Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Milieuclubjes dagen Brussel: 'Rooien en opstoken bossen is geen bijdrage aan het klimaat'

Ongelooflijk zeg

Megalollige dag in 'Brussel' vandaag. Een miljoen klimaatclubjes dagen de Europese Commissie, een subsidieflappentap in een parallel universum heel ver van normale lui vandaan, voor de rechter. En dan een zinnetje waar we steil van achterover slaan: "Anders dan de Commissie zien de milieuclubs het rooien en gecontroleerd opstoken van bossen niet als een bijdrage aan het klimaat." Nou jaaaaa! Wat daar dus eigenlijk staat = het is eigenlijk helemaal geen goed idee om een kale steppe te maken van Estland, alleen maar omdat wij in Nederland zo graag complete bossen in een biomassaoven willen flikkeren. Een van de aanvoerders van de beweging is natuurlijk de eeuwige Fenna Swart, die Jesse Klaver al sloopte bij Nieuwsuur. Benieuwd wel naar de uitkomsten, want hier in Nederland Houtkachelland hebben we van GroenLinks (die doen ook klimaat) immers altijd geleerd dat je zo veel mogelijk bos moet kappen & opbranden om zo klimaatneutraal bezig te zijn!

Social

Reaguursels

Inloggen

Nou ja zeg. Straks ontdekken ze nog dat je met een paar kerncentrales in no time van de hele kwestie verlost bent.

borderlijntje | 05-02-22 | 01:41

Dit werd 10 jaar geleden al geroepen op klimaatkritische sites, dat biomassa schadelijk ideologische onzin is om doelen op papier te halen. En dat milieuwappies te dom of verblind waren om het in te zien.
Nu staat er al even op die sites te lezen dat de duurzame energie doelstellingen comeet lachwekkend zijn, en er op z'n minste peperdure grootschalige energieopslag nodig is. Benieuwd wannner het kwartje bij de klimaatwappies gaat vallen. Zal ook nog wel 10 jaar duren.

Allemaal | 04-02-22 | 22:05 | 1

Jammer van het missende kroontje en dus onleesbaar.

SaintNick | 04-02-22 | 22:10

De conclusie is dat alle bos omkappen heel erg goed voor het milieu is.

Patatter | 04-02-22 | 18:52

Tja begin maar eens met een wereldwijde fokbeperking. 2-kind politiek wereldwijd.
Dat lost meer op dan dit halfslachtige gedoe.

Trenjeska | 04-02-22 | 16:44 | 2

Dát zouden die milieuorganisaties moeten eisen! Én minder huisdieren.

Dr. Worstenbroodje | 04-02-22 | 18:35

Begin eens met het niet halen van je pensioen, dat scheelt al gauw zo’n 25% van je persoonlijke CO2 productie

JeanDragage | 04-02-22 | 20:15

Zolang er o.a. oerbossen uit Estland en andere landen worden verstookt heeft het zeker niet met vergroenen te maken, je kunt niet de groene longen in een biomassacentrale gooien. Benieuwd wat de rechter hierop zegt, zal die lef genoeg hebben?

Jan, Leiden | 04-02-22 | 15:48

Voor een groot deel hebben ze gelijk. Schei uit met bossen verbranden. Gewoon een beetje meer fossiel zolang kernenergie, wind en zon niet werken. En stop met het scheiden van verpakkingsplastic. Gewoon met het restafval meeverbranden (muv PET statiegeldflessen). Een beetje rationaliteit. Resthout en afvalhout in centrales verbranden prima maar grootschalige boskap voor CO2 rechten is echt flauwekul. Geldt ook voor biodiesel, uit afval prima maar als reden voor landontginning flauwekul en ongewenst..

AlexanderVissers | 04-02-22 | 15:37 | 1

Biomassacentrales bouwen om alleen wat rest- en afvalhout in op te fikken is hetzelfde als een McDonalds vestiging openen alleen toegankelijk voor supermodellen.

_pacman_ | 04-02-22 | 15:44

Groenlinksers, dat zijn toch die lui die eigenlijk al lang opgenomen hadden moeten worden in een midden in de natuur staand gesticht?

Eminent | 04-02-22 | 15:27 | 2

Zonde van die natuur

ffnietnu | 04-02-22 | 15:36

Niet doen. Kost geld. Laat zij die ronde gaten maar gra en in Afrika die ik altijd zie in de re lamed potjes op de buis. Nu doen vrouwen en kinderen dat daar omdat alle mannen waarschijnlijk een dagje roeien zijn in hun rubberboot.

strawdog | 04-02-22 | 19:49

Ze hebben gelijk. Net zoals electrische auto's en windmolens geen oplossing bieden. De futiliteit van dat soort maatregelen ook, terwijl ondertussen China net Rusland een contract sluit voor het jarenlang afnemen van giga hoeveelheden gas. Het enige wat Timmermans bereikt is dat energie hier veel duurder wordt, daardoor productie duurder wordt en er nog meer productie richting lage lonen en lage energiekostenlanden gaat. Die gaan op hun beurt meer stoken en per saldo schiet het klimaat er geen reet mee op en worden wij armer.

Hommel | 04-02-22 | 14:44 | 1

We leven in een overgangsperiode. Net als bij de start van de industriele revolutie: mensen hadden de 20.000 jaar daarvoor nooit kunnen dromen dat met machines de productiviteit en daarmee levensstandaard zo zou kunnen exploderen. Milieu en klimaat stonden toen nog niet als woord in De Dikke Van Dale. Die ontwikkeling ging met vallen en opstaan en de succesnummers bleven overeind. Zie bijvoorbeeld de auto's die eerst elektrisch waren, totdat ze erachter kwamen dat auto's die op zwarte rommel liepen veel leuker, beter en goedkoper waren. Een mand verhaal kort, datzelfde principe gaat nu ook op voor de energietransitie. Niet alles is goed, er wordt geld verbrand en er zijn boeven & profiteurs (hallo Frans T.) maar uiteindelijk gaat duurzame energie winnen. Al is het maar omdat de olie van die hoofddoeken echt een keertje opraakt.

Wat een nuance, en ik krijg er niet eens een consumptiebon voor de kantine van de EU voor.

_pacman_ | 04-02-22 | 15:28

Vattenfall zal de kritiek niet leuk vinden want die hebben het als verdienmodel.

Slough | 04-02-22 | 14:14 | 1

Lukt alleen met subsidies, veel subsidie. Winst is uiteraard voor Vattenfall, zodat kabinet Rutte in excel kan invullen druk met renewable energy bezig is voor de EUSSR, van úw geld!

Analia von Solmsch | 04-02-22 | 18:03

Wat vindt Frans Timmermans hiervan?

thanseeuwen | 04-02-22 | 14:03

Er is nog nooit zoveel bos op het noordelijk halfrond geweest als nu.
Mede door enorme aanplant van productie bossen.
Dat groen maakt alleen maar gezonde lucht,en zorgt voor afkoeling van de sterk gestegen opwarming van het zuidelijk halfrond.
Plant ff wat in die zandbakken,zorg dat ze wat minder kansloos kroost verwekken.
Klaar.

De Profundus | 04-02-22 | 13:42 | 1

“Plant ff wat in die zandbakken”…
Cactussen?

D-Fens_1963 | 04-02-22 | 13:48

Hele bossen tot pellets verwerken en dan per boot en vrachtwagen vervoeren is OK, maar een houtkacheltje stoken is verschrikkelijk?
Dat laatste scheelt wel weer gas, kolen of kernenergie, waar ze van af willen, en dus is een warmtepomp beter, want geen CO2 (?), en die gebruikt stroom, die we steeds vaker opwekken gas, waar we dus van af willen.
Is het een idee om voorlopig dat gas via onze gasleidingen die er al liggen direct in onze zuinige CV-keteltjes te stoken, totdat Jetten wat langer en beter heeft nagedacht over dit alles?

Harry.Langezwaal | 04-02-22 | 13:30 | 2

Houtkacheltje stoken op windstille dagen in woonwijken is wel een dingetje ja.
Beroepsmatig weet ik hoe moeilijk het is een kleine overmaat zuurstof te handhaven als restprodukt. Overmaat CO geen probleem ;-)
Voor de rest eens vwb het gasverhaal.

D-Fens_1963 | 04-02-22 | 13:37

De burger onder druk zetten is veel leuker dan nep-problemen oplossen.

Zeurders | 04-02-22 | 14:22

Je zal maar @fenokkio opgeven. Pretendeert Fenna Swart familie te zijn van Pinokkio?

boremi63 | 04-02-22 | 13:15

Aha, dan flikker ik mijn plastic afval wel weer in de kachel.

Hadena | 04-02-22 | 13:12

Het gaat Timmerzwans helemaal niet om het klimaat, rondpompen van subsidie is waarom het gaat.
En Vattenfal is daarin een grootgraaier, daarom hier nooit Vattenfal.

likdoorn | 04-02-22 | 13:12 | 4

En Vattenfall is ook nog eens grootvervuiler. Viezerikken.

JJMS | 04-02-22 | 13:18

Frans wil gewoon in de geschiedenisboeken komen. En een standbeeld waarin hij in een te strak pak turend over de horizon zag dat het goed was...

Drs.Bruutil | 04-02-22 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

Onze bazen hebben nou eenmaal afgesproken dat de uitstoot van biomassa NIET meetelt.
Handig!

fokkewoelf | 04-02-22 | 13:05 | 4

Dat vat het mooi samen. We worden geregeerd door modellen.

JJMS | 04-02-22 | 13:13

Behalve als je je open haard aansteekt, dan telt het wel mee (?)

boremi63 | 04-02-22 | 13:15
▼ 1 antwoord verborgen

Natuurlijk gaan ze ermee door.
Rusland is net begonnen met meer gas leveren aan China.
China gaat de wereld domineren.
#cursus Chinees nemen doet

AdvocatusDiaboli | 04-02-22 | 12:56 | 4

Mijn nicht heeft een universitaire studie Chinees gedaan en spreekt vloeiend Mandarijn. Maar de Chinezen moeten haar niet, zeker niet te vertrouwen, en nu studeert ze maar rechten. En daar moet je al helemaal niet mee aankomen bij die Chinezen.

boremi63 | 04-02-22 | 13:17
▼ 1 antwoord verborgen

Het enige dat helpt is minder mensen op de wereld.
Dat weten we al sinds de (toen linkse) Club van Rome aan het rekenen is geslagen.
Niets nieuws.

Maar we gaan pas wat doen als de gevolgen ellendig genoeg zijn.
En anders gaat het met een hele harde klap over een jaar of 25.
Want tegen die tijd kan er niet genoeg voedsel kan worden gemaakt.
En ook niet genoeg energie produceren.
Dan wordt het leven hier heel duur.
En wij dus heel arm.
Dus we doen het dom.

Maar daar waar de bevolking het snelste groeit, hebben de mensen een kleurtje. En dan vinden ze het moeilijk worden bij GL.

AdvocatusDiaboli | 04-02-22 | 12:53 | 7

Timmerfrans recentelijk;
"In 2030 allemaal even arm...."
Was grappig bedoeld zei die...
Maar daar geloof ik gene ene reet van.....

A333aan | 04-02-22 | 13:23

Zo is het! verminderen van de wereldbevolking werkt aan alle kanten positief, helaas is dit dankzij de (linkse) kerk niet bespreekbaar. Het bijvoorbeeld koppelen van ontwikkelingshulp aan sterilisatieprogrammas zou de wereld goed doen.

Sieg Hein | 04-02-22 | 13:51

@Sieg Hein | 04-02-22 | 13:51: Aha! krijg ik nu wél ontwikkelingsgeld? Ik heb t zelfs vrijwillig gedaan. Waar moet ik zijn? Gemeente, provincie, ministerie?

nobodiesunmighty | 04-02-22 | 14:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Nederland ; Houtkachelland ???
Dan kom maar eens in Duitsland.
Buiten de grote steden stookt zowat iedereen hout !
Velen hebben een eigen bosperceel met snel groeiende bomen.
En die energietransitie.
In Duitsland betaal je je nu helemaal scheel voor de electra.
Das ff wat anders dan hier....
En dat komt hier ook !!!

A333aan | 04-02-22 | 12:53 | 7

De beste manier om houtstook te beperken is elektriciteit en gas betaalbaar houden. Momenteel wordt steeds vaker 'grootmoeders' kacheltje uit schuren en loodsen gehaald en voor de schoorsteen geschoven.

Harry.Langezwaal | 04-02-22 | 13:38

klopt. Olie en hout.

nobodiesunmighty | 04-02-22 | 14:02

Eerst iedereen van de alternatieven afhelpen, als iedereen verplicht op electra zit de prijzen opschroeven - erg voorspelbaar helaas.

Zeurders | 04-02-22 | 14:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Weg met bomen.

Duwbak_Linda | 04-02-22 | 12:52 | 3

Dat heet een laan.

Blauwpetje | 04-02-22 | 13:34

Niet in de hand bijten die je voedt… Doe toch maar wel, ze hebben in dit geval gelijk. Op de verkeerde manier door de endlosung die volgt, maar toch.

TheseDays00 | 04-02-22 | 12:50

Fenna Zwart komt er nog wel achter dat het groene jasje van die EU proleten niet meer uitgaat. Die blijft zelfs aan in het crematoriumoven want denk maar niet dat types als Timmermans er mee stoppen voor ze definitief aftaaien. Het gaat om teveel geld.

Deflatiemonster | 04-02-22 | 12:48 | 1

En dat hij miljarden kostende beslissingen neemt over periodes lang lang na zijn pensioen.

Piet Karbiet | 04-02-22 | 13:19

Ik prijs de dag dat de houtkachel wordt verboden.

Schriever | 04-02-22 | 12:44 | 6

Ik prijs de dag dat hoogbouw wordt verboden.

Veepert | 04-02-22 | 12:57

U vindt een elektroventilator gezelliger?

nobodiesunmighty | 04-02-22 | 14:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Die biomassa centrales zijn er vooral gekomen door het hysterische gedram van die milieu clubjes zelf. Niet nadenken, niet plannen doorrekenen.

Der Schnitzeljäger | 04-02-22 | 12:44

Dat, én die zeearend. Dan maar de zee een meter hoger. Op de boot merk je er toch niks van.

Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 12:41

Met macht wordt alles zwart. Zelfs Groen sLinks.

swuinm71 | 04-02-22 | 12:39

Michael Moore had mede over dit onderwerp een filmpje op Youtube. Maar dat werd binnen no-time verboten want het narratief stond de milieubruinhemden niet aan. Maar kennelijk zijn ze er nu zelf ook achter. Waarschijnlijk zijn de zakken voldoende gevuld en dient er een nieuwe verdienmethode te ontstaan.

R.F.Pickering | 04-02-22 | 12:38 | 3

Als je 'planet of the humans' bedoelt, die staat nog gewoon op de jij buis. Wel interessant kijkvoer, dat wel.

Charred_Metal | 04-02-22 | 13:11

''An Inconvenient Truth'' van Michael Moore. Die docu maakte in 2006 al duidelijk dat het vooral om subsidie binnenharken gaat en niet om het klimaat. Het zijn gewoon verkapte mafia praktijken. Moore werd bedreigd vanwege deze docu.

Rest In Privacy | 04-02-22 | 15:59

@de_wappieburger_ | 04-02-22 | 15:59: Ik haal alles door elkaar: inderdaad Planet of the humans. "An inconvenient..'' is van Al Gore, die docu haalt Moore wel aan.

Rest In Privacy | 04-02-22 | 17:08

Pasgeboren stiertjes worden ook in de biomassaovens gegooid, echt vreselijk.

deoudererijperevrouw | 04-02-22 | 12:37 | 5

Levend? oei.... zijn daar filmpjes van?

nobodiesunmighty | 04-02-22 | 14:04

U heeft uw BBQ aangemeld als biomassacentrale voor de subsidie, neem ik aan?

Zeurders | 04-02-22 | 14:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou breekt mijn klomp.
Kan die gelijk de houtkachel in

Pummetje | 04-02-22 | 12:30

Heerlijk, slang en eigen staart enzo.

puszuiger | 04-02-22 | 12:30


Stoppen met kappen is de bijl aan de wortel van het biomassakapitalisme.

RickTheDick | 04-02-22 | 12:25 | 4

Inventief!

Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 12:40

Kan zo op een tegeltje.

dasechtgeenstijl | 04-02-22 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

Gas en steenkool zijn ook biomassa. Alleen van miljoenen eeuwenoude bomen en planten. En voor een moderne kerncentrale hoef je geen enkele boom te kappen. Weet Jetten dat al?

Piet Karbiet | 04-02-22 | 12:24

Is het vrijdag, klimaat en milieu dag vandaag? Leuk hoor GeenStijl dat groener dan GroenLinks is. Geeft de burger moed.

Biomassa is natuurlijk nooit bedoelt om hele bossen in op te stoken. Het is bedoelt om energie te halen uit biologisch afval. Houtsnippers en pallets enzo. Geen idee wat daar misgaat maar lijkt me onverstandig om bossen te kappen. Als dat zo is... Tegenwoordig moet je echt alles controleren want men liegt er maar wat op los.

Theodorus.Goldbach | 04-02-22 | 12:21 | 10

2-3 tankers per dag leggen aan in Nederland, kneitervol met houtpellets (korrels)....

A333aan | 04-02-22 | 12:59

Als er meer energie nodig is dan uit beschikbaar afval gehaald kan worden krijg je dit soort markteconomische misstanden.

Zeurders | 04-02-22 | 14:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Fennokkio?

Wat een stomme naam.

Jos Tiebent | 04-02-22 | 12:21

Bomen zijn groen ,kijk dan.

rein9576 | 04-02-22 | 12:20

Met welk hout gaat TIMMERfrans eigenlijk werken, als deze klupjes dit winnen?

Nuchternederland | 04-02-22 | 12:20 | 1

Dat maakt niet uit, hij doet toch alles met de FRANSe slag...

Boterhoofd | 04-02-22 | 12:41

De theorie achter het klimaatneutraal verbranden in biomassacentrales is dat de bomen bij hun groei CO2 hebben gecompenseerd. Dus als je het in een oven gooit staat het tellertje weer op nul. Milieuwinst nul dus. Een pertinente leugen natuurlijk, want dan hebben we het uiteraard niet over het vervoer van dat hout met zwaar vervuilende oliestookboten. Het hout laten rotten stoot ook CO2 uit. Dus omzagen, balken en planken van maken en huizen van bouwen.

goedverstaander | 04-02-22 | 12:20 | 6

Olie is ook groen, maar de tijd tussen vastleggen en vrijkomen van Co2 is wat langer.

Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 12:43

@R.F.Pickering | 04-02-22 | 12:42: Er is gas plenty. Alleen wordt het niet meer zo rijkelijk uit de bodem gehaald omdat men in Den Haag niet een fractie van de winst aan de Groningers wil geven. De negatieve kijk op gas bestaat alleen in Nederland.

goedverstaander | 04-02-22 | 12:45

We worden geregeerd door boekhouders.

Zeurders | 04-02-22 | 14:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Twee jaar geleden kregen tienduizenden kindertjes vrij van school om te demonstreren voor het milieu. Wordt dit ze nu ook op school verteld door de juf? Hoor het graag.

Piet Karbiet | 04-02-22 | 12:20 | 1

Diezelfde kindertjes janken nu om een scooter bij hun ouders en wanneer ze weer op vakantie naar Salou mogen. Verder wachten ze met smart op de iPhone 15.

2voor12 | 04-02-22 | 12:23

Dit topic ligt eigenlijk in het verlengde van dat windmolentopic. Er is geen weldenkende burger die dit wil en toch krijgen lokale ‘groene’ baasjes van kutpartij D66 en kutpartij GroenLinks ruim baan om de regio’s te verneuken met hun natte groene scheten. Van knipperende en zwiepende windparken tot flikkerende zonneparken. Met die nieuwe omgevingswet heeft de burger al helemaal niets meer te zeggen over hoe hun omgeving er uit ziet. En dat allemaal onder de verantwoordelijkheid van een minister die NIETS van de materie begrijpt maar puur vanuit zijn ideologie denkt en handelt.

JJMS | 04-02-22 | 12:15 | 3

Maar die windmolens zijn wel een goede manier om van al die zeearenden af te komen.

Patatter | 04-02-22 | 12:21

Daarom: windmolen van hout. Die oude molens branden immers ook als fakkels, dus het nieuwere type kan na afschrijving zo die Yasser Ferras-oven onder de rook van Amsterdam in.

goedverstaander | 04-02-22 | 12:35

Opstoken van windmolens is heel neutraal.

Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 12:45

Hooray for Emma Thompson!!!

viejohuevon | 04-02-22 | 12:11 | 2

Forest reparo?

Nuchternederland | 04-02-22 | 12:19

Die is anders ook behoorlijk woke, brrrrr

Slough | 04-02-22 | 14:20

Ben het wel eens met deze actie, welke goed is voor het milieu en dan ook nog eens backfired richting de hypocriete Groen Links demagogen.

Astroturfer | 04-02-22 | 12:11 | 1

Precies, hypocriet is de juiste term.

bqbq | 04-02-22 | 12:15

Ach, bossen in Estland.
Sterrenbos! Dat moet beschermd!

Hebben ze dat eigenlijk wel in Estland, miljeu?

Kapitein Sjaak Mus | 04-02-22 | 12:11 | 2

Niet meer, dat verbranden wij in Nederlandse ovens.

JanVergoor | 04-02-22 | 12:17

Misschien kan Fenna haar wind laten waaien over die verschrikkelijk verwoestende windmolens.
Ze heeft natuurlijk gelijk verder.
Bos verwoesten om natuur en klimaat te redden…..
Wat bezielt die Hulkie’s, dat “groene” volk om te kiezen voor boomsloop en waaijpalen?
Schande!

Ruimedenker | 04-02-22 | 12:10 | 1

Je kunt in 020 voor haar partij St3m kiezen bij de verkiezingen in maart. Zij was als als IJburger ook betrokken bij het verhinderen van windmolens in die wijk.

Piet Karbiet | 04-02-22 | 12:18

Als je een houtkachel hebt, ben je eigenlijk een Jesse.... Een timmerfrans

geenjagergeenneeger | 04-02-22 | 12:10 | 1

een crimineel dus eigenlijk

vranac | 04-02-22 | 12:15

Hoelang blijven wij nog gecremeerd worden in houten kisten? Heeft niks met elkaar te maken maar ze zijn wel van hout gemaakt met als doel om verbrand te worden. Dus is hetzelfde.

Leptob | 04-02-22 | 12:10

Het leuke is ook, in het klimaatakkoord wordt biomassa niet eens meegeteld qua uitstoot. Ze gaan er namelijk van uit dat de uitstoot gecompenseerd wordt door het planten van nieuwe bomen, maar in werkelijkheid gebeurt dit niet.

usb stok | 04-02-22 | 12:09 | 5

Plus, aanplanten is leuk, maar er moet veel meer aangeplant worden want het is niet zo dat je vandaag een boompje plant dat je dat morgen knt kappen voor de fik.

viejohuevon | 04-02-22 | 13:29

Vermindering van energiegebruik is echter geen onderdeel van het klimaatakkoord - gaat dus nooit lukken met de toenemende groei van de wereldbevolking en de toenemende welvaart die tot meer energiegebruik gaat leiden.
Komt allemaal omdat de economen denken dat alles moet en kan blijven groeien.

Zeurders | 04-02-22 | 14:30

@Graaisnaaiert | 04-02-22 | 12:12: Er kan voor heel veel geld aan bos gekapt worden. Daar worden enkele mensen heel erg rijk van. Daar gaat het om.

Patatter | 04-02-22 | 18:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Het linkse destructiespook krijgt klap op klap op klap van de wetenschap maar gaat net zo onverdroten door op de ingeslagen weg des doods totdat het te laat is.
*Dodenrit van Drs. P. nog maar eens opzet*

Graaisnaaiert | 04-02-22 | 12:08

val Timmerfrans aub niet lastig met realiteit. zijn berekeningen kloppen volgens de heer Timmermans dus dit zit ook goed. gewoon geen vragen stellen en over ophouden.

Baksteenbakker | 04-02-22 | 12:07

Heeft iemand van die subsidieslurpers ooit wel eens een rekensom gemaakt hoeveel bossen we zouden moeten opstoken jaarlijks om bijvoorbeeld steenkool in de energiemix te moeten vervangen? Op dit moment is het 0,43% biomassa uit het stopcontact en 14% steenkool. Dus waar zouden we die 36x bomen vandaan halen?

En dan heb ik het niet eens over gas.

JohnLocke | 04-02-22 | 12:06 | 4

Bomen uit een oerbos nemen pas na 30 jaar weer co2 op uit de omgeving.

Bald_Gefkens | 04-02-22 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Vroeg of laat bijt links zichzelf in de billen.

Kameraansteker | 04-02-22 | 12:06 | 1

In mijn beleving duurt het al vrij lang.

Plaque-doctor | 04-02-22 | 12:19

Top! Ik stook hier lekker verder. Lang leve de houtkachel.

quazi | 04-02-22 | 12:05 | 2

Fijn Jesse, mede namens de buren, bedankt voor je middeleeuwse meur

geenjagergeenneeger | 04-02-22 | 12:12

Dus miljeuclupjes zijn tegenwoordig ook al ultrarechtse wappie fascisten? het begint wel steeds ingewikkelder te worden allemaal. nu lees ik op de Joop zelfs dat een zeearend doodvermoord is door een niet vogelhakselende vreedzame vogelhakselaar.

dinges_123 | 04-02-22 | 12:04

goh... komen ze nu mee... nadat er al veel oerbos weg is gehaald.

smedekeedee | 04-02-22 | 12:03

Geven ze nu toe dat ze de afgelopen 20 jaren beleid hebben gebaseerd op leugens?

Zeurders | 04-02-22 | 12:03 | 1

Nee, de klimaatclubjes laten (eindelijk) eens iets van zich horen. De EC zal er wss alles aan doen om niet debiel over te komen (wat ze wel zijn).

Warhead | 04-02-22 | 12:05

Als dit nog even zo doorgaat dan ga ik zo meteen ook nog aan die clubjes doneren ook zeg. Wat is dit voor vlaag van verstandsontbijstering?

JohnLocke | 04-02-22 | 12:02

Dus de bomen weer terug zetten, zal wel niet kunnen.

Uw Verzekeringsadvis | 04-02-22 | 12:02

Het nieuws is dat dit nieuws is voor sommige mensen.

Het verbranden van bossen is slecht voor het klimaat... en dat er oprecht mensen zijn die geschokt zijn van deze "bevinding".

Rechts door zee | 04-02-22 | 12:02

Fijn dat ze daar ook een beetje wakker worden.

B.agger | 04-02-22 | 12:02 | 1

Nee, de EU wordt niet wakker, ze worden hopelijk wakker gemaakt door Emma Thompson. Frenske daarentegen blijft natuurlijk pitten, want die heeft voor de komende 5 jaar een heel oerbos besteld om te laten versnipperen en die deal moet natuurlijk doorgaan. Ook draaien de energiecentrales op geïmporteerd afval uit de UK. Stelletje domme prutsers.

pibasso | 04-02-22 | 12:21

Daar hoef je niet eens voor gestudeerd te hebben om dat te begrijpen

Het leven is zwaar | 04-02-22 | 12:02 | 3

Da's een mooie onliner, maar het kan inzichtelijker m.i. . Hier, de eenvoudigste rekensom (dus excl. transport- en versnipperingskosten in CO2-tonnages)

Hoelang groeit die boom
Hoelang fikt die boom
------------------------------ -/-
X -> saldo CO2 opname/afgifte

Organische evolutie | 04-02-22 | 12:18

@Organische evolutie | 04-02-22 | 12:18: Juist. En dan nog ff potentiële energie in de beschikbare bomen gedeeld door totale energiebehoefte, en, oh wacht ..

Harry.Langezwaal | 04-02-22 | 13:51

@Organische evolutie | 04-02-22 | 12:18: Ik wist het al lang, maar uw wijze van presenteren moet het toch voor iedereen glashelder maken. Compliment daarvoor!

Dwaalgast | 04-02-22 | 13:57

1 keer trek je de conclusie; eigenlijk is alles slecht voor het milieu.

Calastir | 04-02-22 | 12:01

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen