Uitstekende boeventruc! Nieuw energiecontract afsluiten voor cadeaubonnetje MediaMarkt
Lekker dan
Niet de cadeaubonnen in het verhaal
Hahaha. Die poephoofden van Budget Energie hebben een mooie actie: sluit je energiecontract over en vang een cadeaubon van de MediaMarkt ter waarde van € 175. U hoeft maar 1x in een MediaMarkt te zijn geweest voor een uitstekende indruk van het clientèle van alle MediaMarkten ter wereld en u weet ook meteen wat voor een lui gevoelig zijn voor zo'n overstapactie. Maar goed, wat Budget Energie dan weer NIET doet is even netjes controleren of het allemaal wel klopt als iemand met schuurpapier op z'n stem claimt 'wollah ik ben Lola broer' te zijn. En u zit Lola met de gebakken peren - gebakken op een pitje met HEEL DUUR GAS! Wat een... prachtige, uitstekende boeventruc. Wij zijn even een nieuw energiecontract afsluiten op R. Jetten, Bezuidenhoutseweg 73, 2594 AC Den Haag. En dan kopen we... DEZE tijger
Social
Reaguursels
InloggenEen tijdje geleden had Budget Energie een eigen toonbank binnen de MediaMarkt en ze liepen MM-klanten lastig te vallen over energiecontracten. Erg irritant. Na een poosje waren de Budget-verkopers verdwenen maar MM houdt nog steeds overstapacties voor Budget. MM en Budget spelen duidelijk onder één hoedje, maar het zou kunnen dat het MM-hoofdkantoor van niets weet.
Ah jah de mediamarkt, waar ze gebruikt en teruggestuurde troep gewoon als nieuw weer verkopen .
Het blijft een markt.
Ik heb daar wel een een NAS (netwerkdiskgeval, best duur) gekocht. Nieuw natuurlijk. Thuis blijkt: ding is bekrast, werkt niet en is gewoon gebruikt. En niet terug willen nemen. Uiteindelijk nar veel kabaal maken aan de balie en dreigen met rechtsbijstand en politie toch nog gelukt. Ik ben er nooit meer geweest, waarom nou toch?
Wat ik me nu afvraag: zijn er dan ook tweedehands energiecontracten?
Twintig jaar geleden, toen ze nieuw waren, hadden ze service. Kon je álles terugbrengen, gebruikt of niet.
Nu is het zo'n tokkiebedrijf geworden...
Budget-energie trekt hiermee én oplichters, én klanten die geen flauw benul hebben en dus hoe dan ook al dik in de schulden zitten. Wat een dom bedrijf.
Snel cashen, BV failliet en met privé vermogen op naar het volgende
Niks nieuws dit. Gecontroleerd werd er 10 jaar geleden al niet. Ik kreeg op een bepaald moment een brief op mijn adres voor iemand met een Arabische achternaam en enkele dagen later een brief van mijn eigen energieleverancier dat ze het jammer vonden dat ik als klant wegging en of ik me bewust was van de opzegkosten enz. Op de vraag hoe het kon dat iemand zomaar mijn energiecontract kon opzeggen werd een beetje lacherig gedaan, maar een antwoord kwam er niet.
Dus als je als energieaanbieder van klanten met te goedkope contracten af wil, kun je ze gewoon bij de concurrent aanmelden?
Jep
Je kan ook failliet gaan en je klanten verkopen en die nieuwe maatschappij mag je dan een maand niet bij weg, ongeacht de prijs. Zo deed welkom energie dat. Stroomprijs keer 2 gasprijs keer 2.5 en dat is wettelijl een legale constructie, noodprovider ofzoiets.
Yup, ook ingestonken. Volgende keer check ik sowieso de solvabiliteit van een energie maatschappij
In plaats van suffe cadeaus wil ik altijd geen cadeaus, maar de waarde ervan als korting. Maar dan geven ze niet thuis.
Raar verhaal, want op welk adres wordt dan die uitgeprinte cadeaubon bezorgt?
Als je je online aanmeldt krijg je geen cadeaukaart. Online ontvang je tot € 175,- Budget Korting die aan het einde van je contract wordt uitgekeerd.
De cadeaukaart wordt voor je uitgeprint, direct in de winkel. Je kunt hem ook gelijk gebruiken.
Ongelooflijk dom van Budget Energie.
www.budgetthuis.nl/energie/mediamarkt...
Stiekem vind ik dit best wel heel grappig
Dan mag het jou ook wel overkomen wat mij betreft.
Bcc flikt het ook.. Eneco
Ik voel me benadeeld. In de Zwitserse megapolis (6000 inwoners) hebben we alleen de energie leverancier van de gemeente. Geen kekke bon voor mij. Alleen een brief aan het begin van het jaar dat de prijzen voor 2022 hetzelfde bleven als in 2021. Moraal: hoeveel zit er verdiend op de prijs voor die komkommeriele leveranciers in nl? Moet erg veel zijn.
Iets met waterkracht?
Stadswarmte??
Een overheid die aan zijn burgers denkt i.p.v. Brussel?
Bestaand contract is onwettig beëindigd, maar probeer dat maar eens rond te krijgen in de administratie.
Kortingskaart
Cadeaukaart
kortingsvouchers
Tegoedbon
Kortingbon
Zegeltjes plakken
Stempeltjes sparen.
sparen voor gratis koffie
Airmiles, Freebees, Rocks en Stars,
Spaarpunten
Koffiepunten,
Juichzegels
Handdoekzegels, pannenzegels, bestekzegels, kristalzegels, servieszegels,
tafellakens & servetten
juichbandjes,
Koffiepunten
Foodstars
Dominopunten
Voetbalhelden en andere Sportkaartjes,
dino plaatjes
Wuppies, Nijntjes, Bloemkool and the Gang, Winterdorpen, Disneydingen, Dino's,
Nog meer spaarkaartjes en andere jengeltroep,
gogo’s,
Moestuintjes,
Hamsterknuffel, fabeltjeskrantknuffel,iceageknuffel,
Muppets, wuppies, beesies, mini’s (miniatuur boodschappen),
wk-handjes
Onze grootouders hadden wuppies en flippos.
en koopzegels plakken.
En stickers. Heel veel stickers.
En de overoverovergrootouders prentenboeken.
Hou toch eens op met die onzin.
Of loterijen die met een kortingsbon als 'cadeau' komen.
Wat een triestheid.
Die troep die ze bij de supermarkten weggeven voor kinderen zou verboden moeten worden.
Die rommel daar kijken ze na een uur niet meer naar om en het draagt ook niet bij aan een beter milieu
Douwe Egberts punten en dan gratis zo'n mooie Technivorm in een kek kleurtje binnenhengelen, ideaal.
Maar ik ben dan ook een geboren Nederlander.
deze post is ook nogal onzin.
@AntiZanicz | 07-04-22 | 16:44:
Onzinzegeltjes sparen dan maar?
Voetbalplaatjes waren wel leuk
Onze grootouders ben jij 12 of zo?
Mijn opa had in de oorlog ook bonnen trouwens. Dankzij ene AH te B, maar het welkomst geschenk - bombardement op Rotterdam- viel niet in goede aarde bij hem.
Ik ga het gewoon zeggen: hier zitten finnen achter. Zo verschrikkelijk veel voorbeelden van. Zitten in Almere.
Wellicht heeft je aanname wat meer gewicht als je ook echt met argumenten komt. Of voorbeelden.
@keensteyl | 07-04-22 | 16:19: is geen aanname, zijn voldoende voorbeelden van, ook op fora als radar en kassa te vinden. Adressen plempen wordt een joris, dus nee.
administratief vergrijp? Lezen en schrijven?
Ik kan uit ervaring spreken dat er weinig finnen in de MediaMarkt te vinden zijn. Zelfs niet in Amsterdam Bay Area...
Dit zou af te vangen moeten zijn dat bij een opzegging je huidige energiebedrijf je een bericht stuurt naar je bij hun bekende emailadres (dus niet naar die opgegeven is bij het nieuwe contract) of een brief naar je huisadres stuurt en dat je dan de wettelijke 14 dagen bedenktijd hebt. En dat een bericht terugsturen voldoende moet zijn om de overstap te stoppen.
zo werkt dat ook, meestal
@AntiZanicz | 07-04-22 | 16:45: In de praktijk werkt dat dus niet zo.
-Contract offerte naar het fysieke adres sturen .
-Vandaar verder digitaal het contract afsluiten.
-Indien geregeld dan een Cadeau bon naar zelfde adres.
Vissen ze gewoon uit je brievenbus, of ze kennen iemand die voor postNL "werkt".
@W_F | 07-04-22 | 19:24: Blanco enveloppe dan.... niet op elke slak zout leggen.
Nu een energiecontract afsluiten bij Budget Energie(of wie dan ook for that matter) betekent sowieso een maandrekening van dik 200 euro(o.b.v. 2500kwh/850kuub per jaar), met de prijzen van nu. Als 't gas en olie uit de USSR daadwerkelijk stopt, kon dat weleens verdubbelen.
Je moet dan echt een retenslecht contract hebben wil dit überhaupt remotely interessant zijn: 175 euro (die niet vrij te besteden is) voor een flexibel energiewurgcontract á 2500 euro per jaar xD
Nou... ik moet eraan geloven binnenkort, en 49 cent per kWh en 1,99 per m3 gas vind ik toch beter overkomen dan eneco met respectievelijk 55 cent en 2,51 euro.
Ik heb er nog geen besluit in genomen overigens...
Hier in juli een meerjarig contract afgesloten tegen uitstekende voorwaarden bij een grotere aanbieder. Ik zag dit probleem aankomen en in plaats van ieder jaar een jaarcontract aan te gaan dacht ik eens slim te zijn. Beste beslissing sinds jaren.
Tot een wildvreemde naar de Mediamarkt gaat en op uw adres een ander contract afsluit en een mooie kadobon meekrijgt.
@2voor12 | 07-04-22 | 16:09: Dat kun je gewoon ongedaan laten maken, al dan niet na aangifte van identiteitsfraude. Gaat je wel klauwen met tijd kosten om dat recht te zetten though.
'Ik zag dit probleem aankomen'
Wedden van niet?
Jij weet ook geeneens waar je op reageert nu. Met je 'dit probleem'.
Een cadeaubon betaal je uiteindelijk gewoon zelf.
Gewoon een mooie deal zonder tegoedbonnen en kortingsbonnen.
Kan dat ook?
Het lijkt de postcodeloterij wel.
Ik heb een semi zakelijk iets (typisch voor mensen met een bedrijf aan huis) bij Vattenfall, die bieden een korting als je wat langer klant bij ze bent. Mijn korting is inmiddels 25%; uiteraard slechts op de kale energieprijs en niet op die idiote heffingen die er nog eens overheen gaan, maar toch een mooie korting. Ik zit op een variabel tarief maar die zijn vooralsnog ook nogal laag gebleven. Ik weet niet of ze zoiets ook aan particulieren aanbieden.
@Muxje | 07-04-22 | 16:15: Ja. Is standaard, ook voor particulieren. Ik zit nu op 15%.
Een strijkplank van 140 euro??? Jezus zeg, doe ff normaal.
Eeen hoge is wel fijn krijg je het niet zo in je rug
Voor zo ver ik weet kan je bij een onterechte uithuizing de producten (en dus ook de tarieven) op de bijbehorende contracten gewoon weer herstellen.
Het enige leuke aan mediamarkt waren de Duitse reclames, die vandaag de dag een rel zouden veroorzaken: www.youtube.com/watch?v=3s5zbV-ttuM
Als je zo'n beetje rondkijkt in de gemiddelde Mediamarkt, en je ziet wat voor personeel er rond loopt, en dit combineert met dat volk wat er rondloopt om je zo'n energiecontract aan te smeren...
Dan kan ik mijzelf niet aan de indruk onttrekken dat dit een soort van doorgestoken kaart is van dat volk onder elkaar...
Lola komt een nieuwe Chromecast halen, voor die 3e extra tv op de logeerkamer, "moet" van Mediamarkt allerlei adresgegevens opgeven want "nodig" voor de garantie en dit gaat zoveel veel makkelijker met een account!
Youssuf/Gert-Jan werkt bij Mediamarkt en regelt adres gegevens uit het systeem van Mediamarkt aan zijn nichtje Aisha/Fleur, die werkt voor dat colportagebedrijfje uit Amsterdam-West, en zij regelt de reeds ingevulde bonnen voor andere werkeloze neef Mo/Pieter, die er bij Youssuf/Gert-Jan aan de kassa van de Mediamarkt zijn nieuwe PS5 er mee afrekent en daarna zwart doorverkoopt op Marktplaats.
Nou als dit geen VOC mentaliteit meer is dan vreet ik mijn volgende maaltijd uit de magnetron, om Oekraïne de winter door te helpen!
Sterk verhaal, en helaas vaak dicht bij de waarheid.
Foei Gert-Jan, Fleur en Pieter!
Wel mooi om te zien dat prijsvechters gewoon door kunnen gaan klanten binnen te harken. Als die vervolgens omvalt weer wettelijk verplicht ondergebracht worden bij 1 vd grote energieboertjes waarbij je minimaal 1 maand aan vast zit. Hulde voor alle beleidsbepalers!
Hoeft helemaal niet, want consumentenrecht is dat je bij gewijzigde prijs direct en kosteloos kan opzeggen. Ze proberen je te binden, maar als je vervolgens vast blijft houden aan je consumentenrecht, kom je er ook weer vanaf. Gratis.
Daarom heb ik mijn contract ook bij een grote energieboer afgesloten... in september vorig jaar.
@Dean: In werkelijkheid toch keihard een nee van Eneco gekregen en ook bij wat navragen te horen gekregen dat ik minimaal 1 maand er aan vast zat.. Heb het maar gedeugd..
@Rey: dat was ook mijn idee maar vriendin die had liever ieder jaar een nieuwe want zo goedkoop en papa doet het ook. Anywaytjes nu op vast contract net op de ochtend dat alle contracten weer in werden getrokken (uit mijn hoofd paar dagen voor de oorlog). Was geluk bij een ongeluk en bespaar nu op jaarbasis 1600 eypootjes heeeuj
In Nederland kun je blijkbaar gewoon een abonnement afsluiten met elk geldig IBAN. Mijn rekeningnummer is al tig keer misbruikt voor zaken waar ik niets mee te maken heb. Van sportscholen tot krantenabo's. Er is geen enkele controle op IBAN / NAW.
.
Uiteindelijk na een bak stress en gedoe maar een zogeheten goedkeuringslijst opgesteld, die alle andere machtigingen buiten de deur houdt.
.
Van de dolle dat oplichting / misbruik zo makkelijk kan.
Hoe werkt dat? Stel, iemand sluit een abonnement af op uw rekeningnummer. Wordt er dan zomaar een bedrag afgeschreven?
En kunt u dat dan storneren?
@Roos | 07-04-22 | 15:56:
Automatische incasso's kan je storneren maar moet je wel op tijd doen. Vandaar dat je gewoon regelmatig je afschrijvingen moet controleren.
@Roos | 07-04-22 | 15:56: Afgeschreven bedragen kan je altijd storneren, het zijn alleen de zelf overgemaakte bedragen die je niet meer terug kan halen.
(Vanzelfsprekend zal je wat uit te leggen hebben aan de tegenpartij, de bank storneert altijd het geld terug.)
Wanneer een leverancier alleen de IBAN accepteert en verder geen proefbetaling van 1 cent meer laat doen na het "afsluiten" van een overeenkomst, dan is er geen overeenkomst geweest.
Hetzelfde geld dus ook voor het aangaan van zo'n energiecontract, een proefbetaling zal achterwege zijn gebleven anders was het direct al uit gekomen dat Lotje hier niet zelf met haar pinpas die ene cent heeft laten afschrijven van haar IBAN.
Uiteindelijk zal Budget Energie hier de handschoen op moeten pakken en Lotje moeten compenseren voor de eventuele schade die zij ondervind vanwege de nalatigheid door het niet verifiëren van het IBAN van Lotje.
@BadPatNL | 07-04-22 | 16:16: duidelijke uitleg, bedankt daarvoor!
@Roos | 07-04-22 | 15:56: Ja, en ja. Je moet dus dagelijks je bankrekening in de peiling houden. En soms schrok ik me rot als er dan opeens weer honderden euro’s waren afgeschreven voor het energiecontract van een of andere vage pizzeria, hier 150 km vandaan.
@Wayfaring stranger | 07-04-22 | 19:03: heb je nu een andere bankrekening ?
Vermoed dat 'wollah' zich toch moest legitimeren bij het afsluiten van't contract?
Naam en (echte?) adres van 'wollah' is dan toch vrij eenvoudig te achterhalen. Ws
wel pas na aangifte.
Hoop werk en gedoe idd.
Waarom sturen ze geen fysieke cadeaubon naar het adres van de aansluiting?
@Muxje | 07-04-22 | 15:49: Ik vermoed de gretigheid vd MM.
Nee hoor, dat zie je toch. En waarschijnlijk is er nog een kleine provisie voor degene achter de kassa per verkocht abbonement, dus die interesseert het helemaal geen ene zier. En vragen naar een geldige legitimatie schrikt klanten af, dus vraag je vooral niks
Of degene achter de kassa speelt onder één hoedje met degene die kaarten regelt uit naam van Budget Energie, samen met degene die de kaarten weer verzilverd bij degene aan de kassa bij de Mediamarkt...
Was jaren geleden een in de mediamarkt tijdens de BTW vrije dagen toen Eneco ook die cadeaubonnen liep uit te delen.
Allemaal uitkeringsgerechtigden en mensen in de schuldhulpverlening die met die cadeaubon meteen een enorme flatscreen TV gingen kopen.
Je moet wat met je cadeaubon.
Als je in de schuldhulpverlening zit heb je een bewindvoerder die over je geld gaat, dus er kan bijna niets verder.
Delayed gratification terwijl je in armoede leeft is extreem moeilijk.
Alles moet nu nu nu, want halverwege de maand is het geld op en wordt 't weer op een houtje bijten.
Daarom zuipt, rookt en snacken arme mensen altijd zoveel: wat je vandaag hebt gehad kennen ze je morgen niet meer afnemen.
Schuldhulpverlening, Wajong, statushouder uitkering, allemaal te herkennen aan fel blauwe lichtrand om hun gordijn, om het nachtelijke uur tussen werkdagen in. Flinke schermen gaan er aan op.
Sowieso is het handig je rekeningoverzichten regelmatig goed door te nemen voor wat er afgeschreven word. Het is tegenwoordig nogal gemakkelijk om aan de hand van je naam en rekeningnummer allerlei incasso's te regelen waar je geen weet van hebt.
Klopt. Zelf ook gemerkt aan abonnementen (Tele2 bijv.) die bleven doorlopen ook al had ik opgezegd. Uitaard de bedragen gestorneerd, maar wel heisa gehad met de desbetreffende bedrijven tot aan incassobureau's toe. Gelukkig kon ik met mails aantonen dat ik de abonnementen tijdig had afgesloten.
Sindsdien controleer ik alle af-en bijschrijvingen.
Zeker, vanzelfsprekend kan je altijd beter even zo'n één keer per week even je afschrijvingen controleren!
Wat ook een goede tip kan zijn is om gescheiden rekeningen te nemen:
1 - PIN betalingen. (Hierop blokker je alle incasso's.)
2 - Automatische incasso's voor de vaste lasten.
3 - Extra rekening voor verkoopsites zoals Ebay en Marktplaats waar je van betaald en ontvangt, maar ook weer alle incasso's op blokkeert.
4 - Losse spaarrekeningen waarvan je alleen maar kan terug overschrijven naar je hoofdrekening.
Callcenter Improvers. Essent. Bijlmer. Dat.
Şaban Baran.
Weet u nog, vroeger? Telefoontje naar het Gemeentelijk EnergieBedrijf en ineens was er gas en licht. Kabel en water deden het gewoon vanzelf. Het is maar goed dat dat allemaal een stuk duurder en ingewikkelder is geworden. Goddank voor de privatisering.
inderdaad, alles zou goedkoper en sneller worden. Maar alles is duurder, ingewikkelder, langzamer en stommer
Telefoontje? Moet je wel kunnen bellen. Vroeger duurde het soms 15 maanden om een telefoonaansluiting van het staatsbedrijf te krijgen, ook als de kabel er al lang lag. En elke maand een vijfje aftikken voor de “huur” van een toestel dat hoogstens f50,- kostte, jaar in jaar uit. Toen er eindelijk concurrentie werd toegestaan zijn dat soort praktijken rap verdwenen. Privatiseren, prima. En ook nu is het regelen van gas en licht een kwestie van een telefoontje, of even een webformulier invullen.
Er is best iets voor te zeggen om dit soort dingen door het rijk te laten uitvoeren. Maar als je denkt dat de dienstverlening daar beter van wordt, dan heb je de jaren 70 niet meegemaakt.
@Muxje | 07-04-22 | 15:45: maar daarna waren er nog zo'n 30 jaren, en in mijn ervaring ging dat best aardig. Ja ook toen werden er fouten gemaakt, natuurlijk, maar de kans op fouten is nu gewoon vele malen groter, met meer bedrijven (de aanbieders, de transporteurs, voor gas en voor stroom en voor de kabels) en ook, maar dat is een vermoeden, minstens twee keer zo duur, met inflatiecorrectie etc.
Lijkt me dat er toch eerst een bevestiging naar je huisadres word gestuurd met bedenktijd waarin je het kan tegenhouden?
Was dat maar waar. Malafide tussenpartijen gaan inmiddels zo ver dat handtekeningen worden vervalst en daarmee een aanbrengbonus ontvangen. De contractant ontvangt vervolgens een boete wegens contractbreuk en moet een nieuw contract afsluiten. De opzegging terugdraaien is onmogelijk.
@HankHill | 07-04-22 | 15:42:
Dat lijkt me in dit geval niet, bij overstappen van energieboer is er altijd een termijn en bedenktijd. Bij elke overstap die ik deed via internet was dat steeds het geval en kon het altijd nog gecancelled worden.
Als Budget Energie of de verkoper die stap weet over te slaan dan lijkt mij een aangifte bij de politie wel op zijn plaats.
@2voor12 | 07-04-22 | 15:48: Mevrouw 't Hart werd onaangenaam verrast, hetgeen ook bij mij is gebeurd. Lees haar Tweet eens opnieuw, wellicht beseft u dan dat zij zelf niet van aanbieder is overgestapt.
Het ongedaan maken van het nieuwe contract is niet hetzelfde als de ongewenste opzegging v/h oude contract ongedaan te maken.
Aangifte bij de politie is enkel voor de statistieken, het is u ontgaan dat ze onderbemand zijn?
@HankHill | 07-04-22 | 16:16: Dan blijft het toch het probleem van Budget Energie, die heeft willens en wetens zonder iets te verifiëren het contract van betreffende af laten sluiten en die zal dan zonder extra kosten voor betreffende energie moeten gaan leveren.
Ik denk dat dit wel iets voor de rechtsbijstand zal zijn, met op zijn minst een melding bij de Autoriteit Consument & Markt.
En al is die aangifte in uw ogen enkel voor de statistieken, dan nog maar doen, die malafide bedrijfjes moeten buiten gesloten worden en na genoeg aangiftes zullen ze er wel wat mee moeten doen.
Je kan ook niks doen, maar dan gebeurt er verder ook niks meer.
Het heeft jaren geduurd voor dat die smerige verkooppraktijken aan de deur en telefoon aangepakt zijn, maar het is nu hier zeker wel een stuk rustiger aan de deur en de telefoon.
Tering, het zal je maar overkomen. Wat een idioten ook weer die dit verzinnen.
Maar ja, marktwerking he, dan haal je ook automatisch cowboys binnen terwijl een normaal mens maar 1 ding wil, leveringszekerheid voor een normaal bedrag met als het enigszins kan nog een beetje groen ook.
Tsja, dat is natuurlijk mooi shit.
Maarreh, Mediamarkt deed in het recente verleden ook niet anders: ze probeerden hun klanten ook om te lullen naar een andere energieleverancier en ook toen werd er geen fuck gecontroleerd.
Net als bij dagblad-abonnements-verkopers; ik had opeens de Volkskrant in mijn bus en ben 3 weken bezig geweest om het contract, dat ík niet had afgesloten, van mijn naam te krijgen.
Heel toevallig kwam ik er achter wie mij het geflikt had, toen-ie het trucje nog een keer uit wilde halen voor een VVV-bon.
138 euri voor een strijkplank. Doe maar ruig.
In 62 termijnen terug te betalen voor slechts 5 euro per maand, doen!
Als Mediamarkt moet je dit toch ook niet willen. Sowieso ver blijven van die energie-cowboys. Eén en al ranzigheid, schuim der aarde.
Als consument kan je sowieso al beter ver uit de buurt blijven van Mediamarkt...
@BadPatNL | 07-04-22 | 15:27:
Alleen al die muziek uit alle hoeken. Verschillende muziek dus, Bagger met bas.
Enne... had een een keeer een voeding splitter nodig voor de pc. Winkel bijna zo groot als de Bijenkorf, maar dat hadden ze niet.
Mailtje naar huidige provider: Jongens, ik heb niet opgezegd. Mailtje naar nieuwe provider: Hoi. Ik ben not amused. Ik heb geen nieuw contract gesloten. Breng dit in orde want ik verhaal alle schade, inclusief alle bijbehorende juridische kosten, op jullie.
Advocaten zijn duur, en ze hebben geen poot om op te staan. En dat weten ze. Moet je eens kijken hoe snel dingen geregeld kunnen worden als je dit soort brieven stuurt.
Hoe dan ook is het een hoop gedoe en stress wat je tijd en toch geld kost.
Feit dat je überhaupt moet regelen zou betaald moeten zijn. Kost het je 3uur tijd, dan mogen ze €225 extra betalen als schadevergoeding.
@Dr.Platypus | 07-04-22 | 15:33: Daarom beginnen met mailtje. Daarna inderdaad ook alle uren in rekening brengen.
ik heb bij 2 verschillende grote bedrijven gewerkt en u stuurt deze mailtjes naar mensen naar een baan waar veel mensen elke dag zeiken.
de helft van deze klanten roept dat ze een advocaat hebben en dat 'die hier brood in ziet' 'er zin in heeft' 'of ons rauw lust'.
en er volgt zelden tot nooit een advocaat, niemand neemt uw e-mail écht serieus (als u niet zou dreigen wellicht wél) en dit stukje onzin draagt werkelijk niets bij aan een oplossing voor u of anderen.
een mail VAN uw advocaat, dat maakt wellicht nog enige indruk.
Zo werkt dit tegenwoordig niet meer in dit land en ik kan spreken uit ervaring. Mij iets iets soortgelijks overkomen en heb 2 weken lang meerdere keren per dag naar 3 partijen lopen bellen en niemand kon mij helpen. Uiteindelijk vond ik het wel prima, blijkbaar betaald iemand anders nu mijn elektra.
Mailen kijken ze niet naar en de door jou genoemde opties zitten niet in het belmenu.
@the_w | 07-04-22 | 16:29: Hmm, zit wel wat in. Bij de "grote jongens" doe ik dit soort dingen inderdaad altijd met aangetekende brieven. Dat werkt wel. Verder dreig ik niet met een advocaat die ze rauw lust, of er wel brood in ziet. Ik kondig aan dat de evt. juridische kosten (waaronder die advocaat) ook verhaald gaan worden.
En je _moet_ die brief sturen voordat je je advocaat erop zet. Anders mag je zelf de kosten van de advocaat betalen voor het schrijven van die brief. (Je kunt die kosten pas onderdeel maken van jouw claim nadat je ze aangekondigd hebt)
Mailen is altijd kansloos. Gewoon direct klagen op Facebook en Twitter met nog wat extra #- en @-tjes. Dan kan opeens alles.
Dat nieuwe abbonnement dat zeggen ze wel op. Maar krijg maar eens je oude voorwaarden bij je vorige leverancier terug
@Shoarmamasutra | 07-04-22 | 20:36: Voor zover ik weet is dat wel gebruikelijk als je onterecht uit je contract geslingerd bent. Maar het kost wel gedoe om dit voor elkaar te krijgen.
Mooi, dat zal dan een gepeperde rekening worden voor Budget Energie?
Aan iemands zijn portemonnee zitten lijkt mij toch iets van diefstal en dit is uitsluitend voorbehouden aan de Nederlandse overheid en uitgevoerd door de belastingdienst!
La la la la Lolaaaaa …
Her name was Lola…
Mezelf zojuist in een roesje gezopen (niet zeuren, vrije dag) en nu dit lezen. Hahaha.
Cheers!
Dit zijn wel ranzige streken hoor met de huidige gas prijzen.
Lijkt me dat er een vorm van controle aan vooraf moet gaan alvorens je zo een bon krijgt? Persoon X staat niet ingeschreven op het adres, geen bon. En de huidige aanbieder zal toch laten weten dat er nog een contract loopt.
Bizar! Hopelijk vinden ze de lijpo uit de tweet.
Cadeautjes terwijl het zo slecht gaat, geef dan gewoon korting/verlaag de tarieven stelletje boeven! Bah bah bah.
Ja maar dat speelt niet in op de constante behoefte naar instant gratification.
REAGEER OOK