Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zweedse paradijs brandt door Deense inmenging

Onderzoek wijst uit: koranverbrandingen liggen nog steeds gevoelig.

Dit is geen koran

Paasvuren woeden al dagen in Zweden en niet uit traditie. Of wel natuurlijk, want als u korans verbrandt of dreigt te verbranden dan is het inmiddels traditie dat in reactie daarop de pleuris uitbreekt. Zo ook in het ooit zo pittoreske Zweden waar de niet zo linkse Deense politicus Rasmus Paludan op bezoek is met zijn verkiezingstour en olie op het vuur gooit door korans op het vuur te gooien. Door zijn onbeheersbare drang naar ophef zit dat multiculturele paradijs al vier dagen opgescheept met rellen, brandende auto's en stenengooiende jongeren die bij gebrek aan toegang tot omstreden politici hun woede afreageren op de politie en willekeurig straatmeubilair. Met afgelopen nacht als nieuw dieptepunt de eerste gewonden door politiekogels. Paludan bespeelt de gevoelige snaar als Carlos Santana, want gisteravond braken er al rellen uit voor een aangekondigde bijeenkomst waar hij uiteindelijk niet eens kwam opdagen. Zweden weigert de vrijheidskaravaan van Paludan te verbieden, want ze vinden de vrijheid van meningsuiting belangrijker (complimenten daarvoor, red.), waardoor de Deen ongestoord kan doorgaan met zijn Zweedse campagne tot hij het zat is of door zijn korans heen is. Van je buren moet je het hebben. 

Paludans kleine fikje...

...leidt tot grotere brandjes

Reaguursels

Inloggen

Zweden wordt van buiten én van binnen uit bedreigd, resp. door de Russen en door de islam.

KeesBruin | 18-04-22 | 21:17

Het leuke is dat je elk uur hoort dat Zweden in de fik staat door die koran verbranding. Maar dat is natuurlijk niet zo

mykdelta | 18-04-22 | 21:06

Zweden headlines: ‘criminele bendes‘ is het nu geworden… Je zou je land en stad in een paar decennia tijd maar naar de tyfus zien gaan, dit terwijl je jaarlijks trouw je belasting penning voldoet voor al dit moois. Lees je in het AD/Mediahuis propaganda pamflet dat het nota bene je eigen schuld is. Män, män, ik kan wel janken om zoveel onbenulligheid.

Unsinkable-Sam | 18-04-22 | 20:55 | 2

In Zweden betaal je relatief veel belasting, maar er worden veel dingen mee gedaan voor er maatschappij ipv over balk te smijten, hoewel je daar als single/geen ouder ook veel betaald want veel belasting gaat naar scholing, opvang na school etc.

Jammer dat de belasting daar ook uit is gegeven aan dit tuig uit het buitenland. Ik hoop dat ze ooit tot inkeer komen, sweden democrats was groeiende iig.

timmey | 18-04-22 | 22:07

Gelukkig bestaan de criminele bendes uit exact dezelfde etno-religieuze samenstelling als de relschoppers, dus dat maakt het wel weer een stuk overzichtelijker.

Zoiets | 18-04-22 | 22:23

Is het niks voor de biomassa centrales?

Den-Pol | 18-04-22 | 18:59

Boekverbranding……
“And so it begins”.

D-Fens_1963 | 18-04-22 | 18:05

Islamlendelingen, gevaarlijke sekte.

Toki | 18-04-22 | 18:00

Haha.

Onpopulaire mening: "met nazi's en racisten winnen we de oorlog niet".

Geen enkele introspectie van: "nou ja, dit is inderdaad nogal zinloos".

Nee, allemaal hysterische schuimbekkende commentaren vol met aantijgingen die als een plassertje op een trommel slaan. Prettige wedstrijd.

Theodorus.Goldbach | 18-04-22 | 17:55 | 1
-weggejorist-
Ride_On | 18-04-22 | 22:09

Je zal er maar wonen. Goede reality check.

sjef-van-iekel | 18-04-22 | 17:37

Wat vindt Freek de Jonge hiervan?

thanseeuwen | 18-04-22 | 17:36 | 1

Das lullig van je. Hij is toch al lang dood?

SterF... | 18-04-22 | 18:17

We zien nu in Zweden wat ons te wachten staat.Iets met hakkenbar!.

Kilroywashier | 18-04-22 | 17:35

Red shirt met hamer en sikkel

Baal | 18-04-22 | 17:33

Zijn dat nu islamitische paasvuurtjes?

captain-caveman | 18-04-22 | 17:31

Zweden gidsland.

SergeantPierlala | 18-04-22 | 17:28

Die islamingelingen reageren altijd zeau buitenprofetioneel.

NiCeY | 18-04-22 | 17:04

Alles vergaat. Perkament vergaat, papier vergaat; en ook boeken vergaan als de inkt onleesbaar wordt; de lijm verdwijnt en de pagina's verbrokkelen.
Hoeveel miljoenen korans zullen er sinds 666 wel niet geschreven en gedrukt zijn? Het is basale logica dat het overgrote deel daarvan inmiddels is weggegooid of verbrand door de eigenaren.

En natuurlijk is er verschil tussen een versleten boek weggooien of dat boek provocatief kopen en verbranden. Tegelijkertijd is ook overduidelijk dat een boek niet heilig is alleen omdat omdat de liefhebbers daarvan (gemiddeld genomen) extreem gewelddadig zijn.
Moslims verbranden dagelijks heel provocatief boeken, vlaggen, auto's, huizen, tempels en kinderen van niet-moslims. Zonder dat dat jaarlijks tot een rel tegen moslims leidt. Dan heb ik geen zin me druk te maken over één koranverbranding per 5 tot 10 jaar. Iets met prioriteiten.

Daar komt nog bij dat moslims ook elke dag aanslagen plegen op andere moslims. Pakweg eens in de maand wordt een volle moskee opgeblazen, compleet met inboedel zoals korans. Hele dorpen en woonwijken van moslims worden door andere moslims in brand gestoken omdat de inwoners de verkeerde huidskleur hebben; de verkeerde taal spreken; of de verkeerde islamsekte volgen. Er zijn nauwelijks moslims die zich druk maken om die mensenlevens, of om hoeveel korans daarbij vernietigd worden.
De hypocrisie over deze ene Provo (vroeger een geuzennaam) is stuitend.

We moeten oorzaak en gevolg uit elkaar houden. Ook zonder deze ene koranverbranding zijn rellende moslims al decennialang een regelmatig terugkerend straatbeeld in West Europa. Het is aannemelijker dat deze koranverbranding daar het gevolg van is, dan andersom.

Dandruff | 18-04-22 | 16:50

Rammsteinlul, rammsteinlul
In die boek - dat koran
staat heel veel flauwekul.

aflaatverkoper | 18-04-22 | 16:40

Natuurlijk wordt dit geweld straks op de Zweedse NPO goed gepraat, schuld van de koran verbrandingen.
Jarenlang werd alles wat met de kerk te maken had op de NPO belachelijk gemaakt door alle cabaretiers, maar de islam wordt vertroeteld. Nu ook weer wordt deze overdreven reactie goed gepraat of het komt niet aan bod in de opinie shows.
-
Zweden is groor zat om het probleem te hoeven en willen zien, dus de politiek correcten kunnen daar nog wel even doorgaan met het ten gronde richten van Zweden. Mogen ze eigenlijk door deze interne verdeeldheid nog wel lid van de NAVO worden?

bananabanana | 18-04-22 | 16:40

De doodscultus laat nu eenmaal niet met zich spotten, niet gelovigen moeten zich niet van zulke vrijheden permitteren en zich uiteindelijk onderwerpen of.......

Castor12 | 18-04-22 | 16:02

Zijn dat paasvuren uit Mogadishu?

McCain | 18-04-22 | 16:00

Dit krijg je ervan als je mensen importeert met compleet andere normen en waarden. Tevens zijn het ook mensen die niet hoog op de ladder staan qua intelligentie.

Bekijk eens de reacties van de Moslims. In hun wereldbeeld is het volkomen normaal om te rellen en moorden als iemand kritiek heeft op hun heilige boekkie. Als je dat doet moet je de consequenties ervaren en mag je dus vermoord worden. Dit soort reacties lees je gewoon letterlijk op andere sites en in comments onder video's.

In andere delen van de wereld was het ook raak: In India zijn er rellen geweest tussen Hindoes en Moslims, omdat een Hindoeparade langs een moskee ging en voor de Moslims was dat een reden om met stenen te gooien. In Israël ook rellen tussen Joden en Moslims, omdat de Joodse feestdagen samenvallen met Ramadan. Fijn volk he die Moslims?

Stickstone | 18-04-22 | 15:52 | 2

ONZIN! Wilders zij zelf dat hij respect heeft voor moslims in Nederland omdat zij niet gingen rellen bij de première van de film 'Fatwa'. Weet welke groep wel compleet andere normen heeft en ook niet al te slim is? PVV-stemmers. In Nederland kan geen enkele voetvalwedstrijd gehouden worden zonder dat er extra politie aanwezigheid is. En dit allemaal omdat PVV-stemmers een ander moraal hebben.

Cobarde | 18-04-22 | 19:05

@Cobarde | 18-04-22 | 19:05:

Er zijn nauwelijks nog voetbalrellen, behalve als Marokko meedoet.
En ik ben het met je eens dat een hoop Marokkanen PVV stemmen. In 2016 was de PVV de vierde partij onder Marokkanen, en de derde partij onder Turken. Maar hoe weet jij dat precies die PVV-stemmende Marokkanen relschoppers zijn?
Is er ooit onderzoek naar het stemgedrag van relschoppers geweest?

Dandruff | 18-04-22 | 20:07

Team Zweden!

ceriel82 | 18-04-22 | 15:46

Boekverbrandingen zijn wel een beetje triestig, misschien dat een licht satirische tekening ofzo wat beter te verteren is qua kritiek voor onze broeders van de vrede?

Aap Noot Miesje | 18-04-22 | 15:01 | 2

Het is ook niet mijn ding, maar toch vind ik dat je dit statement mag maken in een vrij land om de 'religie' van de onvrede aan de kaak te stellen.

Weetje71 | 18-04-22 | 16:01

Die licht satirische tekeningen vallen ook niet in goed aarde, die mensen hebben geen humor en zijn al meteen op de besneden pik getrapt als het maar over iets negatiefs over hun geloof gaat. Zelfs als je iets zegt over hun gedrag, ze aankijkt te lang blijft staan oid, ze hebben meteen een grote mond en beginnen al meteen te dreigen met geweld, en binnen no time staan er 25 van die ratten bij die elkaar ophitsen en binnen no time heb je de eerste klap al te pakken.

brie-de-penis | 18-04-22 | 16:16

Die Korans zijn massaproductie. Je moet wel heel achterlijk zijn als je waarde hecht aan wat stukjes papier, terwijl je dat boek voor een tientje kan kopen. Het is niet zo dat de Koran een limited edition is.

En over achterlijk gesproken: Als je ooit Zweden wil bezoeken raad ik het niet aan om naar Malmö te gaan. Man, man, man wat een ellende. In Malmö is 60% van de bevolking niet-Zweeds en minstens 30% is Moslim. Er is niks Zweeds aan die stad.

Hefbrug | 18-04-22 | 14:50

En de grootste grap is het kost ook nog eens een keer kapitalen om deze mensen op te vangen, maar goed met de economische crisis die nu ontstaat zal dit zich vanzelf oplossen want mensen zijn het zat kapitalen neer te leggen en dan geconfronteerd te worden met dit soort `paasvuren`

j.cohen | 18-04-22 | 14:20

De Koran verbranden hoeft van mij dan ook weer niet. Je beledigt toch wel mensen er mee.
Voor een Moskee staan en demonstreren regen een mensonvriendelijke 'godsdienst' mag dan wel weer.
Echter een grote groep Moslims vindt blijkbaar dat elke demonstratie tegen hun 'godsdienst' betaald mag worden in geweld, ook tegen de neutrale politie, en het slopen van een halve stad.
Uit angst voor dat geweld worden dit soort 'demonstraties' tegenwoordig verboden.
Met andere woorden: Moslim geweld wint!

boremi63 | 18-04-22 | 13:53 | 3

Anyway, ze zijn gekwetst dus gaan ze dingen in de fik steken. Logisch.....

Omebert | 18-04-22 | 14:10

Ik zou een Koranverbranding eerder zien als een uiting van ontevredenheid. Zweden is er erger aan toe dan Nederland, dus ik kan heel goed begrijpen dat die mensen het zat zijn.

Vroegah werden Bijbels ook verbrand en werden kerken gesloopt. Mensen waren het toen ook zat dat 'de Kerk' alles bepaalde wat jij moest doen en je verplicht erin moest geloven.

Jellyfish060 | 18-04-22 | 14:17

@Jellyfish060 | 18-04-22 | 14:17: Het verbranden van een koran is uiteindelijk een prima lakmoesproef om de voortschrijdende beschaving van aanhangers van de " religie van de vrede " te testen .

Castor12 | 18-04-22 | 16:07

Ze demonstreren tegen rechts extremisme. Dus dan is het goed.

kleybeuker | 18-04-22 | 13:46 | 2

Ja maar doen ze dat ook. Demonstreren ze tegen rechtsextremisten of mensen die het zat zijn zowel links als rechts? Demonstreren ze uberhaupt of hebben ze gewoon excuus om shit in de fik te steken en te knokken tegen politie?

peterdh | 18-04-22 | 14:49

@peterdh | 18-04-22 | 14:49: Geen excuus, denk ik. Dit is gewoon wat je te wachten staat als iets ze niet bevalt.

kleybeuker | 18-04-22 | 16:14

Je mag wel degelijk een Koran verbranden om van oud papier af te komen. Alleen met de randvoorwaarden gaat het mis met de Deen: "Most Islamic scholars agree that burning old copies of the Quran, in a respectful manner in a clean place, is acceptable as a last resort. In this case, one must ensure that the burning is complete, meaning that no words are left legible and the pages have been fully destroyed."

Leoverig | 18-04-22 | 13:44 | 1

Religie, verklaring van de wonderlijkste zaken: er bestaan in deze uithoek van het universum door zeldzaam geluk bewoonde planeet werkelijk levende wezens die intensieve hersenarbeid wijden aan hoe anderen papiertjes op moeten fikken.

Mazzelstof | 18-04-22 | 15:53

Vroeger werd bij dit soort topics door de reaguurders gedroomd over een Putin die Europa 'bevrijdt'.

Cobarde | 18-04-22 | 13:40 | 1

Dat waren toen ook al absurde gedachten. Het waren ook maar enkele reaguurders.

SterF... | 18-04-22 | 13:57

Het hele probleem is dat Zweden grote hoeveelheden Islamitische vluchtelingen heeft binnengehaald die geen enkele raakvlak hebben met de Zweedse bevolking en maatschappij. Sterker nog, ze zijn het tegenovergestelde van elkaar.

Die naïeve Zweden dachten waarschijnlijk dat Moslims zich gaan aanpassen en meedoen met de Zweedse maatschappij, maar dat doen ze niet. Wat je dus krijgt is hetzelfde als wat je in heel West-Europa ziet: Een Islamitische bevolking dat alles naar hun eigen hand wil zetten dmv Moskeeën, eigen scholen, eigen stichtingen, eigen politieke partijen etc. En als ze hun zin niet krijgen is het "razziest" en "diescriminaazie"

Die Koranverbranding zou ik eerder zien als een uiting van ontevredenheid. Mensen zijn die Moslims gewoon echt zat. Zweden is al zo diep gezonken dat blonde meiden hun haar zwart verven, zodat ze niet op een autochtoon lijken.

Jellyfish060 | 18-04-22 | 13:39 | 3

Ik neem wel een Zweedse blondine in huis als het moet.

The_Black_Knight | 18-04-22 | 13:52

1 malloot verbrand een boek in Zweden - al vier dagen rellen

1 malloot schiet een kerk kapot met Pasen - geen reactie van twee miljard christenen. t.me/kharkivlife/35743

Peace!

Feynman | 18-04-22 | 13:30 | 4

Dat komt omdat Christeren niet meteen een halve stad in de fik steken, omdat vanuit hun godsdienst vrede en tolerantie gepredikt wordt.
Bij de Islam komt meteen reactie met geweld en wraak naar voren, want dit wordt gepredikt door hún 'godsdienst'.

boremi63 | 18-04-22 | 13:57

@Het leven is zwaar | 18-04-22 | 13:37: De ellende is, je moet dit blijven uitleggen. Jij en ik weten het al jaren. Het is om wanhopig van te worden, net een plaat die al 10 jaar blijft hangen.

Smeggel | 18-04-22 | 14:37

Niet alleen gaan Christenen überhaupt niet rellen, ze gaan al helemaal niet rellen op plekken waar ze in de minderheid zijn. Christenen in bijv. Turkije houden zich wel koest.

Tashtego | 18-04-22 | 14:47
▼ 1 antwoord verborgen

De hele eu is een anti christelijk gedrocht mensen . Ze hebben zelfs de toren van babel nagemaakt en de duivelspoort staat ergens in Duitsland

Baal | 18-04-22 | 13:30 | 1

En dan zijn er nog steeds mensen die er geen goed woord voor over hebben.

Mazzelstof | 18-04-22 | 14:08

Denk dat het probleem in Zweden niet 1 verbrand boekje is

Het leven is zwaar | 18-04-22 | 13:29

Je kan die moslims wel voor rotte vis uitmaken maar die Rasmus is ook geen frisse jongen.
en.wikipedia.org/wiki/Rasmus_Paludan#...

Hoe je het went of keert dat soort figuren zijn koren op de molen van islamisten. Toch een harde realiteit die we maar eens onder ogen moeten komen. Ze drijven "ontheemde" jongeren rechtstreeks in de armen van de barbaarse middeleeuwse islamistische imam. Doe maar minder volk zoals "Rasmus Paludan". Je bent echt een plasorgaan met vingerkootjes als je een koran verbrand en bij jezelf denkt, zo, nu heb ik de moslimterroristen een halt toegeroepen.

Theodorus.Goldbach | 18-04-22 | 13:27 | 12

Die Salman Rushdie had dat boek niet moeten schrijven
Die vrouw had dat korte rokje niet moeten dragen
Die homo had niet hand in hand moeten lopen
Die jood had geen keppeltje moeten dragen
Die oma had niet moeten pinnen

Toch, Theo?

Ride_On | 18-04-22 | 14:29
▼ 9 antwoorden verborgen

Een normaal mens is niet zo van de boekverbrandingen.
Maar de ellende hier is niet de verbranding van een debiel boekje dat kinderneuken, slavernij en genocide promoot. De ellende hier zijn de rellen die *zogenaamd* op die boekverbranding volgden.

Maar is dat nou wel zo?
Iedereen die de boel in Zweden een beetje volgt weet dat het land al heel wat jaartjes geteisterd wordt door alle denkbare vormen van islamitisch geweld. Dus ook door regelmatig terugkerende rellen. Zoals elk West Europees land met meer dan 3% mosliminwoners; inclusief NL.
Dat heeft dus allemaal niks met een verbrande koran te maken. Het arresteren van een crimineel is vaak voldoende om de vlam in de pan te laten slaan. In België was het opkomen van vloed zelfs al voldoende, zo leerden we vorig jaar.

Maar doe eens gek, stel dat het verminken en vermoorden van miljoenen mensen vanwege een pervers boekje inderdaad veel minder moslimwoede oproept dan het verbranden van dat boekje door een "islamofoob".
Wie vernietigen er nou eigenlijk de meeste korans?
Vrijwel elke maand plegen moslims bloedige aanslagen op moskeeën, zoals afgelopen maand in Pakistan. www.trouw.nl/buitenland/tientallen-do...

Geloven we echt dat alle in die moskee aanwezige korans zo'n klap overleven?
En hoe zit dat met pogroms tegen allerlei moslimminderheden in de islamitische wereld waarbij huizen van moslims door andere moslims in brand worden gestoken? Hoe kunnen korans in die huizen dat vuur overleven?
Kijk, dat moslims geen ruk om de levens van andere moslims geven daar is iedereen het wel over eens. Maar de claim dat ze wel om de koran geven is dus ook een belachelijke leugen.

Sowieso maak je mij niet wijs dat er sinds het jaar 666 nog nooit een oude versleten koran is weggegooid.
Hooguit wordt het wegdoen van een kapotte koran gebruikt om religieus geweld aan te wakkeren. Zoals die imam in Pakistan die een gehandicapt christelijk meisje beschuldigde van een koranverbranding; die hij zelf had georganiseerd. nos.nl/artikel/413633-imam-verbrandde...

Ongeacht hoe men denke over boekverbrandingen. Het echte probleem is dat islamitische extremisten voortdurend op zoek zijn naar stokken om niet-moslims mee te slaan. En die vinden ze al eeuwenlang elke dag, ook zonder sporadische provocatie.
In Nigeria werd een lerares afgetuigd en daarna levend verbrand omdat ze een spiekbriefje had verscheurd. De spiekende leerling loog dat ze een koran had verscheurd en hop, haar vonnis was geveld. www.trouw.nl/nieuws/nigeriaanse-leerl...

Dandruff | 18-04-22 | 13:25 | 1

Goede analyse!

Sinterbikske | 18-04-22 | 14:47

Dus het verbranden van boeken is iets heel anders dan het verbranden van een vlag ?

Reden | 18-04-22 | 13:20 | 3

Volgens de types die alles aangrijpen om te kunnen rellen wel ja.

peterdh | 18-04-22 | 13:40

Correct.
Of het verbranden van een bijbel, een synagoge, een woonwijk, een atheïst, etc.

Er zijn overigens heel veel omstandigheden waarin een koran *wel* verbrand mag worden.
Om zo niet-moslims in de problemen te brengen bijvoorbeeld. nos.nl/artikel/413633-imam-verbrandde...
Of als de koran in kwestie eigendom is van een moslim die de "verkeerde" islam aanhangt; de "verkeerde" huidskleur heeft; de "verkeerde" taal spreekt; uit de "verkeerde" clan afkomstig is; etc.
U ziet het is ingewikkelder dan wij onwetende niet-moslims denken.

Dandruff | 18-04-22 | 13:41

Antwoord: Nee geen verschil, beide kan en mag in NL onder VVMU:
"In België en Nederland zijn er geen speciale wettelijke bepalingen die de schennis van de nationale vlag strafbaar stellen."
.
PS De mate van haat en geweld daarop volgend zal,
ook in NL, *wel* verschillend zijn...

hotmint | 18-04-22 | 13:52

Last night in Sweden...

Nescio73 | 18-04-22 | 13:13

Korans verbranden imo weinig chique net als het verbranden van vlaggen.

bijna_raak | 18-04-22 | 13:07 | 3

Ja dus. Ritueel slachten is ook niet sjiek. Je punt?

area78 | 18-04-22 | 13:12

Begin jaren '90 was d'r een stel geschminkte Scandinaviërs actief die er een sport van maakten Christelijke gebedshuizen af te fakkelen. Heeft u daar een mening over?

Spaanders | 18-04-22 | 13:24

Zelf vind het hele idee van religie weinig chique, mag ik jouw spullen nu kapotmaken?

Zoiets | 18-04-22 | 13:38

Denen hebben een hekel aan Zweden, ze vinden ze arrogant, belerend en vooral ontzettend dom en naïef. Paludan zal waarschijnlijk met plezier de Zweden op eigen bodem hun domheid in de ogen wrijven.

Blauwpetje | 18-04-22 | 13:07

Het was zo'n mooi, vrij en vriendelijk land.
Maar er is per ongeluk massaal anti-democratische haat geimporteerd.
Nog wel met goede bedoelingen van de vriendelijken.
Met als resultaat verrotte delen van de maatschappij.

hotmint | 18-04-22 | 13:06 | 1

Expres de sluizen opengezet om de anti immigratie partij te zieken.

bijna_raak | 18-04-22 | 13:09

Zo te zien aarden een groot deel van de moslims niet zo goed in zweden(en andere landen). Geef ze de verplichte kans naar land van herkomst te gaan. Zweden heeft vaker laten zien dat dit kan, zoals die afghaan die op t vliegtuig werd gezet na crimineel gedrag en zo’n linkse troela moeilijk ging doen op het vliegtuig. Deze rellers hebben ook crimineel gedrag vertoond, dus hop vliegen met die handel.

Zweden is een prachtig vriendelijk land met amper criminaliteit, totdat hun kwamen. Panden extra beveiligd, straat terreur etc. Ik kom wel es in zweden en heb al meerdere verhalen gehoord dat na plaatsing immigranten in een dorp de criminaliteit omhoog en leefbaarheid omlaag ging.

Goed vroeger had je plunderende en moordende vikingen in zweden, maar die tijd is gelukkig al lang voorbij. Dat geeft de huidige immigranten in zweden geen recht om te rellen.

timmey | 18-04-22 | 13:02 | 1

Niet in Zweden maar in Europa ook in NL, Dorrestad b.v. in Friesland namen ze extra versterkingen aan boord.

bijna_raak | 18-04-22 | 13:12

Hier zouden ze ook boeken vol gaat moeten verbranden. Demonstratief. Zowel de bijbel als ook de koran. Beginnen op de Dam, Staphorst, Nunspeet, en Rotterdam

Pieter_Baan | 18-04-22 | 12:57

Negeren van de Koran verbrandingen is natuurlijk het beste, want door zo te reageren bewijs je als Moslims dat de beste man een punt heeft.

Keutels | 18-04-22 | 12:56 | 1

Jep, de man heeft een punt

timmey | 18-04-22 | 13:02

De meerderheid van de Moslims is analfabeet en ongeletterd.
Van dat boekje van haat en geweld kennen ze alleen de kaft.

Dus feitelijk betekenisloos, behalve dan dat ze weten van "horen zeggen" dat het een goed excuus is voor ernstig crimineel gedrag.

Bolhoed | 18-04-22 | 12:55

Wat is het toch een achterlijk volk dat ze zo moeten reageren als er korans verbrandt worden die niet hun eigendom zijn..laat ze oprotten naar waar ze vandaan komen en waar ze thuis horen. We leven hier in het vrije westen.

Geilbaard | 18-04-22 | 12:53 | 4

@Red shirt | 18-04-22 | 13:06: Pardon hij had moeten zeggen de islam heeft ons veel goeds gebracht neem nu de Mocro Maffia hoe moet onze grachtengordel anders de neus volstoppen.

bijna_raak | 18-04-22 | 13:15

@Redski: kom op. Te makkelijk. Even onderbouwen graag of even uitleggen waarom dat niet waar is.

Lorejas | 18-04-22 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ik was ooit bij een concert van Mayhem en daar ging een bijbel in de fik. Niemand die er wat van zei...

SterF... | 18-04-22 | 12:50 | 4

Stak Euronymus hem aan?

Urotsokudoji | 18-04-22 | 13:34

@Zoelense Hobbyboer | 18-04-22 | 13:29:
Er zijn in het verleden genoeg concerten afgelast wegens te duivels.

SterF... | 18-04-22 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

Als je nu een koran in je auto legt, zou dat de kans dat die in de fik word gestoken kleiner maken?

Pierke Smulders | 18-04-22 | 12:47 | 2

Als jouw auto als enige niet is afgebrand weet je de afkomst van de daders.

hetmoetdanmaar | 18-04-22 | 12:56

Goed idee!

Keutels | 18-04-22 | 12:57

Een schande! Zomaar op straat verbranden, terwijl het nog energie had opgeleverd in de biomassacentrale.

Zeurders | 18-04-22 | 12:42

Wat mij stoort in het linkse NPO-nieuws, is dat er wordt gedaan alsof die lul de oorzaak is van de rellen. Maar dat is niet zo. De rellen zijn de schuld van de rellers. En ja, die lul provoceert, en zaait haat. Maar dat praat rellen niet goed. En dat is het gevaar: als je de islam beledigd, zijn de consequenties volgens links Nederland voor jou. En de vrijheid van meningsuiting is wederom het kind van de rekening.

Hommel | 18-04-22 | 12:42 | 3

Links: christenen belachelijk maken, kritiek op christendom, prima.

Ook links: islam kritiek: eigen schuld als moslims boos worden.

timmey | 18-04-22 | 12:54

Als Moslims geen problemen veroorzaakten, dan zou je nooit een Koranverbranding krijgen.

Mensen zijn die Moslims gewoon echt zat en die Koranverbranding is daar een uiting van. Zweden is een vrij land, dus mensen mogen er openlijk voor uitkomen dat ze niks met de Islam hebben. Als Moslims dat niet kunnen accepteren, dan moeten ze maar lekker in een Islamitisch land wonen waar het bij wet verboden is om kritiek te uiten op de Islam.

Jellyfish060 | 18-04-22 | 14:00

@Jellyfish060 | 18-04-22 | 14:00: Dat is niet het plan, Moslims willen idealiter van elk land een Islamitisch land maken - voor onze eigen bestwil als je ze mag geloven.

Zeurders | 18-04-22 | 19:09

Wat zou er eigenlijk achter zitten dat die mensen zich er zo over opwinden in plaats van de schouders op te halen en te bidden voor de zieleheil en wijsheid van Paludan?
Angst voor dat ze door de groep niet als goede Moslim worden gezien omdat ze niet voor hun geloof opkomen? Status? Wedstrijdje "ik ben vromer dan jij"?
Ik kan er echt met de kop niet bij.

Graaisnaaiert | 18-04-22 | 12:37 | 3

Ze zien een kans om te rellen, zie de avondklokrellen.

grietmetgroenefiets | 18-04-22 | 12:47

Dit is niet anders dan territorium drang. Net als wanneer ze hulpverleners niet toelaten in een wijk. Wij zijn de baas en jullie hebben ons te respecteren. Ze verdedigen het gebied van de stam, is coeltoer.

Blauwpetje | 18-04-22 | 12:55

Gemiddeld IQ lager dan 80 misschien?

ChalinaRosa | 18-04-22 | 14:28

Geen dag gaat voorbij zonder gezeik met moslims.
Werkelijk elke dag geweld van en door moslims.
Elke dag weer.
In Europa, Midden-Oosten, Azie.
Elke dag geweld, moord, brand.
Van Jeruzalem tot Malmö, van Jemen tot Mali en ga zo maar door.
Elke dag.
En de meest wrede moorden en verkrachtingen.
Nu toevallig omdat een één of andere druiloor een boekje wil verbranden, maar anders vinden ze wel een andere reden om de boel af te breken.
En is ‘t geen religieus geweld, dan is het wel crimineel geweld.
Elke dag, geen dag uitgezonderd.

Ruimedenker | 18-04-22 | 12:37 | 1

Elke dag en straks ook in NL in elk dorp. Verhuisd vanuit Rotterdam naar een dorp en ook hier: arabische liederen luidkeels provocerend in de appie. Een voorbode van elke dag ongewenst geweld. Kijk elke dag even reclame op NPO om te zien dat religiemensen onze samenleving echt heel mooi maken.

martyNY | 18-04-22 | 12:43

Wat een stuk papier wel niet kan doen. Je zou het als reden kunnen aangrijpen om godsdienst gewoon compleet te verbieden aangezien het tegen elk vorm van gezond verstand en een ordelijke samenleving ingaat.
Als een school iedereen zou opvoeden met het idee dat er een vliegend spaghetti monster is dan zou de school per direct moeten sluiten omdat ze onzin aan het verspreiden zijn. Als het een psychotisch verhaal is over profeten, minderjarige meisjes, ritueel slachten, vrouwen die hoofddoekjes moeten dragen, hoe omgaan met afvalligen of gewoon het oordeel van god dan mag het ineens wel.
Maar ze hebben groot gelijk, die mensen geloven namelijk écht dat hun geloof heilig is, dit is wat iedereen ook jarenlang goed heeft gevonden en niemand durfde in te grijpen. En nu zie je het resultaat. Als je mensen in sprookjes laat geloven dan niet zeuren over de effecten ervan.

area78 | 18-04-22 | 12:36 | 2

Ik zou hooguit een pleidooi voor Bhoedisme willen houden. Maar da's dan ook geen godsdienst zoals in deze discussie bedoeld wordt.

appeltjesgroeneweide | 18-04-22 | 12:41

@appeltjesgroeneweide | 18-04-22 | 12:41:
Mag ik het Pastafarisme adviseren? In de hemel geeft het biervulkanen en strippers en om er te komen moet je alleen maar veel macaroni eten en rum zuipen. En af en toe een vergiet op je knar zetten, maar da's een kleine moeite voor al dat moois, toch?
RAmen!

elfenstein | 18-04-22 | 13:14

Gelukkig zal dat hier nooit gebeuren.
Want hier word door een burgemeester zelfs een simpele barbecue verboden uit angst voor de islam. Laat staan als iemand meld een koran te gaan verbranden.

2voor12 | 18-04-22 | 12:31

'In de Islam bestaat een legende die vertelt hoe een duif ooit Mohammed op zijn vlucht wist te beschermen.'
Kan iemand die broedende duif in de boom in mijn voortuin afschieten?

Leptob | 18-04-22 | 12:29
-weggejorist-
Satria | 18-04-22 | 12:28 | 2

Ach.

Lang geleden, als je openlijk twijfelde aan de grote mensen sprookjes en je liever zelf bepaalde hoe je leven eruit zag, werd je ook in het Westen op de brandstapel gezet , langdurig gemarteld en meer van dat ranzigs en weerzinwekkends wat de (soms) perverse mens allemaal kon bedenken.

Na heel wat moedige opstand, harde strijd en vele heilige huisjes die grondig werden gesloopt wisten de sprookjes aanhangers uiteindelijk waar en wat hun plek was.

Die was achter hun voordeur en in hun sprookjes huisjes.

Scheiding kerk en staat.

Het verstand en de logica hadden gezegevierd doordat antiek en idioot denken (hardhandig) opzij waren gezet en hadden plaats gemaakt voor moderniteit , emancipatie en verlichting.

Maar.

Toen kwam de islam goed op stoom en werd mede geïmporteerd door en voor de miljoenen moslims die in Europa en het Westen hun vele kansen roken en gulzig pakten.

En hopla, de klok werd opeens in rap tempo weer terug gezet.

Gedogen , buigen en knielen werd steeds vaker het antwoord van een groot deel der ooit zo verlichten en modernen op het eisen , dreigen en niet zelden de regelrechte terreur van deze dominante en onverdraagzame sprookjes aanhangers.

Critici betreffende dit almaar gedogen , buigen en knielen werden steevast bestempeld als xenofoob, islamofoob en racist. En niet zelden fascist of nazi.

Verstand en verlichting werden keer op keer opzij gezet voor de deugende zelfvoldane onderbuik.

Zo is in Europa en het Westen de tribale en middeleeuwse geloofsstrijd doelbewust en vrijwillig opnieuw volledig teruggebracht en grondig op de kaart gezet.

En wordt deze elke dag weer volledig mogelijk en groter gemaakt door deugende , selectief oordelende en doof-blinde politici en groeperingen op links, midden en rechts.

Deze wrange en rottende vruchten zullen nog lang, heel lang geplukt kunnen gaan worden.

En ik vrees dat het oogsten nog maar net begonnen is.

Welkom in Europa en het Westen anno 2022.

Dr.Mabuse | 18-04-22 | 12:26 | 3

Dit. Tegeltje van maken en elke dag op het toilet even opnieuw lezen.

Lorejas | 18-04-22 | 12:50

Stel dat de islam allesoverheersend zou zijn op deze aardkloot dan weet ik zeker dat ze onderling elkaar de maat gaan nemen over wie het juiste geloofspad in ontwikkeling brengt... heb het zelf op de werkvloer jaren geleden meegemaakt dat moslims onderling aan het ruziën waren omtrent voorschriften uit het boek, ze maken de zelfde fout als de christenen.... zal wel ff duren maar dit waait ook over en dan is er weer iets anders... klimaat of zoiets met paus Frenske.T Uno met de IPCC bijbel onder de oksel op de kansel orerend...

BL!ZZ | 18-04-22 | 13:49

Hoe kan ik alle mogelijke kudo's geven? Hulde.

Kernkop68 | 18-04-22 | 16:45

Iedereen (ook de wereldwinkelmensjes) weet wat er gaat gebeuren wanneer je een koran in het openbaar verbrandt. Je hebt er niet eens een ingewikkeld systeem als in Minority Report voor nodig.

Egerius | 18-04-22 | 12:24 | 4

@Red shirt | 18-04-22 | 12:33: Ik heb het nog eens teruggelezen en neem niets terug.

Egerius | 18-04-22 | 12:37

@Egerius | 18-04-22 | 12:37: Tja, dan zal ik als blanke Nederlander ook gepikeerd op u reageren. Maar dat moet u mij niet kwalijk nemen, u moet wat aan uw eigen intellectuele ontwikkeling gaan doen.

Red shirt | 18-04-22 | 13:11

Oh? Jij kan iemands intellectuele ontwikkeling na 1 tegel al inschatten? Wat ben je toch ook een prodigy he Redski?

Lorejas | 18-04-22 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Steek een bijbel, een Thora en een koran tegelijkertijd in de fik.

Welke aanhangers willen je nu vermoorden denk je?

hetmoetdanmaar | 18-04-22 | 12:22 | 2

Probeer het eens uit zou ik zeggen. Moet ik de filmcrew regelen?

elfenstein | 18-04-22 | 12:26

Dit is nu exact de vraag die je in deze zaak moet stellen.

Nuuk | 18-04-22 | 12:30
-weggejorist-
HogeNood | 18-04-22 | 12:16 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Lijkt me helemaal geen koranverbranding voor nodig. Toen er rellen ontstonden bij het instellen van de avondklok waren ze er ook als de kippen bij.

grietmetgroenefiets | 18-04-22 | 12:15 | 2

Goed punt, heel veel aanleiding hebben ze niet nodig, zeker in deze 'heilige' tijd.

Zeurders | 18-04-22 | 12:37

En anders wel met oud en nieuw, of wanneer een of andere neuqfout zichzelf te pletter rijdt bij een achtervolging door de politie.

Leon Tosti | 18-04-22 | 13:57

Zij gaan hier de dienst uitmaken, wat zeg ik? Zij maken hier de dienst al uit! Laten we ons daarom zo snel mogelijk aanpassen, ik bedoel if you can't beat them...

Koekebakker | 18-04-22 | 12:15
-weggejorist-
GeekeWierts | 18-04-22 | 12:15 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Die koran op Bol.com waarnaar gelinked wordt heeft nog geen enkele review. Heb dus nog geen idee of ik die zal bestellen.

Leptob | 18-04-22 | 12:14 | 3

mijn review: "het was eerst lastig om hem goed aan te steken, maar na wat zippo benzine sloegen de vlammen er goed in. In totaal heeft het 12 minuten gebrand, alleen jammer dat een stukje van de kaft nog leesbaar was". 5*****

small_town_dude | 18-04-22 | 12:20

Als ik op Bol.com zoek op koran krijg ik in het hokje 'veel mensen kochten ook' een pakje lucifers.

Zeurders | 18-04-22 | 12:38

Er zijn wel veel reviews bij de interpretatie van de betekenissen.
Eentje: 'Een echte aanrader! Veel mensen lezen het in het Arabisch zonder te snappen. Dankzij de vertaalde Koran lees je het en snap je het!' door EYigits, 14 tot 19 jaar

www.bol.com/nl/nl/p/de-interpretatie-...

grietmetgroenefiets | 18-04-22 | 13:00

Allah bestaat niet. There i said it.

small_town_dude | 18-04-22 | 12:13 | 5

Zeg dat in een islamitisch land en je krijgt de doodstraf.

Blauwpetje | 18-04-22 | 13:03

De eerste die live en exclusief een interview van een uur tussen hun godje en Oprah kan regelen heeft gewonnen. Tot die tijd is het allemaal gelul en fantast, welke god het ook is. Ze bestaan allemaal niet of het is er maar eentje en hij doet zo af en toe een beetje een verkleedpartijtje, des te meer reden voor een diepteinterview dus.

elfenstein | 18-04-22 | 13:12

@elfenstein | 18-04-22 | 13:12: dat diepte interview is er al, de Bijbelse boeken. Goed lezen en je zult verbijsterd en verbaasd zijn

Klunhel | 18-04-22 | 13:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Helpt het als we Kaag daar naartoe sturen? Voor ons dan bedoel ik.

Schriever | 18-04-22 | 12:12 | 2

Het het als we Kaag overal buiten NL naar toe sturen. Als ze maar weg is en blijft.

Here's Freddy | 18-04-22 | 12:44

Kan ze gelijk Ollengren naar huis brengen.

Blauwpetje | 18-04-22 | 13:04

toch kan ik mijn verdriet over die fikkende korans goed in bedwang houden

wlodek | 18-04-22 | 12:11

Wir schaffen das.

bisbisbis | 18-04-22 | 12:11

Ik vraag me af of het land ook zou worden afgebroken als die debiel een bijbel had verbrand.

de IJsman | 18-04-22 | 12:10 | 2

Ik denk dat u het goede antwoord zelf ook wel weet.

naglfar | 18-04-22 | 12:13

Dan hadden de politiek en vele anderen geroepen dat het onze eigen schuld was.

Here's Freddy | 18-04-22 | 12:45

Alsof die rellende imbecielen ook maar een reet geven om de Koran. Die kunnen helemaal niet lezen en zijn alleen uit op rotzooi trappen.

misty pain | 18-04-22 | 12:09

hindus, sikh, buddhisten etcetera veroorzaken zelden tot nooit overlast zover ik weet. kunnen de moezelmannen daar misschien om advies vragen? Ben moslims zo ontzettend zat met hun gedoe. geldt trouwens voor alle diepgelovigen zoals refos, orthodoxe joden enzovoort

the brush | 18-04-22 | 12:09 | 4

Tamil tijgers. Extreem gewelddadige hindoes volgens mij.

small_town_dude | 18-04-22 | 12:16

In India kunnen fanatieke hindoe’s ook behoorlijk vervelend bezig zijn. Godsdienst haalt helaas niet altijd het beste in de mens naar boven.

matatwork | 18-04-22 | 12:25

@matatwork | 18-04-22 | 12:25:
Deze stelling is waar voor alle relgies, zodra er teveel religieuzen van één soort op een plek zijn gaan ze loco en is het leed niet te overzien.

elfenstein | 18-04-22 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoorde dat Claudia de Breij korans in huis opvangt.

funkyd | 18-04-22 | 12:09

Dit is nu precies wat Deense politicus Rasmus Paludan bedoelt met de Islam.

Nietgek | 18-04-22 | 12:09

Misschien moet dat volk zich eens aanpassen aan de cultuur waarin ze opgenomen zijn, maar waaraan ze hun wil willen opleggen. Dan had je dit soort dingen niet, integendeel, meerdere geloven/culturen kunnen best in harmonie leven.

GKJP | 18-04-22 | 12:06 | 2

Alle multiculturele samenlevingen met (veel) moslims zijn tot mislukken gedoemd. Kijk om je heen. Het gaat overal fout, en de ellende zal alleen nog maar groter worden.

Wayfaring stranger | 18-04-22 | 12:27

@Wayfaring stranger | 18-04-22 | 12:27: Dat komt omdat islam juist anti-multicultureel is, en dat zie je ook terug in gebieden waar islam de baas is: geen tolerantie voor andere geloven of culturen.

Zeurders | 18-04-22 | 13:30

En in een verklaring van de zweedse politie was het lastig de daders aan te wijzen. Humor hebben ze daar wel.

Deflatiemonster | 18-04-22 | 12:05 | 1

Ze lijken allemaal op elkaar, met die baarden en zo.

Here's Freddy | 18-04-22 | 12:47

Lijkt me prima, even je vinger aan het stopcontact om te laten zien of er spanning op staat

geenjagergeenneeger | 18-04-22 | 12:03

“Maar ala, van mij mag de islam ook terug naar waar ie hoort. En dat is niet hier.”
Spreek jij nou zomaar de almachtige aan?

D-Fens_1963 | 18-04-22 | 12:01

Nou ben ik bepaald geen islamofiel, integendeel, maar ik zet toch grote vraagtekens bij dit soort totaal nutteloze, debiele provocaties.

Zo'n Edwin Wagensveld hier in Nederland, die altijd maar BBQ's met varkensvlees vlak voor moskeeën wil organiseren tijdens de ramadan, en dan nu weer deze getikteling die korans wil verbranden rondom Pasen. Ik begrijp dat Zweden dat toestaat in het kader van de VvMU, en dat is op zich natuurlijk te prijzen, maar deze Paludan schijnt een Deen te zijn, en als hij hier in Nederland korans zou willen komen verbranden, zou ik die lul toch echt de toegang tot het land weigeren: flikker een end op, mongool, doe het lekker in je 'eige' land.

Want je ziet waar die provocatie toe leidt: giga geweldsuitbarstingen bij de moslims. En die praat ik totaal niet goed, en daar moet hard tegen worden opgetreden, maar je mag zo'n Paludan en zo'n Wagensveld wel de vraag stellen: wat probeer je nou eigenlijk te bereiken?

Ik zou willen dat de 'Europese' moslims een gematigder, intelligenter antwoord hadden op zo'n koranverbranding van deze Paludan; dat ze bv zeggen: ''Voor elke koran die jij verbrandt, verbranden wij 10 bijbels'' oid. Maar ja, betreuren die ik het evengoed, want zoals het gezegde luidt: waar men begint met het verbranden van boeken, eindigt men met het verbranden van mensen.

Dr_Johnson | 18-04-22 | 12:00 | 20

@Dr_Johnson | 18-04-22 | 12:47:

Als Grondwetsverbrandingen ooit tot rellen zouden leiden dan zouden daar voetbalhooligans achter zitten, geen democraten.

Zelf ben ik ook niet van de boekverbrandingen en botte provocaties, maar die zijn hier het probleem niet. Vandaag rellen ze hierom; volgende maand rellen ze weer vanwege een gearreseerde inbreker, het bestaan van Israël of omdat het te snel vloed wordt (Belgische strandrellen).

Overal in West Europa zien we dezelfde problemen in dit soort wijken, inclusief regelmatig terugkerende rellen. De daders blijken voor een groot deel kleine en grote crimineeltjes die zich ook op "rustige" dagen zeer agressief gedragen naar slachtoffers, hulpverleners, ordehandhavers, etc.
Dit is een excuus voor geweld, niks meer, niks minder.

Als we ze daarin gelijk gaan geven is het einde zoek. In islamitische landen wordt voortdurend gezocht naar "excuses" voor religieuze moorden, (bom-) aanslagen, pogroms etc. En die worden altijd wel gevonden; desnoods door glashard te liegen over "provocaties". In Pakistan worden anderhalf duizend mensen per jaar op basis van valse blasfemie-aanklachten aangeklaagd en / of vermoord. Soms urenlang gemarteld en levend verbrand. Dat kan gaan om een man die een visitekaartje weggooit van een verkoper die Mohammed heet (zoals 80% van de Pakistanen) maar ook om water drinken uit een glas waar ook een moslim uit gedronken heeft (Asia Bibi).

Er wordt gewoon gezcht naar een stok om niet-moslims te slaan. Blasfemiewetgeving is daar ook winstgevend; de bezittingen van de beschuldigden en hun families worden door overheden en/of moslimmeutes ingepikt. cimic-npo.org/2021/12/23/28-008/

De combinatie winstbejag en kuddegedrag is dodelijk. Zie ook de onthoofding van die Franse leraar Paty, het helee verhaal bleek gelogen. Zo ver moeten we het hier niet willen laten komen.

Dandruff | 18-04-22 | 14:28

@Jellyfish060 | 18-04-22 | 14:22:

En, naast bijbels, ook kerken, christenen en huizen van christenen.
Precies zoals er in West Europa ook overal auto's en winkels van christenen in brand worden gestoken. Plus de vlaggen van de landen waar hier wonende moslims hun uitkeringen en subsidies van ontvangen.

Dat eenrichtingsverkeer is zo extreem hypocriet, en bijna niemand durft dat hardop te zeggen.

Dandruff | 18-04-22 | 14:31

@Jellyfish060 | 18-04-22 | 14:22:

Citeer mij waar ik er voor pleit om het verbranden van korans te 'verbieden'. Ik zeg alleen maar dat het hele domme, provocatieve acties zijn die m.i. geen enkel doel dienen, en waarvan ik vind dat Paludan en Wagensveld er indringend over 'bevraagd' zouden moeten worden, waarvan ik ook vind dat iedereen, en met name alle mensen die terechte kritiek hebben op de islam, zich ervan zou moeten distantiëren.

"In Islamitische landen steken ze overigens ook Bijbels in de fik om een signaal af te geven dat ze niks met dat geloof hebben.''

Vind ik geen argument. Het moderne, vrije, democratische, seculiere westen zou zich nu juist hierin moeten onderscheiden van allerlei stoffige stinklanden met theocratische dictaturen. ''Wij'' verbranden geen korans en vlaggen en moskeeën, ''jullie'' in jullie shithole countries doen het wel: dat is het verschil tussen de beschaving en de barbarij.

Dr_Johnson | 18-04-22 | 14:37
▼ 17 antwoorden verborgen

De oplossing is dus of Paludan verdwijnt/ stopt of de islam verdwijnt/ stopt. Altijd giftig valse tegenstellingen.

Dit gaan we in meer Europese landen zien in de komende jaren vrees ik. De systeemcrisis is hier. Het tijdperk van de populist is aangebroken. Ruski mir, MAGA, Europa van de Europeanen, het witte patriarchaat, de klimaatcrisis.

Turbulente tijden blijven nog wel even bij ons.

ratelaar | 18-04-22 | 12:00

Ik zag pas op 9gag wat er in Zweden gebeurt, want het was stil in de linkse media. Gisteren in de auto hoorde ik eindelijk op het nieuws hierover, maar mijn oren begonnen te klapperen. In plaats van zoiets als: in Zweden zijn jonge migranten al dagen de boel aan het vernielen om te bewijzen dat islam vrede is zei de nieuwslezer: in Zweden zijn er mensen in opstand gekomen omdat de extreemrechtse rasmus een koran aan het verbranden is....
Wat is er in vredesnaam gebeurd? Daders en slachtoffers worden omgedraaid. Zelfs links en rechts is niet meer wat het was. 50 jaar geleden zou een extreemLINKS persoon een bijbel in de fik hebben gezet.

Middensteun | 18-04-22 | 11:52 | 6

Mag ik u even aanraden om op de site van de BBC te gaan kijken en tot u te nemen wat er in India aan de hand is met het plat bulldozeren van de huizen van moslims in door Hindu (óók zo'n gezellige religie...) extremisten beheerste deelstaten? Bepaald niet gezellig en bepaald niet rechtsbeschermend (die extreme Hindoes zijn een tikkie erger dan het Azov-bataljon) - maar de wijze waarop moslims door de BBC systematisch als 'slachtoffer' worden beschreven is ronduit tenenkrommend.

bisbisbis | 18-04-22 | 12:06

Laten we dit in Staphorst en Nunspeet ook doen.
Boeken van het kwaad verbranden. Geen onderscheid, bijbel en de koran.
Want ook in de Bijbel staat: ’Wie de naam van de Heer lastert moet ter dood gebracht worden’.

Pieter_Baan | 18-04-22 | 12:33

Wij moeten weg. Wij zijn niets waard. Islam is pas goed. Echte liefde en vooral echte vrede. Het geloof leidt to hoogstaande culturen met zeer intelligente mensen. Nergens waar ze in Europa wonen leiden ze tot maar de minste overlast, integendeel, ze staan ovel bekend als lief. De jeugd helpt oude vrouwtjes en gehandicapten de straat oversteken. Alle meisjes worden door hen beschermd tegen overlast. Sind ze hier zijn is het pas veilig geworden voor meisjes op straat. Alle moderne uitvindingen zijn door hen gedaan, geen enkele oorlog komt door hen. Vandaar ook dat wij weg moeten. Maar eerst nog alle boerderijen weg moeten doen voor huizenbouw om nog meer van hen binnen te halen. Wat gaat het hier mooi en vreedzaam worden!

Patatter | 18-04-22 | 17:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat is toch die ene, van The Young Ones.

Kouwe Kees | 18-04-22 | 11:52 | 2

Welke dan? Die punker, Adrian Edmonson?

skoftig | 18-04-22 | 11:55

@skoftig | 18-04-22 | 11:55:
Kweetniet, hij heeft zo'n Young Ones hoofd.
Ik zie Neil al dazen op de achtergrond.

Kouwe Kees | 18-04-22 | 12:06

Boekverbranding is altijd -1

Roos | 18-04-22 | 11:45 | 5

Prima. Maar hij woont in Zweden, dus pist-ie nogal nutteloos in de tuin van zijn buren.

The-loopy-cowboy | 18-04-22 | 12:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Zeg GS, waarom staat hier de verplichte foto van dat Zweedse model niet bij?

skoftig | 18-04-22 | 11:44 | 3

Eens.

The-loopy-cowboy | 18-04-22 | 11:45

@Kaas de Vies | 18-04-22 | 12:08: Dat gereedschap is meer voor Frans van Drimmelen.

TonAlias | 18-04-22 | 12:10

Deze geweldsexplosie bewijst de punten van Paludan, de CD, LPF, PVV, FvD, Anders Breivink en vele anderen. Je kan op het Sint Petersplein in Rome een bijbel verbranden, en je wordt alleen raar aangekeken. Verbranden of slopen van Joodse heiligdommen is een wekelijks evenement, zonder reacties. We hebben dat eerder hier getest met een euroknallerworstje op een weggooibarbecue, daar ontstond ook een woedende menigte. Waarom het ene geloof wel, en het andere niet?

Als je hard genoeg wegkijkt dat je realisme extreem rechts gaat noemen, lever je geen bijdrage aan een oplossing.

Feynman | 18-04-22 | 11:42 | 21

@Red shirt | 18-04-22 | 12:52:
Klopt, vroeger stikte het in de achterbuurten van de sjonnen, onbenullig lompvolk die enkel shit kapot maakten inclusief hun wijf. Toch waren dat ónze sjonnen en had het daar bij moeten blijven, we hadden en hebben geen enkele behoefte aan nog meer lompvolk, of ze nou sjon heten of achmed.
Wat betreft de anti-russische sentimenten van het moment: da's niet mjn koppie thee, ik ben me er zeer wel van bewust dat veel russen die wel notie hebben van de rest van de wereld geen slechte mensen zijn. Zo benader ik eigenlijk iedereen, het maakt me geen reedt uit waar je vandaan komt, wat voor kleurtje je hebt en hoe je eruit ziet, het zijn je daden en woorden die bepalen of ik je leuk vind. Zo simpel is het.

elfenstein | 18-04-22 | 13:04

Mooi gezegd Feynman.

ChalinaRosa | 18-04-22 | 14:36

@Red shirt | 18-04-22 | 12:52: Ik denk dat je het beste NU een poging kan starten om de auto in te voeren naar Nederland. Met een beetje geluk heb je in augustus Nederlandse platen. De RDW is niet zo snel meer nu de productie van nieuwe auto`s stagneert en Nederlanders tweedehands auto`s per stuk uit het buitenland importeren. Een Russische auto gekeurd en verzekerd houden wordt echt een uitdaging.

Feynman | 18-04-22 | 16:35
▼ 18 antwoorden verborgen

Tja, een Deense Geert Wilders. Een provocateur. Dan kun je dit soort incidenten verwachten.

Red shirt | 18-04-22 | 11:42 | 17

@Red shirt | 18-04-22 | 12:55:

Welk van de controleerbare feiten klopt dan niet?

Het is niet voor niks dat je steeds met oncontroleerbare "persoonlijke" ervaringen komt. Die van zichzelf al irrelevant zijn (want incidenten weerleggen geen structureel probleem) maar bovendien oncontroleerbaar en afkomstig van een dwangmatig leugenaar.

Maar je hebt gelijk dat dikke poep jouw specialiteit is. Zo gauw de discussie naar de realiteit afdwaalt blijkt alles dat jij zegt altijd gelogen.

Dandruff | 18-04-22 | 13:57

@Red shirt | 18-04-22 | 12:06: Jouw anektdotes doen er niet toe.
De mensenrechten zijn in VAE en Egypte waardeloos. Dat je daar jarenlang als toerist hebt vertoefd doet daar niets aan af. Slechts 3% van de islamitische landen hebben gemiddelde mensen en vrouwenrechten. De rest ondergemiddeld tot waardeloos. Landen ook zoals marokko en turkije.

343 | 18-04-22 | 15:31

Rare vergelijking, met Wilders. Het is meer die figuur van Pegida. Alleen maar provoceren en verder niks kunnen. En de reacties op die provocaties zijn nog triester.

nieuwe_Deen | 18-04-22 | 18:58
▼ 14 antwoorden verborgen

Wel mooi om te zien dat deze immigranten de traditie van paasvuren stoken hebben overgenomen.

zaaddodende pasta | 18-04-22 | 11:42 | 1

Nog niet volwaardig, maar het begin is er.

Here's Freddy | 18-04-22 | 11:55

Toch jammer dat er een klimaat heerst waarbij het kennelijk nodig is om pas door provocerende acties van een idioot als Paludan openbaar te krijgen dat er veenbrand voedt in de maatschappij.

Clemsel | 18-04-22 | 11:41

Het komt nooit meer goed.

Toede_Le_Dokie | 18-04-22 | 11:40 | 3

Nee, als je dit soort kwaad massaal importeert vanuit een aanvankelijk naïeve en later hardnekkige blinde overtuiging dat ‘ze’ wel te herprogrammeren zijn is het te laat inderdaad.

Tiscali-2 | 18-04-22 | 11:49

@Tiscali-2 | 18-04-22 | 11:49: bedoeling was nooit om te herprogrammeren, het doel was om de bestaande volkeren in dit gebied te vervreemden. Dan heeft men daar geen last meer van

davidhasseltoff | 18-04-22 | 12:12

Wordt een beetje saai die heilige boekjes verbranden. Probeer eens een schaalmodelletje van mekka of een mooie profeetpop zou ik zeggen.

puszuiger | 18-04-22 | 11:40

Niet de schuld van degene die ophef veroorzaakt lijkt me. 100% de schuld van de relschoppers en islam.

R. Skickr | 18-04-22 | 11:39

Wellicht ben ik wat aan het verlinksen. Waarom in het openbaar een koran verbranden terwijl je weet dat een boel mensen daarmee enorm veel moeite hebben? Ik zie even het nut er niet van in. Zie trouwens inmiddels ook de lol niet meer in van Wagensveld die wil barbecuen bij de moskee. Maar ala, van mij mag de islam ook terug naar waar ie hoort. En dat is niet hier.

Leptob | 18-04-22 | 11:39 | 5

Rechts deugen bestaat dus ook.

skoftig | 18-04-22 | 11:52

@Frau Merkel | 18-04-22 | 11:44: Toen ze naar Zweden (en ook andere landen) kwamen hadden,e de kans opzichzelf te bevrijden van de knellende islamdoctrines. Maar dat is nooit gebeurd. In tegendeel, de moskeeën vlogen als paddestoelen uit de grond met nog conservatievere haatpredikers dan in het land van origine.
En de westerse politici keken instemmend toe of keken weg en keken vooruit naar hun lucratieve baantje of commissariaat bij een international.

Here's Freddy | 18-04-22 | 12:03

Dan moeten we in het vervolg ook maar afzien van een avondklok bij corona, want dat veroorzaakte ook nogal wat onrust, waar een bepaalde bevolkingsgroep van harte en vol overtuiging aan meedeed.

grietmetgroenefiets | 18-04-22 | 12:26
▼ 2 antwoorden verborgen

De Zweedse overheid heeft het helemaal niet hoog op met de vrijheid van meningsuiting, integendeel. De Gedachtenpolitie is overal. Een foute tweet en ze staan al aan uw deur.
De echte reden dat ze heel af en toe die boekverbrandingen toelaten is om heel gedetailleerd alle kaalkopjes in beeld te kunnen brengen. Wees maar zeker dat er zich onder de manifestanten tientallen agenten in burger bevinden en dat iedere manifestant uitgebreid in beeld komt.

Nonkel Frituur | 18-04-22 | 11:39

Met religie kun je niet functioneren. Het verrot de geest en ziel. Grappig dat gidsland in brand... sterkte met wegkijken.

ffnietnu | 18-04-22 | 11:38 | 1

Goed rukken kun je ook vergeten vanaf de vroege jeugd.

horsteknots | 18-04-22 | 11:39

Ach het zijn maar een handjevol kindsoldaten. Strijders voor Allah.

strawdog | 18-04-22 | 11:38 | 3

Waar staat dat ergens in de media. Nergens wordt echt vermeld wie aan het rellen is.

Bumper | 18-04-22 | 11:40

Het is in Zweden zelf nog erger. De meldingen worden nog minder in de publiciteit gebracht als hier in de MSM.
Maar ja 100% autochtone Zweden zijn er ook bijna niet meer te vinden in de grote steden. De clashes tussen voormalige Balkan en andere allochtonen zijn schering en inslag. Veelal drugsoorlogen. Beetje Amsterdamski.

strawdog | 18-04-22 | 12:00

Das nog niks. Check de bedreigingen die wilders de laatste tijd krijgt. Zelfs fatwa's uitgesproken.

Krachtkoe | 18-04-22 | 11:34

Maar Wagensveld die een piggy-bbq wil aanrichten op straat voor de haathut is natuurlijk een sukkel, een loser en een wappie. Tenminste, dat las ik hier laatst nog.

elfenstein | 18-04-22 | 11:34 | 1

Onze autoriteiten vinden het nodig om dat te verbieden, omdat ze bang zijn voor rellen. Je kunt van de Zweden zeggen wat je wilt, maar daar staan ze nog echt voor de vrijheid van meningsuiting.

Leon Tosti | 18-04-22 | 13:40

Wanneer ze een bijbel verbranden zou ik dat wel best pijnlijk vinden, maar dan ga ik niet rellen tegen het gezag, maar wel verontwaardigd, doch met liefde, er iets online van vinden denk ik. Het boek kan worden verbrand, maar het woord blijft denk ik dan.

Jan, Leiden | 18-04-22 | 11:34 | 2

Pijnlijk? Serieus? Een stapel papier verbranden, meer niet. Je hoeft ook niet met alle geweld je handen in dat vuur te steken.

Ichneumonidae | 18-04-22 | 11:37

Het punt is dan ook dat er een verschil bestaat in reactie, stel u zou een van mijn favoriete boeken verbranden, de Satanische Bijbel bijvoorbeeld, dan vind ik dat helemaal prima ook al is het op zich zonde van het boek en de boodschap.
Ik meen dan ook een patroon te ontdekken in die hele religie genaamd islam, alles komt aan op het niet kunnen beheersen van driften, qua vrouwen, qua geweld, qua vreten etc... dus dan maar overal idiote straffen op zetten en geen millimeter ruimte laten voor een vrijere opvatting. Omdat ze al weten dat de beminde gelovigen daar niet mee om kunnen gaan, dus hop alle vrouwen in de vuilniszak, iedere kritiek op de islam de doodstraf. Het zegt meer over de cultuur dan over de religie denk ik wel eens, maar dat mag je dan niet zeggen want dan wordt er wel weer iemand anders boos.
Weet u, ik ben al die lange tenen gewoon spuugzat. Rot allemaal een eind op met denkbeeldige vriendjes in the sky en doe gewoon eens normaal, dwz geen vrouwen verkrachten, geen aanslagen, geen woedende meutes en geen middeleeuwse toestanden. Hoe moeilijk kan het zijn? Laat nou eens zien dan dat al die religies liefde zijn, ik zie alleen maar dood, verderf en ellende tot nu, geen beste pr als u het mij vraagt.

elfenstein | 18-04-22 | 11:46

Het zou de moslims sieren eens wat dieper in de materie te duiken mbv de Christian prince welke te vinden is op de u-buis. Deze ex moslim weet van de hoed en de rand !

Baal | 18-04-22 | 11:33 | 5

@elfenstein | 18-04-22 | 11:37: Religies hebben dan wel weer het voordeel van een kant en klaar wereld- en mensbeeld.
Dan zou ik ook niet verder gaan zoeken.

Ichneumonidae | 18-04-22 | 11:40

@Ichneumonidae | 18-04-22 | 11:40:
Zodra die religie begint over dat "hunnie" gerust wel dood mogen omdat ze niet van dezelfde club zijn is het bij mij alweer klaar. Mag u raden wat er bij de meeste religies op pagina 1 staat wat dat betreft.
Als een mens van vlees en bloed die u niet kent verder tegen u zegt dat u moet gaan moorden en plunderen, doet u dat dan? En als een niet bestaande fopfiguur dat vraagt, dan wel? Zo simpel is het, even de kleine lettertjes lezen en je weet hoe laat het is.

elfenstein | 18-04-22 | 11:49

@Ichneumonidae | 18-04-22 | 11:40: En je hoeft ook niet meer zelf na te denken.
Je gaat gewoon rellen als de religieus leider dat roept. Kom je zeker in het voorgespiegelde hiernamaals.

Here's Freddy | 18-04-22 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
leo de pejo | 18-04-22 | 11:32

Als het hout wat voor de boeken gebruikt is uit duurzaam beheerde bossen komt, Wat is dan het probleem om ze te verbranden?

HD50 | 18-04-22 | 11:30

Grappig te zien dat Allah blijkbaar zo machtig is dat hij relstokers nodig heeft om zijn boosheid te uiten over het verbranden van wat papier en dat zelf niet kan regelen met Paludan in de vorm van een hartaanvalletje of auto ongeluk.

me163komet | 18-04-22 | 11:30

Die islamisten zijn dan ook niet al te snugger, je kunt de koran toch op niet brandbaar papier afdrukken. Probleem opgelost.

jan huppeldepup | 18-04-22 | 11:29 | 1

Dan wordt hij te duur. Beetje geloof mag geen geld kosten he? Totdat ze er subsidie op krijgen, natuurlijk.

peterdh | 18-04-22 | 13:42

Dus als je een sprookje schrijft op bio-massa worden de sprookjes aanhang boos.De redding voor alle bossen is nabij.

van stampij | 18-04-22 | 11:29

Heeft Leo Lucassen al gereageerd?

Schwanzeleber | 18-04-22 | 11:29

Boekverbrandingen zijn natuurlijk symbolische flauwekul, maar wel een nuttige provocatie die laat zien hoe achterlijk en agressief de gelovigen zijn.

Zeurders | 18-04-22 | 11:29

Allah is niet machtig genoeg om Rasmus Paludan te straffen, vandaar die woede van de onaangepasten.

BrutusBosch | 18-04-22 | 11:29

Paasvuurtje als het hout op is brand een boek ook lekker.

MargauxGrandCru | 18-04-22 | 11:28

Je kunt toch een nieuwe oplage laten drukken of waren het special editions. Even zonder gekheid, je kunt niet van een gevoelig personage verwachten deze gevoeligheid niet te hebben omdat jij dat wil. Gewoon niet doen, provoceren. Verder is het natuurlijk ronduit asociaal en infantiel gedrag deze reactie van onze zandhazen, maar da's ook niks nieuws.

Ragnar_Lodbrok | 18-04-22 | 11:27 | 3

Origineel 1e druk en gesigneerde exemplaren.....

Bierum | 18-04-22 | 11:29

Niet provoceren? Of je niet LATEN provoceren?
Zelf-censuur is het begin van onderwerping.

Zeurders | 18-04-22 | 11:43

Varkenskop. Snap dat ie zich bedreigd voelt.

geheelvergeter | 18-04-22 | 11:27

Ja, dat vinden die Zweden niet leuk

wijnvlek | 18-04-22 | 11:26

Zweedse paradijs?

Diederik_Ezel | 18-04-22 | 11:26 | 3

IKEA op tweede Paasdag

Super Grover | 18-04-22 | 11:27

@Super Grover | 18-04-22 | 11:27: The horror!

Wijze uit het Oosten | 18-04-22 | 11:40

Dan begrijpt de doelgroep het ook. Zweedse paradijs waar die meisje nog steeds ja zegt.

skoftig | 18-04-22 | 11:40

Vroeger werden ketters verbrand, tegenwoordig korans, er is dus vooruitgang.

Abu Bachouca | 18-04-22 | 11:26 | 1

De kracht van positief denken, mooie illustratie.

Ichneumonidae | 18-04-22 | 11:35

Hij mag wel uitkijken, straks staat er een Somaliër of Pakistaan bij zijn huis met een kromzwaard. Iedereen trouwens nog een fijne ramadan gewenst, ook namens mijn vrouw…

eerstneukendanpraten | 18-04-22 | 11:26

Vooral de dundrukuitgaven doen het goed als brandbaar materiaal. Plus, heel duur zijn die dingen nou ook weer niet.
Dat zou je win-win kunnen noemen.

Ichneumonidae | 18-04-22 | 11:24

Op de foto's is weer duidelijk te zien dat islam vrede is.

jan huppeldepup | 18-04-22 | 11:24

Geinig wel dat de finnen ook rijkelijk vertegenwoordigd zijn.

plaatjesdraaiert | 18-04-22 | 11:24 | 1

In Zweden en Denemarken. Het blijft toch wel een scandinavisch probleem, die islam.

Patatter | 18-04-22 | 14:42

Mijn onderbuik heeft een vermoeden van de mogelijke relschoppers..

Wijze uit het Oosten | 18-04-22 | 11:23 | 5

Las gisteren dat er nogal wat "antifascisten" bij zouden zitten,
wordt wel ingewikkeld zo.

drastic | 18-04-22 | 11:34

@drastic | 18-04-22 | 11:34:
Antifascisten die met geweld hun mening willen opdringen, het blijft fascinerend.

elfenstein | 18-04-22 | 11:51

Als je de Nederlandse MSM leest, zijn het "rellen vanwege extreem rechtse demonstraties". Daar zou je jouw onderbuik niet tussen verwachten. Uiteraard heeft jouw onderbuik wel gelijk; er is namelijk een religie die met maximaal geweld mag reageren op de geringste provocatie, en dat vindt links helemaal geweldig.
Is misschien een ideetje voor Poetin: Als ie nou zegt dat ie moslim is, en dat er iemand in Oekraïne iets lelijks over zijn geloof heeft gezegd, staat even later de hele EU hem toe te juichen vanwege zijn terughoudende reactie.

TheEgg | 18-04-22 | 12:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Hij is ook Zweed

fladder | 18-04-22 | 11:21 | 1

Inderdaad. Het is niet dat de Zweden zo tolerant zijn, die zien die Deen liever gaan dan komen. Sterker nog, in 2020 hebben ze hem het land uitgezet met een inreisverbod van 2 jaar. De enige reden waarom hij nu toch weer eerder het land in mocht is omdat een van zijn ouders Zweeds is, en hij daarmee automatisch ook de Zweedse nationaliteit heeft.

quigg | 18-04-22 | 11:54

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen