd.

sir Ockels | 18-06-22 | 20:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Bij de visboer stond een oudere mevrouw het verschuldigde bedrag in kleingeld uit te tellen uit een plastic zakje. Je snapt toch niet dat zulke mensen geen bitcoins hebben he.

Schriever | 18-06-22 | 15:11 | 3

Die zakje dienen per omgaande te worden verboden. Die mevrouw dient dit digitaal af te rekenen. Zo houden we exact zicht op de financiële handel en wandel van mevrouw. Het is tenslotte voor haar eigen veiligheid.
*D66/VVD modus uit*

Kopieerapparaat | 18-06-22 | 15:18

Die mevrouw staat standaard voor mij en ook nog even een uitgebreid gesprek met de kassadame aangaan. Godzijdank voor zelfscankassa's!

R.F.Pickering | 18-06-22 | 15:45

@Kopieerapparaat | 18-06-22 | 15:18: "die zakje"?!?!?
En dan denkt u mevrouw de wet voor te schrijven?
Me zus, me dochter, die tasje, de bord: pleur op en schrijf fatsoenlijk Nederlands.

MK27 | 18-06-22 | 17:20

Ik begrijp niets van bitcoins of beleggen, maar ik vind het altijd boeiend om de reacties op dit soort artikelen te lezen. Een enkeling komt met een neutrale reactie, of geeft toe het gewoon niet te begrijpen, maar daarnaast heb je twee groepen die constant op elkaar reageren.

Enerzijds zijn er de enthousiastelingen. Die hebben hele verhalen over hoe ze dik verdiend hebben (die niet natuurlijk niet te controleren zijn), of ze zeggen ik spreek jullie over zoveel jaar wel. Terwijl je ze natuurlijk helemaal niet spreekt als ze over een paar jaar alles kwijt zijn, dan hoor je er gewoon niets meer van.

Het spiegelbeeld daarvan vormen de lui die zelf niet investeren, toch ergens bang zijn dat ze iets mislopen en zich daarom verheugen telkens als de koers naar beneden gaat. Die laven zich aan verhalen van mensen die flink het schip in zijn gegaan, want daarmee zien ze hun beslissing om niet te investeren bevestigd.

Zoals gezegd, zelf snap ik er niets van. Ik denk dat het enige verstandige advies dat hier in de panelen vaak gegeven wordt is dat als je wil speculeren je dat alleen moet doen met geld dat je kunt missen.

Tashtego | 18-06-22 | 15:06 | 6

Als een huis minder waard wordt kun je er altijd zelf nog in gaan wonen, als een koe niks meer waard is kun je hem nog steeds zelf opvreten, dit soort dingen zijn tastbaar, laat mij maar lekker ouderwets zijn, ik hou er van m'n kapitaaltje in tastbare dingen te stoppen .

zwellevertje | 18-06-22 | 17:39

@Dekreupele | 18-06-22 | 16:49: Dat klinkt als een eerlijk verhaal inderdaad, volgens mij vertelde Klaas Dijkhoff ook zoiets bij Schermtijd voor politieke partijen vorig jaar, die had er best wat in gestoken maar veel te vroeg verkocht. Ach, als je het maar kan missen.

Tashtego | 18-06-22 | 18:28

@Tashtego | 18-06-22 | 18:28: idd, alleen klooien met geld wat je missen kunt en als je niet wakker wilt liggen. Zodra je het erin stopt beschouwen als verloren.
Die 120k had ik een mooi appartement voor kunnen kopen(woon niet in nl) nu alleen genoeg voor appartement waar ik niet zou willen wonen, dus blijf voorlopig dan wel nog gewoon gehuurd zitten. Mijn leven veranderd er niet door. Misschien gaat de 5k winst die ik heb er ook nog wel terug in hopend dat ik de Volgende ronde slimmer ben.

Dekreupele | 18-06-22 | 19:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar de euro is geen piramidespel? Ons huidige financiële systeem is gebaseerd op eeuwige groei, nee da's lekker verantwoord. Bij Bitcoin weet je tenminste dat er een eindig aantal van die dingen zijn. Vervolgens wordt daar waarde aan toegekend. Die waarde kun je uitdrukken in euro's, dollars of peso's, maar feit blijft dat die "echte" munten ook alleen maar bestaan omdat we met zn allen vinden dat dat vodje papier (of nullen en enen wanneer het op de bank staat) iets waard is. Alles draait om vertrouwen. En mijn vertrouwen in de euro groeit niet nu de rente in Italië weer lekker hard stijgt: www.businessinsider.nl/rente-in-itali...

Timide_Aso | 18-06-22 | 15:06

Voor één bitcoin kan je nog maar net een instap Esoteric sacd-speler kopen.

uisge baugh | 18-06-22 | 14:54 | 3

High end hifi is ook een scam. Je esoteric of wadia doen hetzelfde als een 200€ marantz.

Dude heb je eten | 18-06-22 | 16:39

@Dude heb je eten | 18-06-22 | 16:39: Hahaha.

uisge baugh | 18-06-22 | 17:00

Ik heb laatst mijn BTC verkocht, welgeteld €0.55 winst...

Drs. D. | 18-06-22 | 14:52 | 2

Ik had ruim 35% winst, kon het bij Binance niet opnemen, dus alles omgewisseld naar BTC, overgeboekt naat Bitvavo. Binnen een paar weken alle winst verdampt, op €0.55 na.

Drs. D. | 18-06-22 | 14:55

@Drs. D. | 18-06-22 | 14:55: Lekker hoor, wat heb je allemaal gedaan met je winst? Colaflessjes en 2 salmiac staven?

Wiezewalakristalix | 18-06-22 | 15:19

Iedereen die nu nog in cryptocoins gelooft is een tassendrager van Charles Ponzi.

LD69 | 18-06-22 | 14:48 | 1

Eens. Tenzij je een keer heel erg mazzel en een klapper hebt. Voor de rest gaat je geld gewoon naar de whales.

R.F.Pickering | 18-06-22 | 15:52

Kan je short op die shit eigenlijk?

squadra | 18-06-22 | 14:39 | 2

Nope, helaas

Kopieerapparaat | 18-06-22 | 14:46

Tuurlijk kan dat!

Kraken biedt die mogelijkheid!

KaleBult | 18-06-22 | 14:49

Het blijft windhandel. Hou het wel bij een sporadisch avondje casino.

Dimaz | 18-06-22 | 14:37

Dan had je dus al bij 35.000, 30.000 en 25.000 moeten bijkopen, want 'altijd bijkopen tijdens de dip'.

RandyBiel | 18-06-22 | 14:22

Zoals ik (en vele anderen) al zo vaak zeiden; digitale tulpenbollen. Enige reden om dit soort onzin te kopen is omdat je denkt dat er morgen een nog een grotere sukkel zal zijn die nog meer zal betalen voor je crypto. Heeft niks met investeren te maken.

Diederik_Ezel | 18-06-22 | 14:21 | 3

Zeepbellen zoals de tulpenbollen duren max drie jaar, bitcoin is er al bijna 14 jaar en is al een miljard keer doodverklaard.

MargauxGrandCru | 18-06-22 | 14:23

@MargauxGrandCru | 18-06-22 | 14:23: Dus? btc heeft geen intrinsieke waarde, behalve voor criminelen. Genoeg sukkels en speculanten blijkbaar die geld ervoor willen neertellen.

Diederik_Ezel | 18-06-22 | 14:37

Enige dat telt is rendement. Laat u dan ook meenemen door professionele partijen die de markt risico’s hedgen. In NL zijn er 3 partijen die tijdens de ‘dip’ gewoon rendement blijven draaien. Tussen de 7% en 10% YTD en dat volledig in crypto’s.

KaleBult | 18-06-22 | 14:51

NFT en Bitcoins doen mij altijd denken aan de Tulpenmanie. Met als enige verschil dat je met een tulpenbol tenminste nog iets in handen hebt en huilend naar een mooie blom kan kijken waar je belachelijk veel voor hebt betaald.
nl.wikipedia.org/wiki/Tulpenmanie

Theodorus.Goldbach | 18-06-22 | 14:19 | 5

@Drs. D. | 18-06-22 | 14:57:
Ligt eraan of er goedkoop geld is. Bij hogere rentes dan heb je dat niet. NFT was een uitgesproken iets van goedkoop geld maar zit/zat aan het einde van de cyclus. SPACs hetzelfde.
Voor waarde reaguurders die niet weten wat een SPAC is.
www.investopedia.com/terms/s/spac.asp...

Basil Fawlty | 18-06-22 | 15:03

@Basil Fawlty | 18-06-22 | 14:30: Misschien moet ik het boek lezen hoor, maar als er een hele hap vermogen verdwijnt uit een economie, dan heeft dat geen economisch effect?

Dan maar zo! | 18-06-22 | 15:24

@Dan maar zo! | 18-06-22 | 15:24:
Nee, want het waren spaarcentjes. Maw geld dat over was. Dom van die mensen om er in te investeren maar dat is wat anders. Na die tulpenbollencrash waren er niet meer faillissementen van bedrijven dan ervoor en geen dip in de het BNP. Overrigens de republiek der 7 provinciën hield toen al alles statistisch bij.
De mythe is vooral de wereld in geholpen door 18e/19e eeuwse Schotse schrijver Walter Scott, diepgelovige protestantse Schot die wel meer nonsens de wereld in heeft geholpen. Vandaar ook dat onderzoek van de universiteit in Edinburgh. ;-))

Basil Fawlty | 18-06-22 | 17:10
▼ 2 antwoorden verborgen

No problemo. Nu is de tijd om bij te kopen, op de duur gaat alles weer omhoog. Lekker goedkoop, die crypto's. Veel mietjes hebben de afgelopen tijd in paniek gedumpt, doe er je voordeel mee.

Tietmier | 18-06-22 | 14:13 | 1

19.000 euro voor een stukje digitale zeepbel noem ik nu niet bepaald goedkoop.

RandyBiel | 18-06-22 | 14:33

Mensen die goed hebben verdiend met de bitcoin werden als briljant weggezet. Het is ze overigens gegund maar briljant? Nou nee… iemand die loterij wint kan ik ook niet briljant noemen.

thekolere | 18-06-22 | 14:10 | 1

Exact

Diederik_Ezel | 18-06-22 | 14:38

Hedgefunds gebruiken crypto voor liquiditeit. Aangezien het gratis geld opgedroogd is word de voorraad crypto door deze hedgefunds aangeboord. Crypto de grootste pump and dump van de geschiedenis.

zaaddodende pasta | 18-06-22 | 14:05 | 3

Exact. Het gratis geld wordt nu uit de markt gespoeld dus is het over met de gein. Zelfde met meme stocks en NFT's, beiden een mode gril. En domme studenten die er geleend geld in hebben gestoken heb ik nul medelijden mee.

Basil Fawlty | 18-06-22 | 14:26

@Basil Fawlty | 18-06-22 | 14:26: de meme stocks zijn dus onder andere de reden dat hedgefunds liquiditeit nodig hebben. Deze meme stocks zijn soms zo veel ge-short dat het hedgefunds een fortuin aan rente kost. Dan heb en we het nog niet eens over de maker shorts etc. Uiteindelijk moeten deze shorts coveren en dan zullen sommige meme stocks squeeze.

zaaddodende pasta | 18-06-22 | 14:30

@zaaddodende pasta | 18-06-22 | 14:30:
Indeed.

Basil Fawlty | 18-06-22 | 14:33

Ah 'the money game', geneukt worden in het spel van de grote jongens.

Baksteenbakker | 18-06-22 | 13:58

Veel meer dan een casino is het niet. 20k is nog idioot veel voor een digitaal niets.
Maar goed, over een paar maanden gaat het vast weer snel omhoog, stappen weer een hoop nieuwen in, om daarna weer een crash te zien soort van eeuwig durend piramide spel

laadpaal | 18-06-22 | 13:58 | 3

Je hoeft geen hele bitcoin te kopen ontzettende okko

lamedroid | 18-06-22 | 14:08

Lamedroid heeft er paar te koop?

Weethetallemaalniet | 18-06-22 | 14:54

Het is een soort omgekeerd sneeuwbal effect, des te lager de waarde van de bitcoin, des te hoger is procentueel de daling.. dit jaagt een daling nog feller aan.

Torquemada | 18-06-22 | 13:56

Niemand snapt hoe het komt? Als je de intelligentie van een stoeptegel hebt niet, nee. Die shit heeft 0 intrinsieke waarde. Niks. Die hele koers is gebaseerd op gebakken lucht.

Memoria | 18-06-22 | 13:54

Ik zag laatst ergens een mokkel voorbij komen ,die was E-broker op de internets en die had heel Manhattan virtueel in de aanbieding, je kon een penthouse kopen voor 3 miljoen dollar wat natuurlijk een koopje is , maar je moest wel snel wezen. Ik denk dat ik daar maar in ga...

streknek | 18-06-22 | 13:50

Als alles eerlijk zou zijn zou 1 bitcoin 1 dollar moeten zijn als alternatief wereldwijd betaalmiddel. Niet meer en minder.

070 | 18-06-22 | 13:49

Vastgoed, verhuurd wel te verstaan. Gegarandeerd rendement voor de komende tientallen jaren. Geen huizen genoeg en er wordt maar langzaam bijgebouwd, enerzijds wegens idiote regelgeving, anderzijds wegens gebrek aan kundige bouwvakkers. En de populatie in nederland groeit hard.

GKJP | 18-06-22 | 13:48 | 16

@streknek | 18-06-22 | 14:34:

We gaan het zien. Maar ik krijg gelijk. De rekensom is simpel, meer mensen dan huizen.

GKJP | 18-06-22 | 14:39

@streknek. Precies. Zo is het. Nu al giga aanbod en geen kopers. Stap twee is het instorten der prijzen. Goh, wanneer al eerder gezien?

Weethetallemaalniet | 18-06-22 | 15:12
▼ 13 antwoorden verborgen

Zal eens bij Andy van der Meijde te rade gaan over wat te doen met m'n coins, die schijnt wel redelijk inzicht te hebben in financiële kwesties. Zag hem laatst tenminste op tv, met een kroon op en hermelijnen mantel, dus dat zit wel snor, qua degelijkheid en zo.

Zenzeo | 18-06-22 | 13:43

Prachtig! Elke maand neem ik weer nieuwe posities in doormiddel van een DCA methode. Nu we onder de 20k zitten ga ik wat agressiever bijkopen :)

tjongerschans | 18-06-22 | 13:40 | 7

@donkieshot | 18-06-22 | 13:51: Bodemvissen lukt niemand. DCA is een goede manier om met een plan, zonder stress laag in te kopen en de boot niet te missen. Afwachten op precies op de bodem te kopen (niemand weet waar dat ligt) is een garantie om deze te missen en vertwijfeld naar je chart te staren wanneer deze weer omhoog knalt. 'had ik maar'...

Dit 'investerings idee' is trouwens van toepassing op alle markten en voor de gewone investeerder het gemakkelijkst vol te houden.

GroetenVanUrk | 18-06-22 | 14:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Al deze handelsplatformen, voor alternatieve valuta's, allemaal pump & dump.
Voor de ingewijden : poen pakken en wegwezen. Het merendeel mag het gelach betalen. Doch als ik de reacties hier zo lees dan verliest niemand en wint iedereen.

Dzjengis-Somebody | 18-06-22 | 13:36 | 5

@Papa Jones | 18-06-22 | 13:48:
A long term investment is a short term investment gone wrong. ;-))

Basil Fawlty | 18-06-22 | 13:52

Wedden dat die grandcru een geweldige status heeft bij vrienden, familie en kennissen? Die weet alles van crypto. Jonge.

Weethetallemaalniet | 18-06-22 | 15:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Iets wat de functie van geld kan hebben moet schaars zijn, en moet gedegen zijn.
Met al die oplichting rond crypto munten kun je vooralsnog niet spreken van een gedegen systeem.
En crypto munten zijn ook al niet schaars. Binnen een crypto munt is er wel schaarste, maar de hoeveelheid munten is onbeperkt.

Peter_K | 18-06-22 | 13:36 | 2

Soort euro zeg maar

TheFrank | 18-06-22 | 13:57

Blijf weg bij de duizend-en-een shitcoins.

GroetenVanUrk | 18-06-22 | 13:58

Dit zijn de dagen dat je moet zaaien zodat je in de toekomst kan oogsten. Op gezette tijden met een vast bedragje bijkopen en vasthouden. Als je een paar maanden terug bij 50k wel wilde kopen en nu bij 20k doodsbang bent, om straks bij 50k weer geïnteresseerd te raken dan doe je het niet goed. Het is uitverkoop, maak er gebruik van.

GroetenVanUrk | 18-06-22 | 13:30 | 6

@GroetenVanUrk | 18-06-22 | 13:52: Dat computerspel is een slecht voorbeeld. Wat wil jij betalen voor een spel uit 2008 voor op de playstation 3? Dat óók ooit in de uitverkoop was, voor 20 euro?

Hint: ik heb er 1 euro voor over.

Papa Jones | 18-06-22 | 13:57

@Papa Jones | 18-06-22 | 13:57: Een ander heeft er 2 euro voor over en weer een ander 3 euro, die gaan tegen elkaar opbieden en voordat je het weet heb je een markt. Zoals een retro-games markt waar mensen ook voor oude games nog goud geld betalen. Maar vergelijkingen lopen op een bepaald punt altijd mank. We begrijpen elkaars standpunt ondertussen wel denk ik (al blijven we het waarschijnlijk oneens).

GroetenVanUrk | 18-06-22 | 14:02

Fantastisch verhaal. U doet net alsof u een topbelegger bent. U moet autoverkoper worden.

thekolere | 18-06-22 | 14:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Goh anderhalf jaar geleden was hij 20k, 2 jaar geleden was het 8k, toen werd hij een half jaar geleden 50k, nu is hij weer 20k. Straks 10k over anderhalf jaar weer 40k.

Bitcoin waarde fluctueert nogal, voor de mensen die het nog niet door hadden in de afgelopen 10 jaar. Niks nieuws aan.

peterdh | 18-06-22 | 13:29 | 3

Of over twee weken 2K...

redthehaghue | 18-06-22 | 13:44

Exactly.

Tietmier | 18-06-22 | 14:17

Ik gun de gewone bitcoinbelegger zijn of haar winst.
Maar de lieden achter de criminele bende(s) Xpose Protocol, Bitcoin Revolution,GMOTrading, 66 Brokers, BTC Kingdom, ICN Brokers, MTC Brokers, Blue Hill Capital, Dhr. Anthony Goldman, GFCInvestment, BrighterTrade en Vemarkets mogen hard geraakt worden door deze koersdaling.
Hun slachtoffers zijn door hen al financieel ten gronde gericht.

MK27 | 18-06-22 | 13:29 | 3

Wat een vage namen allemaal. Dat mensen daar intrappen. "A sucker is born every minut." Zoveel is wel duidelijk.

Basil Fawlty | 18-06-22 | 13:41

Wilt U het aub geen belegger noemen. Totaal verkeerd woord.

Weethetallemaalniet | 18-06-22 | 15:44

Ik heb eigenlijk wel alles op de rit, alles wat mijn hartje begeert, voor nu en voor later. Is het een gotspe als ik me hier verder niet mee bemoei?

Lorejas | 18-06-22 | 13:25 | 2

Geen gotspe maar wijsheid.

MK27 | 18-06-22 | 13:29

Hangt ervan af of je geld als doel of als middel ziet.

Lubbberrtt | 18-06-22 | 13:31

Men kan ook een parallel trekken met de dotcom crash. Waarom de fuck zouden we internet nodig hebben?

FogerRederer | 18-06-22 | 13:23 | 1

We hebben toch brieven, de radio en televisie. Waar is dat internet nou helemaal goed voor.

GroetenVanUrk | 18-06-22 | 13:31

Ooit voor de gein €200 in bitcoins gestopt voor de speculatie. Nu nog maar €72,50 waard. Ik heb nog 1200 Terra in aanbieding. Iemand interesse?

Ierse_Setter | 18-06-22 | 13:22 | 3

Nee, tik die 72,50 maar met me af. Cash graag.

Lorejas | 18-06-22 | 13:26

Hier ook nog 150K WLUNA en 1K Terra in de aanbieding.

Reebensteeltje | 18-06-22 | 13:45

@Lorejas | 18-06-22 | 13:26: Ik laat bitcoins lekker liggen. Of it goes to the moon of het gaat naar de maan. Mocht bitcoin op een dag toch 1 miljoen waard worden, kan ik op basis van inflatie correctie een dame van lichte zeden voor een paar minuutjes als een gezelschap inhuren.

Ierse_Setter | 18-06-22 | 13:50

Sinds begin van het jaar is het huilen met de beurs.
Vorig jaar nog lekker omhoog maar nu jojoot het lekker naar beneden.
Dankzij de europese bank, de oorlogszucht en andere politieke domheden.

De finale eindbaas | 18-06-22 | 13:20

Stel je zelf heel simpel de vraag: wat is een reeks nullen en enen ergens in de cloud mij waard. Dat is de intrinsieke waarde van crypto.

Verder is het met crypto boys net als met verstokte casinobezoekers. Die zeggen ook altijd dat ze met winst naar huis gaan. Casino's zijn dan ook filantropische instellingen.

getergde kaasboer | 18-06-22 | 13:15 | 7

@Ing. eslapen | 18-06-22 | 13:17: Het is zelfs nog erger, die eentjes en nullen kunnen morgen per ongeluk gewist worden door de bank of mag de bank zeggen dat je niets meer mag opnemen, met bitcoin is dat wel een stuk anders, daar stoelt het hele systeem op betrouwbaarheid en vrijheid om te doen en laten wat je wil.

kovariant | 18-06-22 | 13:35

@getergde kaasboer | 18-06-22 | 13:28:
Netflix, Meta, Adobe, en weetikwat welke bedrijven enkel software of online services produceren zijn in feite ook niets anders dan enkel wat enen en nullen. Zijn die bedrijven dan ook niets waard? En kom niet aanzetten met ze bieden een service, want dat doet bitcoin/meeste crypto's ook. Namelijk het gemakkelijk verplaatsen van geld/waarde.

TheProphet | 18-06-22 | 13:39

@kovariant | 18-06-22 | 13:35: betrouwbaarheid en vrijheid. Nou nou. Exchanges zijn al bevroren in het verleden (terra crash), accounts kunnen worden geblokkeerd, exchanges konden niet uitbetalen (quadrigaCX CEO ging plotseling 'dood') om maar een kleine greep uit het crgptonieuws te doen.

pili-pili | 18-06-22 | 15:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig, hoef ik me weer minder zorgen te maken dat ik die van mij kwijt ben.

* | 18-06-22 | 13:13

Ik heb geen cent te makken. Dus hoef mij niet druk te maken over of mijn geld minder waard wordt. Met niks op de bank kan ook niemand mij wat afpakken. En als ik dood ben mogen de kinderen mijn huis verkopen en zadel ik hen gewoon op met een klein kapitaaltje.

Leptob | 18-06-22 | 13:10

Het zal hem dan nu toch dun door de broek lopen; de omstreden multimiljonair Vasco Rouw.
Met o.m. zijn twee Lamborghini’s, een luxe boerderij in Emmen die voor miljoenen verbouwd moet worden, een tussenwoning van 6 ton, kinderfeestjes die duizenden euro's koste, dure klokkies.
Een snoeverd eerste klas die deze terugval van zijn geliefde Bitcoin m.i. goed kan gebruiken.
Deze crypto-ondernemer is onder meer bij Radar en BOOS van Tim Hofman weggezet als oplichter.

MK27 | 18-06-22 | 13:09 | 4

@_pacman_ | 18-06-22 | 13:16: zet mij maar weg als zielepoot maar de echte zielepoten zijn de mensen die door toedoen van Vasco en zijn maten kapitalen zijn verloren aan Vasco's NFT-projecten van knippen en plakken, die voor miljoenen door Vasco werden verkocht en dan liet Vasco deze projecten voor dood achter.
En de goedgelovige mensen die hun geld aan Vasco verloren, liet hij barsten.
Dus heeft Vasco geen hart in zijn flikker, en zijn de gedupeerden stuk voor stuk door hem een poot uitgedraaid om zijn rijkdom te financieren.

Maar u mag mij een zielepoot noemen omdat ik hem het huidige verlies van de bitcoins van harte gun: ik neem er geen woord van terug.

MK27 | 18-06-22 | 13:24

@MK27 | 18-06-22 | 13:24: Dus je gaat een enorm risicovol product kopen, om daarna te klagen dat je geld weg is. Het ging boos er puur om dat de communicatie daaromheen niet goed is verlopen en of dat de eigenaren hun munt hadden verkocht met voorbedachte rade, want een koers die instort is niet strafbaar.

kovariant | 18-06-22 | 13:38

@kovariant | 18-06-22 | 13:38: ooit gehoord van zorgplicht icm een financieel product? Vasco is gewoon de moderne Dirk Scheringa al liet laatstgenoemde ook nog wel eens een paar euro's richting een goed doel rollen.

MK27 | 18-06-22 | 17:24
▼ 1 antwoord verborgen

De eerste bitcoin was er al in januari 2009 (genesis block) dus nu alweer bijna 14 jaar onder ons, we kunnen dus niet meer spreken van een zeepbel want die worden nooit ouder dan 3 jaar. Bitcoin is ook al 100 x dood verklaard. Blijven jullie maar lekker arm, ik ben alweer aan het inkopen.

MargauxGrandCru | 18-06-22 | 13:07 | 7

Ik ben helemaal niet arm? Wat nu?

Lorejas | 18-06-22 | 13:27

Een bubbel duurt max drie jaar? De huizenbubbel duurt al 9 jaar...

redthehaghue | 18-06-22 | 13:48

Bitcoin is en blijft “lucht”. De “waarde” is puur de speculatiewaarde afhankelijk van hebzucht van mensen die in gratis geld geloven.

ConantiDabitur | 18-06-22 | 13:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Je kon er blijkbaar (snel) rijk mee worden.

Ik was dik een jaar geleden bij een maat die bezoek kreeg van een jonge knul die hem hielp met zijn website.

Nadat die knul weg was hoorde ik van m'n maat dat hij miljoenen had verdiend met handelen en het allemaal had gecasht.

Mooi toch.

Dr.Mabuse | 18-06-22 | 13:03 | 5

@_pacman_ | 18-06-22 | 13:07: Laten lullen was altijd te slim om stom te zijn,en te stom om slim te zijn.Dankzij crypto met 60 j kunnen stoppen met werken.En voor de rest mondje dicht en.......!.

Kilroywashier | 18-06-22 | 13:38

Ach, een kennis van een kennis dus...(*proest*)

Zenzeo | 18-06-22 | 13:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Wanneer leren mensen het nu eens? Als iets te mooi is om waar te zijn, doe het niet!
Als iets overduidelijk een luchtbel is, stap niet in!
Doei Slagtertjes! Met jullie onzin-boek en propaganda.

guldenmiddenweg | 18-06-22 | 13:03 | 2

Dan heb je je duidelijk niet verdiept in crypto(s).
BTC gaat straks weer keihard voorbij ATH, en neemt in zijn kielzog de alts weer lekker mee. Alts kosten steeds minder en kun je tegen een betere rente dan op de bank vastzetten (staken).
Blijf anders gewoon effe achter de zijlijn meekijken.

NiCeY | 18-06-22 | 13:19

@NiCeY | 18-06-22 | 13:19: Wat een nonsens. Ik heb me er vele uren in verdiept. Meerdere afleveringen Satoshi-radio geluisterd. Veel gelezen, oa via de propaganda via de Twitter-groep van het RT-team (ze misbruikten die groep voor eigen gewin). Maar ik ben nooit overtuigd geraakt.

guldenmiddenweg | 18-06-22 | 14:52

Sneu voor al die voetbalmiljonairs waarvan men beweert dat meer dan de helft van hen in cryptovaluta belegt. Mijn dag is er goed door bedorven. Die van u toch ook?

Ridde Rogter | 18-06-22 | 13:01

Een oude bekende van uw F von Z is telg van een oud-ABN AMRO filiaalhouder. Dat heeft verder helemaal niks met de rest van de anecdote te maken, maar die ging dus eerst op zijn 17e naar de grote vaart en voer op Shell Tankers de Zeven Zeeën over. Maar dat heeft ook al niks met de belevenis te maken. Na tien jaar kwam hij weer aan wal en werd opgeroepen voor dienst. Dat werd uiteraard de Marine en omdattie nogal handig was met improviseren, werdtie marinier. Maar u raadt het al... De mariniers oefenen in Suriname, hij toen ook. Moestie een vuur maken, maar er was niks handigs voorhanden. Maar verder mocht alles wat ze konden zien, gebruikt worden. Niemand kreeg het voor elkaar, en mijn oude bekende was als laatste aan de beurt. Dus stapte hij op de Jeep van de sergeant af, rommelde wat onder de motorkap, deed een paar stappen terug terwijl hij salueerde naar zijn meerdere vloog de jeep in de fik...
Maar dat bedoelde ik niet, Eehhm oh ja, een heeeeele tijd terug lichtje 1000 bitcoins voor 2400 euro. Die verkocht hij weer toen de koers 8000 was. ‘Geluk gehad’ zei hij. En das waar. Hij begon er een bouwbedrijf mee. Het was/is hem gegund, want het zat hem niet altijd mee int leven. Misschien moet ik zijn verhaal maar eens te boek gaan stellen, bedenk ik me nu net...

F. von Zeikhoven | 18-06-22 | 12:59 | 3

Persoonlijk heb ik liever een verfilming.

Leptob | 18-06-22 | 13:01

Een nieuwe Willy van der Heide is geboren, mensen.

Met_baard | 18-06-22 | 13:03

Ik zal ‘m kopen

Miyagi | 18-06-22 | 13:10

Je met ook kopen als iedereen er vanaf wil.

haddem | 18-06-22 | 12:59 | 6

"Nooit vallend mes opvangen" heet dat

Nescio73 | 18-06-22 | 13:05

@F. von Zeikhoven | 18-06-22 | 13:01: Mijn malino is getrained om ze te begraven. Huren?

Ing. eslapen | 18-06-22 | 13:05

Dat is een slecht advies.

Papa Jones | 18-06-22 | 13:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Het leuke is, als iedereen denkt ik cash uit bij 30k, ben je pas aan de beurt als ie 20k is. Dus ik zou nu maar verkopen wat je nog hebt.

TheOneTruth | 18-06-22 | 12:59

www.youtube.com/watch?v=gipL_CEw-fk

Voor alle ponzi fans.

Ondertussen blijf ik wel bijkopen. Ik kan niet wachten op het belachelijk maken van de metaverse en NFT`s.
We spreken elkaar over een jaar of 4 tot 5 wel weer..

Maya de Blij | 18-06-22 | 12:56 | 3

Ja, als ie hoger is ga je vreselijk borstkloppen en als ie lager is, is het stil. Dat gaat met aandelen en paarderennen net zo.

Schadenfreude | 18-06-22 | 13:03

@Schadenfreude | 18-06-22 | 13:03: Nee hoor, ik ben al jaren crypto fan.
Maar verbaas mij altijd over de negativiteit van mensen die het zien als een pyramide spel en menen elke keer hun gelijk te moeten halen wanneer de koers corrigeert naar beneden.
Niemand verplicht je om te kopen.

Maya de Blij | 18-06-22 | 13:15

NFT's zie ik eigenlijk alleen icm AR of VR echt een usecase hebben. Alleen dan kan je echt spreken van een "metaverse".

tjongerschans | 18-06-22 | 13:44

Tsja.
Iets dat alleen in waarde kan blijven groeien zolang er nieuwe investeerders worden aangetrokken, en waar de paniek erin slaat wanneer dat tempo afneemt.
Maar het met een piramidespel vergelijken, mocht dan weer niet volgens een hoop kenners.

Vage_eddie | 18-06-22 | 12:56 | 1

Tsja, zo werken aandelen.

GroetenVanUrk | 18-06-22 | 13:36

Is Coinbase dood?
Hier kan ik er niet eens meer inloggen.

Reebensteeltje | 18-06-22 | 12:56 | 1

Nee, inloggen lukt (nog, hahahaha)

De_fluitlokker | 18-06-22 | 13:03

Laatste tijd word je doodgegooid met bitcoin reclames. Laatste stuiptrekkingen of “ignorance is bliss-denken”?

keensteyl | 18-06-22 | 12:54 | 2

Grootschalige reclame:
Als het product naar je toe moet komen, omdat je niet naar het product toe komt.
Ik gok "stuiptrekkingen".

Vage_eddie | 18-06-22 | 12:58

Zo werkt het met piramidesystemen, er moet een steeds groter publiek worden overgehaald om geld in te leggen, anders valt het om.

pili-pili | 18-06-22 | 15:36

Komende maandag Black Monday.

De_fluitlokker | 18-06-22 | 12:51 | 4

Die was afgelopen maandag al.

tjongerschans | 18-06-22 | 13:44
▼ 1 antwoord verborgen

Maar ik vraag me wel wat af. Cash aanhouden loont niet want inflatie, beurs stijgt ook niet meer, goud gaat ook niet hoger, bitcoin daalt, huizenprijzen stagneren. Waar gaat al het geld dan heen? Wat doen de rijken momenteel met hun cash?

Japannert | 18-06-22 | 12:50 | 7

Goud

MyCatIsDoingThis | 18-06-22 | 13:25

@_pacman_ | 18-06-22 | 12:56: Qua dat laatste : zolang je maar bij de fysieke markten wegblijft, daar heeft een niet-industrie-gebonden speculant niets te zoeken. Dus alleen CBOT, Matif, dat soort zaken.

Lubbberrtt | 18-06-22 | 13:27

In Dollars omzetten wellicht?

guldenmiddenweg | 18-06-22 | 14:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Er gaan wel meer dingen kelderen komende tijd. Ken een makelaar die deze week voor het eerst sinds jaren niets ge en verkocht heeft. Zo hoor ik ook signalen uit de bouw dat het werk terug loopt. Rente gaat stijgen net als de prijzen van eten, drinken enz.

Cornelis12 | 18-06-22 | 12:50 | 4

@Montgomery Burns | 18-06-22 | 12:54: Oh, dus de rente en de voedselprijzen stijgen helegaar niet? Bij ons op ‘t durp wel, hoor.

Wayfaring stranger | 18-06-22 | 12:58

De huizenmarkt stagneert. Een beetje. De stijgende rente heeft namelijk ook invloed op de aanbodzijde gehad; met duurdere hypotheken blijven mensen meer zitten, zeker als die nu van een lage rente genieten. Die kunnen als ze verhuizen opeens een stuk minder betalen dan eerst. Maar omdat ze blijven zitten beïnvloedt dat zowel de vraagzijde als de aanbodzijde, en aangezien de vraag nog steeds behoorlijk hoog is, raken de prijzen nauwelijks in beweging.

Ik verwacht een dip als er straks een echte recessie aankomt. Maar niet zo'n sterke als in 2009.

Muxje | 18-06-22 | 13:00

Zolang er nog steeds een grote instroom van asieleisers is en er amper nieuwe huizen bij mogen komen denk ik niet dat de prijzen van huizen gaan dalen. Of verder stijgen door de oplopende rente.....

MyCatIsDoingThis | 18-06-22 | 13:23
▼ 1 antwoord verborgen

Een tijdje terug 400,- geinvesteerd in het crypto-casino. Net even gecheckt, het is nog een krappe 70,- waard. Misschien toch iets anders zoeken wat iets beter rendeert. Beurs is overigens ook geen onverdeeld pretje op het moment.

_pacman_ | 18-06-22 | 12:47 | 2

Toch een rendement van 2203% gehaald.

Kaas de Vies | 18-06-22 | 12:49

5000 aan 4 verschillende crypto's besteed. Eerste 2 maanden 1250 pm verdiend en afgeroomd. Wat ze nu waard zijn weet ik niet. Wacht rustig af op betere tijden. Tis geld wat ik kan missen dus geen stress.

Cornelis12 | 18-06-22 | 12:52

Ik ga er wel 100 piek instoppen denk ik. Als ik het volgende maand kwijt ben misschien maar eens een weekje niet naar de hoeren. Als het verdubbelt: Two chicks at the same time.

Japannert | 18-06-22 | 12:46 | 3

Geef het aan mij.

Kaas de Vies | 18-06-22 | 12:49

Als twee hoeren samen voor een half uurtje slechts 100,- kosten sla ik sowieso over. Dat kan alleen maar uitlopen op een bittere teleurstelling. Beter iets meer betalen en die twee hoeren na 1,5 minuut vertellen dat u over 10 minuten beschikbaar bent voor een 2e ronde.

_pacman_ | 18-06-22 | 12:49

@Kaas de Vies | 18-06-22 | 12:49: Ben je thais, heb je goede siliconentieten en een voorraad zweepjes?

Japannert | 18-06-22 | 12:59

Nog even en de bitcoin kost weer minder dan een euro. Dan koop ik er een paar. Als het niks meer wordt ben ik een paar tientjes kwijt.

matatwork | 18-06-22 | 12:46 | 1

Je kunt nu ook dat tientje erin stoppen, alleen krijg je dan maar 0.00049605 BTC.

Met_baard | 18-06-22 | 13:01

Nou, Ethereum knalt ook naar beneden.zeg. Die was een paar maanden geleden nog boven de €3.000, nu nog maar net geen 1.000

Met_baard | 18-06-22 | 12:44

Hoop dat ze allemaal naar de tering gaan

menage | 18-06-22 | 12:43

Je geld gewoon lekker op de bank laten staan. Binnenkort weer positieve rente. Al dat rare gedoe met bitcoins en aandelen, gewoon niet doen.

yeps | 18-06-22 | 12:40 | 6

@Ing. eslapen | 18-06-22 | 12:47:
Het wordt nog veel erger.
Je kan even wachten.

Kaas de Vies | 18-06-22 | 12:50

@Kaas de Vies | 18-06-22 | 12:50: Ssst... bij elke halvering van de koers het aankoop bedrag verdubbelen. Bij elke verdubbeling van de koers het aankoop bedrag halveren. Bij langdurige stabiele koers liquideren en opnieuw beginnen.

Ing. eslapen | 18-06-22 | 12:54

3% rente op jaarbasis. 8% inflatie op jaarbasis. Klinkt goed!

guldenmiddenweg | 18-06-22 | 14:49
▼ 3 antwoorden verborgen

I bought the dip but it keeps on dipping.

Reebensteeltje | 18-06-22 | 12:40

Psst. Doosje Tulpenbollen, iemand?
/ Waermondt en Gaergoedt mode

F. von Zeikhoven | 18-06-22 | 12:39 | 3

Ruilen voor een halve duif?

Kouwe Kees | 18-06-22 | 12:41

Alleen alstie Barcelona dit jaar wint...

F. von Zeikhoven | 18-06-22 | 12:42

@F. von Zeikhoven | 18-06-22 | 12:42:
(ahaha, gegoogled, er gaat een voor mij verborgen wereld open)
De oersterke duivin BE15-4132490 maar ze is op leeftijd, vandaar het aanbod.

Kouwe Kees | 18-06-22 | 12:48

IK geef het toe, ik heb een paar jaar geleden Bitcoin gekocht, samen met een vriend. Ik snapte er werkelijk geen zak van. Na twee maanden hadden we 300 euro winst en zijn we lekker met onze meisjes uit eten geweest. Daarna nooit meer bitcoin gehad. Rare wereld die crypto's.

de Jager59 | 18-06-22 | 12:37 | 1

Met onze meisjes.... zucht... Maar zoals jij het vertelt, had die vriend van jou dus geen cent te makken en zit jij bij hem onder de plak...

F. von Zeikhoven | 18-06-22 | 12:41

BTC is de grootste ponzi aller tijden en mensen gaan hier enorm veel geld mee verliezen. Zelf denk ik niet dat dit de laatste stuiptrekking is overigens, mogelijk gaat de koers nog wel tot een miljoen.
Maar de eindkoers weet ik zeker en die is afgerond 0 euro.

du Roi Soleil | 18-06-22 | 12:35 | 2

Sterker nog, ik denk nog wel tot duizendmiljoenmiljardhonderd!

Zenzeo | 18-06-22 | 12:38

mag ik morgen je glazen bol lenen? Je schijnt het allemaal prima te weten

Cryptoking | 18-06-22 | 12:39

Die grafiek is van een uur gelden, inmiddels alweer omhoog.

W_F | 18-06-22 | 12:34 | 5

@PolarWolf | 18-06-22 | 12:40: Hahaha technische analyse. De enige reden dat dat soms werkt is dat er veel sukkels zijn die er naar handelen, een self fulfilling prophecy dus.

Muxje | 18-06-22 | 12:43

Bij gebrek aan fundamentals is TA het enige wat er voor BTC is. En waar denk je dat de algoritmen op gebaseerd zijn waar je tegenaan zit te handelen? Zonne- en sterrenstand? Maanstenen? Nee hoor, gewoon harde technicals.

PolarWolf | 18-06-22 | 12:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat ga je er mee doen?

omanders | 18-06-22 | 12:40

Crypto gaat naar 0, de hyptheekrente naar 20pct, ozb naar 5pct en uw overwaarde naar Box 3.
Thanks for playing, hope to see you again soon!

pjotr nicknaamtov | 18-06-22 | 12:32

9 jaar geleden liep ik met een maat op de atletiekbaan. Oei oei, Bitcoin gecrasht naar de 500 dollar, het gesprek van de dag. Dat was de tijd dat ik de beste investering ooit deed…

Mr Moore | 18-06-22 | 12:31 | 8

@Kaas de Vies | 18-06-22 | 12:36: Zijn wij hier niet allen kabouters?

Duwbak_Linda | 18-06-22 | 12:42

@Kaas de Vies | 18-06-22 | 12:36:
Even overlegd met een paar verticaal uitgedaagde relaties.
Biefjes van € 750 kan je hier aan boord altijd kwijt.

Kapitein Sjaak Mus | 18-06-22 | 12:43

@Mr Moore | 18-06-22 | 12:39:
Dank je.

Kaas de Vies | 18-06-22 | 12:51
▼ 5 antwoorden verborgen

*dadada tata ta ta taaaa*
I fell in to a burning ring of fire
I went down, down, down
And the flames went higher
And it burns, burns, burns
The ring of fire, the ring of fire

Kouwe Kees | 18-06-22 | 12:30 | 1

Van Johnny Cash. Nomen est omen.

Wayfaring stranger | 18-06-22 | 13:01

Laten we niet voorbij gaan aan het feit dat de beurzen de grootste waarde verliezen ooit in de geschiedenis hebben laten zien de afgelopen maanden. BTC is dermate met elkaar verbonden de afgelopen jaren dat dat uiteraard ook invloed op elkaar heeft.

kovariant | 18-06-22 | 12:28 | 2

Was het nu juist niet het achterliggende verhaaltje van de bitcoin dat.... etc.

PolarWolf | 18-06-22 | 12:31

Hoezo? Het was toch een alternatief, gedecentraliseerd betaalmiddel, geen speculeerbubbel?

Sjors W. | 18-06-22 | 12:42

Inflatie, beurs zakt, de economie in de usa. Trekken de waarde naar beneden. Wordt de BidenCoin op deze manier.

P-unit | 18-06-22 | 12:27

Koop maar gewoon aandelen of aanverwante producten van bedrijven die iets kunnen en waar je toekomst in ziet.. gaat misschien minder hard maar op de lange termijn haal je er wel winst uit( uiteraard een beetje spreiden).

aardt | 18-06-22 | 12:27 | 1

Mwah. Met een beetje durf en slim in- en uitstappen had je / kun je best op een verantwoorde manier verdienen aan Bitcoin.

Ik heb de kans op tijd gehad, het ook serieus overwogen. Ik sta niet onsympathiek tegen het idee van een gedecentraliseerde, non-geaffilieerde munt, en geloofde toen ook al wel dat het geen eendagsvlieg zou zijn. Uiteindelijk in grondstoffen (bedrijven) geinvesteerd, omdat ik daar in werk en het beter snap.

95% van de uitstapmomenten had ik met Bitcoin (veel) meer verdiend. Nooit de neiging gehad om later in te kopen, omdat ik het al lang een overgewaardeerd speculatiemiddel vind. Maar ik heb me eerder vergist in Bitcoin en besef dat ook.

Sjors W. | 18-06-22 | 12:52

Crypto is inderdaad een soort piramidespel. Maar dan op enorme schaal. Waarde stijgt zolang je andere gekken weet te vinden die ze wil kopen. Verbieden die energieverslindende activiteiten.

flame_me | 18-06-22 | 12:26

Slechts één crypto heeft het afgelopen jaar meer dan een procent winst gemaakt (unus sed leo), het gros een verlies van minstens 40 tot meer dan 90 procent.
coinmarketcap.com
En maar blijven hodl'en.
Het is gewoon een sekte, het is wachten op de cool-aid.

Abject | 18-06-22 | 12:25 | 3

Is dit newspeak?

Roos | 18-06-22 | 12:30

U spelt jodelen fout.

Met_baard | 18-06-22 | 12:58

Blij dat ik die ene zonder bitcoin ben.

Ivoren Toren | 18-06-22 | 12:25 | 3

Inflatie daar ontkom je niet aan.

Steve1234 | 18-06-22 | 12:26

Zolang we met een groeiende wereldbevolking vast zitten op deze ene planeet is grond het enige dat op de lange termijn gegarandeerd waardevast is.

Ivoren Toren | 18-06-22 | 12:29

@Ivoren Toren | 18-06-22 | 12:29:

mastrubeertje | 18-06-22 | 13:18

Bij trends als crypto's een bitcoins denk ik altijd aan trends als stikstof.

Op papier wordt er gegoocheld met cijfers, door de mensen bedacht. Jubelend als de cijfers stijgen, paniek als de cijfers daags erna weer zakken -bij stikstof andersom.
In de praktijk vraag ik me af wat het eigenlijk is.
Het antwoord hoef ik overigens niet te weten.

Roos | 18-06-22 | 12:23 | 1

Naïviteit, domheid en opportunisme zje van alle tijden.

Ivoren Toren | 18-06-22 | 12:26

Je moet alleen instappen als je denkt dat er nog genoeg sukkels zijn om de prijs op te drijven. Aan sukkels meestal geen gebrek, maar... dat zijn geen zaken waar ik graag een gokje mee waag. En ga er maar vanuit dat als er straks een soort bankrun op BTC ontstaat, het nog wel eens lastig kan worden om coins in cash om te zetten. We zien dat nu al bij exchanges die naast wisselkantoortje ook andere diensten aanbieden zoals "staking". Vluchten in stablecoins werkt ook niet, die bleken allemaal toch niet zo stable. Dus nee.

Muxje | 18-06-22 | 12:23 | 1

De sukkels raken op en daarom zie je brave opa's en oma's in de reclames figureren. Ik kan mij niet voorstellen dat Bitcoin niet op of rondom het verzadigingspunt zit.

Grachus | 18-06-22 | 12:41

Geen enkele intrinsieke waarde.

Op naar de nul.

Kaas de Vies | 18-06-22 | 12:23

Niks aan de hand. HODL. Als je niet belachelijk dom bent geweest en er meer in gestopt heb dan je kunt missen, wacht je gewoon en is dit vooral een leuke tijd om al die mensen die paniek hebben te zien paniekpeeuwen.
Crypto is geen scam. Het is gokken. Als je naar het casino gaat en al je pensioengeld of je hypotheek aan de kaarten koppelt ben je ook een idioot. Je vergokt wat je over hebt. Bij crypto net zo.

DeJemelscheet | 18-06-22 | 12:23 | 5

@Kaas de Vies | 18-06-22 | 12:24: Belasting op bitcoin is ook een stuk lager dan die op kansspelen. Samen met negatieve sparrentes en trage internationale transacties is onze overheid daarmee een van de grootste aanmoedigers van bitcoin.

W_F | 18-06-22 | 12:39

"Crypto is geen scam. Het is gokken."

Grote god....

omanders | 18-06-22 | 12:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Op dit soort momenten mis je Van Oefelen toch wel een beetje.

Piet Karbiet | 18-06-22 | 12:22 | 1

Op vrijwel elk ander moment niet. Dat doet de kosten-baten balans toch doorslaan naar ‘niet’.

Lubbberrtt | 18-06-22 | 12:52

De eerste transactie met bitcoins was 5 bitcoins voor een thuisbezorgde pizza tussen de jongen die ze net gemijnd had en een pizzabezorger die het allemaal een worst zou zijn.
Beide hebben nu spijt dat zij ze niet gehouden hebben.

Osdorpertje | 18-06-22 | 12:20 | 2

Wie ze had toen ze 10 cent waren heeft ze verkocht toen ze 10 euro werden. Wie ze had toen ze 10 euro waren heeft ze verkocht toen ze 500 euro werden. Enzovoorts. De lui die ze langer hebben vastgehouden zijn meestal lui die vergeten zijn dat ze ze hadden, of hun wachtwoord kwijt waren. De rest (zeg maar: iedereen) heeft spijt maar die hebben doorgaans evengoed toch behoorlijk er aan verdiend.

Muxje | 18-06-22 | 12:28

10.000 btc voor 2 pizza's, niet 5.

donkieshot | 18-06-22 | 12:31
-weggejorist-
zokanhetookja | 18-06-22 | 12:20 | 1

Serieuze vraag: Bitfavo adverteert met "1 miljoen klanten in Nederland". Daar geloof ik zeer weinig van. Hoe is dat te fact-checken? Is dat niet een briefje naar de Reclame Code Commissie waard?

marcoplarco | 18-06-22 | 12:20 | 5

bitonic.nl geeft aan hoeveel bitcoins ze verhandeld hebben sinds 2012, dat zegt meer dan aantal "klanten". (het geeft natuurlijk vooral aan dat ze een van de eerste waren, toen je bitcoins nog per tien stuks verhandelde.)

W_F | 18-06-22 | 12:43

@pete1023 | 18-06-22 | 12:25: als dat zo is (met name die mails) dan zou je wel een zaak hebben, mits je na zo’n uiting via hen bent gaan handelen

Dan maar zo! | 18-06-22 | 12:58

u kunt toch zelf schrijven?

AntiZanicz | 18-06-22 | 15:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn er nu een hoop mensen verdrietig op deze mooie, zonnige dag?

Ik snap niet hoe bitcoin werkt, kan iemand mij het uitleggen?

GKJP | 18-06-22 | 12:19 | 7

@omanders | 18-06-22 | 12:45:

Als ik zo vrij mag zijn, als ik u goed begrijp, is de boodschap: Ver er vandaan blijven.

GKJP | 18-06-22 | 12:52

Het is een dag om blij te zijn. Bijkopen met korting en van het zonnetje genieten.

GroetenVanUrk | 18-06-22 | 13:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Oh jee ik heb nog aandelen en geld.
Oh wacht die worden ook minder waard.

Steve1234 | 18-06-22 | 12:19

Sell, sell, sell!

Nescio73 | 18-06-22 | 12:18 | 5

@Nescio73 | 18-06-22 | 12:23:
Weet zo niet. Zit bij BitMyMoney, vind onduidelijke site/app. Vorig jaar alles de deur uit gedaan met bescheiden 10% winst. Weer ingestapt op/rond 30K. Maar helaas nu onder 20K. Het kan verkeren.
Maar wat nu te doen? Buy the dip kan ik momenteel ook op de beurs. Al denk ik dat alles nog wel verder onderuit gaat.

Duwbak_Linda | 18-06-22 | 12:28

Als het zo door gaat ga ik inderdaad wat euro's verkopen.

W_F | 18-06-22 | 13:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Top om flink in te slaan en weer te verkopen als de fomo er weer is. Perfecte manier om geld te verdienen.

Waargaathetheen | 18-06-22 | 12:18 | 3

Ga je gang. Waar is de bodem?

donkieshot | 18-06-22 | 12:19

Zou nog wel even wachten. Eind 2024, begin 2025 lijkt mij de beste tijd om weer in te slaan. Cycli van 4 jaar.

Tyftstraaltnouisop | 18-06-22 | 12:21

Waargaathetheen | 18-06-22 | 12:18
Nou ja, verdienen ? Toucheren ..

Der Schnitzeljäger | 18-06-22 | 12:25

Was twee jaar geleden niet de dip rond $ 3000? En nu nog het zesvoudige?

BrutusBosch | 18-06-22 | 12:18

Bij Bitcoin onthoud ik altijd een opmerking van Warren Buffett, over waarom hij niet in internet-aandelen stapte tijdens de grote boom daarin aan het einde van de jaren 90. Wat hij ongeveer zei: "Ik begrijp het business-model hier niet. Hoe werken deze bedrijven, hoe gaan ze winst maken? Ik begrijp het bij Coca-Cola, Disney en dergelijke. Maar niet hier. En dus stap ik er niet in."

Bij Bitcoin werkt het voor mij net zo: ik begrijp het niet. Ik begrijp niet waarom de koers van Bitcoin zou moeten stijgen, behalve dan omdat andere mensen erin willen stappen en dat Bitcoin mogelijk iets groots wordt ... of niet. Maar waarom zou Bitcoin 50.000 dollar waard moeten zijn, of 80.000?

Ik begrijp het niet, ik geef het eerlijk toe. En dus stop ik er geen geld in. Ik stop mijn geld liever in dingen die ik beter begrijp.

HarmenB | 18-06-22 | 12:18 | 9

@W_F | 18-06-22 | 13:09: Buffett heeft al decennia een toprendement. U weet niet waar u het over heeft.

AntiZanicz | 18-06-22 | 15:23

Buffet firma staat ergens op de 8e plaats van world assets. Zelf heeft die maar 100 miljard. Dus is een stakker.

Weethetallemaalniet | 18-06-22 | 16:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Crypto is een Ponzi scheme. Face it. Daarnaast heeft Trudeau laten zien dat je het systeem ook plat kunt leggen.

Louter Leuter | 18-06-22 | 12:17 | 1

Trudeau heeft laten zien dat exchanges afgeperst kunnen worden door de regering. Not your keys not your crypto.

GroetenVanUrk | 18-06-22 | 13:43

Brace yourselves, crypto winter is coming.

Duwbak_Linda | 18-06-22 | 12:16 | 3

Lullig als je je tastbare assets in virtuele assets hebt omgezet ja.
Ik beleg niet want ik heb er geen donder verstand van. Koop liever iets waar ik van kan genieten en als er geld nodig is druk ik dat wel weer door.

Graaisnaaiert | 18-06-22 | 12:21

@Duwbak_Linda | 18-06-22 | 12:32:
Verstandig. Ik ook niet. Heb teveel hobbies en interesses om 100 euro op rood of groen te zetten. Zo zonde geld is dat. Maar als het je interesseert, virtuele munt en het is een hobby, why not?

Graaisnaaiert | 18-06-22 | 12:34

Ja, en de meeste visnetten hangen in kantoorgebouwen.

Phantomas | 18-06-22 | 12:14

Landlubbergeklets.

Als je wat over hebt, stop je je dubloenen in een houten kist met koperbeslag en begraaft die op een onbewoond eiland.
Beetje hoog op een heuvel, rekening houden met zeespiegelstijging. Meebegraven van dooie scheepsmaten is optioneel.
Mooie kaart maken op perkament. Heuvel een goede naam geven, Main of Spyglass ofzo. X op de goede plek zetten.

Zó doe je dat!

Kapitein Sjaak Mus | 18-06-22 | 12:14
-weggejorist-
hotmint | 18-06-22 | 12:14

Ik zeg HODL.

Phantomas | 18-06-22 | 12:13 | 1

Run away!!

donkieshot | 18-06-22 | 12:21
-weggejorist-
Kimmmmm | 18-06-22 | 12:13

Ok en nu opsodemieteren met die domme 'farms'

pili-pili | 18-06-22 | 12:13

Nog steeds $ 20.000 overgewaardeerd.

Grachus | 18-06-22 | 12:12 | 1

volgens deskundigen als E van der Sar moet je gewoon blijven kopen. Ook gokken is volgens voetballers de weg te gaan.

AntiZanicz | 18-06-22 | 15:21

Je moet bij dit gedoe natuurlijk wel de buikpijn en de slapeloze nachten in mindering brengen op de (eventuele) winst.

J.P.Drapeau | 18-06-22 | 12:12

Bullish!

Wombats | 18-06-22 | 12:11

Ik vind van alles van de bitcoin maar als ik daar iets over zeg, zeggen mensen 'je bent jaloers dat je nooit bent ingestapt'.

Leptob | 18-06-22 | 12:08 | 1

Ik voel me meer als Mr Richardson van Pawn Stars, gewoon alles van zilver kopen en omsmelten. Dan heb je wat in handen. Goud kan de regering opeisen in oorlogstijd. Bitcoins, je hebt niks in handen, mij te gevaarlijk.

gato | 18-06-22 | 12:14

Ach, dan stappen we toch gewoon in de 'NFT's'...(*proest*)

Zenzeo | 18-06-22 | 12:08 | 1

Hehe, ik ken er een, die heeft racekippen gekocht.
"Made by the developers of Ganja Farmer, Chicken Derby is a game where players can race their chickens to earn Ethereum. There are currently 33,333 chickens on the Ethereum blockchain and each chicken is an NFT (non-fungible token) that has unique stats. Using just one chicken, you can win in races."
Blijkt dat je voor iedere race moet betalen en enkel winnen kan als je de beste kip heb, en ja, je kan je kippen ook fokken, maar als je mongoloïde kippen heb kweek je niks beter dan mongoloïde kippen.

Money down the drain.

Abject | 18-06-22 | 12:14

Ff wachten en zodra de weg omhoog weer is ingezet kopen. Of elke maand voor een vast bedrag kopen.

1977 | 18-06-22 | 12:06

Soepkip buys the dip!

SoepKip | 18-06-22 | 12:05 | 2

Dip of crash?

donkieshot | 18-06-22 | 12:22

Maar wanneer is die?

omanders | 18-06-22 | 12:51

Ik wacht al een jaar, maar het moment komt eraan dat ik btc ga kopen. Dat ding wordt 100k, bewaar deze tegel.

Lerp | 18-06-22 | 12:05 | 5

Ja, over 8 jaar als je met 100k een zak broodjes, een kilo kaas en een pak melk koopt en 2k terug krijgt.

MondKapper | 18-06-22 | 14:11

Als maar genoeg lui zoals jij dat denken wel ja maar uiteindelijk is het een zero sum-systeem; wat jij wint verliest een ander

frickY | 18-06-22 | 14:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Spanjaarden zijn gek op bitcoins, kochten ze allemaal in 2008.
De jeugd in Nederland loopt mekaar ook op te peppen om ze te kopen.

gato | 18-06-22 | 12:04 | 5

@donkieshot | 18-06-22 | 12:24: Nee, want terwijl wij ze steunden, kochten zij met hun zwarte geld bitcoins. Tsjonge, moet ik nu alles uitleggen, ga bicoins kopen, ben ik klaar om de vaat te doen.

gato | 18-06-22 | 12:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Benieuwd hoeveel van die vlotte jongens uit Youtube-reclames nu zelfmoordneigingen hebben.

JJMS | 18-06-22 | 12:03 | 3

Ramen in hoge kantoorgebouwen kunnen niet meer open, tegenwoordig.

Kapitein Sjaak Mus | 18-06-22 | 12:04

@Kapitein Sjaak Mus | 18-06-22 | 12:04: Nou die lui uit die Youtube reclames wonen doorgaans gewoon in een sociale huurwoning.

Grachus | 18-06-22 | 12:13

@Kapitein Sjaak Mus | 18-06-22 | 12:04:
Net zoals in een psychiatrische kliniek.

Der Schnitzeljäger | 18-06-22 | 12:22

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen