Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lokale CDA moet niets weten van landelijke CDA, zo blijkt uit campagne van landelijke CDA

Kim Jung Hoekstra!

Weet u wie er ook helemaal klaar is met die dictatoriale machtspolitiek binnen het CDA: het CDA! De democratische christenen zien inmiddels ook in dat het gedonder in de gelederen helemaal niets oplevert (-9 in de peilings!!!) en daarom proberen de lokale partijen zich voor de komende gemeenteraadsverkiezingen zoveel mogelijk van de Haagse stolp te distantiëren. Het resulteert in het bovenstaande stukje als hoogte/dieptepunt (kiest u zelf maar) op een pagina van CDA Leiden voor zwevers die in de stemwijzer per ongeluk op het CDA uitkwamen en die andere semi-grappige argumenten bevat zoals "de uitslag had altijd erger kunnen zijn" en "je hoeft niet meteen een dekbed van je facoriete raadslid te kopen" (inclusief typo). Want u denkt landelijk wel twee keer na voordat u het vakje achter Kim Jung Hoekstra, Hugo Stalin of Idi Amin Heersma inkleurt in het stemhokje, maar die zitten niet in Leiden dus dan maakt het niet uit ofzo. De tekst is inmiddels aangepast voor een aanzienlijk bravere versie, want voor u het weet stuurt Wopke een doodseskader op strafexpeditie naar Leiden. Nu lijkt dit in eerste instantie een lekker opstandige actie van een lokale afdeling, maar kijken we iets verder dan blijkt dat vrijwel iedere gemeente-CDA een dergelijke FAQ voor kieswijzerzwevers heeft. Kijk maar, hier is Hilversum die spreekt over "Kim Jung Buma praktijken" en hier is Culemborg die voor het veilige "Kim Jung-un praktijken" kiest, maar wel hetzelfde Rusland-weet-wat-je-stemt-grapje maakt als Hilversum. Oftewel, deze lokale campagne die zich distantieert van de landelijke partij is gewoon bedacht door de landelijke partij en voor de verschillende afdelingen op details aangepast om een zweem van onafhankelijkheid te faken. En dat is best wel treurig, zelfs voor de sneuneuzen van het CDA. 

Reaguursels

Inloggen

Was er niet zo'n CDA congres waar de meerderheid voor Hoekstra heeft gestemd? Dat waren allemaal geen lokale CDAers?

lekgoot | 21-02-22 | 18:49 | 1

Bedankt voor de bloe... uw stem. Hugo de Jonge... uh... wie?

nobodiesunmighty | 21-02-22 | 19:12

Hier ziet de lokale CDA-fractie de bui al hangen en jagen ze er snel nog eigen beleid daarheen.

Keutels | 21-02-22 | 18:46

Ik heb hier lokale vvd-ers gesproken die me er van probeerden te overtuigen dat ze écht anders zijn dan de vvdclub die in den Haag ronddoolt. Toen ik mijn twijfel daarover aangaf zeiden ze zelfs dat ze er juist zijn om een ander geluid te laten klinken in den Haag.
Hahaja.
Geert +1

Veepert | 21-02-22 | 17:52 | 3

Geert +2

geenhakbar | 21-02-22 | 18:22
-weggejorist-
Spie | 21-02-22 | 20:17

Denk toch groep de Mos

KokkieBalboa | 21-02-22 | 21:42

Heeft iemand mevrouw Sterk (net uit Amerika) al gebeld dat de kans op een mooi baantje er even niet in zit.

dedwarsligger | 21-02-22 | 17:45 | 1

Ik vond mevrouw Sterk erg sterk bij WNL zondag,.

Vitale-Reaguurder | 21-02-22 | 18:08

Zag afgelopen zondag bij WNL op zondag, Mieke Sterk, gedeputeerde voor het CDA in de gemeente Utrecht. Een toonbeeld hoe het CDA is afgegleden tot een nutteloze partij. Constant bashen over de PVV, enige positieve ideeen waren er niet bij, behalve : VERBINDEN, LUISTEREN, en FOCUS . Wat een trutwijf.

Vitale-Reaguurder | 21-02-22 | 17:45

Als je voor Nederland en voor een soort van democratie bent dan stem je nooit meer van je leven op CDA, D66, CU of VVD. Het staat de lokale partijen vrij om zich af te splitsen van de landelijke tak natuurlijk. Wel dan een ander naampje aub.

zhirek | 21-02-22 | 17:42 | 1

Ik moet mijn grote schuld bekennen: ooit heb ik een keer CDA gestemd (Voorkeursstem voor Ruding) en heel vroeger VVD voordat Ed Nijpels de partij kwam verneuken. Maar daarna nooit meer. Nog altijd bezoek ik vóór de verkiezingen een willekeurige RK-kerk om daarvoor boete te doen: minimaal 10 Onzevaders en Weesgegroetjes. Ik hoop dat het me ooit vergeven wordt, maar twijfel er wel aan: voor bepaalde zonden is geen vergeving mogelijk. Dat wordt dus het vagevuur.

Spie | 21-02-22 | 20:23

als ze echt zelfstandig zijn stappen ze uit het CDA

IvoTakkema | 21-02-22 | 17:41

Wel stemmen trekken met naamsbekendheid en zich op de borst kunnen kloppen bij landelijke successen, maar bij landelijke schandalen direct de naam verloochenen. Echte Christen-volgelingen, maar dan wel de Judas onder de discipelen.

ReyNemaattori | 21-02-22 | 17:16

In een dorp komt dat volk nog gezellig langs de deur, zo ook hier. Zowel CDA als VVD een aantal kritische vragen over de landelijke gang van zaken gesteld, verder dan ‘ja maar wij zijn niet de landelijke partij’ kwamen ze niet. Op de vraag waarom ze dan in godesnaam nog onder dezelfde vlag politiek willen bedrijven hadden ze ook geen antwoord. Gedesillusioneerd en met de staart tussen de benen dropen ze af. Nee, het niveau in de gemeente is niet meer wat het is geweest. Veel kleurloze opportunisten die niets voor elkaar krijgen, en zichzelf vooral heel belangrijk vinden.

amateurrr | 21-02-22 | 16:59

Aww, ik heb bijna medelijden met deze specifieke Kim-Jung.
Hij is er ook maar tegen wil en dank neergezet omdat ze eerder
per ongeluk pipo de clown als partijleider hadden gekozen.
.
Gaat niet goed komen.

hotmint | 21-02-22 | 16:36

Dure spindoktors komen dan met zoiets, zal statistisch wel meer stemmen opleveren deze zet anders deden ze het niet.
Stem lokaal, neem het partijkartel de financiële middelen af en lokaal is slechts een opleiding om slaafs landelijk den haag te volgen.
Ik ben echt voor een centrale overheid omdat nu 380 gemeenteraden vergaderen over stoeptegels, maar de landelijke politiek moet afgestraft worden, gun uw lokale sufferdje ook wat krenten uit de pap.

28 | 21-02-22 | 16:34 | 1

Ik vraag me af of spindoctors dat überhaupt kunnen voorspellen en of een dergelijke maatregel niet tot een marginaal effect leidt dat toch niet te meten is.
Gerommel in de marge zullen waar zeggen.

Barre_de_k | 21-02-22 | 22:01

Het plebs mag voorgelogen worden, zo denkt het bestuur over u.

boerk | 21-02-22 | 16:33

De komende tijd op alle cda-posters een sticker met een van de volgende teksten plakken:
Het cda veroorzaakt 9 van de 10 gevallen van een ernstige ziekte.
Het cda veroorzaakt mond- en tongblaren.
Het cda beschadigt uw longen.
Het cda veroorzaakt hartaanvallen.
Het cda veroorzaakt beroertes en ernstige handicaps.
Het cda verstopt uw slagaderen.
Het cda vergroot de kans op blindheid.
Het cda beschadigt uw gebit en tandvlees.
Het cda kan uw ongeboren kind doden.
Het cda vermindert de vruchtbaarheid.
Het cda is schadelijk voor uw kinderen, familie en vrienden.
Kinderen van cda'ers stemmen zelf vaak ook cda.
Stop nu met stemmen op het cda– blijf leven voor je naaste familie en vrienden.

pa_niek | 21-02-22 | 16:32

Het CDA heeft, net als de PvdA, haar eigen kiezers verraden. Op lokaal niveau merken ze dat ze uitgekotst worden. Hoekstra en Ploumen zorgen ervoor dat heel veel raadsleden en wethouders voorgoed hun baantje kwijt zijn. VVD en D66 gaan volgens de peilingen dezelfde kant op. Prima ontwikkeling.

RWrw | 21-02-22 | 16:26 | 3

Vooral de PvdA heeft haar traditionele achterban zwaar verwaarloosd. Het zijn voornamelijk nog ouderen die altijd al PvdA stemmen, dat nog steeds doen. Letterlijk een uitstervende doelgroep. Want de jongeren, die moet de PvdA niet. Die Stemmen Geert.

Harvey2Face | 21-02-22 | 16:30

Zouden ze daadwerkelijk het landelijke CDA uitkotsen hadden ze allang het eenvoudige en gewone fatsoen gehad om zich allang af te splitsen. Die kans hebben ze gehad bij dat regionale CDA, dit is hierdoor gewoon misleidend handelen wat mij betreft.

Jan, Leiden | 21-02-22 | 16:20 | 2

Of eens tegen landelijke standpunten ingaan, niet instemmen met dat AZC om de hoek. Niets van dat alles.

Wattman | 21-02-22 | 16:24

De spruitjeslucht van die lokale bestuurdertjes die elkaar voordeeltjes toespelen...

Zeurders | 21-02-22 | 16:20

Misschien kunnen die lokale CDA's de naam wijzigen in "PVV". Weet je zeker dat de landelijke CDA ze niks meer kan maken.

funkyd | 21-02-22 | 16:10 | 1

Een flink deel van de oude achterban heeft dat al gedaan, dus dan zien ze hun ex-kiesvolk nog eens.

Spie | 21-02-22 | 20:26

Mensen die zelfstandig kunnen of mogen nadenken. Dat is voor partijen als Pvv en co een gruwel.

van Oeffelen | 21-02-22 | 16:08 | 4

Trol dat je er bent. Pieter Omtzigt heeft zijn gehele CDA achterban al in meerdere uitspraken opgeroepen om eens zelf te gaan nadenken.

DrachiR | 21-02-22 | 16:24

Gaat hier over het C&A, altijd maar weer de PVV erbij slepen, allicht een teken van blijvende geestelijke armoede. PVV ook schuldig aan invasie van Oekraine, de Tweede Wereldoorlog en de appel uit het Paradijs. Hopeloos.

dathoujetoch | 21-02-22 | 16:49

CDA weet wel raad met mensen die zelf nadenken. Die worden er uitgewerkt met lastercampagnes. Wel knap dat je het zo bont maakt dat de lokale CDA fracties twijfelen om onder een lokale vlag verder te gaan. Misschien daar eens over reflecteren in plaats van met het vingertje te wijzen. Armoe troef.

amateurrr | 21-02-22 | 16:55
▼ 1 antwoord verborgen

Was ene Judas ook niet gristelijk?

SIogra | 21-02-22 | 16:00 | 4

@Gekke_Gert | 21-02-22 | 16:06: Jezus Christus was ook Joods toch? En wat was Mohammed eigenlijk, de Islam was nog niet uitgevonden. Lastig hoor, die godsdiensten.

Zeurders | 21-02-22 | 16:26

Niet bekend, maar Goebbels wel.

dathoujetoch | 21-02-22 | 17:03

Joods-christen.
Petrus zei ook dat hij Jezus niet kende totdat de haan kraaide.

Barre_de_k | 21-02-22 | 22:02
▼ 1 antwoord verborgen

Over heel Europa is na de Russische revolutie van 1917 het partijsysteem ontstaan. Alhoewel sinds lichtelijk aangepast is het systeem niet echt geëvolueerd. Alle oude en nieuwe partijen opgezet naar deze structuur passen niet in de huidige tijd van internet en social media.

Helaas de partijen met de oude structuren hebben wel de macht en de mogelijkheid om alternatieve structuren uit te sluiten. Alleen na een succesvolle revolutie ergens ter wereld zal het systeem zich aanpassen. (democratieën zoals de USA en het UK -the winner takes it all- zijn momenteel de grootste kanshebbers).

BraadWorstLul | 21-02-22 | 15:55

"achterbakse christenen laten andere achterbakse christenen van dezelfde groep vallen als een baksteen. Voor persoonlijk gewin". Dekt de lading veel beter en past ook veel beter bij het hele geloofsgebeuren.

Leviticus_ | 21-02-22 | 15:52

Bij ons hebben de stembureauleden de opdracht gekregen om op het stemformulier de lijst van deze partij, vóór uitgifte, "Zwart te lakken".

pa_niek | 21-02-22 | 15:51

Anders of niet: ik zou ze cancelen als de pest.

SIogra | 21-02-22 | 15:51

Nogmaals: Trap er niet in !!!!

Spartaan1888 | 21-02-22 | 15:50

Trap Er Niet In.

HijgentHert | 21-02-22 | 15:49

Ze draaien er tenminste niet om heen. En gevoel voor humor/zelfspot kun je ze ook niet ontzeggen.

LucaBrasi | 21-02-22 | 15:46

Verkiezingsrethoriek. Om na de verkiezingen weer netjes in de pas te lopen met cda den Haag

me163komet | 21-02-22 | 15:42

Het wordt tijd de restjes van deze farizeeërs-partij uit te sluiten van iedere mogelijke toekomstige samenwerking.

funda | 21-02-22 | 15:41

Compleet Doorgedraaide Analfabeten.

Leffe Blonde | 21-02-22 | 15:39

Partij die boeren burgers en buitenlui in de bek tuft -9 reten

Habe das Gewust | 21-02-22 | 15:22

Ik schreef een tijd terug een e-mail aan cda plaatselijk. Een keurig antwoord ontving ik van CDA landelijk.
Mijn vraag was over geld. Gewoon een vraag over geld. Waarom heet aanwijzen voor plekken voor asielzoekers niet terug gevraagd werd over de vergoedingen. Vooral ook dat de AOW wordt losgekoppeld.
Een flut leeg antwoord over tijdelijk eenmalig enz AOW. Geen antwoord over het gratis extra opvangen van asielzoekers.

Moestuinier | 21-02-22 | 15:15

Omtzigt (hun beste kamerlid) in de rug gestoken. De boeren (hun achterban op het platte land onder de bus gegooid. De landelijke partij gaat de PvdA achterna in het in de steek laten van hun achterban.

Geen wonder dat je daar als lokale partij niet mee geassocieerd wil worden.

ZoekEenVrijeNick | 21-02-22 | 15:07 | 1

Het enige waar de gemeentelijke lokale CDA de burgers een goot plezier mee doen is het opheffen van de partij. Als het er op aan komt doen ze gewoon wat de landelijke partij wil. Mee heulen met Rutte en consorten daar alleen zijn ze goed in.

Therapietje | 21-02-22 | 15:12

Is er nog 1 iemand aanwezig die gelooft dat politiek doet wat het beste voor Nederland is? Wilt u dan altublieft het licht uitdoen.

Pekketrikker | 21-02-22 | 15:07 | 2

Ik ben niet de laatste, ik loop vooraan in het inzien dat je gelijk hebt; vooral D666, VVD en CDA en dan GL en PvdA, PvdD en Bij1, Volt (en nog wat)zijn volksverraders.

langzullenweleven | 21-02-22 | 15:10

Als ik het CDA was dan zou ik toch eens gaan nadenken over het opheffen van de partij.

VanBukkem | 21-02-22 | 15:05 | 3

Daar is de landelijke afdeling precies mee bezig. Lientje mag het karkas kaal komen plukken.

ZoekEenVrijeNick | 21-02-22 | 15:08

KVP.

van Oeffelen | 21-02-22 | 16:09

@van Oeffelen | 21-02-22 | 16:09: CP, CD, NSB, nog meer verdwenen partijen. Zwart Front, in Brabant erg populair, is dat wat?

dathoujetoch | 21-02-22 | 16:50

De "lokale" CDA probeert nog wat ex-CDA-ers uit kamp Omtzigt te lokken.
Wat doorzichtig.
Wat laf.

JanVergoor | 21-02-22 | 15:02

Trap er niet in, één pot nat. Dezelfde kweekschool als altijd.

Wattman | 21-02-22 | 15:01

Ik verbaas me dat GL nog niet gedecimeerd is na al hun schandalen en mislukkingen. Maja, men noemt het niet voor niets de linkse kerk, blindelings geloven, niet nadenken...

xkinkykongx | 21-02-22 | 15:00 | 2

GL is randstedelijk, is al wel het nodige verloren aan Volt, maar verder weinig nieuws aan de linkerkant waar mensen naar weg kunnen lopen.

Zeurders | 21-02-22 | 16:28

CDA? Relevant, hier, miepen over GL??

dathoujetoch | 21-02-22 | 17:05

Als je als lokale partij afstand moet nemen van je landelijke partij omdat je anders een slachting bij de verkiezingen vreest.

Nee dan is je partij lekker bezig...

Wijze uit het Oosten | 21-02-22 | 14:56 | 1

En dan opgelegd door die landelijke partij... helemaal treurig.
Het landelijke CDA weet dus donders goed dat ze compleet uitgekotst worden. Maar conclusies trekken, ho maar. Gewoon getekend bij mark en sigrids kruisjes.

Nuchternederland | 21-02-22 | 15:05

"Stiekem ben je ook voor normen en waarden."
Nou nee, dat ben ik openlijk;
is dat soms ongewenst bij het CDA?

CLoVis | 21-02-22 | 14:52 | 3

Het CDA is voor stiekemerds.

Cor Netto | 21-02-22 | 15:08

De CU isnog een graadje erger ......

vranac | 21-02-22 | 15:13

Communistische Unie???
Compleet Uitgekotst???
Categorisch Uitgeleefd???

Leffe Blonde | 21-02-22 | 15:37

CDA, nog even en we hebben er geen last meer van.

Sieg Hein | 21-02-22 | 14:47

Het landelijke CDA heeft ook Omtzigt voortgebracht.
En ach, voor Balkenende dachten veel commentatoren ook dat het CDA helemaal uitgerangeerd was, maar toen stemde opeens een kwart van alle jongeren op de man met het Harry Potter kapsel.
Onderwijsvrijheid als verdediging tegen Haags georganiseerde wokeheid, groene industriepolitiek, beetje zwaaien met de nationale driekleur naast de EU vlag, opkomen voor de middelbaar opgeleiden.
Het CDA heeft genoeg uitgangspunten om weer de grootste partij te worden. Als er maar niet van die randstedelijke consultancy huichelaars het voor het zeggen hebben in den haag, want dan krijg/blijft het CDA een soort sociaal-liberalisme light met een vleugje folklore voor de bejaarden.

Barre_de_k | 21-02-22 | 14:47 | 6

@Barre_de_k | 21-02-22 | 22:03: Nee. Je benoemt positieve punten uit hun verkiezingsprogramma. En je geeft zelf al aan, dat het cda die opgeeft ten faveure van pluche.

vladimirows | 21-02-22 | 22:25
▼ 3 antwoorden verborgen

trap er niet in!

potterkop | 21-02-22 | 14:46 | 2

Het is een truc om in de eerste kamer te komen

Coolcalmcollected | 21-02-22 | 15:01

lol ik weet dat je politici niet kunt vertrouwen, maar dit vind ik toch weer een nieuw dieptepunt

Trekhaas | 21-02-22 | 14:46

Het blijft een Christenhondenkartelpartij. Links laten liggen.

gestoptmetroken | 21-02-22 | 14:45

Wopstra als Calimero, het kan verkeren.

funda | 21-02-22 | 14:44

Het is echt sneu om te zien dat het partijtje nog stuiptrekkingen vertoond. Verlos het deze gemeenteraadsverkiezingen aub uit haar lijden.

Nevz | 21-02-22 | 14:43 | 1

Gaat op zeker gebeuren. Ik zou zeggen, stem bij voorkeur lokaal. De meeste partijen die in de TK zetelen hebben weinig tot niets op met de burger. De meeste lokale partijen hebben geen enkele ambitie om de landelijke politiek in te gaan....

Ommezwaai | 21-02-22 | 15:08

Leiden is zéker niet landelijk.

Mr_Natural | 21-02-22 | 14:42

Mogen ze locaal wel met PVV en FvD samenwerken dan? Hoezo, zelfstandig?

dathoujetoch | 21-02-22 | 14:41 | 1

De CDA in de TK heeft nog pretenties ook. Die gaan wel even bepalen hoe of wat er moet gaan gebeuren in de gemeenteraden. Uiteraard voelen de lieden van het CDA in de gemeenteraden de bui al hangen. Die gaan massaal de laan uit dankzij het steunbeleid van Wopke aan Rutte en vazallen.
Maar goed, dit soort partijtjes (net als de PvdA) leveren veelal de burgemeesters. Ongelofelijk maar waar.

Ommezwaai | 21-02-22 | 15:06

Trap er niet in.

Cunts-en-kitsch | 21-02-22 | 14:39

Ze mogen wel oppassen, straks krijgen ze geen gratis CDA-posters meer.

Mr_Natural | 21-02-22 | 14:38

Maar.. het staat er toch gewoon nog steeds? "Kim Jung Hoekstra"?

Jos Tiebent | 21-02-22 | 14:37
-weggejorist en opgerot-
LoriBolton | 21-02-22 | 14:36 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

De laatste stuiptrekkingen van een partij, die ooit de grootste van het land was en dacht in termen van "we rule this country". Maar ja, niet met de tijd meegegaan en de eigen achterban in de steek gelaten, dus net als de PvdA gedoemd te verdwijnen.

Rationa | 21-02-22 | 14:35 | 7

@funda | 21-02-22 | 14:43: je bent de islamo-communistische woke hel verpakt in een neoliberaal jasje vergeten.

Barre_de_k | 21-02-22 | 15:04

@funda | 21-02-22 | 15:35:
De ppp die later GroenLinks werd is ook een afscheiding van het cda geweest dus onderschat niet de potentie voor toenemend links extremisme als het politieke midden wegvalt.

Barre_de_k | 22-02-22 | 08:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Trap Er Maar Niet In...
CDA blijft CDA, huren extra omhoog, later met pensioen en ongelimiteerde toegang van asieleisers.

meneer Q | 21-02-22 | 14:33 | 3

Onder Balkenende was er een negatief migratiesaldo?

Barre_de_k | 21-02-22 | 15:04

@Barre_de_k | 21-02-22 | 15:04: Tuurlijk. Blijf handelen en denken aan die tijden. Er is ook een tijd geweest dat vrouwen niet mochten stemmen. Beetje met de tijd mee Barre etc..

DrachiR | 21-02-22 | 16:00

Beeldvorming.

Schoorsteenveger | 21-02-22 | 14:32

Als ze zoveel anders zijn dan moeten ze uit de partij stappen en zich melden voor BBB of Ja21. Of keihard en openlijk Omtzigt steunen. Doen ze dit niet dan is het niet meer dan verkiezings-geleuter.

Blonde Nel | 21-02-22 | 14:31 | 3

Eensch!

VBO_B_Niveau | 21-02-22 | 14:39

Omtzigt is een CDAer.

Jee-Dee | 21-02-22 | 14:49

Nee, de partij moet veranderen in plaats van aansluiting zoeken bij politieke avonturiers die een partij als een zeepbel hebben opgeblazen en die vlak daarna knapt.

Barre_de_k | 21-02-22 | 15:06

Ze kunnen mijn rug op. Ik stem toch altijd lokaal

Wc-kip | 21-02-22 | 14:28

Na deze uiting van het lokale CDA kan ik nog maar een ding bedenken.

Dank u voor ow stem op de PVV.

Ing. eslapen | 21-02-22 | 14:27

CDA: uw veilige keuze voor corruptie, leugens en omhoogevallen schoolmeesters. De partij van ' has been'. Geloof waar het uitkomt, achterbaksheid altijd voorop.

dathoujetoch | 21-02-22 | 14:26

CDA blijft CDA
kijk maar hoe de nieuwe gedeputeerde mirjam sterk reageerde op wilders en op het uitsluiten van partijen

schone handen | 21-02-22 | 14:23 | 1

Juist, verraders zijn het. Omtzigt heeft groot gelijk dat hij die pulppartij de rug heeft toegekeerd.

langzullenweleven | 21-02-22 | 15:11

Op plaatselijk niveau heeft het CDA nog oog voor de lokale ondernemers, zeker als het aannemers zijn. Verkiezingswinst wordt dan vaak beloond met een paar mooie bouwopdrachten.

Osdorpertje | 21-02-22 | 14:21

Het CDA is de trekschuit van de politiek.

De waterlinie van de macht.

Knufter | 21-02-22 | 14:20 | 2

Inderdaad, volledig achterhaald en overbodig.

Super Vaagstra | 21-02-22 | 14:26

Het was altijd al de strontschuit, maar nu is zelfs de vlag weg.

funda | 21-02-22 | 14:46

Het CDA gaat flink verliezen

thanseeuwen | 21-02-22 | 14:20 | 1

Mooi zo.

IkwilJinekwel | 21-02-22 | 15:41

Willen jullie de gekleurde keurige krokodillenliefhebber Idi Amin Dada niet associëren met P Heerma.

BrutusBosch | 21-02-22 | 14:19

Nu vind ik het CDA niet eens zo schadelijk. Archaïsche partij die spartelt om nog wat stemmen te krijgen van pensionado's die over zichzelf in de derde persoon spreken. Schadelijker zijn partijen als Volt die in alles maar 1 oplossing zien nml nog meer EU. Bloedenge partij waar de "hoogopgeleide" hipsters en snowflakes dol op zijn. Zo politiek correct als de neten en ze verkopen zonder met hun ogen te knipperen hun moeder als het moet om Brussel te plezieren.

Basil Fawlty | 21-02-22 | 14:17 | 4

.... van pensionado's die over zichzelf in de derde persoon spreken.
.
Proest. Zit die arme man niet zo te plagen. Zijn pensioen is al jarenlang niet geindexeerd en over een paar dagen rammelt Reto weer aan de deur van z'n Roompothuisje om de huurpenningen op te strijken. En de Frank staat al zo hoog, daar had hij bij het emigreren geen rekening mee gehouden.
Nee, het valt allemaal niet mee voor een Oeffels deze dagen.

Graaisnaaiert | 21-02-22 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

En dan ben je zo dom om lokaal op het CDA te stemmen voeren ze daarna alsnog het landelijk beleid door. Dag CDA.

Lorejas | 21-02-22 | 14:16 | 1

De gemeente voer tegenwoordig toch alleen beleid van de rijksoverheid uit. Welke partij in het college zit is volkomen irrelevant.
Stemmen trouwens ook.

discriminazie | 21-02-22 | 16:50

Er zijn wat lokale CDA-wethouders nerveus aan het worden, dat is duidelijk!

JohnLocke | 21-02-22 | 14:13 | 1

Tsja, na 2 jaar wachtgeld de bijstand......

vranac | 21-02-22 | 15:15

De vraag die zich opdringt: als je dan niet blij bent met het beleid van de CDA, waarom ben je dan nog steeds lid van de CDA. En waarom gebruik je de CDA om inspraak te krijgen in de gemeenteraad namens de CDA. Het zou logischer zijn als je zegt: Doei CDA, wij vertegenwoordigen de mensen hier en richten daarom een nieuwe (lokale) partij op.

ratelaar | 21-02-22 | 14:12 | 1

Politieke partijen zijn als confectie pakken: ze passen nooit helemaal precies omdat het voor veel mensen ongeveer goed moet zitten. Lokaal kun je nog wat aan de mouwen doen oid.

Barre_de_k | 21-02-22 | 14:30

Erg grappig en vermakelijk.

letopuwzaak | 21-02-22 | 14:11

Tempelreiniging.

Mr_Natural | 21-02-22 | 14:10

Misschien toch tijd op een andere partij te beginnen als standpunten ondertussen zo ver uit elkaar liggen.
Straks zeggen lokale GL en SP ook nog dat het echte communisme nog nooit is toegepast.

Reebensteeltje | 21-02-22 | 14:10

Ach mensen, stem lekker lokaal, of dwars, of niet. Het maakt geen fluit uit. Den Haag wijst aan, op aangeven van de EU (uiteraard).

Duwbak_Linda | 21-02-22 | 14:08 | 5

@Duwbak_Linda | 21-02-22 | 14:18: Ik ben blij dat ik geen kinderen heb, geen brave burger ben, niet succesvol ben, en vooral blij dat ik voor niemand meer te gebruiken ben. Lekker rustig. Er zijn al genoeg dwazen die denken iets te moeten bewijzen aan de wereld en denken dat zij iets aan het winnen zijn, terwijl wij echt alles wat belangrijk is langzaam aan het verliezen zijn. Maar ja, ik ben dom dus naar mij moet je niet luisteren.

VBO_B_Niveau | 21-02-22 | 14:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Want die lokale cda'ers gaan ook nooit naar de applaus- bijeenkomsten van de landelijke cda'ers, om te applaudisseren voor mooie schoenen en toch maar weer samen met Pinokkio. Ze gaan hun naam dan ook veranderen in Omtzigt Lokaal. Du- u- huh.

vladimirows | 21-02-22 | 14:06 | 1

Het frauderen met stemmen hebben ze bij het CDA goed afgekeken van Amerika.

culture_vulture | 21-02-22 | 14:17

Een beetje zichzelf serieus nemende CDA stemmer die meent normen en waarden te hebben zou niet meer op die partij stemmen. Op Pieter Omzigt wel uiteraard. En nee ik stem op geen van hen.

DrachiR | 21-02-22 | 14:06

Wanneer lokale afdelingen het niet eens zijn met het landelijke beleid van hun partij, en zich er zoveel mogelijk van willen distantiëren, dan zou je toch verwachten dat die lokale afdelingen zichzelf gewoon lekker afsplitsen en zélf een lokale partij worden. Conclusie: Dit kun je toch niet serieus nemen?

VBO_B_Niveau | 21-02-22 | 14:06

Hier hebben de landelijke partijen gewoon klonen van zichzelf gecreëerd onder een lokale naam. Allemaal volk dat door de landelijke partijen niet geschikt werden bevonden maar hun ego's het toch niet konden laten "politicus" te willen worden.
Een soort BOA's omdat ze te dom zijn om echt politieagent te worden.

sinar3 | 21-02-22 | 14:05

Die kan Wopke in zijn zak steken.. Samen met Rutte, Kaag, Jetten en Ollongren vormen ze een soort clubje van de opperste Sovjets van destijds.

Ommezwaai | 21-02-22 | 14:03

Zelfdestructie.

uisge baugh | 21-02-22 | 14:02

Zo geldt dat voor veel politieke partijen.
De landelijke politiek begint zich steeds meer te richten op globalisering ipv van de echte belangen van Nederland te behartigen. Een schandalige ontwikkeling.

keestelpro | 21-02-22 | 14:02 | 1

Dat is dus het probleem van de meeste EU landen en hun politieke partijen.
Daarom is het vertrouwen overal in de politiek aan het verdwijnen. Er wordt regelrecht tegen de belangen van de bevolkingen gehandeld.

Lesc | 21-02-22 | 15:45

Ze zijn locaal inderdaad anders. Nog corrupter.

* Il Principe * | 21-02-22 | 14:01 | 2

In elke gemeente waar Jezus leeft lijken mensen wel dood vanbinnen..

VBO_B_Niveau | 21-02-22 | 14:25

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen